Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 67 Laatste
Acties:

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Heeft iemand al couchpotato v2 draaiend op een 412 gekregen?
Ik heb nu de couchpotato v1 draaien en wil graag naar v2 ivm meer opties.

tot nu toe zie ik dat er met git gewerkt wordt, is dit ook mogelijk op een qnap?

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
dCY schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:24:
Heeft iemand al couchpotato v2 draaiend op een 412 gekregen?
Ik heb nu de couchpotato v1 draaien en wil graag naar v2 ivm meer opties.

tot nu toe zie ik dat er met git gewerkt wordt, is dit ook mogelijk op een qnap?
Ik zie dat de TS-412 qua specs gelijk is aan de TS-212 (dus qua processor) dus:

Bunta in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2" heeft in het Sabnzb+ / Couchpotato topic een link gezet van Couchpotato V2: Couchpotato V2

Maak back-up van data.db en config.ini op je pc/laptop. Verwijder Couchpotato (V1), pak bovenstaande .zip uit en installeer vervolgens de .qpkg met de webinterface van Qnap. Dan volgt de rest vanzelf. :)

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
[quote]beerse schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:12:
[...]

Ik (helaas) niet maar naar verluidt kan die ook heel goed overweg met twonkey en de standaard media server (en ook met de shares en/of nfs-exports...) maar als verteld heb ik daar geen ervaring mee.

[...]

[...]
[quote/]
Die kan daar redelijk mee overweg ik gebruik Twonky vaak met een PS3 om muziek en video af te spelen. Maar helaas werkt het ook vaak niet en kan de PS3 de folders niet vinden. Misschien ligt het aan de vele duizenden? muziek folders die ik erop heb staan?! Met mijn android tablet heb ik ook wel eens dat Twonky aangeeft dat ie de connection with the librry lost is. Waarom die het soms wel doet en soms niet weet ik ook niet.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33
Weet iemand of er een DNS server in de Qnap verstopt zit? Ik wilde namelijk een aantal aparten binnen mijn netwerk gaan voorzien van een mooi naampje ( mediabox.jeroensomhorst.eu, nas.jeroensomhorst.eu etc etc)

Strava | AP | IP | AW

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij heeft de QNAP geen DNS service. Daarvoor zul je dus bij je router of andere host moeten zijn. Of misschien is er wel een package voor.

edit:
Zie http://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=111859

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 16-07-2012 16:09 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Piet91
  • Niet online
Wat heeft m'n TS-212 de laatste dagen? :?
Nu staat hij weer te blazen (fan dus) en de HDD's zijn in de webinterface niet zichtbaar, dit gebeurd tegelijk. Share folders zijn ook weg onder Access Right Management -> Share Folders..
Maar via windows verkenner kan ik nog gewoon bij de folders/bestanden op de HDD's.

Meestal restart ik de NAS maar dan gebeurd weer hetzeflde?

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 17-07-2012 21:23 ]

• sl1000
  • Laatst online: 14-11 16:37
Ram drive vol. Kijk even goed naar de paden die zijn geconfigureerd in je qpkg's. Waarschijnlijk laat je ergens per ongeluk data naar de ramdrive wegschrijven.

• Piet91
  • Niet online
sl1000 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:02:
Ram drive vol. Kijk even goed naar de paden die zijn geconfigureerd in je qpkg's. Waarschijnlijk laat je ergens per ongeluk data naar de ramdrive wegschrijven.
En hoe ziet het pad daarna uit? Want alle paden zijn iets als dit:
  • /share/MD0_DATA/Download/sabnzbd/complete/TV
  • /share/USBDisk1/Nieuwsgroepen/Sick Beard/logs
  • /share/MD0_DATA/Download/sabnzbd/nzb
enz.

En trouwens, als RAM vol is dan moet dat toch ook bij de resource monitor staan? En daar staat dat van de 250MB zo'n 180 gebruikt wordt....

Couchpotato kan ik niet bij (pagina laadt alleen grijs scherm) en omdat Qnap de HDD's niet ziet, ziet kan ik Couchpotato ook niet verwijderen want hij geeft aan dat er geen .qpkg's geïnstalleerd zijn...

EDIT: jep, inderdaad iets met de RAM. Lees net dit in de logs van de Qnap:
code:
1
The system is unable to save your settings (file = [/etc/storage.conf], section = [Global], field = [Available Disk], value = [0]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance.

[ Voor 26% gewijzigd door Piet91 op 17-07-2012 23:21 ]

• Astennu
  • Laatst online: 08-11 09:45
Ik heb sinds gister een QNAP 412. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt.
Heb hiervoor 2 dagen een Thecus n5200xxx gehad. Maar dat was niets. Te hoog verbruik. Disks gingen niet in standby. Te veel herrie en reageerde traag.

Ik hoop dat dit beter werkt. Ik begin met 3 disks en dan expand ik de 4e zodra mijn data van mijn oude Raid (die nu op de 4e disks staat) op de nas staat.
Het idee is om later disk voor disks uit te breiden naar 4x 4TB. Maar dat zal volgend jaar pas gebeuren. Die disks zijn nu nog te duur

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• dCY
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Piet91 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:16:
[...]

Ik zie dat de TS-412 qua specs gelijk is aan de TS-212 (dus qua processor) dus:

Bunta in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2" heeft in het Sabnzb+ / Couchpotato topic een link gezet van Couchpotato V2: Couchpotato V2

Maak back-up van data.db en config.ini op je pc/laptop. Verwijder Couchpotato (V1), pak bovenstaande .zip uit en installeer vervolgens de .qpkg met de webinterface van Qnap. Dan volgt de rest vanzelf. :)
Thx, het heeft mij goed geholpen! :*)

• Astennu
De nas is nu de Raid5 aan het maken maar wat duurt dat lang zeg! Na een nacht slapen pas op 27% wtf. Het schijnt dat rebuilds gewoon 3 dagen duren. Ik die tijd loop je dus het risico alles kwijt te raken als een 2e disk onderuit gaat. :( lekker waardeloos.

Heb al wat tweaks gevonden dat het 6x zo snel wordt. Alleen de vraag is dan is het betrouwbaar of krijg je data corruptie: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=11&t=10268

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
Het enige wat dat doet is je cpu load omhoog, zodat je de nas voor weinig anders kunt gebruiken.

• Astennu
wortelsoft schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 08:02:
Het enige wat dat doet is je cpu load omhoog, zodat je de nas voor weinig anders kunt gebruiken.
Nja zolang hij niet klaar is kan ik toch niets xD. Ik heb even gekeken maar er bleef ook een process hangen: DBUS-DEAMON

Had iets op het QNAP forum gevonden waarmee je het kon oplossen. Dat process nam 77% cpu in gebruik. Dus dan duurt het rebuilden inderdaad wel lang. Ik ben benieuwd of het nu een stuk sneller gaat.

Edit: hij zit helaas nog steeds maar rond de 4-5% per uur :'( Dat is nog steeds 2 dagen..

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 20-07-2012 09:57 ]

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:31
ik heb nu sickbeard geinstalleerd. Maar hij blijft nu wachten met verbinden. Ik heb het procces al een keer opnieuw gestart, Maar hij wil dus niet starten. Ik heb hem ook al een keer opnieuw geinstalleerd.

Verwijderd

Hallo,

Graag wil ik weten waar ik het aan en uitzetten voor het inlogen van Anonymous FTP gebruiker kan vinden.
Kan het niet meer terug vinden in mij ts-219p II menu.

Kan het zijn dat het verzenden van een waarschuwing mail niet werkend is te krijgen, ben bijna er van overtuigd dat alles goed staat ingevuld en krijg toch een fout melding met het versturen van een test mail.

alvast bedankt
Rob

HEB DE INSTELLING VOOR ANONYMOUS GEVONDEN 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 17:51 ]

• chimera2
Ik kan wel inloggen. Maar hij blijft maar wachten. Ook na een reboot van mijn laptop kom ik er nog niet op.

• Astennu
Wat voor een tranfer rates halen jullie? ik kom niet verder dan 15-22mb/s write. Had toch eigenlijk tegen de 30 gehoopt. Ik gebruik die jumbo packets op 9000 al.

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 09:02
Vraagje ik heb de Qnap TS 212

Kan ik daar ook een game server op laten draaien?

Ik krijg elke keer een melding in mijn logboek
Het gaat om: Re-launch process(Apache)

Weet iemand op beide een antwoord alvast bedankt

Groet,

Pater

• Astennu
Pater19 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:53:
Vraagje ik heb de Qnap TS 212

Kan ik daar ook een game server op laten draaien?

Ik krijg elke keer een melding in mijn logboek
Het gaat om: Re-launch process(Apache)

Weet iemand op beide een antwoord alvast bedankt

Groet,

Pater
Wat voor een game server heb je dan in gedachte? Het is namelijk geen X86 cpu en ook geen Windows OS dus veel van die software zal daar niet op werken. Met een ATOM nas kan het misschien nog wel met een dedicated server maar dan moet het geen zwaar spel zijn.

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 09:02
Ik zat te denken aan Arma2 oa met de mod Dayz die is inmens groot dus denk dat dat niks word

• chimera2
ik heb een map op[ mijn nas en ik krijg deze op geen mogelijk verwijderd.
Ik heb de nas al een keer opnieuw opgestuurd. Maar dit mocht ook niet helpen.
En ik krijg ook sickbeard nog steeds niet opgestart.

edit. De map heb ik kunnen verwijderen met winscp

[ Voor 26% gewijzigd door chimera2 op 22-07-2012 11:33 ]

Verwijderd

3.7.2 is los, deze lost alle problemen op die ik had. Top update

[Offical]3.7.2 for x86

[What’s New]
-[TS-x79] VMware vSphere 5 iSCSI storage “VMware Ready”
-[TS-x79] VMware vSphere 5 NAS (NFS) storage “VMware Ready”
-[TS-x69] VMware vSphere 5 NAS (NFS) storage “VMware Ready”

[Enhancements]
-Upgrades to PhP 5.3.14
-[TS-x69] Improves USB 3.0 device compatibility
-Improves NTFS external drive compatibility
-Bandwidth control for Amazon S3 cloud backup

[Major Bug Fixes]
-Fixes HDD standby issue
-Fixes that user Home Folders may not work properly in some conditions
-Improved the security for web administration login session (cross-site scripting vulnerability)
-Fixes invisible “Manage Album” button for administrators (only the “admin” user could see it)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 19:13 ]

• Astennu
Sweet. Ik vind dat er toch nog veel bugs in 3.7.1 zitten. Ik ben benieuwd of de bugs waar ik last van had nu ook weg zijn..

Verwijderd

In 3.7.1 zaten zeker veel bugs, van de bugs waarvan ik last van is er geen terug vinden. Het zie er allemaal goed uit. Nu kijken of het ook zo stabiel is als 3.6.1

• Astennu
Ik kan er over twee dagen naar kijken. Hij is nu met een Raid expand bezig. 8% na 4,5 uur. Dus dat duurt nog wel even :P

• Astennu
Ik heb nu ineens ook last van die HDD Spindown bug :'( disks gaan ook niet meer uit.
Ik dacht in het begin ik neem een QNAP zal vast beter zijn dan Thecus (die ik na 2 dagen terug gestuurd heb)
Maar zo veel beter is dit niet...... Hangende processen na het veranderen van instellingen waardoor de CPU load naar 100% knalt. Ook disks die niet down willen. De geadverteerde transfer speeds niet kunnen halen. (nog steeds 3.7.1 firmware waar disks eerst wel down gingen. Verschil is dat ik nu 4 disks draai en eerst 3 heb een raid expand gedaan. Heb em ook gereboot maar dat mocht niet baten disks blijven actief)

Het is ook niet allemaal je van het. Erg jammer aangezien deze een heel stuk duurder is. Wel raar dat mijn conceptronic van 4-5 jaar oud al die dingen wel goed doet.
Ik hoop wel dat deze dingen gefixt worden.

• Piet91
  • Niet online
Jammer. Gisteravond zat m'n TS-212 weer te blazen en heb ik 'm maar uitgezet. Eerder nooit problemen mee gehad. Zou het aan Couchpotato V2 kunnen liggen. Sinds ik die geïnstalleerd heb (eerst Couchpotato gehad) heb ik dit probleem. En alle padden zijn ook correct (alle naar de juiste plek waaronder de usb-stick (USBDisk1)

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:41
Na een aantal weken van klooien sta ik op het punt om te downgraden van 3.7.1 naar 3.6.1. Ik draai namelijk MRTG om een aantal zaken te monitoren, zoals CPU-, geheugen- en netwerkgebruik. Na de upgrade naar 3.7.1 heb ik het idee dat de MIB lijst compleet om is gegooid (oude OID's worden namelijk niet meer herkend). Helaas kan ik ze ook niet ontdekken in een SNMP walk.

Vreemde daarbij is echter wel dat ik bijvoorbeeld de vrije ruimte op MD0_DATA op kan vragen, maar dit is een getal zoals 736607774, en ik heb zo'n 840GB vrij. Heb verschillende omrekenpogingen gedaan, maar ik kom maar niet bij deze 840GB.

Heeft iemand ervaring met monitoring van een QNAP door middel van SNMP? De MIB lijst welke ik kan downloaden via de webinterface is ook niet bepaald duidelijk.

De volgende OID's zoek ik:
  • Percentage CPU gebruik
  • Percentage geheugengebruik
  • Percentage of aantal KB/MB/GB schijfgebruik
Wat handig/leuk zou zijn om te monitoren:
  • RPM van de fan
  • CPU temperatuur
  • Disk temperatuur
Wanneer iemand meer informatie heeft, houd ik me aanbevolen.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 17:11

RoyK

Hobby tekenaar

Hoe ruimen jullie de Qdownload map eigenlijk op? Hij begint bij mij middels een beetje vol te lopen. Via finder kan ik de bestanden niet verwijderen omdat hij dan roept dat ik er geen rechten voor heb. Ik wil best een hoop gaan weggooien. Is er een praktische manier voor?

Mijn portfolio op Instagram

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 21:52
RoyK schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:53:
Hoe ruimen jullie de Qdownload map eigenlijk op? Hij begint bij mij middels een beetje vol te lopen. Via finder kan ik de bestanden niet verwijderen omdat hij dan roept dat ik er geen rechten voor heb. Ik wil best een hoop gaan weggooien. Is er een praktische manier voor?
doe altijd met FTP

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik heb FTP niet aan staan. Moet ik dan een accountje aanmaken of iets dergelijks.. en dan zo daar mappen en bestanden verwijderen? Is dat de beste manier?

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

RoyK schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:53:
WINSCP oid?

• vinylator
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 10:14
RoyK, ik had hetzelfde probleem. Ik heb een account met dezelfde rechten als de admin account, maar toch had ik geen schrijfrechten op mappen die dieper lagen dan de root map.
Ik heb 2 'oplossingen' gevonden.
Ofwel verbinden via AFP met de Admin login.
Ofwel via de QNAP interface 'Enable Advanced Folder Permissions' aanvinken, en dan via de tab 'folder permissions' de rechten opnieuw instellen.

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 08:22
adyta schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:53:
Na een aantal weken van klooien sta ik op het punt om te downgraden van 3.7.1 naar 3.6.1. Ik draai namelijk MRTG om een aantal zaken te monitoren, zoals CPU-, geheugen- en netwerkgebruik. Na de upgrade naar 3.7.1 heb ik het idee dat de MIB lijst compleet om is gegooid (oude OID's worden namelijk niet meer herkend). Helaas kan ik ze ook niet ontdekken in een SNMP walk.

Vreemde daarbij is echter wel dat ik bijvoorbeeld de vrije ruimte op MD0_DATA op kan vragen, maar dit is een getal zoals 736607774, en ik heb zo'n 840GB vrij. Heb verschillende omrekenpogingen gedaan, maar ik kom maar niet bij deze 840GB.

Heeft iemand ervaring met monitoring van een QNAP door middel van SNMP? De MIB lijst welke ik kan downloaden via de webinterface is ook niet bepaald duidelijk.

De volgende OID's zoek ik:
  • Percentage CPU gebruik
  • Percentage geheugengebruik
  • Percentage of aantal KB/MB/GB schijfgebruik
Wat handig/leuk zou zijn om te monitoren:
  • RPM van de fan
  • CPU temperatuur
  • Disk temperatuur
Wanneer iemand meer informatie heeft, houd ik me aanbevolen.
Van SNMP/MIB heb ik geen verstand, maar op mijn Androidtoestel gebruik ik deze app. Doet volgens mij precies wat jij wil ;)

Life's a Game, and I like to play...

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

vinylator schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:42:
RoyK, ik had hetzelfde probleem. Ik heb een account met dezelfde rechten als de admin account, maar toch had ik geen schrijfrechten op mappen die dieper lagen dan de root map.
Ik heb 2 'oplossingen' gevonden.
Ofwel verbinden via AFP met de Admin login.
Ofwel via de QNAP interface 'Enable Advanced Folder Permissions' aanvinken, en dan via de tab 'folder permissions' de rechten opnieuw instellen.
Thanks, daar ga ik vanavond even mee aan de slag. ;)

[EDIT]

hmm.. ik ben nu als admin ingelogd via AFP maar krijg bij het verwijderen deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://oi46.tinypic.com/359k5f5.jpg

[edit 2]

top, gelukt! via AFP ;) thankssss

[ Voor 15% gewijzigd door RoyK op 25-07-2012 22:54 ]

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:11:
3.7.2 is los, deze lost alle problemen op die ik had. Top update

[Offical]3.7.2 for x86

[What’s New]
-[TS-x79] VMware vSphere 5 iSCSI storage “VMware Ready”
-[TS-x79] VMware vSphere 5 NAS (NFS) storage “VMware Ready”
-[TS-x69] VMware vSphere 5 NAS (NFS) storage “VMware Ready”

[Enhancements]
-Upgrades to PhP 5.3.14
-[TS-x69] Improves USB 3.0 device compatibility
-Improves NTFS external drive compatibility
-Bandwidth control for Amazon S3 cloud backup

[Major Bug Fixes]
-Fixes HDD standby issue
-Fixes that user Home Folders may not work properly in some conditions
-Improved the security for web administration login session (cross-site scripting vulnerability)
-Fixes invisible “Manage Album” button for administrators (only the “admin” user could see it)
Waar vind je die 3.7.2 ?
Ik kan em nergens vinden op de qnap site, en mijn qnap ziet alleen de 3.7.1 bij de automatische update functie.

• IJsbeer
  • Niet online
3.7.2 is er alleen voor de x69 serie.

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 21:14
IJsbeer schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:14:
3.7.2 is er alleen voor de x69 serie.
Dit is niet correct, de meeste nieuwe features zijn wel voor de x69 en x79 maar er zijn wel degelijk zaken die ook gefixed zijn voor de x39 en x59 modellen. 3.7.2 firmware is dus niet enkel voor het x69 model.

Update is hier te vinden:
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=142&t=61578

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:49

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Spoelly schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:18:
[...]

Dit is niet correct, de meeste nieuwe features zijn wel voor de x69 en x79 maar er zijn wel degelijk zaken die ook gefixed zijn voor de x39 en x59 modellen. 3.7.2 firmware is dus niet enkel voor het x69 model.

Update is hier te vinden:
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=142&t=61578
Helaas heb ik een TS-219P+, en daarvoor is blijkbaar nog geen update.
Dan nog maar even afwachten.

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb een TS-109 die al een tijdje trouw in de meterkast staat te zoemen. Helaas pikt download station geen magnet links, maar met de nieuwe firmware 3.7.x dus wel. Alleen staat de TS-109 niet in de lijst van ondersteunde apparaten. Moet ik me daar dan niks van aantrekken / hoe krijg ik het voor elkaar om magnet links te gebruiken met download station?

Great minds think alike!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 12:26
@Verbal Kint, ik ken de TS-109 niet maar kun je QPKG's installeren? Probeer dan eens Transmission te installeren als QPKG. De laatste versie ondersteunt magnet links wel. Zie voor meer info deze forum-pagina van qnap.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:41
DerManiak schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:47:
[...]

Van SNMP/MIB heb ik geen verstand, maar op mijn Androidtoestel gebruik ik deze app. Doet volgens mij precies wat jij wil ;)
Helaas heb ik geen Android device, dus dat gaat hem helaas niet worden.

Verwijderd

Hallo, techneuten

Ik heb een 219P II na het inloggen voor toegang naar mijn nas moet ik vanaf heden een netwerkpaswoord opgeven om toegang te krijgen naar \\nas\admin.

Als ik hetzelfde w.w. invul voor mijn nas werkt niet evenals het w.w. van mail adressen en wifi.
het gaat om win7 64bits en heeft geen log in na opstarten.

wat ik ook invul ik kom niet verder.

Hoe nu verder ????

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 11:03 ]

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

jan-marten schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:44:
@Verbal Kint, ik ken de TS-109 niet maar kun je QPKG's installeren? Probeer dan eens Transmission te installeren als QPKG. De laatste versie ondersteunt magnet links wel. Zie voor meer info deze forum-pagina van qnap.
Ik heb Transmission inmiddels draaien, maar kom er nog niet echt uit, of liever gezegd, in... Als ik er naar toe ga via mn browser krijg ik een inlogscherm, maar geen idee wat ik daar moet invullen. Het lijkt iets met "Transmssion" te zijn, maar helaas nog niet de juiste combi gevonden. Any thoughts?

Rrrright: admin:admin 8)7 |:( :X

Great minds think alike!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben bezig geweest om Joomla veiliger te krijgen. Daarvoor heb ik wat zitten grutten in de Apache configuratie en ook een gebruiker aangemaakt welke ik alleen door Apache zou willen laten gebruiken.

Uiteindelijk lukte het niet goed, en ik heb alles teruggedraaid (alle oude configuratiebestanden weer teruggezet), maar ik heb ook met chown alle bestanden en directories toegewezen aan een andere gebruiker dan welke die eerst hadden.

Hoe zet ik werkelijk alles terug in de beginstoestand, dus ook de gebruiker weer zoals die was?

Waar zou ik de originele bestanden kunnen vinden en welke gebruiker was de eigenaar van Qweb (QNAP TS-410)?

Alvast bedankt.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54

Ethirty

Who...me?

Ik heb sinds een paar dagen eindelijk een 459 Pro II staan. Supermooi ding, heb zakelijk ook al redelijk wat ervaring met QNAP's vandaar mijn keuze.

Alleen heb ik er nu al een probleem mee en ik weet even niet wat verstandig is om te doen.

Ik ben begonnen met 2 nieuwe HD204UI schijven (Seagate ST2000DL004). Raid 1 array aangemaakt firmware 3.7.2 Build 20120719 erop en data vanaf mijn mediaplayer over gezet. Hierin zit een Samsung HD204UI die ergens 2011 is aangeschaft (datum op label: 2011/04, dus als het goed is met juiste firmware). Het plan was om hiermee de array uit te breiden naar 3x in Raid 5. Op internet maakte ik op de de Seagate's alleen een ander stickertje hebben gekregen, maar verder identieke schijven zouden moeten zijn.

Schijf geplaats en migration gestart. Ging best rap, na krap 3u al rond de 40-50% (wel via ssh de minimum snelheid aangepast van 5000 naar 100000). En toen begon de ellende...

Ineens zie ik de lampjes van de HD's niet meer knipperen, maar het status ledje knippert nog vrolijk rood als tijdens de migration. Dus ik duik gelijk de webinterface in en onder het RAID management staat "Please insert a drive of larger capacity and wait for the drive status to become Ready before executing this operation". Verder geen foutmeldingen in de system logs en er zijn ook geen waarschuwings piepjes te horen geweest. De array zelf is degraded en de 3e schijf staat op unmounted.

Misschien toch niet puur rebranded schijven? Ze zijn alle 3 volgens de QNAP 1863.02GB groot, hebben alle 3 de toevoeging 1AQ1 in het typenummer (nieuwe schijven: ST2000DL004 HD204UI 1AQ1, oude schijf HD204UI 1AQ1). Firmware van alle 3 de schijven is 1AQ10001. De array size is 1832.31 GB, dus de omvang van de schijf zou volgens mij het probleem niet mogen zijn.

Daar komt bij dat de QNAP shares via SMB niet meer te benaderen zijn, maar via SSH zie ik nog wel dat de shares er zijn en er ook data in lijkt te staan. Veel verder dan ls en wat andere basic commando's gaat mijn Linux kennis overigens niet.

Gezien de situatie heb ik een aantal opties die me geen van allen echt aanstaan.
- rebooten, terwijl dat uitdrukkelijk niet mag tijdens een migration
- schijf 3 verwijderen en opnieuw plaatsen
- combinatie van die 2

Data is niet onvervangbaar (rips van mijn complete DVD collectie), maar ik zou als het even kan de array graag redden. Het gaat om bijna 1TB en er heeft een hoop tijd in gezeten.

Iemand suggesties?

Edit:
Dit is de output van cat /proc/mdstat
md0 : active raid1 sdb3[1]
      1951945600 blocks [2/1] [_U]

md4 : active raid1 sdc2[2](S) sdb2[1] sda2[0]
      530048 blocks [2/2] [UU]

md13 : active raid1 sdc4[2] sda4[0] sdb4[1]
      458880 blocks [4/3] [UUU_]
      bitmap: 41/57 pages [164KB], 4KB chunk

md9 : active raid1 sdc1[2] sda1[0] sdb1[1]
      530048 blocks [4/3] [UUU_]
      bitmap: 61/65 pages [244KB], 4KB chunk

unused devices: <none>

[ Voor 9% gewijzigd door Ethirty op 30-07-2012 22:40 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
Als je data nog kunt zien via ls zou je misschien eerst een usb schijf aan kunnen sluiten en de boel naar toe over kunnen pompen. Persoonlijk zou ik schijf drie verwijderen en opnieuw plaatsen, maar ik heb er ook geen ervaring mee.

• chimera2
ik krijg nu een melding over een firmware update. is dit nu wel verstandig om te doen?
Het gaat om 3.7.2build0719t
Ik lees dat er veel mensen zijn met problemen. Maar geld dat voor deze firmware?

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:49

rally

Deyterra Consultancy

3.7.1 had een aantal problemen, waaronder de HD standby (die met een patch was opgelost).

Ik heb een (probleemloze) update gedaan en alles lijkt nog te werken. Voorlopig laat ik het hier weer even bij qua updates. Zoveel wijzigingen die voor mij relevant zijn zitten er nu ook weer niet in.

http://www.deyterra.com

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
Webgnome schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:09:
Weet iemand of er een DNS server in de Qnap verstopt zit? Ik wilde namelijk een aantal aparten binnen mijn netwerk gaan voorzien van een mooi naampje ( mediabox.jeroensomhorst.eu, nas.jeroensomhorst.eu etc etc)
In de laatste versies zit wel iets van een dhcp server (network->ethernet->edit->dhcp...) maar die gebruikt voor zover ik kan zien de dns config van de qnap zelf dus daar geen dns...

Maar dnsmasq is als pakket wel te installeren en dat biedt zowel dns als dhcp. Met de volgende links ben ik er uit gekomen (al blijkt ze bij mij nog niet automatisch starten):Zelf heb ik er voor gekozen om zowel de dns als dhcp op de qnap te draaien. Als je alleen dns wilt gebruiken en dhcp op een ander apparaat, zorg er dan voor het volgende:
  • De qnap met een vast ip address (vast geconfigureerd of met dhcp leas in je dhcp server)
  • In de qnap als dns eerst de qnap, daarna een fallback (je router of je provider)
  • In de dhcp config en bij vaste configuraties, de dns servers: eerst het ip address van de qnap, daarna een fallback (je router of je provider) O-)
  • Als je de qnap voor dns en/of dhcp gebruikt en je schakelt de qnap automatisch uit en aan, dan kan/zal dat problemen geven op je netwerk |:(

[ Voor 25% gewijzigd door beerse op 31-07-2012 11:03 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Gisteravond toch maar de gok genomen en de QNAP gereboot. Na het opstarten begon de mirror te rebuilden. Vanochtend was dit klaar en had ik weer een goede mirror. Toen nog een keer geprobeerd de migration te draaien en ik zie dat deze net een uurtje klaar is :)

Blijf het wel vreemd vinden. Hopelijk is dit niet een voorbode voor meer onverwachte zaken. Ik lees te veel over slechte "groene" schijven die eerst ok waren en later toch weer niet.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Verwijderd

chimera2 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:51:
ik krijg nu een melding over een firmware update. is dit nu wel verstandig om te doen?
Het gaat om 3.7.2build0719t
Ik lees dat er veel mensen zijn met problemen. Maar geld dat voor deze firmware?
Heb gister deze versie op mijn nieuwe 259pro+ gezet en werkt prima....met vorige firmware standy issue....moeilijk te zien of de hd's in stand by gingen maar hoorde ze vandaag op spinnen dus werkt wel :)
Heb wel master browser uitgeschakeld...maar of dat echt een stand by issue veroorzaakt?
Ethirty schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:27:
[...]

Gisteravond toch maar de gok genomen en de QNAP gereboot. Na het opstarten begon de mirror te rebuilden. Vanochtend was dit klaar en had ik weer een goede mirror. Toen nog een keer geprobeerd de migration te draaien en ik zie dat deze net een uurtje klaar is :)

Blijf het wel vreemd vinden. Hopelijk is dit niet een voorbode voor meer onverwachte zaken. Ik lees te veel over slechte "groene" schijven die eerst ok waren en later toch weer niet.
Had eerst een qnap moet de wd green schijf, maar die zijn geloof ik niet echt voor 24/7 gemaakt..heb er zelf toen 1 stuk gehad....heb nu twee van 3tb de nieuwe red versie, speciaal voor de nas....en werken erg goed tot nu toe. Wel iets duurder maar dat staat voor mij in het niet als ze goed betrouwbaar draaien.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 21:47 ]

• DerManiak
  • Laatst online: 16-11 08:22
Verbal Kint schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:04:
[...]

Ik heb Transmission inmiddels draaien, maar kom er nog niet echt uit, of liever gezegd, in... Als ik er naar toe ga via mn browser krijg ik een inlogscherm, maar geen idee wat ik daar moet invullen. Het lijkt iets met "Transmssion" te zijn, maar helaas nog niet de juiste combi gevonden. Any thoughts?

Rrrright: admin:admin 8)7 |:( :X
Na een paar keer over Transmission te hebben gelezen, toch ook maar eens geïnstalleerd. Was niet moeilijk, maar eigenlijk pas de eerste keer dat ik een QPKG installeerde dus wel wat zoeken ;-)
Was me ook niet geheel duidelijk dat ik zowel de QPKG als de Remote GUI nodig zou hebben, maar misschien niet duidelijk genoeg gelezen.

Ik had eigenlijk verwacht dat Transmission een soort window zou zijn om torrents in de standaard QNAP Download Station te zetten. Dus simpelweg een Windowsapplicatie wat de (inhoud van) magnet link door zou sturen naar de NAS, maar dit is dus niet het geval. Kan ik dan ook de Download Station van QNAP gewoon uit zetten, er wordt niets gedeeld ofzo?

Heb wel een beter gevoel bij Transmission dan bij dat Download Station, ziet er iets meer up-to-date uit, en bij de eerste test lijkt ie ook wel een heel stuk sneller.

Ik heb alleen nog een beetje moeite met het toewijzen van de paden. Ik wil bijvoorbeeld mijn complete downloads in [NAS]/Multimedia/transmission_completed
Deze map heb ik al aangemaakt buiten Transmission, maar het aanpassen van het default pad naar "/share/MD0_DATA/Multimedia/transmission_completed" werkt niet: kan pad niet vinden.
Ik doe vast iets heel simpels fout, maar wat?

EDIT: never mind... weet niet wat die melding dan betekent (bij het starten van een torrent), maar hij heeft zojuist een gedownloade torrent naar de map verplaatst die ik had ingesteld. Toch iets goed gedaan ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door DerManiak op 31-07-2012 23:19 ]

Life's a Game, and I like to play...

• IJsbeer
  • Niet online
De download station is idd een losse suite/app die niets te doen heeft met Transmission. Ik zou hem uitzetten, gezien ze beide redelijk hetzelfde doen, en nu allebei geheugen vreten. Voor Download Station kun je ook een QNAP app installeren die hetzelfde doet als Transmission Remote GUI overigens.
Dus als de reden was dat je een 'remote' head wou hebben, dan hadje niet over hoeven stappen. Al moet ik wel zeggen dat Transmission stabiel en snel zijn werk doet, die bevalt me prima.

• Opi
  • Niet online

Opi

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om automatisch, periodiek en online een backup naar een andere NAS (ander merk) te maken, waarbij de data versleuteld op de andere NAS komt te staan. RSync lijkt gegevens niet te versleutelen, maar ik lees ook tegenstrijdige berichten over uitwisseling tussen verschillende NASsen.

Heeft iemand ervaring en een oplossing voor bovenstaand scenario?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:40

4POX

Everybody is wired

Opi schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:36:
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om automatisch, periodiek en online een backup naar een andere NAS (ander merk) te maken, waarbij de data versleuteld op de andere NAS komt te staan. RSync lijkt gegevens niet te versleutelen, maar ik lees ook tegenstrijdige berichten over uitwisseling tussen verschillende NASsen.

rsync kan wel met encryptie. Dan gaat het met SSH over poort 22. Wat je ook kunt doen is de backup door een Openvpn tunnel laten doen. Alleen durf ik niet hardop te zeggen of een qnap ook een openvpn client heeft?

AKA Rinkel weblog

• Opi
  • Niet online

Opi

4POX schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:37:
rsync kan wel met encryptie. Dan gaat het met SSH over poort 22. Wat je ook kunt doen is de backup door een Openvpn tunnel laten doen. Alleen durf ik niet hardop te zeggen of een qnap ook een openvpn client heeft?
Maar in dit geval staan de gegevens toch niet versleuteld op de andere locatie?

• IJsbeer
  • Niet online
4POX heeft het idd over versleutelde verbinding, dat is idd wat anders.
Bij mijn weten kunnen de default backup mogelijkheden geen encryptie aan. Dan zul je een AllwaysSync moeten draaien op je pc... :(

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 12:26
Als ik via remote replication de zaak invul krijg ik dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/34npjc1.jpg.
Dus ja, de verbinding kan via SSH plaats vinden. Nee, de gegevens staan extern niet gecodeerd opgeslagen.
Je zou kunnen overwegen om zelf een zip met password te maken van de gegevens en deze via SSH te versturen.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik heb sinds kort een 119p II, nu wil ik periodiek mijn fotos extern online gaan backuppen. nu zijn er legio aanbieders, kan iemand een service aanraden die goed werkt met de qnap en goedkoop is?

in eerste instantie heb ik max 100 gb nodig

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 15:34
http://www.storageproviders.nl/

KPN online is niet al te duur, alleen geen idee of dat met een qnap werkt.

Maar als ik die prijzen zie dan zou ik gewoon de goedkoopste nas nemen met internet toegang. Met 250gb hdd voor 100 euro? En deze bij iemand anders neerzetten.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Hallo,

Ik heb mijn WdTVLive via het netwerk verbonden met een Qnap 219P II, bijde apparaten hebben dezelfde netwerknaam.
Als ik via mijn WDTVLive navigeer naar Film/Netwerk/Nas zie ik alleen de "Public" map op TV verschijnen.

Hoe kan ik mijn nas zo instellen dat ook mijn Multimedia map ook zichtbaar word zodat ik daarvan uit mijn films kan bekijken.

Alvast bedankt voor de moeite.

• beerse
Opi schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:36:

Rsync en de meeste andere sync producten gaan wel versleuteld over de lijn maar is aan de andere kant weer bit-gelijk, dus onversleuteld. Als je het aan de andere kant versleuteld wilt hebben en houden, dan zal je de rsync naar een versleuteld filesyteem of zo iets moeten sturen. Bijvoorbeeld een true-crypt bestand of partitie. rsync moet er dan wel als gewoon filesysteem bij kunnen maar truecrypt zorgt er voor dat het wel versleuteld op schijf staat.

• beerse
groggy schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 04:51:
ik heb sinds kort een 119p II, nu wil ik periodiek mijn fotos extern online gaan backuppen. nu zijn er legio aanbieders, kan iemand een service aanraden die goed werkt met de qnap en goedkoop is?

in eerste instantie heb ik max 100 gb nodig
Voor het gemak zou ik eens onder Backup -> CloudBackup kijken en zien wat de aanbieders daar voor jou bieden. Dat is het eenvoudigste in te richten en te gebruiken (maar ik weet niet voor welke prijs).

Zelf heb ik een offline-backup met schoonmoeder-bewaking >:) : 2 maal een 1 TB externe disk waarvan er 1 bij mijn schoonmoeder ligt en af en toe wordt omgewisseld. Daar is geen pc aanwezig dus geen per ongeluk misbruik 8) . Een collega van mij heeft de externe backup schijf gewoon altijd op de zaak liggen... O-)

• beerse
En als je even niet op let: 3.7.3 Build0801 (dd: 2012/08/04). Voor mijn 419 de nodige [arm] verbeteringen. Maar wie durft? (ik wacht zelf tot de lopende zaken zijn afgerond en ik wat tijd heb...)

• Astennu
Ik draai nu 3.7.3 op mijn 412. Update is goed gegaan.

• chimera2
ik heb ts-459proo II en heb daar firmware 3.7.2 Build 20120719
en vooralsnog geen problemen.
Heeft er iemand ook ervaring met sabnzbd op de nas. ( en als je dan klikt op upgrade) Werkt dit ook gewoon goed?

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:17
Astennu schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 00:40:
Ik draai nu 3.7.3 op mijn 412. Update is goed gegaan.
Hier op een 119P+ ook. Meteen een update naar Twonky 7.0.9 gedaan. Vooralsnog geen problemen.

Hi Ha Hopjesvla

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-11 16:25
chimera2 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:51:
Heeft er iemand ook ervaring met sabnzbd op de nas. ( en als je dan klikt op upgrade) Werkt dit ook gewoon goed?
Deze van sl1000 doet het bij mij altijd probleemloos

You can't be late until you show up

• chimera2
als ik kijk bij qpkg dan staat er upgrade. Zou ik dat risicoloos kunnen doen?

• Spoelly
chimera2 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:09:
als ik kijk bij qpkg dan staat er upgrade. Zou ik dat risicoloos kunnen doen?
Je kan de SABNZBD Wrapper gewoon over een oude sabnzbd installatie heen zetten als je dat bedoeld

• Piet91
  • Niet online
@ Spoelly; bedankt. Ik ga die wrapper ook uitproberen want Sab geeft bij mij ook constant aan dat ik kan updaten maar dan kom ik op zo'n sourceforce site uit waarmee ik niet weet wat ik precies moet doen.

Ben overigens nu 3.7.3 firmware aan het installeren maar wat gaat dat langzaam! Zit nog maar op 29% na een halfuur ofzo. 'ns kijken wat 3.7.3 qua veranderingen heeft.

En of ik Couchpotato V2 eindelijk eens werkend krijg (heb 'm geïnstalleerd maar webpage opent niet, behalve grijs achtergrond)

EDIT: handig. Firmware aan het updaten; open het tablet van de Qnap webpage een tijdje niet -> staat het weer op het begin scherm (die 'tiles' zeg maar) en kan ik weer opnieuw updaten |:( ...

EDIT #2: fuck dat firmware. Updaten duurt uren en was net op 86% en ik deed pagina terug: pagina niet eens meer bereikbaar, dus opnieuw 'inloggen' op de NAS en uiteraard kan ik opnieuw beginnen met updaten.
Dacht het niet, dan maar niet updaten. Traag als dikke :X
EDIT #3: "Failed to update" |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Piet91 op 07-08-2012 19:36 ]

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11 08:40

D-rez

dexels

Deze week mijn NAS (Qnap 219 P+) volledig opnieuw ingericht. Alles gin goed, tot ik een torrent wilde downloaden. Om de een of andere reden haal ik slechts 195kbs. Bij 5 torrents tegelijkertijd is het 5x 195kbs.
Iemand een idee waar het aan kan liggen dat ik maar 195kbs per torrent haal?

• d3lt8
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-01-2022
Sinds een restart vorige week kan ik niet meer bij mijn TS-112. Draaide al 18 maanden prima. Firmware was bijgehouden. Zelf heb ik heb volgende geprobeerd:
* Via andere laptop (zowel Windows als Mac)
* QNAP finder
* in een ander netwerk
* reset
* directe koppeling laptop - NAS (ethernet via default IP address)

Harddisk kan het probleem niet zijn, want die kan ik als ik de HDD in een Sharkoon SATA QuickPort steek kan ik hem prima benaderen.
Iemand nog een idee waar ik mee verder kan? Kan ik logfiles inkijken via de HDD? Config wijzigen?

• vinylator
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 10:14
Vreemd, ik heb een TS412 en wou gisteren de nieuwe firmware (3.7.3) downloaden via de qnap website.
Dat ging pokketraag (20k/sec) en heb de download toen maar geannuleerd.

Ik wil het vandaag opnieuw proberen maar de 3.7.3 is niet meer te vinden op de site, en de 3.6.1 heeft nu de meest recente update datum.

Description Version File Size Download Update Notes
TS-412 TurboNAS 3.6.1 Build0302 145MB Europe USA Asia 2012/08/03 Notes
TS-412 TurboNAS 3.7.1 Build0615 148MB Europe USA Asia 2012/06/19 Notes

Iemand heeft het lekker verknoeid daar... :/

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11 08:40

D-rez

dexels

Mijn probleem is opgelost (via een omweg, dus niet "opgelost" opgelost).

Bij BT bandwith stond max upload rate per torrent op default (20) maar hierdoor werd ook de download gecapped. Heb deze nu op 0 gezet en nu haal ik weer normale snelheden.
Niet de oplossing die ik gehoopt had, maar voorlopig werkt het.

• Piet91
  • Niet online
vinylator schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:25:
Vreemd, ik heb een TS412 en wou gisteren de nieuwe firmware (3.7.3) downloaden via de qnap website.
Dat ging pokketraag (20k/sec) en heb de download toen maar geannuleerd.

Ik wil het vandaag opnieuw proberen maar de 3.7.3 is niet meer te vinden op de site, en de 3.6.1 heeft nu de meest recente update datum.

Description Version File Size Download Update Notes
TS-412 TurboNAS 3.6.1 Build0302 145MB Europe USA Asia 2012/08/03 Notes
TS-412 TurboNAS 3.7.1 Build0615 148MB Europe USA Asia 2012/06/19 Notes

Iemand heeft het lekker verknoeid daar... :/
Hier ook gezeur.
Firmware updaten wil niet of inderdaad gigantisch traaaaaag (zou uren duren om firmware handmatig van qnap site te downloaden). Updaten via de webinterface van Qnap zelf wil die niet eens aan beginnen (

Ook moest ik de HDD's checken volgens de log:
code:
1
[Linear Disk Volume: Drive 1 2] The file system is not clean. It is suggested that you run "check disk".)

Dit stond op zo'n 86% en toen heb ik de laptop opzij gezet. Maar nu staat de webinterface weer op 'tegels'. Geen idee dus of die hele check wel is volbracht...

Toch wel een gezeur met dat ding de laatste tijd. Voorheen nergens last van.

EDIT: in de logs gekeken en de bad blocks check voor Disk 1 is volledig afgewerkt. Morgen Disk2 maar 'ns doen. (Als deze check is wat ik volgens de logs moet doen; 'check disk' zie ik nergens staan)

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 08-08-2012 23:03 ]

• sgobel
  • Laatst online: 08-11 10:57
Tijdje terug blikseminslag gehad waarna mijn TS-219P+ stond te stinken. Nadien beide schijven eruit gehaald en visueel op schade beoordeeld; aan de schijven niets te zien. Bij opnieuw inschakelen starten de schijven maar het begint ook opnieuw te stinken (ijdele hoop, ik weet het). Direct weer uitgezet dus.

De netwerkkabel socket is zichtbaar 'aangebrand' wat me doet vermoeden dat de spanningpiek via het netwerk is binnengekomen en niet (primair) via de voeding.

Ik had een RAID1 (mirror) config.

Een van beide schijven geprobeerd via een externe SATA > USB adapter aan mijn laptop te hangen maar geen enkel teken van leven in WinXP. Onder 'schijfbeheer' geen enkele nieuwe entry zichtbaar. De drive start wel met draaien en vertoont geen hoorbare/zichtbare/ruikbare schade. Ook hier voor de zekerheid toch maar weer snel mee gestopt.

Wie heeft een tip voor een mogelijke aanpak om de data te lezen/kopieren? Ik las in het forum over Linux, maar heeft dat zin als ik uberhaupt geen schijf waarneem in Windows? Het lijkt me zinloos om me in dit stadium te verdiepen in data recovery software, maar wellicht kan bepaalde software buiten windows om toch de schijf benaderen?

Alvast dank!

• rally
  • Laatst online: 22:49

rally

Deyterra Consultancy

@SGobel: Daarom heb ik tussen al mijn belangrijke apparatuur of een UPS zitten of een tegen blikseminslag beveiligde voedingsslof.

Aangezien de TS-859 een "behoorlijke" investering was heb ik hier een APC-Backup UPS tussen gezet (rond de € 75). Mijn TV, etc zit allemaal via een Brennenstuhl aangesloten. Wellicht een handige tip voor de toekomst? Hoewel ik tegen blikseminslag ben verzekerd neem ik het risico gewoon liever niet.

M.b.t. je probleem dat je de data wilt kunnen uitlezen: Als je aan een nieuwe of 2e hands QNAP kunt komen in de x19 serie, dan kun je de schijven er gewoon in hangen (in dezelfde volgorden) en dan kun je de data weer lezen.

http://www.deyterra.com

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 21:46
sgobel schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:50:
Tijdje terug blikseminslag gehad waarna mijn TS-219P+ stond te stinken. Nadien beide schijven eruit gehaald en visueel op schade beoordeeld; aan de schijven niets te zien. Bij opnieuw inschakelen starten de schijven maar het begint ook opnieuw te stinken (ijdele hoop, ik weet het). Direct weer uitgezet dus.

De netwerkkabel socket is zichtbaar 'aangebrand' wat me doet vermoeden dat de spanningpiek via het netwerk is binnengekomen en niet (primair) via de voeding.

Ik had een RAID1 (mirror) config.

Een van beide schijven geprobeerd via een externe SATA > USB adapter aan mijn laptop te hangen maar geen enkel teken van leven in WinXP. Onder 'schijfbeheer' geen enkele nieuwe entry zichtbaar. De drive start wel met draaien en vertoont geen hoorbare/zichtbare/ruikbare schade. Ook hier voor de zekerheid toch maar weer snel mee gestopt.

Wie heeft een tip voor een mogelijke aanpak om de data te lezen/kopieren? Ik las in het forum over Linux, maar heeft dat zin als ik uberhaupt geen schijf waarneem in Windows? Het lijkt me zinloos om me in dit stadium te verdiepen in data recovery software, maar wellicht kan bepaalde software buiten windows om toch de schijf benaderen?

Alvast dank!
als de schijf niet wordt herkend / windows linux, dan lijkt het erop dat de electronica defect is (lees printplaat)
Heb laatst wel een HD uit een QNAP kunnen recoveren, maar zolang de schijf niet herkend wordt zal het lastig worden...Al via USB en Win7 geprobeerd, XP is wel erg gedateerd..

• misterdjus
  • Laatst online: 12-11 21:19

misterdjus

hoi2x

Heeft hier iemand toevallig de qpkg package ergens geshared voor de 419pII? Ik kan hem nergens vinden, ook niet in de daarvoor aangemaakte topics. De linkjes zijn dood :'( Als iemand hem heeft graag een linkje. Ik zoek de SpotWeb_0.973_arm-x19.qpkg

hoi

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14
*mag weg*

[ Voor 91% gewijzigd door XoReP op 10-08-2012 07:23 ]

• chimera2
Zijn er ook mensen met een Qnap 459-II pro met de laatste firmwar versie en
Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB schijven?

Hij maakt rare geluiden. Ik heb de schijven er al 1 voor 1 uit gehaald. Maar dan nog hoor ik de geluiden.
Het klinkt een beetje als op de arm van de schijf opeens van de ene kant naar de andere gaat.

Edit:

En heeft er iemand ervaring met een ip camera aansluiten?
Ik wil er wel is mee spelen. Dus heb weinig zin om een camera te kopen van 400 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door chimera2 op 10-08-2012 09:58 ]

• Spoelly
chimera2 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:22:

Hij maakt rare geluiden. Ik heb de schijven er al 1 voor 1 uit gehaald. Maar dan nog hoor ik de geluiden.
Het klinkt een beetje als op de arm van de schijf opeens van de ene kant naar de andere gaat.

Edit:

Ik wil er wel is mee spelen. Dus heb weinig zin om een camera te kopen van 400 euro.
leuke ip camera's om mee te beginnen zijn:
http://www.foscam.nl/

Voor een betaalbare prijs..en ze worden sinds kort ondersteund door QNAP

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zou die foscams op dealextreme bestellen. Ik heb er "maar" 34 euro voor betaald (moet je wel zelf firmware updaten naar foscam variant)

Mijn V&A

Verwijderd

chimera2 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:22:

Edit:

Ik draai een 419PII met de nieuwe 3.7.3 firmware en 4 van dezelfde ST3000DM001 3TB schijven.
Geen problemen hier ;)

• sgobel
  • Laatst online: 08-11 10:57
killer2 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:35:
[...]

als de schijf niet wordt herkend / windows linux, dan lijkt het erop dat de electronica defect is (lees printplaat)
Heb laatst wel een HD uit een QNAP kunnen recoveren, maar zolang de schijf niet herkend wordt zal het lastig worden...Al via USB en Win7 geprobeerd, XP is wel erg gedateerd..
Sorry, was niet geheel volledig: Ook op Win7 geen reactie, dus dan blijft je conclusie over de printplaat de meest aangewezen. Enig idee waar ik zo'n printplaat kan bemachtigen? Hoe heb je dat laatst zelf gedaan?
Thanks!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:11
Op dit moment ben ik aan het experimenteren met freenas icm transission om torrents te downloaden. Het lukt me alleen niet om een label aan een torrent te hangen waardoor de bestanden naar een map worden verplaatst zodra de download klaar is (map is afhankelijk van het label).

Nu gebruik utorrent op mijn htpc en die heeft deze feature wel, maar ik wil het downloaden dus graag door een NAS uit laten voeren.

Mede omdat ik freenas niet echt makkelijk op te zetten vind ben ik ook aan het kijken naar een qnap ts-412

De vraag uiteindelijk:
Is de feature die ik hierboven beschrijf mogelijk is op een qnap NAS?

• DunRaven800
  • Laatst online: 24-01-2021
Na veel vergelijken van diverse nassen ben ik uiteindelijk op de Qnap TS-459 Pro II gekomen.
Alleen hij blijkt op het moment nergens op voorraad te zijn.
Ik heb al gekeken via de pricewatch

Iemand nog ideeën waar ze hem nog wel hebben ??

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DunRaven800 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:57:
Na veel vergelijken van diverse nassen ben ik uiteindelijk op de Qnap TS-459 Pro II gekomen.
Alleen hij blijkt op het moment nergens op voorraad te zijn.
Ik heb al gekeken via de pricewatch

Iemand nog ideeën waar ze hem nog wel hebben ??
Gaat lastig worden ben ik bang, het model is inmiddels vervangen en uit de voorraden aan het lopen. ik had hem een paar weken terug besteld en Zercom kon weinig zeggen over de levertijd. De prijzen vlogen ook ineens omhoog. Uiteindelijk toch ineens geleverd, terwijl ik een dag ervoor nog een mail kreeg dat ze niet wisten hoe lang het nog ging duren. De distri zou ze zelfs niet meer hebben. TS-469 niet iets voor je?

#team_UTC+1

• DunRaven800
  • Laatst online: 24-01-2021
Had de TS-469 Pro ook al gezien ja, alleen die is weer 70-80 euro duurder.
Wacht nog even een berichtje van Alternate af of hij nog te leveren is.
Anders wordt het waarschijnlijk de TS-469 Pro

Heb nu 2 stuks WD EARS liggen die ik er eigenlijk in wilde zetten, maar ga toch maar voor 2 nieuwe HDD's.
aangezien deze andere 2 niet worden geadviseerd.
Denk dat ik dan voor de Samsung HD203WI 2000 ga.

Voorheen ook eens problemen gehad door niet geadviseerde HDD's,daar wordt je nu niet echt happy van laten we maar zeggen.

• IJsbeer
  • Niet online
Medjai schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:46:
Op dit moment ben ik aan het experimenteren met freenas icm transission om torrents te downloaden. Het lukt me alleen niet om een label aan een torrent te hangen waardoor de bestanden naar een map worden verplaatst zodra de download klaar is (map is afhankelijk van het label).

De vraag uiteindelijk:
Is de feature die ik hierboven beschrijf mogelijk is op een qnap NAS?
De laatste vraag kan ik niet beantwoorden. Maar Transmission kan het in ieder geval niet. Ik weet niet of de ingebouwde torrent client het kan.
Met Transmission kan je wel makkelijk dingen verplaatsen (via een remote gui), dus dan is het handmatig. Dus bij het starten van een torrent dat je de map verplaatst ipv een label toekent.

[ Voor 5% gewijzigd door IJsbeer op 13-08-2012 10:55 ]

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:11
IJsbeer schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:55:
[...]

De laatste vraag kan ik niet beantwoorden. Maar Transmission kan het in ieder geval niet. Ik weet niet of de ingebouwde torrent client het kan.
Met Transmission kan je wel makkelijk dingen verplaatsen (via een remote gui), dus dan is het handmatig. Dus bij het starten van een torrent dat je de map verplaatst ipv een label toekent.
Ok, dan ligt het dus niet aan mij dat ik dit in Transmission niet kan vinden. Het handmatig verplaatsen is misschien wel een optie, ik zal eens kijken hoe dat werkt met de remote gui.

Na wat verder zoeken lijkt Windows Home Server ook een goede optie omdat je gewoon de normale utorrent versie hier op kunt installeren (denk ik). Ga ik binnenkort proberen met een trial versie.

• IJsbeer
  • Niet online
WHS is een dead end. Tenminste, MS heeft de ontwikkeling gestopt. Ik zeg: ga lekker voor een NAS-je. (Qnap of Synology). Van beide zul je geen spijt krijgen.
Tevens zal het 'wat' schelen als je eind van het jaar je energie afrekening krijgt...

• chimera2
Workaholic schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:59:
Ik zou die foscams op dealextreme bestellen. Ik heb er "maar" 34 euro voor betaald (moet je wel zelf firmware updaten naar foscam variant)
Dank je ik heb er 1 besteld. Maar wat bedoel je met:
(moet je wel zelf firmware updaten naar foscam variant)

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 11:55
Misschien een leuke tip voor de mensen die de nas uitsluitend als download-bak gebruiken. Ik heb de php.ini aangepast van standaard 128M ruimte naar 256M. Ik merk dat Sabnzdb nu veel meer ram gebruikt, tot wel 300MB, maar de keerzijde is dat de download snelheid ook omhoog gaat van 2,5MB/sec stabiel naar 3,5MB/sec. Toch wel een significant verschil!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik heb nu een qnap 119 p II, en nu wil ik van de fotos die hierop staan een automatische backup maken bij mijn ouders. snelheid is niet belangrijk, voldoet dan gewoon en of andere gare nas met ftp functionaliteit? heb wel de voorkeur dat ik mijn qnap de opdracht kan geven om automatisch bij nieuwe bestanden of periodiek de nieuwe bestanden ook bij mijn ouders plaats.
of moet de backup nas specifiek ook een qnap zijn?

• chimera2
Ik heb een probleem met 1 van mijn schijven ( of misschien wel meer)
Zie het volgend filmpje.
YouTube: VIDEO0006

En dan bij de 20 seconde hoor je een geluid.
Ik heb alle schijven 1 voor 1 al een keer eruit gehaald.
Volgens S.m.a.r.t is er niks aan de hand

Verwijderd

groggy schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:13:
ik heb nu een qnap 119 p II, en nu wil ik van de fotos die hierop staan een automatische backup maken bij mijn ouders. snelheid is niet belangrijk, voldoet dan gewoon en of andere gare nas met ftp functionaliteit? heb wel de voorkeur dat ik mijn qnap de opdracht kan geven om automatisch bij nieuwe bestanden of periodiek de nieuwe bestanden ook bij mijn ouders plaats.
of moet de backup nas specifiek ook een qnap zijn?
In principe voldoet elke Nas die remote replication of rsync ondersteunt :)

• chimera2
chimera2 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:10:
Ik heb een probleem met 1 van mijn schijven ( of misschien wel meer)
Zie het volgend filmpje.
YouTube: VIDEO0006

En dan bij de 20 seconde hoor je een geluid.
Ik heb alle schijven 1 voor 1 al een keer eruit gehaald.
Volgens S.m.a.r.t is er niks aan de hand
Iemand?
Pagina: 1 ... 27 ... 67 Laatste