Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 67 Laatste
Acties:

Verwijderd

rally schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:21:
[...]

Je moet eerst inderdaad de defecte schijf vervangen door de 2TB.
Dan moet je in de RAID management tool schijf 2 vervangen (replace disk volgens mij).
Daarna kun je "expand RAID set" doen en heb je de volle 2TB tot je beschikking
De vervanging van de schijven is gelukt, ik mis nu echter die 500 MB zoals ik al vermoede.
De "Expand RAID set" mogelijkheid zie ik nergens terug. ik heb de mogelijkheid uit: formatteer nu, controlleer nu, verwijder nu.

Heeft iemand een idee hoe ik de volle 2 TB kan benutten?

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:15

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb net even gekeken maar ik heb een knop: Expand Capacity.
Toevallig heb ik onlangs (eergisteren) eenzelfde actie gedaan op een 4-bay QNAP (van 2 x 2 TB RAID1 naar 4 x 3TB in RAID5)

Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/qnapscreenshot01.jpg

http://www.deyterra.com

Verwijderd

rally schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:54:
Ik heb net even gekeken maar ik heb een knop: Expand Capacity.
Toevallig heb ik onlangs (eergisteren) eenzelfde actie gedaan op een 4-bay QNAP (van 2 x 2 TB RAID1 naar 4 x 3TB in RAID5)

[afbeelding]
hmm, die knop zit er bij mij niet bij, heb de laatste firmware staan, daar kan het niet aan liggen.
Ik ga eens verder kijken hoe ik dingen ingesteld heb, misschien doe ik iets verkeerd :'(

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Eventueel kan ik wel voor je (mee)kijken als je me remote toegang geeft.
Uiteraard zal ik niets wijzigen, maar wellicht dat ik iets kan vinden.

DM me maar als je dat wil.

Verwijderd

Ik wil samen met mijn zus een NAS aanschaffen en daarmee elkaars backup zijn.
QNAP spreekt mij aan en ik zag op hun site dat je externe backup kan inrichten.

Komt het er dan op neer dat je exact elkaars kopy bent of kan je het zo inrichten dat je backup op een apart gedeelte van elkaars NAS wordt opgeslagen waar je niet zo maar bij kan?

Iemand hier ervaring mee?

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Het "vervelende" is dat de Administrator account de backup maakt en theoretisch kun je e.e.a. wel afschermen, maar de admin account heeft er wel altijd toegang toe.

Dus helemaal afschermen is niet mogelijk. Tenzij je beide QNAP's beheert ;)

• Mrko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:59
Ik kan niet meer in het administator panel van mijn Qnap TS-112.

Ik heb onlangs geen nieuwe update of qkpg geïnstalleerd, versie is 3.6.1 build 0302T. De homepage werkt normaal. Ik kan succesvol inloggen op de Web File Manager (en via SSH), maar niet op de Administration. Deze logt in, gaat laden en stopt dan met een lege pagina. De pagina broncode is overigens niet leeg, bevat de normale content.

Dit is met diverse browsers en pc's getest. Herstarten lost het probleem niet op. Daarnaast werken alle qpkg's/shares naar behoren. Iemand een idee?

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:02
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een ATV3. Ik kom tot de conclusie dat zolang dit apparaat nog niet gejailbreakt is dat ik geen muziek rechtstreeks vanaf mijn QNap nas op mijn ATV of iPad kan afspelen? Klopt dit of kijk ik iets over het hoofd?

Streaming van NAS naar iTunes op iMac gaat perfect. iPad kan de NAS wel benaderen via iTunes op de iMac. Maar laat ik dat ding nou juist niet alleen voor wat streaming aan willen hebben.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:09
Ik kan het antwoord op mijn vraag niet goed vinden. Dus even hier stellen. Kan ik via internet een torrentbestandje uploaden naar een QNAP torrent-app en dat dan de QNAP nas het bestand download? De QNAP zal niet in mijn thuisnetwerk hangen. En waar had ik die info zelf kunnen vinden?

• Mrko
marcelmg2 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:17:
Ik kan het antwoord op mijn vraag niet goed vinden. Dus even hier stellen. Kan ik via internet een torrentbestandje uploaden naar een QNAP torrent-app en dat dan de QNAP nas het bestand download? De QNAP zal niet in mijn thuisnetwerk hangen. En waar had ik die info zelf kunnen vinden?
Ik weet dat dit mogelijk is met transmission remote. Verder hebben sommige torrentclients een 'watch folder' als optie. Een torrent in die map wordt automatisch gedownload.

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:09
Alvast bedankt. Als ik dus remote toegang heb tot die watchfolder op de QNAP dan kan ik daar naar uploaden. En dat uploaden van een torrentbestand kan ik dan vanaf een android client? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:22

Ethirty

Who...me?

Is de QGet applicatie niet geschikt voor je doeleinde? Werkt volgens mij alleen op een intern netwerk, maar je kan heel makkelijk een VPN maken met je QNAP. Heb ik zo al een paar keer gebruikt. Ideaal.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Mrko
marcelmg2 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:39:
Alvast bedankt. Als ik dus remote toegang heb tot die watchfolder op de QNAP dan kan ik daar naar uploaden. En dat uploaden van een torrentbestand kan ik dan vanaf een android client? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wat bedoel je met android client? Je willen torrents beheren vanaf een telefoon/tablet?

Volgens mij heb je twee opties:
1) Torrent oploaden naar een watchfolder, bijvoorbeeld via een ftp client.
2) Torrent oploaden via de torrentclient op de QNAP, zoals transmission remote.
Google Play: Remote Transmission

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46

4POX

Everybody is wired

Google drive (of dropbox) installeren op je computer en op de Qnap. Hierin een map maken die je dan de watch map maakt. Je sleept de torrent file in de watch map en *plop* hij staat ook in je NAS.

AKA Rinkel weblog

• marsupilamioo7
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-11 19:42
Hallo ,

Ik ga binnenkort de qnap ts-112 aanschaffen en ik ben nu naar eeh hdd aan het kijken.

Iemand ervaring met de WD15EADS, heb wel gelezen dat deze problemen kan geven , maar dan
meer in de raid configuratie...
Of iemand een betere 5400 toeren schijf in gedachten, aangezien 7200 toeren toch een beetje overkill is.

Marco

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:45

KL643

beeldaandemuur

WD Red

beeldaandemuur

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19
Ik probeer al een tijdje de FAN en SMART errors uit te lezen bij mijn QNAP. Volgens deze russische dude zou dat mogelijk zijn
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=215454

Mijn cacti kennes gaat helaas niet verder dan de XML config te uploaden. Maar bij de leuke dingen blijft hij U waardes aangeven en bouwt hij dus geen grafieken. Wat doe ik verkeerd?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:39

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb verschillende types van Qnap staan en bij elke keer inloggen op welke nas dan ook staat de taal weer op nederlands, ik wil deze op engels laten staan.

Mis ik ergens een instelling? Of is dit een bug?
Ik gebruik op alle locaties 3.8.1 Build 20121205 als firmware...

• alie19875
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:17
allure schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:37:
Ik heb verschillende types van Qnap staan en bij elke keer inloggen op welke nas dan ook staat de taal weer op nederlands, ik wil deze op engels laten staan.

Is het niet iets van je regional settings ?

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
allure schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:37:

Heeft iets te maken met de taal van je browser als ik me niet vergis.

Link

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:03
Ik kan totaal niet meer bij mn raid-5 array...

Bestaat uit 3x 2TB seagate's en 1x WD red 2TB. Rebuild process was afgelopen nacht voltooid, alleen na reboot doet de nas (TS-412) niks meer, kan zelfs niet meer inloggen... Weet iemand de oplossing?

edit: Fuck, zelfs via ssh kan ik er niet meer inkomen...

[ Voor 10% gewijzigd door Trishul op 05-03-2013 13:37 ]

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 16:28
Wie kan dit even testen of weet het antwoord al?

Als ik met webfile explorer een copy start naar een usb disk (bijvoorbeeld) maakt mijn qnap de aktie af als ik mijn pc uitzet (of de browser afsluit?)

//edit: antwoord:

Ja dat werkt. Browser afsluiten is voldoende. PC kan daarna uit.

fyi bij mij ging het op een gegeven moment mis met "you do not have permission to perform this action" Maar ik had een karakter in een bestand die niet gelezen kon worden. ff met putty gerenamed (mv) en alles ok.)

[ Voor 43% gewijzigd door scorelord op 07-03-2013 20:23 ]

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-11 07:36
Gisterenavond de QNAP-201 uitgezet, zojuist weer aan. Maar hij wil niet meer aan.
Het blauwe lampje aan de voorkant gaat wel branden maar de fan niet en er gebeurd niets.

Iemand enig idee wat ik ermee kan ?

Het is een good old qnap-201 met 2 x 1 tb disc.

Update:

Na wat troubleshooten werkt de QNAP wel met 1 disc.
Als ik HDD1 eruit trek dan boot ie met HDD2 (degraded mode).
Als ik HDD2 eruit trek dan boot ie met HDD1 (degraded mode)

Als ik beiden discen erin doet boot ie niet (en piept ie ook niet)

Ik heb geen garantie meer overigens dus heb de kast open gemaakt maar zie niets vreemds.

[ Voor 40% gewijzigd door kevertje1977 op 09-03-2013 16:00 ]

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:43

Kraz

Saving the world

kevertje1977 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:29:
Gisterenavond de QNAP-201 uitgezet, zojuist weer aan. Maar hij wil niet meer aan.
Het blauwe lampje aan de voorkant gaat wel branden maar de fan niet en er gebeurd niets.

Iemand enig idee wat ik ermee kan ?

Het is een good old qnap-201 met 2 x 1 tb disc.

Update:

Na wat troubleshooten werkt de QNAP wel met 1 disc.
Als ik HDD1 eruit trek dan boot ie met HDD2 (degraded mode).
Als ik HDD2 eruit trek dan boot ie met HDD1 (degraded mode)

Als ik beiden discen erin doet boot ie niet (en piept ie ook niet)

Ik heb geen garantie meer overigens dus heb de kast open gemaakt maar zie niets vreemds.
Geen foutmeldingen in de LOG als je m met 1 disk opstart?
Lijkt wel alsof 1 van de 2 discs defect is. Hoewel het ding dan met 1 van de 2 ook niet zou moeten opstarten. :+

• rally

rally

Deyterra Consultancy

En opstarten met 1 disk en daarna de andere bijprikken?
Heb je ook met 1 disk opgestart en even naar de SMART informatie gekeken of een checkdisk gedaan:

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Heb ook een behoorlijk probleem.

Ik kan mijn NAS niet meer benaderen. Via de web acces of via het netwerk (samba, afp).

Als ik mijn nas via het web acces wil bereiken krijg ik een melding met "Acces denied" zonder dat ik iets van een gebruikersnaam of wachtwoord heb kunnen geven. Via het netwerk wordt hij op mijn mac wel automatisch gezien in het netwerk (via windows niet) maar het lukt niet om verbinding te krijgen.

What to do?

Hier zijn wat algemene gegevens van mijn nas:
Type: Qnap TS-219P
Software versie: 3.7.3 (20120801)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Klinkt als een probleem wat ik ook heb gehad.
Ik heb deze moeten laten verhelpen door de QNAP Support. Telefonisch konden ze via SSH (je moet de poort in de router wel even opengooien) erin, en met mijn hulp als hands-on de boel resetten. Duurde wel een uurtje, maar daarna was hij weer gebruiksklaar...

Als ik nou wist welke commando's de beste supportman had uitgevoerd, had ik die wel hier genoemd. Misschien dat iemand anders deze weet?

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 11-03-2013 01:13 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-11 07:36
rally schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 22:19:
En opstarten met 1 disk en daarna de andere bijprikken?
Heb je ook met 1 disk opgestart en even naar de SMART informatie gekeken of een checkdisk gedaan:
Hoe doe ik dat ? Ik heb geen PC waar ik de disk ik kan hangen.

Als ik de QNAP start met 1 disc dan kan ik er bij en zie ik alles (ook de schijf inhoud)
Als ik de 2e disc er inprikt "freezed" het systeem en gebeurd er niets meer.

Het maakt dus niet uit of ik met HDD1 of HDD2 opstart als enkele disc.

Het lijkt op een probleem dat beiden discen op dezelfde bus zitten en de MASTER willen zijn maar na wat googlen lijkt het alsof er 2 SATA controllers in zitten dus master/slave is niet van toepassing met SATA.

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:07
Is het mogelijk via de Qnap Admin software te kijken welke client een bepaalde file in gebruik heeft / locked heeft?

Heb een 100tal clients die een bepaalde exe gebruiken, sommige sluiten de exe niet goed af. Op dat moment kan er geen nieuwe versie van de file geplaatst worden dan wel rename/verwijderen.

Kan wel via de Web File manager de file verwijderen, maar zou liever weten welke file nog als gelocked heeft...

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-11 20:46
Hoi,

Ik heb hier een QNAP TS-459 PRO II staan welke gekoppeld is aan Active Directory. Hier heb ik een share op aangemaakt en ik wil de onderliggende mappen via AD groepen beheren.

Het probleem wat ik hier mee heb, is dat mijn eigen gebruiker op de QNAP gewoon de mappen in kan (ik heb onder mijn eigen account read/write rechten) en bestanden kan toevoegen en verwijderen. Dit lukt echter niet als een gebruiker in een groep dit probeert. Deze komt wel in de map, maar kan onderliggende mappen niet openen en ook geen bestanden verwijderen/aanmaken.

Hierop heb ik een nieuwe map aangemaakt en een enkele gebruiker rechten gegeven. Dit gaat ook niet goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MK3F6GZ4.jpg

Zoals je hier soort van kunt zien zijn er totaal 5 mensen toegevoegd aan de rechten op de map. Deze hebben allemaal read/write rechten.

Als ik dan vanuit windows kijk zie ik hetzelfde verhaal. Dit is de nieuwe map en deze is om die reden ook volledig leeg. Alle gebruikers hebben volledige rechten op deze map en alle onderliggende bestanden. Toch kan 1 gebruiker het wel, de rest kan geen bestanden of mappen aanmaken.

Ik heb de QNAP al meerdere malen herstart zonder het gewenste resultaat te bereiken.

Om te proberen dit iets te verduidelijken: Als ik een normale shared map aan maak (hoogste niveau) dan gaat dit goed. Ga ik hieronder via Windows mappen aanmaken en de rechten aanpassen op deze manier, dan kunnen de gebruikers er niet in.

Zie ik iets over het hoofd of maak ik een fout? Heeft iemand een idee?

Update:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BFSNKYCG.jpg

Heb een nieuwe top folder aangemaakt op de QNAP en een subfolder met ACL rechten. Dit zijn de rechten van de subfolder, bekeken vanaf de QNAP en de Windows kant. 1 recht, van een gebruiker, die er ook niet in kan, staat als read only terwijl er vanaf de Windows kant de gebruiker volledig beheer heeft gekregen.

[ Voor 19% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 19-03-2013 12:21 ]

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
Niet direct een antwoord op je vraag, maar waarschijnlijk wel de betere oplossing: waarom gebruik je de QNAP niet als iscsi target, zodat je het betreffende iscsi volume via de Windows Server OS zelf kunt beheren? Op de manier waarop de QNAP nu AD-join/sync doet, blijf je afhankelijk van hun implementatie die bij elke firmware release nieuwe bugs kan bevatten.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:31
Sinds gisteren krijg ik elke keer dat mijn 119+ opstart de volgende melding in mijn mailbox:

Level: Warning
Re-launch process [apache].

Toch merk ik niets vreemd aan de QNAP. Wat kan het zijn en hoe verhelp ik het? Helaas gaat mijn kennis hierover niet ver genoeg..

ok iets te voorbarig geweest. Na wat zoeken op het QNAP forum kan het overschrijven van de Apache.config het probleem verjhelpen. Inmiddels gedaan en maar eens kijken hoe het gaat lopen. Doch blijft het vreemd waar deze error ineens vandaan komt aangezien ik niets heb veranderd de laatste tijd.

[ Voor 35% gewijzigd door Hopjesvla79 op 21-03-2013 09:22 ]

Hi Ha Hopjesvla

• trekker22
trekker22 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:02:
is er in de laatste firmware van Qnap gewijzigd inzake NFS?

Ik gebruik NFS om mijn ESXi server een storage te mounten en ineens geen connectie meer!

zelfs handmatig mounten vanuit shell (op de esxi) geeft dit:

~ # esxcfg-nas -a -o 172.16.0.3 -s /vmware vmware
Connecting to NAS volume: vmware
Unable to connect to NAS volume vmware: Unable to complete Sysinfo operation. Please see the VMkernel log file for more details.

In de Qnap aangegeven dat iedereen mag connecten en full access heeft???

EDIT
klopt dit ook nog??
Instruction From QNAP to use NFS on with VMware are not correct, because ESX is able to use NFS only over TCP; unforntunatley Qnap nas use NFS over UDP.

So we have to "force" the QNAP to use TCP instead of UDP...
In the configuration page on NAS there's no way to change this; so we have to connect in SSH and edit this file:
/etc/init.d/nfs

the line to change is #132

NO_V4="-N 4 --no-udp"

Reload the NFS service

/etc/initd/nfs restart

eerst niks op de Qnap hoeven aanpassen en ineens werkt het niet meer...
kennelijk per ongeluk mijn firmware geupdate nu versie 3.8.1 en ook geen connectie meer middels NFS vanuit ESXI! let op dus!

Dat dit niet wordt gemaakt....

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:22

Ethirty

Who...me?

Wat raar. Ik heb meer dan eens een NFS verbinding tussen een ESXi host en een QNAP opgezet zonder in de config te moeten duiken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
Check /etc/hosts. Zet daar ipadres van de interface die nfs wil mounten in. Als dat er bij mij niet instaat krijgt mijn ESXi (4.1) een timeout...

• trekker22
UltraSub schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:52:
Check /etc/hosts. Zet daar ipadres van de interface die nfs wil mounten in. Als dat er bij mij niet instaat krijgt mijn ESXi (4.1) een timeout...
hoe precies?

ik heb op esxi aan hosts de qnap toegevoegd en op de qnap in hosts de esxi server....

lukt nog niet...

ondertussen een ubuntu vmware aan het maken en zien of die wel makkelijk een nfs verbinding naar de qnap wil leggen... Snap gewoon niet waar het mis gaat, op de esxi of op de qnap.

Kan een switch er ook nog iets mee van doen hebben? Is een Cisco SG 200-08 managed gbit switch...

al bijna 8 uur zitten plaren. Up/downgraden van Qnap. Updaten esxi naar laatste patches... Ook lastig debuggen als je niet heel erg in linux thuis bent...

• trekker22
Ethirty schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:42:
Wat raar. Ik heb meer dan eens een NFS verbinding tussen een ESXi host en een QNAP opgezet zonder in de config te moeten duiken.
ik normaal ook totaal zonder problemen vanuit de VSphere client...

En wil eerst achterhalen of Esxi of Qnap nu dwars ligt. Op de Qnap zie ik in de log ook geen NFS request oid vanaf de esxi server komen...?

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 15:33
In de laatste firmware-versie zou support moeten zijn op VMware VAAI.
Waar en hoe kan ik dit terugzien?

• trekker22
zou dit gewoon moeten werken vanuit me Qnap?

mount 172.16.5.219:/ /tmp

ik heb 2x een Ubuntu Vmware aangemaakt
ubuntu 172.16.5.219 opgezet als nfs server
ubuntu2 172.16.6.217 gebruikt als nfs client

op ubuntu doe ik dit
sudo mount 172.16.5.219:/ /tmp
en share wordt gewoon gemaakt.

1. als ik mount 172.16.5.219:/ /tmp vanuit de qnap doe, blijft die gewoon hangen in de console (dus vanuit Qnap naar Ubuntu NFS

2. als ik mount vanuit ubuntu client naar Qnap met sudo mount 172.16.0.3:/ /tmp blijft console ook gewoon hangen...

Wat is er in godsnaam met die Qnap aan de hand?

EDIT zou het ook aan de Cisco SG 200-08 smart gbit switch kunnen liggen dat die iets blokt?

hoe kan ik testen of Qnap ook echt naar NFS requests luisterd?

[ Voor 11% gewijzigd door trekker22 op 22-03-2013 09:45 ]

• trekker22
Oplossing nu in zicht, ik vervang de Cisco SG 200-08 door een "domme" tplink Gbit switch en verbinding wordt gemaakt!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb een nieuwe Qnap TS112 hier staan en die probeer ik in bedrijf te krijgen. Alles zit erin en eraan, ik heb de QNap Finder gestart en die ziet hem. Hij biedt aan om de qnap te configureren, dat doe ik en dan kom ik in het scherm voor het updaten van de firmware:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YnQ5a3F.png

En daar blijft hij hangen. Ik heb een firmware bestand van de cd geselecteerd, maar niks hoor. De nieuwste van de qnap site gedownload (zie screenshot) maar ook niks. Als ik op "UPLOAD" klik, dan is hij even bezig:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P7C5Kes.png

En dan is het scherm weer terug bij af. Als ik alles afsluit en via de Finder weer naar de Qnap ga kom ik weer in het firmware-upload-scherm.

Wat doe ik verkeerd?

... en gaat over tot de orde van de dag

• rookie no. 1
Heb je de harddisks er al in zitten?

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

rookie no. 1 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:18:
Heb je de harddisks er al in zitten?
Yep. En al een keer herstart, maar hetzelfde.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-11 16:31
P_Tingen schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:11:
[...]

Yep. En al een keer herstart, maar hetzelfde.
Heb je de drive er misschien te vroeg in geplaatst? Je moet dacht ik op de instructie wachten daarvoor.(tijdens installatie via cd)

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

O? Kan best. Ik heb inderdaad de schijf erin gedaan en toen pas aangesloten.

In de handleiding lees ik wel:
After installing the NAS hardware, proceed to the software installation
Zou het helpen de schijf eruit te halen? Ik heb in mijn zoektocht ook ergens iets gezien over de indeling van de harddisk (kan zo snel niet terugvinden natuurlijk).

Ik neem aan dat die qnaps af-fabriek toch ook uitgeleverd worden met firmware, of heb ik dat mis? Als dat erop zit, zou ik toch moeten kunnen opstarten, zij het met verouderde firmware? Ik zie geen mogelijkheid in het scherm om de firmware-update over te slaan.

* P_Tingen vraagt zich af of 'ie misschien stuk is

[ Voor 31% gewijzigd door P_Tingen op 25-03-2013 12:19 ]

• rookie no. 1
Voor zover ik weet wordt de QNAP-firmware op de harddisk(s) weggeschreven, vandaar dat het belangrijk is dat die goed ondersteund worden. Mijns inziens een beroerde keuze van QNAP, gezien je vage issues kan krijgen als (1 van) de harddisk(s) fouten krijgt. Thecus deed dat weer beter, die hebben veelal een aparte flash-disk erin zitten.

Probeer eens een reset to defaults (knopje achterop volgens mij) en dan opnieuw de installatie doorlopen. Werkt het niet dan heb je meer de pro's nodig die hier wat vanaf weten, heb niet zoveel verstand van die dingen :P

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Voordeel van het wegschrijven op de HD's is dan weer dat je geen last kunt hebben van een corrupte flash drive.
Bovendien word de configuratie op all HD's geschreven, dus zelfs als je RAID configuratie in het honderd loopt kun je nog wel booten en bij je configuratie.

Iedere optie heeft zo z'n voor- en nadelen ;)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

rookie no. 1 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:40:
Voor zover ik weet wordt de QNAP-firmware op de harddisk(s) weggeschreven, vandaar dat het belangrijk is dat die goed ondersteund worden. Mijns inziens een beroerde keuze van QNAP, gezien je vage issues kan krijgen als (1 van) de harddisk(s) fouten krijgt. Thecus deed dat weer beter, die hebben veelal een aparte flash-disk erin zitten.

Probeer eens een reset to defaults (knopje achterop volgens mij) en dan opnieuw de installatie doorlopen. Werkt het niet dan heb je meer de pro's nodig die hier wat vanaf weten, heb niet zoveel verstand van die dingen :P
Volgens mij zit bij de x86 qnap uitvoeringen het volledige OS op een bootable usb disk.

AKA Rinkel weblog

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-11 16:31
P_Tingen schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:55:
O? Kan best. Ik heb inderdaad de schijf erin gedaan en toen pas aangesloten.
Om er even op terug te komen: het maakt kennelijk niet uit. Ik dacht het ergens gelezen te hebben maar vandaag heb ik mijn NAS ontvangen en in de handleiding stond dat je meteen de hardeschijf mocht aansluiten.

Vandaag dus mijn QNAP ontvangen! En de eerste ervaringen zijn zeer goed te noemen. Echt leuk wat je allemaal kan doen met zon ding.

Ik heb inmiddels een website online staan en ook het multimedia station is heel erg leuk om te gebruiken als een soort van prive YouTube met films etc. Al is het me nog onduidelijk hoe ik mijn films te voorschijn haal. Want ik zie op dit moment alleen nog foto's en muziek in het multimedia station. Iemand enig idee hoe dit kan?

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ik heb ook een qnap 219P II op de kop getikt, nu blijkt deze nog op firmware 3.2.4 te draaien. Ik denk even upgraden die hap! Helaas is dit niet zo gemakkelijk.

Zijn er hier experts aanwezig? Ik gebruik http://wiki.qnap.com/wiki/Manually_Updating_Firmware om de update manueel uit te voeren (via webbased lukt het niet).

Ik voer het script uit:

[/mnt] # mv /share/Public/3.8.1.img /mnt/HDA_ROOT/update
[/mnt] # mv /share/Public/3.8.1.img /mnt/HDA_ROOT/update/
mv: unable to rename `/share/Public/3.8.1.img': No such file or directory
[/mnt] # ln -sf /mnt/HDA_ROOT/update /mnt/update
[/mnt] # echo NIL > /mnt/update/newver
[/mnt] # /etc/init.d/update.sh /mnt/HDA_ROOT/update/3.8.1.img
cksum=4235356679
Using 120-bit encryption - (QNAPNASVERSION4)
len=1048576
model name = TS-219
version = 3.8.1
expr: non-numeric argument
dd: invalid number `'

boot/
config/
fw_info
initrd.boot
initrd.boot.cksum
qpkg.tar
qpkg.tar.cksum
rootfs2.img
rootfs2.img.cksum
rootfs_ext.tgz
rootfs_ext.tgz.cksum
uImage
uImage.cksum
update/
update_check
update_img.sh
tune2fs 1.41.4 (27-Jan-2009)
Setting maximal mount count to -1
Setting interval between checks to 0 seconds
/tmp/update_img.sh: line 578: /mnt/update/update_check: cannot execute binary fi le
[/mnt] # [/mnt] # ln -sf /mnt/HDA_ROOT/update /mnt/update
cksum=4235356679
-sh: [/mnt]: No such file or directory
len=1048576
model name = TS-219
[/mnt] # [/mnt] # echo NIL > /mnt/update/newver
[/mnt] # [/mnt] # /etc/init.d/update.sh /mnt/HDA_ROOT/update/3.8.1.img
[/mnt] # cksum=4235356679
[/mnt] # Using 120-bit encryption - (QNAPNASVERSION4)
-sh: syntax error near unexpected token `('
[/mnt] # len=1048576
[/mnt] # model name = TS-219
-sh: model: command not found
[/mnt] # version = 3.8.1
-sh: version: command not found
[/mnt] # expr: non-numeric argument
-sh: expr:: command not found
[/mnt] # dd: invalid number `'
>
> boot/
> config/
> fw_info
> initrd.boot
> initrd.boot.cksum
> qpkg.tar
> qpkg.tar.cksum
> rootfs2.img
> rootfs2.img.cksum
> rootfs_ext.tgz
> rootfs_ext.tgz.cksum
> uImage
> uImage.cksum
> update/
> update_check
> update_img.sh
> tune2fs 1.41.4 (27-Jan-2009)
> Setting maximal mount count to -1
> Setting interval between checks to 0 seconds
> /tmp/update_img.sh: line 578: /mnt/update/update_check: cannot execute binary fi le

Iemand enige tips? Ik ben al een aantal avonden aan het worstelen. Kan niet op het engelse qnap forum terecht omdat het mijn verificatie email niet stuurt.

[ Voor 49% gewijzigd door Masterrikkie op 26-03-2013 22:36 ]

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Masterrikkie schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:33:
Ik ben al een aantal avonden aan het worstelen. Kan niet op het engelse qnap forum terecht omdat het mijn verificatie email niet stuurt.
Nee, daar had ik ook al last van. Mijn spamfolder al gecheckt, maar nada. Nogal frustrerend; ik zie lovende verhalen overal maar mijn QNAP wil niet eens voorbij het eerste scherm komen.

Ik heb gereset en opnieuw geprobeerd, maar nog niks. Ik denk dat ik even de schijven eruit ga halen en dan ga proberen de firmware te updaten. Als dat niet lukt moet hij misschien maar terug. Ik neem dan maar aan dat hij ofwel stuk is of ik te dom om ermee te kunnen werken.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Kan niet op het engelse qnap forum terecht omdat het mijn verificatie email niet stuurt.
Er was gisteren onderhoud op het engelstalige forum (nieuwe server). Mogelijk werkt het nu wel. Je kan ook je username aan mij geven via PM (welke je daar hebt aangemaakt), dan kan ik het doorspelen naar iemand van Qnap die het dan gaat fixen.
Ik heb ook een qnap 219P II op de kop getikt, nu blijkt deze nog op firmware 3.2.4 te draaien. Ik denk even upgraden die hap! Helaas is dit niet zo gemakkelijk.

Zijn er hier experts aanwezig? Ik gebruik http://wiki.qnap.com/wiki/Manually_Updating_Firmware om de update manueel uit te voeren (via webbased lukt het niet).

Ik voer het script uit:

[/mnt] # mv /share/Public/3.8.1.img /mnt/HDA_ROOT/update
[/mnt] # mv /share/Public/3.8.1.img /mnt/HDA_ROOT/update/
mv: unable to rename `/share/Public/3.8.1.img': No such file or directory
[/mnt] # ln -sf /mnt/HDA_ROOT/update /mnt/update
[/mnt] # echo NIL > /mnt/update/newver
[/mnt] # /etc/init.d/update.sh /mnt/HDA_ROOT/update/3.8.1.img
cksum=4235356679
len=1048576
model name = TS-219
version = 3.8.1
expr: non-numeric argument
dd: invalid number `'

boot/
config/
fw_info
initrd.boot
initrd.boot.cksum
qpkg.tar
qpkg.tar.cksum
rootfs2.img
rootfs2.img.cksum
rootfs_ext.tgz
rootfs_ext.tgz.cksum
uImage
uImage.cksum
update/
update_check
update_img.sh
tune2fs 1.41.4 (27-Jan-2009)
Setting maximal mount count to -1
Setting interval between checks to 0 seconds
/tmp/update_img.sh: line 578: /mnt/update/update_check: cannot execute binary fi le
[/mnt] # [/mnt] # ln -sf /mnt/HDA_ROOT/update /mnt/update
cksum=4235356679
len=1048576
model name = TS-219
[/mnt] # [/mnt] # echo NIL > /mnt/update/newver
[/mnt] # [/mnt] # /etc/init.d/update.sh /mnt/HDA_ROOT/update/3.8.1.img
[/mnt] # cksum=4235356679
[/mnt] # Using 120-bit encryption - (QNAPNASVERSION4)
-sh: syntax error near unexpected token `('
[/mnt] # len=1048576
[/mnt] # model name = TS-219
-sh: model: command not found
[/mnt] # version = 3.8.1
-sh: version: command not found
[/mnt] # expr: non-numeric argument
-sh: expr:: command not found
[/mnt] # dd: invalid number `'
>
> boot/
> config/
> fw_info
> initrd.boot
> initrd.boot.cksum
> qpkg.tar
> qpkg.tar.cksum
> rootfs2.img
> rootfs2.img.cksum
> rootfs_ext.tgz
> rootfs_ext.tgz.cksum
> uImage
> uImage.cksum
> update/
> update_check
> update_img.sh
> tune2fs 1.41.4 (27-Jan-2009)
> Setting maximal mount count to -1
> Setting interval between checks to 0 seconds
> /tmp/update_img.sh: line 578: /mnt/update/update_check: cannot execute binary fi le

Iemand enige tips? Ik ben al een aantal avonden aan het worstelen. Kan niet op het engelse qnap forum terecht omdat het mijn verificatie email niet stuurt.
Probeer het eens met de laatste firmware 3.8.2 http://eu1.qnap.com/Stora...TS-219_20130301-3.8.2.zip

Deze uitpakken en in Public plaatsen en dan wordt het:

mv /share/Public/TS-219_20130301-3.8.2.img /mnt/HDA_ROOT/update/
ln -sf /mnt/HDA_ROOT/update /mnt/update
/etc/init.d/update.sh /mnt/HDA_ROOT/update/TS-219_20130301-3.8.2.img

[ Voor 98% gewijzigd door KL643 op 27-03-2013 09:53 ]

beeldaandemuur

• Masterrikkie
Ik had de file name wat korter gemaakt zodat het makkelijker typen is steeds, maar ik had de juiste versie. Nu ik het net nog een keer probeerde kreeg ik andere errors (dat er niet genoeg ruimte was terwijl beide hdd van 2 terrabyte leeg zijn). Na reboot krijg ik weer dezelfde error

Wat een ellende, zeker niet wat ik verwacht had van zo'n mainstream merk

[ Voor 11% gewijzigd door Masterrikkie op 27-03-2013 20:08 ]

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

De QNAP TS112 Soap.

Ik heb de schijf eruit gehaald en opgestart. Als ik via de finder de qnap benader zegt hij dat er geen schijf in zit en dat ik dat eerst moet doen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WDHMMdO.png

Vanuit de Finder kan ik nu wel kiezen voor firmware udpate, maar dan zegt 'ie dat het systeem nog niet geinitialiseerd is:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H7V1fEu.png

Is het veilig om hier Ja te kiezen?

Of is het tijd het spul in te pakken en retour Salland te sturen?
Masterrikkie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:00:
Wat een ellende, zeker niet wat ik verwacht had van zo'n mainstream merk
+1

[ Voor 16% gewijzigd door P_Tingen op 27-03-2013 20:19 ]

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Zou even wachten tot dat de schijven geïnitialiseerd zijn. Mocht het weer in de soep lopen dan zou ik de schijven even aan de computer hangen, formatteren en opnieuw in de nas hangen en dan van vooraf aan weer opnieuw beginnen. (eerst schijven erin, daarna nas opstarten).

beeldaandemuur

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Hij doet het!

Op de qnap site gezocht en dit gevonden: http://www.qnap.com/nl/in...65&c=1355&sc=2237&n=11736
Waarom verschijnt er niets op mijn snelle installatiepagina?:

Voer de volgende procedure uit om dit probleem te verhelpen:
  • Schakel de Turbo NAS uit.
  • Verwijder alle HDDs
  • Schakel weer in.
  • Het systeem laat één korte beep horen als u het apparaat weer inschakeld, en na 2 tot 4 minuten krijgt u een tweede lange beep te horen.
  • Na de tweede lange beep moet u de HDD in sequentie aansluiten, bijvoorbeeld: HDD1 --> gleuf 1, HDD2 --> gleuf 2....etc.
  • Start QNAP Finder en dubbelklik op de Turbo NAS-eenheid.
  • Volg de aanwijzingen van snelle installatie.
.
Het antwoord was uiteindelijk de schijf eruit te halen, de QNAP op te starten en - terwijl de nas aanstaat - de harde schijf te plaatsen. Ik was er wat huiverig voor, maar door al het gehannes inmiddels ook al in een vergaande "so what" staat, dus yolo en plaatsen die schijf. En verdomd als het niet waar is, hij ging verder. De schijf werd gevonden en ik kon een firmware versie kiezen:
.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KPYQlcW.png

Vervolgens kon ik de installatiestappen doorlopen en nu - een half uur later - kan in zowaar inloggen:
.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/szi60Te.png

Jullie eerst bedankt voor de tips. Ik kom vast nog wel terug als ik wat wil weten, maar eerst ga ik kijken of Foekje en ik wat lol kunnen beleven. :9

[ Voor 30% gewijzigd door P_Tingen op 27-03-2013 21:43 ]

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-11 19:49
Ik heb de volgende simpele vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden - realtime sync (like dropbox) maar dan de QNAP als 'server'.

Dus stel:
- 2 pc's, pcA en pcB
- 1 QNAP nas

Op zowel pcA als pcB als de QNAP staat dezelfde directory. Nu maak ik een bestand aan in deze directory op pcA. Is het mogelijk dat deze dan automatisch naar de QNAP gesync wordt en vervolgens naar pcB? (dus zoals dropbox werkt, realtime). Ik krijg het nergens gevonden namelijk op de website van QNAP.

En daarbij ook, als pcB op dat moment offline is en later online komt, dat dan automatisch de toegevoegde/gewijzigde/verwijderde bestanden bij pcB worden doorgevoerd.

ps. Waarom ik dit wil:
- PCs zijn niet altijd verbonden aan een netwerk. Als er geen verbinding is wil ik wel nog steeds aan een file werken (dus vanuit de map op de NAS werken is geen optie)

Alvast bedankt voor het antwoord.

[ Voor 12% gewijzigd door Oliesjeik1 op 27-03-2013 21:50 ]

d'n oliesjeik

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Kan dat niet gewoon met Google drive? (qpkg aanwezig voor Qnap)

beeldaandemuur

• Oliesjeik1
KL643 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:58:
Kan dat niet gewoon met Google drive? (qpkg aanwezig voor Qnap)
Zonder externe partij als het kan.
En daarnaast ben ik dan afhankelijk van maximale cloud storage of niet?

Laat ik het anders zeggen: 100 gb gesynced tussen pcA, pcB en QNAP.

d'n oliesjeik

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:31
Probeer anders Alwaysync? PC A <->QNAP <-> PC B

Hier zou het mee moeten lukken, realtime (of wat je ookm wilt, mogelijkheden zijn zeer uitgebreid)

[ Voor 52% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-03-2013 22:11 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Oliesjeik1
Ik zoek dus in principe dezelfde functionaliteit als "cloudstation" op de synology. Is dit voor QNAP beschikbaar of niet?

d'n oliesjeik

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Je hebt ook Owncloud voor Qnap, onbeperkt op je eigen Qnap.

https://owncloud.org/

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=294&t=68331

[ Voor 39% gewijzigd door KL643 op 27-03-2013 22:38 ]

beeldaandemuur

• Oliesjeik1
Thanks, dat is wat ik zoek. :)

d'n oliesjeik

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Oliesjeik1 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:44:
[...]

Thanks, dat is wat ik zoek. :)
Beetje veilig? of gaat alles plaintekst over het internet heen ?

AKA Rinkel weblog

• Oliesjeik1
4POX schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:10:
[...]

Beetje veilig? of gaat alles plaintekst over het internet heen ?
Ik moet het nog bestuderen dus kan hier nog geen antwoord op geven. KL643?

d'n oliesjeik

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Geen idee.

beeldaandemuur

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Oliesjeik1 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:42:
Ik heb de volgende simpele vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden - realtime sync (like dropbox) maar dan de QNAP als 'server'.

Dus stel:
- 2 pc's, pcA en pcB
- 1 QNAP nas

Op zowel pcA als pcB als de QNAP staat dezelfde directory. Nu maak ik een bestand aan in deze directory op pcA. Is het mogelijk dat deze dan automatisch naar de QNAP gesync wordt en vervolgens naar pcB? (dus zoals dropbox werkt, realtime). Ik krijg het nergens gevonden namelijk op de website van QNAP.

En daarbij ook, als pcB op dat moment offline is en later online komt, dat dan automatisch de toegevoegde/gewijzigde/verwijderde bestanden bij pcB worden doorgevoerd.

ps. Waarom ik dit wil:
- PCs zijn niet altijd verbonden aan een netwerk. Als er geen verbinding is wil ik wel nog steeds aan een file werken (dus vanuit de map op de NAS werken is geen optie)

Alvast bedankt voor het antwoord.
Qnap komt met eigen programma, Qsync (in QTS4). Werkt zoals dropbox/drive

beeldaandemuur

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ai. Qnap krijgt er nog steeds van langs op het forum.

Het schijnt dat in het verleden Qnap de build scripts is kwijtgeraakt. Daarom updaten ze niet meer de libraries. Het is wel erg dat sommige libraries al tien jaar oud zijn. qnap 4.0 is volgens een paar hardcore gebruikers niets anders dan een nieuwe schil over een oud zootje. Het idee van windows 7 look over windows xp code.

4 april schijnt de beta van 4.0 uit te komen. Als dan blijkt dat openssl nog steeds tien jaar oud is dan gaan die boze gebruikers een kruistocht tegen Qnap beginnen. Ben benieuwd.

AKA Rinkel weblog

• Masterrikkie
Is er een guru die mijn firmware van 219 kan update op afstand? (via skype oid) tegen een vergoeding? Ik heb er nu al zoveel tijd in zitten dat ik er gek van word!

Ben ook nog even met qnap helpdesk op de skype bezig geweest. die copy pasten af en toe een standaard voorgemaakt stukje tekst voor je neus wat in mijn gevalt niet werkt. en een half uur voordat de helpdesk normaal sluit is de medewerker ook offline (is al lastig om tegelijk online te zijn ivm tijdsverschil taiwan).

[ Voor 49% gewijzigd door Masterrikkie op 01-04-2013 17:37 ]

• Masterrikkie
Ben bezig met SABnzbd setup en sickbeard, nu kon ik via de qnkp manager niets downloaden/installeren, dus heb ik handmatig de pakketen opgezocht en geinstalleerd. maar nu staat niet alles in het qpkg center aangegeven bij geinstalleerd.

Iemand enig idee?

[ Voor 62% gewijzigd door Masterrikkie op 07-04-2013 15:20 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is dat een probleem dan?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Masterrikkie
Het werkte niet.. Je kan bij het tabblad 'geisntalleerd' de programma's aan en uit zetten. Maar na een herstart werkt het gewoon. Het is alleen minder handig omdat er nu niet staat aangegeven dat SABnzbd, Python ect. geinstalleerd is. Iemand enig idee hoe ik aan de qpkg van transmission kom? Downloaden via qpkg center lukt niet..

[ Voor 17% gewijzigd door Masterrikkie op 07-04-2013 17:02 ]

• cvinkestijn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
ik heb groot probleem met mijn nas qnap ts-469L. Ik kom de bios niet meer in. Hij reageert niet meer op F2 op het toetsenbord. Weten jullie hier een oplossing voor? Op dit moment staat er firmware firmware 3.8.2 Build 20130301 op.

Ik heb geprobeerd bij elke keer aan en uitzetten:
- 3 verschillende toetsenborden geprobeerd op F2 blijven drukken werkt niet.
- alle harde schijven eruit gehaald, toen op F2 blijven drukken werkt niet.
- esc toetsen geprobeerd werkt ook niet.
- gezocht bij google op, bios reset qnap / qnap bios reset / qnap ts-469l bios reset (firmware is niet te downloaden bij QNAP)
- firmware downgrade (werkt niet),

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :(

• Gusto
  • Laatst online: 29-04-2021
Wat wil je in de bios aanpassen? 8)7

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

Ik ben al geruime tijd een tevreden gebruiker van een ts-112, firmware 3.8.1, heb nog niet geupdate naar 3.8.2.

Na inmiddels vele funcionaliteiten van de nas te gebruiken wil ik heb ook als vpn server inzetten. En daarmee ook mijn vraag/probleem.

Ik kan inmiddels via vpn inloggen, ik krijg dan een automatisch ip nr in de reeks: 192.168.1.x waarbij hij begint op de punt 2, dat is dus m'n probleem, het vaste ip nummer van mn nas is ook 192.168.1.2. Via vpn kan ik dus m'n gedeelde mappen niet bereiken.

Vrder heb ik een aantal netwerk componenten met vaste ip,nummmers in de reeks 192.168.1.1 tot 192.168.10. De dhcp scoop van mn router begint op 192.168.1.11

In de qnap kan ik dhet bereik niet aanpassen, wel naar bijv de 10 reeks.

Zou het een oplossing zijn om mijn diverse vaste ip nummer apparatuur in een hoger deel te zetten?

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Gusto schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:54:
Wat wil je in de bios aanpassen? 8)7
Boot devices bijvoorbeeld.

De x86 nas van qnap is gewoon een pc van binnen. Je kunt er ook Windows xp op draaien :D

AKA Rinkel weblog

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Musicstation werkt niet echt goed. Als ik op artiest zoek dan geeft hij niet alle nummers van die artiest weer. En bij sommige artiesten geeft ie helemaal niets weer en blijft er staan meer ophalen.

Hebben nog meer mensen hier last van?

Het oude (andere) Multimedia Station werkt dan nog beter. Daar zijn wel de recent toegevoegde nummers te vinden.

Ik heb mijn TS-210 nu al een paar jaar maar moet zeggen dat ik er meer van had verwacht. Teleurstellend zijn de updates toe nu toe.

[ Voor 34% gewijzigd door Zonekill op 10-04-2013 14:46 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-11 20:32
Zojuist heb ik Spotweb geïnstalleerd op mijn Qnap. Alles werkt, maar ik ervaar een apart probleem bij het inloggen.

Wanneer ik naar het lokale IP-adres navigeer van de Qnap (http://xxx.xxx.x.xxx/spotweb), kan ik gewoon op inloggen klikken, maar wanneer ik een hostname gebruik (http://nas/spotweb), zie ik die mogelijkheid totaal niet?

Ik heb apache.conf doorgenomen, en daar staan geen aparte zaken in m.b.t. bindings. Zie ik iets over het hoofd hier?

Het is opgelost door een git pull van Spotweb te pakken ipv de qpkg van sl1000. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mint op 10-04-2013 16:36 ]

• shadowrune
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 18:13

shadowrune

Wie niet waagt...

Ik probeer QGET van de QNAP website af te halen (http://www.qnap.com/en/in...=en&sn=848&c=351&sc=13312), maar deze geeft steeds 404-errors, zowel thuis als op het werk (met FF en IE)

Heeft iemand QGET 3.1 gedownload en wil die met mij delen?

8) Heb ondertussen verder gegraven en kan die wel met een omweg downloaden door op de website van QNAP naar Home > Support > Download > TS-419P II, te gaan. Daar staan ze ook en die links werken wel.

[ Voor 38% gewijzigd door shadowrune op 12-04-2013 11:53 ]

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:19
Hmm het ziet er naar uit dat Firmware 4.0 om de hoek staat te wachten. Versie 4.0 is al voor sommige uit: http://drivers.softpedia....e+Update+4.0.0+Build+0411. Ik kan echter dit niet op de officiele site terugvinden. En voor mijn QNAP 559 is helaas nog geen udpate.

[ Voor 32% gewijzigd door Senaxx op 12-04-2013 18:34 ]

• rookie no. 1
Iemand enig idee de release notes te bemachtingen van 4.0 en dan met name de veranderingen t.o.v. de laatste 3.8x-reeks?

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien even wachten tot hij uitkomt voor andere modellen dan de huidige nieuwe?

• Proview
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 13:42
Laatst een kapotte schijf vervangen in mijn Raid1 geconfigureerde TS-212. De nieuwe schijf heeft dezelfde specs als de oude schijf kapotte schijf. De rebuild ging niet automatisch, dus heb ik deze workaround gebruikt. De 2e schijf bevatte hierna exact dezelfde data, maar....

De schijf is nog steeds als "Enkele Schijf" geconfigureerd en niet als Raid1 helaas. Wanneer ik probeer deze te migreren naar Raid 1 is dat niet mogelijk en krijg ik de melding dat er twee identieke schijven nodig zijn.
Leuk zo'n rebuild, maar ik heb er feitelijk nog steeds niet aan.

Wellicht is er een betere methode of workaround om alsnog de schijf toe te voegen als Raid1, zonder dat ik beide schijven eerst moet formatteren

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 12:14
Senaxx schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:29:
Hmm het ziet er naar uit dat Firmware 4.0 om de hoek staat te wachten. Versie 4.0 is al voor sommige uit: http://drivers.softpedia....e+Update+4.0.0+Build+0411. Ik kan echter dit niet op de officiele site terugvinden. En voor mijn QNAP 559 is helaas nog geen udpate.
Dit linkje heeft het over een paar wijzigingen. http://news.softpedia.com...NAS-Products-345049.shtml

U+

• Bart_S
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-03 17:05
Volgens het nieuwe forum (http://forum1.qnap.com) is 4.0.0 nog in beta, maar er is wel een firmware 3.8.3 uit; via hetzelfde nieuwe forum te downloaden.

[Official] NAS FW 3.8.3 Download
[Version]
3.8.3 Build0426

[Change Log]
- Support Seagate 4TB Backup Plus 4TB USB 3.0 drive for Mac (STCB4000103)
- Updated the time zone of Minsk to GMT+03:00
- Removed Windows Live Messenger notification support due to Microsoft service termination
- Improved RTRR Real-time Mode stability while uploading large amounts of files concurrently
- Improved the compatibility with Citrix Xen Server if CHAP authentication is used
- Improved the stability of VAAI iSCSI
- Fixed the PDF or Adobe-related file, and ChronoSync (*.sync) file visibility issue with AFP connection
- Fixed the color label issue on AFP connection
- Fixed the auto-rescan issue when the NAS restarts if the Media Library is set in Manual Scan mode
- Fixed the login issue of new user accounts from Standalone Application Users in Multimedia/Photo/Music Stations
- Fixed the public album visibility issue in Multimedia Station when a new user account from System Users logs in
- Fixed the Wake-On-LAN (WOL) issue on TS-509/809 Pro
- Fixed inaccurate CPU temperature detection on some models
- Fixed the system error while deleting a new user account via CSV User Import function with Advanced Folder Permission enabled
- Fixed the Microsoft Networking Host Access Control wildcard issue in specific network configuration
- Fixed Amazon S3 backup issue when the file name contains [ or ]
- Fixed the Autorun.sh compatibility issue on ARM-based NAS
- Fixed the issue for truncated local & domain group name and permission settings if the name is over 40 characters long
- Fixed the "Relaunch upsd" issue

[ Voor 84% gewijzigd door Bart_S op 29-04-2013 11:53 ]

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 17:11

RoyK

Hobby tekenaar

Sinds deze ochtend brand bij HDD 1 een rood lampje. Ook was mijn toegang tot de NAS erg traag. Via de software zie ik dat er slechte blokken gevonden zijn en die is hij nu aan het opsporen.

Wat kan ik hierna het beste doen? Al mijn werk staat op de NAS (TS-210) gespiegeld. Is het verstandig om de harde schijf zsm te vervangen? Of kan de Qnap zulke slechte blokken makkelijk repareren en gaat hij verder waar hij gebleven was voor de foutmelding?

Mijn portfolio op Instagram

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Erhm.. al je werk staat op die nas? Dan zou ik eerst een backup maken van de data. RAID is GEEN backup!

Daarnaast zou ik i.d.d. zo snel mogelijk de schijf vervangen. Geen enkele server kan slechte blokken repareren namelijk. Stuk = stuk. Sommige harde schijven hebben een reservering om slechte blokken op te vangen, maar als die gebruikt zijn is het einde oefening.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Roger That.

Ik weet dat Raid geen backup is. Maar doordat het gespiegeld staat, staat het in ieder geval op 2 schijven. Mijn werk staat op de harde schijf op de computer. Time machine maakt een backup naar de NAS. En op de NAS staat genoeg zooi die ik liever niet kwijt raak.

Ik werk momenteel ook aan online back-up, wat wel echte backup is. Misschien moet ik dat gelijk maar even regelen en direct een backup maken

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De harde schijf die nu niet goed werkt is een: SAMSUNG HD204UI 1AQ1

ik kan deze geloof ik niet meer kopen. Wat zouden jullie mij adviseren?

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:54
Op zich kun je verschillende soorten schijven door elkaar gebruiken. Ik heb een 1 TB in mijn raid 5 array vervangen door een 2 TB schijf je raakt alleen eens tuk ruimte kwijt. Zodra alle schijven vervangen zijn kun je die extra ruimte wel gaan gebruiken. Ik zou eerst een backup maken en daarna pas die schijf vervangen.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb toch maar even een berichtje naar Qnap gestuurd welk type harde schijf hun adviseren ter vervanging van deze. En ondertussen druk met online backup bezig. Heb ik weer pech. Kan ik met OSX Lion in de backup software geen externe schijf toegoegen. Ze zijn er druk mee bezig.. maar de kans is groot dat ik op mijn harde schijf op de pc moet gaan werken en die online moet backuppen. Zonder NAS dus. Dan wordt de NAS enkel nog een backup voor Time machine en films. Zonde

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 21:52
RoyK schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:52:
Sinds deze ochtend brand bij HDD 1 een rood lampje. Ook was mijn toegang tot de NAS erg traag. Via de software zie ik dat er slechte blokken gevonden zijn en die is hij nu aan het opsporen.

Wat kan ik hierna het beste doen? Al mijn werk staat op de NAS (TS-210) gespiegeld. Is het verstandig om de harde schijf zsm te vervangen? Of kan de Qnap zulke slechte blokken makkelijk repareren en gaat hij verder waar hij gebleven was voor de foutmelding?
wat voor schijf is het precies?

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb 2 schijven van het merk: SAMSUNG HD204UI 1AQ1

Ik ga de kapotte denk ik vervangen door een pricewatch: Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB

Deze staat hier op de lijst http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn=3877 en is 1 van de goedkoopste.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Oke, ik heb mijn HDD binnen. Is het zo eenvoudig als ik hoop dat het is?

- backups naar een lokale lokatie gemaakt
- een extra time machine backup gemaakt naar een lokale schijf ipv naar de NAS

en nu: (???)

- NAS via de software uitschakelen
- open maken en HDD 1 verwijderen
- nieuwe HDD monteren
- Qnap TS-210 weer aanzetten
- Hij formatteert de schijf en maakt weer een mirror van HDD2

klopt dit? of overzie ik iets?

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Nee... De HD's zijn "hot plugable". Dus je kunt de defecte schijf er gewoon uithalen en vervangen voor de nieuwe schijf.
Na 10-30 seconden zal de QNAP automatisch een resync van de data doen en alles is weer in orde.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

rally schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:31:
Nee... De HD's zijn "hot plugable". Dus je kunt de defecte schijf er gewoon uithalen en vervangen voor de nieuwe schijf.
Na 10-30 seconden zal de QNAP automatisch een resync van de data doen en alles is weer in orde.
Thanks.

Ik lees deze ochtend toch nog wat succes verhalen van mensen die net als ik, na een firmware update plots een defecte HDD hebben met bad blocks. Het proces duurt alleen zo lang om het te laten controleren. Toch wel even de moeite waard om te proberen. Dan heb ik hier een HDD van 100 euro liggen die ik weer terug kan sturen (als de winkel mee werkt)

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 15:48
RoyK schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:10:
- NAS via de software uitschakelen
- open maken en HDD 1 verwijderen
- nieuwe HDD monteren
- Qnap TS-210 weer aanzetten
- Hij formatteert de schijf en maakt weer een mirror van HDD2
Hoewel alleen gebaseerd op een onderbuikgevoel, denk ik dat je daarna 2 lege disks hebt omdat hij disk1 naar disk2 zal mirroren... (als hij al opstart met een lege disk1, volgens mij nieteens)
Zoals al gezegd beter een hotswap ofzo.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

sjimmie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:23:
[...]

Hoewel alleen gebaseerd op een onderbuikgevoel, denk ik dat je daarna 2 lege disks hebt omdat hij disk1 naar disk2 zal mirroren... (als hij al opstart met een lege disk1, volgens mij nieteens)
Zoals al gezegd beter een hotswap ofzo.
Het zou niet zo mogen zijn. Ik vond dit vandaag op een forum:

Re: TS-210 Disk Error Recovery Questions
by QNAPJason » Tue Jan 19, 2010 2:19 pm

Hi DougTheSlug,
TS-210 does not support hot-swap. Therefore, if one of the HDDs in RAID 1 goes out, you need to power off the NAS and replace the failed HDD.
After you have replaced the failed HDD, the RAID will automatically start when you turn on the NAS.

You can continue to access your data when the RAID is in degraded mode (1 disk only)

hij s nu op 32% (slechte blokken zoeken) en kijk wel even wat er daarna gebeurd. Als hij aangeeft dat de schijf echt kapot is heb ik een nieuwe liggen en gaat die er in. Als hij zegt dat hij het weer doet stuur ik de nieuwe HDD terug.

De enige vraag die ik nog over heb.. welke HDD is nu de 1 en welke de 2. Uit logica zou ik zeggen dat de HDD die het dichtst bij (en op) de printplaat zit, is de eerste. Die daar boven op zit is de 2e?

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19
RoyK schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:59:
[...]

Het zou niet zo mogen zijn. Ik vond dit vandaag op een forum:

Re: TS-210 Disk Error Recovery Questions
by QNAPJason » Tue Jan 19, 2010 2:19 pm

Hi DougTheSlug,
TS-210 does not support hot-swap. Therefore, if one of the HDDs in RAID 1 goes out, you need to power off the NAS and replace the failed HDD.
After you have replaced the failed HDD, the RAID will automatically start when you turn on the NAS.

You can continue to access your data when the RAID is in degraded mode (1 disk only)

hij s nu op 32% (slechte blokken zoeken) en kijk wel even wat er daarna gebeurd. Als hij aangeeft dat de schijf echt kapot is heb ik een nieuwe liggen en gaat die er in. Als hij zegt dat hij het weer doet stuur ik de nieuwe HDD terug.

De enige vraag die ik nog over heb.. welke HDD is nu de 1 en welke de 2. Uit logica zou ik zeggen dat de HDD die het dichtst bij (en op) de printplaat zit, is de eerste. Die daar boven op zit is de 2e?
de bays zijn toch gelabeld? en anders van links naar rechts :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Nee, helaas niet. Het is gewoon een simpel rekje met 2 hdd schijven op geschroefd. 1 zit direct op de printplaat met een blokje, de andere met een stekker verbonden. Ik neem even aan dat diegene op de prietpraat nr1 is en met de kabel nr 2

Helaas heeft de test laten zien dat de HDD echt klaar is. Jammer.. 2 jaartjes oud en matig intensief gebruikt. Morgen ga ik hem vervangen. Ik heb in de software even het typenr opgezocht.. dan kan ik dat vast wel aflezen op de HDD met een sticker ofzo.

Ik verwissel hem gewoon en zet hem weer aan. Ik zie dan wel. Meer kan ik toch niet doen.

het is Raid 1 en ik heb begrepen dat die zichzelf kopieren. de nieuwe hdd wordt geformatteerd en krijgt de data die op HDD 2 staat.

[ Voor 18% gewijzigd door RoyK op 01-05-2013 22:51 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 67 Laatste