Google cacheHyperBart schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:06:
[...]
Where the fuck kan je mailen want de site laadt hier niet bij mij?
nasstorageaslife@qnap.com
Google cacheHyperBart schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:06:
[...]
Where the fuck kan je mailen want de site laadt hier niet bij mij?
https://www.facebook.com/QNAPSysDear all, QNAP official website is now under construction. We will soon present a whole new website in a few days. We are sorry for any inconvenience occurred to you.
[ Voor 84% gewijzigd door dread op 07-03-2012 15:38 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Ik ben te alle tijden ingelogt als Admin dus snap het probleem nietsl1000 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:58:
[...]
al admin ingelogged in de webfilemanager zou het normaliter wel moeten lukken
Ah mooi, want die oude website vond ik maar niks.IJsbeer schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:04:
Over de site
[...]
https://www.facebook.com/QNAPSys
Waarom hij dan een paar dagen uit de lucht moet zijn is natuurlijk vaag.. maar goed.
Al wekenZonekill schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:24:
Ik zie ook nieuwe firmware staan 3.6 Is die al uit? Zie al een aantal leuke verbeteringen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik ben een beetje huiverig om de firmware te updaten. De vorige keer ging het mis en heb ik allerlei toeren 'moeten' uithalen om hem weer normaal werkend te krijgen.
virus problemen? ga over op linux!
[ Voor 46% gewijzigd door dread op 09-03-2012 15:42 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Status: The latest update is at 2011/12/8 21:29:29
[ Voor 9% gewijzigd door iMars op 09-03-2012 11:25 ]
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Dat heb ik gedaan, en krijg ik de melding "Update failed. Please check the firmware version."SteveV schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:41:
Handmatig updaten kan altijd.
Even de firmware downloaden van de qnap site en dan uploaden via het admin panel van de NAS.
Ik heb zelf ook de 459 Pro II en heb het ook zo gedaan.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Nee, nog niet, het is nu de tweede keer dat ik handmatig update: http://wiki.qnap.com/wiki/Manually_Updating_FirmwareSteveV schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:32:
Heb je al contact opgenomen met QNAP support?
Dit is niet goed namelijk.
Ik had hetzelfde probleem. Even Winscp installeren en aanloggen als admin. Daarmee kun je de directories of files met "rare" tekens wel deleten.Pater19 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:25:
[...]
Ik ben te alle tijden ingelogt als Admin dus snap het probleem niet
Ik heb hetzelfde probleem. Wel nog niet geprobeerd om handmatig te updaten.iMars schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:23:
Ik heb een QNAP TS-459 Pro II, maar als ik een firmware update wil doen, zegt ie dat ie up-to-date is. Terwijl ik firmware 3.5.2 Build 1126T heb.
Volgens de QNAP site is de meest recente update 3.6.1 Build0302.
Dat is toch raar![]()
![]()
Dit had ik de vorige keer ook, toen werkte de online update niet, en ook niet als ik de firmware uploade... Toen moest ik echt met ssh op de commandline updaten. Voor zo'n systeem mag ik toch wel wat meer verwachten...
edit:
De update pagina van mijn QNAP zegt:
[...]
Dat had ik ook en heb handmatig geupdate. Heb nu 3.6.0 erop staan en ik moet zeggen van wat ik tot nu toe gezien heb erg goede nieuwe dingen en verbeteringen (vooral music station en photo station. Eindelijk gaat qnap de goede richting op. Zoals ie nu is had ik eigenlijk al verwacht toen ik hem kocht eind 2010. (heb de Ts-210)iMars schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:23:
Ik heb een QNAP TS-459 Pro II, maar als ik een firmware update wil doen, zegt ie dat ie up-to-date is. Terwijl ik firmware 3.5.2 Build 1126T heb.
Volgens de QNAP site is de meest recente update 3.6.1 Build0302.
Dat is toch raar![]()
![]()
Dit had ik de vorige keer ook, toen werkte de online update niet, en ook niet als ik de firmware uploade... Toen moest ik echt met ssh op de commandline updaten. Voor zo'n systeem mag ik toch wel wat meer verwachten...
edit:
De update pagina van mijn QNAP zegt:
[...]
Ik kreeg toen deze replyWouser schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:30:
Vraagje mensen...
Ik zag dat een van me schijven bij de "HDD S.M.A.R.T." noteerde dat hij 'normaal' opereerde i.p.v. 'goed'. Ik heb toen bij 'volume management' alle schijven gescanned. Ik kreeg toen als resultaat dat schijf 2 307 badblocks heeft.
code:
1 2 3 4 5 6 Current Disk Volume Configuration : Physical Disks Disk Model Capacity Status Bad Blocks Scan SMART Information Drive 1 Hitachi HDS722020ALA330 JKAO 1863.02 GB Ready SCAN NOW GOOD Drive 2 Hitachi HDS722020ALA330 JKAO 1863.02 GB Disk status abnormal :Bad block(s) found:307 SCAN NOW NORMAL Drive 3 Hitachi HDS722020ALA330 JKAO 1863.02 GB Ready SCAN NOW GOOD Drive 4 Hitachi HDS722020ALA330 JKAO 1863.02 GB Ready SCAN NOW GOOD
Nu heb ik de volgende vragen:
- Wat wordt bedoeld met 'bad blocks'?
- Kan ik dit repareren? En indien ja hoe?
Ik heb nu inmiddels een kabel om mijn hardeschijf te verbinden aan mijn laptop d.m.v. een USB to SATA convertor. Dit werkt allemaal prima. Hij geeft de schijf weer bij schijfbeheer. Nu wil ik de schijf dus testen op fouten en heb ik de Drive Fitness Test gedownload van Hitachi (de ISO) en deze op USB geschreven. Vervolgens start ik hem vanaf USB en geeft hij weer dat ik alle media moet verwijderen. Dit blijft hij zeggen tot ik de USB's van de convertor verwijder... Hoe moet ik nou mijn hardeschijf checken/reparerensl1000 schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:19:
nap uitzetten, 2e disk van links aan een pc hangen en een drive fitness test draaien (zie http://www.hitachigst.com/support/downloads/)
als hij daar niet door heen komt, contact opnemen met leverancier en omruilen voor een verse.
(het kan ook rechtstreeks via hitachi: http://www.hitachigst.com/portal/site/en/support/warranty/)
Gezien het feit dat het al weer een jaar geleden is heb je mogelijk al geen garantie meer op de disk.Wouser schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:20:
Ik had een tijdje geleden (bijna een jaar geleden) dit bericht gepost.
[...]
Ik kreeg toen deze reply
[...]
Ik heb nu inmiddels een kabel om mijn hardeschijf te verbinden aan mijn laptop d.m.v. een USB to SATA convertor. Dit werkt allemaal prima. Hij geeft de schijf weer bij schijfbeheer. Nu wil ik de schijf dus testen op fouten en heb ik de Drive Fitness Test gedownload van Hitachi (de ISO) en deze op USB geschreven. Vervolgens start ik hem vanaf USB en geeft hij weer dat ik alle media moet verwijderen. Dit blijft hij zeggen tot ik de USB's van de convertor verwijder... Hoe moet ik nou mijn hardeschijf checken/repareren? Ik heb de files ook op een DVD/RW gezet maar dan doet hij totaal niets en gaat ie even brommen en dan naar het boot menu. Opzich werkt alles prima maar het geeft mij wel een naar gevoel als hij zometeen kapot gaat... In feite mag het wel omdat de NAS in raid5 is opgesteld. Dus 1 hardeschijf mag crashen... Is het misschien een idee om de hardeschijf met de fout gewoon compleet te formateren en nieuw tot de raid5 toe te voegen?
Heeft Hitachi geen 36 maanden garantie? Gewoon RMA sturen dus!babbelbox schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 07:00:
[...]
Gezien het feit dat het al weer een jaar geleden is heb je mogelijk al geen garantie meer op de disk.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Verwijderd
Dank voor je reactie. Is het slim om, ondanks dat ik geen garantie heb, toch contact op te nemen met Qnap in Taipei of kan ik dit rechtstreeks doen via Valadis (importeur Hengelo). Die heb ik door jouw tip net gevonden.KL643 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 00:26:
Ben bang dat het aan de sata controller licht. De oudere modellen hebben een oudere versie die problemen kunnen gaan geven. Die van mij had ik 2de hands overgenomen en gaf gelijk problemen. Ik heb toen contact opgenomen met Qnap (Taipei) en een ander moederbord besteld (refurbished) met een nieuwere sata controller. Volgens mij zit er in Hengelo (o.v.) een Qnap reparatie center.
Verwijderd
Ok zal ik doen... welke CPU heb je er in gezet? en heb je ook meer geheugen er bij gezet?KL643 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:13:
Indien je contact opneemt met Qnap Taipei dan wordt het waarschijnlijk via Valadis afgehandeld. Ik heb het moederbord zelf vervangen en gelijk maar een CPU upgrade gedaan
[ Voor 38% gewijzigd door KL643 op 16-03-2012 10:04 ]
Verwijderd
top ga ik naar kijken.. heb nu wel eerst contact opgenomen met QNAP via het support formulier en nu afwachten of ze reageren. Ik ben niet zo handig met het zelf vervangenKL643 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:02:
Als ik mij niet vergis was dit een E5400 en er zat al 4GB geheugen in.
Hier is veel te vinden over de 509 http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=97&t=10638
Ik neem aan dat je ook al op de qnap site gekeken hebt? http://www.qnap.com/pro_application.asp?ap_id=153. Mocht dit niet werken zou ik contact zoeken met QNAP.gex schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:36:
Ik heb hier het volgende probleem, we hebben hier op het bedrijf 3 QNAP TS-259Pro+ Nassen aangeschaft met de bedoeling deze op 3 lokaties te plaatsen en de data van 2 lokaties te backuppen naar de 3e NAS.
Nu heb ik de NAS in het domein gehangen, heb een folder aangemaakt en de rechten gezet voor AD groepen, maar we kunnen maar niet connecten naar de share folder. Ik heb dit zowel getest met een windows7 als een xp machine.
Als ik probeer te connecten naar de share \\NAS\DATA\ dan vraagt hij om een gebruikersnaam wachtwoord, terwijl ik deze gebruiker toch full control rechten heb gegeven, ook al vul ik de gebruikersnaam en wachtwoord in, dan accepteert hij deze niet. Voor de zekerheid heb ik guest access op read gezet (had deze op deny staan), maar dat helpt nog steeds niet.
Hopelijk kan iemand me wat verder helpen...
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Er zit geen quota op de gebruiker en de admin gebruiker heeft voldoende rechten, aangezien ik al wat films over heb gezet. Exotische karakters kan het ook niet zijn, want naar de download folder mag ik wel kopiëren.sl1000 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:40:
De Multimedia folder kent geen limieten. er zou hooguit een quota op de gebruiker kunnen zitten of de admin gebruiker heeft niet voldoende rechten om een nieuwe folder in de multimedia folder te mogen maken, of je probeert een folder te kopieren met een heel exotisch karakter in de naam?
Regelt je modem de dhcp binnen je netwerk of heb je statische ip's?RoyK schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:48:
Ik heb een vraag jongens, want ik snap er even niets meer van.
Ik ben sinds kort over gestapt van Telfort internet naar Caiway internet. De modem staat middels 2 dagen te draaien in de meterkast en alles leek goed te gaan.
Alleen ontdek ik net dat mijn NAS niet meer goed functioneert. Ik kan geen Timemachine backup meer maken en kan ik ook niet meer inloggen op mijn NAS.
Ik heb tussen mijn modem en mijn NAS een router staan. Is er iets wat ik moet doen om de boel weer zichtbaar en aan de praat te krijgen?
ps, met Qfinder vind hij wel de NAS. Maar als ik dan een verbinding wil maken lukt dat niet.
[ Voor 53% gewijzigd door RoyK op 18-03-2012 12:27 ]
Hmm, het is me gelukt... Ik kan vaak geen netwerk locatie aanmaken (in m'n windows 7 machine), naar m'n NAS op basis van z'n server name, maar wel op ip. Als ik het probeer op Server name dan krijg ik vaak de fout, dat ie de netwerk path niet kan vinden, doe ik het op basis van een ip dan gaat het altijd goed.sl1000 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:35:
misschien middels een andere account geconnect met de share, zonder dat je het weet? zet de access logging eens aan in de nas en kijk wat die te melden heeft.
Verwijderd
there's no tweak without the tweaker
Verwijderd
Zover was ik intussen ook. ik had een aantal posts geleden gevraagd of iemand een goed adres kent in adam en omstreken... toen werd ik logischerwijs eerst doorverwezen naar QNAP en de importeur Valadis maar daar kom ik dus nu niet echt verder..virtualJac schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 08:25:
Man wat een slecht mailtje. Brak Engels en onprofessioneel. Kun je hem niet ergens anders laten repareren? Een lokale netwerk boer ofzo?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Mijn QNAP deed daar in betere tijden ook lang over... voor circa 2 TB had deze zo'n 12 uur nodig .. geen idee of dit langzaam of normaal is.FeaR schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:45:
Vorige week mijn QNAP TS-219P+ Turbo eens nagelopen en allemaal dingen ingesteld die ik eerst niet aan had staan. Dingen als verbinden via SSH en wat al niet meer. Ook de optie voor anti-virus aangezet, maar daar ben ik niet zo tevreden over. Had ingesteld dat ik elke week een volledige scan wilde. Echter kreeg ik net een e-mail van mijn NAS dat de scan klaar was, deze had zo'n 3547 minuten en 17 seconden geduurd! Zit een 1.5 TB schijf in waarvan circa 500 GB in gebruik. Klopt het dat een volledige scan zo lang kan duren? De CPU in de QNAP is niet heel denderend, maar bijna 60 uur is toch wel erg veel.
Denk overigens dat ik de NAS voortaan alleen de mappen met downloads laat scannen. Want beetje dubbel om de downloads te scannen en daarna nog eens de partitie waar ik ze heen kopieer.
check!FeaR schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:45:
Vorige week mijn QNAP TS-219P+ Turbo eens nagelopen en allemaal dingen ingesteld die ik eerst niet aan had staan. Dingen als verbinden via SSH en wat al niet meer. Ook de optie voor anti-virus aangezet, maar daar ben ik niet zo tevreden over. Had ingesteld dat ik elke week een volledige scan wilde. Echter kreeg ik net een e-mail van mijn NAS dat de scan klaar was, deze had zo'n 3547 minuten en 17 seconden geduurd! Zit een 1.5 TB schijf in waarvan circa 500 GB in gebruik. Klopt het dat een volledige scan zo lang kan duren? De CPU in de QNAP is niet heel denderend, maar bijna 60 uur is toch wel erg veel.
Denk overigens dat ik de NAS voortaan alleen de mappen met downloads laat scannen. Want beetje dubbel om de downloads te scannen en daarna nog eens de partitie waar ik ze heen kopieer.

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 21-03-2012 21:07 ]
Dat klinkt inderdaad als een netwerk 'probleem'.RoyK schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:53:
Helaas ervaar ik toch nog problemen met mijn verbinding met de NAS TS-210. Ik werk op een iMac en heb een klein netwerkje hier liggen. Ik doe mijn Timemachine backups op de NAS en dat gaat nu goed. Maar sinds ik een nieuwe provider heb en mijn modem om heb gewisseld voor die van Caiway kost het me moeite om toegang te krijgen tot de mappen op de NAS. Het gaat al weer een paar dagen goed, maar nu ziet hij de NAS gewoon niet in de finder. Qfinder vind hem direct, backups gaat prima.. maar de rest niet. De NAS is ook niet in mijn finder zichtbaar.
dit is de foutmelding waar ik tegenaanloop.
[afbeelding]
Nu vermoed ik dat mijn IP adressen intern zijn veranderd.. kan dat kloppen door de nieuwe modem? Ik krijg van Caiway een IP adres toegewezen. Net zoals ik had bij Telfort. Alles gaat eerst naar een router, en die stuurt weer alles door naar de NAS en mijn iMac.
Ik loop vast in mijn opties en waar ik moet kijken om dit probleem op te lossen. Iemand een tip?
Ik ben weer een stapje verder. Alles lijkt te wijzen naar een IP conflict. Mijn nieuwe modem van de Caiway is de Arris TM722. Deze heeft maar 1 ethernet poort aan de achterkant en is dus geen router. Caiway is een tijdje geleden overgestapt naar DHCP. Mijn netwerkkabel van de modem gaat vervolgens in een switch van TD-link, welke weer op zijn buurt mijn iMac en NAS voorziet van een netwerk. Mijn NAS staat in ieder geval ook op DHCP.. ik weet alleen nog niet hoe het in mijn Switch staat. Dat probeer ik nu uit te zoeken.babbelbox schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:07:
[...]
Dat klinkt inderdaad als een netwerk 'probleem'.
Wat je ff zou kunnen checken zijn de IP en dan met name de DNS instellingen van zowel je Mac als je NAS en ook de (nieuwe) router.
Indien mogelijk DNS aanzetten op je router (ik neem aan dat je router ook DHCP server is voor je interne netwerk).
Wat ik ook zou doen is je NAS een vast ip adres geven. Als dan je DNS niet goed krijg kan je het IP adres en de naam van je NAS nog opnemen in je host-file. Weet alleen niet hoe dat exact werkt op Mac, heb alleen windows ervaring.
[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 23-03-2012 11:39 ]
Optie twee is mogelijk via volgende feature: http://www.qnap.com/nl/pro_features_RLM.aspquerex schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:13:
Heb pas een QNAP TS-412 Turbo aangekocht.
Wil nu graag mijn bestaande hardeschijven overbouwen in de QNAP (met tijdelijke overzet van data op andere hardeschijven).
Hierbij had ik nog enkele vraagjes naar de toekomst toe:
- Is het mogelijk om nu 2x 2TB in raid0 te draaien en deze na enkele maanden uit te breiden met 2x 2TB zodat het 4x 2TB in raid5 word, dit ZONDER data verlies?
- Is het mogelijk om een RAID 5 array van 2x 2TB + 2x 3TB aan te maken (dus 4x 2TB ruimte) en op lange termijn (enkele jaren) de 2TB schijven te vervangen door ook 3TB schijven, om zo 4x 3TB ruimte te krijgen.
Dit ZONDER data verlies allemaal?
Wat je nodig hebt is een router. Deze in plaats van de switch (ervan uitgaande dat je router meerdere ethernet poorten heeft)RoyK schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:34:
[...]
Ik ben weer een stapje verder. Alles lijkt te wijzen naar een IP conflict. Mijn nieuwe modem van de Caiway is de Arris TM722. Deze heeft maar 1 ethernet poort aan de achterkant en is dus geen router. Caiway is een tijdje geleden overgestapt naar DHCP. Mijn netwerkkabel van de modem gaat vervolgens in een switch van TD-link, welke weer op zijn buurt mijn iMac en NAS voorziet van een netwerk. Mijn NAS staat in ieder geval ook op DHCP.. ik weet alleen nog niet hoe het in mijn Switch staat. Dat probeer ik nu uit te zoeken.
is het een idee om mijn switch te resetten? En als ik mijn NAS een statisch IP adres geef.. wat moet ik dan verder doen dat dit ook allemaal werkt?
GraveDigger schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:44:
[...]
Optie twee is mogelijk via volgende feature: http://www.qnap.com/nl/pro_features_RLM.asp
Wat ik eigenlijk zou willen weten is hoe het zit als je later een disk wilt bijsteken?
Ik ben van plan een TS-419P II aan te schaffen samen met 3x3TB disks in RAID 5.
Wat ik niet vinden in bovenstaande link hoe de QNAP omgaat met het toevoegen van een 4e 3TB disk?
Iemand ervaring mee?
Al jullie wensen zijn mogelijk. Dus nu een aantal disks en later uitbereiden met eventueel grotere disks, en dan weer de kleinere wisselen. Ook RAID 0 naar 5 is mogelijk.querex schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:13:
Heb pas een QNAP TS-412 Turbo aangekocht.
Wil nu graag mijn bestaande hardeschijven overbouwen in de QNAP (met tijdelijke overzet van data op andere hardeschijven).
Hierbij had ik nog enkele vraagjes naar de toekomst toe:
- Is het mogelijk om nu 2x 2TB in raid0 te draaien en deze na enkele maanden uit te breiden met 2x 2TB zodat het 4x 2TB in raid5 word, dit ZONDER data verlies?
- Is het mogelijk om een RAID 5 array van 2x 2TB + 2x 3TB aan te maken (dus 4x 2TB ruimte) en op lange termijn (enkele jaren) de 2TB schijven te vervangen door ook 3TB schijven, om zo 4x 3TB ruimte te krijgen.
Dit ZONDER data verlies allemaal?
[ Voor 42% gewijzigd door babbelbox op 23-03-2012 21:09 . Reden: typo ]
Verwijderd
Daar zeg je wat. Mijn oude telfort modem was een (wireles)router. Die is nu vervangen door een gewone niet wireles modem. De router is uit het netwerk verdwenen.babbelbox schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:01:
[...]
Wat je nodig hebt is een router. Deze in plaats van de switch (ervan uitgaande dat je router meerdere ethernet poorten heeft)
Zoals je nu hebt denk ik dat je provider at random je publieke IP uitdeelt aan je Mac óf je NAS. Dat gaat niet werken. Een router scheidt je eigen netwerk, en je internet verbinding.
[ Voor 15% gewijzigd door RoyK op 24-03-2012 10:49 ]
Zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Heb de manual er niet bij gepakt maar daar staat het zeker in wat wel en niet kan.sl1000 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:22:
Sinds wanneer is raid 0 naar raid 5 mogelijk? Staat me iets van bij dat dat alleen vanaf raid 1 kan.
Ik denk dat je je netwerk problemen gaat oplossen. Je NAS hoeft niet uit, alleen als je IP reeks verandert misschien de snelste manier om te refreshen.RoyK schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:27:
[...]
Daar zeg je wat. Mijn oude telfort modem was een (wireles)router. Die is nu vervangen door een gewone niet wireles modem. De router is uit het netwerk verdwenen.
Omdat ik ook een iPad en laptop heb, moet er zowiezo een wireles router bij komen.. dus als ik die er tussen zet na de modem, moet het allemaal goed komen. Die gaat dan naar de switch, NAS en iMac. Top.. thanks
Moet ik de NAS dan nog uit zetten voordat ik de router er tussen zet?
Een andere vraag. Ik wil een backup gaan maken van mijn NAS via een externe schijf. Kan ik dan een schijf kopen die via USB power krijg of vind de NAS dat niet zo leuk? En als ik dan een backup wil maken via de knop, maakt hij dan een backup van de hele NAS - compleet? Of kan ik ook enkel alleen Timemachine laten backuppen?
Welke model van seagate is het juist?HyperBart schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:59:
Prachtig...
Mijn NAS deed na een reboot raar, kon 'm niet bereiken via Samba, wel pingen, webinterface ging ook traag...
Gaan kijken, stond op "Mounting volume" en 5 à 10 minuten gewacht, besloten om 'm af te zetten met de Power-knop... Reboot en ik kreeg plots een mailtje dat disk 2 bad sectors had en dat ik 'm moest scannen, (jullie herinneren nog wel, die was ook al van GOOD naar NORMAL gegaan in SMART).
Ik was het beu, QNAP afgezet, snok de 2de disk er uit, losgevezen, en een refurbished vervangmodel van een van die andere er in... Is nu aan het rebuilden...
Echt, een ROT-serie, die Seagates van mij...
6 disks en 3 ervan zijn gefaald...
Nog tips??ceekee schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:22:
Ik heb nu een TS-259 Pro en ik wil een 4 bay 459 Pro II gaan kopen, maar ik wil mijn huidige schijven overzetten in de 459. Zodat ik geen backup/restore hoef te doen.
Gaat dit werken?
Dat gaat werken. Hier recentelijk een upgrade van een TS-419p naar een TS-659 Pro II gedaan, configuratie, data, instellingen werden keurig overgenomen.
Super. Bedankt voor de info.ruitech schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:44:
[...]
Dat gaat werken. Hier recentelijk een upgrade van een TS-419p naar een TS-659 Pro II gedaan, configuratie, data, instellingen werden keurig overgenomen.
Via het QPKG scherm kun je python gemakkelijk installeren waarna python bij elke startup van je NAS automatisch opstart..Senaxx schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:17:
Zou iemand mij kunnen zeggen hoe je een makkelijk basis start script kan maken bij het opstarten van de QNAP? Ik heb allerlei verschillende guides gezien, maar niet echt 1 die echt goed werkt.
Mijn eisen zijn simpel: Ik start de nas, en een python script moet meestarten. Ik hoef niet de mogelijkheid te hebben dat ik een optie in het QPKG scherm heb of iets dergelijks. Ik heb al naar de scripts in /etc/init.d gekeken maar daar zit veel meer code bij in en uiteindelijk starten ze toch niet helaas.
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Welk merk drives?CKSotos schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:21:
Dag!!
Iemand tips om mijn probleem sneller op te lossen?
Ik heb een QNAP 659Pro+
Afgelopen week gaf hij van de 1 op de andere dag aan dat Drive 4 niet meer herkend werd.
Harde schijf verwijdert met HDtune getest en geen fouten gevonden.
Voor de zekerheid de HDD vervangen voor een ander model. Deze werd ook niet herkend.
Toen de originele HDD er maar weer ingeplaatst en deze werd toen wel weer herkend.
Echter moet hij nu opeens gaan rebuilden waar hij nu al 95 uur mee bezig is.
Na deze 95 uur staat hij nog steeds op 1 procent vooruitgang.
Dat is de keerzijde van de 'zichttermijn' die je als internetkoper hebt. Maar het betreft natuurlijk een zeer beperkt gedeelte.crack_en_hack schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:48:
Beste tweakers,
Ik heb een vraag voor de QNAP gebruikers onder ons.
Ik ben er van plan 1 te halen binnenkort maar aangezien het nogal een duur ding is vroeg ik mij af hoe ik 100 kan checken dat deze nieuw in de doos zit, aangezien ik negatieve ervaringen heb met dingen die al om wat voor reden dan ook uit de verpakking geweest waren.
Zit deze verzegeld of gesealed of iets dergelijks...?
Alvast veel dank
In MultiMediaStation inloggen, -> ControlPannel (links onder) -> Set Folder Public.Zonekill schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:03:
Hoe kan ik voor Musicstation instellen dat de Muziek map openbaar is. Nu moet ik altijd inloggen en dan zie ik ook de foto en video map terwijl ik die niet nodig heb in musicstation!? (Zelfde geldt voor Photostation).
ik ook nog een beetje...[b][message=37852608,noline]Ik vind het nogal verwarrend allemaal.
Bedoel je op een msDos/msWindows pc om een share van een andere computer te mappen?sl1000 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:35:
Weet iemand hier toevallig een gemakkelijke manier om een share toe tevoegen via shell commandline? zit al een uur te speuren, en kom er nog niet achter hoe ze het vanuit de webinterface doen. zelf de smb.conf vullen wil ik liever niet omdat ik dan de service moet herstarten. daar ze via de webinterface ook niet de service herstarten moet het gemakkelijker en beter kunnen.
net conf addshare lijkt helaas geen goed optie, die gebruikt de verkeerde config file of i.d.
[ Voor 14% gewijzigd door beerse op 27-03-2012 00:04 ]
[ Voor 19% gewijzigd door PatrickPR op 28-03-2012 11:15 ]
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door RoyK op 28-03-2012 23:35 ]
Update 29-3-2012PatrickPR schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:36:
Ik heb sinds kort ook grote problemen met mijn 419P+ in combinatie met 4x samsung spinpoint F4 HD204UI in raid 5. Het begon met een read/write disk error op disk 1. Een scan van de hdd en een rebuild heeft 2 keer gewerkt.
Toen werden de problemen erger. Na een boot 's ochtends zag ik dat de nas in slot 1 geen disk meer zag (de melding No disk) en dat de raid in degraded mode was. Na wat reboots, het verwijderen en terugstoppen van de disk en het flashen van alle disks (volgens Note 10 van de Qnap compatibility list) begon de nas weer met rebuilden. So far so good (het flashen was gezien de productiedatum eigenlijk niet nodig, maar om dit uit te sluiten toch maar gedaan).
Heb de nas sindsdien gemonitord via de webinterface. En ja hoor, vanochtend was het weer raak. Disk 1 en disk 2 zijn plotseling ejected (No disk) en de raid is inactive. Ik ben zelf de draad even kwijt en zie door de bomen het bos niet meer.
Wat ik al heb gedaan:Wat ik nog kan proberen:
- Flashen van hdd's dus
- Firmware downgrade van 3.6.1 build 0302 naar 3.5.2 build 1126. Geen resultaat, disks 1 en 2 worden niet gezien na een reboot.
- Firmware downgrade van 3.5.2 build 1126 naar 3.4.4 build 0719 (vanwege de U-boot). Geen resultaat, disks 1 en 2 worden niet gezien na een reboot. De U-boot fix zou vanaf deze versie erin zitten, dus zou ook in 3.6.1 en 3.5.2. Snap dus niet waarom het met de huidige versies niet werkt.
Ik kom op het internet diverse mogelijkheden tegen die net niet van toepassing blijken te zijn op mijn situatie. Wat ik wel heb gelezen is dat het mogelijk iets met de SATA-controller op het moederbord te maken kan hebben. Het rare is ook, een collega van mij heeft exact dezelfde nas (FW3.5.2) met exact dezelfde harde schijven. Ik heb mijn spul ongeveer een maand later gekocht als mijn collega, en hij heeft absoluut nergens last van. Wat kan ik nog doen?
- Het eruit halen, rebooten, en terugstoppen van de ejected disks
- Het verwijderen van alle disks, rebooten, en disks 1 voor 1 weer terug stoppen met de wizard.
[ Voor 7% gewijzigd door sl1000 op 30-03-2012 22:05 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 31-03-2012 14:46 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
/etc/init.d/thttpd.sh restart
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq