Dan werkt het nog niet, dat is ook de reden dat ik het buiten de portstree om heb gedaan. Ook sickbeard/sabnzbd/headphones heb ik buiten de portstree om gedaan. Verder installeer ik alles via de pkg_add functie. Vind ik nog wat makkelijker voor wat ik nodig heb dan de portstree.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:36:
En wat als je via de portstree compileert, want zaken buiten de portstree of package tree om installeren is eigenlijk _absoluut_ not done onder welke *NIX dan ook. Je package database klopt dan niet meer wat er daadwerkelijk geïnstalleerd is. Je moet ports of packages gebruiken om dingen netjes te houden.
Kortom, ik moet ergens kunnen lezen welke compile opties deze feature nodig hebben.
Klopt, maar dan moet je wel weten op welke vanaf welke locaties je ssh toegang wilt. Dat kan nogal eens verschillen met calamiteiten. Via NAT draai ik SSH op een andere poort dan 22 zodat portscanners niet meer langskomen. Het blacklisten van die paar pogingen die langskomen is dus effectief genoeg.De beste manier is om een handjevol IPs te whitelisten. Denyhosts is leuk maar beschermt niet tegen vulnerabilities in SSH. Ernstige vulnerabilities zouden nog steeds root toegang kunnen geven.
Hoe zou je dit willen bereiken?Het beste is gewoon als iemand van internet helemaal geen contact kan maken met jouw NAS, maar alleen jij wel.
Ligt er natuurlijk aan hoe foolproof je het zou willen maken. Als het gewoon een aantal select boxen zijn voor minuten/uren/dagen/maanden/jaren, een textveld voor het te draaien commando en een optie of de uitvoer gemaild moet worden, dan kan je al een handig werkende taskmanager hebben. Als je inderdaad wilt dat niemand in staat is "rm -rf /" te draaien via een cron dan zal het inderdaad meer werk zijn.Ja, de Task Manager functionaliteit. Denk niet dat het snel zal komen, maar is wel een top feature die veel gevraagd wordt. Iets om aan te werken nadat de basale dingen goed werken IMO. Jason had hier ook ideeën over maar hij zag er ook tegen op. De eerste prioriteit zijn de system images en services op dit moment. Toch de basis van ZFSguru. De web-interface doet al vrijwel alle ZFS handelingen. Maar bijvoorbeeld zfs send/receive is iets wat goed met de Task Manager kan worden gecombineerd.
[ Voor 50% gewijzigd door CurlyMo op 02-07-2012 21:01 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer