Waar haal je die update vandaan dan? Hier zie ik alleen nog maar 4.0.2 als laatste:
http://www.qnap.com/v3/nl...n.php?cat=1&type=4&II=139
http://www.qnap.com/v3/nl...n.php?cat=1&type=4&II=139
Verwijderd
Hier hetzelfde.TribalDragon schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:12:
Bij mij zijn alle apps onder 'Mijn apps' verdwenen na de update naar 4.0.3.
Op het forum zie ik dat dit bij sommige firmware upgrades naar andere versies ook het geval was.
Echter nog geen oplossing gevonden om de geinstalleerde apps weer terug te krijgen.
Voor de duidelijkheid in de web interface:
- Geen apps onder 'Mijn apps'
- De geinstalleerde Apps staan op status Stopped onder 'Alle apps'
Na verschillende reboots staat als 'Download Station' als enige app onder mijn apps.
[ Voor 6% gewijzigd door TribalDragon op 01-10-2013 14:15 ]
Ik heb altijd een backup van mijn data op de NAS.Unknown Alien schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:29:
Nou ik lees niks anders dan problemen met FW 4xxx. En ik vind dat toch serieuze problemen. Apps die niet werken, traag en apps niet kunnen uninstallen.
Ik heb nog een 459 pro die draait op de laatste FW 3xx.
Maken jullie een backup van de data die op je NAS staat voor je FW upgrade doet?
Offsite backup gebeurt elke nacht, houd altijd rekening met uitvallen van je nas. Ik backup alleen belangrijke stuff, films e.d. boeien niet (dat is dan gewoon pech).Unknown Alien schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:29:
Nou ik lees niks anders dan problemen met FW 4xxx. En ik vind dat toch serieuze problemen. Apps die niet werken, traag en apps niet kunnen uninstallen.
Maken jullie een backup van de data die op je NAS staat voor je FW upgrade doet?
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
[ Voor 34% gewijzigd door Gusto op 02-10-2013 16:49 ]
Heb ook een 459 pro. Draait vanaf de release al 4.x zonder problemen. Enkel problemen gehad met Sabnzbd welke na een update ook opgelost was.Unknown Alien schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:29:
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 11:53 ]
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Vroeger zag je daar meteen het NFS pictogram. In de nieuwe firmwareversies moet je eerst op Access Permissions klikken (het middelste pictogram) en dan bovenin het venster het menu uitklappen om NFS te zien.marcellux schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:52:
bij de gedeelde mappen waar je toestemming kunt opgeven!
[ Voor 17% gewijzigd door Fresh T. op 15-10-2013 20:39 ]
Hi Ha Hopjesvla
Ik had afgelopen week hetzelfde. Qnap zegt dat er fouten zijn, maar in de smart is niets aangegeven. De schijf heb ik wel met RMA opgestuurd. De qnap wilde hem niet meer opnemen in de array.Hopjesvla79 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:15:
Mijn 119P+ geeft aan dat er fouten op de disc zijn. Run ik vanuit de manager een test dan geeft hij bij een snelle test geen fouten, maar bij de uitgebreide test klapt hij eruit vanwege leesfouten.
SMART status is ok. Is er een manier om toch de disc te checken wat en waar er nu fouten zitten (en evt. te fixen?)
[ Voor 19% gewijzigd door dread op 21-10-2013 12:49 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Ik heb gistermiddag Maverick geïnstalleerd en zag dat TimeMachine daarna weer een update op mijn Qnap 439 heeft uitgevoerd, dus het lijkt gewoon te blijven werken.RoyK schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:13:
Heeft iemand toevallig ergens nog meegekregen of Qnap hun drivers up to date hebben voor OSX Marverick? (TimeMachine) Ik kan er op de website van Qnap ( niet de prettigste site die er is ) weinig over vinden.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Bij een update van Maverick blijft de time machine werken. Bij een clean install werkt het niet meer. Dan moet je de time machine weer instellen via de terminal.drfruit schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 05:18:
[...]
Ik heb gistermiddag Maverick geïnstalleerd en zag dat TimeMachine daarna weer een update op mijn Qnap 439 heeft uitgevoerd, dus het lijkt gewoon te blijven werken.
Hmm, ik wacht dan jog wel even. Ik kan geen problemen met TS veroorloven.4POX schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 00:44:
[...]
Bij een update van Maverick blijft de time machine werken. Bij een clean install werkt het niet meer. Dan moet je de time machine weer instellen via de terminal.
Ik weet niet wie dit gaat oplossen? Apple of Qnap
Mij lukt die laatste stap niet; maar volgens een reactie verderop in dat topic is dat ook niet nodig i.c.m. Optware en Python.- Installeer Optware en Python via het QPKG center
- Log met een SSH verbinding (met bijv. Putty) in op de Qnap
- Installeer python-cheetah: ipkg install python-cheetah
In mijn geval /share/MD0_DATA/.qpkg- Ga naar de map toe waar je Auto-sub wilt plaatsen, bijv. Download: cd /share/Download
Gaat allemaal prima.- Download autosub: wget http://auto-sub.googlecode.com/files/au ... .0.5.5.zip
- Pak het bestand uit: unzip auto-sub.Beta.0.5.5.zip (als unzip niet bekend is, moet dit geinstalleerd worden met: ipkg install unzip)
- Navigeer naar de map toe waarin autosub uitgepakt is: cd auto-sub
En dat dus niet. Doe ik dat dan krijg ik:- start auto-sub: python Autosub.py
1
| python: can't open file 'Autosub.py': [Errno 2] No such file or directory |
[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 03-11-2013 00:15 ]
1
| git clone https://github.com/iBaa/PlexConnect.git |
1
| cd PlexConnect |
1
| git pull |
1
| C:\OpenSSL-Win32\bin\openssl.exe req -new -nodes -newkey rsa:2048 -out C:\trailers.pem -keyout C:\trailers.key -x509 -days 7300 -subj "/C=US/CN=trailers.apple.com" -config C:\OpenSSL-Win32\bin\openssl.cfg |
1
| C:\OpenSSL-Win32\bin\openssl.exe x509 -in C:\trailers.pem -outform der -out C:\trailers.der |
1
| type C:\trailers.key >> C:\trailers.pem |
1
| ./PlexConnect.py |
[ Voor 101% gewijzigd door Appie Heijn op 04-11-2013 11:58 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Vers van de pers, met dank aan forklesspappamat schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:52:
Bij het installeren van spotnet op mijn qnap ts-212 krijg ik elke keer de volgende melding...
pagina: install.php?page=3 (waar je de adminstrative user moet invullen)
melding:
Unknown DB engine specified (, please choose pdo_pgsql, mysql or pdo_mysql
Please correct the errors in below form and try again
mysql staat aan, de database bestaat, de user ook.
kan iemand me een zetje in de juiste richting geven?
1
| Something is wrong. Either we could not reach google-project. Or you are trying to compare different releases (Alpha with Beta). |
[ Voor 138% gewijzigd door Piet91 op 04-11-2013 20:56 ]
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
SFTP via Transmit en SSH via Terminal: inloggen wil wel maar verwijderen lijkt niet te gaan.Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:26:
via Putty inloggen wil dus ook niet meer?
stop de schijf eens in een usb 2 portAW_Bos schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:52:
Zojuist de Qnap TS-269 geüpdatet naar versie 4.0.5 (de allernieuwste)
Echter....de USB-schijven wil hij niet lezen. Hij detecteert ze wel als de Western Digital 3TB schijven (USB 3.0 NTFS) maar, lezen... ho maar...
Iemand enig idee?
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
[ Voor 80% gewijzigd door AW_Bos op 08-11-2013 19:13 ]
Benieuwd of je USB 3.0 gebruikt. Want hier werkt het niet meerpitchdown schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:33:
Morgen 4.0.5. is proberen op mn ts869PRO.
Moet zeggen dat de laatste firmwares toch wel behoorlijk goed draaien.
869PRo is ook een fijn apparaat.
Gebruik het niet (zeker niet met 8 Bays intern).AW_Bos schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:39:
[...]
Benieuwd of je USB 3.0 gebruikt. Want hier werkt het niet meer
Vanmorgen ge-upgrade naar 4.0.5 --> ellendeGusto schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:38:
Heb het even getest met USB 3.0 stick, deze wordt prima herkent. (ts-469pro + 4.0.5)
[ Voor 70% gewijzigd door KL643 op 09-11-2013 12:12 ]
Klopt, zie dus ook geen error. Kreeg net even kort de interface te zien, maar downgrade geeft op 8% failed aan.KL643 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:09:
http://wiki.qnap.com/wiki/Manually_Updating_Firmware
nvm, zie al dat je dat geprobeerd hebt..
edit: normaliter zou je ook gewoon via de webinterface moeten kunnen downgraden alleen kan je niet zien wat er eventueel fout gaat.
[ Voor 76% gewijzigd door KL643 op 09-11-2013 12:28 ]
4.0.5 Build 1023 : http://www.qnap.com/v3/en...wn.php?cat=1&type=&II=142KL643 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:21:
Welke firmware heb je geinstalleerd? Beta / Stable?
en nog 1 :pitchdown schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:43:
Wanneer ik een update vanuit ssh doe eindigd dit met :
.0.5.img ublic] # /etc/init.d/update.sh /mnt/HDA_ROOT/update/U_TS-869_20131023-4.
cksum=2917056513
Check RAM space available for FW update: OK.
Using 120-bit encryption - (QNAPNASVERSION4)
len=1048576
model name = TS-869
version = 4.0.5
IS_STORAGE_V2
bios_layout
boot/
bzImage
bzImage.cksum
config/
dmidecode
flashrom
flashrom.img
fw_info
initrd.boot
initrd.boot.cksum
libcrypto.so.1.0.0
libssl.so.1.0.0
qpkg.tar
qpkg.tar.cksum
rootfs2.bz
rootfs2.bz.cksum
rootfs_ext.tgz
rootfs_ext.tgz.cksum
update/
update_bios.conf
update_bios.sh
update_img.sh
4.0.5 20131023
MODEL NAME = QNAP Pro,new version = 4.0.5
limit version = 3.9.0
Allow upgrade
Allow upgrade
dd: : No such file or directory
mount: special device 6 does not exist
/tmp/update_img.sh: line 94: [: too many arguments
[mntent]: line 17 in /etc/mtab is bad
[mntent]: line 17 in /etc/mtab is bad
error writing /etc/mtab.tmp: No space left on device
tune2fs 1.41.4 (27-Jan-2009)
/sbin/tune2fs: No such file or directory while trying to open 6
Couldn't find valid filesystem superblock.
/tmp/update_img.sh: line 624: [: -ge: unary operator expected
/tmp/update_img.sh: line 626: [: -ge: unary operator expected
Update image using HDD ...
Failed.
[/share/Public] #
Ok duidelijk.Gusto schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:41:
Je kan niet terug naar 4.0.3 door de storage-v2 in 4.0.5
Zojuist geprobeerd.
Gedaan.Gusto schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:49:
Eerst alle services stoppen, met /etc/init.d/services.sh stop
Heb de services weer gestart, en daarna weer het commando.Gusto schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:00:
download die firmware opnieuw, en probeer het dan nogmaals.
Heel af en toe met veel moeite.Gusto schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:31:
Dat schiet allemaal niet op. Kan je nog in de webinterface komen?
[ Voor 84% gewijzigd door Gusto op 09-11-2013 16:37 ]
Probleem was idd dat ram0 helemaal vol was.Gusto schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:35:
je kan met df -h kijken hoe vol/leeg de mounts zijn.
[~] # df -h
Filesystem Size Used Available Use% Mounted on
/dev/ram0 151.1M 129.3M 21.8M 86% /
devtmpfs 1.5G 4.0k 1.5G 0% /dev
tmpfs 64.0M 372.0k 63.6M 1% /tmp
/dev/md9 509.5M 103.3M 406.2M 20% /mnt/HDA_ROOT
/dev/md0 5.4T 2.1T 3.3T 39% /share/MD0_DATA
/dev/md13 364.2M 233.8M 130.4M 64% /mnt/ext
tmpfs 32.0M 376.0k 31.6M 1% /.eaccelerator.tmp
Ik merk dat het mijn crashplan-package deze ram-drive weer vol gooit waardoor bv. de management-interface op "loading" blijft staan.Gusto schreef op zondag 10 november 2013 @ 09:09:
Goed te horen, dat de update gelukt is.
Het trage komt waarschijnlijk door het indexeren van je media.
[ Voor 12% gewijzigd door Gusto op 10-11-2013 15:06 ]
1
| [Linear Disk Volume: Drive 1 2] The file system is not clean. it is suggested that you go to [Storage Manager] to run "Check File System". |
[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 10-11-2013 20:38 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Gusto op 10-11-2013 21:09 ]
Is het op een of of andere manier mogelijk om te downgraden naar 4.0.3?Piet91 schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:25:
Ik ben dus niet de enige. Heb het al eerder gezegd bij eerdere firmware's, onderhuids zal het misschien wel (wat) beter worden, maar in gebruik vindt ik het helemaal niets.
- Popup schermen zijn vreselijk irritant en traag. Doe mij maar die oude interface.
- Alles lijkt in z'n geheel wel trager te werken. Couchpotato en SickBeard starten nu soms erg traag op; op dit moment kan ik bijvoorbeeld Sabnzbd webpagina niet eens krijgen
(Sab was aan het downloaden; ik had enkele downloads verwijderd maar bleven staan; ik pagina opnieuw laden maar kreeg niets meer te zien. Sabnzb uit en aangezet en nu krijg ik niets meer; hij blijft laden.
Python is momenteel een zwaar proces; en de boel kraakt als de neten terwijl dat ding niets doet)
- En het zal niet direct aan de nieuwe firmware liggen, maar soms gaat hier de stroom eraf; Qnap geeft dan direct deze fout:
code:
1 [Linear Disk Volume: Drive 1 2] The file system is not clean. it is suggested that you go to [Storage Manager] to run "Check File System".
Punt 1 is dat dit nergens staat; ik kan wel onder 'HDD Smart' een test doen maar dit vindt nooit wat.
Maar het is in het algemeen gewoon een stuk trager geworden. Niet meer efficiënt en snel. Nou kun je zeggen dat ik waarschijnlijk aan het downloaden/uitpakken e.d. ben en dat klopt. Maar niet anders dan een jaar of wat terug en toch is het allemaal trager geworden.
Op zich kan de NAS het nog prima aan, maar als ik later ooit een wat krachtiger exemplaar nodig heb wordt het denk ik geen Qnap maar een Synology. Support is daar ook beter van. (Synology is vaker genoemd/tutorials etc. dan voor Qnap).
[ Voor 24% gewijzigd door Gusto op 10-11-2013 21:35 ]
Dan is even wachten misschien een betere optie.Gusto schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:33:
Alleen, als je al je data backuped, en een reset van de nas doet
Ik zou wachten op 4.1.0 (komt binnenkort)
Welke firmware heb jij dan, wat bij mij ziet het er veel anders uit. (ik heb gewoon 4.0.2)Gusto schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:06:
Piet91,
het zit hier: storage manager --> volumes
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 10-11-2013 23:53 ]
[ Voor 6% gewijzigd door pitchdown op 11-11-2013 09:23 ]
[Beta] QTS 4.1.0 B1101
[Version]
QTS 4.1.0 Build1101
[Change log]
System:
-On touch screen device, long press triggers the right-click function
-Help/function search now supports native language search under the specific language
-Dashboard:
volume status displays more types of information
system log history link
-Desktop notification: aggregate similar logs
-QTS desktop performance enhancement
-Support Mac OS X 10.9 Time Machine backup
-Update NTFS & HFS+ file system drivers
-Update Linux kernel
Photo Station 4.0:
-Support Photo Wall for QTS login screen
-Quick Start Wizard
-Smart album
-Facebook accounts login
-Sharing history
-Google Map with multi geo locations
-Full screen view
-Performance enhancement
-Folder can be saved as album
-Multi-resolution selection in transcoding
Download Station 4.0:
-GUI improvement
-Support proxy server
-Email notification upon finished tasks
-Remove Rapidshare support
-Remove ISOhunt search site
App Center:
-Add sorting by name or by release date
Video Station Pro
Media Library:
-Separate into media management and transcoding management
-Support folder monitoring for ongoing transcoding
-Support multiple volumes
-Support sub folders
-All shares are added by default
QNAP DLNA Server:
-Support user privilege
File Station:
-Enhanced sharing wizard
-Keyboard hot key support
-Upload support via sharing link
-Background task
-Media viewer
-VLC player streaming support
-Smart filter
-Non-admin users can now share download links
Surveillance Station 5
Qsync:
-Performance enhancement
MyQNAPcloud: brand new portal with easy file access
Brand new apps:
-Notes Station
-Signage Station
-SocialLink Station
[Known issues]
- Symform is not compatible due to upgraded kernel
- File copy from Mac OS to NTFS/HFS+ formatted external drive via AFP does not work
[ Voor 5% gewijzigd door IJsbeer op 11-11-2013 09:55 ]
Haal ik idd nergens vandaan. Maar sinds de upgrade van 4.0.3. naar 4.0.5. is dit een flinke achteruitgang m.b.t. NFS-performance i.c.m. VMWare ESXIIJsbeer schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:53:
Waar haal je vandaan dag 4.1 NFS performance zou verbeteren? In de changelog staat wel verbetering tov NTFS en HFS+, maar NFS wordt niet genoemd....
In de changelog staat weinig spannends. Ja, weer nieuwe 'stations' waar niemand op zit te wachten...
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=161&t=86686
[...]
Vanmorgen een remote-sessie met Qnap gedaan, en firmware is gedowngrade naar 4.0.3.pitchdown schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:59:
[...]
Haal ik idd nergens vandaan. Maar sinds de upgrade van 4.0.3. naar 4.0.5. is dit een flinke achteruitgang m.b.t. NFS-performance i.c.m. VMWare ESXI
[ Voor 35% gewijzigd door Gusto op 11-11-2013 16:57 ]
Ik haalde via NFS altijd hogere snelheden dan via iscsi.Gusto schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:55:
Waarom gebruik je geen iscsi?
In combinatie met IEEE 802.3AD
[ Voor 11% gewijzigd door pitchdown op 11-11-2013 17:09 ]
Kan je is een test je draaien ? (ik doe dat altijd met ASSD Benchmark)Gusto schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:17:
Ik heb geen idee, nooit getest. En ik gebruik geen VMWare ESXI. ik heb mijn virtualbox images op iscsi, en dat werkt redelijk snel
Kan je vast wel met een andere tool een performance-check doen?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq