Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 67 Laatste
Acties:

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat is het doel daarvan precies? Als je het echt als beveiliging wil gebruiken dan kan je beter investeren ;) Heb zelf ooit geprobeerd een webcam werkend te krijgen op een Asus router met Openwrt, die Chinese webcams hadden allemaal vage chipsets die niet goed werkten onder linux. En beeld was uiteindelijk ook niet heel best. Dan kan je beter gelijk een axis kopen. En op een usb stick opslaan lijkt me ook geen best plan, dat slijt heel snel.

Overigens komt eind januari v3.6 uit! Daarin zou ondersteuning voor usb geluidskaarten zitten _/-\o_
Hopelijk werkt dat net zo goed als bij synology.

Verwijderd

Misschien wel een domme vraag, maar ik stel hem toch.
Waar slaan jullie je documenten op? Als ik naar de file manager ga, zie ik een vast aantal mappen (Download, Multimedia, Usb, etc.). Op dit niveau kan ik geen extra mappen aanmaken.
Denk ik verkeerd dat ik hier een extra folder "Documents" wil maken? Of, moet dit op een andere manier? Of is dit niet nodig? Graag hoor ik jullie mening :)

/edit: Euuh, gewoon via Configuration Manager -> Create Share 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 16:06 ]

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mr_gadget schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:48:
Wat is het doel daarvan precies? Als je het echt als beveiliging wil gebruiken dan kan je beter investeren ;) Heb zelf ooit geprobeerd een webcam werkend te krijgen op een Asus router met Openwrt, die Chinese webcams hadden allemaal vage chipsets die niet goed werkten onder linux. En beeld was uiteindelijk ook niet heel best. Dan kan je beter gelijk een axis kopen. En op een usb stick opslaan lijkt me ook geen best plan, dat slijt heel snel.

Overigens komt eind januari v3.6 uit! Daarin zou ondersteuning voor usb geluidskaarten zitten _/-\o_
Hopelijk werkt dat net zo goed als bij synology.
Ik wilde de camera ophangen in onze hal; kunnen we een beetje kijken wie aan de deur zijn geweest; kijken of er gespuis/katten rond loopt ;)
Dus nee, het hoeft geen échte beveiliging te zijn.
En die Chinese camera's zijn nog best goed, zeker voor het geld. Pas was tijdens Black Friday een ptz IP Camera voor omgerekend €20. Voor dat bedrag wil ik het nog wel proberen. Op een ander forum zijn er een aantal die er een gekocht hebben en die zijn er erg tevreden over, ook de beeldkwaliteit. Vaak zijn die dingen ook klonen van de bekende camera's, inclusief de chipset.
En de usb stick gebruik ik bijvoorbeeld ook al voor de nzb folder zodat de HDD's (theoretisch) in slaapstand zouden moeten gaan.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:19
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:03:
Waar slaan jullie je documenten op? Als ik naar de file manager ga, zie ik een vast aantal mappen (Download, Multimedia, Usb, etc.). Op dit niveau kan ik geen extra mappen aanmaken.
Denk ik verkeerd dat ik hier een extra folder "Documents" wil maken? Of, moet dit op een andere manier? Of is dit niet nodig? Graag hoor ik jullie mening :)

Documenten sla ik altijd op mijn eigen systeem op en zorg via rsync ervoor dat ze gebackuped worden naar de qbackup share / <mijn eigen lieve mapje>

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Webgnome schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:29:
[...]

Documenten sla ik altijd op mijn eigen systeem op en zorg via rsync ervoor dat ze gebackuped worden naar de qbackup share / <mijn eigen lieve mapje>
Dat is ook een goede..
Ik heb nog wel een vraag over rsync. Een vriend van me heeft een Synology NAS en we willen graag bij elkaar backuppen. Wat moet ik invullen onder Application Servers -> Backup Server bij Username en Password?? De help zegt er niks over.
- Ik heb een username +password aangemaakt
- Ik heb een share aangemaakt en gekoppeld aan dat user account
- rsync application server geconfigureerd (alles duidelijk behalve username + password)
- poort geforward in router.

Vergeet ik iets?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 10:06 ]

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:07
Ik denk dat je een login van je vriend moet krijgen met rechten op een map op zijn nas.
Wel iets gek nu aan de hand... Heb een map, met allemaal submappen, rechten staan als volgt:

drwxr-xr-x    2 bart     everyone     4096 Jan  9 10:19

Ben met SAMBA sessie aangemeld met username "bart" en als ik mappen probeer te verwijderen met inhoud krijg ik volgende foutmelding:

"You need permission to perform this action

You require permission from DWARF\bart to make changes to this folder"

en dan de foldernaam met try again, skip en cancel...

Files kan ik deleten in de submappen, maar de submap zelf niet

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 09-01-2012 22:36 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:23
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:03:

Ik sla ook gewoon alle documenten op mijn vaste PC, daarna houdt AlwaySync de boel in de gaten, zijn er veranderingen op de 'Master' (PC) dan kopieert hij dit naar de 'Slave' (NAS)

Hi Ha Hopjesvla

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:53
HyperBart schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:35:
Wel iets gek nu aan de hand... Heb een map, met allemaal submappen, rechten staan als volgt:
drwxr-xr-x    2 bart     everyone     4096 Jan  9 10:19

Ben met SAMBA sessie aangemeld met username "bart" en als ik mappen probeer te verwijderen met inhoud krijg ik volgende foutmelding:
"You need permission to perform this action
You require permission from DWARF\bart to make changes to this folder"
en dan de foldernaam met try again, skip en cancel...
Files kan ik deleten in de submappen, maar de submap zelf niet
De qnap is unix. Daar moet je schrijf rechten op de hogere directory hebben om iets daaruit weg te gooien. Dat zal ook zo zijn (niet getest) als je naar de web-file-manager gaat.
Voor msWindows shares gelden andere regels maar hoe dat precies mapt weet ik niet. Wel weet ik dat je daar een share niet kan weggooien maar spullen erin wel, mits je natuurlijk de rechten hebt en die goed worden vertaald.

• Piet91
  • Niet online
Oke, even een hele domme vraag; hoe merk je dat de HDD's echt in slaapstand gaan?
Ik heb als QPKG Optware, Sabnzbplus, Couchpotato en Sick Beard erop gezet.

Ik heb zoveel mogelijk (log en nzb) mappen naar de USB-stick verplaatst (behalve van Couchpotato, daar kon ik dergelijks niet vinden) behalve de 'Sabnzplus/incomplete' en 'Sabnzbplus/complete' mappen (met een stick van 2GB lijkt me dat niet zo handig en die mappen worden ook alleen gebruikt als er daadwerkelijk een film of serie binnengehaald wordt want zo'n maximaal 1x per dag gebeurd.

Maar de NAS maakt wel altijd geluid, hoewel het soms wat meer dan anders is. Sowieso hoor ik altijd een -aardig zacht - gezoem, soms zo'n (omhooggaande) zoem/piep en soms het geluid van opstartende HDD's (denk ik).
Is dat standaard zachte gezoem gewoon de standby of...?

Kun je ergens vinden wat er met de HDD gebeurt, ofwel dat er bestanden gelezen worden, of dat Qnap zelf iets zoekt o.i.d.?

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 11-01-2012 16:58 ]

Verwijderd

Ik heb nu ook wat raars, gisteren warning-mails dat een bepaald IP-adres geblokkeerd is vanwege access violation. Wat blijkt: het genoemde IP-adres is mijn publieke IP-adres? En, op dat moment lag ik op bed?!
[Security] Access Violation from a.b.c.d with TCP (port=21)
Wat kan dat geweest zijn??
waarschijnlijk heb je je ftp verbinding open gezet naar buiten, en probeerde iemand op je nas in te loggen?

Verwijderd

sl1000 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:34:
waarschijnlijk heb je je ftp verbinding open gezet naar buiten, en probeerde iemand op je nas in te loggen?
Ja, dat heb ik inderdaad, maar waarom zie ik dan als remote IP mijn eigen IP-adres?

/edit: Ik zit nu ergens anders en ben ingelogd, maar zie bij de logs bij Source IP altijd mijn thuis-ip adres?? Bugje??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 15:53 ]

Klinkt alsof je router voor reverse proxy speelt

• beerse
Centropy schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:17:
Heb een TS410 met 4x2tb raid5 EXT4

Kan ik eigelijk via Tune2fs die 5% gereserveerde ROOT ruimte terug-claimen?
Ik denk te weten dat dat kan, maar weet het niet zeker en de exacte commando's niet.
Iemand die daar wat tips over heeft?
Tuurlijk kan je dat. maar wil je dat ook? En is het ook nodig?
De gereserveerde ruimte is om problemen te voorkomen bij het beschrijven van de schijf: De grens wordt praktisch alleen getest als een bestand wordt geopend om te schrijven. Dus meestal alleen aan het begin van de actie. Als je dus een filmpje van 4 GB schrijft, test ze aan het begin (voor bit 0) of er nog ruimte is. Daarna wordt gewoon geschreven tot alles over is, (of de ruimte echt op is).

Natuurlijk, met een 6 TByte filesysteem (mijn qnap 419 met 4 * 2 TB in raid 5 bijvoorbeeld) daar is die 5 % al snel 300 GB, overdadig veel.

Wijzigen kan met tune2fs goed, maar.... Maak de maat niet te klein (ze is echt nodig) en waarschijnlijk kan je ze niet 'live' maken, maar daar waarschuwd de tool wel voor. Als je ze toch live verandert, re-mount (of beter: reboot) zodat je wijzigingen ook worden doorgevoerd.

TOEVOEGING: nu zie ik op mijn 419 dat het filesystem helemaal geen reservering heeft. Ik kan mij niet heugen dat ik daar aan heb zitten prutsen, ik zou zeker 1 a 2 % ruimte gelaten hebben.

Bij nadere beschouwing zie ik dat op de qnap veel (zo niet alles) met account 0 (admin of root) gebeurt. Daarvoor geldt de reservering niet. Of ligt het aan mij dat er zo veel met dat account gebeurt?

[ Voor 13% gewijzigd door beerse op 29-01-2012 12:42 ]

Verwijderd

sl1000 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:45:
Klinkt alsof je router voor reverse proxy speelt
Ja wel bizar... Nja, even verder puzzelen.

Ik heb nog een vraag. Ik heb uPNP / TwonkyServer aangezet, zodat ik ook vanaf mijn Blackberry bij mijn muziek kan. Dit werkt allemaal prima, totdat ik in Twonkyserver op een mapje (bijv. Music) klik. Hij gaat dan weer naar het interne 192.168.x.y IP-adres...
Googlen levert me op dat ik dyndns en httpremoteport moet instellen, maar dat maakt niks uit (ook vrij slecht dat dat zou moeten, maar goed).

Iemand hier een oplossing voor? Of een alternatieve applicatie ipv Twonkyserver?

Verwijderd

3.6.0 Beta firmware is uit: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=53579

Hier ook een nieuwe versie van Twonkyserver, die maar eens proberen...

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ben erg benieuwd naar de mogelijkheid tot het afspelen vanaf een usb soundcard. Maar wacht nog even tot hij officieel uit is, m'n data is me iets te lief om een beta firmware te gebruiken.

Verwijderd

Mr_gadget schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:02:
Ben erg benieuwd naar de mogelijkheid tot het afspelen vanaf een usb soundcard. Maar wacht nog even tot hij officieel uit is, m'n data is me iets te lief om een beta firmware te gebruiken.
Hij draait tot op heden als een tierelier :) Leuke nieuwe features. Kan niet zeggen of je ook van USB Soundcard kunt afspelen.
Problemen met Twonkyserver nog niet opgelost, streamen naar mijn BB zit er dus nog niet in :(
Subsonic? Of logitech media server? Voor beide heb ik een qpkg
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:10:
[...]

Ja wel bizar... Nja, even verder puzzelen.

Ik heb nog een vraag. Ik heb uPNP / TwonkyServer aangezet, zodat ik ook vanaf mijn Blackberry bij mijn muziek kan. Dit werkt allemaal prima, totdat ik in Twonkyserver op een mapje (bijv. Music) klik. Hij gaat dan weer naar het interne 192.168.x.y IP-adres...
Googlen levert me op dat ik dyndns en httpremoteport moet instellen, maar dat maakt niks uit (ook vrij slecht dat dat zou moeten, maar goed).

Iemand hier een oplossing voor? Of een alternatieve applicatie ipv Twonkyserver?

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Kan die logitech media server ook op een 219p+ ?

• psvjw
Ik zie hem niet staan als ik ga kijken via het menu van mijn NAS (knop "haal qpkg")

Edit: Gevonden!!

http://forum.qnap.com/vie...php?f=123&t=52921#p238845

[ Voor 32% gewijzigd door psvjw op 16-01-2012 11:04 . Reden: Gevonden ]

Verwijderd

sl1000 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 00:51:
Subsonic? Of logitech media server? Voor beide heb ik een qpkg

[...]
Logitech is toch alleen voor in huis?
Subsonic heeft 1001 apps, behalve voor BB mobiel :|

[ Voor 208% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 13:09 ]

logitech kan upnp aan, en is dan geschikt voor elke upnp player. Je moet het alleen even aanzetten in de ssots page. upnp lijkt me inderdaad minder geschikt voor internet oplossingen

@PSVJW: da's een oudje, een release candidate. De laatste versie staat gewoon aan het begin van dit topic, of op het qnap forum

• psvjw
Ok tnx. Had nog geen tijd gehad om het er op te zetten. Geluk bij een ongeluk dus :P

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:54
Ik wou graag par2 op me qnap hebben, alleen tijdens het spelen ben ik er achter gekomen dat het er al op stond en waarschijnlijk heb ik nu iets vernieled aangezien SabNZBd mijn par2 niet meer ziet. Zou iemand mij hun par2 uit /opt/bin kunnen sturen? (samen met par2verify, par2create)?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:08

allure

Titaan fase 2/3

Weet iemand wat de Auto-protection mode bij de instellingen van de UPS precies inhoud?

"After the AC power fails for xx minute(s), the system will enter the 'auto-protection' mode. When the power restores, the system automatically resumes to its previous state."

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Waarschijnlijk doet hij een soort hibernate. Saved de toestand naar de hardisk en sluit af.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:08

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb het even getest, Hij lijkt zichzelf af te sluiten maar toch ook weer niet.
Hij blijft dus "aan" maar je kunt er niets mee tot de stroom weer terug en dan start ie zichzelf weer op...

2012-01-19 18:15:57 System 127.0.0.1 localhost System started.
2012-01-19 18:09:50 System 127.0.0.1 localhost System was shut down on Thu Jan 19 18:09:50 CET 2012.

2012-01-19 17:59:13 System 127.0.0.1 localhost Power loss detected on UPS. System would be in auto-protection mode after 10 minute(s).

[ Voor 45% gewijzigd door allure op 19-01-2012 18:22 ]

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Hi all,

Ik heb een issue met CouchPotato welke draait op m'n NAS. Huidige spul wordt gedownload naar de share Download\sabnzbd\incomplete. Na downloaden komen m´n films terecht in Download\sabnzbd\complete. Ik wil dit wijzigen naar de share download voor het spul wat gedownload wordt, maar wat belangrijker is: de uiteindelijke map waar alles terecht moet komen moet zijn Multimedia\Videos\Films. Deze share hangt namelijk ook in XBMC als library folder. Ik heb letterlijk het volgende opgegeven in Couchpotato:

Download folder: /download
Movie destination: /Multimedia/Video/Films

Helaas zonder resultaat, het spul blijft draaien volgens bovengenoemde standaard instellingen. Iemand die weet wat hier nu fout gaat? Verkeerde benoeming van het pad?

• Piet91
  • Niet online
the_scientist schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:12:
Hi all,

Ik heb een issue met CouchPotato welke draait op m'n NAS. Huidige spul wordt gedownload naar de share Download\sabnzbd\incomplete. Na downloaden komen m´n films terecht in Download\sabnzbd\complete. Ik wil dit wijzigen naar de share download voor het spul wat gedownload wordt, maar wat belangrijker is: de uiteindelijke map waar alles terecht moet komen moet zijn Multimedia\Videos\Films. Deze share hangt namelijk ook in XBMC als library folder. Ik heb letterlijk het volgende opgegeven in Couchpotato:

Download folder: /download
Movie destination: /Multimedia/Video/Films

Helaas zonder resultaat, het spul blijft draaien volgens bovengenoemde standaard instellingen. Iemand die weet wat hier nu fout gaat? Verkeerde benoeming van het pad?
Wat ik doe:

Sabnzbd haalt binnen naar: Download/sabnzbd/incomplete
Sab bewerkt ze en zet ze hier neer: Download/sabnzbd/complete

Couch vind z'n bestanden hier: Download/sabnzbd/complete
Couch bewerkt ze en zet ze hier neer: Multimedia/Video/Films

Verkeerd benoemd denk ik inderdaad. Ook moet je even op '/' tekens letten (geloof ik)

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 22-01-2012 22:18 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:34
Zo, vanaf morgen mag ik me ook een qnap-user noemen. Ik heb een 412 besteld, puur als storage (films/series). Ik heb in de beta-firmware gezien dat er gewerkt wordt aan een vpn client. Lijkt me dat de 412 dat prima moet kunnen handelen.

Ik had echter een WD 2 TB externe drive, welke sinds gisteravond opeens héél erg traag was. Mijn eerste vermoeden, een defecte USB controller, bleek te kloppen. Ik heb de schijf uitgebouwd, en hij hangt nu te testen in HD Tune.

Echter, het blijkt dus de overbekende WD20EARS-00MVWB0 te zijn. Ik weet dat er al heel veel over deze WD Green schrijven is geschreven in combinatie met qnap (of in combinatie met welke NAS dan ook). Echter, op dit moment kan ik door de bomen het bos niet meer zien.

Vanwege de hoge hdd prijzen momenteel, was ik eigenlijk van plan om deze schijf 'tijdelijk' te gebruiken. De andere schijven volgen zodra de prijzen weer een beetje normaliseren.

Wat is hét Tweakers advies omwille van deze schijf? Gewoon gebruiken en zien waar het schip strand, een bepaalde tool/firmware draaien (vanaf DOS, of een setting in de QNAP?), of toch maar de beurs trekken voor een setje Samsung EcoGreen 2TB HD204UI schijven?

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:18
SyS_ErroR schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:56:
Zo, vanaf morgen mag ik me ook een qnap-user noemen. Ik heb een 412 besteld, puur als storage (films/series). Ik heb in de beta-firmware gezien dat er gewerkt wordt aan een vpn client. Lijkt me dat de 412 dat prima moet kunnen handelen.

Ik had echter een WD 2 TB externe drive, welke sinds gisteravond opeens héél erg traag was. Mijn eerste vermoeden, een defecte USB controller, bleek te kloppen. Ik heb de schijf uitgebouwd, en hij hangt nu te testen in HD Tune.

Echter, het blijkt dus de overbekende WD20EARS-00MVWB0 te zijn. Ik weet dat er al heel veel over deze WD Green schrijven is geschreven in combinatie met qnap (of in combinatie met welke NAS dan ook). Echter, op dit moment kan ik door de bomen het bos niet meer zien.

Vanwege de hoge hdd prijzen momenteel, was ik eigenlijk van plan om deze schijf 'tijdelijk' te gebruiken. De andere schijven volgen zodra de prijzen weer een beetje normaliseren.

Wat is hét Tweakers advies omwille van deze schijf? Gewoon gebruiken en zien waar het schip strand, een bepaalde tool/firmware draaien (vanaf DOS, of een setting in de QNAP?), of toch maar de beurs trekken voor een setje Samsung EcoGreen 2TB HD204UI schijven?
Als ik je goed begrijp ben je van plan om te starten met alleen de WD disk in je QNAP.
Feit blijft dat de disk niet op de compatibility list van QNAP staat, maar ik denk dat je in jouw geval er met de single disk configuratie niet zo heel veel fout kan gaan.
Houd er wel rekening mee dat wanneer je de disk in de NAS steekt en configureert de disk geformateerd zal gaan worden dus de stel je data veilig voordat je 'm in de NAS steekt..
Misschien is het ook wijs om vooraf te onderzoeken of je van een single disk configuratie kunt migreren naar de door jou gewenste RAID configuratie indien je de nieuwe disks hebt gekocht.

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 15:41
Hoi Allemaal,

Ik heb al geruime tijd en na volle tevredenheid een TS 439 Pro draaien en voorzien van de laatste firmware (3.5.2 Build 1126T).
Tevens voorzien van een Raid 5 configuratie met 4 x een 2TB disk.
Ik draai als applicaties alleen Sickbeard en SABNZBDPLUS op het apparaat.
Afgelopen weekend had in een drive failure op disk 4, een andere disk erin en laten resyncen de afgelopen dagen. In het log staat dat alles weer gereed is.
Nu kan ik alleen niet meer op mijn sabnzbd en sickbeard sites komen.
Ook kan ik in mij QNAP admin pagina, de resources niet meer ziejn en volume management en disk management, de pagina laadt, maar toont uiteindelijk niets.
De shares zijn nog wel gewoon te banaderen.
heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

groet,
Aaron

• Piet91
  • Niet online
Waarschijnlijk een domme vraag maar ik heb op m'n ts-212 (JBOD) een .mkv staan van 1.71GB. Die wilde ik in een andere map zetten (Van Download naar Multimedia). Dat deed ik met knippen - plakken en nou geef de verkenner aan dat het zo'n 50 minuten gaat duren. Is dat niet harstikke lang? Hoort dat wel?

Verwijderd

Gewoon de Web file manager gebruiken volgende keer, nu gaat het eerst naar je computer en dat is vermoedelijk nog draadloos ook :P

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Klapperboom schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:47:
Hoi Allemaal,

Ik heb al geruime tijd en na volle tevredenheid een TS 439 Pro draaien en voorzien van de laatste firmware (3.5.2 Build 1126T).
Tevens voorzien van een Raid 5 configuratie met 4 x een 2TB disk.
Ik draai als applicaties alleen Sickbeard en SABNZBDPLUS op het apparaat.
Afgelopen weekend had in een drive failure op disk 4, een andere disk erin en laten resyncen de afgelopen dagen. In het log staat dat alles weer gereed is.
Nu kan ik alleen niet meer op mijn sabnzbd en sickbeard sites komen.
Ook kan ik in mij QNAP admin pagina, de resources niet meer ziejn en volume management en disk management, de pagina laadt, maar toont uiteindelijk niets.
De shares zijn nog wel gewoon te banaderen.
heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

groet,
Aaron
Klinkt alsof er dingen toch zijn verdwenen. Heb je ssh toegang? Dan kan inloggen en zelf checken of de benodigde files er nog zijn of niet.

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 15:41
ik heb SSH toegang ja,

maar heb zelf alleen geen idee hoe ik zoiets moet/kan checken.

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:20:
Gewoon de Web file manager gebruiken volgende keer, nu gaat het eerst naar je computer en dat is vermoedelijk nog draadloos ook :P
Oh, hehe. :+ Dankje.

EDIT: we hadden internetproblemen, en ik heb daarbij de stekker van de router eruit gehaald. Sindsdien kan ik de Qnap niet meer bereiken, ook niet met Qnap Finder. Iemand een idee wat ik het beste kan doen?

[ Voor 28% gewijzigd door Piet91 op 26-01-2012 19:42 ]

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:18
Piet91 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:37:
[...]

Oh, hehe. :+ Dankje.

EDIT: we hadden internetproblemen, en ik heb daarbij de stekker van de router eruit gehaald. Sindsdien kan ik de Qnap niet meer bereiken, ook niet met Qnap Finder. Iemand een idee wat ik het beste kan doen?
Is je router ook DHCP server? Mogelijk dat je Qnap een adres refresh heeft gedaan.
Router weer aanzetten niet de oplossing?
Of gebruik je misschien de WIFI van je router om met je PC te verbinden ;)

• Piet91
  • Niet online
babbelbox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 06:53:
[...]

Is je router ook DHCP server? Mogelijk dat je Qnap een adres refresh heeft gedaan.
Router weer aanzetten niet de oplossing?
Of gebruik je misschien de WIFI van je router om met je PC te verbinden ;)
Dat moest zijn; de stekker uit de router gehaald en na een aantal tellen er weer in.
En het is Linksys WAG200G adls modem/router.

De NAS maar gewoon met de knop uitzetten en weer aan?
Dit gedaan, werkt weer. Even de IP-adressen van Couch, Sick en Sab moeten veranderen, dat wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 27-01-2012 19:20 ]

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 21:14
zat ff niet op te letten... ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Spoelly op 27-01-2012 16:23 ]

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Klapperboom schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:47:
ik heb SSH toegang ja,

maar heb zelf alleen geen idee hoe ik zoiets moet/kan checken.
De makkelijkste oplossing is waarschijnlijk al je data eraf halen en reset uitvoeren. Maar je hebt waarschijnlijk niet de beschikking over zoveel capaciteit?
Ik weet niet waar Sickbeard e.d. geinstalleerd zitten maar je zou in die directories kunnen kijken of er bestanden missen..

• Sennamph1938
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-11 12:49
Goedenavond Heren/Dames

even een vraagje ik ben me aan het orienteren naar een NAS ik heb op het oog de QNAP TS-219P II en ik ben aan het kijken naar 2 x de Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB. mooi geprijst en het lijkt me een super systeem om films (NZB) te doenloaden en opslag van foto's en bestanden centraal. ik heb een mediaplayer die dan de film van de NAS af streamt..
nu kreeg ik van de week een bericht van Informatique dat zij de combinatie van Western Digital Caviar GreenPower en een NAS af raden omdat ik ze in Raid 0 wil zetten. ze gaven aan dat deze schijfen geen vaste toerental hebben maar een variabele. en je het beste HDD met een vast toerental kan hebben..
is dit zo ? of kan ik deze gewoon gebruiken ervoor..

ik wilde eerst de Synology DS 212+ maar ik denk dat de Qnap TS-219p II beter van kwaliteit is ... de Synology DS 212+ geeft aan op de website dat deze HDD er wel in kunnen..

wie weet dit ?
qnap harddisk compatability lijst: http://www.qnap.com/nl/pro_compatibility.asp
zie note 5:
Opmerking5
Deze harde schijven werden initieel door QNAP getest en goed bevonden, maar omwille van verscheidene meldingen van onstabiliteit wordt het gebruik van deze schijven niet aangeraden.

ik zou dus voor een ander merk gaan.. bv een samsung hd204ui of een hitachi coolspin 5k3000 of i.d.

• Sennamph1938
sl1000 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:43:
qnap harddisk compatability lijst: http://www.qnap.com/nl/pro_compatibility.asp
zie note 5:
Opmerking5
Deze harde schijven werden initieel door QNAP getest en goed bevonden, maar omwille van verscheidene meldingen van onstabiliteit wordt het gebruik van deze schijven niet aangeraden.

ik zou dus voor een ander merk gaan.. bv een samsung hd204ui of een hitachi coolspin 5k3000 of i.d.
ok top voor de melding ga ik naar andere schijven kijken...
ben blij dat ik het nog niet gekocht heb...
maar beter Qnap kopen dan Synology ?????
ligt er maar net aan wat je wil denk ik.
QNAP is no nonsense en doet over het algemeen alles wat het moet doen. QNAP heeft daarnaast een uitgebreide groep mensen die tientallen add-on applicatie packages maken met extra functionaliteit, allemaal te downloaden via het forum van qnap.

Synology is wat gelikter in zijn interface en heeft een iets betere native ondersteuning voor apple, ipad, etc met zijn photo en music station apps. e.d.

met beide zul je geen buil vallen lijkt me, 't is een beetje android vs apple. Beide zijn volwassen en werken goed. op details zit er wat verschil in functionaliteit.

Mij bevalt QNAP iig prima.

[ Voor 0% gewijzigd door sl1000 op 29-01-2012 00:49 . Reden: typo ]

• Sennamph1938
sl1000 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 22:10:
ligt er maar net aan wat je wil denk ik.
QNAP is nonense en doet over het algemeen alles wat het moet doen. QNAP heeft daarnaast een uitgebreide groep mensen die tientallen add-on applicatie packages maken met extra functionaliteit, allemaal te downloaden via het forum van qnap.

Synology is wat gelikter in zijn interface en heeft een iets betere native ondersteuning voor apple, ipad, etc met zijn photo en music station apps. e.d.

met beide zul je geen buil vallen lijkt me, 't is een beetje android vs apple. Beide zijn volwassen en werken goed. op details zit er wat verschil in functionaliteit.

Mij bevalt QNAP iig prima.
dan wordt het Qnap want ik ben niet anti apple maar ik heb alles met android, tabblet GSM mediaplayer... en bravia tv en blu-ray .... bedankt voor je antwoord en uitleg...
kijk eens naar subsonic in dat geval, en maak een account aan op forum.qnap.com. er zijn veel qpkg's te vinden daar.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:19
Sennamph1938 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 22:12:
[...]

dan wordt het Qnap want ik ben niet anti apple maar ik heb alles met android, tabblet GSM mediaplayer... en bravia tv en blu-ray .... bedankt voor je antwoord en uitleg...
offtopic:
deze redenatie volg ik niet helemaal? een Qnap draait GEEN android..

Strava | AP | IP | AW

• Sennamph1938
Webgnome schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:20:
[...]

offtopic:
deze redenatie volg ik niet helemaal? een Qnap draait GEEN android..
Nee dat klopt maar als je het gesprek gevolgt heb geeft SL1000 aan dat Synology meer op Apple gebasseert ..
en aangezien ik alles op android heb kan ik beter de Qnap nemen....

• Sennamph1938
sl1000 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 22:17:
kijk eens naar subsonic in dat geval, en maak een account aan op forum.qnap.com. er zijn veel qpkg's te vinden daar.
Subsonic bedankt voor de tip.. super.
Sennamph1938 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:35:
[...]

Nee dat klopt maar als je het gesprek gevolgt heb geeft SL1000 aan dat Synology meer op Apple gebasseert ..
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat naar mijn weten synology beter met apple producten samenwerkt ;)
Geen idee of ze ook beter zijn met android.

• beerse
Piet91 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:59:
Waarschijnlijk een domme vraag maar ik heb op m'n ts-212 (JBOD) een .mkv staan van 1.71GB. Die wilde ik in een andere map zetten (Van Download naar Multimedia). Dat deed ik met knippen - plakken en nou geef de verkenner aan dat het zo'n 50 minuten gaat duren. Is dat niet harstikke lang? Hoort dat wel?
Als je op je pc met gekoppelde/gemapte disks werkt, vooral op msWindows pc's, dan wordt iedere map/mount appart behandelt. Als je dan van de ene naar de andere map versleept, dan wordt alles ingelezen en wegeschreven. Nu dus een lees-actie van 1.71 GB en een schrijf actie van 1.71 GB. Volgens http://www.qnap.com/image...n/Comparison_2BayNAS.html kan jou nas met zo'bn 70 MB/sec lezen en met 40 MB/sec schrijven. dus zou de file in (1.71 * 1024 / 40 =) 43 seconden geschreven moeten kunnen worden. Mogelijk is op je netwerk iets niet helemaal goed aangesloten, bijvoorbeeld een rotte kabel, of een mismatch tussen 10, 100 of 1000 Mbit of half/full duplex.

Maar aan de andere kant, als je de move op de web-interface (in de filemanager) had gedaan, dan zou het sneler over zijn dan dat de page-refresh duurt (en op de ssh-prompt nog sneller).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Sennamph1938 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:35:
Onzinnige redenering, echt. Beide hebben apps voor zowel Android als iOS apparaten. Op basis van de hardware heb ik gekozen voor een QNAP maar als ik opnieuw zou moeten kiezen: Synology. Mijn ervaringen met QNAP software is op z'n zachtst gezegd suboptimaal.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Die app voor android is ook zoveel beter. Het feit dat je met de app van Synology playlist kan maken en met die van Qnap niet..hoe kan je dat nou niet implementeren..
Qnap heeft daarentegen wel vaak meer geheugen gelijkgeprijste modellen zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Mr_gadget op 29-01-2012 13:55 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mr_gadget schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:54:
Die app voor android is ook zoveel beter. Het feit dat je met de app van Synology playlist kan maken en met die van Qnap niet..hoe kan je dat nou niet implementeren..
Qnap heeft daarentegen wel vaak meer geheugen gelijkgeprijste modellen zetten.
Dat niet alleen. De logica is bij QNAP vaak ver te zoeken, en toen ik de boel eenmaal had draaien was het als nog onbruikbaar. Ten eerste crashte de QMobile app bij de eerste de beste MP3 die ik aanclickte. Even gekeken, en ik had de permissies zodanig staan dat de files read-only waren, maar dat wil ik ook niet anders met m'n kostbare muziekverzameling. Dat ie er moeite mee heeft is 1 ding, maar dat ie dan zonder foutmelding gewoon doodleuk crasht is triest. Vervolgens eindelijk alles zover dat m'n hele collectie erin zit, blijkt dat FLAC en Apple Lossless allebei niet ondersteund worden. Da's nog niet eens het ergste, want de boel is zo takketraag dat het niet leuk meer is. Ergo, idee is leuk maar de uitvoering miserabel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

ik ben van plan deze nas te kopen:

pricewatch: QNAP TS-210 Turbo NAS

Hierover had ik een aantal vragen waar ik nog geen antwoord op kon vinden. Is het mogelijk om 200 gb in raid 1 te laten draaien en de rest in JBOD er van uitgaand dat er twee 1tb schijven in zitten ? en daarnaast nog een 400 gb partitie aan te maken voor timemachine?

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De TS-210 is inmiddels al wel een iets verouderd model (prima nas verder, heb hem zelf ook :*) ).

Voor zover ik weet kan je alleen alles in raid 1 zetten en niet een gedeelte. Misschien dat als je zelf configuratie files gaat frutten dat het wel kan maar standaard iig niet. Wat wel een optie is dat je het zelf als twee losse schijven configureert en deel van de mappen met eigen Rsync scriptje synchroniseert.
Exirion schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:25:
[...]

Dat niet alleen. De logica is bij QNAP vaak ver te zoeken, en toen ik de boel eenmaal had draaien was het als nog onbruikbaar. Ten eerste crashte de QMobile app bij de eerste de beste MP3 die ik aanclickte. Even gekeken, en ik had de permissies zodanig staan dat de files read-only waren, maar dat wil ik ook niet anders met m'n kostbare muziekverzameling. Dat ie er moeite mee heeft is 1 ding, maar dat ie dan zonder foutmelding gewoon doodleuk crasht is triest. Vervolgens eindelijk alles zover dat m'n hele collectie erin zit, blijkt dat FLAC en Apple Lossless allebei niet ondersteund worden. Da's nog niet eens het ergste, want de boel is zo takketraag dat het niet leuk meer is. Ergo, idee is leuk maar de uitvoering miserabel.
afaik werken flac en apple lossless ook niet standaard met de player van synology hoor. recoding kost gewoon teveel power voor een arm-based nasje.

overigens: net nog weer subsonic voor een familielid van me op zijn TS-219-PII gezet en dat werkt fantastisch met zijn iphone, isub en zijn m4a collectie.
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:43:
ik ben van plan deze nas te kopen:

pricewatch: QNAP TS-210 Turbo NAS

Hierover had ik een aantal vragen waar ik nog geen antwoord op kon vinden. Is het mogelijk om 200 gb in raid 1 te laten draaien en de rest in JBOD er van uitgaand dat er twee 1tb schijven in zitten ? en daarnaast nog een 400 gb partitie aan te maken voor timemachine?
ik zou nooit meer een 210 kopen, altijd minimaal een 212, en als het budget het toelaat een 219P-II.
De meeste tweakers willen toch al snel apps draaien op hun nas (sickbeard, subsonic, sabnzbd, etc) en dan is die extra power en dat extra geheugen toch wel erg welkom.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

sl1000 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:31:
afaik werken flac en apple lossless ook niet standaard met de player van synology hoor. recoding kost gewoon teveel power voor een arm-based nasje.
Hoezo recoding? Apple Lossless wordt native ondersteund door iOS en FLAC decoding naar raw of WAV, dat kan zelfs een ARM met 2 vingers in z'n neus. Ik deed dat 5 jaar geleden al met MPD op een 400MHz ARM926.

Oh, bedankt voor de Subsonic tip.. kende ik nog niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 29-01-2012 21:48 ]

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11 18:41
Ik heb nu zo'n 3 weken een TS-412 in huis. Bevalt me prima! Zeker de combinatie Sabnbzd, sickbeard en couchpotato maakt mijn leven een stuk makkelijker naaste de welkome uitbreiding van mijn storage.

Waar ik alleen nog niet achter ben is een een goede mail oplossing voor mijn specifieke situatie. Ik heb meerdere mailservers gevonden die als qpkg geinstalleerd kunnen worden, maar weet niet met welke ik het volgende kan doen:

Ik wil de e-mail die ik mijn reguliere Ziggo mailadres ontvang, door mijn NAS laten ophalen en beheren, zodat ik met mijn computer/tablet/telefoon altijd mijn mail actueel heb. Als ik dan met 1 van die devices een mailtje verwijder, moet het op alle andere devices ook gelijk verwijderd zijn. Weet iemand of hier mogelijkheden voor zijn. Ik kreeg de tip om te zoeken naar een pop3 connector, maar daar ben ik nog niet veel verder mee gekomen..
RobB_W schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:30:
Ik heb nu zo'n 3 weken een TS-412 in huis. Bevalt me prima! Zeker de combinatie Sabnbzd, sickbeard en couchpotato maakt mijn leven een stuk makkelijker naaste de welkome uitbreiding van mijn storage.

Waar ik alleen nog niet achter ben is een een goede mail oplossing voor mijn specifieke situatie. Ik heb meerdere mailservers gevonden die als qpkg geinstalleerd kunnen worden, maar weet niet met welke ik het volgende kan doen:

Ik wil de e-mail die ik mijn reguliere Ziggo mailadres ontvang, door mijn NAS laten ophalen en beheren, zodat ik met mijn computer/tablet/telefoon altijd mijn mail actueel heb. Als ik dan met 1 van die devices een mailtje verwijder, moet het op alle andere devices ook gelijk verwijderd zijn. Weet iemand of hier mogelijkheden voor zijn. Ik kreeg de tip om te zoeken naar een pop3 connector, maar daar ben ik nog niet veel verder mee gekomen..
tsja dat kan, maar dan moet je IMAP gebruiken. zelf gebruik ik xdove, maar dan wel sterk verbouwd/geactualiseerd (nieuwe versie van xdove en roundcube gecompileerd/geupgrade, uebimiau verwijderd, calender verwijderd).
Los daarvan is Xdove is niet bepaald een beginners product om zonder hulp te snappen en te installeren.

xmail alleen vind ik een incompleet product. misschien dat zarafa nog een oplossing is? al moet je daar ook weer op commandline mee aan de gang. er is er volgens mij nog eentje maar daar ben ik de naam even van kwijt.

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11 18:41
@ SL1000: Thanks! Xdove heb ik al een keer geinstalleerd, maar dat ziet er inderdaad uit als voer voor eindbazen. Ik zal Zarafa eens verder bekijken.

EDIT: Zarafa ziet er idd goed uit, maar gaat niet werken op een 412...

[ Voor 20% gewijzigd door RobB_W op 30-01-2012 17:49 ]

ik wil je best een keer een avond helpen met xdove. eenmaal opgezet werkt het eigenlijk best wel lekker moet ik zeggen

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

sl1000 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:31:
[...]

overigens: net nog weer subsonic voor een familielid van me op zijn TS-219-PII gezet en dat werkt fantastisch met zijn iphone, isub en zijn m4a collectie.
Subsonic werkt toch alleen op x86 en niet op ARM? Heb je een linkje naar installatie instructies toevallig?
Zou het werken op een TS-210?

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 17:30
Had een sitecom nas, maar bij gebrek aan backup mogelijkheden maar een qnap ts219p gekocht. Olala, wat een mogelijkheden. Uiteraard het backuppen naar usb is het belangrijkst, maar dat sabnzb is toch wel heel erg fijn!
Naast het feit dat mn datasnelheden een stuk sneller zijn nu...
Eens kijken naar andere leuke plugins...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mr_gadget schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:55:
Subsonic werkt toch alleen op x86 en niet op ARM? Heb je een linkje naar installatie instructies toevallig?
Zou het werken op een TS-210?
Google is zo fijn he: http://smtp.qnap.com/view...hp?f=267&t=45581&start=45

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Allen,

Ik zou graag jullie mening willen over de keuze die ik op redelijk korte termijn wil gaan maken.
Onderstaande oplossingen wil ik alleen gaan gebruiken om (full) high defenition beeldmateriaal te kunnen streamen naar een media player èn om SabNZBd i.c.m. Sickbeard te kunnen draaien.

Optie 1:
- QNAP TS-219P II
- 2 x Hitachi Deskstar 5K3000, 3TB (RAID 1)

Optie 2:
- QNAP TS-412 Turbo NAS
- 3 x Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB (RAID 5)

Optie 2 bied me meer opslag, maar ik maak me zorgen over de langzamere processor en de hoevelheid geheugen in de 412. (1,2Ghz vs. 2,0Ghz en 256MB vs. 512MB)
Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden als ik voor de 412 ga? (lagere doorvoer snelheden bijvoorbeeld?)

• rinkel
Ik zat een beetje met hetzelfde dilemma. Uiteindelijk gegaan voor de 219. Aangezien ik de opslag niet zo heel hard nodig heb maar liever iets meer performance.
Ik ben zelf erg tevreden hoe sabnzb werkt, ik had dit nooit eerder geprobeerd. Alleen al hierom ben ik blij dat ik wat extra processorkracht heb.
Ik had eerst een sitecom nas, en haalde op cat5e kabels zo'n 50-100 Mbps.

Dat is nu een stuk meer geworden:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2exy71i.png

[ Voor 12% gewijzigd door rinkel op 31-01-2012 16:18 ]

• meneermulder
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-04-2023
ik heb net mijn nieuwe qnap TS 459 pro II aangesloten maar ik vind hem niet in het netwerk en ook niet met Qnap finder

help

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

dhpc list van je router?

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 10:22

SteveV

Schtiefv Meister

Probeer eens een andere poort in je switch of router en of een andere utp kabel?

Mijn 459 Pro II werd direct gevonden.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Wel eerst even configureren met qfinder ;)

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 10:22

SteveV

Schtiefv Meister

Iemand misschien een snelle tip om Spotweb weer aan de gang te krijgen?

Na een dag succesvol draaien krijg ik de ipkg nu niet enabled en springt de status steeds weer naar disabled zonder een (fout) melding achter te laten in de log.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• rinkel
Na wat gehannis spotweb aan de praat.
Bleek een probleem te zijn met mn provider. Nu astraweb opgegeven in settings.php, nu lijkt alles weer te werken.

Voor de zoekers onder ons, ik kreeg de melding:
Fatal error occured retrieving messages: Unexpected response: ''

@sl1000
Is er ergens een overzicht waar de versies staan? of wordt de OP netjes bijgehouden. Ik heb geen idee of ik nu de laatste versie heb, ik heb SpotWeb_1107022312 nu draaien.

Edit
Het zoeken werkt momenteel niet, ik krijg nooit resultaten, al moet de db nog worden bijgewerkt, daar is ie nu druk mee bezig.

[ Voor 12% gewijzigd door rinkel op 01-02-2012 15:04 ]

• psvjw
rinkel schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:34:
Na wat gehannis spotweb aan de praat.
Bleek een probleem te zijn met mn provider. Nu astraweb opgegeven in settings.php, nu lijkt alles weer te werken.

Voor de zoekers onder ons, ik kreeg de melding:
Fatal error occured retrieving messages: Unexpected response: ''

@sl1000
Is er ergens een overzicht waar de versies staan? of wordt de OP netjes bijgehouden. Ik heb geen idee of ik nu de laatste versie heb, ik heb SpotWeb_1107022312 nu draaien.

Edit
Het zoeken werkt momenteel niet, ik krijg nooit resultaten, al moet de db nog worden bijgewerkt, daar is ie nu druk mee bezig.
in settings.php of ownsettings.php?

• rinkel
Ik heb beide aangepast.
In settings.php heb ik ook nntp_hdr aangepast. Er stond namelijk dat ik ziggo zou gebruiken, zonder naam en pw, deze gewijzigd in astraweb

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:09
Weet iemand of je de iSCSI-target in kunt stellen dat deze maar op 2 interfaces luistert?

Ik heb (via de CLI / opstartscript) al een VLAN toegevoegd en daar een IP-adres aan gegeven maar nu geeft VMware aan dat er 3 paden zouden moeten zijn naar de LUN, en op de management-interface (die gewoon in LAN zit) heb ik natuurlijk liever geen iSCSI-verkeer.

Nu heeft de (software) iSCSI-initiator geen adres in LAN en kan VMware er dus niet bij, maar mooier is als de target alleen aan de SAN-interfaces gebonden zou zijn.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Bart©
Is er toevallig iemand hier die een QNAP TS-412 heeft?

Vroeg me af of die snel genoeg is om HD materiaal via LAN te streamen en SABNBd en Sickbeard te draaien.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:24
Bart© schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:06:
Is er toevallig iemand hier die een QNAP TS-412 heeft?

Vroeg me af of die snel genoeg is om HD materiaal via LAN te streamen en SABNBd en Sickbeard te draaien.
Ja, ja en ja.

Ondanks vele tegenstrijdige berichten in dit topic ben ik voor de goedkopere 412 gegaan en niet de snellere 419.

Ik heb er nu 2gb in zitten, (95% vol, helaas geen uitbreiding voorlopig door HDD crisis thailand enz). Streamen van full HD gaat zonder problemen. Heb geregeld MKV's van 20Gb gestreamed zonder haperingen.

Sabnzbd en sickbeard draaien ook prima. SabNzbd downloadt met gem 3-4 MB/s. Hetgeen snel ZAT is voor mij. Uitpakken gaat ook retesnel. Film kijken en downloaden is tot nu toe ook geen probleem geweest. Dus ik kan ook echt bevestigen dat de 412 meer dan adequaat is.

Fotogallery moet je niet willen maken, dat is dan wel retetraag :')

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Bart©
Boobybandit schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:13:
[...]

Ja, ja en ja.

Ondanks vele tegenstrijdige berichten in dit topic ben ik voor de goedkopere 412 gegaan en niet de snellere 419.

Ik heb er nu 2gb in zitten, (95% vol, helaas geen uitbreiding voorlopig door HDD crisis thailand enz). Streamen van full HD gaat zonder problemen. Heb geregeld MKV's van 20Gb gestreamed zonder haperingen.

Sabnzbd en sickbeard draaien ook prima. SabNzbd downloadt met gem 3-4 MB/s. Hetgeen snel ZAT is voor mij. Uitpakken gaat ook retesnel. Film kijken en downloaden is tot nu toe ook geen probleem geweest. Dus ik kan ook echt bevestigen dat de 412 meer dan adequaat is.

Fotogallery moet je niet willen maken, dat is dan wel retetraag :')
Dankjewel voor de info. De Fotogallery functie ken ik niet, bij mij zal er af en toe een foto bekeken worden, maar ook dat zal waarschijnlijk gewoon via een SMB share gaan. (en dat is denk ik niet wat jij bedoeld)

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:24
Bart© schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:37:
[...]

Dankjewel voor de info. De Fotogallery functie ken ik niet, bij mij zal er af en toe een foto bekeken worden, maar ook dat zal waarschijnlijk gewoon via een SMB share gaan. (en dat is denk ik niet wat jij bedoeld)
Klopt, het bekijken van foto's die lokaal staan opgeslagen is geen probleem en gaat ook snel. Ik heb het inderdaad over het hosten van foto's voor buitenstaanders en een gallery met mysql.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• rinkel
Nog steeds behoorlijk wat gehannes gehad met spotweb (gepost in spotweb topic)

Heeft iemand dit al volledig werkend gekregen op de qnap?
Ik ben nu zover dat ik kan zoeken, inloggen en de spots kan laden, maar moest daar behoorlijk wat truuks voor uithalen. De nzb knop heb ik nog niet gezien.
Mja ik moet ook nodig een nieuwe versie uitbrengen. Er is sindsdien heeel veel veranderd

• rinkel
Het was geen hint hoor ;)
Voornamelijk erg leerzaam voor me, kom al jaren niet meer in een *ix console...

Wat me opvalt is dat de std versie niet geheel stabiel is, dan weer dit dan weer dat. Ik zag dat er een paar commits waren op github, zelfs vandaag nog (mbt login scherm) maar nog niet verwerkt in een release (laatste is van vorig jaar) of ik moet het niet goed zien.
Ik merkte ook dat een pull niet altijd een laatste versie stuurt, zegt dan onterecht dat ik al de laatste versie heb, maar kan me natuurlijk vergissen!

Noob-proof is het allemaal nog niet, maar als het werkt, wel heel erg cool.

[ Voor 14% gewijzigd door rinkel op 01-02-2012 22:17 ]

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11 18:48
Ik heb problemen met de web file manager. Als ik bestanden download, dan is het gedownloade bestand 0 kb groot, terwijl op de server wel degelijk een andere grootte aangegeven wordt. Ik denk niet dat het aan de rechten ligt, want ook als ik met admin inlog gaat het niet goed. Kent iemand dit probleem en hoe het te verhelpen?

Edit: ben al iets verder: het ligt aan de share. Als ik hem via de standaard public share download gaat het wel goed, als ik hem uit de door mij aangemaakte extra share download dus niet. Welke instellingen zouden dit kunnen zijn?

Ter verduidelijking: ik heb een share gemaakt van een (sub)folder in de share public. Ik heb een gebruiker aangemaakt die ik alleen in die nieuwe share leesrechten wil verlenen. Als deze gebruiker inlogt (via FTP of web file manager), wil ik dat hij alleen deze share ziet.

edit 2: het lijkt toch echt aan de web file manager te liggen: als ik met filezilla een ftp sessie start, kan ik gewoon via de aparte share downloaden. :?

[ Voor 53% gewijzigd door Jab65 op 02-02-2012 11:40 ]

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-10 23:01
hallo,

ik heb even deze topic door ge-spit en zag dat er een aantal een TS-210 en een TS-212 hebben voor thuis gebruik.

ik sta op het punt om 1 te bestellen maar vraag toch maar even aan de kenners hier, ik zie :

CPU Marvell 6281 1.2GHz
DRAM 256MB DDRII RAM
Flash Memory 16MB

als specs, van de TS-212 . Is dat voldoende om te streamen van mp3/mp4/xvid/hd film rips ?

en weet iemand hoeveel max TB erin kan ? kan dat niet vinden op de website.

En is deze geschikt om te communiceren met Apple tv 2 icm Ipad ?

• Piet91
  • Niet online
DonDee schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:08:
hallo,

ik heb even deze topic door ge-spit en zag dat er een aantal een TS-210 en een TS-212 hebben voor thuis gebruik.

ik sta op het punt om 1 te bestellen maar vraag toch maar even aan de kenners hier, ik zie :

CPU Marvell 6281 1.2GHz
DRAM 256MB DDRII RAM
Flash Memory 16MB

als specs, van de TS-212 . Is dat voldoende om te streamen van mp3/mp4/xvid/hd film rips ?
Ja hoor. Ik heb de TS-212 en daar draait Sabnzbd, Couchpotato en SickBeard zonder problemen op, en ik kan Full HD streamen naar onze LG Smart TV.
en weet iemand hoeveel max TB erin kan ? kan dat niet vinden op de website.
Ik geloof dat er 3TB schijven in kunnen, dus samen max. 6TB ( :9~ ).
Maar misschien weet iemand anders hier de details, omdat geloof ik niet zomaar 3TB in kan, of wel? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 02-02-2012 12:20 ]

• DonDee
Piet91 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:18:
[...]

Ja hoor. Ik heb de TS-212 en daar draait Sabnzbd, Couchpotato en SickBeard zonder problemen op, en ik kan Full HD streamen naar onze LG Smart TV.

[...]

Ik geloof dat er 3TB schijven in kunnen, dus samen max. 6TB ( :9~ ).
Maar misschien weet iemand anders hier de details, omdat geloof ik niet zomaar 3TB in kan, of wel? :)
bedankt voor je antwoord hierop,

ja ik wil het meer doen voor me interne netwerk voor muziek met mp3 collectie met tags, en eventueel films kunnen kijken via me apple tv en slaap kamer.

• Piet91
  • Niet online
DonDee schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:36:
[...]

bedankt voor je antwoord hierop,

ja ik wil het meer doen voor me interne netwerk voor muziek met mp3 collectie met tags, en eventueel films kunnen kijken via me apple tv en slaap kamer.
Muziek kan met itunes server op de Qnap. Video's wordt geloof ik wat moeilijker, maar misschien is het wat voor jou om XMBC op de Apple TV zetten. Dan zou het wel gewoon moeten kunnen geloof ik.

Ik heb dus verder geen ervaring met Apple producten, voor deze antwoorden gebruik ik google.

Verwijderd

Hallo

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.
Ten eerste ben ik een beginner wat nassen betreft, maar ik heb een Qnap TS-210
en deze is te gebruiken met SABNZB om vanaf usenet te downloaden.

Nu heb ik gelezen dat je een zgn sabnzb.qpkg plugin moet installeren.
Dus ik braaf gedaan via Qnap forum, (opgelet dat ik de juiste had voor mijn TS-210 (arm-x19))
Het vreemde is wanneer is de file probeer te installeren, ik na 15% van de installatie de melding
krijg "failled to install) ????????????? ook wanneer is nzbget probeer na 15 % failed to instal) :(

Het vreemde is ook wanneer ik iets anders installeer zoals python of sqeeze server dit zonder enig
probleem gaat.

Wat doe ik fout ??? 8)7 :(

Ik heb een QNAP TS_210 firmware 3.5.2 (1126T)

Alvast bedankt

Rene

• DonDee
Piet91 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:08:
[...]

Muziek kan met itunes server op de Qnap. Video's wordt geloof ik wat moeilijker, maar misschien is het wat voor jou om XMBC op de Apple TV zetten. Dan zou het wel gewoon moeten kunnen geloof ik.

Ik heb dus verder geen ervaring met Apple producten, voor deze antwoorden gebruik ik google.
hallo piet91 , ik heb ook al XBMC geherinstalleerd..dus het zou moeten lukken, alleen even kijken voor een betaalbare hardeschijf..

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:14:
Hallo

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.
Ten eerste ben ik een beginner wat nassen betreft, maar ik heb een Qnap TS-210
en deze is te gebruiken met SABNZB om vanaf usenet te downloaden.

Nu heb ik gelezen dat je een zgn sabnzb.qpkg plugin moet installeren.
Dus ik braaf gedaan via Qnap forum, (opgelet dat ik de juiste had voor mijn TS-210 (arm-x19))
Het vreemde is wanneer is de file probeer te installeren, ik na 15% van de installatie de melding
krijg "failled to install) ????????????? ook wanneer is nzbget probeer na 15 % failed to instal) :(

Het vreemde is ook wanneer ik iets anders installeer zoals python of sqeeze server dit zonder enig
probleem gaat.

Wat doe ik fout ??? 8)7 :(

Ik heb een QNAP TS_210 firmware 3.5.2 (1126T)

Alvast bedankt

Rene
Heb je die uit de Openingspost van dit topic ook al geprobeerd?
DonDee schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:18:
[...]

hallo piet91 , ik heb ook al XBMC geherinstalleerd..dus het zou moeten lukken, alleen even kijken voor een betaalbare hardeschijf..
Dan moet het wel lukken inderdaad. Wat ik wel terugvind is dat je geen daadwerkelijke 1080P output hebt. Het kan wel 1080P bestanden verwerken, maar je krijgt op je tv geen Full HD, gaat tot 720P.

En betaalbare hardeschijf, tja, daar ben je nu net op het verkeerde tijdstip. Ik was gelukkig nét op tijd.

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:24:
[...]

Heb je die uit de Openingspost van dit topic ook al geprobeerd?

[...]

Dan moet het wel lukken inderdaad. Wat ik wel terugvind is dat je geen daadwerkelijke 1080P output hebt. Het kan wel 1080P bestanden verwerken, maar je krijgt op je tv geen Full HD, gaat tot 720P.

En betaalbare hardeschijf, tja, daar ben je nu net op het verkeerde tijdstip. Ik was gelukkig nét op tijd.
Beste Piet,

Ik snap niet waar jij naar refereer, maar heb een probleem met installeren van de SABNZB.qpkg module
in een TS-210.

Maar wel bedankt voor je Reactie

Rene

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:56:
[...]
Ik snap niet waar jij naar refereer, maar heb een probleem met installeren van de SABNZB.qpkg module
in een TS-210.
Probeer deze link: http://dl.dropbox.com/u/8...bdplus_0.6.12_arm-x19.zip - dit is de laatste versie. Let op dat je ook EERST Optware installeert.

Verwijderd

ZiSE schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:56:
[...]

Probeer deze link: http://dl.dropbox.com/u/8...bdplus_0.6.12_arm-x19.zip - dit is de laatste versie. Let op dat je ook EERST Optware installeert.
Misschien een rare vraag, maar waar is optware voor ??

• psvjw
Lees eerst eens dit:

Het grote QNAP topic - Deel 2

en lees eens onder het kopje SABNZBDplus

Daar staat een link naar zowel de laatste werkende versie als een installatie-instructie...
Pagina: 1 ... 20 ... 67 Laatste