Dit was, en is eerlijk gezegd, mij ook nog onduidelijk. In de NVIDIA 3D Vision Kit zat de 3D bril mét wat kabeltjes (voor opladen en verbinding). Er zitten ook twee extra neus-hoorntjes bij (in totaal dus 3), voor extra comfort. Daarnaast zat er bij mij ook nog een aparte infrarood emitter bij (deze zit in de 3D laptop standaard ingebouwd).
Je kan de NVIDIA Kit dus ook kopen als je al wel de grafische kaart met het goede scherm hebt, maar niet de 3D emitter.
Ik probeerde alles eerst aan de slag te krijgen zónder de extra 3D emitter (en dus alleen met de bril, ingebouwde emitter en de configuratie in control panel). Dit werkte niet. Toen toch maar de 3D emitter gebruikt (aangesloten via USB). Er werden drivers geinstalleerd, ik configureerde alles en daarna pas kan ik de ingebouwde 3D emitter gebruiken. Kortom: ik heb nog steeds geen idee of je enkel de 3D bril hoeft te kopen of echt het hele setje

Ik denk dat via deze aparte emitter ook de software werd geinstalleerd, want overal staat dat je de 3D Kit software nodig hebt maar er zit verder geen CD of iets bij.
Ik had 'm trouwens nog goedkoper gevonden dan in de pricewatch. Ik had Google Shopping gebruikt en ik kwam uit bij komplett.nl. De goedkoopste kit die ik kon vinden was bij
Zerom Computers voor minder dan 120 euro. De ervaringen waren daarover echter verdeeld en ze hadden helemaal niks op voorraad. Toen kwam ik uit bij
Komplett. Niet alleen kost het hier 'maar' 125 euro, ze hebben ze ook nog eens op voorraad (7 nog, om precies te zijn). Het wordt met de pakketpost verstuurd via PostNL, dus levertijd is maar 1 werkdag.
Toen ik ze kocht wist ik trouwens niet of het bedraad was, of draadloos. Op de NVIDIA site staat nog veel over een bedraade versie, en dat 'soon' een wireless versie zou uitkomen. Maar, die bij Komplett in ieder geval, zijn draadloos.
---------------------------------------------------------------------------------------
3D werkt goed, maar ik heb nog geen 3D Blu-Ray gekeken. Alle content die ik heb gezien heb ik van 3dvisionlive.com. Je hebt 'twee soorten' 3D. Er is veel 3D content waarbij het lijkt alsof je zeg maar door een raam kijkt (dus 'in het scherm' 3D), maar er is ook 3D waardoor het lijkt alsof het naar voren komt. Ik heb al een aantal filmpjes met bijvoorbeeld dinosaurissen in 3D gezien, of gewoon promofilmpjes en dan zie je dit erg duidelijk.
Zelfs iemand die het gisteren nog belachelijk vond dat ik voor zoveel geld deze 3D kit had gekocht, zat vanmiddag lachend achter de laptop en vond het geweldig. Dat zegt toch wel wat.
3D werkt nu verder 'automatisch'. Als ik nu bijvoorbeeld naar 3dvisionlive.com ga, switched hij automatisch naar 3D mode. De 3D bril hoef je verder alleen aan te zetten via een knopje aan de zijkant en de rest gaat automatisch. De helderheid gaat automatisch naar de allerhoogste stand en Windows 7 gaat in 'basic theme' (dus geen Aero).
Er is echter wel één nadeel:
YouTube 3D werkt bij mij niet. Het ligt niet aan de 3D kit, maar het is waarschijnlijk een software probleem aan NVIDIA's kant. Een heleboel mensen hebben dit. Bij de een werkt het wel, bij de ander niet. En soms werkt het bij de eerste plots wel, en bij de ander plots niet. Hier komt nog een update voor aan.
Ander nadeel is dat YouTube 3D verder alleen in FireFox werkt (andere 3D content, zoals 3dvisionlive.com werkt ook gewoon in bijvoorbeeld Google Chrome).

kellhus schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:24:
Ik vergelijk de XPS 17 met een 15.6" omdat ik niet perse een voorkeur heb voor een specifieke maat.
Daarnaast baseer ik me qua fan problematiek niet op GoT, maar op de 300+ pagina tellende thread @ notebookreview. Ze hebben er zelfs een uitgebreide thread welke specifiek over dit probleem gaat.
Daarnaast zijn de specs van de xps15/17 met de huidige pricing niet veel beter toch? Zeker niet gezien de 120gb ssd in deze BTO?
Vergeet niet dat op notebookreview toch veelal mensen zitten die heel veel verstand van computers hebben óf een probleem ergens mee hebben. Ik durf te wedden dat als iedereen die geen problemen heeft met de fan het meldt, je
minstens net zo'n groot topic zou krijgen. Maar iemand die ergens geen problemen mee heeft meldt dit nu eenmaal zelden.

Heb je al naar de koeling van die laptop gekeken? Ziet er niet erg robuust uit.
[
Voor 11% gewijzigd door
Uniciteit op 12-07-2011 20:35
]