[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.264 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht aan het 3D scherm. Het AG scherm zou ik afgaande op de verhalen niet nemen. Ik had ook even een matte coating geprobeerd maar vond het 3x niets.

Bij films heb je trouwens weinig aan een hogere reso, tenzij je fan bent van animatie. Ik merk maar bar weinig verschil tussen 1080p en 720p films op mn studio 15. (1080p @ 15.6"). Alleen IMDB: Scott Pilgrim vs. the World (2010) zag er in 1080p overtuigend mooier uit dan het gros van de 720p films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai het matte scherm, full HD, het werkt heerlijk. kan buiten ook gewoon de laptop gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:59:
Ik draai het matte scherm, full HD, het werkt heerlijk. kan buiten ook gewoon de laptop gebruiken.
Geen last van een matte coating die te korrelig overkomt (tov andere notebooks met matte schermen)?
Dit is de voornaamste kritiek van anderen over dit scherm. Daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

Jodi

No Matches Found

c-mattic schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:16:
[...]

Geen last van een matte coating die te korrelig overkomt (tov andere notebooks met matte schermen)?
Dit is de voornaamste kritiek van anderen over dit scherm. Daarmee.
Ik heb ook het AG scherm, en ik heb absoluut geen last van de korreligheid. Sterker nog, ik vind de korreligheid van dit scherm beter (minder) dan op mijn Dell 2407WFP monitor. Ook de kijkhoeken lijken gewoon goed te zijn. Ik had me voorbereid op een tegenvaller, maar ik wilde gewoon erg graag een mat scherm---en het is me 100% meegevallen. Misschien heeft het scherm niet de beste kleurenrepresentaties, maar daar heb ik in de praktijk geen last van. Ik heb absoluut geen spijt van de keuze.

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb totaal geen last van korreligheid, alles werkt prima. Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Goed om te horen. Is alleen maar positief nieuws.
Die paar personen die klaagden over korreligheid waren waarschijnlijk de meest kritische mensen.

Spijtig dat ze zo laat zijn gekomen met het 1080p AG scherm. Had hem anders waarschijnlijk ook besteld. Vooral voor de extra resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik zit nog wel met dat usb 3 probleem, hoop dat er snel een update komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Is het trouwens beter om 8GB te bestellen of zelf er 4GB bij te prikken? Als je 3D scherm koopt zitten er toch 4 ramsloten in?

[ Voor 21% gewijzigd door Megamind op 15-06-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Geval 3D
Als je de combinatie 3D scherm + GT555M koopt heb je 4 ram-slots. In dat geval zou ik zo weinig mogelijk ram bij Dell kopen en zelf upgraden. Komt goedkoper uit.

Geval niet-3D
Bij niet-3D en dus 2 ram-slots is het een moeilijkere keuze. Met de standaard 2x2GB, moet je direct 2x4GB kopen. Misschien kan je Dell overtuigen er maar 1x4GB in te plaatsen. Ofwel koop je 2x4GB bij Dell, maar aangezien dat ongeveer 140 euro kost bij Dell, lijkt dit de duurste optie van de drie.

Als je echt 8GB nodig hebt, zou ik Dell bellen en proberen 1x4GB te krijgen. Als dat niet lukt, ga dan voor de 2x2GB en koop zelf 2x4GB. Komt nog altijd goedkoper uit dan die 140 euro en met beetje geluk kan je de 2x2GB tweedehands verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:32
Ik zag bij Redcoon een 3d bril te koop voor €95,- maar dan zonder accesoires.
Kan je deze gewoon gebruiken op de laptop met 3d scherm?
Aangezien de trasmitter zit ingebakken...

http://www.redcoon.nl/ind...IA_GeForce3D_Vision_Bril/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 01:44

Quan Vu

Hoi

HKnoodle schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:20:
Ik zag bij Redcoon een 3d bril te koop voor €95,- maar dan zonder accesoires.
Kan je deze gewoon gebruiken op de laptop met 3d scherm?
Aangezien de trasmitter zit ingebakken...

http://www.redcoon.nl/ind...IA_GeForce3D_Vision_Bril/
Ja, die moet je hebben inderdaad.

Balen dat je per se die nvidia vision 3d brillen moet hebben. Nu heb ik 10 Samsung 3d brillen en moet ik voor de laptop ook nog eens brillen kopen :')

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb nog zo'n bril liggen, kreeg ik rond 2008 toen bij de geforce gts8800 320.
Zou ik die nu ook nog werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Na enige tijd mijn XPS 17 te hebben is het eerste probleem daar.
Er is een fout opgetreden en ik krijg mijn windows niet meer opgestart.(blauw scherm)
Dus ik mijn recovery aanspreken, blijkt hier een fout in te zitten en deze helemaal niet te werken.
Bij Dell heb ik al 2 uur aan de telefoon gehangen en niemand die mij kan helpen :F
Ik krijg ook het idee dat ze daar niet allemaal even deskundig zijn, sterker nog dat sommige van die studenten zijn die "wel verstand hebben van pc's" Ik moest nml nog dingen uitleggen aan hun. En ik ben niet bepaald een computer goeroe.

Het enige dat ze zeggen te kunnen doen, is de cd opsturen met windows erop. Dit kost mij uiteraard 25euro en moet ik ook weer 5 werkdagen op wachten. Ik gebruik mijn laptop dagelijks dus 5 werkdagen vind ik dan ook onacceptabel aangezien de post binnen 24uur bezorgd. Hij zei letterlijk dat dat met de post minimaal 5 dagen tijd kost :F
Ik vind het echt belachelijk dat ik een recovery heb waar een fout in zit en dan niet eens als compensatie een cd krijg voor niks. Ik heb immers al genoeg betaald voor een legale versie van windows bij Dell.

Het is een goede laptop, maar als het iets te technisch word moet je niet rekenen op hulp.
Ik raad dan ook iedereen aan om een full backup te maken om dit soort problemen voor te zijn.

Heeft iemand nog een idee of ik ergens zo'n oemversie kan downloaden die werkt op mijn activatiecode
Ik heb onlangs een 2de gekocht, de zelfde, weet iemand of ik hier een full backup van kan maken en die kan zetten op mijn andere XPS zodat ik weer aan de slag kan, en geen week moet wachten....

Ik heb:
I7 2.0, tot 2,90 GHz
3D scherm en 3d grafische kaart GT 555M
14GB DDR3 RAM
DVD brander
Wifi + BT

Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Groeten Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ook dat jullie het hebben over 3D brillen
Ik heb deze besteld:
Nvidia 3D Vision Extra Glasses | 942-10701-0001-201
Op Zercom Computers in Eindhoven,
Kreeg hem vlot over de post en hij is 86,60 inc. de btw
art. nmr. 214472

Super ding, heb er 2 van, doen het perfect. Mooi beeld is het ook hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c-mattic schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:27:
Geval 3D
Als je de combinatie 3D scherm + GT555M koopt heb je 4 ram-slots. In dat geval zou ik zo weinig mogelijk ram bij Dell kopen en zelf upgraden. Komt goedkoper uit.

Geval niet-3D
Bij niet-3D en dus 2 ram-slots is het een moeilijkere keuze. Met de standaard 2x2GB, moet je direct 2x4GB kopen. Misschien kan je Dell overtuigen er maar 1x4GB in te plaatsen. Ofwel koop je 2x4GB bij Dell, maar aangezien dat ongeveer 140 euro kost bij Dell, lijkt dit de duurste optie van de drie.

Als je echt 8GB nodig hebt, zou ik Dell bellen en proberen 1x4GB te krijgen. Als dat niet lukt, ga dan voor de 2x2GB en koop zelf 2x4GB. Komt nog altijd goedkoper uit dan die 140 euro en met beetje geluk kan je de 2x2GB tweedehands verkopen.
Ik heb dit ook gedaan, maar kreeg toch 2x2 GB ipv 1x4GB. Die 1x4 is mij alsnog later wel toegezonden. Was wel een meerprijs van ongeveer 10 eu
Zelf bestellen is echt veel goedkoper, heb ik ook met een 2de HDD gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:50:
Hallo,

Na enige tijd mijn XPS 17 te hebben is het eerste probleem daar.
Er is een fout opgetreden en ik krijg mijn windows niet meer opgestart.(blauw scherm)
Dus ik mijn recovery aanspreken, blijkt hier een fout in te zitten en deze helemaal niet te werken.
Bij Dell heb ik al 2 uur aan de telefoon gehangen en niemand die mij kan helpen :F
Ik krijg ook het idee dat ze daar niet allemaal even deskundig zijn, sterker nog dat sommige van die studenten zijn die "wel verstand hebben van pc's" Ik moest nml nog dingen uitleggen aan hun. En ik ben niet bepaald een computer goeroe.

Het enige dat ze zeggen te kunnen doen, is de cd opsturen met windows erop. Dit kost mij uiteraard 25euro en moet ik ook weer 5 werkdagen op wachten. Ik gebruik mijn laptop dagelijks dus 5 werkdagen vind ik dan ook onacceptabel aangezien de post binnen 24uur bezorgd. Hij zei letterlijk dat dat met de post minimaal 5 dagen tijd kost :F
Ik vind het echt belachelijk dat ik een recovery heb waar een fout in zit en dan niet eens als compensatie een cd krijg voor niks. Ik heb immers al genoeg betaald voor een legale versie van windows bij Dell.

Het is een goede laptop, maar als het iets te technisch word moet je niet rekenen op hulp.
Ik raad dan ook iedereen aan om een full backup te maken om dit soort problemen voor te zijn.

Heeft iemand nog een idee of ik ergens zo'n oemversie kan downloaden die werkt op mijn activatiecode
Ik heb onlangs een 2de gekocht, de zelfde, weet iemand of ik hier een full backup van kan maken en die kan zetten op mijn andere XPS zodat ik weer aan de slag kan, en geen week moet wachten....

Ik heb:
I7 2.0, tot 2,90 GHz
14GB DDR3 RAM
DVD brander
Wifi + BT

Groeten Wouter
Welke fout zie je als je een blauw scherm ziet? Wat ben je aan het doen op het moment dat je een blauw scherm krijgt? Staat de laptop al lang aan? Hoor je de ventilator draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:50:

Ik heb:
I7 2.0, tot 2,90 GHz
14GB DDR3 RAM
DVD brander
Wifi + BT

Groeten Wouter
Als het goed is staat er in dit topic een link naar een legale windows 7 installatie
Poster:darkstone

Kan alleen de link zelf niet meer vinden.
Ik heb die gebruikt bij mij herinstallatie van mijn laptop werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:27:
[...]

Als het goed is staat er in dit topic een link naar een legale windows 7 installatie
Poster:darkstone

Kan alleen de link zelf niet meer vinden.
Ik heb die gebruikt bij mij herinstallatie van mijn laptop werkte perfect.
Ik had mijn virus scan uitgezet ivm een programma, en dat had ik dus niet moeten doen.
Ik heb een windows cd gedownload, en het geinstalleerd. Vervolgens mijn code die onderop de laptop staat ingevoerd en geactiveerd. erna een nederlands pakket geinstalleerd.
En nu werkt het weer.

Ga hem instellen zoals ik hem wil hebben en dan een full back up maken op een externe hdd.

Bedankt voor de hulp.
Nu moet ik alleen nog de juiste drivers hebben. op de cd die er bijzat met drivers staan er een heleboel.
Met en zonder vinkje, hoe weet ik nou welke ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:08:
[...]Nu moet ik alleen nog de juiste drivers hebben. op de cd die er bijzat met drivers staan er een heleboel.
Heb nog geen re-install gedaan, en dus ook geen ervaring met die drivers-cd van Dell. Zou zelf de drivers van Dell support nemen, aangezien die meer up-to-date zullen zijn.

Misschien kan de volgende clean-install guide je helpen (gemaakt door een lid van de nbr-forums)?

[ Voor 7% gewijzigd door c-mattic op 16-06-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:08:
[...]

Ik had mijn virus scan uitgezet ivm een programma, en dat had ik dus niet moeten doen.
Ik heb een windows cd gedownload, en het geinstalleerd. Vervolgens mijn code die onderop de laptop staat ingevoerd en geactiveerd. erna een nederlands pakket geinstalleerd.
En nu werkt het weer.

Ga hem instellen zoals ik hem wil hebben en dan een full back up maken op een externe hdd.

Bedankt voor de hulp.
Nu moet ik alleen nog de juiste drivers hebben. op de cd die er bijzat met drivers staan er een heleboel.
Download the latest driver from the Dell Website!
Als je niet weet precies welke je moet hebben, kan je je service tag ingeven (die onderaan de laptop staat). Dell zou dan automatisch enkel de drivers die jij nodig hebt in de lijst moeten zetten. Ok, blijkbaar niet, is het nu echt zo moeilijk om een lijst bij te houden van configuraties Dell? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:13
Gisteren mijn nieuwe XPS17 ontvangen. De vorige had ik retour gedaan vanwege een verkeerd toetsenbord.

Tot mijn verbazing is in deze laptop de fan control erg slecht: als ik een webpagina open met wat javascript (FOK!) begint de fan te spinnen voor 5 a 10 seconden waarna hij weer terugkeert naar 'normale' status. Erg vervelend en irritant.

Het rare is: in de vorige laptop was dit niet het geval. Deze was altijd stil. Zijn er meer mensen die dit hebben of eventueel tips hebben? Om hem nu voor de 2e keer retour te doen vind ik ook een beetje lullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week mijn XPS 17 met Full HD AG scherm binnen gekregen. Deze bevalt tot op heden goed op één punt na.

Vandaag constateerde ik, dat het beeld flikkert indien de laptop alleen op de accu werkt. Dat gebeurt al als ik alleen aan het surfen op internet ben. Sluit ik de laptop aan op de netstroom dan flikkert het beeld niet. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik het probleem kan oplossen?

Wat relevante info::
Dell XPS 17
Full HD 1080p AG scherm
2x4GB intern geheugen
NVIDIA GT550M 1Gb videocard (versie NVIDIA driver: 8.17.12.6830)
6 cell accu

Probleem constateerde ik pas nadat ik het systeem voorzien had van een schone Windows 7 installatie (zonder de meegeleverde bloatware e.d.) en alle relevante drivers heb geïnstalleerd (enkele nieuwe versies heb ik van de Dell-site gehaald).

Ik weet niet of het probleem zich ook zou hebben voorgedaan als ik de laptop met de af-fabriek-software alleen op de accu zou gebruiken (toen ik de laptop ontving heb ik deze meteen op het netstroom aangesloten).

Moet ik het systeem eerst weer herstellen in fabrieksstaat om te testen of het probleem zich ook dan voordoet, of heeft iemand een beter (lees: tijdbesparend) idee?

EDIT:
Probleem is opgelost. Ik heb de driver van Intel HD Graphics vervangen. Dit was versie 8.15.10.2253, en is nu versie 8.15.10.2321. Deze heb ik van de Dell site gehaald. (Ik dacht dat ik t.b.v. de clean install alle actuele drivers al had opgehaald. Was er dus nog 1 vergeten).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat de helderheid op de netstroom hoger dan op de accu?
Bepaalde schermen hebben een slechte implementatie van dimming. Het scherm gaat daardoor -enkel op lage helderheid- flikkeren. Als dat echt zo is zou ik dat niet accepteren en een nieuwe eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rprp

Mijn XPS17 heeft ongeveerde hetzelfde. Hij is een paar minuten stil (ik hoor dan alleen het draaien van de harddisk) en daarna gaat de fan aan voor voor 10 seconden of (vaak) langer. Dat gebeurt zelfs bij licht computergebruik als MS Word en internet. Ik vind dat zo vervelend dat ik voor mijn schrijfwerkzaamheden inmiddels een stille desktop heb besteld bij Gooipc's.

Er is een forum waarin de fan-problemen van de XPS17 worden besproken. Zo te zien is er nog geen oplossing die echt helpt.

http://forum.notebookrevi...17-l702x-fan-control.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 01:24:
Staat de helderheid op de netstroom hoger dan op de accu?
Bepaalde schermen hebben een slechte implementatie van dimming. Het scherm gaat daardoor -enkel op lage helderheid- flikkeren. Als dat echt zo is zou ik dat niet accepteren en een nieuwe eisen.
Ik heb zojuist wat zitten stoeien met helderheidsinstellingen, zowel op netstroom als op accu. En ja, alleen op de accu flikkert het scherm, ongeacht de helderheidsinstelling. Het is trouwens niet zo dat het scherm continu flikkert. Soms pas na een paar minuten en dan even een flikkering, en dan weer een paar seconden niet. Soms ook direct als ik de netstroom eraf haal.

Ik ga nog even verder met het e.e.a. uitzoeken....

EDIT:
Probleem is opgelost. Ik heb de driver van Intel HD Graphics vervangen. Dit was versie 8.15.10.2253, en is nu versie 8.15.10.2321. Deze heb ik van de Dell site gehaald. (Ik dacht dat ik t.b.v. de clean install alle actuele drivers al had opgehaald. Was er dus nog 1 vergeten).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Rprp schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:18:
Gisteren mijn nieuwe XPS17 ontvangen. De vorige had ik retour gedaan vanwege een verkeerd toetsenbord.

Tot mijn verbazing is in deze laptop de fan control erg slecht: als ik een webpagina open met wat javascript (FOK!) begint de fan te spinnen voor 5 a 10 seconden waarna hij weer terugkeert naar 'normale' status. Erg vervelend en irritant.

Het rare is: in de vorige laptop was dit niet het geval. Deze was altijd stil. Zijn er meer mensen die dit hebben of eventueel tips hebben? Om hem nu voor de 2e keer retour te doen vind ik ook een beetje lullig.
Er waren nog enkelen op NBR die dit melden, en dit was voor hun opgelost na de BIOS update die hiervoor speciaal was uitgebracht (Bios A7 en later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dat spinnen lijkt me ook vooral te komen doordat de turbo boost even in werking wordt gesteld. De turbo boost gaat heel vaak aan als je een programma opent, en meestal is dat maar kort maar de fan gaat gewoon hard draaien zodra turbo boost wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_mariachi76
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 03:43
Ik probeer te vinden waar de backlight-keyboard optie aangevinkt kan worden bij het bestellen van de laptop, maar het enige dat je kunt kiezen is een engels of nederlands toetsenbord? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die truuk werkt alleen bij de xps 15 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
elgermensonides schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:10:
Ik probeer te vinden waar de backlight-keyboard optie aangevinkt kan worden bij het bestellen van de laptop, maar het enige dat je kunt kiezen is een engels of nederlands toetsenbord? :?
Kan alleen als je telefonisch besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCIAL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 14:31
fan spinup probleem
Zoals velen al hebben gemerkt zal de fan van de L702x bij lichte workload aangaan. Dit ligt aan de lage temperature threshold van windows (7) \Andere besturingssystemen heb ik niet getest. Ik heb de Engelstalige windows gebruikt, mijn instructies zijn hierop gebaseerd.

Het doel is deze threshold te verhogen, dit is gelukkig heel eenvoudig te bereiken. So lets get started!

druk "windowstoets+R"
voer "POWERCFG.CPL" bij het tekstveld in en druk enter
klik "change plan settings"
klik "change advanced power settings"
expand "processor power management"
expand "system cooling policy"
zet "beide opties" naar passive

zoals je ziet bevat dit menu nog veel meer interessante opties :)
Bij maximum cpu load zal de fan nog steeds even hard aangezet worden, dit veranderen we beslist niet! Anders wordt de kans op een doorgebrande cpu erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tvslaap

Bedankt voor de tip. Ik moet alleen tot mijn spijt zeggen dat het bij mij niet werkt. Nadat ik jouw stappen had gevolgd, ging de fan aan en bleef deze blazen (ging niet meer uit). Nadat ik 'passief' weer had gewijzigd in 'actief', ging de fan weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

Jodi

No Matches Found

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:32:
[...]

Ik heb zojuist wat zitten stoeien met helderheidsinstellingen, zowel op netstroom als op accu. En ja, alleen op de accu flikkert het scherm, ongeacht de helderheidsinstelling. Het is trouwens niet zo dat het scherm continu flikkert. Soms pas na een paar minuten en dan even een flikkering, en dan weer een paar seconden niet. Soms ook direct als ik de netstroom eraf haal.

Ik ga nog even verder met het e.e.a. uitzoeken....

EDIT:
Hier kan ik ook nog even op inhaken: ik had ook last van flikkeringen na een clean install. Ik gebruikte de laatste drivers van Intel zelf, welke nieuwer zijn dan die van Dell. Ik heb, na het lezen van de verhalen hier, toen toch maar eens de oudere Dell driver geïnstalleerd, en... Weg flikkeringen. Uiteraard ben ik daar erg blij mee, maar ik vind het wel vreemd :o

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beejee0
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb tot op heden nog steeds hetzelfde probleem wanneer ik mijn computer aansluit op mijn tv en die van mijn vrienden.

Ik testte dit op mijn eigen Panasonic Viera HDReady en een FullHD Samsung.

Het probleem heeft te maken met de resolutie. Wanneer ik mijn computer via een HDMI kabel aansluit op een tv en ik dus FN+F1 induw wordt de output naar de tv geactiveerd maar past het beeld niet op de display van de tv's(1080p).
Dit kan ik oplossen door via het nvidia scherm de resolutie handmatig aan te passen naar +/-1900x1032(gok).

Ondertussen heb ik al de nieuwste driver en is het controlpanel van nvidia weer anders. nu zie ik deze optie zelf niet meer staan. Weet iemand hoe ik dit in godsnaam kan oplossen?. Wel lastig als de helft van je film niet op je tv kan.

Ik heb dus de Dell XPS l702X met de 1080p display (nvidia m555)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde, heeft waarschijnlijk iets met de scan-/zoominstelling van je tv te maken. Waar ie op moet staan is bij iedereen/elke tv verschillend, maar met die opties moet je een beetje prutsen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beejee0
  • Laatst online: 11-09-2023
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:30:
Ik had hetzelfde, heeft waarschijnlijk iets met de scan-/zoominstelling van je tv te maken. Waar ie op moet staan is bij iedereen/elke tv verschillend, maar met die opties moet je een beetje prutsen denk ik :)
Heb dit bij mijn vorige laptop Dell studio 17" nooit gehad die had wel en iets groter scherm/resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
tvslaap schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 22:52:
fan spinup probleem
Zoals velen al hebben gemerkt zal de fan van de L702x bij lichte workload aangaan. Dit ligt aan de lage temperature threshold van windows (7) \Andere besturingssystemen heb ik niet getest. Ik heb de Engelstalige windows gebruikt, mijn instructies zijn hierop gebaseerd.

Het doel is deze threshold te verhogen, dit is gelukkig heel eenvoudig te bereiken. So lets get started!

druk "windowstoets+R"
voer "POWERCFG.CPL" bij het tekstveld in en druk enter
klik "change plan settings"
klik "change advanced power settings"
expand "processor power management"
expand "system cooling policy"
zet "beide opties" naar passive

zoals je ziet bevat dit menu nog veel meer interessante opties :)
Bij maximum cpu load zal de fan nog steeds even hard aangezet worden, dit veranderen we beslist niet! Anders wordt de kans op een doorgebrande cpu erg groot.
Ik had dit al geprobeerd maar geen succes helaas. BIOS geupdate, drivers via Dell site geprobeerd (en nVidia), etcetra.

Het is erg vervelend en denk dat ik toch maar een RMA ga doen, vooral omdat de ene er wel last van heeft en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beejee0 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:42:
[...]

Heb dit bij mijn vorige laptop Dell studio 17" nooit gehad die had wel en iets groter scherm/resolutie
De instellingen van beide laptops zijn waarschijnlijk niet hetzelfde, + weer andere drivers etc. Volgens mij leiden er meerdere wegen naar Rome, maar voor de meesten werkt deze oplossing wel. Is ook kwestie van een paar seconden, ik zou het gewoon even proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbrits
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-08 21:15
vandaag mijn XPS17 binnen gekregen, na de bestelling dinsdag te hebben geplaatst.
Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het scherm (heb de FHD3D variant gekozen), dit terwijl ik hiervoor ook al een FHD scherm had op een vaio FW-21z.
Ik ben echter vergeten om een 3D-bril erbij te bestellen... Weet iemand of en waar deze los te verkrijgen zijn? Kan dit alleen met de Nvidia bril? Zijn er daarvan nog verschillende. Geloof dat dit hier ook al enige tijd geleden besproken is, maar kan dat niet terugvinden.

Anyway, ben erg blij met mijn aanschaf en wil jullie bedanken voor verhalen hier, erg veel aan gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
tjbrits schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:18:
vandaag mijn XPS17 binnen gekregen, na de bestelling dinsdag te hebben geplaatst.
Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het scherm (heb de FHD3D variant gekozen), dit terwijl ik hiervoor ook al een FHD scherm had op een vaio FW-21z.
Ik ben echter vergeten om een 3D-bril erbij te bestellen... Weet iemand of en waar deze los te verkrijgen zijn? Kan dit alleen met de Nvidia bril? Zijn er daarvan nog verschillende. Geloof dat dit hier ook al enige tijd geleden besproken is, maar kan dat niet terugvinden.

Anyway, ben erg blij met mijn aanschaf en wil jullie bedanken voor verhalen hier, erg veel aan gehad!
Er is geen standaard in actieve shutterglass brillen, dus je moet wel degelijk een Nvidia brilletje hebben. Je kan deze nog bij Dell apart bestellen, of bij de meeste (online) computershops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Heeft iemand een idee hoe BF3 bijvoorbeeld op een GT555M 3D zal draaien? Deze zit in de 'high-end' l702x (XPS 17). Ik verwacht geen wonderen, maar aangezien er hier vast meer van hardware weten dan ik kan iemand het vast wel vergelijken met de hardware in bijvoorbeeld de PS3. Zou het wel dezelfde instellingen aankunnen (720p en dan de 'standaard, medium settings' of zou het misschien nog net iets meer aankunnen - als je bedenkt dat de PS3 hardware toch uit 2005 komt... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:30:
Ik heb een panasonic 46le705 en heb dus ook het zelfde gesodemieter. Krijg geen goed full hd beeld op me tv. Moet de resolutie verlagen om alles passende te maken en dan maakt het niet uit of ik via me onkyo sr508 of direct op de tv laat lopen. Iedere keer weer een uitdaging om het beeld passende te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhny
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik heb daar helemaal geen last van.. Ik zet de instelling van mijn tv scherm op automatisch en krijg het volledige beeld op de tv te zien. Alleen jammer als je de laptop op de tv aansluit is dat hij de zwaardere grafische kaart kiest ipv de intel kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Jhny schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:58:
Ik heb daar helemaal geen last van.. Ik zet de instelling van mijn tv scherm op automatisch en krijg het volledige beeld op de tv te zien. Alleen jammer als je de laptop op de tv aansluit is dat hij de zwaardere grafische kaart kiest ipv de intel kaart
Dit komt doordat de hmdi-poort (fysiek) verbonden is met de Nvidia grafische kaart, als ik me niet vergis. Dus het is dan zelfs technisch niet mogelijk te werken via de geïntegreerde grafische kaart van Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Uniciteit schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:11:
Heeft iemand een idee hoe BF3 bijvoorbeeld op een GT555M 3D zal draaien? Deze zit in de 'high-end' l702x (XPS 17). Ik verwacht geen wonderen, maar aangezien er hier vast meer van hardware weten dan ik kan iemand het vast wel vergelijken met de hardware in bijvoorbeeld de PS3. Zou het wel dezelfde instellingen aankunnen (720p en dan de 'standaard, medium settings' of zou het misschien nog net iets meer aankunnen - als je bedenkt dat de PS3 hardware toch uit 2005 komt... ;))
Moeilijk te voorspellen hoe zwaar BF3 wordt, maar het lijkt wel de nieuwe Crysis te gaan worden...
Maar ik verwacht wel dat de GT 555M het spel in 720p minstens op standaard zou moeten kunnen spelen (3D uitgeschakeld weliswaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verwachting is dat hij inderdaad BF3 wel lekker zal gaan draaien. Maar dingen als rondvliegend puin en gebouwen die instorten, waar doet dat het meeste beroep op? GPU, CPU of RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu

Quan Vu

Hoi

GPU zal toch wel de bottleneck zijn. Als ik game en naar mijn taakmanager ga, zie ik dat de CPU niet eens op 100% draait. Bij een zware game als COD zit het geheugen amper voor de helft vol.

Overigens vraag ik mij het volgende af. In 1080x1920 gamen is te zwaar voor veel games in hoge kwaliteit. Als je in hoge kwaliteit wil blijven gamen, zou de resolutie lager gezet moeten worden, zoals naar 720p. Het nadeel van een lagere resolutie gebruiken dan dat het scherm aankan, is dat de resolutie niet het aantal pixels dekt dat het scherm aankan waardoor het beetje blurry eruit ziet. Is het mogelijk om bij 720p ook echt maar 720 beeldlijnen te gebruiken? Dus een gedeelte van het scherm gebruiken en niet beeldvullend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Quan Vu schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:01:
GPU zal toch wel de bottleneck zijn. Als ik game en naar mijn taakmanager ga, zie ik dat de CPU niet eens op 100% draait. Bij een zware game als COD zit het geheugen amper voor de helft vol.

Overigens vraag ik mij het volgende af. In 1080x1920 gamen is te zwaar voor veel games in hoge kwaliteit. Als je in hoge kwaliteit wil blijven gamen, zou de resolutie lager gezet moeten worden, zoals naar 720p. Het nadeel van een lagere resolutie gebruiken dan dat het scherm aankan, is dat de resolutie niet het aantal pixels dekt dat het scherm aankan waardoor het beetje blurry eruit ziet. Is het mogelijk om bij 720p ook echt maar 720 beeldlijnen te gebruiken? Dus een gedeelte van het scherm gebruiken en niet beeldvullend?
Enkel als je de Dual-Core neemt zou de CPU eventueel wel de bottleneck kunnen zijn. Maar met een Quad-Core Sandy Bridge zit je daar zeker goed, en de GPU gaat bijna zeker de limiterende factor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij hier vertellen hoe de bouwkwaliteit is van de Dell XPS 17? Ik twijfel op dit moment tussen de Dell XPS 17 en de ASUS N-73. De Dell heeft op dit moment de voorkeur, meer krachtige hardware voor het geld, maar ik hoor overal horrorverhalen over de scherm en bouwkwalteit van Dell. Iemand uitkomst? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bouwkwaliteit van de xps 17 is volgens mij net zo goed als de N73, misschien nog beter. Die mening had anandtech ook over de xps 15 vs N53. Naast de obivous verschillen (veel betere speakers op de dell, garantie op de asus) ben ik wel benieuwd over welk scherm je het hebt. Het 3D scherm is het beste scherm wat je kan krijgen voor onder de €2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie :)
Het dell scherm was geloof ik de gewone 1600x900 versie. Ik twijfel nog tussen de gewone en de Full Hd versie. Is de Full HD versie van veel toegevoegde waarde? Ik game en koop hem voor studie, geen photoshop ect. En film kijken doe ik op de tv met hdmi dus dat is ook het probleem niet. Ik wil het liefst onder de 1000 euro blijven of een klein beetje er boven maar niet teveel.
Als je telefonisch besteld kan je dan bijvoorbeeld ervoor kiezen om die extra software weg te laten zodat je minder hoeft te betalen? Dit kan namelijk op de website niet :( En ik zet er toch een lichtere virusscan op.

Sorry voor al deze vragen, dell heeft tot morgenavond een mooie aanbieding dus voor die tijd wil ik er graag uit zijn :) Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tja, 720p vind ik wel logisch voor een niet-gaming-notebook :9 Ik hoop gewoon dat het wel iets van 720p met medium-high settings aan kan. Dus ongeveer minimaal PS3/360 kwaliteit. Volgens mij zouden ze trouwens veel beter van quad core processors gebruik maken als dat beschikbaar is.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:15:
Kan iemand mij hier vertellen hoe de bouwkwaliteit is van de Dell XPS 17? Ik twijfel op dit moment tussen de Dell XPS 17 en de ASUS N-73. De Dell heeft op dit moment de voorkeur, meer krachtige hardware voor het geld, maar ik hoor overal horrorverhalen over de scherm en bouwkwalteit van Dell. Iemand uitkomst? :)
Ik kan je eerlijk waar niks vertellen over de N73, maar ik heb zelf wel de XPS 17 (met 3D scherm). Naar het schijnt zijn de Full HD schermen erg goed bij Dell. Het andere, lagere resolutie scherm, moet je echter niet nemen want die zijn van brakke kwaliteit. Ik heb zelf het 3D model (120 hz, Full HD) en het scherm daarop ziet er gewoon kei goed uit en de kwaliteit is dan ook top!

De XPS lijn is vaak toch wel van een wat hogere kwaliteit dan de goedkopere modellen dus maak je daar geen zorgen om. Het scherm, zolang het Full HD is, is echt één van de beste die je kunt krijgen en de helderheid kan flink omhoog én omlaag. Ik heb verder geen klachten en het apparaat werkt goed en ziet er ook goed uit. Ik was enorm positief verrast door de speakers: niet alleen klinkt het enorm mooi voor een laptop, het kan ook nog eens erg hard in vergelijking met veel andere laptops.

Ik weet niet wat jij van plan bent met je toekomstige laptop, maar ik ben van plan deze XPS 17 de komende jaren nog wel te houden. Ik heb 'm dan ook aardig 'toekomst zeker' gemaakt vind ik zelf:

- i7-2630QM (quad core, tot 2.6 ghz voor 4 cores tegelijk (2.7 voor 3 cores tegelijk gebruik, 2.8 voor 2 cores tegelijk gebruik, en 2.9 ghz als een applicatie maar 1 core gebruikt).
- 6 GB RAM (4 GB is tegenwoordig wel het minimum, maar 8 GB is over-kill - 6 GB leek me de perfecte middenweg voor de komende jaren)
- Full HD scherm met 3D (Full HD vind ik een must, en dat 3D is gewoon mooi meegenomen)
- Blu-ray speler (ik heb nog niet super veel blu-rays, maar ik heb er al een paar opgekeken en met het Full HD scherm + de speakers is het gewoon enorm mooi en gaaf om hierop een film te kijken. Ik verwacht dan ook dat ik zoiezo wel meer blu-rays ga kopen de komende jaren (naast het downloaden :9)).
- Twee USB 3 poorten (en twee USB 2)

Vier USB poorten vind ik genoeg, en twee ervan zijn USB 3. USB 3 poorten werken bij sommige echter stabiel. Dit lijkt een software probleem en er is een fix onderweg. Alle laptops met USB 3 hebben dit probleem, dus dit is niet een Dell-specifiek probleem. ;)

Ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik voor de XPS 17 ben gegaan ;)

En oh ja, er zijn kortingsbonnen van 90/60 (of 70)/40 euro (afhankelijk van prijs), dus dat bespaart al lekker. Daarnaast is er vaak nog een kortingscode van 10% die je kan gebruiken, bespaart ook weer lekker. Voor de hierboven beschreven laptop was ik rond de 1100 euro kwijt. Is inderdaad een smak geld, maar heb je wel wat moois. Blijf je bijvoorbeeld bij 4 GB of neem je geen Blu-Ray speler, bespaar je daar mooi op ;)

En laat je niet foppen door de aanbiedingen, elke week worden ze weer vernieuwd en zijn vergelijkbaar (ene keer 'gratis upgrade naar 6 GB RAM' ofzo, en andere keer weer gratis virusscanner en bezorging etc. - prijs blijft altijd rond hetzelfde getal hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Uniciteit op 21-06-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot morgenochtend? De aanbiedingen zijn vaak weken achtereen hetzelfde.

Het 1600*900 scherm is inderdaad van mindere kwaliteit, niet vergeleken met andere schermen, maar omdat niet-1080p schermen simpelweg altijd van bedroevende kwaliteit zijn. Als het even kan zou ik altijd een goed scherm nemen vanwege de hogere resolutie, niet noodzakelijk vanwege de betere beeldkwaliteit. Als programmeur is een 1080p scherm in een woord onmisbaar, ik kan het niet anders zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:39:
Bedankt voor je snelle reactie :)
Het dell scherm was geloof ik de gewone 1600x900 versie. Ik twijfel nog tussen de gewone en de Full Hd versie. Is de Full HD versie van veel toegevoegde waarde? Ik game en koop hem voor studie, geen photoshop ect. En film kijken doe ik op de tv met hdmi dus dat is ook het probleem niet. Ik wil het liefst onder de 1000 euro blijven of een klein beetje er boven maar niet teveel.
Als je telefonisch besteld kan je dan bijvoorbeeld ervoor kiezen om die extra software weg te laten zodat je minder hoeft te betalen? Dit kan namelijk op de website niet :( En ik zet er toch een lichtere virusscan op.

Sorry voor al deze vragen, dell heeft tot morgenavond een mooie aanbieding dus voor die tijd wil ik er graag uit zijn :) Alvast bedankt!
Ik heb even voor je gekeken. Ik ben naar de XPS 17 pagina gegaan waar je alle modellen kan zien. Dan in de laatste rij (dat is die met 3D) van 1099 heb ik die aangeklikt. Daar heb ik er een blu-ray drive bij gedaan en nog eens de 20 euro wifi+bluetooth kaart.

Dan op het einde heb ik een 90 euro kortingsbon aan toegevoegd én ik heb nog een code toegevoegd van 10% korting uit het Dell waardebonnen topic. Totaalprijs: € 1.011,60 incl. btw en verzending. Je zegt zelf dat je het liefst onder de 1000 euro willt blijven. Nu zit je er net een tientje boven, maar dan heb je wel blu-ray, 3D ondersteuning en bluetooth + beter wifi bereik erbij én een Full HD scherm van goeie kwaliteit. Misschien ben je nu nog niet gehyped voor bijvoorbeeld blu-ray of 3D, maar wie weet denk je over een jaar wel "toch maar eens zo'n 3D brilletje erbij kopen en een 3D blu-ray film". Het is toch future-proof en ik denk dat jij dan een laptop hebt waar je nog jaren mee kan doen.

Normaal gesproken zou dit je 1224 euro kosten (dat is exclusief verzending en dus zonder kortingscodes). Toch 210 euro bespaart.

--------------------------------------
Maar goed, je wilt dus niet photoshop enzo. Ik raad je aan om toch ook rekening te houden met de toekomst en niet met nu. Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar ik ben nu voor school nog bezig met een aantal dingen. Om maar wat op te noemen wat nu draait: Google Chrome met zeker meer dan 10 tabs open (waaronder flash), Photoshop 64-bit, meerdere keren Paint, meerdere keren Word, iTunes, Windows Explorer en nog een aantal andere kleine dingetjes.
Ik heb geen enkele hig-up/vertraging/slow-down en hij draait lekker en maakt amper herrie.

[ Voor 15% gewijzigd door Uniciteit op 21-06-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor school zou ik overigens geen 17" nemen, maar max. 15".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:12:
Voor school zou ik overigens geen 17" nemen, maar max. 15".
Ik gebruik anders een xps17 voor mijn studie, naast mij nog 4 studiegenoten die recentelijk een xps 17 hebben aangeschaft. Gaat prima. Zou ook niet inzien waarom een 17" niet geschikt is voor studie gebruik. Zit hele dagen achter een laptop dus het biedt enkel voordelen. Die 0.3kg extra in je tas voel je niet. Het is maar net wat je handiger vind ;)

Over dat scherm. Heb gekozen voor het 1600x900 scherm, ziet er prima uit. Klasgenoot heeft het 1920x1080AG scherm en dat vind ik niet zo bijzonder(korrelig). Anders gesteld het standaard scherm is acceptabel, niet meer, niet minder. Voor studie doeleinden voldoet het dus prima. Word @ 96% en je kan 2 pagina's naast elkaar zetten. Film kan je er overigens ook goed op bekijken (maar dat was niet een issue begreep ik). Moet wel zeggen als je ooit de ambitie hebt om foto's te bewerken op je laptop, dan zou ik via ebay een RGBled er in sleutelen, want het standaard scherm heeft kleurafwijking en een beperkte kijkhoek(let wel, relatief gezien tot fotobewerking, voor normaal gebruik is het prima).

[ Voor 43% gewijzigd door ibidriv3r op 22-06-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibidriv3r schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:42:
[...]

Ik gebruik anders een xps17 voor mijn studie, naast mij nog 4 studiegenoten die recentelijk een xps 17 hebben aangeschaft. Gaat prima. Zou ook niet inzien waarom een 17" niet geschikt is voor studie gebruik. Zit hele dagen achter een laptop dus het biedt enkel voordelen. Die 0.3kg extra in je tas voel je niet. Het is maar net wat je handiger vind ;)
Kan je mij dan ook uitleggen wat die voordelen zijn? De resolutie is hetzelfde, of lager op de xps 17. Daarmee kan je het verschil in beeldgrootte wegstrepen. Dan hou je volgens mij 3 grote verschillen over:

GT555m vs GT525m
een numeriek klavier
Gewicht/logheid.

Die 2 nadelen wegen imo nooit op tegen de voordelen van de xps 15 voor een student, maar dat blijft een persoonlijke afweging. Ik lach de studiegenoten met 17" stoeptegels met lagere resolutie echter hard uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 10:42

TDB

Zit nu zelf naar de XPS 17 te kijken:

Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Geheugen 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Grafische kaart 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
Harde schijf 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) (moet icm de grafische kaart)
LCD 17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

inclusief alle kortingen voor EUR 1.122,48 (nog los van de paar procent die ik via mijn eigen site kan verdienen :))
Ga de laptop voornamelijk voor video (HD) en foto bewerking / opslag gebruiken. Zat eerst naar de F-serie van Sony te kijken maar moet zeggen dat ik bovenstaande toch wel erg mooi vind. Iemand anders nog wellicht suggesties / toevoegingen?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Koop geen 6GB geheugen maar koop het zelf uit de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is er een nieuwe BIOS versie uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle antwoorden van iedereen :). Dell geeft me een beetje het idee dat ik snel moet kopen maar ik lees al dat ze dat meer doen zodat jij impuls aankopen doet.

Die tip met die kortingen op die XPS 17 met 3D scherm is echt geweldig, was er zelf nooit achter gekomen! Ik kan die van 90 euro wel vinden, maar die van 10% werken allemaal niet blijkbaar (kunnen 1x gebruikt worden?). Heb het bonnen topic wel gevonden.
Ik vind het idee van future proof een geweldig idee maar de prijs vond ik aan de hoge kant, maar dit is geweldig.

Ik ben 19 en ga volgend jaar criminologie studeren. Een zware laptop voor photoshop doeleinden of video bewerking heb ik dus niet nodig, veel meer dan een aantal presentaties en werkstukken zal ik in deze studie niet hoeven te maken ;) Maar ik hou er wel van om te gamen enzo, dus ik wil er graag wel wat prestatie vermogen uit kunnen halen. 17 inch wil ik sowieso wel, het is misschien wat lomp, maar erg veel interesseert mij dat niet. 15 inch lijkt me erg klein om fijn op te kunnen gamen of film te kijken.

EDIT: Heb wel een werkende 10% code gevonden, kom op 1040 euro uit, ik heb er wel 6 GB RAM in gedaan en de betere WiFi kaart eruit gelaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Megamind schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:29:
Koop geen 6GB geheugen maar koop het zelf uit de winkel :)
hmmmm. is dat handig? Volgens mij heb je twee sloten, bij 4Gb wordt dat 2x2. Als ik dan in de winkel los het geheugen ga bijkopen zal ik dus een kaart van 4 moeten kopen en 1 2GB eruit halen..... Is dat prijstechnisch dan wel zinvol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 3D versie heeft 4 sloten. Koop pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 en je hebt een totaal van 12GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:50:
De 3D versie heeft 4 sloten. Koop pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 en je hebt een totaal van 12GB.
Okay, helder. Dank voor de info. Rest dan nog de vraag of mijn systeem voldoende zou zijn voor HD-video montage. Zit nog te twijfelen of ik iets meer geld kan investeren in de i7.

Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Geheugen 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Grafische kaart 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
Harde schijf 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) (moet icm de grafische kaart)
LCD 17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
Wat betreft de upgrade van de 2630 naar de 2720: je snelheidswinst is beperkt: iets van 8 minuten op een uur rendertijd. Het is natuurlijk aan jou om te beslissen of dat het je waard is.

Zowiezo wel gaan voor een i7 (ik weet niet of je daar nog aan twijfelt), maar dat lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En alleen als de koeling dat aankan trouwens.

Ik zou het niet doen, een SSD is een veel en veel grotere boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:23:
En alleen als de koeling dat aankan trouwens.

Ik zou het niet doen, een SSD is een veel en veel grotere boost.
Kan niks anders beamen. ZO'n ssd booten is een absolute verademing. Installatie is ff tweaken maar als het draait alles is gewoon snel en je kan zoveel dingen tegelijk doen allemaal. Zonder ook maar iets van hinder te ondervinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

guapper, Darkstone & whocarez bedankt. SSD? Hmmmm..... ga ik mij eens in verdiepen....

[update]
Denk dat ik toch voor een grote harde schijf ga (wel 7200 ipv 5400)

[ Voor 32% gewijzigd door TDB op 22-06-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik voor de XPS 17 met 4 GB kies en 4 RAM slots werken die 8GB Corsair modules die Darkstone linkte dan gegarandeerd, mits goed geïnstalleerd door mezelf? Wil dit graag zeker weten, wil de gok best nemen, maar wil dan niet in eens met compatibiliteit issues zitten of zoiets O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit gehoord over incompatibel RAM sinds de C2D, bijna 2 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ja ik kan wel een beetje klussen met computers maar extreem veel verstand heb ik niet van de kleine details :P Ik ben er nu bijna helemaal uit, twijfel alleen nog tussen een Blu-Ray speler wel of niet, op de prijs is het verschil 60 euro. Aangezien ik mijn films eigenlijk nooit koop en meestal uit de piratenbaai haal weet ik niet of de toegevoegde waarde van dit soort stations groot is. Of kan ik er vanuit gaan dat over een aantal jaar de DVD compleet wordt vervangen door Blu-Ray? Dus ook pc games, data dvds ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan er vanuit gaan dat blu-ray over een aantal jaar dood is. Steaming media is de toekomst, zo'n log schijfje is dat niet.
Apple ondersteunt niet eens blu-ray. Precies om deze reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan laat ik hem mooi liggen, koop ik van die 60 euro mooi extra corsair geheugen. Bestel ik beide mooi vanavond nog.

Bedankt voor alle moeite en antwoorden op mijn vragen Darkstone, whocarez en Uniciteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:08:
Dan laat ik hem mooi liggen, koop ik van die 60 euro mooi extra corsair geheugen. Bestel ik beide mooi vanavond nog.

Bedankt voor alle moeite en antwoorden op mijn vragen Darkstone, whocarez en Uniciteit!
Zit ook enorm te twijfelen over vanavond nog kopen of wachten op de volgende aanbieding..... oh twijfel....... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ik wil hem graag hebben. Kan het wel steeds uitstellen, maar dan schiet het ook niets op. :)

Ik las dit btw bij de technische info over de processor. i7 2630QM
Max Memory Size (dependent on memory type) 8 GB

Betekent dit dat hij niet meer als 8 GB RAM ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
De normale versie gaat tot 8GB inderdaad: de uitvoering met 3D ondersteuning kan tot 16GB hebben.
TDB schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:58:
[...]

Zit ook enorm te twijfelen over vanavond nog kopen of wachten op de volgende aanbieding..... oh twijfel....... :/
Best of both worlds: bestel hem gewoon, maar betaal hem nog niet.
Mocht er morgen een betere aanbieding zijn, bestel en betaal je die, en laat je de config van vandaag gewoon verlopen (gaat automatisch na verloop van tijd).

In principe is een bestelling een offerte: pas als je betaald hebt wordt de bestelling in productie genomen.

[ Voor 74% gewijzigd door guapper op 22-06-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De uitvoering met 3D ondersteuning bevat deze core volgens de Dell website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De normale versie gaat tot 16GB, maar alleen in combinatie met een i7-2720QM of hoger, en 8GB dimm's

De 3D versie heeft 4 sloten, daar kan hoe dan ook 16GB in, echter kan je er in combinatie met de i7-2720QM ook 32GB in duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:30:
De uitvoering met 3D ondersteuning bevat deze core volgens de Dell website.
Dat is 8GB per kanaal (channel) en bij dual channel opstelling dus 16GB. Intel heeft dat een beetje onduidelijk omschreven.

@Darkstone: is daar eindelijk wat meer duidelijkheid in ja? Voor de RAM-freaks weer een extra reden om voor een 2720 te kiezen.
:)

[ Voor 17% gewijzigd door guapper op 22-06-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik de gewone versie neem met de 2630QM core en daar 2x 4GB DDR3 geheugen in doe wat samen met de 2x 2GB DDR 3 van Dell 12 GB maakt gaat er dan wat mis of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
De 'gewone versie' (lees: de niet 3D uitvoering) heeft maar 2 geheugenbanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:32:
@Darkstone: is daar eindelijk wat meer duidelijkheid in ja? Voor de RAM-freaks weer een extra reden om voor een 2720 te kiezen.
:)
Al een tijdje, ik ga er echter vanuit dat het klopt tenzij iemand bewijst dat 2x 8GB DIMM's wel werken in combinatie met een i7-2630QM....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:34:
Dus als ik de gewone versie neem met de 2630QM core en daar 2x 4GB DDR3 geheugen in doe wat samen met de 2x 2GB DDR 3 van Dell 12 GB maakt gaat er dan wat mis of niet? :P
Iemand? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper geeft net antwoord op je vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 3D versie van de laptop in de bestelling. Maar dan met de Intel 2630QM, maar volgens iedereen hier wel 4 geheugen banken. Daarom vraag ik het en sluit guappers antwoord niet helemaal op mn vraag aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 3D versie heeft 4 banken, max. 16GB met de "goedkope" quadcore die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, dankje, dan koop ik er de corsair modules bij die jij in dit topic doorgelinkt hebt. Jammer genoeg gaat een snellere core toch echt boven mn budget, maar een keer moet je ook tevreden zijn denk ik.:P

Bedankt voor iedereen die me geholpen heeft, mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu

Quan Vu

Hoi

Hmm, ik begin beetje spijt te krijgen dat ik niet voor 60 meer met blu-ray speler en wifi 2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card heb genomen. Met name dat eerste vind ik toch wel interessant voor 3D. Zal ik hem nog omruilen of is blu-ray niet nodig? Zijn hier wel mensen met een blu-ray combo :p?

[ Voor 8% gewijzigd door Quan Vu op 22-06-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
Rprp schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:18:

Goed, na wat stoeien heb ik een workaround hiervoor gevonden. Een ietwat nadelige oplossing, but it works.

Ik heb een apart energie schema aangemaakt en de maximale processorstatus op 70% gezet. Je levert hier wel in op prestaties (maar de 2630qm is natuurlijk al erg snel...), maar als je wilt gaan gamen, decoden, etc verander je gewoon van energie schema.
Het voordeel hiervan is wel dat de fan niet meer aanslaat als je aan het surfen bent. Ik kan nu rustig FOK, Facebook & GeenStijl bezoeken zondat dat de fan op hol slaat. :)

1)Rechts onder op batterij klikken > Meer opties
2) Een schema kiezen en de schema instellingen wijzigen
3) 'Geavanceerde energie instellingen wijzigen'
4) Energiebeheer voor processor
5) Maximale processorstatus op 70% (of lager..) zetten.

Je kan dan gewoon makkelijk switchen als je wilt gaan gamen e.d.. Het is nu iniedergeval heerlijk rustig tijdens het surfen en geen fan die meer op hol slaat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Quan Vu schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:55:
Hmm, ik begin beetje spijt te krijgen dat ik niet voor 60 meer met blu-ray speler en wifi 2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card heb genomen. Met name dat eerste vind ik toch wel interessant voor 3D. Zal ik hem nog omruilen of is blu-ray niet nodig? Zijn hier wel mensen met een blu-ray combo :p?
Ik heb de Blue-Ray Combo, en dit is idd wel handig voor een fimpje te kijken, alleen heb ik nog geen 3D blue-rays :P Maar na de examens komt daar wel verandering in :D
Rprp schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:26:
[...]
Goed, na wat stoeien heb ik een workaround hiervoor gevonden. Een ietwat nadelige oplossing, but it works.
[...]
Je kan dan gewoon makkelijk switchen als je wilt gaan gamen e.d.. Het is nu iniedergeval heerlijk rustig tijdens het surfen en geen fan die meer op hol slaat. _/-\o_
Misschien toch eens voor bellen bij Dell? Ik heb hier allesinds geen last van met de i7-2720QM, die toch 'warmer' of toch minstens even warm wordt. En als ze niets willen doen kun je natuurlijk altijd repasten, als je natuurlijk niet bang bent van je garantie te voiden :P

[ Voor 37% gewijzigd door Sk0Ne op 22-06-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig de 3D versie? Gek genoeg heb je daar geen last van de fan, wat het vermoedden versterkt dat het om een driverbug in de grafische kaart(en) gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:53:
Heb je toevallig de 3D versie? Gek genoeg heb je daar geen last van de fan, wat het vermoedden versterkt dat het om een driverbug in de grafische kaart(en) gaat.
3D versie inderdaad. Aleen heb ik momenteel de op een na nieuwste drivers van de NVIDIA website zelf, en sinds die versie is de 3D driver ingebouwd in alle drivers, dus zouden beide drivers identiek moeten zijn.
Misschien kan hij eens proberen de driver te verwijderen, systeem opschonen (run Driver Sweeper in safe mode) en de nieuwe Nvidia drivers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een groot verschil tussen de kijk kwaliteit van een film op een Dell Xps 17 zonder 3D?
Want volgens mij zit het verschil hem in de Hertz, met 3D= 120hz zonder 60hz. Zou dit een groot zichtbaar verschil tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil zit hem in de kwaliteit van de schermen.

Kijk nu naar deze pagina:
http://www.notebookcheck....0eg-Notebook.48235.0.html. Hetzelfde scherm als in de xps 17 3D.

Je ziet een contrast van 600:1, een max. helderheid van net geen 400CD/m, en een gamut van ongeveer het sRGB spectrum.
Pak nu http://www.notebookcheck....-17-Notebook.42281.0.html erbij, het standaardscherm. Je ziet een contrast van... 199:1, een helderheid van ongeveer 230cd/m, en een gamut van ongeveer 60% (sRGB= 72%). Kortom, een triest scherm.

Je hebt ook nog het matte 1080p scherm, maar ik heb nog geen aanleiding om aan te nemen dat die echt beter is dan de middelmaat, bovendien zou de matte coating veel te agressief zijn.

En geloof me maar, er zijn maar een handjevol 17" schermen die boven de middelmaat uitstijgen. 2 ervan zitten in de xps 17 (het matte scherm van onbekende kwaliteit, en het 3D scherm), en de ander kun je vinden in de http://www.notebookcheck....3JQ-Notebook.40939.0.html, en dat scherm heeft een echt dieptrienste helderheid.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:55:
Het verschil zit hem in de kwaliteit van de schermen.

Kijk nu naar deze pagina:
http://www.notebookcheck....0eg-Notebook.48235.0.html. Hetzelfde scherm als in de xps 17 3D.

Je ziet een contrast van 600:1, een max. helderheid van net geen 400CD/m, en een gamut van ongeveer het sRGB spectrum.
Pak nu http://www.notebookcheck....-17-Notebook.42281.0.html erbij, het standaardscherm. Je ziet een contrast van... 199:1, een helderheid van ongeveer 230cd/m, en een gamut van ongeveer 60% (sRGB= 72%). Kortom, een triest scherm.

Je hebt ook nog het matte 1080p scherm, maar ik heb nog geen aanleiding om aan te nemen dat die echt beter is dan de middelmaat, bovendien zou de matte coating veel te agressief zijn.

En geloof me maar, er zijn maar een handjevol 17" schermen die boven de middelmaat uitstijgen. 2 ervan zitten in de xps 17 (het matte scherm van onbekende kwaliteit, en het 3D scherm), en de ander kun je vinden in de http://www.notebookcheck....3JQ-Notebook.40939.0.html, en dat scherm heeft een echt dieptrienste helderheid.
Oei, als ik dit zo lees dan ga ik misschien toch maar voor het 3D scherm. Twijfel, twijfel want dan komt er wel in 1x een paar honderd Euro erbij.
Zijn de 3D brillen van Sony eigenlijk compatible met de 3D beelden op de Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
TDB schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:06:
[...]

Zijn de 3D brillen van Sony eigenlijk compatible met de 3D beelden op de Dell?
Neen, je hebt hiervoor de nVidia bril nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn Dell XPS 17 gekregen (YAY!) en nu vroeg ik mij af welke software ik kan/mag verwijderen en dus niet nodig zijn en welke drivers ik wel moet downloaden van support.dell.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:46:
Ik heb zojuist mijn Dell XPS 17 gekregen (YAY!) en nu vroeg ik mij af welke software ik kan/mag verwijderen en dus niet nodig zijn en welke drivers ik wel moet downloaden van support.dell.com?
Van mij mag je alles verwijderen :P
Het hangt vooral af welke software je nuttig of beter dan andere vindt. Behalve je OS (Windows 7) en drivers is alle andere software bij wijze van spreken niet essentieel.

Dell-branded software (persoonlijk vind ik deze meer storend dan nuttig)
  • Dell Stage Framework
  • Dell Video Stage
  • Dell Music Stage
  • Dell Photo Stage
  • Dell Webcam Central
De standaard geïnstalleerde McAfee Internet Security (bij de meeste systemen toch) is doet zijn werk. Ik heb liever Microsoft Security Essentials. Het is gratis, doet zijn werk stelt mij geen overbodige vragen en voelt licht aan qua resources.

Roxio Creator Starter verwijder je best niet, behalve als je alternatieve schrijfsoftware hebt liggen die beter is, al kan de Starter versie al veel, vind ik persoonlijk.

Om te controleren of je drivers up-to-date zijn heb ik nog geen automatische methode gevonden.
Ik gebruik volgende methode:
  1. Open Dell Support Center via Start
  2. Klik bovenaan op Stuurprogramma's & Downloads ophalen, een webpagina van Dell Support wordt geopend.
  3. Klik bij Verfijn uw zoekresultaten op meer filteropties.
  4. Bij datum van versie selecteer je in jouw geval 0-30 (aangezien je je xps nog maar net ontvangen hebt, wil je alleen de allerlaatste updates van drivers zien).
  5. Keer terug naar de Dell Support Center en klik op de knop Gedetailleerde Systeeminformatie (ergens bovenaan)
  6. Voor elk onderdeel van je computer vind je nu gedetailleerde informatie en de versie van de software/driver. Controleer nu het versienummer van de laatste upgedate drivers op Dell Support website met deze die je vindt in de Dell Support Center.
  7. Download de nodige nieuwere drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu

Quan Vu

Hoi

Ik ben van plan om Windows opnieuw te installeren zodat ik van al die meegeleverde troep af ben. Ik vraag me alleen af of ik de Nvidia vision software nog opnieuw kan installeren en gebruiken. Deze wil ik wel houden namelijk :p

Pagina: 1 ... 11 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.