Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 67 Laatste
Acties:

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-10 14:55

el-jorge

turn around and feel the vibe

Als je de firmware update, moet je dan de qnap opnieuw instellen??

Spielerei...

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Nee, je instellingen worden door je QNAP vastgehouden...

Verwijderd

meneermulder schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:47:
ik heb net mijn nieuwe qnap TS 459 pro II aangesloten maar ik vind hem niet in het netwerk en ook niet met Qnap finder

help
Die heeft toch zo'n handig schermpje :) ??
De Qnaps met schermpje daarop kun je dingen instellen maar ook weergeven, en ook het IP adres kan worden weergegeven, mits er een IP adres is uitgedeelt :P
Nee komt wel goed een reboot helpt ook wel eens tegen dat soort dingetjes, (van je qnap)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:14:
Hallo

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.
Ten eerste ben ik een beginner wat nassen betreft, maar ik heb een Qnap TS-210
en deze is te gebruiken met SABNZB om vanaf usenet te downloaden.

Nu heb ik gelezen dat je een zgn sabnzb.qpkg plugin moet installeren.
Dus ik braaf gedaan via Qnap forum, (opgelet dat ik de juiste had voor mijn TS-210 (arm-x19))
Het vreemde is wanneer is de file probeer te installeren, ik na 15% van de installatie de melding
krijg "failled to install) ????????????? ook wanneer is nzbget probeer na 15 % failed to instal) :(

Het vreemde is ook wanneer ik iets anders installeer zoals python of sqeeze server dit zonder enig
probleem gaat.

Wat doe ik fout ??? 8)7 :(

Ik heb een QNAP TS_210 firmware 3.5.2 (1126T)

Alvast bedankt

Rene
Er zijn verschillende plugins voor de verschillende soorten NAS stations van Qnap.
De NAS verifieert altijd bij een installatie/upgrade of je wel de software voor jou device te pakken hebt. Waarschijnlijk heb je een andere te pakken gehad of zo iets.
Ik heb het zelf wel eens gedraait SABNZB op mijn QNAP259Pro+, dual core 1.6ghz geloof ik, maar het gebruikt wel gigantisch veel CPU helemaal wanneer de NAS gaat uitpakken dan kun je niet ondertussen nog een film streamen of zo.
Je kunt het dus wel installeren, leuk om te doen sowieso ;) maar de CPU heeft het er wel zwaar mee.
Je kunt wel onder System Status>Resource Monitor>Process, zien welke applicatie welke percentage CPU, geheugen ed verbruikt.
Je hebt het ook over het QNAP forum, in de NAS zelf onder QPKG, "get QPKG" SABnzbdplus installeren die staat er bij mij gewoon tussen.. ;)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:47
meneermulder schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:47:
ik heb net mijn nieuwe qnap TS 459 pro II aangesloten maar ik vind hem niet in het netwerk en ook niet met Qnap finder
Ik had hier hetzelfde met een 859(nogwat), ook met het schermpje kwam ik geen steek verder. Ook de resetknop een halve minuut indrukken (wat alle instellingen zou moeten resetten) hielp niet.

Uiteindelijk de schijven eruit gehaald en het ding opnieuw opgestart; toen begon hij helemaal opnieuw. Stond toch nog niks op dus dat was niet erg :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 17:30
Zo, eindelijk de boel op orde: Sabnzb, Spotnet, sickbeard, couchpotato, 1 ip cam en twonky.
Ben erg onder de indruk van een aantal progs, spotnet, sabnzb en sickbeard zijn echt wel de bom.
Overigens had sickbeard 5x een exe gedownload, ietsje minder.

Ook erg blij met newznab!!

Ik vergeet nog wel eens welke series ik aan het volgen was, door bv een stop. Nu heb ik in sickbeard een prachtig overzicht.

Hopelijk komt snel een update voor foscam camera's, gebruik nu de generic instelling nog.

[ Voor 6% gewijzigd door rinkel op 03-02-2012 16:55 ]

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 21:14
Iemand hier al spotweb als newznab aan de praat onder sickbeard op een QNAP?

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 17:30
Jup, werkt

Althans, sickbeard met newznab.
Spotweb werkt, maar niet met newznab

[ Voor 78% gewijzigd door rinkel op 03-02-2012 19:48 ]

Spoelly schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:26:
Iemand hier al spotweb als newznab aan de praat onder sickbeard op een QNAP?
jup, werk er al maanden mee op die wijze.

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 21:14
sl1000 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:04:
[...]

jup, werk er al maanden mee op die wijze.
Ik zit een beetje met het stuk wat je aan zou moeten zetten in apache...

--- WIKI Spotweb ----
Zorg ervoor dat mod_rewrite enabled is en AllowOverride ook aan staat (meer info). Maak een bestand aan met de naam .htaccess en zet daarin het volgende:

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/
RewriteRule api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]

Als je al een .htaccess bestand hebt voor andere redenen, kun je over het algemeen de code bovenin toevoegen.

Doe hierna voor Apache-server om de RewriteEngine elke serverstart te laden:
sudo a2enmod rewrite && sudo /etc/init.d/apache2 restart
--- Wiki spotweb ----

Weet ff niet waar ik moet beginnen... kan je me op weg helpen?

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Stel dat ik meerdere synchronisatie jobs heb naar dezelfde externe HD:

SyncJob A naar externe HD 1 - begint om 19:00
SyncJob B naar externe HD 1 - begint om 20:00

Stel dat om 20:00 SyncJob A nog niet klaar is wat gebeurd er dan met syncjob B?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:30
Iemand ervaring met de TS-112 in combinatie met Sqeezebox server?
Werkt dat ok? Heeft de TS-112 voldoende Ram om dat vloeiend aan te kunnen?

Iemand dan ook ervaring met het Android appje in combinatie met de TS-112 en squeezebox? Werkt dat vlot?
Spoelly schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:04:
[...]

Ik zit een beetje met het stuk wat je aan zou moeten zetten in apache...

--- WIKI Spotweb ----
Zorg ervoor dat mod_rewrite enabled is en AllowOverride ook aan staat (meer info). Maak een bestand aan met de naam .htaccess en zet daarin het volgende:

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/
RewriteRule api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]

Als je al een .htaccess bestand hebt voor andere redenen, kun je over het algemeen de code bovenin toevoegen.

Doe hierna voor Apache-server om de RewriteEngine elke serverstart te laden:
sudo a2enmod rewrite && sudo /etc/init.d/apache2 restart
--- Wiki spotweb ----

Weet ff niet waar ik moet beginnen... kan je me op weg helpen?
ik zoek je wel ff op, op skype of msn. volgens mij heb ik je ergens in mijn lijst
bas-r schreef op zondag 05 februari 2012 @ 09:52:
Iemand ervaring met de TS-112 in combinatie met Sqeezebox server?
Werkt dat ok? Heeft de TS-112 voldoende Ram om dat vloeiend aan te kunnen?

Iemand dan ook ervaring met het Android appje in combinatie met de TS-112 en squeezebox? Werkt dat vlot?
Ik heb het wel eens met een 212 getest en het werkt redelijk goed, afhankelijk van de grootte van je muziekcollectie (voor >20.000 nummer zou ik het niet aanraden). Scannen is traag, maar dat doe je toch niet vaak
Sowieso moet je LMS 7.7 gebruiken omdat die meer getuned is voor een low power, low memory systeem als een 112. De Logitech app werkt echt perfect om je squeezebox te bedienen, daar ben ik erg te vreden over.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:16
guardian-spirit schreef op zondag 05 februari 2012 @ 02:22:
Stel dat ik meerdere synchronisatie jobs heb naar dezelfde externe HD:

SyncJob A naar externe HD 1 - begint om 19:00
SyncJob B naar externe HD 1 - begint om 20:00

Stel dat om 20:00 SyncJob A nog niet klaar is wat gebeurd er dan met syncjob B?
eeeeh, waarom niet alles om 19:00 (of 20:00)?

Hi Ha Hopjesvla

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 13:45
Ik krijg de laatste tijd deze foutmelding bij Sabnzbd:

2012-02-06 10:03:52,476

FOUT:

[06/Feb/2012:10:03:52] Traceback (most recent call last):

File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SABnzbdplus/cherrypy/_cpwsgi.py", line 79, in setapp

s, h, b = self.get_response()

File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SABnzbdplus/cherrypy/_cpwsgi.py", line 219, in get_response

response = self.request.run(meth, path, qs, rproto, headers, rfile)

File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SABnzbdplus/cherrypy/_cprequest.py", line 579, in run

raise cherrypy.TimeoutError()

Wie weet wat ik eraan kan doen of wat de oorzaak kan zijn,

En Sabnzbd is heel erg traag met verwerken(ik heb de qnap TS 212)

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Hopjesvla79 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:25:
[...]

eeeeh, waarom niet alles om 19:00 (of 20:00)?
Alles is nu ook zodanig ingesteld dat het elkaar niet overlapt.
Maar ik was heel erg benieuwd naar deze situatie.

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 10:22

SteveV

Schtiefv Meister

Vandaag weer iets raars meegemaakt met de 459 Pro II.
Ik had nog 2 losse 2TB Samsung HDD`s liggen die ik toch maar in de nas ga plaatsen, maar de laatste beta firmware zet ze in degraded mode na een expand actie om vervolgens zo te blijven staan.
Ongeacht welke van de 2 schijven ik er ook in probeerde te stoppen ze bleven in degraded waarvan 1 van de 2 schijven zelfs niet herkent werd en ze zijn toch echt identiek.

Voordat ik een ticket wou gaan inschieten nog even de laatste stable firmware er op gezet en nogmaals geprobeerd en voila zelfs de schijf die niet herkend werd is nu na de reboot gelijk aan het rebuilden.

Tussentijds met firmware 3.6.0 een aantal keer een reboot gegeven maar dat mocht helaas niet baten.

Enige nadeel is nu met de oudere firmware dat rtorrent niet meer wil starten maar dat is van latere zorg.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• cyberclwn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-03-2023
Hallo,

Sinds een dag of wat wil bij mij spotweb niet meer updaten via de cron-jobs

retrieve.php geeft een "Access denied" in mijn logfile,
upgrade-db.php geeft "upgrade-db.php can only be run from the console, it cannot be run from the web browser" in de logfile.

De commando's werken wel vanaf de prompt (b.v. /mnt/ext/opt/apache/bin/php retrieve.php ).

Hebben meer mensen hier last van ?
Of ligt het aan mij ? :)
Lijkt wel of er ineens een detectie in zit op een actieve terminal-sessie, en dat een achtergrond-sessie niet meer mag.

Ik draai spotweb op een Qnap419P+ en dat heeft tijden tot tevredenheid gedraaid :)

B.v.d.
Rik

• Hopjesvla79
guardian-spirit schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:20:
[...]

Alles is nu ook zodanig ingesteld dat het elkaar niet overlapt.
Maar ik was heel erg benieuwd naar deze situatie.
ok, maar je kan bv ook met een programma als alwaysync gewoon real-time backups maken. je laat hem gewoon een bepaalde folder/drive monitoren of meerdere) en op het moment dat er veranderingen zijn laat je deze meteen naar je NAS schrijven.

Mmmm ik zie nu dat je naar een externe HD wilt schrijven, ik neem aan vanaf de NAS? Tja met die progjes daarvoor heb ik helaas geen ervaring aangezien ik ze niet gebruik.
Maar dan nog, ik denk dat Syncjob B gewoon gaat lopen ongeacht of A nu wel of niet afgelopen is.

Hi Ha Hopjesvla

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 20:27

RoyK

Hobby tekenaar

Vorige week kreeg ik te maken met de grote stroom uitval in Rotterdam. Pats boem, alles uit. Ook mijn NAS knalde natuurlijk van het stroom af. Hier ben ik toch een beetje over aan het piekeren. Ik weet dat er apparaatjes te koop zijn die noodstroom leveren. Genoeg om even alles af te kunnen sluiten. Maar is dit ook te koop om een NAS te supporten en zoja, geeft deze automatisch het sein "afsluiten" aan de NAS? Ik ben niet altijd bij de NAS aanwezig. En hoe noem je zo iets?

Mijn portfolio op Instagram

jup, dat heet een ups, en qnap heeft er een compatability lijst voor

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Top.. dank je sl1000. een ups, daar ga ik mee aan de slag ;)

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11 18:48
cyberclwn schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 01:36:
Sinds een dag of wat wil bij mij spotweb niet meer updaten via de cron-jobs

retrieve.php geeft een "Access denied" in mijn logfile,
upgrade-db.php geeft "upgrade-db.php can only be run from the console, it cannot be run from the web browser" in de logfile.

De commando's werken wel vanaf de prompt (b.v. /mnt/ext/opt/apache/bin/php retrieve.php ).
Yup! Heb ik ook al tijden last van... Weet nog steeds niet waar het aan ligt. Soms doet hij het wel, maar vaak dus niet.

Ik heb het gedeelte dat controleert op het runnen vanuit de browser uit de retrieve.php gehaald, zodat ik hem ook vanuit de browser kan starten.

Hoop wel dat sl1000 hier nog eens naar kan kijken. O-)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

sl1000 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:04:
jup, dat heet een ups, en qnap heeft er een compatability lijst voor
Het aanbod valt een beetje tegen. De lijst die Qnap online heeft staan staat vol met modellen die niet meer in de handel zijn. En de modellen die ik dan kan vinden staan of niet in de pricewatch, of hebben geen USB aansluiting. Dit wordt nog een uitzoek klusje :D

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
RoyK schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:19:
[...]

Het aanbod valt een beetje tegen. De lijst die Qnap online heeft staan staat vol met modellen die niet meer in de handel zijn. En de modellen die ik dan kan vinden staan of niet in de pricewatch, of hebben geen USB aansluiting. Dit wordt nog een uitzoek klusje :D
Deze moet zeker werken: pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA 230V

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Is dit een opvolger van de APC Back-UPS ES 500 USB? Want deze kan ik bijna nergens in een shop vinden.

Hij staat niet in de lijst van Qnap.. dus misschien moet ik ze even een mailtje sturen.

• Brickman
RoyK schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:45:
Is dit een opvolger van de APC Back-UPS ES 500 USB? Want deze kan ik bijna nergens in een shop vinden.

Hij staat niet in de lijst van Qnap.. dus misschien moet ik ze even een mailtje sturen.
Volgens mij staat hij als eerste genoemd http://www.qnap.com/nl/pro_compatibility_ups.asp

Vriend van me heeft hem aan z'n Qnap TS419 hangen en word herkend.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Jab65
Wie weet of (hoe) je meer dan 2 ip camera's kunt "aansluiten" op een TS-119P II?

Standaard worden maar twee camera's ondersteund, maar ik zou er (tijdelijk) graag wat meer op aansluiten. Wellicht een alternatief voor het Surveillancestation?

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Brickman schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:08:
[...]

Volgens mij staat hij als eerste genoemd http://www.qnap.com/nl/pro_compatibility_ups.asp

Vriend van me heeft hem aan z'n Qnap TS419 hangen en word herkend.
Je hebt helemaal gelijk! Bedankt voor het checken. Dit gaat hem worden. Voor 8 tientjes is het ook geen nekslag!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-11 19:55
Ik gebruik de DDNS optie om een no-ip adres bij te werken. Mijn IP adres wijzigt eigenlijk zelden. Hoewel ik elk uur een update stuur lijkt of de QNAP dit alleen doet als het IP adres daadwerkelijk wijzigt (en mogelijk de eerste keer als je de instelling aanpast). Gevolg is wel dat je no-ip account na een maand oid al verloopt. Is dit normaal of toch een bug in de QNAP?

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 13:42
Ik heb alweer een tijdje een QNap 459 Pro II en ben er blij mee, maar ik heb nog geen fatsoenlijke torrent-service kunnen installeren. Op de pc ben ik een groot fan van utorrent en ik zou deze graag op de QNap draaien, zodat die fijn permanent kan blijven seeden.

De utorrent-package krijg ik echter niet echter niet aan de praat. De installatie en het enablen gaan goed, al moest ik wel eerst de symbolics links genoemd in dit QNap-forumtopic doorvoeren. Downloads worden echter niet gestart, er is geen verbinding met trackers.

Ik vermoed dat het aan de portforwarding ligt. Ik heb een Netgear WNDR3700-router en forward de standaardrange van bittorrent (6881-6889) naar het ip-nummer van de QNap. Utorrent kan een random port gebruiken, maar ook een vaste; die laatste kies ik dan binnen die range. Ik heb upnp op zowel QNap als in de utorrent-settings aan/uit gezet, maar een verbinding blijft uit.

Een prima alternatief leek me rtorrent++. Met deze package kom ik iets verder: trackers worden gevonden en bestanden worden op de volle snelheid van mijn verbinding binnengehaald. So far so good. Maar er wordt niets geseed. Diezelfde, recente, torrents worden door utorrent op de pc direct geseed bij het inschakelen, dus het ligt niet aan de populariteit ervan. (Overigens schakel ik utorrent op de pc uit als ik op de QNap experimenteer met dit alles) Hier lijkt het probleem ook weer in de poorten te zitten. rtorrent++ gebruikt standaard de portrange 42000-47000, en ook die staat open. Rtorrent geeft ook aan met een icoon dat de ingestelde poorten openstaan. Maar seeden gebeurt niet.

In de QNap-forums kom ik voornamelijk oude berichten over torrentclients tegen, en mensen met soortgelijke vragen, maar een oplossing heb ik niet kunnen vinden.

Ik heb gekeken naar Transmission en QGet als alternatieven, maar die missen echt functionaliteit en schijnen ook niet met private trackers overweg te kunnen.

Ik zou heel graag utorrent of rtorrent gebruiken op de QNap, en ik hoop dat er op Tweakers iemand is dat wel voor elkaar heeft kunnen krijgen en kan vertellen hoe.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik Transmission naar volle tevredenheid. De QNAP versie is oud en acherhaald, maar op het forum is een versie van internaut19 te vinden die ik erg prettig vindt werken. Ik mis iig geen functionaliteiten tov uTorrent die ik eerder gebruikte op de PC.

Ik ken de andere twee tools niet, maar in Transmisison kun je (via een remote interface programma, bijv. Transmission Remote DotNet) controleren of de poorten goed open staan. Als ik je verhaal zo lees dan lijkt daar toch echt het probleem te liggen en niet zozeer ind e clients.

[ Voor 35% gewijzigd door IJsbeer op 09-02-2012 12:05 ]

• alie19875
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:57
IJsbeer schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:04:
Ik gebruik Transmission naar volle tevredenheid. De QNAP versie is oud en acherhaald, maar op het forum is een versie van internaut19 te vinden die ik erg prettig vindt werken. Ik mis iig geen functionaliteiten tov uTorrent die ik eerder gebruikte op de PC.

Ik ken de andere twee tools niet, maar in Transmisison kun je (via een remote interface programma, bijv. Transmission Remote DotNet) controleren of de poorten goed open staan. Als ik je verhaal zo lees dan lijkt daar toch echt het probleem te liggen en niet zozeer ind e clients.
Direct link er naar toe, ook ik gebruik hem hier naar tevredenheid met Remotegui erbij.

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 13:42
Bedankt voor de tip. Ik ga die versie zeker proberen en zal mijn bevindingen laten weten, maar ik hou me natuurlijk aanbevolen voor rtorrent/utorrent-oplossingen.

• DJ-Jumbo
  • Laatst online: 03-04-2024
@sl1000

Hoe staan we ervoor met spotweb, ik wil het weer eens installeren, maar kan alleen een hele oude post van je vinden, en die Dropbox werkt niet meer.

thnx
Dropbox ben ik een beetje klaar mee, die is niet makkelijk dummyproof te maken vind ik. ding is gewoon niet gebruikersvriendelijk zo.

Spotweb: er is een oude versie die niet automatisch update en een oudere versie die dat wel doet.
ik moet inderdaad nodig weer eens een update maken, maar deze zal niet zomaar geschikt zijn om als upgrade over een bestaande versie heen te zetten denk ik. de database is inmiddels zo erg gewijzigd, dat deze niet zomaar meer is te updaten denk ik, maar dat zal ik moeten testen.

ik zal eens kijken of ik die van het weekend eens een slinger kan geven. momenteel probeer ik tussen de bedrijven door nog sabnzbd om te bouwen om samen te werken met een python package die ik heb gebouwd en ipv6 support bied.

allemaal tijdrovend werk, en het moet wel een hobby blijven natuurlijk.

Verwijderd

Apparaat: Qnap TS110
Ja niet gallisch worden int pc'en merk ik. Ik zit met een onverklaarbaar probleem met de interface Nas <-> webapplikaat.

Mijn browser, Firefox 7.0.1 heeft gewoon het verrekken me in het menu van de nas te laten komen. Wanneer ik het statisch ip-adres welke ik aan de nas heb gegeven invoer in de adresenbalk, krijg ik wel het begin_menu van de nas, maar na het ingeven van mijn naam en pass. krijg ik een blanco pagina die ik ruim een half uur met de vernieuwings_knop heb proberen te verwisselen naar in de nas. Firmware up to date, browser_cache geleegd, onderstaande browsers ter alternatief genomen..Net on.

Firefox
Opera
IE 64 en 32

Geven dus geen soulaas.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:10:
Apparaat: Qnap TS110
Ja niet gallisch worden int pc'en merk ik. Ik zit met een onverklaarbaar probleem met de interface Nas <-> webapplikaat.

Mijn browser, Firefox 7.0.1 heeft gewoon het verrekken me in het menu van de nas te laten komen. Wanneer ik het statisch ip-adres welke ik aan de nas heb gegeven invoer in de adresenbalk, krijg ik wel het begin_menu van de nas, maar na het ingeven van mijn naam en pass. krijg ik een blanco pagina die ik ruim een half uur met de vernieuwings_knop heb proberen te verwisselen naar in de nas. Firmware up to date, browser_cache geleegd, onderstaande browsers ter alternatief genomen..Net on.

Firefox
Opera
IE 64 en 32

Geven dus geen soulaas.
Ik zou niet 1-2-3 een antwoord weten maar je kunt wel meerdere dingen nog proberen.
1. SSL login aanvinken bij inloggen.
2. Sowieso handig om te doen, QNAP Finder installeren.
http://www.qnap.com/nl/download.asp
Hiermee kun je remote je NAS rebooten etc.
Stap 3. Nu we het toch over rebooten hebben, reboot je NAS en eventueel je router.
als je zeker weet dat het niet aan je pc/browser/virusscanner ligt. (meerdere pc's geprobeerd?)
kun je de nas eens opnieuw flashen met de laatste firmware. misschien is er ergens een bitje omgevallen.

Verwijderd

De 1-2-3 gang waarin een oplossing kon komen is weg. Ik weet dat ik in de nas SSL niet heb geactiveerd.

Router backup terug gezet. Finder al zeer geruime tijd mee bezig.

Virusscanner uitgezet, firewall daarbij, het probleem blijft hangen op ipadres:8080/cgi-bin/html/login.html?3.5.2.1126T

Laatste Firmware sinds gisteren..

Verwijderd

Een heel korte vraag: Ik heb Windows Networking enabled en kan via \[naam nas]\Documents bij mijn Documents komen. Hiervoor moet ik inloggen.
Dit wil ik uitzetten, dus heb ik Guest Access Right op Full Access gezet, maar krijg toch nog een login prompt... Enig idee hoe dit kan?

Ook als ik naar \[naam nas] ga moet ik inloggen.

Ik test vanaf Windows Server 2008 R2.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 16:56 ]

• Brickman
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:52:
Een heel korte vraag: Ik heb Windows Networking enabled en kan via \[naam nas]\Documents bij mijn Documents komen. Hiervoor moet ik inloggen.
Dit wil ik uitzetten, dus heb ik Guest Access Right op Full Access gezet, maar krijg toch nog een login prompt... Enig idee hoe dit kan?

Ook als ik naar \[naam nas] ga moet ik inloggen.

Ik test vanaf Windows Server 2008 R2.
Als je lokale user en password overeenkomen met de user op de NAS hoef je vanuit windows niet in te loggen op een samba share.

• Jab65
@sl1000: staat LazyLibrarian op je todo lijst voor een qpkg, of is deze nu nog te alfa?

• KL643
  • Laatst online: 17-11 19:41

KL643

beeldaandemuur

Official 3.6.0 is uit :)

beeldaandemuur

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 15:47
Net geinstalleerd via de admin interface.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Benieuwd of die niet elke nacht crasht..... Maar weer 's een poging wagen nadat 3.3.x de enige (relatief) stabiele serie voor m'n TS-219P+ is gebleken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:02:
Benieuwd of die niet elke nacht crasht..... Maar weer 's een poging wagen nadat 3.3.x de enige (relatief) stabiele serie voor m'n TS-219P+ is gebleken.
Ach, hoe had ik ook zo naief kunnen zijn. Vannacht is ie weer gecrasht en de uptime is nu een massive 3 uren :') QCRAP :r

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• jab76
Bij mij is ie niet gecrashed (459pro). Had overigens ook al geen problemen met v3.5. Had gisteren ook gelijk nieuwe photo en musicstations geactiveerd. Ziet er op het eerste oog goed uit. Wel jammer dat php nog steeds op v5.2 zit.

• Paul
Waarschijnlijk is je NAS gewoon stuk ;)

Wij zetten toch wel met enige regelmaat een QNAP bij een klant (van een simpele 112 tot aan 859 rackmounts) en ze crashen nooit...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

dan ga ik vanmiddag even uitpluizen of de 3.6.0 geschkt is voor mijn TS-210 en of dit nu eindelijk naadloos werkt met Lion+TimeMachine

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Paul schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:01:
Wij zetten toch wel met enige regelmaat een QNAP bij een klant (van een simpele 112 tot aan 859 rackmounts) en ze crashen nooit...
Toch knap, als een defect apparaat met de ene firmware stabiel draait en met alle nieuwere varianten Linux oom-killer errors geeft omdat z'n geheugen en swapspace vol zitten vanwege Qhttpd.sh 8)7

• Paul
Toch knap, dat iemand die geen info geeft over zijn probleem een 8)7 nodig denkt te hebben zodra een ander mee probeert te denken :>

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Paul schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:33:
Toch knap, dat iemand die geen info geeft over zijn probleem een 8)7 nodig denkt te hebben zodra een ander mee probeert te denken :>
Dat heb ik al meerdere keren gedaan in dit topic, maar zonder resultaat. Ik ga Debian er maar op zetten of dat kreng verkopen.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 11:22

Pogostokje

* twiet *

Exirion schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:32:
[...]
Toch knap, als een defect apparaat met de ene firmware stabiel draait en met alle nieuwere varianten Linux oom-killer errors geeft omdat z'n geheugen en swapspace vol zitten vanwege Qhttpd.sh
Heb je zelf wijzigingen doorgevoerd ergens die nu dit veroorzaken?
Ik heb er een stuk of 6 in het land staan, allemaal uit de 200-serie, en geen enkel probleem. Ze krijgen bijna elke nieuwe firmware upgrade vroeger of later en dat gaat altijd goed.
Het lijkt mij eerder een probleem met jouw apparaat.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Duurde wel lang zeg die nieuwe firmware, hij had eigenlijk in januari al uit moeten komen..

Iemand al een pagina gevonden over de geluidskaarten die het Music Station ondersteunt? Hoop dat je btw nu eindelijk playlists kan maken met de android en ipad apps.

• VincentG
  • Laatst online: 16-11 20:53
Ben zelf nog aan het twijfelen over een NAS.
Eerste gedachte leek te gaan naar de Synology DS 212+, maar de QNAP TS-219P II lijkt me ook een interessant alternatief. Is deze in een 'gewone' winkel als MediaMarkt / myCom te koop? Zie wel dat ze QNAPs hebben, maar niet dit type. En anders wordt het een van de twee online bestellen. De Synology is een fractie goedkoper, maar qua specs/prestaties zullen ze elkaar denk niet veel ontlopen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

naar mijn weten is Synology een zuster bedrijf van Qnap. Zeg maar de B lijn van Qnap. Ik heb mijn Qnap TS210 online besteld en werden als service de mee bestelde hardeschijven gelijk gemonteerd en geformateerd.

• VincentG
  • Laatst online: 16-11 20:53
Ja, op zich ook geen ramp normaal gesproken. Echter ben ik overdags niet thuis en kan ook niet altijd iemand anders hem aannemen. En dan duurt het een tijd voor je hem hebt.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
RoyK schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:09:
naar mijn weten is Synology een zuster bedrijf van Qnap. Zeg maar de B lijn van Qnap.
Hoe kom je daar nu bij? Het zijn juist twee grote concurrenten, en welke van de twee beter is, is lastig te zeggen en afhankelijk van voorkeuren en smaak.

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:24
VincentG schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:29:
Ja, op zich ook geen ramp normaal gesproken. Echter ben ik overdags niet thuis en kan ook niet altijd iemand anders hem aannemen. En dan duurt het een tijd voor je hem hebt.
Geen alternatief bezorg adres?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Pogostokje schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:41:
Heb je zelf wijzigingen doorgevoerd ergens die nu dit veroorzaken?
Ik heb alleen 2 instances van Transmission draaien (/opt) en dat heeft met 3.3.8/3.3.9 zonder crashes gedraaid. Ik heb er uptimes van maanden mee gehaald, en het zou merkwaardig zijn als dat met een nieuwere firmware-versie ineens niet meer kan. Bovendien is het _altijd_ Qthttpd.sh die in de oom-killer melding wordt genoemd. Sowieso vertrouw ik die niet omdat m'n config file na een reboot altijd corrupt is zodat ie elke 30 seconden opnieuw probeert te starten (da's overigens een bekende bug). Al met al zitten er zoveel rare slordigheden in de software dat ik weinig vertrouwen meer heb. Je koopt een NAS omdat je geen zin/tijd heb voor eindeloos sleutelen, maar die QNAP heeft me al bakken met tijd gekost. Veel meer dan het installeren en onderhouden van Debian op m'n oude Buffalo Linkstation Pro...

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Wel vreemd dat ik bij mijn 219P+ nooit een crash heb en ik installeer altijd elke nieuwe (beta) firmware.

beeldaandemuur

Same here, ook hier eigenlijk nooit problemen. zowel mijn x19/x12 als mijn intel nasjes draaien prima.
Exirion schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:02:
[...]

denk echt dat dat een qpkg is die zich misdraagt....

dump hier eens een crontab -l en een cat /etc/config/qpkg.conf 'ns kijken of ik dat voor je op kan lossen.
jab76 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:35:
Bij mij is ie niet gecrashed (459pro). Had overigens ook al geen problemen met v3.5. Had gisteren ook gelijk nieuwe photo en musicstations geactiveerd. Ziet er op het eerste oog goed uit. Wel jammer dat php nog steeds op v5.2 zit.
v5.3 is men as we speak aan het testen en komt in een (ik zeg niet dé) komende release uit.
Jab65 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:25:
@sl1000: staat LazyLibrarian op je todo lijst voor een qpkg, of is deze nu nog te alfa?
ik heb geeneens een idee wat het is. * sl1000 is lui. heb je een linkje?
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:06:
De 1-2-3 gang waarin een oplossing kon komen is weg. Ik weet dat ik in de nas SSL niet heb geactiveerd.

Router backup terug gezet. Finder al zeer geruime tijd mee bezig.

Virusscanner uitgezet, firewall daarbij, het probleem blijft hangen op ipadres:8080/cgi-bin/html/login.html?3.5.2.1126T

Laatste Firmware sinds gisteren..
als je er niet uit komt, stuur me even een pm. ik wil best even via teamviewer of i.d. met je meekijken of we het probleem samen kunnen oplossen. Moet echt iets simpels zijn.
Mr_gadget schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:01:
Duurde wel lang zeg die nieuwe firmware, hij had eigenlijk in januari al uit moeten komen..

Iemand al een pagina gevonden over de geluidskaarten die het Music Station ondersteunt? Hoop dat je btw nu eindelijk playlists kan maken met de android en ipad apps.
Hoe kom je erbij dat hij in januari al final had moeten zijn?
Exirion schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:33:
[...]

Ik heb alleen 2 instances van Transmission draaien (/opt) en dat heeft met 3.3.8/3.3.9 zonder crashes gedraaid. Ik heb er uptimes van maanden mee gehaald, en het zou merkwaardig zijn als dat met een nieuwere firmware-versie ineens niet meer kan. Bovendien is het _altijd_ Qthttpd.sh die in de oom-killer melding wordt genoemd. Sowieso vertrouw ik die niet omdat m'n config file na een reboot altijd corrupt is zodat ie elke 30 seconden opnieuw probeert te starten (da's overigens een bekende bug). Al met al zitten er zoveel rare slordigheden in de software dat ik weinig vertrouwen meer heb. Je koopt een NAS omdat je geen zin/tijd heb voor eindeloos sleutelen, maar die QNAP heeft me al bakken met tijd gekost. Veel meer dan het installeren en onderhouden van Debian op m'n oude Buffalo Linkstation Pro...
moet ik eens meekijken wat er precies fout gaat?

[ Voor 43% gewijzigd door sl1000 op 14-02-2012 19:09 ]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Holy crap :X Volgens mij heb je meteen beet: er staan ruim 700 regels "30 4 * * * /etc/init.d/Qthttpd.sh restart 1>>/dev/null 2>>/dev/null"

Lijkt me niet echt de bedoeling :+

edit: En al snel gefixt uiteraard... Het verklaart wel waarom het vrijwel altijd rond dezelfde tijd gebeurde. Nu even afwachten of ie morgenochtend is blijven draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door Exirion op 14-02-2012 19:22 ]

graag gedaan ;) ben wel benieuwd wat in godsnaam zo'n bende van je crontab heeft gemaakt. Ik ben dat met geen enkele firmware nog tegen gekomen tot nu toe.

crontab wel aanpassen in /etc/config/crontab he, anders pakt 'ie het niet lekker op.

• Hopjesvla79
kan iemand mij vertellen wat ik nu precies kan met de nieuwe music station en photo station? Het is mij nl.niet echt duidelijk wat voor een voordelen het heeft.

Hi Ha Hopjesvla

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ik zou zeggen, ga er mee aan de slag en ontdek het zelf :)

beeldaandemuur

Verwijderd

Brickman schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:28:
[...]

Als je lokale user en password overeenkomen met de user op de NAS hoef je vanuit windows niet in te loggen op een samba share.
Dat is geen optie helaas. Ik wil gewoon uberhaupt niet in te hoeven loggen. Dat is toch niet zo gek? Gewoon een interne fileshare waar elke device zo op kan via Samba. Waarom wil dit niet?
zou moeten lukken met de public share.

• Jab65
sl1000 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:06:
[...]

ik heb geeneens een idee wat het is. * sl1000 is lui. heb je een linkje?
LazyLibrarian is (wordt) voor eBooks wat Headphones is voor mp3-albums. Zoals ik al zei: het is nog erg in ontwikkeling, maar ik vind het erg interessant.

• Hopjesvla79
KL643 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:29:
Ik zou zeggen, ga er mee aan de slag en ontdek het zelf :)
Ha, dat is het hem nu juist, ik zie niet echt wat ik er mee kan. Ik bedoel, met de music station kan ik muziek afspelen (duh), maar dat kan ik toch ook gewoon wanneer ik toegang heb tot de NAS waar de muziek op staat?
Wat is de toegevoegde waarde?

*edit*

mmm toch nog eens gaan rondneuzen ik begin vlgs mij een idee te krijgen:
Stel ik plug deze ( http://digitus.zercom.eu/...ts.view&product_id=167217 ) in de USB oort van de QNAP, stop er een kabeltje in naar mijn stereo. Als ik het goed begrijp kan ik dan via de QNAP app voor Android muziek kiezen en afspelen op de stereo? (Dat zou briljant zijn, scheelt me weer de aanschaf van de Squeezebox)

[ Voor 33% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-02-2012 08:39 ]

Hi Ha Hopjesvla

• jab76
v5.3 is men as we speak aan het testen en komt in een (ik zeg niet dé) komende release uit.
Dat is goed nieuws. Ik ben nu bezig om een nieuw projectje op te zetten en wil graag gebruik maken van de functies van Spl die 5.3 nodig hebben.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

sl1000 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:06:

[...]

Hoe kom je erbij dat hij in januari al final had moeten zijn?
Die roadshow staat al heel lang aangekondigd en op de fora had men het ook over januari. Maar het was geen harde deadline vanuit Qnap idd.
Hopjesvla79 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:21:
[...]

Ha, dat is het hem nu juist, ik zie niet echt wat ik er mee kan. Ik bedoel, met de music station kan ik muziek afspelen (duh), maar dat kan ik toch ook gewoon wanneer ik toegang heb tot de NAS waar de muziek op staat?

*edit*

Stel ik plug deze ( http://digitus.zercom.eu/...ts.view&product_id=167217 ) in de USB oort van de QNAP, stop er een kabeltje in naar mijn stereo. Als ik het goed begrijp kan ik dan via de QNAP app voor Android muziek kiezen en afspelen op de stereo? (Dat zou briljant zijn, scheelt me weer de aanschaf van de Squeezebox)
Zo zou het moeten werken. Heb echter geen supported sound cards kunnen vinden dus heb hier even een topic gestart.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Hopjesvla79 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:21:
[...]

*edit*

Precies! Daarnaast kan je ook nog internet streams toevoegen in music station.

beeldaandemuur

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-10 23:01
Piet91 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:08:
[...]

Muziek kan met itunes server op de Qnap. Video's wordt geloof ik wat moeilijker, maar misschien is het wat voor jou om XMBC op de Apple TV zetten. Dan zou het wel gewoon moeten kunnen geloof ik.

Ik heb dus verder geen ervaring met Apple producten, voor deze antwoorden gebruik ik google.
ok bedankt,

kan apple tv vanuit de Itunes bibliotheek ook contact maken met een Nas? of moet ik via XBMC doen?

dus als je in Root menu zit van Applte tv.

gr

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kort simpel vraagje, als de HDD's in slaapstand zijn, maakt de NAS toch steeds een heel klein beetje geluid?

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Tenzij een je een fanless model hebt (i.e.TS-119) ja.

Edit: Is het veel geluid? Moeilijk te beantwoorden..over het algemeen is het goed te doen.

[ Voor 47% gewijzigd door KL643 op 15-02-2012 14:09 ]

beeldaandemuur

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
KL643 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:07:
Tenzij een je een fanless model hebt (i.e.TS-119) ja.

Edit: Is het veel geluid? Moeilijk te beantwoorden..over het algemeen is het goed te doen.
Nee, geen fanless; een ts-212.
En ook nee, niet veel geluid, heel weinig.
Ik dacht eerst namelijk dat de HDD's nooit in slaapstand gingen, maar ben er nu wel achtergekomen dat ze dat wél doen; als ik bijv. een wat opvraag lijkt er een kleine jet daar op te stijgen. :+

• Hopjesvla79
KL643 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:05:
[...]

Precies! Daarnaast kan je ook nog internet streams toevoegen in music station.
Top! Dan maar eens op zoek naar een usb geluidskaartje.

Hi Ha Hopjesvla

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Het is alleen nog niet duidelijk welke er door de Qnap ondersteund worden...

beeldaandemuur

• nosehook
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:25
Hopjesvla79 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:17:
[...]

Top! Dan maar eens op zoek naar een usb geluidskaartje.
Dealextreme, paar dollar kostte me dat ;)

Ik heb al een tijdje dat het multimedia station en nu ook photo station en music station errors geven, ik krijg de interface niet meer te zien, wel kan ik de admin, download station en web file manager gebruiken.
Heeft iemand een idee? Heeft dit te maken met Apache die constant crasht?

2012-02-15 15:36:09 System localhost Re-launch process [apache]. (elke 30 seconden ongeveer)

en zo ja, hoe los ik dit op??

• Hopjesvla79
nosehook schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:37:
[...]

Dealextreme, paar dollar kostte me dat ;)
Klopt, ik had ze ook al gezien, maar werken deze ook? (in navolging van de opmerking van KL643)

Hi Ha Hopjesvla

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Een vriend van me had zo een voor zijn synology, gaf erg dof geluid. Ik wacht even tot er meer bekend is (iemand mijn vorige post gelezen? :X )

Verwijderd

Via de Beresford Caiman DAC met USBpoort speelt Musicstation Flac af over de stereo; nu nog een langer (>2 mtr) USB snoertje A/B vinden. Geluidskwaliteit lijkt beter dan de Squeezebox Duet via dezelfde DAC afgespeelt?!
Nu nog een aparte app, zodat ik dit via mijn iPad (ala Squeezepad)kan bedienen; bedien het nu via de iMac.
Lijkt dus dat de QNAP Musicstation niet moeilijk doet over USB.
tabje Streaming geeft afspelen over de iMac (ook flac); tabje Local Playback geeft dus USBsignaal

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Mr_gadget schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:14:
Een vriend van me had zo een voor zijn synology, gaf erg dof geluid. Ik wacht even tot er meer bekend is (iemand mijn vorige post gelezen? :X )
Jij bedoelt die hele goedkope transparante dongletjes. Die zijn inderdaad slecht, maar wat verwacht je ook voor dat geld. Er is bij Deal Extreme ook een geluidskaartje van rond de $17, en die zijn prima :)

• Hopjesvla79
mmm, net even langs de grote rode dozenschuiver gefietst en een cheap-ass sweex adaptertje gehaald. Ik krijg hem ieg niet aan de praat. ik neem an dat het plug&play moet zijn? Ik heb al eens de boel opnieuw opgestart, maar ik hoor helaas niets. Zie ik iets over het hoofd? Of kan ik ergens zien of dat ding überhaupt herkend wordt?

oeps weer eens te snel geweest! Er zijn 2 tabjes: streamen en lokaal afspelen. ik had m'n muziek bij streamen staan. Nu werk het wel!
Ziet er dus naar uit dat ik voor 9,99 klaar ben!

*update*
Briljant Het werkt idd met de app voor android. Je kan idd ook hier internetstreams kiezen die je heb gedefinieerd.
Mooi mooi mooi! (nu maar hopen dat het stabiel is en blijft allemaal)

Voor de geïnteresseerden
pricewatch unsorted: Sweex Sound card adapter usb. mic. headphones. 24 bit

:

[ Voor 51% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-02-2012 18:21 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 00:04
Qnap Update ook vandaag uitgevoerd en alles loopt op zich goed alleen valt me toch iets op.
Als ik bijvoorbeeld de music station open en webbased muziek wil afspelen dan hoor ik tijdens het afspelen van een willekeurig nummer een tik geluid, dit gaat zo door totdat het nummer is afgelopen.
Nog meer die hier last van hebben?

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Heb een probleem met de ftp. Ik heb een Ts-210 en wilde gisteren via internet en mijn asus eee pad Transformer via ftp een map kopieren van mijn nas maar kreeg steeds het bericht kopiëren mislukt. Als ik dan in mijn syslog kijk dan zie ik dat ik inlog maar direct daarna logt ie weer uit?!

Iemand een idee hoe dat kan en waarom dat niet lukt?

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 00:04
Ligt het nou aan mij of is het Qnap forum de laatste dagen niet bereikbaar?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Mabili schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:51:
Ligt het nou aan mij of is het Qnap forum de laatste dagen niet bereikbaar?
Klopt, het is op z'n minst baggertraag en soms onbereikbaar.

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-10 23:01
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen 2 NAS merken en dat is de QNAP TS-212 Turbo , en de Synology Disk Station DS212J , ik wil het gebruiken vooral voor Itunes naar mijn Applte Tv ( MP3) en voor streamen naar een andere media player zoals WD TV live , en streamen van andere bestanden . Welke kan nog goed over weg met backups, en streaming zoals Itunes?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze week heb ik Debian in een chroot context op m'n TS-219P+ geinstalleerd. Dat draait echt prima, inclusief een XFCE4 desktop die ik via "ssh -x" vanaf m'n Mac benader. Hij start dan automatisch de X11 server van OSX op en de grafische performance is bijna alsof je in VMWare in Linux zit te werken.

Voor degene die zich afvraagt: waarom een grafische desktop op je QNAP draaien? Nou, in de eerste plaats om met een file browser files heen en weer te kunnen moven zonder met halfbakken web interfaces te hoeven werken :Y) Het is wel sjiek om gewoon een volwaardige Linux desktop op je NAS te kunnen draaien en de performance valt me echt niet tegen. Om de boel te starten heb ik een AppleScriptje gemaakt dat met 'whoami' achterhaalt wat de loginnaam is en daarna om een password vraagt en de X11 sessie via ssh opstart. Simpeler kan het niet, dus m'n vriendin kan het ook gebruiken :)

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:59:
Deze week heb ik Debian in een chroot context op m'n TS-219P+ geinstalleerd. Dat draait echt prima, inclusief een XFCE4 desktop die ik via "ssh -x" vanaf m'n Mac benader. Hij start dan automatisch de X11 server van OSX op en de grafische performance is bijna alsof je in VMWare in Linux zit te werken.

Voor degene die zich afvraagt: waarom een grafische desktop op je QNAP draaien? Nou, in de eerste plaats om met een file browser files heen en weer te kunnen moven zonder met halfbakken web interfaces te hoeven werken :Y) Het is wel sjiek om gewoon een volwaardige Linux desktop op je NAS te kunnen draaien en de performance valt me echt niet tegen. Om de boel te starten heb ik een AppleScriptje gemaakt dat met 'whoami' achterhaalt wat de loginnaam is en daarna om een password vraagt en de X11 sessie via ssh opstart. Simpeler kan het niet, dus m'n vriendin kan het ook gebruiken :)
Misschien kun je een screenshot plaatsen om je GUI te verduidelijken?
De Qnap interface mankeert imo totaal niets aan maar ik ben benieuwd wat jij er van "gemaakt"hebt ;) Word die 219+ niet baggertrraag van je Linux installatie :o

Verwijderd

De live update deed het niet toen ik vanmiddag wou updaten, maar handmatig mn firmware geupdate naar 3.6 en alles werkt nog..de extra functies zal ik later eens induiken.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 00:04:
Misschien kun je een screenshot plaatsen om je GUI te verduidelijken?
De Qnap interface mankeert imo totaal niets aan maar ik ben benieuwd wat jij er van "gemaakt"hebt ;) Word die 219+ niet baggertrraag van je Linux installatie :o
Ok, even verduidelijken misschien: ik heb Debian in een chroot context bovenop de standaard software draaien. De standaard QNAP functionaliteit met de web interface is er dus gewoon nogsteeds. Ik heb Debian er hoofdzakelijk op gezet om comfortabeler met files om te kunnen gaan en niet altijd alles via de command line in een SSH sessie te hoeven doen.

Hoe de XFCE desktop er uitziet kun je overal op Internet wel zien, bijvoorbeeld:

http://imageshack.us/phot...ce4diffbackgroundgx8.png/

Verder is de performance, zoals ik al zei, prima. Ik heb 'm op m'n iMac 27" fullscreen draaien, dus met een resolutie van 2560x1440. Zelfs het starten van zaken zoals GIMP en Open Office gaat snel genoeg om goed bruikbaar te zijn. Maar goed, een Cortex A8 met 512MB kan natuurlijk ook wel wat, dus baggertraag hoeft zoiets zeker niet te zijn.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Maar wordt de video dan niet door je lokale videokaart afgehandeld? Wel cool overigens! Debian native draaien kan geloof ik ook al.

Kan je nu met de nieuwe app voor android (en Apple IOS) nu eindelijk wel playlists maken? Ik zie dat het in het webinterface wel wel kan maar de optie voor lokaal afspelen niet te testen omdat ik geen usb stick heb liggen. De jukebox op android heeft het nog steeds niet zo te zien...
Pagina: 1 ... 21 ... 67 Laatste