Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 67 Laatste
Acties:

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Toch maar knoop doorgehakt en de nieuwste firmware op de TS-212 gezet (zat nog op 3.8.3 ofzo).
Wordt toch wel even wennen dit; het heeft playmobile gehalte. Het oude was simpel en straightforward en dit is verre van dat.

Anywho; NAS gaf geregeld aan dat ik de schijven eens moest controlleren op bad blocks.
Vanmiddag om 15:20 uur aangezet op schijf 1...is nu op 9% :')
En dan nog schijf 2. Dat gaat nog even duren...

Verwijderd

Ik vind het er wel cool uit zien :)

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

dCY schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:09:
[Major Issues Fixed]
- The HDD standby may not be functional in some circumstances
Alleen om deze fix doe ik de update alleen al. Merkte laatste tijd dat de schijf continu stond te draaien, nu maar eens kijken of het verbeterd is :)

• Piet91
  • Niet online
Dat bedoel ik. Het moet er blijkbaar 'cool' uitzien maar ik merk dat het ook aanmerkelijk trager werkt.
Bovendien krijg ik downloadstation niet aan de praat. Het staat aan (dat zie ik met de app op Android) maar het scherm blijft zo vaag/grijs op de webpage van de NAS en ik kan niets doen.

Handig...

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 03-08-2013 22:11 ]

Verwijderd

Piet91 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:10:
[...]

Dat bedoel ik. Het moet er blijkbaar 'cool' uitzien maar ik merk dat het ook aanmerkelijk trager werkt.
Bovendien krijg ik downloadstation niet aan de praat. Het staat aan (dat zie ik met de app op Android) maar het scherm blijft zo vaag/grijs op de webpage van de NAS en ik kan niets doen.

Handig...
Bij mij is hij sneller geworden sinds de update, dus dat verschilt ook weer.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
Ervaringen met Time Machine? Dat was vroeger drama, en ik ben niet zo van het updaten van de NAS. Als het werkt werkt het. Maar Time Machine werkt niet lekker nu. (Versie ff kwijt en ik weet dat er al fixes zijn geweest)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:22

Ethirty

Who...me?

Bij mij werkt het nu wel goed met 2 Mac's. Maar ik moest wel de quota uitzetten, anders werkt het voor geen meter.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Dit is een long shot, maar toch:

Iemand toevallig ooit een logitech Quickcam Pro 4000 aan de praat gekregen met een TS 212 ??

Ik heb deze stappen gevolgd:

http://jantino.nl/blog/1/67/USB-Webcam-on-QNAP-s.html

Maar krijg geen beeld terug, en een foutmelding:

vidcat: /usr/lib/libpng12.so.0: no version information available (required by vidcat)

Misschien heb ik iets raars gedaan met de versies van programma's??

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:07:
[...]

Bij mij is hij sneller geworden sinds de update, dus dat verschilt ook weer.
Irritant dat hij pupup vensters (of hoe je het ook maar wil noemen) gebruikt. Werkt in de praktijk toch een stuk minder snel/soepel.

Downloadstation probleem is overigens verholpen. Vroeg mij net of ik akkoord ging met iets (omdat het met bittorrent ofzo te maken had) en nu doet het gewoon. Dat bericht niet eerder gekregen kon daarom niets met downloadstation beginnen...

Nu eens kijken of je ergens kunt zien wat de NAS nou constant aan het doen is. Wordt niets gedownload, niets of netwerk gepompt o.i.d. maar toch draait de NAS door...

• VAnTurenhout
Piet91 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:33:
[...]
Nu eens kijken of je ergens kunt zien wat de NAS nou constant aan het doen is. Wordt niets gedownload, niets of netwerk gepompt o.i.d. maar toch draait de NAS door...
Ik merkte dat er een process COnvert aan het draaien is/was, die thumbnails voor Photostation etc aan het maken is. Dt kan weken duren als je veel medi op je NAS het staan...

Kilk: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=21&t=74726

• Piet91
  • Niet online
VAnTurenhout schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:37:
Ik merkte dat er een process COnvert aan het draaien is/was, die thumbnails voor Photostation etc aan het maken is. Dt kan weken duren als je veel medi op je NAS het staan...

Kilk: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=21&t=74726
Nope, dat is het niet. (Staan sowieso niet veel foto's op en maar een paar honderd tv-afleveringen en een kleine honderd films.)

Ding ratelt ook gewoon soms naast het reguliere zachtjes draaien.

D'r was geloof ik een manier dat je precies kon aflezen wat de NAS deed; ik ga daar eens naar kijken.

• VAnTurenhout
Piet91 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:42:
[...]

D'r was geloof ik een manier dat je precies kon aflezen wat de NAS deed; ik ga daar eens naar kijken.
Ik geloof dat er in die link ook staat uitgelegd hoe je kunt zien welke processen er draaien, en anders van vanuit QTS in je Resource manager kijken?

Verwijderd

Ik heb de volgende vraag als NAS amateur. Ik heb een TS-110 met een 2 TB Samsung HD met daarop v. 3.5.2. Ik gebruik hem nu 2 jaar voor het downloaden van films via torrents met behulp van QGet. Destijds was het niet mogelijk om NZBGet hierop te installeren. Vanwege mijn mediaplayer XVID's. Het liefste zou ik HD films downloaden via NZB. Is dit haalbaar als ik de nieuwste versie van het OS installeer en NZBGet probeer hierop te installeren of kan ik er beter afblijven en tzt een NAS kopen met meer mogelijkheden? Ideeën om meer te halen uit mijn huidige NAS zijn ook welkom.

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-11 16:47

Len

Leeg

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:50:
Ik heb de volgende vraag als NAS amateur. Ik heb een TS-110 met een 2 TB Samsung HD met daarop v. 3.5.2. Ik gebruik hem nu 2 jaar voor het downloaden van films via torrents met behulp van QGet. Destijds was het niet mogelijk om NZBGet hierop te installeren. Vanwege mijn mediaplayer XVID's.
Wat heeft XViD te maken met NZBGet?
Het liefste zou ik HD films downloaden via NZB. Is dit haalbaar als ik de nieuwste versie van het OS installeer en NZBGet probeer hierop te installeren of kan ik er beter afblijven en tzt een NAS kopen met meer mogelijkheden? Ideeën om meer te halen uit mijn huidige NAS zijn ook welkom.
Je kan ook gewoon HD films door middel van torrents downloaden.

Free Tibet

Verwijderd

@Len; Okay, interessant. Mijn gevoel is dat ik via NZB meer HD films met NL ondertiteling vind, dan via torrents. Nu vind ik soms helemaal geen films die toch veel bekeken zijn in normaal formaat met NL ondertiteling op torrent. Ik hoopte dit te ondervangendoor over te stappen op NZB.

• bartsluimer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-11 09:23
Ik hoop dat ze binnenkort eens HD Station met XBMC updaten. Ben de tearing in videos wel eens zat. Tevens bestaat XBMC 12 nou ook al een tijdje. Vindt het teleurstellend hoe QNAP hier mee omgaat.

Ze zouden er veel meer gebruikers mee kunnen winnen als ze wat updates uitbrengen.
Schijnt dat er problemen zijn met de intel firmware wat de tearing veroorzaakt.

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 15:57
Ik heb een Qnap 212 turbo maar nu kan ik niet meer in de webmanager hij blijft constant laden.

Weet iemand een oplossing

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52
Pater19 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:28:
Ik heb een Qnap 212 turbo maar nu kan ik niet meer in de webmanager hij blijft constant laden.

Weet iemand een oplossing
Hoewel ik een ss439 heb had ik gisteren hier ook ineens last van. Met de qFinder kon ik nog wel op mijn nas inloggen. Aangezien ik een week geleden problemen had met een ip conflict eens gekeken of dat nu ook weer aan de gang was. Helaas niet. Mijn vrouw gaf wel aan dat ze niet via qfile op de server kon. Dus ik de tablet waar dat op stond afgepakt en gedisconnect 8)7. Toen kon ik heel even op mijn server waarna de web interface er weer mee kapte.

Toen heb ik maar via qFinder de hele handel geupgrade naar de nieuwste firmware en nu werkt alles weer goed.. toch raar I have to say. -O-

Strava | AP | IP | AW

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 10:58
Na een stroomstoring tijdens mijn vakantie melden de qnaps die ik beheer (een 419 en een 439):

[RAID5 Disk Volume: Drive 1 2 3 4] The filesystem is not clean. It is suggested that you run "check disk"

Dus: ControlPannel -> StorageManager -> CurrentConfiguration:LogicalVolumes -> CheckFileSystem

Maar helaas, na een paar minuten:

[RAID5 Disk Volume: Drive 1 2 3 4] Examination failed (Cannot unmount disk).

In detail, onder SSH, zie ik met `lsof /share/MD0_DATA` dat vooral Samba en MySql de meeste files open houden. Wat moet er allemaal worden afgesloten om een echte checkdisk te doen?

Of kan het tijdens een reboot worden gescheduled? Hoe?

• Gruson
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:51
Ik heb het ook laatst gehad, googelen gaf de oplossing. via SSH inloggen en handmatig de services stoppen, dan kun je gewoon in de webinterface op examine disks klikken. Zie link. (google cache) http://webcache.googleuse...ailed-cannot-unmount-disk

7DII | Canon 10-18 IS STM | Sigma 18-35 1.8 | Canon 100L | Canon MP-E 65mm

• beerse
Dat zal hem zijn.... Services afsluiten gaat niet zoner problemen:

[~] # /etc/init.d/services.sh stop
Stop qpkg service: Shutting down UPnP MediaServer services: twonkymedia.
Disable Optware/ipkg
/etc/init.d/services.sh: line 103: [: /etc/rcK.d/QK105IPKG: binary operator expected

De file '/etc/rcK.d/QK105IPKG' bestaat niet, wel '/etc/rcK.d/QK105IPKG autostart'... een script met een spatie in de naam... dat is vragen om problemen. Dat is nu aangepast, nu stopt alles wel netjes.

Overigens, een script die dat niet aan kan is ook voor verbetering vatbaar: in '/etc/init.d/services.sh', op regel 103 moet de $i tussen dubbele quotes (") gezet worden. Maar ja, quoten van scripts is een kunst op zich...

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

Ik heb mijn QNAP in de kast gezet en ik wist dat het geluid minder zou worden en de temperatuur hoger.

Vroeger draaiden mijn schijven op 26 graden en nu zitten ze op 36. 10 graden verschil. Ik heb wat opgezocht op internet en hoewel vroeger 10 graden verschil een helft in levensduur betekenden zouden schijven de dag van vandaag gebouwd zijn om te functioneren tussen 30 en 40 graden.

Mijn schijven :SAMSUNG HD204UI 1AQ1
temp: 36
aanhet werk: 38

Mijn vraag:
Op welke temperatuur zitten jullie?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 15:25
Mijn schijven: 4* SAMSUNG HD204UI 1AQ1
temp (idle): 29-30
aan het werk: ?

QNAP 459 Pro+
Systeem (idle): 41
CPU (idle): 44
staat op zolderkamer (met ramen open)

[ Voor 13% gewijzigd door Robocom op 16-08-2013 12:35 ]

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dread schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:39:
Ik heb mijn QNAP in de kast gezet en ik wist dat het geluid minder zou worden en de temperatuur hoger.

Vroeger draaiden mijn schijven op 26 graden en nu zitten ze op 36. 10 graden verschil. Ik heb wat opgezocht op internet en hoewel vroeger 10 graden verschil een helft in levensduur betekenden zouden schijven de dag van vandaag gebouwd zijn om te functioneren tussen 30 en 40 graden.

Mijn schijven :SAMSUNG HD204UI 1AQ1
temp: 36
aanhet werk: 38

Mijn vraag:
Op welke temperatuur zitten jullie?
Het belangrijkste is dat het een stabiele temperatuur is. Of het nou 20 of 30 graden is maakt niet zoveel uit. Maar als het elke dag erg fluctueert, dan is het niet goed voor je schijven.

They made me do it.

• beerse
dread schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:39:

Voor de temp van de schijven zitten wij hier in NL niet verkeerd. Koeler is vaak wel beter. 30 graden is wel een grens, maar 40 graden ook. Er zijn steeds meer server-ruimtes die op 30 graden worden gehouden in plaats van 20 of 25. Zie vooral de specificaties van je disks bij de leverancier. Let dan op de gebruikstemperatuur, niet op de opslag temperatuur.

Maar voor de kast: het beste kan je er voor zorgen dat de plank waar de qnap op staat en de plank er boven aan de achterkant niet afsluiten maar dat daar een opening in zit. Bijvoorbeeld door de planken wat naar voren te trekken of er een randje vanaf te halen aan de achterkant. Dat ziet niemand maar het levert wel (veel) meer koelling.

Ook maakt het wat uit of er naast de qnap iets er tegen aan staat of dat daar een centimeter ruimte is. Een beetje ruimte geeft al veel koelling.

update: Mijn temps: systeem: 35 graden en de disks 30 graden. Dat is op een vrije plank in een open kast en nu even niet te veel activiteit.

[ Voor 5% gewijzigd door beerse op 17-08-2013 00:46 ]

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Mijn NAS systemp: 44°C en HDD temp: 36°C Dit vind ik vrij hoog. Mijn NAS staat in de meterkast op een plank met achter de NAS 10cm ruimte en daarboven zit helemaal niets.
Voor zover ik kan zien is de NAS nu 1 torrent aan het downloaden en Muziek aan het streamen naar mijn mediaspeler. Zit met CPU gebruik rond 90%.

Sinds QTS 4.0.2. zie ik dat mijn externe via USB aangesloten HDD constant draait!? Dit moet niet, bij de vorige FW ging de externe HDD mooi in standbymode. Hoe kan ik dat oplossen dat de externe HDD wel weer in standbymode gaat?

• Piet91
  • Niet online
TS-212 systeemtemperatuur: 37°C
HDD 1: 30°C en HDD2: 26°C
CPU gebruik schommelt (constant) tussen de 5-25%.
Type schijven: Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB
Locatie: op een metalen plan onder bureau in kantoor naar router. Heeft ooit een PC-kast gestaan (zijn over op een All-in-one) oftewel veel ruimte.

Achteraf had ik de firmware ook niet moeten updaten. Ik vind het i.i.g. geen vooruitgang.
Inloggen duurt langer (laden), aparte vensters voor alles werkt trager (moeten ook laden en onoverzichtelijk).

Ik vond het oude een stuk praktischer, overzichtelijker en overduidelijk sneller.
Ach, misschien even de adressen van CP, Sick en Sab, downloadstation en filestation als favorieten maken en dan hoef ik die hele interface niet meer te gebruiken. :P

[ Voor 31% gewijzigd door Piet91 op 19-08-2013 22:42 ]

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:36

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik vind de oude firmware er ook veel beter uit zien. Werkte lekker snel, dit is echt soms rete traag

• beerse
Over de looks-and-feel van de nieuwe firmware: Ik ga steeds meer denken aan een linux installatie met webmin er op. Waarschijnlijk een kale debian (of gentoo?) server installatie met zo min mogelijk zooi maar wel een volledige commandline en webmin voor de 'ease of administrating'.

Toegegeven, ik werkte (iets) eerder met minix dan Linus, maar had toen geen ruzie met Tanenbaum...

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-11 20:14
Piet91 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:42:
[...]

Nope, dat is het niet. (Staan sowieso niet veel foto's op en maar een paar honderd tv-afleveringen en een kleine honderd films.)

Ding ratelt ook gewoon soms naast het reguliere zachtjes draaien.

Hoi,

bij mij ratelt ie ook aan 1 stuk door, kan niet ontdekken wat.
Heb je iets gevonden??

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

• Piet91
  • Niet online
PVD66 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:10:
[...]

Hoi,

bij mij ratelt ie ook aan 1 stuk door, kan niet ontdekken wat.
Heb je iets gevonden??
Niet echt nog dé oplossing gevonden, maar pas zag ik onder Systeembronnen - proces iets staan waar hij flink mee bezig was (weet alleen niet meer wat). Toen dat klaar was werd hij al weer wat rustiger.
Nog niet zoals die eigenlijk zou moeten zijn (eigenlijk hoort hij maar elke 6 of 12 uur even bezig te zijn; op zoek naar nieuwe films en series) maar die wens heb ik al laten varen.

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 14:02
Puur ter aanvulling, mijn waardes:
CPU37°C
Systeem39°C
HDD 130°C
HDD 230°C
HDD 331°C
HDD 431°C
Fan1074 RPM

Ik heb 4x SAMSUNG HD204UI 1AQ1

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

Hallo,

ik heb een QNAP TS-110, een glasvezel verbinding van 150M/bit en sunnyusenet unl.
Toch haal ik maar download snelheden tussen de 3-4MB/s, iemand enig idee of dit wel klopt?

• Zonekill
Met mijn TS210 kan ik nu ineens niets meer downloaden via Downloadstation alles blijft op 0 staan behalve soms bij upload daar staat dan 15B/s ofzo. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:45

KL643

beeldaandemuur

Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:02:
Hallo,

ik heb een QNAP TS-110, een glasvezel verbinding van 150M/bit en sunnyusenet unl.
Toch haal ik maar download snelheden tussen de 3-4MB/s, iemand enig idee of dit wel klopt?
gebruik je ssl? Daarnaast is de 110 niet echt een snelheidsmonster (en weinig ram)

beeldaandemuur

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-11 14:45
Hallo,

Een ts-110 (zoals hierboven al vermeld, geen snelheidsmonster) in combinatie met sabnzbd (ga er voor het gemak even vanuit dst je dat gebruikt), dan kunnen die snelheden kloppen, met SSL mogelijk nog wat lager. Sabnzbd is een vrij zware applicatie, je CPU zal tijdens downloaden vrijwel continu tegen de 100% zitten. Nzbget is wat lichter, daarmee haal je gemakkelijker wat hogere snelheden.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

n.v.m.

[ Voor 92% gewijzigd door KL643 op 24-08-2013 00:44 ]

beeldaandemuur

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:39
Stom stom stom....

Wil ik eindelijk mijn nieuwe RED schrijven installeren, kan ik de sleutels van de bays niet vinden....heeft iemand een suggestie? Speld gebruiken?

• Zonekill
Zonekill schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:25:
Met mijn TS210 kan ik nu ineens niets meer downloaden via Downloadstation alles blijft op 0 staan behalve soms bij upload daar staat dan 15B/s ofzo. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Ik zie nu dat ie wel degelijk gedownload heeft alleen laat ie dat niet zien. Het lijkt dus dat ie niet download maar dat is dus wel het geval. Dit is me opgevallen sinds QTS 4.0.2 Is dit een bug?

• dekeizer
dekeizer schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:02:
Stom stom stom....

Wil ik eindelijk mijn nieuwe RED schrijven installeren, kan ik de sleutels van de bays niet vinden....heeft iemand een suggestie? Speld gebruiken?
Fijn. Lokale compushop leent me een sleuteltje. Opgelost.

In de oude firmware kon je settings opgeven voor de idle stand van de HD's. Ik heb ineens de sprong naar 4.02 gemaakt en kan die instellingen niet meer vinden.

Gaan de HD's automatisch in sleep? Ik heb een set WD RED's.

Verwijderd

Fresh T. schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:06:
[...]

Een ts-110 (zoals hierboven al vermeld, geen snelheidsmonster) in combinatie met sabnzbd (ga er voor het gemak even vanuit dst je dat gebruikt), dan kunnen die snelheden kloppen, met SSL mogelijk nog wat lager. Sabnzbd is een vrij zware applicatie, je CPU zal tijdens downloaden vrijwel continu tegen de 100% zitten. Nzbget is wat lichter, daarmee haal je gemakkelijker wat hogere snelheden.
Ok thanks, dat wist ik niet, dacht dat de 110 gewoon een goed apparaat was.........

Welke, redelijke geprijsde, Qnap raden jullie mij dan aan en kan ik de harde schijf die nu in de 110 zit zonder problemen overzetten in de andere Qnap?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 19:46

FeaR

In GoT we trust

Hallo,

Ik had een soortgelijk iets met mijn TS-219P+. En die is dan al een stuk rapper dan een TS-110. Ik heb mijn TS-219P+ reeds vervangen voor een TS-469 Pro en die haalt wel de volledige snelheid van mijn verbinding. Wellicht zit er echter tussen de TS-110 die je nu hebt en de TS-469 Pro een betaalbaarder model wat ook doet wat je wilt. Maar ik denk dus dat je wel van de Marvel CPU af moet.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 25-08-2013 00:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

dekeizer schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:10:
[...]

Fijn. Lokale compushop leent me een sleuteltje. Opgelost.

In de oude firmware kon je settings opgeven voor de idle stand van de HD's. Ik heb ineens de sprong naar 4.02 gemaakt en kan die instellingen niet meer vinden.

Gaan de HD's automatisch in sleep? Ik heb een set WD RED's.
Systeeminstellingen/Hardware/Algemeen.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:07:
[...]

Ok thanks, dat wist ik niet, dacht dat de 110 gewoon een goed apparaat was.........

Welke, redelijke geprijsde, Qnap raden jullie mij dan aan en kan ik de harde schijf die nu in de 110 zit zonder problemen overzetten in de andere Qnap?
Wat vindt jij een redelijke prijs? Wat zijn je eisen? 1 of meerdere schijven..? De schijf zou je zo over moeten kunnen zetten.

Je zou voor een TS-121 kunnen kiezen, dan ga je van een 800MHz naar een 2.0 GHz en van 256MB Ram DDR2 naar 1GB Ram DDR3. Dat verschil ga je zeker merken en het kosten plaatje is €207,- Voor 9 tientjes meer heb je een 2 bay nas en kan je even vooruit gezien de opslagcapaciteit.

Meer power? Kan ook...een TS-269L maar daar ga je al richting de €405,-

Je kan ook een 2de hands 119PII of 219PII op de kop tikken...die hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding. De 219PII heb ik zelf ook gehad en was daar zeer tevreden over. Met SABnzb haal je niet de volledige snelheid maar zeker meer dan wat je nu haalt. Met NZBGet trok ik mijn lijn wel vol :)

Dus...opties genoeg.

Edit: Er staat er wel een 219PII te koop in de vraag&aanbod alleen die schijven die erbij vermeld staan zijn geen aanrader (WD Greens).

[ Voor 65% gewijzigd door KL643 op 25-08-2013 11:28 ]

beeldaandemuur

• Fresh T.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:07:
[...]

Het is meer een "probleem" met ARM-cpu's in combinatie met python. Dat trekken ze niet helemaal. Een Intel gebaseerd systeem zal het wel zonder problemen kunnen trekken.

Als het enige probleem dat jij ervaart de downloadsnelheid is, dan zou ik je eerst aanraden om eens NZBget uit te proberen (maakt geen gebruik van python). Pak dan wel de QPKG van het Qnap forum en niet die uit de applicatielijst binnen je Qnap. Op het forum is een bijgewerkte versie beschikbaar die een stuk gebruiksvriendelijker is dan de oude. Mocht je dan nog niet tevreden zijn, dan kun je alsnog overwegen om een nieuw model te kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Fresh T. op 25-08-2013 11:36 ]

• dekeizer
KL643 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:45:
[...]

Systeeminstellingen/Hardware/Algemeen.
Ah thx!

De nieuwe firmware is voor mij een grote sprong vooruit. Wat kennelijk nog steeds niet mogelijk is, is om de voortgang van een kopieerslag te blijven monitoren (van USB naar de NAS) nadat je bijv. je laptop uit hebt gezet of de browser hebt verlaten. Het voortgangsschermpje keert dan niet terug.
Kent iemand daarvoor een oplossing? Ik vind het een forse irritatie, zeker als je grote hoeveelheden data overzet.

[ Voor 54% gewijzigd door dekeizer op 25-08-2013 13:32 ]

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Meen ergens gelezen te hebben op het Engelse forum dat daar aan gewerkt wordt (Q4)

Ah..gevonden:
Quote : Hi, when I copy the file on the NAS using File Station and close the browser, the file will still copy in the background. Is there a way to view/cancel the process after the browser is closed?

Antwoord Qnap :
Quote : We're already working on this feature and it should be available in Q4 this year

beeldaandemuur

• dekeizer
KL643 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:39:
Meen ergens gelezen te hebben op het Engelse forum dat daar aan gewerkt wordt (Q4)

Ah..gevonden:
Quote : Hi, when I copy the file on the NAS using File Station and close the browser, the file will still copy in the background. Is there a way to view/cancel the process after the browser is closed?

Antwoord Qnap :
Quote : We're already working on this feature and it should be available in Q4 this year
He thx! Altijd fijn om te lezen dat je niet de enige bent die dit ervaart...

Verwijderd

Ik heb nzbget op mijn TS-110 gezet, als ik die aanklik gaat hij naar een nzbget webinterface, een zwart scherm, waar om een wachtwoord en login word gevraagd, wat ik ook doe (heb default login gegevens op google opgezocht), ik kom er niet in, nog iemand wat tips?

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:17
inlog nzbget ww admin

Verwijderd

Ik heb nu NZBGet 130805 erop staan, als ik die opstart krijg ik de melding met een http adres waar de hij geen verbinding mee kan maken......
Sorry voor het ongemak, heb hier geen kaas van gegeten, hopelijk kunnen/willen jullie mij nog een keertje helpen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 19:16 ]

• Joentjuh!
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 07:05
Welke harde schijven kun je op dit moment het beste kiezen voor de ts-212?

Ik ben op zoek naar 2 x 3tb , ik zag op de qnap site dat de seagate st3000dm001 niet aangeraden werd.
Is qua prijs/prestatie de Toshiba DT01ACA300, 3TB aan te raden? Wie heeft ervaring met deze schijf in een qnap? Of kies ik beter voor de WD30EFRX-68EUZN0 (Red) of seagate st3000vn000 ?

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Nee, die Seagates DM001 moet je zeker niet hebben. Zelf gebruik ik de WD reds 3TB en dat bevalt goed.

beeldaandemuur

• Joentjuh!
Bedankt voor je reactie, ik las al een paar reviews over de wd red, een paar die er pech mee gehad hebben en anderen die er erg tevreden over zijn. Over toshiba kan ik nog niet erg veel gebruikersreviews vinden, ze zijn wel erg goedkoop. Zijn er anders nog betere alternatieven of is de wd red voor thuisgebruik in een nas prima?

• KL643

KL643

beeldaandemuur

In principe is iedere schijf die op de compatibiliteit lijst staat van Qnap prima (al komt het wel eens voor dat een schijf van die lijst wordt verwijderd).

Edit: Die Toshiba's staan op de lijst dus dat zou moeten werken.

productreview: Toshiba DT01ACA300, 3TB review door Wouter.S

Kijk even naar de laatste reactie

[ Voor 44% gewijzigd door KL643 op 26-08-2013 11:31 ]

beeldaandemuur

• Joentjuh!
Hmmm dan begin ik toch te twijfelen, de toshiba is misschien iets sneller maar word ook warmer dan de wd? Maar de wd is denk ik snel genoeg voor in een nas, volgens mij heeft wd red toch 3 jaar garantie tov 2 jaar toshiba? Dat zou dan wel een plupunt voor de wd zijn.

• Fresh T.
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 18:40:
[...]

Ik heb nu NZBGet 130805 erop staan, als ik die opstart krijg ik de melding met een http adres waar de hij geen verbinding mee kan maken......
Sorry voor het ongemak, heb hier geen kaas van gegeten, hopelijk kunnen/willen jullie mij nog een keertje helpen.
Standaard draait deze versie op http://ip-adres-NAS:6789, het adres dat in je qnap interface staat klopt dus niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Fresh T. op 27-08-2013 21:55 ]

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 15:33
Zijn er tweakers die het CrashPlan-package gebruiken op een Qnap?
Ik wil waarschijnlijk migreren van Synology naar Qnap, maar CrashPlan moet wel werken vanaf de Qnap!

• danny230681
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 08:39
Is het ook mogelijk dat deze in de shared config draait?
Als ik deze nu start is hij open voor iedereen.
sl1000 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:26:
SpotWeb 0.97 :)
please, stel mij geen spotweb vragen, ik maak alleen het qpkg. Als ze het ding weer eens hebben voorzien van wat bugs ;), wacht dan gewoon een tijdje af, meestal werkt het na de volgende git pull weer. kijk ook eens in de spotweb thread voor meer informatie, vragen en antwoorden op veel voorkomende problemen! (SpotWeb - Webbased Spotnet)

[Version]
0.973

[Known issue's]
- geen momenteel

[Wijzigingen]
- ownsettings.php bijgewerkt, zodat er een random salt word toegevoegd (indien nodig)
- dbupgrade script in crontab toegevoegd, waardoor er nu altijd een db-upgrade wordt gedaan na een gitpull
- trucje uitgehaald om na installatie toch gelijk een db-upgrade uit te kunnen voeren

[Afhankelijk van]
- Webservice (ZELF inschakelen indien noodzakelijk voor het installeren van het qpkg)
- MySQL service (Indien de service uitstaat, wordt deze automatisch ingeschakeld)
- Optware QPKG (verplicht te installeren voordat je de installatie start)
- SABnzbd QPKG (Verplicht te installeren voordat je de installatie start)
*NB 1. SABnzbd dient geconfigureerd te zijn met een geldige nieuwsgroep server VOORDAT je de spotweb qpkg installeerd.
*NB 2. SABNZBD mag geen username en password beveiliging ingesteld hebben, spotweb snapt dat niet.

[Let op!]
1. Tijdens installatie of deinstallatie van het qpkg wordt een aantal keer de mysql service gestopt en gestart. Het zou kunnen dat andere applicaties die afhankelijk zijn van deze service hierdoor wat van slag raken. controleer deze daarom na de installatie van de qpkg.

2. ik merk dat het "killen" van de spot update routine ervoor zorgt dat je 'm daarna een keer met --force moet draaien. dit was ook al het geval met sqlite. reboot de nas daarom niet totdat retrieve.php klaar is met draaien. Stop ook het qpkg niet gedurende het draaien van retrieve.php.

3. Het vullen van de spotsdatabase kost afhankelijk van de retentiontime van de nieuwsgroepserver ongeveer 4 tot 6 uur. echter! na ongeveer een uur wordt retrieve.php gestopt (max runtime). ergo het duurt een sessie of 3 tot 6 voordat de database gevult is. bij 3 sessies per dag (om de 8 uur) + 1 sessie bij het starten van het qpkg, kan het dus wel een dagje tot 2 dagen duren voordat alle spots in de database zitten. ik kan dit niet echt gebruikersvriendelijker maken. Wil je het sneller, dan zul je zelf met de hand updates moeten draaien.

4. configureer sabnzbd niet met het maximaal aantal connecties. niet alleen zijn dat er w.s. toch veel te veel voor de nas, waardoor hij trager dan mogelijk wordt, maar ook heeft spotweb een connectie nodig voor het downloaden van spots en spotinfo. houd hier rekening mee, bij de configuratie van SABnzbd.

ik krijg het beestje niet bar veel gebruiksvriendelijker. mocht je echter ideëen of tips hebben om het qpkg nog beter te krijgen? Aarzel niet, en laat het me weten! :)

[download links]
ARM-X09: http://dl.dropbox.com/u/8...SpotWeb_0.973_arm-x09.zip
ARM-X19: http://dl.dropbox.com/u/8...SpotWeb_0.973_arm-x19.zip
ARM-X86: http://dl.dropbox.com/u/8...web/SpotWeb_0.973_x86.zip
Notice: SpotWeb is a nzb search site for DUTCH speaking people only!

[installatie instructies]
1. Have optware installed and enabled.
2. Have QNAP's webservice installed and enabled
3. Have SABnzbd installed and enabled
4. Have a valid download server installed and enabled (spotweb will use the settings to fill its own settings file)
5. Do not use a username and password for the sabnzbd interface (spotweb isn't compatible with that)

what will the qpkg do when enabled:
1. it will download new spots direct on enabling the qpkg
2. it will download new spots every 8 hours automatically at 0:05, 8:05, 16:05.
3. it will do a git pull and database update to update the spotweb program every 8 hours at 0:00, 8:00, 16:00
4. it will symlink a spotweb dir to the webfolder, which you can access to find spots.
5. every time the spotweb qpkg is (re)started it will reconfigure ownsettings.php with the settings from sabnzbd.ini if you don't want that, edit ownsetting.php and set QPKG DoNotTouch to TRUE;
6. on every (re)start, a git pull and a spots update is performed.

• Piet91
  • Niet online
En wéér zit ik aan te klooien met NFS. Wilde op 2 Raspberry Pi's XBMC opnieuw installeren en loop weer vast op het bronnen toevoegen d.m.v. NFS. Ik kom niet verder dan /Multimedia.

Lang geleden toen ik de Pi's had ingesteld was simpelweg NFS aanzetten op de Qnap en de IP-adressen van de Pi's invoeren voldoende om NFS te gebruiken. Nu werkt het niet meer.

Het lijkt erop dat je deze (voor een leek als ik) moeilijke guide moet volgen om het werkend te krijgen. Ten eerste is die guide verouderd; die spuuglelijke interface van nu is heel anders) maar werkt ook nog niet. Het gevolgd t/m stap 11 waarbij "insecure" overigens ook al overal stond, behalve bij die locatie die ze bij stap 11 beschrijven.
Nu zou ik die map moeten kunnen bereiken, maar nee.

Ik krijg echter ook bij stap 9 o.a. dit:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/wi4hs1.jpg

Enig idee wat ik fout doe?

EDIT: ik kon de NFS shares niet bereiken met XBian op de Pi. Heb op 2e kaart Openelec gezet en die vond de NFS shares meteen. Dus doei XBian en hallo Openelec!

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 28-08-2013 20:41 ]

Verwijderd

Na een update van mijn TS-110, ziet de draadloze laptop de TS-110 niet meer in Windows Verkenner, erg vreemd.
De iMac, bedraad aangesloten op het netwerk, ziet de Qnap TS-110 wel, iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• pitchdown
pitchdown schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:29:
Zijn er tweakers die het CrashPlan-package gebruiken op een Qnap?
Ik wil waarschijnlijk migreren van Synology naar Qnap, maar CrashPlan moet wel werken vanaf de Qnap!
Iemand?

• Piet91
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om MySQL te gaan gebruiken voor XBMC; pauzeren en elders doorspelen en overal dezelfde status is toch wel geinig. Maar heeft MySQL ook nog invloed op werking van de NAS?
Minder spindown van de HDD's bijvoorbeeld of andere zaken?
(Dat eerste volgens hier niet, maar theorie is altijd anders dan praktijk bij dit spul)

EDIT: crap, XBMC 13 op de Ouya en 12.nogwat op de 2 Pi's. :F Kan dus niet eens...

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 29-08-2013 14:28 ]

• pitchdown
Zowel Synology als Qnap gebruiken het EXT4-bestandsysteem.
Is het mogelijk om te migreren van Synology naar Qnap zonder een aparte kopieslag te doen --> dus de schijven simpelweg over te plaatsen?

• beerse
pitchdown schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:38:
Zowel Synology als Qnap gebruiken het EXT4-bestandsysteem.
Is het mogelijk om te migreren van Synology naar Qnap zonder een aparte kopieslag te doen --> dus de schijven simpelweg over te plaatsen?
Naast het EXT-4 filesystem heb je ook te maken met de partitionering, daar is de keuze groter dan je denkt, al lust linux er veel en is ze flexibel. Maar het ergste zal het gebruikte raid systeem zijn en eventueel een 'logical volume' systeem. Dat zal de grootste spelbreker zijn.

• pitchdown
Ik wil op een Qnap de rechten op een specifieke map instellen (dus niet een share).
Ik wil een deny geven voor bepaalde gebruikers.
Hoe kan ik dit doen?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• pitchdown
Thx. werkt inderdaad goed.

Ik heb op dit moment een single-disk met data erop. Ik wil dit wijzigen naar een Raid1-configuratie.
In de documentatie zag ik, dat dit niet met behoud van data kan.

Klopt dit? of zijn er nog mogelijkheden zonder extra kopieslagen?

• beerse
Als je van sinlge-disk naar raid-1 wilt, ga er dan van uit dat alles verloren gaat. Er moet namelijk een laag tussen geschoven worden. Intern in de qnap gaat ook het een en ander veranderen, vooral als het je eerste (enige) disk/filesysteem betreft. Daar hoef jij je geen zorgen over te maken maar de qnap is er wel even mee bezig.

In theorie moet je de extra disk kunnen toevoegen als raid 1 (of raid 10) met een gebroken mirror. Maar dat is volgens mij in de praktijk niet mogelijk.

En bedenk dan het grote voordeel van het heen-en-weer-kopieren: de data wordt weer eens fris geschreven en is dus 'perfect' ge-defragmenteerd. Ook heb je weer een goede backup.

• steenwelle
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-08-2014
hallo allen,

hoop dat mijn vraag hier goed staat,
heb een TS-269-pro nu ben ik al een tijd aan het zoeken om de midnight commander goed te krijgen, en bedoel daar het toetsen bord en de kleuren mee heb wel wat aanpassingen gevonden maar allen na een herstart weer weg.
iemand een idee

gr,

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:08:
Na een update van mijn TS-110, ziet de draadloze laptop de TS-110 niet meer in Windows Verkenner, erg vreemd.
De iMac, bedraad aangesloten op het netwerk, ziet de Qnap TS-110 wel, iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Please, iemand nog een tip voor bovenstaande?

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:43

Kraz

Saving the world

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:49:
[...]

Please, iemand nog een tip voor bovenstaande?
Pingen naar de Qnap lukt wel?
En als je een andere explorer tool gebruikt om er naartoe te gaan (Bijvoorbeeld Total Commander). Ziet die de Qnap wel?

Op die manier kun je verbindingsproblemen iig uitsluiten.

• harryprog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02-2023
Ik heb vorige week de knoop doorgehakt en een QNAP TS-419p II gekocht met 3x 3TB Seagate HDD's. Na installatie van de schijven (RAID5) en de nieuwste firmware heb ik een netwerkschijf aangemaakt zodat ik de NAS kan gebruiken als opslag van mijn foto's. Het is de bedoeling dat ik de foto's die ik nog moet bewerken op mijn SSD in mijn computer zet, er mee bezig ga en als het af is te archiveren op de NAS, met als bijkomend voordeel dat ik er dan ook met een andere computer binnen het netwerk bij kan. Dit werkt allemaal zoals ik wil, echter de snelheid waarmee bestanden van mijn computer op de NAS gezet worden laat erg te wensen over. Ik zit steeds rond de 4-6 MB/seconde. En aangezien ik bijna 2TB aan foto's die nu nog op een externe HDD staan ook op de NAS wil hebben ben ik nog wel even bezig voordat dat er op staat.
De NAS is via bijgeleverde kabel verbonden aan mijn router (Linksys), mijn computer draadloos via Linksys WUSB600N adapter). Maar ook een externe HDD via de bijbehorende USB (2.0) kabel rechtstreeks aan de NAS gekoppeld gaat met die snelheid. Overzetten via Windows explorer, bijgeleverde software of FileZilla maakt niet uit. Ook de computer met een kabel aan de router verbinden maakt geen verschil. En ook met gebruik van mijn Macbook maakt het niet uit. Ik hoop niet dat ik 750 euro heb betaald voor zo'n belabberde snelheid, ik zal vast iets niet goed doen. Maar wat? Wie kan mij helpen?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52
  • Wat is de snelheid van je netwerk? 100 of 1000?
  • Welke services draaien er allemaal?
  • [ul]
  • Staat bijvoorbeeld de media library op realtime scan
  • of staat de virusscanner aan?
  • [/ul]
verwacht bij dergelijke hoeveelheden zowiezo niet dat het er even snel op gezet wordt. 2TB aan foto's klinkt als erg veel kleine bestandjes..

[ Voor 24% gewijzigd door Webgnome op 08-09-2013 19:38 ]

Strava | AP | IP | AW

• harryprog
Dank voor je reactie Webgnome. Ik heb een Linksys router, type wrt160n v2, dat was ik vergeten op te schrijven hierboven. Eigenlijk geen idee wat de snelheid daarvan is. Kun je dat ergens meten, net als de internetsnelheid?
De virusscanner heb ik uit gezet, maakt geen verschil. Realtime scan van de media library stond idd ook aan, uitgezet, maar maakt geen verschil.

Qua bestanden: Het zijn natuurlijk veel bestanden, maar grotendeels RAW bestanden en met aanschaf van mijn laatste camera zijn die 50MB/stuk...

[ Voor 16% gewijzigd door harryprog op 08-09-2013 20:05 ]

Verwijderd

Hebben er meer mensen problemen mee dat de SMTP-instellingen niet meer werken, zodat bij foutmeldingen er automatisch mailtjes worden gestuurd?
Heb SMTP van Ziggo (onze ISP) geprobeerd, maar ook Hotmail/Outlook.com.

Elke keer de error: De testmail kon niet worden verzonden. Controleer of de instellingen correct zijn, en of de netwerkverbinding actief is.

/edit: Oke, gewoon smtp.ziggo.nl ingevuld, geen username + ww, en het werkt... :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 12:48 ]

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 15:03
harryprog schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:01:
Dank voor je reactie Webgnome. Ik heb een Linksys router, type wrt160n v2, dat was ik vergeten op te schrijven hierboven. Eigenlijk geen idee wat de snelheid daarvan is. Kun je dat ergens meten, net als de internetsnelheid?
De virusscanner heb ik uit gezet, maakt geen verschil. Realtime scan van de media library stond idd ook aan, uitgezet, maar maakt geen verschil.

Qua bestanden: Het zijn natuurlijk veel bestanden, maar grotendeels RAW bestanden en met aanschaf van mijn laatste camera zijn die 50MB/stuk...
Als het kopieren vanaf een direct aangesloten USB disk ook langzaam gaat, zal het probleem waarschijnlijk niet in je netwerk zitten. Hoe heb je die RAID5 set aangemaakt, en wat is de huidige status ervan? Als het je lukt, log dan eens in op het ding met ssh en zet hier de ouput neer van het commande 'cat /proc/mdstat'.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-11 21:36
harryprog schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:01:

Heb je toevallig encryptie aangezet? Ik heb een 439Pro en schommel tussen jouw snelheid en 100mbit.

• harryprog
@Antaresje Hoe ik de RAID5 heb gemaakt: Via de webbrowser en dan onder opslagmanager, creëer, RAID5 schijfvolume, schijven toevoegen, en creëer.
Als ik kijk onder RAID-beheer dan staat er: Volume: RAID 5 schijfvolume: schijf 1 2 3, totale grootte: 5498.39GB, bitmap: no, Status: klaar.
Onder tabblad Volumebeheer staan de 3 schijven, alle 3 dezelfde, status klaar, SMART informatie: Goed. Schijf 4 is leeg omdat ik er maar 3 in heb. Onder logische volumes staat: RAID 5 Schijfvolume: schijf 1 2 3, bestandsysteem EXT4

Ik moest even uitzoeken wat SSH is en hoe het werkt, maar ik heb het gevonden. De output van SSH is:

[~] # cat /proc/mdstat
Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid10] [raid6] [raid5] [raid4]
md0 : active raid5 sda3[0] sdc3[2] sdb3[1]
5857395072 blocks super 1.0 level 5, 64k chunk, algorithm 2 [3/3] [UUU]

md4 : active raid1 sdc2[2](S) sdb2[1] sda2[0]
530048 blocks [2/2] [UU]

md13 : active raid1 sda4[0] sdc4[2] sdb4[1]
458880 blocks [4/3] [UUU_]
bitmap: 47/57 pages [188KB], 4KB chunk

md9 : active raid1 sda1[0] sdc1[2] sdb1[1]
530048 blocks [4/3] [UUU_]
bitmap: 65/65 pages [260KB], 4KB chunk

unused devices: <none>
[~] #

Dit zegt me helemaal niks, ik hoop jou of iemand anders wel?

@ennekke: ik heb het niet bewust aangezet en ik zie onder opslagmanager het tabblad encryptie niet staan (in de manual staat het er wel). Staat waarschijnlijk niet aan dus?

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Googlen op Linksys wrt160n v2 geeft "built-in 4-port full-duplex 10/100 Switch" , dat verklaard jouw snelheden.

• harryprog
@Gusto: Het zegt mij niet zoveel, maar ik moet dus een andere router hebben om een beetje snelheid te hebben? Wat zou een goede vervanger zijn dan? Maar trouwens, hoe verklaar je dan dat een externe schijf die rechtstreeks verbonden is met de NAS ook zo'n lage snelheid heeft? Daar heeft de router toch niks mee te maken?

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:20
We hebben op ons werk een TS-859pro, waarvan nu een disk een schijf read/write fout geeft. De korte SMART test geeft geen problemen, de lange test is nu bezig. Ik ben onder RAID-beheer de RAIDset aan het herstellen. Is er iets anders dat ik nog kan doen of testen (op afstand, want ik ben niet op het werk)?

Edit: Vanmorgen contact gehad met de QNAP support, aangeziende RAID-set op "niet active" bleef staan. De enige optie was deze te herstellen, maar bleef daarna op "niet actief" staan. De support gaf aan alle HDD's tecontroleren op bad blocks. Nog even lopen klooien om te zien hoe dit moest, vanwege een vertaalfout ("scan now" was vertaald als "zoek nu"). Zodra de scans klaar zijn kan ik weer contact opnemen met QNAP support om de RAID set weer actief te krijgen......

Edit 2: Geen bad blocks. Echter bleef de RAID set op "not active" staan. Waarschijnlijk was dit omdat het rebuilden niet lukte. QNAP support heeft via ssh de set weer laten rebuilden. Dat is nu nog bezig. Valt toc tegen dat de totale tijd dat de NAS onbruikbaar is waarschijnlijk 3 dagen is. Dat is eigenlijk te lang, zeker gezien 2 opmerkingen:

- Het is een RAID5 volume met hotspare. Echter wordt de hotspare niet automatisch ingezet toen 1 schijf een read/write fout gaf. Dit maakt de hotspare bijna overbodig, immers was ik bijne het falen van een 2e schijf data kwijt geweest (net als bij een "gewone" RAID5). Natuurlijk is er nog een backup, maar door de hotspare zou er pas data verloren mogen zijn na de uitval van 3 schijven

- Tijdens het rebuilden is het RAID volume niet bereikbaar. Bij de meeste servers, maar bv ook Synology, is volume wel bereikbaar, maar trager. QNAP support raadde expliciet af om het RAID volume te gebruiken.

Al met al niet zo'n goede beurt van de QNAP :(

[ Voor 82% gewijzigd door L.N. op 12-09-2013 14:03 ]

• beerse
Misschien wat te laat (hopelijk is de kopieer actie al afgerond) maar toch een paar punten:

Klein gokje vooraf: je desktop is een msWindows pc...
harryprog schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:22:
Ik heb vorige week de knoop doorgehakt en een QNAP TS-419p II gekocht met 3x 3TB Seagate HDD's. Na installatie van de schijven (RAID5) en de nieuwste firmware heb ik een netwerkschijf aangemaakt zodat ik de NAS kan gebruiken als opslag van mijn foto's. Het is de bedoeling dat ik de foto's die ik nog moet bewerken op mijn SSD in mijn computer zet, er mee bezig ga en als het af is te archiveren op de NAS, met als bijkomend voordeel dat ik er dan ook met een andere computer binnen het netwerk bij kan.
Misschien een idee om een 2e share te maken voor een kopie van je raw-bestanden, zodat je ook iets hebt om op terug te vallen in het geval van 'oeps'...
Dit werkt allemaal zoals ik wil, echter de snelheid waarmee bestanden van mijn computer op de NAS gezet worden laat erg te wensen over. Ik zit steeds rond de 4-6 MB/seconde. En aangezien ik bijna 2TB aan foto's die nu nog op een externe HDD staan ook op de NAS wil hebben ben ik nog wel even bezig voordat dat er op staat.
jammer dat ik de tabel niet meer kan terugvinden. Er was een tabel van qnap, met een overzicht van de modellen en de laboratorium (lees: maximum) snelheid met diverse protocollen. Schijven en netwerk zijn niet de vertragende factor.

Overigens, was je direct begonnen met copiëren of pas de volgende dag? De eerste tijd is de qnap op de achtergrond nog bezig om de raid-configuratie op te bouwen. Dat kan uren duren en ja, dat vertraagt de boel. Overigens andersom ook...
De NAS is via bijgeleverde kabel verbonden aan mijn router (Linksys), mijn computer draadloos via Linksys WUSB600N adapter). Maar ook een externe HDD via de bijbehorende USB (2.0) kabel rechtstreeks aan de NAS gekoppeld gaat met die snelheid. Overzetten via Windows explorer, bijgeleverde software of FileZilla maakt niet uit. Ook de computer met een kabel aan de router verbinden maakt geen verschil. En ook met gebruik van mijn Macbook maakt het niet uit. Ik hoop niet dat ik 750 euro heb betaald voor zo'n belabberde snelheid, ik zal vast iets niet goed doen. Maar wat? Wie kan mij helpen?
Waarschijnlijk is alle data vanaf de externe hdd gekoppeld aan de qnap, via het netwerk naar je pc gegaan en vanaf daar weer via het zelfde netwerk naar de qnap... Alleen als je in de webinterface, met het 'file station' de bestanden hebt verplaatst, zullen de gegevens waarschijnlijk niet 2 keer over het netwerk zijn gegaan. Als je met ssh op de qnap was ingelogd, en de gegevens met cp had gekopiëerd was je het snelste gegaan.

Tip: kijk de volgende keer bij een grokte kopieer actie naar de cpu belasting. Waarschijnlijk gaat de cpu over de 50%.

Gebruik je geen msWindows pc maar wel Linux of een Apple, gebruik dan het nfs-protocol, dat heeft veel minder overhead en is aan beide kanten 'native'.

[ Voor 4% gewijzigd door beerse op 11-09-2013 22:38 ]

• harryprog
beerse schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:34:
Misschien wat te laat (hopelijk is de kopieer actie al afgerond) maar toch een paar punten:

Klein gokje vooraf: je desktop is een msWindows pc...
De kopieer-actie is nog niet voltooid. Ik heb nog 1TB te gaan, maar ben gestopt in de hoop dat ik er achter kom waardoor het zo langzaam gaat. Daarna ga ik de rest ook over zetten. Maar het klopt, ik gebruik voornamelijk een PC, maar ook met mijn macbook gaat het niet sneller als ik de webinterface of finder gebruik.
Misschien een idee om een 2e share te maken voor een kopie van je raw-bestanden, zodat je ook iets hebt om op terug te vallen in het geval van 'oeps'...
De RAW's gaan ook mee naar de NAS, dus die zijn net zo gezekerd als de bewerkte bestanden.
Overigens, was je direct begonnen met copiëren of pas de volgende dag? De eerste tijd is de qnap op de achtergrond nog bezig om de raid-configuratie op te bouwen. Dat kan uren duren en ja, dat vertraagt de boel. Overigens andersom ook...
Dat was al klaar, de NAS was helemaal gereed
Waarschijnlijk is alle data vanaf de externe hdd gekoppeld aan de qnap, via het netwerk naar je pc gegaan en vanaf daar weer via het zelfde netwerk naar de qnap... Alleen als je in de webinterface, met het 'file station' de bestanden hebt verplaatst, zullen de gegevens waarschijnlijk niet 2 keer over het netwerk zijn gegaan. Als je met ssh op de qnap was ingelogd, en de gegevens met cp had gekopiëerd was je het snelste gegaan.
Het SSH verhaal gaat me boven mijn pet. Is er ergens een handleiding voor dummies te vinden zodat ik er ook mee kan werken? Al was het alleen maar om uit te testen of dat inderdaad beter gaat.
Tip: kijk de volgende keer bij een grokte kopieer actie naar de cpu belasting. Waarschijnlijk gaat de cpu over de 50%.
Ik heb even naar de belasting gekeken. Ik heb nu de NAS rechtstreeks aan de PC gekoppeld via een LAN-kabel. Snelheid ligt nu, zowel met explorer als met file station in de webinterface op ca.12 MB/sec. Dubbel zoveel als voorheen, maar nog steeds niet wat ik had verwacht/gehoopt. De cpu belasting ligt tussen de 70 en 90% als hij bezig is via de webinterface, via explorer rond de 70%. Als ik het zo begrijp is dat erg hoog....

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:17
Voor ssh heb je een ssh cliënt nodig b.v. putty. Daarmee maak je dan verbinding met je nas. Je krijgt dan een login prompt login met admin en je wachtwoord en je wordt verwelkomt met een Linux command prompt. Daar kan je dan het cp commando uitvoeren. Een interessante optie is het screen commando dat helaas niet helemaal goed werkt op de qnap. Hiermee open je een nieuwe sessie waarop je een langdurig proces opstarten, putty afsluiten en later weer verbinding maken met de sessie om te kijken hoe het er mee staat.

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:35

ChillPascal

In the end...

Is bijvoorbeeld de TS-269L een goede optie als mediaspeler/NAS in één?

Of kan ik beter gaan voor een 2-bay NAS van +- €250,- met een mediaspeler van zo'n €150,-.

Kan iemand mij hier misschien de voor en tegens van noemen?

• Piet91
  • Niet online
ChillPascal schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:10:

Of kan ik beter gaan voor een 2-bay NAS van +- €250,- met een mediaspeler van zo'n €150,-.

Even zonder verder informatie te zoeken voor zo'n totaalpakket:

Voor:
- Kán goedkoper zijn.

Tegen
- Kán ook juist duurder zijn; dus je moet zo'n NAS vergelijken met een NAS en gekozen mediaplayer
- Geluid van HDD's lijkt me niet prettig in de (woon)kamer; hoor die TS-212 van ons regelmatig eens ratelen en dat zou ik echt niet daar willen hebben; laat staan tijdens stille scenes van een film ofzo.

(EDIT: onze NAS staat dus niet in de woonkamer gelukkig, maar in kantoor. Netwerk moet binnenkort wat uitgebreid worden dus misschien ook wel straks in de meterkast)

Ben tegenwoordig veroordeeld tot de vaste PC om met de NAS te werken; de nieuwe firmware/interface vind ik zwaar belabberd en ontzettend traag in gebruik; helemaal op de laptop.
Hoe ze erbij kwamen om overal maar een los menu/pop-up van te maken |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 17-09-2013 15:09 ]

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Piet91 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:17:
[...]
Tegen

- Geluid van HDD's lijkt me niet prettig in de (woon)kamer; hoor die TS-212 van ons regelmatig eens ratelen en dat zou ik echt niet daar willen hebben; laat staan tijdens stille scenes van een film ofzo.
Dat was voor mij de reden om de NAS na een aantal dagen reeds te verplaatsen. Zeker als je realtime backups maakt is het ding nogal eens aan het ratelen. Maar goed, ook als je hem als Mediaspeler aan het gebruiken bent, dan is de HD natuurlijk actief. Gewoon niet fijn, ook niet met het streamen van muziek. Investeer je een hoop geld in een goede installatie met prachtige speakers, heb je bij elke rustige passage een rammelende NAS/Mediaspeler op de achtergrond. Ik heb trouwens een TS-112. Fijn ding.

Maar goed, ik ergerde me al aan het gerammel van de Harddisk-recorder in mijn UPC-box als dat ding aansloeg.

• beerse

Het is maar net wat je beter vind. Zelf heb ik de nas in de werkkamer staan (een 419 overigens) die doet voor mij het downloaden (sabnzb en zo). Voor de media-player heb ik een RaspberryPi met OpenELEC aangeschaft. Daar ben ik zeer gecharmeerd van. Als je via de price-watch zoekt, vind je bij Raspberry Pi leveranciers bundeltjes met OpenELEC, kabels en kastjes.

Grote voordeel: Nas buiten bereik (buiten gehoor) en meer dan 1 RaspberryPI/OPenELEC is voor een habbekrats geregeld.

• beerse
Voor de liefhebbers van de vorige versie: qnap heeft voor sommige nas-en firmware 3.8.4 Build 816 uitgebracht.

Zelf draai ik 4.0.2 en krijg duidelijk geen update/upgrade (downgrade). Maar ik had hier wel wat discussie over verwacht.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

XBMC draait nog niet vlekkeloos op de TS-69. Genoeg over te lezen op het Qnap forum en voorlopig komen ze niet verder dan versie 11. Daarnaast zou ik zelf geen nas in de woonkamer willen...die ga je toch horen. Niet als je iets aan het kijken bent maar als alles uitstaat in de woonkamer, dan hoor je de fan draaien. Mocht je toch voor een alles in 1 oplossing gaan, de TS-70 modellen komen binnenkort uit...zullen duurder zijn (waarschijnlijk geen 2-bay) maar waarschijnlijk wel met XBMC 12. Eventueel kan je kijken naar een Asustor..die heeft ook een hdmi uitgang en staat vandaag ook op tweakers

nieuws: Asustor kondigt nieuwe instap-nas-systemen aan

beeldaandemuur

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 19:53
Zit zelf ook te twijfelen over de aanschaf van een Nas:

Qnap TS-412 NAS server

of

Synology DS412+ DiskStation

Maargoed, het prijsverschil pleit voor de Qnap. Ben helemaal nieuw wat betreft het werken met een NAS. Ik hoor dat de software van Synology gemakkelijker is?

Hoe verhouden deze twee qua performance.

Het is in eerste plaats bedoeld als backup voor fotografie en film (heb er een bedrijf in, dus dat is gewoon erg belangrijk, nu teveel gehannes met usb schijven).

In de tweede plaats lijkt het met handig om het als downloadserver te gebruiken, sab/couchpotato/sickbeard

In de derde plaats de mogelijkheid om misschien zelf een site te hosten (heb glasvezel en wil de voor en nadelen daar van wel eens uitzoeken). Heb op het moment een wordpress site.

Wie heeft goed advies voor mij :)

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Vergeet de TS-412, dit is een oud model met 256 MB DDR2 geheugen en een Marvel 1.2 GHz processor...daar ga je spijt van krijgen.

Edit: Of bedoel je de TS-421?

Kijk ook even naar de TS-469L :)

[ Voor 21% gewijzigd door KL643 op 18-09-2013 11:22 ]

beeldaandemuur

Verwijderd

KL643 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:18:
Vergeet de TS-412, dit is een oud model met 256 MB DDR2 geheugen en een Marvel 1.2 GHz processor...daar ga je spijt van krijgen.

Edit: Of bedoel je de TS-421?

Kijk ook even naar de TS-469L :)
De TS-412 heb ik. Voldoet aardig als je niet teveel zware dingen erop draait. Ik heb er nu sabnzbd, sickbeard en autosub op draaien, verder niks. Dat performt prima. Maar, bijv. CouchPotato performt niet, photo center is ook te traag.
Hangt er dus vanaf wat je er mee wil, maar er zijn inderdaad snellere / betere alternatieven.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

De TS-412 zal eerder e.o.l. zijn..daarnaast een DS412+ vergelijken met een TS-412 is appels met peren vergelijken. De TS-421 komt dichter in de buurt en ga er ook vanuit dat DarkShadow deze bedoelt. Wil je betere performance en future proof dan is de TS-469L in interessante optie (€18,- euro duurder dan de DS412+).

beeldaandemuur

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:41
Ik zit hier even met een vraagje. Wij hebben altijd een Qnap Viostor 2008 Pro gebruikt voor camera opslag. Nu is deze echter vervangen door een zwaardere Surveilance nas en is de Qnap 2008 Pro overbodig en uitgefaseerd.

Nu ben ik aan het kijken of ik deze storage NAS kan opzetten naar een normale NAS. Weet iemand toevallig of dit kan met normale firmware of dat er mogelijk ombouw hacks zijn om dit mogelijk te maken? De hardware is namelijk eigenlijk te goed (Atom 2-Bay NAS) om zomaar weg te doen.

Verwijderd

Ik heb al jaren een QNAP 219P met 2x WD Green 15 EARS HD, maar eentje geeft fouten.
vandaag een WD RED 2 TB gekocht en geplaatst, maar deze wilt niet formateren.
de status van de nieuwe HD is goed, maar inactief.

Ik weet het niet meer graag hulp!

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
RRacing, al contact gehad met Qnap?

Niet via mail of forum, maar bellen?

Die gasten zijn erg goed, hebben me uitstekend geholpen toen een firmware-update mislukt was.

Frag_majeuR

• pitchdown
Firmware 4.0.3 is uit.

Moet zeggen dat de firmware van Qnap toch wel heel goed in elkaar zit.
Ik gebruik deze op een Qnap 869 Pro. Draait als een trein.

• pitchdown
pitchdown schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:12:
Firmware 4.0.3 is uit.

Moet zeggen dat de firmware van Qnap toch wel heel goed in elkaar zit.
Ik gebruik deze op een Qnap 869 Pro. Draait als een trein.
Iemand die al succesvol heeft geupgrade naar 4.0.3 ?

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Vanmorgen mijn qnap ts-469 pro succesvol geupdate van 4.0.2 naar 4.0.3 :)
Pagina: 1 ... 35 ... 67 Laatste