sl1000 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:16:
mmmm, ik gebruik het (al is het inmiddels een sterk geupgrade versie t.o.v. het origineel)
xdove doorkrijgen met alle interfaces is inderdaad even een avondje prutsen. En dan moet je nog behoorlijk thuis zijn in de materie ook.
wat zijn je outlook instellingen? vermoedelijk gebruik je de verkeerde poort(en)
en wil je vanaf buiten ook verbinding maken met je xdove server, of alleen vanaf binnen?
Een sterk geupgrade versie? zou je deze misschien willen delen?
Het is inderdaad even een behoorlijke klus om het door te krijgen maar dat maakt het wel leuker
Ik wil niet van buiten af contact maken met de Xdove server, alleen vanaf binnen dat de NAS de mail om de zoveel tijd binnenhaald, maar dat er ook een backup van bijvoorbeeld 14 dagen op de webhosting server blijft staan.
Ik heb deze
handleiding gevolgd
Eerst heb ik in de router de volgende poorten geforward:
code:
1
2
3
4
5
| 6017 6017 (xmail remote control access)
25 50025 (ESMTP) => ook heb ik 25 ipv 50025 geprobeerd
110 50110 (POP3)
143 143 (imap)
79 50079 (FINGER) |
Als voorbeeld en om geen spam te krijgen noem ik even mijn domein/webhosting pietje.nl.
Configure XMail server and PHPXmail administration account;
Daar heb ik mijn admin en wachtwoord aangemaakt
Configure XMail Domain and default Postmaster account
Daar heb ik mijn domeinnaam pietje.nl en een wachtwoord voor de postmaster ingevuld.
Configure XMail SMTP
Daar heb ik de SMTP van upc ingevuld (smtp.upcmail.nl)
Create user mailboxes
Als test 1 mailbox aangemaakt [ info@pietje.nl]
Connect to your mailbox
Hier heb ik niets aan veranders aangezien de mysql gegevens al goed staan
Voor outlook heb ik deze
handleiding gevolgd en het volgende ingevuld;
1.In Outlook open the "Tools/Mail accounts" dialog box. Select "Add new account" and press "Next".
2.Click on "POP3" and fill the fields with:
- You name and e-mail address (username@domain) => Naam; Pietje email adres; info@pietje.nl
- POP3 server with "pop.your_domain" => pop.pietje.nl
- SMTP server with "smtp.yourdomain => smtp.pietje.nl maar ook gewoon smtp.upcmail.nl geprobeerd
Email test waren allen fout met een rood kruisje
Imap
1.In Outlook open the "Tools/Mail accounts" dialog box. Select "Add new account" and press "Next".
2.Click on IMAP" and fill the fields with:
- You name and e-mail address (username@domain) => Naam; Pietje email adres; info@pietje.nl
- IMAP server with "imap.pietje.nl"
- SMTP server with "smtp.pietje.nl"
Wat heb ik verkeerd ingevuld?