Ik heb de 29e besteld, levering 15-7 volgens dell. Geen verlicht tobo maar wel 3d scherm, bluray en de "duurste" draadloos netwerkkaart. (weet het type even niet meer).Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:37:
[...]
Wat!!! 18 juli al? Bij mij 22 julli de 29e juni besteld. Zal misschien door het backlight toetsenbord komen.
Wedstrijdje doen wie eerder is? ;-)
Verwijderd
grrrrBounceMeister schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:11:
[...]
Ik heb de 29e besteld, levering 15-7 volgens dell. Geen verlicht tobo maar wel 3d scherm, bluray en de "duurste" draadloos netwerkkaart. (weet het type even niet meer).

Hoe zit het nou met het geheugen icm de i7 2630qm cpu icm het 3d scherm? Er zijn dan 4 geheugenbanken, waarvan er standaard 2x2GB in zit (dual channel). Daar wil ik 2x4GB bij zetten. 12GB totaal dus, nog steeds dual channel zou je zeggen.
Nu lees ik hier dat bij gebruik van meer dan 8GB hij terugschakelt naar single channel. Weet iemand hier meer van?
Nu lees ik hier dat bij gebruik van meer dan 8GB hij terugschakelt naar single channel. Weet iemand hier meer van?
[ Voor 6% gewijzigd door BounceMeister op 01-07-2011 22:55 ]
Verwijderd
ik snap geen hout van dell levertijden...
23-6-2011 bestel bevestiging
27-6-2011 geleverd.
moet er wel bij aantekenen dat het ter vervanging was van een andere laptop en ik een hoop discussie met dell heb gehad en dat deze dus besteld is via customer care.
maar 4 dagen levertijd is toch wel extreem snel.
Specs:
17" FHD 3D scherm
i7 2630QM
4GB DDR3
500GB HDD
Geforce GT555M
Intel 6230
Backlight keyboard.
zelf bij geplaatsrt:
SSD 90GB
8GB DDR3 (2x 4GB)
27-6-2011 geleverd.
moet er wel bij aantekenen dat het ter vervanging was van een andere laptop en ik een hoop discussie met dell heb gehad en dat deze dus besteld is via customer care.
Specs:
17" FHD 3D scherm
i7 2630QM
4GB DDR3
500GB HDD
Geforce GT555M
Intel 6230
Backlight keyboard.
zelf bij geplaatsrt:
SSD 90GB
8GB DDR3 (2x 4GB)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 21:39 ]
Is best mogelijk. Productietijd zelf is maar 1 dag maximum en kan samenvallen met de dag van bestelling als de betaling in orde is (via kredietkaart bijvoorbeeld). Versturen duurt gemiddeld 3 dagen. 4 dagen in totaal.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:33:
ik snap geen hout van dell levertijden...
27-6-2011 geleverd.
Specs:
17" FHD 3D scherm
i7 2630QM
4GB DDR3
500GB HDD
Geforce GT555M
Intel 6230
Backlight keyboard.
zelf bij geplaatsrt:
SSD 90GB
8GB DDR3 (2x 4GB)
Niet zo onrealistisch dus, wel zeldzaam
Probeer het niet te snappen en wees blij dat hij er zo snel is
[ Voor 3% gewijzigd door c-mattic op 01-07-2011 21:54 ]
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen hoe ik beeld op mijn tv krijg via hdmi met deze laptop?
tv reageerd nergens op via hdmi
Verwijderd
had ik allemaal al geprobeerd.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:18:
Windows + P
beeldscherm dupliceren enz
Nog een liefhebbr 10% op een XPS twe waarde van 799.00 tot 03-07-2011 K0145XPKM5QNTPVerwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:00:
Ik me XPS 17 ook al even binnen, geweldige laptop met extreem goed beeld. Wel jammer dat er geen bluetooth op zit. Mocht ik binnenkort nog een 10% bon krijgen zal ik hem uiteraard posten in waardebonnen topic.
gr Hans
[ Voor 4% gewijzigd door hvdrunen66 op 01-07-2011 23:32 ]
fn+f1? Had zelf eerst ruzie met de driver deze heb ik toen maar van de nvidia site gehaald werkte een stuk beterVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:12:
Kan iemand mij vertellen hoe ik beeld op mijn tv krijg via hdmi met deze laptop?
Verwijderd
Als ik het goed heb heeft het met je processor te maken. Een versie hoger dan de 2630QM blijft het boven de 8 gig in dual channel mode.BounceMeister schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:38:
Hoe zit het nou met het geheugen icm de i7 2630qm cpu icm het 3d scherm? Er zijn dan 4 geheugenbanken, waarvan er standaard 2x2GB in zit (dual channel). Daar wil ik 2x4GB bij zetten. 12GB totaal dus, nog steeds dual channel zou je zeggen.
Op alle laptops is nu 20% korting op de garantie. Nu wil ik wel graag garantie erbij maar om daar nu 190 euro extra voor te betalen vind ik veel te veel voor 3 jaar in home hardware support.
Hoe duur is het als je gewoon later garantie erbij besteld als je dat zelf nodig vind?
Nu betaal je namelijk ook dubbel omdat de standaard garantie er ook nog in zit van 1 jaar.
Hoe duur is het als je gewoon later garantie erbij besteld als je dat zelf nodig vind?
Nu betaal je namelijk ook dubbel omdat de standaard garantie er ook nog in zit van 1 jaar.
-
[ Voor 100% gewijzigd door Elzo_ op 02-07-2011 11:46 ]
Verwijderd
Om nog even terug te komen op de VGA-Minidisplayport, deze kabels zijn allemaal geschikt toch? Ze zijn wel erg kort maar neem aan dat je ze op de VGA-kabel van de monitor aan kan sluiten right. Just checking, wil obv niet het verkeerder bestellen. Dank!
Edit: bah links werken niet maar gaat om > MINI DisplayPort male - DisplayPort female Adapter op onlinekabelshop.nl.
Edit: en deze is alleen voor macbook of werk ie op alles?
http://www1.conrad.nl/scr...ogle&gclid=&scrwidth=1920
Edit: bah links werken niet maar gaat om > MINI DisplayPort male - DisplayPort female Adapter op onlinekabelshop.nl.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 14:09 ]
Die andere 2720 CPU is niet noemenswaardig veel sneller gezien de fors hogere prijs (180 euro). Daarom heb ik hem niet gekozen. Ik had alleen nooit verwacht dat Intel zulke suffe beperkingen zou opleggen zoals dit.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:43:
[...]
Als ik het goed heb heeft het met je processor te maken. Een versie hoger dan de 2630QM blijft het boven de 8 gig in dual channel mode.
Laptop is al besteld, dus de vraag is nu of het zinvol is om de 4GB uit te breiden naar 12GB (mbv 2x4GB erbij). Is de performancewinst van 12GB geheugen single channel beter dan 8GB dual channel? Als je namelijk gaat Photoshoppen en je gebruikt meer dan 8GB, hoef je weliswaar niet te swappen naar de harddisk, maar je geheugen draait ineens op single channel.
Ik heb daar nog geen benchmarks van gevonden
Verwijderd
Volgens mij is het verschil tussen single en dual channel te verwaarlozen als je niet gamet met de IGP. Niets om je druk over te maken.
Verwijderd
Haha is goedVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:37:
[...]
Wat!!! 18 juli al? Bij mij 22 julli de 29e juni besteld. Zal misschien door het backlight toetsenbord komen.
Iemand hier eigenlijk de 3D bril van Nvidia besteld? Lijkt me wel leuk om te hebben, maar vind 117 euro wel een stevige prijs. Enige kans dat nvidia binnen redelijke tijd de prijs gaat verlagen oid?
Jep, het werkt weerVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:40:
[...]
Probeer eens fn + f2. Dat is voor de oude types. Misschien werkt het ook wel voor de nieuwe.
Ik zoek even voor je.
Update: Gevonden. Het is nog steeds fn+f2.
Verwijderd
Toestenbord was 40 euro. Die betere WiFi kaart heeft toch alleen bleutooth of is er meer verschil?Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:04:
[...]
Haha is goedHeb er verder weinig bij gekocht. Alleen een betere WiFi kaart en een windows OEM cd. Verder toetsenbordje en een draadloze muis als accesoires. Kon dat Backlit keyboard nergens vinden, en toen ik hoorde dat het 50 euro of zoiets meer kost vond ik het al helemaal niet meer nodig
Koop er zelf evt 2x 4GB of 2x 8GB RAM bij.
Iemand hier eigenlijk de 3D bril van Nvidia besteld? Lijkt me wel leuk om te hebben, maar vind 117 euro wel een stevige prijs. Enige kans dat nvidia binnen redelijke tijd de prijs gaat verlagen oid?
Ik koop er zelf nog evn 2x2gb bij, zit dan op 8 gig lijkt mij eerst voldoende en zo blijf ik genieten van dual channel. Zal ook nog een leuke SDD kaart erbij kopen.
Verwijderd
Is de bijgeleverd OEM Windows licentie bruikbaar bij een willekeurige copy van de Windows install cd. Of ben je verplicht gebruik te maken van de door Dell geleverde versie?
Verwijderd
Merciguapper schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:18:
[...]
Beide hdd aansluitingen zijn uitgevoerd in sata 600 als ik me niet vergis.
cd-rom is sata 300.
Bij mij was er een levertijd van 4 weken geschat, maar had hem binnen 1,5-2 weken al.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:16:
Eindelijk besteld, de 3D versie. Verwachte lever datum 18 juli of eerder, ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallenIemand ervaring hoe Dell de levertijden inschat en of ze die ook halen?
Ja en NeeVerwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:43:
Is de bijgeleverd OEM Windows licentie bruikbaar bij een willekeurige copy van de Windows install cd. Of ben je verplicht gebruik te maken van de door Dell geleverde versie?
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Verwijderd
Heb vandaag maar kabel en Bleutooth-micro adapter gehaald, werkt perfect.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:58:
Om nog even terug te komen op de VGA-Minidisplayport, deze kabels zijn allemaal geschikt toch? Ze zijn wel erg kort maar neem aan dat je ze op de VGA-kabel van de monitor aan kan sluiten right. Just checking, wil obv niet het verkeerder bestellen. Dank!
Verwijderd
Deze gekocht €85,00 werkt perfect.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:04:
[...]
http://www.pixmania.nl/nl...ia-geforce-3d-vision.html
Verwijderd
Ze zijn er ook voor de helft in de US:
nieuws: Samsung verlaagt prijzen 3d-brillen in VS
Probeer ebay.
nieuws: Samsung verlaagt prijzen 3d-brillen in VS
Probeer ebay.
Verwijderd
werken de samsungs ook met nvidia dan?
heb maar een nvidia besteld voor 50 euro incl verzending
heb maar een nvidia besteld voor 50 euro incl verzending
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 23:04 ]
Samsung brillen werken niet met Nvidia Vision. Je moet per se die van Nvidia hebben >_<.
Waar heb je trouwens besteld @mrveenie?
Verbaast mij trouwens hoe krachtig die videokaart is. Er wordt hier geroepen dat je op Full HD maar op medium settings kan spelen maar ik speel COD Blackk Ops, Bad Company 2, PES 11 en Street Fighter gewoon op max met AA en AF aan : D. En dat terwijl ik nog een tweede scherm (ook Full HD) aan heb om andere taken in de gaten te houden : D.
Waar heb je trouwens besteld @mrveenie?
Verbaast mij trouwens hoe krachtig die videokaart is. Er wordt hier geroepen dat je op Full HD maar op medium settings kan spelen maar ik speel COD Blackk Ops, Bad Company 2, PES 11 en Street Fighter gewoon op max met AA en AF aan : D. En dat terwijl ik nog een tweede scherm (ook Full HD) aan heb om andere taken in de gaten te houden : D.
Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88
Verwijderd
www.ebay.com
52 euro ofzo net boven de 50 euro. (net welke koers je pakt)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2011 01:02 ]
Verwijderd
ik zit op het puntje van mijn stoel te twijfelen over mijn aankoop.
graag jullie visie aangaande dit.
doel is een mobiele werkplek. dus naar klanten, huis en kantoor. wat er gaat draaien zijn standaard dingen zoals outlook, administratie software, office en skype. daarnaast nog wat kleine losse dingetjes.
ga geen heavy foto bewerkingen doen of ontwikkel werk.
mijn keuze gaat uit naar deze config.
i7 2720QM,
4 gb geheugen, 6gb ?
500gb disk,
gt 555 nvidia kaart
1080 3D scherm.
setje moet ongeveer 3 jaar meegaan. tussentijds zal ik de disk vervangen voor een ssd als ik dit al niet direct doe.
laptop is zuiver zakelijk. ontwikkel, foto bewerkingen en wat games doe ik op mijn desktop niet op mijn laptop.
wat is jullie idee over deze samenstelling ?
samen met intel 6230 zou hij uitkomen op 1243, =
doel is een mobiele werkplek. dus naar klanten, huis en kantoor. wat er gaat draaien zijn standaard dingen zoals outlook, administratie software, office en skype. daarnaast nog wat kleine losse dingetjes.
i7 2720QM,
4 gb geheugen, 6gb ?
500gb disk,
gt 555 nvidia kaart
1080 3D scherm.
setje moet ongeveer 3 jaar meegaan. tussentijds zal ik de disk vervangen voor een ssd als ik dit al niet direct doe.
laptop is zuiver zakelijk. ontwikkel, foto bewerkingen en wat games doe ik op mijn desktop niet op mijn laptop.
Mobiele werkplek met jouw verwachtingen kost 300 euri, waar twijfel je over.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 02:04:
ik zit op het puntje van mijn stoel te twijfelen over mijn aankoop.
i7 2720QM,
4 gb geheugen, 6gb ?
500gb disk,
gt 555 nvidia kaart
1080 3D scherm.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Verwijderd
omdat ik een zeer goed scherm wil, ik weet dat dit wat aan de zware kant en wat duurdere kant is maar dat vind ik niet erg.Bad Brains schreef op zondag 03 juli 2011 @ 02:19:
[...]
Mobiele werkplek met jouw verwachtingen kost 300 euri, waar twijfel je over.
twijfels zitten hem in het feit dat ik niet zeker weet of ik wat vergeet.
300 euro laptop zie ik niet zitten. als die laptop kapot gaat voor een paar uurtjes kost dat meer dan je denkt.
Als je een goed scherm wilt neem dan een 15" of wellicht 13" Macbook (pro)
Een beter scherm zal je op de XPS niet vinden, en ja ik heb er ook een.
Mijn "oude" Studio 17 (1749) had een stuk beter scherm, heb er een 28" scherm aanhangen dus het boeit mij niet zo. Specwise heb ik gekozen voor deze XPS omdat het gewoon een volledige desktopvervanger is voor mij.
Zou kijken naar een 15" MBPro, goedkope verzekering erbij en full hd.
Mijn "oude" Studio 17 (1749) had een stuk beter scherm, heb er een 28" scherm aanhangen dus het boeit mij niet zo. Specwise heb ik gekozen voor deze XPS omdat het gewoon een volledige desktopvervanger is voor mij.
Verwijderd
apple is uitgesloten vanwege de windows software die moet draaien en mijn aversie tegen apple.Bad Brains schreef op zondag 03 juli 2011 @ 03:05:
van mij mag het steve jobless worden.
ik heb inderdaad ook naar de xps 15 gekeken maar prijsverschil is klein en de 17 komt er keer op keer goed uit bij tweakers.
voor mij is het ook een desktop vervanger. ik zit soms 12uur achter een bureau en soms alleen thuis of ik knal van links naar rechts langs klanten, buitenland reizen en noem maar op. die 3.5kg is geen probleem, dat weegt mijn lunch ook
hoe zit het met uitval van deze laptops, hoe vergelijkt hij met de concurent ?
Op een MBPro draai je uitmuntend winblows op hoor, als dat je reden is om niet de laptop te nemen met het "beste" scherm lijkt me dat vreemd.
De Sony's schijnen ook een superscherm te hebben, en de 3D versie van de XPS lijkt ook goed maar dan heb je geen goede accuduur.
Laat je morgen even verder informeren, dan zijn de echte kenners weer wakker. wtf weet ik ook eigenlijk van die zooi.
De Sony's schijnen ook een superscherm te hebben, en de 3D versie van de XPS lijkt ook goed maar dan heb je geen goede accuduur.
Laat je morgen even verder informeren, dan zijn de echte kenners weer wakker. wtf weet ik ook eigenlijk van die zooi.
Ik ben op dit moment op zoek naar een vervanging van m'n huidige laptop.
De XPS 17 3D vind ik een waardige opvolger.
Na doorpluizen van diverse forums heb ik echter wel een aantal vragen:
1) Velen hier hebben zelf een extra HDD/SSD bijgeplaatst in de twee HDD-bay: Is een tweede HDD-caddy bijgeleverd?
2) Ik wil eigenlijk geen optische drive. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een derde HDD-caddy ipv een optische drive?
3) Optimus i.c.m. het 3D scherm. Volgens velen is dit niet mogelijk, ik heb echter niet de bron van het probleem kunnen vinden (hardware of software/firmware gerelateerd). Waar ligt het probleem?
4) Bij niet 3D gebruik is het scherm dan een echte native 120Hz? En wordt die 120Hz ook progressive aangestuurd door de video kaart?
5) Ik heb begrepen in andere forums dat de Nvidia GT555M vast op het moederbord zit. Dus geen MXM uitbereidings kaartje. Kan iemand dit bevestigen? Zou jammer zijn: heb hier net een HP van m'n vrouw kunnen verschrotten vanwege een defecte Nvidia 8400M (zoals zeer vele andere gebruikers met deze nvidia chip).
De XPS 17 3D vind ik een waardige opvolger.
Na doorpluizen van diverse forums heb ik echter wel een aantal vragen:
1) Velen hier hebben zelf een extra HDD/SSD bijgeplaatst in de twee HDD-bay: Is een tweede HDD-caddy bijgeleverd?
2) Ik wil eigenlijk geen optische drive. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een derde HDD-caddy ipv een optische drive?
3) Optimus i.c.m. het 3D scherm. Volgens velen is dit niet mogelijk, ik heb echter niet de bron van het probleem kunnen vinden (hardware of software/firmware gerelateerd). Waar ligt het probleem?
4) Bij niet 3D gebruik is het scherm dan een echte native 120Hz? En wordt die 120Hz ook progressive aangestuurd door de video kaart?
5) Ik heb begrepen in andere forums dat de Nvidia GT555M vast op het moederbord zit. Dus geen MXM uitbereidings kaartje. Kan iemand dit bevestigen? Zou jammer zijn: heb hier net een HP van m'n vrouw kunnen verschrotten vanwege een defecte Nvidia 8400M (zoals zeer vele andere gebruikers met deze nvidia chip).
Verwijderd
over waarom 3d hard gekoppeld zit buiten de intel videokaart om is meermalen voorbij gekomen hier.
zomaar een andere videokaart in een laptop steken lijkt me ook geen goed idee ivm koeling o.a.
Mijn 3d scherm staat op 60hz in de normale mode. Volgens mij wordt 120hz alleen gebruikt bij de 3D mode.
zomaar een andere videokaart in een laptop steken lijkt me ook geen goed idee ivm koeling o.a.
Mijn 3d scherm staat op 60hz in de normale mode. Volgens mij wordt 120hz alleen gebruikt bij de 3D mode.
Ahh, excusses, ik zag net dat er ook een deel-1 was van dit XPS 17 topic....Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:10:
over waarom 3d hard gekoppeld zit buiten de intel videokaart om is meermalen voorbij gekomen hier.
[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1 geeft idd wat meer info.
Het is dus klaarblijkelijk de harde verbinding tussen CPU en Beeldscherm die er gewoonweg niet is met dit moederbord. Erg jammer, 3D is voor mij niet echt interresant, optimus vind ik wel belangrijk. En een niet 3d capable moederbord heeft dus slechts 2 geheugen sloten. Lekker handig van DELL.
"Zomaar" een nieuwe video kaart erin is proppen natuurlijk niet handig... Maar met een MXM-kaart kun je bij een defect tenminste uitwisselen zonder een nieuw moederbord te plaatsen... vooral na de garantie periode wel zo handig.
De 60Hz en 120Hz wordt dus automatisch geschakeld door de driver?
Ik hoop dat deze screenshot alles duidelijk maakt. Standaard staat het op 100 Hz (geen idee waarom, maar ik heb er nooit aangezeten en dat was de standaard instelling - ingeplugged). Schijnbaar kan je dan tussen de volgende instellingen kiezen:renezzzz schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:25:
[...]
Ahh, excusses, ik zag net dat er ook een deel-1 was van dit XPS 17 topic....
[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1 geeft idd wat meer info.
Het is dus klaarblijkelijk de harde verbinding tussen CPU en Beeldscherm die er gewoonweg niet is met dit moederbord. Erg jammer, 3D is voor mij niet echt interresant, optimus vind ik wel belangrijk. En een niet 3d capable moederbord heeft dus slechts 2 geheugen sloten. Lekker handig van DELL.
"Zomaar" een nieuwe video kaart erin is proppen natuurlijk niet handig... Maar met een MXM-kaart kun je bij een defect tenminste uitwisselen zonder een nieuw moederbord te plaatsen... vooral na de garantie periode wel zo handig.
De 60Hz en 120Hz wordt dus automatisch geschakeld door de driver?

Sorry voor groot plaatje, maar dit is de enige resolutie waarop je een beetje alles duidelijk kunt zien.
Bij 3D switched hij volgens mij automatisch naar 120 Hz. Ik weet niet of dit klopt, maar volgens mij bespaart het batterij als je 'm lager zet (dus 120 Hz verbruikt meer energie dan 60 Hz).
[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 03-07-2011 14:05 ]
Verwijderd
konden we de gpu maar standje lager zetten.renezzzz schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:10:
Thx! Precies wat ik wilde weten....
Verwijderd
En als hij langs de douane moet en hij wordt eruit gevist betaal je de hoofdprijs vaakVerwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:01:
www.ebay.com
Verwijderd
Vrijdag ook maar even een Dell XPS 17 besteld maar kon nergens een optie vinden voor verlicht toetsenbord? Zit dit er standaard op want dat zou wel erg mooi zijn.
Hopelijk zo snel mogelijk binnen, men pc is namelijk al verkocht
Was het deze: http://cgi.ebay.nl/3D-Gla...ain_0&hash=item256302d872?Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:01:
www.ebay.com
Die is niet van Nvidia zelf dus vraag me af hoe de kwaliteit is.
Of HP envy 17 3D.Bad Brains schreef op zondag 03 juli 2011 @ 03:05:
Ontopic: Ik ben er nog steeds niet uit welke XPS configuratie te nemen.
- De 3D heeft de 9 cell batterij en die pootjes staan me niet aan.
- De configuratie met het NG scherm is de beste optie, maar ik heb zo'n scherm in een Sony laptop bekeken en dat was al niet heel best. Het blijft jammer dat er weinig info over dit scherm is te vinden.
- XPS 15 is weer wat klein, geen 2 HDD's (wil optische drive wel houden) en een zwakkere GPU.
Verwijderd
Zoek iemand met een xps 15 welke zijn 6-cel batterij voor een zacht prijsje wil ruilen voor jouw 9-cel batterij. Er zijn er vast zat die dat willen doen. Dat zou ik wel doen als ik een xps 15 had...
Overigens is het 3D scherm precies even goed als de schermen in de macbooks. Enkel de refreshrate verschilt.
Overigens is het 3D scherm precies even goed als de schermen in de macbooks. Enkel de refreshrate verschilt.
Dat is geen gek idee. Of Dell bellen met de vraag of toch die batterij erin te stoppen, maar wat zal dat met de batterijduur doen? Waarom moet je per se die batterij nemen van Dell?Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:53:
Zoek iemand met een xps 15 welke zijn 6-cel batterij voor een zacht prijsje wil ruilen voor jouw 9-cel batterij. Er zijn er vast zat die dat willen doen. Dat zou ik wel doen als ik een xps 15 had...
Verwijderd
nee orginele nvidia.Quan Vu schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:14:
[...]
Was het deze: http://cgi.ebay.nl/3D-Gla...ain_0&hash=item256302d872?
Die is niet van Nvidia zelf dus vraag me af hoe de kwaliteit is.
Het staat vast dat de 9-cell accu een langere accuduur en betere airflow geeft. Waarom Dell dit als standaardconfiguratie heeft bij de core i7-configuraties, weet alleen de sales&marketing afdeling van Dell. Waarschijnlijk wouden ze hiermee tegemoet komen aan de klachten over teveel warmte en te korte batterijlevensduur van de L701X met de Clarksdale core i7 processors. Weet dat de meeste klanten het verschil niet kennen tussen een Sandy Bridge en een Clarksdale i7xV0rtexx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:32:
[...]
Dat is geen gek idee. Of Dell bellen met de vraag of toch die batterij erin te stoppen, maar wat zal dat met de batterijduur doen? Waarom moet je per se die batterij nemen van Dell?
Waarom het zo moeilijk is een 6-cell accu te kiezen voor de core i7 heeft waarschijnlijk te maken met bureaucratische regeltjes. De verkopers kunnen het gewoon niet geven aangezien het systeem dit waarschijnlijk niet toe laat... Heb in ieder geval nog niemand gehoord die met success een core i7 + 6-cell accu ipv 9-cell heeft kunnen bestellen en dit ook zo heeft geleverd gekregen. Wel personen die 6-cell hadden besteld, 9-cell kregen en achteraf 6-cell kregen toegestuurd (wat eigenlijk neerkomt op gratis extra 9-cell
Verwijderd
Dat toetsenbord moet je er telefonisch bij bestellen. Wellicht kun je het nu nog regelen met de verkoop afdeling van Deel. Je moet er trouwens wel 40 euro voor betalen.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:48:
Vrijdag ook maar even een Dell XPS 17 besteld maar kon nergens een optie vinden voor verlicht toetsenbord? Zit dit er standaard op want dat zou wel erg mooi zijn.
Weet iemand een "quick" link naar het backlit tobo? En ook of ze dat voor 29 euri installeren? (of w/e het kost?)
Heb mijn XPS17 toendertijd moeten retourneren na aankomst omdat er een hoop fout was, daarna kon ik hem met backlit tobo niet meer bestellen.
Heb mijn XPS17 toendertijd moeten retourneren na aankomst omdat er een hoop fout was, daarna kon ik hem met backlit tobo niet meer bestellen.
De 9-cell heeft gewoon meer power, en dat vereisen de i7 + GT555M/GT550. Anders kan-ie niet gewoon op hoge kracht draaien.c-mattic schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:11:
[...]
Het staat vast dat de 9-cell accu een langere accuduur en betere airflow geeft. Waarom Dell dit als standaardconfiguratie heeft bij de core i7-configuraties, weet alleen de sales&marketing afdeling van Dell. Waarschijnlijk wouden ze hiermee tegemoet komen aan de klachten over teveel warmte en te korte batterijlevensduur van de L701X met de Clarksdale core i7 processors. Weet dat de meeste klanten het verschil niet kennen tussen een Sandy Bridge en een Clarksdale i7Of het ontwerp met 9-cell accu was meer geliefd bij hun focusgroepen en daarom kozen ze dit voor de premium-configuraties met core i7,... tal van redenen mogelijk.
Waarom het zo moeilijk is een 6-cell accu te kiezen voor de core i7 heeft waarschijnlijk te maken met bureaucratische regeltjes. De verkopers kunnen het gewoon niet geven aangezien het systeem dit waarschijnlijk niet toe laat... Heb in ieder geval nog niemand gehoord die met success een core i7 + 6-cell accu ipv 9-cell heeft kunnen bestellen en dit ook zo heeft geleverd gekregen. Wel personen die 6-cell hadden besteld, 9-cell kregen en achteraf 6-cell kregen toegestuurd (wat eigenlijk neerkomt op gratis extra 9-cell)
Ik heb trouwens een product review van de XPS 17 (l702x) getypt.
Exact, daar is de voeding voor.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:59:
De 6-cel kan net zo veel "power..." leveren als de 9-cel. Gewoon minder lang.
Anyone on het backlit tobo verhaal?
De 9-cel kan 34 W per uur meer leveren dan de 6-cel batterij.
Nee, hij heeft 34 Watt-uur meer capaciteit.Uniciteit schreef op maandag 04 juli 2011 @ 00:38:
De 9-cel kan 34 W per uur meer leveren dan de 6-cel batterij.
Dat wil zeggen, dat ie 34 uur langer 1W kan leveren, of 1 uur langer 34W, of elke andere combinatie.
Watt per uur wordt geschreven als W/h (delen door), en niet Wh (vermenigvuldigen)
Voor iedereen in de XPS17-thread: De Netgear PTV2000 HD Intel Wireless Display adapter lijkt nu in Nederland verkrijgbaar/leverbaar te zijn, zie mijn bericht in de XPS15-thread: plukkie3 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
Verwijderd
Net contact opgenomen met Dell maar ze zeggen mij dat hij niet meer leverbaar is. Opzich wel jammer want vond het toch wel een bepaalde meerwaarde hebben.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:17:
[...]
Dat toetsenbord moet je er telefonisch bij bestellen. Wellicht kun je het nu nog regelen met de verkoop afdeling van Deel. Je moet er trouwens wel 40 euro voor betalen.
Dat is wel een fracking dure WiFi ontvangen voor je tv als ik het zo lees. :-|plukkie3 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 03:05:
Voor iedereen in de XPS17-thread: De Netgear PTV2000 HD Intel Wireless Display adapter lijkt nu in Nederland verkrijgbaar/leverbaar te zijn, zie mijn bericht in de XPS15-thread: plukkie3 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
Daar koop je ook een leuke media center voor, die ook meteen al je downloads afhandeld.
Verwijderd
Dan heb ik zeker geluk gehad? Want heb hem donderdag nog kunnen bestellen.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:17:
[...]
Net contact opgenomen met Dell maar ze zeggen mij dat hij niet meer leverbaar is. Opzich wel jammer want vond het toch wel een bepaalde meerwaarde hebben.
Verwijderd
Heb net nog even gesproken met de verkoopafdeling, volgens hen is het wel gewoon mogelijk. Ze kon de order niet aanpassen, dan moest ze eerst deze cancellen en moest ik telefonisch een nieuwe bestelling aanmaken.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:23:
[...]
Dan heb ik zeker geluk gehad? Want heb hem donderdag nog kunnen bestellen.
Ga even kijken of dat financieel wil want moet eerst 4 dagen wachten voordat ik die €830 dan van Dell weerkrijg.
De laptop die ik besteld heb, is al in productie. Die ga ik niet meer cancellen voor een backlit toetsenbord, helemaal niet als de telefonische verkoop niet eenduidig is hierover. Vooral niet omdat ik de 10% korting, de 90 euro korting en het gratis verzenden nu heb.
Jammer dat het backlit tobo niet gewoon standaard is, je kunt het immers ook gewoon uitzetten als je het niet wil.
Ik hoop dat die backlit toetsenborden een keer los te koop zijn voor max. 30~40 euro, dat zet ik hem er zelf wel in.
Jammer dat het backlit tobo niet gewoon standaard is, je kunt het immers ook gewoon uitzetten als je het niet wil.
Ik hoop dat die backlit toetsenborden een keer los te koop zijn voor max. 30~40 euro, dat zet ik hem er zelf wel in.
Voor iedereen die betaald via iDeal: er zijn momenteel problemen met het doorgeven van de informatie tussen Global Collect en Dell.
Meer info in het Dell Levertijden Topic
Houd dus in de gaten of je een bevestiging van betaling ontvangt, en zo niet; bel met klantenservice.
Meer info in het Dell Levertijden Topic
Houd dus in de gaten of je een bevestiging van betaling ontvangt, en zo niet; bel met klantenservice.
Zoals velen heb ik ook de gehele thread gelezen en een eigen conclusie getrokken. 
Het wordt een XPS 17 met in ieder geval de volgende opties:
FHD 3D scherm
i7-2630 CPU
4 gb memory (ga nabellen of ik niet 1 strip van 4 kan krijgen, want dan bestel ik zelf wel een 4gb ergens anders erbij)
500 gb 7200-rpm schijf (bestel gelijk een SSD crucial 2,5 inch m4 schijf erbij)
Het enige waar ik mee zit zijn de volgende 2 punten:
* Heb een draadloos G netwerkje hier staan maar dat zal ik dan gaan vervangen door een router met G en N opties. Is dan het standaard kaartje genoeg (1000 versie) of is het verstandig hier ook een upgrade voor te doen.
* Dan de meest belangrijke vraag
Ik heb de handige excel lijst van Darkstone uitvoerig bekeken maar ik krijg met geen mogelijkheid de prijzen die hij krijgt. Ik doe blijkbaar iets verkeerd, maar ik vind het zonde om een laptop te bestellen terwijl ik hem makkelijk goedkoper had kunnen verkrijgen.\
Alvast enorm bedankt!
FHD 3D scherm
i7-2630 CPU
4 gb memory (ga nabellen of ik niet 1 strip van 4 kan krijgen, want dan bestel ik zelf wel een 4gb ergens anders erbij)
* Heb een draadloos G netwerkje hier staan maar dat zal ik dan gaan vervangen door een router met G en N opties. Is dan het standaard kaartje genoeg (1000 versie) of is het verstandig hier ook een upgrade voor te doen.
* Dan de meest belangrijke vraag
Alvast enorm bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door streelder op 04-07-2011 13:54 ]
Standaard kaartje is N geschikt. De middelste keuze heeft alleen bluetooth erbij en de duurste 2 antennes voor bereik op lange afstand.streelder schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:53:
Zoals velen heb ik ook de gehele thread gelezen en een eigen conclusie getrokken.
FHD 3D scherm
i7-2630 CPU
* Dan de meest belangrijke vraagIk heb de handige excel lijst van Darkstone uitvoerig bekeken maar ik krijg met geen mogelijkheid de prijzen die hij krijgt. Ik doe blijkbaar iets verkeerd, maar ik vind het zonde om een laptop te bestellen terwijl ik hem makkelijk goedkoper had kunnen verkrijgen.\
Alvast enorm bedankt!
Hoeveel heb je voor je configuratie besteld? Ik heb dezelfde config en heb 950 betaald. Dat is inclusief 60 euro en 10% waardebon.
Verwijderd
http://www.intel.com/Assets/PDF/prodbrief/323015.pdf pagina 3streelder schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:53:
FHD 3D scherm
i7-2630 CPU
* Dan de meest belangrijke vraagIk heb de handige excel lijst van Darkstone uitvoerig bekeken maar ik krijg met geen mogelijkheid de prijzen die hij krijgt. Ik doe blijkbaar iets verkeerd, maar ik vind het zonde om een laptop te bestellen terwijl ik hem makkelijk goedkoper had kunnen verkrijgen.\
Alvast enorm bedankt!
Als ik het systeem samenstel kom ik op 1072,- maar wanneer en hoe kun je de kortingen invoeren?Quan Vu schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:01:
[...]
Standaard kaartje is N geschikt. De middelste keuze heeft alleen bluetooth erbij en de duurste 2 antennes voor bereik op lange afstand.
Hoeveel heb je voor je configuratie besteld? Ik heb dezelfde config en heb 950 betaald. Dat is inclusief 60 euro en 10% waardebon.
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
EDIT: om het te verduidelijken, het is de standaard 1044,- variant met als extra
* de 6230 wifi kaart 23,75
* windows op een dvd 4,75
Gaat die 60 euro er standaard vanaf na bestellen?
En hoe kom je aan een 10 procent kortingsbon oid? en Waar vul je dit in
[ Voor 15% gewijzigd door streelder op 04-07-2011 14:13 ]
Verwijderd
Bij afrekenen van het winkelmantje kun je de waardebon invullen. Eerst pagina van dit topic staat een link naar de waardebonnen topic.streelder schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:08:
[...]
Als ik het systeem samenstel kom ik op 1067,- maar wanneer en hoe kun je de kortingen invoeren?
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Gaat die 60 euro er standaard vanaf na bestellen?
En hoe kom je aan een 10 procent kortingsbon oid? en Waar vul je dit in
Ik zal ook die even doorspittenVerwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:12:
[...]
Bij afrekenen van het winkelmantje kun je de waardebon invullen. Eerst pagina van dit topic staat een link naar de waardebonnen topic.
Maar dit geldt voor de 60 euro korting en 10 procent korting?
EDIT: Waardebon voor 10 procent korting is dus schaars
[ Voor 10% gewijzigd door streelder op 04-07-2011 14:22 ]
Verwijderd
Denk dat Dell expres de mensen de keuze niet geven omdat anders mensen gaan klagen met een tekorte accuduur als ze een 6-cel batterij bestellen ipv 9-cel batterij.xV0rtexx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:32:
[...]
Dat is geen gek idee. Of Dell bellen met de vraag of toch die batterij erin te stoppen, maar wat zal dat met de batterijduur doen? Waarom moet je per se die batterij nemen van Dell?
Verwijderd
Nee? Via de sheet krijg ik een prijs van € 929 met 3D en GT555m. Dat is deze config: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1streelder schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:53:
+lading kortingsbonnen.
Haha dat doe je goedVerwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:47:
[...]
Nee? Via de sheet krijg ik een prijs van € 929 met 3D en GT555m. Dat is deze config: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
+lading kortingsbonnen.
Ik doe het volgende:
* de 1044,- versie met als extra's
* Windows op een dvd 4,75
* 6230 wifi 23,75
* verzendkosten 29,00
Maakt een totaal van 1101,-
Kortingsbon 1: De code voor 60 euro korting gaat er dan af.
Maakt een totaal van 1041,-
Ik kom dus bij lange na niet aan de 929,- + 23,75 + 4,75 = 957,5
EDIT: Als ie zonder de extra wifi kaart en DVD 929 kost bestel ik hem gelijk maar hoe
[ Voor 7% gewijzigd door streelder op 04-07-2011 14:59 ]
Verwijderd
Je vergeet de 10% kortingsbon. Die zijn alleen nogal zeldzaam deze week... Ik heb er pas een gezien. Als je die hebt kom je wel aan de prijs in de sheet.
Oke super, alleen net even met dell gesproken 10 procent is alleen voor de zakelijke klant volgens hem. Maar de threads hier zeggen wel wat andersVerwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:21:
Je vergeet de 10% kortingsbon. Die zijn alleen nogal zeldzaam deze week... Ik heb er pas een gezien. Als je die hebt kom je wel aan de prijs in de sheet.
Dat wordt dus wachten totdat ik een 10 procent kortingsbon kan scoren.
Help mij de zomer door !
Zakelijk ammahoela, ik heb er 1 besteld zakelijk, maar onze accountmanager kwam gewoon met de lulpraat dat het een consumentenlaptop is en dus hij niets kan betekenen, hij had wel een Vostro waar ie korting op kon geven
ik kan een Dell XPS 17 L702X overnemen, maar hoe zit het eingelijk met die Service Tag van Dell . Heb je nu wel of niet een bon nodig om eventueel garantie te claimen indien nodig in de toekomst?
verkoper heeft me dit als bewijs gestuurd (tag zelf even weggehaald), dus Tag is ok lijkt me
Servicetag: ******** Servicetag wijzigen
Systeemtype: XPS XPS 17 (L702X)
Verzenddatum: 1-4-2011
Land: Netherlands
Beschrijving Leverancier Begindatum Einddatum Aantal resterende dagen
CAR DELL 1-4-2011 2-4-2012 274
verkoper heeft me dit als bewijs gestuurd (tag zelf even weggehaald), dus Tag is ok lijkt me
Servicetag: ******** Servicetag wijzigen
Systeemtype: XPS XPS 17 (L702X)
Verzenddatum: 1-4-2011
Land: Netherlands
Beschrijving Leverancier Begindatum Einddatum Aantal resterende dagen
CAR DELL 1-4-2011 2-4-2012 274
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Verwijderd
niet slimmer te rade te gaan waarom die hem zo snel alweer verkoopt?
En dell en service?? volgens mij zijn dat 2 tegen polen...
Maja polen krijgen dan ook maar ... betaald
En dell en service?? volgens mij zijn dat 2 tegen polen...
Maja polen krijgen dan ook maar ... betaald
Verwijderd
Nog 1 noobvraag,sorry:) Op mijn oude Laptop had ik Kaspersky en dat beviel me erg goed, deze had ook een virtual keyboard tegen keyhackers enzo. Op mijn XPS zit gratis Mcafee alleen hierop zit dus geen virtual keyboard. Heeft het virtuele keyboard van windows 7 dezelfde functie, tegen keyhackers?
Wat? Installeer gewoon een goede virusscanner, dan zit je al voor 99,9% gebeiteld. Firewall op je router doet de rest.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:36:
Nog 1 noobvraag,sorry:) Op mijn oude Laptop had ik Kaspersky en dat beviel me erg goed, deze had ook een virtual keyboard tegen keyhackers enzo. Op mijn XPS zit gratis Mcafee alleen hierop zit dus geen virtual keyboard. Heeft het virtuele keyboard van windows 7 dezelfde functie, tegen keyhackers?
Nog een kleine update. Ik zie net dat m'n xps 17 verzonden is. Hij is vanuit Korea naar China gegaan en hij is al aangemeld bij de Duitse douane. Nu kijken hoe snel UPS is.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:37:
[...]
Edit: het is precies andersom qua volgorde, ik had de tabel in de verkeerde volgorde gelezen. De nieuwste events staan bovenaan ipv onderaan.
[ Voor 14% gewijzigd door BounceMeister op 05-07-2011 08:56 ]
Verwijderd
A dan win jij vast, of hij moet bij de grens blijven steken ;-). Die van mij is nog 'steeds' in productieBounceMeister schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:44:
[...]
Nog een kleine update. Ik zie net dat m'n xps 17 verzonden is. Hij is vanuit Korea naar China gegaan en hij is al aangemeld bij de Duitse douane. Nu kijken hoe snel UPS is.
Edit: het is precies andersom qua volgorde, ik had de tabel in de verkeerde volgorde gelezen. De nieuwste events staan bovenaan ipv onderaan.
Fijn voor je dat het lekker snel gaat!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 09:42 ]
Ik probeer via de telefoon nog een backlight te bestellen, hij moet het vragen aan z'n manager maar belt me zo terug... 
Edit: Fijn ze hebben de offerte aangepast. Heb nu wel een backlight toetsenbord, dus dat is nog mogelijk.
Alleen heeft de verkoper de i7 met een i5 vervangen, de 555 3gb met een 550 1gb, de 9-cel door een 6-cel... Wordt weer bellen dus
. Maar had ik wel verwacht van Dell
Edit: Fijn ze hebben de offerte aangepast. Heb nu wel een backlight toetsenbord, dus dat is nog mogelijk.
Alleen heeft de verkoper de i7 met een i5 vervangen, de 555 3gb met een 550 1gb, de 9-cel door een 6-cel... Wordt weer bellen dus

[ Voor 53% gewijzigd door Initech op 05-07-2011 12:18 ]
XPS 17 3D en het bijplaatsen van een extra Harddisk/SSD:
Wordt er een tweede HDD-caddy bijgeleverd?
Of moet deze los bijbesteld worden?
Ja en, Nee.renezzzz schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:03:
Ik heb me rot lopen zoeken maar kan geen reviews van het FULL HD scherm vinden... iemand?
Is het zo dat je geen kortingsbonnen kan gebruiken met EPP?
Hier een foto van de order:
http://smg.photobucket.co...ion=view¤t=foto.jpg
Alvast bedankt!
Is het zo dat je geen kortingsbonnen kan gebruiken met EPP?
Hier een foto van de order:
http://smg.photobucket.co...ion=view¤t=foto.jpg
Alvast bedankt!
[ Voor 32% gewijzigd door SuperVliegNL op 05-07-2011 14:39 ]
Kijk eens op notebookcheck.net naar de review van de XPS 17. Dat is het 3D scherm; van het AntiGlare scherm heb ik nog geen review gelezen.SuperVliegNL schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:30:
Ik heb me rot lopen zoeken maar kan geen reviews van het FULL HD scherm vinden... iemand?
[...]
Iemand al een idee of er AZERTY toetsenborden leverbaar zijn met backlight? Op de site zie ik nog niks, maar misschien dat andere via de telefoon al wat te weten zijn gekomen?
[ Voor 40% gewijzigd door Rafael op 05-07-2011 15:33 ]
Krijg je pas als je ook effectief een 2de HD/SSD bijkoopt. Standaard leveren ze die NIET mee. Het leukste van al is, dat ze die ook niet los verkopen. Als je achteraf nog zo'n caddy wil, moet je die dus zoeken op eBay of elders...renezzzz schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:03:
(Mijn ervaring van m'n Studio 17, en verhalen op internet, zou me sterk verbazen als ze die bij dit model ineens wel meegeven)
Edit @ hieronder:
Ja, daar zeggen ze van wel, maar ik zou er niet van uit durven gaan...Beide Slots sind problemlos zugänglich, der nötige Einbaurahmen ist vormontiert.
[ Voor 25% gewijzigd door Tweaker36 op 05-07-2011 15:46 ]
normaal gesproken zou ik dat wel ff willen checken, maar de mijne staat plankgas te renderen (al een halve dag met 4 cores/8 threads @ 2,6 GHz).
Over 48 uur ofzo issie gereed; dan nog ff afkoelen en dan wil ik het wel ff controleren...
Over 48 uur ofzo issie gereed; dan nog ff afkoelen en dan wil ik het wel ff controleren...
Ja, in de mijne zit een 2de caddy erbij in.renezzzz schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:03:
nee, hoeft dus niet besteld te worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Vae Victis op 05-07-2011 16:11 ]
Het antwoord is al gegeven, deze zit er gewoon in.Tweaker36 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:40:
[...]
Krijg je pas als je ook effectief een 2de HD/SSD bijkoopt. Standaard leveren ze die NIET mee. Het leukste van al is, dat ze die ook niet los verkopen. Als je achteraf nog zo'n caddy wil, moet je die dus zoeken op eBay of elders...
Als je het niet weet, zet er dan niet in grote letters niet bij. Niet?
Vanmorgen een offerte besproken met de verkoper via de telefoon, maar de offerte die ik binnen kreeg klopte niet... Er stond verwachte leveringsdatum 28-7.
Net via Dell chat de volgende systemen besteld:
XPS 172e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Productomschrijving
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
OS Media MUI Windows® 7 Home Premium (64 BIT) Resource DVD
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
1 year of coverage included with your PC
No Accidental Damage Protection
DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TvTuner niet inbegrepen
N05X7M06
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
XPS L702x Resource DVD
150W AC Adaptor
Geen draagtas
European 250V Power Cord
Mobile Broadband Not Included
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Totaal:
€998,27 p/st
En nu leveringsdatum 20-7
Bedankt Darkstone
Net via Dell chat de volgende systemen besteld:
XPS 172e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Productomschrijving
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
OS Media MUI Windows® 7 Home Premium (64 BIT) Resource DVD
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
1 year of coverage included with your PC
No Accidental Damage Protection
DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TvTuner niet inbegrepen
N05X7M06
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
XPS L702x Resource DVD
150W AC Adaptor
Geen draagtas
European 250V Power Cord
Mobile Broadband Not Included
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Totaal:
€998,27 p/st
En nu leveringsdatum 20-7
Bedankt Darkstone
Even voor de zekerheid, want het is toch een Dell..Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:50:
De 3D versie heeft 4 sloten. Koop pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 en je hebt een totaal van 12GB.
Heeft iemand de door Darkstone genoemde Corsair so-dimmetjes werkend in een XPS17 3D waar de standaard 2x2GB nog in zit?
PS, de laptop is nu in Keulen, als het goed is wordt ie morgen bezorgd!
[ Voor 3% gewijzigd door BounceMeister op 05-07-2011 21:49 ]
Verwijderd
Ik raad precies die DIMM als weken aan, nog niemand met problemen. Computers zijn niet meer zo kieskeurig met RAM tegenwoordig.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 22:11 ]
Zelf heb ik geprobeerd om 4 Mushkin 4 Gb modules in mijn XPS 17 te zetten.
Dat leek goed te gaan maar toch had ik af en toe een Bluescreen. Ook wilden sommige (Windows) updates niet installeren. En een database programma wat eigenlijk nooit problemen geeft loopt af en toe vast.
Nachtenlang Windows memory diagnostics gedraaid, Memtest86 etc. Geen enkel programma gaf foutmeldingen bij de geheugentesten. Maar toch af en toe vreemde vastlopers.
Uiteindelijk nadat steeds dezelfde windows update niet geinstalleerd kon worden heb ik de oude 2 x 2 GB er weer ingezet. En alle updates liepen weer gewoon door en ik ben geen foutmelding meer tegengekomen.
Dus er is iets vreemds aan de hand geweest. Gelukkig kon ik het geheugen zo weer terug brengen naar Mycom, maar het probleem zat waarsch. niet in het geheugen.
Dell zei dat ik Dell geheugen moest kopen anders konden ze me niet helpen.
Dat ga ik nu maar doen, maar ik verwacht dat ik ook met 16GB Dell geheugen wel weer problemen zal krijgen. Ik heb namelijk ergens gelezen dat 16 GB soms fouten kan geven bij bepaalde moederbord series. Die kan ik dan vervolgens wel weer laten vervangen, maar wel jammer dat ik nu tegen beter weten in eerst Dell geheugen moet kopen om van garantie gebruik te kunnen maken. Is toch 70 Euro duurder.
Dat leek goed te gaan maar toch had ik af en toe een Bluescreen. Ook wilden sommige (Windows) updates niet installeren. En een database programma wat eigenlijk nooit problemen geeft loopt af en toe vast.
Nachtenlang Windows memory diagnostics gedraaid, Memtest86 etc. Geen enkel programma gaf foutmeldingen bij de geheugentesten. Maar toch af en toe vreemde vastlopers.
Uiteindelijk nadat steeds dezelfde windows update niet geinstalleerd kon worden heb ik de oude 2 x 2 GB er weer ingezet. En alle updates liepen weer gewoon door en ik ben geen foutmelding meer tegengekomen.
Dus er is iets vreemds aan de hand geweest. Gelukkig kon ik het geheugen zo weer terug brengen naar Mycom, maar het probleem zat waarsch. niet in het geheugen.
Dell zei dat ik Dell geheugen moest kopen anders konden ze me niet helpen.
Dat ga ik nu maar doen, maar ik verwacht dat ik ook met 16GB Dell geheugen wel weer problemen zal krijgen. Ik heb namelijk ergens gelezen dat 16 GB soms fouten kan geven bij bepaalde moederbord series. Die kan ik dan vervolgens wel weer laten vervangen, maar wel jammer dat ik nu tegen beter weten in eerst Dell geheugen moet kopen om van garantie gebruik te kunnen maken. Is toch 70 Euro duurder.
Dit topic is gesloten.