Ik heb een vraagje voor mensen met wat ervaring. Ik heb sinds dit weekend een QNAP TS-412 (1.2GHz ARM / 256MB DDR2). Hij stond bij mijn pa, maar aangezien ik glasvezel heb was mijn locatie de betere keus.
Ik was aangenaam verrast door de mogelijkheden van de NAS, en heb dit weekend een website erheen verhuist. De website (
www.flyerdatabase.nl) serveert voornamelijk thumbnails van een paar duizend flyers (pakket = Coppermine).
Nu werkt het eigenlijk allemaal vrij goed, maar toch heb ik nog mijn bedenkingen bij de performance. Ik zie de CPU niet volledig belast worden, maar als ik de site van een extern adres bezoek dan is hij de ene keer vrij vlot, waar hij de andere keer vele (tientallen) seconden op zich laat wachten. Ook een CTRL-F5 actie lijkt slecht te werken, er gebeurt iets waardoor het erg lang duurt.
Ik vraag me nu dus af of dit een direct gevolg is van de 'instapkwaliteit' van de NAS hardware, en of het misschien beter is dit soort dingen met een sneller model te doen. Maar misschien is hier iemand die me kan vertellen dat enkel het serveren van thumbnails erg snel en vlot zou moeten zijn.
Er is nog een kleine kans dat mijn DNS niet lekker is ingesteld, maar dat zou ik eens eerst met een bevriende webexpert moeten bekijken.
PS: Ik heb robots.txt op disallow everything gezet. Ik zoek eigenlijk nog naar een App op de QNAP waarmee ik goed kan bijhouden hoeveel mensen er nou op de website kijken of er iets mee doen. Of wellicht kan dit beter doen via een externe webalizer tool.
[
Voor 9% gewijzigd door
TRG op 25-11-2013 13:29
]
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.