Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 67 Laatste
Acties:

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:45:
Ik zit nu via windows verkenner wat bestanden te knippen/plakken/verwijderen en toevoegen. Maar twonkymedia ziet die bestanden niet. Is opnieuw opstarten van NAS per se nodig?
Het is een tijdje geleden dat ik wat met Twonky gedaan hebt. Maar bij de instellingen heb je toch iets van autoscan of iets dergelijks? Blijbkaar scant you Twonky installatie alleen bij het opstarten, maar je kan er ook voor zorgen dat hij iedere X minuten zelf gaat scannen.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Wat een prutaanbieding hebben ze bij Symform. Voor een unlimited account heb je drie smaken:
1) 100$ per jaar voor een laptop of een desktop met drie gebruikers
2) 500$ per jaar voor een server
3) 200$ per jaar per drivebay voor qnap devices...

Wat is dit een kansloos offer. Als je dus een 4 bay QNAP apparaat hebt, dan betaal je dus 800$ per jaar, als je je data via iSCSI devices vanuit je QNAP device aanbiedt aan je server en dan op je server de Symform software plaatst, dan betaal je 500$ per jaar... Hoe kan je dat als Symform met droge ogen verkopen?

Stel dat je een 8 bay QNAP device hebt, dan mag je gewoon even 1.600$ aftikken per jaar. Vage lui.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-11 19:55
Probleem is inmiddels opgelost door een herstart van de QNAP. De webserver deed het al na de service uit- en inschakelen. Gallery3 deed het echter niet (database service probleem???). Toen de machine maar herstart. Blijft wel vaag.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Kan je schijven uit een QNAP TS439 Pro halen en deze in een QNAP 410 plaatsen en gewoon de data benaderen? Of moet je daar specifieke stappen voor ondernemen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

http://www.backblaze.com/

Deze, die zou je nog moeten kunnen gebruiken met QNAP's...

Moet eens even kijken of die toestaan dat je network drives backupped...

Net even wat FAQ doorgelezen... Ze zijn aan het experimenteren met het aanbieden van een mogelijkheid tot aanbieden van backup-plans voor NAS gebaseerd op kleine fees per GB...

Wat je natuurlijk ook altijd kan proberen }) :
(moet je wel wat virtualisatiemogelijkheden hebben, anders ga je te veel bakken fysiek moeten opzetten imho en das best veel stroom dan):
Linux VM aanmaken, SMB-shares van de QNAP mounten, die hele root folder waaronder je al die SMB-shares hebt gemount exporteren als iSCSI-target naar een W7 of XP VM en die backuppen...

:7

[ Voor 71% gewijzigd door HyperBart op 02-12-2011 23:36 ]

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Ik lees op de voorpagina over de toename van het aantal aanvallen op poort 22 via SSH (nieuws: Onderzoekers waarschuwen voor toename ssh-aanvallen)

Zelf heb ik wel een redelijk sterk wachtwoord, maar wel een van de standaard loginnamen. Even wat vragen, want ik ben hier niet zo heel erg in thuis:

1) Kun je de loginnaam van het 'administrator'-account wijzigen, zonder functionaliteit/rechten te verliezen?
2) Zo ja, hoe en waar kun je dat dan doen?
3) Is er iets in te bouwen (of zit dat er al in) zodat er na 3 loginpogingen een IP adres geblokkeerd wordt?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42

iMars

Full time prutser

Vraagje: Ik heb nu sinds juli de QNAP TS-459 Pro II, maar heb al twee keer meegemaakt dat deze helemaal vastliep en één van de vier schijven het lampje uit was. Na een hard reboot (stroom er af en er weer op) werkte het gewoon weer. De eerste keer schijf 1 (de linker) de tweede keer schijf 3 (2e van rechts). Geen meldingen in de error log, alle schijven zijn in orde (volgens het control panel dan).

Iemand hier meer ervaring mee?

Koop hier mijn P1 reader :)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

Beaves

Usque ad Finem

Welke disken gebruik je?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42

iMars

Full time prutser

Ik heb 4x de Seagate ST2000DL003 erin zitten. Volgens het QNAP forum gewoon gesupport.

Echter zie ik nu dat deze onder "Not Recommended Hard Drives" staat :/ Terwijl toen ik ze kocht wel onder gesupport stonden bij consumer -O-
Opmerking5
Deze harde schijven werden initieel door QNAP getest en goed bevonden, maar omwille van verscheidene meldingen van onstabiliteit wordt het gebruik van deze schijven niet aangeraden.

[ Voor 18% gewijzigd door iMars op 05-12-2011 12:38 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:12
psvjw schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:56:

3) Is er iets in te bouwen (of zit dat er al in) zodat er na 3 loginpogingen een IP adres geblokkeerd wordt?
Nr. 3 zit erin, weet uit mijn hoofd niet precies waar het zit maar geloof in het bovenste uitklap menu van de web interface.

• IJsbeer
  • Niet online
psvjw schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:56:
Ik lees op de voorpagina over de toename van het aantal aanvallen op poort 22 via SSH (nieuws: Onderzoekers waarschuwen voor toename ssh-aanvallen)

Zelf heb ik wel een redelijk sterk wachtwoord, maar wel een van de standaard loginnamen. Even wat vragen, want ik ben hier niet zo heel erg in thuis:

1) Kun je de loginnaam van het 'administrator'-account wijzigen, zonder functionaliteit/rechten te verliezen?
2) Zo ja, hoe en waar kun je dat dan doen?
Zolang je poort 22 niet via het internet bereikbaar hebt is er niets aan de hand. Dus als je in je router poort 22 dicht hebt staan, dan zou ik me er niet druk over maken.

• psvjw
wortelsoft schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:47:
[...]

Nr. 3 zit erin, weet uit mijn hoofd niet precies waar het zit maar geloof in het bovenste uitklap menu van de web interface.
Zie het nu staan. Onder Systeembeheer >>> Veiligheid >>> Netwerk Toegang Beveiliging

Verwijderd

Vraagje, ik heb een probleempje met spotweb, ik weet dat dit al vaker is besproken, ik heb het antwoord op mijn probleem echter niet kunnen vinden.
Spotweb had de laatste tijd goed gedraaid, ik heb mijn Nas echter opnieuw geconfigureerd en een nieuwe router in gebruik genomen, Spotweb en Sabnzbr opnieuw geinstalleerd via QPKG, toen ik spotweb hierna voor de eerste maal opstartte, kreeg ik de melding" security settings zijn gewijzigd, draai upgrade-db.php aub"

Ik heb er verder geen acht op geslagen, maar spotweb functioneert niet goed, hij haalt wel de dagelijkse updates binnen maar de automatische NZB link naar Sab werkt niet, ik krijg wel het groene OK vinkje bij het selecteren van een bestand.
De api sleutel heb ik gekopieerd vanuit Sab, ik denk dat de configuratie verder goed is.

Wat kan het probleem zijn? Ik ben een beginnend NAS gebruiker, in het verleden is de boel volledig geconfigureerd door sl1000 en werkte het geheel goed. :)

• psvjw
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:33:
Vraagje, ik heb een probleempje met spotweb, ik weet dat dit al vaker is besproken, ik heb het antwoord op mijn probleem echter niet kunnen vinden.
Spotweb had de laatste tijd goed gedraaid, ik heb mijn Nas echter opnieuw geconfigureerd en een nieuwe router in gebruik genomen, Spotweb en Sabnzbr opnieuw geinstalleerd via QPKG, toen ik spotweb hierna voor de eerste maal opstartte, kreeg ik de melding" security settings zijn gewijzigd, draai upgrade-db.php aub"

Ik heb er verder geen acht op geslagen, maar spotweb functioneert niet goed, hij haalt wel de dagelijkse updates binnen maar de automatische NZB link naar Sab werkt niet, ik krijg wel het groene OK vinkje bij het selecteren van een bestand.
De api sleutel heb ik gekopieerd vanuit Sab, ik denk dat de configuratie verder goed is.

Wat kan het probleem zijn? Ik ben een beginnend NAS gebruiker, in het verleden is de boel volledig geconfigureerd door sl1000 en werkte het geheel goed. :)
Zoek eens in dit topic: SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

@ Grogy1; in de praktijk lijkt een herinstallatie het probleem op te lossen. :)

• dnz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09 20:55

dnz

Piet91 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:27:
Ik gebruik dus Sabnzb+, Couchpotato en SickBeard op m'n ts-212. Nu las ik dat het slim is om bepaalde bestanden of folders op een USB-stick te zetten, zodat de HDD's ook eens in slaapstand gaan. (Sinds dat ding hier staat heeft ie dat nooit gedaan). Weet iemand welke folders/files dat precies zijn?
...
Voor sab zal 't het volgende zijn;
Config / Folders / Watched Folder
-> deze naar de usb stick laten verwijzen v.b. /share/USBDisk1
of volgende hoog zetten;
Watched Folder Scan Speed v.b. 7200

*-----

Verwijderd

Allen bedankt voor de hulp.
Ik denk dat ik een script moet invoeren via MySQL, ik kan alleen niet in het programma komen.

Weet iemand de inloggegevens om hierop in te loggen? ik heb een Qnap TS 119P+
Ik heb het password al gereset maar nog kom ik er niet in. :F

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
dnz schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:26:
[...]

Voor sab zal 't het volgende zijn;
Config / Folders / Watched Folder
-> deze naar de usb stick laten verwijzen v.b. /share/USBDisk1
of volgende hoog zetten;
Watched Folder Scan Speed v.b. 7200
oke, thanks! :) Maar ik neem aan dat ook iets dergelijks gedaan moet worden bij Sickbeard en Couchpotato?
Zo ja, weet ik daar moet instellen?

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ik probeer voor een koppeling mod_rewrite op enabled te krijgen en AllowOverride aan te zetten. Er wordt hier gesuggereerd dat dit in httpd.conf kan, maar die file kan ik nergens vinden. Moet ik hiervoor een bepaalde QPKG installeren of staat deze file standaard ergens (een apache2 directory waar doorgaans op gehint wordt is niet te vinden)?

Het betreft trouwens een TS219

[ Voor 4% gewijzigd door Opi op 06-12-2011 21:23 ]

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50
Met 3.5.2 (http://www.qnap.com/nl/do...pl=1&p_mn=183&d_id=108856) is Twonkey bijgewerkt van 5.1.6 naar 6.0.34. Nu had ik ondertussen 6.0.30 al draaien (maar nog niet actief in gebruik) Wat te doen? De qpkg versie blijven gebruiken of over naar de qnap geleverde?
- wat gebeurt er met de (weinige) instellingen?
- hoe zal qnap updaten???

Verwijderd

Ik draai nog mooi een oude firmware :) Updaten zal wel problemen opleveren ben ik bang:P

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

Beaves

Usque ad Finem

iMars schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:35:
[...]

Ik heb 4x de Seagate ST2000DL003 erin zitten. Volgens het QNAP forum gewoon gesupport.

Echter zie ik nu dat deze onder "Not Recommended Hard Drives" staat :/ Terwijl toen ik ze kocht wel onder gesupport stonden bij consumer -O-

[...]
Ik heb deze disken ook en mits je niet de goede firmware gebruikt heb je elke dag shit :( Ik draai daarom nog steeds 3.4.4 omdat hierin een fix zit die het probleem oplost. Helaas is de fix echter niet doorgevoerd in de firmwares erna. Ik hoop dat de volgende major release dit wel heeft.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-11 16:30
heb een vraagje ik kom er zelf niet uit. ik wil een NAS kopen voor mijn films echter is het zo dat ze via ftp benaderd zullen worden en de films zullen dan gestreamd worden door andere gebruikers.

heb zelf het upc fiber power 120Mb abo, als router heb ik Linksys E4200 Maximum Performance Dual Band N-router.

film bestanden zullen MKV zijn X264 HD flms.

Waar moet ik op letten als ik NAS moet kopen. Streamen moet zonder vertraging/lag of hoe het ook mag heten. Dus alsof je de film rechtstreeks van je pc bekijkt.

• IJsbeer
  • Niet online
Rechtstreeks bekijken via FTP kan volgens mij niet. Als je bedoeld dat je ze via FTP op de NAS downlaod (kan direct op de NAS, zonder pc) en daarna gaat streamen via het netwerk, dan maakt het allemaal niet zoveel uit. Dat kunnen alle NASjes wel. Tenminste ervan uitgaande dat je niet 5+ HD streams tegelijk gaat kijken :)

• Piet91
  • Niet online
Wie heeft hier nog meer Sabnzbd + Sick Beard + Couchpotato draaien op een Qnap?
Ik heb het hier problematisch draaien (uitpakken e.d. werkt niet, waarom geen idee, hier staan de instellingen en die kloppen toch gewoon?)

Maar nou is er ook een mogelijkheid om Nederlandse series binnen te halen, Rintje heeft dat hier staan:
Dit bedoel je denk ik (komt hier vandaan):
1) Stop eerst sickbeard (belangrijk, want anders worden je files weer overschreven)

2) Edit /usr/local/var/sickbeard/config.ini
Verwijder 'dutch' uit de regel 'ignore_words = .....'

3) Edit /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newznab.py.
Zoek op "cat": . Deze regel komt twee keer voor met in beide gevallen 5030 en 5040 erin verwerkt. Wijzig in beide gevallen de hele regel in "cat": '5040,5030,5020,5050'} . Hierdoor wordt behalve in TV>SD en TV>HD nog extra gezocht in de categorieen TV>Foreign en TV>Other.

4) Verwijder voor de zekerheid /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newznab.pyc

5) Start sickbeard weer op en c'est ca. Helaas is het bij mij zo dat elke sickbeard update newznab.py weer overchrijft met de git versie... Moet na elke update dus even gefixed worden.
Maar die bestanden kan ik nergens vinden, staan die nou op de Qnap (niet gevonden) of op je pc/laptop (ook niet gevonden)?

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-11 14:40
Ik heb zojuist een 300 gb grote map verwijderd. Hij staat ook niet meer in de shared folders lijst. Alleen de ruimte is niet vrijgekomen.

Iemand een ideetje waar ik iets kan doen.

ik snap het ook echt niet, zomaar 300 gb whoef weg

www.weitjerock.com

• IJsbeer
  • Niet online
Recycle Bin aanstaan zeker. Kijk bij System Administration - Network Recyclebin - Empty...

Ik heb helaas nog niet de optie gevonden om hem alleen voor bepaalde share aan te kunnen zetten. Dat vindt ik nog wel een gemis.

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-11 14:40
helaas, die staat niet aan

www.weitjerock.com

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:48
Piet91 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:21:
Wie heeft hier nog meer Sabnzbd + Sick Beard + Couchpotato draaien op een Qnap?
Ik heb het hier problematisch draaien (uitpakken e.d. werkt niet, waarom geen idee, hier staan de instellingen en die kloppen toch gewoon?)
Ik denk niet dat de instellingen kloppen: bij mij werkt alles als een zonnetje (op de QNAP) maar ik laat alle post-processing over aan SABnzbd en heb daarom geen "TV Download Dir" en geen "Scan and Process" (zoals dat bij beide opties in de 'NOTE' staat).

Probeer die opties eens leeg/uit te zetten ...

• Piet91
  • Niet online
Robocom schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:09:
[...]
Ik denk niet dat de instellingen kloppen: bij mij werkt alles als een zonnetje (op de QNAP) maar ik laat alle post-processing over aan SABnzbd en heb daarom geen "TV Download Dir" en geen "Scan and Process" (zoals dat bij beide opties in de 'NOTE' staat).

Probeer die opties eens leeg/uit te zetten ...
Nope, helpt ook niet. (Uitgevinkt en sabnzb opnieuw laten opnieuw bezig laten gaan (foutbericht daar is zowel bij films als series "Uitpakken mislukt, schrijffout of schijf vol?') en ook sickbeard handmatig postprocessing laten doen van de map 'TV".
Tevens worden films ook niet verder verwerkt, ik heb dus nu mappen staan onder sabnzb/incomplete met daarin de rar bestanden. En dan wordt er verder niets meer mee gedaan (sabnzbd gaat toch veryfying **/** en dan geeft hij bovenstaande foutmelding)

Bij Sabnzbd onder Categorieën heb ik modus '+ Opschonen' staan. Dat lijkt me toch juist? En welke Script? (Geen, Standaard, sabToSickBeard.py of hellaTO SickBeard.py)

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 15-12-2011 15:02 ]

• Piet91
  • Niet online
Hebben ander Qnap (ts-212) gebruikers ook wel eens dat de NAS erg veel lawaai begint te maken, ventilator die hard blaast (maar geen warme lucht), de harde schijf via resource monitor niet bestaat (maar via windows verkenner wel). Het CPU gebruik is maar een paar procent.

Een restart/shutdown is nodig om hem weer te kalmeren :?

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 16-12-2011 15:13 ]

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 11:11

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Ook met recente firmware? Ik dacht dat dat oploeien van de fan een probleem met oudere firmware was. Ik ben toch wel blij dat ik een TS-119 heb. En met Debian nog wel.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Piet91
  • Niet online
Killemov schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:56:
Ook met recente firmware? Ik dacht dat dat oploeien van de fan een probleem met oudere firmware was. Ik ben toch wel blij dat ik een TS-119 heb. En met Debian nog wel.
Jep, net een update check gedaan; ( 3.5.2 Build 1126T).

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:29
Jongens, ik zit met een vraagteken boven me hoofd. Ik heb nu alles een beetje draaien zoals ik het wil (remote kunnen benaderen van sabnzb en qnap administration). Alleen zag ik dat ik nog steeds via http ga en niet via https. Ik heb ook deze poorten voor de http open gezet in de router, dus eindelijk, na veel kloten, werkt het via het internet. Maar hoe kan ik zorgen dat de verbinding beveiligd is. Dus via https verbinden naar sabnzb enzo?!

Aanvulling: maak gebruik van qnap 210 en de nieuwste versie.

[ Voor 6% gewijzigd door rbeijers op 16-12-2011 17:21 ]

• Robocom
Piet91 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:47:
[...]
Nope, helpt ook niet. (Uitgevinkt en sabnzb opnieuw laten opnieuw bezig laten gaan (foutbericht daar is zowel bij films als series "Uitpakken mislukt, schrijffout of schijf vol?') en ook sickbeard handmatig postprocessing laten doen van de map 'TV
Klinkt als een fout in de SABnzbd-config ... Kan je een screenshot laten zien van de instellingen onder 'Mappen'?
Bij Sabnzbd onder Categorieën heb ik modus '+ Opschonen' staan. Dat lijkt me toch juist? En welke Script? (Geen, Standaard, sabToSickBeard.py of hellaTO SickBeard.py)
sabToSickBeard.py staat bij mij (in SABnzbd) standaard ingesteld bij categorie TV

• Piet91
  • Niet online
Robocom schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:32:
Klinkt als een fout in de SABnzbd-config ... Kan je een screenshot laten zien van de instellingen onder 'Mappen'?
Hier staan screenshots. Sommige wel wat 'verouderd' want ik ben nog steeds met instellingen bezig. Maar misschien is er wel wat te zien.
sabToSickBeard.py staat bij mij (in SABnzbd) standaard ingesteld bij categorie TV
Leek mij ook de juiste (op internet gezien); maar standaard of sabToSickBeard maakt niets uit; geen van beide laat het werken.

• Robocom
Piet91 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:16:
[...]Hier staan screenshots. Sommige wel wat 'verouderd' want ik ben nog steeds met instellingen bezig. Maar misschien is er wel wat te zien.
In SABnzbd staat bij "Map voor verwerkte downloads" bij mij "/share/MD0_DATA/Download/sabnzbd/complete" ... daar staat bij jou een vage .Temp waar je waarschijnlijk geen rechten op hebt (en dus een foutmelding krijgt over onvoldoende schijfruimte)

Tip: Zet bij "Toegangsrechten voor verwerkte downloads" even 777 anders zul je alleen onder een admin-account kunnen verplaatsen/verwijderen ;)

• Piet91
  • Niet online
Robocom schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 23:34:
[...]
In SABnzbd staat bij "Map voor verwerkte downloads" bij mij "/share/MD0_DATA/Download/sabnzbd/complete" ... daar staat bij jou een vage .Temp waar je waarschijnlijk geen rechten op hebt (en dus een foutmelding krijgt over onvoldoende schijfruimte)

Tip: Zet bij "Toegangsrechten voor verwerkte downloads" even 777 anders zul je alleen onder een admin-account kunnen verplaatsen/verwijderen ;)
Dat is nu al /share/MD0_DATA/Download/sabnzbd/complete geworden, en ook bij SickBeard en/of Couchpotato staat die map ook aangegeven.

En 777 veranderd. Maar ik denk dat dit meer iets voor de Ervaring met Sabnzbd, Couchpotato etc. topic moet :+ ...

EDIT: sorry, dat moet idd gewoon Download zijn, hier verkeerd getypt. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 17-12-2011 12:16 ]

• psvjw
Piet91 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 01:47:
[...]

/share/MD0_DATA/Downlaod/sabnzbd/complete
Hoop voor je dat dit geen copy paste is. Anders zou ik de o en de a van Download omdraaien :)

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:06

Neo

Even een vraagje die ik niet in de documentatie kan terugvinden. Gezien de prijzen van harddisks heb ik twee 'oude' harde schijven in mijn QNAP zitten. Ze staan niet in RAID1, maar apart. De films map staat op de tweede disk en de foto's en de muziek op de eerste. Klopt het dat Twonky de mappen op de secundaire disk dan niet ziet en dat het onmogelijk is om middels NZBget of SabNZBd te downloaden naar de tweede schijf? Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar.

Verwijderd

Ik wil upgraden van een 239 pro naar een 459 pro, heeft iemand een idee of ik de disks zomaar kan overzetten, of moet alles opnieuw worden gekopieerd en in worden gesteld?

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:06:
Ik wil upgraden van een 239 pro naar een 459 pro, heeft iemand een idee of ik de disks zomaar kan overzetten, of moet alles opnieuw worden gekopieerd en in worden gesteld?
Qua disk info kan je ze overzetten, ik weet niet precies wat er met de instellingen gebeurt, maar ik zou even de docs lezen daar staat het helemaal in.

• Piet91
  • Niet online
Constant gezeik met Sabnzbd, dus ik heb de QPKG er maar afgehaald. En wil nu weer opnieuw installeren, misschien helpt dat. Maar wat is slimmer; de QPKG van OP van dit topic nemen of de QPKG die je van Qnap zélf krijgt als je 'Get QPKG' klikt?

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-11 07:28
ik heb een qnap TS-412 thuis met daarop aangesloten een usb epson printer. Dit werkt perfect thuis. Maar is er misschien ook een mogelijkheid om van buitenaf hierop te printen? of via de android telefoon?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:04
Piet91 schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:03:
Constant gezeik met Sabnzbd, dus ik heb de QPKG er maar afgehaald. En wil nu weer opnieuw installeren, misschien helpt dat. Maar wat is slimmer; de QPKG van OP van dit topic nemen of de QPKG die je van Qnap zélf krijgt als je 'Get QPKG' klikt?
Die van sl1000 uit de OP is uitstekend. Check ook de link naar het QNAP forum in de OP voor meer info.

You can't be late until you show up

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:04
anconakip schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 07:21:
ik heb een qnap TS-412 thuis met daarop aangesloten een usb epson printer. Dit werkt perfect thuis. Maar is er misschien ook een mogelijkheid om van buitenaf hierop te printen? of via de android telefoon?
Volgens mij is het een kwestie van de juiste poort openzetten en forwarden en de juiste printerdriver op je telefoon zetten. Geen idee of die driver voor je telefoon bestaat, ik gebruik mijn telefoon alleen om te bellen en dat gaat prima zonder printerdriver ;)

You can't be late until you show up

• Robocom
doerakje schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:40:
[...]Die van sl1000 uit de OP is uitstekend. Check ook de link naar het QNAP forum in de OP voor meer info.
Klopt, en i.c.m. Sickbeard / CouchPotato zou ik zelfs adviseren de volgorde SABnzbd, Sickbeard, CouchPotato aanhouden. In die volgorde heb ik het ook geïnstalleerd en bij mij draait alles OK

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Hoe kan ik via de internetbrowser van buitenaf de ftp Public folder benaderen?
Nu moet ik altijd eerst inloggen.

Heb al Public folder permissions gezet naar everyone. En heb een dyndns adres.

• wortelsoft
Jij wilt graag dat iedereen vanaf internet erbij kan?

• Piet91
  • Niet online
Sabnzbd draait weer, ik had 'm opnieuw geïnstalleerd (qpkg welk Qnap zelf aanlevert) en draait nu weer top (enkel een paar bestanden worden niet verwijderd na verwerken maar daar moet ik even naar kijken)

Nu ga ik de watched folder op een USB-stick zetten zodat de HDD's ook eens rustig worden.
Tevens, waar hebben jullie de config.ini bestand staan? Ik kan die nergens vinden en die heb ik wel nodig (wil NL series ook binnenhalen)

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
wortelsoft schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:00:
Jij wilt graag dat iedereen vanaf internet erbij kan?
Ja, ik wil dat iedereen aan de Public folder kan.

Verwijderd

Help!
Ca 3 jaar gebruik ik mijn Qnap TS210 met 2 samsung schijven naar tevredenheid, echter nu loop ik de laatste maanden tegen het volgende probleem aan:
Na het dowloaden of verschuiven van bestanden komt het steeds vaker voor dat de bestanden niet geopend of verwijderd kunnen worden. Melding in windows verkenner verschijnen met de mededeling file does not exist of pad verwijst naar een lokatie op harde schijf/netwerk welke niet toegankelijk is.

Nu heb ik uitvoerig de bovenstaande berichten gelezen en daar leken er een paar bij met een oplossing, zoals verwijderen via web file manager of benaderen via ftp, maar dat lukte mij niet...
Gezien de mindere berichten over de laatste firmware 3.5, draait het nog op 3.3.2.
Wie kan mij verdere helpen, want de enige oplossing die ik nu nog zie is mijn schijf opnieuw te formatteren en dat lijkt mij nu nog iets te rigoreus.
alle tips zijn welkom!

• Piet91
  • Niet online
De ts-212 ondersteunt nog geen Plex server. Heeft iemand enig idee of dit ooit nog komt?

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

@ecd1608
Met WinSCP gaat het je zeker lukken om bestanden te verwijderen van de nas.

beeldaandemuur

Verwijderd

KL643 bedankt voor je tip!

Ik heb het reeds op mijn laptop staan, maar het is mij niet geheel duidelijk wat ik moet.

Bij adresdoelcomputer (vul ik in): 192.***.*.*/ (sterretjes staan voor een cijfer)
gebruikersnaam: *** (accountnaam op de nas)
wachtwoord: *** (specifieke wachtwoord)
poort: 22

protocol: sftp, waarbij aangevinkt terugvallen op scp

Nu kom ik in een omgeving met allerlei mapjes die mij totaal niks zeggen, ze lijken niet op de standaard mappen onder windows verkenner. Zit ik nu wel goed?
ik zie het volgende:
grounddirectory met daaronder diverse mappen als: bin, dev, etc, home, lib, lost+found, mnt, opt, play, proc, root, sbin, share, sys, share, tmp, usr, var.

KL643 (of een ander) herken je dit en heb jij nog tips?
Alvast bedankt

Edwin

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2011 10:46 . Reden: was niet volledig ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 10:42:

Nu kom ik in een omgeving met allerlei mapjes die mij totaal niks zeggen, ze lijken niet op de standaard mappen onder windows verkenner. Zit ik nu wel goed?
ik zie het volgende:
grounddirectory met daaronder diverse mappen als: bin, dev, etc, home, lib, lost+found, mnt, opt, play, proc, root, sbin, share, sys, share, tmp, usr, var.
Onder share vind je je shares terug. Als je een RAID hebt, staat deze onder MD0_DATA. Bij een single disk heet de eerste schijf HDA_DATA.
Terug omhoog is dubbelklikken op "..".

[ Voor 3% gewijzigd door drfruit op 24-12-2011 11:17 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Voor het gemak, dit is een Linux filesystem welke de QNAP gebruikt. Misschien is het leuk om je daar eens in te verdiepen ;).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Had iTunes een beetje opgegeven, nu weer een nieuwe poging gedaan met 3.5.2 en iTunes 10.5.2.11. Werkt helaas nog steeds niet..

• trekker22
  • Laatst online: 17-11 07:32
ik heb een QNAP TS 809 en wil deze als DHCP server inzetten omdat mijn router een max heeft van 253 clients.

In de admin van de QNAP 809 kan ik DHCP server enablen, maar kan ik ook maar 1 range invullen?

hij is voorgeinsteld als:
start ip : 192.168.1.100
end ip: 192.168.1.200

Is het mogelijk mijn netwerk/dhcp server zo in te stellen dat ik op zijn minst een dhcp range van minstens 2x 253 heb?

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het zal ongetwijfeld kunnen, maar waarschijnlijk via ssh en niet via de webinterface. Maar heb je meer dan 253 pc's in je netwerk hangen dan?

• wortelsoft
Een 192.x.x.x class C netwerk moet officieel een 255.255.255.x subnetmask hebben wat betekend dat je maximaal inderdaad 253 adressen hebt. Veel software zal je ook dwars zitten als je dit wilt vergroten. Je zou b.v. 172.16.x.x kunnen gebruiken met subnetmask 255.255.x.x

• trekker22
ik heb heel veel vmware test machines (zit nu tegen de 240 aan). Deze zijn niet constant bezig, maar wil ze wel via DHCP een IP uitdelen...

dus het is niet zo 1,2,3 opgelost?

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Gewoon je lease tijd korter zetten? Neem aan dat je niet 240 machines tegelijk hebt draaien?

Wat ben je trouwens aan het doen met zoveel machines? Een mini-cloud aan het simuleren? ;)

• trekker22
Mr_gadget schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:58:
Gewoon je lease tijd korter zetten? Neem aan dat je niet 240 machines tegelijk hebt draaien?

Wat ben je trouwens aan het doen met zoveel machines? Een mini-cloud aan het simuleren? ;)
ze draaien inderdaad wel allemaal tegelijk, en is voor wat simulatie werk...

dus enige optie is gehele netwerk nummering om te gooien naar en 176.xxxx ? Opzich wel jammer want wat servers hebben nu vast ip met network mappings er naar...

Verwijderd

@drfruit

Bedankt het werkt! toppie

@Aw Bos

het is bekend dat het onder linux werkt, echter de ruimte en tijd is er niet om mij erin te verdiepen

• trekker22
wortelsoft schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:48:
Een 192.x.x.x class C netwerk moet officieel een 255.255.255.x subnetmask hebben wat betekend dat je maximaal inderdaad 253 adressen hebt. Veel software zal je ook dwars zitten als je dit wilt vergroten. Je zou b.v. 172.16.x.x kunnen gebruiken met subnetmask 255.255.x.x
kun je niet een 192.168.0.xx en een 192.168.1.xx naast elkaar draaien? of zorgt dit voor communicatie problemen onderling?

• babbelbox
  • Nu online
trekker22 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:23:
[...]

kun je niet een 192.168.0.xx en een 192.168.1.xx naast elkaar draaien? of zorgt dit voor communicatie problemen onderling?
in theorie moet dat kunnen met een subnet mask van 255.255.254.0

• trekker22
babbelbox schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:36:
[...]

in theorie moet dat kunnen met een subnet mask van 255.255.254.0
maar in de QNAP admin kun je ook alleen een range voor de dhcp server aangeven, niks over subnet, zelfs niet eens een clients list toewijzen op basis van MAC adres?

eigenlijk net zo beperkt als de dhcp in me zyxel router...

• Piet91
  • Niet online
Ik moet eigenlijk bij de locatie "share/MD0_DATA/.qpkg" komen, maar die bestaat niet? :?
(Om config.ini bestand aan te passen voor Sabnzbd/Sickbeard)
Als ik de verkenner gebruik kan ik die map niet vinden. (ook met verborgen mappen aan).

Of moet ik die locatie op een andere manier benaderen, zo ja hoe?

En heeft iemand idee of je Plex Media Server op een ts-212 kunt draaien? :9

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 27-12-2011 19:11 ]

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Anders kan je altijd via SSH inloggen.
Klinkt misschien een beetje moeilijker, maar is echt niets aan ...
Download putty (http://www.chiark.greenen...atham/putty/download.html), connecteren op poort 22
van je NAS.
Inloggen met je admin gegevens.

Via cd kan je naar de directory bewegen waar je bestand staat.
rm om bestand te verwijderen. rm -r voor map te verwijderen.
ll voor alle bestanden in een map weer te geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Nactive op 27-12-2011 17:37 ]

• wortelsoft
trekker22 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:23:
[...]

Kan wel, heb je alleen weer een router nodig tussen beide netwerken, dus dat is ook niet handig. Op zich is dat om nummeren toch niet zo'n probleem, dat doet DHCP namelijk voor je. Moet je allee niet al teveel statische adressen gebruikt hebben.

• trekker22
wortelsoft schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:57:
[...]

Kan wel, heb je alleen weer een router nodig tussen beide netwerken, dus dat is ook niet handig. Op zich is dat om nummeren toch niet zo'n probleem, dat doet DHCP namelijk voor je. Moet je allee niet al teveel statische adressen gebruikt hebben.
is via ssh de dhcp server in zijn totaliteit te regelen, ranges, leases etc etc?

anders ga ik op een vmware machine wel een dhcp server draaien...

• Nactive
  • Niet online
trekker22 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:12:
[...]

is via ssh de dhcp server in zijn totaliteit te regelen, ranges, leases etc etc?

Ik denk van wel, heb hier bij mij nu wel geen QNAP maar die gaan normaal echt niet hun eigen dhcp server schrijven. Zoek maar is achter dhcpd.conf op uw QNAP je zal het wss wel zo vinden.

• trekker22
ben helaas bang dat die dhcpd.conf niet te edited is en na een reboot ook nog blijft staan....

http://forum.qnap.com/vie...&hilit=dhcpd.conf#p226040

iemand dit als eens aan de hand gehad en Qnap echts als dhcp gebruikt?

• Nactive
  • Niet online
Een paar posts erboven staat een workarround van QNAPJauss (is wel een post van anderhalf jaar geleden, dunno of die nog uptodate is ...).

[ Voor 40% gewijzigd door Nactive op 27-12-2011 23:03 ]

• babbelbox
  • Nu online
trekker22 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:09:
[...]

maar in de QNAP admin kun je ook alleen een range voor de dhcp server aangeven, niks over subnet, zelfs niet eens een clients list toewijzen op basis van MAC adres?

eigenlijk net zo beperkt als de dhcp in me zyxel router...
En als je het genoemde subnet instelt op je IP settings, dan zou het misschien lukken
wortelsoft schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:57:
[...]

Niet als je subnet 255.255.254.0 is. Dan zijn ranges 192.168.0.x en 1.x samen te benaderen
trekker22 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:12:
[...]

Dit lijkt me de beste oplossing. Dan heb je alle vrijheid.

• trekker22
babbelbox schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:03:
[...]

En als je het genoemde subnet instelt op je IP settings, dan zou het misschien lukken

[...]

Niet als je subnet 255.255.254.0 is. Dan zijn ranges 192.168.0.x en 1.x samen te benaderen

[...]

Dit lijkt me de beste oplossing. Dan heb je alle vrijheid.
redelijk makkelijk opgelost, wel door netwerk om te gooien:

172.16.xxx.xxx netwerk
subnet 255.255.0.0
router 172.16.0.1 dhcp server functie uit
nas 172.16.0.3 met dhcp server met range 172.16.0.51 - 172.16.255.254 en als DNS 172.16.0.1

lijkt nog als een zonnetje te werken! Bedankt voor het meedenken! Wel raar dat die DHCP server maar zo beperkt te configureren is via de GUI en hier toch al aantal jaren geleden voor gevraagd is!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Die time-schedule bug is echt vaag. Het was bekend dat hij op zondag niet aan wil gaan, maar dat hij een enkele keer op maandag niet aan ging, en zelfs vandaag is weer nieuw.

Tijd om eens up te daten naar 3.5.2

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Orbi
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-08 19:34
kan iemand mij helpen met de ts-410. ik heb mijn hdd uit mijn oude ts-110 gehaald en in de ts-410 gedaan maar ik kreeg bij de eerste startup geen migration optie. ik ben gewoon doorgegaan met de setup met een lege hdd.

nu wil ik het opnieuw proberen maar ik krijg het aller eerste scherm niet meer te voorschijn. moet ik een power-cycle doen en hoe krijg ik de migration screen?

• beerse
spotweb wil niet meer vanuit crontab draaien: Bij handmatig starten van `cd /share/MD0_DATA/Web/spotweb && /mnt/ext/opt/apache/bin/php retrieve.php` werkt alles naar behoren, de updates komen binnen en zo. Maar de crontab entry waar ik dit uit gekopieerd heb, geeft steeds 'access denied' in de logfile (/share/MD0_DATA/Web/spotweb/spotupdate_status.txt).
Waarschijnlijk is dit bij de laatste update gebeurt. Heeft iemand een idee waar welk bitje is omgevallen?

• beerse
Jippie, bij de laatste update is ook een (werkende) ffmpeg mee gekomen. Nu kan ik de *.ts streams van de humax 5050 op de qnap omzetten naar mpeg2 (voor de tv). Met `ffmpeg -y -i /share/Multimeida/humax/origineel.ts -vcodec mpeg2video -qscale 5 -acodec copy /share/Multimedia/films4tv/kopie.mp2` kan een film worden omgezet. Nu nog wat scripting om alles te automatiseren en de hele humax is automatisch in backup.

Voor de goede orde, ffmpeg meldt een frame-rate van 2 tot 3 beelden per seconde. De performance op een qnap x19 is dus niet real-time te gebruiken...
beerse schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:46:
spotweb wil niet meer vanuit crontab draaien: Bij handmatig starten van `cd /share/MD0_DATA/Web/spotweb && /mnt/ext/opt/apache/bin/php retrieve.php` werkt alles naar behoren, de updates komen binnen en zo. Maar de crontab entry waar ik dit uit gekopieerd heb, geeft steeds 'access denied' in de logfile (/share/MD0_DATA/Web/spotweb/spotupdate_status.txt).
Waarschijnlijk is dit bij de laatste update gebeurt. Heeft iemand een idee waar welk bitje is omgevallen?
huh, da's vreemd. Mijn spotweb update nog steeds automatisch en werk ook nog steeds prima.
misschien even in het spotweb topic om raad vragen?

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 18:01

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik wil een raid opstelling van 2 schijven die nu in mijn 2 bay qnap nas zitten verhuizen naar een 4 bay qnap nas.
Gaat dit met behoud van de gegevens die op de schijven staan ?
ja hoor, geen probleem, mits de nieuwe nas voorzien was/is van firmware versie 3.3 of nieuwer

• beerse
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:08:
Ik wil een raid opstelling van 2 schijven die nu in mijn 2 bay qnap nas zitten verhuizen naar een 4 bay qnap nas.
Gaat dit met behoud van de gegevens die op de schijven staan ?
Of het kan weet ik niet. Maar het is ook de vraag of je het wilt. Met een 4 bay nas kan je ook raid 5 draaien, zodat je de ruimte hebt van 3 disks (bij raid 5 met 4 disks). Maar voor zover ik weet heeft de qnap geen mogelijkheid een raid 0-1 om te bouwen naar raid 5. Dus het beperkt je in de mogelijkheid: de 2 disks blijven in het raid-level waar ze al in staan en de 2 andere disks kunnen niet in raid5 want daar zijn minimaal 3 disks voor nodig.
@Beerse, zoals ik aangeef hierboven: je kunt probleemloos over, en ja QNAP ondersteund ook de migratie van een raid-1 set naar een raid-5 set.

[ Voor 20% gewijzigd door sl1000 op 03-01-2012 20:08 ]

• IJsbeer
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:51:
Die time-schedule bug is echt vaag. Het was bekend dat hij op zondag niet aan wil gaan, maar dat hij een enkele keer op maandag niet aan ging, en zelfs vandaag is weer nieuw.

Tijd om eens up te daten naar 3.5.2
Met 3.5.2 heb ik er geen problemen meer mee. Dat werkt hier nu prima.

Zijn er trouwens al mensen die de 3.6 beta geinstalleerd hebben? Zo ja, ervaringen?

Verwijderd

Na lang wikken en wegen ga ik de pricewatch: QNAP TS-412 Turbo NAS aanschaffen.
Ik heb hierover echter nog 1 klein vraagje. Een vriend van me heeft een Synology. Wij willen backups gaan uitwisselen. Dit werkt voor zover ik nu weet via rsync en dat zou gewoon moeten werken. Zijn hier nog haken en ogen? Moet ik nog op zijn typenummer letten bijv., of hoe oud die is?
Op internet vind ik hierover niet zoveel, behalve 2 artikelen uit 2009. Deze voor Synology -> QNAP en deze voor QNAP -> Synology.

• Nactive
  • Niet online
Ik heb rsync al gebruikt op mijn TS-412, en dat draaide niet zovlot.
Omdat rsync redelijk veel lees en berekeningen vraagt ofzo haalde ik maar max 3 MB/sec (als ik het me goed herrinerde is al een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb).

Ofc is dat voor replicatie via internet meer dan snel genoeg, maar indien je zeer grote bestanden via lan met rsync wil backupen moet je hier misschien toch wel rekening mee houden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:00:
Na lang wikken en wegen ga ik de pricewatch: QNAP TS-412 Turbo NAS aanschaffen.
Ik heb hierover echter nog 1 klein vraagje. Een vriend van me heeft een Synology. Wij willen backups gaan uitwisselen. Dit werkt voor zover ik nu weet via rsync en dat zou gewoon moeten werken. Zijn hier nog haken en ogen? Moet ik nog op zijn typenummer letten bijv., of hoe oud die is?
Op internet vind ik hierover niet zoveel, behalve 2 artikelen uit 2009. Deze voor Synology -> QNAP en deze voor QNAP -> Synology.
Het gaat om een Synology ds210j... Iemand die het weet...?

ff Googlen op dit typenummer en ik zag mensen die het ook gelukt was.
Dus, ik heb 'm maar besteld :)

Ik heb wel een andere vraag: Ik wil mijn schijf uit mijn mediacenter (Popcorn Hour) erin zetten. Ben ik alle data die erop staat kwijt?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 19:17 ]

• alie19875
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:47:
[...]
Ik heb wel een andere vraag: Ik wil mijn schijf uit mijn mediacenter (Popcorn Hour) erin zetten. Ben ik alle data die erop staat kwijt?
Yup, helaas wel. Heb je geen mogelijkheid om je data tijdelijk ergens neer te zetten (en dan weer naar je NAS te verplaatsen) ?

Verwijderd

alie19875 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:21:
[...]

Yup, helaas wel. Heb je geen mogelijkheid om je data tijdelijk ergens neer te zetten (en dan weer naar je NAS te verplaatsen) ?
Daar was ik al bang voor :) Ik ga het wel op een externe HDD zetten vanaf mijn popcorn hour.

• Piet91
  • Niet online
Hier zijn ongetwijfeld mensen die ook een Qnap hebben met Python (staat erop voor de volgende programma's), Sabnzbplus, SickBeard en Couchpotato. Ik heb in Sabnzbd de bewaakte map '/share/USBDisk1/NZB' gemaakt om de HDD's zoveel mogelijk in slaapstand te houden/krijgen.

Maar ik hoor de NAS echter nog bijna de hele tijd; maakt de Qnap ook in slaapstand van de HDD's nog zoveel geluid? Of moet ik nog wat meer mappen op de USB zetten om 'm in slaapstand te krijgen?
Ik heb uiteraard Enable hard disk standby mode (if no access within 5 minutes Status LED will be off) aangevinkt.

EDIT: oh en Plex Media Server installeren op een ts-212 zal wel nooit kunnen of wel?

EDIT #2: Plex ook niet echt meer nodig op de NAS. Heb het gisteren geïnstalleerd op m'n laptop om eens te kijken hoe dat eruit ziet op een LG Smart TV; beroerd; traag in elk opzicht (laden van plex, laden van bestanden, niet vooruit/achteruit spoelen) en nog steeds geen ondertiteling.

DLNA werkt nog beter :/ ...

[ Voor 25% gewijzigd door Piet91 op 06-01-2012 15:23 ]

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Heb een TS410 met 4x2tb raid5 EXT4

Kan ik eigelijk via Tune2fs die 5% gereserveerde ROOT ruimte terug-claimen?
Ik denk te weten dat dat kan, maar weet het niet zeker en de exacte commando's niet.
Iemand die daar wat tips over heeft?

Hier een fdisk -l

http://pastebin.com/SFYLBuRt

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 13:45
Goedendag,

zit met een groot probleem ik heb perongeluk op reset gedrukt en het wachtwoord ingevuld en nu ben ik alles kwijt iclusief al onze foto's kan iemand mij helpen of ben ik nu echt alles kwijt??

Groet,

Pater
Dat is niet heel handig... 't staat toch in redelijk duidelijke rode letters.
Bij een reset wordt er ofwel een quickformat van de paritie uitgevoerd, of als je geluk hebt alleen de partitie verwijderd. (da's een stuk simpeler te herstellen). Heb je nu een leeg datavolume met standaad shares, of totaal geen datavolume meer?
Met speciale datarecovery tools kun je het meestal nog wel herstellen. Gebruik de nas verder niet meer, en lees je in, in een tool als bv "testdisk"

• Pater19
dat was zeker niet handig alleen ik had de rode letters niet goed gelezen.

heb volgens mij een leeg datavolume met standaart shares

• Pater19
hoe kan ik bestanden op de nas terug halen dan?
ik snap er niks van

Verwijderd

Pater19 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:51:
hoe kan ik bestanden op de nas terug halen dan?
ik snap er niks van
Wat SL1000 zegt: schijf eruit halen, koppelen aan een PC en met undelete-tools / data recovery tools proberen de data terug te halen.

• Piet91
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met Surveillance Station wat op de Qnap's staat?
Ik ben misschien van plan om uit China een Wifi IP Camera te halen en die hier (via Wifi) te gebruiken.
Maar ik zit nog een beetje rond te kijken naar mogelijkheden, zoals opnemen op USB misschien (om HDD's in slaapstand te houden/krijgen), kijken op onze LG Smart TV en smartphone e.d.
Ook of het überhaupt werkt; want die Chinese camera's staan niet onder de 'ondersteunde ip camera's...

Misschien zijn hier mensen die ervaring hiermee hebben?
Pagina: 1 ... 19 ... 67 Laatste