In het Qnap forum heb ik deze vraag ook gepost, maar krijg geen antwoord. Dus of mijn vraag is niet duidelijk of men vind dat ik mijn huiswerk niet heb gedaan ofzo, maar ik zoek enige bevestiging voordat ik € 184,- uitgeef en hoop dat hier iemand(en) is/zijn die hier wat over willen roepen.
Wellicht zie ik wat over het hoofd of ben ik te optimistisch en vraag mij af hoe het zit met de performance:
Qnap TS-119P II (met 1Tb seagate disk, is compatible, komt uit oude nas)
-Logitech Media Server (Dit heet bij qnap nog steeds squeezeboxserver?) : check, is mogelijk
-Toegang data vanaf lan en wan, met windows en android, bewerken, upload en sync etc. : check, is mogelijk
-Dropbox? - onduidelijk, maar heb ik dit nog nodig met de cloud functie?
-Streaming films zou leuk zijn, maar niet vereist: check,is mogelijk
-Toegang films vanaf mediacenter(mediaPortal) op LAN : check,is mogelijk
-Recording tv vanaf mediaportal naar qnap op LAN: onbekend, maar niet vereist
-Running calibre: niet mogelijk of het moet calibre2opds zijn.
-laag stroomgebruik: check,is mogelijk
-wol: check,is mogelijk
-schedule on-off : check,is mogelijk
-Downloads: check,is mogelijk
-Foto's:check,is mogelijk
-PV logging van een XS Mastervolt met prolific usb2serial: zeer onzeker, maar niet vereist
-Backup op WD Elements USB disk die in sleep mode moet gaan als deze niet in gebruik is. Onbekend, ondersteund de qnap dit? Nog niet kunnen vinden.(de synology doet dit wel, de tonidoplug weer niet)
Ik heb nu een Synology DS107e(redelijk oud nu)alleen voor data en films, een TonidoPlug2 alleen voor LMS en voor PV logging een Thin Client. De plug is al een stuk sneller dan de syno, maar is er een schatting te geven of de qnap dit een beetje gaat draaien? Laten we zeggen dat er 3 zaken tegelijkertijd gebruikt worden(afgezien van alle processen die actief zijn) LMS, opvragen foto's en downloaden. Ik verwacht niet dat alles net zo snel loopt als op een pc/server, maar de plug zie ik met bovenstaande gewoon al in de problemen komen. Voor alleen LMS en data toegang voldoet de plug wel ruimschoots, maar ik wil het gewoon samenvoegen.
En is het evengoed wel mogelijk om op dit type platform foto's via het web vlot te laden? Ik vermoed dat het antwoord nee is.