[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.262 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

streelder schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:03:
Gisteravond 3 mailtjes de deur uit gedaan naar DELL ivm die verkeerd geleverde laptop. En wat nu ik heb totaal 0,0 reactie gehad. En indien ik ergens naartoe wil bellen kan dat alleen tot 17:00.

Iemand misschien nog tips hoe ik snel geholpen kan worden? (liefst telefonisch en na 5-en)

EDIT: gelukkig is vandaag mijn crucial M4 SSD + 8 GB corsair geheugen wel goed binnengekomen :)
Ik heb een email van mijn dell order, daar staat het telefoon nummer in van je 'eigen' dell account manager. Die zijn bereikbaar tot 18:00 uur.Daar heb ik nu twee maal contact mee gehad voor het oplossen van mijn probleem.

Succes.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gebeld met de technische helpdesk van Dell. Mijn laptop heeft de Intel chipset HM67
, ze heben me doorverwezen naar de intel site, daar zouden de updates staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel heeft geen invloed op de issue met USB 3.0. De implementatie is geheel de schult van de maker van de chip. Ik weet even niet welke dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renesas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die. Ik vergeet het steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Verlicht toetsenbord kan dus wel. Via de mail dit aangevraagd. Kost 50 euro extra. Vind ik best veel geld. Eigenlijk. Ik heb dus een offerte gekregen. Kan ik daar nog verder op afdingen? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:56:
Verlicht toetsenbord kan dus wel. Via de mail dit aangevraagd. Kost 50 euro extra. Vind ik best veel geld. Eigenlijk. Ik heb dus een offerte gekregen. Kan ik daar nog verder op afdingen? Iemand ervaring hiermee?
Tis al optioneel en niet standaard denk dat het afdingen niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:30:
[...]

Ik heb een email van mijn dell order, daar staat het telefoon nummer in van je 'eigen' dell account manager. Die zijn bereikbaar tot 18:00 uur.Daar heb ik nu twee maal contact mee gehad voor het oplossen van mijn probleem.

Succes.
Dat is alleen maar als je als bedrijf bestelt en lang niet alle bedrijven hebben een eigen account manager. Mocht je toegang hebben tot 1 zou ik me zeker wenden tot die persoon. Mijn ervaring is dat je dingen dan veeeeeeeel sneller gedaan krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimmy87 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 03:00:
[...]

Dat is alleen maar als je als bedrijf bestelt en lang niet alle bedrijven hebben een eigen account manager. Mocht je toegang hebben tot 1 zou ik me zeker wenden tot die persoon. Mijn ervaring is dat je dingen dan veeeeeeeel sneller gedaan krijgt :)
Nee, hoor ik heb er als particulier eentje. Heb via de telefoon de laptop besteld. En in mijn order staat het nummer van mijn contact persoon. De account manager is eigenlijk de persoon die de laptop aan je heeft verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Is er nu wel of geen 3G module beschikbaar voor de XPS17? Op sommige sites zie ik wel een verwijzing hiernaar.

[ Voor 31% gewijzigd door REDFISH op 17-07-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbrits
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-08 21:15
Gisteren een SSD, intel 510, 120GB, geïnstalleerd en meteen een clean install gedaan. Wat een verbetering zeg!!
Loop na de clean install echter tegen een probleem aan. Heb een 3D-versie, maar kan niet meer de optie van 120Hz selecteren.
Wel al de nvidia-drivers erop gezet. Kan het zijn dat ik nog een driver van de display erop moet zetten?
Voor de geinstalleerde drivers dit topic aangehouden:
http://forum.notebookrevi...-l702x-clean-install.html

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat komt er allemaal bij kijken als je een ssd in de laptop wil zetten?
Ik wil dan ook windows daarop installeren (clean instal), alleen heb ik geen System Recovery schijf, kan ik deze dan nog aanvragen?

Of is er ergens anders goed en duidelijk vermeld hoe en wat ik moet doen? :P

Hoop wat info te krijgen, Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbrits
System recovery kan je via Windows maken, of met de Dell software die is meegeleverd.
Ik heb zelf ssd erin geplaatst, vervolgens Windows opnieuw geïnstalleerd ( niet de recovery dvd gebruikt, kijk even op pag 41 van dit forum) en toen de drivers genoemd in mijn bovenstaande post gebruikt.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 07:51
Ik weet niet of dit aan mijn laptop ligt, of ergens anders aan, maar ik heb een probleem met Youtube.
Ik kijk regelmatig Youtube filmpjes, maar sinds vandaag werkt dit niet goed meer. Als ik een filmpje afspeel en hem handmatig doorspoel (gewoon verder op het balkje klikken dan waar hij op dat moment is), reageert het filmpje niet meer. Als ik hem minimaliseer en weer maximaliseer reageert hij weer, maar soms wil het maximaliseren ook niet goed.
Ligt dit nou aan mijn laptop, of aan youtube? Het laden gaat ook erg langzaam, terwijl ik daar voorheen nooit last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjbrits schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:03:
System recovery kan je via Windows maken, of met de Dell software die is meegeleverd.
Ik heb zelf ssd erin geplaatst, vervolgens Windows opnieuw geïnstalleerd ( niet de recovery dvd gebruikt, kijk even op pag 41 van dit forum) en toen de drivers genoemd in mijn bovenstaande post gebruikt.
lijkt me goede info, alleen op pagina 41 zie ik niets staan... :/
Ik heb ook geen windows 7 schijf, dan is het enige wat je kan doen toch zo'n System recovery cd maken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:29:
[...]

lijkt me goede info, alleen op pagina 41 zie ik niets staan... :/
Ik heb ook geen windows 7 schijf, dan is het enige wat je kan doen toch zo'n System recovery cd maken?

Alvast bedankt!
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Offtopic:
<knip>, kijk even op pag 41 van dit forum) <knip>
Iedereen kan zelf instellen hoeveel posts er op een pagina staan. Daarom zijn de paginanummers niet bij iedereen gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Indien je de DVD erbij hebt besteld kun je windows toch installeren vanaf de dvd? En is het al gelukt met de 3D drivers want ik was ook van plan dezelfde stappenplan te gebruiken van notebookreviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn XPS 17 binnen gekregen, 3d, vrijwel helemaal standaard op een advanced wifi kaart en een backlit toetsenbordje na.
Ik heb er gelijk de 8gb geheugen van corsair bij gepropt (in de eerste twee sloten, de orginele dell bankjes in slot 3 en 4) werkt perfect (dank darkstone)
750gb hdd in het tweede hdd slot EN de vertex 3 120 gb in slot 1.
De vertex liet zich niet zonder slag of stoot werkend krijgen. Maar heb alle aanwijzingen hier uit het forum gebruikt, en het lijkt nu stabiel te draaien. (Sinds gister avond een uurtje of 20.00 geen freezes meer gehad.)
en... Damn.... wat is dat snel. Beste upgrade die je voor een computer kan kopen. Applicaties die binnen 2 seconde opstarten en het voelt ook niet meer een straf als windows opnieuw moet opstarten.

Ik ben absoluut geen tweaker, (heb eigenlijk de ballen verstand van computers) Maar dankzij dit forum heb ik een hoop geld en frustratie uitgespaard. dus dank allen!!

....hoewel geld uitgespaard....... ben bang dat het geld dat ik uitgespaard heb, uiteindelijk opgaat aan ssd schijven in de andere computers want er is een nadeel aan die dingen, als je het eenmaal gezien hebt, wil je niet meer zonder. maar enfin.

@ darkstone, ik las ergens dat jij je dvd speler verruilt had voor een hdd? Wat heb je daar voor nodig? Een dvd speler gebruik ik misschien 4 keer per jaar, en ik heb nu nog de standaard 500gb hdd van dell over.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42

TDB

Klopt het dat de windows security center door mcafee security center wordt uitschakeld? Ik krijg nu een paar "enge" berichten van windows 7 (a la, uw computer is niet 100% veilig).

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dim
  • Registratie: Januari 2000

Dim

TDB schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:16:
Klopt het dat de windows security center door mcafee security center wordt uitschakeld? Ik krijg nu een paar "enge" berichten van windows 7 (a la, uw computer is niet 100% veilig).
Ja, McAfee's eigen 'Security Center' vervangt het Windows Security Center. Als je McAfee uninstallt, dan gaat het oorspronkelijke Windows Security Center klagen dat je geen anti-malware en anti-virus meer hebt.

Daarna kun je gewoon het anti-virusprogramma van je keuze installeren, dan houdt het gezeur weer op. :)

My other computer is your windows box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Dim schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:19:
[...]

Ja, McAfee's eigen 'Security Center' vervangt het Windows Security Center. Als je McAfee uninstallt, dan gaat het oorspronkelijke Windows Security Center klagen dat je geen anti-malware en anti-virus meer hebt.

Daarna kun je gewoon het anti-virusprogramma van je keuze installeren, dan houdt het gezeur weer op. :)
Potverdikkie, tijdens de bestelling 2 tientjes extra betaald om 3 jaar McAfee te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Weet iemand een leuke/goede tas met shoulderstrap voor de versie met 90Wh accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:42:
@ darkstone, ik las ergens dat jij je dvd speler verruilt had voor een hdd? Wat heb je daar voor nodig? Een dvd speler gebruik ik misschien 4 keer per jaar, en ik heb nu nog de standaard 500gb hdd van dell over.
Een zgn.caddy. Eentje met verwijderbaar frontje. Maar ik kan je daar niet mee helpen omdat ik een slot loading drive heb: een frontje is daar niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft een van jullie ervaring met "Onweersbeestjes/dondersbeestjes/tripsen"? Je weet wel, die hele irritante zwarte insectjes van een paar mm groot die achter je scherm kunnen kruipen en een dood-pixel effect creeren...?

Mijn laptop staat nu in een donkere kast, met een lamp ernaast om het kreng eruit te lokken.
Mocht hij midden in het scherm sterven, en ik hem niet kan laten vallen door te kloppen, kan Collect en Return dit oplossen onder garantie? Heb hem pas sinds eind juni, dus baal er enorm van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL hou kan zo'n beetje er nou inkomen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk in een hoek van 89 graden op je scherm. Zie je een streep licht? Daardoorheen.

Volgens mij liep er ergens een topic op GoT. Even zoeken.
Ahh hier: Help, er zit een beest in mijn scherm.
Je kan doorklikken naar tig andere topics over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Waanzin zo'n beestje. Nooit van gehoord. Gelukkig krijg je het scherm vrij makkelijk uit je laptop, mocht het nodig zijn.

Heeft iemand een foto van waar/hoe je de DVB-T Tuner aansluit op een antenne? In veel reviews zit deze er niet in, dus je ziet niks op de foto's. Het zou ook een analoge/dvb-T hybride tuner moeten zijn, maar hoe sluit je dan een analoog signaal erop aan?

Iets anders: Ik zie in de manual dat de XPS17 2 mini card slots heeft. Eentje full Mini-card voor TV tuner of WWAN (3G module enzo) en een half Mini Card (waar de WLAN/Bluetooth in kan). Nu is er op de dell site geen optie voor 3G in de XPS 17. Ik heb dit ook nagevraagd, maar het zou niet kunnen. Nu zie ik op Ebay voor 3 tientjes zo'n mini kaartje. Zou dit passen? Installatie is wel een pain in the ass, want je moet zowat alles uit je laptop halen wil je bij die slots komen, maar wie weet.

[ Voor 46% gewijzigd door REDFISH op 19-07-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Toch maar de knoop doorgehakt en een XPS 17 gekocht, na lang zoekwerk. Het is het standaard 1080p 3D model geworden, met intel 6230 wnic. De prijs was 950 euro na 10% korting en 60 euro voucher.

Laat het grote wachten maar beginnen!

En nu maar hopen dat ik geen problemen qua overheating ga krijgen, de reden waarom ik in eerste instantie wat huiverig was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm heb hier een 3d bril,
maar volgens mij zijn mijn ogen te snel voor deze techniek...
kan de shutter werking zien terwijl ik kijk vooral bij snelle bewegingen.

is hier nog een oplossing voor of heb ik gewoon pech en zijn mijn ogen niet geschikt voor deze techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddvos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-11-2023
Als ik het zo lees is het scherm van de dell xps 15 beter dan het standaard scherm van de dell xps 17. Is dat ook echt te zien als je ze naast elkaar zou zetten of alleen in statistieken ?
Is het mogelijk om er een backlit toetsenbord in te zetten via dell net zo als bij de xps 15 ?

Is er iemand die de dell xps 17 heeft en hem regelmatig mee neemt en is dat te doen of is het echt te zwaar 3,5K ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 15.6" scherm heeft een veel hogere color gamut, maar een lagere maximale helderheid.

Maar ik vind niet dat je je keuze moet maken op basis van de kwaliteiten van het scherm, maar juist op de groote van het scherm. Een 17" is formaat stoeptegel, als je hem wilt meenemen, vaker dan eens in de week, neem dan maximaal een 15.6" laptop. Je sleept je een breuk aan die 17" laptops zonder dat je daar echt iets aan hebt: de resolutie is toch hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Aan de andere kant - als desktop replacement zou ik toch altijd voor een 17" gaan. Nog steeds een fijne resolutie, maar net wat meer beleving tijdens het spelen van een spel / kijken van HD materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:20:
Het 15.6" scherm heeft een veel hogere color gamut, maar een lagere maximale helderheid.

Maar ik vind niet dat je je keuze moet maken op basis van de kwaliteiten van het scherm, maar juist op de groote van het scherm. Een 17" is formaat stoeptegel, als je hem wilt meenemen, vaker dan eens in de week, neem dan maximaal een 15.6" laptop. Je sleept je een breuk aan die 17" laptops zonder dat je daar echt iets aan hebt: de resolutie is toch hetzelfde...
De Dell XPS 17 is veel lichter dan een gemiddelde schooltas met boeken erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Laatst online: 29-06-2023
REDFISH schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:09:
Waanzin zo'n beestje. Nooit van gehoord. Gelukkig krijg je het scherm vrij makkelijk uit je laptop, mocht het nodig zijn.

Heeft iemand een foto van waar/hoe je de DVB-T Tuner aansluit op een antenne? In veel reviews zit deze er niet in, dus je ziet niks op de foto's. Het zou ook een analoge/dvb-T hybride tuner moeten zijn, maar hoe sluit je dan een analoog signaal erop aan?

Iets anders: Ik zie in de manual dat de XPS17 2 mini card slots heeft. Eentje full Mini-card voor TV tuner of WWAN (3G module enzo) en een half Mini Card (waar de WLAN/Bluetooth in kan). Nu is er op de dell site geen optie voor 3G in de XPS 17. Ik heb dit ook nagevraagd, maar het zou niet kunnen. Nu zie ik op Ebay voor 3 tientjes zo'n mini kaartje. Zou dit passen? Installatie is wel een pain in the ass, want je moet zowat alles uit je laptop halen wil je bij die slots komen, maar wie weet.
Ik heb de xps 17 met dvb tuner, er zitten 2 kabeltjes bij die je aan de achterkant van de laptop in een klein gaatje kunt steken. Het ene kabeltje is een 'digitale antenne' en de ander is een coax stekker, daarop kun je dus een coax kabel aansluiten met analoge tv signaal. Werkt hier prima. Ik kan alleen nu geen digitale tv testen omdat de tv mast hier in smilde in elkaar gevallen is, en ik nu in mijn woonplaats een te zwak tv signaal heb.

Als je de laptop open schroeft zit er gewoon een insteek gleuf in waarin je de minicards kunt stoppen. Je zult denk ik wel zelf draadjes moet aansluiten, wat als antenne fungeert. Deze zaten er in mijn laptop niet standaard in.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Dank voor de uitleg. Wat zat nu precies bij de levering dan? Die kabeltjes die in het gaatje moeten? Een foto zou verhelderend werken. Ik heb hem ook mét DVB-Tuner besteld, ik neem aan dat ik hem dan niet meer open hoef te gaan schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbrits
Heeft iemand eigenlijk al ervaring opgedaan met de WiDi. Begreep dat binnenkort ook adapters beschikbaar komen die full HD beeld en 5.1 geluid door kunnen geven (nu alleen nog 720p) en dat vind ik wel interessant klinken....
Dus als er ervaringen zijn hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initech
  • Laatst online: 08-07 14:31
Ik heb mijn XPS 17 al binnen, ben zeer tevreden :). Echter moet ik wel wennen aan het formaat en het gewicht zeg! Maar maar prestatie is voor mij een belangrijker criteria. De accuduur is wel geweldig: met het Dell progje gaat de 9-cel bij mij zo'n 5-6 uur mee :) (i7 2630 met AG scherm).

De toetsenbordindeling is me wel vreemd, met name dat de 'Home' en 'End' knoppen rechtsboven zitten, en dat 'Delete' boven 'Backspace' zit, maar dat is misschien een kwestie van gewenning.

Hierbij nog een bon voor jullie:

10% KORTING OP UW STUDIO XPS

3N2QBLBV3DV?10

10% EXTRA KORTING is geldig op alle Studio & XPS systemen. Minimale orderwaarde per systeem €899 exclusief verzendkosten. Niet geldig i.c.m. andere kortingen. Max. 5 systemen per klant. Geldig t/m 31.07.11.

BTW ik neem mijn XPS 17 ook gewoon mee naar school. De lader laat ik dan mooi thuis, dat scheelt weer. En ik heb een Samsonite rugzak erbij besteld met kussens voor de rug en op die manier vind ik het best te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Initech op 22-07-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhny
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
Heeft er iemand misschien tips om de koeling van de cpu zuiver te maken??
omdat die van mij toch al redelijk wat stof gehapt heeft heb ik zo gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renezzzz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb m'n XPS afgelopen maandag gekregen. Mooi apparaat!
Kleine vraag, ben nu aan het rondkijken voor geheugenuitbereiding en een SSD.
Daarbij liep ik tegen een Mini-PCIexpress SSD aan....

De Dell XPS 17 3d heeft als ik het goed begrijp een tweetal Mini-card sloten (1half size en 1 full size).
Een ervan heeft een wifi-kaartje (half size) en de andere is in mijn geval (als het goed is) vrij.
Zijn deze sloten geheel compatible met Mini PCI-express? En zou ik 1 slot kunnen bestukken met een Mini-PCI express SSD kaartje (bijvoorbeeld die van de Intel 310 series)?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Voordeel is dat ik dan nog 1 2.5" SATA kan gebruiken voor een extra harde schijf.

mvgr

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mini pci-e. Maar let op: dat is wat anders dan mSATA, ondanks dat de aansluiting fysiek precies hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:50
renezzzz schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:06:
Ik heb m'n XPS afgelopen maandag gekregen. Mooi apparaat!
Kleine vraag, ben nu aan het rondkijken voor geheugenuitbereiding en een SSD.
Daarbij liep ik tegen een Mini-PCIexpress SSD aan....

De Dell XPS 17 3d heeft als ik het goed begrijp een tweetal Mini-card sloten (1half size en 1 full size).
Een ervan heeft een wifi-kaartje (half size) en de andere is in mijn geval (als het goed is) vrij.
Zijn deze sloten geheel compatible met Mini PCI-express? En zou ik 1 slot kunnen bestukken met een Mini-PCI express SSD kaartje (bijvoorbeeld die van de Intel 310 series)?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Voordeel is dat ik dan nog 1 2.5" SATA kan gebruiken voor een extra harde schijf.

mvgr

Rene
Je wil dus een SSD + 2 harde schijven in je laptop? Is de 500GB van de standaard harde schijf niet voldoende dan?

Krijg trouwens een mailtje van Dell:
"U verdient het prachtige uiterlijk en de uitstekende prestaties van een Dell™ XPS™-laptop"
Wat heb ik nou net gekocht dan :/
Alleen het plaatje is volgens tinEye van een studio xps 13. Maar die kan je toch helemaal niet meer kopen? En waar was de optie voor "De optionele lederen en aluminium accenten" toen ik mijn XPS17 bestelde?
Is dit mailtje niet hopeloos achterhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^klopt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Probleem met mijn nieuwe xps17 en nieuwe tv (sony). Een 1.4 hdmi kabel gekocht, sluit vervolgens de Dell XPS aan op de tv, zet hem op 10809p 1920x1080 (ingebouwd), 60 hz. Als ik dan het scherm op dupliceren zet, krijg ik op mijn tv een zwart scherm-beeld-zwart scherm-beeld etc. Als ik het videobeeld volledig op mijn tv zet, dan wordt het scherm van mijn tv zwart.
Laatste NVIDIA stuurprogramma erop gezet: 275.33. Ligt dit nu aan mijn laptop of aan mijn tv...? (sorry, dezelfde vraag ook even in de sony topic neergezet, weet gewoon niet waar dit nu fout gaat. [zucht])

edit

hmmm. op een loewe tv heb ik het ook. Lijkt mij nu een probleem van de xps17... Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door TDB op 22-07-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renezzzz
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:16:
Dat is mini pci-e. Maar let op: dat is wat anders dan mSATA, ondanks dat de aansluiting fysiek precies hetzelfde is.
Ahhh, ik zie het! Thanks voor de waarschuwing...
Bij de Intel 310 is de mSATA interface gemaakt op basis van een Mini-PCI express interface....
Da's begrijp ik niet compatible met standaard Mini-PCI express.... Das jammer...

@Duesenberg: Een extra HDD is natuurlijk nooit weg, zeker met videobewerking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In bepaalde laptops, zoals de X220, precision lijn, en de macbook air doubleert een mini pci-e slot als een mSATA slot. In toekomstige chipsets word dit hopelijk standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik overweeg een extra monitor aan te kopen en deze met hdmi te koppelen aan mijn xps17. Ik heb geen HD scherm en mijn grafische kaart is die van 1 Gb geloof ik (? standaard bij niet 3D)

Zou de laptop trager gaan werken als ik hier een extra monitor aanhang? Mijn vorige HP begon opmerkelijk meer te koelen en meer moeite te hebben (trager te werken dus) als ik er een extra scherm aan hing met een vga stekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou niets uit moeten maken. Het verbaast me al dat een oude kaart daar uberhaubt moeite mee heeft.. 2x 2560*1600 zou geen probleem moeten zijn voor de IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enigste nadeel is volgens mij dat je hem met HDMI alleen kan clonen en niet als fysiek 2de scherm akn gebruiken.

Altans mij lukte dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:42:
enigste nadeel is volgens mij dat je hem met HDMI alleen kan clonen en niet als fysiek 2de scherm akn gebruiken.

Altans mij lukte dat niet.
Ik heb sowieso problemen met mijn HDMI aansluiting icm een Sony tv (zie aantal posts terug). Echt balen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er laatst achter dat de hdmi poort is aangesloten op de nvidia GPU. Wellicht heeft het daarmee te maken.
Via miniDP zou het wel lukken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:00:
Ik kwam er laatst achter dat de hdmi poort is aangesloten op de nvidia GPU. Wellicht heeft het daarmee te maken.
Via miniDP zou het wel lukken, denk ik.
Okay, dus dan een van miniDP naar HDMI kabel kopen? En dat zou dan ook met 3D moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh, volgens mij kan je dan geen 3D op het externe scherm... Maar pin me daar niet op vast.

Edit: als je de 3D versie van de xps 17 hebt maakt het uiteraard niet uit welke poort je gebruikt. Alles zit aan de nvidia kaart vast.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
De vorige laptop was deze. Na het aankoppelen van mijn extra 17" monitor (via VGA) destijds ging alles moeizamer. Scherm klonen of uitbreiden gaf hetzelfde resultaat. Ik heb dit later ook nog eens getest met een nog oudere Dell (type weet ik even niet) en die deed net hetzelfde.

Nu dacht ik in eerste instantie aan hdmi, omdat mijn andere monitor enkel vga en dvi ondersteunt en ik toch een nieuwe (grotere) monitor wil aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:05:
Ehh, volgens mij kan je dan geen 3D op het externe scherm... Maar pin me daar niet op vast.
Hmmmm, en dat is nou juist iets wat ik wilde hebben. Mijn laptop aansluiten op een 3D tv en dan 3D kijken op een "groter" scherm :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ironische is dat de xps lijn gecertificeerd is voor '3D to the big screen' Zoals je hier kunt lezen:
http://www.anandtech.com/...erience-to-the-big-screen

Het is gewoon een bug dat je hem niet kan dupliceren. Extenden werkt wel toch? Of wil je per-se duplicate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:11:
Het ironische is dat de xps lijn gecertificeerd is voor '3D to the big screen' Zoals je hier kunt lezen:
http://www.anandtech.com/...erience-to-the-big-screen

Het is gewoon een bug dat je hem niet kan dupliceren. Extenden werkt wel toch? Of wil je per-se duplicate...
Dat is juist het gekke: dupliceren geeft het volgende op mijn tv: beeld-zwart-beeld-zwart-je snapt het wel verder. Als ik kies voor "alleen op projector" dan wordt het alleen maar zwart op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus overduidelijk een bug 8)7
Wat raar, je zou denken dat ze zoiets wel testen voordat ze een laptop in productie nemen...

Je kan het nog testen met een miniDP verloopje, maar ik weet niet of dat gaat werken. Wikipedia vermeld wel het volgende:
2,560 × 1,600 × 30 bit @120 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:23:
Dat is dus overduidelijk een bug 8)7
Wat raar, je zou denken dat ze zoiets wel testen voordat ze een laptop in productie nemen...

Je kan het nog testen met een miniDP verloopje, maar ik weet niet of dat gaat werken. Wikipedia vermeld wel het volgende:

[...]
Echt balen als het een bug blijkt te zijn, daarvoor had ik toch deze combi bedacht/gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook aan de drivers liggen, maar dat moet iemand even voor jou testen. Als dat het niet is zou je contact met dell op kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:41:
Het kan ook aan de drivers liggen, maar dat moet iemand even voor jou testen. Als dat het niet is zou je contact met dell op kunnen nemen.
Gisteren al contact gezocht met Dell, zal na het weekend worden dat ik reactie krijg. Mocht dat enig soelaas gaan bieden (hopelijk wel), dan laat dat ik hier uiteraard even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renezzzz schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:32:
[...]

Ahhh, ik zie het! Thanks voor de waarschuwing...
Bij de Intel 310 is de mSATA interface gemaakt op basis van een Mini-PCI express interface....
Da's begrijp ik niet compatible met standaard Mini-PCI express.... Das jammer...

@Duesenberg: Een extra HDD is natuurlijk nooit weg, zeker met videobewerking. :)
Zou jij zo aardig willen zijn om door te geven welke ssd je uiteindelijk hebt gebruikt... en belangrijker nog, of het werkt? _/-\o_
Of, als iemand anders een werkende oplossing heeft gevonden, dit door te geven?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.notebookrevi...i-pcie-ssd-xps-l502x.html werkt. Maar die dingen zij vrij traag, ik zou dan gewoon een momentus XT halen.

Edit: laat maar, ik lees daar juist dat het niet werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renezzzz
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:50:
[...]

Zou jij zo aardig willen zijn om door te geven welke ssd je uiteindelijk hebt gebruikt... en belangrijker nog, of het werkt? _/-\o_
Of, als iemand anders een werkende oplossing heeft gevonden, dit door te geven?
Voor een normale SSD (2.5" en SATA) Ik ben nog aan het rondzoeken/kijken... En heb dus nog niets besteld/aangeschaft.
Voor wat betreft een Mini-card SSD: wordt niet wat, te veel vraagtekens en om het gewoon maar te proberen te duur.
Een Mini-card SSD inclusief een SATA/PATA controller zijn niet echt een massaproduct en lastig te vinden. Het schijnt dat Samsung met een exemplaar bezig was/is. Heb echter geen exemplaar kunnen vinden.
Jammer, maar zou een mooie optie geweest kunnen zijn.

Ik ga nu kijken naar een vervanging van de DVD drive met een HDD caddy. Optische drive gebruik ik vrijwel nooit en ik heb nog een externe usb DVD-writer liggen. Op die manier heb je toch een tweetal HDD's met 1 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renezzzz schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:08:
[...]
Ik ga nu kijken naar een vervanging van de DVD drive met een HDD caddy. Optische drive gebruik ik vrijwel nooit en ik heb nog een externe usb DVD-writer liggen. Op die manier heb je toch een tweetal HDD's met 1 SSD.
Keep me informed, please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kwam dit toevallig tegen, misschien wel handig voor sommigen:
http://support.dell.com/s...ems/xpsL702X/en/index.htm

Handleiding + NVDIA 3D Vision™ User Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Laatst online: 10-09 20:09
Na een reinstal van windows 7 pro. krijg ik 1 apparaat niet aan de gang
de nvidea stereo controller met een hardware id van USB\VID_0955&PID_7002&REV_0300

wil iemand eens kijken welke driver daar bij hoort ? heb alle drivers van de dell site al geinstalleerd maar hij blijft "De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)" geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

eBoR schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:57:
Na een reinstal van windows 7 pro. krijg ik 1 apparaat niet aan de gang
de nvidea stereo controller met een hardware id van USB\VID_0955&PID_7002&REV_0300

wil iemand eens kijken welke driver daar bij hoort ? heb alle drivers van de dell site al geinstalleerd maar hij blijft "De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)" geven
blijkbaar niet dus ...als dit had aangehouden dan was het geen probleem geweest

post is al eerder geweest namelijk :+

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Laatst online: 10-09 20:09
thanks, opgelost,

[ Voor 11% gewijzigd door eBoR op 24-07-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 07:51
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om hem zo in te stellen dat hij door gaat wanneer de klep dicht is?
Bijvoorbeeld Vuze wil ik graag door laten downloaden, maar als ik de laptop dicht doe gaat hij op standby en stopt het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

JohanPG schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:50:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om hem zo in te stellen dat hij door gaat wanneer de klep dicht is?
Bijvoorbeeld Vuze wil ik graag door laten downloaden, maar als ik de laptop dicht doe gaat hij op standby en stopt het downloaden.
dan moet je de power options aanpassen (geavanceerd > aan/uit knop en deksel) optie aanpassen naar "geen actie ondernemen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Als je een USB 3 stick koopt, http://www.google.nl/sear...og&sa=N&hl=nl&tab=wf]deze, werkt deze dan automatisch zodra je 'm in de USB 3.0 poort van de Dell XPS 17 stopt?

Of moeten hiervoor nog nieuwe drivers worden gedownload? Ik heb nog geen USB 3.0 apparaten, maar ik heb geen problemen gehad met USB 1 en USB 2 apparaten op de USB 3 poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
The USB 3.0 specification was published on 12 November 2008. Its main goals were to increase the data transfer rate (up to 5 Gbit/s), to decrease power consumption, to increase power output, and to be backwards-compatible with USB 2.0
google wiki usb3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je hebt geen idee wat er staat, of wel? Mijn vraag is of de Dell XPS 17 nu 'gewoon' al werkt als je een USB 3 stick er in stopt. Kom jij met een stukje van wikipedia aan waarin staat dat de standaard uit 2008 stamt en dat de belangrijkste doelen hoge transfer rates waren, lager energieverbruik, meer energie erop en backwards-compatible met USB 2. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Uniciteit schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:50:
Als je een USB 3 stick koopt, http://www.google.nl/sear...og&sa=N&hl=nl&tab=wf]deze, werkt deze dan automatisch zodra je 'm in de USB 3.0 poort van de Dell XPS 17 stopt?

Of moeten hiervoor nog nieuwe drivers worden gedownload? Ik heb nog geen USB 3.0 apparaten, maar ik heb geen problemen gehad met USB 1 en USB 2 apparaten op de USB 3 poorten.
mijn usb 3.0 hd werkt meteen herkend en geinstalleerd :)
Zelfde als andere usb apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dim
  • Registratie: Januari 2000

Dim

Teutates schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:49:
[...]

mijn usb 3.0 hd werkt meteen herkend en geinstalleerd :)
Zelfde als andere usb apparaten :)
Hier ook ja, ik heb een paar externe WD harddisks, allemaal USB 3.0. Die worden prima herkend, en als je in Device Manager het menuitem View -> Devices by connection aanzet, zie je ze staan onder het "Renesas USB 3.0 Root Hub" device.

Van het weekend heb ik ook een USB 3.0 hubje gekocht bij de MyCom, en ook dat werkt prima. Je kunt er dan zowel 2.0 als 3.0 devices op aansluiten, en je bent nog maar 1 poort aan de achterkant kwijt. :)

My other computer is your windows box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

En hoe is de verbinding? Hoe snel gaat de bestandsoverdracht bij jullie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Laptop net binnen. Toch iets groter dan verwacht, maar niet erg.
Alle meuk eraf. Ik heb alleen dat ik een window niet volledig kan maximaliseren. Er blijft een balk open. bovenin van ongeveer 0.8cm. Maximaliseren en ook slepen naar boven zorgt ervoor dat hij maximaliseert, maar die rand blijft open. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F5 :+

*een* window? Dan lijkt het mij een tijdelijke bug. Als je het met elk programma hebt is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Helaas bij elk window. Maakt niet uit wat ik maximaliseer. Wat betreft windows is het venster gemaximaliseerd.

Ik heb overigens de zuinigste laptop ter wereld. Zit nu in windows zonder accu erin en de laptop gebruikt vaker 0W. Zal wel met de frequentie te maken hebben. Nu geeft ie 22 watt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
REDFISH schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:18:
Laptop net binnen. Toch iets groter dan verwacht, maar niet erg.
Alle meuk eraf. Ik heb alleen dat ik een window niet volledig kan maximaliseren. Er blijft een balk open. bovenin van ongeveer 0.8cm. Maximaliseren en ook slepen naar boven zorgt ervoor dat hij maximaliseert, maar die rand blijft open. Iemand een idee?
Heb ik ook inderdaad, vooral in IE9 zie je het goed :) Maar ik heb m ook vandaag eindelijk binnen gehad ga direct SSD erin zetten en W7 prof erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ligt aan een programma van dell local datasafe genaamd toaster.exe. Ik knikker die er ook nog even af zo.
Net getest. Proces verwijderen lost het op. Top!

Stomme vraag, maar hoe start ik iets met de Nvidia kaart? In dit topic gaat het vooral over de hardwaremogelijkheden als ik zoek op Optimus.

[ Voor 50% gewijzigd door REDFISH op 25-07-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Misschien al voorbij gekomen maar kon het zo snel niet vinden: hoe installeer je windows vanaf een USB?? Ik heb Windows 7 prof SP1 via de MS tool op een USB stick van 8GB gezet (usb 2.0), en met die stick mijn oude laptop opnieuw geïnstalleerd. Alleen op de XPS krijg ik die stick niet aan de praat. Kan in de bios (A11) wel kiezen voor removable device maar die skipped m gewoon. Heb het in alle poorten (ook de eSata) geprobeerd, maar niks :(

Ik zweer trouwens dat ik in dit topic een linkje voorbij had zien komen met de beste installatievolgorde van drivers...

[ Voor 12% gewijzigd door Megamind op 25-07-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Megamind schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:33:
Misschien al voorbij gekomen maar kon het zo snel niet vinden: hoe installeer je windows vanaf een USB?? Ik heb Windows 7 prof SP1 via de MS tool op een USB stick van 8GB gezet (usb 2.0), en met die stick mijn oude laptop opnieuw geïnstalleerd. Alleen op de XPS krijg ik die stick niet aan de praat. Kan in de bios (A11) wel kiezen voor removable device maar die skipped m gewoon. Heb het in alle poorten (ook de eSata) geprobeerd, maar niks :(

Ik zweer trouwens dat ik in dit topic een linkje voorbij had zien komen met de beste installatievolgorde van drivers...
Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Antwoord op mijn eigen vraag: door iets te starten dat de nvidia kaart triggert, daarna kun je dit kiezen met rechtermuisknop. Ik heb overigens wel dat sommige programma's zoals Dscaler weigert om de Nvidia kaart te herkennen en dan gaat zeuren dat er geen overlay gemaakt kan worden. Ook als ik het programma start met de optie voor Nvidia.

De CPU is echt een verbetering tov mijn Q6600. Je merkt dat alles echt supersnel reageert. Grafisch vind ik het nog iets tegenvallen. Gezien de 3Dmark06 die niet veel scheelde met mijn Ati 4850 (11500 vs 13500) had ik niet gedacht dat ik ineens in een simpel spel zoals LFS met de helft van de fps zou zitten. Ik heb de laptop niet voor gaming, maar had er denk ik toch iets meer van verwacht. Ook is de Ati 4850 met afspelen van video net wat vloeiender dan de IGP. Zal ook wel een kwestie van wennen zijn.

Het verlichte tobo is echt om te smullen. Gaaf effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een geschikte laptop om flight simulator X heel vlotjes op te spelen. Nu vraag ik mij af of een dell xps 17 met volgende specificaties voldoende is om 30-40FR/S te halen.

* Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,30 GHz
*8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
FYI, voor 3D op je TV te spelen moet je het TV display als het windows default (primary) display zetten...
Dat werkte bij mij icm met Loewe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:05:
Ik ben op zoek naar een geschikte laptop om flight simulator X heel vlotjes op te spelen. Nu vraag ik mij af of een dell xps 17 met volgende specificaties voldoende is om 30-40FR/S te halen.

* Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,30 GHz
*8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
Ik zie dat het al een redelijk oud spel is, en de GeForce 8800 GTS (desktop) haalt een 20 tal fps, dus ik vermoed dat het wel voldoende zal zijn voor een 30-40 fps te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Welke driver is nodig om het scherm te dimmen? De knoppen laten wel een mooi plaatje zien dat het scherm minder fel wordt, alleen dat wordt het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08
Duss... Mijn ervaring.
Laptop geleverd met horizontale lijnen boven in het scherm. Eerst een, maar elke dag kwamen er een paar bij. Gemeld bij dell, stuurt een reparatiemannetje die zichzelf niet aankondigt (met moeite kon ik even tijd maken door bij een belangrijke vergadering weg te gaan,)

Moederbord en scherm vervangen. Na de reparatie zij de strepen weg, maar omdat ikzelf dringend wegmoest, heb ik de laptop niet getest. Thuisgekomen blijkt het toetsenbord niet meer te werken en blijkt de palmrest beschadigd te zijn doordat de monteur een schroevendraaier erin heeft gezet om het uit elkaar te wrikken.

Nogmaals contact opgenomen met dell, aangegeven dat ik het wel heel erg ranzig vind om een laptop te repareren met defecte hardware en dat ik het zat ben, en eigenlijk gewoon mijn geld terug wil. Een -te verwachten- mailtje teruggekregen waarin stat dat dit een incident is en goed opgelost zal worden.

Dus... Vandaag stond er wederom onaangekondigd een monteur bij de portier om de laptop te repareren. Gelukkig had hij enkel een vervangend toetsenbordje bij zich en niet- zoals ik zelf had aangegeven- een vervangend moederbord voor in het geval dat de QA van de fabriek zo slecht is als ik vermoedde.

Inmiddels zijn we (niet enkel door mijn trage mailen) een maand verder. Ik heb al een hele maand een nieuwe, defecte dell laptop. Een nieuwe laptop, die al twee keer is gerepareerd en het nog niet doet.

In de tussentijd ben ik gebeld bij mijn klant door dell, met de vraag of we de komende tijd nog hardware gingen aanschaffen. Met 600 werkplekken en 25 servers op zich wel een leuke potentiele klant, maar wat moet ik met laptops die niet gecontroleerd worden af fabriek, als reparateurs onaangekondigd komen en als de spullen die ze meenemen defect zijn?

O ja.. @Dell het gaat om Case 837222829 (KMM37075402I57L0KM) en ik wil mij geld terug. Mogelijk ben ik als tegenprestatie bereid om deze post aan te passen met een goede afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook een beetje de reputatie van dell. De service is vaak goed, maar soms wil het niet helemaal vlotten en gaat het keer op keer mis. Zie ook de succesvolle blogreeks: JoWannes' Blog: Het is ook maar een Dell.... Wat overigens ook bij andere merken voorkomt (acer en sony zijn de eerste die mij binnenschieten)

De zakelijke en consumentensupport zijn overigens volledig gescheiden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Er is in dit forum al wat discussie geweest over 3D en wel of geen optimus. Ik heb problemen met de HDMI aansluiting op mijn TV (zie eerdere berichten). Ik krijg net een mail van Dell en daarin wordt geschreven:

Please be aware that your system has nVidia Optimus technology, which means 2 graphic processing units (integrated Intel GPU in processor and also dedicated nVidia GPU). When you don't use any video demanding application, the video is being processed by Intel GPU.
Please try not to switch the video output by nVidia Control Panel, but try F1 key instead (witches the video image to the next display option. The options include the integrated display, an external monitor, and both displays simultaneously).

Vanavond even kijken of de Dell helpdesk gelijk heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X

De 3D versie heeft dus geen optimus. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Hehe, hoe vaak gaat dat nog terugkomen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Het is wel vreemd dat Dell volhoudt dat er Optimus op de XPS17 3D zit, terwijl dat dus niet zo is. Of bedoelen ze dat het er wel op zit, maar laten ze weg dat het gewoon niet werkt. ;)
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:42:
Dat is ook een beetje de reputatie van dell. De service is vaak goed, maar soms wil het niet helemaal vlotten en gaat het keer op keer mis. Zie ook de succesvolle blogreeks: JoWannes' Blog: Het is ook maar een Dell.... Wat overigens ook bij andere merken voorkomt (acer en sony zijn de eerste die mij binnenschieten)

De zakelijke en consumentensupport zijn overigens volledig gescheiden denk ik.
Ik heb gisteren een deel van die blog gelezen, wat een drama zeg! Ik zou helemaal gek worden van zoiets. Als ik dat had gelezen voordat ik een Dell ging bestellen, had ik toch wel héél erg gaan twijfelen. Gewoon iemand z'n recht op garantie ontzeggen vanwege hun eigen gepruts. Ik hoop dat dat nu wel verbeterd is bij Dell?
TDB schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:20:
Vanavond even kijken of de Dell helpdesk gelijk heeft...
Als ik bovengenoemde blog zo lees dat heeft de Dell helpdesk altijd gelijk, ook als dat niet zo is. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BounceMeister op 26-07-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan van elk merk wel een set slechte verhalen opnoemen. Dus schrijf je dell nog niet af ;)

En trouwens. Wat wil je dan kopen? Er is niet bepaald concurrentie als je een beetje waarde hecht aan schermkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 16-09 13:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

vandaag ook een besteld;

i7 2.0, 6GB ram, 500GB, 1080p

leuk speulgoed.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Zeker leuk speelgoed.

Ik vraag me alleen af of er een optie is om de led van de voeding en de XPS led uit te krijgen. Tis een beetje irritant als je probeert te slapen en een lampje gaat de hele tijd aan/uit. Was ook zo met de livebox van toen nog Orange. Alleen maakte die nog meer licht. Het ziet erg cool uit, maar als je wil slapen wil ik in ieder geval zo min mogelijk licht. Zelfs als er geen netstroom is, dan knippertje dat XPS logo aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geluk dat de LED stierf binnen een maand :*) Anders zou ik hem afplakken met zwarte tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

In het bios geen optie voor de flashing XPS logo led. Ik zie wel charger behavior: enabled/disabled. Heb hem geprobeerd, maar heeft geen effect.
Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.