[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.266 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liang
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb mijn XPS 17 maar telefonisch besteld en 10% korting gekregen na enig aandringen :P

2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
Internal backlit toetsenbord - US/Internationaal (qwerty)
GB NVIDIA® GeForce® GT 550M Grafische kaart
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
European 250V Power Cord
Dutch Documentation
N05X7M05
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
1 year of coverage included with your PC
Mobile Broadband Not Included
XPS L702x Order - Netherlands
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Geen draagtas
XPS L702x Resource DVD
Silver Anodized Aluminum Cover
No Accidental Damage Protection
DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence
TvTuner niet inbegrepen
17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
130W AC Adaptor
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

Totaal € 800,10

Verwachte leverdatum 21 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
in de nacht van 1 juni besteld en sinds vandaag (7 juni) op verzonden!
zou ik hem voor het weekend hebben? zou imo erg snel zijn

[ Voor 9% gewijzigd door rboin op 07-06-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liang schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:24:
Ik heb mijn XPS 17 maar telefonisch besteld en 10% korting gekregen na enig aandringen :P

2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 \[2 x 2.048]
European 250V Power Cord
Dutch Documentation
N05X7M05
Geen draagtas
XPS L702x Resource DVD
TvTuner niet inbegrepen
Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
130W AC Adaptor

Totaal € 800,10

Is het wel zo handig om een 6-cel batterij te nemen met die processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liang
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:24:
[...]

Hij is vnl. voor thuis gebruik, ik was niet van plan veel te gaan slepen met deze.
Voor het reizen heb ik een 10" netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:24:
[...]

Waarom niet? Hij doet het alsnog 4-5u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liang
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:54:
[...]

Waarom niet? Hij doet het alsnog 4-5u :)
Dat is lang genoeg om een tijdje lekker in de tuin te kunnen zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar hebben jullie gelijk in... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:32
Uniciteit schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:17:
[...]
Alles ging bij mij goed, tot bij het installeren. Nadat hij begon met de installatie had ik even beeld, maar kort erna werd het beeld zwart. Windows draait nog wel, maar goed. Schijnen meer mensen op het internet te zijn die dit hebben.
Heb ook geprobeerd te installeren en inderdaad zwart scherm, gelijk maar weer een herstel gedaan.
Die driver versie loopt niet zo lekker op mijn systeem, krijg een score van 1 (!!) in Win Index Score voor grafisch.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kay84
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Mooi apparaat, eind mei binnen gehad. Helaas nu al weer problemen, aangezien de laptop niet meer opstart (ondanks dat hij niet veel gebruikt is tot dusver en zelfs op 1 plek heeft gestaan sinds ontvangst). Na het indrukken van de powerbutton branden de lampjes heel even en valt hij weer uit. Morgen maar even bellen met de klantenservice..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
Hmmm.. even met My WiFi gespeeld.. Kan verbinden en kan internet op met mijn telefoon maar voor de rest??
In de voorbeeld filmpje konden ze bestanden wisselen, maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Best een interessante functie, zou nog wel wat kunnen worden ..

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/8198/wifim.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Kay84 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:00:
Mooi apparaat, eind mei binnen gehad. Helaas nu al weer problemen, aangezien de laptop niet meer opstart (ondanks dat hij niet veel gebruikt is tot dusver en zelfs op 1 plek heeft gestaan sinds ontvangst). Na het indrukken van de powerbutton branden de lampjes heel even en valt hij weer uit. Morgen maar even bellen met de klantenservice..
Het lijkt me dat jou batterij op is/niet werkt... Hoeveel ledjes lichten er op als je op de batterij op het knopje duwt? Misschien is je voeding stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kay84
Sk0Ne schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:41:
[...]

Het lijkt me dat jou batterij op is/niet werkt... Hoeveel ledjes lichten er op als je op de batterij op het knopje duwt? Misschien is je voeding stuk.
Alle 5 de ledjes lichten op dan. Hij valt overigens op precies dezelfde manier uit op netstroom als op batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kay84
Is al weer op gelost. Was m'n eigen domme fout, had de laptop (blijkbaar) niet goed afgesloten. Stond in slaapstand van windows blijkbaar en wilde daardoor niet meer opstarten. Moest 'm unpluggen en paar keer op de aan-knop drukken om reststroom te ontladen en daarna deed hij 't weer. Wat een amateur ben ik ook. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Teutates schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:56:
heb mijn xps 17 binnen :)

Hij is erg mooi,

Gecontroleerd of alles compleet was.
(4 ram sloten enz)

Een van de pootjes(gedeelte plastic gedeelte metaal) waar de ram in moet zat een barst in en ik tikte hem aan en het plastic gedeelte valt eruit :(

Gebeld met de xps hotline en ik moet morgen terugbellen.

Nu maar windows schoon installeren en maar gaan gebruiken...
Ik hoor morgen wel hoe of wat :X
Nou de kogel is door de kerk.....
Ze willen me niet helpen.... naar wat heen en weer gespeel naar engeland en nederland ....
Volgens hun had ik niet mijn laptop open mogen maken om te kijken of ik wel 4 ram sloten had.....

Omdat ik dan naar hun had moeten bellen voor toestemming / begeleiding ofzoiets.... ze sturen me een offerte omdat dit buiten de standaard garantie valt.
De offerte is 559 euro voor het vervangen van het moederbord :S
Nou dan heb ik maar hoogstwaarschijnlijk maar 3 sloten.... weet niet waarom ze zo moelijk doen terwijl ik hem zo heb binnen gekregen :(

misschien ga ik zelf nog wel dat plastic stukje er weer aanzetten .... het is voor ondersteuning om de ram er intezetten... :S dus veel fout kan er niet gaan....

Ik ben niet echt blij met dell support ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Teutates op 08-06-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Ik heb bij wijze van swap mijn laptop eindelijk ontvangen, echter ik denk dat er een probleem mee is. Ik kan niet alle usb poorten gebruiken lijkt wel. Als ik bijvoorbeeld mijn muis en toetsenbord aansluit, dan gaat dit goed. Sluit ik echter mijn usb speler aan, dan kan ik daar even op schrijven en daarna niet meer... Ook werken de muis en toetsenbord ook niet meer.. Ik moet dan opnieuw opstarten om in elk geval het toetsenbord en muis weer werkend te krijgen. Soms helpt het ook om deze apparaten op een andere usb poort aan te sluiten.

Nu heb ik ook een usb3.0 schijf gekocht, maar deze geeft dezelfde problemen. Ik kan er heel even mee werken, maar daarna geeft hij het op. Ik kan dan nog wel op de schijf komen, maar lezen of schrijven kan niet meer.

Dit is zowel op stroom als wanneer de laptop is aangesloten. Ik heb de energieinstellingen al nagekeken, en uitgezet, zodat de laptop daar geen stroom op mindert...

Waar kan het aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:15:
[...]

Ze willen me niet helpen.... naar wat heen en weer gespeel naar engeland en nederland ....
Volgens hun had ik niet mijn laptop open mogen maken om te kijken of ik wel 4 ram sloten had.....

Omdat ik dan naar hun had moeten bellen voor toestemming / begeleiding ofzoiets.... ze sturen me een offerte omdat dit buiten de standaard garantie valt.
Nou dan heb ik maar hoogstwaarschijnlijk maar 3 sloten.... weet niet waarom ze zo moelijk doen terwijl ik hem zo heb binnen gekregen :(

misschien ga ik zelf nog wel dat plastic stukje er weer aanzetten .... het is voor ondersteuning om de ram er intezetten... :S dus veel fout kan er niet gaan....

Je kan er toch alsnog RAM instoppen met één plastic clipje?

Maar volgens mij moeten ze het kosteloos reparen, je bent nog binnen een half jaar waar zij moeten bewijzen dat het jouw schuld is om van de reparatie af te komen. Maar gezien de aard van het defect is het niet zo gek dat ze al snel op user abuse gooien... zo'n clipje breekt niet zomaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
[...]

Dat je je laptop niet mag openmaken is onzin, zeker dat deel van de laptop. Er staat gewoon een handleiding op de website van dell hoe je je geheugen uit kan breiden. (kan hem natuurlijk nu even niet vinden)

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:31:
[...]

Je kan er toch alsnog RAM instoppen met één plastic clipje?

Maar volgens mij moeten ze het kosteloos reparen, je bent nog binnen een half jaar waar zij moeten bewijzen dat het jouw schuld is om van de reparatie af te komen. Maar gezien de aard van het defect is het niet zo gek dat ze al snel op user abuse gooien... zo'n clipje breekt niet zomaar af.
Nog is nagekeken :) ( heb er nu toch al ingekeken... )

Zelfs zonder clipjes zou het eventueel moeten kunnen ... aangezien je hem er toch inklikt niet verstandig misschien maar wel mogelijk... is alleen voor extra stevigheid

Ze gooien het niet eens op user abuse .... De medewerker die ik vandaag sprak gooide het op het feit dat ik hem open maakte dat het al buiten garantie viel... volgens die medewerker zou je dus al niet je garantie verliezen als je een 2de hd wilt plaatsen...

De engelse medewerker waarnaar ik belde op xps support (woensdag avond dat ik mijn laptop ontving) zou dat kosteloos gerepareerd moeten worden .... alleen die kon me niet helpen bleek donderdag omdat ik niet in engeland woon... >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kay84
[...]

Oh da's raar.. Ik heb vanochtend nog met de Nederlandse tech-support gebeld en heb gevraagd naar hoe het zat qua garantiebreuk met het openschroeven van de XSP17 en het plaatsen van een SSD. Openschroeven mocht sowieso zei hij en verder hebben ze een lijst met wat wel en niet mag worden aangepast m.b.t. garantiebreuk. (Plaatsen van een SSD was toegestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kay84
Kay84 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:03:
Is al weer op gelost. Was m'n eigen domme fout, had de laptop (blijkbaar) niet goed afgesloten. Stond in slaapstand van windows blijkbaar en wilde daardoor niet meer opstarten. Moest 'm unpluggen en paar keer op de aan-knop drukken om reststroom te ontladen en daarna deed hij 't weer. Wat een amateur ben ik ook. :$
Te vroeg gejuigd, weer hetzelfde probleem maar bovenstaande manier lukt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Kay84 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:26:
[...]

Te vroeg gejuigd, weer hetzelfde probleem maar bovenstaande manier lukt niet meer.
Heb je pas je video drivers geupdate? 275.33 draait bij mij niet stabiel, zelffs niet met een clean install. De laptop crash bij het uit sleep komen. Wat er dan gebeurt lijkt erg op jouw beschrijving. 270.61 draait een stuk beter.

[ Voor 4% gewijzigd door RunaR op 09-06-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
RunaR schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:45:
[...]

Heb je pas je video drivers geupdate? 275.33 draait bij mij niet stabiel, zelffs niet met een clean install. De laptop crash bij het uit sleep komen. Wat er dan gebeurt lijkt erg op jouw beschrijving. 270.61 draait een stuk beter.
Ik draai de Nvidia drivers versie 275.33 al 1-2 weken zonder problemen. :D
Laptop komt uit sleep, HD-video's worden afgespeeld, games (Left4Dead2, Crysis,..) spelen soepel en stabiel.
Nog geen last gehad van een enkele crash sinds de update.

Mijn config: i7-2630QM, 17.3" 900p en GT555M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kay84
RunaR schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:45:
[...]

Nope, heb geen drives geupdate. Echt te vaag gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:23

sphere

Debian abuser

Dus. Het kwam bij me op dat je die XPS17 uit kan bouwen tot RAID5. DVD bay ombouwen met een disk en de tweede bay ook vullen. Iemand de hardware liggen om dit te proberen?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Teutates schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:59:
[...]

Nog is nagekeken :) ( heb er nu toch al ingekeken... )

Zelfs zonder clipjes zou het eventueel moeten kunnen ... aangezien je hem er toch inklikt niet verstandig misschien maar wel mogelijk... is alleen voor extra stevigheid

Ze gooien het niet eens op user abuse .... De medewerker die ik vandaag sprak gooide het op het feit dat ik hem open maakte dat het al buiten garantie viel... volgens die medewerker zou je dus al niet je garantie verliezen als je een 2de hd wilt plaatsen...

De engelse medewerker waarnaar ik belde op xps support (woensdag avond dat ik mijn laptop ontving) zou dat kosteloos gerepareerd moeten worden .... alleen die kon me niet helpen bleek donderdag omdat ik niet in engeland woon... >_<
Consuwijzer.nl < van de overheid, staan genoeg tips op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
sphere schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:43:
Dus. Het kwam bij me op dat je die XPS17 uit kan bouwen tot RAID5. DVD bay ombouwen met een disk en de tweede bay ook vullen. Iemand de hardware liggen om dit te proberen?
Ik denk niet dat het bios RAID 5 ondersteunt. Hoewel ZFS wel zou moeten lukken. Trouwens RAID 5 is toch minimaal 4 disks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
Sk0Ne schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:58:
[...]

Ik denk niet dat het bios RAID 5 ondersteunt. Hoewel ZFS wel zou moeten lukken. Trouwens RAID 5 is toch minimaal 4 disks?
Vanaf 3 schijven als ik het goed begrijp.

wiki raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:26:
Hoi Allemaal,

Ik heb bij wijze van swap mijn laptop eindelijk ontvangen, echter ik denk dat er een probleem mee is. Ik kan niet alle usb poorten gebruiken lijkt wel. Als ik bijvoorbeeld mijn muis en toetsenbord aansluit, dan gaat dit goed. Sluit ik echter mijn usb speler aan, dan kan ik daar even op schrijven en daarna niet meer... Ook werken de muis en toetsenbord ook niet meer.. Ik moet dan opnieuw opstarten om in elk geval het toetsenbord en muis weer werkend te krijgen. Soms helpt het ook om deze apparaten op een andere usb poort aan te sluiten.

Nu heb ik ook een usb3.0 schijf gekocht, maar deze geeft dezelfde problemen. Ik kan er heel even mee werken, maar daarna geeft hij het op. Ik kan dan nog wel op de schijf komen, maar lezen of schrijven kan niet meer.

Dit is zowel op stroom als wanneer de laptop is aangesloten. Ik heb de energieinstellingen al nagekeken, en uitgezet, zodat de laptop daar geen stroom op mindert...

Waar kan het aan liggen?
Volgens de TD van Dell wordt het binnenkort softwarematig opgelost dmv een driver update.
Ze kunnen alleen niet zeggen wanneer, maar ze zijn er "druk" mee bezig.
Dus regelmatig op de support pagina kijken voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
sphere schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:43:
En hoe kom je erbij dat deze laptop RAID (hardwarematig) ondersteunt? :? Bij Dell, ondersteunen alleen een paar Alienware-notebooks raid hardwarematig (voor de consumentenmodellen).

Ter info:
Het is niet omdat de chipset van Intel (HM67) raid ondersteunt, dat elke laptop met deze chipset ook de benodigde hardware (raid-controller) heeft... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software raid :)

Vanuit gebruiksoogpunt lijkt dat mij overigens af te raden.. Gewoon een SSD + desnoods 2 HDD's erin proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Lang geleden dat ik nog iets gehoord heb over software raid. Bij de introductie van de software raid in xp waren de reacties toch terughoudend en niet zo positief. De performance scheen toen niet echt denderend te zijn.
Geen idee hoe het nu is met Windows 7.

Maar zoals Darkstone al zegt is de combinatie SSD en HDD (+ eventuele HDD in optische-lezer-slot) een slimmere zet.

Update:
Vond een interessant artikel met vergelijking tussen hardware en software raid van Windows 7
http://kmwoley.com/blog/?p=429
Het is misschien geen Anandtech-niveau, maar het geeft toch een goed idee van de mogelijkheden/prestaties voor geïnteresseerden.

[ Voor 26% gewijzigd door c-mattic op 09-06-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software raid werkt prima, er zitten echter nadelen aan verbonden. Met name het instellen van de schijven, en het feit dat je niet zomaar een van de 2 schijven eruit kunt trekken. Zoals ik wel eens doe.

Ik zie echter totaal geen voordeel van 3 schijven tov. 2 losse schijven plus een SSD. Schaf desnoods een NAS aan als je zoveel opslag nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kay84
Eindelijk m'n opstartprobleem opgelost. Kwam toevallig via google de onderstaande post tegen. Blijkbaar geldt dit ook voor andere apparaten in het USB3 slot bij mij (in mijn geval een razer muis). Iemand anders ook tegen hetzelfde aangelopen?
Sk0Ne schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:11:
[...]

mijn als ik mijn nwe my book usb 3 externe schijf af koppel start hij gewoon normaal op.
Ik zal die laatste zin van hem even vertalen:
Als ik mijn nieuwe mybook usb3 externe schijf afkoppel, start hij gewoon normaal op.

Dat is nog een bug(?) bij de XPS, soms start hij niet op als er iets en de USB 3 slot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Kay84 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:11:
Eindelijk m'n opstartprobleem opgelost. Kwam toevallig via google de onderstaande post tegen. Blijkbaar geldt dit ook voor andere apparaten in het USB3 slot bij mij (in mijn geval een razer muis). Iemand anders ook tegen hetzelfde aangelopen?

[...]
Ja mijn externe 3.0 usb(mybook) schijf heeft dat ook ... maar dat is ook bij mijn oude acer (usb2.0) het geval als die hd erin zit. denk dat de pc/laptop probeert tebooten vanaf die hd zonder een os .....
Ik heb een wireless muis reciver standaard in een van mijn usb3.0 poorten en daarmee start hij wel gewoon op :)
Consuwijzer.nl < van de overheid, staan genoeg tips op.
Heb even gekeken maar je bedoeld die garantiebepalingen ?

[ Voor 8% gewijzigd door Teutates op 10-06-2011 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:16
Wow, mijn USB 3 werkt voor het eerst.
Moet weg dus kan het verder niet testen, maar later meer.

Deze driver dus.
http://www.station-drivers.com/page/nec.htm

Edit: laat maar, dat duurde 5 minuten en toen niks meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Bad Brains op 10-06-2011 09:52 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
Kay84 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:11:

[...]
Ja heb geregeld hetzelfde probleem met mijn G19 muis. Daarnaast werkt vaak maar één van de usb3 poorten, twee tegelijk werkt vaak niet (met usb2 apparaten).
Is er al iets bekend over drivers die dit probleem kan oplossen? Terug naar Dell sturen ter reparatie heeft ook geen zin volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
ibidriv3r schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:52:
[...]

Ja heb geregeld hetzelfde probleem met mijn G19 muis. Daarnaast werkt vaak maar één van de usb3 poorten, twee tegelijk werkt vaak niet (met usb2 apparaten).
Is er al iets bekend over drivers die dit probleem kan oplossen? Terug naar Dell sturen ter reparatie heeft ook geen zin volgens mij....
Volgens bronnen binnen Dell, zal de driver binnen 1 á 2 weken uitgebracht worden.
Als je gaat bellen naar de TD weten sommige medewerkers niet eens dat er een probleem bestaat.
Afwachten is het beste, elke keer bellen heeft toch geen zin.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik sta op het punt deze laptop aan te schaffen, maar zit te twijfelen tussen de CPU's. Het verschil tussen de i7-2630QM en de i7-2720QM is 151 euro (exbtw) meer, maar is dit het ook waard? Is het mogelijk met dit moederbord over een jaar bv een nieuwe CPU erin te zetten?

Prijs valt zakelijk erg mee (met 1 jaar nbs en 3D scherm + de 2720QM processor): € 1.179,83 zonder kortingen en ex-btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
HKnoodle schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:16:
[...]

Volgens bronnen binnen Dell, zal de driver binnen 1 á 2 weken uitgebracht worden.
Als je gaat bellen naar de TD weten sommige medewerkers niet eens dat er een probleem bestaat.
Afwachten is het beste, elke keer bellen heeft toch geen zin.. :|
Bedankt :) wordt dus twee weekjes afwachten.
Megamind schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:05:
Ik sta op het punt deze laptop aan te schaffen, maar zit te twijfelen tussen de CPU's. Het verschil tussen de i7-2630QM en de i7-2720QM is 151 euro (exbtw) meer, maar is dit het ook waard? Is het mogelijk met dit moederbord over een jaar bv een nieuwe CPU erin te zetten?

Prijs valt zakelijk erg mee (met 1 jaar nbs en 3D scherm + de 2720QM processor): € 1.179,83 zonder kortingen en ex-btw.
De afweging of de 2720QM 150,- meer waard is zal je zelf moeten maken. Persoonlijk zou ik er dat bedrag niet voor over hebben.
Hier is nog een leuke vergelijking te inden tussen de sandy bridge quads .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Megamind schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:05:

De i7-2720QM heeft
- Hogere Turbo
- Ondersteunt max 16GB ram ipv 8GB
- 1600 MHz ram support (zinloos in de XPS 17)
- Betere turbo van de igp, dus zou Optimus minder snel aanspringen (zinloos als je 3D versie neemt)
- WiDi support (2620 heeft dit niet)
Maar de enigste goede reden voor de upgrade is VT-d. Dus tenzij je met veel met virtualisatie werkt, zou ik zeggen neem de 2630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sk0Ne schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:44:
De i7-2720QM heeft
- Hogere Turbo
Dat is zo
- Ondersteunt max 16GB ram ipv 8GB
Dat doet de xps i7-2630QM ook, maar volgens mij alleen met 4x 4GB DIMM's
- 1600 MHz ram support (zinloos in de XPS 17)
Daar heb je sowieso geen zak aan...
- Betere turbo van de igp, dus zou Optimus minder snel aanspringen (zinloos als je 3D versie neemt)
Volgens mij maakt dit helemaal niets uit
- WiDi support (2620 heeft dit niet)
Jawel. de ark.intel site heeft het fout.
Maar de enigste goede reden voor de upgrade is VT-d. Dus tenzij je met veel met virtualisatie werkt, zou ik zeggen neem de 2630.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste

ben zeer binnenkort van plan deze Dell XPS 17 te kopen. De configuratie die ik samenstelde is volgende. Graag had ik geweten of deze keuze de moeite waard is en vooral, of het zijn geld waard is. Eventuele opmerkingen zijn altijd welkom.

Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,30 GHz
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Geheugen 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Toetsenbord Intern toetsenbord - Belgisch (azerty)
Grafische kaart 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
Harde schijf 1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
Optische stations dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Cables European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Gedis Bundle Reference N05X7M06
Service 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Extended Service 3Yr In-Home Hardware Support
Integrated Mobile Broadband Mobile Broadband Not Included
Order Information XPS L702x Order - Belgium
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit XPS L702x Resource DVD
Kleuren Silver Anodized Aluminum Cover
Accidental Damage Support No Accidental Damage Protection
Online Backup DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence
TV Tuner and Remote Control TvTuner niet inbegrepen
LCD 17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply 150W AC Adaptor
Operating System Recovery Options OS Media MUI Windows® 7 SP1 Home Premium (64 BIT) Resource DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:56:
Beste

ben zeer binnenkort van plan deze Dell XPS 17 te kopen. De configuratie die ik samenstelde is volgende. Graag had ik geweten of deze keuze de moeite waard is en vooral, of het zijn geld waard is. Eventuele opmerkingen zijn altijd welkom.

<knip>
Dit is volledig afhankelijk van wat je van de laptop verwacht en wat je er mee wilt doen. Voor mij was deze de moeite/ het geld waard. Voor mijn schoonmoeder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bedoeld voor intensief gebruik op verschillende gebieden (gamen en applicaties). Denk dat ik qua prijs-kwaliteit wel goed zit in vergelijking met andere merken met dezelfde specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
@ Verkest

Leuk systeem, maar persoonlijk zou ik het gewoon "kaal' bestellen. Dus die 2e hdd gewoon los, zelfde voor het geheugen. 8gb ram kost je 55,- een 2e hdd kost vergelijkbaar. Een besparing van +- 175 euro en het enige wat je daar voor hoeft de doen is 1 schroefje los draaien (incl. behoud garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:50:
[...]
Dat doet de xps i7-2630QM ook, maar volgens mij alleen met 4x 4GB DIMM's
Intel site zegt dat ze max 8 GB ondersteunen, ik vind het ook raar.
[...]
Daar heb je sowieso geen zak aan...
True, en velen met 1600MHz ram zeggen dat het slechts op 1333MHz werkt bij de XPS 17.
[...]
Volgens mij maakt dit helemaal niets uit
Lijkt me van wel, Optimus zal toch aanspringen vanaf de igp een bepaald % belast wordt. Zodat bij de i7-2720QM minder snel dit percentage bereikt wordt. Maar met de brakke Optimus techniek van Nvidia weet je natuurlijk ook niet vanaf waneer hij aanspringt. En dan nog gaat het waarschijnlijk niet veel uitmaken inderdaad, klein beetje meer igp gpupower, maar toch iets.

Hoe dan ook, als je geen VT-d nodig hebt, koop gewoon de 2630QM, die zal zeker volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sk0Ne schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:39:
Lijkt me van wel, Optimus zal toch aanspringen vanaf de igp een bepaald % belast wordt. n.
Zo slim werkt optimus niet. Optimus werkt met een whitelist van .exe files. Komt het bestand voor in de lijst? Dan stuurt de nvidia optimus software de API calls door naar de nvidia GPU in plaats van de normale IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Darkstone is correct.
Als je bijvoorbeeld een 1080p filmpje afspeelt via Windows Media Player schakelt hij de Nvidia gpu in, wat volgens mij veel zuiniger kan met de geïntegreerde Intel 3000HD. Gelukkig kan je het aanpassen in het Nvidia configuratiescherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
  • Laatst online: 01-05-2024
[Darkstone schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:50:
Dat doet de xps i7-2630QM ook, maar volgens mij alleen met 4x 4GB DIMM's]

[quote]Sk0Ne schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:39:
[...]

Deze vind ik wel opmerkelijk. Staat me bij dat DELL eerst de 16Gb niet kon ondersteunen, maar "slechts" 12 of 14Gb, maar met de laatste update wel de 16Gb ondersteunt en sindsdien dit ook aanbiedt op de zelf samen te stellen XPS 3D systemen. Toch opmerkelijk dat Dell verder in de ondersteuning dan de fabrikant (Intel) zelf. Dat komt op mij niet logisch over. Wie kan hierin uitsluitsel bieden?

[ Voor 46% gewijzigd door Teun28 op 12-06-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Teun28 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:42:
[Darkstone schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:50:
Dat doet de xps i7-2630QM ook, maar volgens mij alleen met 4x 4GB DIMM's]

[quote]Sk0Ne schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:39:
[...]

Deze vind ik wel opmerkelijk. Staat me bij dat DELL eerst de 16Gb niet kon ondersteunen, maar "slechts" 12 of 14Gb, maar met de laatste update wel de 16Gb ondersteunt en sindsdien dit ook aanbiedt op de zelf samen te stellen XPS 3D systemen. Toch opmerkelijk dat Dell verder in de ondersteuning dan de fabrikant (Intel) zelf. Dat komt op mij niet logisch over. Wie kan hierin uitsluitsel bieden?
Heb op het NBR-forum gehoord dat de specificaties van Intel moeten geïnterpreteerd worden als "er wordt ram-geheugen van max 8GB per reep ondersteund". Dus in theorie zou 2x8GB mogelijk moeten zijn.
Er is wel nog leven bewijs, maar wat verwacht men ook met de nog extreem dure 8GB reepjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder "per kanaal" denk ik. De geheugencontroller heeft 2 kanalen met een maximum van 8GB, en 16GB in het geval van de i7-27xxQM.

Dat klinkt redelijk logisch als je het mij vraagt. De vraag is wel waarom intel ervoor heeft gekozen een dergelijke, onduidelijke structuur te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
|:( "Per kanaal" is idem een beter woordgebruik.

Ik zou er me niet teveel vragen bij stellen. Iets wat voor informatici van Intel logisch lijkt, lijkt soms niet logisch voor ons. Maar daar zit het probleem juist, het is het personeel van Intel die deze informatie moet opgeven.

Ofwel wouden ze het hele probleem vermijden van moederborden met een verschillend aantal kanalen die het alleen maar ingewikkelder hadden gemaakt.

In ieder geval kunnen ze het maar beter verduidelijken, door bijvoorbeeld erbij te plaatsen dat het "per kanaal" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Aangezien het een discussie op mijn vraag was, bedankt in ieder geval :P Alleen ben ik er nog niet achter gekomen of: je de CPU later nog kan upgraden, en is het een SATA 600 controller? Anders heb ik weinig aan een Vertex 3 hehe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
Megamind schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:35:
Aangezien het een discussie op mijn vraag was, bedankt in ieder geval :P Alleen ben ik er nog niet achter gekomen of: je de CPU later nog kan upgraden, en is het een SATA 600 controller? Anders heb ik weinig aan een Vertex 3 hehe...
Ja je hebt 1x sata 600, andere bay is volgens mij 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Ik dacht dat beide bays sata3 - 6Gbps waren?
Iemand die dit zefl heeft ondervonden (bij installeren van sata3-ssd bijvoorbeeld) of ander bewijs heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten 2 SATA3 poorten in. Maar het is aan dell of deze verdeeld worden over de bays, dvd drive, of eSATA poort.

Volgens mij heeft dell er wel voor gekozen om beide SATA3 poorten in de drive bays te positioneren. Een DVD drive heeft geen reet aan iets snellers dan P-ATA...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Bay 1 is zonder meer een sata3 poort daar hangt me crucial c300 disk aan en met de scores die gehaald worden is het geen sata2. of bay2 dat ook is weet ik niet maar ik ga er wel vanuit de dvd drive zit op een sata2 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
Klikt wel het meest logisch dat je dvd drive @ sata2 zit.
Weet in ieder geval zeker dat bay1 sata3 poort is.
Binnenkort ga ik een ssd bestellen en dan zal ik het even testen @ 2e bay.

[ Voor 4% gewijzigd door ibidriv3r op 12-06-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Oef ik heb alle opties op de dell site nu wel uitgespit, en ik kom op 2 prijzen uit: standaard config met 3D ondersteuning: €1269 (zonder korting en verzendkosten), zelfde config alleen met het normale FHD scherm (zonder 3D dus): €1174 euro. Dat is opzich geen groot verschil voor 3D ondersteuning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je dat niet gewoon met Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5" kunnen doen? € 949 met 3D. € 864 met het AG scherm. (+i7, GT555m, 4GB, enz.)

Wat raar trouwens dat je geen schijf groter dan 500GB kan selecteren in de xps 17...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Die had ik nog niet gezien :P Kijk ook niet in het 15" topic.

Wat ook raar is als je het goedkoopste model neemt dan is de next business day support erg goedkoop en zonder 3D scherm (wat dan weer niet mogelijk is), ben je nog eens 100 euro minder uit dan bij andere configs 8)7 Niet echt transparant die dell site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die verschillende prijzen zijn mij ook een doorn in het oog. Bij het model wat ik besteld had kon je voor €20 upgraden naar 4 jaar garantie. Bij andere modellen was dat €200+ 8)7 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:50:
[...]

Zo slim werkt optimus niet. Optimus werkt met een whitelist van .exe files. Komt het bestand voor in de lijst? Dan stuurt de nvidia optimus software de API calls door naar de nvidia GPU in plaats van de normale IGP.
Optimus is toch automated graphics switching? Dus dat wil zeggen als je bijvoorbeeld fishtank in IE9 aanzet, dat hij niet overschakelt op de dGPU, of dat hij de hele tijd op de igp zit. Ik had toch op z'n minst verwacht dat het automatisch kon gebeuren aan de hand van de igp activity... Maar goed, blij dat ik geen Optimus heb. Geen ghosting en al die miserie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flash draait meestal in een apart proces. Daar kan de optimus software weer op inspelen.
Maar over het algemeen werkt het volgens mij niet veel ingewikkelder dan een whitelist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Allereerst.. geweldig topic, veel geleerd en daarom besloten om een Dell xps17 te kopen.
Alleen heb ik nog een vraag waarvan ik hoop dat jullie deze misschien kunnen beantwoorden.

Ik heb besloten deze configuratie te bestellen:

Base: 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Graphics: 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
Screen: 17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Is er iemand die ervaring heeft (of weet of het uberhaubt werkt) met de dual boot Ubuntu 11.04 en een extra monitor.
Ik las dat Ubuntu nog wel eens problemen wil hebben met de Nvidia Optimus technology dus vandaar maar de 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Weet even niet waar ik dit moet plaatsen, maar wat is het verschil tussen "Next Day Hardware Support" en "In-Home Hardware Support"? Zelfs de site van Dell geeft er geen antwoord op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Bij de 3D versie is Optimus uitgeschakeld, dus daar zul je weinig problemen mee hebben.
(jeu wat lees ik weer beroerd...)
Megamind schreef op maandag 13 juni 2011 @ 01:12:
Weet even niet waar ik dit moet plaatsen, maar wat is het verschil tussen "Next Day Hardware Support" en "In-Home Hardware Support"? Zelfs de site van Dell geeft er geen antwoord op..
Komt op hetzelfde neer. Als je dat niet hebt, krijg je bij problemen een doos toegezonden waar je je laptop in mag doen om hem naar Dell te verzenden.
Next-day support geeft aan dat de monteur de volgende werkdag komt (wel ff afspraak maken natuurlijk). Voor de thuis-garantie heb je 2 varianten: 'volgende dag' en 'binnen 5 dagen'.

[ Voor 55% gewijzigd door guapper op 13-06-2011 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op maandag 13 juni 2011 @ 01:12:
NBD word gedefinieerd als een monteur die de volgende dag op de stoep staat. Bij de standaard in-home support bedraagt deze termijn 5 dagen. Als ik dat me correct herinner...

Er staan wel een aantal documenten hier: http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs Maar als je goed kijk word daar enkel de service van de productlijnen vostro, optiplex, ... en de andere zakelijke lijnen onder de loep genomen.

Ik heb iig "4 jaar in-home garantie" welke als formele beschrijving "5 Day Consumer Hardware Support" heeft.
Maar let op, ik had ook ergens gehoord dat de termijn niet betrekking heeft op het aantal dagen tot een monteur op de stroep staat, maar het aantal dagen dat de klantenservice heeft om een afspraak te maken. Daar heb je natuurlijk helemaal niets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
Een klein vraagje, hebben jullie ook last van ping spikes?
Ik wordt er helemaal gek van, om de minuut schiet de ping naar 300ms. 8)7
Kan niet normaal skypen of gamen door die spikes.
Heb settings op max gezet en nieuwe firmware op mijn Apple extreme gezet maar niks werkt..
Op internet zijn er meer mensen met die probleem maar er is geen echte oplossing te vinden. (of ik lees verkeerd)
Miscshien heeft iemand hier op de forum een oplossing gevonden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
HKnoodle schreef op maandag 13 juni 2011 @ 01:32:
Een klein vraagje, hebben jullie ook last van ping spikes?
Ik wordt er helemaal gek van, om de minuut schiet de ping naar 300ms. 8)7
Kan niet normaal skypen of gamen door die spikes.
Heb settings op max gezet en nieuwe firmware op mijn Apple extreme gezet maar niks werkt..
Op internet zijn er meer mensen met die probleem maar er is geen echte oplossing te vinden. (of ik lees verkeerd)
Miscshien heeft iemand hier op de forum een oplossing gevonden??
Ik heb hier ook last van met mijn xps 17
met een online game had ik zelfs een spike van 500ms .....
Gisteren geprobeerd met een ouderwets kabeltje (zit nu toch vlakbij de router) en dan heb je wel een goede verbinding ( heel af en toe een spike)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal!

Super topic, wil inmiddels ook graag een XPS 17 aanschaffen. Waarschijnlijk wordt het de "kale" €899 versie.
Echter vraag ik mij af of het mogelijk is met de Dell-bestellijn de batterij om te gooien naar een 6 cell, aangezien dit het gewicht verlaagt en je theoretisch gezien €70 hiermee kan besparen. Waardoor de Dell man deze €70 zou moeten kunnen investeren in 6GB ram.

Nu is mijn vraag: Aangezien de 9 Cell batterij uitsteekt lijkt het mij dat de laptop betere koeling krijgt. De laptop zal vaak gebruikt worden voor best videobewerking/intensief photoshop gebruik en de nieuwste games. Heeft iemand ervaringen met betrekking tot deze koeling. Ik heb persoonlijk geen krachtige batterij nodig omdat de laptop altijd op stroom wordt aangesloten.

Verder kon ik op de site geen backlit optie vinden, zit dit er standaard op dan? Zo niet, wat kost dat extra?

Dank jullie wel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Teutates schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:20:
[...]

Ik heb hier ook last van met mijn xps 17
met een online game had ik zelfs een spike van 500ms .....
Gisteren geprobeerd met een ouderwets kabeltje (zit nu toch vlakbij de router) en dan heb je wel een goede verbinding ( heel af en toe een spike)
Had hier in het begin ook last van. En ook disconnects.

Clean install doen, had ik uitgesloten (aangezien ik toch een SSD wil aanschaffen op korte termijn).

Na veel trial-and-error (firmware router en dergelijke) gaf ik het op. Tot op een dag ik besloot de crappy McAfee Secuirty eraf te doen (begon mij te irriteren met allerhande vragen enzo :9 )
En ineens was het probleem weg. 8)7 Ik weet niet of het aan de McAfee firewall lag.

Misschien het proberen waard als je nog McAfee geïnstalleerd hebt? Heb hiervoor de instructies van McAfee gevolgd en hun removal tool gebruikt. Zekere voor het onzekere nemen. ;)

Ik gebruik momenteel MS Security Essentials en de firewall van Windows 7 (alhoewel ik meer vertrouw op die van mijn router ;) ).
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:37:
Hoi Allemaal!

Super topic, wil inmiddels ook graag een XPS 17 aanschaffen. Waarschijnlijk wordt het de "kale" €899 versie.
Echter vraag ik mij af of het mogelijk is met de Dell-bestellijn de batterij om te gooien naar een 6 cell, aangezien dit het gewicht verlaagt en je theoretisch gezien €70 hiermee kan besparen. Waardoor de Dell man deze €70 zou moeten kunnen investeren in 6GB ram.

Nu is mijn vraag: Aangezien de 9 Cell batterij uitsteekt lijkt het mij dat de laptop betere koeling krijgt. De laptop zal vaak gebruikt worden voor best videobewerking/intensief photoshop gebruik en de nieuwste games. Heeft iemand ervaringen met betrekking tot deze koeling. Ik heb persoonlijk geen krachtige batterij nodig omdat de laptop altijd op stroom wordt aangesloten.

Verder kon ik op de site geen backlit optie vinden, zit dit er standaard op dan? Zo niet, wat kost dat extra?

Dank jullie wel! _/-\o_
Ik heb de 9-cell. Heb niet echt kunnen vergelijken met een 6-cell.
Moet eerlijk zeggen dat ik eerst ook wat weigerachtig stond tov de 9-cell. Achteraf gezien stoort het mij niet echt, integendeel.
Laptop is wat schuin, wat aangenamer typen is
Laptop wordt onderaan het meest warm, dus de 9-cell zal zeker de koeling verbeteren.

Aangezien je hem toch als desktop replacement zal gebruiken, is de draagbaarheidsfactor onbelangrijk.

Daarbij weet ik niet of Dell sales toegelaten zijn de 6-cell te geven bij een i7. Ze schijnen hier nogal moeilijk over te doen (wegens een onbekende reden). Toch het proberen waard als je 6-cell wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
c-mattic schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:59:
[...]

Had hier in het begin ook last van. En ook disconnects.

Clean install doen, had ik uitgesloten (aangezien ik toch een SSD wil aanschaffen op korte termijn).

Na veel trial-and-error (firmware router en dergelijke) gaf ik het op. Tot op een dag ik besloot de crappy McAfee Secuirty eraf te doen (begon mij te irriteren met allerhande vragen enzo :9 )
En ineens was het probleem weg. 8)7 Ik weet niet of het aan de McAfee firewall lag.

Misschien het proberen waard als je nog McAfee geïnstalleerd hebt? Heb hiervoor de instructies van McAfee gevolgd en hun removal tool gebruikt. Zekere voor het onzekere nemen. ;)
Ik heb meteen een clean install gedaan :P heb hem nog niet eens opgestart met dell meuk :P was meteen clean install dvd erin en gaan met die banaan... :P

-interference zal het niet zijn ( zit 1m van router vandaan)
Denk dat het ergens in mijn adapter/router moet zitten dan

Aangezien ik met mijn vorige laptop dit iniedergeval niet zo extreem had....

Nog maar een keer alles nalopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
Ik heb echt alles geprobeerd maar die spikes blijven gewoon.
Virtuele mini poorten aan en uit getest > zonder resultaat
Power settings naar max > zonder resultaat
McAfee verwijderd > zonder resultaat
Nieuwste firmware en reset router ook geen resultaat..
Heb vanochtend een powerline gehaald en voila geen spikes meer maar alleen een trage verbinding! |:(
Dus dat wordt het ook niet... Moet ik dan echt gaan bekabelen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
In het geval je een n-compatibele router gebruikt en laptops met zowel wireless n als wireless g verbinding maken, kan je misschien eens proberen wireless n uit te zetten of alleen op wireless n te werken?

Heb dit bij mij even gesimuleerd en bij gebruik van twee laptops (ene verbindt via wireless g en ander via wireless n) dan is mijn verbinding onstabieler. Kan natuurlijk ook aan mijn router liggen die dat niet perfect aankan natuurlijk :p

Mijn ideeën geraken stilaan op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Hebben meer mensen er last van dat dat dvd laatje wat al te snel open gaat als je het eject knopje nog niet eens echt ingedrukt hebt? Als ik tegen het laatje druk gaat hij vaak al open.
In de praktijk vaak als ik hem oppak.

Daarnaast vind ik het snoer van de 150W adapter wel erg dik. Best wel een lomp uitsteeksel. Gelukkkig heb ik wel een 90 graden-hoek-adapterplug gevonden op internet voor de 19V kant zeg maar.Die maar eens proberen.

Voor normaal surfen gebruik ik ook nog wel de 60W adapter, gaat ook prima omdat de laptop dan maar 35-45 W verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Dag allemaal,

Ik zit te denken om een Crucial M4 in mijn xps 17 te stoppen, maar moet ik hiervoor speciale kabels of brackets hebben? De HDD moet er in blijven zitten...

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Bert003 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:44:
Hebben meer mensen er last van dat dat dvd laatje wat al te snel open gaat als je het eject knopje nog niet eens echt ingedrukt hebt? Als ik tegen het laatje druk gaat hij vaak al open.
In de praktijk vaak als ik hem oppak.

Daarnaast vind ik het snoer van de 150W adapter wel erg dik. Best wel een lomp uitsteeksel. Gelukkkig heb ik wel een 90 graden-hoek-adapterplug gevonden op internet voor de 19V kant zeg maar.Die maar eens proberen.

Voor normaal surfen gebruik ik ook nog wel de 60W adapter, gaat ook prima omdat de laptop dan maar 35-45 W verbruikt.
Heb geen last van een gevoelige eject-knop. Knop is lichtjes verzonken wat bij mij het ongewild openen vermijd.

Het snoer van de 150W adapter is inderdaad dik. Nu het is ook een 150W adapter, dus kabel moet ook meer kunnen verdragen. Zijn in ieder geval goede adapters, van Delta Electronics. Dus daar valt niets op aan te merken.
Reden waarom er bijna geen 90° plugs worden gebruikt is het feit dat die te goed blijven vaststeken. Dus als iemand over je kabel struikelt wordt en je laptop gemakkelijk mee getrokken en is de kans op beschadiging aan de aansluiting veel groter. Het is maar dat je het weet. ;)
vaagisdenaam schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:45:
Dag allemaal,

Ik zit te denken om een Crucial M4 in mijn xps 17 te stoppen, maar moet ik hiervoor speciale kabels of brackets hebben? De HDD moet er in blijven zitten...

Bedankt.
De nodige brackets zijn al ingebouwd in de lege hdd slot. Dus je moet alleen maar je Crucial M4 bestellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
c-mattic schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:04:
[...]

Reden waarom er bijna geen 90° plugs worden gebruikt is het feit dat die te goed blijven vaststeken. Dus als iemand over je kabel struikelt wordt en je laptop gemakkelijk mee getrokken en is de kans op beschadiging aan de aansluiting veel groter. Het is maar dat je het weet. ;)
[...]
Ik mag hopen dat hij de kant van de adapter bedoelt. Bij de adapters die met de oude inspirons werden meegeleverd zat een stekker met een hoek van 180 graden, zodat de kabel makkelijk opgerold kan worden.
(Die heb ik zelf ook op de XPS 17 adapter gestoken.)

Zie bovenste adapter op onderstaand plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://www.chargerbuy.com/blog/files/2011/01/dell-inspiron-1545-ac-adapter-300x207.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 13-06-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Ik bedoel de 7.4 mm aansluiting, niet de Euro stekker.
Ik zit met de laptop op schoot, ook als deze aan de lader hangt, en dan moet je voorzichtig zijn met de stekker die naar achtern uitsteekt. Ik maak wel een klein verlengsnoertje zodat ik optimale bescherming heb bij naar achteren kantelen en bij strak trekken van het snoer.

En dat het laatje openspringt komt omdat als ik tegen het laatje druk in de buurt van het knopje hij al open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Bert003 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:44:
Gelukkkig heb ik wel een 90 graden-hoek-adapterplug gevonden op internet voor de 19V kant zeg maar.Die maar eens proberen.
@Guapper:
Stond duidelijk 19V kant. Ik geloof niet dat de kant van de Euro stekker 19V bedraagt....

@Bert003:
Dan is er echt een probleem. Als ik de lezer kan ik hem alleen lichtjes induwen, maar hij zal niet open gaan. Ik moet wel degelijk de eject knop indrukken, anders lukt het niet.
Weet niet of Dell support je natuurlijk zal willen helpen. Zullen wss probleem wegwuiven. Je kan maar proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
De nodige brackets zijn al ingebouwd in de lege hdd slot. Dus je moet alleen maar je Crucial M4 bestellen. ;)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

c-mattic schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:50:
[...]

@Guapper:
Stond duidelijk 19V kant. Ik geloof niet dat de kant van de Euro stekker 19V bedraagt....

@Bert003:
Dan is er echt een probleem. Als ik de lezer kan ik hem alleen lichtjes induwen, maar hij zal niet open gaan. Ik moet wel degelijk de eject knop indrukken, anders lukt het niet.
Weet niet of Dell support je natuurlijk zal willen helpen. Zullen wss probleem wegwuiven. Je kan maar proberen. :)
Hier precies hetzelfde. Je moet de knop echt indrukken wil je dat die opengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kay84
Bij mij werkt enkel de linker quick launch button (die lichtgevende "knopjes" rechtsboven het toetsenbord. Ik las ergens dat je dan Quickset van Dell moet downloaden om de andere twee te laten werken. Helaas gaat 't installeren niet helemaal van een leien dakje. Heeft iemand anders dit al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Kay84 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:35:
Bij mij werkt enkel de linker quick launch button (die lichtgevende "knopjes" rechtsboven het toetsenbord. Ik las ergens dat je dan Quickset van Dell moet downloaden om de andere twee te laten werken. Helaas gaat 't installeren niet helemaal van een leien dakje. Heeft iemand anders dit al gedaan?
Als het na installatie van de Quickset Driver niet lukt, dan is er misschien een hardware-probleem?

Als je de twee niet werkende touch knoppen aanraakt, lichten ze dan op?
Contacteer in dit geval zeker Dell Support.
Ze zullen je waarschijnlijk vragen de Dell Diagnostic Utility* te draaien om eventuele hardware-problemen te ontdekken. Indien er defect gevonden wordt, kan je zwart op wit gebruik maken van je garantie.

* Als ik me niet vergis moet je op F12 drukken bij het opstarten. In de daaropvolgende boot options moet je iets kunnen selecteren in de aard van "Dell Diagnostics Utility".

[ Voor 4% gewijzigd door c-mattic op 13-06-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

De GT555M schijnt het qua gaming nog best wel goed te doen:

Assassin's Creed Brotherhood
- Normal mode, medium settings 40 + fps
- 3D mode, medium settings - an average of 30 frames per second;
- Resolution of the game - 1920x1080
En dat is dan Full HD, je zal vast wel high of zelfs max kunnen doen op 720p.

Need for Speed Shift Unleashed 2
The last part of the famous series is extremely well optimized and runs great, even at the highest settings:
- Normal mode, medium settings - 35-40 fps
- 3D mode, medium settings - average 30 fps
Alweer Full HD.

Black Ops
- Normal mode, heavy settings - 65-70 fps
- 3D mode, heavy settings - 40-50 fps

Crysis 2
- Normal mode, medium settings - 35-40 fps.
- 3D mode, medium settings - average 30 fps

Met normal mode wordt trouwens gewoon het standaard, 2D beeld bedoeld (omdat je ook kan gamen in 3D). Ik vind deze uitkomsten erg netjes. Allemaal minimaal medium settings en dan best wel hoge FPS (als je bedenkt dat de 360 en PS3 vaak games op 720p rond 25 a 30 fps hebben op niet eens hoge settings)).
Ik denk, ondanks dat ik het zelf dus niet heb getest, dat deze laptop makkelijk high of max settings aankan in 720p met een fatsoenlijk aantal fps. En 1080p doet-ie ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:27:
Flash draait meestal in een apart proces. Daar kan de optimus software weer op inspelen.
Maar over het algemeen werkt het volgens mij niet veel ingewikkelder dan een whitelist...
Aleen is IE9 Fishtank html 5. En blijkbaar ligt de waarheid in het midden, Optimus gebruikt idd gewoon een whitelist (#Fail). Volgens Engadget stond Optimus constant aan bij IE9 Béta (#EpicFail, dat was juist de reden om optimus te kopen). Maar dus het kan zijn dat ze intussen een oplossing hebben uitgewerkt samen met Microsoft.
We should mention here that NVIDIA's Optimus had IE9 defaulting to always having the GPU turned on. NVIDIA is working with Microsoft to customize what activates the GPU specifically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar verbaasde me ik laatst ook over toen ik de review van de MBP's las op anandtech. De accuduur was verbeterd tov. de vorige generatie. Onder een voorwaarde: je moet handmatig switchen van GPU.
Deed je dat niet ging hij de HD6770 gebruiken voor het versnellen van flash advertenties waardoor de accuduur flink (2u) lager uitviel dan de vorige generatie met GT320m (of iets dergelijks, een of andere zuinige kaart).

Nu snap ik dat het leuk is voor nvidia als je vissen kan bekijken met een hogere framerate dan een intel-only systeem... maar dit slaat echt alles. :X

Begrijp me niet verkeerd, ik vind optimus een prachtige techniek. Maar het moet wel naadloos werken, anders bestuur ik de boel zelf wel (dat doe ik nu ook met de kloksnelheden van mijn GPU)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
c-mattic schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:50:
[...]
@Guapper:
[...]
urrrrm, daar heb je helemaal gelijk in. Daar heb ik even helemaal niet bij stil gestaan.

Wat is dan het voordeel van een stekker met 90 graden hoek? Dat je minder vrije ruimte nodig hebt aan de achterzijde van je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
guapper schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:20:
[...]

urrrrm, daar heb je helemaal gelijk in. Daar heb ik even helemaal niet bij stil gestaan.

Wat is dan het voordeel van een stekker met 90 graden hoek? Dat je minder vrije ruimte nodig hebt aan de achterzijde van je laptop?
Mja, andere voordelen zie ik ook niet direct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Het voordeel van die 90 graden is inderdaad voor mij dat de kabel niet zo een eind uit de laptop steekt wat als je met de laptop op schoot zit toch wel hinderlijk is. Maar dat is wellicht persoonlijk.
Afbeeldingslocatie: http://site.bixnet.com/images/products/CNT-LC90-ST2RA.jpg

Overigens zal het dan wel zo zijn dat met een haakse connector de kans op beschadiging groter is als er aan het snoer getrokken wordt, maar dit is geen vaste haakse connector. Dus het is maar net in welke richting het snoer strak komt te staan, In het ene geval zal de rechte connector schade veroorzaken waar de haakse connector de verbinding nog op tijd verbreekt. In het andere geval is het wellicht andersom.

Ik heb mijn laptop op een dienblad staan, die zit er als gegoten omheen maar het lukt me helaas niet om een jpg van af de laptop in te voegen om het te laten zien. Ik zal wel weer iets over het hoofd zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbrits
  • Laatst online: 27-08 21:15
Na een tijdje meegelezen te hebben, vandaag mijn XPS17 besteld! Hoop dat de levering binnen 2 weken plaatsvindt, met de reacties op het "dell levertijden topic" goede hoop.
Verder was wel grappig dat direct na de bestelling een nieuwsbrief met 10% korting binnenkwam.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Ik gebruik al een N router,
We moeten even vergelijken tot hoever onze opstelling hetzelfde is, misschien ook een nieuwe topic aanmaken zodat we xps topic niet zoveel vervuilen/meer mensen bereiken die ons kunnen helpen met het probleem.

Alvast wat info over mijn instelling
Welke wireless router hebben jullie ?
Ik heb een sitecom wl-342 (misschien is het een combo van router+xps 17)
En welke netwerkkaart hebben jullie gekozen bij het configuratie van jullie laptop ?

Ik heb de 6230
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjbrits schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:52:
Na een tijdje meegelezen te hebben, vandaag mijn XPS17 besteld! Hoop dat de levering binnen 2 weken plaatsvindt, met de reacties op het "dell levertijden topic" goede hoop.
Verder was wel grappig dat direct na de bestelling een nieuwsbrief met 10% korting binnenkwam.... ;)
Zou je mij die code kunnen geven in een PM? Wil hem zometeen bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
Teutates schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:31:
[...]

[...]

Ik gebruik al een N router,
We moeten even vergelijken tot hoever onze opstelling hetzelfde is, misschien ook een nieuwe topic aanmaken zodat we xps topic niet zoveel vervuilen/meer mensen bereiken die ons kunnen helpen met het probleem.

Alvast wat info over mijn instelling
Welke wireless router hebben jullie ?
Ik heb een sitecom wl-342 (misschien is het een combo van router+xps 17)
En welke netwerkkaart hebben jullie gekozen bij het configuratie van jullie laptop ?

Ik heb de 6230

[...]
Ik heb een Apple Extreme in combinatie de Intel 6230.
Heb wel begrepen dat de AE niet goed overweg kan met de PSP van de kaart.
Volgens mij worden de problemen veroorzaakt door de power saving protocol.
Heb power settings gewijzigd in max, maar dat helpt ook niet.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn met die probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels dit systeem besteld voor €773,61 :D NU begint het wachten ;)

Base

Geheugen
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]

Toetsenbord
Intern toetsenbord - US/Internationaal (qwerty)

Grafische kaart
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart

Harde schijf
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Besturingssysteem

Optische stations

Draadloze connectiviteit

Cables
European 250V Power Cord

Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation

Gedis Bundle Reference
N05X7M06

Service

Extended Service

Integrated Mobile Broadband

Order Information

Primary Battery
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)

Draagtassen
Geen draagtas

Dell System Media Kit
XPS L702x Resource DVD

Kleuren

Accidental Damage Support

Online Backup

TV Tuner and Remote Control
TvTuner niet inbegrepen

LCD

DataSafe
Datasafe Local 2.3 Basic

Microsoft-software

Beveiligingssoftware

Power Supply
150W AC Adaptor

Operating System Recovery Options
OS Media MUI Windows® 7 SP1 Home Premium (64 BIT) Resource DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liang
Liang schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:24:

4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 \[2 x 2.048]
European 250V Power Cord
Dutch Documentation
N05X7M05
Geen draagtas
XPS L702x Resource DVD
TvTuner niet inbegrepen
Datasafe Local 2.3 Basic
130W AC Adaptor

Totaal € 800,10

Hij is al binnen ook!
Tot nu toe geen problemen tegen gekomen, alles werkt zoals het moet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 01:44

Quan Vu

Hoi

Waarom kiezen de meesten voor een 1600x900 scherm? Voor zo een snelle laptop mag je toch wel een Full HD scherm nemen voor de games en films : D

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor games en films heb je niets aan een 1080p scherm. Een hoge resolutie koop je voor meer workspace in je desktopapplicaties.

En trouwens, een 1080p scherm is niet echt goedkoop, effectief zo'n €200. met de kortingsbonnen erbij. Ik geef toe dat dat het waard is, maar niet voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 01:44

Quan Vu

Hoi

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:08:
Voor games en films heb je niets aan een 1080p scherm. Een hoge resolutie koop je voor meer workspace in je desktopapplicaties.

En trouwens, een 1080p scherm is niet echt goedkoop, effectief zo'n €200. met de kortingsbonnen erbij. Ik geef toe dat dat het waard is, maar niet voor iedereen.
Voor films lijkt mij toch wel ideaal. Voor games kan ik begrijpen dat je wat inlevert in fps maar zoveel zal dat toch niet zijn? En ik weet niet waar je hebt gezien maar het scheelt maar 105 euro. Absoluut het overwegen waard. Meer informatie over PartnerDirect Meer informatie

17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [Inbegrepen in prijs]

17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [meerprijs € 340,00 of € 16/maand1]

17.3 HD+ with Multi-touch WLED TL (1600x900) 900p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [meerprijs € 200,00 of € 9/maand1]

17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [meerprijs € 105,00 of € 5/maand1]

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Pagina: 1 ... 10 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.