Verwijderd
kan ik elk willekeurig merk geheugen in de nas doen??
zolang het maar ddr3 1333mhz en max 2GB
heb nog een samsung stripje van de oude laptop.
Hoe bevalt deze?
Draai deze qnap voor ESXi-omgeving i.c.m. NFS
Performance van NFS is laatste tijd wel wat ingezakt naar ca 50 Mb Lezen en 80 Mb schrijven.
Zijn er nog tweakers die ervaring hebben met deze combinatie?
Een firmware update kan onmogelijk bad sectors veroorzaken. De harddisk was sowieso al brak, en dat kan gedetecteerd zijn dankzij de update-actie.RoyK schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:06:
ik skip sowieso de nieuwe firmware. De recente update die ik heb gedaan veroorzaakte ook zeer waarschijnlijk de bad sectors op mijn middels overleden HDD. Direct na de firmware update had ik de bad sector melding.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
3.8.3 gister geinstalleerd. Tot zover geen issues, alles werkt door zoals voorheen. Heb een TS-419P II, gebruik hem ook voor Hyper-V middels iSCSI. Merk verder ook geen performance issues zoals jij aangeeft..pitchdown schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:44:
Heeft iemand de nieuwe firmware van gisteren al geïnstalleerd?
Hoe bevalt deze?
wellicht is dat het. Na de firmware was het probleem direct aanwezig. Ik heb het op meer forums gelezen. Dus misschien is de software beter geworden in het vinden van bad sectors.Exirion schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:56:
[...]
Een firmware update kan onmogelijk bad sectors veroorzaken. De harddisk was sowieso al brak, en dat kan gedetecteerd zijn dankzij de update-actie.
De software kan geen bad sectors creëren?
Ik heb een QNAP TS-219P+ met daarop onder andere SABnzbd draaien. Ik haal maximaal rond de 3 MB/s met downloaden terwijl ik met SABnzbd direct op de laptop ruim 5 MB/s haal. Zit ik simpelweg aan de max van de NAS of zie ik iets over het hoofd?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Lijkt me, zoals ik al vaker genoemd heb, een CPU-probleem. Probeer wat minder threads in SABnzbd en zoek naar de balans tussen het aantal threads en de downloadsnelheid.FeaR schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:39:
Snelle vraag:
Ik heb een QNAP TS-219P+ met daarop onder andere SABnzbd draaien. Ik haal maximaal rond de 3 MB/s met downloaden terwijl ik met SABnzbd direct op de laptop ruim 5 MB/s haal. Zit ik simpelweg aan de max van de NAS of zie ik iets over het hoofd?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Sorry voor als het al genoemd was hier. Normaal ben ik wel van het zoeken, maar UPC werkt even niet meer waardoor ik wat ongeduldig benRoom42 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:47:
[...]
Lijkt me, zoals ik al vaker genoemd heb, een CPU-probleem. Probeer wat minder threads in SABnzbd en zoek naar de balans tussen het aantal threads en de downloadsnelheid.
Je kunt nog overwegen om nzbget te gebruiken, is wat ARM CPU vriendelijker dan sabnzbd en haal je je max beter. Neem dan wel de 10 versie (of 11 testing), deze is GUI vriendelijker dan de 0.7 versie uit de officiële qpkg repository.FeaR schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:02:
[...]
Sorry voor als het al genoemd was hier. Normaal ben ik wel van het zoeken, maar UPC werkt even niet meer waardoor ik wat ongeduldig benMaar heb nu zes threads en dan kom ik op 4.5 MB/s. Meer dan acceptabel voor nu. Ik wil ooit wel een nieuwere NAS (meer bays), maar nieuwe TV heeft prio. Maar weet ik in ieder geval dan ik zeker naar een Intel Atom Dual moet voor dat model. Thanks voor het snelle antwoord in ieder geval
Je kan in de QNAP interface kijken wat het CPU gebruik is op het moment dat je download (System Status -> Resource Monitor). Op deze manier kun je even snel verifieren of het de CPU is die de beperkende factor is.FeaR schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:02:
[...]
Sorry voor als het al genoemd was hier. Normaal ben ik wel van het zoeken, maar UPC werkt even niet meer waardoor ik wat ongeduldig benMaar heb nu zes threads en dan kom ik op 4.5 MB/s. Meer dan acceptabel voor nu. Ik wil ooit wel een nieuwere NAS (meer bays), maar nieuwe TV heeft prio. Maar weet ik in ieder geval dan ik zeker naar een Intel Atom Dual moet voor dat model. Thanks voor het snelle antwoord in ieder geval
Bij mij zit het CPU gebruik ook op 100% als ik met SABnzbd download (ts419P II). Zit op zo'n moment dan ook rond de 3-4 mb/s. Als SABnzbd dan tegelijkertijd nog gaat repairen zakt de snelheid helemaal weg.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Op het werk hier hebben wij hier twee TS-669Pro apparaten staan om back-ups op weg te schrijven naar een iSCSI lun. Van deze lun's worden ook weer back-ups gemaakt met de in de webinterface ingebouwde functie daarvoor.
Die back-ups mislukken echter de helft van de keren..dan blijft hij op een willekeurig percentage hangen. De operatie is vervolgens ook niet te stoppen:
Deze back-up wordt weggeschreven naar een externe USB3 schijf. Een back-up wegschrijven naar een netwerkmap werkt ook niet. Buiten dat er knullige fouten in het systeem zitten (zo moet je de inloggegevens invoeren als 'DOMEIN\\Gebruiker' i.p.v. gewoon 'DOMEIN\Gebruiker') werkt het ook gewoon niet. Hij maakt een bestand aan van 12MB en doet vervolgens niets meer en blijft hangen op 'Proccessing 0%'.Warning !! Unknown error occurred due to invalid operation or lack of required information. (3)
Het is inmiddels een week of 5/6 geleden dat ik een support formulier heb ingevuld. Daar heb ik nooit een reply op gekregen. Ik heb het via de leverancier van het apparaat moeten spelen om hulp van QNAP te krijgen. Die heeft er nu een paar weken geleden mee lopen spelen (waarna ik het apparaat twee keer moest resetten, omdat meneer geen contact meer kon krijgen) waarna het een tijdje goed ging. Inmiddels gaat het weer helemaal fout en zelfs de leverancier kan nu geen contact meer krijgen met QNAP
Alle lof voor onze leverancier - hun support is gewoon uitstekend - maar die van QNAP is niet zo best.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik i.i.g. niet
http://www.deyterra.com
Nou ik heb de sprong gewaagdrally schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:26:
Ben benieuwd wie er zo dapper is om de 4.0.0 versie durven te proberen...
Ik i.i.g. niet
Ik weet alleen niet wat er onderhuids veranderd is. Of bijvoorbeeld alle security fixes van packages ook uiterold zijn naar nieuwe versies. Of er bijvoorbeeld een nieuwere NFS server in zit.
[ Voor 14% gewijzigd door Senaxx op 16-05-2013 11:33 ]
Het is al bekend geworden dat de ARM uitvoering een tien jaar oude openssl heeft en de x86 een zes jaar oude openssl.Senaxx schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:33:
[...]
Nou ik heb de sprong gewaagden ziet er goed uit moet ik zeggen. Werkt vloeiend op een desktop. Opties zitten goed in elkaar. Was niet zo blij dat er standaard weer QPKG's geinstalleerd en geactiveerd worden (Photo station, video station) Maar het lijkt er op dat het nu iets beter te managen is. Je kan nu bijvoorbeeld de media library goed uitzetten.
Ik weet alleen niet wat er onderhuids veranderd is. Of bijvoorbeeld alle security fixes van packages ook uiterold zijn naar nieuwe versies. Of er bijvoorbeeld een nieuwere NFS server in zit.
Nou... ik heb ook het 1 en andere gelezen, en tot nu toe lijkt het er op dat ze alleen een mooie nieuwe GUI hebben gemaakt, en nieuwe mobiele apps hebben ontwikkeld. Maar nog steeds niet alles optioneel. Download server kan nog steeds niet uitgeschakeld worden. Photo en Video wel. En library kan ook gewoon uitgezet worden.4POX schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:26:
[...]
Het is al bekend geworden dat de ARM uitvoering een tien jaar oude openssl heeft en de x86 een zes jaar oude openssl.
Maar zoals het er nu naar uitziet zijn er geen packages geupdate
Grafisch
Nieuwe GUI met widgets en snelkoppelingen en 3 dashboards
Nieuwe file manager, die zwaar afhankelijk is van je media library voor thumbs en previews
Nieuw Photostation (heb ik meteen uit gezet)
Nieuw Music Station (meteen uitgezet)
Maar ik zie in de changelog niets over bepaalde packages die geupdate zijn
[ Voor 25% gewijzigd door Senaxx op 16-05-2013 13:32 ]
De meeste modules zijn al jaren niet meer bijgewerkt... Ik heb nu een QNAP staan, maar ik overweeg serieus of dat geen Synology moet gaan worden. Die lijken gewoon verder qua product development en updates.
http://www.deyterra.com
ts-509 model hier
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Verwijderd
nohup werkt standaard niet op een QNAP zonder het installeren van extra packages. Ik gebruikte nohup ook in het begin veel, maar meeste programma's hebben gewoon een deamon mode en heb ik no-hup niet meer nodig. Ik wil juist van een QNAP overstappen naar een Synology. Ik vindt het echt slecht wat QNAP met zijn nassen doet, en alleen uiterlijk bijwerkt behalve de core zelf.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:48:
Ik ben op dit forum beland omdat ik mogelijkerwijs wil overstappen van Synology naar QNAP. Op de Synologies is namelijk BusyBox geimplementeerd als light-weight linux footprint. Het nadeel van deze Busybox versie die door Synology is geimplementeerd is dat het nohup commando niet goed werkt en ook het cp commando heeft zo zijn eigen eigenaardigheden. Ik wil daarbij geen extra packages installeren om dit probleem op te lossen. Ik vind dat iedere NAS leverancier deze basis commandos gewoon goed moet hebben. Weet iemand toevallig wat voor Linux of Busybox versie er op de QNAPs gebruikt wordt?
Iemand enig idee? Kom op Google wel het e.e.a. (los van Qnap) tegen maar de aangedragen oplossingen zijn vooral veel Unix commando's op de terminal, waarvan ik geen idee heb wat ze doen en of dat ook voor mijn probleem gaat helpen. Zou ik dit (laatste post) moeten proberen?Something wrong with the volume's CNID DB, using temporary CNID DB instead.Check server messages for details!
Verder is dit m'n laatste Qnap. Toen ik em kocht had ik het idee dat Qnap en Synology op gelijk niveau stonden maar de laatste tijd heb ik steeds vaker problemen met m'n Qnap. Hele reden dat ik em kocht was juist dat ik een probleemloos apparaat had wat weggezet kon worden zonder omkijken. Toen Time Machine omgevallen was hadden ze dat bij Synology ook veel sneller weer gefixed.
Ik vind het belachelijk dat ik dit soort problemen met vage Unix shit zou moeten verhelpen met alle risico's van dien. Qnap moet in zo'n geval een nieuwe firmware of een kleinere package met fix uitbrengen die je via webinterface kan laten uitvoeren.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ja toevallig wel..KL643 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:57:
@ Glashelder, heb je het ook geprobeerd via qnapskype? http://www.qnap.com/en/index.php?sn=851
Vervolgens nooit meer wat gehoord“sorry, I'm occupied...is it possible to wait?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
De shares werken overigens wel alleen krijg je dus een melding bij het openen.Ethirty schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 00:44:
Blij dat je het meld. Ik ben recent pas overgestapt op een Mac, dus snap nog helemaal niks van het OS. Laat ik mooi die update naar 3.8.3 nog even zitten. Alles werkt nu zoals het nu is. Updaten om te updaten ben ik al heel lang geleden mee opgehouden.
Mag ik daaruit opmaken dat je gewoon standaard Kingston 2GB DDR3 1333-MHz SODIMM (204 Pins) in de QNAP kan stoppen? De 150 dollar die QNAP zelf vraagt voor 2GB is wel erg veel van het goede. Kan ik mijn TS-469 Pro meteen zetten op 3GB.Ethirty schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:42:
[...]
Voor die €19 was die 2GB extra een nobrainer.
Vandaag een pakketje, de NAS is binnen. Nog geen discs, maar vind het nu al een tof ding met dat display:
[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 17-05-2013 17:42 ]
Ik heb gezocht, maar kan zo snel niet terug vinden wat ik er precies in geprikt heb. Maar er gaan standaard modules in. Of in een 469 hetzelfde gaat als een 459 durf ik niet te zeggen.FeaR schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:46:
Mag ik daaruit opmaken dat je gewoon standaard Kingston 2GB DDR3 1333-MHz SODIMM (204 Pins) in de QNAP kan stoppen? De 150 dollar die QNAP zelf vraagt voor 2GB is wel erg veel van het goede. Kan ik mijn TS-469 Pro meteen zetten op 3GB.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
1
2
3
4
5
6
7
8
| [~] # df -h Filesystem Size Used Available Use% Mounted on /dev/ram0 32.9M 15.7M 17.2M 48% / tmpfs 32.0M 324.0k 31.7M 1% /tmp /dev/sda4 356.5M 309.2M 47.3M 87% /mnt/ext /dev/md9 509.5M 114.7M 394.7M 23% /mnt/HDA_ROOT /dev/md0 2.7T 85.9G 2.6T 3% /share/MD0_DATA tmpfs 32.0M 0 32.0M 0% /.eaccelerator.tmp |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| [~] # cat /proc/mdstat
Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid6] [raid5] [raid4]
md2 : active raid1 sdb2[2] sda2[0]
530048 blocks [2/1] [U_]
resync=DELAYED
md0 : active raid1 sda3[0] sdb3[1]
2928697556 blocks super 1.0 [2/2] [UU]
[==========>..........] resync = 51.2% (1500415616/2928697556) finish=2551.2min speed=9330K/sec
md13 : active raid1 sda4[0] sdb4[1]
458880 blocks [2/2] [UU]
bitmap: 0/57 pages [0KB], 4KB chunk
md9 : active raid1 sda1[0] sdb1[1]
530048 blocks [2/2] [UU]
bitmap: 2/65 pages [8KB], 4KB chunk
unused devices: <none> |
De speed varieert tussen 9mb/s en 3 mb/s. Dit lijkt me veel te langzaam. Iemand hier al eens eerder tegenaan gelopen? Snap sowieso niet waarom zo langzaam, met zo weinig data en waarom die dat doet.
#team_UTC+1
Dit is het commando, de waarde kan je veranderen op het laatst kan de cup het gewoonweg niet meer aan.
Verwijderd
Nu lees ik echter op het Qnap forum dat de beveiliging van deze openvpn van Qnap bedroevend slecht is omdat ze een SSL library gebruiken van 10 jaar geleden? Iemand enig idee of dat waar is en wanneer we evt een update kunnen verwachten?
qnap belooft al twee jaar dat de volgende update het krijgt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:37:
Ik heb onlangs een openvpn verbinding werkend gekregen naar mijn Qnap 219p+
Nu lees ik echter op het Qnap forum dat de beveiliging van deze openvpn van Qnap bedroevend slecht is omdat ze een SSL library gebruiken van 10 jaar geleden? Iemand enig idee of dat waar is en wanneer we evt een update kunnen verwachten?
Het is een cirkel.
1. Nieuwe versie komt uit.
2. Users boos omdat openssl niet is bijgewerkt
3. Qnap zegt dat het in de volgende versie komt.
4. Gebruikers geloven het en het is weer stil op het forum.
5. goto 1
Om mezelf even te quoten want er is inmiddels een vervolg op.Glashelder schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:53:
Ik ben teleurgesteld in QNAP.
Op het werk hier hebben wij hier twee TS-669Pro apparaten staan om back-ups op weg te schrijven naar een iSCSI lun. Van deze lun's worden ook weer back-ups gemaakt met de in de webinterface ingebouwde functie daarvoor.
Die back-ups mislukken echter de helft van de keren..dan blijft hij op een willekeurig percentage hangen. De operatie is vervolgens ook niet te stoppen:
[...]
Deze back-up wordt weggeschreven naar een externe USB3 schijf. Een back-up wegschrijven naar een netwerkmap werkt ook niet. Buiten dat er knullige fouten in het systeem zitten (zo moet je de inloggegevens invoeren als 'DOMEIN\\Gebruiker' i.p.v. gewoon 'DOMEIN\Gebruiker') werkt het ook gewoon niet. Hij maakt een bestand aan van 12MB en doet vervolgens niets meer en blijft hangen op 'Proccessing 0%'.
Het is inmiddels een week of 5/6 geleden dat ik een support formulier heb ingevuld. Daar heb ik nooit een reply op gekregen. Ik heb het via de leverancier van het apparaat moeten spelen om hulp van QNAP te krijgen. Die heeft er nu een paar weken geleden mee lopen spelen (waarna ik het apparaat twee keer moest resetten, omdat meneer geen contact meer kon krijgen) waarna het een tijdje goed ging. Inmiddels gaat het weer helemaal fout en zelfs de leverancier kan nu geen contact meer krijgen met QNAP
Alle lof voor onze leverancier - hun support is gewoon uitstekend - maar die van QNAP is niet zo best.
QNAP beweert nu dat de USB schijf 2x zo groot moet zijn als de LUN waarvan je een back-up maakt (in mijn geval dus 7TB). Volgens mij probeert QNAP er gewoon makkelijk vanaf te komen. Van tijd tot tijd lukt de back-up immers wel. Als er echt 2x zoveel ruimte nodig was zou de back-up altijd moeten mislukken. Daarnaast vraag ik me nog altijd af waarom je 2x zoveel ruimte nodig hebt?
Hoe denken jullie hierover? Excuus of zit er logica in?
#team_UTC+1
Ik herken dit niet alleen van qnap :-p4POX schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:58:
[...]
qnap belooft al twee jaar dat de volgende update het krijgt.
Het is een cirkel.
1. Nieuwe versie komt uit.
2. Users boos omdat openssl niet is bijgewerkt
3. Qnap zegt dat het in de volgende versie komt.
4. Gebruikers geloven het en het is weer stil op het forum.
5. goto 1
De IT staat dagelijks bol van info waar de oplossing altijd in de volgende versie zit.
Ik kan dit ook altijd maar moeilijk accepteren, maar het is idd een pain in the ass-verhaal van de IT.
Ik draai momenteel 3.7.3. En hoor dat er mensen zijn die problemen hebben met 3.8.3 en disks die in standby gaan. En dat gebruik ik veel.
Ik vraag me ook af of de performance wel verbeterd is. Hoorde ook geluiden dat 3.8.x trager was tm 3.8.2.
Rede om te upgraden is veiligheid en eventuele lekken die gedicht zijn in de firmware. En eventueel betere performance. En dat dit de laatste grote update is voor 4.0 waar ik op dit moment nog helemaal geen interesse in heb vanwegen de nieuwe UI.
Ik heb al een beetje gezocht maar kan niet veel mensen vinden die deze twee versies naast elkaar getest hebben.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Het in RAID 5 zetten van de HDD's ging vlotter dan het indexeren van 1 x 1,5TB op mijn QNAP TS-219P+. Heb nu 8.3TB over die ik mag gaan vullen. Maar wat een vooruitgang ten opzichte van de TS-219P+. Alles werkt gewoonweg veel sneller. Ook SABnzbd staat nu vrolijk op de volle 5.0 MB/s die mijn nieuwsserveraccount aan kan. Kan nog een upgrade doen zodat ik de volle 6 MB/s kan gebruiken die mijn internetlijn biedt, maar 1 MB/s vrij om nog wat te surven op het net is ook wel fijn. Al met al zeer content
Ook lekker is om even snel op het werk een VPN te maken en wat downloads klaar te zetten. Kom je thuis, staat alles al klaar
#team_UTC+1
Sowieso is het dedupen van data een nachtmerrie. Ik blijk heel veel dubbel te hebben, ipv moven heb ik kennelijk veel gekopieerd en vergeten te verwijderen tijdens het overzetten, waardoor data soms nu op 3 plekken staat
[ Voor 46% gewijzigd door Ethirty op 23-05-2013 22:55 ]
#team_UTC+1
Dat was voor mij de reden om een NAS te kopen. En dat de vrije ruimte ook veel overzichtelijk is. Hiervoor had ik vier losse schijven aan een router hangen. Ik had dingen dubbel. Regelmatig was ik data aan het moven omdat ik op een schijf te weinig ruimte had.Ethirty schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:53:
Sowieso is het dedupen van data een nachtmerrie. Ik blijk heel veel dubbel te hebben, ipv moven heb ik kennelijk veel gekopieerd en vergeten te verwijderen tijdens het overzetten, waardoor data soms nu op 3 plekken staat
Ik zou niet meer zonder NAS willen
*OfftopicFeaR schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:41:
Misschien moet ik nog wat meer met de NAS gaan doen, want zo'n rappe NAS alleen gebruiken voor opslag van multimedia is ook zo wat. Al ben ik wel benieuwd hoe snel iets als Logitech Media Server nu zal werken en indexeren. Maar voordat ik dat ga doen ga ik eerst alle album-art goed zetten, had alles op 500 x 500 maar wil toch naar iets van 1500 x 1500 of hoger. Zeker nu je meer en meer Full HD-tablets krijgt voor de bediening.
Houdt er met Album Art wel rekening mee dat niet alle apparaten ook die grote resoluties aan kunnen.
Ik kwam er met mijn Sonos achter dat vrijwel geen van mijn albums de art had terwijl er deze wel degelijk in zat/zit.
Dit bleek aan de te grote (qua pixels) album art bestanden te liggen. Heb niet meer precies uitgezocht hoe groot ze precies mochten zijn, maar toen ik de album art had aangepast naar 500x500 ipv 1280x1280 werkte deze wel weer en werden ze weergegeven.
Nogmaals; Dit was bij Sonos het geval. (sowieso een apparaat met wat flinke terkortkomingen voor die prijs
Mijn muziek van de laatste maanden heeft al albumart van soms 2000 x 2000 en dat slikt de Squeezebox. Dus op dat punt hoef ik me gelukkig geen zorgen te makenkraz247 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:38:
[...]
Houdt er met Album Art wel rekening mee dat niet alle apparaten ook die grote resoluties aan kunnen.
Ik kwam er met mijn Sonos achter dat vrijwel geen van mijn albums de art had terwijl er deze wel degelijk in zat/zit.
http://forum.qnap.com/vie...&t=60066&start=45#p343358 updated OpenSSL in nieuwe QTS 4.0.0 Beta firmware.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:37:
Ik heb onlangs een openvpn verbinding werkend gekregen naar mijn Qnap 219p+
Ik heb een qnap TS239pro+ ( intel core ) waarop ik graag cacti wil installeren.
Nu heb ik een database aangemaakt cacti gekopieerd in de mijn /share/Web dir en ik zie dat hij connect met de database, maar ik krijg geen webpage te zien al. Dus als ik naar http://mijnip/cacti ga blijft na het laden de webpage wit.
Kan iemand mij helpen, wat dit zou kunnen zijn ?
[ Voor 5% gewijzigd door niika op 29-05-2013 14:09 ]
HD Standby werkt gelukkig goed na de update.
Schrijf snelheden zijn niet echt hoger geworden. Lees snelheden zijn wel iets van 10% hoger geworden. Leuk mee genomen maar vooral schrijven gaat bij deze nas wat aan de trage kant. Mja je kant niet alles hebben
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
#team_UTC+1
waar haal je die vandaan dan? Want op het forum zie ik alleen 4.0.0Ethirty schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:42:
Iemand toevallig al ervaring met de nieuwe 4.0.1 firmware die per vandaag beschikbaar is voor veel van de oudere modellen?
ow, op hun officiele forum staat die
[ Voor 6% gewijzigd door donald_dick op 06-06-2013 19:31 ]
Ik heb zelf momenteel niet de beschikking over mijn QNAP, maar ben erg benieuwd naar de veranderingen.
[ Voor 57% gewijzigd door Ethirty op 06-06-2013 20:31 ]
#team_UTC+1
Maar laat ik mijn vraag dan duidelijker stellen: hoe bevalt de nieuwe 4.0x interface en hoe is de stabiliteit van de firmware? Nog issues gehad?
#team_UTC+1
Na 20 uur gebruik en t.o.v. 3.8.x op mijn 412:Ethirty schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:33:
Maar laat ik mijn vraag dan duidelijker stellen: hoe bevalt de nieuwe 4.0x interface en hoe is de stabiliteit van de firmware? Nog issues gehad?
- Geen issues
- Layout is even wennen, wel makkelijk dat je icons op je desktops kan zetten. Alles is overzichtelijker
- Desktop layout geeft goede info (na een nacht meteen een melding van 43 unauthorized login attempts)
- Geen crashes
- Geen instabiliteit tot nu toe
- Lijkt geen extra strain op de CPU te eggen, echter is zit remote vanuit het buitenland te werken.
On a side note:
Iemand die me kan uitleggen wat ik fout doe met myQNAPCloudConnect:
- Ik heb de poort 1194 open (openVPN)
- ik ben geregistreerd bij myQNAPcloud
- Bij het inloggen via myQNAPCloudConnect krijg ik de melding "Er kan geen verbinding worden gemaakt. Controleer of u een Internetverbinding heeft, en dat de PPTP VPN-server op de NAS is ingeschakeld"
- Volgens mij (en de NAS) is de PPTP VPN-server ingeschakeld.
Iemand een idee?
Nou, mijn SMNP grafieken laten wat anders zien. Mijn single core maakt overuren zodra de webinterface staan.nosehook schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:48:
- Lijkt geen extra strain op de CPU te eggen, echter is zit remote vanuit het buitenland te werken.
Iemand een idee?
Welke NAS heb je dan?donald_dick schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:03:
[...]
Nou, mijn SMNP grafieken laten wat anders zien. Mijn single core maakt overuren zodra de webinterface staan.
PPTP VPN is niet hetzelfde als OpenVPN.nosehook schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:48:
[...]
On a side note:
Iemand die me kan uitleggen wat ik fout doe met myQNAPCloudConnect:
- Ik heb de poort 1194 open (openVPN)
- ik ben geregistreerd bij myQNAPcloud
- Bij het inloggen via myQNAPCloudConnect krijg ik de melding "Er kan geen verbinding worden gemaakt. Controleer of u een Internetverbinding heeft, en dat de PPTP VPN-server op de NAS is ingeschakeld"
- Volgens mij (en de NAS) is de PPTP VPN-server ingeschakeld.
Iemand een idee?
Daarnaast werkt PPTP VPN alleen op poort 1723.
Zie ook http://www.qnap.com/go/pptp.html
Ben bang dat dit betekend dat mijn NAS gehackt is. Heeft iemand nog briljante ideeen of kan ik alles gaan resetten naar factory standard en opnieuw configureren en ben ik alles kwijt?
Je kunt de disks verwijderen, dan een factory reset uitvoeren en vervolgens de disks weer terug plaatsen toch?nosehook schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:07:
Ik kan sinds vanochtend niet meer als administrator inloggenguest accounts werken nog wel...
Ben bang dat dit betekend dat mijn NAS gehackt is. Heeft iemand nog briljante ideeen of kan ik alles gaan resetten naar factory standard en opnieuw configureren en ben ik alles kwijt?
HMMM zal ik eens naar kijken, gaat ie dan terug naar factory instellingen mbt admin wachtwoorden enzo en hoef ik niet alles kwijt te zijn? Ben ik zeker wel mijn logs kwijt en weet ik niet wie of wat heeft gehackt...ruitech schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:15:
[...]
Je kunt de disks verwijderen, dan een factory reset uitvoeren en vervolgens de disks weer terug plaatsen toch?
Thnx voor de tip!
Basic system reset (3 sec)
After pressing the reset button for 3 seconds, a beep sound will be heard. The following settings will be reset to default:
• System administration password: admin.
• TCP/IP configuration: Obtain IP address settings automatically via DHCP.
• TCP/IP configuration: Disable Jumbo Frame.
• TCP/IP configuration: If port trunking is enabled (dual LAN models only), the port trunking mode will be reset to “Active Backup (Failover)”.
• System port: 8080 (system service port).
• Security level: Low (Allow all connections).
• LCD panel password: (blank)*.
• VLAN will be disabled.
• Service binding: All NAS services run on all available network interfaces.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).
Deze is al van een hele tijd geleden en op zich heb ik hier geen oplossing voor kunnen verzinnen dus ga ik er maar vanuit dat de schijven altijd ratelen. Niets aan te doen lijkt het wel.dread schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:50:
QNAP TS-412
Laatste firmware
Mijn Qnap maakt altijd een ratelende herrie. Ook als ik hem niet gebruik.
WINS en Twonkeaymedia staan uit.
Dit heb ik al nagelopen :
http://www.claus-henning....ow_To/Enable_HDD_SpinDown
Alle dingen die een spindown kunnen verhinderen heb ik uitgezet.
Misschien is het normaal maar ik kan me niet herinneren dat hij de hele tijd stond te loeien.
Iemand nog tips?
Wat me echter heel erg stoort is dat als ik mijn NAS via mijn laptop wil benaderen het altijd heel erg lang duurt.
Ik heb enkel netwerkkoppelingen gemaakt aan driveletters. Dus als ik op mijn laptop een mapje op de NAS benader dan zie ik gewoon de balk bovenin langzaam groen worden (hij is dus aan het zoeken) en dat duurt wel minuten.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alles supersnel kan benaderen?
NAS staat gewoon thuis en is verbonden via upt aan de horizon modem-router.
Laptop benadert de NAS via wifi.
Iemand de verlossende tip? Of info op internet waar ik me verder kan verdiepen?
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Weet je zeker dat het geluid van je harde schijven komt? De vertraging heb ik alleen als mijn harde schijven in slaap zijn gevallen. Wel eens naar de ventilator gekeken, of geluisterd?dread schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:21:
[...]
Deze is al van een hele tijd geleden en op zich heb ik hier geen oplossing voor kunnen verzinnen dus ga ik er maar vanuit dat de schijven altijd ratelen. Niets aan te doen lijkt het wel.
Wat me echter heel erg stoort is dat als ik mijn NAS via mijn laptop wil benaderen het altijd heel erg lang duurt.
Stel ik koop nu een Qnap TS-469L met 2x3 TB WD Red's (raid 1), mocht ik nu die 3 TB vol hebben, en ik zou er 2x 3TB schijven bij plaatsen, kan ik die hele configuratie omzetten naar raid 5, of moet ik dan eerst mijn data backuppen?
Ventilator doet het gewoon ja. Ik voel de wind er langs de achterkant uitkomen. Ik denk niet dat de schijven hier nog in slaap vallen.drfruit schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:03:
[...]
Weet je zeker dat het geluid van je harde schijven komt? De vertraging heb ik alleen als mijn harde schijven in slaap zijn gevallen. Wel eens naar de ventilator gekeken, of geluisterd?
Hoewel ik dit nu tip de ratelende schijven opeens stil zijn. Echt niet te geloven...
Ik had nu de network discovery service uitgezet en alle ratelende schijven en traagheid is volledig weg!
[ Voor 9% gewijzigd door dread op 11-06-2013 18:17 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Ja dit kan. Maar het is altijd verstandig om een backup te hebben voor het geval er iets mis gaat (stroomstoring, schijf fout, etc)Totaalgeflipt schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:27:
Kan iemand mij uitleggen hoe het volgende werkt;
Stel ik koop nu een Qnap TS-469L met 2x3 TB WD Red's (raid 1), mocht ik nu die 3 TB vol hebben, en ik zou er 2x 3TB schijven bij plaatsen, kan ik die hele configuratie omzetten naar raid 5, of moet ik dan eerst mijn data backuppen?
#team_UTC+1
Helder. En moeten het dan ook exact dezelfde schijven zijn?Ethirty schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:39:
[...]
Ja dit kan. Maar het is altijd verstandig om een backup te hebben voor het geval er iets mis gaat (stroomstoring, schijf fout, etc)
#team_UTC+1
Ik neem aan dat je op een windows laptop werkt? Waarschijnlijk is het een kwestie van het resolven van adressen. Als een \\<ipadres> ingeeft dan worden de gedeelde mappen waarschijnlijk wel direct weergegeven.dread schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:21:
[...]
Ik heb enkel netwerkkoppelingen gemaakt aan driveletters. Dus als ik op mijn laptop een mapje op de NAS benader dan zie ik gewoon de balk bovenin langzaam groen worden (hij is dus aan het zoeken) en dat duurt wel minuten.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alles supersnel kan benaderen?
NAS staat gewoon thuis en is verbonden via upt aan de horizon modem-router.
Laptop benadert de NAS via wifi.
Iemand de verlossende tip? Of info op internet waar ik me verder kan verdiepen?
Ik zou als je geen Windows Server thuis hebt staan de NAS instellen als WINS server

De bovenste optie moet aangevinkt zijn. Daarna kiezen voor 'toepassen' en na een aantal minuten eens kijken of de NAS nu sneller gevonden kan worden.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).
Maar ik moet ook de Microsoft networking aan hebben staan toch?

En daarnaast dus enkel een vinkje bij winsserver.
Heb jij nog een idee om mijn ratelende schijven eens tot rust te brengen? Ik heb zowat alle services uitgeschakeld.
[ Voor 33% gewijzigd door dread op 12-06-2013 14:51 ]
Het ratelen van de schijven wordt veroorzaakt door een proces welke de harde schijf aanspreekt. Hier staat een handleiding die er vrij goed op in gaat: http://www.claus-henning....ow_To/Enable_HDD_SpinDown
Ik zie dat je dit inmiddels zelf al had gevonden..
Kun je eens de uitvoer van crontab -L laten zien?
En kijk eens naar dit script: http://wiki.qnap.com/wiki...hard_drives_from_spindown
[ Voor 48% gewijzigd door miniBSD op 12-06-2013 16:29 ]
# m h dom m dow cmd
0 4 * * * /sbin/hwclock -s
0 3 * * * /sbin/vs_refresh
0 3 * * 0 /etc/init.d/idmap.sh dump
0 3 * * * /bin/rm -rf /mnt/HDA_ROOT/twonkymedia/twonkymedia.db/cache/*
0 3 * * * /sbin/clean_reset_pwd
0-59/15 * * * * /etc/init.d/nss2_dusg.sh
29 * * * * /sbin/qddns_check 2>/dev/null
4 3 * * 3 /etc/init.d/backup_conf.sh
[~] #
Ik heb de link gevolgd en de instructies uitgevoerd.
Hij gaf dit als resultaat maar putty houdt niet alles bij want er kwam veel meer informatie uit?
Kan ik onderstaande code in een intern venster zetten of zo (code-venster?) want nu wordt het wel erg lang voor de anderen om te scrollen..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
| <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131463944 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131463984 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464024 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464072 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464096 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464144 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464184 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464192 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464224 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464272 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464312 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464320 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464352 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464400 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464440 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464448 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464480 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464520 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464568 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464576 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464608 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464648 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464704 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464736 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464824 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464832 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464864 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464904 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464952 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464960 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131464992 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131465032 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131465080 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131465088 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131465120 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131465160 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131465216 on md0 <7>[93646.190000] php(6916): READ block 4131465248 on md0 <7>[93645.960000] php(13051): READ block 218568 on md13 <7>[93645.960000] php(13051): READ block 218600 on md100] php(6916): READ block 4131459480 on md0 <7>[93646.130000] php(13051): READ block 459392 on md13 <7>[93646.130000] php(13051): READ block 459512 on md13 ============= 99/100 test, Wed Jun 12 17:21:36 CEST 2013 =============== [93646.460000] php(6916): READ block 4131472864 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131472888 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131472896 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131472928 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473016 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473024 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473152 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473272 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473280 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473360 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473408 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473440 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473536 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473568 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473664 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473736 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473776 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473792 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473824 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473904 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131473920 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131474048 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131474080 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131474176 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131474248 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131474304 on md0 <7>[93646.460000] php(6916): READ block 4131474432 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131474456 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131474472 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131474560 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131474672 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131474688 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131474712 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131474752 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131474800 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131474816 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131474840 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131474880 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131474928 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131474944 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131474968 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475008 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475072 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475096 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475136 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475200 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475224 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475264 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475312 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475328 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475352 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475392 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475456 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475520 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475584 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475648 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475712 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475736 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475776 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475840 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475864 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475904 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475952 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475968 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131475992 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131476032 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131476096 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131476120 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131476224 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131476240 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131476288 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131476312 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131476352 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131476400 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131476440 on md0 <7>[93646.500000] php(6916): READ block 4131476480 on md0 <7>[93646.550000] php(6916): READ block 4131483872 on md0 <7>[93646.550000] php(6916): READ block 4131483904 on md0 <7>[93646.550000] php(6916): READ block 4131483920 on md0 <7>[93646.550000] php(6916): READ block 4131484032 on md0 <7>[93646.550000] php(6916): READ block 4131484048 on md0 <7>[93646.550000] php(6916): READ block 4131484160 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131476504 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131476528 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131476568 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131476616 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131476736 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131476784 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131476824 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131476864 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131476912 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131476952 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131476992 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477120 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477168 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477208 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477248 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477328 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477376 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477504 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477520 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477560 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477632 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477760 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477776 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477888 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477904 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477944 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131477992 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131478016 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131478144 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131478200 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131478272 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131478288 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131478328 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131478400 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131478528 on md0 <7>[93646.560000] php(6916): READ block 4131478544 on md0 <7>[93646.630000] php(6916): READ block 4131478648 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131478552 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131478568 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131478656 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131478784 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131478824 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131478912 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479040 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479168 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479304 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479344 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479384 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479424 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479472 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479504 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479544 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479552 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479680 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479712 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479808 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479864 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479936 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479960 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131479976 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131480064 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131480192 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131480320 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131480448 on md0 <7>[93646.670000] php(6916): READ block 4131480576 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131480600 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131480704 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131480832 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131480960 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481088 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481168 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481208 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481216 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481288 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481328 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481344 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481376 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481416 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481456 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481472 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481504 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481576 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481600 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481656 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481696 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481736 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481824 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481856 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131481984 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131482008 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131482096 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131482112 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131482136 on md0 <7>[93646.730000] php(6916): READ block 4131482176 on md0 Turn off block_dump |
ze zeggen :"Send us the result for us to check which process wake the HDD." enig idee naar welk email adres en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de hele lijst heb en niet enkel wat putty laat zien en ik kan kopiëren naar een text bestand?
[ Voor 99% gewijzigd door dread op 12-06-2013 22:06 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Wat mij zo snel al op viel, er zijn twee vermeldingen in de cron die uitgeschakeld kunnen worden:
1
2
| 0 3 * * * /bin/rm -rf /mnt/HDA_ROOT/twonkymedia/twonkymedia.db/cache/* 0-59/15 * * * * /etc/init.d/nss2_dusg.sh |
De cache folder van Twonky bestaat niet bij mij en de tweede entry is het surveillance station, die je wellicht niet gebruikt. Deze processen worden wel om de drie minuten opgestart.
Misschien wel een alternatief voor Netbak; we hebben nu ingesteld dat laptops en pc's automatisch elke zondagmiddag een backup maken/updaten, maar regelmatig dat dit niet gebeurd (omdat pc/laptop uitstaat).
Als ik via verkenner (dus gewoon op pc/laptop naar NAS gaan) zie ik zelfs dat laatse backup van meerdere pc's van eind vorig jaar is! Op die manier helpt het natuurlijk ook niet.
Eens kijken of dat Qsync een goed alternatief is; zo ja dan is dat misschien een reden om de firmware te updaten (ben ik nu terughoudend in)
Verwijderd
ik heb een TS-112 en ben heel tevreden over, zeker met de 4.0.1 firmware !
Nu wil ik graag xbmc en mijn oog viel op de TS-269L met zijn HD Station. Heeft er iemand ervaring mee? Speelt dit alles af en vooral hoe stil is die want zou hem onder de tv willen plaatsen. Ik vermoed dat de 4-bay TS-469L te veel lawaai zal maken met 4 schijven.
Verwijderd
Ik gebruik zelf de 8-bay variant TS-869L met 7x Hitachi 3TB (disks zijn niet erg stil van zichzelf).Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:50:
Hallo,
ik heb een TS-112 en ben heel tevreden over, zeker met de 4.0.1 firmware !
Nu wil ik graag xbmc en mijn oog viel op de TS-269L met zijn HD Station. Heeft er iemand ervaring mee? Speelt dit alles af en vooral hoe stil is die want zou hem onder de tv willen plaatsen. Ik vermoed dat de 4-bay TS-469L te veel lawaai zal maken met 4 schijven.
Ik heb deze in mijn kantoor staan en daar valt me de geluidsoverlast behoorlijk mee. Ik ga er van uit dat de 2 of 4 bay stiller zal zijn... En vermoed dat van die 2 de 4 bay stiller zal zijn ivm grote fan welke daarin gebruikt word.
Verwijderd
OpenSSL 0.9.7a Feb 19 2003 --> nog steeds oude versie SSL in QTS4.0.1 ??
Verwijderd
Bedankt voor het antwoord. Wat maakt het meeste kabaal, de harde schijven of de voeding? Ik zie dat de 2-bay versie een externe voeding heeft die dus geen lawaai maakt.ruitech schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:15:
[...]
Ik gebruik zelf de 8-bay variant TS-869L met 7x Hitachi 3TB (disks zijn niet erg stil van zichzelf).
Ik heb deze in mijn kantoor staan en daar valt me de geluidsoverlast behoorlijk mee. Ik ga er van uit dat de 2 of 4 bay stiller zal zijn... En vermoed dat van die 2 de 4 bay stiller zal zijn ivm grote fan welke daarin gebruikt word.
Qsync is geen back-upfunctie, maar een manier om een map te synchroniseren tussen een aantal computers via de Qnap, zodat ze allemaal over dezelfde bestanden beschikken. Het is niet geschikt of bedoeld om van elke computer een eigen back-up te maken.Piet91 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 00:13:
Ik lees net op Hardware.info dat bij de nieuwe firmware Qsync zit.
Misschien wel een alternatief voor Netbak; we hebben nu ingesteld dat laptops en pc's automatisch elke zondagmiddag een backup maken/updaten, maar regelmatig dat dit niet gebeurd (omdat pc/laptop uitstaat).
Het probleem is nu alleen dat de cpu van mn nas bijna continue op 100% zit.
Dit word veroorzaakt door het process ffmpeg.
Nou heb ik al geprobeerd om alle media applicaties uit te schakelen op mijn nas en alle transcoder opties uit te zetten in het configuratie scherm maar dit helpt niet. vervolgens al via het ipkg centre geprobeerd om ffmpeg te installeren / updaten maar ook dit heeft niet geholpen.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Ok... Thuisgekomen mijn QNAP van het WIFI netwerk afgekoppeld en opgestart. via bekabeld netwerk de windows verkenner openen en ik kan mijn hele NAS zien, alle folders en files.miniBSD schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:27:
Ik zou je ten sterkste adviseren om de 3 seconden reset uit te voeren, deze is namelijk bedoeld voor een situatie waarin je de wachtwoorden kwijt bent:
[...]
Inloggen via webpage (poort 8080): FAIL
Password reset d.m.v. reset knopje achterop gedaan en een piepje, vervogens een reset.
Windows verkenner vraagt om het password van de user admin, admin ingevoerd en ik zie weer alles.
Via de webpagina proberen in te loggen: fail
Via Qfinder proberen een firmware update te doen: verkeerde password volgens de QNAP...
Zoals de zaken er nu voor staan kan ik wel als admin via de verkenner van windows overal bij, maar niet via de webbrowser als admin inloggen... ik ben te gast op mijn eigen QNAP
Iemand een idee voordat ik 4 TB aan data ga backuppen via een 200 mbit lijntje en vervolgens een factory reset ga doen?
[ Voor 0% gewijzigd door nosehook op 16-06-2013 12:39 . Reden: typos ]
Ik zou het in ieder geval nog even vragen op het forum van qnap zelf. Daar zitten admins en resellers die al jaren vele Qnaps beheren of ondersteunen, dus wellicht heeft ooit zo'n situatie ooit meegemaakt.nosehook schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:37:
[...]
Iemand een idee voordat ik 4 TB aan data ga backuppen via een 200 mbit lijntje en vervolgens een factory reset ga doen?
Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben? Het werkt nagenoeg perfect. Ik heb af en toe last van screen tearing aan de bovenkant van het beeld. Maar dit zal waarschijnlijk een setting zijn of rechtgezet worden in een update.
Ik vind het heerlijk dat ik alleen mn QNAP kan gebruiken om alles vanaf te streamen en niks daarnaast nodig heb. Ben wel benieuwd hoe anderen dit gebruiken (of niet willen gebruiken).
Als je de drie seconden reset hebt uitgevoerd moet je kunnen inloggen met gebruiker admin en wachtwoord admin. Helpt dit echt niet dan heb je de optie is de 10 seconden reset:nosehook schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:37:
Zoals de zaken er nu voor staan kan ik wel als admin via de verkenner van windows overal bij, maar niet via de webbrowser als admin inloggen... ik ben te gast op mijn eigen QNAP![]()
![]()
bron: http://docs.qnap.com/nas/en/index.html?hardware.htmquote: QNap ManualAdvanced system reset (10 sec).
After pressing the reset button for 10 seconds, you will hear two beeps at the third
and the tenth seconds. The NAS will reset all the system settings to default as it
does by the web-based system reset in "Administration" > "Restore to Factory Default"
except all the data are reserved. The settings such as the users, user groups,
and the network shares previously created will be cleared. To retrieve the old data after
advanced system reset, create the same network shares on the NAS and the data will be accessible again.
[ Voor 4% gewijzigd door miniBSD op 17-06-2013 13:31 ]
Heb sinds een jaar of 2 een QNAP TS-410. Heeft voorheen prima werk verricht met een enkele HDD. Gebruikte dit als opslag voor mijn films welke weer gekoppeld waren aan mijn gejailbreakte AppleTV.
Maar voor een paar maand geleden was het eindelijk zover om de enkele HDD te vervangen door 4x Seagate ST2000DM001-9YN164 schijven en deze te laten werken in een RAID5 opstelling. Na wat opstart problemen bij het aanmaken van de RAID5, leek het prima te werken en kon mijn 'droom' om mijn gekochte DVD collectie om te zetten naar digitale kopieën beginnen. Inmiddels staat bijna mijn hele collectie op de NAS, 1.6TB aan data, en beginnen ook de problemen te komen.
Tijdens het aanmaken van de RAID5 gaf de 3e HDD een foutmelding. Deze meteen dezelfde dag omgeruild bij Mycom voor een nieuwe. Een maand geleden gaf de 3e HDD weer een foutmelding. Dit keer nadat de NAS uit was geweest.
1
| [RAID5 Disk Volume: 1 2 3 4] Drive 3 failed |
Dit weer opgelost door de HDD te laten scannen op badblocks en vervolgens werd de RAID5 weer netjes hersteld. Geen data verlies, wel lichte paniek bij mij
Voor de zekerheid gekeken of de Seagate schijven wel compatible zijn. Dat bleek te kloppen. Firmware was ook goed. CC24.
Maar gisteren was het weer raak.
1
2
| 2013-06-17 17:25:18 [RAID5 Disk Volume: 1 2 3 4] Drive 3 failed. 2013-06-17 17:25:27 [RAID5 Disk Volume: 1 2 3 4] RAID device in degraded mode. |
de NAS een herstart gegeven en nu gaf ook disk 4 een error.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 2013-06-17 20:54:42 [Harddisk 4] I/O error, sense_key=0x0, asc=0x0, ascq=0x0, CDB=2a 00 e8 da 2c 48 00 01 60 00 . 2013-06-17 20:57:52 [Harddisk 3] I/O error, sense_key=0x0, asc=0x0, ascq=0x0, CDB=2a 00 e8 d2 de 00 00 04 00 00 . 2013-06-17 22:34:34 System started. 2013-06-17 22:34:36 [Harddisk 3] I/O error, sense_key=0x0, asc=0x0, ascq=0x0, CDB=2a 00 e8 d1 8b 50 00 01 00 00 . 2013-06-17 23:29:36 The system was not shut down properly last time. 2013-06-07 23:29:43 System started. 2013-06-17 23:31:51 [RAID5 Disk Volume: 1 2 3 4] RAID device in degraded mode. 2013-06-18 06:02:36 [RAID5 Disk Volume: 1 2 3 4] Error occurred while accessing Drive 4. 2013-06-18 06:02:39 [RAID5 Disk Volume: 1 2 3 4] Error occurred while accessing the devices of the volume in degraded mode. 2013-06-18 06:04:13 [RAID5 Disk Volume: 1 2 3 4] Mount the file system read-only. |
En nu weet ik het ff niet meer...
Ik kan nog proberen om wat data te backuppen naar een andere HDD in mijn PC. Maar dat is maar tot 600GB. Meer ruimte heb ik niet. Belangrijke data staat gelukkig veilig op meerdere locaties. Komt nog eens bij dat de verbinding met de NAS nu niet echt stabiel meer is. Dus makkelijk word dit niet.
Het rippen van 600+ Dvd's met Hardbrake naar een M4V containertje (720P incl subs) heeft me weken aan werk gekost.
Kan iemand me helpen? Ook zodat de kans kleiner is voor toekomstige error's...
Op dit moment draait de QNAP TS-410 met firmware versie 4.0.1 Build 20130604