Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 53 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:00
QTS 4.3.3.0619 Build 20180716

[Important Notes]

- For the status of QTS updates and maintenance for your NAS model, visit https://www.qnap.com/en/product/eol.php

- QTS 4.3.3 is the final available firmware update for the following models:

TS-112P, TAS-168, TAS-268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-03-2023
QTS 4.3.3 gebruikers installeren beter de 4.3.3.0628 want bovenstaande heeft een bug in de cloud backup!

QNAPclub België / Nederland forum - App store - twitter @qnapclub_be_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Is er iemand bekend met het compleet missen van de config op de Qnap systeem? Hier een Qnap server en van de 1 op andere moment niet meer benaderbaar. df -h gaf een partitie op 100%, RAID config intact (4x4TB RAID6, 1.5TB in gebruik) en na een reboot is de nas niet meer benaderbaar. Kijk je weer (df -h) en geen RAID config meer zichtbaar. UI geeft dat het systeem geherinitialiseerd moet worden.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rikadoo schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:04:
Is er iemand bekend met het compleet missen van de config op de Qnap systeem? Hier een Qnap server en van de 1 op andere moment niet meer benaderbaar. df -h gaf een partitie op 100%, RAID config intact (4x4TB RAID6, 1.5TB in gebruik) en na een reboot is de nas niet meer benaderbaar. Kijk je weer (df -h) en geen RAID config meer zichtbaar. UI geeft dat het systeem geherinitialiseerd moet worden.
Die partitie op 100% klinkt niet handig. Welke partitie was dat dan?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:47:
[...]

Die partitie op 100% klinkt niet handig. Welke partitie was dat dan?
Weet ik niet meer....

Even verder gekeken met md_checker en de raid6 config is er nog maar offline. alle disken zijn active.

Met dit commando kan ik de disken weer online krijgen, maar na een reboot van de server is de RAID6 weer offline...
code:
1
mdadm -AfR /dev/md0 /dev/sda3 /dev/sdb3 /dev/sdc3 /dev/sdd3

[ Voor 45% gewijzigd door rikadoo op 08-08-2018 13:57 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Laatst online: 04-09-2023
Mag ik eens advies vragen of 500€ voor een QNAP TS-453PRO + 3x WD RED 4TB zijn geld waard is?

QNAP TS-453PRO: pricewatch: QNAP TS-453 Pro (8GB geheugen)

Ik zit al even te zoeken naar een NAS die geschikt is om Plex server te draaien en waar ik niet veel tijd en moeite moet insteken (klein kindje, grote verbouwing... DIY zit op een laag pitje :s )
En om eerlijk te zijn zie ik door het bos de bomen niet meer.

Eerst dacht ik toekomst gericht een NAS te kopen zoals
Synology DS918+: pricewatch: Synology DiskStation DS918+

Maar als onze verbouwing af is (en dus volledig netwerk) in +-5 jaar en kinderen worden de grootverbruikers +-10 jaar; denk ik dat ik liever nu iets uit te middenmoot koop en in 5 à 7 jaar een topmodel koop. Voor nu dan zoiets als:

WD MyCloud Pro PR2100 incl. 8TB WD RED voor 629€: pricewatch: WD My Cloud Pro PR2100 8TB
QNAP TS-253A (4GB ram) voor 398€ pricewatch: QNAP TS-253A (4GB ram)

M.a.w., is de QNAP TS-253PRO +12GB voor 500€ zijn geld waard en kwalitatief genoeg voor de volgende 5 à 7 jaar? Of schatten jullie de levensduur van een nas sowieso maar op 7 jaar? En is de QNAP TS-453PRO al gedateerd (eerste prijs in 2014)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
rikadoo schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:04:
De NAS houdt zelf backups bij van de config, kijk eens onder /share/CACHEDEV1_DATA/.@backup_config (inloggen via SSH)

Anders QNAP support laten kijken en fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
cococless schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:55:
M.a.w., is de QNAP TS-253PRO +12GB voor 500€ zijn geld waard en kwalitatief genoeg voor de volgende 5 à 7 jaar? Of schatten jullie de levensduur van een nas sowieso maar op 7 jaar? En is de QNAP TS-453PRO al gedateerd (eerste prijs in 2014)?
De oorspronkelijke TS-453 die je voor hebt is inderdaad al gedateerd als je 'm nog 7 jaar wil gebruiken: binnen een paar jaar misschien geen FW updates meer.
Dan liever een 2-bay die recenter is en binnen een paar jaar de schijven upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
qnapclub schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:30:
[...]

De NAS houdt zelf backups bij van de config, kijk eens onder /share/CACHEDEV1_DATA/.@backup_config (inloggen via SSH)

Kan ik helaas niet vinden die map, ik ga een ticket inschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:55

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

qnapclub schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:30:
[...]

Klopt, mijn config was ook ooit eens stuk (hoe ziet die er eigenlijk uit?)
Belletje gedaan naar QNAP, en ze vroegen me of ik Teamviewer wou installeren. Ik had liever dat ze gewoon via SSH op de QNAP konden komen, en heb toen even poort 22 open gezet voor ze. Een kwartiertje frotten op afstand voor hen en de boel werkte weer _O_.

Gewoon goede support!

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 20:13
Er is ook weer een nieuwe versie van de firmware: 4.3.4.0675 build 20180810
Iemand deze al geinstalleerd? Ik ben een beetje huiverig om de firmware te updaten aangezien er de laatste tijd nogal eens een firmware werd terug getrokken.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Er is ook een nieuwe 4.3.3.0644 met de twee security fixes uit 4.3.4.0675

En volgende week komt 4.3.5 uit in beta :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:22
Ik heb op dit moment nog een TS-219PII (arm) en zit er aan te denken eens een nieuwe nas aan te schaffen, voornamelijk vanwege de processor, veel apps zijn Intel based.
De huidige schijven zijn nieuw en draaien in raid1.

De reden dat ik weer naar qnap kijk is vanwege de migratie. Ik wil dus eigenlijk de data op de disks niet verliezen. Ik heb uiteraard een backup van de belangrijke zaken, maar niet van alles en wil dus een migratie doen naar een nieuwe nas, met behoud van data.

Als ik kijk naar een nieuwe qnap nas, dan kom ik eigenlijk uit bij de TS-251+
Deze is er echter al een tijdje, is dit een verstandige keuze, als opvolger voor mijn oude Nas? En is een migratie een beetje betrouwbaar?
Ik stream overigens niet, ik gebruik de nas voornamelijk als fileserver, OpenVPN server en wil nu een Unifi controller gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:47
Heb onlangs de TS-431X(2) - 10Gb gekocht, ik ben nog niet heel erg enthousiast. De GUI voelt toch nog niet helemaal af. Kom van een Synology DS414 af.

Jammer dat de ARM CPU geen virtualisation station ondersteund (vanwege VT-d en Intel binaries), gelukkig kan ik met Docker en LXC ook goed af.

Als ik in container station zoek op Debian krijg Debian 8, maar dat is de oldstable versie. Is er ook een community repo waar wat nieuwere versies van Linux OS-en beschikbaar zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Vaevictis_ op 19-08-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
rinkel schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:44:
Ik heb op dit moment nog een TS-219PII (arm) en zit er aan te denken eens een nieuwe nas aan te schaffen, voornamelijk vanwege de processor, veel apps zijn Intel based.
De huidige schijven zijn nieuw en draaien in raid1.

De reden dat ik weer naar qnap kijk is vanwege de migratie. Ik wil dus eigenlijk de data op de disks niet verliezen. Ik heb uiteraard een backup van de belangrijke zaken, maar niet van alles en wil dus een migratie doen naar een nieuwe nas, met behoud van data.

Als ik kijk naar een nieuwe qnap nas, dan kom ik eigenlijk uit bij de TS-251+
Deze is er echter al een tijdje, is dit een verstandige keuze, als opvolger voor mijn oude Nas? En is een migratie een beetje betrouwbaar?
Ik stream overigens niet, ik gebruik de nas voornamelijk als fileserver, OpenVPN server en wil nu een Unifi controller gaan draaien.
Heb NAS migratie nog nooit mis zien gaan, maar toch vind ik een backup altijd wenselijk (altijd, niet enkel bij migratie)

Sinds een tijdje houdt QNAP er een kortere firmware support cyclus op na, ik denk dat ze na 3 jaar enkel nog security fixes geven en wat later niks meer. Dus een recent model kopen is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 08:21

duhuh

duh...

Zojuist heb ik een Qnap ts-451 gekocht bij een kingloopwinkel (voor deze prijs onmogelijk te laten liggen 8)7 ) Echter zonder adaptor. :'( heeft iemand dezelfde Qnap en zou je dan even een foto kunnen maken van de details die op de adaptor staan ? bij voorbaat Dank ! ;)

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@duhuh Het ziet eruit als een hele standaard 5.5mm/2.1mm 12V plug. Je moet alleen zorgen dat ie voldoende Watt levert. Volgens de QNAP-site zelf is dat 90W. Dus je zoekopdracht is simpel: [google=90W 12V power supply]. Ik zag er bij Marktplaats een van 30 euro maar met wat slim shoppen (wat dacht je van de kringloop? ;)) kun je ze vast goedkoper vinden d:)b

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 23:33
Ik heb sinds een paar weken tijd, dat mijn Qnap Club App store geen updates meer laat zijn van 'My Apps'. Ik weet dat er updates beschikbaar zijn, maar ik zie dus geen update icoon bij de desbetreffende Apps. Hebben andere hier ook 'last' van?

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansat
[BETA] [Firmware] QTS 4.3.5.0683 build 20180830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
iDEOwen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:42:
Ik heb sinds een paar weken tijd, dat mijn Qnap Club App store geen updates meer laat zijn van 'My Apps'. Ik weet dat er updates beschikbaar zijn, maar ik zie dus geen update icoon bij de desbetreffende Apps. Hebben andere hier ook 'last' van?
Heb inderdaad hetzelfde, ik kijk niet heel vaak voor updates, maar inderdaad al heel lang niks bijgwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 23:33
Exocet schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:00:
[...]

Heb inderdaad hetzelfde, ik kijk niet heel vaak voor updates, maar inderdaad al heel lang niks bijgwerkt.
Het gekke is dat als ik in de store kijk wel de nieuwste versie zie, maar dan niet bij het update venster... vreemd...

Apple Certified Worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qnapclub
Ik weet dat App Center het lastig heeft met het aantal apps dat de qnapclub repo heeft, komt doordat alle apps en hun details in één xml zitten. Misschien is je probleem hieraan gerelateerd.

QNAP is op de hoogte maar ik weet verder niet wat ze er aan gaan doen.

EDIT: ik zie nu ook dat er een bug ticket open staat voor update problemen met 3rd-party repo's, met status confirmed.

[ Voor 18% gewijzigd door qnapclub op 03-09-2018 10:40 ]

• qnapclub
QTS 4.3.4.0695 (2018-08-30) is nu beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Nu beschikbaar:
4.2.6 bugfixes (2018-08-29)
4.3.3.0663 bugfixes (2018-08-29)
4.3.4.0695 bugfixes (2018-08-30)
4.3.5.0691 beta 2 (2018-09-07)

[ Voor 28% gewijzigd door qnapclub op 11-09-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik heb een probleem met de standaard DLNA client op mijn 451A. Hij lijkt niet automatisch te updaten én de recently watched/added folders updaten helemaal niet. Een gewone update force ik door de media library te scannen en dan de DLNA service uit en aan te zetten. Maar dit lijkt mij allemaal niet de bedoeling. Iemand een oplossing?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
qnapclub schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:43:
Ik weet dat App Center het lastig heeft met het aantal apps dat de qnapclub repo heeft, komt doordat alle apps en hun details in één xml zitten. Misschien is je probleem hieraan gerelateerd.

QNAP is op de hoogte maar ik weet verder niet wat ze er aan gaan doen.

EDIT: ik zie nu ook dat er een bug ticket open staat voor update problemen met 3rd-party repo's, met status confirmed.
Heb je een link naar dit ticket , ben benieuwd naar de status.

Kwam deze post tegen op Reddit, maar dat biedt geen oplossing:
https://www.reddit.com/r/...ter_3rd_party_repo_issue/
Het beschreven probleem in de 3rd_pkg_v2.conf file heb ik niet.

Net ook even geprobeerd een nieuwe app te installeren, dat werkt gewoon.

[ Voor 19% gewijzigd door Exocet op 13-09-2018 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qnapclub
Exocet schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:07:
[...]

Heb je een link naar dit ticket , ben benieuwd naar de status.

Kwam deze post tegen op Reddit, maar dat biedt geen oplossing:
https://www.reddit.com/r/...ter_3rd_party_repo_issue/
Het beschreven probleem in de 3rd_pkg_v2.conf file heb ik niet.

Net ook even geprobeerd een nieuwe app te installeren, dat werkt gewoon.
Link naar het ticket helpt je niet want het is een gesloten tracker. Er zijn er trouwens twee: ik heb toegang tot een bugtracker voor qnapclubs en vaste beta testers, en dan is er nog een interne waar ik niet aan kan, maar als een ticket bevestigd is voegt qnap een link naar die interne tracker toe om opvolging mogelijk te maken voor hen. Zo weet ik van die tweede tracker ;)

Deze bug werd op 9 augustus bevestigd en geopend op hun interne tracker. Dus het staat op de todo van R&D.

Ter info, de juiste link voor de NL versie is
https://qnapclub.eu/nl/repo.xml

De config file waarin de externe repo's staan is
/etc/config/3rd_pkg_v2.conf

Bij mij staat daar:
[7d442c31b95836a52cb8484b9c3818cd]
store = 7d442c31b95836a52cb8484b9c3818cd
d = qnapclub
u = https://qnapclub.eu/nl/repo.xml
user =
pw =
En dan is er de lijst van apps:
/etc/config/qpkg.conf

en een voorbeeld van een app entry (die de 3rd party appstore refereert):
[QJDK8]
Name = QJDK8
Class = null
Status = complete
Build = 20180429
Display_Name = Oracle JDK8
Version = 1.8.172
Author = QoolBox
QPKG_File = QJDK8.qpkg
Date = 2018-05-23
Shell = /share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/QJDK8/QJDK8.sh
Volume_Select = 3
Install_Path = /share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/QJDK8
RC_Number = 109
Visible = 2
Enable = TRUE
store = 7d442c31b95836a52cb8484b9c3818cd
Official = 0

Anoniem: 159816

Anoniem: 159816 schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:43:
Ik heb een probleem met de standaard DLNA client op mijn 451A. Hij lijkt niet automatisch te updaten én de recently watched/added folders updaten helemaal niet. Een gewone update force ik door de media library te scannen en dan de DLNA service uit en aan te zetten. Maar dit lijkt mij allemaal niet de bedoeling. Iemand een oplossing?
Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Niet direct... je kan een andere DLNA draaien? Klagen bij support kan ook. Of eens de media library resetten en herscannen, maar dat kan een behoorlijk werkje zijn voor de NAS als je collectie groot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:12

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb een kleine maand nu een Qnap TS-231p draaien, alleen zie ik al een tijdje de fan speed niet meer in het dashboard. In plaats daarvan staat er een compleet onzin getal. Als ik via de commandline de fan speed opvraag, krijg ik -1 als waarde terug.

De fan draait echter wel.

Wat zou dit kunnen veroorzaken? Ik zou het namelijk wel zo prettig vinden om de fan speed te kunnen uitlezen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Geeft de NAS een foutmelding? Lijkt me hoe dan ook een fout die je best aan de helpdesk doorgeeft...

• hansat
QTS 4.3.5.0713 build 20180928

[Important Notes]
- The RADVD service previously did not have an outgoing interface. Please reconfigure the RADVD service after upgrading.
- Due to security concerns, support for "Wi-Fi ad-hoc mode" has been removed.
- This QTS update changes the file system of the system partition to ext4 for ARM-based models with Annapurna Labs processors. For data security reasons, you are not able to downgrade QTS to a previous version after this update.
Affected models: TS-131P, TS-231P, TS-431P, TS-531P, TS-231+, TS-431+, TS-231P2, TS-431P2, TS-431X, TS-431X2, TS-531X, TS-831X, TS-1231XU-RP, TS-1231XU, TS-831XU-RP, TS-831XU, TS-431XU-RP, TS-431XU, TS-431XeU, and TS-1635.
- For the status of QTS updates and maintenance for your NAS model, visit https://www.qnap.com/en/product/eol.php
- When QTS 4.3.x is installed on NAS models running on 64-bit Intel and AMD processors, some applications may not be supported. To check if installed apps on your NAS are compatible with QTS 4.3.x, download the QTS 64-bit compatibility tool and install it on your current QTS build. (https://download.qnap.com/QPKG/CF64_0.1-1114.qpkg.zip)
- Below are the kernel versions for the NAS models supported by QTS 4.3.5:
kernel 3.10.20: TS-128, TS-228
kernel 3.2.26: TS-x31, TS-x31U
kernel 4.2.8: HS-251, SS-x79U, TS-x79, TS-x79U, TS-x70, TS-x70U, TVS-x70, TS-x31P, TS-x31P2, TS-x31+, TS-x31X, TS-x31XU, TS-x28A, TS- x35, TS-x51, TS-x51A, TS-x51U, TS-x53, TS-x53A, TBS-x53A, TS-x53B, TS-x53BU, TS-x53S, IS-453S, TS-x53U, TVS-x63, TS-x63, TS-x63U, TS-x73U, TS-x77, TVS-x80, TS-x80, TVS-x80U, TS-x80U, TVS-x82, TVS-x82S, TVS-1582TU, TS-x85, TES-x85U, TDS-16489U, TVS-x71, TVS-x71U, TVS-x73
- Due to the limitations of future kernel updates, QTS 4.3.5 is the final available QTS update for the following NAS models: TS-EC1679U-SAS-RP, TS-EC1679U-RP, TS-1679U-RP, TS-EC1279U-SAS-RP, TS-EC1279U-RP, TS-1279U-RP, TS-1079 Pro, TS-EC879U-RP, TS-879U-RP, TS-1270U-RP, TS-870U-RP, TS-470U-RP, TS-470U-SP, TS-879 Pro, TVS-870, TS-870 Pro, TS-870, TVS-670, TS-670 Pro, TS-670, TVS-470, TS-470 Pro, and TS-470.
- Due to the limitations of non-expandable memory capacity and 32-bit processor architecture, starting from QTS 4.3.5, the TS-128 and TS-228 no longer support Container Station and all the dependent applications, including Notes Station 3, Qcontactz, QcalAgent, AWS Greengrass, and QIoT Suite Life.

[Known Issues]
- Storage & Snapshots still moves the data in a shared folder to another tier even if auto-tiering is disabled for the shared folder.
- QTS automatically disables and then enables Media Streaming Add-on after the NAS IP address changes.
- Users cannot migrate the system from an NAS installed with QTS 4.3.5 to another NAS installed with QTS 4.3.4 by relocating the disks.

[New feature]

Archive Manager
- Added support for Panasonic Blu-ray archival devices.
- Added QNAP Hybrid Archival Manager.

File Station
- Upgraded the Remote Mount service. It now supports SMBv2 and SMBv3.
- After installing Image2PDF, users can access Image2PDF functions directly from the context menu when selecting images.

HD Station
- HD Station apps can now be installed and managed directly through the QTS App Center.

Installation
- Added cloud installation support through IPv6.

Music Station
- Added support for DLNA Media Server.

Network
- Added a software-defined switch mode.
- Added support for ARM-AL models.
- Added support for stateful/stateless auto-configuration of IPv6 addresses.
- Each network interface now supports separate IPv6 RADVD services.
- Added support for reserved IPs with the IPv4 DHCP service.
- Added support for IPv4 & IPv6 static routing.
- Added more DDNS service providers.
- Added support for customized DDNS.
- Allows multiple DDNS service.
- Added a network topology map for virtual and physical networking.
- Added location information for network and USB-WiFi adapters.
- Added VPN/PPPoE connection status to the overview page.
- Added support to display smart offload features when using QNAP network adapters.
- Moved all system default gateway settings to the interface page.
- VPN/PPPoE connections can now be used as the system default gateway.
- Updated interface for WiFi connections.
- Added support for QNAP PCIe WiFi cards (QWA-AC 2600) in client mode.

Notification Center
- Added support for sending notifications via SMS providers, including Nexmo, Twilio, and Clickatell.
- Added support for Overview and History in Notification Center.
- Added support for 23 languages for notification messages.
- Added support for creating custom notification rules to specify notification criteria, including application categories, severity levels, and keywords.
- Delivery method and message recipient settings are now more flexible.
- Added support for creating multiple notification rules at the same time.
- Added support for sending notifications for a single system event.
- Added Outlook as an SMTP service option.
- Added support for sending notifications via instant messaging applications, including Skype and Facebook Messenger.

QTS - discrete GPU
- Users of certain NAS models can now assign discrete GPU card resources to Container Station (QuAI).
- Added support for multiple discrete GPU cards for certain NAS models.

QTS Desktop
- Certain NAS models can now be configured to play music to help users locate their NAS.

QTS System
- Pre-configured the QTS port to 5000/5001 and WebDAV port to 5007/5008 for certain China-specific NAS models.
- Enhanced the shutdown process user interface. Users can now monitor the status of running applications as the system shuts down.

SAMBA
- Added Microsoft Networking Advanced Options for ABE (access-based enumeration) and ABSE (access-based share enumeration).
- After installing Qsirch, Mac users can now use Spotlight to search files in their mounted QNAP NAS.
- Added a shared folder backup option. This addresses a known issue in macOS High Sierra 10.13.4 and later versions that prevented QTS users from using Time Machine to back up data from their Mac to their QNAP NAS through SMB shared folders.

Storage
- One-time snapshots for file-based LUNs are no longer available, as file-based LUNs can now be protected by volume snapshots.
- Added support for configuring SSD over-provisioning on SSD RAID groups used for SSD cache, storage pools, and static volumes.
- Added support for using RAID 5 and RAID 6 on SSD cache.
- Added support for shrinking thick and thin volumes and converting thin volumes to thick volumes.
- Added support for write-only SSD cache.
- Storage & Snapshots can now perform SSD Trim when creating or enabling SSD cache and when enabling or disabling SSD cache storage.
- Snapshot Manager now allows users to browse, restore, and revert snapshots from a remote Snapshot Vault.
- Added support for exporting or importing source copies when creating snapshot replica jobs.
- Storage & Snapshots now provides support for Seagate IronWolf Health Management (IHM) when compatible Seagate IronWolf drives are detected.
- When creating VJBOD, users can now select interfaces that support the iSER protocol (based on RoCE) to enable iSER connection.
- Added SSD Profiling Tool. This utility tests SSD storage settings such as over-provisioning to help determine the best SSD configuration for your NAS.
- Added LUN Import/Export. This feature enables you to export a snapshot as an image file, which you can use to create or revert a volume/LUN on another QNAP NAS.
- You can now detach and then remove a disk from a RAID group of type: RAID 1, 5, 6, 10.

[Enhancement]

Network
- NCSI (Network Connectivity Status Indicator) services can now be disabled.
- Network interfaces can now display customized names.
- Each network interface now has separate DNS settings.

Resource Monitor
- Added GPU usage statistics in Resource Monitor.

SAMBA
- Added symbolic links options in Microsoft Networking Advanced Options. These allow users to use symbolic links to find and open files.
- Added a new restriction setting in Microsoft Networking Advanced Options. Newly shipped NAS models are now pre-configured to restrict the access of anonymous users, including the Guest account.

Storage
- QNAP recommends performing a file system check for all data volumes after updating QTS to 4.3.5 to upgrade the file system for better system performance and stability.
- Due to a file system upgrade, NAS models with Annapurna Labs processors no longer support downgrading QTS.
- Due to a change in storage architecture, downgrading QTS is no longer allowed when SSD cache is enabled.
- Lowered the memory requirement for using Qtier auto tiering.
- QTS now automatically flushes SSD cache data and upgrades SSD cache after a QTS update.
- Improved the log format of volume, snapshot, and SSD cache features to better integrate with Notification Center.
- Users no longer need to wait for cache flushing when taking snapshots for storage spaces where SSD cache is enabled.
- Added support for performing space reclamation on encrypted thin volumes.
- Added sound effects for snapshots that are taken manually.
- Users can now revert snapshots even when less than 10% of storage pool space is available.
- Enhanced the efficiency of LUN backup and renamed the feature to "LUN Import/Export".
- iSCSI targets and LUNs now have their respective creation wizards.
- Added the option to prevent users from recovering files from snapshots using the "Previous Versions" feature in Windows.
- Added support for formatting external drives to exFAT. (The exFAT license is required.)
- Storage & Snapshots now displays a disk's manufacturer, and its capacity in both binary and decimal format.
- Storage & Snapshots now displays supported ATA commands and advanced features for SSDs.
- QTS increases fan speeds to maximum if the temperature of a disk reaches the temperature warning threshold.
- Added different views for SSD Profiling Tool test results.
- After backing up an encrypted volume or LUN using Snapshot Replica, you can unlock and access the encrypted snapshots on the destination NAS.

System Logs
- System Event Logs now display the application and category information for log entries.

File Station
- Added a lock/unlock encrypted volume feature in File Station.

Installation
- Removed the storage settings from the quick installation wizard. Administrators can still configure the storage settings in QTS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qnapclub
Ondertussen is er al een eerste bugfix release voor 4.3.5 (4.3.5.0722)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik krijg steeds deze melding na de fw upgrade naar 4.3.5.

Network & Virtual Switch fixed errors in your original system configuration during the migration to QTS 4.3.5. See the details below.
The IP and gateway masks were in defferent segments. The gateway setting was cleared. => Adapter 2
DNS settings are available on each adapter. If you previously selected "Fixed DNS" before migration, the first two active settings on each adapter are now selected.

Heb CS en VS en LS verwijderd om vervolgens all Virtual switches te kunnen verwijderen.
Heb maar 1 NIC in gebruik.

Krijg deze melding niet weg.

Het is ook niet alleen de melding maar was alle internet connectie kwijt binnen mijn containers. Gek genoeg geen probleem in mijn virtual machines die op dezelfde switch zaten.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiSaE
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:35
Tranzy schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:55:
Ik krijg steeds deze melding na de fw upgrade naar 4.3.5.

Network & Virtual Switch fixed errors in your original system configuration during the migration to QTS 4.3.5. See the details below.
The IP and gateway masks were in defferent segments. The gateway setting was cleared. => Adapter 2
DNS settings are available on each adapter. If you previously selected "Fixed DNS" before migration, the first two active settings on each adapter are now selected.

Heb CS en VS en LS verwijderd om vervolgens all Virtual switches te kunnen verwijderen.
Heb maar 1 NIC in gebruik.

Krijg deze melding niet weg.

Het is ook niet alleen de melding maar was alle internet connectie kwijt binnen mijn containers. Gek genoeg geen probleem in mijn virtual machines die op dezelfde switch zaten.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Bij versie 0.69 niet maar sinds dat container station is geüpdatet hebben mijn containers geen internet verbinding meer. Ben nog op zoek naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Ik zou de helpdesk contacteren, dit ruikt naar een bug en het is best dat ze hem eens 'zien'

Totaal los van bovenstaande: kleine waarschuwing dat er blijkbaar een nieuwe malware voor QNAP de ronde doet, er wordt volop aan gewerkt, scanner/remover komt er aan. Merk je iets verdacht, contacteer eveneens de helpdesk of check je crontab ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
qnapclub schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:48:
Ik zou de helpdesk contacteren, dit ruikt naar een bug en het is best dat ze hem eens 'zien'

Totaal los van bovenstaande: kleine waarschuwing dat er blijkbaar een nieuwe malware voor QNAP de ronde doet, er wordt volop aan gewerkt, scanner/remover komt er aan. Merk je iets verdacht, contacteer eveneens de helpdesk of check je crontab ;)
Ik heb al een ticket ingeschoten. Ik moet ze even een diag log sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

qnapclub schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:00:
Geeft de NAS een foutmelding? Lijkt me hoe dan ook een fout die je best aan de helpdesk doorgeeft...
Hij geeft niet echt een foutmelding, maar in de dashboard staat bij de waarde een rood kruisje met de waarde 4294967295 rpm (ja, het is een erg ijverig ventilatortje :o ) De fan zelf draait netjes op de ingestelde snelheid (tenminste, ik hoor duidelijk verschil als ik hem handmatig op verschillende snelheden instel).

Voor ik überhaupt een ticket in ga schieten, wil ik eerst m'n Qnap even een volledige reset geven en met een schone lei beginnen, want ik heb het idee dat ik wel meer in de software gesloopt heb (één van de 2 lanpoorten is op dit moment ook niet actief meer en Medusa wil om de één of andere reden niet meer automatisch de downloads verwerken). Maar omdat dat hele proces best wel wat tijd kost en dus in het weekend moet gebeuren en mijn weekenden de laatste tijd erg vol waren, ben ik daar nog niet aan toe gekomen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

Ik heb even een wat hulp nodig, ik ben vanmiddag middels ssh in de terminal aan het configureren gegaan vanuit mijn linux systeem richting en in de Qnap ts110 nas.

De ssh sessie hield stand en kon een stuk software installeren. Echter na een restart van de nas en ik weer wou inloggen middels ssh kreeg ik een fingerprint for the RSA key error. maw, de fingerprint op de nas is vanuit mijn linux systeem niet meer aanspreekbaar door een fingerprint verandering die dus nu niet meer consistent is. Wat zou ik zoal kunnen doen om dit issue te verhelpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 103524 op 11-10-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Anoniem: 103524 Je kan sowieso de key wel verwijderen (staat in .ssh/known_hosts), maar de vraag is eerder waarom de RSA key veranderd is. Wat heb je precies geïnstalleerd, want normaal mag die key alleen veranderen als de hosts nieuwe keys genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bezig geweest een squeezebox server op te zetten, dirs aangemaakt, tar uitgepakt, vervolgens de nas een reboot gegeven, maar na de reboot van de nas kreeg ik in de terminal in mijn linux systeem de fingerprint error.

Je suggestie, .ssh/known_hosts aanpassen, geldt die voor de file op de remote of op mijn linux systeem?

Ik weet bij god niet of dit vulnarible is of er een lease na wat pogingen op zit bijv
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 22:58

Diamon

The Weird One

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een QNAP TS-431+ met versie 4.3.4.0695 (QTS 4.3.5.0722 build 20181007 nog niet geïnstalleerd).
Zitten 4 Seagate 4TB schijven in, heb ze in RAID6 gezet.

Ben aan het configureren gegaan, voor het synchroniseren van data van de fileserver naar de NAS.
Ik heb Qsync V4.3.1.0723 geinstalleerd en geprobeerd om uit te zoeken (Google en verschillende handleidingen) hoe je dit configureert.

Ik zou het zo geconfigureerd willen hebben, dat de data van de fileserver naar de NAS gezet wordt, maar dan 1 kant op (van de fileserver naar de NAS en niet van de NAS naar de fileserver).
Heb verschillende handleidingen gevonden, maar zijn allen gebaseerd op eerdere versies van Qsync (ze kloppen dus niet meer).

Verder is het zo, dat bij het aanmaken van een "Manage paired folders" je een "Paired local folder" opgeeft, alleen deze folder (de Paired local folder) wordt zelf niet meegenomen, alleen de inhoudt van deze folder (niet echt praktisch).

Weet iemand nog een andere Windows applicatie zoals Qsync ?

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
TiSaE schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:53:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem. Bij versie 0.69 niet maar sinds dat container station is geüpdatet hebben mijn containers geen internet verbinding meer. Ben nog op zoek naar een oplossing.
Ben jij al verder gekomen?

Ik moet een reset doen maar daar zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansat
QTS 4.3.5.0728 build 20181013

[Important Notes]
- To ensure system functionality, after updating QTS to 4.3.5, please also update Container Station to 1.9 in App Center before enabling QVR Pro.
- The RADVD service previously did not have an outgoing interface. Please reconfigure the RADVD service after upgrading.
- This QTS update changes the file system of the system partition to ext4 for ARM-based models with Annapurna Labs processors. For data security reasons, you are not able to downgrade QTS to a previous version after this update.
Affected models: TS-131P, TS-231P, TS-431P, TS-531P, TS-231+, TS-431+, TS-231P2, TS-431P2, TS-431X, TS-431X2, TS-531X, TS-831X, TS-1231XU-RP, TS-1231XU, TS-831XU-RP, TS-831XU, TS-431XU-RP, TS-431XU, TS-431XeU, and TS-1635.
- When QTS 4.3.x is installed on NAS models running on 64-bit Intel and AMD processors, some applications may not be supported. To check if installed apps on your NAS are compatible with QTS 4.3.x, download the QTS 64-bit compatibility tool and install it on your current QTS build. (https://download.qnap.com/QPKG/CF64_0.1-1114.qpkg.zip)
- Below are the kernel versions for NAS models that are supported by QTS 4.3.5:
Kernel 3.10.20: TS-128, TS-228
Kernel 3.2.26: TS-x31, TS-x31U
Kernel 3.4.6: TS-x69, TS-x69U, TS-x69L
Kernel 4.2.8: all other models supported by QTS 4.3.5
- Due to the limitations of future kernel updates, QTS 4.3.5 is the final available QTS update for the following NAS models: TS-EC1679U-SAS-RP, TS-EC1679U-RP, TS-1679U-RP, TS-EC1279U-SAS-RP, TS-EC1279U-RP, TS-1279U-RP, TS-1079 Pro, TS-EC879U-RP, TS-879U-RP, TS-1270U-RP, TS-870U-RP, TS-470U-RP, TS-470U-SP, TS-879 Pro, TVS-870, TS-870 Pro, TS-870, TVS-670, TS-670 Pro, TS-670, TVS-470, TS-470 Pro, and TS-470.
- Due to the limitations of non-expandable memory capacity and 32-bit processor architecture, starting from QTS 4.3.5, the TS-128 and TS-228 no longer support Container Station and all the dependent applications, including Notes Station 3, Qcontactz, QcalAgent, AWS Greengrass, and QIoT Suite Lite.

[Fixed Issues]
- Expanding thick volumes would cause longer NAS startup times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 17:21

bebopper

I'm an absolute beginner...

Anoniem: 103524 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:52:
Ik ben bezig geweest een squeezebox server op te zetten, dirs aangemaakt, tar uitgepakt, vervolgens de nas een reboot gegeven, maar na de reboot van de nas kreeg ik in de terminal in mijn linux systeem de fingerprint error.

Je suggestie, .ssh/known_hosts aanpassen, geldt die voor de file op de remote of op mijn linux systeem?

Ik weet bij god niet of dit vulnarible is of er een lease na wat pogingen op zit bijv
.
Heb zelf squeezeserver erop staan dmv een packaga van QNAP Club: QLogitechMediaServer, werkt voor mij perfect. Heb het zelf gedaan via de QNAP Club App Store. Misschien dat dat voor jou ook een optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bebopper schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:04:
[...]

Heb zelf squeezeserver erop staan dmv een packaga van QNAP Club: QLogitechMediaServer, werkt voor mij perfect. Heb het zelf gedaan via de QNAP Club App Store. Misschien dat dat voor jou ook een optie is?
Was mooi gestemd bij het lezen van je bericht, wat een gehannis zeg, perl modules, installeren, verwijderen, ik werd gallisch bijna het hele weekend.

Het je suggestieve methode zojuist uit geprobeerd, maar kreeg bij het installeren van de qpkg de melding niet compatible met de ts 110.

jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Anoniem: 103524 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:56:
[...]

Was mooi gestemd bij het lezen van je bericht, wat een gehannis zeg, perl modules, installeren, verwijderen, ik werd gallisch bijna het hele weekend.

Het je suggestieve methode zojuist uit geprobeerd, maar kreeg bij het installeren van de qpkg de melding niet compatible met de ts 110.

jammer.
Dat is balen, geloof inderdaad dat ie alleen werkt op intel based QNAPs.

Je zou het nog eens kunnen proberen door in QNAP container station een docker te draaien van Squeezeserver. Heb ik ook een tijdje gedaan. De vraag is wel of dat qua performance nog goed genoeg werkt op de TS110, maar proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb in het app center geen mogelijkheid de container dock station te installeren, simpel gezegd die voorziening bestaat niet, ook niet als ik de search functie gebruik kom ik die niet tegen.

Is dat ook weer een qpkg bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Heb even snel gekeken en ben bang dat container station niet beschikbaar is op de TS-110 (waarschijnlijk omdat die dat qua performance niet trekt).
Container Station is available from the QTS App Center (QTS 4.2 or above) for x86-based TS-x51, TS-x51+, TS-x51A, TS-x53, TS-x53A, TS-x53B, TBS-453A, TS/TVS-x63, TVS-x70, TVS-x71, TS/SS-x79, TS/TVS-x80, TVS-x82 series, TS-1685, and TDS-16489U, and the ARM-based TS-x28, TS-x31P, TS-x31X, TS-x31+ series and TS-1635 with a minimum of 1GB RAM.
Algemene info over container station vind je hier (maar daar heb jij nu eigenlijk niet zoveel aan ben ik bang).

Heb vroeger een squeezebox server gedraaid op een TS-219P, het ging wel, maar draaide toch ook niet echt vloeiend. Daarna overgestapt op een TS-451 met 8GB geheugen, daarop draait het heerlijk vloeiend. Zal zeker ook afhangen van de hoeveelheid lokaal opgeslagen muziek bestanden.

Denk eerlijk gezegd dat zelfs al krijg je squeezeserver draaiend (zal dan ben ik bang toch manueel moeten) dat het niet echt soepel zal gaan op de TS-110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
@Diamon Qsync is eerder gemaakt voor synchronisatie van toestellen met de NAS, voor iets permanenter naar een server kijk je beter naar HBS (hybrid backup sync)

@Anoniem: 103524 zoals bebopper aangaf vrees ik dat LMS niet zo vlot gaat draaien. Freaksat (die de QLogitechMediaServer package maakt) had wel het plan om een ARM versie te maken, ik ging daarvoor een TS-119 online zetten om hem remote te laten testen maar ik heb nog niet vernomen dat hij zo ver al is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tnx voor je reply qnapclub, de ts110 hang ik dan maar aan de wilgen en zoek een upgrade welke in de buurt komt van deze.
Ik zag een leuk plaatje staan samen met mijn duet en de ts110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Let op met de hele low-end QNAP modellen, met de laatste versie van QTS hebben ze functionaliteit moeten schrappen (zoals container station) wegens te weinig RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ts212 heeft een Marvel CPU, maar Marvel is weer geen arm en dus niet compatible met de qpkg van bebopper.
In de v&a zag ik de ts212 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Ik begeef me net op de “NAS” markt en ben me dus nog aan het orienteren. Na wat research ga ik voor een qnap nas, vooral ook voor het gebruiksgemak en vele mogelijkheden.

Ik zal hiermee bijvoorbeeld ook een app als kodi willen gebruiken. Moet ik om kodi af te kunnen spelen perse een nas hebben met hdmi poort? Of kan ik kodi afspelen op willekeurig tv in mijn netwerk zonder dat ik daarvoor perse via hdmi moet aansluiten?
Dan weet ik ook meteen in welke pricerange ik moet kijken. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Kodi is een mediaplayer, als je op je TV wil afspelen over het netwerk dan zal dat eerder DLNA zijn (geen idee eigenlijk of er TV's met plex zijn)

Als je vooral opslag nodig hebt, kijk naar de TX-x31 reeks en co
Als je er ook nog iets anders op wil, TS-x51/53 familie
Als het echt vooruit moet gaan hebben ze nog snellere modellen.

De HS-453DX is een nieuw model uit de HS reeks: plat model met passieve koeling dat in de woonkamer kan. Wordt eind deze maand of begin volgende gelanceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Xtince schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:54:
Ik begeef me net op de “NAS” markt en ben me dus nog aan het orienteren. Na wat research ga ik voor een qnap nas, vooral ook voor het gebruiksgemak en vele mogelijkheden.

Ik zal hiermee bijvoorbeeld ook een app als kodi willen gebruiken. Moet ik om kodi af te kunnen spelen perse een nas hebben met hdmi poort? Of kan ik kodi afspelen op willekeurig tv in mijn netwerk zonder dat ik daarvoor perse via hdmi moet aansluiten?
Dan weet ik ook meteen in welke pricerange ik moet kijken. Alvast bedankt!
Heb je al een media player of een smart TV die het afspelen van media (via DLNA) ondersteund? In dat geval lijkt me een NAS met HDMI niet perse nodig. In dat geval is een NAS met ondersteuning van DLNA een prima keus, je bestaande media player of smart TV kan dan connecteren met de NAS en, mbv DLNA, content van de NAS afspelen (beiden moeten dan natuurlijk wel in hetzelfde netwerk zitten).

Mocht je geen media player of smart TV hebben, dan is een NAS met HDMI erg handig aangezien je die dan direct op je TV kunt aansluiten en op de NAS zelf in het HD station Kodi kunt installeren en gebruiken.

Wil je bij deze laatste oplossing hiernaast nog andere TVs aansluiten dan moeten deze TVs smart zijn of heb je voor die TVs een media player nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
bebopper schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:11:
[...]

Heb je al een media player of een smart TV die het afspelen van media (via DLNA) ondersteund? In dat geval lijkt me een NAS met HDMI niet perse nodig. In dat geval is een NAS met ondersteuning van DLNA een prima keus, je bestaande media player of smart TV kan dan connecteren met de NAS en, mbv DLNA, content van de NAS afspelen (beiden moeten dan natuurlijk wel in hetzelfde netwerk zitten).

Mocht je geen media player of smart TV hebben, dan is een NAS met HDMI erg handig aangezien je die dan direct op je TV kunt aansluiten en op de NAS zelf in het HD station Kodi kunt installeren en gebruiken.

Wil je bij deze laatste oplossing hiernaast nog andere TVs aansluiten dan moeten deze TVs smart zijn of heb je voor die TVs een media player nodig.
Dank voor je antwoord! Een van de tvs is smart andere niet, maar lijkt me dat ik dat met google chromecast wel smart kan maken. Is de kwaliteit dan even goed qua streamen naar de tvs ten opzichte van direct met hdmi verbinden? Valt me namelijk op de versies met hdmi bijna het dubbele is van die van zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Xtince schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:09:
[...]

Dank voor je antwoord! Een van de tvs is smart andere niet, maar lijkt me dat ik dat met google chromecast wel smart kan maken. Is de kwaliteit dan even goed qua streamen naar de tvs ten opzichte van direct met hdmi verbinden? Valt me namelijk op de versies met hdmi bijna het dubbele is van die van zonder.
Even checken of je smart TV een media player heeft die met DLNA overweg kan (zeer waarschijnlijk wel) en voor die andere TV inderdaad een chromecast, raspberry pi oid.

Voordeel van de versie met HDMI kan zijn dat je een snellere/directe verbinding hebt met je NAS voor het streamen van media, anders moet alle data over je wifi netwerk. Maar als dit wifi netwerk snel genoeg is werkt dat ook prima.

Hiernaast heeft HD station (wat op de NAS draait en via de HDMI op je TV werkt) nog wat andere toepassingen (apps), deze kun je vinden op de website van QNAP. Bijvoorbeeld een youtube player. Maar daarvan lijkt mij de meerwaarde beperkt.

Volgens mij zitter er naast de HDMI aansluiting nog wel wat verschillen tussen de versies, waarschijnlijk in de processor en het geheugen, de versies met HDMI zijn volgens mij wat zwaarder uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07 11:56
Xtince schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:09:
[...]

Over netwerk streamen is van prima kwaliteit hoor. Speel hier zelfs 4K materiaal over het netwerk. Op de NAS draait Plex media Center en op de tv's of apple TV's draait de Plex client. Works like a charm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Noxa schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:16:
[...]

Over netwerk streamen is van prima kwaliteit hoor. Speel hier zelfs 4K materiaal over het netwerk. Op de NAS draait Plex media Center en op de tv's of apple TV's draait de Plex client. Works like a charm!
Top dank je! Hier was ik naar op zoek, hoef dus geen hdmi. Als mijn eerste echte NAS denk ik dat ik voor de TS 231P ga. Voor zover ik lees prima instapmodel. Ik ben benieuwd wat ik er allemaal mee kan. Ik zal hem overigens pas aanschaffen als mijn nieuwbouw woning wordt opgeleverd, want heb nog veel leuke plannen/projecten (ubiquiti wifi plan, philips hue, ring2 deurbel). Volgens mij heb ik genoeg om te uit te zoeken (lees: spelen) straks, heerlijk.

Daarnaast heb ik gelezen dat niet alle hdd’s lekker werken op een NAS. Wellicht tips welke hdds ik zal nemen voor de ts 231p? Wil zelf voor 2x 2TB gaan.

EDIT:
Afgelopen dagen nog wat goed ingelezen in de materie en apparatuur.
Ten aanzien van de HDD ga ik voor de WD red series (2x2TB).

Op de website van qnap zie ik dat de TS 231P geen chrome OS ondersteunt. Of is dat alweer verouderd nieuws, doordat nu ook android draait op chrome os? Of is Linux ondersteuning voldoende? Want anders moet ik toch uitkijken naar een andere.

[ Voor 31% gewijzigd door Xtince op 20-10-2018 19:34 . Reden: deels gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Xtince schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:15:
Op de website van qnap zie ik dat de TS 231P geen chrome OS ondersteunt. Of is dat alweer verouderd nieuws, doordat nu ook android draait op chrome os? Of is Linux ondersteuning voldoende? Want anders moet ik toch uitkijken naar een andere.
Ik ben me rot aan het zoeken over deze vragen :). Veel posts van paar jaar terug, maar niets actueels. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Xtince schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:34:
[...]

Ik ben me rot aan het zoeken over deze vragen :). Veel posts van paar jaar terug, maar niets actueels. Iemand hier ervaring mee?
Welke functionaliteit bedoel je dan? Ik kan me niet voorstellen dat de webinterface niet werkt in Chrome OS omdat dat gewoon de website is. Maar ik heb geen idee of Chrome OS bijvoorbeeld SMB mounts ondersteunt.

Dus wat wil je precies in Chrome OS kunnen doen met de Qnap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Room42 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:30:
[...]

Welke functionaliteit bedoel je dan? Ik kan me niet voorstellen dat de webinterface niet werkt in Chrome OS omdat dat gewoon de website is. Maar ik heb geen idee of Chrome OS bijvoorbeeld SMB mounts ondersteunt.

Dus wat wil je precies in Chrome OS kunnen doen met de Qnap?
Dank voor je antwoord. In eerste instantie gaat het mij om dat ik kan inloggen op de NAS in kwestie (ts 231p). Op basis van de website van qnap werkt deze versie niet met een chromebook. Hoewel ook denk dat een webinterface gewoon zou moeten lukken, krijg ik geen echte bevestiging dat het echt mogelijk is. Want dit speelt sterk mee voor mijn uiteindelijke keuze voor een NAS.

Daarnaast gaat het mij ook om smb mounts. Als ik het goed begrijp is dit toch dat ik direct bestanden vanuit mijn nas en chromebook, alsmede de rest van mijn netwerk, kan connecten, bestanden openen etc.? Dit laatste is belangrijk voor mij. Daarnaast moet ik bijvoorbeeld ook films direct kunnen streamen naar de chromebook. Dit soort functionaliteiten zoek ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-07 20:23

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

@Xtince

Zo te zien kan je gewoon SMB mounten met deze app: https://chrome.google.com...ffkeodjdaeebdhnncfhopkajk

Ik heb zelf geen ChromeOS, dus kan het niet controlleren. De webinterface zou gewoon moeten werken. Die werkt ook prima in Chrome voor Windows.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 06:50:
@Xtince

Zo te zien kan je gewoon SMB mounten met deze app: https://chrome.google.com...ffkeodjdaeebdhnncfhopkajk

Ik heb zelf geen ChromeOS, dus kan het niet controlleren. De webinterface zou gewoon moeten werken. Die werkt ook prima in Chrome voor Windows.
Dank! Dit helpt enigszins. Maar waar het mij ook om gaat of dit ook zal werken met de TS 231p. Op basis van de website van Qnap niet. Maar ik lees nergens anders dat mensen hier tegenaanlopen (anders dan in posts uit 2010tm2015). Kan er op wijzen dat het vanaf dan gewoon zaken zijn opgelost aangepakt :). Maja aan de andere kant kan ik er toch van uitgaan dat de website van qnap up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
TiSaE schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:53:
[...]

Ik heb een oplossing gevonden om internet te herstellen in de containers.

SSH naar je Qnap
Eerst het id vinden van de container met "docker ps"
docker exec -i -t CONTAINERID bash

Daarna verander je de dns.
echo nameserver 8.8.8.8 > /etc/resolv.conf

Mijn dns stond op 127.0.0.11
Het volgende command geeft je welke er bij jou ingevuld staat.
cat /etc/resolv.conf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiSaE
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:35
Tranzy schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:41:
[...]

Ik heb een oplossing gevonden om internet te herstellen in de containers.

SSH naar je Qnap
Eerst het id vinden van de container met "docker ps"
docker exec -i -t CONTAINERID bash

Daarna verander je de dns.
echo nameserver 8.8.8.8 > /etc/resolv.conf

Mijn dns stond op 127.0.0.11
Het volgende command geeft je welke er bij jou ingevuld staat.
cat /etc/resolv.conf
Nee, werkt niet. Dit komt omdat resolv.conf opnieuw gegenereerd wordt bij het starten van de container. Hierdoor reset deze zichzelf naar 127.0.0.11. Ik heb inmiddels wat meer research gedaan en lees op het QNAP forum dat meerdere mensen hier last van hebben. Als remedie worden de volgende stappen als oplossing geboden, https://forum.qnap.com/vi...p?f=354&t=143142&start=75:

Ik post het hier zodat andere het ook kunnen gebruiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1) Create your container normally (if you dont have allrdy)
2) Stop the container and stop the Container Station
3) Navigate (ssh to NAS or File Manager) to /share/CACHEDEV1_DATA/Container/container-station-data/lib/docker/containers/
4) Now you have to find the container you want to fix. In every subfolder are the config-files for the container
5) If you have given the container a hostname you can easily check the file "hostname" for the correct container (or you have to context check hostconfig.json e.g. shared folder)
6) If you found the correct container, backup and then edit hostconfig.json
7) Navigate to "Dns": null or "Dns": [] and edit to "Dns": ["<DNS Server IP>"] (for multiple server "Dns": ["8.8.8.8", "1.2.3.4"])
8) Also edit "DnsOptions": null to "DnsOptions": [] and "DnsSearch": null to "DnsSearch": [] (i am not sure if these are really necessary, but it cause any problems)
9) Save the file
10) Start the Container Station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Voor wie een al iets oudere NAS heeft: er zijn bugfix releases:

4.2.6 build 2018-10-26
4.3.3.0724 build 2018-10-29
4.3.4.0752 build 2018-10-26 (TS-x69)
4.3.4.0734 build 2018-10-08

[ Voor 6% gewijzigd door qnapclub op 05-11-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
QNAP Live sessie over de nieuwe TBS-453DX en een nieuwe feature die op komst is: CacheMount
YouTube: TBS-453DX M.2 SSD NASbook: Featuring 10GbE connectivity and CacheMou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-07 07:04
Iemand enig idee hoe ik SSH/telnet weer werkend krijg?

Heb de deamon al geprobeerd te stoppen/starten in control panel. Dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@lowfi Je geeft niet veel informatie, helaas. Heb je de firewall al getest? Al gecontroleerd of de daemon wel draait en ook op poort 22 luistert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qnapclub
4.3.5.0756 build 2018-11-10 is een behoorlijk grote bugfix release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-07 07:04
Room42 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:46:
@lowfi Je geeft niet veel informatie, helaas. Heb je de firewall al getest? Al gecontroleerd of de daemon wel draait en ook op poort 22 luistert?
Nas en laptop zitten in zelfde vlan (10). In zelfde vlan wordt niks gedropped. Wel tussen verschillende vlans en bv WAN naar LAN. Ik kan wel naar een andere linux clients sshen (RPi).

sshd draait wel (sleeping).

Heb ook een ticket aangemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 11-11-2018 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@lowfi Ik bedoel de firewall van de QNAP ;) Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59

Lief Adje

Love is in the air

En weer een nieuwe firmware update:
QTS 4.3.5.0756 build 20181110

[Important Notes]
- To ensure system functionality, after updating QTS to 4.3.5, please also update Container Station to 1.9 in App Center before enabling QVR Pro.
- Below are the kernel versions for NAS models that are supported by QTS 4.3.5:
Kernel 3.10.20: TS-128, TS-228
Kernel 3.2.26: TS-x31, TS-x31U
Kernel 3.4.6: TS-x69, TS-x69U, TS-x69L
Kernel 4.2.8: all other models supported by QTS 4.3.5
- Due to the limitations of non-expandable memory capacity and 32-bit processor architecture, starting from QTS 4.3.5, the TS-128 and TS-228 no longer support Container Station and all the dependent applications, including Notes Station 3, Qcontactz, QcalAgent, AWS Greengrass, and QIoT Suite Lite.

[Fixed Issues]
- Fixed a command injection vulnerability in Media Library (CVE-2018-14746).
- Fixed a null pointer dereference vulnerability in Media Library (CVE-2018-14747).
- Fixed an improper authorization vulnerability (CVE-2018-14748).
- Fixed a stack-based buffer overflow vulnerability (CVE-2018-14749).
- QTS would sometimes still display error messages about unclean file systems even after users performed file system checks.
- Storage & Snapshots did not provide enough options or clear instructions for creating iSCSI LUNs.
- Network & Virtual Switch could not correctly display virtual adapters that had been created after users updated QTS to 4.3.5.0684.
- Users could not directly mount a remote NAS via FTP in File Station.
- QTS could not enter disk standby mode after users installed CloudLink.
- Checking file system for a volume during a folder migration would cause migration errors.
- QTS would display unexpected installation messages for SSD Profiling Tool when users restarted the NAS.
- When users searched for TV series in TheTVDB, Video Station could not display posters if the cast information was not available.
- Users could not expand the capacity of a volume to more than 16 TB even if the value of bytes per inode was set to 32 K.
- Users could not download data or search for torrents in Download Station after selecting a VPN connection as the gateway for Download Station in App Center.
- In Firefox, Music Station would still play the current track when users tried to skip to the next track.
- Users could not modify or delete the specified username when configuring the SMTP service account settings in Notification Center.
- In File Station, users could not mount a remote NAS that was joined to an Active Directory domain.
- Expanding thick volumes would cause longer NAS startup times.
- It would take longer than expected to open folders that contained .mp4 files in File Station.
- Users could not configure Service Binding settings after enabling VLAN for a port trunking group.
- Certain adapters would disappear from port trunking groups after users woke up the NAS from sleep mode.
- Using the Asmedia ASM1061 controller (firmware version 4.20) would cause disk errors.
- Users could only set the jumbo frame to 1500 for the QXG-10G1T network card.
- Users could not search for files in a shared folder mounted on macOS if the folder path contained spaces.
- Virtual switches would remove virtual adapters used by virtual machines after users woke up the NAS from sleep mode.
- Photo Station could not display photo tags that users added via SMB.
- myQNAPcloud would keep checking network connectivity after users disabled UPnP port forwarding.
- Resource Monitor could not display network usage for adapters where VLAN was enabled.
- Network & Virtual Switch could not detect the QM2-2P10G1T expansion card after users updated QTS to 4.3.5.0728.
- Users could not set the subnet mask of an adapter to 255.255.248.0 (/21).
- Inserting a USB external device to the NAS would change the SMB shared folder access permissions to the default settings.
- Network & Virtual Switch would stop responding after users set 255.255.255.255 as the netmask of a static route.
- Users could only set the jumbo frame to 1500 after installing a second network card.
- QTS could not detect the QM2-2S-220A expansion card and the M.2 SSDs installed on the card.
- Users could not open .eml files when using File Station in a new tab even if QmailAgent was installed.
- Users could not check the file system for a snapshot shared folder volume.
- Notification Center would send error messages when users downloaded files via a share link created by a non-administrator user.
- Users could not access the SQL server database after enabling Service Binding and creating a large number of virtual interfaces.
- Fan rotation speeds would increase unexpectedly after users woke up the NAS from sleep mode.
- The exFAT license could not function normally after users inserted an exFAT external drive and then restarted the NAS.
- Users could not play videos with VLC media player when using File Station in a new tab.
- Users could not play .m4a audio files in Music Station after pausing the files for a while.
- Static routes would sometimes disappear after users restarted the NAS.
- Users could not enable Domain Controller on the TS-x31 series even after configuring the default gateway.
- Users could not preview the files in Qsync folders when viewing a volume snapshot in Snapshot Manager.
- Network & Virtual Switch would display unrecognizable virtual adapters after users enabled OpenVPN and installed Container Station.
- After creating a virtual switch with a port trunking group using a static IP address, users could not access QTS when waking up the NAS from sleep mode.
- Unexpected error messages about DNS registration failure would appear when users joined the NAS to a domain and enabled WINS server.

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik zit nog steeds met problemen met m'n TS-231p.

Naast de eerdere probleempjes met fan-speed en status-led, kwam ik er vandaag ook achter dat maar één ethernetpoort wil werken en die MAC 00:00:00:00:05:09 heeft. Daarnaast is het serienummer leeg...

Of te wel, een bekend probleem: https://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=109149

Echter werkt geen enkele oplossing bij mij. Met setcfg kan ik wel een mac address instellen en als ik hem vervolgens controleer staat er ook het juiste adres. Maar via ifconfig kan ik na herstarten zien dat nog steeds het verkeerde adres erin staat.

Later in het topic wordt ook een optie genoemd via een speciale service-site. Die kan ik ook benaderen, maar na toepassen van de wijzigingen krijg ik een fout dat de eeprom niet beschreven zou kunnen worden....

Wordt dit een gevalletje helpdesk en mogelijk defect of is er zelf ook nog iets te doen/testen?

• qnapclub
helpdesk

had ik eigenlijk direct gedaan....

en totaal niet gerelateerd: vier dagen later is er alweer een 4.3.5 release (4.3.5.0760 van 2018/11/14)

• deepbass909

deepbass909

qnapclub schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:15:
helpdesk

had ik eigenlijk direct gedaan....

en totaal niet gerelateerd: vier dagen later is er alweer een 4.3.5 release (4.3.5.0760 van 2018/11/14)
Tja, ik los problemen liever eerst zelf op ipv direct een helpdesk in te schakelen. Als ik het zelf op weet te lossen, leer ik er tenminste nog iets van.

En gisteren had ik zelf eindelijk even de tijd (en rust) om te experimenteren met een volledig lege schijf in de Qnap, zodat ik zeker was dat er niet een stukje configuratie dwars zat. Zeker de eerste dagen ben ik (achteraf) namelijk iets te enthousiast geweest met 3rd party software, waardoor ik hem een paar keer heb moeten resetten.

offtopic:
Ook niet direct gerelateerd, maar wel een verzoekje aan je, als je direct op iemands post reageert, wil je dan deze citeren of de persoon taggen (@{username}), dan krijgt deze namelijk een notificatie. Niet iedereen zit continu een topic in de gaten te houden namelijk en juist daarvoor is ooit het notificatie-systeem in het leven geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Even een update, ik heb het probleem voorgelegd aan de helpdesk en zij kwamen op zich met een paar goede voorstellen, alleen weet ik nu al dat die niet gaan werken...

Het verzoek is namelijk om, terwijl de QNAP aan staat, de schijven eruit te halen, de qnap te herstarten en qfinder te openen en na detectie van de QNAP in qfinder de schijven terug te plaatsen en te kiezen voor "Restore factory settings".
Echter, het mac-adres blijft ook met een volledig lege schijf in de QNAP fout staan en op dat moment kan qfinder de QNAP ook niet vinden.

Met de gevulde schijven heb ik deze test nog niet durven doen, want dan wil ik eerst de data veilig hebben staan op een andere harddisk en ik heb nog geen externe schijf groot genoeg voor een volledige backup.

• qnapclub
deepbass909 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:42:
Even een update, ik heb het probleem voorgelegd aan de helpdesk en zij kwamen op zich met een paar goede voorstellen, alleen weet ik nu al dat die niet gaan werken...
Kan je me het helpdesk ticket nummer PM-en of mailen, dan gebruik ik even mijn contacten om te zien wat er mogelijk is.

update:
Ik vroeg alvast eens na bij de QNAP support guru in Taiwan:

dit zou moeten werken (effe niet vertaald, copy/paste uit mail):
1. Shutdown the NAS
2. Disconnect all power source from NAS (e.g. remove the power cable)
3. Wait 1 minute
4. Power on the NAS again
5. Update latest QTS version
6. Repeat steps 1-4 again

[ Voor 29% gewijzigd door qnapclub op 22-11-2018 12:26 ]

• deepbass909

deepbass909

qnapclub schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:56:
[...]

Kan je me het helpdesk ticket nummer PM-en of mailen, dan gebruik ik even mijn contacten om te zien wat er mogelijk is.

update:
Ik vroeg alvast eens na bij de QNAP support guru in Taiwan:

dit zou moeten werken (effe niet vertaald, copy/paste uit mail):
1. Shutdown the NAS
2. Disconnect all power source from NAS (e.g. remove the power cable)
3. Wait 1 minute
4. Power on the NAS again
5. Update latest QTS version
6. Repeat steps 1-4 again
Stroom er vanaf heb ik nog niet gedaan, dat kan ik vanavond sowieso wel even doen. De laatste QTS staat er sowieso op.
Maar met mijn kennis over embedded systemen en wat ik zie over hoe de QNAP is opgebouwd, ben ik sceptisch of dit wel een oplossing zou bieden. Er lijkt bij mij iets fout te zijn gegaan de EEPROM, waarin o.a. mac-adres en serienummer opgeslagen staan. En die ga je niet resetten met een minuut de stroom eraf. Ik heb namelijk het gevoel dat het EEPROM waarin enkele basis configuratie waarden staan die de mijn TS-231 tot een TS-231 maken corrupt is.

Voor andere, meer agressieve testen moet ik nog heel even geduld hebben. Ik hoop komende week in de gelegenheid te zijn om een externe schijf te halen waarmee ik een volledige backup van de NAS kan maken. Als dat gebeurd is, kan ik met een gerust hart gaan testen.

• qnapclub
deepbass909 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:15:
[...]
Stroom er vanaf heb ik nog niet gedaan, dat kan ik vanavond sowieso wel even doen. De laatste QTS staat er sowieso op.
Maar met mijn kennis over embedded systemen en wat ik zie over hoe de QNAP is opgebouwd, ben ik sceptisch of dit wel een oplossing zou bieden. Er lijkt bij mij iets fout te zijn gegaan de EEPROM, waarin o.a. mac-adres en serienummer opgeslagen staan. En die ga je niet resetten met een minuut de stroom eraf. Ik heb namelijk het gevoel dat het EEPROM waarin enkele basis configuratie waarden staan die de mijn TS-231 tot een TS-231 maken corrupt is.
Idem hier qua embedded kennis, kan maar meegeven dat ze het probleem nog gezien hebben en dat dat een fix zou zijn (ik meldde ook wat je al probeerde!)

Als je het probeert en het werkt idd niet, kunnen we weer verder. Maar als het echt HW is dan wordt het omruilen.

• deepbass909

deepbass909

qnapclub schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:33:
[...]

Idem hier qua embedded kennis, kan maar meegeven dat ze het probleem nog gezien hebben en dat dat een fix zou zijn (ik meldde ook wat je al probeerde!)

Als je het probeert en het werkt idd niet, kunnen we weer verder. Maar als het echt HW is dan wordt het omruilen.
Ik hoop het vanavond even te kunnen doen. Het vervelende is namelijk dat ik de qnap een beetje centrale rol in m'n netwerk heb gegeven, incl. als mysql-server voor wat clients. Even resetten betekent daardoor dat ik meer clients moet resetten en het allemaal wat meer tijd kost.

[update]
Ik was bijzonder skeptisch, maar een paar minuten van de stroom en zowaar zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen oOo
De status-led brand weer groen en rood, fan-speed klopt (930 rpm), serienummer en mac-adressen zijn weer aanwezig en ik heb beide ethernetpoorten weer actief. En hij is een stuk sneller.

[ Voor 19% gewijzigd door deepbass909 op 23-11-2018 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
deepbass909 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:45:
[...]
Ik was bijzonder skeptisch, maar een paar minuten van de stroom en zowaar zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen oOo
De status-led brand weer groen en rood, fan-speed klopt (930 rpm), serienummer en mac-adressen zijn weer aanwezig en ik heb beide ethernetpoorten weer actief. En hij is een stuk sneller.
Super!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Nog bedankt voor het navragen van deze tip. Ik zal het ook even terugkoppelen aan Qnap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:45

KL643

beeldaandemuur

Sinds een tijdje werkt check voor firmware update niet meer (check netwerkverbinding of update handmatig). Qnap TS-451 is gewoon bereikbaar van buitenaf, app updates werken gewoon normaal (melding). Netwerk interfaces adapter 1 gewoon verbonden en zie daar ook niets bijzonders...Iemand een idee?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 20:13
KL643 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:08:
Sinds een tijdje werkt check voor firmware update niet meer (check netwerkverbinding of update handmatig). Qnap TS-451 is gewoon bereikbaar van buitenaf, app updates werken gewoon normaal (melding). Netwerk interfaces adapter 1 gewoon verbonden en zie daar ook niets bijzonders...Iemand een idee?
Even herstarten?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Werkt niet

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 11:14
Ik heb een vraag.
Als mijn qnap kapot gaat en vervang voor een nieuwe, kan ik dan zonder problemen single disks overzetten en is dan de data benaderbaar?
En hoe is dit met een raid1 opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Single disks sowieso, zolang de nieuwe nas maar ext4 ondersteunt (de huidige bestandsstructuur die Qnap gebruikt en standaard is voor Linux).
In Raid1 zou het ook goed moeten gaan, aangezien die opgebouwd wordt middels mdadm, ook een standaard tool onder linux die prima uitwisselbaar is tussen installaties.

En waarom is de standaard onder linux belangrijk? Vrijwel iedere nas draait tegenwoordig in één of andere vorm wel linux.

• qnapclub
pitchdown schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:21:
Als mijn qnap kapot gaat en vervang voor een nieuwe, kan ik dan zonder problemen single disks overzetten en is dan de data benaderbaar?
En hoe is dit met een raid1 opstelling?
Als je nieuwe toestel een QNAP NAS is, geen enkel probleem. Zelfs als je van ARM naar x86 of omgekeerd zou gaan: schijven in de nieuwe NAS stoppen en bij opstart krijg je een NAS migratie pagina. Daar laat je een firmware update doen om de juiste firmware voor het nieuwe model te installeren, en klaar.

Als je naar een ander merk of eigen assemblage gaat, klopt het wat deepbass909 schreef: mits gebruik van linux en wat manueel werk zou je het volume moeten kunnen koppelen. Maar QNAP-specifieke zaken als snapshots zullen niet bereikbaar zijn.

• qnapclub
KL643 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:08:
- bedoel je dat handmatige check niet werkt of handmatig upgraden ?
- welke versie draai je nu (op welk model) ?
- staat gateway OK, m.a.w. kan de NAS aan het internet (vb antivirus updates, NTP voor klok,...) ?

• KL643

KL643

beeldaandemuur

qnapclub schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:43:
[...]

- bedoel je dat handmatige check niet werkt of handmatig upgraden ?
- welke versie draai je nu (op welk model) ?
- staat gateway OK, m.a.w. kan de NAS aan het internet (vb antivirus updates, NTP voor klok,...) ?
Handmatige check voor de update. TS-451 op 4.3.5 076. Tijd updaten, apps updaten werkt allemaal prima. Dit "probleem" is een aantal firmware updates geleden ontstaan. Werkte voorheen altijd goed.

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qnapclub
KL643 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:51:
[...]
Handmatige check voor de update. TS-451 op 4.3.5 076. Tijd updaten, apps updaten werkt allemaal prima. Dit "probleem" is een aantal firmware updates geleden ontstaan. Werkte voorheen altijd goed.
Iets wat je zeker ook moet checken is malware: draai je malware remover, en kan je eventueel de crontab checken op rare entries?

Of anders de helpdesk contacteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

qnapclub schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:15:
[...]

Iets wat je zeker ook moet checken is malware: draai je malware remover, en kan je eventueel de crontab checken op rare entries?

Of anders de helpdesk contacteren
Mmm, malware...lijkt mij sterk maar goed, zal eens een lijntje uitgooien naar Taipei tzt

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
KL643 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:23:
[...]

Mmm, malware...lijkt mij sterk maar goed, zal eens een lijntje uitgooien naar Taipei tzt
Deze tip kreeg ik van iemand uit het support team, FYI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

qnapclub schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:35:
[...]

Deze tip kreeg ik van iemand uit het support team, FYI
Check gedaan en niets gevonden..

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik heb het idee dat mijn schijven sinds enkele dagen niet meer op standby / slaapstand gaan.
Vaak als ik via SMB mijn bestanden in de Windows verkenner inlees duurde het vaak een paar tellen voordat hij wat deed, wat prima was. Maar nu lijken de WD-schijven niet meer in slaapstand te gaan, en opent hij ze direct.

De HDD-ledjes knipperden ook onregelmatig, maar nu tegelijkertijd. Ik heb geen idee of dit er ook betrekking of heeft. Het is iets waar je niet vaak naar kijkt ;).

Iemand een idee over de schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
AW_Bos schreef op maandag 3 december 2018 @ 00:53:
Ik heb het idee dat mijn schijven sinds enkele dagen niet meer op standby / slaapstand gaan.
Vaak als ik via SMB mijn bestanden in de Windows verkenner inlees duurde het vaak een paar tellen voordat hij wat deed, wat prima was. Maar nu lijken de WD-schijven niet meer in slaapstand te gaan, en opent hij ze direct.
Het is puur toeval dat mijn antwoorden gelijkaardig zijn, maar: Malware?
Of anders iets draaiend in VM/container?

En volledig ongerelateerd: Nieuwe firmware 4.3.6 is uit, maar als je geen TR-004 RAID uitbreidingsbehuizing hebt hoef je niet direct te installeren, want dat is ongeveer de enige reden van de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Malware sluit ik uit, en containers heb ik niet. Ik ga alsnog wel weet even updaten binnenkort.

Pagina: 1 ... 53 ... 67 Laatste