Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 67 Laatste
Acties:

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe ik onderstaande probleem kan oplossen?

Ik zit wat te tweaken met Couchpotato (3D toevoegen), SickBeard (versie met NL-series) en Autosub.
Maar bij Autosub en SickBeard hebben nou geen ''schakelaar' meer.

Heb al eens bij qpkg.conf gekeken maar dat lijkt niets op te lossen. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1z383z9.jpg

Het lukt met trouwens ook nog steeds niet om Autosub automatisch te laten starten, hoewel ik alles volgens het boekje heb geïnstalleerd.

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-11 20:07
Wie helpt? Ik heb onlangs een Toshiba 32L4333 tv aangeschaft. Nu heeft deze een Smart TV deel, maar de speler kan niet overweg met de bestanden die gedeeld worden door Twonky vanaf mijn TS119. Bij het afspelen van de bestand krijg ik de melding dat het mediatype niet wordt ondersteund. Ook de nieuwe mediaserver geeft dit resultaat.

Als ik het bestand op USB stick zet speelt de TV het vlekkeloos af. Ook delen via Window Media Player vanaf mijn desktop (Windows 8) gaat prima. Het lijkt dus wel degelijk met de NAS/Media server te maken te hebben.

Op sommige fora zie ik inderdaad andere meldingen van dit probleem, maar nergens staat er een goede oplossing.

Herkent iemand dit probleem?

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
pitchdown,

ik heb even windows 7 geinstalleerd, en een benchmark gedraait op iscsi >:)

Afbeeldingslocatie: http://niewalt.nl/image/atto_iscsi.png

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 15:33
Gusto schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:16:
pitchdown,

ik heb even windows 7 geinstalleerd, en een benchmark gedraait op iscsi >:)

[afbeelding]
Netto haal jij op basis van iscsi dus ca. 100-110 Mbps.

Is dat op 1 schijf of een raidset?

Ik heb ook ATTO disk Benchmark gedraait voor zowel NFS als iscsi --> naar dezelfde ssd in de qnap.

Max NFS:
Write : 67 Mbps
Read : 85 Mbps

Max Iscsi:
Write : 64 Mbps
Read : 90 Mbps

Beide dus geen 110 Mbps...waar jij regelmatig tussen 100-110 Mbps haalt.
Welke firmware draai jij op de qnap? --> ik heb al meerdere getest...maar toch even als vergelijking?

Daarnaast :
gebruik je port trunking en zoja, welke?
Nog andere settings op de qnap ingesteld om deze snelheden te halen?
welke scsi-controller gebruik jij binnen je vm?

[ Voor 43% gewijzigd door pitchdown op 13-11-2013 13:57 ]

• Gusto
TS-469 Pro - 3GB RAM (KVR1333D3S8S9/2G) - QTS 4.0.5 Build 1023 - 4x Hitachi HUA723020ALA640 MK7O - RAID5 met LAG 802.3AD

• pitchdown
Gusto schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:04:
TS-469 Pro - 3GB RAM (KVR1333D3S8S9/2G) - QTS 4.0.5 Build 1023 - 4x Hitachi HUA723020ALA640 MK7O - RAID5 met LAG 802.3AD
Daar mag dus tov de setup hier geen probleem mee zijn.
Welke scsi-controller gebruik je in VMWare?

• Gusto
Ik gebruik geen vmware, maar virtualbox

• pitchdown
Gusto schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:10:
Ik gebruik geen vmware, maar virtualbox
Ik heb iig net probleem gevonden.
Probleem speelt esxi 5.5 en niet met esxi 5.1. De oplossing is een ander verhaal :-)

Ik heb daarnaast nog een ander probleem firmware 4.0.5.

Ik gebruik rtrr-syncs voor het maken van backups van de ene schijf naar de andere schijf binnen de qnap.
Wanneer ik deze jobs handmatig start gaat dit goed. Ze starten echter niet op de "scheduled time".
Ook is er niks in de logs terug te zien.

Iemand dit probleem meld 4.0.5 herkent en eventueel kan testen?

Alvast Bedankt

• Piet91
  • Niet online
Uit een ander forum maar past hier ook goed.

Is er hier iemand die SickBeard met Subtitles heeft geínstalleerd op z'n Qnap?
Bij mij geeft het zoeken naar subtitles fouten. Ik heb deze SickBeard
geïnstalleerd.

Ik kom voor het SickBeard probleem van alles tegen terwijl het hier op Tweakers min of meer staat van bestanden onder de map 'SickBeard' vervangen en klaar (eventueel enkele bestanden backup maken en daar weer plaatsten).
Piet91 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:11:
Ik ben nou geloof ik écht de boel aan het verkloten op m'n NAS.

- Autosub start niet automatisch op en ontbreekt aan startknop (zo'n ding als hier).
Maar als ik die zélf start vind deze wel ondertitels.

- Ik heb standaard SickBeard ingewisseld voor die van [url="Nivong"]https://github.com/nivong/Sick-Beard[/url]. Dat draait nu ook maar heeft ook geen 'startknop' in qpkg center van Qnap.

- Sickbeard geeft bij het zoeken naar ondertitels de volgende error:
code:
1
WARNING  SUBLIMINAL :: Service bierdopje not available: none of available features could be used. One of ['xml'] required

Ik kom van alles tegen; iets van Python-lxml, PIP, Beautifulsoup, guessit en wat nog meer.
Ik heb al geprobeerd door m.b.v. SSH py26-lxml te installeren (wat gelukt is) maar nog krijg ik dezelfde error. (ondertussen draait er al python 2.6, 2.7 en deze lxml versie; lijkt me ook niet de bedoeling).

Heeft iemand een idee en kan helpen? Want op deze manier heb ik zin om de hele boel maar te verwijderen en weer terug te gaan naar standaard Sickbeard en geen Sickbeard-NL of Autosub.
Moet ik maar handmatig subs downloaden.

Want bovendien geeft Sab sinds een tijdje (nog voordat ik met Autosub/Sickbeard ging kloten) ook al errors:
code:
1
[13/Nov/2013:23:18:42] Traceback (most recent call last): File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SABnzbdplus/cherrypy/_cpwsgi.py", line 79, in setapp s, h, b = self.get_response() File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SABnzbdplus/cherrypy/_cpwsgi.py", line 219, in get_response response = self.request.run(meth, path, qs, rproto, headers, rfile) File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SABnzbdplus/cherrypy/_cprequest.py", line 579, in run raise cherrypy.TimeoutError() TimeoutError

Dit lijkt een skinprobleem te zijn; zal wel samenhangen dat ik soms zo'n rare interface krijg, zoals hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 14-11-2013 19:01 ]

Verwijderd

Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord niet vind met behulp van Google!

Sommige modellen van QNAP hebben een HDMI poort, zoals de TS-269L. Bij elke review staat er bij dat je met de app HD Station de films kunt bekijken etc die op de NAS staan.

Nu is mijn vraag, als je IP camera's aansluit, kan je die dan ook bekijken via de HDMI poort?

Ik ben op zoek naar een NAS waar ik 5 IP camera's kan op aansluiten, ze kan instellen dat ze mij een mail sturen als er beweging is, ze 5min lang opnemen als er beweging is, waarbij ik met een iPhone app de camera's kan bekijken & een TV rechtstreeks kan aansluiten om overdag de beelden live te zien.

Bij Synology moet je een aparte 'video station' hebben, bij QNAP zijn er modellen met een HDMI poort maar ze spreken altijd maar over foto's & video's, ik zou graag de camera's over HDMI hebben?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 15:25 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:46:
Hebben er meer mensen problemen mee dat de SMTP-instellingen niet meer werken, zodat bij foutmeldingen er automatisch mailtjes worden gestuurd?
Heb SMTP van Ziggo (onze ISP) geprobeerd, maar ook Hotmail/Outlook.com.

Elke keer de error: De testmail kon niet worden verzonden. Controleer of de instellingen correct zijn, en of de netwerkverbinding actief is.

/edit: Oke, gewoon smtp.ziggo.nl ingevuld, geen username + ww, en het werkt... :)
Ik heb hetzelfde probleem. Ik krijg met geen mogelijkheid mijn emails aan de praat via live of hotmail.

Gmail werkt wel
Mijn provider, Tele2 werkt ook maar alleen als ik een Beveiligde SSL verbinding op poort 465 instel.

Helaas moeten de mailtjes op mijn hotmail adres binnen komen en ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar. ook niet als ik de smtp van tele2 of google gebruik.

Ik vroeg me trouwens ook af of je 2 HD's van verschillende merken bij elkaar kan gebruiken. In mijn geval heb ik al een Hitachi maar kan ik daar gerust een WD of Seagate 2TB bij plaatsen?
En wat gebeurt er als ik een 2TB schijf en een 1TB schijf plaats?

[ Voor 11% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-11-2013 16:55 ]

• pitchdown
Zijn er mensen die RTRR-sync gebruiken op firmware 4.0.5?

Zou iemand kunnen testen of deze scheduled werkt? Bij mij werkt deze alleen realtime en handmatig.

Alvast Bedankt

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:19
kaasaanfiets schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:51:
[...]

Ik vroeg me trouwens ook af of je 2 HD's van verschillende merken bij elkaar kan gebruiken. In mijn geval heb ik al een Hitachi maar kan ik daar gerust een WD of Seagate 2TB bij plaatsen?
En wat gebeurt er als ik een 2TB schijf en een 1TB schijf plaats?
Ja dat gaat zonder problemen. Als je de disks in raid gebruikt wordt de laagste capaciteit gebruikt voor je uiteindelijke capaciteit. 2 en 1TB in raid 1 geeft 1TB. Als je later een grotere disk plaatst kan je de niet gebruikte ruimte wel gaan gebruiken.

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:59:
Uit een ander forum maar past hier ook goed.

Is er hier iemand die SickBeard met Subtitles heeft geínstalleerd op z'n Qnap?
Bij mij geeft het zoeken naar subtitles fouten. Ik heb deze SickBeard
geïnstalleerd.

Ik kom voor het SickBeard probleem van alles tegen terwijl het hier op Tweakers min of meer staat van bestanden onder de map 'SickBeard' vervangen en klaar (eventueel enkele bestanden backup maken en daar weer plaatsten).

[...]
Ik heb Sickbeard en gebruik AutoSub voor subtitles. Werkt als een tierelier. Zet Media App wel uit, die maakt allemaal hidden folders a100[naam serie], ik heb me wezenloos gezocht waar dat vandaan kwam, dacht eerst een bug in autosub. 8)7

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:56:
[...]

Ik heb Sickbeard en gebruik AutoSub voor subtitles. Werkt als een tierelier. Zet Media App wel uit, die maakt allemaal hidden folders a100[naam serie], ik heb me wezenloos gezocht waar dat vandaan kwam, dacht eerst een bug in autosub. 8)7
Daar kwam ik ook achter ja met die hidden folders. Was leuk met je aantal api-calls die je mag doen. :|

Maar Auto-sub heb ik momenteel geïnstalleerd maar draait niet. Kon het niet niet automatisch aan de gang krijgen bij herstart van NAS.

Ben bezig met een versie van SickBeard die ook subtitles biedt; alleen daar krijg ik een of andere python-lxml o.i.d. fout waardoor ik geen subtitels van bierdopje kan krijgen. Hopelijk kan ik dat fixen (waarschijnlijk niet want ik heb er weinig verstand van en meerdere keren vragen op Tweakers biedt ook nog niets) en gaat Autosub weer van de Qnap af.

EDIT: deze fout dus:
code:
1
WARNING  SUBLIMINAL :: Service bierdopje not available: none of available features could be used. One of ['xml'] required

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 20-11-2013 11:00 ]

• pitchdown
pitchdown schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:55:
Zijn er mensen die RTRR-sync gebruiken op firmware 4.0.5?

Zou iemand kunnen testen of deze scheduled werkt? Bij mij werkt deze alleen realtime en handmatig.

Alvast Bedankt
Iemand?

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 14:02
Sorry, zit nog op 3.8.1 daar werkt het iig prima.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Gusto
Ik zit op 4.1.0, en daar werkt het wel :)

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ARM met 4.0.2 werkt het oiok ngo.

• pitchdown
IJsbeer schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:19:
[...]

ARM met 4.0.2 werkt het oiok ngo.
Tot 4.0.3 werkte dit ook bij.
Iemand die dit op 4.0.5 kan testen?

Alvast Bedankt

• Gusto
pitchdown,

maak eens een nieuwe rtrr-job aan, en kijk of die wel werkt?

• pitchdown
Gusto schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:28:
pitchdown,

maak eens een nieuwe rtrr-job aan, en kijk of die wel werkt?
Was het eerste wat ik geprobeerd heb. Heeft niks opgeleverd --> resultaat is dat handmatig starten werkt en real-time, maar niet scheduled.

• pitchdown
Probleem opgelost samen met qnap_nl
bestand rsync_schedule.conf verwijderd en services herstart.

Ole!

• Gusto
Mooi zo >:)

• MathijsParadijs
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-10 14:44
Sinds de upgrade van mijn TS-410 van 3.8.3 naar 4.0.2 kan ik vanaf mijn PC (Windows 7) geen toegang meer krijgen tot 'gedeelde' mappen.
Als ik de root map (bv. QMultimedia) probeer te openen dan vraagt windows om een inlog. De inloggegevens die ik gebruik zijn van een gebruiker (admin) van de NAS, echter werkt dit niet.

Ook als ik via QFinder een netwerkverbinding probeer te leggen worden er inloggegevens gevraagd, ik vul de admingegevens in en dan krijg ik de melding dat deze gebruiker geen toegangsrechten heeft op deze share-map.

Doe ik iets fout? Moet ik iets van een domein invullen bij de gebruikersnaam?

-edit-
Inloggen op het beheerpanel via de webinterface lukt wel met de admininlog.

[ Voor 6% gewijzigd door MathijsParadijs op 20-11-2013 21:02 . Reden: toevoeging ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik Sickbeard zo moet instellen dat SABnzbd+ het automatisch gaat downloaden?
Ik ben al uren bezig maar krijg het echt niet voor elkaar.

Ik heb autoprocess.cfg al wel aangepast naar mijn gegevens, maar ik denk dat er iets mis is met het verwijzen naar de juiste map ofzo?

SAB download los wel gewoon en Sickbeard kan ook series toevoegen maar hij stuurt niks door naar SAB

Ik heb een TS-210 (arm) op firmware 4.1.0 (nieuwste beta als het goed is) als dat relevant is.

Ik gebruikte deze guide: http://www.tweaking4all.n...e-download-van-tv-series/ maar nadat ik alles heb doorlopen werkt het dus nog niet.

[ Voor 19% gewijzigd door kaasaanfiets op 21-11-2013 15:09 ]

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-11 16:22

TRG

Technotium99-m

Ik heb een vraagje voor mensen met wat ervaring. Ik heb sinds dit weekend een QNAP TS-412 (1.2GHz ARM / 256MB DDR2). Hij stond bij mijn pa, maar aangezien ik glasvezel heb was mijn locatie de betere keus.

Ik was aangenaam verrast door de mogelijkheden van de NAS, en heb dit weekend een website erheen verhuist. De website (www.flyerdatabase.nl) serveert voornamelijk thumbnails van een paar duizend flyers (pakket = Coppermine).

Nu werkt het eigenlijk allemaal vrij goed, maar toch heb ik nog mijn bedenkingen bij de performance. Ik zie de CPU niet volledig belast worden, maar als ik de site van een extern adres bezoek dan is hij de ene keer vrij vlot, waar hij de andere keer vele (tientallen) seconden op zich laat wachten. Ook een CTRL-F5 actie lijkt slecht te werken, er gebeurt iets waardoor het erg lang duurt.

Ik vraag me nu dus af of dit een direct gevolg is van de 'instapkwaliteit' van de NAS hardware, en of het misschien beter is dit soort dingen met een sneller model te doen. Maar misschien is hier iemand die me kan vertellen dat enkel het serveren van thumbnails erg snel en vlot zou moeten zijn.

Er is nog een kleine kans dat mijn DNS niet lekker is ingesteld, maar dat zou ik eens eerst met een bevriende webexpert moeten bekijken.

PS: Ik heb robots.txt op disallow everything gezet. Ik zoek eigenlijk nog naar een App op de QNAP waarmee ik goed kan bijhouden hoeveel mensen er nou op de website kijken of er iets mee doen. Of wellicht kan dit beter doen via een externe webalizer tool.

[ Voor 9% gewijzigd door TRG op 25-11-2013 13:29 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 10:58
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:24:
Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord niet vind met behulp van Google!
Het is specialer als je een vraag hebt waar je bij google precies 1 antwoord krijgt. Het is mij al 2 keer overkomen...
Sommige modellen van QNAP hebben een HDMI poort, zoals de TS-269L. Bij elke review staat er bij dat je met de app HD Station de films kunt bekijken etc die op de NAS staan.

Nu is mijn vraag, als je IP camera's aansluit, kan je die dan ook bekijken via de HDMI poort?
Volgens mij komen de films van de ip-camera's op de qnap te staan dus ik zou zeggen...
Maar helaas voor jou, ik heb geen ip-camera's en geen hdmi poort, dus kan ik het niet testen.
Ik ben op zoek naar een NAS waar ik 5 IP camera's kan op aansluiten, ze kan instellen dat ze mij een mail sturen als er beweging is, ze 5min lang opnemen als er beweging is, waarbij ik met een iPhone app de camera's kan bekijken & een TV rechtstreeks kan aansluiten om overdag de beelden live te zien.

Bij Synology moet je een aparte 'video station' hebben, bij QNAP zijn er modellen met een HDMI poort maar ze spreken altijd maar over foto's & video's, ik zou graag de camera's over HDMI hebben?
Bij qnap is het op z'n minst vergelijkbaar: daar zit ook een apparte app op waarmee de camera's bedient worden. Ook heeft qnap apparte apps in de stores van mobieltje staan. Bij android zijn die gratis, voor apple moet je het eens nazien.

• IJsbeer
  • Niet online
Is het niet dat die pagina's nog de thumbs gegenereerd moeten worden? En CTRL-F5 werkt niet echt goed bij een pagina die nog aan het laden is. Probeer dan eens een andere browser of sluit / start hem.

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Mijn Qnap heeft een probleem: Als ik zoals ik al een paar jaar doe muziek afspeel dmv mijn tablet en de upnplay app dan krijg ik sinds kort steeds de melding, Status 500: internal server error, error 402: Invalid Args.
Ik kan dus niet meer door mijn muziek collectie op de qnap bladeren en dus ook niet afspelen. Weet iemand wat er niet goed is? En hoe ik dat kan oplossen?

• TribalDragon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 15:07
Onder Algemene instellingen vind je de servernaam: bijv. naam_van_nas
Bij het popup venster om in te loggen vul je het volgende in:

naam_van_nas\admin
wachtwoord

[ Voor 11% gewijzigd door TribalDragon op 26-11-2013 15:01 ]

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19
Stomme vraag was stom

[ Voor 81% gewijzigd door donald_dick op 28-11-2013 19:41 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik liep al een tijdje rond te kijken voor een betaalbare 4-bay upgrade vanaf m'n TS-219P+ van 3 jaar geleden, maar vond het eigenlijk zonde. Nu voor 100 euro een 4-bay ESATA kastje van Fantec erbij gezet.

Afbeeldingslocatie: http://images.fantec.eu/1430_g.jpg

Alle 4 schijven werden meteen goed herkend, inclusief de 2 4TB schijven. Hij zit erg solide in elkaar en wordt met eSATA kabel geleverd. Goeie investering :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:22

Ethirty

Who...me?

Hoe werkt die behuizing met RAID? Zie je in de QNAP gewoon 4 disks waar je een array van kan maken?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ethirty schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:20:
Hoe werkt die behuizing met RAID? Zie je in de QNAP gewoon 4 disks waar je een array van kan maken?
Als je RAID wilt moet je 3 tientjes meer uitgeven voor een uitvoering die RAID0/1/3/5/10 doet.

pricewatch: Fantec QB-35US3R

Ik heb bewust deze genomen omdat ik alleen voor courante data in m'n QNAP RAID1 wil draaien. De rest doe ik met automatische back-ups.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Oh, wat blijft QNAP toch een crap firmware maken zeg. Net als de eerste keer bij de upgrade naar QTS4 heb ik nu weer gedoe met Optware, dus o.a. OpenSSH draait niet. Grmbl....

[ Voor 35% gewijzigd door Exirion op 30-11-2013 15:59 ]

Verwijderd

Ik heb firmware versie 4.0.5 geïnstalleerd op mijn QNAP 469L, maar krijg nu ineens mijn
TimeMachine niet meer aan de praat. Heeft iemand anders dit probleem ook sinds installatie
van firmware versie 4.0.5 ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:46:
Ik heb firmware versie 4.0.5 geïnstalleerd op mijn QNAP 469L, maar krijg nu ineens mijn
TimeMachine niet meer aan de praat. Heeft iemand anders dit probleem ook sinds installatie
van firmware versie 4.0.5 ?
Heb je nog wel al je apps.
Dat was een reden voor mij om niet te upgraden :(

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zie dat 4.0.5 en 4.0.4 beide offline getrokken zijn voor de TS-269? Mogelijk vanwege de diverse problemen zoals USB 3.0 herkenning en bovengenoemd probleem met de TimeMachine?

Ik ga straks maar downgraden naar 4.0.3, met de hoop dat USB 3.0 weer werkt, want dat 4.0.4 en 4.0.5 offline zijn gehaald zal wel niet zomaar zijn.

Als ik ga downgraden, hoe zit het met opgeslagen instellingen? Blijft allemaal netjes behouden?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ook zo handig van QNAP: met Backup Station kun je standaard niet een totale backup van je main volume maken. Je moet handmatig verschillende shares aan een job toevoegen met een maximum van 5 share per job. Dus daarom maar een symbolic link naar / in shares neergezet waardoor het toch kan. Waarom dat standaard niet gewoon mogelijk is...?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Toch ook maar weer eens wat positiefs over QNAP :) Ik vind QTS 4 echt een enorme vooruitgang tov de oude menu-drive user interface. Het geeft je meer het gevoel van een server desktopomgeving. En erg fijn vind ik QSync. M'n vriendin en ik hebben een gedeelde directory om vakantiefoto's en dergelijke in te dumpen, en boodschappenlijstjes en dergelijke. Erg tof.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-11 14:53
Ik snap er niks van. Ik heb 2 mapjes gedownload. Maar krijg ze niet verwijdert. niet gewoon in windows en ook niet met winscp. Iemand suggesties?

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 17:11

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 20:58:
[...]

Heb je nog wel al je apps.
Dat was een reden voor mij om niet te upgraden :(
heb je goed gekeken of TimeMachine van de Qnap vs je OSX versie wel samen gaan? Het is altijd maar weer gedoe en ik wacht altijd even een paar maandjes met upgraden van de firmware tot bijv. timemachine ellende voorbij is.

Mijn portfolio op Instagram

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:45

KL643

beeldaandemuur

Nieuwe firmware voor de ARM modellen (Official)

Fixed - Cannot connect to Time Machine server using OSX 10.9

beeldaandemuur

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

Doe ik dan iets verkeerd? Heb een TS-221 NAS en als ik naar de Downloadpagina ga zie ik geen nieuwe versie staan :X

• Mr Eekii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10-2022
Beste tweakers,

Mijn oom heeft een qnap weet niet welke maar daarop draaide LMS.

Het werkte allemaal prima maar na de laatste firmware update ziet de logitech sqeezebox geen muziek meer.

[ Voor 33% gewijzigd door Mr Eekii op 04-12-2013 23:51 . Reden: Opgelost ]

Orgin limited199

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Satom schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:21:
Doe ik dan iets verkeerd? Heb een TS-221 NAS en als ik naar de Downloadpagina ga zie ik geen nieuwe versie staan :X
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=160&t=87735

beeldaandemuur

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10 21:41

MXL

Even een aankoop vraag,

Ik heb nu een 210 maar die vind ik al tijden veel te traag, vanwege een data tekort wil ik ik grotere schijven kopen maar eigenlijk ook een snellere Nas. Nu zit ik te twijfelen tussen een nieuwe TS 269l of een oudere gebruikte TS 259 pro +

Op papier vind ik de volgende verschillen, USB 2 vs 2/3 SATA 300 vs 600 en uiteraard de snellere processor. Er zit wel bijna 200 euro verschil tussen de ene gebruikt en de ander nieuw.

Ik kan me voorstellen dat USB 3 handig is als je er regelmatig een andere schijf aan hangt maar ik heb het in de praktijk nog nooit gebruikt, SATA 600 geeft volgens mij veel winst met SSD's en niet zozeer met en normaal HDD

Zijn er nog andere argumenten?

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• Tiwanaku
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik zit met een vraag over de QNAP TS-412.

Ik heb dit topic en de handleiding doorgenomen maar ik kan niet een duidelijk antwoord vinden.

Is het volgende mogelijk:
  • 2 drives in RAID 5 (volume 1)
  • 1 drive zonder raid (JBOD heet dat geloof ik) (volume 2)
De raid 5 config als backup voor fotos etc.
De niet raid config voor films etc waar geen backup van nodig is en wat ik puur voor streaming gebruik.

Het lijkt mij van wel, maar ik wil het graag zeker weten voor ik dit allemaal aanschaf.
Mijn oude DNS-323 begint toch echt te kraken onder de load.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tiwanaku schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:08:
Ik zit met een vraag over de QNAP TS-412.

Ik heb dit topic en de handleiding doorgenomen maar ik kan niet een duidelijk antwoord vinden.

Is het volgende mogelijk:
  • 2 drives in RAID 5 (volume 1)
  • 1 drive zonder raid (JBOD heet dat geloof ik) (volume 2)
De raid 5 config als backup voor fotos etc.
De niet raid config voor films etc waar geen backup van nodig is en wat ik puur voor streaming gebruik.

Het lijkt mij van wel, maar ik wil het graag zeker weten voor ik dit allemaal aanschaf.
Mijn oude DNS-323 begint toch echt te kraken onder de load.
Tiwanaku: Nee! :)

Ten eerste: RAID5 vereist 3 schijven.
Ten tweede: RAID5 is géén backup!!!

Een backup is een redundante kopie van data die op een veilige plek wordt opgeslagen, het liefst zo ver mogelijk van het origineel. RAID5 is om schade door falende schijven op te vangen. Het geeft je de tijd een schijf te vervangen als er één uitvalt.

Dus, tenzij je enkel de RAID5-set gebruikt voor backups (dus kopieën van de foto's), is je oplossing geen 'backup' :)

Verder is je setup, 3x in RAID5 + 1x Single, prima mogelijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Room42 op 15-12-2013 20:32 . Reden: Quote toegevoegd omdat ik op een nieuwe pagina terecht kwam. ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:15
Ik heb een vraag over mijn Qnap 410-TS,.

ik vraag me af waarom het streamen van blu-ray iso's vaak al na een dag na een reboot van de NAS niet meer soepel loopt. series in MKV en remuxes blijven wel altijd zonder haperingen afspelen,
Maar blu-ray's spelen naar verloop van tijd (vaak al na 1 dag) gewoon niet zonder problemen,
En zijn niet kijkbaar door het vele haperen. Ik heb alles al 10 keer nagelopen, kabels al vervangen en alle settings meerdere keren veranderd en gechecked (SMB / NFS / Duplex settings etc..)

Ik gebruik een cisco GigabitEthernet Switch in het netwerk, en speel alless af op een Dune HD max duo.
Ik heb 2 Western Digital 2TB Greens in mijn Nas zitten.

Iemand die deze problemen ook heeft, en weet wat ik hier aan kan doen ?
Af is deze Nas eigenlijk helemaal niet geschikt voor het streamen van Blu-ray iso's ?

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 16:21
Kan je de ISO wel afspelen als je ze op een extrene USB HDD zet en die op je Dune aansluit?

Afspelen van ISO moet geen probleem zijn.

• KunDun
Unknown Alien schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:04:
Kan je de ISO wel afspelen als je ze op een extrene USB HDD zet en die op je Dune aansluit?

Afspelen van ISO moet geen probleem zijn.
Ja, dat is geen enkel probleem.
De NAS speelt de iso ook vaak na een reboot zonder problemen af,
Alleen na een korte tijd, begint alles weer te haperen.

• Unknown Alien
Gaan je HDD in sleepmode?

Kan me alleen voorstellen dat hij happert als je via wifi streamt.

Heb je ook grote MKV bestanden van >30GB of AVCHD folders?

Ik had dat stotteren met grote ISO's alleen met wifi. wired niet.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-11 08:48

4POX

Everybody is wired

KunDun schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:46:
Ik heb een vraag over mijn Qnap 410-TS,.

ik vraag me af waarom het streamen van blu-ray iso's vaak al na een dag na een reboot van de NAS niet meer soepel loopt. series in MKV en remuxes blijven wel altijd zonder haperingen afspelen,
Maar blu-ray's spelen naar verloop van tijd (vaak al na 1 dag) gewoon niet zonder problemen,
En zijn niet kijkbaar door het vele haperen. Ik heb alles al 10 keer nagelopen, kabels al vervangen en alle settings meerdere keren veranderd en gechecked (SMB / NFS / Duplex settings etc..)

Ik gebruik een cisco GigabitEthernet Switch in het netwerk, en speel alless af op een Dune HD max duo.
Ik heb 2 Western Digital 2TB Greens in mijn Nas zitten.

Iemand die deze problemen ook heeft, en weet wat ik hier aan kan doen ?
Af is deze Nas eigenlijk helemaal niet geschikt voor het streamen van Blu-ray iso's ?
Mijn ervaring met de TS410 is dat die erg snel is. Maar in maar 1 ding tegelijk. Draait je nog andere dingen op de NAS ? Als ik transmission en time machine in volle vaart laat draaien schokt Twonky.

Dat is de reden dat ik TS410 als reserve NAS gebruik en een TS439 als main NAS heb neergezet.

AKA Rinkel weblog

• KunDun
4POX schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:31:
[...]

Mijn ervaring met de TS410 is dat die erg snel is. Maar in maar 1 ding tegelijk. Draait je nog andere dingen op de NAS ? Als ik transmission en time machine in volle vaart laat draaien schokt Twonky.

Dat is de reden dat ik TS410 als reserve NAS gebruik en een TS439 als main NAS heb neergezet.
Wellicht dat ik toch eens wat andere HDD's erin kan doen, hoor veel goede dingen over de WD reds.
Ik heb de Nas trouwens met twee kabels aangesloten op de switch, heb jij dit ook gedaan ?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

KunDun schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:45:
[...]

Wellicht dat ik toch eens wat andere HDD's erin kan doen, hoor veel goede dingen over de WD reds.
Ik heb de Nas trouwens met twee kabels aangesloten op de switch, heb jij dit ook gedaan ?
Nee. Met 1 kabel kun je al hoge snelheden halen. Het is puur de beperking van de CPU en geheugen. Als je veel media hebt is het apparaat al dagen aan het scannen.

Kijk eens bij processen hoeveel er druk bezig zijn. En kijk bij geheugen of die veel aan het swappen is.

Snellere hardeschijven helpen maar een beetje.

AKA Rinkel weblog

• KunDun
4POX schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:13:
[...]

Nee. Met 1 kabel kun je al hoge snelheden halen. Het is puur de beperking van de CPU en geheugen. Als je veel media hebt is het apparaat al dagen aan het scannen.

Kijk eens bij processen hoeveel er druk bezig zijn. En kijk bij geheugen of die veel aan het swappen is.

Snellere hardeschijven helpen maar een beetje.
Net alles na gelopen en er stonden veel dingen aan die ik echt nooit gebruikte,
Heb alles uit gezet.

Ook merkte ik net iets vreemds, ik was een serie aan het overzetten naar de Nas via Wifi,
Volgens windows ging de transfer met 1.5MB per seconde, maar volgens de NAS was hij met 8MB psec aan het binnen halen.
Toen de transfer gedaan was, dropte alles naar 0 zoals je zou verwachten.

Nu net een Film (blu-ray iso) gestart om eens te kijken naar de bandbreedte, volgens de Dune zit ik rond de 25Mbit, Nas geeft rond de 3MB aan, dus dat klopt wel weer.

• Unknown Alien
WD reds zijn idd fijne HDDs. Ik heb daar 3*3TB van in mijn 459 pro zitten in RAID5. Ik heb 2GB werkgeheugen er in zitten.

Ik stream naar mijn Oppo 103 en die heeft een 100MB NIC. Stottert nooit ook niet als hij aan het downloaden en uitpakken tegelijk is.

Qua snelheid is 100MB ZAT om te streamen.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

KunDun schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:45:
[...]

Stel hem eens in met gewoon 1 kabel op de switch, 2 heeft namelijk echt geen zin. Hoe zijn je nic instellingen nu op de nas?

beeldaandemuur

• Piet91
  • Niet online
Headphones geïnstalleerd op de TS-212. Werkt opzich prima tot nu toe (morgen even wat proberen te downloaden).
Wel even gezeur dat het op dezelfde poort als SickBeard wil(de) draaien.

Wil alleen wel de logs naar de USB-stick schrijven maar dat geeft ineens problemen (via windows verkenner ben ik niet gemachtigd ineens en via Filestation krijg ik "Uw toegestane quota is bereikt, of het externe toestel bestaat niet.".
Quota heb ik niet.

Morgen weer een dag...

• pitchdown
Ik heb interesse in een samsung evo 840 1TB.

Ik wil deze gebruiken in een QNAP 869 PRO.

Iemand die weet of een qnap dit gaat herkennen? De 1 TB staat nl. niet op de compatibility-list....

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

pitchdown schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:41:
Ik heb interesse in een samsung evo 840 1TB.

Ik wil deze gebruiken in een QNAP 869 PRO.

Iemand die weet of een qnap dit gaat herkennen? De 1 TB staat nl. niet op de compatibility-list....
Waarom wil je inhemelsnaam een SSD in een NAS zetten? De bottleneck voor snelheid zullen je netwerk en de CPU in het systeem zijn.

• pitchdown
Exirion schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:00:
[...]

Waarom wil je inhemelsnaam een SSD in een NAS zetten? De bottleneck voor snelheid zullen je netwerk en de CPU in het systeem zijn.
gebruik het icm esxi waar Vm`s op komen te staan (meerdere). Daarnaast is een ssd een stuk zuiniger.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

pitchdown schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:03:
gebruik het icm esxi waar Vm`s op komen te staan (meerdere). Daarnaast is een ssd een stuk zuiniger.
Je bent van de seeks af, maar de throughput over een netwerk is natuurlijk om te huilen vergeleken met wat zo'n SSD kan. Bovendien vind ik power een non-issue. De WD Red schijven doen bij 1TB 3.3W onder volle load, 2.5W idle. Een 840 EVO SSD is idle 0.3W, maar stressed ook zo'n 3W. Die paar watt idle ga je echt niet merken op je jaarrekening :)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Exirion schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 00:27:
[...]

Je bent van de seeks af, maar de throughput over een netwerk is natuurlijk om te huilen vergeleken met wat zo'n SSD kan. Bovendien vind ik power een non-issue. De WD Red schijven doen bij 1TB 3.3W onder volle load, 2.5W idle. Een 840 EVO SSD is idle 0.3W, maar stressed ook zo'n 3W. Die paar watt idle ga je echt niet merken op je jaarrekening :)
Jullie denken in de verkeerde beperkingen.

Een SSD kan theoretisch alle sectoren op hetzelfde moment uitlezen. Terwijl een conventionele harddisk met zijn leeskop maar op één plek een sector kan uitlezen.

Mijn onderbuik zegt dat een cache SSD erg fijn gaat meewerken bij de meerdere VM's.

AKA Rinkel weblog

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

4POX schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:34:
Jullie denken in de verkeerde beperkingen.
Ik gebruik al jaren SSD's maar ook NAS systemen, dus ik denk dat ik wel weet waar ik over praat.
Mijn onderbuik zegt dat een cache SSD erg fijn gaat meewerken bij de meerdere VM's.
Mijn 'onderbuik' zegt dat het doodzonde is om bijna 500 euro kapot te smijten voor een SSD die je in een NAS kastje weinig winst gaat opleveren. Ik heb toevallig zelf zo'n 840 EVO 1TB in m'n iMac zitten maar in de QNAP zitten gewoon 2TB en 4TB harddisks.

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Als ik via firefox inlog op mijn TS-210 met QTS 4.0.2 dan krijg ik deze melding:

Java Deployment Toolkit (click-to-play) is geblokkeerd voor uw bescherming.

En de pagina werkt dan ook niet goed.

Tijdens het downloaden is de nas heel traag. Krijg geen toegang tot de nas pagina laad maar half. Hoe kan dat?

[ Voor 25% gewijzigd door Zonekill op 20-12-2013 18:52 ]

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik ben aan het kijken of een TS-269 pro iets is voor me, ter vervanging van mijn TS-219P+

Als ik nu dvd's iso's van de pc naar de nas kopieer, dan gaat dat met zo'n 32MB/sec

Zou dat heel veel beter gaan met die TS-269 Pro ?

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een SSD via 1 of 2x Gigabit aansluiten is een beetje zonde inderdaad...

@Hierboven, hou er gewoon rekening mee dat een QNAP de RAID berekeningen met de processor doet, dus ja de 269 is veel sneller, maar hou er rekening mee dat RAID5 altijd wat sloom is met dit soort processoren.

RAID10 is bv sneller omdat hier geen parity op zit.

[ Voor 65% gewijzigd door Navi op 21-12-2013 01:06 ]

Verwijderd

@Navi,
RAID5 kun je niet draaien met 2 harde schijven, daar heb je er minimaal 3 voor nodig maar ik zie dat sjaakduhuuhl dat zojuist ook al gezegd heeft ;)
Een TS-219P+ is nu eenmaal niet zo heel erg snel, of je nou RAID draait of niet.
Mja, je zal met de 269 wel de max halen van je -vermoedelijk- gigabit verbinding.
Afhankelijk van wat je er verder op draait, ik heb een TS259pro+, maar draai nog altijd een oudere firmware 3.x werkt prima voor mij.
Tomshardware heeft een handig overzicht mocht je de snelheid exact willen weten Speedy_Gonzalez.
http://www.tomshardware.c...que_fbrandx6160,1917.html
Als je wat verder zoekt op de site vind je de 269 en 219P+ vast ook wel, maar als je naar de laatste 2 cijfers kijkt 269/569 ik noem maar wat, al is de 469 wellicht een betere vergelijking-is dat de "serie" die min of meer identiek zijn qua performance op wellicht een enkele uitzondering na; oudere modellen oid.
Mja, genoeg op tomshardware over snelheden te vinden. ;) doe zelf es wat uitzoekwerk :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 14:15 ]

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik ga gelijk aan het lezen, bedankt !

• nosehook
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 23:02
Zonekill schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:33:
Als ik via firefox inlog op mijn TS-210 met QTS 4.0.2 dan krijg ik deze melding:

Java Deployment Toolkit (click-to-play) is geblokkeerd voor uw bescherming.

En de pagina werkt dan ook niet goed.

Tijdens het downloaden is de nas heel traag. Krijg geen toegang tot de nas pagina laad maar half. Hoe kan dat?
Ik heb hetzelfde met mijn TS-412. Na een HD error mijn samsung vervangen voor een WD red. Na een nachtje geratel was het systeem weer o.k. en heb ik wat torrents aangezet. Volgende ochtend was de NAS niet meer te bereiken. Reset knop voor 10 sec ingedrukt, even gewacht en weer aangezet en ik kon weer inloggen etc. Na 5 min was de NAS niet meer te bereiken.
Dit bleef zo doorgaan. Uiteindelijk 4.0.5 erop gezet en het download station verwijderd en geherinstalleerd, deed ie het weer, to ik de logs ging bekijken en wat files wilde verplaatsen. De GUI reageert niet meer en Qfinder kan hem niet vinden.

Iemand een idee wat dit veroorzaakt en hoe het op te lossen? CPU overbelast o.i.d?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:14:
Een TS-219P+ is nu eenmaal niet zo heel erg snel, of je nou RAID draait of niet.
Het is maar wat je snel noemt. Ik vind 95MB/s lezen met RAID1 keurig en dat zit maar net onder het maximum voor GBit.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

AW_Bos schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:40:
Valt te proberen, maar het is niet de ideale situatie voor blijvend, gezien ik twee USB-schijven eraan heb welke op een USB3 poort zitten.

Edit
Werkt, hij leest ze daar wel uit. Maar ik moet ze gewoon vanwege de backuptaken op USB3 hebben. En die weigert gewoon blijkbaar :X

Edit
Eens iets op de USB 2.0 poort, altijd USB 2.0. Hij blijft nu ook de twee USB 3.0 poorten als USB 2.0 herkennen, maar daar leest hij ze wel uit.

Hoe laat ik ze nou als USB 3.0 herkennen? Ik vrees dat het kopiëren van vele gigabytes anders behoorlijk langzaam zal gaan :X
Oplossing: Nieuwe 4.0.5 gedownload met een nieuwe build nummer (1130). Deze werk perfect, en ik heb eerst geherinstalleerd zonder de USB's aangekoppeld. na installatie de USB-meuk weer aangesloten, en het werkt :).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 17:27

bebopper

I'm an absolute beginner...

Ga in het nieuwe jaar (zo goed als zeker) de TS-469L kopen. Ben me nu al even aan het verlekkeren en inlezen en daarbij is al een vraag opgekomen waar ik tot nog toe geen goed antwoord op heb kunnen vinden.

Met het HD station kun je allerlei hele leuke dingen, vooal icm met XMBC. Nu wil ik graag mijn bestaande Logitech diNovo Edge wireless keyboard erbij gebruiken. Ik kan wel vinden dat wireless keyboards ondersteund worden (maar verder geen details) en ook dat er mensen zijn die er problemen mee hebben (waar ze aangeven dat een wired USB keyboard of muis wel werkt, maar een wireless niet).

Heeft iemand hier al ervaring mee en/of zou iemand het kunnen testen? :*)

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Let even op dat XBMC niet vlekkeloos werkt bij de 69X series...het wachten is op Intel die hiervoor de drivers moet aanpassen. Wanneer dat gaat gebeuren is natuurlijk de vraag. De X70 werkt wel perfect maar is gelijk een heel stuk duurder. Er komt ook een nieuwe Qnap uit zag ik (die XBMC ondersteund), de TS-230

http://www.qnap.com/index...=351&sc=514&t=523&n=20285

Geen idee wanneer die het licht ziet en of die wel perfect werkt met XBMC.

[ Voor 5% gewijzigd door KL643 op 24-12-2013 16:31 ]

beeldaandemuur

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik kan niet echt een concreet antwoord vinden op de volgende vraag:
Kan ik met een Qnap NAS met hierop een package van Plex (https://www.plex.tv/downloads) en op m'n Android telefoon de Plex app content streamen naar een Chromecast?

• Piet91
  • Niet online
Bij gebrek aan ondersteuning van Raspberry Pi + Camera module ga ik dit denk ik een keer proberen.

Dus de Raspberry het werk laten doen en de Qnap alleen voor opslag (dus niet d.m.v. Surveillance Station). Ben benieuwd of ik het werkend kan krijgen en wat het resultaat wordt. :9

• TribalDragon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 15:07
^^
Zeer benieuwd. Hou je ons op de hoogte van je bevindingen?

• beerse
Piet91 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:00:
Bij gebrek aan ondersteuning van Raspberry Pi + Camera module ga ik dit denk ik een keer proberen.

Dus de Raspberry het werk laten doen en de Qnap alleen voor opslag (dus niet d.m.v. Surveillance Station). Ben benieuwd of ik het werkend kan krijgen en wat het resultaat wordt. :9
Raspberry pi rules....

TIP: als het voor bewaking is: de raspberry pi heeft 2 kamera opties, de 'noir' schijnt wat meer in het donker te kunnen zien omdat ze geen infra-rood filter heeft. (noir: NO InfraRed filter) Maar daardoor is de kleur-echtheid veel minder.

Als je even zoekt kan je in 1 keer leuke kitjes kopen met R-PI, Camera en behuizingen en zo.

• Piet91
  • Niet online
beerse schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:47:
Raspberry pi rules....

TIP: als het voor bewaking is: de raspberry pi heeft 2 kamera opties, de 'noir' schijnt wat meer in het donker te kunnen zien omdat ze geen infra-rood filter heeft. (noir: NO InfraRed filter) Maar daardoor is de kleur-echtheid veel minder.

Als je even zoekt kan je in 1 keer leuke kitjes kopen met R-PI, Camera en behuizingen en zo.
De NoIR board was mij al bekend; sterker nog; die heb ik al eerder benoemd hier.

En ik heb al 2 Raspberries, 1 in gebruik door m'n broer voor XBMC en een ligt momenteel stof te happen (die is vervangen door de Ouya namelijk)...

• beerse
Op min qnap 419 p + is 1 van de disks aan het sterven. Wie heeft er een tip voor een nieuwe disk in de huidige markt? Nu zitten er "samsung hd204ui 1aq1"-s in (2 TB samsungs). Dat of beter (== 1:kwaliteit, 2:zuinig, 3: ruimte/prijs maar snel hoeft niet)

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

beerse schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:51:
Op min qnap 419 p + is 1 van de disks aan het sterven. Wie heeft er een tip voor een nieuwe disk in de huidige markt? Nu zitten er "samsung hd204ui 1aq1"-s in (2 TB samsungs). Dat of beter (== 1:kwaliteit, 2:zuinig, 3: ruimte/prijs maar snel hoeft niet)
Heb goede ervaringen met WD Red series, deze zijn speciaal voor nas gebruik.

• beerse
Voor de 419 p +, geeft iemand ervaring met deze samsung? pricewatch: Seagate ST3000VN000, 3TB, Ze staat op de compatibility lijst en volgens http://www.anandtech.com/...-wd-red-gets-a-competitor zijn ze te vergelijken met de WD-Red serie (pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB). De pricewatch geeft ze in ieder geval een vergelijkbare prijs bij de zelfde capaciteit.

[ Voor 15% gewijzigd door beerse op 02-01-2014 21:55 ]

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 15:48

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik vermoed dat ik het antwoord al wel kan invullen... Kiezen tussen TS-212E en TS212P.. Volgens mij is voor die € 10,- meer de TS-212P de beste keuze.

Wat vinden jullie?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• nosehook
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 23:02
Heb geen ervaring met die exacte schijf, maar zeer slechte ervaringen met Samsung drives. 2 kapot bij levering, 4 gaven problemen op mijn TS-412 (1,5 TB en 2 TB schijven).
De WD RED schijven heb ik nu en zijn prima!
beerse schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:53:
Voor de 419 p +, geeft iemand ervaring met deze samsung? pricewatch: Seagate ST3000VN000, 3TB, Ze staat op de compatibility lijst en volgens http://www.anandtech.com/...-wd-red-gets-a-competitor zijn ze te vergelijken met de WD-Red serie (pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB). De pricewatch geeft ze in ieder geval een vergelijkbare prijs bij de zelfde capaciteit.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:14
Werkt zo'n RED schijf ook goed als single disc in bv een 119P+? Mijn Samsung schijf ( HD204UI ) is aan het sterven (I/O fouten) en moet dus asap vervangen worden. Daar dit de eerste keer is dat een schijf bij mij kapot gaat (uberhaupt) en het een Samsung is, ben ik geneigd om weer terug te gaan naar WD (wat ik ook altijd in mijn desktops heb gehad).
Of toch maar voor iets anders gaan? Sowieso aleeen iets van de compatibility list nemen neem ik aan?

Hi Ha Hopjesvla

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-11 20:07
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 08:34:
Werkt zo'n RED schijf ook goed als single disc in bv een 119P+?
Bij mij werkt de 3 TB RED perfect in mijn oude TS-119.

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb een 2 TB schijf in mijn TS 212 zitten. Nu heb ik er laatst een 500 GB Maxtor bij gestoken. Moet ik deze eerst handmatig formatteren voordat hij meewerkt, of gaat dat vanzelf?

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

Als ik het me goed herinner moet de schijf geïnitialiseerd worden, heb afgelopen zomer een extra schijf erin gezet. Was trouwens wel alle gegevens kwijt toen ik ging spiegelen (RAID), vraag me nu ook af, kan ik zonder dataverlies een schijf vervangen en weer in RAID zetten? :X

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:14
in navolging van mijn vorige post..als ik mazzel heb kan ik mijn schijf nog laten vervangen onder garantie (als het goed is 3 jaar).

Maar hoe kan ik het beste mijn privegegevens verwijderen? Voor Windows schijven gebruik ik altijd Eraser. Kan ik deze schijf in mijn Windows pc hangen en dan eenvoudig formatteren naar NTFS? Dan kan ik nl Eraser er over heen laten draaien.
Of zijn er andere opties (de vraag is natuurlijk wel of het überhaupt lukt met een schijf die kuren begint te geven)

Hi Ha Hopjesvla

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:30
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:06:
Of zijn er andere opties (de vraag is natuurlijk wel of het überhaupt lukt met een schijf die kuren begint te geven)
Linux (bijv. ubuntu live cd): http://www.manpages.info/linux/shred.1.html
Doe dat een aantal iteraties (N=2) en eindig met zeros. Vergeet de verbose niet, dan kun je de status in de gaten houden. (Wel de goede disk pakken ;))

• Unknown Alien
Gisteren ging me NAS uit ze dak.

De FAN was flink aan het blazen 2400rmp

Ik inloggen op de web UI. De helft van de gegevens werden niet getoond.

HDD temperatuur werdt niet meer getoond.
CPU was 30gr
Case Temp. was 35gr

Log gaf aan RAMdisk full.

Heb nog kleine 4TB lege ruimte dus daar kan het niet aan liggen.

NAS afgesloten en daarna weer aan. Problemen zijn voor nu weg.

Iemand ook al eens meegemaakt?

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

De laatste tijd heb ik steeds het probleem dat ik voltooide torrents niet kan verwijderen uit de download app. Ging vroeger supermakkelijk maar tegenwoordig moet ik de qnap herstarten of de app "download" aan en uitzetten. Dit laatste heb ik nu gedaan maar nu is de app "download" van de homepage verdwenen zodat ik steeds weer naar de pagina apps moet om hem te bekijken.

dus:
Wie heeft ook problemen met het verwijderen van voltooide torrents?
Hoe krijg ik de app "download"weer op de front page?

@ray87
Ik heb dat ook eenmaal gehad. Enige oplossing was idd de Qnap te herstarten. Zowel via de browser als via de app kreeg ik onvolledige info over de QNAP.

[ Voor 13% gewijzigd door dread op 07-01-2014 16:23 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Unknown Alien schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:53:
Gisteren ging me NAS uit ze dak.

De FAN was flink aan het blazen 2400rmp

Ik inloggen op de web UI. De helft van de gegevens werden niet getoond.

HDD temperatuur werdt niet meer getoond.
CPU was 30gr
Case Temp. was 35gr

Log gaf aan RAMdisk full.

Heb nog kleine 4TB lege ruimte dus daar kan het niet aan liggen.

NAS afgesloten en daarna weer aan. Problemen zijn voor nu weg.

Iemand ook al eens meegemaakt?
regelmatig. De tmp map loopt vol door een app. En dan gaat de qnap op zijn plaat. als het 1 keer gebeurt. alaaf. Maar het gebeurt regelmatig. Zet voor de lol je transmission completed map op een niet bestaande map.

AKA Rinkel weblog

• Unknown Alien
ahh ok ik ben dus niet de enige. Wel vreemd.

Ik heb 2 Apps. Transmission en logitec media server. Meer niet.

Heb de DL nu naar een niet bestaande DIR. ingesteld.

Recycle bin wordt ook niet leeg gemaakt. Via prullenmand heb ik hem geleegd en daarna maar uitgeschakeld, maar als je naar schijf ruimte gaat dan geeft hij nog steeds aan dat er 190GB aan data in zit.

Ik heb nog steeds NAS FW op 3.8.4.

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-11 21:36
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 08:34:
Werkt zo'n RED schijf ook goed als single disc in bv een 119P+? Mijn Samsung schijf ( HD204UI ) is aan het sterven (I/O fouten) en moet dus asap vervangen worden. Daar dit de eerste keer is dat een schijf bij mij kapot gaat (uberhaupt) en het een Samsung is, ben ik geneigd om weer terug te gaan naar WD (wat ik ook altijd in mijn desktops heb gehad).
Of toch maar voor iets anders gaan? Sowieso aleeen iets van de compatibility list nemen neem ik aan?
Zeker en vast enkel maar een hdd van de compatibility list, anders riskeer je problemen te krijgen.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Unknown Alien schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:23:
ahh ok ik ben dus niet de enige. Wel vreemd.

Ik heb 2 Apps. Transmission en logitec media server. Meer niet.

Heb de DL nu naar een niet bestaande DIR. ingesteld.

Recycle bin wordt ook niet leeg gemaakt. Via prullenmand heb ik hem geleegd en daarna maar uitgeschakeld, maar als je naar schijf ruimte gaat dan geeft hij nog steeds aan dat er 190GB aan data in zit.

Ik heb nog steeds NAS FW op 3.8.4.
Ga naar de share configuratiescherm. Klik daar op de refresh iconen van alle mappen. Daarna zal die bij schijfruimte de juiste waarden laten zien.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1 ... 37 ... 67 Laatste