[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.259 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Bedenk me net - is het mogelijk om de standaard GT 555m te kiezen (non 3D dus) i.c.m. het 1080p 3D scherm?

Ik wil namelijk wel profiteren van Optimus, en de enige andere 1080p optie is een AG scherm, waar ik absoluut geen fan van ben.

EDIT: via de webshop van Dell is het niet mogelijk vanwege een compatabiliteitsprobleem. Maar mijns inziens zou dit toch geen problemen hoeven geven? Ik bedoel, van de 3D functionaliteit ga ik geen gebruik maken, ik wil alleen wel een glossy 1080p scherm, zonder voor jan doedel extra geld te hoeven betalen voor een zogenaamde 3D grafische kaart..

[ Voor 42% gewijzigd door kellhus op 11-07-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan niet, nee. Technisch gezien moet het kunnen, maar dell bied de mogelijkheid niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Nog een tip trouwens om wat batterij te besparen. Als je naar de Device Manager gaat, en dan naar je netwerkkaart > rechtermuisknop > eigenschappen. Dan kan je bepaalde zaken instellen, waaronder hoeveel power er naartoe gaat (minder power is minder bereik). Maar ik heb 'm nu op de laagste stand gezet (stand 1) en hij stond op het hoogste (stand 5). Nu heb ik niet meer 5 streepjes bereik, maar nog steeds 3-4 streepjes en dat twee verdiepingen van de router.

Moet toch wel wat batterij besparen... :)

En zoals ik al eerder zei, als je het 3D scherm hebt kan je de refresh rate ook omlaag doen. Bespaart volgens mij ook weer batterij, maar weet ik niet zeker.
kellhus schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:58:
Bedenk me net - is het mogelijk om de standaard GT 555m te kiezen (non 3D dus) i.c.m. het 1080p 3D scherm?

Ik wil namelijk wel profiteren van Optimus, en de enige andere 1080p optie is een AG scherm, waar ik absoluut geen fan van ben.

EDIT: via de webshop van Dell is het niet mogelijk vanwege een compatabiliteitsprobleem. Maar mijns inziens zou dit toch geen problemen hoeven geven? Ik bedoel, van de 3D functionaliteit ga ik geen gebruik maken, ik wil alleen wel een glossy 1080p scherm, zonder voor jan doedel extra geld te hoeven betalen voor een zogenaamde 3D grafische kaart..
In de VS is het wel mogelijk dus ik zie niet waarom dit een probleem is. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Voor wie trouwens nog meer info (reviews) zoekt over de Dell XPS 17, ik heb er pas geleden eentje gemaakt. Mocht iemand dus nog twijfelen, hier is mijn review (geen zorgen, geen externe url: gewoon Tweakers.net).

En ik heb nu eindelijk de 3D Vision Kit besteld. :) Ik twijfelde toch nog enorm vanwege de absurd hoge prijs, maar toch maar gedaan. Ik bedoel maar, ik heb een laptop met de goede grafische kaart, ik heb een Full HD scherm mét 120 Hz en werkt dus met 3D én de 3D ontvanger is ook al in de laptop ingebouwd. Ik verwacht 'm morgen, of overmorgen, in huis te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42

TDB

Uniciteit schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:55:
Voor wie trouwens nog meer info (reviews) zoekt over de Dell XPS 17, ik heb er pas geleden eentje gemaakt. Mocht iemand dus nog twijfelen, hier is mijn review (geen zorgen, geen externe url: gewoon Tweakers.net).

En ik heb nu eindelijk de 3D Vision Kit besteld. :) Ik twijfelde toch nog enorm vanwege de absurd hoge prijs, maar toch maar gedaan. Ik bedoel maar, ik heb een laptop met de goede grafische kaart, ik heb een Full HD scherm mét 120 Hz en werkt dus met 3D én de 3D ontvanger is ook al in de laptop ingebouwd. Ik verwacht 'm morgen, of overmorgen, in huis te hebben. :)
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Overigens staat nog steeds de vraag open of je ook andere dan NVIDIA brillen kunt gebruiken. In dit forum zeggen sommigen van wel, anderen weer van niet....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Werkt 3D op een 17 inch scherm eigenlijk wel? Ik hoor altijd dat je het beste een zo groot mogelijk scherm kunt gebruiken omdat de randen het 3d effe verstoren. Dan heeft het op een 17" toch niet zoveel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad het dan ook voornamelijk aan omdat ik helemaal gestoord wordt van de doorzettende trend van slechte schermen. Geloof het of niet, maar de xps 17 is de goedkoopste 17" met een goed scherm.

3D is imo niet meer dan een leuke grimmick. Al heb ik het nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:17:
[...]

Die dimmetjes die jij hebt zijn dezelfde waar ik al op uitgekomen was.
Goed om te horen dat ze goed werken.

Ik ga nu ik dit hoor zeker de Intel i7 2720 overwegen,bedankt voor de tip, dan hoef ik geen (overbodige0 muis en headset te kopen, hoewel, mijn muis is ook gestolen.

Wat het scherm betreft, ik heb thuis een gecallibreert scherm. Op mijn toekomstige laptop ga ik niet op kleur corrigeren, veel belangrijker zijn de kijkhoek,de lichtopbrengst en de contrastverhouding en deze dingen zijn wel ok bij het 3D scherm.

Als ik de Dell DVD gebruik word dan ook weer direct de overbodige zooi geinstalleerd?
Volgens mij heb je dat met de zelf aan te maken herstel-dvd's (of herstellen vanuit de herstel-partitie) wel, maar met de OS schijf niet. Maar dat zou ik graag van iemand anders bevestigd zien, want ik heb het zelf niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

REDFISH schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:24:
Werkt 3D op een 17 inch scherm eigenlijk wel? Ik hoor altijd dat je het beste een zo groot mogelijk scherm kunt gebruiken omdat de randen het 3d effe verstoren. Dan heeft het op een 17" toch niet zoveel zin?
Het schijnt dat de beste 3D ervaring inderdaad met een groot scherm (>50 inch) is, maar het ligt ook aan de afstand. Je zit natuurlijk veel dichter bij je notebook, dan bij je TV. De randen halen je uit het 3D scherm ja, daarom zijn de Samsung D7000 en D8000 modellen die kleiner zijn dan 50 inch, nog steeds erg goed omdat die randen ontzettend dun zijn.
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:27:
Ik raad het dan ook voornamelijk aan omdat ik helemaal gestoord wordt van de doorzettende trend van slechte schermen. Geloof het of niet, maar de xps 17 is de goedkoopste 17" met een goed scherm.

3D is imo niet meer dan een leuke grimmick. Al heb ik het nog nooit geprobeerd.
Dat heb ik ook altijd gedacht, maar ik heb de hardware nu en mijn interesse gaat er steeds meer naartoe. Ik laat het je morgen wel weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de vraag is of het normale 17 inch scherm net zo goed is als het 3d scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verre van.

Het 3D scherm is ongeveer even goed als de panelen die ze tegenwoordig in macbooks shippen. Ongeveer dit: http://www.anandtech.com/...o-13-as-windows7-laptop/3 maar dan nog iets beter.

Het standaardscherm heeft de specs van een van de willekeurig andere notebook die je daar ziet. En dan heb ik het nog niet gehad over de verbeterde kijkhoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
3d werkt prima op de XPS. Vergeet niet dat je het scherm vlak voor je hebt staan, Als ik met de laptop op schoot zit lijkt het scherm ongeveer net zo groot als mijn 46" tv die aan de muur hangt.

De 3d shutter bril van mijn laptop werkt overigens niet op mijn Philips 3d tv. En de shutter brillen van mijn tv werken weer niet op mijn laptop. E.e.a. is dus niet zomaar uitwissselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:46:
Maar volgens mij maken andere merken die dingen ook... Het enige wat je nodig hebt is een bril met IR ontvanger. Ik denk niet dat er verschil zit tussen een nvidia bril en een merkloze.

Let op: Denk niet.
Nope, ik heb hier verschillende 3D brillen geprobeerd Loewe, Samsung en Sony geprobeerd, maar geen enkele werkte buiten mijn NVIDIA 3D glasses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Sk0Ne schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 00:43:
[...]

Nope, ik heb hier verschillende 3D brillen geprobeerd Loewe, Samsung en Sony geprobeerd, maar geen enkele werkte buiten mijn NVIDIA 3D glasses...
Dank voor dit bericht. NVIDIA it will be...... nu nog een aanbieding zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDB schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:43:
[...]

Huh? In eerdere posts in deze topic werd nog geroepen dat je perse NVIDIA nodig hebt zoals deze http://www.pixmania.nl/nl...ia-geforce-3d-vision.html
Is dit dezelfde als deze?
Als dat zo is gaat het de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister de laptop gekregen met het 3D scherm en videokaart.
Eerste ervaring mooi vorm gegeven apparaat met een goed scherm. Maar ook de ervaring van een zo nu en dan behoorlijk opspinnende cooling fan.
Na het lezen van fora een bios geupdate gedaan (versie A11) getest en de meest recente videokaart driver van NVidia geinstalleerd.
En ik moet zeggen dat ik mij nu helemaal erger aan de cooling fan, deze is nu vrij luid en geconstant aanwezig. En af en toe heel af en toe is de fan rustig en naar een paar tellen begint het blazen weer.
Ook heb ik een beetje met de power manager in Windows zitten rommelen en een bios downgrade naar A10 of A08 (uit mijn hoofd) gedaan. Echter dit verhelpt het probleem niet.

Heeft iemand een idee, hoe je de fan in bedwang kunt krijgen?

Anders zit er niet veel anders op dan support te benaderen en in het uiterste geval een beroep te doen op de wet verkoop op afstand. Daar mijn offerte in behandelijk is genomen na dat ik zwart op wit de bevestiging had gehad, dat de optimus functionaliteit zou werken met deze spec. De bezuiging op energie maakt mij niet veel uit die op geluid wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 07:33:
[...]

Is dit dezelfde als deze?
Als dat zo is gaat het de goede kant op.
Heb je nou alleen de bril nodig of ook de IR-zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:21:
Gister de laptop gekregen met het 3D scherm en videokaart.
Eerste ervaring mooi vorm gegeven apparaat met een goed scherm. Maar ook de ervaring van een zo nu en dan behoorlijk opspinnende cooling fan.
Na het lezen van fora een bios geupdate gedaan (versie A11) getest en de meest recente videokaart driver van NVidia geinstalleerd.
En ik moet zeggen dat ik mij nu helemaal erger aan de cooling fan, deze is nu vrij luid en geconstant aanwezig. En af en toe heel af en toe is de fan rustig en naar een paar tellen begint het blazen weer.
Ook heb ik een beetje met de power manager in Windows zitten rommelen en een bios downgrade naar A10 of A08 (uit mijn hoofd) gedaan. Echter dit verhelpt het probleem niet.

Heeft iemand een idee, hoe je de fan in bedwang kunt krijgen?

Anders zit er niet veel anders op dan support te benaderen en in het uiterste geval een beroep te doen op de wet verkoop op afstand. Daar mijn offerte in behandelijk is genomen na dat ik zwart op wit de bevestiging had gehad, dat de optimus functionaliteit zou werken met deze spec. De bezuiging op energie maakt mij niet veel uit die op geluid wel ;-)
Bedankt hiervoor. Dit is precies de reden waarom ik nog huiverig ben om de laptop aan te schaffen. Als ik hem koop, dan moet het 1080p scherm erin, i.v.m. de karige kwaliteit van het 900p scherm.

Maar de enige optie (nee, het AG 1080p is voor mij geen optie) is om te gaan voor het 3D scherm icm de 3D capable graka. Maar dit zorgt er dus voor dat Optimus niet werkt met het - door jou aangekaarte - probleem met de constant opspinnende fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Maar ik heb het 3D model en heb helemaal geen last van een fan die om de zoveel tijd luid gaat spinnen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ben wel benieuwd of ze bij Dell de Optimus nog aan de praat gaan krijgen met de 3D capable kaart. Ik vind het ook zonde om constant 30 watt extra te zitten verstoken terwijl je misschien 1% van de tijd werkelijk 3D gebruikt op je laptop (als je dat al haalt).

Wat betreft het 3d verhaal. Hoe gaat het met 3D als je iets scheef voor het scherm zit? Is het mogelijk om met 2 man (met brillen) samen 3D te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Uniciteit schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:24:
Maar ik heb het 3D model en heb helemaal geen last van een fan die om de zoveel tijd luid gaat spinnen... :o
Niet iedereen heeft er last van, dat klopt. Maar gezien de vele reacties @ Notebookreview is het toch iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
TDB schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:25:
[...]

De IR zender zit in het scherm ingebouwd; aan de onderzijde pal boven de power button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:40:
Ben wel benieuwd of ze bij Dell de Optimus nog aan de praat gaan krijgen met de 3D capable kaart. Ik vind het ook zonde om constant 30 watt extra te zitten verstoken terwijl je misschien 1% van de tijd werkelijk 3D gebruikt op je laptop (als je dat al haalt).

Wat betreft het 3d verhaal. Hoe gaat het met 3D als je iets scheef voor het scherm zit? Is het mogelijk om met 2 man (met brillen) samen 3D te kijken?
dat zou heel mooi zijn alleen schijnt optimus uberhaupt fysiek niet aanwezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
wel aanwezig, maar wordt hardwarematig gebypassed: de nVidia GPU is direct op het scherm aangesloten, de Intel GPU zit voor spek en bonen in de CPU en doet niets.

Dit is gedaan om de buffer van de Intel GPU te omzeilen die te langzaam zou zijn voor volledige 3D versnelling en daarbij een bottleneck vormt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:14:
wel aanwezig, maar wordt hardwarematig gebypassed: de nVidia GPU is direct op het scherm aangesloten, de Intel GPU zit voor spek en bonen in de CPU en doet niets.

Dit is gedaan om de buffer van de Intel GPU te omzeilen die te langzaam zou zijn voor volledige 3D versnelling en daarbij een bottleneck vormt..
okay maar dan is hij dus in geheel niet meer bruikbaar, als dit hardware matig is.
zou fijn geweest zijn als je dit in bios kon instellen.
3d zal ik niet gebruiken. het scherm is echter zo goed dat ik hem daarom wel wil.

office of email in 3D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Als ik Darkstone goed begrepen heb is het AG scherm ongeveer even goed qua kleur weergave, maar als je persè een glanzend scherm wil hebben ben je idd aan het 3D scherm gebonden.
De afwerking is wat grover, maar of dat nu echt storend is; geen idee.

Misschien dat Anandtech nog met een goede review komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

3D setje is binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:35:
Als ik Darkstone goed begrepen heb is het AG scherm ongeveer even goed qua kleur weergave, maar als je persè een glanzend scherm wil hebben ben je idd aan het 3D scherm gebonden.
De afwerking is wat grover, maar of dat nu echt storend is; geen idee.

Misschien dat Anandtech nog met een goede review komt...
3d is het anti glare scherm, de niet 3d versie is de treu life versie dus de glimmende. je draait het net om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:41:
[...]

3d is het anti glare scherm, de niet 3d versie is de treu life versie dus de glimmende. je draait het net om.
Jij draait het om, 3D is het glimmende scherm (en dat weet ik 100% zeker want ik kijk er nu tegenaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:46:
[...]

Jij draait het om, 3D is het glimmende scherm (en dat weet ik 100% zeker want ik kijk er nu tegenaan).
weet je het zeker ?
ik lees het hier en heb het beestje nog niet voor mij staan.

http://content.dell.com/n...-3d-consumer.aspx?ref=CFG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

De 3D is de glimmende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja, staat ook in de HWI review van de 3D versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt geen ananadtech review van de nieuwe XPS 17. Hij heeft hem al in handen gehad dacht ik, maar vond het niet nodig een review te maken. Ik heb ook veel liever een review van de 15z of de nieuwe vaio F/Z/S series dan een 2 inch grotere versie van de al-gereviewde xps 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:15:
Er komt geen ananadtech review van de nieuwe XPS 17. Hij heeft hem al in handen gehad dacht ik, maar vond het niet nodig een review te maken. Ik heb ook veel liever een review van de 15z of de nieuwe vaio F/Z/S series dan een 2 inch grotere versie van de al-gereviewde xps 15.
had graag een review gezien van een xps 17 met sata600 ssd. geen stock systeem maar wel erg interesante test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Weet iemand wat meer over de kwaliteit van het FHD scherm van deze laptop: http://www.alternate.nl/h...l1=Notebooks&l2=Alternate

Ik laat de XPS vooralsnog links liggen ivm de vele negatieve geluiden over de opspinnende fan aangezien Optimus niet werkt icm het 3D scherm.

Mijn eisen zijn redelijk simpel:

(goed) FHD scherm
Graka on par of beter dan GT 555m
Sandy Bridge proc

De BTO bij Alternate klinkt erg goed, maar voor 'maar' 999 euro ben ik haast bang dat het scherm crap is, zeker aangezien er ook nog een 120gb SSD inzit.

Budget is 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

kellhus schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:56:
Weet iemand wat meer over de kwaliteit van het FHD scherm van deze laptop: http://www.alternate.nl/h...l1=Notebooks&l2=Alternate

Ik laat de XPS vooralsnog links liggen ivm de vele negatieve geluiden over de opspinnende fan aangezien Optimus niet werkt icm het 3D scherm.

Mijn eisen zijn redelijk simpel:

(goed) FHD scherm
Graka on par of beter dan GT 555m
Sandy Bridge proc

De BTO bij Alternate klinkt erg goed, maar voor 'maar' 999 euro ben ik haast bang dat het scherm crap is, zeker aangezien er ook nog een 120gb SSD inzit.

Budget is 1000 euro.
De Dell XPS 17 kan je voor een lagere prijs krijgen mét nog eens betere specs. Ik weet niet hoe het scherm is, maar als je dit een goede laptop vind ga je gang... maar de specs zijn wel wat minder dan wat je bij de XPS 17 kan krijgen voor ongeveer dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

kellhus schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:56:
.....
.....
Bij negatieve zaken zal je eerder mensen vinden die een berichtje daarover plaatsen. Vandaar dat je misschien negatief wordt beïnvloed mbt de fan.
Ik zelf heb het 3D scherm en een zeer stille fan..... [even afkloppen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote kans op een http://www.anandtech.com/...nblb2-affordable-gaming/6 scherm.

En ben je nu een 17" met een 15" aan het vergelijken? Als je een 15" wilt met een goed scherm kan je gewoon niet om de xps 15 heen. Die blaast elke andere notebook in zijn prijsklasse en daarboven omver. Het 17" broertje idem.

Ik heb trouwens pas 1x klachten gehoord over de fan in de 3D versie. Laat ik ook even deze post uit het xps 15 topic citeren:
Ary schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:18:
Wat betreft je fan probleem; alle monitoring-programma's (bijv. HWmonitor, GPUz, SpeedFan, NVidia System Monitor, etc) lijken dat probleem te triggeren. Bij mij verdween het fan probleem nadat ik al die crap heb verwijderd.

Ik zou graag voorstellen dat je nu eerst even de clean install probeert. Mocht je dan nog steeds het geluidsprobleem hebben, kunnen we verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik vergelijk de XPS 17 met een 15.6" omdat ik niet perse een voorkeur heb voor een specifieke maat.

Daarnaast baseer ik me qua fan problematiek niet op GoT, maar op de 300+ pagina tellende thread @ notebookreview. Ze hebben er zelfs een uitgebreide thread welke specifiek over dit probleem gaat.

Daarnaast zijn de specs van de xps15/17 met de huidige pricing niet veel beter toch? Zeker niet gezien de 120gb ssd in deze BTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs niet. Prijs, schermkwaliteit, speakers, behuizing wel. Je moet alleen wat rommelen om met de xps 15 aan een goede prijs te komen: €832 voor een i7, 1080p scherm, en 6GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

TDB schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:25:
[...]

Dit was, en is eerlijk gezegd, mij ook nog onduidelijk. In de NVIDIA 3D Vision Kit zat de 3D bril mét wat kabeltjes (voor opladen en verbinding). Er zitten ook twee extra neus-hoorntjes bij (in totaal dus 3), voor extra comfort. Daarnaast zat er bij mij ook nog een aparte infrarood emitter bij (deze zit in de 3D laptop standaard ingebouwd).

Je kan de NVIDIA Kit dus ook kopen als je al wel de grafische kaart met het goede scherm hebt, maar niet de 3D emitter.

Ik probeerde alles eerst aan de slag te krijgen zónder de extra 3D emitter (en dus alleen met de bril, ingebouwde emitter en de configuratie in control panel). Dit werkte niet. Toen toch maar de 3D emitter gebruikt (aangesloten via USB). Er werden drivers geinstalleerd, ik configureerde alles en daarna pas kan ik de ingebouwde 3D emitter gebruiken. Kortom: ik heb nog steeds geen idee of je enkel de 3D bril hoeft te kopen of echt het hele setje ;) Ik denk dat via deze aparte emitter ook de software werd geinstalleerd, want overal staat dat je de 3D Kit software nodig hebt maar er zit verder geen CD of iets bij.

Ik had 'm trouwens nog goedkoper gevonden dan in de pricewatch. Ik had Google Shopping gebruikt en ik kwam uit bij komplett.nl. De goedkoopste kit die ik kon vinden was bij Zerom Computers voor minder dan 120 euro. De ervaringen waren daarover echter verdeeld en ze hadden helemaal niks op voorraad. Toen kwam ik uit bij Komplett. Niet alleen kost het hier 'maar' 125 euro, ze hebben ze ook nog eens op voorraad (7 nog, om precies te zijn). Het wordt met de pakketpost verstuurd via PostNL, dus levertijd is maar 1 werkdag.

Toen ik ze kocht wist ik trouwens niet of het bedraad was, of draadloos. Op de NVIDIA site staat nog veel over een bedraade versie, en dat 'soon' een wireless versie zou uitkomen. Maar, die bij Komplett in ieder geval, zijn draadloos. :D

---------------------------------------------------------------------------------------
3D werkt goed, maar ik heb nog geen 3D Blu-Ray gekeken. Alle content die ik heb gezien heb ik van 3dvisionlive.com. Je hebt 'twee soorten' 3D. Er is veel 3D content waarbij het lijkt alsof je zeg maar door een raam kijkt (dus 'in het scherm' 3D), maar er is ook 3D waardoor het lijkt alsof het naar voren komt. Ik heb al een aantal filmpjes met bijvoorbeeld dinosaurissen in 3D gezien, of gewoon promofilmpjes en dan zie je dit erg duidelijk.

Zelfs iemand die het gisteren nog belachelijk vond dat ik voor zoveel geld deze 3D kit had gekocht, zat vanmiddag lachend achter de laptop en vond het geweldig. Dat zegt toch wel wat. ;)

3D werkt nu verder 'automatisch'. Als ik nu bijvoorbeeld naar 3dvisionlive.com ga, switched hij automatisch naar 3D mode. De 3D bril hoef je verder alleen aan te zetten via een knopje aan de zijkant en de rest gaat automatisch. De helderheid gaat automatisch naar de allerhoogste stand en Windows 7 gaat in 'basic theme' (dus geen Aero). :)

Er is echter wel één nadeel:
YouTube 3D werkt bij mij niet. Het ligt niet aan de 3D kit, maar het is waarschijnlijk een software probleem aan NVIDIA's kant. Een heleboel mensen hebben dit. Bij de een werkt het wel, bij de ander niet. En soms werkt het bij de eerste plots wel, en bij de ander plots niet. Hier komt nog een update voor aan.
Ander nadeel is dat YouTube 3D verder alleen in FireFox werkt (andere 3D content, zoals 3dvisionlive.com werkt ook gewoon in bijvoorbeeld Google Chrome). :D
kellhus schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:24:
Ik vergelijk de XPS 17 met een 15.6" omdat ik niet perse een voorkeur heb voor een specifieke maat.

Daarnaast baseer ik me qua fan problematiek niet op GoT, maar op de 300+ pagina tellende thread @ notebookreview. Ze hebben er zelfs een uitgebreide thread welke specifiek over dit probleem gaat.

Daarnaast zijn de specs van de xps15/17 met de huidige pricing niet veel beter toch? Zeker niet gezien de 120gb ssd in deze BTO?
Vergeet niet dat op notebookreview toch veelal mensen zitten die heel veel verstand van computers hebben óf een probleem ergens mee hebben. Ik durf te wedden dat als iedereen die geen problemen heeft met de fan het meldt, je minstens net zo'n groot topic zou krijgen. Maar iemand die ergens geen problemen mee heeft meldt dit nu eenmaal zelden. ;) Heb je al naar de koeling van die laptop gekeken? Ziet er niet erg robuust uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Uniciteit op 12-07-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Thanks Darkstone. Speaker-kwaliteit maakt me niet uit ivm een headset, maar behuizing daarentegen wel.

Enig idee hoe de BTO case met hitteproductie omgaat?

Uniciteit: valid point, en ik maak me idd wat zorgen over de cooling van de BTO.

[ Voor 21% gewijzigd door kellhus op 12-07-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

kellhus schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:34:
Thanks Darkstone. Speaker-kwaliteit maakt me niet uit ivm een headset, maar behuizing daarentegen wel. Enig idee hoe de BTO case met hitteproductie omgaat?
No offence, maar kan je dit niet in een ander topic doen? Dit is het ervaringen topic met de Dell XPS 17, en jij bent al in de 15" klasse aan het kijken (dus zou je eigenlijk zoiezo al beter zitten bij de XPS 15) én je hebt het ook nog eens over een totaal andere laptop die niet eens dicht in de buurt komt van de kwaliteit van de Dell XPS serie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Klopt, moet eigenlijk in gaming notebook thread, maar zit op een iPad te tikken en ik was lui. Toch maar doen zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Uniciteit schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:32:
[...]

Dit was, en is eerlijk gezegd, mij ook nog onduidelijk. In de NVIDIA 3D Vision Kit zat de 3D bril mét wat kabeltjes (voor opladen en verbinding). Er zitten ook twee extra neus-hoorntjes bij (in totaal dus 3), voor extra comfort. Daarnaast zat er bij mij ook nog een aparte infrarood emitter bij (deze zit in de 3D laptop standaard ingebouwd).

Je kan de NVIDIA Kit dus ook kopen als je al wel de grafische kaart met het goede scherm hebt, maar niet de 3D emitter.

Ik probeerde alles eerst aan de slag te krijgen zónder de extra 3D emitter (en dus alleen met de bril, ingebouwde emitter en de configuratie in control panel). Dit werkte niet. Toen toch maar de 3D emitter gebruikt (aangesloten via USB). Er werden drivers geinstalleerd, ik configureerde alles en daarna pas kan ik de ingebouwde 3D emitter gebruiken. Kortom: ik heb nog steeds geen idee of je enkel de 3D bril hoeft te kopen of echt het hele setje ;) Ik denk dat via deze aparte emitter ook de software werd geinstalleerd, want overal staat dat je de 3D Kit software nodig hebt maar er zit verder geen CD of iets bij.

Ik had 'm trouwens nog goedkoper gevonden dan in de pricewatch. Ik had Google Shopping gebruikt en ik kwam uit bij komplett.nl. De goedkoopste kit die ik kon vinden was bij Zerom Computers voor minder dan 120 euro. De ervaringen waren daarover echter verdeeld en ze hadden helemaal niks op voorraad. Toen kwam ik uit bij Komplett. Niet alleen kost het hier 'maar' 125 euro, ze hebben ze ook nog eens op voorraad (7 nog, om precies te zijn). Het wordt met de pakketpost verstuurd via PostNL, dus levertijd is maar 1 werkdag.

Toen ik ze kocht wist ik trouwens niet of het bedraad was, of draadloos. Op de NVIDIA site staat nog veel over een bedraade versie, en dat 'soon' een wireless versie zou uitkomen. Maar, die bij Komplett in ieder geval, zijn draadloos. :D

---------------------------------------------------------------------------------------
3D werkt goed, maar ik heb nog geen 3D Blu-Ray gekeken. Alle content die ik heb gezien heb ik van 3dvisionlive.com. Je hebt 'twee soorten' 3D. Er is veel 3D content waarbij het lijkt alsof je zeg maar door een raam kijkt (dus 'in het scherm' 3D), maar er is ook 3D waardoor het lijkt alsof het naar voren komt. Ik heb al een aantal filmpjes met bijvoorbeeld dinosaurissen in 3D gezien, of gewoon promofilmpjes en dan zie je dit erg duidelijk.

Zelfs iemand die het gisteren nog belachelijk vond dat ik voor zoveel geld deze 3D kit had gekocht, zat vanmiddag lachend achter de laptop en vond het geweldig. Dat zegt toch wel wat. ;)

3D werkt nu verder 'automatisch'. Als ik nu bijvoorbeeld naar 3dvisionlive.com ga, switched hij automatisch naar 3D mode. De 3D bril hoef je verder alleen aan te zetten via een knopje aan de zijkant en de rest gaat automatisch. De helderheid gaat automatisch naar de allerhoogste stand en Windows 7 gaat in 'basic theme' (dus geen Aero). :)

Er is echter wel één nadeel:
YouTube 3D werkt bij mij niet. Het ligt niet aan de 3D kit, maar het is waarschijnlijk een software probleem aan NVIDIA's kant. Een heleboel mensen hebben dit. Bij de een werkt het wel, bij de ander niet. En soms werkt het bij de eerste plots wel, en bij de ander plots niet. Hier komt nog een update voor aan.
Ander nadeel is dat YouTube 3D verder alleen in FireFox werkt (andere 3D content, zoals 3dvisionlive.com werkt ook gewoon in bijvoorbeeld Google Chrome). :D

[...]

Vergeet niet dat op notebookreview toch veelal mensen zitten die heel veel verstand van computers hebben óf een probleem ergens mee hebben. Ik durf te wedden dat als iedereen die geen problemen heeft met de fan het meldt, je minstens net zo'n groot topic zou krijgen. Maar iemand die ergens geen problemen mee heeft meldt dit nu eenmaal zelden. ;) Heb je al naar de koeling van die laptop gekeken? Ziet er niet erg robuust uit.
Extra toevoeging op bovenstaande stukje
Bij het configureren kon je ook de refresh rate bepalen: 120 hz, 110hz en 100 hz. 100 hz werd aangeraden als je 's avonds of in het donker keek terwijl er ook lampen in de kamer aanstonden in een land met 50 Hz frequency (vrijwel overal ter wereld dus). 120 Hz is aangeraden in landen met 60 Hz frequency op het energienet (Amerika dus). 110hz wordt aangeraden als je overdag kijkt zonder lampen om je heen. 100 hz is het meest comfortabel vind ik, gewoon als je puur kijkt naar bijvoorbeeld de lampen. Bij 120hz zie je lampen echt knipperen, terwijl je bij 100 hz 'slechts' 50hz hebt voor elk oog (en de frequency van de energie uit het stopcontact hier is ook 50hz). Dan knipperen lampen dus het minst en valt het ook het minst op.

Verder werkt YouTube 3D bij mij nu ook (kreeg ik gister nog niet aan de praat), bleek uiteindelijk wel makkelijk op te lossen. Staan wat mooie filmpjes op (zoals duik filmpjes).

De 3D effecten in filmpjes is meestal alsof je door een raam kijkt. Je hebt veel minder 3D effecten alsof het naar voren komt maar die zijn er wel (denk bijvoorbeeld aan duik filmpjes: je kijkt zeg maar door een raam, maar zodra een vis recht op je af komt zwemmen lijkt het plots uit het scherm te komen).

Zonder twijfel vind ik het naar voren komen het gaafst, maar door het raam kijken is zeker ook een mooi 3D effect.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uniciteit, wat is jouw ervaring met de warmte en geluid van de laptop ? geluid bedoel ik bijgeluid van fans etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Vandaag is ook mijn XPS 17 binnengekomen (besteld op 6-7-11) na een week van de daadwerkelijke bestelling. Nu begrijp ik ook waarom mijn laptop zo snel binnen kan komen :)

Er zijn na het openen van de doos en het aanzetten van de laptop 2 problemen namelijk
  • Ze hebben een backlite qwertz indeling toetsenbord erin gedaan. (qwerty geen backlite versie staat op order)
  • Alles is na het opstarten in het duits.
Dat wordt hopelijk een monteur die langskomt om mijn toetsenbord aan te passen.... Want morgen komt mijn SSD schijf binnen en dan moet ik windows toch opnieuw installeren.

Wat is de beste manier om dit te tackelen? Want als ik dit goed speel krijg ik wel een vervangend backlite qwerty toetsenbord, terwijl er geen backlite versie is besteld :)

PS. Die duitse indeling lijkt best wel mee te vallen met alleen de Y en de Z omgedraaid maar schein bedriegt!! Er is een hoop anders.

EDIT: Waarom moet mij dit nou overkomen:
  • Dit is niet het Full HD 3D scherm
  • Geen nvidia 555 videokaart maar de normale 550
  • Zit niet mijn bestelde 6230 wireless kaart in maar de standaard 1030
  • Alles in het Duits dus kan niet alles makkelijk controleren

[ Voor 21% gewijzigd door streelder op 13-07-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: voer de servicetag in op dell.nl. Dan kan je zien wat voor hardware er allemaal in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik denk dat je beter gelijk even kan bellen, dan kan de monteur alvast een nieuwe bestellen, want anders wordt het wel een knutselpakket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:08:
Tip: voer de servicetag in op dell.nl. Dan kan je zien wat voor hardware er allemaal in zit.
Als ik mijn service tag invul krijg ik de configuratie te zien die ik ook daadwerkelijk heb besteld. Maar dat is de geleverde laptop zeker niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je gebruikt de tag op de doos, of onderop de laptop?

Kan zijn dat ze de verkeerde erin hebben gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:37:
En je gebruikt de tag op de doos, of onderop de laptop?

Kan zijn dat ze de verkeerde erin hebben gestopt...
Heb het een en ander gecontroleerd en dit zijn mijn bevindingen:

* Servicetag op orderbevestiging heeft de juiste configuratie
* Servicetag op de onderkant van de laptop is hetzelfde dus ook de juiste configuratie
* Servicetag op de doos heeft idem hetzelfde nummer dus ook de juiste configuratie

* Servicetag in de bios is ineens een heel ander nummer, en komt overeen met mijn bevindingen. (duits toetsenbord, standaard scherm, standaard wireless etc..)

Dit is toch heeeeel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

streelder schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:44:
[...]

Heb het een en ander gecontroleerd en dit zijn mijn bevindingen:

* Servicetag op orderbevestiging heeft de juiste configuratie
* Servicetag op de onderkant van de laptop is hetzelfde dus ook de juiste configuratie
* Servicetag op de doos heeft idem hetzelfde nummer dus ook de juiste configuratie

* Servicetag in de bios is ineens een heel ander nummer, en komt overeen met mijn bevindingen. (duits toetsenbord, standaard scherm, standaard wireless etc..)

Dit is toch heeeeel vreemd.
verkeerde plakker op de doos, ze hebbben de dozen voorzien van verkeerde afzend sticker. zit nu een duitser naar jouw laptop te kijken, die houdt zijn mond wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Duits valt nog mee. Bij mij was na de eerste keer opstarten het toetsenbord ingesteld op Russisch! Probeer dan maar eens je wachtwoord in te kloppen 8)7

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:35:
[...]

verkeerde plakker op de doos, ze hebbben de dozen voorzien van verkeerde afzend sticker. zit nu een duitser naar jouw laptop te kijken, die houdt zijn mond wel. :+
Haha die kan wel leven met een nederlands toetsenbordje, maar wel lekker een 3d scherm 355 nivida en een betere wifi 6230 :)

Ik doe net of ik nog een beetje vrolijk ben, maar van binnen kook ik een beetje. Het is gewoon allemaal extra gezeik :( Het zal wel goed komen maarja weer weken wachten op die laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RunaR schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:37:
Duits valt nog mee. Bij mij was na de eerste keer opstarten het toetsenbord ingesteld op Russisch! Probeer dan maar eens je wachtwoord in te kloppen 8)7
Bij mij was de keyboard driver ooit zodanig gecrasht dat zelfs het onscreen keyboard niet meer werkte. Een system herstel naar een week terug bood gelukkig uitkomst.

Het ergste was dat het 2 maanden later nog eens gebeurde, gelukkig had ik toen mijn backups geregeld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Uniciteit schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:55:

(...)
Ik heb al mijn reviews teruggehaald, waaronder deze, en deze zijn niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
En mag ik vragen waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik ben het niet eens met een bepaald beleid op Tweakers, maar geen zorgen... er is niemand die er last van heeft dat mijn reviews nu weg zijn. Hooguit is er iemand die bijvoorbeeld vanmiddag begon met het lezen van een review van mij en halverwege stopte omdat hij weg moest ofzo, en het nu verder wilt gaan lezen (en dat dus niet kan). Maar die kans schat ik klein in. Geen man overboord.

Ontopic: is er hier iemand die op zijn XPS 17 géén Windows 7 heeft draaien, maar bijvoorbeeld Chrome OS? Of twee OS'en naast elkaar? Daar ben ik wel benieuwd naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou graag ervaring lezen met een 17 en een snelle ssd, liefste intel ssd. ik begrijp dat sommige ssd niet lekker overweg kunnen met dell laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 15:14
Uniciteit schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:17:
[...]

Ontopic: is er hier iemand die op zijn XPS 17 géén Windows 7 heeft draaien, maar bijvoorbeeld Chrome OS? Of twee OS'en naast elkaar? Daar ben ik wel benieuwd naar. :)
Ja, ik wissel nog wel eens ;). Heb Ubuntu, Linux Mint en OSX gedraaid als Main OS. Heb alleen de fout gemaakt voor een NL toetsenbord te kiezen en in OSX kloppen dan nog steeds een aantal toetsen niet. Vandaag komt als het goed is mijn US keyboard binnen en ga ik het toetsenbord vervangen. Onder Ubuntu en Linux Mint werkt alles out-of-the-box. Heb gisteren mijn 1200x900 panel vervangen door een AU OPTRONICS B173HW01 V4 V.4 17.3" FHD LED SCREEN. Binnen twee werkdagen binnen uit de UK, gekocht via eBay en wat is dit een verbetering zeg, nu 1920x1080 en ik ben onder de indruk! Verder draait mijn OS vanaf een OCZ SSD en de data staat op de tweede HD, een 500GB schijf die er al in zat. Ik heb overigens de L701X versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm besteld: 3D scherm en toch maar de 2630 processor , ik koop er nog 2x2GB bij, 4x2=8GB moet maar genoeg zijn, ík heb net een extreem dure vakantie achter der rug: Laptop,fotoapparatuur,ereader etc gestolen |:(

Ik heb 'm gisteren besteld en betaald met ideal maar nog geen bevestigingsmailtje van Dell gehad??

Ik heb voor wireless de 6230 gekozen maar ik heb thuis een verouderd accesspoint.
Is de TP-Link TL-WA801ND een goede keus?

Wat 3D betreft: Heeft er nog niemand 3D films bekeken? Dat zou voor mij de belangrijkste 3D toepassing zijn.

Deze bril is toch ook de juiste en is een stuk goedkoper?

Ik ga er uiteraard een SSD inzetten ik heb er 2 liggen: een Intel Postville 80GB en een OCZ Vertex 2 van 120 GB.
Welke zou ik het beste kunnen gebruiken?
In mijn gestolen laptop had ek een Seagate Momentus XT Hybride 500GB wat erg goed beviel heeft er iemand ervaring met dit schijfje icm een XPS 17?

Verder wil ik graag op de 2e harde schijf windows XP zetten en dan bij het opstarten in het Bios kiezen van welke harde schijf ik wil opstarten,Maar gaat dat lukken om XP te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Klopt het dat er SATA3 schijven in de XPS17 zit? En wil dat ook zeggen dat je een SATA3 SSD kunt gebruiken die meer dan 300MB/s kan doorvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:16:
Wat 3D betreft: Heeft er nog niemand 3D films bekeken? Dat zou voor mij de belangrijkste 3D toepassing zijn.

Dat is de bril die je idd nodig hebt. Als de ingebouwde emitter het niet doet: even NVIDIA drivers updaten. Ik zit ook te denken om deze bril te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik heb 'm besteld: 3D scherm en toch maar de 2630 processor , ik koop er nog 2x2GB bij, 4x2=8GB moet maar genoeg zijn, ík heb net een extreem dure vakantie achter der rug: Laptop,fotoapparatuur,ereader etc gestolen |:(

Ik heb 'm gisteren besteld en betaald met ideal maar nog geen bevestigingsmailtje van Dell gehad??

Ik heb voor wireless de 6230 gekozen maar ik heb thuis een verouderd accesspoint.
Is de TP-Link TL-WA801ND een goede keus?

Ik ga er uiteraard een SSD inzetten ik heb er 2 liggen: een Intel Postville 80GB en een OCZ Vertex 2 van 120 GB.
In mijn gestolen laptop had ek een Seagate Momentus XT Hybride 500GB wat erg goed beviel heeft er iemand ervaring met dit schijfje icm een XPS 17?

Verder wil ik graag op de 2e harde schijf windows XP zetten en dan bij het opstarten in het Bios kiezen van welke harde schijf ik wil opstarten,Maar gaat dat lukken om XP te installeren?
Het is dat ik je hier nog niet eerder heb gezien en daarom je vragen beantwoord, maar de meeste vragen van je zijn de afgelopen 3 pagina's al besproken.

Zonde dat al je apparatuur is gestolen, had je geen verzekering?

Het kan 24-48 uur duren voordat je betaling wordt bevestigd.

Geen idee.

Ik heb gisteren Avatar in 3D gekekn op de laptop. Ervaringen lees je hier later wel.

Het is onbekend of je enkel aan de bril genoeg hebt. Deze vraag is letterlijk een aantal posts hierboven beantwoord. Ik quote:

[...]

Er werd dus wel meer geïnstalleerd dan alleen drivers. ;)

Je laatste twee vragen kan ik je niet meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou nooit gaan voor de vertex, veel te veel problemen mee, ik zou de intel als boot schijf houden en de tweede ssd of harddisk voor de data die je natuurlijk backuped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:29:
[...]
Het is dat ik je hier nog niet eerder heb gezien en daarom je vragen beantwoord, maar de meeste vragen van je zijn de afgelopen 3 pagina's al besproken.

Zonde dat al je apparatuur is gestolen, had je geen verzekering?

Het kan 24-48 uur duren voordat je betaling wordt bevestigd.

Geen idee.

Ik heb gisteren Avatar in 3D gekekn op de laptop. Ervaringen lees je hier later wel.

Het is onbekend of je enkel aan de bril genoeg hebt. Deze vraag is letterlijk een aantal posts hierboven beantwoord. Ik quote:
[...]
Er werd dus wel meer geïnstalleerd dan alleen drivers. ;)

Je laatste twee vragen kan ik je niet meehelpen.
Ik heb de laatste dagen wel degelijk in dit topic gepost en ik heb ook een groot gedeelte van de 63 pagina's gelezen.

Ik had alleen een reisverzekering, die gaat hoogstens 1400,- van de minimaal 4000,- schade uitkeren.

Dan zal ik maar even geduld moeten hebben met wachten op een bevestiging...

Ik ben heel benieuwd naar je Avatar ervaring.

Wat die bril betreft: als je die link opend kan je zien dat er op een van de foto's ook een emitter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:50:
[...]

ik zou nooit gaan voor de vertex, veel te veel problemen mee, ik zou de intel als boot schijf houden en de tweede ssd of harddisk voor de data die je natuurlijk backuped.
Zijn er dan ook problemen met de Vertex 2?
Ik had alleen maar gelezen over de Vertex 3 problemen.

Dat zou wel jammer zijn want hij is 40 GB groter dan m'n Postville en ligt hier geformatteerd op m'n bureau terwijl ik de Postville uit een andere computer moet halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:15:
[...]
Wat die bril betreft: als je die link opend kan je zien dat er op een van de foto's ook een emitter staat.
Post door Sk0Ne op zondag 05 juni 2011 13:38
De nieuwe Nvidia drivers (http://www.nvidia.com/obj...t-275.33-whql-driver.html)
zijn (al eventjes) uit. Bij de vorige driver (270) werkte de ingeboude IR-emitter bij de 3D versie niet, en dat hebben ze nu dus terug gefixed.

De emitter van NVIDIA zou je dus niet nodig hoeven te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:19:
[...]

Zijn er dan ook problemen met de Vertex 2?
Ik had alleen maar gelezen over de Vertex 3 problemen.

Dat zou wel jammer zijn want hij is 40 GB groter dan m'n Postville en ligt hier geformatteerd op m'n bureau terwijl ik de Postville uit een andere computer moet halen....
vertex 2 is het ergste, vertex 3 heeft het minder maar nog steeds. kijk maar bij vertex reviews in tweakers.
in google,
http://www.google.nl/#scl...8d0764a&biw=1319&bih=1001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDB schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:19:
[...]

Dat is de bril die je idd nodig hebt. Als de ingebouwde emitter het niet doet: even NVIDIA drivers updaten. Ik zit ook te denken om deze bril te kopen.
Ik heb hem net besteld, het lukte me niet met ideal te betalen,alles werd dubbel berekend,puinhoop

Maar met Paypal lukte het wel, ik heb gelijk een nieuwe Sansa Clip besteld, die was ook gestolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Darkstone, of iemand anders met access tot zijn sheet: wat is momenteel de goedkoopste prijs voor een XPS 17 met FHD scherm, GT555 en 9-cell accu? Ik zit momenteel laptoploos thuis en kan het dus niet controleren.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt google docs niet? :P
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"

Uit het hoofd is de enige config waar het 3D scherm standaard is de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Post vanaf een iPad, waarbij het niet mogelijk is om documenten te uploaden naar Google docs. Zal vast een workaround voor zijn, maar dit leek me sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redelijk WTF moment: een ipad kan niet met google docs overweg? Google docs is puur javascript/html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Dat is het probleem niet, maar je kunt niets uploaden via de webinterface van google docs op de ipad. Hetzelfde heb je met facebook, je kunt niets lokaals uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi he die apple techniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Het IPS scherm is inderdaad mooier dan 90% van de laptopschermen die ik gezien heb, maar zullen we het nu weer over de XPS hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:15
kellhus schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:40:
Dat is het probleem niet, maar je kunt niets uploaden via de webinterface van google docs op de ipad. Hetzelfde heb je met facebook, je kunt niets lokaals uploaden.
En als je de app gebruikt?

Of je koopt gewoon een android tablet. :P

Afstappen van Apple is een van de beste keuzes die je als systeem beheerder kan doen. Of je moet iemand een pc aanraden die je eigenlijk niet wilt onderhouden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Zullen we Apple weer laten voor wat het is?

Aan de XPS bezitters: hoe warm raakt de laptop bij jullie tijdens het spelen van een (zware) game? Las in de review van Notebookcheck dat de GPU de 90 graden wel aantikt, wat voor een onprettige warmte zou zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke notebook met een i7-2630QM word zo heet. Het gaat om de externe termperatuur.

http://www.notebookcheck....30QM-GT-555M.51599.0.html
En die is helaas niet helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Precies, vandaar mijn vraag aan de gebruikers hier. In die review staat wel dat er geen throttling optreedt, maar aangezien ik eigenaar ben geweest van een eerste generatie Studio XPS 16 (de enige laptop die me ooit fysiek pijn gedaan heeft ;)) ben ik hier nogal huiverig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook meteen het nadeel van de aluminium constructie: net als bij de macbooks geleid het erg goed warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zeker in 3D mode kan de CPU hier bij mij bijna de 90 graden aantikken (87 om precies te zijn), maar hij is nog nooit zo warm geworden van dat je zegt 'awh, da's heet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Gisteravond 3 mailtjes de deur uit gedaan naar DELL ivm die verkeerd geleverde laptop. En wat nu ik heb totaal 0,0 reactie gehad. En indien ik ergens naartoe wil bellen kan dat alleen tot 17:00.

Iemand misschien nog tips hoe ik snel geholpen kan worden? (liefst telefonisch en na 5-en)

EDIT: gelukkig is vandaag mijn crucial M4 SSD + 8 GB corsair geheugen wel goed binnengekomen :)

[ Voor 14% gewijzigd door streelder op 14-07-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

streelder schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:03:
Gisteravond 3 mailtjes de deur uit gedaan naar DELL ivm die verkeerd geleverde laptop. En wat nu ik heb totaal 0,0 reactie gehad. En indien ik ergens naartoe wil bellen kan dat alleen tot 17:00.

Iemand misschien nog tips hoe ik snel geholpen kan worden? (liefst telefonisch en na 5-en)
aangetekend schrijven en in gebreke stellen indien ze niet voldoen aan een gesteld termijn waarbinnen ze alsnog de fout rechtzetten. en toch echt voor 5 uur bellen. beste is zelfs nog gesprek opnemen maar wel melden dat je dit doet. dell lost zijn zaakjes meestal wel op alleen soms rete traag en soms ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:06:
[...]

aangetekend schrijven en in gebreke stellen indien ze niet voldoen aan een gesteld termijn waarbinnen ze alsnog de fout rechtzetten. en toch echt voor 5 uur bellen. beste is zelfs nog gesprek opnemen maar wel melden dat je dit doet. dell lost zijn zaakjes meestal wel op alleen soms rete traag en soms ook snel.
Nadeel als je werkt tot 17:00, maarja morgen maar toch tijdens mijn werk even proberen te bellen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Uniciteit schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:40:
Zeker in 3D mode kan de CPU hier bij mij bijna de 90 graden aantikken (87 om precies te zijn), maar hij is nog nooit zo warm geworden van dat je zegt 'awh, da's heet'.
Bedankt, goed om te weten. Ook geen sprake van throttling (het downscalen van de CPU/GPU bij zware belasting) dus? Dat vind ik het belangrijkst, zeker tijdens het spelen van een game kan dat nogal irritant zijn. De hitte overleef ik wel, zolang het niet van het niveau 'ik kan mijn polsen hier niet meer op laten rusten' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dell chat hiermee confrotneren en beetje doorzeiken wil ook nog wel eens helpen om dingen geregeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Net even contact gehad met chat. Verlicht tobo op XPS 17 kan wel. Ik heb mijn dell config uit het mandje gekopieerd en opgestuurd met als extra dan verlicht toetsenbord. Morgen krijg ik een vrijblijvende offerte. Es kijken of die interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
REDFISH schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:59:
Net even contact gehad met chat. Verlicht tobo op XPS 17 kan wel. Ik heb mijn dell config uit het mandje gekopieerd en opgestuurd met als extra dan verlicht toetsenbord. Morgen krijg ik een vrijblijvende offerte. Es kijken of die interessant is.
Ik kan die chat nergens vinden... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Heeft ook weinig zin, want ze zijn nu naar huis :)

Ik zie de chat knop rechts van de inhoud van mijn winkelmandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:18:
[...]

Bedankt, goed om te weten. Ook geen sprake van throttling (het downscalen van de CPU/GPU bij zware belasting) dus? Dat vind ik het belangrijkst, zeker tijdens het spelen van een game kan dat nogal irritant zijn. De hitte overleef ik wel, zolang het niet van het niveau 'ik kan mijn polsen hier niet meer op laten rusten' is.
Geen trotteling nee, maar de hitte is wel significant als ik guapper moet geloven. Hij draait zware berekeningen (ik weet even niet meer wat, iets met 3D renderen dacht ik) meerdere dagen achter elkaar. De linkerpalmrest word dan vrij heet.

Wellicht dat hij hier ook nog langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Zo erg is dat toch niet en anders heb je nog altijd wel zo'n lapkoeler die je eronder kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Sorry, maar ik gebruik een laptop zo'n 90% van de tijd op mijn schoot (op de bank). Een laptop cooler is dan echt geen optie.

En om de mensen voor te zijn: nee, ik heb geen problemen met een 'zware' laptop op schoot, mijn voorganger was nog iets zwaarder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op schoot maakt het niet heel veel uit.. Maar ik heb zowel de studio 15 als studio 17 op de bank gebruikt, en die laatste is toch een heel; stuk minder comfortabel. De resolutie is bovendien hetzelfde of groter, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik bedoel zittend op de bank met laptop op schoot he, niet dat de laptop op de bank staat ;)

Wat bedoel je precies met je opmerking over de resolutie? Die mis ik even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De groote van het scherm maakt imo niets uit zolang de resolutie hetzelfde is. De bewuste 15" laptop had een resolutie van 1080p. En de 17" er een resolutie van 900p (budgetmodel voor mijn ouders). Nog afgezien van de resolutie vind ik 15" op de bank veel beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ah zo. Als ik de XPS 17 koop dan is het sowieso met 1080p scherm. Aangezien ik er veel mee ga gamen heb ik net weer iets meer scherm om van te 'genieten' ;)

Als ik niet zou gamen dan zou ik voor een XPS 15 gaan ivm het betere scherm en betere accuduur.

[ Voor 24% gewijzigd door kellhus op 14-07-2011 19:55 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.