Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 67 Laatste
Acties:

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 18:10
Waar haal je die update vandaan dan? Hier zie ik alleen nog maar 4.0.2 als laatste:
http://www.qnap.com/v3/nl...n.php?cat=1&type=4&II=139

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-11 08:48

4POX

Everybody is wired

4.0.3 update ging goed.

Maar ik merk (dit is puur gevoel. Nog niet gemeten) dat AFP erg traag reageert.

AKA Rinkel weblog

• TribalDragon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 15:07
Bij mij zijn alle apps onder 'Mijn apps' verdwenen na de update naar 4.0.3.
Op het forum zie ik dat dit bij sommige firmware upgrades naar andere versies ook het geval was.
Echter nog geen oplossing gevonden om de geinstalleerde apps weer terug te krijgen.
Voor de duidelijkheid in de web interface:
- Geen apps onder 'Mijn apps'
- De geinstalleerde Apps staan op status Stopped onder 'Alle apps'
Na verschillende reboots staat als 'Download Station' als enige app onder mijn apps.

Verwijderd

TribalDragon schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:12:
Bij mij zijn alle apps onder 'Mijn apps' verdwenen na de update naar 4.0.3.
Op het forum zie ik dat dit bij sommige firmware upgrades naar andere versies ook het geval was.
Echter nog geen oplossing gevonden om de geinstalleerde apps weer terug te krijgen.
Voor de duidelijkheid in de web interface:
- Geen apps onder 'Mijn apps'
- De geinstalleerde Apps staan op status Stopped onder 'Alle apps'
Na verschillende reboots staat als 'Download Station' als enige app onder mijn apps.
Hier hetzelfde.
kan dus ook geen apps meer uitzetten of deinstalleren.

Komt er nog een update??
Ben nu weer terug naar 4.02

• TribalDragon
Iemand met een oplossing?
Anders ga ik vanavond zoals Tosh4060 weer terug naar firmware 4.02

[ Voor 6% gewijzigd door TribalDragon op 01-10-2013 14:15 ]

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:19
Nou ik lees niks anders dan problemen met FW 4xxx. En ik vind dat toch serieuze problemen. Apps die niet werken, traag en apps niet kunnen uninstallen.

Ik heb nog een 459 pro die draait op de laatste FW 3xx.

Maken jullie een backup van de data die op je NAS staat voor je FW upgrade doet?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Unknown Alien schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:29:
Nou ik lees niks anders dan problemen met FW 4xxx. En ik vind dat toch serieuze problemen. Apps die niet werken, traag en apps niet kunnen uninstallen.

Maken jullie een backup van de data die op je NAS staat voor je FW upgrade doet?
Ik heb altijd een backup van mijn data op de NAS.

AKA Rinkel weblog

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 14:02

Offsite backup gebeurt elke nacht, houd altijd rekening met uitvallen van je nas. Ik backup alleen belangrijke stuff, films e.d. boeien niet (dat is dan gewoon pech).

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Van belangrijke data heb ik een backup op een externe hd. Net mijn qnap geupdate naar firmware versie 4.0.4, en wederom zonder problemen >:)

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
4.0.4?
gaat snel 4.0.3 is net uit.

Wat ik eigenlijk bedoelde is een backup maken van je data op de NAS nodig is voor je FW upgrade van v3 naar v4? Wist de update all je HDDs?

Ik heb voornamelijk films en muziek op me NAS staan. Dat is 2TB aan data. Zou zet je niet zo maar even op crashplan :+

• Gusto
De update van 3.x.x naar 4.0.0 ging hier probleemloos :)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

4.0.4 is toch een firmware met meer zakelijke functies ?

AKA Rinkel weblog

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 14:02
Ik update mijn firmware eigenlijk nauwlijks, tenzij er nuttige aanpassingen zijn.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Gusto
Firmware 4.0.4 is de SMB versie, alleen voor x69 en x79 series.

[ Voor 34% gewijzigd door Gusto op 02-10-2013 16:49 ]

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:12

Heb ook een 459 pro. Draait vanaf de release al 4.x zonder problemen. Enkel problemen gehad met Sabnzbd welke na een update ook opgelost was.

Backup is altijd verstandig maar niet iedereen kan even paar TB data wegzetten daarom maak ik altijd een backup van de belangrijke data welke ik echt niet kwijt wil. Bij mij zijn alle updates tot nu toe (jaar of 3) zonder problemen verlopen zonder dataverlies of corrupte raid (5) configs :)

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Hoi, ik heb vandaag een QNAP TS-112 gekocht en aangesloten met de nieuwste firmware (4.0.2). Ik heb een mac en nfs geactiveerd. Helaas zie ik bij gedeelde mappen nergens het NFS icoontje en kan alleen mijn mappen zien op de DUNE als ik windows bij netwerkdiensten aanvink! Wat doe ik fout??

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• TribalDragon
Wat bedoel je precies met NFS icoontje?

Verwijderd

Hallo,

ik heb een vraagje ik heb een Qnap TS-109 met de firmware update 3.3.2
Daarvan zoek ik de power schedule om te zeggen ik wil dat me nas 1x per week opstart.
ik heb de Manual erbij gepakt en hoord het bij: Power Management te staan.
Maar alleen daar vind ik:
Restart/ Shutdown
Execute system restart/ shutdown immediately.

en

When the AC power resumes:
[x] Resume the server to the previous power-on or power-off status.
[ ]The server should remain off.

Maar meer niet. Terwijl er in de hadleiding meer opties zie staan.
wie kan mij hiermee helpen hoe ik dit dan wel kan instellen.

Edit: bij zoeken in de nas dan de informatie staat wel dat ik het kan aanpassen:
Configures the power management of the NAS, such as scheduled power on/off/restart, Wake on LAN and system behavior when the AC power resumes from blackouts.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 11:53 ]

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
bij de gedeelde mappen waar je toestemming kunt opgeven!

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
marcellux schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:52:
bij de gedeelde mappen waar je toestemming kunt opgeven!
Vroeger zag je daar meteen het NFS pictogram. In de nieuwe firmwareversies moet je eerst op Access Permissions klikken (het middelste pictogram) en dan bovenin het venster het menu uitklappen om NFS te zien.

• TribalDragon
Terug naar firmware 4.0.2. Apps / QPKG's zijn weer terug in Appcenter

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik probeer dit na te doen op m'n Qnap, maar ik kan die bestanden niet vinden.
Als ik er naar zoek dan vindt hij de bestanden niet of het doet er uren over om iets te vinden.

Heb ook al op logische plekken gekeken maar geen succes.

Heeft iemand een idee waar ik dergelijke files kan vinden?

• Fresh T.
  • Laatst online: 13-11 14:45
Heeft iemand Squid met SSL support draaien? De qpkg van qnap zelf heeft deze optie bij het compileren niet meegekregen en kan ik zodoende geen gebruik maken van reverse proxy icm https.

Tips om te compileren zijn ook welkom. Ben in het bezit van een TS-119 (ARM).

[ Voor 17% gewijzigd door Fresh T. op 15-10-2013 20:39 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:14
Mijn 119P+ geeft aan dat er fouten op de disc zijn. Run ik vanuit de manager een test dan geeft hij bij een snelle test geen fouten, maar bij de uitgebreide test klapt hij eruit vanwege leesfouten.
SMART status is ok. Is er een manier om toch de disc te checken wat en waar er nu fouten zitten (en evt. te fixen?)

Hi Ha Hopjesvla

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Hopjesvla79 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:15:
Mijn 119P+ geeft aan dat er fouten op de disc zijn. Run ik vanuit de manager een test dan geeft hij bij een snelle test geen fouten, maar bij de uitgebreide test klapt hij eruit vanwege leesfouten.
SMART status is ok. Is er een manier om toch de disc te checken wat en waar er nu fouten zitten (en evt. te fixen?)
Ik had afgelopen week hetzelfde. Qnap zegt dat er fouten zijn, maar in de smart is niets aangegeven. De schijf heb ik wel met RMA opgestuurd. De qnap wilde hem niet meer opnemen in de array.

Ik neem liever geen risico met mijn data. (en voordat mensen gaan roepen raid != backup. Klopt, ik heb een backup van mijn data. Alleen ben je een halve week bezig om alles weer een beetje goed terug te zetten. )

AKA Rinkel weblog

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

Wat ik zal vragen zal niet mogelijk zijn maar moet het toch even vragen.

Ik wil graag een browservenster openen op de QNAP. Bij de apps zijn er geen browsers helaas.

Ik moet zeggen dat een zoekactie op google (browser qnap) bijna niets oplevert. Enkel deze link die niets oplevert :http://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=282778

Waarom een browser ?? Ik kan me de vraag voorstellen :)

Ik wil graag een poort openzetten op de router maar ben niet thuis. Het enige waar ik toegang tot heb is mijn QNAP.

Ander vraag nog : Ik was op zoek naar een mogelijkheid om DC++ via de QNAP te draaien. Helaas zag ik dat ze daar mee bezig waren ergens in 2010 maar is het niet verder ontwikkeld. Mocht er toch een mogelijkheid zijn dan hoor ik dat graag.

[ Voor 19% gewijzigd door dread op 21-10-2013 12:49 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:02

sphere

Debian abuser

Is het mogelijk om een qnap ts-412 de tweede lanport in bridge mode te zetten en daar een router op aansluiten die wifi doet?

Dus:

Modem --> router 1 --> qnap lan 1 -->qnap lan2 --> router 2 --> laptop

en dan internet laten routeren door router 1.

Op internet vind ik wel dit http://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=204511 maar ik zoek eigenlijk een oplossing die werkt met stock firmware.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 17:11

RoyK

Hobby tekenaar

Heeft iemand toevallig ergens nog meegekregen of Qnap hun drivers up to date hebben voor OSX Marverick? (TimeMachine) Ik kan er op de website van Qnap ( niet de prettigste site die er is ) weinig over vinden.

Mijn portfolio op Instagram

• drfruit
  • Niet online
RoyK schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:13:
Heeft iemand toevallig ergens nog meegekregen of Qnap hun drivers up to date hebben voor OSX Marverick? (TimeMachine) Ik kan er op de website van Qnap ( niet de prettigste site die er is ) weinig over vinden.
Ik heb gistermiddag Maverick geïnstalleerd en zag dat TimeMachine daarna weer een update op mijn Qnap 439 heeft uitgevoerd, dus het lijkt gewoon te blijven werken.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks ;)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik had vandaag iets vreemds op mijn QNAP TS-269 Pro. Ik heb twee schijven erin zitten,en die heb ik niet in RAID draaien, maar in JBOD. Dus linear met elkaar....
Ik weet dat dit niet een ideale situatie is, maar gelukkig worden er externe backups gedraaid.

Nu is mijn probleem dat vanmiddag opeens één van mijn schijven niet meer herkend werd. Ik meen de eerste.
Na een reboot werkte alles wel goed, en een SMART-test van beide schijven via de admini-nterface gaf ook niks vreemds aan.

Moet ik me nu zorgen maken of weet iemand hoe dit kan komen"?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• pappamat
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07-2022
Bij het installeren van spotnet op mijn qnap ts-212 krijg ik elke keer de volgende melding...
pagina: install.php?page=3 (waar je de adminstrative user moet invullen)
melding:
Unknown DB engine specified (, please choose pdo_pgsql, mysql or pdo_mysql

Please correct the errors in below form and try again

mysql staat aan, de database bestaat, de user ook.

kan iemand me een zetje in de juiste richting geven?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

drfruit schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 05:18:
[...]

Ik heb gistermiddag Maverick geïnstalleerd en zag dat TimeMachine daarna weer een update op mijn Qnap 439 heeft uitgevoerd, dus het lijkt gewoon te blijven werken.
Bij een update van Maverick blijft de time machine werken. Bij een clean install werkt het niet meer. Dan moet je de time machine weer instellen via de terminal.

Ik weet niet wie dit gaat oplossen? Apple of Qnap

AKA Rinkel weblog

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

4POX schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 00:44:
[...]

Bij een update van Maverick blijft de time machine werken. Bij een clean install werkt het niet meer. Dan moet je de time machine weer instellen via de terminal.

Ik weet niet wie dit gaat oplossen? Apple of Qnap
Hmm, ik wacht dan jog wel even. Ik kan geen problemen met TS veroorloven.

• Piet91
  • Niet online
Oke, dit lijkt me nog niet te lukken. Wat heb ik gedaan (op Qnap TS-212)

- Optware en Python 2.7 zijn geïnstalleerd.
- Autosub bestanden op de NAS gezet onder /.qpkg (waar bijv. ook Couchpotato, Sickbeard etc. staan).
- autosub.sh bestand gemaakt in kladblok (met de juiste directories van mijn NAS) en in /.qpkg/Autosub gezet.
- .qpkg.conf aangepast.

In theorie zou dit er al voor moeten zorgen dat autosub bij de .qpkg's zou moeten staan (wat het niet doet), ook niet als ik het op verschillende manieren via ssh probeer te starten (zoals: python Autosub.py of python2.7 Autosub.py).

Ik weet ondertussen ook wel zeker dat ik alle directories goed heb aangepast aan mijn situatie.

Dit is bijvoorbeeld wat op het Qnap forum staat:
- Installeer Optware en Python via het QPKG center
- Log met een SSH verbinding (met bijv. Putty) in op de Qnap
- Installeer python-cheetah: ipkg install python-cheetah
Mij lukt die laatste stap niet; maar volgens een reactie verderop in dat topic is dat ook niet nodig i.c.m. Optware en Python.
- Ga naar de map toe waar je Auto-sub wilt plaatsen, bijv. Download: cd /share/Download
In mijn geval /share/MD0_DATA/.qpkg
- Download autosub: wget http://auto-sub.googlecode.com/files/au ... .0.5.5.zip
- Pak het bestand uit: unzip auto-sub.Beta.0.5.5.zip (als unzip niet bekend is, moet dit geinstalleerd worden met: ipkg install unzip)
- Navigeer naar de map toe waarin autosub uitgepakt is: cd auto-sub
Gaat allemaal prima.
- start auto-sub: python Autosub.py
En dat dus niet. Doe ik dat dan krijg ik:
code:
1
python: can't open file 'Autosub.py': [Errno 2] No such file or directory

Terwijl ik zelf met winscp kan zien dat dat bestand er wel degelijk is.
(onder /share/MD0_DATA/.qpkg/auto-sub).

Iemand een idee?
Er is/komt zeker nog geen .qpkg van Autosub ofwel? ;(

EDIT: ik had even succes. Ik kon via browser de webpage van autosub benaderen. Had alles gedaan zoals hierboven (ook even voor de zekerheid op webpage config gesaved), maar Autosub stond nog steeds niet bij de .qpkg's. Na herstart van NAS kon ik dus ook niet meer bij Autosub komen...

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 03-11-2013 00:15 ]

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
Iemand hier plex op een qnap draaien met een ATV3? Ik heb al diverse guides gevolgt maar kom er niet uit.

Eindelijk! Ik maak meteen maar even een samenvoegsel van 3 verschillende bronnen welke ik nodig had om mijn ATV3 met mijn QNAP(119P+) Plex Media Server te laten communiceren. Ik hoop dat er nog iemand eens wat aan heeft, het heeft mij een zondag gekost ivm trial en error. Uiteraard ook voor mijzelf handig als ik het weer eens nodig ben.
  1. [u][b]Voorbereiden QNAP NAS[/b][/u] [br]
  2. Verander poort van QNAP webserver van poort 80 naar 81(mag ook wat anders zijn)
  3. Installeren Python via appcenter
  4. Installeer Plex Media server(QPKG)
  5. Herstart NAS voor zekerheid
  6. Voeg een mapje met videos toe aan de Plex Media Server bibliotheek

Installeren van PuttyConnect
  7. Gebruik Puttyportable om SSH op te zetten naar IP NAS
    code:
    1

git clone https://github.com/iBaa/PlexConnect.git

code:
    1

cd PlexConnect

code:
    1

git pull

HOUD JE PUTTY OPEN

We komen nu bij het certificates gedeelte
  8. Installeer Iphone configuration utility
  9. Installeer OpenSSL op je Windows 7(8?) computer
  10. Start-->Uitvoeren-->CMD-->rechtermuisknop hierop-->als administrator uitvoeren
    code:
    1

C:\OpenSSL-Win32\bin\openssl.exe req -new -nodes -newkey rsa:2048 -out C:\trailers.pem -keyout C:\trailers.key -x509 -days 7300 -subj "/C=US/CN=trailers.apple.com" -config C:\OpenSSL-Win32\bin\openssl.cfg

code:
    1

C:\OpenSSL-Win32\bin\openssl.exe x509 -in C:\trailers.pem -outform der -out C:\trailers.der

code:
    1

type C:\trailers.key >> C:\trailers.pem
  11. Kopieer de zojuist aangemaakt bestanden naar een mapje op je desktop
  12. Installeer WINSCP Portable
  13. Log in met Winscp op je Qnap
  14. Als het goed is opent aan de rechterkant de root van je nas, ga naar PlexConnect, naar assets, naar certificates, sleep vanaf je mapje op je bureablad het bestand "trailers.pem" in deze certificates map.
    Winscp hebben we niet meer nodig en mag je afsluiten

15. Dubbelklik op het "trailers.der" bestand en installeer het certificaat.
    Open nu je eerder geïnstalleerde iphone configuration tool
  16. Volg de plaatjes guide op LINK, begin vanaf "iPhone Configuration Utility Method"
  17. Bij het laatste gedeelte met het connecten van je ATV 3 denk om het volgende. Doe eerst de stekker in het stopcontact, laat de ATV 30sec booten totdat het lampje wit is, vervolgens connect je via Micro USB, je ATV zal verschijnen in de utility, hier liep ik namelijk tegenaan, vervolg de guide en installeer je zelf gemaakte profile.
  18. Het "Updating & Configuring PlexConnect" hoef je niet meer te doen.

Ga naar je nog openstaande Putty en vul in
    code:
    1

./PlexConnect.py

ATV DNS instellen
  19. Ga naar je netwerkinstellingen op ATV en wijzig je DNS in het ip adres van je qnap.
  20. Ga naar Apple Trailers, bij mij werkte het vanaf dat moment!

Autorun QNAP inrichten
  21. Deze guide gebruikt, gevuld met informatie van DIT forum.
  22. Enige wat ik wel moest aanpassen, overal waar het pad "MD0_DATA"stond heb ik moeten veranderen in "HDA_DATA" omdat ik een Single Disk QNAP heb(119P+)
Bronnen
http://forums.plexapp.com...ct-running-on-a-qnap-nas/
https://github.com/plexin...t/tree/new-movie-sections
http://langui.sh/2013/08/27/appletv-ssl-plexconnect/

[ Voor 101% gewijzigd door Appie Heijn op 04-11-2013 11:58 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• TribalDragon
pappamat schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:52:
Bij het installeren van spotnet op mijn qnap ts-212 krijg ik elke keer de volgende melding...
pagina: install.php?page=3 (waar je de adminstrative user moet invullen)
melding:
Unknown DB engine specified (, please choose pdo_pgsql, mysql or pdo_mysql

Please correct the errors in below form and try again

mysql staat aan, de database bestaat, de user ook.

kan iemand me een zetje in de juiste richting geven?
Vers van de pers, met dank aan forkless _/-\o_ :
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=121&t=86614

• Piet91
  • Niet online
Versie Beta.0.5.5. draait nu half.

Start niet automatisch (moet ik via ssh doen) en kan niet updaten:
code:
1
Something is wrong. Either we could not reach google-project. Or you are trying to compare different releases (Alpha with Beta).

Dat laatste is natuurlijk omdat ik handmatig heb geïnstalleerd.

Tevens kan ik het niet bij qpkg center aan of uitzetten; kan alleen op 'starten' klikken wat mij naar de webpagina brengt.

Heeft iemand enige idee hoe ik beide problemen (niet automatisch opstarten en kunnen updaten) kan verhelpen?

EDIT #2: backup gemaakt van de boel; alle bestanden/mappen verwijderd, 0.5.7. gedownload en daar neer gezet. Alles werkt (gelukkig! :X ) in een keer; alleen nog dat automatisch starten fixen.

[ Voor 138% gewijzigd door Piet91 op 04-11-2013 20:56 ]

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb sinds vanochtend een groot probleem met mijn TS-210.

Schijnbaar is het onmogelijke gebeurd: de primary harddisk heeft nog 0 bytes vrij ruimte. Het apparaat is de hele ochtend al aan het piepen en ik krijg met geen mogelijkheid nog ruimte vrij.
- via de finder (Mac) kan ik niet connecten.
- via XBMC (delete from library and delete files) krijg ik ook geen ruimte vrij.
- ik kom niet eens op de verschillende sites (manager, sabnzbd, filemanager) en krijg ik een error.
- via Transmit of Terminal kom ik er wel in maar als ik een delete commando geef blijft hij daarom hangen.

Hoe in godsnaam krijg ik mijn NAS weer up and running? En daarna: hoe voorkom ik dat dit opnieuw gebeurd!?

Verwijderd

via Putty inloggen wil dus ook niet meer?

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19
is er nog een mogelijkheid om nadat je een volume hebt aangemaakt deze nog te encrypten?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• iAR
  • Niet online

iAR

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:26:
via Putty inloggen wil dus ook niet meer?
SFTP via Transmit en SSH via Terminal: inloggen wil wel maar verwijderen lijkt niet te gaan.

Ik denk dat ik morgen maar eens probeer hem in een SATA bay hang en kijk of ik via USB wat kan verwijderen...

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Neem anders contact op met support. Die helpen vaak ook erg goed.

• AW_Bos

AW_Bos

Zojuist de Qnap TS-269 geüpdatet naar versie 4.0.5 (de allernieuwste)
Echter....de USB-schijven wil hij niet lezen. Hij detecteert ze wel als de Western Digital 3TB schijven (USB 3.0 NTFS) maar, lezen... ho maar...

Iemand enig idee?

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19
AW_Bos schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:52:
Zojuist de Qnap TS-269 geüpdatet naar versie 4.0.5 (de allernieuwste)
Echter....de USB-schijven wil hij niet lezen. Hij detecteert ze wel als de Western Digital 3TB schijven (USB 3.0 NTFS) maar, lezen... ho maar...

Iemand enig idee?
stop de schijf eens in een usb 2 port

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• AW_Bos

AW_Bos

Valt te proberen, maar het is niet de ideale situatie voor blijvend, gezien ik twee USB-schijven eraan heb welke op een USB3 poort zitten.

Edit
Werkt, hij leest ze daar wel uit. Maar ik moet ze gewoon vanwege de backuptaken op USB3 hebben. En die weigert gewoon blijkbaar :X

Edit
Eens iets op de USB 2.0 poort, altijd USB 2.0. Hij blijft nu ook de twee USB 3.0 poorten als USB 2.0 herkennen, maar daar leest hij ze wel uit.

Hoe laat ik ze nou als USB 3.0 herkennen? Ik vrees dat het kopiëren van vele gigabytes anders behoorlijk langzaam zal gaan :X

[ Voor 80% gewijzigd door AW_Bos op 08-11-2013 19:13 ]

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:45

KL643

beeldaandemuur

Pin mij er niet op vast maar volgens mij zijn ze hier mee bezig (nieuwe usb drivers in Firmware 4.1)

beeldaandemuur

• AW_Bos

AW_Bos

Zou tof zijn, maar zou het mogelijk zijn om te downgraden naar 4.0.2 i.p.v dat ik nu 4.0.2 heb.
Over 4.0.5 lees ik nog te weinig en is recent nog uitgebracht.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 15:33
Morgen 4.0.5. is proberen op mn ts869PRO.
Moet zeggen dat de laatste firmwares toch wel behoorlijk goed draaien.

869PRo is ook een fijn apparaat.

• AW_Bos

AW_Bos

pitchdown schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:33:
Morgen 4.0.5. is proberen op mn ts869PRO.
Moet zeggen dat de laatste firmwares toch wel behoorlijk goed draaien.

869PRo is ook een fijn apparaat.
Benieuwd of je USB 3.0 gebruikt. Want hier werkt het niet meer :/

• pitchdown
AW_Bos schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:39:
[...]

Benieuwd of je USB 3.0 gebruikt. Want hier werkt het niet meer :/
Gebruik het niet (zeker niet met 8 Bays intern).
Maar het zou natuurlijk wel een slechte zaak zijn als dit bij iedereen van toepassing is.

Zijn er al tweakers geupgrade en ervaringen zij hetzelfde?

• Gusto
Heb het even getest met USB 3.0 stick, deze wordt prima herkent. (ts-469pro + 4.0.5)

• pitchdown
Gusto schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:38:
Heb het even getest met USB 3.0 stick, deze wordt prima herkent. (ts-469pro + 4.0.5)
Vanmorgen ge-upgrade naar 4.0.5 --> ellende

1 NFS-store is niet meer beschikbaar
Interface blijft staan op "loading"

probeer nu te downgraden naar 4.0.3 (via qnap-finderr).
Ook geprobeerd vanaf ssh (map public), Maar hoe start de downgrade vanaf SSH?

• KL643

KL643

beeldaandemuur

http://wiki.qnap.com/wiki/Manually_Updating_Firmware

nvm, zie al dat je dat geprobeerd hebt..

edit: normaliter zou je ook gewoon via de webinterface moeten kunnen downgraden alleen kan je niet zien wat er eventueel fout gaat.

[ Voor 70% gewijzigd door KL643 op 09-11-2013 12:12 ]

beeldaandemuur

• pitchdown
KL643 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:09:
http://wiki.qnap.com/wiki/Manually_Updating_Firmware

nvm, zie al dat je dat geprobeerd hebt..

edit: normaliter zou je ook gewoon via de webinterface moeten kunnen downgraden alleen kan je niet zien wat er eventueel fout gaat.
Klopt, zie dus ook geen error. Kreeg net even kort de interface te zien, maar downgrade geeft op 8% failed aan.

Wat te doen?

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Gezien je foutmelding op het Qnap forum kan het zijn dat het te maken heeft met de verschillende versies die er nu zijn (normale en SMB)

[ Voor 76% gewijzigd door KL643 op 09-11-2013 12:28 ]

beeldaandemuur

• pitchdown
KL643 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:21:
Welke firmware heb je geinstalleerd? Beta / Stable?
4.0.5 Build 1023 : http://www.qnap.com/v3/en...wn.php?cat=1&type=&II=142

• pitchdown
Wanneer ik een update vanuit ssh doe eindigd dit met :

.0.5.img ublic] # /etc/init.d/update.sh /mnt/HDA_ROOT/update/U_TS-869_20131023-4.
cksum=2917056513
Check RAM space available for FW update: OK.
Using 120-bit encryption - (QNAPNASVERSION4)
len=1048576
model name = TS-869
version = 4.0.5
IS_STORAGE_V2
bios_layout
boot/
bzImage
bzImage.cksum
config/
dmidecode
flashrom
flashrom.img
fw_info
initrd.boot
initrd.boot.cksum
libcrypto.so.1.0.0
libssl.so.1.0.0
qpkg.tar
qpkg.tar.cksum
rootfs2.bz
rootfs2.bz.cksum
rootfs_ext.tgz
rootfs_ext.tgz.cksum
update/
update_bios.conf
update_bios.sh
update_img.sh
4.0.5 20131023
MODEL NAME = QNAP Pro,new version = 4.0.5
limit version = 3.9.0
Allow upgrade
Allow upgrade
dd: : No such file or directory
mount: special device 6 does not exist
/tmp/update_img.sh: line 94: [: too many arguments
[mntent]: line 17 in /etc/mtab is bad
error writing /etc/mtab.tmp: No space left on device
tune2fs 1.41.4 (27-Jan-2009)
/sbin/tune2fs: No such file or directory while trying to open 6
Couldn't find valid filesystem superblock.
/tmp/update_img.sh: line 624: [: -ge: unary operator expected
/tmp/update_img.sh: line 626: [: -ge: unary operator expected
Update image using HDD ...
Failed.
[/share/Public] #

• pitchdown
pitchdown schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:43:
Wanneer ik een update vanuit ssh doe eindigd dit met :

.0.5.img ublic] # /etc/init.d/update.sh /mnt/HDA_ROOT/update/U_TS-869_20131023-4.
cksum=2917056513
len=1048576
model name = TS-869
version = 4.0.5
IS_STORAGE_V2
bios_layout
boot/
bzImage
bzImage.cksum
config/
dmidecode
flashrom
flashrom.img
fw_info
initrd.boot
initrd.boot.cksum
libcrypto.so.1.0.0
libssl.so.1.0.0
qpkg.tar
qpkg.tar.cksum
rootfs2.bz
rootfs2.bz.cksum
rootfs_ext.tgz
rootfs_ext.tgz.cksum
update/
update_bios.conf
update_bios.sh
update_img.sh
4.0.5 20131023
limit version = 3.9.0
Allow upgrade
Allow upgrade
Failed.
[/share/Public] #
en nog 1 :

mkdir: Cannot create directory `/mnt/ram1': No space left on device
Check disk space available for FW update: OK.
len=1048576
model name = TS-869
version = 4.0.3
bios_layout
boot/
bzImage
bzImage.cksum
config/
dmidecode
flashrom
flashrom.img
fw_info
initrd.boot
initrd.boot.cksum
libcrypto.so.1.0.0
libssl.so.1.0.0
qpkg.tar
qpkg.tar.cksum
rootfs2.bz
rootfs2.bz.cksum
rootfs_ext.tgz
rootfs_ext.tgz.cksum
update/
update_bios.conf
update_bios.sh
update_img.sh
4.0.3 20130912
MODEL NAME = QNAP Pro,new version = 4.0.3
limit version = 3.9.0
Allow upgrade
Can't update firmware from Storage-v2 to SOHO
Failed.
[/share/Public] #

• Gusto
Je kan niet terug naar 4.0.3 door de storage-v2 in 4.0.5

• pitchdown
Gusto schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:41:
Je kan niet terug naar 4.0.3 door de storage-v2 in 4.0.5
Ok duidelijk.
Hoe kan ik wel de firmware goed laten doorvoeren in 4.0.5?
Of is er ook nog een 4.0.4 waar ik naartoe kan?

• Gusto
Ik zou de 4.0.5 update nogmaals uitvoeren 8)

• pitchdown
Gusto schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:45:
Ik zou de 4.0.5 update nogmaals uitvoeren 8)
Zojuist geprobeerd.
Loop dan hier tegen aan:

[/share/Public] # /etc/init.d/update.sh /mnt/HDA_ROOT/update/U_TS-869_20131023-4.0.5.img
cksum=2917056513
len=1048576
model name = TS-869
version = 4.0.5
IS_STORAGE_V2
bios_layout
boot/
bzImage
bzImage.cksum
config/
dmidecode
flashrom
flashrom.img
fw_info
initrd.boot
initrd.boot.cksum
libcrypto.so.1.0.0
libssl.so.1.0.0
qpkg.tar
qpkg.tar.cksum
rootfs2.bz
rootfs2.bz.cksum
rootfs_ext.tgz
rootfs_ext.tgz.cksum
update/
update_bios.conf
update_bios.sh
update_img.sh
4.0.5 20131023
limit version = 3.9.0
Allow upgrade
Allow upgrade
Failed.
[/share/Public] #

• Gusto
Eerst alle services stoppen, met /etc/init.d/services.sh stop

• pitchdown
Gusto schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:49:
Eerst alle services stoppen, met /etc/init.d/services.sh stop
Gedaan.
Vervolgens opnieuw het commando, maar dan krijg ik dit :

[/share/Public] # /etc/init.d/update.sh /mnt/HDA_ROOT/update/U_TS-869_20131023-4.0.5.img
Failed. File format error.
[/share/Public] #

• Gusto
download die firmware opnieuw, en probeer het dan nogmaals.

• pitchdown
Gusto schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:00:
download die firmware opnieuw, en probeer het dan nogmaals.
Heb de services weer gestart, en daarna weer het commando.
Resultaat :

cksum=2917056513
len=1048576
model name = TS-869
version = 4.0.5
IS_STORAGE_V2
bios_layout
boot/
bzImage
bzImage.cksum
config/
dmidecode
flashrom
flashrom.img
fw_info
initrd.boot
initrd.boot.cksum
libcrypto.so.1.0.0
libssl.so.1.0.0
qpkg.tar
qpkg.tar.cksum
rootfs2.bz
rootfs2.bz.cksum
rootfs_ext.tgz
rootfs_ext.tgz.cksum
update/
update_bios.conf
update_bios.sh
update_img.sh
4.0.5 20131023
limit version = 3.9.0
Allow upgrade
Allow upgrade
Failed.

• pitchdown
Na de servies gestopt te hebben (en dus voldoende ram) loop ik tegen het volgende aan:

cksum=2917056513
len=1048576
model name = TS-869
version = 4.0.5
IS_STORAGE_V2
bios_layout
boot/
bzImage
bzImage.cksum
config/
dmidecode
flashrom
flashrom.img
fw_info
initrd.boot
initrd.boot.cksum
libcrypto.so.1.0.0
libssl.so.1.0.0
qpkg.tar
qpkg.tar.cksum
rootfs2.bz
rootfs2.bz.cksum
rootfs_ext.tgz
rootfs_ext.tgz.cksum
update/
update_bios.conf
update_bios.sh
update_img.sh
4.0.5 20131023
MODEL NAME = TS-869 Pro,new version = 4.0.5
limit version = 3.9.0
Allow upgrade
Allow upgrade
umount: /tmp/nasconfig_mp: not mounted
Failed.

• Gusto
Dat schiet allemaal niet op. Kan je nog in de webinterface komen?

• pitchdown
Gusto schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:31:
Dat schiet allemaal niet op. Kan je nog in de webinterface komen?
Heel af en toe met veel moeite.
Vanaf daar werkt een firmware-upgrade echter ook niet.

• Gusto
je kan met df -h kijken hoe vol/leeg de mounts zijn.

[~] # df -h
Filesystem Size Used Available Use% Mounted on
/dev/ram0 151.1M 129.3M 21.8M 86% /
devtmpfs 1.5G 4.0k 1.5G 0% /dev
tmpfs 64.0M 372.0k 63.6M 1% /tmp
/dev/md9 509.5M 103.3M 406.2M 20% /mnt/HDA_ROOT
/dev/md0 5.4T 2.1T 3.3T 39% /share/MD0_DATA
/dev/md13 364.2M 233.8M 130.4M 64% /mnt/ext
tmpfs 32.0M 376.0k 31.6M 1% /.eaccelerator.tmp

[ Voor 84% gewijzigd door Gusto op 09-11-2013 16:37 ]

• pitchdown
Gusto schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:35:
je kan met df -h kijken hoe vol/leeg de mounts zijn.

[~] # df -h
Filesystem Size Used Available Use% Mounted on
/dev/ram0 151.1M 129.3M 21.8M 86% /
devtmpfs 1.5G 4.0k 1.5G 0% /dev
tmpfs 64.0M 372.0k 63.6M 1% /tmp
/dev/md9 509.5M 103.3M 406.2M 20% /mnt/HDA_ROOT
/dev/md0 5.4T 2.1T 3.3T 39% /share/MD0_DATA
/dev/md13 364.2M 233.8M 130.4M 64% /mnt/ext
tmpfs 32.0M 376.0k 31.6M 1% /.eaccelerator.tmp
Probleem was idd dat ram0 helemaal vol was.
Na het opschonen ervan (het was data van een package) is de firmware-update gelukt.

Ik heb wel het idee dat de nieuwe firmware m.b.t. performance wat trager is.

Zijn er al meer tweakers geupgrade?

• Gusto
Goed te horen, dat de update gelukt is.
Het trage komt waarschijnlijk door het indexeren van je media. >:)

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 12:37

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik ben net aan kijken voor een update, en zie dat ik in de log een flink aantal meldingen heb staan.
Waarschuwing [Security] access violation from 103.8.222.19 (en dan dezelfde melding met allemaal verschillende ip adressen)

Moet ik me al zorgen gaan maken dat er op mijn nas ingebroken word van buitenaf ?

• pitchdown
Gusto schreef op zondag 10 november 2013 @ 09:09:
Goed te horen, dat de update gelukt is.
Het trage komt waarschijnlijk door het indexeren van je media. >:)
Ik merk dat het mijn crashplan-package deze ram-drive weer vol gooit waardoor bv. de management-interface op "loading" blijft staan.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?

• Gusto
Gelukkig niet, ik gebruik geen crashplan.

[ Voor 12% gewijzigd door Gusto op 10-11-2013 15:06 ]

• pitchdown
Ik moet zeggen dat ik wel spijt heb van firmware 4.0.5.
Erg buggy door veel kleine problemen (en ja het is een beta).
Ik ga vanaf nu alleen nog maar voor de final release!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik kan het ding momenteel wel door het raam smijten! Alles opnieuw geïnstalleerd, gekopieerd, en nu wil ik inloggen: wrong username/password. WAT?

Een 3 sec reset werkt niet, een 3 sec reset zonder harde schijven werkt ook niet. Moet ik nu serieus alles (!) weer opnieuw doen? Of heeft iemand nog een laste redmiddel?

• Len
  • Laatst online: 12-11 16:47

Len

Leeg

Ik heb nu uit ellende maar mijn NAS uitgezet. Gebruikte het voor Slimserver en wat downloaden. Het probleem is dat het fouten aangeeft op de hdd's. Ik heb het idee dat het door de writecache komt. Die staat al uit, maar tijdens het opstarten zie ik wel staan dat het enabled is.

Door deze fouten loopt de NAS helemaal vast. Ook kan je niet meer inloggen. De enige oplossing is dan een harde reset. kut dus..

Free Tibet

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:36

Totaalgeflipt

De enige echte

Die nieuwe firmware vindt ik ook maar niks. Blijf mooi bij V3 voorlopig. Traag, veel troep standaard aan.

• Piet91
  • Niet online
Ik ben dus niet de enige. Heb het al eerder gezegd bij eerdere firmware's, onderhuids zal het misschien wel (wat) beter worden, maar in gebruik vindt ik het helemaal niets.

- Popup schermen zijn vreselijk irritant en traag. Doe mij maar die oude interface.
- Alles lijkt in z'n geheel wel trager te werken. Couchpotato en SickBeard starten nu soms erg traag op; op dit moment kan ik bijvoorbeeld Sabnzbd webpagina niet eens krijgen
(Sab was aan het downloaden; ik had enkele downloads verwijderd maar bleven staan; ik pagina opnieuw laden maar kreeg niets meer te zien. Sabnzb uit en aangezet en nu krijg ik niets meer; hij blijft laden.
Python is momenteel een zwaar proces; en de boel kraakt als de neten terwijl dat ding niets doet)

- En het zal niet direct aan de nieuwe firmware liggen, maar soms gaat hier de stroom eraf; Qnap geeft dan direct deze fout:
code:
1
[Linear Disk Volume: Drive 1 2] The file system is not clean. it is suggested that you go to [Storage Manager] to run "Check File System".

Punt 1 is dat dit nergens staat; ik kan wel onder 'HDD Smart' een test doen maar dit vindt nooit wat.

Maar het is in het algemeen gewoon een stuk trager geworden. Niet meer efficiënt en snel. Nou kun je zeggen dat ik waarschijnlijk aan het downloaden/uitpakken e.d. ben en dat klopt. Maar niet anders dan een jaar of wat terug en toch is het allemaal trager geworden.

Op zich kan de NAS het nog prima aan, maar als ik later ooit een wat krachtiger exemplaar nodig heb wordt het denk ik geen Qnap maar een Synology. Support is daar ook beter van. (Synology is vaker genoemd/tutorials etc. dan voor Qnap).

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 10-11-2013 20:38 ]

• Gusto
Piet91,

het zit hier: storage manager --> volumes

Afbeeldingslocatie: http://niewalt.nl/image/storage.png

[ Voor 14% gewijzigd door Gusto op 10-11-2013 21:09 ]

• pitchdown
Piet91 schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:25:
Ik ben dus niet de enige. Heb het al eerder gezegd bij eerdere firmware's, onderhuids zal het misschien wel (wat) beter worden, maar in gebruik vindt ik het helemaal niets.

- Popup schermen zijn vreselijk irritant en traag. Doe mij maar die oude interface.
- Alles lijkt in z'n geheel wel trager te werken. Couchpotato en SickBeard starten nu soms erg traag op; op dit moment kan ik bijvoorbeeld Sabnzbd webpagina niet eens krijgen
(Sab was aan het downloaden; ik had enkele downloads verwijderd maar bleven staan; ik pagina opnieuw laden maar kreeg niets meer te zien. Sabnzb uit en aangezet en nu krijg ik niets meer; hij blijft laden.
Python is momenteel een zwaar proces; en de boel kraakt als de neten terwijl dat ding niets doet)

- En het zal niet direct aan de nieuwe firmware liggen, maar soms gaat hier de stroom eraf; Qnap geeft dan direct deze fout:
code:
1
[Linear Disk Volume: Drive 1 2] The file system is not clean. it is suggested that you go to [Storage Manager] to run "Check File System".

Punt 1 is dat dit nergens staat; ik kan wel onder 'HDD Smart' een test doen maar dit vindt nooit wat.

Maar het is in het algemeen gewoon een stuk trager geworden. Niet meer efficiënt en snel. Nou kun je zeggen dat ik waarschijnlijk aan het downloaden/uitpakken e.d. ben en dat klopt. Maar niet anders dan een jaar of wat terug en toch is het allemaal trager geworden.

Op zich kan de NAS het nog prima aan, maar als ik later ooit een wat krachtiger exemplaar nodig heb wordt het denk ik geen Qnap maar een Synology. Support is daar ook beter van. (Synology is vaker genoemd/tutorials etc. dan voor Qnap).
Is het op een of of andere manier mogelijk om te downgraden naar 4.0.3?

• Gusto
Alleen, als je al je data backuped, en een reset van de nas doet O-)
Ik zou wachten op 4.1.0 (komt binnenkort)

[ Voor 24% gewijzigd door Gusto op 10-11-2013 21:35 ]

• pitchdown
Gusto schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:33:
Alleen, als je al je data backuped, en een reset van de nas doet O-)
Ik zou wachten op 4.1.0 (komt binnenkort)
Dan is even wachten misschien een betere optie.
Ik heb ook gemerkt dat mij NFS-performance een stuk slechter is (hier draaien ESXI vm`s op).

Iemand die dezelfde ervaring heeft? Kan ik hier nog wat aan tweaken (write back cache staat al disabled)

• Piet91
  • Niet online
Gusto schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:06:
Piet91,

het zit hier: storage manager --> volumes

[afbeelding]
Welke firmware heb jij dan, wat bij mij ziet het er veel anders uit. (ik heb gewoon 4.0.2)

Ben bang dat Sab helemaal screwed is. Sabnzbd sluiten in qpkg-center en weer starten heeft geen effect; kan niet meer bij Sabnzb komen. Kijken of herstarten van NAS werkt, want anders ben ik bang dat ik de boel opnieuw moet installeren. :/

EDIT: herstart van NAS doet Sab weer bereikbaar maken.
Python doet wel raar; tikte net 73% CPU gebruik aan. Python2.6 staat er ook 2x in enzo. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 10-11-2013 23:53 ]

• davekulik
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09-2022
hmmm, ben hier ook even aan het zoeken geslagen, maar zie zo snel niemand met hetzelfde probleem als ik.
Mijn airplay functie (van mijn denon receiver) valt weg als de nas in het netwerk hangt,
het maakt ook niet uit via wel app ik er naar toe stream, iphone, ipad en macbook wergen geen van alle.
ze zien het aiplay app wel, en kan deze ook selecteren maar na een halve sec muziek valt hij uit.
heb alles al 10 keer gereboot en met ip adressen aan de gang geweest, maar mocht niet baten.
draai op een 419P met 4.0.2 en heb de nieuwste os mavericks op de macbookpro.
Hier iemand een idee hoe dit te verhelpen. heb wel ook div problem gehad met de timemachine, maar die doet het weer na de aangeboden fix.

• Gusto
Ik heb QTS 4.0.5 Build 1023 :P

• pitchdown
Het is te hopen dat 4.1.0 snel uitkomt. Moet zeggen dat de performance op mijn NFS-schijven nu flink tegenvalt i.c.m. esxi 5.5.

[ Voor 6% gewijzigd door pitchdown op 11-11-2013 09:23 ]

• IJsbeer
  • Niet online
Waar haal je vandaan dag 4.1 NFS performance zou verbeteren? In de changelog staat wel verbetering tov NTFS en HFS+, maar NFS wordt niet genoemd....

In de changelog staat weinig spannends. Ja, weer nieuwe 'stations' waar niemand op zit te wachten... :(

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=161&t=86686
[Beta] QTS 4.1.0 B1101

[Version]
QTS 4.1.0 Build1101

[Change log]
System:
-On touch screen device, long press triggers the right-click function
-Help/function search now supports native language search under the specific language
-Dashboard:
volume status displays more types of information
system log history link
-Desktop notification: aggregate similar logs
-QTS desktop performance enhancement
-Support Mac OS X 10.9 Time Machine backup
-Update NTFS & HFS+ file system drivers
-Update Linux kernel

Photo Station 4.0:
-Support Photo Wall for QTS login screen
-Quick Start Wizard
-Smart album
-Facebook accounts login
-Sharing history
-Google Map with multi geo locations
-Full screen view
-Performance enhancement
-Folder can be saved as album
-Multi-resolution selection in transcoding

Download Station 4.0:
-GUI improvement
-Support proxy server
-Email notification upon finished tasks
-Remove Rapidshare support
-Remove ISOhunt search site

App Center:
-Add sorting by name or by release date

Video Station Pro

Media Library:
-Separate into media management and transcoding management
-Support folder monitoring for ongoing transcoding
-Support multiple volumes
-Support sub folders
-All shares are added by default

QNAP DLNA Server:
-Support user privilege

File Station:
-Enhanced sharing wizard
-Keyboard hot key support
-Upload support via sharing link
-Background task
-Media viewer
-VLC player streaming support
-Smart filter
-Non-admin users can now share download links

Surveillance Station 5

Qsync:
-Performance enhancement

MyQNAPcloud: brand new portal with easy file access

Brand new apps:
-Notes Station
-Signage Station
-SocialLink Station

[Known issues]
- Symform is not compatible due to upgraded kernel
- File copy from Mac OS to NTFS/HFS+ formatted external drive via AFP does not work

[ Voor 5% gewijzigd door IJsbeer op 11-11-2013 09:55 ]

• pitchdown
IJsbeer schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:53:
Waar haal je vandaan dag 4.1 NFS performance zou verbeteren? In de changelog staat wel verbetering tov NTFS en HFS+, maar NFS wordt niet genoemd....

In de changelog staat weinig spannends. Ja, weer nieuwe 'stations' waar niemand op zit te wachten... :(

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=161&t=86686

[...]
Haal ik idd nergens vandaan. Maar sinds de upgrade van 4.0.3. naar 4.0.5. is dit een flinke achteruitgang m.b.t. NFS-performance i.c.m. VMWare ESXI

• pitchdown
pitchdown schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:59:
[...]

Haal ik idd nergens vandaan. Maar sinds de upgrade van 4.0.3. naar 4.0.5. is dit een flinke achteruitgang m.b.t. NFS-performance i.c.m. VMWare ESXI
Vanmorgen een remote-sessie met Qnap gedaan, en firmware is gedowngrade naar 4.0.3.

Echter is mijn NFS-performance vanuit VMWare nog steeds niet wat het wezen moet.
Iemand tips m.b.t. eventueel port trunking om het maximale uit NFS te halen?

Alvast Bedankt

• Gusto
Waarom gebruik je geen iscsi?
In combinatie met IEEE 802.3AD

[ Voor 35% gewijzigd door Gusto op 11-11-2013 16:57 ]

• pitchdown
Gusto schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:55:
Waarom gebruik je geen iscsi?
In combinatie met IEEE 802.3AD
Ik haalde via NFS altijd hogere snelheden dan via iscsi.

80 Mbps write, en 110 Read.

Wat haal jij met iscsi?

[ Voor 11% gewijzigd door pitchdown op 11-11-2013 17:09 ]

• Gusto
Ik heb geen idee, nooit getest. En ik gebruik geen VMWare ESXI, ik heb mijn virtualbox images op iscsi, en dat werkt redelijk snel :9

• pitchdown
Gusto schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:17:
Ik heb geen idee, nooit getest. En ik gebruik geen VMWare ESXI. ik heb mijn virtualbox images op iscsi, en dat werkt redelijk snel :9
Kan je is een test je draaien ? (ik doe dat altijd met ASSD Benchmark)

• Gusto
werkt hier niet, ik draai debian >:)

• pitchdown
Gusto schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:19:
werkt hier niet, ik draai debian >:)
Kan je vast wel met een andere tool een performance-check doen?

• pitchdown
Zijn er nog tweakers die de Qnap gebruiken i.c.m. ESXI en NFS?
Welke performance word er gehaald bij schrijven/lezen binnen de VM?
Pagina: 1 ... 36 ... 67 Laatste