Tja, 720p vind ik wel logisch voor een niet-gaming-notebook

Ik hoop gewoon dat het wel iets van 720p met medium-high settings aan kan. Dus ongeveer minimaal PS3/360 kwaliteit. Volgens mij zouden ze trouwens veel beter van quad core processors gebruik maken als dat beschikbaar is.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:15:
Kan iemand mij hier vertellen hoe de bouwkwaliteit is van de Dell XPS 17? Ik twijfel op dit moment tussen de Dell XPS 17 en de ASUS N-73. De Dell heeft op dit moment de voorkeur, meer krachtige hardware voor het geld, maar ik hoor overal horrorverhalen over de scherm en bouwkwalteit van Dell. Iemand uitkomst?

Ik kan je eerlijk waar niks vertellen over de N73, maar ik heb zelf wel de XPS 17 (met 3D scherm). Naar het schijnt zijn de Full HD schermen erg goed bij Dell. Het andere, lagere resolutie scherm, moet je echter niet nemen want die zijn van brakke kwaliteit. Ik heb zelf het 3D model (120 hz, Full HD) en het scherm daarop ziet er gewoon kei goed uit en de kwaliteit is dan ook top!
De XPS lijn is vaak toch wel van een wat hogere kwaliteit dan de goedkopere modellen dus maak je daar geen zorgen om. Het scherm, zolang het Full HD is, is echt één van de beste die je kunt krijgen en de helderheid kan flink omhoog én omlaag. Ik heb verder geen klachten en het apparaat werkt goed en ziet er ook goed uit. Ik was enorm positief verrast door de speakers: niet alleen klinkt het
enorm mooi voor een laptop, het kan ook nog eens erg hard in vergelijking met veel andere laptops.
Ik weet niet wat jij van plan bent met je toekomstige laptop, maar ik ben van plan deze XPS 17 de komende jaren nog wel te houden. Ik heb 'm dan ook aardig 'toekomst zeker' gemaakt vind ik zelf:
- i7-2630QM (quad core, tot 2.6 ghz voor 4 cores tegelijk (2.7 voor 3 cores tegelijk gebruik, 2.8 voor 2 cores tegelijk gebruik, en 2.9 ghz als een applicatie maar 1 core gebruikt).
- 6 GB RAM (4 GB is tegenwoordig wel het minimum, maar 8 GB is over-kill - 6 GB leek me de perfecte middenweg voor de komende jaren)
- Full HD scherm met 3D (Full HD vind ik een must, en dat 3D is gewoon mooi meegenomen)
- Blu-ray speler (ik heb nog niet super veel blu-rays, maar ik heb er al een paar opgekeken en met het Full HD scherm + de speakers is het gewoon enorm mooi en gaaf om hierop een film te kijken. Ik verwacht dan ook dat ik zoiezo wel meer blu-rays ga kopen de komende jaren (naast het downloaden

)).
- Twee USB 3 poorten (en twee USB 2)
Vier USB poorten vind ik genoeg, en twee ervan zijn USB 3. USB 3 poorten werken bij sommige echter stabiel. Dit lijkt een software probleem en er is een fix onderweg. Alle laptops met USB 3 hebben dit probleem, dus dit is niet een Dell-specifiek probleem.
Ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik voor de XPS 17 ben gegaan
En oh ja, er zijn kortingsbonnen van 90/60 (of 70)/40 euro (afhankelijk van prijs), dus dat bespaart al lekker. Daarnaast is er vaak nog een kortingscode van 10% die je kan gebruiken, bespaart ook weer lekker. Voor de hierboven beschreven laptop was ik rond de 1100 euro kwijt. Is inderdaad een smak geld, maar heb je wel wat moois. Blijf je bijvoorbeeld bij 4 GB of neem je geen Blu-Ray speler, bespaar je daar mooi op
En laat je niet foppen door de aanbiedingen, elke week worden ze weer vernieuwd en zijn vergelijkbaar (ene keer 'gratis upgrade naar 6 GB RAM' ofzo, en andere keer weer gratis virusscanner en bezorging etc. - prijs blijft altijd rond hetzelfde getal hangen.
[
Voor 10% gewijzigd door
Uniciteit op 21-06-2011 23:44
]