Na de Netgear RND2000, Netgear Ultra 2, Synology DS211j en QNAP ts-212 vergeleken te hebben leek mij de QNAP de beste keuze (qua prijs, leeftijd, energieverbruik en geheugen). Ook in verband met het draaien van SABnzdb, SickBeard, CouchPotato en héél misschien (hoogstwaarschijnlijk niet dus

) Headphones. Maar nu heb ik nog een vraag over de schijven zelf.
Bij de pricewatch heb ik gekeken naar de voordeligste, 'groene' 5400 schijven en dan kom ik uit op
deze 4, die heb ik vergeleken op de
compatibility lijst op de site van QNAP.
Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS
- wordt officieel ondersteund, maar NIET aangeraden:
Note5 (WD Caviar Green & Seagate Green)
These hard disk drives have passed QNAP lab's initial verification of compatibility. However, because many users have reported unstable experience with these hard disk drives, we do not recommend using these had disk drives with QNAP products. WD10EADS-00P8B0 and WD15EADS-00P8B0 are not suggested because of slow performance and stability issues.
Western Digital Caviar Green WD20EARX
- Staat niet op de lijst van ondersteunde HDDs
Seagate Barracuda Green 5900.3
- Vreemde eend in de bijt; ene keer staat ie gewoon onder ondersteunde HDD's, andere keer onder
not recommended, overigens beide keer ook weer:
Note5 (WD Caviar Green & Seagate Green)
These hard disk drives have passed QNAP lab's initial verification of compatibility. However, because many users have reported unstable experience with these hard disk drives, we do not recommend using these had disk drives with QNAP products.
Samsung EcoGreen F4EG HD204UI
- word officieel ondersteund, maar: (Linkt door naar:
dit.)
To use this hard disk model with QNAP products, please back up the disk data (if any) and follow the guide below to apply the patch for improved data integrity.
Dan lijkt me logisch toch om voor de laatste te gaan? Of zijn er betere HDD's voor de ts-212 voor dezelfde prijs te krijgen?