Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 67 Laatste
Acties:

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
turbojan schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:01:
[...]

Maar je moet toch elk slot gebruiken? als ik op dat geheugen zoek zie ik 1 rammodule en ik begreep dat je altijd 2 moet plaatsen van de zelfde waarde, begrijp ik het nu verkeerd?
Als ik er in de pricewatch op zoek, zie ik een kit met 2 modules van 8 GB, samen groot 16 GB.

[ Voor 62% gewijzigd door drfruit op 02-01-2015 15:17 ]

• turbojan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:41
Ja sorry heb niet goed doorgelezen, ga zelf deze maar bestellen.

CORSAIR VENGEANCE 16 GB SODIMM DDR3-1600 CL 10

Inderdaad fout bedankt. Ga verder zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door turbojan op 02-01-2015 15:55 ]

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:30
turbojan schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:32:
Ja sorry heb niet goed doorgelezen, ga zelf deze maar bestellen.

CORSAIR VENGEANCE 16 GB SODIMM DDR3-1600 CL 10
Ik hoop voor je dat die werkt want volgens mij heb je dims van 1,35 V nodig en die corsair is 1,5 V.

• turbojan
Nennie bedankt voor je opmerking anders had ik toch de verkeerde besteld dus nu
2x Crucial 8 GB SODIMM DDR3-1600 besteld.

• turbojan
2x Crucial 8 GB SODIMM DDR3-1600 geplaatst en gelijk werkend Nu gaat VM draaien helemaal prachtig.

Ik zag ook dat in America een bedrijf zit dat deze Qnap serie daar ook standaard met 16 GB intern geheugen wordt verkocht.

http://eaegis.com/product...o-16gb-diskless-2-bay-nas

Vreemd dat je hier eigenlijk niets over leest in Nederland.

Verwijderd

Nu heb ik halverwege mei 2013 een TS-212 gekocht, zodat ik al mijn gegevens (voornamelijk multimedia) kon opbergen, iets wat ik over een decennia had gespaard.
Nu is de TS zelf vorige maand kapot gegaan en gezien het feit dat ik absoluut niet tevreden was over de snelheid van dit apparaat gevraagd of ik een TS-251 ter vervanging kon krijgen met uiteraard bijbetaling.

Nu heb ik de TS-251 staan en werkt deze naar behoren, de bijbehorende Apps waar ik gebruik van ga maken geinstalleerd.

Nu ondervindt ik enkel 1 probleem welke als volgt:

Nu heb ik HD station versie 2.0.20 geinstalleerd maar daarin o.a. XBMC versie 13.2.22.
Deze is goed geinstalleerd en zie ik al mijn media, foto's, films en muziek netjes in mapjes staan op mijn tijdlijn, op het moment dat ik naar de submappen welke op mijn schijf staan benader zie ik ook daar netjes al mijn content staan.
Even terug naar mijn tijdlijn om dit als voorbeeld van mijn probleem te onderbouwen.
Op deze tijdlijn zie je een voorbeschouwing van recent toegevoegde films en zie je als afbeelding een stukje voorbschouwing van de film of anime zelf (alsof het op pauze staat zeg maar).
Zodra ik het mapje in ga en de film aantik (middels het gebruik van de Qremote app voor IOS) krijg ik de melding: 1 of meer items kan niet worden afgespeeld. Controleer het logbestand voor details.
Dit probleem heb ik al voorgelegd aan QNAP en deze spelen het weer door naar XBMC, maar dacht vraag het hier ook nog even, wellicht dat iemand weet waar dit aan ligt.
De meeste films overigens zijn in de bestanden XVID of VOB bestanden, hopende dat iemand het antwoord weet.

Groetjes Sonny

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:40
heeft er iemand toevallig ervaring met het installeren van Bind (of een andere DNS ) op een Qnap? Ik wil namelijk gaan stoeien met interne domein resolving (bijv. laptop1.domain.local) zodat op alle devices je via domain name naar een ander device kan.

Iemand enig idee

Strava | AP | IP | AW

• LostinFFM
  • Laatst online: 11-09 08:56
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:34:
Nu heb ik halverwege mei 2013 een TS-212 gekocht, zodat ik al mijn gegevens (voornamelijk multimedia) kon opbergen, iets wat ik over een decennia had gespaard.
Nu is de TS zelf vorige maand kapot gegaan en gezien het feit dat ik absoluut niet tevreden was over de snelheid van dit apparaat gevraagd of ik een TS-251 ter vervanging kon krijgen met uiteraard bijbetaling.

Nu heb ik de TS-251 staan en werkt deze naar behoren, de bijbehorende Apps waar ik gebruik van ga maken geinstalleerd.

Nu ondervindt ik enkel 1 probleem welke als volgt:

Nu heb ik HD station versie 2.0.20 geinstalleerd maar daarin o.a. XBMC versie 13.2.22.
Deze is goed geinstalleerd en zie ik al mijn media, foto's, films en muziek netjes in mapjes staan op mijn tijdlijn, op het moment dat ik naar de submappen welke op mijn schijf staan benader zie ik ook daar netjes al mijn content staan.
Even terug naar mijn tijdlijn om dit als voorbeeld van mijn probleem te onderbouwen.
Op deze tijdlijn zie je een voorbeschouwing van recent toegevoegde films en zie je als afbeelding een stukje voorbschouwing van de film of anime zelf (alsof het op pauze staat zeg maar).
Zodra ik het mapje in ga en de film aantik (middels het gebruik van de Qremote app voor IOS) krijg ik de melding: 1 of meer items kan niet worden afgespeeld. Controleer het logbestand voor details.
Dit probleem heb ik al voorgelegd aan QNAP en deze spelen het weer door naar XBMC, maar dacht vraag het hier ook nog even, wellicht dat iemand weet waar dit aan ligt.
De meeste films overigens zijn in de bestanden XVID of VOB bestanden, hopende dat iemand het antwoord weet.

Groetjes Sonny
Binnen je DNLA Media Server instellingen in de Qnap Control Panel, welk account heb je gespecificeerd als default user account?
Heeft dit account voldoende rechten om alle bestanden te benaderen?
Als je XBMC omzet naar het classic layout, werkt het afspelen van de films dan wel?

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Even een vraagje van een leek. Ik heb een aanbieding gevonden van een wat ouder model; de QNAP TS-419P II. Kan deze vandaag de dag (en toekomst) nog mee? Dan heb ik het met name over videostreaming. Ik zie nieuwere modellen namelijk schermen met veel ram en dual of zelfs quad core processors. Deze is daar nog niet mee uitgerust.

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-11 12:50
Lt-Crash schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:02:
[...]

Ben nog een aantal dagen aan het spelen geweest, maar helaas het is mij nog niet gelukt om de VPN-server werkend te krijgen zoals ik wil. Heb ook nog geprobeerd om in de iptables wat naar rechts te richten, maar ik heb het gevoel gekregen dat er geen volledige versie van iptables in QTS gebakken zit :'( .

Wat me ondertussen is opgevallen is dat ik niet de enige ben. Heb al een paar topics gevonden in het QNAP forum met mensen die precies dezelfde problemen hebben, zonder dat er al een oplossing is gevonden. Ik vind het eigenlijk wel een beetje scharrig voor een "professioneel" product.

Maar even naar je laatste vraag: ik ben naar een QNAP gegaan omdat ik veel power in een klein doosje zocht, ivm de ruimte in mijn meterkast. De QNAP SS-453 pro voldeed aan al mijn wensen en mijn 2,5" 2TB schijven konden dus mooi over van mijn Synology DS411Slim :D .
Nou het lijkt alsof ik eruit gekomen ben met het gehele VPN-verhaal. Ik vond het al zeer vreemd dat ik iptables niet naar mijn eigen hand kon zetten op mijn QNAP. Na het doorspitten van de QNAP fora kwam telkens weer naar voren dat iptables geactiveerd moet worden wanneer je de VPN server aanzet.

Nu had ik alleen de OpenVPN server aangezet en ik dacht laat ik ook eens de PPTP server aanzetten. Kwaad zou het toch niet kunnen..... En wat blijkt, na het activeren van de PPTP server wordt de iptables service opgestart en kon ik commando's meegeven. Bijna me NAS gebrickt, maar dat heb je wel eens :F. Na het rebooten van mijn NAS kwam ik erachter dat iptables zelf al correct geconfigureerd wordt en ik dus via OpenVPN ook mijn hele netwerk kan bezoeken evenals de buitenwereld *O* *O* .

Met kleine stapjes kom ik steeds dichterbij met ultieme NAS. Volgende project is mijn openremote server >:)

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Geheugen geschikt voor Qnap: Corsair CT2CP51264BF160B.
O.a. TS-251 die ik ga kopen. Op Amazon.de 2x4gb voor €78.

Frans G

• gecro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-11 20:38
Ik heb ook de TS-251 aangeschaft en daarin 2 x 4 TB Western Digital green gedaan (Staat bij mij niet 24/7 aan) maar wat ik ook probeer de uploadsnelheid ligt rond de 10/11 MB/sec, terwijl mijn oude Buffalo in hetzelfde netwerk al 15 tot 20 MB haalde. Iemand een idee hoe dat kan. ?
Nas is gecofigureerd als raid 0.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11 14:25
Jochem Boom schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:15:
Even een vraagje van een leek. Ik heb een aanbieding gevonden van een wat ouder model; de QNAP TS-419P II. Kan deze vandaag de dag (en toekomst) nog mee? Dan heb ik het met name over videostreaming. Ik zie nieuwere modellen namelijk schermen met veel ram en dual of zelfs quad core processors. Deze is daar nog niet mee uitgerust.
Eerlijk is eerlijk, dat model is uit september 2011. Voor een NAS vind ik dat al redelijk oud. Tegenwoordig is een dual-core SoC met 1-2GB RAM geen uitzondering meer. Je haalt met de 419P II m.i. dus al een verouderd model in huis. Het geheel zal ongetwijfeld werken, afhankelijk van wat je aan neven-processen gaat draaien (fotoalbums/miniaturen genereren, Transmission, Sabnzbd (uitpakken), Sickbeard/Couchpotato) zal videostreaming wel goed gaan. De NAS ondersteund DLNA, dus met een compatible afspeelapparaat kun je via de NAS prima video afspelen (als primair doel).

Persoonlijk zou ik verder sparen en voor een recenter model gaan, ik denk dat je hier meer profijt van gaat hebben. Ik zie een NAS als een investering voor de langere termijn, wat voor mij betekend dat ik liever een NAS koop die wat over gedimensioneerd is, dan een NAS die perfect aansluit en na een jaar al traag wordt (natuurlijk sterk afhankelijk van het aantal processen, ik gebruik er vrij veel). Tenzij je natuurlijk die 419P II voor een prikkie kunt overnemen ;)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
Aanvullend op het vorige bericht en ook iets meer algemeen:

Ik heb zelf een QNAP van enkele jaren oud, ongeveer vergelijkbaar met het genoemde model. Probleem waar ik steeds tegenaan loop is de software die redelijk inflexibel is voor mensen die er iets meer mee willen. Als je zelf services wilt gaan configureren, moet je redelijk diep in het systeem gaan neuzen. Omdat QNAP hun Linux enorm heeft aangepast, betekent dit dat de standaard manieren die je op internet vind niet werken.

Daarnaast: probleem is ook het gebrek aan updates vanuit QNAP en de software die steeds meer veroudert. Voor mij betekent dit een gebrek aan security. Ik ga over niet al te lange termijn mijn NAS vervangen door een zelfbouwexemplaar: dan kan ik gewoon software erop zetten die door een community wordt onderhouden en die mogelijkheden biedt tot aanpassing.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Sinds kort heb ik een Windows 8.1 tablet en ik dacht even mooi de bekende Qnap-apps te installeren, zoals Qfile. Blijkt er wel een versie te zijn voor ARM-windows (Windowsphone) maar niet voor reguliere Windows.

Punt is natuurlijk dat ik remote access wil tot mijn NAS, ongeacht waar ik ben. Met Android was dat dodelijk eenvoudig via die apps, dat kan toch met Windows niet moeilijker zijn?

Nu ben ik wat aan het klungelen om de NAS gewoon als network drive te mappen, maar vooralsnog niet succesvol. Ik gebruik daarvoor de adressen die ik ook in Qfile gebruik om remote-acces in orde te krijgen, maar lijkt niet te werken. Doe ik iets heel erg nooberigs nu?

Edit:
Is dit het? http://www.qnap.com/i/nl/...show.php?op=showone&cid=3

En hoe veilig is deze verbinding? Ik vind de gedachte van het verlenen van toegang tot mijn NAS via een enkel wachtwoord eigenlijk best eng, maar goed dat was natuurlijk met Qfile via Android niet veel anders.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoppa! op 26-01-2015 15:38 ]

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34
Hoppa! schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:31:
[...]
Edit:
Is dit het? http://www.qnap.com/i/nl/...show.php?op=showone&cid=3

En hoe veilig is deze verbinding? Ik vind de gedachte van het verlenen van toegang tot mijn NAS via een enkel wachtwoord eigenlijk best eng, maar goed dat was natuurlijk met Qfile via Android niet veel anders.
Ja, dat is het, ik heb zelf OpenVPN geinstalleerd omdat dit veiliger is dan PPTP en het is niet alleen een wachtwoord. OpenVPN genereerd een certificaat welke je gebruikt om verbinding te maken.

Zelf heb ik een probleem met Sabnzbd. Ik heb het tijden gebruikt zonder problemen. Ik dacht dat ik een oude versie gebruikte dus via het Qnap forum uitgekomen bij de Sabnzbdwrapper package. Deze geinstalleerd en geconcludeerd dat het dezelfde versie was als ik al had. Weer weg gehaald, standaard package geinstalleerd en dat bleek versie 0.6.x te zijn. Vervolgens Sabnzbdwrapper weer geinstalleerd.
Om een lang verhaal kort te maken. Het werkt wel maar de downloads beginnen op een willekeurig tijdstip. Ik had een nzb klaar staan en het heeft dagen geduurd voordat sabnzbd begon te downloaden. Daarna nog een stuk of 5 nzb's klaar gezet. Begon de volgende dag te downloaden en stopte 3mb voor het einde van de laatste nzb. Weer een dag later downloade hij de laatste 3 mb. Er is geen schedule ingesteld en ik heb echt geen idee hoe dit kan. Iemand dit eerder gezien?

no animals were harmed during the production of this message

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Caeruleus schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:58:
[...]

Ja, dat is het, ik heb zelf OpenVPN geinstalleerd omdat dit veiliger is dan PPTP en het is niet alleen een wachtwoord. OpenVPN genereerd een certificaat welke je gebruikt om verbinding te maken.
Bedankt voor de duidelijkheid. OpenVPN wordt het dan dus, het gaat er met name om dat ik via mijn Windows Tablet een veilige verbinding met mijn NAS heb, wanneer ik op mijn werk ben. Kan ik lekker muziekjes luisteren die thuis op de NAS staan. :D

• Caeruleus
  • Laatst online: 13:34
Hoppa! schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:06:
[...]

Bedankt voor de duidelijkheid. OpenVPN wordt het dan dus, het gaat er met name om dat ik via mijn Windows Tablet een veilige verbinding met mijn NAS heb, wanneer ik op mijn werk ben. Kan ik lekker muziekjes luisteren die thuis op de NAS staan. :D
Ik heb deze sites gebruikt om eea in te stellen
http://advancedhomeserver.com/qnap-openvpn-ssl/
http://helpdesk.qnap.com/...honeandroid-mobile-device

Je download de configuratiefile vanaf je Qnap en voor een mobiel apparaat moet je de inhoud van je certificaat in de configuratiefile kopieren (zie 2e link).

no animals were harmed during the production of this message

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen:

TS-121 Firmware 4.1.2
- standaard webserver
- SABnzbd, CouchPotato, Sickrage en SpotWeb

Met een aantal dagen prutsen heb ik het meeste voor elkaar, maar loop op 2 punten vast:

- Ik krijg de Spotweb database niet verder gevuld dan tot 1jr/3maanden geleden.
(dus heden tot 1jaar terug is leeg, na 1jr/3maanden is alles te vinden)

- Ik wil Spotweb afschermen van de buitenwereld, omdat voor de Qnap app's de port forwarding is ingeschakeld kan iedereen nu mijn spotweb zien vanaf het internet. Ik heb dit geprobeerd met een htaccess file (zonder .passwrd), met de uitzondering van mijn interne netwerk. Dit lukt niet, en alles word hier geblokkeerd.

Zelf heb ik de diverse topics doorzocht en Google, maar helaas.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:54
Zo na bijna 2 weken mn NAS weer up and running. Heb een TS 412 met daarin 4x2TB schijven in RAID 5 draaien. Wilde hem uitbreiden met 4x4TB. Deed dit op de meest comfortabele wijze, namelijk door het hotswappen per disk en de NAS laten rebuilden. Echter bij de 1e swap mislukte de rebuild al gelijk ivm URE op de andere schijven. Tijdens het rebuilden gaf 1 andere schijf ook al bijna de geest. Wonder boven wonder alle gegevens nog veilig kunnen stellen. Het gaat om films/series. Hoewel een RAID geen backup is, zou het toch bijzonder vervelend zijn om alles kwijt te zijn.

Hierdoor gelijk geconfronteerd met de zwakte van RAID 5. Inmiddels hele NAS leeggemaakt schijven vervangen, opnieuw geinstalleerd en nu voor RAID 10 gegaan. Na veel onderzoek online geconcludeerd dat dit toch echt een veel betrouwbaardere RAID methode is. Rebuild is veel minder gevoelig voor fouten op de resterende schijven. Overigens was RAID 6 ook een optie, maar dat is alleen complexer en voor mijn simpele NAS ook te zwaar denk ik. Met 4 schijven is de capaciteit gelijk en dan geef ik toch de voorkeur aan mirror.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 15:00

Ethirty

Who...me?

Boobybandit schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:06:
Deed dit op de meest comfortabele wijze, namelijk door het hotswappen per disk en de NAS laten rebuilden.
Dat is dan ook niet de ondersteunde manier... Je moet wel tegen het OS vertellen dat je gaat upgraden.
http://www.qnap.com/i/use...w.php?op=showone&cid=40#b

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• B-Bandit
Ethirty schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:05:
[...]

Dat is dan ook niet de ondersteunde manier... Je moet wel tegen het OS vertellen dat je gaat upgraden.
http://www.qnap.com/i/use...w.php?op=showone&cid=40#b
My bad, ik heb het verkeerd omschreven. Ik heb het inderdaad gedaan via de expand capacity methode. Online migratie. En toen ging het mis. Overigens kom ik dit ontzettend vaak tegen op internet. Raid 5 lijkt gewoon niks meer te zijn voor grote volumes. Raid 6 is eigenlijk de enige optie (of 10). Achteraf blij dat het zo gelopen was, met de Raid 5 was het gewoon een grote gok..

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
sry foutje

[ Voor 98% gewijzigd door bakkie1985 op 06-02-2015 19:22 ]

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-10 19:16
Hallo Allen,

Ik heb een paar vragen over mijn QNAP TS-212P.

Alles werkt naar behoren en ben zeer tevreden met het geautomatiseerd downloaden van alles via sabNZBd, sickbeard en couchpotato. Nou wil ik graag een app (QPKG) die wat meer gedetailleerd statistieken logged en weergeeft. Bijvoorbeeld zou ik willen zien wat mijn harddisk snelheden zijn als ik binnen de NAS iets kopieer (bijvoorbeeld een backup draai naar externe USB-HDD). Of hoeveelheden data die per app/service worden binnegehaald/verstuurd. Ook een langere termijn log van CPU/geheugen gebruik zou niet verkeer zijn, kortom een uitbreiding op het log systeem wat standaard binnen QTS zit.

Verder vroeg ik mij af of het mogelijk is om Chrome (of een andere browser) binnen de QTS omgeving te laten draaien, ik kan namelijk op mijn werk niet naar de desbetreffende diensten gaan (Sab/Sick/Couch) omdat deze porten worden geblokkeerd. Wel kan ik via QTS inloggen (port 8080 wordt dus niet geblokkeerd), een webbrowser binnen de QTS omgeving die dus vervolgens lokaal met die diensten verbind zou echt de uitkomst zijn.

Verder ben ik nog op zoek naar een ios app om sick/sab/couch te bedienen via mijn iPhone, maar het moet wel om legale apps gaan, want ik gebruik de telefoon van mijn werk, die ga ik niet jailbreaken…

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 21:43
Gisteren heb ik een firmwareupgrade uitgevoerd van mijn QNAPs TS110 en TS112 van 4.1.2 build 0126 naar 4.1.3 build 0217.
Daarna heb ik bij de TS112 voortdurend last van wegvallende netwerkverbindingen in de Verkenner. Via de webinterface was deze wel gewoon te bereiken. Of de TS110 hetzelfde probleem kent, weet ik niet, omdat ik bij deze NAS geen netwerkverbindingen heb ingesteld. Deze NAS gebruik ik namelijk alleen als backupserver voor de TS112.
Nadat ik een downgrade had uitgevoerd naar 4.1.2 build 0126 waren de problemen weer verholpen.
Kortom, 4.1.3 is wat mij betreft niet echt een aanrader.

• Nennie
TiesD schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:33:
Gisteren heb ik een firmwareupgrade uitgevoerd van mijn QNAPs TS110 en TS112 van 4.1.2 build 0126 naar 4.1.3 build 0217.
Daarna heb ik bij de TS112 voortdurend last van wegvallende netwerkverbindingen in de Verkenner. Via de webinterface was deze wel gewoon te bereiken. Of de TS110 hetzelfde probleem kent, weet ik niet, omdat ik bij deze NAS geen netwerkverbindingen heb ingesteld. Deze NAS gebruik ik namelijk alleen als backupserver voor de TS112.
Nadat ik een downgrade had uitgevoerd naar 4.1.2 build 0126 waren de problemen weer verholpen.
Kortom, 4.1.3 is wat mij betreft niet echt een aanrader.
Ik heb met mijn ts-453pro totaal geen problemen met 4.1.3 _/-\o_ _/-\o_

• TiesD
Inmiddels heb ik bij de vorige firmware hetzelfde probleem. De NAS is momenteel bezig om miniaturen te genereren van alle foto's die er op staan. Ik vroeg me af of dit er voor zorgt dat de netwerkverbindingen soms tijdelijk worden verbroken. Ik wacht eerst maar eens af tot hij daarmee klaar is, voordat ik verdere actie onderneem.

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:35
Misschien kan iemand mij van een vreemd gevoel afhelpen ;).
Op mijn 659 draai ik naar alle tevredenheid al een hele tijd Sabnzbdplus. Sinds een aantal maanden heb ik echter het gevoel dat de downloads onevenredig veel disk space gebruiken. Ik heb het gevoel dat iedere download 2-3 keer zoveel ruimte laat verdwijnen dan dat er eigen gebruikt zou moeten worden op basis van de downloads.
Kan het zijn dat bijvoorbeeld de temporary bestanden niet netjes worden opgeruimd maar wel onzihct baar zijn? De @recycle is leeg, evenals de tijdelijke directories.

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Bij mij willen er nog wel eens UNPACK-mappen van toch volledig uitgepakte titels blijven staan en ook in de incomplete map van sabnzdb wil nog wel eens wat blijven staan. Maar dat zijn in beide gevallen geen verborgen mappen. Ik zie dan ook geen grote ruimtes spontaan verdwijnen...

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:08
Sodela schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:47:
Misschien kan iemand mij van een vreemd gevoel afhelpen ;).
Op mijn 659 draai ik naar alle tevredenheid al een hele tijd Sabnzbdplus. Sinds een aantal maanden heb ik echter het gevoel dat de downloads onevenredig veel disk space gebruiken. Ik heb het gevoel dat iedere download 2-3 keer zoveel ruimte laat verdwijnen dan dat er eigen gebruikt zou moeten worden op basis van de downloads.
Kan het zijn dat bijvoorbeeld de temporary bestanden niet netjes worden opgeruimd maar wel onzihct baar zijn? De @recycle is leeg, evenals de tijdelijke directories.
Bij mij werden de bestanden in een map opgeslagen tot ze volledig gedownload waren. Moet je even de instellingen nagaan en path achterhalen.

• frank060272
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-02-2024
Heb sinds een kleine week een ts-251 1gb. Heb er nu een 4gb bankje ingedrukt en moet zeggen dat ik over het algemeen erg tevreden ben ermee, erg veel mogelijkheden. Wat ik alleen vreemd vindt is dat hij niet alle foto's opslaat die ik naar de nas kopieer. Op een of andere manier zijn soms hele mappen niet overgenomen En dat terwijl ik ze er allemaal op heb gezet. Overigens heb ik dat gedaan onder 4.1.2 en heb nu handmatig 4.1.3 erop moeten zetten omdat hij de update niet herkende.

Iemand een ideel waarom die foto's verdwijnen?

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Als ik via myqnapcloud.com inlog dan krijg ik deze melding:
Installeer CloudLink QKPG
CloudLink beta wordt vanaf nu niet meer ondersteunt.Cloudlink is officeel op de markt gebracht.

Maar ik vind de Cloudlink app niet alleen de CloudLink die ik er nu op heb. Weet iemand hoe dat zit?

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-11 00:44
Boobybandit schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:06:
Echter bij de 1e swap mislukte de rebuild al gelijk ivm URE op de andere schijven.

Hierdoor gelijk geconfronteerd met de zwakte van RAID 5.
Had je wel achtergrond scanning voor je disken ingeschakeld en gescheduled? Slechte sectoren worden dan sneller herkend en vervangen, dan is de kans op zoiets al veel kleiner.

Bij mijn TS-412 waren de disken echter niet het probleem, de power supply (brick) stierf af .. bij QNAP in de shop kopen kost een vermogen, mooi alternatief via Ebay uit de UK laten komen. Werkt weer perfect.

• B-Bandit
lazybones schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:58:
[...]

Had je wel achtergrond scanning voor je disken ingeschakeld en gescheduled? Slechte sectoren worden dan sneller herkend en vervangen, dan is de kans op zoiets al veel kleiner.

Bij mijn TS-412 waren de disken echter niet het probleem, de power supply (brick) stierf af .. bij QNAP in de shop kopen kost een vermogen, mooi alternatief via Ebay uit de UK laten komen. Werkt weer perfect.
Inmiddels heb ik deze inderdaad elke week ingepland staan, zowel de snelle als uitgebreide test.

Na uitgebreid onderzoek op het internet ben ik gewoon echt tot de conclusie gekomen dat raid5 bij grote volumes te riskant wordt. De uitleg erachter begrijp ik niet 100% maar het komt erop neer dat de fouttolerantie niet rechtevenredig meegroeit met de capaciteit. Raid6 zou voor nu dan ook oplossing moeten kunnen bieden, echter ook daarvan wordt nu voorspeld dat dat in de toekomst niet houdbaar gaat zijn.

Ik heb maar eieren voor m'n geld gekozen en raid10 geïnstalleerd.

• TiesD
Ik wordt een beetje moedeloos van mijn TS112. Die draaide tot voor kort probleemloos met de vorige firmwareversie TS-112_20150126-4.1.2.

Nadat ik had geupgraded naar de de nieuwste versie TS-112_20150217-4.1.3 werkten de netwerkverbindingen niet meer (zie posting hierboven). Na een downgrade naar 4.1.2 was dat weer verholpen, maar ik vond dat toch wat onbevredigend. Daarom heb ik een factory restore uitgevoerd en de nas geherinitialiseerd met complete format van de disk. Vervolgens weer een update naar 4.13.

Dat draaide een paar dagen goed, maar sinds gisteravond krijg ik ineens de volgende foutmelding:
"Warning","2015-03-04","22:54:39","System","127.0.0.1","localhost","The firmware versions of the system built-in flash (4.1.3 Build 20150217) and the hard drive (1.0.0 Build 0000) are not consistent. It is recommended to update the firmware again for higher system stability."

Als ik in File Station kijk, zie ik daar de standaardmappen staan, maar niet degenen met mijn opgeslagen data. Als ik vervolgens op een van die mappen klik, bijv. op public, krijg ik de foutmelding: file/folder doesn't exist.

Onder opslagbeheer wordt de harde schijf fysiek goed herkend. Ook de Smart-informatie is goed, maar onder schijfvolume wordt geen partitie weergegeven. De status is: "unmounted" Smart test geeft ook geen fouten op de disk.

De harde schijf is een vrijwel nieuwe HGST DESKSTAR 3TB, van een maand oud, die volgens de QNAP-site compatible is met deze NAS. Ik heb ook nog een NAS TS110, die via rsync als backup staat en deze draait zonder enige problemen met de nieuwe firmware en eenzelfde HGST-schijf.

Ik heb het advies van de foutmelding maar opgevolgd en nog eens een upgrade met 4.1.3 verricht: geen verbetering. Vanmorgen weer een downgrade naar 4.1.2 uitgevoerd, maar ook dat veranderde aan deze unmounted-status niets meer.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Nas overleden?

(Gelukkig heb ik van alle data ook nog een goede backup op een externe harde schijf :) )

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lijkt me een mailtje naar QNAP waard.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• TiesD
Ja, dat heb ik net ook maar gedaan.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 14:12

iMars

Full time prutser

TiesD schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:28:

[...]

Dat draaide een paar dagen goed, maar sinds gisteravond krijg ik ineens de volgende foutmelding:
"Warning","2015-03-04","22:54:39","System","127.0.0.1","localhost","The firmware versions of the system built-in flash (4.1.3 Build 20150217) and the hard drive (1.0.0 Build 0000) are not consistent. It is recommended to update the firmware again for higher system stability."

[...]
Deze melding kreeg ik ook. Wat ik gedaan heb (data stond gelukkig ook veilig op andere NAS) is alle schijven formatteren en daarna de NAS opstarten met geformatteerde schijven. Daarna opnieuw laten initialiseren en weg melding. Maar moet je wel de luxe hebben om je data tijdelijk ergens anders te parkeren ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• TiesD
Ik heb Qnap gemaild en wacht hun reactie maar even af. Eventueel probeer ik dit ook maar eens. Bedankt!

• TiesD
Medewerker van Qnap heeft m.b.v. Teamviewer een configuratie-bestand hersteld.
De Nas werkt weer goed.

Uitstekende service van Qnap!
:*) :)

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:42
Ik heb gisteren de TS-251 geinstalleerd alleen past deze niet rechtop in de kast waar het apparaat moet komen. Ik heb de NAS nu neergelegd, weet iemand of dit kwaad kan? HD's zijn in PC's ook meestal horizontaal bevestigd.

• TiesD
Maakt niet uit. Als hij maar stil ligt.

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Iets anders. Ik heb twee QNAP NAS'en (TS-259 Pro+ en TS-112). Eén voor live gebruik, één als backup. Voor de aardigheid de nieuwe app Qcenter geïnstalleerd. Gevolg: geen enkele HDD ging meer stilstaan; spin down was verleden tijd. Gisteravond de app uitgezet en de schijven gingen na de ingestelde tijd weer stilstaan. Ik denk dat ik de app maar weer verwijder; toegevoegde waarde is nihil.

• robnieuw
  • Laatst online: 26-09 15:31
Help

Ik heb op mijn Qnap ts-410 een defecte disk (rode lampjes) en het was de eerste disk. Gelukkig gebruik ik raid 5. dus ik heb de disk vervangen voor een gelijke disk 2GB. echter blijven de dijken maar ratelen en ik kan soms inloggen maar kijken wat draait is niet mogelijk omdat de Nas te druk is. hij staat al 5 dagen te ratelen. wat is verstandig om te doen?
en hoe krijg is de boel weer goed aan de praat, met mijn data weer beschikbaar.

Hoop op goede reacties.

MVG Robert

• LostinFFM
robnieuw schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:15:
Help

Ik heb op mijn Qnap ts-410 een defecte disk (rode lampjes) en het was de eerste disk. Gelukkig gebruik ik raid 5. dus ik heb de disk vervangen voor een gelijke disk 2GB. echter blijven de dijken maar ratelen en ik kan soms inloggen maar kijken wat draait is niet mogelijk omdat de Nas te druk is. hij staat al 5 dagen te ratelen. wat is verstandig om te doen?
en hoe krijg is de boel weer goed aan de praat, met mijn data weer beschikbaar.

Hoop op goede reacties.

MVG Robert
Probeer je eens NAS via zijn IP adres te benaderen, ipv via zijn hostnaam. Dat maakt soms nog al eens een verschil. Zodra je toegang tot je NAS hebt, start eerst je Storage Manager. Kijk of iig je raid5 uit degraded mode is (en eventueel of je bitmap geactiveerd is). Zo ja, herstart dan je NAS een keer.

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:15
Ik heb ook een probleem met mijn Qnap ts-410 die ik niet krijg opgelost.
Qfinder vind de NAS wel, maar de webgui laden of de netwerk map opkomen lukt niet meer.

De NAS zit in dezelfde werkgroep en IP range als alle andere devices 192.168.2.***
Heb al meerdere keren een reboot gedaan, gespeeld met de DHCP en het instellen van een statisch IP.
Maar niks helpt.

• robnieuw
  • Laatst online: 26-09 15:31
LostinFFM schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:22:
[...]

Probeer je eens NAS via zijn IP adres te benaderen, ipv via zijn hostnaam. Dat maakt soms nog al eens een verschil. Zodra je toegang tot je NAS hebt, start eerst je Storage Manager. Kijk of iig je raid5 uit degraded mode is (en eventueel of je bitmap geactiveerd is). Zo ja, herstart dan je NAS een keer.
Ik zie dat er nog steeds degraded staat en dat bitmap niet actief is. en verder kom ik niet omdat ik dan een melding krijg dat het systeem te druk is. Ik kan hem nog wel een keer herstarten en dan kan ik weer even op de webGUI komen. maar het is dan weer snel afgelopen en kan ik nergens meer bij.

Robert :(

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
QNAP + HDMI?

Mijn Synology NAS is bijna vol dus ik moet upgraden. Ik ben aan het twijfelen tussen een Synology DS1812+ of een QNAP TS-853-PRO.

De QNAP heeft naar mijn inziens 2 voordelen, hij heeft HDMI aan boord en je kan er VM's op draaien. Echter voordat ik de knoop doorhak, weet iemand of de HDMI uitgang ook via de VM kan worden benaderd en worden gebruikt?

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Room42
  • Niet online
janser01 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:51:
[...] en je kan er VM's op draaien.[...]
Kun je VM's OP de QNAP draaien?? Of kun je de QNAP gebruiken als VMFS-storage aan een hypervisor?

edit:
Dat laatste dus ;) Dat kan met de Synology ook wel, want die ondersteunt ook iSCSI en/of NFS.

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 17-03-2015 09:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• B-Bandit
robnieuw schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 14:27:
[...]

Ik zie dat er nog steeds degraded staat en dat bitmap niet actief is. en verder kom ik niet omdat ik dan een melding krijg dat het systeem te druk is. Ik kan hem nog wel een keer herstarten en dan kan ik weer even op de webGUI komen. maar het is dan weer snel afgelopen en kan ik nergens meer bij.

Robert :(
Ik had dat 2 maanden geleden ook. Had ook ontzettend veel moeite om de QNAP te benaderen, te rebuilden etc etc...uiteindelijk met flink wat moeite alles kunnen veiligstellen. Ik heb wel echt de QNAP "hard" afgesloten. Ik zou dit niet zomaar willen aanraden, kan tot schade lijden als hij aan het rebuilden is enzo. Maar ik heb dat echt 3/4 keer gedaan zonder enig probleem. Ik kwam er namelijk gewoon niet in, dus ik had niks te verliezen. Achteraf had ik misschien SSH kunnen proberen?

Uiteindelijk was de RAID 5 config bij mij het probleem. Het rebuilden lukte elke keer gewoon niet ivm leesfouten. Maar de data kan je bijna altijd wel veiligstellen hoor. In het uiterste geval zou ik contact opnemen met de QNAP helpdesk.

• janser01
Room42 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:21:
[...]

edit:
Dat laatste dus ;) Dat kan met de Synology ook wel, want die ondersteunt ook iSCSI en/of NFS.
Ja maar de QNAP kan heeft een zgn Virtualization Station

Het is maar voor thuis gebruik. Dus het is handig als je op de QNAP een VM kunt draaien zonder additionele hardware. Gewoon een windows of linux vm. De vraag was of deze VM ook de HDMI uitgang kan aanspreken. Ik weet dat QNAP een XBMC oplossing heeft maar stel ik ben niet happy met die oplossing en ik wil een eigen home theater oplossing inrichten op een VM, kan ik dan de HDMI uitgang gebruiken om hem aan mijn receiver te koppelen?

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:52

prein2

Monument verduurzamen is leuk

van diezelfde site, onderaan:
Use your Turbo NAS as a PC: Output the VM console using an HDMI monitor*

denk dus dat het kan. wat de performance gaat zijn zou ik je niet kunnen vertellen.

• LostinFFM
Room42 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:21:
[...]

Kun je VM's OP de QNAP draaien?? Of kun je de QNAP gebruiken als VMFS-storage aan een hypervisor?

edit:
Beide dus. Ik draai ongeveer 4 VM's parallel op een TS-670 pro met 16GB met behulp van Virtualisation Station.
Als ik de VM's wat kleiner schaal zou ik er meer kunnen draaien zonder daar iets in performance wat van te merken.

• LostinFFM
janser01 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:51:
QNAP + HDMI?

Mijn Synology NAS is bijna vol dus ik moet upgraden. Ik ben aan het twijfelen tussen een Synology DS1812+ of een QNAP TS-853-PRO.

De QNAP heeft naar mijn inziens 2 voordelen, hij heeft HDMI aan boord en je kan er VM's op draaien. Echter voordat ik de knoop doorhak, weet iemand of de HDMI uitgang ook via de VM kan worden benaderd en worden gebruikt?
VM's kun je draaien binnen de Virtualization Station welke beschikbaar is via een QPKG. Dit werkt naar mijn ervaring zeer goed.

De HDMI uitgang kan worden gebruikt om de NAS direct met een TV te verbinden om daarop bijv Kodi op weer tegeven. Via de HD Station kunnen ook VM's (max 3) beschikbaar worden gesteld welke dan via de TV gebruikt kunnen worden.

De HDMI is niet direct te benaderen, al is QNAP bezig om wel via de HDMI poort de configuratie van je NAS te kunnen doen. Of dat iets aparts is, of de eerste stap om de HDMI poort actief voor gebruik te activeren is me nog niet helemaal duidelijk.

• LostinFFM
janser01 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:18:
[...]

Ja maar de QNAP kan heeft een zgn Virtualization Station

Het is maar voor thuis gebruik. Dus het is handig als je op de QNAP een VM kunt draaien zonder additionele hardware. Gewoon een windows of linux vm. De vraag was of deze VM ook de HDMI uitgang kan aanspreken. Ik weet dat QNAP een XBMC oplossing heeft maar stel ik ben niet happy met die oplossing en ik wil een eigen home theater oplossing inrichten op een VM, kan ik dan de HDMI uitgang gebruiken om hem aan mijn receiver te koppelen?
Als eerder gemeld, via HD Station kun je een plugin installeren waarmee je max 3 VM's via de HDMI poort kan weer geven, dus in jouw geval is er genoeg ruimte om te innoveren met een eigen oplossing.

• janser01
LostinFFM schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:52:
[...]

Als eerder gemeld, via HD Station kun je een plugin installeren waarmee je max 3 VM's via de HDMI poort kan weer geven, dus in jouw geval is er genoeg ruimte om te innoveren met een eigen oplossing.
Top, dat wilde ik horen. Het is potentieel weer typisch een van die features die, als je het eenmaal hebt gekocht, weer net niet helemaal zo werkt zoals je dat had voorgesteld. De QNAP heeft op dt moment XBMC 13 als package aan boord maar als ik onafhankelijk Kodi wil volgen dan is een VM op de QNAP het makkelijkste vooral als ik er nog andere toeters en bellen aan wil hangen.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-11 14:53
helaas werkt dit niet bij alle qnaps :s
zoals bij de mijne QNAP Turbo Station TS-459 Pro II

• LostinFFM
janser01 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:54:
[...]

Top, dat wilde ik horen. Het is potentieel weer typisch een van die features die, als je het eenmaal hebt gekocht, weer net niet helemaal zo werkt zoals je dat had voorgesteld. De QNAP heeft op dt moment XBMC 13 als package aan boord maar als ik onafhankelijk Kodi wil volgen dan is een VM op de QNAP het makkelijkste vooral als ik er nog andere toeters en bellen aan wil hangen.
XBMC 13 is nog beschikbaar, maar ik heb Kodi binnen HD Station al draaien.

• chimera2
zijn er ook mensen met een QNAP Turbo Station TS-459 Pro II
met foscam ip camera en die hem kunnen benaderen buiten hun netwerk?
mijn webcam heeft een ip adres en poort 8080
portforwarding heb ik ook aangepast.
maar hij kan hem nog steeds niet vinden.
zijn er nog meer stappen waar ik op moet letten?

• LostinFFM
chimera2 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:47:
zijn er ook mensen met een QNAP Turbo Station TS-459 Pro II
met foscam ip camera en die hem kunnen benaderen buiten hun netwerk?
mijn webcam heeft een ip adres en poort 8080
portforwarding heb ik ook aangepast.
maar hij kan hem nog steeds niet vinden.
zijn er nog meer stappen waar ik op moet letten?
Ik heb een TS-670 Pro icm een Foscam FI9831W en FI9826W. Ik kan ze gewoon buiten mijn netwerk benaderen. Ik heb echter wel standaard poorten op zowel mijn NAS als Foscam's aangepast. Na inrichten van poort forwarding op de Firewall kwam alles netjes tot leven, al is het in mijn geval niet super stabiel, daar de camera's draadloos werken. Hier wordt nog een oplossing voor gezocht. :)

Ik ging er vanuit dat je dit via Surveillance station bedoeld.

[ Voor 3% gewijzigd door LostinFFM op 19-03-2015 09:56 ]

• chimera2
LostinFFM schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:50:
[...]

Ik heb een TS-670 Pro icm een Foscam FI9831W en FI9826W. Ik kan ze gewoon buiten mijn netwerk benaderen. Ik heb echter wel standaard poorten op zowel mijn NAS als Foscam's aangepast. Na inrichten van poort forwarding op de Firewall kwam alles netjes tot leven, al is het in mijn geval niet super stabiel, daar de camera's draadloos werken. Hier wordt nog een oplossing voor gezocht. :)

Ik ging er vanuit dat je dit via Surveillance station bedoeld.
Ik doe he tinderdaar via Surveillance station
camera heeft ip 192.168.0.108 poort 8080
dit aangepast op mijn router
zijn er bij Surveillance station nog aanpassingen nodig?
en welke poorten gebruik jij?

• LostinFFM
chimera2 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:08:
[...]

Ik doe he tinderdaar via Surveillance station
camera heeft ip 192.168.0.108 poort 8080
dit aangepast op mijn router
zijn er bij Surveillance station nog aanpassingen nodig?
en welke poorten gebruik jij?
Mijn camera's hebben de poorten 1001 en 1002. Mijn NAS gebruikt 443 voor HTTPS en 8089 voor HTTP.

• chimera2
ik heb daar mijn wan ip adres ingevuld en poort maar helaas nog steeds niks

• LostinFFM
chimera2 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:06:
ik heb daar mijn wan ip adres ingevuld en poort maar helaas nog steeds niks
Krijg je intern wel het beeld van je camera's op je Surveillance Station te zien?

Zodra dat werkt wil je enkel de poorten van je NAS op je Router/Firewall forwarded hebben. De rest wordt intern geregeld.

Waar heb je je system poort op staan? is dat je default 8080, of heb je die aangepast. Die van mij draait op 5000, dus dat is de poort die ik op mijn Firewall heb geforward naar de NAS om Surveillance Station werkend te krijgen.

• chimera2
LostinFFM schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:16:
[...]

Krijg je intern wel het beeld van je camera's op je Surveillance Station te zien?

Zodra dat werkt wil je enkel de poorten van je NAS op je Router/Firewall forwarded hebben. De rest wordt intern geregeld.

Waar heb je je system poort op staan? is dat je default 8080, of heb je die aangepast. Die van mij draait op 5000, dus dat is de poort die ik op mijn Firewall heb geforward naar de NAS om Surveillance Station werkend te krijgen.
intern heb ik wel beeld.
Mijn systempoort is nu 8089 en
https is 443
Dus ik moet op mijn router poort 8089 forwarden naar welk ip adres? het ip adres van mijn nas?
en eerst zege je dat je systempoort op 8089 staat en later 5000. Welke bedoel je nou?

[ Voor 5% gewijzigd door chimera2 op 19-03-2015 11:40 ]

• LostinFFM
chimera2 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:36:
[...]

intern heb ik wel beeld.
Mijn systempoort is nu 8089 en
https is 443
Dus ik moet op mijn router poort 8089 forwarden naar welk ip adres? het ip adres van mijn nas?
Dat is correct.

Je forward enkel de poort van je Foscam als je deze direct via zijn eigen web interface van buiten af zou willen benaderen. Daar dit niet de intentie is hoef je deze poort niet te forwarden.

Let wel, zodra je probeerd om je Surveillance Station te benaderen, je mogelijk handmatig de poort aan de url moet toevoegen, bijv: http://jeexternalurl:8089/Surveillance

[ Voor 15% gewijzigd door LostinFFM op 19-03-2015 11:46 ]

• chimera2
Maar eerst zege je dat je systempoort op 8089 staat en later 5000. Welke bedoel je nou?

• LostinFFM
chimera2 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:44:
Maar eerst zege je dat je systempoort op 8089 staat en later 5000. Welke bedoel je nou?
Mijn web server staat op 8089, mijn systempoort op 5000.
Maakt niet uit waar jouw poort op staat, zolang je deze maar forward naar je NAS.

Excuses voor de verwarring.

[ Voor 4% gewijzigd door LostinFFM op 19-03-2015 11:48 ]

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik sta op het punt om de TS-253 PRO aan te schaffen en twijfel tussen de 2GB en 8GB versie

Mijn doeleinden voor de NAS zijn:

- storage muziek (afspeelbaar via SONOS)
- storage HD films -en series
- streamen HD films -en series naar samsung bluray en iPad
- downloaden NZB content

Nu lijkt mij de 2GB genoeg, maar ik twijfel of de 8GB niet beter is voor de transcoding.
Persoonlijk vind ik het prijs verschil beste groot en lees ik op tweeakters dat mensen alternatieven hebben gevonden om met ander geheugen te upgraden.

• Room42
  • Niet online
AleSyS schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:49:
[...]
Persoonlijk vind ik het prijs verschil beste groot en lees ik op tweeakters dat mensen alternatieven hebben gevonden om met ander geheugen te upgraden.
Het prijsverschil is ongeveer 140 euro. Geen idee wat voor geheugen erin zit maar dat is ongeveer 2x retailwaarde van 8GB SODIMM... Maar of het daardoor teveel is, weet ik niet. Als je zelf gaat vervangen lever je officieel ook je garantie in.

• Nennie
Room42 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:23:
[...]

Het prijsverschil is ongeveer 140 euro. Geen idee wat voor geheugen erin zit maar dat is ongeveer 2x retailwaarde van 8GB SODIMM... Maar of het daardoor teveel is, weet ik niet. Als je zelf gaat vervangen lever je officieel ook je garantie in.
Hi,
Ik heb de ts-453pro en die is in principe gelijk aan de ts-253pro.
Hij heeft 2 speciale vakjes om de dims te plaatsen waardoor het geen garantie probleem is. Ik heb voor 140 euro deze kit geplaatst CT2KIT102464BF160B van crucial. 16 Gb dus . Hij draait prima gebruikt tegen de specificaties in de volledige 16 Gb. Je kan natuurlijk ook een 8 Gb kit kiezen dan ben je ongeveer de helft kwijt.

• DaaNium
  • Laatst online: 05-11 13:26

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Ik weet niet of dit al doorgenomen is, maar 163 pagina's doorlezen ging me nét wat te ver :)
We zitten met het volgende;

We hebben twee locaties, voor dit verhaal locatie-A en locatie-B
Beide locaties hebben een QNAP NAS staan (de TS-219P II + TS-251)
We willen op beide locaties alle bestanden kunnen benaderen op hoge snelheid.
De pech wil, dat op beide locaties geen sneller internet leverbaar is dan ADSL (en ADSL heeft crappy upload, dus één centrale NAS is geen optie)

We hebben via RTRR de NASen met elkaar laten communiceren zodat de data gelijk is op beide NASen.
Het vervelende van two-way RTRR is, dat dit (volgens mij) niet real-time kan, maar op een periodieke interval van minimaal 5 minuten.
Dat wil dus zeggen dat elke 5 minuten de bestanden gesynchroniseerd worden, naar beide richtingen.
Je kunt mooi aangeven hoe de NAS met conflicten om moet gaan, logischerwijs zou je zeggen 'bestand met nieuwste time-stamp krijgt voorrang'.
Alleen werkt dit eigenlijk niet in onze situatie, laat ik het uitleggen :)
Een medewerker op locatie A maakt een Excel bestand en slaat dat op de QNAP op.
De medewerker op locatie B opent dit bestand en begint er in te werken.
Tegelijkertijd of een minuut later willen ze op locatie A ditzelfde bestand openen.
Locatie B slaat het bestand op, laten we zeggen om 11.02u
Daarna slaat locatie A het bestand op, om 11.03u.
Je voelt 'm al aan komen; het werk van locatie B valt weg, omdat de time-stamp van locatie A nieuwer is.

Dus de 5 minuten vertraging is geen oplossing.
De realtime synchronisatie werkt trouwens super, maar is maar one-way.
Maak ik een map aan via locatie A, dan ziet locatie B die map binnen drie seconde.
Blijvend nadeel tegenover 'mapped network drive' is ook nog eens dat je bij een lokale NAS een melding krijgt in Excel (of Word) dat het bestand al geopend is, en dus als alleen-lezen geopend zal worden.
Deze melding krijgen we niet met de RTRR oplossing.

QNAP ondersteund óók DropBox, dat leek me in mijn zoektocht naar een oplossing een mooie optie!
Echter, na een kleine test (dropbox op twee pc's geinstalleerd) bleek dat DropBox deze melding (ook) niet geeft.
Dus ja, ook niet de oplossing.

Hebben jullie hier nog mooie tips voor?

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

• DaaNium
  • Laatst online: 05-11 13:26

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Na enkele uren zoeken naar een oplossing, leg ik mijn wens misschien niet handig uit.
het hoeft niet perse via synchronisatie, eigenlijk wil ik een mirror van de NAS maken

Afbeeldingslocatie: http://www.cs-echt.nl/c70/NAS.jpg

volgens mij is het probleem van m'n Excel bestanden dan ook van de baan...

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

• LostinFFM
DaaNium schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:56:
Na enkele uren zoeken naar een oplossing, leg ik mijn wens misschien niet handig uit.
het hoeft niet perse via synchronisatie, eigenlijk wil ik een mirror van de NAS maken

[afbeelding]

Ik betwijfel of dan je probleem van de baan is. Bij mirroring, wat het zelfde is als een replicatie wordt er op 1 plek aan bestanden gewerkt en is de andere locatie een kopie daarvan. Hier wordt niet actief aan bestanden gewerkt. Dat druist tegen je verhaal in, waarin je uitlegt dat op beide locaties aan het bestand gewerkt zal worden.

• janser01
DaaNium schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:56:

Ik denk dat je het meer in de software hoek moet gaan zoeken. Een collaboration tool die over 2 NAS'en heen gaat. Een sharepoint achtig iets waarbij je documenten moet uitchecken voordat je ze kan gaan bewerken en weer incheckt als je klaar bent. Er moeten toch wel collaboration software packages voor QNAP te vinden zijn?

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-11 10:25
wie o wie kan mij helpen een crontab toe te voegen.
Ik heb de wiki geprobeerd te volgen. http://wiki.qnap.com/wiki/Add_items_to_crontab maar het blijft een groot raadsel.

Als ik wil editten via crontab -e dan snap ik niet hoe ik kan editten.

Zou iemand mij kunnen helpen. Google was dit keer niet mijn beste vriend haha.

• Room42
  • Niet online
Jij zoekt gewoon hulp bij de Vi editor :P
• 'i' om edit mode te starten.
• ESC om die weer te stoppen.
• :w om het bestand op te slaan.
• :q om af te sluiten.
• :q! om af te sluiten zonder op te slaan.

Maar de console is normaal handig als je weet wat je doet ;)

• dorenberg
Room42 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 00:25:
[...]

Jij zoekt gewoon hulp bij de Vi editor :P
• 'i' om edit mode te starten.
• ESC om die weer te stoppen.
• :w om het bestand op te slaan.
• :q om af te sluiten.
• :q! om af te sluiten zonder op te slaan.

Maar de console is normaal handig als je weet wat je doet ;)
Bedankt voor de uitleg. Ik heb tot nu toe putty gebruikt om dit voor elkaar te krijgen maar blijkbaar moet het anders?

• Room42
  • Niet online
dorenberg schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:58:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Ik heb tot nu toe putty gebruikt om dit voor elkaar te krijgen maar blijkbaar moet het anders?
PuTTY is de terminal emulator. Daarmee krijg je de tekstinterface van de server voor je. Zie het als cmd van Windows. Binnen PuTTY draai je de programma's als ls, crontab en vi en zo.

Maar dit gaat wel off-topic aangezien je hier blijkbaar wat fundamentele kennis over Linux mist. Lees je daar eerst even over in. :)

• LostinFFM
dorenberg schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:51:
wie o wie kan mij helpen een crontab toe te voegen.
Ik heb de wiki geprobeerd te volgen. http://wiki.qnap.com/wiki/Add_items_to_crontab maar het blijft een groot raadsel.

Als ik wil editten via crontab -e dan snap ik niet hoe ik kan editten.

Zou iemand mij kunnen helpen. Google was dit keer niet mijn beste vriend haha.
Probeer het anders eens met WinSCP. Hiermee kun je door het file system van je NAS bladeren zoals je met bijv Windows explorer op je PC zou doen, en vervolgens kun je bestanden met een notepad bewerken.

• dorenberg
LostinFFM schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:48:
[...]

Probeer het anders eens met WinSCP. Hiermee kun je door het file system van je NAS bladeren zoals je met bijv Windows explorer op je PC zou doen, en vervolgens kun je bestanden met een notepad bewerken.
Bedankt voor de tip. Ik ga vanavond eens aan de slag. Ik laat het weten!

• LostinFFM
dorenberg schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:02:
[...]

Let bij het installeren wel ff op wat je aanvinkt etc. Er komt tegenwoordig steeds meer bloatware mee met de installers. Maar de app blijft ideaal voor dit sort toepassingen.

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

dorenberg schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:02:
[...]

Pas wel op met het gebruik van Notepad. Deze wordt niet altijd aangeraden voor dit soort bewerkingen. Met name omdat het de regeleinden anders afbreekt. Ik heb ergens een klok horen luiden... Wellicht beter de standaard WinSCP editor gebruiken?
@All: please vul mij aan wanneer ik er naast zit. Ik wil Dorenberg behoeden voor het onverhoopt corrupt raken van het te bewerken bestand.

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:03
GEi schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:14:
[...]

Pas wel op met het gebruik van Notepad. Deze wordt niet altijd aangeraden voor dit soort bewerkingen. Met name omdat het de regeleinden anders afbreekt. Ik heb ergens een klok horen luiden... Wellicht beter de standaard WinSCP editor gebruiken?
@All: please vul mij aan wanneer ik er naast zit. Ik wil Dorenberg behoeden voor het onverhoopt corrupt raken van het te bewerken bestand.
Deze opmerking kan ik bevestigen, ik gebruik vanaf nu ook altijd WinSCP ipv Notepad++ ;)

• LostinFFM
GEi schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:14:
[...]

Programmers Notepad heeft mijn voorkeur, maar ten aller tijden is het oppassen met het bewerken van bestanden. Daarom altijd een backup maken voor je begint.

• Low-Tech
  • Laatst online: 14:02
Toch maar eens gaan updaten. Ben net klaar met een tweede backup (externe schijf en een offsite) voordat ik begin. Zit nu op firmware versie: 3.8.1 Build 20121205 en kan nu naar 4.1.3 Build0217T.
Ik vraag me af of het misschien niet handiger is om handmatig 4.1.3 build 0313 erop te zetten?

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• dorenberg
LostinFFM schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:44:
[...]

Programmers Notepad heeft mijn voorkeur, maar ten aller tijden is het oppassen met het bewerken van bestanden. Daarom altijd een backup maken voor je begint.
Het is gelukt. Ik heb met WinSCP en de interne editor het bestand aangepast en alles werkt prima nu. Bedankt voor jullie hulp!

• LostinFFM
Low-Tech schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:27:
Toch maar eens gaan updaten. Ben net klaar met een tweede backup (externe schijf en een offsite) voordat ik begin. Zit nu op firmware versie: 3.8.1 Build 20121205 en kan nu naar 4.1.3 Build0217T.
Ik vraag me af of het misschien niet handiger is om handmatig 4.1.3 build 0313 erop te zetten?
Gezien de grootte van het bestand is dit een complete firmware file. Deze kan je dus direct installeren.

Ik geef er zelf altijd de voorkeur aan om de firmware handmatig te downloaden en dan de update handmatig uit te voeren.

• Low-Tech
  • Laatst online: 14:02
Heb de update handmatig gedraait en alles werkt naar behoren. Zie wel dat nu 1 schijf een warning heeft wegens 1 current_pending_sector en gerelateerd 472 raw read errors. Even in de gaten houden of dat slechter wordt en dan vervangen of dat die het nog wel een tijd red.

Heb 4 jaren geleden 4x2TB gekocht voor 60 euro per stuk, nu krijg je daar maar 1 TB voor.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• LostinFFM
Low-Tech schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:25:
Heb de update handmatig gedraait en alles werkt naar behoren. Zie wel dat nu 1 schijf een warning heeft wegens 1 current_pending_sector en gerelateerd 472 raw read errors. Even in de gaten houden of dat slechter wordt en dan vervangen of dat die het nog wel een tijd red.

Heb 4 jaren geleden 4x2TB gekocht voor 60 euro per stuk, nu krijg je daar maar 1 TB voor.
De prijzen van HDD's zijn flink gestegen, kort na de rampen die in die gebieden plaats vonden. Logisch gevolg van vraag en aanbod.

Ik zou langzaam aan gaan kijken naar vervangende HDD's voor een goede prijs van dit moment.

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Iemand een idee hoe aanpassingen aan de crontab een reboot overleven?

Ik volg de methode van de wiki. De laatste methode heeft ooit gewoon gewerkt, maar nu is de crontab steeds weer gereset na een reboot. Fijn zo'n stroomstoring :( Wel weer blij met mijn UPS :)

Ik heb een TS-259 Pro+ met firmware 4.1.3

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Vandaahl schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:29:

Ik volg de methode van de wiki. De laatste methode heeft ooit gewoon gewerkt, maar nu is de crontab steeds weer gereset na een reboot. Fijn zo'n stroomstoring :( Wel weer blij met mijn UPS :)

Niemand die de crontab gebruikt?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
Zou het ook graag willen weten, maar dit soort issues is voor mij de reden een eigen NAS te gaan gebruiken en QNAP terzijde te schuiven.

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Vreemde is dat het in het verleden gewoon heeft gewerkt. Ik weet nu niet meer of ik zelf indertijd iets anders heb gedaan dan op de wikipagina of dat een firmware update dit veroorzaakt.

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-11 07:28
Ik heb een qnap ts-412. Kan ik deze ook aansluiten als soort van usb disk?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• Room42
  • Niet online
Vandaahl schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:29:

Wees eens specifiek. Jij bedoelt methode 2 dus?
Ik vind beide methodes van die FAQ wat omslachtig. Gebruik gewoon, via SSH, crontab -e om je cron te bewerken. Met crontab -l (kleine L) kun je zien wat er momenteel in je cron file staat.
anconakip schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:48:
Ik heb een qnap ts-412. Kan ik deze ook aansluiten als soort van usb disk?
Zie de FAQ 8)7
4.Kan de NAS direct verbonden worden met een computer via USB of e-SATA?
Nee, onze producten zijn Network Attached Storage (NAS). We leveren geen Direct Attached Storage (DAS), en de enige manier om direct te verbinden via de NAS zou zijn via de netwerkpoorten van 1GbE of 10 GbE. De USB en e-SATA poorten zijn gereserveerd voor opslaguitbreiding.

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Room42 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:13:
[...]
Wees eens specifiek. Jij bedoelt methode 2 dus?
Ik vind beide methodes van die FAQ wat omslachtig. Gebruik gewoon, via SSH, crontab -e om je cron te bewerken. Met crontab -l (kleine L) kun je zien wat er momenteel in je cron file staat.
[...]
De laatste methode op die pagina verwees ik al naar: Method 1 bis: /etc/config/crontab, load and restart

Voor zover ik weet overleeft editen met crontab -e geen reboot omdat, maar is dat tegenwoordig dan wel het geval?
Editing the crontab directly using 'crontab -e' as described above is possible on the QNAPs and it will function as expected. However as soon as your QNAP is restarted, you will be surprised to learn that all your custom entries will be gone from the crontab!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
Misschien is deze vraag al eerder gesteld maar wat heeft jullie doen besluiten een QNAP te kopen en geen Synology?

Mijn servertje gebruik ik voornamelijk voor download applicaties (nzbget, couchpotato, sonarr, transmission) maar wil deze de deur wijzen ivm tijdgebrek e.d.

Qnap grootste voordeel is naar mijn idee VM station. Rest is gelijkwaardig aan de synology oplossingen?

Momenteel draai ik een zelfbouw NAS op basis van openmediavault. Mijn laatste kant en klare NAS was een readynas uit 2008 (?). Tijd geleden dus alweer.

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Goh, dat is alweer even terug en heel precies weet ik het niet meer. Maar het had iets met de manier van recovery van de firmware te maken. Volgens mij flash vs disk (iets met DOM?).

Bij de QNAP kwam me dat op dat moment betrouwbaarder over. Verder was het lood om oud ijzer en een value for money verhaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Vandaahl op 02-04-2015 15:52 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 15:00

Ethirty

Who...me?

lowfi schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:19:
Misschien is deze vraag al eerder gesteld maar wat heeft jullie doen besluiten een QNAP te kopen en geen Synology?

Mijn servertje gebruik ik voornamelijk voor download applicaties (nzbget, couchpotato, sonarr, transmission) maar wil deze de deur wijzen ivm tijdgebrek e.d.

Qnap grootste voordeel is naar mijn idee VM station. Rest is gelijkwaardig aan de synology oplossingen?

Momenteel draai ik een zelfbouw NAS op basis van openmediavault. Mijn laatste kant en klare NAS was een readynas uit 2008 (?). Tijd geleden dus alweer.
Het ging mij destijds om het feit dat de hardware van QNAP er gewoon beter uitzag en (toen) nog niet zo'n overdreven webgui als interface had. Inmiddels is de gui redelijk vergelijkbaar, maar ik heb gewoon zoveel positieve ervaring met QNAP (we hebben er tientallen bij klanten staan) dat ik Synology niet eens meer volg.

Welke "beter" is wisselt een beetje, volgens mij is er geen slechte keuze.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 41 ... 67 Laatste