Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 67 Laatste
Acties:

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Onder diagnostics staat system log. Misschien dat je daar wat uit kan halen.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik word een beetje moe van dat ding. Ik had ingesteld:
code:
1
2
3
4
5
6
Set power on/ power off/ restart schedule
Enable schedule: aangevinkt
Postpone the restart/shutdown schedule when a replication job is in progress: zowel aangevinkt als niet aangevinkt geprobeerd

Turn on Server - Daily - 10 - 0 (ofwel 's morgens om 10 uur aangaan)
Shutdown - Daily - 1 - 0 ('s nachts om 1 uur uitgaan)

Toen het postpone aangevinkt was bleef hij gewoon de hele nacht aan. Toen het uitgevinkt was ging hij uit. Hij is ook niet uit zichzelf opgestart, heb 'm zelf aan moeten zetten. Sindsdien heb ik met moeite toegang kunnen krijgen. Heel langzame interface (ook i.p.v. afbeeldingen rode kruisjes).
Afbeeldingslocatie: http://www.networknet.nl/apps/wp/wp-content/uploads/QnapIntroducingthebrandnewGUIv3_F51B/qnap1_thumb.jpg
Ook kan ik niet meer bij Sickbeard komen. Laptop vind de NAS nog wel, tv weer niet. Niet betrouwbaar zo...

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Log file gechecked?

Ik heb trouwens weer problemen met de itunes service.. |:( Er staan voor zover ik kan zien geen m3u files in de map maar als de nas selecteer in itunes disconnect hij na een tijdje weer..Als ik mtdaapd in een terminal draai dan zie ik wel dat mijn systeem verbinding legt maar kan niet zien waar het nou op fout gaat..draai itunes 10.5

Verwijderd

Zoals het hoort heb ik mezelf suf gelezen hier en op de SABnzbd en QNAP fora, maar ondanks het installeren van de recentste versie van SABnzbd (0.6.10) die ik op het het SABnzbd forum kon vinden, blijf ik de melding zien dat ik 0GB vrije ruimte heb terwijl ik werkelijk nog ruim 3 TB overheb.
Tevens kijg ik vele malen deze melding: "FOUT:Probleem met tempfile.mkstemp"
Wordt er een beetje simpel van, heb NZBget ook geprobeerd maar die kreeg ik niet zo lekker aan de praat.

Nu natuurlijk de hamvraag: heeft er iemand een oplossing voor mij?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 18:00 . Reden: Toevoeging ]

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10 15:36

Terrestraeon

END OF LINE

OK, geen idee of het mogelijk is maar hier de vraag:

Kan ik met een iSCSI target (de QNAP NAS) ook over het internet verbinden?
iSCI werkt hier vrolijk en het volume staat bij 'Deze computer'. Maar dat is uiteraard enkel als ik in mijn eigen netwerk zit. Zeg ik zit op school, kan ik er dan ook mee verbinden? En hoe doe ik dat?

Ik zit me namelijk suf te zoeken om mijn NAS te kunnen gebruiken over het internet. Ik heb gelezen dat je een iSCI target kan opstellen over het internet, maar mss heb ik dat verkeerd begrepen.

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:22
Die out of memory is inderdaad een bekend probleem en zelf ook veelal met de meest exotische meldingen problemen gehad. Nu op dit moment antivirus geheel uitgeschakeld en moet zeggen nu eindelijk een aantal dagen (25 day 12 Hour 48 Minute(s)) zonder problemen kunnen draaien.

Maar over de service van Qnap ben ik toch sinds kort niet meer zo tevreden.
Maak gebruik van 3.5.1 Build 1002T en toen die out of memory problemen via de webmail verzonden en als enige antwoord krijg je installeer de firmware maar opnieuw. Terwijl ik al daarvoor een aantal keren juist opnieuw alles had geinstalleerd en in die mail had aangegeven.

Ook ik heb sterk mijn twijfels over de laatste firmware ontwikkelingen en hoop toch dat binnenkort een stabiele versie uit zal komen want anders gaat ook hier de Qnap 219+ weer in de verkoop..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:50

Exirion

Gadgetfetisjist

Mabili schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 01:59:
Die out of memory is inderdaad een bekend probleem en zelf ook veelal met de meest exotische meldingen problemen gehad. Nu op dit moment antivirus geheel uitgeschakeld en moet zeggen nu eindelijk een aantal dagen (25 day 12 Hour 48 Minute(s)) zonder problemen kunnen draaien.

Maar over de service van Qnap ben ik toch sinds kort niet meer zo tevreden.
Maak gebruik van 3.5.1 Build 1002T en toen die out of memory problemen via de webmail verzonden en als enige antwoord krijg je installeer de firmware maar opnieuw. Terwijl ik al daarvoor een aantal keren juist opnieuw alles had geinstalleerd en in die mail had aangegeven.

Ook ik heb sterk mijn twijfels over de laatste firmware ontwikkelingen en hoop toch dat binnenkort een stabiele versie uit zal komen want anders gaat ook hier de Qnap 219+ weer in de verkoop..
Bij mij is alles vanaf 3.4 problematisch maar 3.3.9 draait net als 3.3.8 (waarmee mijn 219P+ werd geleverd) stabiel. Zes dagen uptime na een hoop gezeik met nieuwere versies :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07

ferno

Exirion schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 07:35:
[...]

Bij mij is alles vanaf 3.4 problematisch maar 3.3.9 draait net als 3.3.8 (waarmee mijn 219P+ werd geleverd) stabiel. Zes dagen uptime na een hoop gezeik met nieuwere versies :)
Bij mij is ook alles na 3.4.4 t718 een grote drama.

Bij 3.5.1 is het zo erg dat bij een reboot mijn NAS de hele dag door aan het rebooten is.
Krijg hem alleen in de lucht door disk 2 eruit te trekken te laten booten en dan mijn RAID5 te recoveren.
Als de NAS wel in de lucht is en ik probeer Timemachine aan te zetten klapen een paar services eruit en kan ik gen samba, ssh, afp etc. meer, moet de machine dan weer rebooten en dan staat ie weer een hele dag zichzelf te rebooten.

Ik heb een TS-419p+ met 2TB Samsung F4 schijven.

Erg slecht van QNAP!! Was ik maar voor Synology gegaan.

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:23

KL643

beeldaandemuur

Heb je ook de U-boot update gedaan, speciaal voor de 19P+ series? http://forum.qnap.com/vie...f=160&t=47468&hilit=Uboot

beeldaandemuur

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07

ferno

YEP,

Zelf vanaf de SSH command line, niets helpt.

Ben er al weken mee bezig en heb het opgegeven, op het QNAP forum heeft niemand meer tips (maar heb wel meer mensen gehoord met hetzelfde probleem, vaak met de TS419P+) en QNAP support is een soort /DEV/NULL

Met T719 werkt en boot de nas wel goed maar blijft hij vaak een 15 a 30 min. hangen bij shutdown of reboot, vandaar dat ik terug ben naar T718 maar de UBOOT is wel van April 29 2011 (die van t719 dus).

Heb het al opgegeven, hoop dat 3.5.2 het fixt al vrees ik het ergste.

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50
Piet91 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:59:
[...]

Mag ik even een naïeve vraag stellen; wat zijn de voordelen van de qpkg versie boven de ingebouwde? :+
(dat was een reactie op: "twonkey (de qpkg versie, niet de ingebouwde)".

Mijn reden voor de qpkg twonkey is dat de ingebouwde achter loopt, de nieuwe zou het beter doen met mijn TV. Ik had stille hoop dat de "background transcoding to mpeg2" het daar wel zou doen. Maar daar zit waarschijnlijk iets meer werk aan. Tot die tijd doet mijn linux bak het met een ffmpeg-script.

• beerse
allure schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:40:
Weet iemand waar de meldingen "Network connection lost." en "Network connection resume." vandaan komen?

De nas router waar de nas aan vast zit is niet uitgeweest.

[afbeelding]
Die berichten komen van de netwerk aansluiting. Soms is het te vergelijken met andere netwerk elementen zoals een router of zo. Maar in dit geval heb ik mijn twijfels: address 127.0.0.1 is het interne, softwarematige, loopback address. Dat verkeer komt niet buiten je machine.

Toch moet je de netwerk configuratie nazien, want voor een dhcp-refresh kan het zijn dat de hele netwerk stack ge reset wordt.

Detail: zijn beide netwerk aansluitingen in gebruik, met de netwerk instellingen op dhcp? Doe het eens met 1 netwerk aansluiting, dan raakt dchp zeker niet in de war. dchp en dubbele netwerk aansluitingen zijn vragen om problemen.

• beerse
Piet91 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:56:
Ik word een beetje moe van dat ding. Ik had ingesteld:
>>>>>>>>>>> code weggehaald <<<<<<<<<<<<
Toen het postpone aangevinkt was bleef hij gewoon de hele nacht aan. Toen het uitgevinkt was ging hij uit. Hij is ook niet uit zichzelf opgestart, heb 'm zelf aan moeten zetten. Sindsdien heb ik met moeite toegang kunnen krijgen. Heel langzame interface (ook i.p.v. afbeeldingen rode kruisjes).
>>>>>>>>>>> plaatje weggehaald <<<<<<<<<<<
Ook kan ik niet meer bij Sickbeard komen. Laptop vind de NAS nog wel, tv weer niet. Niet betrouwbaar zo...
Als je 'postphone' wilt bij het uitschakelen en er draaien jobs, dan schakelt ze niet uit. Als je automatische download jobs draait, dan draait er dus altijd iets en zal postphone er voor zorgen dat niet wordt uitgeschakeld.

Omdat je met de hand uitschakelt, zal mogelijk het volgende automatisch aan moment niet goed geprogrammeerd worden, zodat ze dus niet automatisch aan gaat. Enne, sommige qnaps kunnen niet automatisch aan. De EuP mode kan ook nog roet in het eten gooien, al is dat meer bij wake-on-lan.

Over de bereikbaarheid: daar zingt zowel dhcp als upnp een woordje mee: Als de machine op dchp een ander ip address krijgt, dan duurt het even voordat upnp apperatuur dat door heeft en het 'nieuwe' apparaat heeft leren kennen. Om dchp veranderingen te voorkomen het beste 1 van de interfaces van de qnap gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door beerse op 02-11-2011 17:37 ]

• beerse
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:57:
Zoals het hoort heb ik mezelf suf gelezen hier en op de SABnzbd en QNAP fora, maar ondanks het installeren van de recentste versie van SABnzbd (0.6.10) die ik op het het SABnzbd forum kon vinden, blijf ik de melding zien dat ik 0GB vrije ruimte heb terwijl ik werkelijk nog ruim 3 TB overheb.
Tevens kijg ik vele malen deze melding: "FOUT:Probleem met tempfile.mkstemp"
Wordt er een beetje simpel van, heb NZBget ook geprobeerd maar die kreeg ik niet zo lekker aan de praat.

Nu natuurlijk de hamvraag: heeft er iemand een oplossing voor mij?
Een oplossing weet ik niet, maar de kans is erg groot dat ergens in de sabnzbd configuratie een verkeerde directory staat. Je moet daar 'interne' directory namen gebruiken en die zijn hoofdlettergevoellig. Bij mij is het instellingen bestand bijvoorbeeld in '/share/MD0_DATA/.qpkg/SABnzbdplus/Config/sabnzbd.ini' en de mappen waar het om gaat beginnen allemaal met '/share/MD0_DATA/Download/sabnzbd/'. Die moeten er wel zijn.

Daarnaast kan het ook een rechten probleem zijn. Zet ze om te beginnen eens op en voor alles en iedereen voor lezen en schrijven. Zie dan of het werkt zoals je wenst. Daarna kan je het stap voor stap sluiten om het te beveiligen.

• beerse
Chris5488 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:58:
OK, geen idee of het mogelijk is maar hier de vraag:

Kan ik met een iSCSI target (de QNAP NAS) ook over het internet verbinden?
iSCI werkt hier vrolijk en het volume staat bij 'Deze computer'. Maar dat is uiteraard enkel als ik in mijn eigen netwerk zit. Zeg ik zit op school, kan ik er dan ook mee verbinden? En hoe doe ik dat?

Ik zit me namelijk suf te zoeken om mijn NAS te kunnen gebruiken over het internet. Ik heb gelezen dat je een iSCI target kan opstellen over het internet, maar mss heb ik dat verkeerd begrepen.
Als je dataruimte over het internet wilt openen, dan is iscsi niet het eerste protocol waar ik aan denk. Gebruik liever dingen als webdav en zo, die zijn daar voor. Nog makkelijker is de wolken service van qnap, die is daar voor.

Als je school een ICT opleiding aanbiedt, dan kan iSCSI iets zijn om mee te spelen. Gebruik het bij de opleiding en leer daar van.

Als het zoals ik vermoed geen computer gerelateerde opleiding is, gebruik dan iSCSI niet, dat is iets voor professionals. Gebruik thuis het liefste smb/samba/cifs (de windows shares en zo) eventueel nfs (voor unix/linux machines) Voor buiten de deur dus de qnap clowd service of webdav. Dat werkt eenvoudiger, beter en vooral zonder haken en ogen.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb een 412 en probeer daar nu sabnzb i.c.m. sickbeard aan de praat te krijgen. Aangezien ik nogal wat series volg is zo'n automatisch download programma toch heerlijk?!

Ik snap echter niet hoe ik bepaalde dingen voor elkaar krijg en kan ook geen goede tutorial/handleiding vinden waarin dit duidelijk wordt uitgelegd.

vraag sabnzb:
series en films sorteren; hoe doe ik dit? Moet ik zo'n formule invullen?
Ik wil graag films in 1 map en series in een andere. Beide met submappen voor de aparte films en series.

vraag sickbeard:
Hoe moet ik sickbeard instellen m.b.t. de "parrent folder" voor series. Iemand die misschien een link naar een goede tutorial heeft?

BvD

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:32
Ik gebruik momenteel Twonkymedia ipv PS3 Media Server, omdat ik PS3 media server niet aan de praat krijg op m'n NAS. Behalve dat ik geen ondertitels etc afgespeeld krijg, krijg ik ook geen 720P content gestreamd naar m'n PS3. Hij blijft om de seconde een seconde hangen. Betekent dit dat m'n NAS niet krachtig genoeg is om HD content te streamen zonder tussenkomst van een media speler? M'n 7 jaar oude PC lukt dat namelijk wel. Of zie ik iets anders over het hoofd?

Qnap TS-439 PRO II+

there's no tweak without the tweaker

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Log is in via de web interface, je kan daar de CPU belasting zien, indien deze constant op 100% draait weet je hoe laat het is ...

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20
virtualJac schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:08:
Ik gebruik momenteel Twonkymedia ipv PS3 Media Server, omdat ik PS3 media server niet aan de praat krijg op m'n NAS. Behalve dat ik geen ondertitels etc afgespeeld krijg, krijg ik ook geen 720P content gestreamd naar m'n PS3. Hij blijft om de seconde een seconde hangen. Betekent dit dat m'n NAS niet krachtig genoeg is om HD content te streamen zonder tussenkomst van een media speler? M'n 7 jaar oude PC lukt dat namelijk wel. Of zie ik iets anders over het hoofd?

Qnap TS-439 PRO II+
De TS439 pro zou dat toch met gemak moeten kunnen met twonky media. De vraag is eventje welke processen er nog meer draaien ( dus via de webinterface even de resource nakijken), welke verbinding je hebt (draadloos ? ).

Strava | AP | IP | AW

• virtualJac
Webgnome schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:57:
[...]

De TS439 pro zou dat toch met gemak moeten kunnen met twonky media. De vraag is eventje welke processen er nog meer draaien ( dus via de webinterface even de resource nakijken), welke verbinding je hebt (draadloos ? ).
Bedraad netwerk. Als ik mijn PC aanzet en PS3 media server draai met de Shares van de NAS als folder dan kan ik gewoon 1080P streamen.

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/2541/processen.jpg voor processen.

CPU als ik 720P stream:

Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/2541/processen.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door virtualJac op 03-11-2011 22:00 ]

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-11 19:55
Ik ben in bezit van een qnap 259 pro en draai het programma Gallery3 voor mijn foto's. Het roteren van een foto (16 Mpixel, 4.5 MB) gaat erg langzaam (schat zo'n 15s). Is dat normaal voor een atom d525?

[ Voor 5% gewijzigd door Erwin1967 op 04-11-2011 11:53 ]

• beerse
Erwin1967 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:44:
Ik ben in bezit van een qnap 259 pro en draai het programma Gallery3 voor mijn foto's. Het roteren van een foto (16 Mpixel, 4.5 MB) gaat erg langzaam (schat zo'n 15s). Is dat normaal voor een atom d525?
Het is iets dat ik voor een x12 of x19 wel zou verwachten maar voor een x59 is dat wel langzaam. Wat is ze ondertussen nog meer aan het doen? Wat verteld memory gebruik? Wat CPU gebruik?

• Webgnome
virtualJac schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:52:
[...]

Bedraad netwerk. Als ik mijn PC aanzet en PS3 media server draai met de Shares van de NAS als folder dan kan ik gewoon 1080P streamen.

[afbeelding] voor processen.

CPU als ik 720P stream:

[afbeelding]
Welk formaat stream je naar de ps3 vanuit je nas?

Strava | AP | IP | AW

• virtualJac
Webgnome schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:41:
[...]

Welk formaat stream je naar de ps3 vanuit je nas?
Sommige zijn MKV, sommige AVI. Of bedoel je grootte? Series van 1 gig p. episode.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
virtualJac schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:05:
[...]

Sommige zijn MKV, sommige AVI. Of bedoel je grootte? Series van 1 gig p. episode.
Dat doe ik al jaren probleemloos naar diverse mediaspelers, zelfs met de TS-109. De 439 is uiteraard veel krachtiger.
Wel heb ik soms een probleem met 1 van mijn mediaspelers als ik een film op 1080 resolutie met een heel hoge bitrate afspeel, maar niet met de andere speler, dus dat moet of aan de speler liggen, of aan de netwerkconfiguratie (ik vertrouw mijn zelfgemaakte netwerkkabels niet helemaal).

• Erwin1967
beerse schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 00:54:
[...]

Het is iets dat ik voor een x12 of x19 wel zou verwachten maar voor een x59 is dat wel langzaam. Wat is ze ondertussen nog meer aan het doen? Wat verteld memory gebruik? Wat CPU gebruik?
De NAS doet verder niks. Vanuit gallery3 roteer ik een foto 90 graden. Ik heb het nog even nageteld, rond de 25s duurt het voordat de foto geroteerd weer staat weergegeven. Ondertussen zie ik wel spikes van de 4 cores (2 cores met elk 2 threads) naar 100% gaan. Er is tijdelijk wel iets meer geheugen in gebruik maar dat blijft altijd onder de 50%.
Misschien is er toch iets wat er onhandig wordt uitgevoerd vanuit de gd library (standaard bij gallery3). Optioneel is ImageMagic mogelijk, weet alleen niet of dit veel verschil zal geven.
Baal er wel een beetje van want zo foto's roteren is eigenlijk onwerkbaar en ik heb de 259 pro juist genomen om wat meer 'rekenkracht' te hebben.

Verwijderd

Zijn hier iMac gebruikers onder de Qnap bezitters?
Ik heb sinds afgelopen vrijdag voor het eerst een Imac, 27inch, erg fraai, enige wat ik nog niet onder de knie hebt is het vinden/benaderen van de QNAP TS-110 in mijn netwerk (via Wifi).
Ik heb van alles geprobeerd, QNAP voorzien van de nieuwste software maar ik krijg de QNAP op geen enkele manier zichtbaar op mijn iMac, iemand wat tips??

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:34:
Ik heb van alles geprobeerd, QNAP voorzien van de nieuwste software maar ik krijg de QNAP op geen enkele manier zichtbaar op mijn iMac, iemand wat tips??
Ik heb geen Mac, maar probeer QNAP-finder for Mac eens.

You can't be late until you show up

Verwijderd

Thanks, ik heb hem erop staan, hij vind de QNAP inderdaad niet, zou dit komen omdat ik via Wifi werk?
Misschien een firewall op de iMac??(bestaat die op een Mac?)

• doerakje
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:45:
[...]

Thanks, ik heb hem erop staan, hij vind de QNAP inderdaad niet, zou dit komen omdat ik via Wifi werk?
Misschien een firewall op de iMac??(bestaat die op een Mac?)
Lijkt me niet met Wifi te maken hebben. Lukt het wel vanaf een PC?

Geef de QNAP eens een vast ip-adres in je router en kijk of je 'm dan kunt vinden.

:? Wild guess: moet Apple Networking niet aanstaan op de QNAP?

Verwijderd

doerakje schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:56:
[...]

Lijkt me niet met Wifi te maken hebben. Lukt het wel vanaf een PC?

Geef de QNAP eens een vast ip-adres in je router en kijk of je 'm dan kunt vinden.

:? Wild guess: moet Apple Networking niet aanstaan op de QNAP?
Gevonden!!!

Thanks, dit was de oplossing!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:09
Ik gebruik nu alweer een behoorlijk tijd de TS-439. Wat ik altijd jammer heb gevonden is dat de usenet clients niet mijn volledige 120 mbit van Ziggo benutten, simpelweg vanwege te weinig CPU kracht. Hebben de huidige 4 bay systemen van QNAP ook nog dit "probleem"?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• virtualJac
drfruit schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:47:
[...]

Dat doe ik al jaren probleemloos naar diverse mediaspelers, zelfs met de TS-109. De 439 is uiteraard veel krachtiger.
Wel heb ik soms een probleem met 1 van mijn mediaspelers als ik een film op 1080 resolutie met een heel hoge bitrate afspeel, maar niet met de andere speler, dus dat moet of aan de speler liggen, of aan de netwerkconfiguratie (ik vertrouw mijn zelfgemaakte netwerkkabels niet helemaal).
Ja, zoals te lezen in m'n post maak ik geen gebruik van een mediaspeler. Als je een mediaspeler gebruikt hoef je alleen de Qnap te benaderen, zonder mediaspeler moet hij zelf rekenen. Daar is hij gewoon te sloom voor blijkbaar. Daarom is m'n Qnap weer te koop en bouw ik zelf wel wat.

Verwijderd

Ik heb 2 Qnaps 439Pro+ staan.
Het was de bedoeling dat deze via RTRR (om 23u 's avonds) synchroniseerden tussen mijn kantoor en privé woning.

Dus ik had beide Qnaps eerst in kantoor gezet, alles voor de 1e keer gesynct (lukte perfect, 1,2 terabyte) met een nieuwe job.
Daarna verhuisde ik de QnapPrivé naar privéwoning, en wijzigde het destination ip in de job van QnapKantoor (ik heb een vpn tussen beide vestigingen).

Maar als ik nu de job op "play" druk, wil hij opnieuw 1.2tb kopieren? Doe ik iets mis?

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Als je hem op rsync instelt i.p.v. RTRR, kan je Perform incremental replication aanvinken en zal hij alleen de nieuwe bestanden pakken.

beeldaandemuur

Verwijderd

KL643 schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:46:
Als je hem op rsync instelt i.p.v. RTRR, kan je Perform incremental replication aanvinken en zal hij alleen de nieuwe bestanden pakken.
Dus ik mag een nieuwe rsync job aanmaken, de desbetreffende mappen selecteren op local en remote host, en hij zal enkel de verschillen overnemen? (indien incremental)
Moet ik schrikken als hij opnieuw 1069 remanining hours zegt?

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Dat weet ik niet zeker...moet ik even testen (heb een Qnap bij mijn broer staan)

beeldaandemuur

Verwijderd

KL643 schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:45:
Dat weet ik niet zeker...moet ik even testen (heb een Qnap bij mijn broer staan)
2900 hours remaining lol.
Nuja ik wacht wel even af, kan zijn dat hij gewoon alle files checkt en pas daarna zijn effectieve upload tijd kan geven.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Volgens mij klopt die tijd niet...heb net even getest met een paar bestanden en toen gaf hij remaining 5 min aan maar hij was binnen een minuut klaar.

beeldaandemuur

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RRTR werkt niet voor wat je wilt. RRTR is voor als beide NASjes continue aanstaan en de files 'Real Time' gesynched moeten worden. Als 1 van de nasjes uit is geweest, zal hij een complete sync gaan doen en dat duurt idd tergend lang (via internet).
Jet moet idd een RSYNC job aanmaken en Incremental aanvinken. Zo heb ik het ook tussen mijn huis en mijn zusje, die kruislings werken. RRTR leek me ideaal, maar werkt in de praktijk (nog?) niet doordat hij iedere keer een volle sync wil doen als hij begint.

Verwijderd

Hij blijft op 2900+ hours staan, ondanks ik een rsync job gemaakt heb in de juiste bron en doel-mappen (waarvan 95% van de files reeds bestaan).
Hij ziet precies niet dat alle files er reeds zijn, incremental is nochtans aangevinkt als optie.

• IJsbeer
  • Niet online
Kijk het even aan. Het kan idd dat de eerste langer duurt.

Verwijderd

IJsbeer schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:04:
Kijk het even aan. Het kan idd dat de eerste langer duurt.
Het kan toch geen 2 dagen duren om enkele 100'en mb te synchroniseren met een degelijke internetconnectie. Ik heb een topic geopend op het qnap forum, hopelijk heeft er iemand een resolutie.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 20:27

RoyK

Hobby tekenaar

Zijn er middels mensen die Lion + TimeMachine op hun Qnap hebben draaien? Ik zag dat gisteren toevallig dit bericht op de site van Qnap staan:

http://www.qnap.com/nl/PressRelease_detail.asp?pr_id=251

Ik ben een paar weken helemaal op mijn plaat gegaan toen ik blind overging naar Lion en al mijn tekenwerkwerk niet meer te zien was. Ook timemachine werkte niet meer.. gelukkig heb ik alles weer naar OSX leopard kunnen herstellen. Ik durf nu niet meer naar Lion over te stappen en wacht op positieve geluiden.

Mijn portfolio op Instagram

• nosehook
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:25
Ik heb recentelijk een 412 gekocht met 4 samsung 1,5GB disks (van de compatibility list op de site).
Bij levering bleken 2 disks kapot te zijn. RMA aanvraag gedaan en de 2 disks ingestuurd, ondertussen JBOD met 2 disks gedaan.
Gisteren 2 disks (nieuw) terug gekregen, 1 disk ziet het systeem niet (net als met de eerste 2 die ik teruggestuurd heb) en de andere wordt wel gezien (kan hem formatteren en als global spare zetten), maar ik krijg bij de S.M.A.R.T. status -- te zien en ook geen info. Verder zegt smart: hard disk does not exist.
Wat is jullie advies m.b.t. RMA? beide disks of 1?

edit: Samsung belde net. Kosteloos 2 x kapotte disks ruilen en 2 x HD203WI terug. Dan heb ik dus 2 x 1,5 TB en 2 x 2 TB, kan ik dan nog wel RAID5 draaien? :S

[ Voor 12% gewijzigd door nosehook op 09-11-2011 15:53 . Reden: update samsung ]

• Webgnome
Ik wilde zojuist inloggen op mijn nas via de webinterface. Nu duurde het inloggen wel erg lang. Ik kon wel inloggen in de download center en de file manager maar daar heb je natuurlijk niks aan als je even iets wilt adminnen.

Nu heb ik de qnap gereboot via putty. En nu reageert het apparaat weer normaal MAAR als ik nu inlog via de webinterface kom ik uit op een wit scherm? Heeft iemand een idee wat dit voor probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen??

edit: Als ik inlog via https heb ik geen problemen..

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 09-11-2011 19:37 ]

Strava | AP | IP | AW

• beerse
Webgnome schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:32:
Ik wilde zojuist inloggen op mijn nas via de webinterface. Nu duurde het inloggen wel erg lang. Ik kon wel inloggen in de download center en de file manager maar daar heb je natuurlijk niks aan als je even iets wilt adminnen.

Nu heb ik de qnap gereboot via putty. En nu reageert het apparaat weer normaal MAAR als ik nu inlog via de webinterface kom ik uit op een wit scherm? Heeft iemand een idee wat dit voor probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen??

edit: Als ik inlog via https heb ik geen problemen..
Wat heb je allemaal draaien op de qnap? Zijn er mogelijk 2 'webservers' op dezelfde poort ingesteld? Zowel poort 80 als poort 8080 zijn populaire poorten. Vooral omdat https wel naar behoren werkt...

Enne, waarom niet op https blijven?

• Piet91
  • Niet online
Ik gebruik dus Sabnzb+, Couchpotato en SickBeard op m'n ts-212. Nu las ik dat het slim is om bepaalde bestanden of folders op een USB-stick te zetten, zodat de HDD's ook eens in slaapstand gaan. (Sinds dat ding hier staat heeft ie dat nooit gedaan). Weet iemand welke folders/files dat precies zijn?
Beetje noob hier, want ik had al genoeg problemen om dit überhaupt aan de praat te krijgen.

Oh en gebruikt iemand hier de NAS i.c.m. een tv. Ik heb hier een LG LW570s staan en het ene moment vind die wel de NAS (en pc's en laptops) en heel vaak ook niet. De laptop vind wel de Twonky Media Server (die eenvoudige groene interface) Ik heb gewoon Multimedia Station en UPnp Media Server aan staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 11-11-2011 15:44 ]

• Webgnome
beerse schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:45:
[...]

Wat heb je allemaal draaien op de qnap? Zijn er mogelijk 2 'webservers' op dezelfde poort ingesteld? Zowel poort 80 als poort 8080 zijn populaire poorten. Vooral omdat https wel naar behoren werkt...

Enne, waarom niet op https blijven?
Ik heb geen webservers draaien en mijn interface heb ik naar een andere port gezet ( 8091 ). Natuurlijk wil ik best op https blijven werken maar het is gewoon gek dat de gewone login geen admin console meer laat zien na een succesvolle inlog terwijl dit op https wel nog gewoon werkt.

Strava | AP | IP | AW

• doerakje
Webgnome schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:44:
[...]
Ik heb geen webservers draaien en mijn interface heb ik naar een andere port gezet ( 8091 ). Natuurlijk wil ik best op https blijven werken maar het is gewoon gek dat de gewone login geen admin console meer laat zien na een succesvolle inlog terwijl dit op https wel nog gewoon werkt.
Wat vindt je router van dat verkeer via poort 8091? Wellicht zit het probleem daar ipv in de Qnap

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:53

Len

Leeg

Misschien leuke tip in deze dagen van dure HD's.

In de aanbieding van de Mediamarkt (externe USB2 disk 2TB samsung) vond ik een normale SATA HD. Die stond ook in de lijst van compatibele HD voor mijn qnap-509 pro.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5JQRCLP9NnelNRQCSztx8e1n/thumb.png

Let op, je verspeelt wel de garantie. :)

99€ was het :)

Free Tibet

• mondriaan5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-03-2012
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:34:
Zijn hier iMac gebruikers onder de Qnap bezitters?
Ik heb sinds afgelopen vrijdag voor het eerst een Imac, 27inch, erg fraai, enige wat ik nog niet onder de knie hebt is het vinden/benaderen van de QNAP TS-110 in mijn netwerk (via Wifi).
Heb exact hetzelfde probleem. Nog vreemder: op mijn macbook pro (ook Lion) geen problemen. Met de iMac kan ik geen verbinding maken. Ik doe exact hetzelfde als op mijn MB.
Schiet mij maar lek 8

• Webgnome
doerakje schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 09:25:
[...]

Wat vindt je router van dat verkeer via poort 8091? Wellicht zit het probleem daar ipv in de Qnap
Mijn router? Ik mag toch hopen dat mijn switch het verkeer direct naar mijn nas switched ipv eerst alles via de router te gaan zitten doen. Het lijikt echt een probleem te zijn binnen de qnap. Echter kon ik , zoals verwacht, niets terug vinden in de logs over ook maar iets wat leek op een crash of iets dergelijks.

Strava | AP | IP | AW

• goedgroet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06-2023
mondriaan5 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 21:58:
[...]

Heb exact hetzelfde probleem. Nog vreemder: op mijn macbook pro (ook Lion) geen problemen. Met de iMac kan ik geen verbinding maken. Ik doe exact hetzelfde als op mijn MB.
Schiet mij maar lek 8
Ook in het bezit van een iMac,
Moet vijf maal herstarten om eindelijk verbinding te krijgen.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:54
Mijn webserver lijkt er ineens dood gegaan te zijn. Mijn sickbeard en spotweb blijken het ineens niet meer te doen. De standaard website op poort 80 werkt niet meer, maar ook niet sickbeard die op een andere poort zit. Hoe kan ik dit het beste debuggen, om de webserver weer aan de praat te krijgen? De webinterface en filemanager werkt nog wel.

Heb de NAS een paar keer geherstart en ook de apache server aan en uit gezet, maar dit mocht helaas niet baten.

Zijn er logs die ik kan nakijken waaruit het blijkt dat iets niet gestart kan worden?

EDIT:
Ik zie in de logs:
2011-11-13
4910 21:40:43 System 127.0.0.1 localhost Re-launch process [apache].

En dit staat vermeld elke 30 seconden. Hij herstart dus elke 30 seconden de apache server...

EDIT2:
Ik heb het opgelost. Blijkbaar kan he zo zijn dat als je scheduled reboots er in hebt staan dat je apache.conf corrupt kan raken. Ik kwam dit probleem op forums al tegen bij mensen uit 2009(!) Blijkbaar kan dit nog steeds voorkomen.

De oplossing was als volgt:
code:
1
2
3
# /etc/init.d/Qthttpd.sh stop
# cp /etc/default_config/apache.conf /etc/config/apache/
# /etc/init.d/Qthttpd.sh start

[ Voor 37% gewijzigd door Senaxx op 13-11-2011 23:28 ]

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:45
Vraagje aan de experts: de backup die gemaakt is op de MacBook van mijn vrouw, staat op mijn Qnap nas. Nu heeft ze haar MacBook verkocht en een Sony Vaio laptop gekocht. Hoe kan ik nu vanaf mijn iMac haar backup op de nas benaderen? Via de Finder krijg ik alleen de sparsebundle te zien die vanaf de iMac is aangemaakt. Op de nas zelf zie ik haar sparsebundle wel, maar daar is alleen de mogelijkheid om een sparsebundle te deleten. Niet om die te openen. Iemand een idee hoe ik toch bij haar backup kom??

• Len

Len

Leeg

Ik zou dit in het apple deel van het forum gaan vragen. Dit is meer een time-machine uitdaging..

Free Tibet

Verwijderd

Hallo,

ik heb een groot bestand gedownload op mijn TS-110, welke ik met geen mogelijkheid kan verwijderen van mijn QNAP, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb dit nog nooit gehad, lijkt wel of de map gelocked is.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:44

rally

Deyterra Consultancy

Heb je het al via de QNAP File manager geprobeerd (te benaderen via een Web interface)?

Ik heb het oooooit ook wel eens gehad (maar niet met een groot bestand) en na een QNAP reboot was hij wel te verwijderen.

http://www.deyterra.com

Verwijderd

@rally,

yep, heb het geprobeerd.
Zal vanavond even de qnap opnieuw opstarten, kijken of dat helpt.

• Len

Len

Leeg

Ik zit nu flink te stoeien met mijn Qnap. Ik heb een Popcorn hour met hdd. Ik wil nu een gedownloade film van mijn Qnap op mijn popcorn zetten. Helaas lukt het mij niet :S

Bij NFS geeft tie aan: No server found.
Bij MS-networking geeft mijn popcorn aan dat er geen inhoud gevonden wordt op de Qnap.

Ik heb speciaal een gebruiker aangemaakt op de qnap (nmt met pass 1234, die heb je ook nodig als je op de popcorn hour wilt komen.) en een folder geshared.

Als ik via Twonkymedia het probeer af te spelen, dan geeft de popcorn een foutmelding dat hij het bestand niet kan lezen. Ik wil dus graag dat bestand op de popcorn zelf krijgen :|

Free Tibet

• IJsbeer
  • Niet online
Wat ik gedaan heb is een RRTR / sync job aangemaakt die automatisch gedownloade spullen FTP'ed naar mijn media player. Werkt prima.

• Webgnome
Len schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:57:
Ik zit nu flink te stoeien met mijn Qnap. Ik heb een Popcorn hour met hdd. Ik wil nu een gedownloade film van mijn Qnap op mijn popcorn zetten. Helaas lukt het mij niet :S

Bij NFS geeft tie aan: No server found.
Bij MS-networking geeft mijn popcorn aan dat er geen inhoud gevonden wordt op de Qnap.

Ik heb speciaal een gebruiker aangemaakt op de qnap (nmt met pass 1234, die heb je ook nodig als je op de popcorn hour wilt komen.) en een folder geshared.

Als ik via Twonkymedia het probeer af te spelen, dan geeft de popcorn een foutmelding dat hij het bestand niet kan lezen. Ik wil dus graag dat bestand op de popcorn zelf krijgen :|
als de popcornhour ftp ondersteund kun je die misschien proberen ?

Strava | AP | IP | AW

• Len

Len

Leeg

Ja, ik ben voor de oplossing van Ijsbeer gegaan. Ik laat een aparte folder automatisch syncen met een folder op de Popcorn (via ftp).

many thnxs!

Free Tibet

Verwijderd

rally schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:45:
Heb je het al via de QNAP File manager geprobeerd (te benaderen via een Web interface)?

Ik heb het oooooit ook wel eens gehad (maar niet met een groot bestand) en na een QNAP reboot was hij wel te verwijderen.
Helaas heeft opnieuw opstarten niet geholpen, kan de map nog steeds niet verwijderen.

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:44
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:16:
[...]

Helaas heeft opnieuw opstarten niet geholpen, kan de map nog steeds niet verwijderen.
Probeer anders eens via een ftp verbinding dit te verwijderen. Op een of andere manier kan ik via ftp wel bestanden verwijderen die ik op andere manieren niet verwijderd krijg.

[ Voor 37% gewijzigd door BrandALARM op 16-11-2011 22:32 ]

• Nactive
  • Niet online
Anders kan je altijd via SSH inloggen.
Download putty, connecteren op poort 22 van je NAS.
Inloggen met je admin gegevens.

Via cd kan je naar de directory bewegen waar je bestand staat.
vervolgens 'rm -rf <bestandsnaam>' (let wel op dat je uw nas niet om zeep helpt door verkeerde bestanden / mappen te verwijderen ;-) ).

• drfruit
  • Niet online
Misschien is WinSCP hier handiger voor, met z'n grafische interface kun je eenvoudig bestandsattributen van mappen en bestanden controleren en wijzigen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb nu een vaag probleem met mijn QNAP TS-119. Of dat ding is gekeerd tot het christelijke geloof ;), of ik stuit op een vreemde bug :P

Qnap houdt rustdag?
Hij gaat dus elke dag om 9:15 aan, en vervolgens om 23:15 uit.

Maar waarom hij op zondag juist niet aan wilt gaan is mij een raadsel? Als hij op zondag niet aan is gegaan gaat hij wel weer netjes op maandagochtend aan om 9:15.

Ik heb firmware 3.5.1. maar hoe is dit mogelijk? :?
De logs melden geen vreemde dingen op diezelfde dag waardoor hij uit gegaan zou kunnen zijn, evenals op zaterdag.

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 20-11-2011 14:47 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• drfruit
  • Niet online
AW_Bos schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:36:
Ik heb nu een vaag probleem met mijn QNAP TS-119. Of dat ding is gekeerd tot het christelijke geloof ;), of ik stuit op een vreemde bug :P

[afbeelding]

Maar waarom hij op zondag juist niet aan wilt gaan is mij een raadsel? Als hij op zondag niet aan is gegaan gaat hij wel weer netjes op maandagochtend aan om 9:15.

De logs melden geen vreemde dingen op diezelfde dag waardoor hij uit gegaan zou kunnen zijn, evenals op zaterdag.
In deze firmware-versie is een bug geslopen waardoor Power Management niet werkt op zondag. Zelf had ik het nog niet gemerkt, maar ik zie nu net dat mijn TS-439 in de nacht van zaterdag op zondag niet uitschakelt, en dus ook niet op zondagochtend hoeft te starten.

Het is al diverse malen gemeld op het Qnap forum, en waarschijnlijk zal in 3.5.2 de bug zijn opgelost.

Verwijderd

Op het moment loop ik tegen het probleem aan na het eea ingesteld te hebben dat ik mijn shares wel kan benaderen en SABnzbd, SB of CP via de webinterface kan bereiken. Maar zodra ik inlog op mijn QNAP 419P II zie ik mijn raid 5 array niet onder diskmanagement, kan geen SMART status uitlezen van de disks. Ze bestaan gewoon niet!? Maar ook als ik via Access right management naar mijn shares wil gaan voor beheer dan worden ze niet weergegeven onder " shares".

Het gaat overigens om Samsung HD204UI (ecogreen) schijven die toch een maand zonder problemen hebben gedraaid. De firmware van de NAS is de meest recentste meen ik, 3.5.1 Build 1002T.

Zijn er meer personen die hier last van hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 22:40 ]

• Erikz.nl
  • Laatst online: 12-10 17:44

Erikz.nl

professioneel prutser

nosehook schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:28:

edit: Samsung belde net. Kosteloos 2 x kapotte disks ruilen en 2 x HD203WI terug. Dan heb ik dus 2 x 1,5 TB en 2 x 2 TB, kan ik dan nog wel RAID5 draaien? :S
Dat dat kan, maar op de 2TB schijven blijft dan 0,5TB onbenut.

• IJsbeer
  • Niet online
AW_Bos schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:36:

[afbeelding]

3.5.2 is uit. Ik zie dit in de change log:

[Power Management] The actual power on/off schedule was inconsistent with the user settings.
http://www.qnap.com/nl/do...pl=1&p_mn=122&d_id=108768

Maar of ze daar nu dit issue mee bedoelen... :S

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Is het beter voor de HDD en nas om hem 24uur per dag aan te laten staan? Of kan het geen kwaad om hem elke dag snachts uit te laten schakelen?

Ik wil graag elke maand een backup van bepaalde folders maken naar een externe HDD maar kan alleen vinden dat dat per week kan. Waar kan ik instellen dat hij per maand een backup maakt?

[ Voor 39% gewijzigd door Zonekill op 25-11-2011 13:06 ]

• drfruit
  • Niet online
Zonekill schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:02:
Is het beter voor de HDD en nas om hem 24uur per dag aan te laten staan? Of kan het geen kwaad om hem elke dag snachts uit te laten schakelen?
Ik schakel de 439 's nachts altijd uit omdat die meer stroom verbruikt (zitten vier Hitachi schijven van 2 TB in), maar de 109 draait al jaren dag en nacht zonder problemen, eerst met een WD schijf en nu een Samsung.
Ik wil graag elke maand een backup van bepaalde folders maken naar een externe HDD maar kan alleen vinden dat dat per week kan. Waar kan ik instellen dat hij per maand een backup maakt?
Ligt aan de methode die je gebruikt en het model van je Qnap. Met Remote Replication kun je per maand een backup maken. Op de 439 kan dat ook met External Drive, maar op de 109 niet met de huidige firmware.

• IJsbeer
  • Niet online

Waarom niet gewoon RTRR, dus 'real time'. Waarom wachten met een backup te maken?

En wat bedoel je precies met een externe HDD, echt een USB disk of een 'externe/cloud storage' (bijv FTP of andere QNAP NAS). Backup maken op een USB disk is, brandtechnisch, niet heel handig.

• Zonekill
IJsbeer schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:05:
[...]

Waarom niet gewoon RTRR, dus 'real time'. Waarom wachten met een backup te maken?

En wat bedoel je precies met een externe HDD, echt een USB disk of een 'externe/cloud storage' (bijv FTP of andere QNAP NAS). Backup maken op een USB disk is, brandtechnisch, niet heel handig.
Een USB disk bedoel ik. En waarom is dat niet handig?

• doerakje
Zonekill schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 01:30:
[...]

Een USB disk bedoel ik. En waarom is dat niet handig?
Omdat je USB-kabel niet zo lang is dat je USB-disk een brandje wel overleefd als je nas in vlammen ten ondergaat.

Komt er dus op neer dat je dan een backup maakt om je data veilig te stellen tegen technisch falen van je nas of je schijven, maar niet tegen natuurrampen ofzo. Wat dat betreft is backuppen naar de cloud o.i.d. veiliger.

• Zonekill
doerakje schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 09:32:
[...]

Omdat je USB-kabel niet zo lang is dat je USB-disk een brandje wel overleefd als je nas in vlammen ten ondergaat.

Komt er dus op neer dat je dan een backup maakt om je data veilig te stellen tegen technisch falen van je nas of je schijven, maar niet tegen natuurrampen ofzo. Wat dat betreft is backuppen naar de cloud o.i.d. veiliger.
Ja, daar heb je gelijk in.
Ja naar de cloud maar ik heb geen cloud. Ben wel aan het denken om bij mijn ouders een nas-mediaplayer te zetten. Wie weet er een relatief goedkope nas die ook meteen mediaplayer is en waar ik dus naar kan backuppen van bij mij thuis. Of kan een backup maken alleen van Qnap nas naar Qnap nas?

[ Voor 3% gewijzigd door Zonekill op 26-11-2011 12:18 ]

• Erwin1967
doerakje schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 09:32:
[...]

Ik maak af en toe een backup van mijn nas op een externe usbdisk die vervolgens buiten huis bij iemand anders bewaard wordt. Met twee van dergelijke schijven ben je best goed beschermd. Daarnaast zou ik mijn privespullen niet zo snel toevertrouwen aan een Cloud oplossing. Er zijn maar weinig bedrijven die hun security goed op orde hebben en het zou toch sneu zijn om bv je belastingopgave terug te vinden via google :+

• IJsbeer
  • Niet online
Twee QNAPjes die kruislings bij elkaar syncen werkt prima. Ik vind het een heerlijke oplossing en geen omkijken naar (geheid dat als je je backup nodig hebt, dan is het net een x aantal maanden geleden...)

Met betrekking tot mediaspelers / nas. Ik heb ook een PlayOnHD mediaspeler, op de doos staat ook een NAS functie. Dat is gewoon niets, alleen een SAMBA of FTP share en qua snelheid niet vooruit te branden. Op die manier je data backupen kan, maar lijkt me verre van ideaal. En denk eraan dat als de mediaspeler uitstaat je ook geen backups kan maken. Je bent er dus afhankelijk van dat je ouders het ding aan hebben en jouw NAS ojp dat moment een backup initieert...

Iemand trouwens een idee waarom 3.5.2 teruggetrokken is? Hij heeft een paar uur op het forum gestaan, netjes mijn nas gedupdate en later is hij van het forum gehaald.. :S

[ Voor 11% gewijzigd door IJsbeer op 28-11-2011 08:56 ]

• Hollie
  • Laatst online: 20-10 15:24
Ik heb het topic een beetje doorgelopen en ik stel de vraag toch maar voor de zekerheid. Kon niet echt een antwoord geven voor backup over internet.

Vriend en ik kopen beiden een Qnap TS-112 met een 2 TB schijf. Hij maakt een backup over internet naar mij en ik doe dat naar hem over het internet. Zodat onze bestanden veilig extern worden weggezet. Is dit een standaard functionaliteit van de Qnap TS-112? Heeft iemand ervaring?

Apple en Joppiesaus all the way

• IJsbeer
  • Niet online
Ik zou het topic wat beter doorlezen. Het staat nota bene in de post boven je nog genoemd. Zoek anders op RSYNC of RTRR.

• AW_Bos

AW_Bos

IJsbeer schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:08:
[...]

3.5.2 is uit. Ik zie dit in de change log:

[Power Management] The actual power on/off schedule was inconsistent with the user settings.
http://www.qnap.com/nl/do...pl=1&p_mn=122&d_id=108768

Maar of ze daar nu dit issue mee bedoelen... :S
Denk ik ook, alleen 3.5.2 is weer teruggetrokken, zoals ik hierboven al las.

• beerse
Daar is veel over te filosoferen. Tussen 1995 en 2001 heb ik aan een unix workstation gewerkt dat dag en nacht aan stond, geen centje pijn. Herstarten, geen probleem. Zelfs een power-off van een paar minuten voor een interne verhuizing heeft ze overleefd. Maar nadat ze na al die jaren een nacht had uit gestaan, wilde de harddisk met geen mogelijkheid meer op gang komen. Na openschroeven bleek dat de schijven in de lagers waren vast komen zitten omdat het smeermiddel was afgekoeld en uitgehard. Na de disks met een sleutel even te draaien en weer dicht te schroeven hebben ze het nog enige tijd zonder problemen gedaan. Ergo: disks uit zetten kan funest zijn.

Maar natuurlijk is energie gebruik tegenwoordig wel een issue en ook de lagers en smeermiddelen zijn veranderd. Daarom zou ik zeggen: als ze langer uit dan aan moet zijn, schakel ze dan uit. Als ze langer aan staat dan uit, dan kan je ze aan laten staan, eventueel in de zuinige mode. Zeker de zuinigere modellen (x10, x12, x19) gebruiken niet zo veel energie.

Bij shutdown en boot moet je er rekening mee houden dat de qnap dus wat achterstallig onderhoud heeft en dat dus gaat inhalen. Ook een file-system-check kan/zal langs komen en de raid wordt mogelijk herberekend. Om dat te versnellen (minuten tegen uren) kan je het beste de 'bitmap' (bij raid management) aan zetten.
Als ik er van uit ga dat je de disk direct op de usb van de qnap aansluit, adviseer ik de 'one button copy' daar voor in te richten: 's avonds de disk aansluiten en op de knop drukken, 's morgens de disk er weer uit halen en meteen wegbrengen. Als je dan de disk ergens op de zaak (in je buro) kan bewaren ben je klaar met de 'offline & offsite storage'.

• casperensylvia
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 06:40
Ik heb een probleem met de Qnap TS-219P+. Ik heb het poort nummer voor de admin pagina aangepast naar poort 80 dit terwijl de webserver ook nog actief is. Als ik nu via het IP adres probeer in te loggen kom je alleen nog maar bij de homepage van de webserver. Is er een andere manier om bij admin pagina te komen of om de poort van de webserver te wijzigen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Casper
resetknopje achterin 3 sec indrukken, dan gaat het poortnr, ipdres, firwallconfig,username, en password weer naar default.

je hebt daarna w.s. wel finder nodig om de nas weer terug te vinden.

• AW_Bos

AW_Bos

je kan via SSH toch ook apache killen? Dan zou je weer bij de adminpagina moeten kunnen komen, vermoed ik.

/etc/config/uLinux.conf aanpassen kan ook natuurlijk. Daarin staat het poortnummer.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Vanaf firmware 3.5.2.gratis 200Gb cloudstorage: http://www.marketwatch.co...e-cloud-backup-2011-11-29

Ik moet zeggen, ik heb nu een paar keer gekeken naar de website en ik snap geen drol van de gratis storage en de eventuele extra paid storage. Beetje vaag, maar als ik het goed begrijp krijg je ook cloud storage door het zelf beschikbaar stellen van opslag voor anderen.

[ Voor 63% gewijzigd door B-Bandit op 30-11-2011 09:48 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Juist, je kan 200Gb gratis opslagruimte krijgen door zelf een gedeelte van je eigen nas beschikbaar te stellen voor derden.

beeldaandemuur

• IJsbeer
  • Niet online
Dat lijkt me gelijk het risico. Jij zet je bestanden dus fysiek bij andere mensen op disk neer... Wie zegt mij hoe secure dat is...Ik zou zelf toch kiezen voor de betaalde versie van S3 of ElephantDrive.

• Nactive
  • Niet online
Als al u bestanden bij u thuis geëncrypteerd vertrekken zijn ze in theorie niet veel met uw data. (Of dit effectief gebeurt geen idee).

Ik zit eerder niet te wachten dat jan en alle man een deel van mijn hardware gebruikt, al is het maar omdat ik graag zelf controle heb hoeveel en wat gedownload / upload wordt over mijn internet lijn.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

IJsbeer schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:35:
Dat lijkt me gelijk het risico. Jij zet je bestanden dus fysiek bij andere mensen op disk neer... Wie zegt mij hoe secure dat is...Ik zou zelf toch kiezen voor de betaalde versie van S3 of ElephantDrive.
Ik zou zeggen, lees even goed op de site van symform, het zit best slim in elkaar. Je kan niet zomaar bestanden van anderen inkijken omdat je dan allemaal stukjes bij elkaar moet zien te krijgen, al die stukjes afzonderlijk decrypten. Dat is vrijwel niet te doen.
Most cloud storage vendors offer the ability to encrypt data before storing it. However, encryption is only as good as the strength of the key used. Human generated keys are too easy to break and too hard to manage. Furthermore, they make it really hard to de-duplicate data unless it is encrypted with the same key, which compromises security. Symform does better. We automatically encrypt each block of data with a unique block key. The key is a very large 256bit key generated by doing a SHA256 hash on the block itself. The block is encrypted using federally certified AES-256 encryption algorithm (Federal minimum is 128 bit encryption – 256 bit encryption is exponentially stronger). Symform automatically manages these large unique keys as part of block information in Symform Cloud Control, eliminating both the human generation and management weak links. If customers are required or desire to manage their own keys they may encrypt the files before Symform stores them in the cloud. Symform's protection ensures that even in situations where customer keys are compromised, the data will still be protected.

Furthermore, by encrypting using the hash of the block as its key, Symform is able to de-duplicate the blocks without needing to decrypt them! If the block already exists in the system, it will not need to be re-uploaded or stored - achieving storage and bandwidth efficiency without compromising any security.

Last but not the least, each encrypted block is subdivided into as many as 96 redundant fragments and these 96 fragments are stored on 96 random machines in different locations. This means that for a perpetrator to compromise the data, they need to first be able to identify these random computers, extract the fragments, and reassemble them. Then they would have to get the randomly generated 256bit key by breaking into Symform's Cloud Control to decrypt the block. They would need to repeat this process for potentially hundreds of blocks just to reassemble one file.

This is much more secure than a typical datacenter based solution, where you might be dealing with human generated keys, key management and all the encrypted data sitting in one location where a single breach compromises everything.
Van: http://www.symform.com/resilient-storage-architecture.aspx

[ Voor 66% gewijzigd door Gé Brander op 30-11-2011 13:59 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:15
Ik heb het gisteren al eens uitgeprobeerd, maar dat stukje delen van je eigen schijf werkte bij mij niet. De firewall van mijn router hield de uitgaande verbindingen tegen zo leek het.

• doerakje
Zo kan ik toch nooit de garantie krijgen dat ik 24/7 bij mijn backup in de cloud kan? Als een deel van mijn backup bij meneer A staat en een ander deel bij meneer B en misschien andere delen ook nog wel bij een paar mevrouwen, dan kan ik niets op het moment dat er één tussen zit die zijn nas uit heeft staan als ik mijn backup nodig heb.

Of zie ik dat verkeerd?

• Nactive
  • Niet online
Je hebt wel een punt doerakje. Ze zullen zullen waarschijnlijk alle data redundant opslagen (een beetje zoals raids werken) denk ik.

Stel ze maken er 90 pakketten van maar met 80 kunnen ze de data reconstrueren, Dan moet er maar 8/9 man meer online zijn.

Maar als half Europa s'nachts hun NAS uitzet zie ik het systeem dan toch weer niet meer werken ...

Verwijderd

ik heb een vraagje en ik kan zelf niet 1/2/3 het antwoord vinden.

heb een qnap 439-I en gisteren heb ik daar 4 nieuwe schijven ingezet in raid 5
na een hele nacht 'synchroniseren' lijkt alles te werken maar het groene statusledje blijft knipperen.
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/1921/qnappie.jpg

wat is er loos :?

* update : na een reboot is het gestopt 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 11:43 ]

• Piet91
  • Niet online
Ik zit nu via windows verkenner wat bestanden te knippen/plakken/verwijderen en toevoegen. Maar twonkymedia ziet die bestanden niet. Is opnieuw opstarten van NAS per se nodig?

• Erwin1967
Op mijn QNAP kreeg ik een melding dat mijn raid-1 volume een check nodig had (iets met dirty oid). Dit heb ik gedaan waarbij werd gezegd dat de services gestopt moesten worden. Allemaal uitgevoerd, echter de webservices worden niet automatisch gestart. Klopt dat en zo ja hoe start ik de services weer?
Pagina: 1 ... 18 ... 67 Laatste