Een reset dmv 10 seconden de resetknop op de achterkant ingedrukt te houden met een paperclip ofzo had je al geprobeerd zeker ?Anoniem: 338676 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:13:
Ik heb vorige week een Qnap 219p van iemand overgenomen waarvan dat hij zei dat de firmware opnieuw moest geladen worden. Nu heb ik dat geprobeerd maar Qfinder vind nog steeds mijn NAS nietBeide lampjes van de HDD branden en dat van de LAN ook. Enkel het power ledje knippert redelijk snel in het groen ... Iemand die raad weet?
Niemand?RoyK schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:37:
Is er iemand hier die echt heel serieus in Photostation gedoken is? Ik sta op het punt om mijn hele foto verzameling van de afgelopen 10 jaar eens en voor altijd goed te gaan organiseren. Is is materiaal van mn gezin (films en fotos), vakanties, geboorte, alle leuke momentjes... etc etc. vele duizenden fotos met gewoon een file naam zoals hij uit de camera komt. Maar ook mijn werk staat er op gebackuped. Al doe ik dat steeds meer via Onedrive.
De grootste ellende is de hoeveelheid dubbelen. We hebben een kleine trauma opgelopen toen we de eeste 6 maanden van onze dochter verloren aan fotos. Toen hebben we een NAS gekocht om dit nooit meer te laten gebeuren. De issue is dat we nu overal fotos hebben staan, soms wel tot 3 dubbel gedekt en is het overzicht helemaal kwijt.
Ik moet nu een keuze gaan maken hoe ik ga handelen. Momenteel staat het los op mijn NAS en hebben we geprobeerd met de hand een structuur aan te leggen. Het werkt niet lekker. Er staat ook een deel in iPhoto maar die gijzelen je fotos. Dat gezeik wil ik niet meer.
Ga ik alles op de NAS beheren en een tool als Photostation gebruiken. Is dit handig / verstandig?. Krijg je dan weer een rommelige file structuur? Of ga ik alles verplaatsen naar Onedrive en ga ik direct de cloud in. Vind hun foto deel snel en prettig werken. Maarja... als internet er even uit ligt of door wat voor reden niet meer beschikbaar.. zit je toch weer.
Ondertussen backuped mijn NAS naar Stack van transip. Ik vind het niet zo denderend werken. De Stack applicatie die mn files ook lokaal op mn pc neerzet crashed 20x op en dag. En het is traag. Ook praat Onedrive met mijn NAS. grote voordeel is dat ik dan lokaal kan werken op mn Mac / PC en dat het dan in onedrive te zien is en ook op mn NAS zo staat. Tegelijk ben je dan wel weer afhankelijk.
Ik denk dat mijn TS210 toch wel een beetje aan vervanging toe is. Hij staat in de meterkast maar het lijkt wel of ik een verbinding aan gaat met Antarctica. Zo lang duurt het allemaal. Traag als stroop. Ik mag denk ik niet teveel verwachten van de performance. Als jullie een tip hebben voor een nieuwe NAS waar we lekker rap op kunnen werken thuis voor de fotos's en een aankoop kan zijn voor de komende 10 jaar, hoor i het graag.
Ik ga het ook is proberen. Ik loop hier ook altijd mee te kloteRoyK schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:24:
[...]
Niemand?Jammer.. ik zal op het forum van qnap wat posten. Ik zou graag op kort termijn actie willen ondernemen en ben nog een beetje op zoek naar reacties van gebruikers.
ook op het forum van Qnap ben ik niet veel wijzer geworden. Ik zie wel veel mensen met een issue daar iets vragen. Maar ben nog niet een topic tegen gekomen waar mensen even praten over de vele tienduizenden foto's die ze beheren met photo station. Ik zag wel een reactie van iemand dat de tool een keer gehacked zou zijn?
Wel lees ik veel mensen werken met Lightroom. Heb ik hier ook maar wil eigenlijk zo onafhankelijk mogelijk zijn.
Hoe dan ook moet ik toch ergens gaan beginnen. Het fijne is dat je gewoon zelf je file structuur kan invullen zoals je zelf wil. Het enige dat je tegen Photostation zegt is dat hij in map x en x moet kijken om de data op te halen. Eigenlijk ideaal. Niet zoals iPhoto / Photo van Apple het doet en er een onmogelijke structuur van maakt waar je niets meer van snap als het stuk loopt. Want dat gebeurd ook.
Ik ga denk ik wel eerst een TS-453A aanschaffen. Want werken op mn TS-210 is op het moment een horror. Arme machientje werkt zich de pestpokken om het OS aan me tonen en de opdrachten te bewerken. Gaat niet lekker.
Wel lees ik veel mensen werken met Lightroom. Heb ik hier ook maar wil eigenlijk zo onafhankelijk mogelijk zijn.
Hoe dan ook moet ik toch ergens gaan beginnen. Het fijne is dat je gewoon zelf je file structuur kan invullen zoals je zelf wil. Het enige dat je tegen Photostation zegt is dat hij in map x en x moet kijken om de data op te halen. Eigenlijk ideaal. Niet zoals iPhoto / Photo van Apple het doet en er een onmogelijke structuur van maakt waar je niets meer van snap als het stuk loopt. Want dat gebeurd ook.
Ik ga denk ik wel eerst een TS-453A aanschaffen. Want werken op mn TS-210 is op het moment een horror. Arme machientje werkt zich de pestpokken om het OS aan me tonen en de opdrachten te bewerken. Gaat niet lekker.
[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 30-06-2017 08:39 ]
Ga ik ook maar eens mee beginnen. Pff, nog een project voor de vakantie...RoyK schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:38:
ook op het forum van Qnap ben ik niet veel wijzer geworden. Ik zie wel veel mensen met een issue daar iets vragen. Maar ben nog niet een topic tegen gekomen waar mensen even praten over de vele tienduizenden foto's die ze beheren met photo station. Ik zag wel een reactie van iemand dat de tool een keer gehacked zou zijn?
De TS453A is inderdaad lekker snel. Ik heb er 8 GB inzitten, nog van de tijd toen het goedkoop was. En een SSD met de software erop. Helpt vast ook.Ik ga denk ik wel eerst een TS-453A aanschaffen. Want werken op mn TS-210 is op het moment een horror. Arme machientje werkt zich de pestpokken om het OS aan me tonen en de opdrachten te bewerken. Gaat niet lekker.
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Dat klinkt best aardig haha. Ik heb wat over de SSD versnelling gelezen. Ik denk dat de investering in de NAS dan wel nog groter gaat worden. Het zou voor mijn zijn doel overstijgen denk ik. Ik twijfel ook of raid5 voor mij de oplossing zou zijn. Het moet ook een beetje safe zijn.T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:09:
[...]
Ga ik ook maar eens mee beginnen. Pff, nog een project voor de vakantie...
[...]
De TS453A is inderdaad lekker snel. Ik heb er 8 GB inzitten, nog van de tijd toen het goedkoop was. En een SSD met de software erop. Helpt vast ook.
Ik heb dit:RoyK schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:13:
[...]
Dat klinkt best aardig haha. Ik heb wat over de SSD versnelling gelezen. Ik denk dat de investering in de NAS dan wel nog groter gaat worden. Het zou voor mijn zijn doel overstijgen denk ik. Ik twijfel ook of raid5 voor mij de oplossing zou zijn. Het moet ook een beetje safe zijn.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | WD Red WD30EFRX, 3TB | € 108,95 | € 217,90 |
1 | Crucial CT102464BF160B | € 54,95 | € 54,95 |
1 | Samsung 850 Pro 256GB | € 134,90 | € 134,90 |
1 | QNAP TS-453A (4GB ram) | € 516,26 | € 516,26 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 924,01 |
SSD in slot 1.
De WD RED's in raid 1. Wellicht komt er binnenkort nog een 3TB bij voor raid 5, al schijnt dat veel trager te zijn. En minder veilig.
Ah, dan komt back-up bovendrijven. Het wordt eens tijd dat er een drama gebeurt. Misschien worden ze dan wakker. (Heb zelf nog niet de mogelijkheid om er wat aan te doen, ben pas een scholier...)
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Ik kan er helaas niet veel data over vinden, maar als ik van de TS-210 overstap naar een TS-453A is dat toch al een enorme stap in performance / snappie OS om in te werken?
Wat zou je allemaal willen weten? Ik gebruik de Qnap om mijn foto's te backuppen vanaf mijn pc (doe na elk groot project een mirrorsync met de nas.RoyK schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:38:
Photostation heb ik ingesteld en werkt aardig om af en toe wat foto's te laten zien. Om nou te zeggen dat het de beste beheertool is, nee. Het is ook maar iets wat bijkomstig is bij de nas uiteraard.
Ik kan je aanraden om je foto's gewoon te sorteren per jaar. En dan bij gelegenheid speciale submapjes. Daarnaast 1 folder voor diversen. Werkt bij mij nochtans prima, met foto's sinds 2004.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Met welk programma doe je dat?Boobybandit schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:11:
[...]
Wat zou je allemaal willen weten? Ik gebruik de Qnap om mijn foto's te backuppen vanaf mijn pc (doe na elk groot project een mirrorsync met de nas.
Dat is ook mijn idee. De map structuur is nu jaar/gebeurtenis. Dus map in map.Photostation heb ik ingesteld en werkt aardig om af en toe wat foto's te laten zien. Om nou te zeggen dat het de beste beheertool is, nee. Het is ook maar iets wat bijkomstig is bij de nas uiteraard.
Ik kan je aanraden om je foto's gewoon te sorteren per jaar. En dan bij gelegenheid speciale submapjes. Daarnaast 1 folder voor diversen. Werkt bij mij nochtans prima, met foto's sinds 2004.
RAID5 is misschien een klein beetje trager, ik denk dat RAID6 erger is...T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:18:
Wellicht komt er binnenkort nog een 3TB bij voor raid 5, al schijnt dat veel trager te zijn. En minder veilig.
En hoezo minder veilig?
QNAPclub België / Nederland forum - App store - twitter @qnapclub_be_nl
Gebruik daarvoor ViceVersa. Heeft een goede engine om de bestanden met elkaar te vergelijken. Gebruik het al 8+ jaarT.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:04:
[...]
Met welk programma doe je dat?
[...]
Dat is ook mijn idee. De map structuur is nu jaar/gebeurtenis. Dus map in map.
Mwah, met raid5 en 6 zit je sowieso sneller dan een enkele schijf. Draai zelf een raid6 op een qnap 853a. Performance is zat. Bottleneck is mijn gigabit verbinding....haal ongeveer 120MB bij kopiëren van en naar! En dan is de hele zooi nog hardware encrypted ookqnapclub schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:24:
[...]
RAID5 is misschien een klein beetje trager, ik denk dat RAID6 erger is...
En hoezo minder veilig?
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
@RoyK
Ik heb net even gekeken hoe foto station werkt. Dus als je de bestanden al in een mapje hebt, met een goede naam op de NAS. Is een album maken eigenlijk een eitje.
Zal zo ergens binnenkort even een filmpje delen.
Ik heb net even gekeken hoe foto station werkt. Dus als je de bestanden al in een mapje hebt, met een goede naam op de NAS. Is een album maken eigenlijk een eitje.
Zal zo ergens binnenkort even een filmpje delen.
[ Voor 5% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 01-07-2017 12:59 ]
Thanks. Ja, je kan je eigen file structuur gewoon aanhouden betreft het mappen / file werk op de NAS. Photostation is gewoon een jasje waarmee je de fotos leuk kan presenteren. Het verplaatst geen fotos naar een andere locatie etc. Ik was op zoek naar gebruikers die er misschien al jaren mee werken. 10 jaar foto's is heftig. Er staan meer dan 70.000 objecten in mn mappen. Sommige dubbel.. verschillende plaatsen. Het is een bende. Ik kijk er ook echt tegenop. Dan staan er ook nog foto's op mn macbook die er naar toe moeten. En moeten er foto's vanaf een andere locatie verplaatst worden naar de foto map. Deze opdrachten doorgeven aan de NAS is al op zich al tijd vretend. De TS-210 is erg traag. Hij heeft het zwaar in het OS. Ik mag er vanuit gaan dat een TS-453 een hele andere beleving is qua systeem gebruik.
Het beste begin je met je ordenen van je foto's is mapjes. Dat helpt al een hoop. En ja het is een flinke klus. 
Kan morgen wat langer reageren.
Kan morgen wat langer reageren.
Vandaag de laatste firmware 4.3.3.0229 build 20170624 op mijn TS251+ gezet.
Dat heeft me wel even bezig gehouden deze avond...
De NAS startte na de update wel goed op, maar na een paar minuten liep ie vast. In de browser kon ik zien dat dit gebeurde nadat de QVPN service gestart werd. Na restart snel de QVPN verwijderen en daarna bleef de NAS bereikbaar vanaf mijn iMac.
De NAS was echter niet meer via QFile bereikbaar en ook Surveillance Station kon mijn camera niet meer vinden in het netwerk. Ook niet naar een reboot. Genoeg reden om de vorige firmware terug te zetten. Rebootje later draait weer als een zonnetje.
Iemand anders nog ervaringen met deze firmware?
De NAS startte na de update wel goed op, maar na een paar minuten liep ie vast. In de browser kon ik zien dat dit gebeurde nadat de QVPN service gestart werd. Na restart snel de QVPN verwijderen en daarna bleef de NAS bereikbaar vanaf mijn iMac.
De NAS was echter niet meer via QFile bereikbaar en ook Surveillance Station kon mijn camera niet meer vinden in het netwerk. Ook niet naar een reboot. Genoeg reden om de vorige firmware terug te zetten. Rebootje later draait weer als een zonnetje.
Met de TS453A laatst geüpdatet via de app op Android. Werkt prima, nergens last van. Heb ook nog meerdere keren OpenVPN gebruikt zonder problemen. Klinkt als een corrupte update...Krull schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:36:
Vandaag de laatste firmware 4.3.3.0229 build 20170624 op mijn TS251+ gezet.
@qnapclub Weet je of er een bug in het delen naar een NAS user zit?
Ik heb hier dit staan (admin account):

En kan dan met mijn eigen account toch niet delen (privé account).

Erg vervelend...

Het admin account kan wel delen naar een andere gebruiker...
[ Voor 23% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 02-07-2017 16:14 ]
weet iemand wat een waardige opvolger is voor de TS-459?
ik ben van de ts-559 pro 2 naar de TS-531X gegaan, dus in performance nagenoeg hetzelfde maar wel de laatste updates maar toch een heel stuk zuinigerRubke schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:07:
weet iemand wat een waardige opvolger is voor de TS-459?
ik zeg wat is het budget? wil je ermee transcoderen ? wil je meer disken erin kwijt? etc
ben tevreden met de ts-459 maar de support die verloopt daar zit ik meejhijman schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:24:
[...]
ik ben van de ts-559 pro 2 naar de TS-531X gegaan, dus in performance nagenoeg hetzelfde maar wel de laatste updates maar toch een heel stuk zuiniger
ik zeg wat is het budget? wil je ermee transcoderen ? wil je meer disken erin kwijt? etc
gewoon standaard nas met 4 disken, evt x86 support of maakt dat voor de apps niks meer uit?
Is het mogelijk om service binding te doen voor een VPN connectie?
Dus nzbget via VPN regulier http niet bv.
Dus nzbget via VPN regulier http niet bv.
Tsja waar ik hem voor gebruik niet. Alle Apps werken dus laat je portemonnee spreken naar wat je wilt wil je transcoderen en/of vmware hosten dat word het een dure wil je dat niet scheelt dat enorm in de prijsRubke schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:53:
[...]
ben tevreden met de ts-459 maar de support die verloopt daar zit ik mee
gewoon standaard nas met 4 disken, evt x86 support of maakt dat voor de apps niks meer uit?
Succes
je bedoeldt VM's draaien, of NFS / VMFS shares hosten, zal toch ook wel lukken op deze types?jhijman schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:29:
[...]
Tsja waar ik hem voor gebruik niet. Alle Apps werken dus laat je portemonnee spreken naar wat je wilt wil je transcoderen en/of vmware hosten dat word het een dure wil je dat niet scheelt dat enorm in de prijs
Succes
Photostation heeft gewoon echt niks te maken met het ordenen van je foto's. Maar goed, dat is volgens mij wel duidelijk.RoyK schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:13:
Thanks. Ja, je kan je eigen file structuur gewoon aanhouden betreft het mappen / file werk op de NAS. Photostation is gewoon een jasje waarmee je de fotos leuk kan presenteren. Het verplaatst geen fotos naar een andere locatie etc. Ik was op zoek naar gebruikers die er misschien al jaren mee werken. 10 jaar foto's is heftig. Er staan meer dan 70.000 objecten in mn mappen. Sommige dubbel.. verschillende plaatsen. Het is een bende. Ik kijk er ook echt tegenop. Dan staan er ook nog foto's op mn macbook die er naar toe moeten. En moeten er foto's vanaf een andere locatie verplaatst worden naar de foto map. Deze opdrachten doorgeven aan de NAS is al op zich al tijd vretend. De TS-210 is erg traag. Hij heeft het zwaar in het OS. Ik mag er vanuit gaan dat een TS-453 een hele andere beleving is qua systeem gebruik.
Het klinkt alsof je geen PC hebt, maar een laptop met je NAS als storage? In dat geval zal een upgrade ook wel schelen. Een snellere NAS icm fotobeheersoftware werkt namelijk wel weer prima. Werken op mijn NAS of mijn PC maakt voor mij ondertussen echt geen verschil meer. Kwam van een TS-412 af. Dat was ook zo traag als niks.
Was een kostbare upgrade maar ben er ontzettend blij mee. We draaien de bedrijfspagina van mijn vrouw erop, 8tb aan films en series, continue sync met gdrive en sickbeard en nzbget die automatisch alle nieuwe series draaien. En dan zit ie praktisch nog te idlen
Tip, nog los van welke NAS je hebt. Als je inlogt op je NAS via sftp (bijv via winscp op windows) kan je in elk geval moeiteloos bestanden verplaatsen op de nas. Bij windows verkenner moet hij bij verplaatsen altijd daadwerkelijk verplaatsen. Via sftp gaat het instant. Is ook mogelijk via Android als je gebruik maakt van bijv ES Explorer. Het is wel echt alleen verplaatsen. Previewen zit er dan niet bij.
inderdaad echt draaien, de NFS / VMFS shares hosten is geen enkel probleemRubke schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:51:
[...]
je bedoeldt VM's draaien, of NFS / VMFS shares hosten, zal toch ook wel lukken op deze types?
Bedankt voor de tip!Boobybandit schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:00:
[...]
Photostation heeft gewoon echt niks te maken met het ordenen van je foto's. Maar goed, dat is volgens mij wel duidelijk.
Het klinkt alsof je geen PC hebt, maar een laptop met je NAS als storage? In dat geval zal een upgrade ook wel schelen. Een snellere NAS icm fotobeheersoftware werkt namelijk wel weer prima. Werken op mijn NAS of mijn PC maakt voor mij ondertussen echt geen verschil meer. Kwam van een TS-412 af. Dat was ook zo traag als niks.
Was een kostbare upgrade maar ben er ontzettend blij mee. We draaien de bedrijfspagina van mijn vrouw erop, 8tb aan films en series, continue sync met gdrive en sickbeard en nzbget die automatisch alle nieuwe series draaien. En dan zit ie praktisch nog te idlen.
Tip, nog los van welke NAS je hebt. Als je inlogt op je NAS via sftp (bijv via winscp op windows) kan je in elk geval moeiteloos bestanden verplaatsen op de nas. Bij windows verkenner moet hij bij verplaatsen altijd daadwerkelijk verplaatsen. Via sftp gaat het instant. Is ook mogelijk via Android als je gebruik maakt van bijv ES Explorer. Het is wel echt alleen verplaatsen. Previewen zit er dan niet bij.
Ik bezit thuis een iMac en macbook. Deze staan in wifi en niet meer bekabeld. Dat kan wel, plug ik even kabeltje in de modem en leg ik hem aan de kabel voor een paar uur. Dat direct werken op de NAS klinkt goed. Nu gaat het erg traag. Iets verplaatsen of kopiëren lijkt wel te gaan via mn mac en dan weer naar de nieuwe locatie. Misschien is er voor OSX ook wel een optie om zo te werken.
Ik heb ook een Windows systeem maar die staat op de zaak paar km verderop.
Ik snap dat Photostation niet bedoeld is om de files te organiseren. Gelukkig kunnen we wel heel makkelijk dubbelen vinden omdat ze netjes op tijd worden weer gegeven. foto 1, 2 en soms zelfs 3 dubbel met tijd en datum X staan dan gewoon naast elkaar. Ik ga er maar gewoon eens aan starten. Ik heb een beetje proef gewerkt. Eerst de upgrade naar de TS-453A doen. Word een zakelijke aanschaf.
Al dat downloaden doe ik nauwelijks nog. Wel heb ik een ondedrive linkje lopen en wordt de hele NAS gesynct naar STACK van Transip. Dara wil ik mee geen stoppen. Het is erg traag en hun software om te syncen crashed steeds. NAS-NAS is straks mijn oplossing.
Ik kan je adviseren om door de zure happel heen te bijten, je een paar dagen op te sluiten en aan de slag te gaan met Lightroom ivm catalogeren.RoyK schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:01:
[...]
Bedankt voor de tip!
Ik bezit thuis een iMac en macbook. Deze staan in wifi en niet meer bekabeld. Dat kan wel, plug ik even kabeltje in de modem en leg ik hem aan de kabel voor een paar uur. Dat direct werken op de NAS klinkt goed. Nu gaat het erg traag. Iets verplaatsen of kopiëren lijkt wel te gaan via mn mac en dan weer naar de nieuwe locatie. Misschien is er voor OSX ook wel een optie om zo te werken.
Ik heb ook een Windows systeem maar die staat op de zaak paar km verderop.
Ik snap dat Photostation niet bedoeld is om de files te organiseren. Gelukkig kunnen we wel heel makkelijk dubbelen vinden omdat ze netjes op tijd worden weer gegeven. foto 1, 2 en soms zelfs 3 dubbel met tijd en datum X staan dan gewoon naast elkaar. Ik ga er maar gewoon eens aan starten. Ik heb een beetje proef gewerkt. Eerst de upgrade naar de TS-453A doen. Word een zakelijke aanschaf.
Al dat downloaden doe ik nauwelijks nog. Wel heb ik een ondedrive linkje lopen en wordt de hele NAS gesynct naar STACK van Transip. Dara wil ik mee geen stoppen. Het is erg traag en hun software om te syncen crashed steeds. NAS-NAS is straks mijn oplossing.
Dit heb ik ook moeten doen voor een x duizendtal foto's.
Het is éénmaal kwaadwerk qua categorieën aan te maken, maar daar pluk je nadien de vruchten van.
Zelf werk ik lokaal, omdat Lightroom niet graag werkt met netwerkschijven.
Mijn werk ssd is een NVME, de storage is een gewone HDD en de backup gaat naar de NAS.
Een nas die ook aan vervanging toe is, maar dat is voor een andere reactie
Ik weet dat Lightroom de aller aller beste optie is, maar ik wil het gebruik laagdrempelig houden want mijn vrouw gaat het grotendeels doen. Ik wil het liefst niet lokaal werken zodat onze foto archief niet afhankelijk is van een computer waar dan alles op staat. Ik werk zelf op een M2 950 Pro SSD, dat is inderdaad zalig 
Maargoed, dat is mijn werk systeem.
Als je dat nou eerder had gezegd. Dit verklaart een en anderRoyK schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:59:
want mijn vrouw gaat het grotendeels doen.
Verder, SFTP is uiteraard ook mogelijk op de Mac. Dus dat komt wel goed. Ja direct werken vanaf je NAS is echt geweldig. Ik heb zelf overwogen om in 1 van de 8 sloten een SSD te plaatsen voor het draaien van een VM. Maar eerlijk gezegd zou ik niet eens weten wat ik in een VM moet doen. Maar dat het kan is echt geweldig.
Mijn 853A heb ik ook zakelijk aangeschaft. Met gelijk 2 HDD erbij uiteraard en een RAM upgrade
d'r is sinds vandaag een nieuwe 4.3.3 release...T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:52:
[...]
Met de TS453A laatst geüpdatet via de app op Android. Werkt prima, nergens last van. Heb ook nog meerdere keren OpenVPN gebruikt zonder problemen. Klinkt als een corrupte update...
@qnapclub Weet je of er een bug in het delen naar een NAS user zit?
Ik heb hier dit staan (admin account):
[afbeelding]
En kan dan met mijn eigen account toch niet delen (privé account).
[afbeelding]
Erg vervelend...![]()
Het admin account kan wel delen naar een andere gebruiker...
Die functionaliteit van het delen ziet er hier net gelijk uit, ik gebruik het echter niet dus is me het ook niet duidelijk wat er mist
Zag ik gisteren verschijnen. Het is al best lang. Je kan simpelweg niet vanaf een normale gebruiker delen naar een andere gebruiker. De admin kan dat alleen. Terwijl het wel goed ingesteld staat.qnapclub schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:30:
[...]
d'r is sinds vandaag een nieuwe 4.3.3 release...
Die functionaliteit van het delen ziet er hier net gelijk uit, ik gebruik het echter niet dus is me het ook niet duidelijk wat er mist
TiesD in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"
Hier heb ik iets geschreven over Domoticz op een QNAP TS-251. Ik aarzelde over het juist draadje. Vandaar deze melding.
Hier heb ik iets geschreven over Domoticz op een QNAP TS-251. Ik aarzelde over het juist draadje. Vandaar deze melding.
Ik loop sinds een week tegen de volgende foutmelding aan bij het openen van mijn Spotweb pagina (geïnstalleerd middels de qpkg van sl1000):
Dat heb ik inmiddels al een keer of 5 gedaan deze week (zonder foutmelding), maar het werkt nog steeds niet.
Heeft er iemand hier nog een ander/beter idee?
Nu heb ik al flink wat zitten Googlen, maar wat ik overal tegenkom is dat ik een upgrade-db.php moet draaien.Warning: require(lib/PDO.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 108
Fatal error: require(): Failed opening required 'lib/PDO.php' (include_path='.:/etc/config/php') in /share/MD0_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 108
Dat heb ik inmiddels al een keer of 5 gedaan deze week (zonder foutmelding), maar het werkt nog steeds niet.

Heeft er iemand hier nog een ander/beter idee?
Wat bedoel je daarmee? Hoe lost dat deze fout op?lowfi schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:18:
Ja er is ook een openbare spotweb server.
Door niet zelf meer spotweb te willen draaien maar gewoon gebruik te maken van de mogelijkheden die iemand anders biedt.
Toegegeven ik gebruik liever echte indexers. Spotweb voor het Nederlandse spul afentoe.
Toegegeven ik gebruik liever echte indexers. Spotweb voor het Nederlandse spul afentoe.
Belangrijk!
Gebruikers van QTS 4.3.x met RAID 5 of 6 lezen best dit:
https://www.qnap.com/nl-nl/technical-advisory/tec-201707-01/
TL;DR:
Door een bug is er kans op data corruptie, om dit op te lossen zorg dat je een recente (vanaf april) build van 4.3 draait, en raid scrubbing laat draaien - dit zal eventuele corruptie vinden en herstellen
Als er een schijf defect gaat voordat je dit uitvoert, wordt de corruptie permanent!
TL;DR:
Door een bug is er kans op data corruptie, om dit op te lossen zorg dat je een recente (vanaf april) build van 4.3 draait, en raid scrubbing laat draaien - dit zal eventuele corruptie vinden en herstellen
Als er een schijf defect gaat voordat je dit uitvoert, wordt de corruptie permanent!
[ Voor 10% gewijzigd door qnapclub op 30-07-2017 13:59 ]
Zijn er mensen die ook problemen hebben met het inloggen op myqnapcloud?
Na het inloggen wil de pagina niet echt goed laden. Lijkt wel traag al dikke stront te gaan.
Wat ik ook aanklik, er blijft "Loading" staan (met de bekende spinning gear).
Na het inloggen wil de pagina niet echt goed laden. Lijkt wel traag al dikke stront te gaan.
Wat ik ook aanklik, er blijft "Loading" staan (met de bekende spinning gear).
Geen problemen met myqnapcloud hier...
(en dit is zonder cloudlink, voor alle duidelijkheid)
(en dit is zonder cloudlink, voor alle duidelijkheid)
De site draait nu ook weer zonder problemen. Dacht eerst dat het aan mijn webbrowser / computer lag... maar vervolgens via meerdere computers en internetverbindingen geprobeerd. Maar ja, nu iig weer goed aan het werk
vorige week is er weer een nieuwe firmware 4.3.3.0262 verschenen.
in de vorige versie had ik op mijn macbook soms problemen met connectivity naar smb shares op de ts412, dat lijkt nu verholpen te zijn
in de vorige versie had ik op mijn macbook soms problemen met connectivity naar smb shares op de ts412, dat lijkt nu verholpen te zijn
[ Voor 3% gewijzigd door peter-rm op 01-08-2017 10:22 ]
Ik gebruik Linux met Darktable en Rapid Photo Downloader dat foto's "importeert" (kopieren en renamen is een betere omschrijving) naar mijn opslag en automatisch mappen aanmaakt a.d.h.v. exif data.RoyK schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:59:
Ik weet dat Lightroom de aller aller beste optie is, maar ik wil het gebruik laagdrempelig houden want mijn vrouw gaat het grotendeels doen. Ik wil het liefst niet lokaal werken zodat onze foto archief niet afhankelijk is van een computer waar dan alles op staat. Ik werk zelf op een M2 950 Pro SSD, dat is inderdaad zalig
Darktable werkt anders als Lightroom m.b.t. opslag van de foto's en deze manier zorgt voor een bruikbare mappen structuur nagenoeg hetzelfde als Lightroom.
Er is vast en zeker een vergelijkbaar programma voor windows.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Straks eerst even de geplande taak om te scrubben aanpassen van 02:15 's nachts naar ergens in ochtend. Schrok vannacht wakker van de piep alsof de NAS aan het rebooten was.qnapclub schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:58:
Belangrijk!
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik ben nog steeds opzoek naar een online manier op de foto's te delen. Het nadeel van photo station waar ik nu tegenaan loop is dat je niet standaard machtigingen kan instellen voor albums. Erg vervelend, nu moet ik voor tig albums dat met de hand doen. Iemand een idee hiervoor?RoyK schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:59:
Ik hoop eigenlijk dat er een manier is om dit te kunnen doen:
Standaard machtigingen:
- Groep:
- [list]
- Admins: geen toegang
- Gezin: bekijken en beheren
- Familie: alleen bekijken
- [/list]
- Losse gebruikers:
- [list]
- Media: alleen bekijken
- [/list]
@qnapclub Kan je software verzoeken indienen?
Heeft iemand ervaring met Linux station?
Ik heb diverse topics doorgenomen maar helaas niet het antwoord gevonden.
Als ik de resolutie verhoog in de Linux Station settings in de QNAP webinterface dan schiet deze weer terug naar 1280*720.
Als ik deze binnen Ubuntu 16.04 zelf verhoog dan schiet dit ook automatisch weer terug. Is dit een beperking? Het zou moeten werken wat hij kan het blijkbaar een aantal seconden aan. Het ziet er dan ook veel beter uit.
Ik heb diverse topics doorgenomen maar helaas niet het antwoord gevonden.
Als ik de resolutie verhoog in de Linux Station settings in de QNAP webinterface dan schiet deze weer terug naar 1280*720.
Als ik deze binnen Ubuntu 16.04 zelf verhoog dan schiet dit ook automatisch weer terug. Is dit een beperking? Het zou moeten werken wat hij kan het blijkbaar een aantal seconden aan. Het ziet er dan ook veel beter uit.
Ik heb ook een leuke computer..
Ik maak middels RTRR backups tussen 2 QNAP NASsen. Deze twee NASsen staan op verschillende locaties. Op dit moment draait op 1 NAS een openVPN server en op de andere een client. Hierdoor kan ik de NASsen middels lokaal IP adres benaderen en gebeurt de backup dus via een ge-encrypte tunnel. so far so good.
Het enige nadeel is dat de tunnel nu continue openstaat, wat ik zonde vindt, wegens de verlaagde performance. Het liefst zou ik de tunnel willen schedulen: de replicatie start elke maandag om 00.10 uur, dus de VPN moet aan van maandag 00 tot 6.00 bijvoorbeeld. Volgens mij kan dit niet via de standaard GUI van QNAP. is er een manier om dit wel voor elkaar te krijgen? bijvoorbeeld via crontab of zo? (en zo ja, hoe?)
Het enige nadeel is dat de tunnel nu continue openstaat, wat ik zonde vindt, wegens de verlaagde performance. Het liefst zou ik de tunnel willen schedulen: de replicatie start elke maandag om 00.10 uur, dus de VPN moet aan van maandag 00 tot 6.00 bijvoorbeeld. Volgens mij kan dit niet via de standaard GUI van QNAP. is er een manier om dit wel voor elkaar te krijgen? bijvoorbeeld via crontab of zo? (en zo ja, hoe?)
Onlangs voor mijn backup (Rsync) voor een klein prijsje een QNAP TS409U gekocht, nu is hier standaard geen rails voor te krijgen, maar deze behuizing beschikt wel over de schroefpunten...
Nu had ik nog setje rails liggen (zelfde soort als Synology ook gebruikt, het enige wat ik heb gedaan is een extra schroefpunt in de rail gemaakt om het passend te krijgen.
Plaatjes:

Al met al hangt hij zo een stuk beter (aan de beugels hangt ie een beetje door na beneden.
Nu had ik nog setje rails liggen (zelfde soort als Synology ook gebruikt, het enige wat ik heb gedaan is een extra schroefpunt in de rail gemaakt om het passend te krijgen.
Plaatjes:

Al met al hangt hij zo een stuk beter (aan de beugels hangt ie een beetje door na beneden.
RTRR kan op zich ook geëncrypteerd dus zonder OpenVPN...prein2 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:19:
Ik maak middels RTRR backups tussen 2 QNAP NASsen. Deze twee NASsen staan op verschillende locaties. Op dit moment draait op 1 NAS een openVPN server en op de andere een client. Hierdoor kan ik de NASsen middels lokaal IP adres benaderen en gebeurt de backup dus via een ge-encrypte tunnel. so far so good.
yes we canT.Kreeftmeijer schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:05:
@qnapclub Kan je software verzoeken indienen?
Excellent!
Can you do that for me?
Ok. Of kan ik dat zelf doen?
Net gedaan, op de (gesloten) QNAP issue tracker. En nu duimen, zou ik zeggenT.Kreeftmeijer schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:24:
[...]
Excellent!
Can you do that for me?
Ok. Of kan ik dat zelf doen?
Geachte,
Ik ben aan het overwegen om een nas te kopen.
Deze nas gaat dienen voor het volgende:
* Backup op te slaan
* Media server (plex)
Als ik het goed geïnformeerd ben zijn er maar 2 QNAP modellen in de prijs range van +/-1000 € die probleemloos plex aankan.
TVS 471-I3 en de TVS 473.
Welke van de 2 geniet de voorkeur ?
Of is het een betere optie om een goedkopere NAS te kopen en te gaan voor 2 nividia shield boxen die de transcoding op zich nemen via SMPC/KODI ?
Alvast bedankt voor de feedback.
Ik ben aan het overwegen om een nas te kopen.
Deze nas gaat dienen voor het volgende:
* Backup op te slaan
* Media server (plex)
Als ik het goed geïnformeerd ben zijn er maar 2 QNAP modellen in de prijs range van +/-1000 € die probleemloos plex aankan.
TVS 471-I3 en de TVS 473.
Welke van de 2 geniet de voorkeur ?
Of is het een betere optie om een goedkopere NAS te kopen en te gaan voor 2 nividia shield boxen die de transcoding op zich nemen via SMPC/KODI ?
Alvast bedankt voor de feedback.
Nog een bug gevonden:qnapclub schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:34:
[...]
Net gedaan, op de (gesloten) QNAP issue tracker. En nu duimen, zou ik zeggen

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar dat vandaan komt. En weet ook niet wat er zou moeten staan.
En verder heb ik nog wel wat mooie features, zoals de mogelijkheid om een album te delen. Zodanig dat bij het toevoegen van foto's ook die toegevoegd worden in de gedeelde link en niet zoals nu, dat dat handmatig moet gebeuren.

[ Voor 19% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 13-08-2017 17:58 ]
Ik heb laatst geprobeerd hybrid backup sync mijn one drive te synchroniseren. Dit leidde jammergenoeg tot problemen.
Volgens mij (maar ben er niet helemaal achter) download m'n qnap alle bestanden, verandert de aanmaakdatum van alle bestanden, upload ze weer naar one drive en verwijdert daar de 'oude'.
Tenminste: hij blijft maar up/downloaden en ook de one drive op m'n pc is continue m'n bestanden aan het updaten. Ik ben een forum tegengekomen uit 2016 met dit probleem, echter zonder oplossingen.
Anderen met soortgelijke issues?
Volgens mij (maar ben er niet helemaal achter) download m'n qnap alle bestanden, verandert de aanmaakdatum van alle bestanden, upload ze weer naar one drive en verwijdert daar de 'oude'.
Tenminste: hij blijft maar up/downloaden en ook de one drive op m'n pc is continue m'n bestanden aan het updaten. Ik ben een forum tegengekomen uit 2016 met dit probleem, echter zonder oplossingen.
Anderen met soortgelijke issues?
Weet iemand of het mogelijk is mijn Qnap TS 453 pro een ping te laten sturen naar mijn printer elke 7 uur? Zodat mijn printer niet uit gaat.
Weet iemand hoe je een container kan aanmaken die onder een eigen virtueel ip adres draait (in hetzelfde subnet als mijn Qnap)?
Ik heb dit gewoon via de Container GUI voor elkaar gekregen door onder de Network settings Bridge als Network Mode te kiezen en vervolgens een nieuw static IP adres in te vullen.

Echter, zodra ik weg en weer terug klik staat het static IP adres weer op het IP adres van mijn Qnap zelf.
Kan ook nog niet echt in de documentatie vinden hoe dit anders via de CLI kan.
Ik heb dit gewoon via de Container GUI voor elkaar gekregen door onder de Network settings Bridge als Network Mode te kiezen en vervolgens een nieuw static IP adres in te vullen.

Echter, zodra ik weg en weer terug klik staat het static IP adres weer op het IP adres van mijn Qnap zelf.
Ik zie dat je geen hostnaam hebt gegeven. Vul die eerst in en dan het ipadres en klik dan op save.zeezuiper schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:36:
Weet iemand hoe je een container kan aanmaken die onder een eigen virtueel ip adres draait (in hetzelfde subnet als mijn Qnap)?
[afbeelding]
Hij bewaart niet je setting als je van die scherm naar een ander gaat,
[ Voor 14% gewijzigd door Tranzy op 23-08-2017 14:12 ]
Host name invullen maakt niets uit. Deze blijft overigens wel staan als ik van tab wissel. Het IP adres blijft terugspringen naar die van de Qnap zelf. Een save button kan ik niet vinden.
Excuses... "CREATE" is het ipv Savezeezuiper schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:42:
Host name invullen maakt niets uit. Deze blijft overigens wel staan als ik van tab wissel. Het IP adres blijft terugspringen naar die van de Qnap zelf. Een save button kan ik niet vinden.
Wat als je alles goed zet bij het aanmaken en als laatste de netwerk settings doet en vervolgens op create klikt?
Als ik het IP adres als laatste invul gaat die inderdaad wel goed
Ik ga maar eens op zoek waar ik bugs kan rapporteren...
zeezuiper schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:36:

Gisteren voor een zacht prijsje een Qnap 439 pro overgenomen, (mijn 409p begon wat vol te raken). Heb de firmware geupdate naar 4.2.6. en de machine voorzien van twee schijven (enkelvoudig). Via Qfinder en de browser kan ik de firmware van de nas benaderen. Wat niet lukt is het maken van een netwerkverbinding met een gedeelde map. Als ik het probeer via Qconnect wordt wel een gedeelde folder aangemaakt op de gekozen schijf maar een netwerkverbinding kan niet worden gemaakt. In Qfinder zijn ook de standaardmappen niet zichtbaar. Ik werk overigens nu met het admin account
Als ik de nas benader via de verkenner (ip-nummer) kom ik terecht in het inlogscherm van qts.
Met de app file station kan ik trouwens wel de schijven benaderen. Netwerkverbinding maken via de verkenner blijft echter consequent niet lukken.
Wat heb ik al geprobeerd en gedaan:
- netwerkservices op de nas enabeled
- netwerknaam zowel op nas als computers zijn gelijk
- bij de advanced options local master browser aangevinkt
- UPNP services aangevinkt
- aantal keren nas terug gezet naar fabrieksinstellingen
- settings van mijn 409p vergelijken met de 439 (enige verschil is dat de 409 een vast ip adres heeft en de 439 niet)
- in Windows netwerkdetectie gecontroleerd (stond overigens al aan)
- Windows 10 machine geprobeerd, (ik werk merendeels met Windows 7) maar daar hetzelfde probleem
Iemand enig idee wat een oplossing kan zijn?
Als ik de nas benader via de verkenner (ip-nummer) kom ik terecht in het inlogscherm van qts.
Met de app file station kan ik trouwens wel de schijven benaderen. Netwerkverbinding maken via de verkenner blijft echter consequent niet lukken.
- settings van mijn 409p vergelijken met de 439 (enige verschil is dat de 409 een vast ip adres heeft en de 439 niet)
- Windows 10 machine geprobeerd, (ik werk merendeels met Windows 7) maar daar hetzelfde probleem
Dus als je de nas benaderd met \\ip-adres kom je ook in de browser terecht? Dat is wel gek, normaal zou je de shares moeten zien of een melding krijgen dat de server niet bereikbaar is. En wat als je de SMB service uit en aan zet? Werkt het dan wel met \\nas-naam en \\ip-adres?mbrk schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:16:
Gisteren voor een zacht prijsje een Qnap 439 pro overgenomen, (mijn 409p begon wat vol te raken). Heb de firmware geupdate naar 4.2.6. en de machine voorzien van twee schijven (enkelvoudig). Via Qfinder en de browser kan ik de firmware van de nas benaderen. Wat niet lukt is het maken van een netwerkverbinding met een gedeelde map. Als ik het probeer via Qconnect wordt wel een gedeelde folder aangemaakt op de gekozen schijf maar een netwerkverbinding kan niet worden gemaakt. In Qfinder zijn ook de standaardmappen niet zichtbaar. Ik werk overigens nu met het admin account
die \\ is wel belangrijk want als Windows je NAS niet als opslagmedium aanziet en je geeft enkel het IP adres op in Verkenner dan opent hij een browser.
Tegenwoordig doet hij dat ook voor WebDAV links - hoogst irritant
Verder wel vreemd dat je de standaard mappen niet ziet - eens terug laten aanmaken bij privilege-instellingen?
Waren dit nieuwe, lege schijven of stond er al iets op. Als je er niet uit raakt hang ze eens aan een PC en gooi er de partities af
Tegenwoordig doet hij dat ook voor WebDAV links - hoogst irritant
Verder wel vreemd dat je de standaard mappen niet ziet - eens terug laten aanmaken bij privilege-instellingen?
Waren dit nieuwe, lege schijven of stond er al iets op. Als je er niet uit raakt hang ze eens aan een PC en gooi er de partities af
als ik de nas met \\ip adres benader (bv via netwerk verbinding maken) krijg ik "geen toegang ...." Vervolgens probleem oplossing: "externe apparaat of de externe bron accepteert de verbinding niet": Wat verder proberen resulteerde in: De instellingen van het apparaat of bron (ipnummer) staan verbindingen via poort De service Bestands- en printerdeling (SMB) niet toe.
Het op de nas bij microsoftnetwerk: "activeer bestanddelen voor microsoftnetwerk" aan en uit gevinkt. Werkgroep naam is gelijk aan mijn netwerk.
Vervolgens de harde schijven eruit gehaald,aan computer gehangen en partities verwijderd. Een schijf teruggeplaatst en opnieuw opgestart. Via de cloud de installatieprocedure doorlopen. Bij netwerkservices zowel Windows, Apple als Linux aangevinkt. Na formatteren van de harde schijf opnieuw geprobeerd de netwerkverbinding met een share te maken maar liep weer tegen dezelfde foutmeldingen op. Was trouwens een nieuwe harde schijf, de andere (al eerder gebruikt in een pc) heb ik er nu uit gelaten.
Het op de nas bij microsoftnetwerk: "activeer bestanddelen voor microsoftnetwerk" aan en uit gevinkt. Werkgroep naam is gelijk aan mijn netwerk.
Vervolgens de harde schijven eruit gehaald,aan computer gehangen en partities verwijderd. Een schijf teruggeplaatst en opnieuw opgestart. Via de cloud de installatieprocedure doorlopen. Bij netwerkservices zowel Windows, Apple als Linux aangevinkt. Na formatteren van de harde schijf opnieuw geprobeerd de netwerkverbinding met een share te maken maar liep weer tegen dezelfde foutmeldingen op. Was trouwens een nieuwe harde schijf, de andere (al eerder gebruikt in een pc) heb ik er nu uit gelaten.
En via QTS in de browser kun je wel de shares zien via de file manager bijvoorbeeld? Alle rechten staan ook goed?
Ik vermoed dat de SMB service niet draait of de SMB config is verkeerd.
Ik vermoed dat de SMB service niet draait of de SMB config is verkeerd.
Via QTS in de browser (Filestation) en via privilege instellingen gedeelde mappen kan ik de shares zien. Ik zie ook de gedeelde shares die door qfinder worden aangemaakt. Ik heb als admin recht om te lezen en schrijven.
Voor de zekerheid ook het gast account alle rechten gegeven maar dat heeft geen effect.
SMB service lijkt inderdaad het probleem te zijn maar hoe ik daar iets aan kan doen is me niet helder. In QTS heb ik volgens mij alleen de mogelijkheid om aan en uit te klikken (activeer bestandelen voor microsoft netwerken).
Voor de zekerheid ook het gast account alle rechten gegeven maar dat heeft geen effect.
SMB service lijkt inderdaad het probleem te zijn maar hoe ik daar iets aan kan doen is me niet helder. In QTS heb ik volgens mij alleen de mogelijkheid om aan en uit te klikken (activeer bestandelen voor microsoft netwerken).
Misschien toch iets met rechten. Staat me bij dat je zowel de rechten voor groepen en individuele gebruikers als de rechten voor de shares moet instellen bij de 439 (maar het is bij mij jaren geleden, dus ik ben het meeste alweer vergeten).
Of een firewall die moeilijk doet.
Of een firewall die moeilijk doet.
hmm, als admin alle rechten toegekend, bij gebruikersgroep administrators wordt bij nieuw aangemaakte shares gemeld: ontzeg alle toegang en staat niets aangevinkt. Als ik vervolgens lees en schrijf rechten toeken kan ik de betreffende map nog steeds niet benaderen. Als ik de rechten van de gebruiker admin bekijk dan heeft die op alle mappen lees en schrijfrechten, dus ook bij de nieuw aangemaakte share.
Heb voor de zekerheid de nas nog een keer opgestart maar dat maakt geen verschil.
Krijg nog steeds meldingen dat netwerk apparaat niet wordt gevonden,.
Windows firewall voor interne netwerken uitgeschakeld maar dit maakt geen verschil
Heb voor de zekerheid de nas nog een keer opgestart maar dat maakt geen verschil.
Krijg nog steeds meldingen dat netwerk apparaat niet wordt gevonden,.
Windows firewall voor interne netwerken uitgeschakeld maar dit maakt geen verschil
[ Voor 7% gewijzigd door mbrk op 05-09-2017 12:33 . Reden: aanvulling ]
Heb je al eens geprobeerd een andere gebruiker aan te maken en rechten te geven? Ik gebruik op de 439 dezelfde accountnaam en wachtwoord als mijn Windows local account en heb die in de group administrators opgenomen.
Overigens is bij mij bij Microsoft Networking local master browser niet aangevinkt.
Overigens is bij mij bij Microsoft Networking local master browser niet aangevinkt.
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
andere gebruiker aangemaakt, alle rechten toegekend, kan nog steeds geen netwerkverbinding maken. Ook niet als ik de naam/wachtwoord van de nieuwe gebruiker hanteer. Krijg de melding: network failure: the device was not found on the network. Please check the device status.
@neus Bij advanced settings heb ik niet de mogelijkheid om een smb versie te kiezen. De menukeuze is er niet. Ook keuzes om smb encryptie te kiezen zoals verder in dat document staat aangeduid zijn niet aanwezig. Heb wel de jumbo frames aangepast (was 1500 naar 8996) maar dat heeft verder geen effect gehad.
@neus Bij advanced settings heb ik niet de mogelijkheid om een smb versie te kiezen. De menukeuze is er niet. Ook keuzes om smb encryptie te kiezen zoals verder in dat document staat aangeduid zijn niet aanwezig. Heb wel de jumbo frames aangepast (was 1500 naar 8996) maar dat heeft verder geen effect gehad.
Geprobeerd op een tweetal computers met Windows 10. Precies dezelfde problemen.
Kan de nas wel benaderen vanaf mijn ipad (app Qmanager) maar dan kom ik in een beheersomgeving
Idem met de app Qfile HD; kan dan gewoon alle shares benaderen.
Eindelijk een oplossing:
Heb de firmware gedownload van de qnap site en opnieuw geladen. Nas is daarna opnieuw opgestart. Met qfinder zie ik vervolgens de standaard shares en kan ook nieuwe shares maken. Ook netwerkverbindingen zijn nu mogelijk. Zie de nas nog niet in de verkenner onder netwerk maar voorlopig een grote stap vooruit. Allen die meegedacht hebben: veel dank!
Kan de nas wel benaderen vanaf mijn ipad (app Qmanager) maar dan kom ik in een beheersomgeving
Idem met de app Qfile HD; kan dan gewoon alle shares benaderen.
Eindelijk een oplossing:
Heb de firmware gedownload van de qnap site en opnieuw geladen. Nas is daarna opnieuw opgestart. Met qfinder zie ik vervolgens de standaard shares en kan ook nieuwe shares maken. Ook netwerkverbindingen zijn nu mogelijk. Zie de nas nog niet in de verkenner onder netwerk maar voorlopig een grote stap vooruit. Allen die meegedacht hebben: veel dank!
[ Voor 44% gewijzigd door mbrk op 05-09-2017 20:26 ]
Er is net een nieuwe 4.3.3 release uit (4.3.3.0299) met een aanzienlijke lijst bug- en security fixes, waaronder ook SMB access problemen.
mijn qnap (TS-459 Pro II)
Start tegenwoordig minimaal 1x perdag automatisch opnieuw op.
waar kan ik ergens een logfile zien daar dit door komt?
Ik kan alleen zien dat het systeem niet juist afgesloten is
Hier wat tips,https://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=123137
Het lijkt me zelf op een brakke voeding, heb je zelf iets anders liggen?
hier nog meer info mbt logs https://superuser.com/que...oots-every-16-hours-or-so
[ Voor 16% gewijzigd door Lief Adje op 26-09-2017 08:54 ]
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
de vorige voeding was te warm geworden. Nu zit er een nieuwe in.
Deze is nog niet zo oud. MAar ik zal is even lezen
Deze is nog niet zo oud. MAar ik zal is even lezen
Vanaf volgende maand worden er een flink aantal QNAP systemen uit de ondersteuningslijst gehaald en worden hier niet langer firmware updates voor beschikbaar gesteld.
Ik heb hier een TS-859 Pro staan welke naar volle tevredenheid werkt. Ook dit model wordt vanaf volgende maand niet meer ondersteund
Is er een verantwoordelijke manier mogelijk om dit systeem toch in het netwerk te laten draaien maar hem toegang tot het internet te ontzien bijvoorbeeld?
Ik heb hier een TS-859 Pro staan welke naar volle tevredenheid werkt. Ook dit model wordt vanaf volgende maand niet meer ondersteund
Is er een verantwoordelijke manier mogelijk om dit systeem toch in het netwerk te laten draaien maar hem toegang tot het internet te ontzien bijvoorbeeld?
Welke lijst heb je het over?WBT schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:02:
Vanaf volgende maand worden er een flink aantal QNAP systemen uit de ondersteuningslijst gehaald en worden hier niet langer firmware updates voor beschikbaar gesteld.
Ik heb hier een TS-859 Pro staan welke naar volle tevredenheid werkt. Ook dit model wordt vanaf volgende maand niet meer ondersteund![]()
@Kashika deze lijst: https://www.qnap.com/en/product/eol.php
En bij elke firmware release, als je naar de release notes kijkt zie je de EOL melding. Voorbeeld:
https://www.qnap.com/en/d...9%20Pro&category=firmware
[Other Changes]
QNAP will no longer release firmware updates for the following models after October 31, 2017.
SS-439 Pro, SS-839 Pro, TS-110, TS-210, TS-239 Pro, TS-239 Pro II, TS-239 Pro II+, TS-259 Pro, TS-259 Pro+, TS-410, TS-410U, TS-439 Pro, TS-439 Pro II, TS-439 Pro II+, TS-439U-RP/ SP, TS-459 Pro, TS-459 Pro II, TS-459 Pro+, TS-459U-RP/SP, TS-459U-RP+/SP+, TS-509 Pro, TS-559 Pro, TS-559 Pro II, TS-559 Pro+, TS-639 Pro, TS-659 Pro, TS-659 Pro II, TS-659 Pro+, TS-809 Pro, TS-809U-RP, TS-859 Pro, TS-859 Pro+, TS-859U-RP, TS-859U-RP+.
En bij elke firmware release, als je naar de release notes kijkt zie je de EOL melding. Voorbeeld:
[Other Changes]
QNAP will no longer release firmware updates for the following models after October 31, 2017.
SS-439 Pro, SS-839 Pro, TS-110, TS-210, TS-239 Pro, TS-239 Pro II, TS-239 Pro II+, TS-259 Pro, TS-259 Pro+, TS-410, TS-410U, TS-439 Pro, TS-439 Pro II, TS-439 Pro II+, TS-439U-RP/ SP, TS-459 Pro, TS-459 Pro II, TS-459 Pro+, TS-459U-RP/SP, TS-459U-RP+/SP+, TS-509 Pro, TS-559 Pro, TS-559 Pro II, TS-559 Pro+, TS-639 Pro, TS-659 Pro, TS-659 Pro II, TS-659 Pro+, TS-809 Pro, TS-809U-RP, TS-859 Pro, TS-859 Pro+, TS-859U-RP, TS-859U-RP+.
aso. Dure 809 Pro die inderdaad perfect nog werkt. Maar ook geen poorten open, maar security updates zouden wel aardig zijn.WBT schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:37:
@Kashika deze lijst: https://www.qnap.com/en/product/eol.php
[Other Changes]
Precies, zodoende ook mijn vraag of er een verantwoordelijke manier bestaat om een station als deze draaiende te houden op je lokale netwerk zodra er geen updates meer beschikbaar worden gesteld?
*hardop denkend*
Wellicht is er een manier om met een speciale router of fysieke firewall de netwerk kabel die naar de QNAP toegaat alleen NFS of SMB rechten te geven en al het andere verkeer tegen te houden? Zodat je wel met je op internet verbonden computers op het lokale netwerk de lokale QNAP kan benaderen zonder dat deze een risico vormt?
*hardop denkend*
Wellicht is er een manier om met een speciale router of fysieke firewall de netwerk kabel die naar de QNAP toegaat alleen NFS of SMB rechten te geven en al het andere verkeer tegen te houden? Zodat je wel met je op internet verbonden computers op het lokale netwerk de lokale QNAP kan benaderen zonder dat deze een risico vormt?
De TS-809 gaat inderdaad geen updates meer krijgen, maar het ding werd in 2008 of 2009(*) gelanceerd denk ik
Als hij niet via het internet benaderbaar is, behalve vb via VPN of andere tunnel, dan is het risico klein
(*) edit: net even mails nagekeken, ik kreeg z'n kleine broer als betatest in oktober 2008
Als hij niet via het internet benaderbaar is, behalve vb via VPN of andere tunnel, dan is het risico klein
(*) edit: net even mails nagekeken, ik kreeg z'n kleine broer als betatest in oktober 2008
[ Voor 18% gewijzigd door qnapclub op 02-10-2017 22:00 ]
Momenteel ben ik in het trotse bezit van een TVS-871-i7. Heb deze nas momenteel voorzien van 5x6TB HST schijven in RAID5 configuratie. Daarnaast heb ik nog een 240GB SSD (sata) voor SSD caching (read-only) erin zitten.
Nu zit ik met het volgende. Ik draai tevens een aantal VM's (staan niet altijd en continu aan) via Virtualization Station (wat ik een erg fijne interface vind!). Heb alleen het gevoel dat ik kwa performance nog wel wat kan winnen, aangezien ik de VM's niet super snel vind opstarten. Nu zijn er een aantal opties, waarvan ik niet weet welke ik het beste kan doen:
Wie heeft hier ervaring mee? Vind het lastig om in te schatten hoeveel voordeel SSD caching mij geeft.
Thanks!
Nu zit ik met het volgende. Ik draai tevens een aantal VM's (staan niet altijd en continu aan) via Virtualization Station (wat ik een erg fijne interface vind!). Heb alleen het gevoel dat ik kwa performance nog wel wat kan winnen, aangezien ik de VM's niet super snel vind opstarten. Nu zijn er een aantal opties, waarvan ik niet weet welke ik het beste kan doen:
- SSD caching uitschakelen, SSD als apart volume gebruiken en hier de VM's opzetten
- Een tweede SSD toevoegen, zodat SSD caching niet alleen read-only is, maar ook kan schrijven...
- Een tweede SSD toeveogen, deze gebruiken voor VM's en de andere SSD gewoon blijven gebruiken voor read-only caching
Wie heeft hier ervaring mee? Vind het lastig om in te schatten hoeveel voordeel SSD caching mij geeft.
Thanks!
Ondersteunt dat model geen Qtiering? Dan laat je de NAS zelf data op de SSD zetten die je meer gebruikt. Maar misschien moet dat dan ook eerder in RAID1 voor de veiligheid...
TS 4.3.3.0351 build 20171023
[Important Notes]
- When QTS 4.3.x is installed on NAS models running on 64-bit Intel and AMD processors, some applications may not be supported. To check if installed apps on your NAS are compatible with QTS 4.3.x, download the QTS 64-bit compatibility tool and install it on your current QTS build. (download.qnap.com/QPKG/CF64_0.1-1114.qpkg.zip)
[Fixed Issues]
- Fixed a TCP sequence number prediction vulnerability that could be exploited to cause a denial of service.
- Fixed a command injection vulnerability in Media Library that could allow for remote command execution (CVE-2017-13067).
- Fixed a command injection vulnerability in myQNAPcloud.
- Fixed multiple stack overflow vulnerabilities that could allow for remote command execution.
- Fixed an "Orpheus' Lyre" vulnerability in Samba that could be exploited to bypass authentication mechanisms (CVE-2017-11103).
- Updated the version of OpenSSH to 7.5 to fix an information disclosure vulnerability.
- Fixed a TCP sequence number prediction vulnerability that could be exploited to cause a denial of service.
- Updated the version of SAMBA to 4.6.7 to fix multiple vulnerabilities regarding SMB signing (CVE-2017-12150), encryption across DFS redirections (CVE-2017-12151), and server memory information leakage (CVE-2017-12163).
- Fixed an information exposure vulnerability to prevent unauthorized access to sensitive information (CVE-2017-7630).
- Changed the access permissions for the files "/etc/passwd", "/etc/group", and "/etc/shadow" to enhance data security.
- It would take a long time for the Control Panel to display all domain users if the domain had a large number of users and groups.
- Resource Monitor can correctly display CPU and memory usage when users enable version control for Qsync and then synchronize a large number of files.
- Users' Freebox routers would output data in an unexpected XML format.
- Users could not enable Web Server after enabling secure connection (HTTPS) in Control Panel.
- Users could not access HybridDesk Station via Remote Desktop when enabling secure connection (HTTPS).
- The NAS could not enter the disk standby mode when using a USB Wi-Fi dongle to connect to a network via an access point.
- The kswapd (kernel swap daemon) process would cause high CPU usage on the TS-870 Pro.
- After users updated the QTS version to 4.3.3.0229 and then connected external devices to the TS-219, the NAS could not recognize a connected power supply unit.
- Users could not access their Microsoft OneDrive for Business folders in File Station after installing Connect to Cloud Drive.
- Users could not back up the LDAP database to a specified location after joining the NAS to an LDAP directory.
[Important Notes]
- When QTS 4.3.x is installed on NAS models running on 64-bit Intel and AMD processors, some applications may not be supported. To check if installed apps on your NAS are compatible with QTS 4.3.x, download the QTS 64-bit compatibility tool and install it on your current QTS build. (download.qnap.com/QPKG/CF64_0.1-1114.qpkg.zip)
[Fixed Issues]
- Fixed a command injection vulnerability in Media Library that could allow for remote command execution (CVE-2017-13067).
- Fixed a command injection vulnerability in myQNAPcloud.
- Fixed multiple stack overflow vulnerabilities that could allow for remote command execution.
- Fixed an "Orpheus' Lyre" vulnerability in Samba that could be exploited to bypass authentication mechanisms (CVE-2017-11103).
- Updated the version of OpenSSH to 7.5 to fix an information disclosure vulnerability.
- Updated the version of SAMBA to 4.6.7 to fix multiple vulnerabilities regarding SMB signing (CVE-2017-12150), encryption across DFS redirections (CVE-2017-12151), and server memory information leakage (CVE-2017-12163).
- Fixed an information exposure vulnerability to prevent unauthorized access to sensitive information (CVE-2017-7630).
- Changed the access permissions for the files "/etc/passwd", "/etc/group", and "/etc/shadow" to enhance data security.
- It would take a long time for the Control Panel to display all domain users if the domain had a large number of users and groups.
- Resource Monitor can correctly display CPU and memory usage when users enable version control for Qsync and then synchronize a large number of files.
- Users' Freebox routers would output data in an unexpected XML format.
- Users could not enable Web Server after enabling secure connection (HTTPS) in Control Panel.
- Users could not access HybridDesk Station via Remote Desktop when enabling secure connection (HTTPS).
- The NAS could not enter the disk standby mode when using a USB Wi-Fi dongle to connect to a network via an access point.
- The kswapd (kernel swap daemon) process would cause high CPU usage on the TS-870 Pro.
- After users updated the QTS version to 4.3.3.0229 and then connected external devices to the TS-219, the NAS could not recognize a connected power supply unit.
- Users could not access their Microsoft OneDrive for Business folders in File Station after installing Connect to Cloud Drive.
- Users could not back up the LDAP database to a specified location after joining the NAS to an LDAP directory.
Dit is wel een mooie nieuwe feature:
HD Station
- Users can now access HybridDesk Station via Remote Desktop without connecting the NAS to an HDMI monitor.
HD Station
- Users can now access HybridDesk Station via Remote Desktop without connecting the NAS to an HDMI monitor.
QTS 4.3.3.0361 build 20171101
[Important Notes]
- For the status of QTS updates and maintenance for your NAS model, visit https://www.qnap.com/en/product/eol.php
- When QTS 4.3.x is installed on NAS models running on 64-bit Intel and AMD processors, some applications may not be supported. To check if installed apps on your NAS are compatible with QTS 4.3.x, download the QTS 64-bit compatibility tool and install it on your current QTS build. (https://download.qnap.com/QPKG/CF64_0.1-1114.qpkg.zip)
- QTS 4.3.3 is the final available firmware update for the following models:
TS-112P, TS-212P, TS-212-E, HS-210, TS-112, TS-212, TS-121, TS-221, TS-421 TS-120, TS-220, TS-420, TS-420U, TS-421U TS-412, TS-412U, TS-419U, TS-419U+, TS-419U II, TS-119P II, TS-219P II, TS-419P II, TS-119P+, TS-219P+, TS-419P+, TS-119P, TS-219P, TS-419P, TS-119, TS-219, TS-419
[Fixed Issues]
- Fixed multiple vulnerabilities in WPA2 to prevent the exposure of sensitive information via Wi-Fi networks (CVE-2017-13077, CVE-2017-13078, CVE-2017-13079, CVE-2017-13080, CVE-2017-13081, CVE-2017-13082, CVE-2017-13084, CVE-2017-13086, CVE-2017-13087, CVE-2017-13088).
- Fixed a vulnerability in the Linux kernel (CVE-2017-1000253).
- NAS-to-NAS backup jobs sometimes would fail due to unexpected errors on certain ARM models.
- HD Player would not be correctly displayed when users accessed HybridDesk Station on a browser via Remote Desktop.
- It would take a long time to delete multiple user accounts after granting them permissions to access a large number of files.
- Control Panel could not correctly display the DNS tree structure after users installed Python 2.7.12.
- Media Library would keep indexing files after users uploaded .flac files to the NAS.
- The USB LED on the NAS would keep blinking after users ejected a Transcend JetFlash USB drive.
- Users would encounter unexpected formatting errors when sending emails using IIS 6.0 as the SMTP server.
- Local user accounts could not share the same usernames with domain user accounts.
- Owners of shared folders could not access their folders when their access were denied in advanced folder permission settings.
- Syslog Viewer would display incorrect facility names.
- Users could not upload files larger than 2 GB to the TS-x31 series.
- Domain users could not access shared folders via FTP where they were granted access permissions.
- Special symbols in file names would be converted inconsistently when users uploaded files to the NAS via both AFP and SMB.
- System Connection Logs would display the connection type as HTTP when users accessed Download Station via HTTPS.
- Users could not select a volume to analyze in "Diagnostic Tool" > "File System Analyzer" on the TS-220.
[Important Notes]
- For the status of QTS updates and maintenance for your NAS model, visit https://www.qnap.com/en/product/eol.php
- When QTS 4.3.x is installed on NAS models running on 64-bit Intel and AMD processors, some applications may not be supported. To check if installed apps on your NAS are compatible with QTS 4.3.x, download the QTS 64-bit compatibility tool and install it on your current QTS build. (https://download.qnap.com/QPKG/CF64_0.1-1114.qpkg.zip)
- QTS 4.3.3 is the final available firmware update for the following models:
TS-112P, TS-212P, TS-212-E, HS-210, TS-112, TS-212, TS-121, TS-221, TS-421 TS-120, TS-220, TS-420, TS-420U, TS-421U TS-412, TS-412U, TS-419U, TS-419U+, TS-419U II, TS-119P II, TS-219P II, TS-419P II, TS-119P+, TS-219P+, TS-419P+, TS-119P, TS-219P, TS-419P, TS-119, TS-219, TS-419
[Fixed Issues]
- Fixed multiple vulnerabilities in WPA2 to prevent the exposure of sensitive information via Wi-Fi networks (CVE-2017-13077, CVE-2017-13078, CVE-2017-13079, CVE-2017-13080, CVE-2017-13081, CVE-2017-13082, CVE-2017-13084, CVE-2017-13086, CVE-2017-13087, CVE-2017-13088).
- Fixed a vulnerability in the Linux kernel (CVE-2017-1000253).
- NAS-to-NAS backup jobs sometimes would fail due to unexpected errors on certain ARM models.
- HD Player would not be correctly displayed when users accessed HybridDesk Station on a browser via Remote Desktop.
- It would take a long time to delete multiple user accounts after granting them permissions to access a large number of files.
- Control Panel could not correctly display the DNS tree structure after users installed Python 2.7.12.
- Media Library would keep indexing files after users uploaded .flac files to the NAS.
- The USB LED on the NAS would keep blinking after users ejected a Transcend JetFlash USB drive.
- Users would encounter unexpected formatting errors when sending emails using IIS 6.0 as the SMTP server.
- Local user accounts could not share the same usernames with domain user accounts.
- Owners of shared folders could not access their folders when their access were denied in advanced folder permission settings.
- Syslog Viewer would display incorrect facility names.
- Users could not upload files larger than 2 GB to the TS-x31 series.
- Domain users could not access shared folders via FTP where they were granted access permissions.
- Special symbols in file names would be converted inconsistently when users uploaded files to the NAS via both AFP and SMB.
- System Connection Logs would display the connection type as HTTP when users accessed Download Station via HTTPS.
- Users could not select a volume to analyze in "Diagnostic Tool" > "File System Analyzer" on the TS-220.
QTS 4.3.4 beta is uit
QTS 4.3.4.0370 (Beta) build 20171103 for x86 models
[Important Notes]
•For the status of QTS updates and maintenance for your NAS model, visit https://www.qnap.com/en/product/eol.php
•When QTS 4.3.x is installed on NAS models running on 64-bit Intel and AMD processors, some applications may not be supported. To check if installed apps on your NAS are compatible with QTS 4.3.x, download the QTS 64-bit compatibility tool and install it on your current QTS build. (https://download.qnap.com/QPKG/CF64_0.1-1114.qpkg.zip)
[New Features]
Compatibility
•Added support for the TP-Link TL-WDN7200H USB Wi-Fi adapter.
External Storage
•You can now connect a smart phone as an external storage device via the MTP or PTP protocal.
File Station
•Added support for viewing 360° videos and photos in File Station Media Viewer.
•Added support for opening text files with Text Editor.
•Added access to snapshot features in File Station.
•Added access to Qtier Auto-Tiering features in File Station.
•Added support for playing videos with VLC media player in File Station.
•Snapshot Manager can be opened from File Station.
•Snapshot Directory enables users to view and restore snapshots in File Station.
•A shared folder can be automatically migrated to a snapshot shared folder.
GPU
•Added support for discrete GPU cards. A GPU card can improve trascoding performance, and enables your NAS to run HD Station and Linux Station (only supported on TS-1685 and TS-x77 series NAS, but not supported on Linux Station 1.4).
myQNAPcloud
•Users can now use their phone number as their QNAP ID when registering the NAS to their myQNAPcloud account.
Qboost
•New application Qboost helps you optimize RAM usage, clear junk files and schedule your applications.
Qtier Auto Tiering
•Added more Qtier reporting options.
•You can specifiy times that Qtier should not perform auto-tiering in both Qtier scheduling modes.
•Qtier's algorithms have been updated to improve random access performance.
Qtier has a new automatic optimization mode, where advanced settings such as tiering priority, SSD tier reserved space and data allocation priority are hidden.
•A normal storage pool can now be converted to a Qtier storage pool at any time.
RAID 50/60
•RAID 50 and RAID 60 can be used with Qtier and static volumes.
Resource Monitor
•Resource Monitor now shows shared graphics memory usage.
•Resource Monitor now shows dedicated graphics card memory usage.
Snapshot
•Reserved snapshot space has been updated and renamed to "Guaranteed Snapshot Space"
•Storage & Snapshots contains new snapshot overview and summary pages.
•When creating a new snapshot timezone information is now included in the snapshot name.
•In Snapshot Manager, files and folders can be restored from a snapshot to a remote location or as a new shared folder.
•File-based LUNs can now be viewed in Snapshot Manager, and can also be restored to their source volume as a new LUN.
Snapshot Replica
•Added new Snapshot Replica backup plans and schedules.
Storage Management
•RAID 50 and RAID 60 are now supported.
•Added instructions on how to fix a RAID group which is in a degraded or error state.
•"Secure Erase" enables you perminantly erase all data from a disk, with three modes: complete erase, ATA command erase and fast erase.
•A thick volume can now be converted to a thin volume.
Users can now adjust RAID rebuild, migration, scrub, sync priority and speed.
Video Station
•Added support for the HTTP Live Streaming protocol.
[Enhancements]
App Center
•QTS now displays a warning message and asks for confirmation when installing a 3rd-party application.
•App Center now helps with dependencies between dependent applications.
Control Panel
•QTS now displays information about QM2 expansion cards in "Control Panel" > "System" > "System Status" > "Hardware Information".
File Station
•File Station now displays information about SSD cache and Qtier auto-tiering.
•Updated the @Recently-Snapshot folder icon in SMB shares.
•A snapshot shared folder can now be created using thick provisioning.
HD Station
•Users can now access HybridDesk Station via Remote Desktop without connecting the NAS to an HDMI monitor.
Qtier Auto Tiering
•Users can now disable Qtier auto-tiering on individual shared folders or LUNs.
QTS
•QTS desktop features an enhanced volume control (only for certain NAS models with a built-in speaker)
•A beginners guide to QTS is shown to new users when they first log into QTS.
•Increased file-based SWAP size to 16GB on advanced NAS models.
Resource Monitor
•Resource Monitor now shows system services and system processes seperately.
Snapshot
•A LUN snapshot can now be reverted while the LUN is mapped to an iSCSI target.
•The automatic deletion of old snapshots can now be disabled.
•Hidden files can be made visible in Snapshot Manager.
•"Storage & Snapshots" replaces "Storage Manager". It includes a redesigned and improved storage management interface.
•Reduced the memory requirement for using snapshots from 4GB to 1GB. The maximum number of snapshots per volume/LUN/NAS is dependent on the amount of installed memory.
SSD Improvement
•The SSD cache flush algorithms have been updated for better caching performance when under high load.
•A disk trim and performance test is now automatically performed when creating a RAID group.
Storage Management
•Improved the storage pool and volume creation wizards.
•Thin volume space can now be automatically reclaimed if storage pool space is low.
•Updated Virtualization Guide content.
•Changed the default bytes per inode options when creating a volume.
•Added a free storage pool space wizard to help create free pool space.
•Detailed RAID scrubbing results including fixed block counts are now recorded in the system event log.
•Thin volumes now get status read/delete instead of read-only when their parent storage pool is full. This enables you to delete data and free up storage pool space.
[Fixed Issues]
•Fixed multiple vulnerabilities in WPA2 to prevent the exposure of sensitive information via Wi-Fi networks (CVE-2017-13077, CVE-2017-13078, CVE-2017-13079, CVE-2017-13080, CVE-2017-13081, CVE-2017-13082, CVE-2017-13084, CVE-2017-13086, CVE-2017-13087, CVE-2017-13088).
Changed the maximum numbers of supported expansion units for the NAS models with Annapurna Labs processors. For details, see below:
TS-1635: 1 x UX-800P or 1 x UX-500P
TS-431XU, TS-431XU-RP, TS-431XeU: 1 x UX-1200RP, 2 x UX-800U-RP, or 1 x UX-1200U-RP and 1 x UX-800U-RP
TS-831XU, TS-831XU-RP: 1 x UX-1200U-RP or 1 x UX-800-RP
TS-1231XU, TS-1231XU-RP: 1 x UX-1200U-RP or 1 x UX-800U-RP
TS-531P, TS-431X, TS-431X2, TS-531X, TS-831X: 2 x UX-800P or 2 x UX-500P
•HybridDesk Station no longer displays information about non-existing HDMI ports on the TVS-882ST2.
[Known Issues]
•Unable to delete files via SMB when a volume is in read/delete mode.
•If users select all NAS ports for port trunking, the "Port Trunking" button will disappear and users will not be able to delete existing trunk groups.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Ik heb dat sinds een paar dagen mijn NAS (212P) niet meer te benaderen is. Een reboot helpt tijdelijk. Ik zie hem wel als Twonky-server in Windows, maar benaderen via SMB is onmogelijk en ook via de Qmanager app is de NAS niet vindbaar. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik heb aan de config niets veranderd.
B.S.U.R.
Ik heb een vraag. Mijn QNAP heeft 2 van de 4 bays gevuld.
Laatst zat ik te kijken naar uitbreiden en had een extra schijf gekocht (2TB net als de andere schijven).
Bij het installeren kwam ik erachter dat mijn huidige schijven op "Legacy" geformat staat. Wat eigenlijk inhoudt dat je er geen backup van kunt maken in de vorm van Raid. En ik kon de nieuwe schijf ook niet echt bijvoegen om de partitie groter te maken.
Is mijn enige handige optie om een externe schijf te halen die groter is dan het totaal (5TB). Van deze een backup maken van al mijn data. Dan mijn schijven wipen en opnieuw een betere partitie van maken (niet Legacy). En daarna de capaciteit uit te breiden om de data als backup in te stellen?
Duur geintje namelijk om dat even te doen
Denk ik plaats mijn vraag even hier, mogelijk dat er mensen zijn die een soortgelijke situatie meegemaakt hebben.
Laatst zat ik te kijken naar uitbreiden en had een extra schijf gekocht (2TB net als de andere schijven).
Bij het installeren kwam ik erachter dat mijn huidige schijven op "Legacy" geformat staat. Wat eigenlijk inhoudt dat je er geen backup van kunt maken in de vorm van Raid. En ik kon de nieuwe schijf ook niet echt bijvoegen om de partitie groter te maken.
Is mijn enige handige optie om een externe schijf te halen die groter is dan het totaal (5TB). Van deze een backup maken van al mijn data. Dan mijn schijven wipen en opnieuw een betere partitie van maken (niet Legacy). En daarna de capaciteit uit te breiden om de data als backup in te stellen?
Duur geintje namelijk om dat even te doen
Denk ik plaats mijn vraag even hier, mogelijk dat er mensen zijn die een soortgelijke situatie meegemaakt hebben.
@Kashika Heel eerlijk gezegd zou je sowieso een backup moeten hebben van alles dat ook maar enigszins belangrijk is op je NAS. Je noemt tevens backup en RAID in 1 zin, maar dat zijn totaal andere dingen!
Voor het opnieuw partitioneren van je schijven zul je inderdaad een uitwijk moeten hebben voor de data, want die is dan weg.
Ik ken de legacy format van QNAP niet. Maar blijkbaar helpt deze quide om hem te upgraden: https://www.qnap.com/en/h...s-from-qts-3-8-to-qts-4-0 Maar:
Voor het opnieuw partitioneren van je schijven zul je inderdaad een uitwijk moeten hebben voor de data, want die is dan weg.
Ik ken de legacy format van QNAP niet. Maar blijkbaar helpt deze quide om hem te upgraden: https://www.qnap.com/en/h...s-from-qts-3-8-to-qts-4-0 Maar:
※Note: The firmware cannot be downgraded and this process completely erases all data on the NAS. Please ensure you have backed up all your data before proceeding.
[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 06-11-2017 12:44 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Raid 1 is toch een mirror van je disks? Dat wilde ik dus regelen.
Maar omdat ik op legacy zit, moet ik eerst alles deleten. Wat compleet ruk is...
Maar omdat ik op legacy zit, moet ik eerst alles deleten. Wat compleet ruk is...
Heb eigenlijk altijd problemen gehad met software apps op mijn TS-212. Vaak starten ze niet automatisch na een reboot. Soms handmatig starten via de App Center of via SSH wil soms lukken, maar niet altijd.
Zo heb ik net maar met het 'Sherpa' script SickRage weer aan de praat gekregen.
Maar het valt wel weer op; mijn NASje is niet meer zo snel. Pagina's laden kan erg lang duren.
Herhaaldelijk zitten denken om zelf een NAS te bouwen met xpenology.
Maar het valt wel weer op; mijn NASje is niet meer zo snel. Pagina's laden kan erg lang duren.
Ik kan niet updaten naar de laatste beta FW:
Type Date Time Users Source IP Computer name Content
Error 2017/11/07 09:37:26 System 127.0.0.1 localhost [Firmware Update] System update failed. Error code: FW999
Ben ik de enige?
Type Date Time Users Source IP Computer name Content
Error 2017/11/07 09:37:26 System 127.0.0.1 localhost [Firmware Update] System update failed. Error code: FW999
Ben ik de enige?
Kan zijn dat sommige apps afhankelijk zijn van een service die nog niet gestart is. Met https://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=133132 soft my qpks kan je dat oplossen.Piet91 schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:51:
Heb eigenlijk altijd problemen gehad met software apps op mijn TS-212. Vaak starten ze niet automatisch na een reboot. Soms handmatig starten via de App Center of via SSH wil soms lukken, maar niet altijd.
Ik *denk* dat het nu wel weer werkt, maar in ieder geval bedankt. Zal het bekijken als ik het wél nodig heb.lowfi schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:43:
Kan zijn dat sommige apps afhankelijk zijn van een service die nog niet gestart is. Met https://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=133132 soft my qpks kan je dat oplossen.
EDIT: te snel gejuicht. Krijg foutbericht als ik de UI van SickRage wil openen (Niet bereikbaar/IP adres heeft verbinding geweigerd)
[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 07-11-2017 11:55 ]