Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:35:
De xps 17 met het matte scherm, 9-cel accu, GT555m kost maar € 864, dat is evenveel als de goedkoopst leverbare N53.
voor school is een 15" wel sterk te prefereren, voor thuis zou ik de xps 17 nemen. Al dan niet met het 3D scherm (idem, maar dan € 949, let er wel op dat de accuduur van het 3D model braque is.)
Ik zie dat ik een foutje maakte in het prijsverschil: ik rekende office+acrobat nog mee in de prijs voor de dell, maar dat krijg ik niet mee met de asus, dus voor een vergelijkbare xps 17 kom ik op 988 euro (3D scherm), versus 850 euro voor de goedkoopste sz404v in de pricewatch. Dat is een verschil van maximaal 138 euro dus, en wel een beter scherm.
Dikke kans dat de laptop een jaar lang op mijn bureau blijft staan, en dat ik hem niet dagelijks meeneem naar de universiteit. Ik heb nu ook al 4 jaar college zonder laptop, en dat gaat prima. Voor mijn studie is een laptop ook niet dagelijks nodig, dus de draagbaarheid van een 15" weegt niet zo zwaar mee in de beslissing.
Is de accuduur van het 3D model zo slecht vanwege de 120 Hz?
Ben ik office en acrobat dus kwijt bij een verse win 7 install?
En ook al gebruik ik geen bluetooth, is het toch beter om voor de intel N-1030 of N-6230 wireless kaartjes te gaan?