Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 67 Laatste
Acties:

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:04
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een 2bay-NAS die ook lekker werkt met OSX.

Mijn wensen zijn:
- backup (evt Time Machine)
- usenet download (liefst icm Spotweb, sabnzbd)
- iTunes-server
- webserver
- mailserver eventueel, ik zie nog niet echt niet zoiets als Kerio

Ik twijfel beetje QNAP OS en Synology, met beide nog geen ervaring.

Misschien nog (aankoop)(gebruik)tips?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

4POX

Everybody is wired

Qnap maakt mooiere hardware.

Wil je een NAS die elke keer een update krijgt als er een lek bekend wordt. Dan Synology.

AKA Rinkel weblog

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

Exirion

Gadgetfetisjist

4POX schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:30:
Qnap maakt mooiere hardware.

Wil je een NAS die elke keer een update krijgt als er een lek bekend wordt. Dan Synology.
Helemaal eens. M'n QNAP is een mooi kastje en werkt prima, maar als ik nu moest kiezen zou het Synology worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 12:32

mjl

Ugh

Exirion schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:51:
[...]

Helemaal eens. M'n QNAP is een mooi kastje en werkt prima, maar als ik nu moest kiezen zou het Synology worden.
Same here, bij QNAP is een migratie van een raidset <16TB naar een raidset >16TB niet mogelijk (alleen als je de raidset in 1 x aanmaakt >16TB kun je dus een dergelijk volume maken. Zit ik nu dus met een NAS die ik niet meer kan uitbreiden tzt... Als het dus zover is wordt het een Synology.

Nadeel is dan wel dat er blijkbaar zoveel van zijn dat er ransomware aanvallen op worden gedaan.

-------

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:21
mjl schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:22:
[...]

Hmm, die smart fan waardes kun je dus niet veranderen. De CPU mag 62 graden worden voordat de fan op high speed gaat draaien. (of bij systeem temp >57 en HDD >52 graden).

Als je self defined kiest kun je allen systeem temperatuur waardes instellen, niks mbt de CPU en HDD temps.
Onder configuratiescherm\Hardware\Smart Fan daar heb je onder slimme koeling toch ook de handmatige ingestelde temp.

Afbeeldingslocatie: http://www.qnap.com/images/features/smartfan_shadow.png

Als ik mijn FAN op standaard slimme koeling zet dan gaat de CPU en system TEMP ook flink omhoog.

Een nieuwe fan kopen, omdat deze versleten is kost me max 20e en 10 min. inbouwen. Als ik de CPU daar 10gr koeler mee hou vind ik dat acceptabel.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:08
Door een update van mn QNAP firmware en de firmware van HD station, werkt XBMC weer goed!

Had voorheen screen tearing, maar nu isie geupdate naar Gotham. Helemaal blij :D

• Unknown Alien
xbmc op je NAS geinstalleerd?

• mjl

mjl

Ugh

Unknown Alien schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:41:
[...]

Onder configuratiescherm\Hardware\Smart Fan daar heb je onder slimme koeling toch ook de handmatige ingestelde temp.

[afbeelding]

Als ik mijn FAN op standaard slimme koeling zet dan gaat de CPU en system TEMP ook flink omhoog.

Een nieuwe fan kopen, omdat deze versleten is kost me max 20e en 10 min. inbouwen. Als ik de CPU daar 10gr koeler mee hou vind ik dat acceptabel.
Klopt, maar dat zijn alleen de system temps en niet die van de CPU en HDD. Als ik overigens de handmatige instellingen gebruik dan gaat de fan naar 2000+ rpm en wordt de processor 3 graden koeler... Ik neem aan dat de instellingen die QNAP er in gezet heeft de boel koel genoeg houden, anders zouden ze teveel RMA's krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door mjl op 01-09-2014 13:19 ]

-------

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:08
Ja, HD station biedt het aan als app.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:26

Perkouw

Moderator General Chat
Ik kom ergens niet uit. Op een TS-269L heb ik een tweetal schijven van 1.5TB groot.
Deze schijven staan in raid-1. Ik heb verder een gedeelde map genaamd 'backup'. Bij de grootte van deze map gaat het 'mis'.

QNAp TS-269L

Zoals op bovenstaande afbeelding is te zien geeft de QNAP aan dat er 600+GB vrije ruimte is. Dit terwijl de map backup 3,49TB groot is. Mis ik ergens een optie die zorgt dat dubbele files maar één keer worden opgeslagen? Dat zou e.e.a. wel verklaren. Deze optie kan ik echter nergens vinden.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 17:11

RoyK

Hobby tekenaar

RoyK schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:44:
Okey, ik zit met een uitdaging. Mijn Qnap TS-210 is er voor mijn Time machine backup, het bewaren van alle fotos van ons gezinnetje, net als de gemaakte home videos.. een paar films en wat zooi voor de kids om op tv te kijken. Verder download ik er hier en daar wat mee. Al om al is de Qnap flink in gebruik.

Ik werk dus met een iMac en een Macbook. iPhoto is in dit geval een prima programma om de steeds verder groeiende puinhoop van 10 jaar fotos eens flink op te gaan ruimen. Maar ik wil dit niet op de locale schijf doen van de imac of macbook. Het liefst doe ik dit op de NAS wat tot zover ik op het internet wijzer van wordt gewoon mogelijk is. Ik loop alleen tegen het probleem aan dat ik deze melding ontvang:

"The library could not be opened because the file system of the library's volume is unsupported"

Ik heb middels geleerd dat je via een omweg een extra virtuele harde schijf aan kan maken in de qnap (iSCSI) maar dat klinkt allemaal best een beetje spannend.

Hebben jullie nog een idee hoe ik dit aan moet pakken? of is iSCSI de enige oplossing?
Ik heb zo het idee dat het gewoon niet mogelijk is om een iPhoto locatie op de NAS te hebben en ik zowel op de iMac als met de Macbook erbij kan :9

Mijn portfolio op Instagram

• Roywall.e
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-10 19:42
Perkouw schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:26:

Zoals op bovenstaande afbeelding is te zien geeft de QNAP aan dat er 600+GB vrije ruimte is. Dit terwijl de map backup 3,49TB groot is. Mis ik ergens een optie die zorgt dat dubbele files maar één keer worden opgeslagen? Dat zou e.e.a. wel verklaren. Deze optie kan ik echter nergens vinden.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
Hoe heb je deze back-up gemaakt? Of is dat door middel van het programma Netbak?

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 15:33
Ik heb vanmorgen ge-upgrade naar 4.1.1.
Hierna lukt het mij niet meer om op basis domein-authenticatie op de qnap te komen.
Ook na het downgraden naar 4.1.0 niet.

Ik zie in de connection log alleen langskomen dat de authenticatie failed is.
Opnieuw toevoegen aan het domein is niet de oplossing.

Iemand enig idee?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:26
Gvd, ik dacht ik update m'n TS-410 maar eens (van 4.0.1 naar 4.1.1).. Niet meer bereikbaar na de update. Alle lampjes branden gewoon normaal, maar de webinterface is niet bereikbaar, telnet werkt niet, qfinder vindt 'm niet, en zelfs op pingen reageert ie niet :( Wat nu?

Roomba E5 te koop

• nosehook
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 23:02
sig69 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:52:
Gvd, ik dacht ik update m'n TS-410 maar eens (van 4.0.1 naar 4.1.1).. Niet meer bereikbaar na de update. Alle lampjes branden gewoon normaal, maar de webinterface is niet bereikbaar, telnet werkt niet, qfinder vindt 'm niet, en zelfs op pingen reageert ie niet :( Wat nu?
mailtje naar QNAP, nemen ze contact met je op en maken ze een afspraak om het te fixen via teamview en putty.

Andere optie is wellicht ding uit zetten, alle disks eruit, aanzetten, alle disks erin en oude firmware installen.

Ik ben indertijd voor optie 1 gegaan...

• Unknown Alien
nosehook schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:42:
[...]

Andere optie is wellicht ding uit zetten, alle disks eruit, aanzetten, alle disks erin en oude firmware installen.

Ik ben indertijd voor optie 1 gegaan...
Heb ik ook gedaan in het verleden. 3.8.4 naar 4,0,1. En toen weer terug.

Of achterop de hard reset gebruiken.

Wel irritant zulke issues :[

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik wacht nog even met 4.1.1.
Het is bij een nieuwe firmware altijd raadzaam om een tijdje de reacties op het forum van Qnap in de gaten te houden. De eerste berichten waren positief, maar toen kwamen de problemen.

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Had vorige week ook geupdate naar 4.1.1 build 0916. Na twee issues met QNAP te hebben gecommuniceerd zag ik vamorgen dat deze firmware nu de volgende naam heeft: 4.1.1 build B0916. Ze hebben er denk ik na reacties van gebruikers weer een beta-status aan gegeven.

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21

KL643

beeldaandemuur

Waarom noemen ze het dan Official?

beeldaandemuur

• Unknown Alien
An official BETA release :+

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-11 20:43
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:16:
Ik heb ook een compatible geheugen latje beschikbaar van 2GB (is getest) deze werkt in TS269 Pro.
Aangezien ik ze per 2 moest nemen heb ik er 1 te veel.
Merk is samsung
Bij interesse

Davy ik heb intresse in het geheugen. Als je het nog hebt wil ik het wel overnemen.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Voor de liefhebbers van XBMC, 13.2 is uit voor X51 X53 en X70 en X79 modellen :) http://www.qnap.com/i/en/app_center/

beeldaandemuur

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik doe denk ik iets fout..

Alle apps die ik vanaf de gui start op mijn QNAP TS 212 gaan naar poort 8081.

Bijvoorbeeld Transmission, staat op 9091 in de config, maar start ik deze vanaf de webgui van Qnap , dan probeert hij poort 8081. Dat is voor elke app. Is dat een instelling of iets die verkeerd staat ergens?

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:49

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Sinds enige tijd zie ik in de logfile van mijn TS-469L dat er een foutmelding staat.
Het lijkt zichzelf te herstellen iedere keer, maar ik zou toch graag weten wat hier de oorzaak van kan zijn.

2014/10/05 02:00:01 [Volume dataVol1,Pool 1] Start to reclaim volume
2014/10/05 02:05:42 [Volume dataVol1,Pool 1] Succeed to reclaim volume

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:08

Kraz

Saving the world

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:56:
Sinds enige tijd zie ik in de logfile van mijn TS-469L dat er een foutmelding staat.
Het lijkt zichzelf te herstellen iedere keer, maar ik zou toch graag weten wat hier de oorzaak van kan zijn.

Heb je al een SMART check uitgevoerd op je disks?

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

kraz247 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:34:
[...]

Heb je al een SMART check uitgevoerd op je disks?
Ja die word wekelijks uitgevoerd, geen fout te bekennen op alle 4 de drives.
Wel laat ik de nas dagelijks in slaap vallen en weer wakker worden, zou dat iets zijn ?

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:40:
[...]

Ja die word wekelijks uitgevoerd, geen fout te bekennen op alle 4 de drives.
Wel laat ik de nas dagelijks in slaap vallen en weer wakker worden, zou dat iets zijn ?
Hmmzz blijkbaar niet.
Ik kijk net in de logfile staan er weer een paar entry's.
Ik had de standby functie tijdelijk uitgezet om dat te testen, maar dat was het niet dus.

Iemand enig idee ?

Plaatje

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:08

Kraz

Saving the world

Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:01:
[...]

Hmmzz blijkbaar niet.
Ik had de standby functie tijdelijk uitgezet om dat te testen, maar dat was het niet dus.

Iemand enig idee ?

Plaatje
Dan zou ik zeggen; Mailtje richting Qnap en daar de vraag stellen?

Het is misschien een beetje vloeken in de kerk, maar ik heb van de week een Syn**** DS415+ gekocht en ben daar nu mee aan het spelen.
Er blijken alleen grote problemen te zijn met de packages en de repositories van de packages.

Lang verhaal kort; Ik kan SB, CP en sabnzbd op dit moment niet installeren.
Mijn eerste indrukken zijn toch beduidend minder dan van de Qnap. Webinterface ziet er gelikt uit, maar bij Qnap 'It just f***ing works!' in tegenstelling tot mn huidige bevindingen.

Ik dacht in een weekje wel alle sjit over te kunnen zetten; ...Pindakaas! :'(
*Nu ben ik ook nog een totale Linux-n00b dus ben volledig afhankelijk van die webinterface :P

[ Voor 43% gewijzigd door Kraz op 09-10-2014 20:41 ]

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Mijn Qnap TS-210 geeft aan dat de status van de HDD (samsung) 'Abnormaal' is. Er staat dat er iets met de i/o is. Krijg geen toegang tot de schijf. Ik zie ook nergens waar ik de HDD kan formateren. Waar kan ik dat ergens vinden?

Als ik die zelfde HDD via USB aan mijn laptop met Ubuntu hang dan kan ik wel aan data en die kopieren. Ik zie dan wel dat er bepaalde data beschadigd is.

Hoe kan het dat ik wel kan lezen met laptop maar niet met de NAS?

Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe HDD of (2). Welke kan ik het beste nemen voor in mijn TS-210? Ik zie de compatibiliteitslijst op de Qnap site maar daar staan niet veel HDD op.

[ Voor 9% gewijzigd door Zonekill op 24-10-2014 14:01 ]

• Unknown Alien
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:01:
[...]

Hmmzz blijkbaar niet.

Iemand enig idee ?

Plaatje
RAID5?

Haal eens om de beurt een HDD uit en begin bij HDD 0.

Dus eerste eruit. OP starten. met 3 HDDs. Daarna uit de HDD er weer in en opstarten. Zo het rijtje af. Ff kijken of er een SATA poort ergens last van heeft of een HDD die niet door SMART gezien wordt.

• Beekforel
  • Laatst online: 13:53

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Is er al iemand hier die zo'n QNAP met Virtualization Station heeft? Ben wel benieuwd naar de ervaringen. Heb nu een losse XenServer staan met daarop een aantal VM's voor de hobby.
Aangezien mijn QNAP volgend jaar economisch wel afgeschreven is, vraag ik mij af of een nieuw variant beide kan vervangen.

Verwijderd

kraz247 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:37:
[...]

Dan zou ik zeggen; Mailtje richting Qnap en daar de vraag stellen?

Het is misschien een beetje vloeken in de kerk, maar ik heb van de week een Syn**** DS415+ gekocht en ben daar nu mee aan het spelen.
Er blijken alleen grote problemen te zijn met de packages en de repositories van de packages.

Lang verhaal kort; Ik kan SB, CP en sabnzbd op dit moment niet installeren.
Mijn eerste indrukken zijn toch beduidend minder dan van de Qnap. Webinterface ziet er gelikt uit, maar bij Qnap 'It just f***ing works!' in tegenstelling tot mn huidige bevindingen.

Ik dacht in een weekje wel alle sjit over te kunnen zetten; ...Pindakaas! :'(
*Nu ben ik ook nog een totale Linux-n00b dus ben volledig afhankelijk van die webinterface :P
Denk dat het een kwestie is van dat de NAS nog erg nieuw is en dat men een andere type cpu gebruikt.
Dus over een maandje moet het wel bijtrekken.
Ik ga dezelfde stap maken :)

• pitchdown
Vandaag een volledige vastloper gehad met mijn qnap 869 PRO.
Alleen hard kunnen uitschakelen met de power-knop.
In de log-files kan ik niks vinden wat de oorzaak is geweest.

Iemand een idee hoe ik dit kan achterhalen?

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Helpdesk van Qnap?

De technische mensen daar zijn erg goed.
Als je die remote laat inloggen kunnen ze misschien iets vinden.

Frag_majeuR

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
pitchdown schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:32:
Vandaag een volledige vastloper gehad met mijn qnap 869 PRO.
Alleen hard kunnen uitschakelen met de power-knop.
In de log-files kan ik niks vinden wat de oorzaak is geweest.

Iemand een idee hoe ik dit kan achterhalen?
Ik kijk in mijn kristallenbol, en zie niets.
Met de hoeveelheid informatie die je verstrekt, kan ik niets :X

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 08:56
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:56:

Ik betwijfel dat dit foutmeldingen zijn. Naar mijn weten zijn dit informative berichten vanwege het terug claimen van vrije ruimte welke niet meer gebruikt worden door flexibele volumes. Ik heb ze ook dagelijks in mijn logs staan, en enkel voor flexibele volumes.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

LostinFFM schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:19:
[...]

Ik betwijfel dat dit foutmeldingen zijn. Naar mijn weten zijn dit informative berichten vanwege het terug claimen van vrije ruimte welke niet meer gebruikt worden door flexibele volumes. Ik heb ze ook dagelijks in mijn logs staan, en enkel voor flexibele volumes.
Dit is inderdaad juist.
Ik heb hierover contact gehad met QNAP, en zij bevestigden dit.
In de volgende firmware update, zal dit instelbaar worden, en niet meer noodzakelijk elke nacht om 02:00 uur automatisch plaatsvinden.

• pitchdown
Ik heb elke ochtend een warning/error dat mijn storage-pool vol zit. Dit terwijl het volume nog voldoende ruimte heeft (600 GB).
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

http://pbrd.co/10D73TL

• Bart_S
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-03 17:05
Er is een update beschikbaar (vanaf 5 november):

4.1.1 build 1101

[Improvement]
- Enhanced the stability of firmware update.
- Enhanced the connection stability of LDAP.

[Fixed Issues]
- Fixed incorrect time zone information for Russia.
- Fixed a security issue of potential data breach (POODLE) by disabling SSL.
- Fixed an issue which causes failure of resizing volume with more than 16TB data*.
(* Applied Models: TS-x51, TS-x53, TS-x69, TS-x70, TS-x79, and TS-x80)

• Gruson
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:57
Heeft er iemand OpenVPN draaiend op een QNAP? Hoe zien de verbindingslogs er uit? Ik heb het gisteren ingesteld, alleen bij de verbindingslogs staat er als je inlogt brontoegang: OpenVPN, maar bij connectie type PPTP.

Ik heb uiteraard alleen de OpenVPN server ingeschakeld. Logt QNAP dit gewoon onder PPTP of is PPTP toch op de een of andere manier ingeschakeld geraakt?

7DII | Canon 10-18 IS STM | Sigma 18-35 1.8 | Canon 100L | Canon MP-E 65mm

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:45
Hoi,

ik zie zojuist dat er nu twee schijven zijn volgens de disk manager die orangje zijn. Waarschijnlijk zijn is het een SMART warning. Is het raadzaam om ze te vervangen? De server draait inmiddels alweer 5~6 jaar onafgebroken dus kapot gaan ze over niet al te lange tijd toch verwacht ik.

Zit alleen nog met het dillema of ik dan niet meteen alle schijven zal vervangen

Strava | AP | IP | AW

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
Mede Qnappers,

Ik heb een 4-bay Qnap staan waarvan 2 WD RED's 2TB in RAID-0 staan en hiervan heeft één disk bad-sectors. Ook zijn er nog 2 WD RED's 4TB's die in RAID-1 staan en die zijn prima.

De keuze voor RAID-0 voor de 2TB's is geen verstandige geweest aangezien er belangrijke data op staat, inclusief enkele ISCSI targets. Op de RAID-1 array van de bestaande 4TB's staat ook belangrijke data en ISCSI targets.

Ik wil het volgende doen:

1:
-De twee WD RED 2TB's worden vervangen voor twee RED 4TB's
-Deze twee komen in RAID-1

2:
-De twee WD RED 2TB's worden vervangen voor de twee RED 4TB's
-Deze komen samen met de bestaande 4TB's in RAID-10

Wat is nou de meest makkelijke/snelle manier? Backup maken van de config, iscsi volumes en data, daarna een nieuwe RAID-10 set aanmaken, config, iscsi volumes en data terug zetten of zijn er ook mogelijkheden om de data te bewaren en dit uit te voeren?

Edit: het is een Qnap met Intel Atom en firmware versie 4.1.1

[ Voor 3% gewijzigd door rookie no. 1 op 17-11-2014 12:06 ]

• KL643

KL643

beeldaandemuur

HD station 2.0 is uit, inclusief nieuwe apps, Firefox, Clementine, DeadBeef en nog 3 games :)

beeldaandemuur

• rookie no. 1
Helemaal niemand die een handige methode weet? Is mijn vraag te ingewikkeld? ;)

• GEi
  • Niet online

GEi

Hallo rookie no.1,
Een algemene handleiding staat op de site van QNAP, deze ken je wellicht al.
Wat jij wilt realiseren, daar heb ik geen ervaring mee. Hardop meedenkend kom ik op het volgende. De schijven in RAID-1 er uit halen. Hier één nieuwe 4TB schijven in plaatsen en de data van de 2TB schijven in RAID-0 hier naar toe verplaatsen. De 2TB schijven uit de QNAP halen, de 4TB schijf waar de data nu op staat aanvullen met de tweede nieuwe 4TB schijf. Deze in RAID-1 opstellen. Vervolgens de 2 4TB schijven die je er in het begin uit hebt gehaald terugplaatsen.
Ik kan zo snel niet overzien welke consequenties dit allemaal heeft.
Misschien kan je nog beter eerst van beide 'clusters' de data veilig stellen en alles vanaf nieuw gaan opbouwen. Dit impliceert wel wat meer 'downtime'.

• rookie no. 1
Dank voor je reactie!

De handleiding ken ik, maar heb ik niet de info in gevonden voor wat ik nodig heb in dit geval ;)

Je antwoord ga ik eens grondig over nadenken en mocht het klusje te ingewikkeld worden, dan beginnen we opnieuw. Makkelijker gezegd dan gedaan in een live omgeving....

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 15:00

Ethirty

Who...me?

Je weet dat je met 4x 4TB in raid10 helemaal 0 extra ruimte wint? Je blijft 8TB houden. Wat ook een optie is, is naar raid 5 migreren (kan in-place) voor 12TB aan ruimte.

Ik zou een van de nieuwe 4TB via usb aansluiten en zo snel mogelijk de data van je raid0 veilig stellen, zeker als je al errors ziet. Daarna de raid0 verwijderen, derde 4TB erin en migreren naar raid5. Data van de losse disk terugzetten, inbouwen als 4e schijf en toevoegen aan de raid5 array.*

*theoretisch moet dit kunnen, maar ik zal eerlijk zijn dat ik niet weet of ik een technische beperking over het hoofd zie.

Mocht je het op deze manier gaan/kunnen doen, dan is er een manier om via de commandline de raid rebuild snelheid aanzienlijk te verhogen. Kan wel een negatieve impact op overige performance geven, maar ik wacht liever geen dag (of dagen) op een rebuild of transformatie van een array.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• rookie no. 1
Doel is niet om extra ruimte te winnen, maar wel de snelheid te houden van RAID-0 en de redundancy van RAID-1, zo doende RAID-10 is prima ;)

Zal wel eens laten weten welke oplossing het geworden is.

• Unknown Alien
Gruson schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:45:
Heeft er iemand OpenVPN draaiend op een QNAP? Hoe zien de verbindingslogs er uit? Ik heb het gisteren ingesteld, alleen bij de verbindingslogs staat er als je inlogt brontoegang: OpenVPN, maar bij connectie type PPTP.

Ik heb uiteraard alleen de OpenVPN server ingeschakeld. Logt QNAP dit gewoon onder PPTP of is PPTP toch op de een of andere manier ingeschakeld geraakt?
Gebruik al tijden OpenVPN. En hier ook PPTP.

• brend5
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik zit er aan te denken om een QNAP Turbo NAS TS-221 te kopen, aangezien deze wat goedkoper is ten opzichte van de Synology DiskStation DS214+. Maar heeft er iemand ervaring met beide en kan mij vertellen of ik op deze NAS een simpele Mailserver, Blog, VPN, FTP kan draaien en me media kan streamen naar mijn apparaten lokaal als over het internet. Ik hoor het graag voor ik een NAS koop en eigenlijk beter kan investeren in een beter apparaat.

• coentre
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 18:12
ik heb momenteel de QNAP TS-112 Turbo NAS.

Nu wil ik graag mijn media op de nas via mijn chromecast naar mijn tv streamen.

Ik heb het al geprobeerd via plex mediaserver, maar op de een of andere manier lukt dat niet.
Hij geeft of aan 'kan geen connectie met de server maken' via de plex app (android) of hij geeft aan dat er een transcoding probleem is als het uitprobeer om dit via chrome op mijn macbook te doen.
via de plex client op de macbook lukt het wel.

is dit gewoon niet mogelijk op een QNAP met een ARM processor?

• aj.berg
  • Laatst online: 09:37
Ik heb in mijn Qnap TS-210 de Hitachi 3TB vervangen door 2 WD Red 4TB.

Nu wilde ik de 3TB aan de USB van de nas hangen als backup schijf.
Helaas ziet hij maar iets van 750 van de schijf. Terwijl als ik de schijf gewoon aan een pc hang met Win7 32 bits, deze gewoon gezien word en werkt.

Heb de nieuwste firmware in de Nas. Zou de usb controller van de nas hier een probleem mee hebben. Een Hitachi van 2TB ziet hij wel.
Lijkt me dat de firmware hier geen probleem mee zou hebben. tenslotte komt de schijf ook uit de nas.

Wie heeft een oplossing.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:50

Lief Adje

Love is in the air

QTS 4.1.2 beta is uit!

linkje

[Version]
QTS 4.1.2 Build1106
[Change Log]
[Enhancements and New Features]

<SNMP>
Allows the dash (-) and underscore (_) characters in SNMP community names.

<Cloud Backup>
Adds Elephant Drive v2.8 support.

<Storage Manager>
Improved iSCSI and system stability.
Adds block-based LUN support for LUN backup (SMB firmware.)
Adds support for multiple RAIDs in a storage pool (for TS-x51/x53 models only.)
The system can now recognize SSD drives by their serial number.
Adds support for creating file-based iSCSI LUNs on x79U models.
Allows copying an iSCSI IQN from the Turbo NAS UI.
When creating thick volumes or performing instant iSCSI allocation, the system will automatically check if the volume has exceeded the storage pool alert threshold (SMB firmware/51 53 69 70 79 80 IS-400.)
Displays shared folders located on virtual disks in File Station.

<File Station>
Adds the thumbnail generation option to File Station.
Adds support for subtitles in Video Station and File Station.
Adds seeking support for video playback during on-the-fly transcoding (for 51/53/70/79/80).
Users can switch resolutions in video playback without restarting video playback.
Adds slideshow playback support in Media Viewer when users view photos.
Adds an option for administrators to allows users to create shared links in File Station ("File Station" > "Options").
Adds support for subtitles in File Station.

<Video Station>
Adds support for subtitles in Video Station.

<Remote Replication>
Adds a detailed error message for unsuccessful host connection tests in Rsync.

<Firmware Update>
Adds support for patch updates in Live Update and the installed Qfix list in Firmware Update.

<Antivirus>
Updated the ClamAV engine to version 0.98.

<App Center>
Administrators can choose to show app icons on the main menu for all users and the login screen in the App Center.

<Network Services>
Adds an option to disable guest access in Folder Aggregation (users must log in before accessing the portal folder.)

<HD Station>
Adds a "Restart" button in HD Station.

<Misc>
Displays the Chinese name for all major QNAP stations when users switch the QTS language to Chinese.
Adds support for the photo wall and public app links for all Turbo NAS models.

<Photo Station>
Users can choose to download slideshow photos in either their original resolution or resized (lower resolution.)

<Qsync>
Improved the Qsync folder sync performance.
Users can create team folders in "Qsync" > "Team Folder" on the Turbo NAS.

<System>
Upgraded the TS-x79 kernel to version 3.12.

<Remote Replication>
Adds the option to not execute backup jobs immediately.

<VPN Service>
Adds support for PPTP and OpenVPN VPN clients (Turbo NAS can act as a VPN client.)

<Privilege Settings>
User accounts can be disabled by the logged in administrator.
Adds the permission type "No Access" to shared folders in Privilege Settings (displayed when folder privileges "RO" and "RW" and "Deny" are all unchecked.)

[Changes]

<Power>
The WOL option is now enabled by default.

<Remote Replication>
Removed host connection mode in the RTRR job property.

<System Log & Syslog>
Changed the log type of the "syn failed with NTP server" message to a warning.

<Misc>
Amended Russian time zones.

[Bug fixes]

<Storage Manager>
The maximum volume capacity for online RAID capacity expansion is only 16TB (for TS-x31 series.)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:42
Iemand ervaring met de TS-251? Ik zoek een NAS met mediaspeler functionaliteit die moeiteloos DTS HD MA en Dolby True HD afspeelt via XMBC of Plex. Daarnaast moet ik met de NAS op goede snelheid (+- 10mb/s) kunnen downloaden. Ik denk dat deze NAS aan mijn eisen voldoet.

Ben benieuwd naar ervaringen!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-10 19:16
Beste mede QNAPers,

Vanaf volgende week ben ik ook eigenaar van een QNAP NAS, te weten de TS-212P. Nou wil ik mijn NAS gaan inrichten voor de volgende taken:
  • Downloaden via Usenet (Sabnzbdplus)
  • Automatiseren downloaden: Sickbeard en Couchpotato (eventueel Spotweb)
  • Delen van films en series via het netwerk (macbook air en windows laptop/pc, maar ook Android tablet)
  • Eventueel de films en series toegankelijk via internet, maar vrees dat ons Internet dat niet aankan
  • Centrale opslag voor foto's (zowel via LAN als via Internet)
  • Serveren van deze foto en video albums via Internet (wereldwijd)
  • Centrale opslag voor documenten (zowel via LAN als via Internet)
Verder komt mijn NAS eigenlijk in plaats van een oude windows computer, ik haal ook de harddisks uit de windows computer, om deze in de NAS te gebruiken (1x1.5 tb + 1x1 tb). Ik ga deze schijven ook niet in RAID zetten, om op deze manier zoveel mogelijk van de ruimte gebruik te maken. De belangrijke data:
  • Voor de belangrijkste documenten wil ik een automatische synchronisatie maken met mijn dropbox, ik zag dat er geen officiele app is, wat zijn hiervoor de mogelijkheden precies?
  • Voor de foto's draai ik eens in de zoveel tijd een backup op een externe harddisk, en eventueel wil ik een directe backup link maken naar de NAS van mijn broer.
Ik ben een leek op het gebied van Linux, mijn broer daarentegen niet, maar hoe lastig is het om dergelijke paketten zoals hierboven staan te installeren?

Ik zag dat er een Gallery (v3?) app was? Is deze beter dan de al aanwezige Photo Station?

Wat zijn echte aanraders qua software? Onmisbaar?

Ik hoor graag jullie mening!

[ Voor 12% gewijzigd door Crashy op 05-12-2014 09:15 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Crashy schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:06:
Vanaf volgende week ben ik ook eigenaar van een QNAP NAS, te weten de TS-212P. Nou wil ik mijn NAS gaan inrichten voor de volgende taken:
Ah, de iBood-aanbieding? ;) Was een leuke deal, voor 100 euro.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Crashy
Exirion schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:38:
[...]

Ah, de iBood-aanbieding? ;) Was een leuke deal, voor 100 euro.
Jazeker :P
Was al een tijdje op zoek, en dit was/is inderdaad een erg mooie deal, ben benieuwd!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Crashy schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:04:
Was al een tijdje op zoek, en dit was/is inderdaad een erg mooie deal, ben benieuwd!
Zal wel goed bevallen denk ik. Ik heb nu 3 jaar een TS-219P+ staan en afgezien van de eSATA aansluiting lijkt de TS-212P vrijwel identiek. Ik moet zeggen dat QNAP me veel beter bevalt met de nieuwe interface van QTS 4.x :)

• Crashy
Exirion schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:20:
[...]

Zal wel goed bevallen denk ik. Ik heb nu 3 jaar een TS-219P+ staan en afgezien van de eSATA aansluiting lijkt de TS-212P vrijwel identiek. Ik moet zeggen dat QNAP me veel beter bevalt met de nieuwe interface van QTS 4.x :)
Heb je nog antwoorden op mijn vragen die ik hierboven heb gesteld? Met name op het gebied van foto beheer/delen op afstand? Ook gezien de geringe upload snelheid van mijn thuis internet verbinding bijvoorbeeld? (3 MBIT)

• LostinFFM
Crashy schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:06:
Beste mede QNAPers,

• Downloaden via Usenet (Sabnzbdplus)
  • Automatiseren downloaden: Sickbeard en Couchpotato (eventueel Spotweb)
  • Delen van films en series via het netwerk (macbook air en windows laptop/pc, maar ook Android tablet)
  • Eventueel de films en series toegankelijk via internet, maar vrees dat ons Internet dat niet aankan
  • Centrale opslag voor foto's (zowel via LAN als via Internet)
  • Serveren van deze foto en video albums via Internet (wereldwijd)
  • Centrale opslag voor documenten (zowel via LAN als via Internet)
Verder komt mijn NAS eigenlijk in plaats van een oude windows computer, ik haal ook de harddisks uit de windows computer, om deze in de NAS te gebruiken (1x1.5 tb + 1x1 tb). Ik ga deze schijven ook niet in RAID zetten, om op deze manier zoveel mogelijk van de ruimte gebruik te maken. De belangrijke data:
  • Voor de belangrijkste documenten wil ik een automatische synchronisatie maken met mijn dropbox, ik zag dat er geen officiele app is, wat zijn hiervoor de mogelijkheden precies?
  • Voor de foto's draai ik eens in de zoveel tijd een backup op een externe harddisk, en eventueel wil ik een directe backup link maken naar de NAS van mijn broer.
Ik ben een leek op het gebied van Linux, mijn broer daarentegen niet, maar hoe lastig is het om dergelijke paketten zoals hierboven staan te installeren?

Ik zag dat er een Gallery (v3?) app was? Is deze beter dan de al aanwezige Photo Station?

Wat zijn echte aanraders qua software? Onmisbaar?

Ik hoor graag jullie mening!
Meeste software komt in qpkg files, dus dat is een kwestie van point en click in de app manager.
Voor Dropbox is een qpkg app beschikbaar.

Foto's delen doe ik zelf via de built-in Photo Station. Je kan zowel albums publiekelijk toegankelijk maken als achter gebruikers accounts.

Afhankelijk van de features in het model NAS zijn zowel Rsync als RTRR opties om data met een andere NAS te synchronizeren.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Crashy schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:23:
Heb je nog antwoorden op mijn vragen die ik hierboven heb gesteld? Met name op het gebied van foto beheer/delen op afstand? Ook gezien de geringe upload snelheid van mijn thuis internet verbinding bijvoorbeeld? (3 MBIT)
Dropbox weet ik niet. Voor lokale backups heb je gewoon Backup Station. Bij ons maakt ie elke nacht een backup van alle data van m'n vriendin en mij richting een externe schijf. Ik backup ook de filmverzameling regelmatig. Verder zijn er zoals genoemd talloze apps. Zelf ben ik goed thuis in Linux dus installeer ik vaak zelf bepaalde tools en maak scripts, maar met kant-en-klaar spul kom je ook ver. Nieuwsgroepen gebruik ik niet, want wij doen alles met torrents. M'n vriendin en ik hebben allebei een eigen torrent client draaien die we met een OSX GUI bedienen.

• Crashy
Dank voor jullie reacties, misschien verstandig om hier weer terug te komen en vragen te stellen als ik het apparaat ook fysiek heb...

Ik ben wel erg benieuwd naar jullie gebruikerservaringen, het gebruiksgemak (van een NAS) en eye-openers die het gebruik van een NAS met zich meebrengen, ik hou dit forum goed in te gaten :-)

• jefjef
  • Laatst online: 13-11 07:51

jefjef

learning by doing

Ik heb nu ook een TS-269L in mijn netwerk hangen. Het lukt mij alleen niet films die ik al heb te slepen naar de multimediamap. Hoe kan ik deze toch zo inrichten dat ik dit wel kan? Wat ik dus wil is dat ik van welk device dan ook op mijn net werk, (mobile en vaste pc's en wifi pc's bestanden slepen

• turbojan
  • Laatst online: 07:41
Ik heb sinds vandaag ook een TS-253 in mijn bezit naast de 419 die ik al had.
Maar wat een verschil de 253 trekt de ziggo lijn helemaal dicht terwijl ik toch maximum van ziggo als particulier heb. Ook XBMC even geprobeerd op full HD werkt gewoon grandioos.
De 419 gaat dus in de motteballen verschil is te groot.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11 16:34
turbojan schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:46:
Ik heb sinds vandaag ook een TS-253 in mijn bezit naast de 419 die ik al had.
Maar wat een verschil de 253 trekt de ziggo lijn helemaal dicht terwijl ik toch maximum van ziggo als particulier heb. Ook XBMC even geprobeerd op full HD werkt gewoon grandioos.
De 419 gaat dus in de motteballen verschil is te groot.
Wat bedoel je met knijpt de ziggo lijn helemaal dicht?
Daarnaast vroeg ik me af hoe de TS-253 jou bevalt aangezien ik er ook sinds deze week ook op zit te kijken want ik heb nog geen NAS. Ik wil 'm vooral gebruiken met sabnzb, xbmc/kodi en plex.
Heb je xbmc gebruikt via versterker of direct op tv aangesloten?

• turbojan
Wat ik bedoel met dichtknijpen is dat hij wat ik aan downloadsnelheid heb ook aan kan dus niet zoals bij de 419P die ging tot zo'n 90 Mb deze dus tot 180 meer heb ik niet. Maar weet zeker dat die nog meer aankan en de processor bij de 419 staat dan op 100 procent en van de 253 op ongeveer 20 -22 procent dus scheelt nogal wat ook in het uitpakken en zo
Ik gebruik geen sabnzb dus geen ervaring mee. Ik gebruik namelijk Getnzb.
De Nas heb ik aangesloten via een versterker middels hdmi zoals alle apparatuur hier, en die is weer aangesloten op de tv.
Heb lang getwijfeld maar ben zeer tevreden ook met het installeren van de software.

• dbz1985
turbojan schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:42:
Wat ik bedoel met dichtknijpen is dat hij wat ik aan downloadsnelheid heb ook aan kan dus niet zoals bij de 419P die ging tot zo'n 90 Mb deze dus tot 180 meer heb ik niet. Maar weet zeker dat die nog meer aankan en de processor bij de 419 staat dan op 100 procent en van de 253 op ongeveer 20 -22 procent dus scheelt nogal wat ook in het uitpakken en zo
Ik gebruik geen sabnzb dus geen ervaring mee. Ik gebruik namelijk Getnzb.
De Nas heb ik aangesloten via een versterker middels hdmi zoals alle apparatuur hier, en die is weer aangesloten op de tv.
Heb lang getwijfeld maar ben zeer tevreden ook met het installeren van de software.
Bedankt voor het antwoord :-) hier kan ik iets mee en ga denk ik zeer binnekort ook voor de ts-253...ook ik heb de 180 mb van ziggo maar in combi met mijn newsserver haal ik wel wat meer vreemd genoeg, maar vind ik niet erg :-)

• pitchdown
Beekforel schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:33:
Is er al iemand hier die zo'n QNAP met Virtualization Station heeft? Ben wel benieuwd naar de ervaringen. Heb nu een losse XenServer staan met daarop een aantal VM's voor de hobby.
Aangezien mijn QNAP volgend jaar economisch wel afgeschreven is, vraag ik mij af of een nieuw variant beide kan vervangen.
Hier dezelfde vraag.
Blijft echter jammer dat er er slechts 8 GB maximaal in zo`n 869 Pro kan...ik zat meer aan 32 GB te denken.

• Gusto
In een TS-869 Pro kan maar 3 GB ;)

• jefjef

jefjef

learning by doing

Ik heb de QNAP RM-IR002 remote, maar deze werkt niet uit de box, moet ik nog wat doen software matig of zo? Weet iemand dat?

• turbojan
pitchdown schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:41:
[...]

Hier dezelfde vraag.
Blijft echter jammer dat er er slechts 8 GB maximaal in zo`n 869 Pro kan...ik zat meer aan 32 GB te denken.
Ja de ts-253pro kan dit ook heb het geïnstalleerd en werkt leuk er kan 8GB intern geheugen in. alle x53 series kunnen het.

• pitchdown
turbojan schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:18:
[...]

Ja de ts-253pro kan dit ook heb het geïnstalleerd en werkt leuk er kan 8GB intern geheugen in. alle x53 series kunnen het.
welke snelheid haal je richting je storage vanuit een vm?

• turbojan
welke snelheid haal je richting je storage vanuit een vm?
[/quote]

Sorry dat ik nu pas reageer maar had alles al weer gewist dus zonet windows 10 even geprobeerd en hierna bestand van nas naar vm windows gestuurd en daarna van vm windows naar nas.

snelheid is van NAS naar VM 33.0 MB/s en terug van VM naar NAS 25.0 MB/s

• dbz1985
Morpheus2003 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:36:
Iemand ervaring met de TS-251? Ik zoek een NAS met mediaspeler functionaliteit die moeiteloos DTS HD MA en Dolby True HD afspeelt via XMBC of Plex. Daarnaast moet ik met de NAS op goede snelheid (+- 10mb/s) kunnen downloaden. Ik denk dat deze NAS aan mijn eisen voldoet.

Ben benieuwd naar ervaringen!
Ik vraag me ook af of de Qnaps 251 en 253 of andere die audiosporen ondersteunen (bitstream) iemand al ervaring hier mee met xbmc

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:42
dbz1985 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:45:
[...]

Ik vraag me ook af of de Qnaps 251 en 253 of andere die audiosporen ondersteunen (bitstream) iemand al ervaring hier mee met xbmc
Ik heb inmiddels de TS-251 en die speelt HD audio perfect af in XBMC.

• dbz1985
Morpheus2003 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 22:21:
[...]

Ik heb inmiddels de TS-251 en die speelt HD audio perfect af in XBMC.
Bedankt voor je snelle reactie, hier kan ik wat mee :-) dat word binnekort een qnap nas voor mij ;-)

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:30
Hi,
Ik heb op dit moment een ts-439pro . Is het kwa snelheid en mogelijkheden de moeite om te upgraden naar een ts-453pro. En wat zou je voor een tweede hands ts-439pro kunnen vragen?
Sorry gecorigeerd (waar het hart vol van is) :)

[ Voor 12% gewijzigd door Nennie op 17-12-2014 11:08 ]

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:50

Lief Adje

Love is in the air

ts-453pro vs ts-453pro?

edit:

Ah een ts-439pro,
voor 200 euro staat een 459 pro te koop, 150 euro voor een 439 pro vragen?

[ Voor 70% gewijzigd door Lief Adje op 17-12-2014 11:11 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-11 12:50
Hallo mede-tweakers,

Sinds kort ben ik overgestapt van Synology naar QNAP, omdat ik toch wat meer power in een klein pakketje wilde hebben. Ben nu de trotse eigenaar van een SS-453Pro.

Ben nu al een paar weekjes aan het worstelen om de functionaliteiten van mijn Synology om te zetten naar de QNAP, maar het wil mij maar niet lukken om de VPN-server werkend te krijgen zoals ik dat wil.

Op mijn Syno had ik een VPN server draaien, waarna ik zodra ik op mijn eigen netwerk was ingelogd ook de buitenwereld kan bezoeken. Dit wil dus maar niet lukken met de QNAP. Ik heb verbinding met mijn netwerk en ook netjes een 10.8.0.x ip-adres van de machine gekregen, maar daar stopt het ook. Ik kan maar geen adressen buiten mijn NAS bezoeken. In de browser op mijn telefoon krijg ik bijvoorbeeld de hele tijd DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET te zien.

Nu weet ik dat er niet zoveel in te stellen is bij een OpenVPN, maar misschien mis ik ergens anders in mijn NAS nog een instelling. De DNS servers zijn beide ingevuld op de netwerkpagina van de NAS. Hieronder twee plaatjes van de instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2vi5kko.png

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/n5ggnd.png

Ik heb het al geprobeerd door zelf een DNS mee te geven in de VPN-server, maar helaas pindakaas. In het voorbeeld staat nu een openDNS adres, maar ik heb ook al 10.8.0.1 gebruikt en mijn router. En wat ik heb gelezen over het redigeren van de Gateway, ik heb het met en zonder geprobeerd, omdat ik DNS "problemen" zag, maar dit maakte ook niets uit.

Misschien heeft iemand van jullie een gouden tip, want ik vind het tot nu toe wel een ergernis. Dat ding kost toch bakken met geld en doet nu niet wat ik wil ;(

• turbojan

• mjl

mjl

Ugh

Lt-Crash schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:51:
Hallo mede-tweakers,

Sinds kort ben.....

jullie een gouden tip, want ik vind het tot nu toe wel een ergernis. Dat ding kost toch bakken met geld en doet nu niet wat ik wil ;(
Sorry maar ik heb het met een QNAP nog niet aan de praat gekregen. De VPN Implementatie die er standaard in zit is erg karig. Ik heb een router met VPN server gekocht. Werkt als een zonnetje...

Mijn volgende NAS zal een synology worden. Zodra je wat meer dan standaard consumenten dingen wilt dan is het met QNAP altijd behelpen (migratie van een raid 5 over de 16TB barrière kan bijv niet....)

Wat was jou reden on naar QNAP over te stappen?

-------

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

Lt-Crash schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:51:
Hallo mede-tweakers,

Sinds kort ben ik overgestapt van Synology naar QNAP, omdat ik toch wat meer power in een klein pakketje wilde hebben. Ben nu de trotse eigenaar van een SS-453Pro.

Ben nu al een paar weekjes aan het worstelen om de functionaliteiten van mijn Synology om te zetten naar de QNAP, maar het wil mij maar niet lukken om de VPN-server werkend te krijgen zoals ik dat wil.

Op mijn Syno had ik een VPN server draaien, waarna ik zodra ik op mijn eigen netwerk was ingelogd ook de buitenwereld kan bezoeken. Dit wil dus maar niet lukken met de QNAP. Ik heb verbinding met mijn netwerk en ook netjes een 10.8.0.x ip-adres van de machine gekregen, maar daar stopt het ook. Ik kan maar geen adressen buiten mijn NAS bezoeken. In de browser op mijn telefoon krijg ik bijvoorbeeld de hele tijd DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET te zien.

Nu weet ik dat er niet zoveel in te stellen is bij een OpenVPN, maar misschien mis ik ergens anders in mijn NAS nog een instelling. De DNS servers zijn beide ingevuld op de netwerkpagina van de NAS. Hieronder twee plaatjes van de instellingen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb het al geprobeerd door zelf een DNS mee te geven in de VPN-server, maar helaas pindakaas. In het voorbeeld staat nu een openDNS adres, maar ik heb ook al 10.8.0.1 gebruikt en mijn router. En wat ik heb gelezen over het redigeren van de Gateway, ik heb het met en zonder geprobeerd, omdat ik DNS "problemen" zag, maar dit maakte ook niets uit.

Misschien heeft iemand van jullie een gouden tip, want ik vind het tot nu toe wel een ergernis. Dat ding kost toch bakken met geld en doet nu niet wat ik wil ;(
Dit is wel vreemd, bij mij heeft het altijd out of the box gewerkt. Dus vind het vreemd, helaas kan ik instellingen niet controleren, aangezien ik vorige week Debian geïnstalleerd heb op mijn TS-221 (wat een ongelooflijke verademing is dat, ik heb nu veel meer controle!)

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb een TS-212 met 2 2TB schijven.

Eigenlijk leef ik vrij gevaarlijk; op de NAS staat niet alleen 970GB aan Multimedia (ruim 1200-afleveringen en 125 films en zo'n 4500(?) foto's) maar ook zo'n 225GB aan back-ups van verschillende PC's en zo'n 42GB aan RAW-bestanden van m'n DSLR.
Op de back-ups na is hier nergens een kopie van. :$

Nou moet ik dus nodig eens een externe schijf gaan halen, maar ben daar nog niet echt aan toegekomen.
Deels omdat ik nog niet weet welk formaat (2TB of zelfs 3 of 4TB) en 2.5" of 3.5" (2.5" zonder externe voeding zou ik op zich altijd aangesloten kunnen laten liggen/gebruiken) en deels omdat ik nog niet weet wat ik wil gaan kopiëren (films/afleveringen is geen enorm verlies, maar om dat weer te gaan downloaden :X )

Maar ik zit toch even te denken hoe ik een eventuele kopie het beste kan maken.
Via Windows verkenner lijkt me niet slim; want dan gaan alle bestanden NAS -> PC -> externe schijf.
Als ik het via File Station zou doen; wordt het kopiëren dan ook verbroken als ik de internetpagina afsluit?

Of is er een betere/slimmere manier om de hele inhoud (op eventuele multimedia-map na) te gaan kopiëren naar de externe schijf? En zodra dat op de externe schijf staat eventueel later de veranderingen op de NAS ook te kopiëren naar de externe schijf?

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 18-12-2014 20:36 ]

• LostinFFM
Piet91 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:35:
Ik heb een TS-212 met 2 2TB schijven.

Eigenlijk leef ik vrij gevaarlijk; op de NAS staat niet alleen 970GB aan Multimedia (ruim 1200-afleveringen en 125 films en zo'n 4500(?) foto's) maar ook zo'n 225GB aan back-ups van verschillende PC's en zo'n 42GB aan RAW-bestanden van m'n DSLR.
Op de back-ups na is hier nergens een kopie van. :$

Nou moet ik dus nodig eens een externe schijf gaan halen, maar ben daar nog niet echt aan toegekomen.
Deels omdat ik nog niet weet welk formaat (2TB of zelfs 3 of 4TB) en 2.5" of 3.5" (2.5" zonder externe voeding zou ik op zich altijd aangesloten kunnen laten liggen/gebruiken) en deels omdat ik nog niet weet wat ik wil gaan kopiëren (films/afleveringen is geen enorm verlies, maar om dat weer te gaan downloaden :X )

Maar ik zit toch even te denken hoe ik een eventuele kopie het beste kan maken.
Via Windows verkenner lijkt me niet slim; want dan gaan alle bestanden NAS -> PC -> externe schijf.
Als ik het via File Station zou doen; wordt het kopiëren dan ook verbroken als ik de internetpagina afsluit?

Of is er een betere/slimmere manier om de hele inhoud (op eventuele multimedia-map na) te gaan kopiëren naar de externe schijf? En zodra dat op de externe schijf staat eventueel later de veranderingen op de NAS ook te kopiëren naar de externe schijf?
Het kopieeren van data via File Station gaat gewoon door als de pagina gesloten wordt. je kunt het enkel niet meer stoppen, mocht dat nodig zijn. Alternatief is om de USB one-touch optie te gebruiken, als deze is ingesteld, en juist geconfigureerd. Hier is een sync optie beschikbaar.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
LostinFFM schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:15:
Het kopieeren van data via File Station gaat gewoon door als de pagina gesloten wordt. je kunt het enkel niet meer stoppen, mocht dat nodig zijn.
Mooi, kan ik PC mooi afsluiten. Want dat kopiëren/synchroniseren gaat vast úren duren...
Alternatief is om de USB one-touch optie te gebruiken, als deze is ingesteld, en juist geconfigureerd. Hier is een sync optie beschikbaar.
Inderdaad, was ik vergeten. Moet ik wel even de juiste USB-stick/schijf selecteren; en niet de 1GB stick die ik voor logs gebruik. :+

Maar thanks, kan ik deze kennis in de zak steken.
Nu eindelijk nog eens een keer een externe schijf uit weten te zoeken...

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 19-12-2014 19:28 ]

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-11 12:50
mjl schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:16:
[...]

Sorry maar ik heb het met een QNAP nog niet aan de praat gekregen. De VPN Implementatie die er standaard in zit is erg karig. Ik heb een router met VPN server gekocht. Werkt als een zonnetje...

Mijn volgende NAS zal een synology worden. Zodra je wat meer dan standaard consumenten dingen wilt dan is het met QNAP altijd behelpen (migratie van een raid 5 over de 16TB barrière kan bijv niet....)

Wat was jou reden on naar QNAP over te stappen?
Ben nog een aantal dagen aan het spelen geweest, maar helaas het is mij nog niet gelukt om de VPN-server werkend te krijgen zoals ik wil. Heb ook nog geprobeerd om in de iptables wat naar rechts te richten, maar ik heb het gevoel gekregen dat er geen volledige versie van iptables in QTS gebakken zit :'( .

Wat me ondertussen is opgevallen is dat ik niet de enige ben. Heb al een paar topics gevonden in het QNAP forum met mensen die precies dezelfde problemen hebben, zonder dat er al een oplossing is gevonden. Ik vind het eigenlijk wel een beetje scharrig voor een "professioneel" product.

Maar even naar je laatste vraag: ik ben naar een QNAP gegaan omdat ik veel power in een klein doosje zocht, ivm de ruimte in mijn meterkast. De QNAP SS-453 pro voldeed aan al mijn wensen en mijn 2,5" 2TB schijven konden dus mooi over van mijn Synology DS411Slim :D .

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:22

Totaalgeflipt

De enige echte

Lt-Crash schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:02:
[...]

Ben nog een aantal dagen aan het spelen geweest, maar helaas het is mij nog niet gelukt om de VPN-server werkend te krijgen zoals ik wil. Heb ook nog geprobeerd om in de iptables wat naar rechts te richten, maar ik heb het gevoel gekregen dat er geen volledige versie van iptables in QTS gebakken zit :'( .

Wat me ondertussen is opgevallen is dat ik niet de enige ben. Heb al een paar topics gevonden in het QNAP forum met mensen die precies dezelfde problemen hebben, zonder dat er al een oplossing is gevonden. Ik vind het eigenlijk wel een beetje scharrig voor een "professioneel" product.

Maar even naar je laatste vraag: ik ben naar een QNAP gegaan omdat ik veel power in een klein doosje zocht, ivm de ruimte in mijn meterkast. De QNAP SS-453 pro voldeed aan al mijn wensen en mijn 2,5" 2TB schijven konden dus mooi over van mijn Synology DS411Slim :D .
Ik heb ditzelfde probleem ook. Heb echter nooit de moeite genomen om het te onderzoeken O-)

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Ik ben de Apps van qnap aan het gebruiken, zoals de Qfoto, Qmusic, Qfile maar het werkt allemaal niet echt.
Vaak geeft ie aan dat er geen bestanden in map zitten maar die zitten er wel in!?
Een foto bekijken vanaf mijn nas gaat gewoon niet, als die al een foto laad dan duurt dat heel lang.
Moet ik nog dingen instellen?
Zo heb ik niks aan de apps om extern toegang te krijgen tot mijn nas.

• KraveN
  • Laatst online: 17:07
Hmm ik was juist van plan om over te stappen naar een Qnap Nas ivm de eenvoud. Denk hierbij aan apps, VPN, etc. Echter zie ik nu een aantal berichten waarbij juist die functies niet naar verwachting werken. Zijn er mensen die wel 100% tevreden zijn? Synology is geen alternatief ivm ontbreken van HDMI, virtualisatie, toetsenbord en muis, xbmc.

Ik snap natuurlijk ook dat je sneller negatieve reacties op het internet tegenkomt tov positieve reacties.

• GEi
  • Niet online

GEi

@KraveN; hier een heel tevreden gebruiker van een QNAP NAS TS-259+. Ik gebruik lang niet alle functionaliteiten, maar wat ik gebruik bevalt mij heel goed. DDNS en VPN zijn verplaatst naar de router. WebDAV, filesharing, beheer bevalt mij heel goed. Ook de Qmanager, Qfile en nog een paar apps doen wat ze moeten doen. Hij doet het al lange tijd, nu zo'n 4 jaar. Een volgende NAS zal heel goed een QNAP kunnen worden, alleen wat meer processor power om bv on the fly films te kunnen decoderen; kan de mediaplayer onder de tv ook weg :P .

• Nennie
@KraveN
Hi ik gebruik al een jaar of 5 een Qnap ts-439pro en ben zojuist overgestapt op een Qnap ts-453pro en ze bevallen mij uitstekend. Vpn laat ik via de router lopen is veel een voudiger Asus RT-AC66 met merlin firmware met openvpn .
Voordeel is dat alles achter de Vpn verbinding zit.

• Unknown Alien
Hier ook erg tevreden over mijn Qnap 459 pro. Ik heb hier 2GB RAM in zitten. Specs zeggen dat er max 1 GB in kan, maar dat is niet zo.

OpenVPN werkt prima vanaf de NAS.
De Apps werken ook goed.
Qget is handig voor ff snel een serie te DLen, maar Transmission vind ik wel fijner,
DL en UL speed haal ik altijd max+ wat mijn ISP aanbied.

Ik heb geen VMs. Alleen voor opslag. En zakelijke bestanden.

Ik had een paar maanden geleden wel een vaag probleem. Logs gave naan dat de HDDs 255gr waren en de FAN draaide top speed.
Reboot hielp niet. Er was niks veranderd geen ander FW ofzo.

Zou geen tweaker zijn als ik dat ding niet even uit elkaar zou halen om te kijken wat er aan de hand is. CPU paste was flinks uit gedroogd. Dus schoon gemaakt en de chip set idem. Daarna nieuwe paste en draait weer met graadje koeler dan voorheen.

• KraveN
  • Laatst online: 17:07
@GEi @Nennie @Ray187

Bedankt voor jullie reacties :)

Ik ben aan het kijken naar de TS-253, helaas kan ik geen VPN vanaf mijn router draaien, dus daar zou ik eventueel een andere router voor moeten aanschaffen, maar ga het natuurlijk eerst proberen via de NAS.

Verder zal de NAS gebruikt gaan worden voor opslag (met name foto's), af en toe een film of serie, backup van verschillende devices/pc's en in de toekomst misschien wat virtualisatie omdat ik het af en toe wel leuk vind om linux te proberen.

• jefjef

jefjef

learning by doing

Ik heb XBMC op mijn QNAP TS-269L draaien, nu kan ik dus geen nederlandstalige scraper toevoegen uit het voorgedefinieerd lijstje. Iemand ervaring met een QNAP/XBMC en hoe ik wel bijvoorbeeld moviemeter als scraper kan toevoegen?

• lexvo
  • Laatst online: 18-10 13:25
Ik heb OpenVPN al bijna een jaar probleemloos draaien op mijn TS119P+

In de releasenotes van firmware 4.1.2 build 1229 zie ik echter:
"[VPN Service]
- Adds support for PPTP and OpenVPN VPN clients (Turbo NAS can act as a VPN client.)"

Maar dat zat er dus al lang in. Of zouden ze bedoelen dat er bugs gefixed zijn voor OpenVPN?

Edit: iets te snel gelezen :) De QNAP kan nu ook als client gebruikt worden.

[ Voor 12% gewijzigd door lexvo op 30-12-2014 17:44 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is deze release wel veilig? De vorige 4.1.2 van 1219 is teruggetrokken vanwege ernstige problemen.
Ik zou er in ieder geval voorzichtig mee zijn.

• Gusto
4.1.2-20141219 was niet onveilig, er zaten enkel maar een paar foutjes in de gui.
in 4.1.2-20141229 zijn deze bugjes geplet ;)

• lexvo
  • Laatst online: 18-10 13:25
Ik heb mijn firmware ge-update naar 4.1.2 build 1229, geen enkel probleem :)

• Nennie
Voor de mensen die het willen weten !
Ik heb deze CT2KIT102464BF160B kit van crucial in mijn Ts-453 pro geprikt en de volle 16 Gb wordt gezien en is gewoon bruikbaar

• turbojan
Nennie schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:12:
Voor de mensen die het willen weten !
Ik heb deze CT2KIT102464BF160B kit van crucial in mijn Ts-453 pro geprikt en de volle 16 Gb wordt gezien en is gewoon bruikbaar
Maar je moet toch elk slot gebruiken? als ik op dat geheugen zoek zie ik 1 rammodule en ik begreep dat je altijd 2 moet plaatsen van de zelfde waarde, begrijp ik het nu verkeerd?

Want dit zou natuurlijk prachtig zijn ikzelf heb de ts-253 pro maar ja de moederborden zijn hetzelfde dus dan weet ik het wel ga ik ook liever voor de 16Gb.
Pagina: 1 ... 40 ... 67 Laatste