[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.268 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:20
JohanPG schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:21:
Waarom zou er niks gebeuren als ik daar op druk?
De audiomaxxx drivers niet geinstalleerd?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
Iemand een idee hoe lang het duurt eer Dell een terugbetaling doet? Verleden week vrijdag is mijn laptop opgepikt geweest, maar mijn geld heb ik nog niet terug. Volgens de UPS tracking ligt de laptop sinds maandag al in Duitsland.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
sjorremans schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:23:
[...]

De audiomaxxx drivers niet geinstalleerd?
bovenin het scherm heet het 'Dell audio by Realtek'. Misschien dat dat helpt bij je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohanPG schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:21:
Waarom zou er niks gebeuren als ik daar op druk?
Denk de Quickset http://support.dell.com/s...1&source=-1&fileid=441836

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy.S
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 14:05
onder de accu van de 702 zit een slot voor een sim kaartje.
Zou het mogelijk zijn deze uit te breiden, zodat ik niet meer met een dongel hoef te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rarz schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:52:
Had hetzelfde probleem; backlit is beschikbaar via aparte offerte, maar dan kun je de kortingen wel op je buik schrijven. Nee dus. :)

Losse backlit toetsenborden voor de 702 zijn via Google wel te vinden, zoals hier bijvoorbeeld. (Is niet meer beschikbaar)

http://cgi.ebay.co.uk/Del...-NEW-NOT-UK-/330556414608

Iemand ervaring met het zelf vervangen van het keyboard?
Krijg net mail van Dell.
Het is de bedoeling dat ze in juli/augustus het backlit bord los te kunnen gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:27

Jodi

No Matches Found

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:44:
[...]

Krijg net mail van Dell.
Het is de bedoeling dat ze in juli/augustus het backlit bord los te kunnen gaan leveren.
Dat zou leuk zijn :) Weet je ook of dat dan telefonisch moet, of via de website?

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Roy.S schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:12:
onder de accu van de 702 zit een slot voor een sim kaartje.
Zou het mogelijk zijn deze uit te breiden, zodat ik niet meer met een dongel hoef te werken?
Dat kan er is een insteek kaart voor gsm en umts te koop zo even uit me hoofd kost deze rond de 130 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:44:
[...]

Krijg net mail van Dell.
Da's mooi nieuws. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
Kapoen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:54:
Iemand een idee hoe lang het duurt eer Dell een terugbetaling doet? Verleden week vrijdag is mijn laptop opgepikt geweest, maar mijn geld heb ik nog niet terug. Volgens de UPS tracking ligt de laptop sinds maandag al in Duitsland.
Heeft bij mij eens 10 werkdagen geduurd... best lang als je er op wacht...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
Mijn usb 3.0 werkt ook niet goed. Een muis oid gaat meestal wel goed (slechts 2x compleet uitgevallen) maar zodra ik bestanden via een van de twee usb 3.0 ports wil versturen loopt hij vast, alsof hij de snelheid niet aankan of dat er een fractie van een seconde de verbinding wordt verbroken. Dezefde bestanden versturen via dezelfde kabel op een usb 2.0 port gaat langzamer maar prima en altijd zonder storing.

Ik heb contact gehad met Dell en zij hebben mij aangeboden voor 34 euro thuis langs te komen om het probleem te verhelpen. De andere optie was gratis opsturen maar dat kon weleens 10 werkdagen duren... dusja, ik heb maar 34 euro overgemaakt... hopelijk kunnen ze het voor me oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hebben we eigenlijk al info over de nieuwe XPS die Dell heeft aangekondigd via de filmpjes van overtijd (op t.net) ? Is het het wachten waard?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dell.com/nl/p/xps-15z/pd

Het wachten waard? De 15" versie iig niet:

0.4Kg lichter
iets zwakkere GPU
geen wide-gamut scherm
geen subwoofer
geen quadcore
€300 duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:13:
http://www.dell.com/nl/p/xps-15z/pd

Het wachten waard? De 15" versie iig niet:

0.4Kg lichter
iets zwakkere GPU
geen wide-gamut scherm
geen subwoofer
geen quadcore
€300 duurder.
- Geen 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet nee, maar eerlijk gezegd zie ik het nut van een dunnere 17" versie niet. Je gaat er toch niet mee slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
slepen kan, maar in dat geval had je toch al een ruimere rugzak

tijd voor bed, ik las slapen ipv slepen...
:P

[ Voor 221% gewijzigd door guapper op 27-05-2011 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Gisteren men crucial realssd c300 geinstalleerd wat een drama. Middels de gemaakte recovery cd kun je dus geen windows herstellen en moet je dus overstappen op een ander installatie vorm.
De OEM key werkt natuurlijk weer niet met de msdn versie. Al met all duurt me weer te lang drivers zitten bijna allemaal niet in windows dus vandaag nog maar eens dunnetjes over doen.

Usb key aanmaken met de intel driver ivm ahci anders valt hij terug op ide. Drivers maar gelijk op cd zetten anders word het internetten erg lastig drivers.

Maar de installatie van windows was wel grappig op de ssd van 0 naar 100% in seconden de meest vertragende factor is de dvd speler haha.

Wat ik me wel afvraag ik heb nu 4gb erin zitten eigenlijk te weinig dus ik zit er aan te de denken te upgraden naar 8gb. Kan dat met ieder willekeurige geheugen bankje bijvoorbeeld Kingston ValueRam 4GB DDR3 SODimm 1333MHz C9 Of moet je persee de DELL branded kingstons nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf 2 weken terug een crucial M4 geinstalleerd en dit ging eigenlijk zonder problemen.

Hier veel aan gehad http://forum.notebookrevi...-l702x-clean-install.html

Boot nu op in ca. 22 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
whocarez schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:38:
Gisteren men crucial realssd c300 geinstalleerd wat een drama. Middels de gemaakte recovery cd kun je dus geen windows herstellen en moet je dus overstappen op een ander installatie vorm.
De OEM key werkt natuurlijk weer niet met de msdn versie. Al met all duurt me weer te lang drivers zitten bijna allemaal niet in windows dus vandaag nog maar eens dunnetjes over doen.

Usb key aanmaken met de intel driver ivm ahci anders valt hij terug op ide. Drivers maar gelijk op cd zetten anders word het internetten erg lastig drivers.

Maar de installatie van windows was wel grappig op de ssd van 0 naar 100% in seconden de meest vertragende factor is de dvd speler haha.

Wat ik me wel afvraag ik heb nu 4gb erin zitten eigenlijk te weinig dus ik zit er aan te de denken te upgraden naar 8gb. Kan dat met ieder willekeurige geheugen bankje bijvoorbeeld Kingston ValueRam 4GB DDR3 SODimm 1333MHz C9 Of moet je persee de DELL branded kingstons nemen?
Die OEM key met de msdn versie kon je verhelpen met een of andere file van je oude installatie te kopiëren naar de nieuwe installatie dacht ik. Maar ik vind de site niet direct terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
polpol schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:20:
Mijn usb 3.0 werkt ook niet goed. Een muis oid gaat meestal wel goed (slechts 2x compleet uitgevallen) maar zodra ik bestanden via een van de twee usb 3.0 ports wil versturen loopt hij vast, alsof hij de snelheid niet aankan of dat er een fractie van een seconde de verbinding wordt verbroken. Dezefde bestanden versturen via dezelfde kabel op een usb 2.0 port gaat langzamer maar prima en altijd zonder storing.

Ik heb contact gehad met Dell en zij hebben mij aangeboden voor 34 euro thuis langs te komen om het probleem te verhelpen. De andere optie was gratis opsturen maar dat kon weleens 10 werkdagen duren... dusja, ik heb maar 34 euro overgemaakt... hopelijk kunnen ze het voor me oplossen!
Vergeet niet om na de reparatie veel testen uit te voeren. Kopieer bijvoorbeeld wat harde schijven heen en weer (als je die hebt liggen). Toen ik mijn laptop terugkreeg uit reparatie (ze hadden mobo en usb chip zogezegd vervangen) ging het bij de eerste test al mis, en daarna duurde het enkele uren eer ik het probleem weer tegenkwam.

Een update van mijn kant: gisteren belde Dell om te zeggen dat ze mijn geld hebben teruggestort. Helaas wel via mijn creditkaart, dus nu kan ik evengoed nog een tweetal weken wachten op mijn centen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Eindelijk me crucial volledig up en running gekregen in me dell xps 17

Was wel even een gedoe maar dan heb je ook wat.

De volgende punten heb ik gedaan en of aangepast

- Temp en Tmp naar de 2e HDD geredirect
- Internet explorer tmp naar de 2e HDD geredirect
- Mijn Documenten onder gebracht op de 2e HDD
- HDD uitschakelen (energie beheer) uitgeschakeld.
- LPM fix gedaan voor de schijf
- Intel driver gebruikt tijdens de installatie in plaats van achteraf

met als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/246j88i.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Nu alles up en running is toch maar eens kijken wat ik eerst niet kon. Full HD beeldmateriaal afspelen. Dus hdmi naar de onkyo 508 en voila 1080p wel ff stoeien met de uitlijning want dat ging niet goed maar nu alles draait is het behoorlijk prettig.

Wat wel zwaar irritant is dat het geluid soms wegvalt. energie beheer maar eens uitgezet maar het blijft aanhouden. hij doet het ook bij afspelen van dvd's. Op de laptop zelf geen last van alleen via hdmi iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whocarez schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:03:
Nu alles up en running is toch maar eens kijken wat ik eerst niet kon. Full HD beeldmateriaal afspelen. Dus hdmi naar de onkyo 508 en voila 1080p wel ff stoeien met de uitlijning want dat ging niet goed maar nu alles draait is het behoorlijk prettig.

Wat wel zwaar irritant is dat het geluid soms wegvalt. energie beheer maar eens uitgezet maar het blijft aanhouden. hij doet het ook bij afspelen van dvd's. Op de laptop zelf geen last van alleen via hdmi iemand een idee?
Hoe lang is je HDMI kabel?
Is de HDMI kabel van goede kwaliteit (al zijn gouden connectors nou ook weer niet nodig) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:13:
[...]

Hoe lang is je HDMI kabel?
Is de HDMI kabel van goede kwaliteit (al zijn gouden connectors nou ook weer niet nodig) ?
Kan me een uitzending van Kassa (of iets dergelijks) herinneren waar de HDMI kabels van de Lidl a 1,95 als beste getest werden.
Is deze mythe niet al uit de wereld dat een monster kabel van 70e kompleet weggegooid geld is?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geluid kan niet opeens wegvallen vanwege de HDMI kabel. Het is allemaal digitaal: het werkt, of het werkt niet. Je zou dan ook geen beeld meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:11:
Je geluid kan niet opeens wegvallen vanwege de HDMI kabel. Het is allemaal digitaal: het werkt, of het werkt niet. Je zou dan ook geen beeld meer hebben.
Dat zeg ik ook altijd al heeft het me wel aan het denken gezet. met me ps3 had ik ook al problemen met het geluid. Daar heb ik toen een kabel van 1,95 tussen gezet. Spontaan probleem weg. Heb net de hdgear kabel gewisseld met die van me playstation en het probleem is ineens weg. Dus met andere woorden doe mij die cheap ass kabels maar. Niks nigh end kabels haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:11:
Inderdaad, het werkt, of het werkt niet.
Als je er een HDMI kabel van 10 meter aanhangt van slechte kwaliteit kan het digitale signaal toch wel eens uitvallen en dan werkt het dus niet.
Ik zag net op internet een 10 meter lange HDMI kabel voor €16 en kan mijn dan toch wel voorstellen dat er onderweg iets misgaat in zo'n "kwaliteitskabel"
Het ging er volgens mij hoofdzakelijk om dat een kabel van €100 euro of meer met gouden connectors waanzin is.I

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy.S
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 14:05
whocarez schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:08:
[...]

Dat kan er is een insteek kaart voor gsm en umts te koop zo even uit me hoofd kost deze rond de 130 euro.
Ja, die kaarten ken ik, echter een collega van mij heeft ook een dell en kan standaard al een sim kaartje kwijt.
Kijk maar eens onder de accu van de xps 17. daar zit een slot voor een simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
polpol schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:20:
Nou aan de snelheid van de service van Dell ligt het niet... Vandaag stond de monteur al voor de deur... maar oplossen konden hij het helaas niet, had ik ook wel verwacht... Zonder te controleren of ik echt storing had werd er gelijk een nieuw moederbord en usb "unit" geplaatst. Helaas zonder resultaat. Toen hij daarna ging bellen vertelden ze hem dat het een bekend probleem is en dat het aan de firmware ligt. Nee, daar was hij blij mee na een reis van 2 uur om bij mij te komen!

Ze bellen als de nieuwe firmware er is... to be continued...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn nieuwe Dell XPS 17 ontvangen en heb een klein maar hinderlijk probleempje.
Mijn toetsenbord staat op Nederlands.
Als ik het op Verenigde Staten internationaal klik gaat hij binnen een minuut weer naar Nederlands.
Erg vervelend met alle streepjes, komma of @ bijvoorbeeld.
Weet iemand hoe ik dit blijvend op Verenigde Staten (internationaal) kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keyboard in het configuratiescherm, change keybord language.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
polpol schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:59:
[...]

Nou aan de snelheid van de service van Dell ligt het niet... Vandaag stond de monteur al voor de deur... maar oplossen konden hij het helaas niet, had ik ook wel verwacht... Zonder te controleren of ik echt storing had werd er gelijk een nieuw moederbord en usb "unit" geplaatst. Helaas zonder resultaat. Toen hij daarna ging bellen vertelden ze hem dat het een bekend probleem is en dat het aan de firmware ligt. Nee, daar was hij blij mee na een reis van 2 uur om bij mij te komen!

Dat is nog goed nieuws (het feit dat het een firmware en geen hardware probleem is).
Wel jammer dat je hiervoor 34 euro hebt moeten neertellen.

Kostencalculatie bij Dell loopt zo te zien ook niet van een leien dakje 8)7
34 euro voor monteur aan huis (incl. 2 uur vervoer heen, terugreis niet meegerekend) is extreem goedkoop. Of vergis ik mij en zijn brandstof en manuren zo goedkoop in West-Europa... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

Exact hetzelfde verhaal als bij mij dus. Alleen bij mij kwam er geen technieker aan huis maar werd de laptop opgepikt en naar Duitsland gestuurd. Achteraf zei men aan de telefoon dat dit helemaal niet nodig was omdat het idd een gekend probleem is met de firmware. Alleen wisten ze me niet te zeggen of/wanneer er een nieuwe firmware komt. Het blijft toch een bizar probleem, mijn maat heeft ook een XPS17 en die heeft absoluut geen last van dit verschijnsel. Dus of een nieuwe firmware het probleem gaat oplossen... ik weet het niet.

Ik heb vandaag mijn creditkaart staat eens nagekeken en inmiddels heeft Dell mijn geld teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:17:
keyboard in het configuratiescherm, change keybord language.
Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
c-mattic schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:44:
[...]Dat is nog goed nieuws (het feit dat het een firmware en geen hardware probleem is).
Kostencalculatie bij Dell loopt zo te zien ook niet van een leien dakje 8)7
34 euro voor monteur aan huis (incl. 2 uur vervoer heen, terugreis niet meegerekend) is extreem goedkoop. Of vergis ik mij en zijn brandstof en manuren zo goedkoop in West-Europa... :P
Ja, ik heb een klacht ingediend onder het mom van: no cure: no pay, met het verzoek om het geld terug te storten. Ik ben best bereid hier veel moeite voor te doen, gezien de oplossing eigenlijk al bekend was!

34 euro... ongeloofelijk, he! Wel erg netjes van Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 34 euro doen ze al langer, ik vind het erg netjes dat ze je de mogelijkheid bieden om voor een bedrag een monteur te nemen. Zo komt die 1 jaar garantie toch een stuk minder hard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:33
Mede Tweakers,

Ik heb een tijdje geleden hier al een vraag gedropt over een SSD in deze laptop en kreeg toen de tip om me even in te gaan lezen. Aan de hand hiervan ben ik op de volgende SSD's uitgekomen:

- Corsair Force 3 120 GB (de snelle nieuwe sandforce controller, leuk geprijst, hoop alleen dat de controller wat betrouwbaarder is...)
- Crucial M4 (ik hoor hier veel goed over, snel en toch leuk geprijst)
- intel 320 (ik hoor veel goeds over deze schijf, het goedkoopst, alleen de prestaties zijn het minst)

Nu moet ik wel zeggen dat ik sowieso geen SSD gewend ben, dus waarschijnlijk zal alles sneller en beter aanvoelen maar toch het is wel leuk om het beste voor je geld te krijgen.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen kiezen, want voor nu neig ik erg naar de corsair force 3.

P.S. heb deze vraag ook al in het SSD aanschaf topic gedropt, maar ze hebben het even erg druk over het nut van een raid kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
[...]
ik krijg net een mailtje met de volgende tekst: "After the motherboard replacement is reinstallation of your Operating system needed."

Nou ben ik niet een specialist op dit gebied maar bovenstaand advies lijkt mij niet het probleem op te lossen, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
polpol schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:37:
[...]

ik krijg net een mailtje met de volgende tekst: "After the motherboard replacement is reinstallation of your Operating system needed."

Nou ben ik niet een specialist op dit gebied maar bovenstaand advies lijkt mij niet het probleem op te lossen, of zie ik dat verkeerd?
Misschien een geautomatiseerd emailtje dat onterecht bij jou is terecht gekomen naar aanleiding van het bezoek van de monteur? :P
Ik zou het gewoon negeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
polpol schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:37:
[...]

Bij mij hebben ze het OS niet opnieuw geïnstalleerd, ik heb de laptop teruggekregen in exact dezelfde staat als dat ik 'm verstuurd had (uiteraard wel met nieuw mobo en usb chip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:13
Vandaag ook de XPS17 ontvangen. Goeie laptop! Hij oogt ook erg mooi.

Helaas valt het AG (1920x1080) scherm wel wat tegen. Maar goed, het is beter dan het irritante glare scherm. Dan maar een minder scherm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Rprp schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:20:
Vandaag ook de XPS17 ontvangen. Goeie laptop! Hij oogt ook erg mooi.

Helaas valt het AG (1920x1080) scherm wel wat tegen. Maar goed, het is beter dan het irritante glare scherm. Dan maar een minder scherm. :P
Dat was uiteindelijk ook mijn redenatie :) In welk opzicht valt het je tegen: kijkhoek, kleurweergave, de AG laag?

Als UPS een beetje meewerkt krijg ik hem deze week ook; ik ben benieuwd. En als het me echt tegenvalt... Dan maar swappen naar een AUO B173HW01 V5 paneel (als het ergens te vinden is...) O-)

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Devilan schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:39:
Mede Tweakers,

Ik heb een tijdje geleden hier al een vraag gedropt over een SSD in deze laptop en kreeg toen de tip om me even in te gaan lezen. Aan de hand hiervan ben ik op de volgende SSD's uitgekomen:

- Corsair Force 3 120 GB (de snelle nieuwe sandforce controller, leuk geprijst, hoop alleen dat de controller wat betrouwbaarder is...)
- Crucial M4 (ik hoor hier veel goed over, snel en toch leuk geprijst)
- intel 320 (ik hoor veel goeds over deze schijf, het goedkoopst, alleen de prestaties zijn het minst)

Nu moet ik wel zeggen dat ik sowieso geen SSD gewend ben, dus waarschijnlijk zal alles sneller en beter aanvoelen maar toch het is wel leuk om het beste voor je geld te krijgen.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen kiezen, want voor nu neig ik erg naar de corsair force 3.

P.S. heb deze vraag ook al in het SSD aanschaf topic gedropt, maar ze hebben het even erg druk over het nut van een raid kaart :P
Persoonlijk neigde ik ook naar de force 3 maar de elende die de sandforce heet heeft me overgehaald om voor de crucial c300 128gb te gaan.

Het starten is nu gewoon echt fantastisch snel niks wachten zwarte schermen oid. En tot nu toe heb ik nog geen acties gehad die tegen de limiet van me schijf aan liepen.

Mocht je echt een beest willen op het gebied van kleine bestandjes kan ik de M4 aanraden maar voor dagelijks gebruik en vmware is de c300 in mijn geval meer dan voldoende. Iets terug in het topic is een benchmark van de m4 en van me c300 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:56
Ik heb net mijn Dell xps 17 met mat scherm binnen.
De eerste indruk over het scherm is goed, moest hem nog wel het contrast bijstellen(iets naar beneden).

De kleuren zijn mooi en helder en op volle helderheid ook erg fris.

Misschien plaats ik nog een foto mocht er eentje een goed beeld er van geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Jodi schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:28:
[...]

Dat was uiteindelijk ook mijn redenatie :) In welk opzicht valt het je tegen: kijkhoek, kleurweergave, de AG laag?

Als UPS een beetje meewerkt krijg ik hem deze week ook; ik ben benieuwd. En als het me echt tegenvalt... Dan maar swappen naar een AUO B173HW01 V5 paneel (als het ergens te vinden is...) O-)
Ik dacht dat iemand op NBR zei dat de AUO B173HW01 V4 beter was als de V5, maar misschien moet je dat eens bij Darkstone navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet V4 hebben, V5 ken ik niet maar ziet er niet echt indrukwekkend uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi

Jodi

No Matches Found

V4 is glossy, V5 is mat. En allicht beter dan het standaard AG paneel, mag ik hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Trouwens bij Toshiba hebben ze het wel voor elkaar om 3D + Optimus in een laptop te doen werken
Toshiba heeft de laatste hand gelegd aan twee nieuwe laptop voor gamers, namelijk de Qosmio X770 en de X770 3D. Daarbij is de laatstgenoemde uitgerust met een actief 3D scherm en shutter-glass technologie. De laptops zijn gebaseerd op een quadcore processor uit de Sandy Bridge generatie van Intel en kunnen worden uitgerust met maximaal 8 GB aan DDR3-1333 geheugen. Voor goede 3D prestaties heeft Toshiba de nieuwste GeForce GTX 560M videokaart met 1,5 GB aan geheugen ingebouwd. Deze videokaart heeft ondersteuning voor gamen in 3D en kan via nVidia Optimus schakelen tussen de onboard videochip en de GeForce kaart.
De Qosmio X770 3D heeft twee webcams aan boord waarmee videoconferencing in 3D mogelijk is. De luidsprekers in deze nieuwe gaming laptops zijn van Harman Kardon en zouden een hoogwaardig geluid moeten voortbrengen, daarbij geholpen door een ingebouwde subwoofer en Dolby Advanced Audio technologie. Via de HDMI uitgang kan ook video in 3D uitgestuurd worden naar een televisie, beamer of tweede monitor. Hiervoor zorgt de nVidia 3DTV Play software. Het toetsenbord van de Qosmio X770 heeft rode led-verlichting en is uitgerust met een numeriek gedeelte. De featureset van deze laptops is verder compleet met 3x USB 2.0, 1x USB 3.0, een Blu-ray geschikte combodrive, zeven aanraakgevoelige knopjes, Bluetooth 3.0, Gigabit LAN, 802.11n WiFi en Intel Wireless Display technologie.
http://be.hardware.info/n...aming-laptops-van-toshiba
Mooie specs, maar opnieuw zo'n gatlelijke gamingnotebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Sk0Ne schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:35:
Trouwens bij Toshiba hebben ze het wel voor elkaar om 3D + Optimus in een laptop te doen werken

[...]

Oké. Maar Toshiba is in mijn ogen vééééél te duur voor wat het is (zeker vergeleken met Dell).
1999 euro voor een 3D notebook! Akoord, hij heeft een sterkere graka, maar toch...

En weer zo een lelijke notebook... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:15
Sk0Ne schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:35:

[...]

Ik vind het nog meevallen. Maar waarschijnlijk zal op de achterkant wel: X OW YEAH GAMING WOO ROFL LOL staan of zoiets.

Ze zouden gewoon een gaming notebook met de looks van Apple/Dell/HP moeten maken, zonder al die fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:13
Jodi schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:28:
[...]

Ik moet zeggen dat het nu na 1 dag best ok werkt :) In eerste instantie was het even wennen vanwege de AG laag, maar het werkt nu heerlijk.

Echter heb ik een ander vervelend probleem, tijdens het samenstellen heb ik perongeluk voor een Nederlands toetsenbord gekozen. Erg vervelend dat alle keys op andere plekken zitten. Nu is het blind typen natuurlijk geen probleem - maar soms kijk ik toch even op het toetsenbord voor een sterretje bijv.

Heeft iemand enig idee of Dell de (normale) toetsenborden los levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
heb mijn xps 17 binnen :)

Hij is erg mooi,

Gecontroleerd of alles compleet was.
(4 ram sloten enz)

Een van de pootjes(gedeelte plastic gedeelte metaal) waar de ram in moet zat een barst in en ik tikte hem aan en het plastic gedeelte valt eruit :(

Gebeld met de xps hotline en ik moet morgen terugbellen.

Nu maar windows schoon installeren en maar gaan gebruiken...
Ik hoor morgen wel hoe of wat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Na lang wikken en wegen ben ik tot de beslissing gekomen om een Dell XPS 17 te gaan bestellen.

Het enige waar ik nog over twijfel is de CPU; de een-na-duurste aanpasbare variant met de i5-2410M of de €70,- euro duurdere variant met een i7-2630QM.

Nu heb ik in het XPS15 forum iets gelezen over de te warme temps die een i7 zou veroorzaken, waardoor hij nooit de turbo zou kunnen gebruiken. Is daar geen sprake van bij de XPS17's? En zo nee, is het de €70,- waard om deze upgrade te doen? Het enige grafisch "veeleisende" programma wat ik zal draaien is Counter-Strike: Source en aangezien ik daar al vaak problemen mee heb gehad in het verleden, wil ik het deze keer goed doen.

Alvast bedankt voor jullie respons!

PS: De rest van de configuratie ter informatie:
- 17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
- 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
- 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]

[ Voor 14% gewijzigd door rboin op 01-06-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

rboin schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:18:
Na lang wikken en wegen ben ik tot de beslissing gekomen om een Dell XPS 17 te gaan bestellen.

Het enige waar ik nog over twijfel is de CPU; de een-na-duurste aanpasbare variant met de i5-2410M of de €70,- euro duurdere variant met een i7-2630QM.

Nu heb ik in het XPS15 forum iets gelezen over de te warme temps die een i7 zou veroorzaken, waardoor hij nooit de turbo zou kunnen gebruiken. Is daar geen sprake van bij de XPS17's? En zo nee, is het de €70,- waard om deze upgrade te doen? Het enige grafisch "veeleisende" programma wat ik zal draaien is Counter-Strike: Source en aangezien ik daar al vaak problemen mee heb gehad in het verleden, wil ik het deze keer goed doen.

- 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Als je voor zulke specs gaat, en dan bezuinigt op de processor is een beetje zonde. Ik heb precies dezelfde specs, alleen wel 3D GT555M en 3D scherm.

De i5-2410M is een dual core (dus 2 cores) processor, geclockt op 2,3 Ghz met turboboost tot 2.9 Ghz (als beide cores worden gebruikt 2.8 Ghz per core).

De i7-2630QM, die heb ik zelf, is een quad core processor (dus 4 cores) geclockt op 2 Ghz. Echter wel dezelfde turboboost (2.9 Ghz). Dus 2.8 Ghz voor elke core als je 2 cores gebruikt, 2.7 Ghz voor als je 3 cores gebruikt en 2.6 Ghz per core als je 4 cores gebruikt.

Als je dus in de toekomst een game gaat spelen die quad core processors ondersteunt, of zwaardere multicore apps gaat gebruiken dan is de i7-2630QM veel beter. Daarnaast behaalt het dezelfde persoon als de i5-2410M.

Voor zover ik weet is de XPS 17 lang niet zo gevoelig voor oververhitting als de XPS 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
rboin schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:18:

- 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Counter-strike source zal als een zonnetje draaien op de XPS17 of het nu dualcore i5 of quadcore i7 is en met de GT550M of GT555M. De systeemeisen van CS: Source zijn voor de hardware van vandaag niet echt uitdagend :P

Ik heb een XPS 17 met i7-2630QM en heb geen last van throttling.
Als bewijs een screenshot van kleine cpu-stresstest. Alle 4 cores staan op 100% (zie rainmeter kadertje rechtsbovenaan. Ook de 4 virtual threads draaien op 100% natuurlijk). Zoals je ziet zijn de temperaturen niet extreem hoog. De koeling op de XPS 17 werkt goed, behalve dat de ventilator nogal luidruchtig kan zijn als hij op volle toeren draait. Maar beter dat, dan een te hitte laptop :)

Afbeeldingslocatie: http://i1095.photobucket.com/albums/i470/mcarchon/XPS%2017%20L702X/XPS17_L702X_CPU_stresstest.png

De i5 is meer dan snel genoeg.
De i7 (quadcores) zijn vooral interessant bij videobewerking, zwaardere games (die multitheading kunnen gebruiken),..
Als je echt niets significant zwaarder plant te draaien dan CS de komende twee jaar, heb je genoeg met een core i5. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik stel deze vraag, omdat mijn vorige desktop (phenom II x4 955, 4gb ddr en gtx275) ook al problemen gaf met CSS. Schijnt overigens ook weer iets te maken te hebben met AMD en de HL2 engine, maar dat terzijde.

Overigens speel ik graag nog eens een spelletje, dus denk dat ik me maar alvast voorbereid op de toekomst en voor de quadcore ga, aangezien de xps17 geen oververhittingsverschijnselen vertoont.

Nogmaals bedankt en ik kan niet wachten tot de levertijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexanderrr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
Van de week mijn XPS 17 besteld, veel gehad aan alle tips op dit forum - waarvoor dank. Uiteindelijk zijn het onderstaande specs geworden. Het HD-scherm hoefde niet per se 3D te zijn, maar omdat deze zoveel beter schijnt te zijn heb ik er toch voor gekozen.

17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray

In eerste instantie had ik de 1GB grafische kaart en de 6-cel batterij gekozen (genoeg voor mij), maar die configuratie bleek 125 euro duurder (!) dan bovenstaande betere configuratie (en dan heb ik de meerprijzen nog niet eens meegeteld). Dankzij het excelbestand van Darkstone heb ik deze configuratie voor 1014 euro kunnen kopen (incl een hoes van 25 euro om nog een extra 90 euro korting te krijgen).
Darkstone schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:04 in het waardebonnentopic:
[...]
Overigens, ik heb een excel sheet gemaakt met een overzicht van de goedkoopste configs, word elke dag rond 12 uur ge-update dvm een powershell script. Erg handig bij het uitproberen van alle configs (01-99 incl -epp configs)
https://spreadsheets.goog...S0xV2djV1E&hl=en_US#gid=0
Ook in xlsx formaat te downloaden: http://dl.dropbox.com/u/18772348/Dell/prijzen.xlsx
Bestellen bij Dell vind ik nog steeds irritant, maar met deze sheet en het feit dat er altijd wel een coupon (http://www1.euro.dell.com..._pages/nl/voucher_lp?c=nl) en 10% korting is te krijgen (Dell Waardebonnen Topic) is het een stuk draaglijker geworden.

Levertijd is zo'n twee weken, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Nou klein status update :)

alles werkt :) vandaag de kans gehad om alles te testen.

usb 3.0 werkt stabiel bij mij ( 25gb verplaats zonder problemen usb 3 schijf op usb 3.0 poort)

Tv tuner werkt ook zonder problemen.

Ik heb gebeld met de xps hotline over mijn afgebroken pootje .... de nederlandse telefoonlijn is niet te vinden op de dell website... De engelse lijn was heel erg behulpzaam maar kon me helaas niet helpen.... (land gebonden systemen bij hun support systeem)

De nederlandse lijn heeft vandaag vrij (natuurlijk)

Verder is de laptop echt geweldig :) ook een stuk lichter als ik vreesde..... en geluid is echt geweldig!!! :)

Hoop dat de nederlandse support niet zo moelijk doet over het pootje repareren.... (niet dat ik ze meteen wil vullen maar zou graag wel 4 werkende poorten hebben voor mijn ram geheugen )

Well mis ik nog een driver " pci simple communication controller" iemand een idee welke dat is ?
Zover ik weet doet alles het wel... *zag dat iemand anders zelfde had in dit topic maar geen oplossing gevonden nog*

[ Voor 11% gewijzigd door Teutates op 02-06-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
c-mattic schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:44:
[...]
Vandaag bericht gekregen dat ik de 34 euro terugkrijg. No cure no pay, zeg maar!

Nette service van Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
@Polpol: Inderdaad! Applausje voor de dienst-na-verkoop van Dell. _/-\o_

Heb onlangs kleine stress gehad. Mijn xps 17 blokkeerde en de harde schijf maakte een tikgeluid. Het leek alsof de arm van de harde schijf blokkeerde. Een beetje als een platenspeler aan het einde van de plaat.

Na een harde reset leek alles weer normaal. Een scan via Hdtune gaf geen enkele error op de harde schijf. Heb nu al 2-3 dagen gewerkt zonder dat het probleem zich opnieuw voordoet.

Zou ik Dell contacteren of het gewoon zo laten? Heb het gelukkig op film gezet via mijn camera. :) Dus ik heb wel bewijs. Maar aan de ene kant werkt alles naar behoren, behalve die ene crash... Dusja, het is niet dat ik echt een probleem heb. Hoop gewoon dat dit geen slecht voorteken is voor de harde schijf. :| Heb de standaardgarantie van 1 jaar, daarmee. Alhoewel de (Belgische) algemene voorwaarden 2 jaar garanderen, maar na 6 maand ligt de bewijslast bij mij en niet meer bij Dell. Dus laten we maar zeggen dat na die 6 maand moeilijk gaat worden, behalve als de HDD dan echt dood is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan een XPS 17 aan te schaffen en ik heb een voorkeur voor een Full HD AG (dus zonder 3D) scherm (praktische redenen). Ik wil er echter ook graag 8 GB intern geheugen in stoppen, door een configuratie met 4 GB te bestellen (= 2x2 GB) + 4 GB los bestellen (die plaats ik dan zelf).

Nu lees ik in dit topic dat er onduidelijkheid is m.b.t. het aantal geheugensloten (2 of 4) in de XPS 17. Dus maar even gechat met Dell en expliciet de vraag gesteld hoeveel geheugensloten de XPS 17 heeft i.c.m. met Full HD AG scherm (dus zonder 3D) en het antwoord van de Dell medewerker was: 4 geheugensloten.

Darkstone, die ik als een goeroe zie voor dit topic (ik volg het pas sinds een week), gaf echter aan:
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:28:
Er zitten maar 2 banken in, het moederbord is immers precies hetzelfde als met de 900p
Moet ik nu gaan twijfelen aan de kennis van de Dell medewerker (en dus maar uitgaan van 2 geheugensloten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft alleen het non-optimus moederbord, die je dus krijgt als je het 3D scherm besteld, 4 banken. Tot nu toe zijn er nog geen ervaringen die dat ontkrachten: met het AG scherm krijg je nog steeds slechts 2 rem slots.

De asus N53 en N73 hebben overigens wel 4 RAM slots (mits gecombineerd met een quadcore). Maar daar kan je natuurlijk geen anti-glare scherm op configueren.

Dus ja, ik zou twijfelen aan de medewerker :P Dat is ook niet de eerste keer...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2011 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm,

Ik heb zo te zien een paar opties:
- voorlopig eerst maar met 2 x 2GB aan de slag te gaan en kiezen voor AG scherm;
- meteen 2 x 4GB los bij bestellen en proberen de geplaatste 2 x 2Gb te verpatsen;
- kiezen voor 3D (glossy) scherm;
- telefonisch contact opnemen met Dell met het verzoek om i.p.v. 2 x 2GB 1 x 4GB te plaatsen (en dan evt. geen gebruik kunnen maken van kortingsbonnen);

Ik ga nog maar een nachtje rekenen (daartoe word je toch al veroordeeld als je voor Dell kiest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armand4u
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07-2022
Ik heb mijn XPS 17 gisteren besteld nav een gesprek op de dell chat:

Vraag: Hallo, Zit er in de Dell xps 17 gt555m ZONDER 3D ook 4 geheugenslots? En klopt het dat de optie met Intel® Centrino® Advanced-N 6230 de levertijd nadelig beinvloed?
Quote Dell: "de xps 17 bevat 4 geheugenslots, De levertijd is binnen 15 werkdagen. "

Ik ga er vanuit dat ik dus een notebook met 4 geheugenslots ontvang anders gaatie vrolijk weer terug ofzow :? . Ik heb het default "niet-HD" scherm besteld. Ik houd je op de hoogte.

Weet iemand of er nog andere kastjes zijn die als WIDI ontvanger fungeren of je tv behalve de netgear de nog niet verkrijgbaar is? Zijn er al TV merken die WIDI standaard ondersteunen?

[ Voor 5% gewijzigd door Armand4u op 03-06-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05-2024
Zoals Darkstone reeds aangaf en daar sluit ik me ook bij aan: De XPS17 heeft 2 geheugenbanken, behalve de versie met het 3D scherm. Die heeft er 4. Ik krijg de indruk dat het "gewone" moederbord/bios van de XPS17 niet geschikt is voor ondersteuning van 3D en de 3D variant dus een ander moederbord/bios meekrijgt.
Voor mij is daardoor de 3D versie toch interessant. De 3D versie is 200 euro duurder (ik vergelijk de versie van 899 euro met die van 1099 euro, die zijn op 3D na identiek qua specs), maar met een 10% bon is het verschil nog maar 180 euro. Bovendien kun je door de duurdere variant waarschijnlijk een hogere kortingsbon gebruiken (bv de 60 euro ipv 40 of 90 ipv 60 euro), waardoor het prijsverschil terugloopt tot ca 150 a 160 euro.
De 3D variant kun je uit breiden tot 16Gb werkgeheugen en de gewone XPS17 maar tot 8Gb.
Wil je gaan upgraden naar 8Gb, dan zul je bij de gewone XPS17 2x4Gb modules moeten kopen (en kun je de 2x2Gb feitelijk weggooien) en bij de 3D variant 1x4Gb (of je koopt ook 2x4Gb en komt met bestaande 2x2Gb al op 12Gb). Kortom een besparing van ca 30 a 40 euro, waardoor het prijsverschil nog maar ca 120 euro bedraagt. Voor dat prijsverschil krijg je:
1. Een Full HD scherm
2. Een 3D scherm
3. Een beter scherm
4. Een systeem dat in de toekomst tot 16Gb is uit te breiden ipv 8Gb en dus meer futureproof

Je mist optimus, maar gezien het feit dat dit systeem een 9-cell accu heeft en de ervaring met de accuduur goed zijn, zie ik dit niet echt als enorm minpunt. Hoewel voor mij 3D (ben geen gamer) niet een enorme meerwaarde heeft rechtvaardigen de andere voordelen m.i. toch wel de meerprijs.

[ Voor 81% gewijzigd door Teun28 op 03-06-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell heeft ervoor gekozen de 3D versie zonder optimus uit te rusten vanwege bepaalde nadelen aan de optimus techniek, met name de frame stutter issues.

Dat schijnt bij 3D erg hinderlijk te zijn. De IGP zelf kan prima 120hz aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackyxps
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-01 11:24
Hoi tweakers

Ik heb een vraagje ivm het aansluiten van een 2de scherm op de dell xps ...
Op tv aansluiten lukt direct met die hdmi.
Maar nu had ik graag mijn oud lcd scherm van op mijn bureau aangeloten op de laptop.
Dit scherm beschikt enkel over DVI en VGA.

Op ebay had ik eerst (HDMI to vga cabletje gekocht)
Afbeeldingslocatie: http://hdmitorca.net/wp-content/uploads/2010/10/HDMI-TO-RCA-CABLE1-300x224.jpg

Maar dit werkte niet ... (digitaal -> analoog zonder converter)

Voor ik een nieuwe kabel bestel, kan er mij iemand bevestigen of vertellen, of
HDMI naar DVI-D(digitaal) Wel zal werken ??
Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQbgYQrSBVvW0gcHqxmuO5C8vMFp-dZC1L-Ca_G6gbC4VgfToQpWQ
Zodat ik de kabel niet bij die andere kabel in het hoekje zal moeten gooien ...

Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Teun28 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:47:

4. Een systeem dat in de toekomst tot 16Gb is uit te breiden ipv 8Gb en dus meer futureproof
Ik zag dat op de Alienwares nu de mogelijkheid was om een 32GB upgade te kopen voor 'slechts' een 800€, wat wil zeggen dat de 8GB reepjes stillaan betaalbaar gaan worden (ongeveer 200 per bank blijkbaar)
Dus tenzij je nu direct al meer dan 4/8GB nodig hebt, kun je anders nog wel 1/2 jaar wachten, en tegen dan zijn de prijzen van 8GB DDR3 So-dimms wel gezakt naar 50-100€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Is een goede test om te kijken of je goede USB 3 poorten hebt, om een oude USB camera aan te sluiten (een niet-USB3 apparaat dus), en gewoon een half uurtje of uurtje te laten filmen. En als-ie dan niet vastloopt is het goed?

Edit: nou ja, hij staat nu al bijna een kwartiertje te filmen en hij heeft nog steeds verbinding. Ironisch genoeg had Windows 7 de benodigde drivers binnen één minuut gevonden, daar waar het me bij Windows Vista met geen mogelijkheid lukte om de webcam aan de praat te krijgen :p

[ Voor 39% gewijzigd door Uniciteit op 03-06-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
knackyxps schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:43:
Hoi tweakers

Ik heb een vraagje ivm het aansluiten van een 2de scherm op de dell xps ...
Op tv aansluiten lukt direct met die hdmi.
Maar nu had ik graag mijn oud lcd scherm van op mijn bureau aangeloten op de laptop.
Dit scherm beschikt enkel over DVI en VGA.

Op ebay had ik eerst (HDMI to vga cabletje gekocht)
[afbeelding]

Maar dit werkte niet ... (digitaal -> analoog zonder converter)

Voor ik een nieuwe kabel bestel, kan er mij iemand bevestigen of vertellen, of
HDMI naar DVI-D(digitaal) Wel zal werken ??
[afbeelding]
Zodat ik de kabel niet bij die andere kabel in het hoekje zal moeten gooien ...

Thanks!!
HDMI => DVI zal waarschijnlijk wel werken.
Als je gaat bekijken wat er over de pinnetjes gaat kan je het overgeveer zo zien
VGA= analoog
HDMI = digitaal + audio
DVI = Vga + HDMI (zonder audio)

Vandaar dat er converters zijn van DVI => VGA, DVI => HDMI, HDMI => DVI. Maar HDMI (digitaal) naar VGA (analoog) zal nooit werken.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
Sk0Ne schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:51:
[...]

Ik zag dat op de Alienwares nu de mogelijkheid was om een 32GB upgade te kopen voor 'slechts' een 800€, wat wil zeggen dat de 8GB reepjes stillaan betaalbaar gaan worden (ongeveer 200 per bank blijkbaar)
Dus tenzij je nu direct al meer dan 4/8GB nodig hebt, kun je anders nog wel 1/2 jaar wachten, en tegen dan zijn de prijzen van 8GB DDR3 So-dimms wel gezakt naar 50-100€.
Afhankelijk of de betreffende bios meer dan 8Gb als totaal intern geheugen ondersteunt (en als 8Gb module per bank). De huidige bios ondersteunt max 8Gb en bij de 3D versie is dat max van 16Gb als ik goed geïnformeerd ben. De 8Gb modules zouden dan dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet kan je wel 32GB configueren op de nieuwe precision workstation, 4x8GB.

Niet dat je dat wil, zoveel RAM is even duur als 2x xps 17....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
oops, ik heb precies over een 1'tje gekeken:
32768MB (4x8GB) 1333MHz DDR3 Dual Channel [meerprijs € 1.810,00 of € 158/maand-1]
da's dus nog steeds 450€ per module :P
Hoewel, als je het appart koopt is het 'slechts' 208€ per module en free shipping! :P
Dell logica... bijna zo moeilijk als vrouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:33
tweakers,

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en gisteren een crucial M4 besteld die als het goed is vanmiddag binnenkomt. Deze ga ik naast de 500Gb drive plaatsen. Nu vroeg ik me enkel nog de benodigde stappen af. Volgens mij zijn die als volgt:

- Nieuwste intel F6 driver downloaden ? (Of is dit enkel bij intel SSD's het geval? en tevens heb ik geen flauw idee waarvandaan, maar dat zal een google zoektocht wel kunnen fixen. )
- Dan voor dat windows 7 install begint de driver loaden
- Na de install updates downloaden en ontbrekende drivers installeren met de driver cd?
- Als laatste moest ik ook nog LPM uitschakelen.

Dan zou mijn systeem na deze stappen goed moeten draaien toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 10:14
XPS 17 binnen, 16GB er in geprikt (4x4GB, 140 euro bij Simmcity), loopt als een zonnetje. 500GB interne schijf is niet ontzettend groot, na de gebruikelijke updates en Visual Studio 2010 was er nog maar 350 van over. Een tweede HD is altijd een optie, maar ik weet niet zeker of er een 2.5 of een 1.8 model in moet. :)

Beeld is goed, geluid is geweldig voor een laptop. Hij is groter dan ik verwacht had; maar ben zeker niet ontevreden. Moet wel een grotere tas regelen dan ik klaar had liggen. >_<

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
[b]Rarz schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:38 Een tweede HD is altijd een optie, maar ik weet niet zeker of er een 2.5 of een 1.8 model in moet. :)
In de XPS17 gaan 2,5" schijven. ;)
Zoals het geval is bij de meeste notebooks. Ik ken eerlijk gezegd weinig notebooks met 1,8" schijven. Zijn meestal subnotebooks, maar daar wordt meer en meer gebruik gemaakt van ssd's via sata of pci-e.

[ Voor 29% gewijzigd door c-mattic op 04-06-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wegens te weinig gebruik gaat laptop terug verkocht worden - staat hier maar te staan!
Hebben jullie enig idee wat ik voor onderstaande configuratie zou durven vragen?
Nieuwprijs in totaal was 1100€.

DELL XPS 17
1XPS L702X : 2ND GENERATION INTEL CORE i7-2630QM (sandy bridge)
DISPLAY : 17.3IN HD+ WLED TRUE-LIFE (1600x900) with 2 mpx webcam
L702X1MEMORY : 4GB (2X2GB) 1333MHZ DDR3 DUAL
DRIVE : 500GB SERIAL ATA (7200RPM) + zelf geinstalleerde SSD intel 80 GB !
DRIVE : 8X DVD+/-RW DRIVE
BATTERY : PRIMARY 9-CELL 90W
GRAPHICS : 1GB NVIDIA GEFORCE GT 550M
TV TUNER : INTERNAL DVB-T TVTUNER
AZERTY KEYBOARD
Intel Centrino Wireless N 1030 (b/g/n+Bluetooth)
WINDOWS 7 NL HOME PREMIUM (installed on SSD = better performance!)
Aankoopdatum: maart/2011 met factuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 01:07:
Wegens te weinig gebruik gaat laptop terug verkocht worden - staat hier maar te staan!
Hebben jullie enig idee wat ik voor onderstaande configuratie zou durven vragen?

DELL XPS 17
AZERTY KEYBOARD
Deze config is nu (exclusief de SSD) te koop voor €914, maar dan wel met een betere videokaart (GT 555M 3GB).

Daar kunnen nog die kortingsbonnen (10%/€40) vanaf en dan kom je op €782,60. Maar dan moet degene die hem wil kopen wel zo'n 10% kortingsbon kunnen ritselen, want dat schijnt momenteel wat lastig(er) te zijn.

Welke SSD is het precies? Tel de laagste nieuwprijs daarvan uit de pricewatch erbij op en je hebt ongeveer wel een redelijke vraagprijs, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armand4u
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 08:46:
[...]

Deze config is nu (exclusief de SSD) te koop voor €914, maar dan wel met een betere videokaart (GT 555M 3GB).

Daar kunnen nog die kortingsbonnen (10%/€40) vanaf en dan kom je op €782,60. Maar dan moet degene die hem wil kopen wel zo'n 10% kortingsbon kunnen ritselen, want dat schijnt momenteel wat lastig(er) te zijn.

Welke SSD is het precies? Tel de laagste nieuwprijs daarvan uit de pricewatch erbij op en je hebt ongeveer wel een redelijke vraagprijs, denk ik.
Volgens mij is het deze config: Met exact dezelfde graka netwerkkaart en tv tuner. Maar wel met een actie 750GB HD ipv 500.
Deze is met de 10% en €40,- bon (is prima te vinden hier op tweakers of met een beetje zeuren bij de dell chat) 773,60 nieuw te krijgen.
Laten we voor je 2e hands SSD voor het gemak met 106,40 euro rekenen. Dan kom je op 880 euro voor een nieuw systeem + jouw SSD. Ik zou er 40 euro afhalen voor de 250GB harddisk upgrade en dan nog 10% a 17% eraf omdat het een tweedehandsje is. De managementsamenvatting:

Vraagprijs tussen 697 en 756 oftewel: vraagprijs 749 en nu kopen voor 699!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de SSD : Intel X25-M 80 GB
Bedankt voor feedback!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armand4u schreef op zondag 05 juni 2011 @ 09:15:
[...]

Volgens mij is het deze config: Met exact dezelfde graka netwerkkaart en tv tuner. Maar wel met een actie 750GB HD ipv 500.
Deze is met de 10% en €40,- bon (is prima te vinden hier op tweakers of met een beetje zeuren bij de dell chat) 773,60 nieuw te krijgen.
Laten we voor je 2e hands SSD voor het gemak met 106,40 euro rekenen. Dan kom je op 880 euro voor een nieuw systeem + jouw SSD. Ik zou er 40 euro afhalen voor de 250GB harddisk upgrade en dan nog 10% a 17% eraf omdat het een tweedehandsje is. De managementsamenvatting:

Vraagprijs tussen 697 en 756 oftewel: vraagprijs 749 en nu kopen voor 699!!!
Jouw link doet het niet bij mij.

699 lijkt me wel een beetje erg weinig voor deze config, ook al is het een tweede hands. Als hij hem voor die prijs wegzet, ga jij hem zeker zelf kopen? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
De nieuwe Nvidia drivers (http://www.nvidia.com/obj...t-275.33-whql-driver.html)
zijn (al eventjes) uit. Bij de vorige driver (270) werkte de ingeboude IR-emitter bij de 3D versie niet, en dat hebben ze nu dus terug gefixed.
•Adds support for new 3D Vision notebooks: Alienware M17x R3, Dell XPS L702x, ASUS VX7-3DE, ASUS G53SW-3DE, ASUS G53SX-3DE, ASUS G74SX-3DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sk0Ne schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:38:
De nieuwe Nvidia drivers (http://www.nvidia.com/obj...t-275.33-whql-driver.html)
zijn (al eventjes) uit. Bij de vorige driver (270) werkte de ingeboude IR-emitter bij de 3D versie niet, en dat hebben ze nu dus terug gefixed.

[...]
En er zijn wel meer dingen gefixed, want deze driver werkt bij mij een stuk prettiger. Bijvoorbeeld alt-tabben uit een spel naar de desktop werkt een stuk beter. En beduidend hogere framerates in TF2.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrits
  • Laatst online: 04-11-2024
Voor de mensen die een tweede beeldscherm willen aansluiten of een beamer, deze werkt perfect. (gisteren nog gebruikt voor het afspelen van dvd's op een beamer):
Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter van Apple
Deze werkt ook, maar is voor DVI:
Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter van Apple

Kwalitatief goede producten en voor een betaalbare prijs. Tevens bijna overal verkrijgbaar.
Ik heb ook immitatiekabels gezien en / of van andere merken. Van de Apple kabels weet ik dat ze werken.
Mijn ervaring hierin is meestal, dat goedkoop duurkoop is.

Verder zeer tervreden met onze L702x-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Sk0Ne schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:38:

[...]
Alles ging bij mij goed, tot bij het installeren. Nadat hij begon met de installatie had ik even beeld, maar kort erna werd het beeld zwart. Windows draait nog wel, maar goed. Schijnen meer mensen op het internet te zijn die dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armand4u
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:24:
[...]

699 lijkt me wel een beetje erg weinig voor deze config, ook al is het een tweede hands. Als hij hem voor die prijs wegzet, ga jij hem zeker zelf kopen? :')
voor 840 euro aan nieuwwaarde dan lijkt de door mij aangegeven 749 euro een prima vraagprijs en ja als je er vanaf wilt 50 euro minder. Ik heb afgelopen donderdag mijn xps 17 besteld dus geen interesse. Uiteraard kun je het voor de nieuwwaarde adverteren op marktplaats ofzow en dan hopen dat er een gek tussenzit die de nieuwwaarde wil betalen voor een systeem dat 3/4 maanden gebruikt is?

edit: nieuwwaarde van de ssd is zo'n 140 euro. ik had er 106 euro 2e hands aan geplakt. voor 115/120 raak je die ook wel kwijt... dus mijn advies:
-als je geen haast hebt proberen voor minimaal 800 op marktplaats te gooien. een reële prijs is 770 euro, en als je er haast mee hebt dan ga je tussen de 700 en 770 zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Armand4u op 05-06-2011 16:44 . Reden: ssd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:24:
[...]

goh, maar voor 699 zal hij toch verkocht zijn hoor..
staat hier nu maar te staan terwijl dit zeker niet bedoeling is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Na ongeveer 2 weken met mijn nieuw XPS 17 gespeeld te hebben, deed ie opeens helemaal niets meer....

Hij gaat niet meer aan, als ik de adapter aansluit gaat het blauwe lampje op het snoertje uit. Moederbord is stuk volgens de helpdeks. 34 euro per ideal betaald, en morgen komen ze het hier op de camping fixen.

Ben ben benieuwd of alleen het moederbord stuk is, of dat er nog meer stuk is gegaan.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
mrits schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:11:
Voor de mensen die een tweede beeldscherm willen aansluiten of een beamer, deze werkt perfect. (gisteren nog gebruikt voor het afspelen van dvd's op een beamer):
Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter van Apple
Deze werkt ook, maar is voor DVI:
Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter van Apple

Kwalitatief goede producten en voor een betaalbare prijs. Tevens bijna overal verkrijgbaar.
Ik heb ook immitatiekabels gezien en / of van andere merken. Van de Apple kabels weet ik dat ze werken.
Mijn ervaring hierin is meestal, dat goedkoop duurkoop is.

Verder zeer tervreden met onze L702x-en.
Ik koop over een tijdje een "imitatie" (lees ander merk) en laat het je wel weten hoe het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 01:07:

DELL XPS 17
AZERTY KEYBOARD
Ik heb voor bijna dezelfde config (320GB 7200RPM) en een i7 2450 679 betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Exorcist schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:24:
[...]

Ik heb voor bijna dezelfde config (320GB 7200RPM) en een i7 2450 679 betaald?
i7 2450 8)7

Je bedoelt waarschijnlijk de i5-2410M of de i5-2540M? En niet de i7-2630QM..?

Ik moet toegeven, de namen die Intel aan haar processors geeft, zijn niet altijd duidelijk te onderscheiden van elkaar. Maar probeer toch correct te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liang
  • Laatst online: 26-12-2024
Armand4u schreef op zondag 05 juni 2011 @ 09:15:
[...]

Ik zeur me te pletter bij de Dell chat, maar het lukt me maar niet een kortingscode voor 10% los te peuteren bij ze :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
Accountje maken, een systeempje samenstellen en in je winkelwagen bewaren. Paar weken volhouden wil wel eens resultaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liang
  • Laatst online: 26-12-2024
Teun28 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:11:
Accountje maken, een systeempje samenstellen en in je winkelwagen bewaren. Paar weken volhouden wil wel eens resultaat geven.
Zoveel geduld heb ik niet vrees ik en deze aanbieding loopt maar tot a.s. woensdag :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Vandaag kwam eindelijk mijn XPS17 binnen! Heel erg mooi apparaat, het AG scherm valt me heel erg mee, de 2720QM is supersnel, hij is stil, het toetsenbord typt heerlijk...

Maarrrrr: morgen mag ik toch Dell support bellen. De laptop geeft namelijk geen geluid ;( De speakers kraken soms wat, en meer doet hij niet. Ook de koptelefoon-uitgangen geven geen geluid. Audio-drivers opnieuw geïnstalleerd, alle instellingen nagelopen, niks helpt. Alleen maar gekraak. Wat een domper zeg :( Ik ben benieud hoe ze reageren; ik heb CAR garantie, maar ik vind dat een laptop van 1000+ euro wel gewoon moet werken bij aflevering. Hopelijk willen ze dit gewoon gratis komen fiksen. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Jodi schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:17:
Vandaag kwam eindelijk mijn XPS17 binnen! Heel erg mooi apparaat, het AG scherm valt me heel erg mee, de 2720QM is supersnel, hij is stil, het toetsenbord typt heerlijk...

Maarrrrr: morgen mag ik toch Dell support bellen. De laptop geeft namelijk geen geluid ;( De speakers kraken soms wat, en meer doet hij niet. Ook de koptelefoon-uitgangen geven geen geluid. Audio-drivers opnieuw geïnstalleerd, alle instellingen nagelopen, niks helpt. Alleen maar gekraak. Wat een domper zeg :( Ik ben benieud hoe ze reageren; ik heb CAR garantie, maar ik vind dat een laptop van 1000+ euro wel gewoon moet werken bij aflevering. Hopelijk willen ze dit gewoon gratis komen fiksen. Wordt vervolgd...
Er was nog iemand met dit probleem, bij hem was het gewoon een kabeltje dat los zat denk ik. Dus normaal zou er een Dell mechanicien moeten langskopen en wordt dit gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:32
Vandaag ook mijn XPS binnen gekregen.
SSD installeren ging niet zo makkelijk omdat ik geen herstelmedia heb en dat met de Dell data safe USB methode werkt ook niet echt (of ik weet niet hoe het werkt). Toen maar besloten om een image te maken en dat werkte wel gelukkig.
Tevens 8GB los besteld maar dat pakt ie op één of ander manier niet, krijg de hele tijd BSoD>mem_management?? Weet nu niet of het aan de geheugen reepjes ligt of aan de laptop. Ga de reepjes morgen terug sturen voor RMA en krijg dan nieuwe opgestuurd om te testen.
WiFi met de 6230 valt af en toe weg, waar ik voorheen nooit last van had met mijn oude laptop, dus hier nog even een oplossing voor zien te vinden.

Pluspunten: mooi helder 3D scherm, geluid, prestaties en ziet er gelukkig beter uit dan op de plaatjes. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
HKnoodle schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 03:56:
Vandaag ook mijn XPS binnen gekregen.
SSD installeren ging niet zo makkelijk omdat ik geen herstelmedia heb en dat met de Dell data safe USB methode werkt ook niet echt (of ik weet niet hoe het werkt). Toen maar besloten om een image te maken en dat werkte wel gelukkig.
Tevens 8GB los besteld maar dat pakt ie op één of ander manier niet, krijg de hele tijd BSoD>mem_management?? Weet nu niet of het aan de geheugen reepjes ligt of aan de laptop. Ga de reepjes morgen terug sturen voor RMA en krijg dan nieuwe opgestuurd om te testen.
WiFi met de 6230 valt af en toe weg, waar ik voorheen nooit last van had met mijn oude laptop, dus hier nog even een oplossing voor zien te vinden.

Pluspunten: mooi helder 3D scherm, geluid, prestaties en ziet er gelukkig beter uit dan op de plaatjes. 8)
Dat Wifi verhaal klinkt me bekend in de oren dat had ik namelijk na een herinstallatie van Windows 7. Ik heb dit toen opgelost door de driver te verwijderen en de originele van de support site opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Devilan schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:27:
tweakers,

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en gisteren een crucial M4 besteld die als het goed is vanmiddag binnenkomt. Deze ga ik naast de 500Gb drive plaatsen. Nu vroeg ik me enkel nog de benodigde stappen af. Volgens mij zijn die als volgt:

- Nieuwste intel F6 driver downloaden ? (Of is dit enkel bij intel SSD's het geval? en tevens heb ik geen flauw idee waarvandaan, maar dat zal een google zoektocht wel kunnen fixen. )
- Dan voor dat windows 7 install begint de driver loaden
- Na de install updates downloaden en ontbrekende drivers installeren met de driver cd?
- Als laatste moest ik ook nog LPM uitschakelen.

Dan zou mijn systeem na deze stappen goed moeten draaien toch? :)
Aantal puntjes waar ik tegen aan liep

- De laaste intel rapid storage driver kun je downloaden vanaf de dell site of vanaf de intel site. Hier zit een USB boot folder bij welke je nodig hebt.
- Voor de installatie even controlleren of de bios op ahci staat en niet op ide.
- Let trouwens op dat je de system partitie opnieuw installeerd en niet vanaf een image
- Redirect je temp folders e.d. naar de andere schijf
- Controleer met AS SSD of de drive goed is geinstalleerd en aligned is. (dan word hij groen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Probleem opgelost :) Gebeld met Dell, en vastgesteld dat de geluidskaart defect is (diagnostisch programma riep dingen als "device unable to generate interrupt"). Dell medewerker erop gewezen dat Dell best een werkend apparaat mag afleveren, dat ik weet dat ik CAR garantie heb, dat ik weet dat ze monteurs voor 34 euro langs sturen, en dat ze best wel die 34 euro mogen kwijtschelden bij een DOA. Toen moest hij even overleggen, en het was goed: morgen komt er een monteur langs, en wordt alles kosteloos gefikst. Eind goed al goed :) Erg netjes geholpen!

Verder is het echt een top-apparaat! Ook de accu doet het goed; volgens Windows ging hij het bij lage brightness 8 uur volhouden :o

Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.