HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 1) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 92.066 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:24
zero_cool89 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:12:
[...]

8gb microsd kaartje kost ongeveer 10 euro. Die kan je dus ook nog in de samsung stoppen. terwijl je bij de htc max 32gb microsd in kan stoppen (32 gb microsd zijn nog redelijk duur ook..).

Sense is wel beter dan Touchwiz idd.
Wanneer heb je de Touchwiz van de SGS2 geprobeerd???

Sense is is goed, maar het is voorbarig om nu al de conclusie te trekken dat het beter is dan de vernieuwde TW.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:39
Golf2vr6 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:09:
[...]

Das gek dan,
http://www.phoneshop.nl/t...809&m4n_aid=7277&ref=7898

Is toch een stuk minder, en volgens mij staat die prijs er al vanaf het begin.
Het is ook maar de adviesprijs. shops zitten daar vrijwel altijd onder. Toch kan het een eerlijke vergelijking zijn omdat ze ook onder de adviesprijs van de Sensation zullen gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:39
Het grootste voordeel van de nieuwe HTC vind ik toch wel de (veel) hogere resolutie. Sorry, maar 800*480 van de SGS2 vind ik niet echt vooruit strevend meer te noemen. Verder vind ik de Samsung ook een érg goede telefoon, maar daar val ik toch wel echt over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:28

Laguna

Connaisseur

Ik vraag me af hoeveel ruimte je nou daadwerkelijk hebt voor apps. In de hands-on van Engadget is namelijk te zien:

Total Memory: 550MB
Used: 415MB
Free: 135MB

[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 12-04-2011 16:21 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33
FabianNL schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:17:
Het grootste voordeel van de nieuwe HTC vind ik toch wel de (veel) hogere resolutie. Sorry, maar 800*480 van de SGS2 vind ik niet echt vooruit strevend meer te noemen. Verder vind ik de Samsung ook een érg goede telefoon, maar daar val ik toch wel echt over...
die pixelrace gaat nergens over natuurlijk. Leuk en wel, maar een AMOLED scherm is lelijk scherp en heeft gewoon betere kleuren en wel meer eigenschappen die een LCD ontbeert.

Ik denk echt dat de SGS2 een stuk beter is dan de Sensation. Daarbij vind ik de SGS2 mooier, maar dat is natuurlijk vrij subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
FabianNL schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:17:
Het grootste voordeel van de nieuwe HTC vind ik toch wel de (veel) hogere resolutie.
Mits het geen Pentile-display is ja. Anders is de resolutie significant lager.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Grootste tegenvallers (plaatje via xda forum):

Afbeeldingslocatie: http://nsa26.casimages.com/img/2011/04/12/110412033622546540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
geen woord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
1080p in .3gp ???

hoeveel MB/s zou dat op neer komen ? oud compressieformaat of heb ik iets gemist (updates) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:20
RoD schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:00:
[...]

Ik denk dat niemand dat nu nog kan zeggen, maar het ligt wel in de lijn der verwachting.
Echter hebben ze de HTC Thunderbolt al weten te kraken, ik denk dus niet dat de bootloader van deze telefoon een probleem gaat vormen. Voor mij is de mogelijkheid tot kraken de belangrijkste eis in ieder geval.

Verder moet ik het nog maar zien. Volgens mij de zoveelste HTC phone met een 1.x Ghz processor en crappy battery life. Ik kijk het nog even aan. Ondertussen moet mijn Hero ook vervangen worden, maar ik wil eerst afwachten of de Motorola Atrix 4G nog gekraakt gaat worden. Sowieso vind ik 4,3" eigenlijk niet wat te groot.

[ Voor 12% gewijzigd door doltishDuke op 12-04-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is een bootloader lock :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

Pinobigbird

doesn't share food!

zero_cool89 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:36:
1080p in .3gp ???

hoeveel MB/s zou dat op neer komen ? oud compressieformaat of heb ik iets gemist (updates) ?
De keuze voor .3gp had te maken met patenten, meen ik ergens gelezen te hebben.

Edit:
HTC houdt tot nu toe vast aan het 3gpp-formaat, vermoedelijk omdat er geen licentie is om 720p-filmpjes als mp4-bestanden op te slaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Pinobigbird op 12-04-2011 16:51 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 14:26
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:25:
[...]

Mits het geen Pentile-display is ja. Anders is de resolutie significant lager.
ja is hier al iets meer over bekend?
als het echt een RGB scherm is dan weet ik het nog niet dan denk ik dat ik wel even wacht tot dat ze beide echt op de markt zijn en dan zou ik voor de Sensation kunnen gaan
Maar als het pentile is dan denk ik dat ik voor de SuperAmoled+ ga van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die vraag letterlijk in Google gooit dan is de eerste hit al een behoorlijke hint in deze vraag. Sterker nog, daar staat het antwoord >:) Dat kan je beter zelf even lezen in plaats van dat ik het overtype of ga uitleggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:20:
Ik vraag me af hoeveel ruimte je nou daadwerkelijk hebt voor apps. In de hands-on van Engadget is namelijk te zien:

Viel mij ook op. Dat is niet de 1GB waar ze het over hadden en te zien is in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GoT is geen helpdesk. Ga zelf eens op zoek voor je een vraag stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 14:26
Upbeat schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:44:
[...]

Viel mij ook op. Dat is niet de 1GB waar ze het over hadden en te zien is in de specs.
de specs zeggen 786MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 18-09 15:55
Hmmz, very nice specs en phone :)
Vervanger voor de antieke Touch HD eind van het jaar denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
zero_cool89 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:36:
1080p in .3gp ???

3GP is natuurlijk altijd nog alleen maar een container (net zoals AVI of MKV), de video is zeer waarschijnlijk gewoon H.264.

Zelf vind ik vooral het gebrek aan NFC jammer. Dat is volgens mij wel "the new thing", de rest is leuk is maar kennen we ondertussen wel van HTC. Twijfel, twijfel, met NFC had ikhem wel vrij snel gehaald.

Oh, en hadden ze geen betere naam kunnen bedenken? Vond de vorige een stuk betere namen hebben...

[ Voor 8% gewijzigd door hostname op 12-04-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
staat het OS niet in het interne geheugen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is je RAM en niet het opslag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Upbeat schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:00:
[...]

Dat is je RAM en niet het opslag ;)
De discussie ging ook over RAM .... toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:05:
[...]

De discussie ging ook over RAM .... toch???
Nee, over hoeveel opslag voor het installeren van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:44
Die hoeveelheid opslag voor de apps zal voor een volgende telefoon voor mij zeker doorslaggevend zijn. Nu een Desire, maar die loopt toch regelmatig tegen het plafond op en dan heb ik niet eens zoveel apps geinstalleerd en vrijwel alles op de SD. Vooral omdat je bij de laatste 15MB al niets meer kan doen, wordt de ruimte wel heel erg beperkt. En bij dit nieuwe toestel is er dus geen verandering.. jammer jammer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dat lijkt me het werkgeheugen, niet het programmageheugen...
Daarnaast is 200-300 MB programmageheugen echt wel genoeg. Vóór Froyo niet, maar sinds je programma's daarmee naar SD kunt verplaatsen is de 200MB van mijn Milestone ruim genoeg. Dat was vóór Froyo wel anders.

[ Voor 23% gewijzigd door Zinu op 12-04-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:20
Zinu schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:20:
[...]

Dat lijkt me het werkgeheugen, niet het programmageheugen...
Daarnaast is 200-300 MB programmageheugen echt wel genoeg. Vóór Froyo niet, maar sinds je programma's daarmee naar SD kunt verplaatsen is de 200MB van mijn Milestone ruim genoeg. Dat was vóór Froyo wel anders.
Dat lijkt me wel het programmageheugen, werkgeheugen is namelijk 768 MB, sowieso een logischere waarde.

Overigens vind ik 415 MB voor de standaard HTC ROM erg veel. Ik geloof het eigenlijk niet. Waarschijnlijk is er veel bloatware geïnstalleerd. Ook kun je natuurlijk gewoon een custom ROM installeren, die zijn meestal zo'n 70-100 MB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt een zekerheidje voor mij. Hopelijk is ie begin juni al leverbaar. Geen zin om langer te wachten. Heb nu een Galaxy S maar ben die zwarte schermen, het slecht kunnen updaten en de lelijke interface onderhand wel beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:39:
Dit wordt een zekerheidje voor mij. Hopelijk is ie begin juni al leverbaar. Geen zin om langer te wachten. Heb nu een Galaxy S maar ben die zwarte schermen, het slecht kunnen updaten en de lelijke interface onderhand wel beu.
Zwarte schermen en lelijke interface. Volgens mij wordt het dan tijd dat je een custom rom gaat installeren, hiermee kun je alles aanpassen en met die nieuwe gingerbread roms loopt de SGS als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 12:51
hostname schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:53:
[...]
Oh, en hadden ze geen betere naam kunnen bedenken? Vond de vorige een stuk betere namen hebben...
Vond bij de Desire, Bravo beter en nu wederom Pyramid sterker dan Sensation... Jammer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:18
Pizr schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:26:
[...]

Vond bij de Desire, Bravo beter en nu wederom Pyramid sterker dan Sensation... Jammer :X
Pyramid was een imposante naam. Past perfect bij een topmodel.

Sensation klinkt als een 85% Cacao chocolade reep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
We.are.cake schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:27:
[...]

Pyramid was een imposante naam. Past perfect bij een topmodel.

Sensation klinkt als een 85% Cacao chocolade reep.
Als er een witte komt heb je de Sensation White.....en dat klinkt weer als een dans feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 13:16
Persoonlijk vind ik het scherm aan de grote kant. Ik zou het toestel met één hand willen kunnen bedienen en vasthouden met rechts en de linker bovenhoek bereiken lukt mij niet. 4 Inch zou zo ongeveer mijn grens wezen.
Ik heb een HTC Desire gehad, 3,7 inch, waarbij ik er nog maar net bij kon.
Verder vind ik het toestel er erg gaaf uit zien, met zijn aluminium omhulsel en ik ben benieuwd hoe snel deze reageert met de nieuwe Sense interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 21:50
Golf2vr6 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:30:
[...]

Als er een witte komt heb je de Sensation White.....en dat klinkt weer als een dans feestje.
Sensation Black dan wer als een BEUK feestje ;)

Fijn, iedereen is z'n emotie over de komst van de HTC Sensation ook weer kwijt, dan gaan we nu weer ontopic verder!

[ Voor 19% gewijzigd door Bullet NL op 12-04-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
LogiZ5500 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:56:
Persoonlijk vind ik het scherm aan de grote kant. Ik zou het toestel met één hand willen kunnen bedienen en vasthouden met rechts en de linker bovenhoek bereiken lukt mij niet. 4 Inch zou zo ongeveer mijn grens wezen.
Ik heb een HTC Desire gehad, 3,7 inch, waarbij ik er nog maar net bij kon.
Verder vind ik het toestel er erg gaaf uit zien, met zijn aluminium omhulsel en ik ben benieuwd hoe snel deze reageert met de nieuwe Sense interface.
Door de resolutie is de telefoon wel smaller, wellicht dat hij met 1 hand beter te bedienen is dan de hd.

Op het filmpje van engadget ziet het er allemaal erg goed uit, vooral het lockscreen met die cirkel.. Ik zet mijn telefoon 9 van de 10 keer aan om 1 programma te checken!

Offtopic, maar er is volgens mij nog geen levertijden topic? http://t.co/kH3mfPI hij komt dus over 49 dagen, ben erg benieuwd naar de prijs icm een abonnement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23
dangerousp schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:09:
Offtopic, maar er is volgens mij nog geen levertijden topic? http://t.co/kH3mfPI hij komt dus over 49 dagen, ben erg benieuwd naar de prijs icm een abonnement!

Klopt, er is nog geen levertijden topic, dat wil overigens niet zeggen dat berichten over de verkrijgbaarheid hier gepost moeten worden. Zoals gewoonlijk mogen levertijden, releasedatums, prijzen, winkels, en al het andere non-tech in een ABO-topic in Telecomproviders.

Na de tot standkoming van een dergelijk topic in Telcomproviders zullen we een link in de TW van dit topic zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Bullet NL op 12-04-2011 19:20 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 18-09 13:16
Mijn Desire heb ik toen van internet besteld, omdat deze bij nagenoeg iedere shop uitverkocht/slecht leverbaar was. Ik hoop dat dit bij deze telefoon beter zal verlopen, want zo'n fors scherm met één hand lijkt me lastig.
Ik meen gelezen te hebben dat deze telefoon de eerste x aantal weken enkel bij Vodafone te koop is, enig idee of Vodafone dit toestel van een eigen Rom gaat voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

LogiZ5500 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:58:
Mijn Desire heb ik toen van internet besteld, omdat deze bij nagenoeg iedere shop uitverkocht/slecht leverbaar was. Ik hoop dat dit bij deze telefoon beter zal verlopen, want zo'n fors scherm met één hand lijkt me lastig.
Ik meen gelezen te hebben dat deze telefoon de eerste x aantal weken enkel bij Vodafone te koop is, enig idee of Vodafone dit toestel van een eigen Rom gaat voorzien?
Het lijkt me dat hij gewoon meteen beschikbaar is voor iedereen op 1 juni, en niet alleen bij Vodafone. En anders haal ik hem wel ergens anders uit Europa, dan is hij waarschijnlijk ook nog eens goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Zinu schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:15:
[...]

Het lijkt me dat hij gewoon meteen beschikbaar is voor iedereen op 1 juni, en niet alleen bij Vodafone. En anders haal ik hem wel ergens anders uit Europa, dan is hij waarschijnlijk ook nog eens goedkoper ook.
Zoals al eerder opgemerkt dient daar hier niet over gesproken te worden, maar om toch antwoord te geven, het staat op htc.nl

Beschikbaarheid

De HTC Sensation is vanaf 1 juni in eerste instantie beschikbaar via Vodafone. De consumentenadviesprijs van het toestel bedraagt 599 euro inclusief BTW, exclusief abonnement.

Ik ben ook wel benieuwd wat de prijzen van die films zijn en ook handig dat je kan kiezen tussen huren en kopen! Zoiets moeten ze ook bij itunes hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 09:34
Ik maar wachten op nieuws over de Evo 3D naar europa, krijgen we ineens de Sensation! :P

Is dit niet gewoon de gedowngrade versie van de Evo 3D voor de europese markt, zoals dat ook met eerdere HTC modellen is gebeurd?

Als beide modellen (min of meer tegelijkertijd) in europa uitkomen, waarom zou men dan nog voor de Sensation gaan? De Evo 3D is ongeveer hetzelfde toestel met enkele upgrades? (dual camera, 3d scherm) Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Er is wel echt 1 deal breaker voor mij...
Ik kan het namelijk niet geloven dat je in een hedendaags topmodel smartphone,
maar 1gb aan opslag geheugen maakt :(

Ja en ik weet er zit een Micro SD kaartje van 8gb bij maar dan toch.
Ik hoop echt dat dit minimaal 4 of 8 gb intern gaat worden want anders gaat dit hem niet zijn voor mij .. helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gohan040 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:38:

Ik hoop echt dat dit minimaal 4 of 8 gb intern gaat worden want anders gaat dit hem niet zijn voor mij .. helaas
Waarom wil je dan per se zoveel geheugen op het interne, vaste geheugen? Qua apps moet je met 1GB wel uit de voeten kunnen, ook al gaat er nog het een en ander van af voor systeempartities etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Gohan040 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:38:

Hij krijgt toch 4 gb intern geheugen + een micro sd kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[HTC Sensation] levertijden- en abonnemententopic

Hier mogen we verder m.b.t. de levertijden, beschikbaarheid en abonnementen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
1GB is gewoon (te) weinig voor zo'n duur toestel!

HD filmen, zullen wel ultra korte filmpjes worden......

De comment dat je er een SD bij krijgt vind ik ook kul. Als je een aanhanger bij een auto krijgt omdat er bijna geen kofferbak ruimte is pik je toch ook niet?

[ Voor 80% gewijzigd door Golf2vr6 op 12-04-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
1gb is inderdaad een echte fail. Mijn Desire hangt me ook echt de keel uit met zijn mini opslag capaciteit voor apps. Heb er maar een paar en kan niet eens alles installeren wat ik wil.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Phusebox schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:48:
1gb is inderdaad een echte fail. Mijn Desire hangt me ook echt de keel uit met zijn mini opslag capaciteit voor apps. Heb er maar een paar en kan niet eens alles installeren wat ik wil.
Jullie verwarren de 1 GB telefoon geheugen met het SD geheugen, welke gewoon uitbreidbaar is.
Vermoedelijk zal HTC in Nederland gewoon de telefoon leveren met een 8 of 16 GB SD-kaart.

Je hebt dus 768mb RAM geheugen, 1GB telefoon geheugen + 8 GB (of meer) SD geheugen waar je op kan filmen.

Vergelijkbaar met de Desire HD alsware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Phusebox schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:48:
De Desire heeft maar de helft van wat de Sensation heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Wat installeren jullie dan toch in vredesnaam?! Ik heb in totaal zo'n 100 apps op mijn Milestone, en doordat ik kan moven naar SD (Froyo) heb ik nog 40MB van de 200MB over...

Vergeet niet dat die 768 MB het RAM geheugen is (dus net als DDR2/DDR3 in je PC), 1GB het telefoongeheugen is (OS en programma's) en SD geheugen uitbreidbaar is (voor je filmpjes, foto's, muziek, whatever).

EDIT: * Zinu moet toch eens wat sneller gaan typen (@Bullet) :+

[ Voor 9% gewijzigd door Zinu op 12-04-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
RoD schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:40:
[...]

Waarom wil je dan per se zoveel geheugen op het interne, vaste geheugen? Qua apps moet je met 1GB wel uit de voeten kunnen, ook al gaat er nog het een en ander van af voor systeempartities etc.
Bullet NL schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:51:
[...]

Jullie verwarren de 1 GB telefoon geheugen met het SD geheugen, welke gewoon uitbreidbaar is.
Vermoedelijk zal HTC in Nederland gewoon de telefoon leveren met een 8 of 16 GB SD-kaart.

Je hebt dus 768mb RAM geheugen, 1GB telefoon geheugen + 8 GB (of meer) SD geheugen waar je op kan filmen.

http://blog.gsmarena.com/...xy-s-ii-comparison-table/

Kijk hier dan maar eens , staat echt 1gb en heb het op meerdere sites al gezien.
Waarom ik dat wil? Heb nu een N900 met 32gb dit is misschien een beetje overkill maar wel erg makkelijk.
De 1gb ga je ook voor apps gebruiken, foto's , muziek, filmpjes etc
Als je je apps dan lekker op intern storage kan houden en dus blijven werken als je je SD kaart verwijdert zou wel fijn zijn toch.
Muziek ,filmpjes etc kunnen prima op een SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Golf2vr6 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:45:

De comment dat je er een SD bij krijgt vind ik ook kul. Als je een aanhanger bij een auto krijgt omdat er bijna geen kofferbak ruimte is pik je toch ook niet?
Natuurlijk sla je de video op op je sd-kaart. Waar is die anders voor?

Allemaal de FP al gezien?
reviews: Hands-on: HTC Sensation, snelle vooruitgang

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Golf2vr6 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:45:

Filmpjes en foto's komen gewoon op de SD-kaart terecht. Het interne geheugen gebruik je alleen voor apps (waarvan je het grootste gedeelte naar de SD-kaart kan verplaatsen), en wellicht wat losse dingetjes. Ik kan het zelf prima af met 512MB op mn Desire, alhoewel het wel wat krapjes is. 1GB is echt zat voor apps, wmb. De rest van de data komt wel op de SD-kaart te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Bullet NL schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:51:
[...]

Ik ben bang dat je zelf in de war bent....zo´n telefoon hoort minimaal 16GB aan boord hebben en uitbreidbaar met SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gohan040 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:55:
[...]

[...]

http://blog.gsmarena.com/...xy-s-ii-comparison-table/

Kijk hier dan maar eens , staat echt 1gb en heb het op meerdere sites al gezien.
Eh ja, dat ontken ik ook niet :P
Waarom ik dat wil? Heb nu een N900 met 32gb dit is misschien een beetje overkill maar wel erg makkelijk.
De 1gb ga je ook voor apps gebruiken,
Slechts gedeeltelijk dus.
foto's , muziek, filmpjes etc
En dit dus niet. Die komen op je SD-kaart. De camera-app plaatst ze automatisch op de SD-kaart, en dus niet op het 1GB opslaggeheugen.
Als je je apps dan lekker op intern storage kan houden en dus blijven werken als je je SD kaart verwijdert zou wel fijn zijn toch.
Persoonlijk verwijder ik mn SD-kaart nooit. Als ik een nieuwe koop, dan kopieer ik de content gewoon en plaats ik die op mn nieuwe SD-kaart, en dan is ie weer klaar voor gebruik. Maar ook als je niets op de SD-kaart zet, kom je met 1GB nog wel een eind. Apps zijn niet zo groot.
Golf2vr6 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:59:
[...]

Ik ben bang dat je zelf in de war bent....zo´n telefoon hoort minimaal 16GB aan boord hebben en uitbreidbaar met SD.
Leg ns uit? :?

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 12-04-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Het zal best genoeg zijn maar voor een topmodel...
Iphone 4 minimaal 16GB
SGSII minimaal 16GB
LG Speed 2x 8GB

Mijn huidige N900 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gohan040 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:01:
Het zal best genoeg zijn maar voor een topmodel...
Iphone 4 minimaal 16GB
SGSII minimaal 16GB
LG Speed 2x 8GB

Mijn huidige N900 32GB
Achja, schraal is het wel.. maar met de prijzen voor SD-kaartjes tegenwoordig vind ik het niet zo erg. Natuurlijk, hoe meer intern geheugen, hoe makkelijker. Maar ik laat mijn keuze er niet vanaf hangen. Zeker als je al een SD-kaart hebt van een vorige telefoon, dan kun je die gewoon recyclen. En zoals gezegd, je krijgt er waarschijnlijk gewoon een SD-kaartje met een redeliike capaciteit bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De 500mb die je overhoud om apps te installeren is echt te weinig. Van de 10 grootste apps die ik heb kan ik maar ca. 5% qua mb's op de sd plaatsen. Ik vind die toevoeging in Froyo dan ook een echte fail actie. Je schiet er geen zak mee op.
Rooten weiger ik overigens te doen.

Wel of geen sd is imho dan ook irrelevant. Ja leuk voor media opslag, maar meer ook niet.

Als ik naar mijn ipad kijk dan heb ik daar ca 4gb aan apps. Dat hadden ook android apps kunnen zijn als mijn crappy desire het aan had gekund.

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 12-04-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Hoe zit het met snelheid van SD of intern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Golf2vr6 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:59:
[...]

Zie de reactie van RoD, 1 GB is ruim voldoede, ook ik heb met mijn Desire HD totaal geen enkel probleem.
Steeds meer apps kunnen op de SD geplaatst worden waardoor intern geheugen vrij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Phusebox schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:04:
De 500mb die je overhoud om apps te installeren is echt te weinig. Van de 10 grootste apps die ik heb kan ik maar ca. 5% qua mb's op de sd plaatsen. Ik vind die toevoeging in Froyo dan ook een echte fail actie. Je schiet er geen zak mee op.
Rooten weiger ik overigens te doen.
Ik weet niet welke apps je dan gebruikt, maar ik denk dat je een beetje pech hebt dan. De meeste grote apps die ik heb kan ik gewoon op de SD-kaart plaatsen.
Golf2vr6 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:04:
Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RoD schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:06:
[...]

Ik weet niet welke apps je dan gebruikt, maar ik denk dat je een beetje pech hebt dan. De meeste grote apps die ik heb kan ik gewoon op de SD-kaart plaatsen.
phusebox heeft met alles pech en in zijn wereld is alles zwart, ken je hem niet?

Die ruimte is ruim voldoende. Grootste app die ik heb is whatsapp met een stunning verbruik van 8mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6

[...]

Wat bedoel je daarmee?
Of er verschil in snelheid zit tussen de 2 geheugens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Toen er alleen nog sd-builds voor Android op de HD2 waren keek iedereen uit naar nand-builds, omdat dat zuiniger en sneller zou zijn. Toen de nand-builds eindelijk mogelijk waren, bleek dat nand inderdaad zuiniger is, maar niet sneller; sd-builds zijn zelfs iets sneller dan nand-builds. De snelheid van sd is dus in dezelfde orde van grootte als de snelheid van nand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Golf2vr6 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:09:
[...]

Of er verschil in snelheid zit tussen de 2 geheugens.....
Intern geheugen is gewoon een niet verwijderbare sdkaart en derhalve net zo snel als een externe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Pinobigbird schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:10:
[...]

Toen er alleen nog sd-builds voor Android op de HD2 waren keek iedereen uit naar nand-builds, omdat dat zuiniger en sneller zou zijn. Toen de nand-builds eindelijk mogelijk waren, bleek dat nand inderdaad zuiniger is, maar niet sneller; sd-builds zijn zelfs iets sneller dan nand-builds. De snelheid van sd is dus in dezelfde orde van grootte als de snelheid van nand.
Thnx

Edit: Gohan040 jij ook bedankt voor je antwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Golf2vr6 op 12-04-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
[...]

Wat bedoel je daarmee?
Intern zou normaal gesproken sneller moeten zijn. Is op mijn N900 namelijk wel zo.
Getest met NITdroid . Enkel is dit ook afhankelijk van wat voor SD je gebruikt bv 10X speed is behoorlijk snel. 4x speed duidelijk minder

[ Voor 4% gewijzigd door Gohan040 op 12-04-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Laatst online: 13-09 14:41
Niet compleet relevant met deze specifieke vraag, maar ik wilde wel een opmerking maken wat betreft het geheugen.
Qualcomm's MSM8x60 ondersteunt enkel single-channel 266MHz LPDDR2 RAM geheugen. [PDF Source]
Eerdere HTC toestellen en Snapdragon chipsets ondersteunden enkel Mobile DDR, wat vele malen trager en minder zuinig is.

Nvidia's Tegra 2 ondersteunt single-channel 600MHz LPDDR2 en 677MHz DDR2. Samsung's Exynos en TI's OMAP4 ondersteunen allebei dual-channel 600MHz LPDDR2 en ongespecifeerde snelheden van DDR2 en DDR3. [edit: TI's OMAP4 ondersteunt enkel dual-channel LPDDR2 van ongespecifeerde snelheden, sorry]

Het is mogelijk dat dit ook sneller geclocked kan worden, maar meestal wordt dit aangegeven.
Het zal als nog extreem snel zijn, maar ik vind het vooralsnog opvallend dat Qualcomm voor zulke "trage" modules kiest.

edit:
Ik zal gelijk ook maar even de bronnen van de anderen erbij plaatsen:
Tegra 2
Exynos
OMAP4 [note: Hmm, geen bronnen kunnen vinden over de eerdere bewering van het DDR2 en DDR3, edit toegevoegt in de tekst om dit aan te geven]

[ Voor 25% gewijzigd door M-en-M op 13-04-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Snelheids verschillen in geheugen is natuurlijk mooi, ik geloof ook best dat er verschil in zit.
Maar het gene wat telt is natuurlijk de netto snelheid van de telefoon, mooi dat HTC langzamer geheugen gebruikt, wanneer de CPU dit bijvoorbeeld in vergelijk tot een andere telefoon dit weer goed maakt is het verschil misschien weer 0..... of ..... misschien wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Laatst online: 13-09 14:41
Bullet NL schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:39:
Snelheids verschillen in geheugen is natuurlijk mooi, ik geloof ook best dat er verschil in zit.
Maar het gene wat telt is natuurlijk de netto snelheid van de telefoon, mooi dat HTC langzamer geheugen gebruikt, wanneer de CPU dit bijvoorbeeld in vergelijk tot een andere telefoon dit weer goed maakt is het verschil misschien weer 0..... of ..... misschien wel sneller.
Ik heb er dan ook bij gezet dat het nog steeds heel snel zal zijn. Het viel me alleen zo ineens op.

Daarentegen, als we LG moeten geloven maakt dual-channel geheugen wel enorm (Kijk eens hoe dat schuurtje in de fik vliegt van al die dozen! :o ) veel uit bij dual-core chipsets in telefoons. De Optimus 3D gebruikt de OMAP4 chipset. Of dit gewoon pure reclame is nog niet echt op te maken. Maar beide toestellen met dual-channel geheugen (O3D en GSII) scoren erg goed op benchmarks. Al ligt dit hoogstwaarschijnlijk meer aan de krachtige CPU en GPU die beide bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

Ik ben overigens wel erg benieuwd welke series/films beschikbaar zullen zijn in juli als de dienst HTC Watch wordt geïntroduceerd. Ik hoop dat dit een redelijk bijgewerkte videotheek is want dan zou ik er misschien nog wel gebruik van gaan maken. De manier van betalen is ook erg interessant, hopelijk ondersteunen ze afrekenen via de telefoonrekening en niet alleen d.m.v. een creditcard. Ben erg benieuwd maar een aantal zaken zijn nog onduidelijk.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

418O2 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:09:
[...]

phusebox heeft met alles pech en in zijn wereld is alles zwart, ken je hem niet?
Herkenbaar... _/-\o_ :D

Goed, ik zie dit toestel wel zitten. Als ik nog iets voor mijn DHD kan krijgen. Ben benieuwd of er root mogelijkheden komen. O-)

[ Voor 22% gewijzigd door BioHazard op 12-04-2011 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Wat een gejank weer in dit topic over een SLCD scherm t.o.v. een S-AMOLed scherm zeg. Ik denk dat 95% van de mensen het verschil niet eens ziet als de 2 verschillende schermen niet naast elkaar liggen.

De HTC telefoons zien er altijd prachtig uit en ondanks dat dit toestel geen aluminium unibody heeft, vind ik het een stuk mooier dan bijv. de Galaxy S met een plastic huls eromheen.

Het komt uiteindelijk altijd neer op smaak en dat is persoonlijk. Ik heb nu de Desire HD en ben erg tevreden en vind het scherm uiterst netjes. Dan maar geen AMOLed.

Een andere reden voor mij om voor een HTC te gaan is omdat ze sneller zijn met Android updates dan Samsung. Uiteraard is het belangrijk om de tech. specs te bekijken maar dat kan nooit 100% het uitgangspunt zijn, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
SGS 2 {Exynos} - 3053

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_wa6Bx1A8Hmk/TaUWggFKcWI/AAAAAAAAAsE/kPppag3R5jc/s512/Fullscreen%20capture%2013-04-2011%20085005.bmp.jpg

LG Optimus 2X {Nvidia Tegra 2} - 2471

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_wa6Bx1A8Hmk/TaUV-pZMb0I/AAAAAAAAAsA/JCfmvIbvbW8/s512/Fullscreen%20capture%2013-04-2011%20084740.bmp.jpg

HTC Sensation {Snapdragon Dual core} - 1163

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_wa6Bx1A8Hmk/TaUX19e3fKI/AAAAAAAAAsg/EY610mp6iF8/s512/HTC%20Sensation.jpg
Thnx: android_master

Oooops :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Huh.. Die benchmark is wel een hele slechte! Ben benieuwd hoe dat komt, dat zou betekenen dat een beetje getweakte nexus one nog sneller is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Jep en ik wordt weer eens beschuldigd hier van onzin praten of dat ik rare apps heb. Hieronder een doodgewoon lijstje van de eerste apps in mijn telefoon op volgorde van grootte. Niks abnormaals bij en slechts 3,5% is verplaatsbaar naar SD.

Contacten: 10 MB (naar SD niet mogelijk)
Maps: 9 MB (naar SD niet mogelijk)
Swype: 9 MB (naar SD niet mogelijk)
Twitter: 8 MB (naar SD niet mogelijk)
Mobile Maps 10: 7 MB (naar SD niet mogelijk)
Facebook: 7 MB (naar SD niet mogelijk)
SafeWallet: 6 MB (naar SD niet mogelijk)
Handcent: 6 MB (naar SD niet mogelijk)
Beautiful Widgets: 4 MB (naar SD niet mogelijk)
Internet: 4 MB (naar SD niet mogelijk)
Mail: 4 MB (naar SD niet mogelijk)
Astro: 4 MB (naar SD niet mogelijk)
Launcher Pro: 4 MB (naar SD niet mogelijk)
WhatsApp: 3 MB (2,8 MB op SD)
Totaal: 85 MB waarvan 3 MB verplaatsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
dangerousp schreef op woensdag 13 april 2011 @ 07:59:
Huh.. Die benchmark is wel een hele slechte! Ben benieuwd hoe dat komt, dat zou betekenen dat een beetje getweakte nexus one nog sneller is!
Komt waarschijnlijk doordat het nog een promo model is....maar dan is ie nog heel laag :/

[ Voor 59% gewijzigd door Golf2vr6 op 13-04-2011 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Phusebox schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:09:
[...]

Jep en ik wordt weer eens beschuldigd hier van onzin praten of dat ik rare apps heb. Hieronder een doodgewoon lijstje van de eerste apps in mijn telefoon op volgorde van grootte. Niks abnormaals bij en slechts 3,5% is verplaatsbaar naar SD.

Contacten: 10 MB (naar SD niet mogelijk)
Maps: 9 MB (naar SD niet mogelijk)
Swype: 9 MB (naar SD niet mogelijk)
Twitter: 8 MB (naar SD niet mogelijk)
Mobile Maps 10: 7 MB (naar SD niet mogelijk)
Facebook: 7 MB (naar SD niet mogelijk)
SafeWallet: 6 MB (naar SD niet mogelijk)
Handcent: 6 MB (naar SD niet mogelijk)
Beautiful Widgets: 4 MB (naar SD niet mogelijk)
Internet: 4 MB (naar SD niet mogelijk)
Mail: 4 MB (naar SD niet mogelijk)
Astro: 4 MB (naar SD niet mogelijk)
Launcher Pro: 4 MB (naar SD niet mogelijk)
WhatsApp: 3 MB (2,8 MB op SD)
Totaal: 85 MB waarvan 3 MB verplaatsbaar.
dat is ongeveer 10%.. dus dan kun je ongeveer 150 apps er op zetten. Lijkt me voldoende.. in ieder geval voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dangerousp schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:31:
[...]

dat is ongeveer 10%.. dus dan kun je ongeveer 150 apps er op zetten. Lijkt me voldoende.. in ieder geval voor mij.
Je hebt maar ongeveer 500-550 MB beschikbaar overigens. Niet 1gb. (Ok in de gebruikte 450 MB zitten ook al apps in waarschijnlijk die ik hierboven heb genoemd).

Dan nog vind ik het vrij beperkt, want ik denk dat ik die 500 MB makkelijk kan vullen binnen een week. Net zoals mijn Desire ook al na een week vol was, en ik nu nauwelijks nog wat kan installeren voordat ie begint te huilen dat ie vol zit.

Ik snap niet waarom ze zo'n design error maken, of ja eigenlijk ook wel. Het blijft een kleine fabrikant die met zo min mogelijk geld een zo duur mogelijk product wil maken, en als je tig duizenden telefoons verkoopt en je kunt 3$ per telefoon besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
dangerousp schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:31:
[...]

10%?? Je hebt maar 550mb tot je beschikking ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Golf2vr6 op 13-04-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:20

DarkSide

theres no place like ::1

ben het wel eens met phusebox. Op mijn desire loop ik regematig tegen een melding op dat het interne geheugen vol begint te raken. Helamaal als er een update is en ik min 25mb vrij moet hebben.
Ik heb slechts een 8gb ipod touch liggen (werkelijke ruimte beschikbaar is iets meer dan 7gb).
Maar die 7gb zijn wel allemaal voor mij. Dus mooi beschikbaar voor aps, mail, etc etc etc.
Op mijn desire haal ik nu af en toe spellen weg die ik weinig speel om ruimte te maken voor andere apps.

En daarbij move to 2sd werkt ook niet optimaal. Veel applicaties laten nog behoorlijk wat achter op het interne geheugen. Mijn inziens gewoon een 'fout' van android.
Werkelijk beschikken over 1gb aan ruimte voor apps is voor mij zeer wenselijk. En is zeker iets waar ik rekening mee ga houden met de aanschaf van een volgend toestel

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Golf2vr6 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:39:
[...]

10%?? Je hebt maar 550mb tot je beschikking ;)
Ik had gedacht dat van 1 gb ongeveer 150 zou opgaan aan de rom en er nog zo'n 850 mb beschikbaar zou zijn.. ik lees nu de hands on op tweakers en lee inderdaad dat er maar 550 beschikbaar is, voor mij nog steeds voldoende, maar niet super als high end toestel.
DarkSide schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:41:
ben het wel eens met phusebox. Op mijn desire loop ik regematig tegen een melding op dat het interne geheugen vol begint te raken. Helamaal als er een update is en ik min 25mb vrij moet hebben.
Ik heb slechts een 8gb ipod touch liggen (werkelijke ruimte beschikbaar is iets meer dan 7gb).
Maar die 7gb zijn wel allemaal voor mij. Dus mooi beschikbaar voor aps, mail, etc etc etc.
Op mijn desire haal ik nu af en toe spellen weg die ik weinig speel om ruimte te maken voor andere apps.

En daarbij move to 2sd werkt ook niet optimaal. Veel applicaties laten nog behoorlijk wat achter op het interne geheugen. Mijn inziens gewoon een 'fout' van android.
Werkelijk beschikken over 1gb aan ruimte voor apps is voor mij zeer wenselijk. En is zeker iets waar ik rekening mee ga houden met de aanschaf van een volgend toestel
Dat is geen fout van Android, maar van de ontwikkelaar. Die moet aangeven wat op de SD kaart weggeschreven kan worden.

[ Voor 55% gewijzigd door dangerousp op 13-04-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:20

DarkSide

theres no place like ::1

Geef toe dat sommige applicties niet goed ontwikkeld zijn en daarom teveel achter laten op het interne geheugen. Maar volgens mij kan er geen 1 applicatie volledig naar de SD gekopieerd worden.
Als dat kan is het "probleem" opgelost.
Mijn inziens heeft android dus toch een "fout" waardoor je met dit soort situaties te maken hebt.
Aan de andere kant denk ik dat we idd anno 2011 standaard wel over minstens 4gb zouden mogen beschikken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
DarkSide schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:18:
Geef toe dat sommige applicties niet goed ontwikkeld zijn en daarom teveel achter laten op het interne geheugen. Maar volgens mij kan er geen 1 applicatie volledig naar de SD gekopieerd worden.
Als dat kan is het "probleem" opgelost.
Mijn inziens heeft android dus toch een "fout" waardoor je met dit soort situaties te maken hebt.
Aan de andere kant denk ik dat we idd anno 2011 standaard wel over minstens 4gb zouden mogen beschikken.
Met beide punten ben ik het eens.

Hoeveel mb is er "vrij" op een lege Desire? Is dit dan niet ook ongeveer twee keer zoveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Ezequiel schreef op woensdag 13 april 2011 @ 05:33:
Wat een gejank weer in dit topic over een SLCD scherm t.o.v. een S-AMOLed scherm zeg. Ik denk dat 95% van de mensen het verschil niet eens ziet als de 2 verschillende schermen niet naast elkaar liggen.
Je zou maar net bij die 5% horen en het ongelooflijk belangrijk vinden wat er voor scherm in zit? Dan is het meteen gejank? Omdat het jóu niet boeit?
Het komt uiteindelijk altijd neer op smaak en dat is persoonlijk. Ik heb nu de Desire HD en ben erg tevreden en vind het scherm uiterst netjes. Dan maar geen AMOLed.
Bedoel maar. In de HD zit een (mijns inziens) enorm brak scherm. Vale kleuren, zwart is grijs. Ieder zijn ding.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dangerousp schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:22:
[...]

Met beide punten ben ik het eens.

Hoeveel mb is er "vrij" op een lege Desire? Is dit dan niet ook ongeveer twee keer zoveel?
Ongeveer 140 van de 5xx MB is vrij als je een lege Desire hebt. Maar bij 20MB vrij begint je telefoon traag te worden en te janken dat ie bijna vol zit. Dus die mag je er ook vanaf trekken. Hou je een whopping 120 MB over voor je apps.

Yeah that'll do it HTC... Beetje Bill Gates fout van decennia geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Over die quadrant scores, let wel dat alleen de sgs op 2.3 draait en dit uiteraard nooit de final build kan zijn van de Sensation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je buiten staat met een beetje zonlicht hoef je geen geek te zijn om het verschil tussen LCD en AMOLed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
418O2 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:35:
Als je buiten staat met een beetje zonlicht hoef je geen geek te zijn om het verschil tussen LCD en AMOLed te zien.
Neem aan dat je bedoelt dat je met amoled dus geen zak meer kan zien? Kan vaak niet eens zien of mijn telefoon nu aan of uit staat met amoled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Phusebox schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:31:
[...]

Ongeveer 140 van de 5xx MB is vrij als je een lege Desire hebt. Maar bij 20MB vrij begint je telefoon traag te worden en te janken dat ie bijna vol zit. Dus die mag je er ook vanaf trekken. Hou je een whopping 120 MB over voor je apps.

Ok, dus deze telefoon heeft 4x meer capaciteit om apps op te slaan. Lijkt me voor mij geen dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

418O2 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:35:
Als ik mijn HTC Desire(AMOLed) probeer in de volle zon te lezen zie letterlijk niets. Als ik dan op de IPHONE4 van een collega kijk is het ook niet veel beter maar wel iets.

Nou ken ik toevallig iemand die de Desire heeft met LCD. Ik zie wel verschil maar persoonlijk kan ik lastig zeggen waarom Amoled zoveel beter is.

Edit: Eigenlijk ben ik nog tevreden met mijn Desire maar die verdomde "telefoon geheugen is bijna vol" komt me echt de strot uit. Een MUST HAVE voor mijn nieuwe telefoon is wat meer vrijheid in de opslagruimte... :X

[ Voor 16% gewijzigd door Melkaz op 13-04-2011 09:46 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konani
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-03-2024
zat eerst te tweifelen om een Incredible te nemen, maar ik wacht nog wel even :D
dit wordt m gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Oe een heel vet ding deze Sensation! :D

Deze komt met stip bovenaan m'n shortlist als ik over 3 maanden weer een nieuwe mag uitzoeken. Shortlist bestaat nu uit:
- Nokia E7
- Google Nexus S
- HTC Sensation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:48

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Phusebox schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:31:
[...]

Dit probleempje is zeer eenvoudig op te lossen door je Desire te rooten en er een stabiele custom ROM op te zette met apps2sd. Draai nu CM7 met 122 apps geinstalleerd en heb nu nog 117 MB vrije ruimte over, geen enkel probleem meer dus (wel een beetje jammer van HTC, de standaard gebruiker zal niet snel rooten). Ik verwacht dat de Sensation standaard al veel meer vrije ruimte heeft voor apps, hiervoor zal rooten waarschijnlijk niet nodig zijn (moet nog maar zien dat ze dat voor elkaar krijgen trouwens, hij schijnt goed beveiligd te zijn).

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 13-04-2011 10:29 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
janvanduschoten schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:28:
[...]

Dit probleempje is zeer eenvoudig op te lossen door je Desire te rooten en er een stabiele custom ROM op te zette met apps2sd. Draai nu CM7 met 122 apps geinstalleerd en heb nu nog 117 MB vrije ruimte over, geen enkel probleem meer dus (wel een beetje jammer van HTC, de standaard gebruiker zal niet snel rooten). Ik verwacht dat de Sensation standaard al veel meer vrije ruimte heeft voor apps, hiervoor zal rooten waarschijnlijk niet nodig zijn (moet nog maar zien dat ze dat voor elkaar krijgen trouwens, hij schijnt goed beveiligd te zijn).
Tja je zegt het zelf; ik heb geen zin in rooten of de tijd om me te verdiepen in de honderden ROM's die er zijn, met alle nadelen van dien.
Plus het feit dat de Sensation misschien helemaal niet meer te rooten of te flashen is met een custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Phusebox schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:35:
[...]

Tja je zegt het zelf; ik heb geen zin in rooten of de tijd om me te verdiepen in de honderden ROM's die er zijn, met alle nadelen van dien.
Plus het feit dat de Sensation misschien helemaal niet meer te rooten of te flashen is met een custom ROM.
Dat laatste heb ik al vaker gehoord, maar zeg nooit nooit.

Als ik het zo lees is het probleem met te weinig ruimte alleen bij de desire geweest (ik heb op mijn hero hier nooit last van gehad omdat ik nooit veel grote programma's er op had staan.) en 1 gig 550 mb (thanks Golf2vr6) voor alleen de programma's lijkt me dan voldoende, aangezien dit 4 keer zoveel is als bij de desire.

[ Voor 5% gewijzigd door dangerousp op 13-04-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
dangerousp schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:01:
[...]

Dat laatste heb ik al vaker gehoord, maar zeg nooit nooit.

Als ik het zo lees is het probleem met te weinig ruimte alleen bij de desire geweest (ik heb op mijn hero hier nooit last van gehad omdat ik nooit veel grote programma's er op had staan.) en 1 gig voor alleen de programma's lijkt me dan voldoende.
1gig = 550mb ;)

Iemand trouwens een idee wat de grote is van en game zoals Shrek Kart HD of een van de nieuwere HD games?

[ Voor 10% gewijzigd door Golf2vr6 op 13-04-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Nee hoor 1 gig staat voor 1024 mb, kijk maar op wikipedia.

OT: je hoeft niet perse een ROM erop te zetten om apps2sd te gebruiken. Maar ben benieuwd hoe lang het duurt of dat het uberhaupt mogelijk wordt.

[ Voor 48% gewijzigd door DeKoetsier op 13-04-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
hij bedoelt dat de rest door het OS wordt opgeslokt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Geelco schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:08:
Nee hoor 1 gig staat voor 1024 mb, kijk maar op wikipedia.

OT: je hoeft niet perse een ROM erop te zetten om apps2sd te gebruiken. Maar ben benieuwd hoe lang het duurt of dat het uberhaupt mogelijk wordt.
:D ik bedoelde natuurlijk dat er van die 1gig, 550mb vrij is voor je apps. :+

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abbonemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier