Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 67 Laatste
Acties:

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Je moet is 'echo $PATH' tippen, dan krijg je alle mappen waar hij zoekt achter uitvoerbare bestanden.
Dan gewoon extractiso in die map zetten en zorgen dat het zoals hierboven staat de juiste rechten heeft.

Ale denk toch dat dit moet werken, niet zoveel Unix ervaring.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Na de Netgear RND2000, Netgear Ultra 2, Synology DS211j en QNAP ts-212 vergeleken te hebben leek mij de QNAP de beste keuze (qua prijs, leeftijd, energieverbruik en geheugen). Ook in verband met het draaien van SABnzdb, SickBeard, CouchPotato en héél misschien (hoogstwaarschijnlijk niet dus ;) ) Headphones. Maar nu heb ik nog een vraag over de schijven zelf.
Bij de pricewatch heb ik gekeken naar de voordeligste, 'groene' 5400 schijven en dan kom ik uit op deze 4, die heb ik vergeleken op de compatibility lijst op de site van QNAP.

Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS
- wordt officieel ondersteund, maar NIET aangeraden:
Note5 (WD Caviar Green & Seagate Green)
These hard disk drives have passed QNAP lab's initial verification of compatibility. However, because many users have reported unstable experience with these hard disk drives, we do not recommend using these had disk drives with QNAP products. WD10EADS-00P8B0 and WD15EADS-00P8B0 are not suggested because of slow performance and stability issues.
Western Digital Caviar Green WD20EARX
- Staat niet op de lijst van ondersteunde HDDs

Seagate Barracuda Green 5900.3
- Vreemde eend in de bijt; ene keer staat ie gewoon onder ondersteunde HDD's, andere keer onder not recommended, overigens beide keer ook weer:
Note5 (WD Caviar Green & Seagate Green)
These hard disk drives have passed QNAP lab's initial verification of compatibility. However, because many users have reported unstable experience with these hard disk drives, we do not recommend using these had disk drives with QNAP products.
Samsung EcoGreen F4EG HD204UI
- word officieel ondersteund, maar: (Linkt door naar: dit.)
To use this hard disk model with QNAP products, please back up the disk data (if any) and follow the guide below to apply the patch for improved data integrity.
Dan lijkt me logisch toch om voor de laatste te gaan? Of zijn er betere HDD's voor de ts-212 voor dezelfde prijs te krijgen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

Exirion

Gadgetfetisjist

Piet91 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:40:
Samsung EcoGreen F4EG HD204UI
- word officieel ondersteund, maar: (Linkt door naar: dit.)

[...]

Dan lijkt me logisch toch om voor de laatste te gaan? Of zijn er betere HDD's voor de ts-212 voor dezelfde prijs te krijgen?
Bijna een jaar in gebruik (RAID1) en werkt koel, stil en stabiel :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De WD green schijven zou ik voor RAID-gebruik niet aanraden; eerder in dit draadje is daar uitvoerig over gediscussieerd. Wel zou ik de Hitachi 5K300 meenemen, als je ze nog kunt krijgen. Ik heb er 4 van 2 TB in mijn TS439 zitten en het bevalt prima.

• Piet91
  • Niet online
Oke, dus de Samsung EcoGreen F4EG HD204UI is een prima keus? Die Hitachi zal ongetwijfeld goed zijn, maar die kost ook een stuk meer, en ik moet al zo strooien met geld deze dagen :/ ...

Eens even de goedkoopste combinatie van ts-212 en F4EG HD204UI vinden...
En dat lijkt deze winkel te zijn voor €300.28.

[ Voor 32% gewijzigd door Piet91 op 14-10-2011 12:25 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:02:
Oke, dus de Samsung EcoGreen F4EG HD204UI is een prima keus? Die Hitachi zal ongetwijfeld goed zijn, maar die kost ook een stuk meer, en ik moet al zo strooien met geld deze dagen :/ ...

Eens even de goedkoopste combinatie van ts-212 en F4EG HD204UI vinden...
En dat lijkt deze winkel te zijn voor €300.28.
Ik zie inderdaad dat de Hitachi's nu duurder zijn. Toen ik ze kocht waren ze ook 60 euro, maar dat krijg je als er meer vraag dan aanbod is. Kan natuurlijk over enige tijd weer anders zijn, maar als je nu iets nodig hebt heb je daar weinig aan.
Met de nieuwe firmware lijkt deze Samsung ook prima te voldoen.

• Piet91
  • Niet online
En een laatste vraag (noob I know :+ ), maar met de TS-212 zit ik de komende jaren wel gebakken?
(Voor gebruik van die download programma's, backup en streamen naar tv?)
Want €300 is voor mij op dit moment wel even een smak extra geld (zoek ook nieuwe laptop).
ik vind de 212 te weinig geheugen hebben om echt goed downloadapps te draaien. zeker als je er meerdere gelijktijdig wilt gebruiken. (sabnzbd + sickbeard bv)

dan zou ik toch wat meer investeren en een TS219P-II nemen ofzo
of een 2e hands 219p (zelfde cpu als de 212, maar dubbel zoveel geheugen)

• Piet91
  • Niet online
sl1000 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:05:
ik vind de 212 te weinig geheugen hebben om echt goed downloadapps te draaien. zeker als je er meerdere gelijktijdig wilt gebruiken. (sabnzbd + sickbeard bv)

dan zou ik toch wat meer investeren en een TS219P-II nemen ofzo
of een 2e hands 219p (zelfde cpu als de 212, maar dubbel zoveel geheugen)
Ja, maar die overstijgen m'n budget ook ver. Terwijl velen de DS211j van Synology hebben draaien met soms eens wat downloaden. De ts-212 word juist aangeraden voor als je net wat meer/beter wilt doen dan dat.
Ja, het zal niet alles super snel tegelijk kunnen draaien maar dat doe ik ook niet. Hooguit een paar keer per week een aflevering downloaden en af en toe eens een film.

EDIT: het lijkt trouwens Mycom te worden €302,99 (€2,71 'duurder' dan SWW) maar met een vestiging in de buurt; handig bij gezeur)

[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 14-10-2011 15:21 ]

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:49

KL643

beeldaandemuur

Je zou ook NZBGet kunnen draaien op de 212, loopt net wat lekkerder (volgens mij)

beeldaandemuur

• Piet91
  • Niet online
KL643 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:22:
Je zou ook NZBGet kunnen draaien op de 212, loopt net wat lekkerder (volgens mij)
Kan ook inderdaad. Schijnt qua gebruiksgemak wel minder te zijn, maar daar moet ik dan maar eens naar kijken als ik er een heb...

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10 15:36

Terrestraeon

END OF LINE

Ik heb een probleem met het printen.

Ik heb dus een Canon MP630, die ondersteund wordt, aangesloten op mijn Qnap TS-119P+.
Hij komt in de lijst als NASPR3 en wordt gedeeld. Ik zie hem op OSX dmv. Bonjour en ik vind hem in Windows. Geïnstalleerd met het Canon MP630 stuurprogramma dat ik in een lijst met stuurprogramma's kon kiezen.

Windows zegt bovendien dat de printer online is. Als ik echter een afdruk wil maken dan gebeurd er gewoon niets. De afdruktaak wordt dus doorgevoerd en je krijgt in Windows onderaan dus die afdruktaak (1 document(en) in de wachtrij voor x), bij status staat er echter niets, en de printer staat er ook maar te staan.

De NAS wilt de afdruktaak dus blijkbaar niet accepteren? Wie kan me hierbij helpen?

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Piet91 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:24:
[...]

Kan ook inderdaad. Schijnt qua gebruiksgemak wel minder te zijn, maar daar moet ik dan maar eens naar kijken als ik er een heb...
Ach...nzbtje laden en gaan met die banaan :) gebruik het al een hele tijd en ben daar zeer tevreden over.

beeldaandemuur

• Piet91
  • Niet online
Ik denk dat ik zo maar de grote knoop ga door hakken. Heb ik hem morgen in huis. :9
Veel beter spul krijg ik geloof ik niet voor €300...

• Beaves
  • Laatst online: 12:54

Beaves

Usque ad Finem

Wat is QNAP toch rommelspul, vannacht vloog disk 4 weer uit de Array en ik kreeg de disk niet meer gevonden, ook niet als ik disk verwijderde, even wachtte en weer terug deed. Omdat ik toch nog moest updaten naar de laatste versie maar even een backup gemaakt van de data en de update verricht. Na de reboot kwam keurig disk 4 weer online.

Echter, QNAP zou QNAP niet zijn als mijn RAID 5 array nu weg is :r :X Ik ben nu een recover aan het doen, maar volgens mij gaat dat lang duren met 4 x 2TB.

Echt, als ik dit had geweten had ik never nooit niet voor deze rommel gegaan :r

[edit]
Ah, ik heb weer een corrupte QNAP, want "Current firmware version: 1.0 Build 0000" is niet goed natuurlijk. Taiwanese troep :r

[ Voor 10% gewijzigd door Beaves op 15-10-2011 19:10 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Dus omdat je bagger disken hebt, (gokje, wd greens, of seagate std-dinges-003 greens) is qnap troep.. Hmmzzz..

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

sl1000 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 00:22:
Dus omdat je bagger disken hebt, (gokje, wd greens, of seagate std-dinges-003 greens) is qnap troep.. Hmmzzz..
Dezelfde disken (Seagate's) werken in een QNAP met een andere CPU wel goed, en erg vreemd dat een firmware update het probleem initieel heeft opgelost. Ook erg vreemd dat dezelfde disken in ander merk NAS wel normaal werkt.

In ieder geval kan ik opnieuw beginnen, de NAS is na een reboot helemaal niet meer bereikbaar, de QNAP finder vindt hem niet dus dat wordt een reset naar factory defaults ben ik bang.

[edit]
En ook al ligt het aan de disken, hoe verklaar je dan dat ook de firmware corrupt geraakt is? Deze staat immers op een eigen interne storage device, niet op de HDD's.

[ Voor 12% gewijzigd door Beaves op 16-10-2011 12:52 ]

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50
Nu de qnap uit-de-doos een tftp server heeft: is er al iemand bezig een dchp server op de qnap te zetten? zodat er ook echt van geboot kan worden? Mijn router kan ik niet echt overtuigen van een boot-image en om de linux box nu aan te zetten voor 1 dchp-request vind ik te veel van het goede.

Detail: de netwerk info kan de qnap netwerk info zijn, maar ook van een andere dhcp server 'geleend'. alleen de ip addressen moeten op de mac addressen gemapt worden en naar een boot-image wijzen. :)
Er zit een basis dhcp server op de qnap. maar veel is het niet. beter is het om dnsmasq via Optware te installeren en die goed te configureren.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb mijn QNAP weer in de lucht, met behoud van data! Echter, ik heb nu een RAID 5 array van 3 disken en wat ik ook doe, ik krijg de andere disk niet toegevoegd bij de RAID 5 array. Deze staat als een single disk vermeld welke niet gemount is. Ik kan deze als global spare toevoegen, maar dus niet tot de RAID 5 array. Als ik op "add disk" klik dan krijg ik wel keurig het scherm te zien, maar daar heb ik geen optie om de single disk te selecteren, op de plek staan alleen een paar stippellijntjes. Ook handmatig via de CLI krijg ik het niet voor elkaar. Kent iemand dit euvel? De output van de diverse config bestanden is in ieder geval als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
[/share/MD0_DATA] # cat /etc/mtab 
/proc /proc proc rw 0 0
none /dev/pts devpts rw,gid=5,mode=620 0 0
sysfs /sys sysfs rw 0 0
tmpfs /tmp tmpfs rw,size=32M 0 0
none /proc/bus/usb usbfs rw 0 0
/dev/sda4 /mnt/ext ext3 rw 0 0
/dev/md9 /mnt/HDA_ROOT ext3 rw 0 0
/dev/md0 /share/MD0_DATA ext4 rw,usrjquota=aquota.user,jqfmt=vfsv0,user_xattr,data=ordered,delalloc,noacl 0 0
tmpfs /.eaccelerator.tmp tmpfs rw,size=32M 0 0
[/share/MD0_DATA] # 

[/share/MD0_DATA] # cat /etc/fstab 
# /etc/fstab: static file system information.
#
# <file system> <mount pt>     <type>   <options>         <dump> <pass>
/dev/ram       /              ext2  defaults         1      1
proc        /proc          proc     defaults      0  0
none            /dev/pts        devpts  gid=5,mode=620  0       0

[/share/MD0_DATA] # cat /proc/mdstat  
Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid10] [raid6] [raid5] [raid4] 
md4 : active raid1 sdd2[2](S) sdc2[3](S) sdb2[1] sda2[0]
      530048 blocks [2/2] [UU]

md13 : active raid1 sdb4[0] sdc4[3] sdd4[2] sda4[1]
      458880 blocks [4/4] [UUUU]
      bitmap: 0/57 pages [0KB], 4KB chunk

md9 : active raid1 sda1[0] sdd1[3] sdc1[2] sdb1[1]
      530048 blocks [4/4] [UUUU]
      bitmap: 0/65 pages [0KB], 4KB chunk

md0 : active raid5 sdb3[1] sdd3[3] sdc3[2]
      5855836800 blocks level 5, 64k chunk, algorithm 2 [4/3] [_UUU]
      bitmap: 22/233 pages [88KB], 4096KB chunk

unused devices: <none>

[/share/MD0_DATA] # cat /etc/mdadm.conf 
cat: /etc/mdadm.conf: No such file or directory

[/share/MD0_DATA] # cat /etc/raidtab 
raiddev /dev/md0
    raid-level  5
    nr-raid-disks   4
    nr-spare-disks  0
    chunk-size  4
    persistent-superblock   1
    device  
    raid-disk   0
    device  /dev/sdb3
    raid-disk   1
    device  /dev/sdc3
    raid-disk   2
    device  /dev/sdd3
    raid-disk   3

Ik dacht slim te zijn door onder raid-disk 3 "dev/sda3" toe te voegen, maar na een reboot hou ik alleen nog de single disk over, niet wat ik wil :)

Beaves schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 00:27:
[...]
[edit]
En ook al ligt het aan de disken, hoe verklaar je dan dat ook de firmware corrupt geraakt is? Deze staat immers op een eigen interne storage device, niet op de HDD's.
nou nee, firmware staat in flash, config staat op de harddrives.
als je een arm based x19p+ model nas hebt, dan is er een special firmware upgrade om problemen met traag opspinnende schijven (zoals de seagate greens) op te lossen zie -> http://forum.qnap.com/vie...hp?f=160&t=47468&start=45

misschien dat je hier even naar moet downgraden en daarna weer upgraden naar de laatste versie

[ Voor 8% gewijzigd door sl1000 op 17-10-2011 16:40 ]

Beaves schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:40:
Ik heb mijn QNAP weer in de lucht, met behoud van data! Echter, ik heb nu een RAID 5 array van 3 disken en wat ik ook doe, ik krijg de andere disk niet toegevoegd bij de RAID 5 array. Deze staat als een single disk vermeld welke niet gemount is. Ik kan deze als global spare toevoegen, maar dus niet tot de RAID 5 array. Als ik op "add disk" klik dan krijg ik wel keurig het scherm te zien, maar daar heb ik geen optie om de single disk te selecteren, op de plek staan alleen een paar stippellijntjes. Ook handmatig via de CLI krijg ik het niet voor elkaar. Kent iemand dit euvel? De output van de diverse config bestanden is in ieder geval als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
[/share/MD0_DATA] # cat /proc/mdstat  
Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid10] [raid6] [raid5] [raid4] 
md4 : active raid1 sdd2[2](S) sdc2[3](S) sdb2[1] sda2[0]
      530048 blocks [2/2] [UU]

md13 : active raid1 sdb4[0] sdc4[3] sdd4[2] sda4[1]
      458880 blocks [4/4] [UUUU]
      bitmap: 0/57 pages [0KB], 4KB chunk

md9 : active raid1 sda1[0] sdd1[3] sdc1[2] sdb1[1]
      530048 blocks [4/4] [UUUU]
      bitmap: 0/65 pages [0KB], 4KB chunk

md0 : active raid5 sdb3[1] sdd3[3] sdc3[2]
      5855836800 blocks level 5, 64k chunk, algorithm 2 [4/3] [_UUU]
      bitmap: 22/233 pages [88KB], 4096KB chunk

unused devices: <none>

[/share/MD0_DATA] # cat /etc/mdadm.conf 
cat: /etc/mdadm.conf: No such file or directory

raiddev /dev/md0
    raid-level  5
    nr-raid-disks   4
    nr-spare-disks  0
    chunk-size  4
    device  
    raid-disk   0
    device  /dev/sdb3
    raid-disk   1
    device  /dev/sdc3
    raid-disk   2
    device  /dev/sdd3
    raid-disk   3

Ik dacht slim te zijn door onder raid-disk 3 "dev/sda3" toe te voegen, maar na een reboot hou ik alleen nog de single disk over, niet wat ik wil :)
/dev/sda3 mist ook in de raidset. Deze kun je toevoegen met: mdadm --manage /dev/md0 --add /dev/sda3

De config files zijn niet helemaal fris.
Raidtab moet er als volgt uitzien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
raiddev /dev/md0
    raid-level  5
    nr-raid-disks   4
    nr-spare-disks  0
    chunk-size  4
    device  
    raid-disk   0
    device  /dev/sda3
    raid-disk   1
    device  /dev/sdb3
    raid-disk   2
    device  /dev/sdc3
    raid-disk   3
    device  /dev/sdd3

en daarnaast hoor je weldegelijk een /etc/config/mdadm.conf bestand te hebben.
als deze niet bestaat. deze aanmaken met:
code:
1
echo  ARRAY /dev/md0 devices=/dev/sda3,/dev/sdb3,/dev/sdc3,/dev/sdd3 > /etc/config/mdadm.conf

zodra de raidset is uitgesynced (cat /proc/mdstat voor de voortgang), kun je de nas een reboot geven zodat ook de webservice weer snapt dat de losse drive onderdeel is van de raidset. (weet zo uit mijn hoofd niet welke service je moet herstarten voor het opnieuw inlezen van de config files, vandaar dat een reboot het ook oplost ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door sl1000 op 17-10-2011 17:03 . Reden: typo in config file ]

• Piet91
  • Niet online
Net de TS-212 besteld, met 2 2TB HDD's erbij. Zou ik morgen moeten binnenkrijgen samen met een nieuwe laptop en printer. Kan niet wachten om dat spul allemaal (goed) draaiende te hebben, met die download programma's.

Word lekker uitpakken morgen :9
Have fun, bij vragen post hier of op qnapclub.be. Gelijk even upgraden naar firmware 3.5.1 tijdens de installatie :)

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:59
Ik heb voor het eerst een schijf kapot in een 4-bay QNAP systeem. Er zaten 4x Seagate Barracuda LP ST32000542AS schijven in. Die schijf is niet meer leverbaar, dus wil ik een andere schijf plaatsen. Het geheel draait in RAID-5, dus het lijkt me dat de schijf niet kleiner mag zijn. Is een Samsung Spinpoint F4EG (HD204UI) een alternatief. Wordt officieel ondersteund, maar ik heb geen idee of het kan mixen met de andere schijven. Is 2TB altijd precies evenveel bytes of kan het soms een sectortje meer of minder zijn?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• beerse
sl1000 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:53:
Er zit een basis dhcp server op de qnap. maar veel is het niet. beter is het om dnsmasq via Optware te installeren en die goed te configureren.
Dat van die dhcp server was nieuw voor mij, ik zal het wel gemist hebben, ze zit goed verstopt op System -> Netwerk -> TCP/IP -> Interface -> Exit -> DHCPserver. Of is ze nieuw (na 3.3 of zo)?
Het is inderdaad een redelijk basale dhcp server. Het enige praktische dat ik kan verzinnen is:
- een dhcp server op de tweede, nog niet gebruikte poort
- de qnap daar een vast ip address geven, in een ander (vrij) subnet
- verwijzen naar een vaste tftp lokatie voor booten
Helaas weinig sturing mogelijk: laat je hier een (linux) installatie draaien of een image-backup-restore? Of vertel ik nu iets wat nog komen gaat?

dnsmakq ziet er wel veelbelovend uit: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=145725 . De installatie loopt in ieder geval :)

(edit: url prutswerk...)

[ Voor 15% gewijzigd door beerse op 17-10-2011 22:34 ]

BugBoy schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:49:
Ik heb voor het eerst een schijf kapot in een 4-bay QNAP systeem. Er zaten 4x Seagate Barracuda LP ST32000542AS schijven in. Die schijf is niet meer leverbaar, dus wil ik een andere schijf plaatsen. Het geheel draait in RAID-5, dus het lijkt me dat de schijf niet kleiner mag zijn. Is een Samsung Spinpoint F4EG (HD204UI) een alternatief. Wordt officieel ondersteund, maar ik heb geen idee of het kan mixen met de andere schijven. Is 2TB altijd precies evenveel bytes of kan het soms een sectortje meer of minder zijn?
een nieuwe samsung is prima. je moet wel firmware 3.3 of nieuwer draaien op je nas, zodat de samsung de juiste layout krijgt bij installatie.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:59
sl1000 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:45:
een nieuwe samsung is prima. je moet wel firmware 3.3 of nieuwer draaien op je nas, zodat de samsung de juiste layout krijgt bij installatie.
De QNAP draait de laatste firmware v3.5.1, dus dat zal geen problemen geven. Wat is er veranderd m.b.t. de layout?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Alignment van de partities op 4k boundries. Noodzakelijk voor de nodige performance bij de hd204ui en andere disken die (al dan niet intern) met 4k sectoren werken

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe ik zelf aanpassingen kan doen in Icecast geïnstalleerd vanuit de QPKG?

Ik probeer in de icecast.xml file mountpoints in te stellen voor switchen van en naar live broadcasting, maar zo nu en dan wordt het bestand overschreven met de default vanuit de QKPG en dan mag ik opnieuw beginnen.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

sl1000 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:36:
[...]

/dev/sda3 mist ook in de raidset. Deze kun je toevoegen met: mdadm --manage /dev/md0 --add /dev/sda3
Hier gaat het helaas al mis, ik krijg een "Device or resource busy" melding. Als ik kijk met mount dan zie ik wel dat er een aantal partities van sda in gebruik zijn, waaronder die waar de webinterface op draait. Als ik deze unmount met "umount -l" dan kan ik nog steeds niet de array uitbreiden?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[/mnt/ext/home/httpd/cgi-bin] # mount                                          
/proc on /proc type proc (rw)
none on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=620)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw,size=32M)
none on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
/dev/md9 on /mnt/HDA_ROOT type ext3 (rw)
/dev/md0 on /share/MD0_DATA type ext4 (rw,usrjquota=aquota.user,jqfmt=vfsv0,user_xattr,data=ordered,delalloc,noacl)
tmpfs on /.eaccelerator.tmp type tmpfs (rw,size=32M)
/dev/sda4 on /mnt/ext type ext3 (rw)

In dit overzicht stond ook nog
code:
1
/dev/sda3 on /share/HDA_DATA type ext4 (rw,usrjquota=aquota.user,jqfmt=vfsv0,user_xattr,data=ordered,delalloc,noacl)
dit komt denk ik omdat de QNAP de losse disk ziet als een extra volume en niet als een ongebruikte losse disk. Echter, als ik de disk formateer in de QNAP interface blijft dit zo.

@ Beaves: pas de andere twee files aan, en reboot de nas eens .

• beerse
Zojuist ontdekt: https://www.backify.com/: 500 GB (vijf honderd gigabyte) opslag op het internet. Helaas, het gratis account is maar voor 1 computer. Mijn idee: De qnap. Maar helaas, alleen msWindhoos en appel software... Of heeft iemand anders een idee?

• Piet91
  • Niet online
Even een vraagje, ik ben nu bezig met de installatie van de TS-212, heb er dus 2TB schijven in.
Ik wil gewoon de volle 4TB gebruiken; belangrijke bestanden staan op de pc's/laptops zelf, daar wordt op de NAS een backup van gemaakt. Dus het staat al op 2 schijven dan. Genoeg veiligheid voor mij.
Het grootste deel van de schijven zal gebruikt worden voor films en foto's.

Nu kan ik kiezen bij schijfconfiguratie: Geen schijfconfiguratie instellen, Enkele schijf, RAID1, JBOD en Raid 0. Ook kan ik kiezen bij bestandssysteem voor EXT3 en EXT4.

Moet ik het dus voor mij op JBOD of Enkele schijf zetten? En verder gewoon op EXT4 laten?

EDIT; na wat gezocht te hebben kwam ik dit tegen:
Single Disk Volume
Each hard drive is used as a standalone disk. If a hard drive is damaged, all the data will be lost.
JBOD (Just a bunch of disks) JBOD is a collection of hard drive that does not offer any RAID protection. The data are written to the physical disks sequentially. The total storage capacity is equal to the sum of the capacity of all member hard drives.

Heb ik het goed als ik zeg dat bij Enkele schijf je dus straks twee schijven 'ziet', en bij JBOD een grote schijf van (ong) 4TB? Dan lijkt me JBOD met EXT4 toch het beste/handigste?

EDIT #2: heb maar JBOD gedaan. Meerdere schijven lijkt me niet echt handig/overzichtelijk. Ook niet voor mijn gebruik.

[ Voor 60% gewijzigd door Piet91 op 19-10-2011 17:13 ]

• nosehook
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:25
Ik heb een vraag m.b.t. een QNAP TS-412 met 4x Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB, zojuist binnen gekregen.
Ik heb vanochtend alles geinstalleerd en nu een probleem:
Het systeem geeft een read/write error op disk 1 en SMART zegt status GOOD.
Het systeem was in 30 minuten klaar en geeft aan geen drive te hebben, ik kan niks installeren en niks kopieren etc.
Formatteren lukt niet en raid 5 proberen aan te maken met maar 3 disks wil die ook niet.
Wat doe ik fout en hoe kan ik het probleem oplossen? Ik dacht dat degraded RAID 5 mogelijk moest zijn.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20
nosehook schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:56:
Ik heb een vraag m.b.t. een QNAP TS-412 met 4x Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB, zojuist binnen gekregen.
Ik heb vanochtend alles geinstalleerd en nu een probleem:
Het systeem geeft een read/write error op disk 1 en SMART zegt status GOOD.
Het systeem was in 30 minuten klaar en geeft aan geen drive te hebben, ik kan niks installeren en niks kopieren etc.
Formatteren lukt niet en raid 5 proberen aan te maken met maar 3 disks wil die ook niet.
Wat doe ik fout en hoe kan ik het probleem oplossen? Ik dacht dat degraded RAID 5 mogelijk moest zijn.
Als je de hd in/aan je pc hangt en dan eens kijkt of er bad sectors op zitten?

Strava | AP | IP | AW

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Klopt het dat de JAVA Environment en de SP3 Media Server niet op de 119-TS kan draaien?
Bij de downloadlink staan deze vermeld:

[TS-x39/ x59/ 509/ 809/ 809U-RP/ SS-x39/ x59 Pro+/ x59 ProII/ TS-x79 Series]
Een ARM-processor dus...

Mocht ik hem installeren, welke risico's heb ik dan?

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 19-10-2011 16:37 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Gaat niet lukken, anders had er wel een ARM installatie bijgestaan.

beeldaandemuur

• nosehook
Webgnome schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:28:
[...]

Als je de hd in/aan je pc hangt en dan eens kijkt of er bad sectors op zitten?
Heb alleen een laptop en geen extra controllers/kabels, wel sector checker met QNAP geprobeerd, wil ie niet doen...

• Piet91
  • Niet online
Oke, de hele rattenplan geïnstalleerd (SABnzbd, Sickbeard, Couchpotato). Nu zit ik te prutsen met het instellen van die programma's. Mijn kennis op het gebied van nieuwsgroepen is 0.
Bij SABnzbd probeer ik de gegevens in te vullen (host, port e.d.) en daar stuit ik op een probleem; we zitten bij Solcon en na wat google werk kwam ik erachter dat dit niet/nauwelijks gaat werken.

Ook kwam ik erachter (zoals gezegd, 0 ervaring) dat nieuwsgroepen niet gratis zijn.
Met dit alles, wat raden jullie aan om te doen? Valt het tóch nog met Solcon te werken, of iets anders doen?

Is er sowieso een soort van idiot proof handleiding om dit alles in te stellen? Zoals welke adressen te gebruiken e.d.?

[ Voor 209% gewijzigd door Piet91 op 19-10-2011 20:41 ]

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:04
Piet91 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:18:
Oke, de hele rattenplan geïnstalleerd (SABnzbd, Sickbeard, Couchpotato). Nu zit ik te prutsen met het instellen van die programma's. Mijn kennis op het gebied van nieuwsgroepen is 0.
Bij SABnzbd probeer ik de gegevens in te vullen (host, port e.d.) en daar stuit ik op een probleem; we zitten bij Solcon en na wat google werk kwam ik erachter dat dit niet/nauwelijks gaat werken.

Ook kwam ik erachter (zoals gezegd, 0 ervaring) dat nieuwsgroepen niet gratis zijn.
Met dit alles, wat raden jullie aan om te doen? Valt het tóch nog met Solcon te werken, of iets anders doen?

Is er sowieso een soort van idiot proof handleiding om dit alles in te stellen? Zoals welke adressen te gebruiken e.d.?
Solcon ken ik niet, maar ik verwacht dat een payserver vele malen beter is.
Hier en hier kun je heel veel info vinden over nieuwsgroepen en aanverwante zaken.

You can't be late until you show up

• Piet91
  • Niet online
doerakje schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:26:
[...]

Solcon ken ik niet, maar ik verwacht dat een payserver vele malen beter is.
Hier en hier kun je heel veel info vinden over nieuwsgroepen en aanverwante zaken.
Thanks. Tja, solcon heeft beperkingen op dit gebied gemaakt lees ik. Overstappen naar andere provider zie ik nog niet gebeuren (mail van provider wordt gebruikt). Dan maar kijken welke payserver geschikt is voor mij.
Nog voorkeuren hier voor een goede, voor laag(!) bedrag?

Nooit geweten dat nieuwsgroepen betaald zijn. Dacht dat het gewoon gratis was, jammer ;( ...

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 19-10-2011 23:16 ]

Verwijderd

Piet91 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:13:
[...]

Thanks. Tja, solcon heeft beperkingen op dit gebied gemaakt lees ik. Overstappen naar andere provider zie ik nog niet gebeuren (mail van provider wordt gebruikt). Dan maar kijken welke payserver geschikt is voor mij.
Nog voorkeuren hier voor een goede, voor laag(!) bedrag?

Nooit geweten dat nieuwsgroepen betaald zijn. Dacht dat het gewoon gratis was, jammer ;( ...
Some heeft een provider eigen nieuwsgroepen die gratis bij je internet abbo zitten.
Over nieuwsgroepen zal er vast een ander topic zijn, maar zelf gebruikt ik Hitnews en ik ben erg tevreden.

• nosehook
Ik heb gisterenavond omdat ik de QNAP niet meer kon benaderen via de webinterface en er nog niks op stond gereset met de power en achterop voor 10 seconden.
met Qfind het apparaat weer gevonden en opnieuw door de initiele setup gegaan.
Bij Item 6 gaat het apparaat bezig met de drives, gisterenavond 0000 was ie bij 99% met bij disk 2 een rode LED.

Vonochtend om 1000 was ie nog steeds bij 99% met rode LED en ik kan hem niet meer benaderen. Systeem rereboot, webinterface doet het niet.

Wat is het probleem? Foute kast en terug naar leverancier?

• AW_Bos

AW_Bos

KL643 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:07:
Gaat niet lukken, anders had er wel een ARM installatie bijgestaan.
Wat zijn de consequenties anders? Of gaat de installatie niet verder.?

• KL643

KL643

beeldaandemuur

De installatie zal mislukken neem ik aan (ben zelf zo slim om het niet te proberen).

beeldaandemuur

• Piet91
  • Niet online
Zijn hier ook mensen die Sabnzbd+, Sick Beard en Couch Potato hebben geïnstalleerd op (bij voorkeur) de ts-212?

Een film lijkt hij te downloaden via Couch Potato (zie pas rond 01:00 of dat gelukt is, of hij moet het dan nog verwerken natuurlijk). Maar series lijkt nog niet te doen.
Ik gebruik overigens nu sunnyusenet.com en nzb.su.

Hier de beide logs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2011-10-20 16:27:08.070342 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
 2011-10-20 17:27:09.073762 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Unknown error given from NZB.su: Missing parameter
 2011-10-20 17:27:09.075962 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Your authentication info for NZB.su is incorrect, check your config
 2011-10-20 17:27:09.695601 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
 2011-10-20 17:32:38.684455 SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Error parsing date from Newzbin RSS feed: 'NoneType' object has no attribute 'read'
 2011-10-20 17:32:49.756671 SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''
 2011-10-20 17:32:54.776764 SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''
 2011-10-20 17:32:59.796459 SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''
 2011-10-20 17:33:04.817465 SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
Oct-20 21:31:49 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 21:31:28 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZB.su cache and updating with new information
Oct-20 21:31:20 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 21:31:20 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 21:31:20 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 20:58:03 INFO     CP Server Thread-10 :: Changed TV download folder to /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard 
Oct-20 20:49:10 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 20:39:10 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 20:31:19 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 20:31:18 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 20:31:18 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 20:31:18 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 20:31:16 INFO     CP Server Thread-7 :: Search forced
Oct-20 20:31:10 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 20:31:09 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 20:31:09 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 20:31:09 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 20:31:08 INFO     CP Server Thread-7 :: Search forced
Oct-20 20:29:09 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 20:27:34 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 20:27:13 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZB.su cache and updating with new information
Oct-20 20:27:10 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 20:27:10 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 20:27:10 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 20:19:09 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 20:09:09 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 19:59:08 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 19:49:08 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 19:39:07 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 19:29:07 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 19:27:50 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 19:27:28 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZB.su cache and updating with new information
Oct-20 19:27:25 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 19:27:25 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 19:27:24 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 19:27:19 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''
Oct-20 19:27:19 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Sending NZB to SABnzbd
Oct-20 19:27:14 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''
Oct-20 19:27:14 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Sending NZB to SABnzbd
Oct-20 19:27:09 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''
Oct-20 19:27:09 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Sending NZB to SABnzbd
Oct-20 19:27:04 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''
Oct-20 19:27:04 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Sending NZB to SABnzbd
Oct-20 19:26:59 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''
Oct-20 19:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Sending NZB to SABnzbd
Oct-20 19:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E05.720p.HDTV.x264-ORENJI is HD TV
Oct-20 19:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E04.720p.HDTV.x264-IMMERSE is HD TV
Oct-20 19:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E04.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-TrollololBlue is 720p WEB-DL
Oct-20 19:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E03.720p.HDTV.x264-IMMERSE is HD TV
Oct-20 19:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E02.720p.HDTV.x264-ORENJI is HD TV
Oct-20 19:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E01.720p.HDTV.x264-IMMERSE is HD TV
Oct-20 19:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E01.REPACK.720p.HDTV.x264-IMMERSE is HD TV
Oct-20 19:26:58 INFO     CHECKVERSION :: No update needed
Oct-20 19:26:54 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Searching for stuff we need from Two and a Half Men season 9
Oct-20 19:26:54 INFO     BACKLOG :: Seeing if we need any episodes from Two and a Half Men season 9
Oct-20 19:26:54 INFO     BACKLOG :: Running limited backlog on recently missed episodes only
Oct-20 19:26:52 INFO     CHECKVERSION :: Checking if git needs an update
Oct-20 19:19:06 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 19:09:05 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 18:59:04 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 18:49:04 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 18:39:03 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 18:29:02 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 18:27:27 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 18:27:08 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZB.su cache and updating with new information
Oct-20 18:27:06 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 18:27:06 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 18:27:06 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 18:19:01 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir  doesn't exist
Oct-20 18:09:00 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir ../../video/Series is relative (and probably not what you really want to process)
Oct-20 17:58:59 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir ../../video/Series is relative (and probably not what you really want to process)
Oct-20 17:48:58 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir ../../video/Series is relative (and probably not what you really want to process)
Oct-20 17:38:57 ERROR    POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir ../../video/Series is relative (and probably not what you really want to process)
Oct-20 17:36:06 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Sleeping 10 seconds to respect NZBMatrix's rules
Oct-20 17:36:06 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Error parsing date from Newzbin RSS feed: 'NoneType' object has no attribute 'read'
Oct-20 17:35:32 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Searching for stuff we need from Two and a Half Men season 0
Oct-20 17:35:29 INFO     CP Server Thread-4 :: Seeing if we need any episodes from Two and a Half Men season 0
Oct-20 17:35:29 INFO     CP Server Thread-4 :: Sending backlog for Two and a Half Men season 0 because some eps were set to wanted
Oct-20 17:33:09 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''
Oct-20 17:33:09 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Sending NZB to SABnzbd
Oct-20 17:33:04 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''
Oct-20 17:33:04 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Sending NZB to SABnzbd
Oct-20 17:32:59 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''
Oct-20 17:32:59 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Sending NZB to SABnzbd
Oct-20 17:32:54 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''
Oct-20 17:32:54 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Sending NZB to SABnzbd
Oct-20 17:32:49 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Sending NZB to SABnzbd
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E05.720p.HDTV.x264-ORENJI is HD TV
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E05.720p.HDTV.x264-ORENJI is HD TV
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E04.720p.HDTV.x264-IMMERSE is HD TV
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E04.720p.WEB.DL.DD5.1.H.264-TrollololBlue is 720p WEB-DL
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E04.720p.HDTV.x264-IMMERSE is HD TV
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E04.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-TrollololBlue is 720p WEB-DL
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E03.720p.HDTV.x264-IMMERSE is HD TV
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E03.Big.Girls.Don't.Throw.Food.720p.WEB.DL.DD5.1.H-264 is 720p WEB-DL
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E03.720p.HDTV.x264-IMMERSE is HD TV
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E02.720p.HDTV.x264-ORENJI is HD TV
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E02.720p.WEB.DL.DD5.1.H-264 is 720p WEB-DL
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E02.720p.HDTV.x264-ORENJI is HD TV
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E01.720p.HDTV.x264-IMMERSE is HD TV
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E01.REPACK.720p.HDTV.x264-IMMERSE is HD TV
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E01.Nice.to.Meet.You,.Walden.Schmidt.720p.WEB.DL.DD5.1.H.264-TB is 720p WEB-DL
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E01.720p.HDTV.x264-IMMERSE is HD TV
Oct-20 17:32:49 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Quality of Two.and.a.Half.Men.S09E01.REPACK.720p.HDTV.x264-IMMERSE is HD TV
Oct-20 17:32:38 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Sleeping 10 seconds to respect NZBMatrix's rules
Oct-20 17:32:38 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Error parsing date from Newzbin RSS feed: 'NoneType' object has no attribute 'read'
Oct-20 17:32:36 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Searching for stuff we need from Two and a Half Men season 9
Oct-20 17:32:34 INFO     CP Server Thread-2 :: Seeing if we need any episodes from Two and a Half Men season 9
Oct-20 17:32:34 INFO     CP Server Thread-2 :: Sending backlog for Two and a Half Men season 9 because some eps were set to wanted
Oct-20 17:31:58 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: Done cache check
Oct-20 17:31:52 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: Copying from /Qmultimedia/Two and a Half Men/folder.jpg to /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/images/72227.poster.jpg
Oct-20 17:31:52 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: Image cache dir didn't exist, creating it at /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/images
Oct-20 17:31:52 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: Checking & filling cache for show Two and a Half Men
Oct-20 17:31:52 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: 72227: Writing NFOs for all episodes
Oct-20 17:31:52 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: Writing show nfo file to /Qmultimedia/Two and a Half Men/series.xml
Oct-20 17:31:48 INFO     CP Server Thread-9 :: Changed TV download folder to ../../video/Series
Oct-20 17:31:46 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: Setting TVRage Show Name for Two and a Half Men to Two and a Half Men
Oct-20 17:31:46 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: Setting TVRage ID for Two and a Half Men to 6454
Oct-20 17:31:45 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: Checking the first episode of each season to see if the air dates match between TVDB and TVRage
Oct-20 17:27:55 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 17:27:29 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 17:27:10 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 17:27:09 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 17:27:09 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 17:27:09 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Your authentication info for NZB.su is incorrect, check your config
Oct-20 17:27:09 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Unknown error given from NZB.su: Missing parameter
Oct-20 17:27:09 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZB.su cache and updating with new information
Oct-20 17:27:07 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 17:27:07 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 17:27:07 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 17:26:33 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: 72227: Loading all episodes from theTVDB...
Oct-20 17:26:32 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: 72227: Loading all episodes from the show directory /Qmultimedia/Two and a Half Men
Oct-20 17:26:30 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: 72227: Loading show info from theTVDB
Oct-20 17:26:30 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: 72227: Unable to find the show in the database
Oct-20 17:26:30 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: 72227: Loading show info from database
Oct-20 17:26:27 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: TVDB: {'apikey': '9DAF49C96CBF8DAC', 'cache_dir': '/share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cache/tvdb', 'http_proxy': None, 'cache': True, 'language': u'en'}
Oct-20 17:26:27 INFO     SHOWQUEUE-ADD :: Starting to add show /Qmultimedia/Two and a Half Men
Oct-20 17:23:27 INFO     CP Server Thread-10 :: Warning: Couldn't contact XBMC HTTP server at : no host given
Oct-20 17:23:16 INFO     CP Server Thread-4 :: Warning: Couldn't contact XBMC HTTP server at : no host given
Oct-20 16:27:31 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 16:27:16 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 16:27:08 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 16:27:08 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 16:27:08 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 16:27:07 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 16:27:07 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 16:27:07 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 15:27:42 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 15:27:28 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 15:27:19 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 15:27:19 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 15:27:19 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 15:27:07 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 15:27:07 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 15:27:07 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 14:27:39 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 14:27:24 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 14:27:15 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 14:27:14 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 14:27:14 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 14:27:05 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 14:27:05 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 14:27:05 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 13:27:30 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 13:27:14 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 13:27:06 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 13:27:06 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 13:27:06 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 13:27:05 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 13:27:05 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 13:27:05 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 12:27:29 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 12:27:14 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 12:27:06 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 12:27:06 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 12:27:06 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 12:27:05 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 12:27:05 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 12:27:05 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 11:27:26 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 11:27:11 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 11:27:04 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 11:27:03 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 11:27:03 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 11:27:03 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 11:27:02 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 11:27:02 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 10:27:26 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 10:27:12 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 10:27:04 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 10:27:03 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 10:27:03 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 10:27:03 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 10:27:03 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 10:27:03 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 09:27:27 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 09:27:12 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 09:27:04 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 09:27:04 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 09:27:04 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 09:27:03 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 09:27:03 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 09:27:03 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 08:27:24 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 08:27:09 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 08:27:02 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 08:27:01 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 08:27:01 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 08:27:00 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 08:27:00 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 08:27:00 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 07:27:25 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 07:27:10 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 07:27:02 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 07:27:01 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 07:27:01 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 07:27:01 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 07:27:01 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 07:27:01 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 07:26:53 INFO     CHECKVERSION :: No update needed
Oct-20 07:26:53 INFO     BACKLOG :: Running limited backlog on recently missed episodes only
Oct-20 07:26:52 INFO     CHECKVERSION :: Checking if git needs an update
Oct-20 06:27:25 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 06:27:11 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 06:27:02 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 06:27:02 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 06:27:02 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 06:27:01 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 06:27:01 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 06:27:01 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 05:27:23 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 05:27:08 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 05:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 05:26:59 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 05:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 05:26:58 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 05:26:58 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 05:26:58 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 04:27:22 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 04:27:08 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 04:27:00 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 04:26:59 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 04:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 04:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 04:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 04:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 03:27:24 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 03:27:09 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 03:27:00 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 03:26:59 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 03:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 03:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 03:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 03:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 03:26:57 INFO     SHOWUPDATER :: Doing full update on all shows
Oct-20 02:27:23 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 02:27:09 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 02:27:00 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 02:27:00 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 02:27:00 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 02:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 02:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 02:26:59 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 01:27:21 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 01:27:07 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 01:27:06 INFO     FINDPROPERS :: Searching for any new PROPER releases from Womble's Index
Oct-20 01:26:57 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 01:26:57 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 01:26:57 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 01:26:56 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 01:26:56 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 01:26:56 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-20 01:26:55 INFO     FINDPROPERS :: Sleeping 10 seconds to respect NZBMatrix's rules
Oct-20 01:26:55 INFO     FINDPROPERS :: Searching for any new PROPER releases from NZBMatrix
Oct-20 01:26:55 INFO     FINDPROPERS :: Searching for any new PROPER releases from Newzbin
Oct-20 01:26:55 INFO     FINDPROPERS :: Beginning the search for new propers
Oct-20 00:27:22 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-20 00:27:06 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-20 00:26:58 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-20 00:26:57 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-20 00:26:57 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-20 00:26:57 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-20 00:26:57 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-20 00:26:57 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-19 23:27:20 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-19 23:27:06 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-19 23:26:58 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-19 23:26:57 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-19 23:26:57 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-19 23:26:57 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-19 23:26:57 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-19 23:26:57 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-19 22:27:18 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-19 22:27:03 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-19 22:26:55 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-19 22:26:55 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-19 22:26:55 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-19 22:26:54 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-19 22:26:54 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-19 22:26:54 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-19 21:27:17 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-19 21:27:03 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-19 21:26:56 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-19 21:26:55 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-19 21:26:55 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-19 21:26:54 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-19 21:26:54 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-19 21:26:54 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-19 20:27:18 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-19 20:27:04 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-19 20:26:56 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-19 20:26:55 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-19 20:26:55 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-19 20:26:55 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-19 20:26:55 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-19 20:26:55 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-19 19:27:48 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-19 19:27:30 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-19 19:27:05 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Oct-19 19:27:00 ERROR    SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Authentication error: Invalid Newzbin username/password
Oct-19 19:27:00 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Newzbin cache and updating with new information
Oct-19 19:26:55 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-19 19:26:55 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-19 19:26:55 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Oct-19 19:26:53 INFO     CHECKVERSION :: No update needed
Oct-19 19:26:52 INFO     CHECKVERSION :: Checking if git needs an update
Oct-19 19:26:52 INFO     MAIN :: Loading initial show list
Oct-19 19:26:52 INFO     MAIN :: Starting Sick Beard on http://localhost:7071
Oct-19 19:26:52 INFO     MAIN :: No duplicate episode, check passed
Oct-19 19:26:51 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Add Scene Name Cache
Oct-19 19:26:51 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Add Scene Exceptions
Oct-19 19:26:51 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Initial Schema
Oct-19 19:26:51 INFO     MAIN :: Checking database structure...
Oct-19 19:26:51 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Fix Air By Date Setting
Oct-19 19:26:51 INFO     MAIN :: Provider Newzbin is enabled, enabling NZBs in the upgrade
Oct-19 19:26:51 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Set Nzb Torrent Settings
Oct-19 19:26:51 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Populate Root Dirs
Oct-19 19:26:51 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Add Lang
Oct-19 19:26:50 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Fix Sab Host
Oct-19 19:26:50 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Change Sab Config From Ip To Host
Oct-19 19:26:50 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Add Air By Date Option
Oct-19 19:26:50 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Upgrade History For Generic Providers
Oct-19 19:26:50 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Drop Old History Table
Oct-19 19:26:50 INFO     MAIN :: Database upgrade required: New Quality Settings
Oct-19 19:26:49 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Numeric Providers
Oct-19 19:26:49 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Add Airdate Index
Oct-19 19:26:49 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Add Tvr Name
Oct-19 19:26:49 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Add Tvr Id
Oct-19 19:26:48 INFO     MAIN :: Database upgrade required: Initial Schema
Oct-19 19:26:48 INFO     MAIN :: Checking database structure...

Verder ziet onze tv ook alleen maar een map 'photo's, verder niets.

• AW_Bos

AW_Bos

Heb je überhaupt al je log eens bekeken? Ik zie er toch wat zaken instaan die je zeker kan en mag controleren.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou, schiet mij maar lek. Ik dacht na de laatste update eindelijk van grote bugs verlost te zijn, maar ik ontdek net bij toeval dat de uptime maar 19 uur was terwijl ie al dagen draait. In de logs zie ik nu dat m'n TS-219P+ elke nacht om _ongeveer_ 5 uur reboot en dan zeurt dat het filesystem niet clean is zodra ie weer opstart. Wat is dit nou weer? :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Piet91
  • Niet online
AW_Bos schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:57:
Heb je überhaupt al je log eens bekeken? Ik zie er toch wat zaken instaan die je zeker kan en mag controleren.
Zeker, ben ook aan het googlen geweest want ik ben een beginner hiermee (zowel met NAS als met nieuwsgroepen e.d.). Het is ook qua instellingen e.d. waar zoveel verkeerde instellingen gemaakt kunnen worden. Misschien was hier iemand die instellingen o.i.d. weet waarmee het configureren eigenlijk 'idiot proof'' is, zoals bij Synology is daar veel over te vinden, QNAP stuk minder/niets....

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Invalid sabhost en Invalid sabhost, nonnumeric port zijn toch wel erg duidelijke meldingen. Je hebt het poortnummer waar sabnzbd op draait niet opgegeven in de configs.

POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir doesn't exist
Lijkt me ook erg duidelijk, je hebt helemaal niets opgegeven wat betreft sabnzbd lijkt het wel. sickbeard/couchpotato moeten weten waar sabnzbd gedownloade shows en films heen doet.

En om de volgende paste van een log voor te zijn:
Geef sickbeard en couchpotato in sabnzbd hun eigen categorie en geef ze ook een eigen 'eindbestemming' voor gedownloade files, en geeft deze categorie en eindbestemmingen dus ook op in e programma's zelf.

• midyatmaster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:40
Ik ben van plan om binnen kort een NAS te halen. Het gaat waarschijnlijk de TS-439 Pro II+ worden. Nou zie ik dat deze al bijna een jaar op de markt is (eerste prijsvermelding was: dinsdag 23 november 2010). Waar ik bang voor ben is dat er op korte termijn een opvolger komt. Al heeft dit model al een Pro, II en een + als upgrade gekregen, dus veel tekens valt er denk ik niet achter te zetten. Verder zou een upgrade gevonden kunnen worden in de x59 serie. Immers een upgrade zou kunnen bestaan uit USB 3.0 ipv USB 2.0, SATA 600 ipv SATA 300 en een snelle CPU, en dat zit je dus op de X59 serie. Maar goed, je weet het nooit.

Op het forum van qnap wordt deze vraag ook gestelt, maar er is niet op gereageerd.

• Piet91
  • Niet online
Mar2zz schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:45:
Invalid sabhost en Invalid sabhost, nonnumeric port zijn toch wel erg duidelijke meldingen. Je hebt het poortnummer waar sabnzbd op draait niet opgegeven in de configs.

POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir doesn't exist
Lijkt me ook erg duidelijk, je hebt helemaal niets opgegeven wat betreft sabnzbd lijkt het wel. sickbeard/couchpotato moeten weten waar sabnzbd gedownloade shows en films heen doet.

En om de volgende paste van een log voor te zijn:
Geef sickbeard en couchpotato in sabnzbd hun eigen categorie en geef ze ook een eigen 'eindbestemming' voor gedownloade files, en geeft deze categorie en eindbestemmingen dus ook op in e programma's zelf.
Dankje! Die dingen nog eens goed bekeken o.a. aan de hand van wat internetbronnen.
SickBeard wilde niet meer opstarten nadat ik wat instellingen had verwijderd net, dus heb ik maar opnieuw geïnstalleerd. Het lijkt nu iets beter te werken, maar alleen nog dit bericht:
Oct-21 14:35:10 ERROR SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Invalid SAB host, check your config: nonnumeric port: ''
Oct-21 14:35:10 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-72227 :: Sending NZB to SABnzbd
Bij SABnzbd staat onder instellen -> algemeen -> poort op 8800.
Bij SickBear staat onder Config -> Search Settings -> NZB search -> SABnzbd URL op "http://localhost:8800/".
Verder geeft hij geen fouten meer (geloof ik). Waar moet ik dit nog meer op instellen?
Oct-21 17:00:10 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Oct-21 16:59:55 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZB.su cache and updating with new information
Oct-21 16:59:38 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Oct-21 16:59:38 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Oct-21 16:59:38 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Oct-21 16:59:38 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Dit is opzich wel normaal trouwens?

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 21-10-2011 17:27 ]

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:04
Vraagje: Ik ben van plan een TS412 te kopen met 3 samsung F4 2tb (204ui) disken

Nu ben ik van plan data die ik nu nog op een single samsung 2TB F3 HD203WI hen staan naar de NAS te kopieren en dan de RAID 5 extenden met de F3 disk die ik dan over heb.

Gaat dit zo lukken en hoeveel risico loop ik dat het fout gaat en ik alle data kwijt ben? (en ja ik weet dat ik backups kan en moet maken maar het is geen cruciale data alleen veel werk om weer bij elkaar te harken. Wil gewoon graag weten of ik dit redelijk veilig kan doen)

[ Voor 6% gewijzigd door Dracula op 21-10-2011 17:53 ]

midyatmaster schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:10:
Ik ben van plan om binnen kort een NAS te halen. Het gaat waarschijnlijk de TS-439 Pro II+ worden. Nou zie ik dat deze al bijna een jaar op de markt is (eerste prijsvermelding was: dinsdag 23 november 2010). Waar ik bang voor ben is dat er op korte termijn een opvolger komt. Al heeft dit model al een Pro, II en een + als upgrade gekregen, dus veel tekens valt er denk ik niet achter te zetten. Verder zou een upgrade gevonden kunnen worden in de x59 serie. Immers een upgrade zou kunnen bestaan uit USB 3.0 ipv USB 2.0, SATA 600 ipv SATA 300 en een snelle CPU, en dat zit je dus op de X59 serie. Maar goed, je weet het nooit.

Op het forum van qnap wordt deze vraag ook gestelt, maar er is niet op gereageerd.
Tsja, het blijft gissen. maar bedenk eens, wanneer worden de nieuwe cedar trail atom cpu's beschikbaar ;)
Dracula schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:52:
Vraagje: Ik ben van plan een TS412 te kopen met 3 samsung F4 2tb (204ui) disken

Nu ben ik van plan data die ik nu nog op een single samsung 2TB F3 HD203WI hen staan naar de NAS te kopieren en dan de RAID 5 extenden met de F3 disk die ik dan over heb.

Gaat dit zo lukken en hoeveel risico loop ik dat het fout gaat en ik alle data kwijt ben? (en ja ik weet dat ik backups kan en moet maken maar het is geen cruciale data alleen veel werk om weer bij elkaar te harken. Wil gewoon graag weten of ik dit redelijk veilig kan doen)
't kan zonder problemen, al mix je dan wel advanced 4k schijven met een ouder type. technisch geen probleem. gevoelsmatig zit me dat alleen niet helemaal prettig. geen idee waarom.

je kunt 'm ook los van je raid-5 houden en gebruiken als disk voor downloads, temp data, etc.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:49:
Nou, schiet mij maar lek. Ik dacht na de laatste update eindelijk van grote bugs verlost te zijn, maar ik ontdek net bij toeval dat de uptime maar 19 uur was terwijl ie al dagen draait. In de logs zie ik nu dat m'n TS-219P+ elke nacht om _ongeveer_ 5 uur reboot en dan zeurt dat het filesystem niet clean is zodra ie weer opstart. Wat is dit nou weer? :(
Gisteravond een update naar 3.5.1 gedaan en WEER vannacht om 4:51 een reboot :( Wie weet wat dit kan zijn?

post je crontab -l eens, en staat er nog iets interessants in het einde van dmesg, of /etc/config/klogd.sh dump?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

sl1000 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:46:
post je crontab -l eens, en staat er nog iets interessants in het einde van dmesg, of /etc/config/klogd.sh dump?
Bingo:
<4>[86040.220000] Qthttpd.sh invoked oom-killer: gfp_mask=0x201da, order=0, oom_adj=0
<4>[86040.230000] Backtrace:
<4>[86040.230000] [<c002ef38>] (dump_backtrace+0x0/0x118) from [<c002f418>] (dump_stack+0x18/0x1c)
<4>[86040.240000] r7:000016a7 r6:00000000 r5:df8aa3e0 r4:00000000
<4>[86040.240000] [<c002f400>] (dump_stack+0x0/0x1c) from [<c009e260>] (dump_header+0x48/0x114)
<4>[86040.250000] [<c009e218>] (dump_header+0x0/0x114) from [<c009e410>] (oom_kill_process+0xe4/0xf0)
<4>[86040.260000] [<c009e32c>] (oom_kill_process+0x0/0xf0) from [<c009e734>] (__out_of_memory+0x120/0x198)
<4>[86040.270000] r7:c7cbc000 r6:000016a7 r5:df8aa3e0 r4:c038eb94
<4>[86040.280000] [<c009e614>] (__out_of_memory+0x0/0x198) from [<c009e810>] (out_of_memory+0x64/0xd0)
<4>[86040.290000] [<c009e7ac>] (out_of_memory+0x0/0xd0) from [<c00a154c>] (__alloc_pages_nodemask+0x548/0x578)
<4>[86040.300000] r5:000201da r4:00000000
<4>[86040.300000] [<c00a1004>] (__alloc_pages_nodemask+0x0/0x578) from [<c00a3718>] (__do_page_cache_readahead+0xe4/0x258)
<4>[86040.310000] [<c00a3634>] (__do_page_cache_readahead+0x0/0x258) from [<c00a38b8>] (ra_submit+0x2c/0x34)
<4>[86040.320000] [<c00a388c>] (ra_submit+0x0/0x34) from [<c009d724>] (filemap_fault+0x3bc/0x3d0)
<4>[86040.330000] [<c009d368>] (filemap_fault+0x0/0x3d0) from [<c00af4c8>] (__do_fault+0x58/0x3f8)
<4>[86040.340000] [<c00af470>] (__do_fault+0x0/0x3f8) from [<c00b06ec>] (handle_mm_fault+0x100/0x60c)
<4>[86040.350000] [<c00b05ec>] (handle_mm_fault+0x0/0x60c) from [<c0031f6c>] (do_page_fault+0x174/0x1f8)
<4>[86040.350000] [<c0031df8>] (do_page_fault+0x0/0x1f8) from [<c002a2d0>] (do_DataAbort+0x40/0xa4)
<4>[86040.360000] [<c002a290>] (do_DataAbort+0x0/0xa4) from [<c002b004>] (ret_from_exception+0x0/0x10)
<4>[86040.370000] Exception stack(0xc7cbdfb0 to 0xc7cbdff8)
<4>[86040.380000] dfa0: 0009d7b0 0000002f 0000002f 00000000
<4>[86040.390000] dfc0: 00000001 000b9e88 0009d7b0 00000004 beb89944 00000000 000b9f08 beb898dc
<4>[86040.390000] dfe0: beb898e0 beb898b8 00041380 0003b5b4 40000010 ffffffff
<4>[86040.400000] r8:beb89944 r7:00000004 r6:0009d7b0 r5:000b9e88 r4:ffffffff
<4>[86040.410000] Mem-info:
Schijnt niet geheel onbekend te zijn: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=185755

welke qpkg's draai je?

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:04
sl1000 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:28:
[...]

't kan zonder problemen, al mix je dan wel advanced 4k schijven met een ouder type. technisch geen probleem. gevoelsmatig zit me dat alleen niet helemaal prettig. geen idee waarom.

je kunt 'm ook los van je raid-5 houden en gebruiken als disk voor downloads, temp data, etc.
Thanks, dat is idd een goed punt.

Weer iets om over na te denken :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Alleen Optware.

Firmware 3.5.1 in gebruik?, antivirus aan staan? veel foto's en multimedia station in gebruik?
Het out-of-memory verhaal bevalt me niet. maak iig een support case aan bij QNAP (web formulier op hun homepage), en stuur ze daarbij een zip met de klogd dump.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

sl1000 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:09:
Firmware 3.5.1 in gebruik?, antivirus aan staan? veel foto's en multimedia station in gebruik?
Het out-of-memory verhaal bevalt me niet. maak iig een support case aan bij QNAP (web formulier op hun homepage), en stuur ze daarbij een zip met de klogd dump.
Nee, alleen basisservices zoals Samba en NFS. Via optware draai ik 2 instances van transmission voor torrent downloads (eentje voor mezelf en eentje voor m'n vriendin) maar de memoryload is nooit hoog geweest en het draait met 3.3.x al sinds december zonder dit soort gekke dingen. Ik zal QNAP idd eens benaderen.. Thanks voor het meedenken.

ah, wacht even. arm 3.3.1 tot 3.3.9 is berucht vanwege stabiliteits problemen. upgrade eerst even naar 3.5.1. In dat geval, QNAP zal dat sowieso vereisen voordat ze support kunnen/zullen leveren.

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:16:
[...]

Dankje! Die dingen nog eens goed bekeken o.a. aan de hand van wat internetbronnen.
SickBeard wilde niet meer opstarten nadat ik wat instellingen had verwijderd net, dus heb ik maar opnieuw geïnstalleerd. Het lijkt nu iets beter te werken, maar alleen nog dit bericht:

[...]

Bij SABnzbd staat onder instellen -> algemeen -> poort op 8800.
Bij SickBear staat onder Config -> Search Settings -> NZB search -> SABnzbd URL op "http://localhost:8800/".
Verder geeft hij geen fouten meer (geloof ik). Waar moet ik dit nog meer op instellen?

[...]

Dit is opzich wel normaal trouwens?
Hij werkt! :9 Niets veranderd, hij zal wel niets gevonden hebben eerst. Maar de afleveringen zijn gedownload en af te spelen op de tv. Helaas staan de afleveringen/films wel een beetje chaotisch bij elkaar maar dat vergt nog even wat (voorzichtig }:O ) tweaken. Maar dat kan ook aan de tv (LG 42LW570s) liggen, aangezien ik zo ook nog bijvoorbeeld geen ondertitels kan weergeven en dat bij de film die ik via Couch Potato heb gedownload geen geluid bij zit. Maar het werkt en daar ben ik al heel blij mee. :D

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

sl1000 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:45:
ah, wacht even. arm 3.3.1 tot 3.3.9 is berucht vanwege stabiliteits problemen. upgrade eerst even naar 3.5.1. In dat geval, QNAP zal dat sowieso vereisen voordat ze support kunnen/zullen leveren.
Dit probleem is met 3.5.0 en 3.5.1. Versie 3.3.8 heeft het bij mij tot nu toe juist het beste gedaan...

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:35
Weet iemand ook of het mogelijk is om tsmuxer op een (intel) QNAP te krijgen? Nu heb ik wel gezien dat het mogelijk is i.c.m. PS3 Media server (zit tsmuxer bij in) maar ik zou graag de losse package werkend willen hebben via de commandline.

Dit om m2ts files te transcoden naar AVCHD, hij hoeft gelukkg niet een hele file opnieuw her-coderen. Iemand hier ervaring mee? Dit zou me namelijk veel tijd schelen om vast een transcode aan te zetten, i.p.v. naar me PC te kopieren, transcoden en terug te zetten. Een normale transcode op me pc duurt rond de 6 minuten (en dit is echt geen snelle pc), en ik denk dat de QNAP TS559 dit ook wel in een redelijke tijd moet kunnen doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Senaxx op 24-10-2011 12:26 ]

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:14

gex

De gekste

Na lange tijd lezen in dit forum en google, toch even een vraag hier. Ik wil een 4 bay Nas kopen, nu gaat mijn voorkeur uit naar de QNAP TS412, is deze voldoende voor te streamen en te downloaden via sabnzb, ik kan hier nergens echt een duidelijk antwoord op vinden. De NAS zal verder niet zwaar gebruikt worden behalve wat downloaden, HD materiaal streamen en wat documentjes benaderen.

Als alternatief heb ik de TS419 II in gedachten, maar ik hik tegen het prijsverschil van zo´n €200,- aan.
beide kan prima met een 412. alleen sabnzbd downloaden zal niet zo snel gaan (+/-2,5MB/sec) en je moet niet tegelijkertijd downloaden en streamen, dan gaat de stream stotteren. alleen streamen is absoluut niet zwaar voor de qnap. 3 a 4 streams zul je makkelijk gelijktijdig kunnen streamen met de 412, misschien wel meer. Unrarren van downloads zal natuurlijk ook de nodige tijd duren.
Kleine kantekening: Omdat de 412 best weinig geheugen heeft (256mb) is hij minder geschikt voor het draaien van meerdere qpkg's.Wil je meer dan sabnzbd draaien dan is een nas met meer geheugen (bv de 419P II) wel aan te raden. (zeker met de wat grotere qpkgs als Subsonic, squeezebox server, etc)

Downloaden met de 419PII zal vééél sneller gaan (5 a 6mb/sec), maar ook daar zal streamen gaan stotteren als je gelijktijdig download/uitpakt en streamt. ook heeft de 419P-II 512 mb geheugen waardoor je gemakkelijker meerdere qpkgs kunt gebruiken.

In de long run denk ik dat je van de 419PII meer plezier hebt. de krachtiger processor en de grotere hoeveelheid geheugen zal er m.i. ook voor zorgen dat er langer firmware upgrades voor het model mogelijk blijven.

[ Voor 36% gewijzigd door sl1000 op 24-10-2011 16:56 ]

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:32
Streamen in de zin van? Met een losse mediaspeler HD content van de NAS halen en streamen? Of HD materiaal streamen via bijvoorbeeld Twonkymedia? Ik heb namelijk een 439 Pro II en die heeft daar al moeite mee.

there's no tweak without the tweaker

• Piet91
  • Niet online
Vraagje, ik heb nu Sabnzbd, Couch Potato en Sickbeard draaiende ( :9 ) (op wat tweaken na; kwam een Duits gesproken USA serie tegen en ik moet nog wat gaan organiseren want ik kwam .mkv bestanden tegen onder Download > Sabnzbd > complete > TV (of hoort dat zo?).

Maar, nou blijft de NAS ook 's nachts aan staan, maar wat mij betreft mag ie dan ook wel uit want hij wordt toch niet gebruikt. Maar ik neem aan dat de downloaden dan wél gewoon doorgaat? Of kan ik dat downloaden pauzeren 's nacht of...
Hoe hebben jullie dit ingesteld, wat werkt het best voor jullie zeg maar?

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:14

gex

De gekste

@SL1000 bedankt voor je goed onderbouwde antwoord, ik denk dat ik dan ondanks het prijsverschil toch maar voor de 419 II ga.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:35
*knip* verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door Senaxx op 25-10-2011 14:14 ]

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Kan iemand de inhoud van /mnt/ext/opt/MSV2/ TAR'en en naar mij mailen? Dit omdat ik mijn NAS weer aan de praat heb en alles werkt, behalve de Multimedia server. Deze dir ontbreekt en ik heb geen zin om weer een firmware upgrade uit te voeren met alle risico's van dien :).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ben van 3.5.0 en 3.5.1 naar 3.4.4 gegaan en daarmee liep de boel zodanig fout dat de hele QNAP onbereikbaar werd via alle mogelijk connecties, behalve dat er nog een reactie op pings kwam. Nu weer terug naar good old 3.3.8 en dat werkt gewoon betrouwbaar. Mijn vertrouwen in QNAP is inmiddels tot een dieptepunt gedaald. Wat een slecht geteste meuk.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Exirion schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:01:
Ik ben van 3.5.0 en 3.5.1 naar 3.4.4 gegaan en daarmee liep de boel zodanig fout dat de hele QNAP onbereikbaar werd via alle mogelijk connecties, behalve dat er nog een reactie op pings kwam. Nu weer terug naar good old 3.3.8 en dat werkt gewoon betrouwbaar. Mijn vertrouwen in QNAP is inmiddels tot een dieptepunt gedaald. Wat een slecht geteste meuk.
Hier nog een :(

Draai nu weer 3.4.4. Deze werkt tenminste wel goed. Zit nu te overwegen om mijn QNAP om te ruilen voor een Synology, zo ver ben ik al klaar met QNAP.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Beaves schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:18:
Zit nu te overwegen om mijn QNAP om te ruilen voor een Synology, zo ver ben ik al klaar met QNAP.
Hier idem, terwijl ik dat ding nog geen jaar heb :X Het zijn mooie apparaatjes, die degelijker in elkaar zitten dan de Synology's, maar de software vind ik echt crap.

Bovendien heeft Synology tenminste ook een app specifiek voor de iPad:

http://www.synology.com/us/products/dsm3.1beta/mobile.php

[ Voor 15% gewijzigd door Exirion op 25-10-2011 23:35 ]

• beerse
[...]

Draai nu weer 3.4.4. Deze werkt tenminste wel goed. Zit nu te overwegen om mijn QNAP om te ruilen voor een Synology, zo ver ben ik al klaar met QNAP.
Hier geen een: draai al sinds een paar dagen na vrijgave de 'laatste' versie: eerst 3.3,x, toen 3.4.x en nu 3.5.1. Een qnap 419, met 4 * 2 TB seagate disks. Met daar aan gekoppeld:
  • enkele linux machines met nfs en samba
  • enkele windows machiens met smb/samba
  • linux & windows machines in backup via rsync (msWindows: cygwin rsync) allen gescheduled
  • sabnzb & spotweb voor news-sponzen (s1000 bedankt)
  • twonkey (de qpkg versie, niet de ingebouwde)
  • tftp sinds ze beschikbaar is voor installatie booten (maar nog zonder dns/dhcp server)
Daarnaast een qnap 439 met 4 * 1 TB disks (wd's??), ook steeds trouw maar niet te snel ge-update:
  • nfs-share naar 2 VMware ESX server voor backup doeleinden (en ook gemounte vmware-disk bestanden voor restore doeleinden)
  • crontab met ssh naar de VMware ESX om backup script aan te sturen
En alles zonder noemenswaardige problemen: zodra het draait, blijft het draaien, nooit een probleem gehad dat aan qnap lag.

Wawt doen jullie eigelijk met de qnap's? 'out of the box' acties of exotische acties waarvoor je eigelijk een echte server nodig hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door beerse op 25-10-2011 23:36 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

beerse schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:35:
Wawt doen jullie eigelijk met de qnap's? 'out of the box' acties of exotische acties waarvoor je eigelijk een echte server nodig hebt?
Ik doe niks bijzonders, op NFS/Samba voor verschillende machines en streaming clients na. En de transmission torrent client voor downloads. Maar ook als ik die uitzet loopt de boel in de soep. Dingen als UPnP en dergelijke gebruik ik niet eens. Het gros van de services staat uitgeschakeld.

Op m'n vorige NAS (Buffalo Linkstation Pro) had ik Debian draaien en misschien moet ik dat maar gewoon weer gaan doen: http://www.cyrius.com/debian/kirkwood/qnap/ts-219/

Debian 6 heeft support voor QNAP NAS'en :)

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=147&t=20034

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 25-10-2011 23:43 ]

• beerse
Exirion schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:42:
[...]

Ik doe niks bijzonders, op NFS/Samba voor verschillende machines en streaming clients na. En de transmission torrent client voor downloads. Maar ook als ik die uitzet loopt de boel in de soep. Dingen als UPnP en dergelijke gebruik ik niet eens. Het gros van de services staat uitgeschakeld.

Op m'n vorige NAS (Buffalo Linkstation Pro) had ik Debian draaien en misschien moet ik dat maar gewoon weer gaan doen: http://www.cyrius.com/debian/kirkwood/qnap/ts-219/

Debian 6 heeft support voor QNAP NAS'en :)

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=147&t=20034
Misschien is die debian wel iets, van ubuntu heb ik begrepen dat er ook een arm-versie komt, de 'desktop' versie voor de tablets en zo, maar hopelijk ook een 'server' versie voor nassen als de qnap ;-)

enne, tja, allerlei problemen, en de boel in de soep, daar kan ik niet zo veel mee... Wat voor soep eigelijk? toch geen snert...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

beerse schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:53:
enne, tja, allerlei problemen, en de boel in de soep, daar kan ik niet zo veel mee... Wat voor soep eigelijk? toch geen snert...
Ik vind onbereikbaar worden via telnet/SSH/Samba/NFS en noem maar op best ernstig. En bij 3.5.1/3.5.2 reboot het kreng elke nacht door memory overflows, en het is elke keer Qthttpd.sh die het flikt. Ben d'r een beetje klaar mee, want ik had nou juist opnieuw een NAS gekocht om me uren prutsen te besparen. Dat heb ik een beetje gehad thuis, maar inmiddels heb ik het met de QNAP ook een beetje gehad.

Voor de geinteresseerden: http://wiki.qnap.com/wiki...tallieren_auf_Qnap_TS-219

Mooie howto :)

• Piet91
  • Niet online
beerse schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:35:

• twonkey (de qpkg versie, niet de ingebouwde)

Mag ik even een naïeve vraag stellen; wat zijn de voordelen van de qpkg versie boven de ingebouwde? :+
Exirion schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:01:
[...]

Hier nog iemand...
SSH: nope
Samba: nope

GADVERDAMME laat dat ding nu niet al weken geen connecties meer accepten want dan word ik wild, dat wil zeggen dat ik potentieel data ben verloren (wel films, maar kom) die geschreven werden naar een share op de QNAP...

Hoe krijg je 'm hier uit?

Maar het gekke is ook dat ik niet meer naar samba shares van mijn Linux-bakje kan gaan :s
EDIT: dat moet daar mee samenhangen, of mijn VM is zwaar naar de kloten, maar ik kan in ieder geval in mijn eigen homedir nog niet eens een "ls -la" doen... In die homedir is een mount gezet van een share van mijn NAS...

Indien mogelijk: graag wat hulp :)

[ Voor 15% gewijzigd door HyperBart op 26-10-2011 16:55 ]

Wazig, heb nergens last van... @hyperbart moet ik ff via reamviewer meeloeren?
Gaat sneller dan een raadspelletje spelen wat er mis is

Verwijderd

Eindelijk mijn 412 QNAP nas + schijven binnen (4 x Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB).
Die harddisks zijn de laatste week echt in prijs gestegen van 65,- naar 100,- EUR :S

Komend weekend even alles in elkaar zetten/ configureren

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:32:
Eindelijk mijn 412 QNAP nas + schijven binnen (4 x Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB).
Die harddisks zijn de laatste week echt in prijs gestegen van 65,- naar 100,- EUR :S

Komend weekend even alles in elkaar zetten/ configureren
Zie oa Persbericht 4Launch: Schaarste aan harde schijven.

• nosehook
Ik heb erg slechte ervaringen met mijn QNAP 412 en de samsung schijven. 1 disk was al bij levering niet goed en na 1 dag RAID 5 degraded klapte disk 2 er ook uit, kortom een 50% fail rate. Ze zijn nu bij Samsung, kijken wat die er van zeggen. Zag net dat mijn disks in 1 week tijd al 5 euro per stuk zijn gestegen :(

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb ook een QNAP 412 met 4 x Samsung schijfje, daait nu al 2 maand zonder problemen.
Je zal gewoon pech hebben gehad vrees is :s

Maar inderdaad wel pech natuurlijk dat juist nu met de prijs stijging je die miserie moet hebben ...

[ Voor 28% gewijzigd door Nactive op 27-10-2011 14:18 ]

Mijn hele QNAP hangt hier ondertussen... Alle interfaces werken niet meer, en nu hangt het schermpje vanvoor op de QNAP zelfs... Hele ding is onresponsive geworden...
Heb het ding volledig moeten afsluiten, COMPLEET hard shutdown door powerbutton in te houden... Reboot ik 'm, flikkert het statuslampje rood aan en uit... en de LED-balk van disktray 3 is volledig uit...

Aangemeld op de QNAP, disk 3 is gewoon niet aangesloten volgens de webinterface...

Heb 'm nu gereboot (netjes, door een shutdown te doen en 'm manueel terug aan te zetten) en voorlopig lijkt het alsof het lampje van 3 terug aan is...

Bange tijden :s Gelukkig heb ik nog 2 exact dezelfde disks liggen (heb al eens een disk moeten vervangen...)

EDIT: Ok, nu heb ik het helemaal gehad... Heb net de disk vervangen: die tray wordt gewoonweg niet meer gedetecteerd!

[ Voor 9% gewijzigd door HyperBart op 27-10-2011 21:00 ]

Ik zal morgen wel ff samen met je kijken bart. Ben net pas terug.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:22

allure

Titaan fase 2/3

Weet iemand waar de meldingen "Network connection lost." en "Network connection resume." vandaan komen?

De nas router waar de nas aan vast zit is niet uitgeweest.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/126cnwz.png

[ Voor 13% gewijzigd door allure op 28-10-2011 13:08 ]

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Deze hoeft ook niet uitgeweest te zijn geweest. Als hij ze verbinding verliest en weer connectie heeft zal deze melding verschijnen

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Dat begrijp ik, maar waardoor verliest hij z`n verbinding?
rotte kabel, of rotte router/switch die om de zoveel tijd zichzelf herstart

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Wat voor switch/router is het? Misschien dat je logs kan uitlezen

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nu draaiend met 3.3.8 heb ik geen reboots/crashes of andere problemen meer gehad. Iets zegt me dat er een serieus probleem met de nieuwere firmwares is, ook al heeft niet iedereen er last van.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ben mijn vertrouwen in QNAP echt kwijt, wat een #$%#$%#$ ding zeg, op de zaak hebben we 2x een 809U-RP met 8 x 2TB Enteprise disken in RAID5.(Voor erbij omdat het zo goedkoop is)
Nu zou je denken dat bij een gecrashede disk het ding gewoon door zou draaien, nieuwe disk erin en rebuilden maar.
Nou niet dus, de array was ineens read only waardoor de ESX servers over hun nek gingen, nieuwe disk erin en een volledige check gedaan, daarna stond het logboek vol met fouten dat hij maar niet ging rebuilden, ding een paar keer gereboot en zelfs firmware geupdate maar nog niet werken.
Later via de commandline het volume alsnog RW kunnen mounten en snel alle data eraf gehaald, ik maak er nu maar een RAID6 met hotspare van :/

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Er staat een Draytek 2130 voor, ik zal eens kijken of ik iets in de logfiles kan vinden.

[ Voor 47% gewijzigd door allure op 28-10-2011 13:55 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 67 Laatste