Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.958 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieperlingetje schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:11:
Iemand een idee of er een zoekfunctie voor DSM bestaat die werkt dmv een database ipv alle mappen af te lopen?
File Browser, Advanced Search.
Indexeren kun je per share aanzetten in Control Panel, Shared Folder, <open share>, File Indexing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bedankt voor de tip, ze zouden die index beter standaard aan zetten.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik zit op dit moment te denken aan de DS411j van synology.
Ik wil hem gebruiken als fileserver, webserver, ftpserver en mediaserver.

Ik heb na zitten denken over welke schijven ik er in zou willen hangen en kwam voorbij de WD25EZRSDTL.
De western digital green 2.5TB.
Nu zie ik die niet terug in de lijsten met compatibele schijven.
Wel zijn er nog andere lijsten van schijven die door gebruikers succesvol of juist niet succesvol zijn gecombineerd met de synology hardware. Ook daar zie ik deze schijf niet terug.

Heeft een van jullie ervaring met de 2.5 TB schijf in een synology?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
heer nog wat info over de vpn.
Maar kan er niet zo veel mee.
Het enige vat ik vreemd vind is dat er wel een boel ontvangen packets zijn. maar 0 received.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Wed May 18 23:05:34 2011 : PPTP connection established.
Wed May 18 23:05:34 2011 : Using interface ppp0
Wed May 18 23:05:34 2011 : Connect: ppp0 <--> socket[34:17]
Wed May 18 23:05:41 2011 : MPPE 128-bit stateless compression enabled
Wed May 18 23:05:41 2011 : route_interface: write routing socket failed, File exists. (address 192.168.1.0, mask 255.255.255.0, interface ppp0, host 0).
Wed May 18 23:05:41 2011 : local  IP address 192.168.1.1
Wed May 18 23:05:41 2011 : remote IP address 192.168.1.0
Wed May 18 23:05:41 2011 : primary   DNS address 192.168.1.1
Wed May 18 23:05:41 2011 : secondary DNS address 192.168.1.1
Wed May 18 23:05:41 2011 : pptp_wait_input: Address added. previous interface setting (name: en1, address: 192.168.1.100), current interface setting (name: ppp0, family: PPP, address: 192.168.1.1, subnet: 255.255.255.0, destination: 192.168.1.0).
Wed May 18 23:08:52 2011 : Hangup (SIGHUP)
Wed May 18 23:08:52 2011 : MPPE disabled
Wed May 18 23:08:52 2011 : Connection terminated.
Wed May 18 23:08:52 2011 : Connect time 3.3 minutes.
Wed May 18 23:08:52 2011 : Sent 2964 bytes, received 0 bytes.

hier krijg ik de VPN nog niet op gang.. DIt is via OSX..

Voor de gein VM van Win7 geprobeerd en daar werkt het ineens wel :S heb wel de ip range van de VPN naar 10.10.10.0 veranderd

[ Voor 5% gewijzigd door The Fatal op 18-05-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:04
Nitrohoss schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:36:
Ik zit op dit moment te denken aan de DS411j van synology.

Ik heb na zitten denken over welke schijven ik er in zou willen hangen en kwam voorbij de WD25EZRSDTL.
Nu zie ik die niet terug in de lijsten met compatibele schijven.
Het 3TB model (WD30EZRSDTL) werkt in ieder geval wel in de DS411+ volgens storagereview.com.
http://www.storagereview....en_3tb_review_wd30ezrsdtl
Lijkt me dat de WD25 dan ook wel zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 13:18
Gisteren mijn DS211 en een 3TB Samsung EcoGreen HD, binnengekregen.
Installatie ging erg soepel, apparaat is degelijk, software oogt goed.
Ben tot nu toe erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 06:41:
[...]

Het 3TB model (WD30EZRSDTL) werkt in ieder geval wel in de DS411+ volgens storagereview.com.
http://www.storagereview....en_3tb_review_wd30ezrsdtl
Lijkt me dat de WD25 dan ook wel zal werken.
Ik kan bevestigen dat deze (de 3TB) werken.. ik heb er 2 in RAID-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn DS211+ MailStation 2 geinstalleerd en en onder de domein settings bij mijn domeinprovider laat ik de mail forwarden naar de NAS, port 25 wordt in de router doorgezet naar de NAS. Dit werkt prima, de mail komt netjes binnen. Wanneer ik nu wil antwoorden zegt |Roundcube dat de mail succesvol is verstuurd. De mail komt echter niet aan, waar ik ook naartoe stuur(ook nieuw opgestelde email niet).

Mijn internet provider is Ziggo en als standaard SMTP server heb ik ingesteld:
smtp.ziggo.nl
port 25

Dit zijn ook de settings die ik op mijn desktop onder Outlook gebruik, daar wordt de mail wel verstuurd.
Ik hoef me bij de SMTP van Ziggo niet aan te melden.

Ik heb al geprobeerd om het IP adres van Ziggo te gebruiken, maar ook dat werkt niet, al zegt Roundcube van wel. De mail staat daar dan ook in de Sent items map. Een herstart van de NAS werkt ook niet.

Heeft iemand hetzelfde al meegemaakt en heeft er iemand suggesties ? Ik gebruik de laatste DSM versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik twijfel heel hard aan de DS411+ nu deze ergens in promotie staat voor 407,96 euro verzending inbegrepen. Ik twijfel nog altijd tussen die en de 1515.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 20:57
Waar is hij in de promotie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:45:
Heeft iemand hetzelfde al meegemaakt en heeft er iemand suggesties ? Ik gebruik de laatste DSM versie
Je zou eens kunnen beginnen door via een telnet sessie met je DS een telnet sessie naar de SMTP server van je provider op te zetten. Dan weet je in ieder geval zeker dat daar geen probleem zit. Controleer anders eens in de config file van de mail server of de SMTP server als relay_host gezet is.

Kan je ook eens expliciet aan geven hoe je getest hebt?
Heb je een SPF record?
Heb je naar meerdere andere domeinen mail verstuurd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Wilde nog geen nieuw topic aanmaken daar t Synology related is.

Ik ben aanstaande een NAS te kopen (uiteraard een Synology) maar door mijn wensen/eisen twijfel ik toch aan deze aanschaf.

Situatie nu is het volgende:

Heb 1 NAS cq server staan met 5 x een 2Tb disk erin i.c.m. een Intel RAID SAS 6G/SATA controller op een i3 530 CPU in het MITX formaat. Dit alles draait in een grote Lian-Li behuizing. Gebruik deze echt als fileserver/download bak (SABnzbd) en als streaming media bak via NFS naar mijn TViX M-6500 mediaspeler. Deze fileserver serveert tevens mijn audio en games (ISO’s) naar mijn gamepc.

Probleem waar ik tegen aan loop is dat mijn NFS shares constant eruit klappen om onduidelijke redenen. Ben het zat om dit elke maand een paar keer te moeten troubleshooten.

Om bovenstaande uitdagingen op te lossen is een DS1511+ een goede optie zodat ik alle problemen in 1 x kan tackelen. Voordelen van deze NAS zijn o.a. de uitbreidingsmogelijkheden. Ik kan ook kiezen voor een goedkopere 4Bay oplossing zoals de DS411+II of zijn broertje de DS411+. Ik mis dan wel 1 HDD dus ga 2Tb in opslag capaciteit omlaag maar als ik minder kieskeurig ben in mijn bewaarwoede qua data is dit geen probleem. Ben alleen toekomst gericht dus de uitbreidingsmogelijkheden van de DS1511+ spreken me erg aan.

Op bovenstaand punt moet ik nog overtuigd worden, dus als iemand me de meerwaarde tov de meerprijs kan uitleggen/overtuigen dan heel graag!

Als ik een Syn NAS aanschaf dan vervalt de fileserver, moet ik de controller & behuizing verkopen en heb ik het mobo+cpu+mem over. Nu lijkt het me leuk hier een XBMC mediacentre van te maken in een MITX behuizing.

Kom dan gelijk op mijn volgende punt en dat is, wat als ik een totaaloplossing bouw? Dus een NAS/XBMC device?

Voordeel: ruimtebesparend, hoef niet meer media te streamen naar losse mediaspeler, goedkoper dan een Syn NAS.

Nadeel: grote 2U desktopbehuizing nodig, veel fans (ook de HBA moet actief worden gekoeld), nieuw moederbord nodig aangezien ik 2 x PCI-E nodig heb (HBA en VGA kaart ivm HD Audio op een ATI chipset via HDMI en de Intel 24p bug op de huidige discrete graphics), minder zuinig, zelf alle software tbv NAS praktijken instellen dmv losse paketten( FTP e.d.)

Algemene vraag

Heb 2 subwoofers in mijn kamer, de NAS moet sowieso in deze kamer komen. Zo op de grond zetten is niet erg fijn voor de NAS lijkt me? Helpt een rubberen mat of deze in een kastje naast de sub zetten? Zorgt dan voor veel minder trillingen?

Kunnen jullie mij als ervaren Synology gebruikers een goed advies meegeven?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 20:57
Ik zit met een probleem m.b.t. het gebruik van SABnzbd.

Al een tijdje heb ik er last van dat SABnzbd vastloopt op mijn DS107+, ik had versie 0.5.4, heb deze verwijderd en versie 0.6.1. geinstalleerd. Het leek allemaal goed te gaan maar toch loopt SABnzbd vast na een tijdje/ Ik had een nzb ingeladen die voor 25 GB aan downloads bevatte. Misschien dat het daar aan kon liggen, maar ook met een NZB voor een download van een dvd loopt de boel vast en is SABnzbd niet meer te bereiken.

Is er iets wat ik kan doen om te zorgen dat hij weer lekker werkt? Ik heb geen ervaring met telnet, maar mogelijk dat er ergens wat mapjes leeggegooit moeten worden met cache files ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:54:
[...]

Je zou eens kunnen beginnen door via een telnet sessie met je DS een telnet sessie naar de SMTP server van je provider op te zetten. Dan weet je in ieder geval zeker dat daar geen probleem zit. Controleer anders eens in de config file van de mail server of de SMTP server als relay_host gezet is.

Kan je ook eens expliciet aan geven hoe je getest hebt?
Heb je een SPF record?
Heb je naar meerdere andere domeinen mail verstuurd?
Een telnet sessie vanuit de DS geeft wel response:

DiskStation> telnet smtp.ziggo.nl 25
220-smtp1.gn.mail.iss.as9143.net ESMTP Fri, 20 May 2011 10:26:13 +0200
220-Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly
220-prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or
220 charged per attempted recipient at international postal rates.

De tests die ik gedaan heb zijn eigenlijk vrij recht toe recht aan. Allereerst Mailstation geinstalleerd en in Mailserver SMTP inschakelen aangevinkt. Als domein naam geef ik op het domein waarvan ik de mail ontvang. Aangezien dit in het SMTP vak staat dacht ik dat het wellicht ziggo.nl moest wezen, maar dat werkt niet, dan wordt het adres van waar ik zend pietje@ziggo.nl. Dat moet dus niet dus terug gezet.

In Roundcube heb ik de smtp instellingen ingevuld, smtp.ziggo.nl port 25 en als default ingesteld. Daarna ben ik naar diverse adressen van verschillende domeinen mail gaan sturen, maar helaas, er komt niks aan.

Kun je aangeven hoe ik in de config file van de mailserver kan kijken ? Ben niet zo thuis in Linux, had ook verwacht dat het via de GUI allemaal in te stellen zou zijn.

Een SPF record weet ik niet precies wat dat is, iets om spam te voorkomen, maar waar dat staat ? Ik kan van verschillende PC's binnenshuis via ziggo mailen, dan moet het met de DS toch ook kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Volgens mij geeft dit topic weer hoe je een relay host kan in stellen zodat alle mail via deze host de buitenwereld in gaat.

Ik lees namelijk veel problemen over rDNS (reverse DNS, truc om de host te resolven) en het niet instellen hiervan. Hopelijk krijg je het werkend met bovenstaande aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:54:
Volgens mij geeft dit topic weer hoe je een relay host kan in stellen zodat alle mail via deze host de buitenwereld in gaat.

Ik lees namelijk veel problemen over rDNS (reverse DNS, truc om de host te resolven) en het niet instellen hiervan. Hopelijk krijg je het werkend met bovenstaande aanpak.
Thanks ! dat was het !
Vreemd dat je dit weer via editing van een config file aan de praat moet krijgen.
Maar nogmaals dank, erg blij mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:52:
Thanks ! dat was het !
Vreemd dat je dit weer via editing van een config file aan de praat moet krijgen.
Maar nogmaals dank, erg blij mee !
d:)b

Naar mijn mening zou dit onderdeel van de instellingen moeten zijn tijdens het configureren aangezien heel veel thuisgebruikers tegen hetzelfde probleem zal aan lopen.

Top dat het werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kun je de firmware van de samsung 2TB's ook upgraden zonder de schijf uit de Diskstation te halen? Ik wil van die schrijfcache melding af en heb ook het idee dat de schrijfprestaties nu met DSM3.1 slecht zijn omdat het uitgezet is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankrobbers
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik zit er aan te denken om een Synology DS211/DS111 aan te schaffen. Die wil ik hoofdzakelijk gebruiken voor het volgende:
  • Downloaden via nieuwsgroepen
  • File backup
  • Video bekijken via een mede8er 400X MINI
Nu zit ik nog met een paar vragen. Kan ik de volledige download snelheid halen met een internet verbinding van 30Mb? Of wat zal ongeveer de download snelheid zijn?

En kan het streamen van video matriaal en het downloaden via nieuwsgroepen tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Bij mij werkt sinds een aantal dagen de button 'Verkennen' niet meer in het Download Station van Synology. Als ik erop klik om naar een NZB bestand te browsen gebeurt er helemaal niks. Voorheen werkte dit zonder problemen op mijn Windows 7 machine met laatste versie van IE. Als ik het op een andere laptop (XP, met Google Chrome) probeer, werkt de button wel. Iemand anders dit ook al eens gehad? Als ik zoek op Google kom ik dit probleem ook wel tegen, maar dan lijkt het te worden veroorzaakt door de Flash Block functie in Firefox. Maar aangezien ik geen Firefox gebruik, moet dit toch een andere oorzaak hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:32
Ik heb heel vaak dat transmission blijft hangen op 99,9%, ondanks dat ik verbonden ben met een aantal seeders. Nu heb ik een beetje gegoogled op dit probleem, maar mensen lossen het alleen maar met geluk op, dus een keertje de torrent restarten, of de prio veranderen.Ik hier hier niet zo veel zin in, dus is er misschien een andere krachtig torrent client voor mijn DS411Slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Knoop maar doorgehakt en het is een DS1511+ geworden. Met een beetje mazzel krijg ik 'm morgen binnen! Zie alleen een beetje tegen op het backuppen van mijn huidige raidset op 5 losse disks. Dan de disks ontkoppelen en in de nieuwe NAS plaatsen. Set aanmaken en dan data kopieren.

Gaat me een berg tijd kosten vrees ik :( No sunshine for me, this weekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ff heel kort vraagje, ik heb sinds vanmiddag een 211J met 2x 2TB schijven erin. Klopt het dat het maken van 1 simpel volume eeeuwen duurt, ik ben misschien 5minuten verder en hij staat op 1% (Opslagbeheer - Volume maken - status controleren van schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 14:05
SYQ schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:21:
ff heel kort vraagje, ik heb sinds vanmiddag een 211J met 2x 2TB schijven erin. Klopt het dat het maken van 1 simpel volume eeeuwen duurt, ik ben misschien 5minuten verder en hij staat op 1% (Opslagbeheer - Volume maken - status controleren van schijf)
Ja, als je dat controleren van schijf aan hebt staan duurt het ontzettend lang, ik was zeker een paar uur bezig met een 1TB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

dank, hij stond nu op 3% gaat me veels te langzaam dan maar geen controle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Nu ik die 1511+ heb besteld vraag ik me toch iets af. Ik wil er mee gaan SABnzbd'en en nu lijkt het me niet handig om de download locatie op mijn RAID set te laten lopen ivm degradatie van de set. Beste lijkt me een externe ESATA disk (heb een Sharkoon E-SATA Quickport) waar ik dan de download locatie op wil zetten.

Als ie klaar is met downen dan mag ie automatisch de zooi terug pompen in de juiste mappen op de RAID set. Gaat dit zonder problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankrobbers
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
DjMark schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:39:
Gisteren mijn DS211 en een 3TB Samsung EcoGreen HD, binnengekregen.
Installatie ging erg soepel, apparaat is degelijk, software oogt goed.
Ben tot nu toe erg tevreden :)
Welke snelheid haal jij met usenet op een DS211?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:00

Amiet01

Master_A

Ik heb een WD20EARS gekocht voor mijn DS110J en heb al het eea gelezen over de LCC. Nou staat er bij mij bij onbewerkte gegevens 23 en ik heb de NAS net geïnstalleerd. Is dit de waarde die bepalend is? Zo ja dan moet ik volgens mij de schijf wijzigen met een tooltje ofzo. Heeft iemand meer informatie voor mij of een duidelijke link met wat ik moet doen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Blegh. Ik heb de firmwares van mijn Samsungs geupgrade, maar snelheden zijn nog steeds baggur. Schrijfcache staat weer aan maar lijkt ook niet te helpen.
Ik haalde voor DSM3.1 vaak snelheden in de buurt van 100MB/s. Nu zit ik gewoon vast op 15MB/s. Vet balen. Kan de DSM echt zoveel invloed hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:58

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
En op welke sector beginnen je partitie's op de HD (alleen als je schijf 4kb sectoren heeft)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Poeh, hoe kun je dat ook weer checken?

edit: heb effe met fdisk -lu gecheckt en krijg

Disk /dev/sda: 2000.3 GB, 2000397852160 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 243201 cylinders, total 3907027055 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes

Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/sda1 256 4980735 2490240 fd Linux raid autodetect
Partition 1 does not end on cylinder boundary
/dev/sda2 4980736 9175039 2097152 fd Linux raid autodetect
Partition 2 does not end on cylinder boundary
/dev/sda3 9437184 3907024064 1948793440+ fd Linux raid autodetect

Disk /dev/sdb: 2000.3 GB, 2000397852160 bytes

/dev/sdb1 256 4980735 2490240 fd Linux raid autodetect
/dev/sdb2 4980736 9175039 2097152 fd Linux raid autodetect
/dev/sdb3 9437184 3907024064 1948793440+ fd Linux raid autodetect

Moet ik dus een reinstall doen? Doet ie het dan automatisch goed? Baal wel als dat zo is, want heb er al genoeg werk aan gehad vind ik, maar 10MB is onacceptabel, daar heb ik geen 300 euro voor uitgegeven.

[ Voor 94% gewijzigd door REDFISH op 21-05-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een dringend vraagje: ik denk eraan om morgen een ipad2 te kopen en wil daarom graag weten of ik daarop naar een film ga kunnen kijken mits streamen vanaf mijn DS411+. Met mijn popcorn doe ik dit met nfs en op mijn PC met VLC, maar ik vrees dat Apple (waar ik niets van ken) dit niet zo gemakkelijk zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
REDFISH schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:18:
Poeh, hoe kun je dat ook weer checken?

edit: heb effe met fdisk -lu gecheckt en krijg

Disk /dev/sda: 2000.3 GB, 2000397852160 bytes

/dev/sda1 256 4980735 2490240 fd Linux raid autodetect
/dev/sda2 4980736 9175039 2097152 fd Linux raid autodetect
/dev/sda3 9437184 3907024064 1948793440+ fd Linux raid autodetect

Disk /dev/sdb: 2000.3 GB, 2000397852160 bytes

/dev/sdb1 256 4980735 2490240 fd Linux raid autodetect
/dev/sdb2 4980736 9175039 2097152 fd Linux raid autodetect
/dev/sdb3 9437184 3907024064 1948793440+ fd Linux raid autodetect

Moet ik dus een reinstall doen? Doet ie het dan automatisch goed? Baal wel als dat zo is, want heb er al genoeg werk aan gehad vind ik, maar 10MB is onacceptabel, daar heb ik geen 300 euro voor uitgegeven.
is goed. Start zit op 256. Daar hoort hij. Anders zat de start sector rond de 63. Reinstall is dus niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:55:
Een dringend vraagje: ik denk eraan om morgen een ipad2 te kopen en wil daarom graag weten of ik daarop naar een film ga kunnen kijken mits streamen vanaf mijn DS411+. Met mijn popcorn doe ik dit met nfs en op mijn PC met VLC, maar ik vrees dat Apple (waar ik niets van ken) dit niet zo gemakkelijk zal maken.
Ik zou die vraag eens in een iPad-draadje stellen, maar ik vrees dat het antwoord je niet gaat bevallen. Dit heeft niets met Synology te maken, maar puur met Apple en het benaderen van netwerkbestanden. Misschien via een jailbreak wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Nou, mijn snelheden zijn echt om te janken. Of die nieuwe firmware van de harde schijf dit veroorzaakt. Iemand ook HD204UI in zijn Diskstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-12-2021
Ik zou die vraag eens in een iPad-draadje stellen, maar ik vrees dat het antwoord je niet gaat bevallen. Dit heeft niets met Synology te maken, maar puur met Apple en het benaderen van netwerkbestanden. Misschien via een jailbreak wel?
Via de app Air Video kun je vanaf de pc/mac (eerst ook daar iets op installeren) vele videobestanden zo op je iPad/iPhone laten spelen. Als je je nas via die app ook zichtbaar kan maken moet het vast wel lukken. Denk wel dat je je pc/mac aan moet laten staan.
Heb zelf 1 dag een nas, dus zeker weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

REDFISH schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:22:
Nou, mijn snelheden zijn echt om te janken. Of die nieuwe firmware van de harde schijf dit veroorzaakt. Iemand ook HD204UI in zijn Diskstation?
Ik heb de HD154UI en sinds 3.1 zijn mijn snelheden op mijn 209 ook best achteruit gegaan van 100MB/s naar zo'n 40 to 50
Geen J variant overigens, jij wel?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Met Airplayer zou je moeten upnp content via je iPad kunnen benaderen.

[ Voor 4% gewijzigd door ieperlingetje op 21-05-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, allemaal bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
REDFISH schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:22:
Ik heb een DS209+ met diezelfde 2TB-schijven, maar ik verdenk ook de DSM 3.1 van een flinke vertragingstechniek. De laatste firmware van die harddisks is wellicht niet goed gelukt, dat moet ik nog eens doen. Ook een gewone DS209 met 750GB-schijven (ook Samsung) met dezelfde laatste DSM 3.1 heeft momenteel transfersnelheden als dikke stront.

Het typische is dat het lijkt dat het per bestandssoort wisselt. Een .mkv schrijft op de DS209 met 15-20 MB/s, een .avi gaat met maar 10-15 MB/s. Op de 209+ is dat 20-35MB/s. En dat via een NFS-verbinding met Ubuntu 11.04.

Ik moet wel zeggen dat de 209+ met de 2TB-schijven aardig vol zit, maar dan nog zou op z'n minst de leessnelheid beter moeten zijn. Ik overweeg serieus om een lagere DSM te installeren, maar eventjes 2 Terabyte backuppen vraagt wat tijd en moeite. :/

[ Voor 0% gewijzigd door Klojum op 21-05-2011 18:07 . Reden: Klein vautje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:55:
Na een jailbreak kan je XBMC installeren en die streamt goed (voor zover het via wifi te streamen is natuurlijk, maar 720p (x264) materiaal gaat prima, gewoon via SMB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:04:
[...]

Na een jailbreak kan je XBMC installeren en die streamt goed (voor zover het via wifi te streamen is natuurlijk, maar 720p (x264) materiaal gaat prima, gewoon via SMB).
Bedankt, ziet er dus goed uit,
nu maar eens uitzoeken wat een jailbreak is (een inbraak?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:59:
[...]
Bedankt, ziet er dus goed uit,
nu maar eens uitzoeken wat een jailbreak is (een inbraak?).
Beetje offtopic hier, maar zie [iOS] Jailbreaken - Deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unregistrado
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-03 00:33
Synology Ds210+
Dsm 3.1 1613
Mailstation 20110314-032

Ik fetch mails met mailstation van een pop3 server die gehost wordt bij een ander bedrijf. Deze worden dan via imap (met de synology) verder verdeelt op 2 pc met outlook 2010. Maar de originele mails blijven wel staan op de pop3server.
Nochthans ben ik er zeker van dat ik originele mails verwijderen heb aangevinkt.

Iemand een idee of ik dat ergens in een log kan nazien of wat anders het probleem zou zijn?
Ik heb al gegoogled en ofwel doe ik het verkeerd maar ik vind geen oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook vijf HD204UI in mijn DS1511+. Snelheid is inderdaad teleurstellend en wisselend. Heel raar. Ik heb ook vaak dat als ik een groot bestand kopieer naar de Diskstation, dat het begint met een upload snelheid van 5 MB/s en dan langzaam oploopt naar een maximale snelheid van 35 MB/s. Heel raar allemaal. Of het nu aan de disks ligt of aan DSM 3.1 weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Omdat het probleem toch vaker voorkomt, zie ik als mogelijke oorzaken:
  • de HD204UI heeft een groot firmwareprobleem, waardoor de schijf langzaam dichtslibt (of doodgaat?). :/ S.M.A.R.T. geeft geen problemen aan. Heeft iedereen de schijf-firmware van de HD204UI al gepatcht?
  • de nieuwste DSM 3.1 is gewoon compleet brak sinds de laatste update. Ik vond de boel met DSM 3.0 al trager worden, en dat is met DSM 3.1 zeker te weten verslechterd. :(
En verder:
  • Bij een slechte DSM zouden ook andere (merk)schijven last van dit euvel moeten hebben. (Iemand die toevallig al een ticket bij de Synology Helpdesk heeft aangemaakt hierover?)
  • Wie kan z'n HD204UI-schijven tijdelijk in een gewone PC-stoppen en controleren of hun snelheid inderdaad brak is (geworden)? Is de doorvoersnelheid inderdaad laag dan zijn het de schijven zelf, gaat de doorvoer wel snel dan is Synology's DSM de schuldige. Lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik kan wel het een en ander testen, laat ik alleen net een RAID1 hebben gemaakt, maar dat is niet zo heel erg. Er staat nu feitelijk toch niks op.

Ik zit gewoon op 100MBit snelheden. Kom niet eens meer boven de 12MB/s uit, dit terwijl ik vroeger mkv's overzette met 100MB/s. Met DSM3 ging dat nog altijd rap zat. Heb er toen niks van gemerkt eigenlijk dat de snelheden trager waren. Is echt iets van DSM3.1 en/of het firmware flashen.

Ik heb een 210+ overigens.

Ik heb mijn pc al op een andere netwerkpoort aangesloten, maar geen verschil. Jumbo staat uit, maar daar heb ik vroeger ook mee geëxperimenteerd en maakte niet het wezenlijke verschil.

Ik heb nu soms ook dat als ik een map met veel bestanden verwijderen wil via Samba in Windows, dat het eerst een minuut of 5 duurt voordat hij klaar is met berekenen en dan gaat het gewoon met 30 items/seconde. Slaat helemaal nergens op.

Oh ja, ik zet nu even mijn externe harddisk aan die op de synology is aangesloten. Es kijken wat gebeurt als ik daarnaartoe wat data zet.

[ Voor 7% gewijzigd door REDFISH op 22-05-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
REDFISH schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:01:

Ik zit gewoon op 100MBit snelheden. Kom niet eens meer boven de 12MB/s uit, dit terwijl ik vroeger mkv's overzette met 100MB/s. Met DSM3 ging dat nog altijd rap zat. Heb er toen niks van gemerkt eigenlijk dat de snelheden trager waren. Is echt iets van DSM3.1 en/of het firmware flashen.
100MBit snelheden? Daar is je probleem. 100Mbit is maximaal 12MB/s. Je moet op gigabit wil je de 100MB/s halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Ik heb er ook last van. Haal met mijn ds411+ en 4samsung 2tb in raid5 max 35MB schrijven en 70MB lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:06
Is er een programma voor de Mac om lees en schrijfsnelheden naar je DS te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
met istatpro kun je je netwerkverkeer meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ja, maar dat kan ook met activiteitenweergave... Voor windows heb je echt van die meettools (althans, dat idee heb ik)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Heb nu de adapter van mijn netwerkkaart handmatig geforced op gigabit maar hij blijft gewoon 100Mbit aangeven op mijn switch. Daar zit dus ergens het probleem. Zodra ik dit gefixt heb test ik de harde schijf weer verder. Erg vreemd weer.

Ik kopieer nu naar de externe harddisk, en die gaat dus ook maar met 100Mbit snelheid.

edit:Goed, ben er dus achter, netwerkkabel was gaar. Zit nu weer op oude snelheden.

[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 22-05-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank7
Heb onlangs een ds211+ gekocht, maar ben nog op zoek naar twee schijven.

Op de site van Synology (ondersteunende schijven) staat nu ook WD30EZRX (3TB) vermeld. Deze heeft SATA-600, terwijl de specs van de ds211+ uitgaan van SATA-300.

Komt dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem, dat noemen ze Backwards Compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank7
Dank je, Nightspirit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Na DSM 1725 bèta geïnstalleerd te hebben start MySQL server niet meer automatisch na reboot.
Via Control Panel => Web Services => Enable MySQL uitvinken en weer aanvinken lukt het wel om de MySQL server te starten, maar na reboot start deze dus niet vanzelf.
Iemand een idee?

Oplossing was: /usr/syno/etc.defaults/rc.d/S21mysql.sh hernoemen naar S76mysql.sh

Nu start MySQL server weer vanzelf na reboot :)

[ Voor 20% gewijzigd door WillemJan op 05-06-2011 15:15 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Wat een geweldig machinetje zeg, helemaal verbaasd van wat die allemaal wel niet kan! :) Ik heb trouwens gekozen voor 2 losse schijven, dus geen raid en dan belangrijk data intern laten backuppen van 1 volume naar andere. En ook nog eens naar een extern schijfje. Mijn boekhouding+projectbestanden is dus redelijk safe, al het andere kan wat mij betreft gestolen worden

Nu heb ik een probleem wat blijkbaar aan mijn netwerk ligt denk ik, maar toch wil ik het hier vragen. Mijn hele internet valt weg wanneer ik grote bestanden ga kopieren (films), kan dit liggen aan oude/brakke upt kabels? Snelheid is gemiddeld 5-6mb, begint wel met 11mb (nog een 100mbps router tussen)

ps. vanochtend 2 nwe gigabit routers besteld bij azerty

[ Voor 3% gewijzigd door SYQ op 22-05-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Hoezo TWEE routers besteld? Kabels minimaal Cat5e, liever Cat6 nemen. Met 100Mb/s is 12,5 MB/s het hoogst theoretisch haalbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Striker2k2 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:08:
Ik heb er ook last van. Haal met mijn ds411+ en 4samsung 2tb in raid5 max 35MB schrijven en 70MB lezen.
Hier hetzelfde.
Ik heb een DS209 met een HD204UI en een WD10EAVS aan boord.
Met elk van de schijven haal ik dezelfde (bedroevende) resultaten zoals vaker gemeld. Het moet dus wel iets met DSM 3.1 te maken hebben.

edit:
Het Synology forum staat vol van gebruikers met dezelfde trage prestaties. Ze gebruiken allemaal de laatste DSM. Een oplossing heeft niemand en Synology reageert er niet op.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Zomaar eventjes een Google-zoekopdrachtje gedaan aangaande de DSM 3.x snelheidstroubles... Dit is een gevonden topicberichtje dat mij genoeg zegt:
I too had performance issues, I solved this by downgrading my DS408 from DSM 3.0 to DSM 2.0.
The performance is great and constant now, I am happy again.
Kortom: ik ga binnenkort ook downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Thanks, zal dit eens goed doornemen en zonodig ook binnenkort eens downgraden. En 2 stuks omdat ik alle 100mpbs meuk uit huis wil hebben, cat6 is ook besteld

/edit

nav productreview: Synology Disk Station DS211J review door solaartje heb ik gister ook eens Network Drive Mapper zitten testen. Wat me opviel was dat de snelheid een stuk hoger lag, met normale shares gemaakt via windows zelf was het gemiddelde ongeveer 5mb. Via tooltje was die strak 9mb, in begin nog steeds af en toe drops met mijn internet maar daarna niet meer

[ Voor 59% gewijzigd door SYQ op 23-05-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Dat soort netwerkshares met Network Drive Mapper zouden niet uit mogen maken qua snelheid, omdat het ook gewoon SMB-protocolverbindingen zijn, net als de handmatig aangemaakte shares.

Als je sneller wilt, dan kun je ook via FTP je bestanden overzetten. FTP kent minder overhead, dus gaat was vlotter. Net als NFS, alleen dat wordt weer standaard niet in XP/Vista/7 ondersteund. De enige is Win7 Ultimate, dacht ik. Voor de rest zijn er geen freeware NFS-oplossingen, alleen maar shareware of pro. ;(

PS: Ik bedacht me net dat het downgraden van de DSM 3.1 misschien niet eens gaat werken omdat DSM 2.2 t/m 3.0 wellicht geen 2TB-schijven ondersteunt... :F

[ Voor 13% gewijzigd door Klojum op 23-05-2011 10:34 . Reden: Pee-esje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 22:39
SYQ schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:51:
Ik heb trouwens gekozen voor 2 losse schijven, dus geen raid en dan belangrijk data intern laten backuppen van 1 volume naar andere. En ook nog eens naar een extern schijfje.
Wil je dit toelichten?
Ik heb begrepen dat als je raid0 toepast (stripping) je één grote schijf creeert van alles bij elkaar opgeteld.(dus 2 schijven van 2 TB levert 1x4 TB op) Alleen als dan één van de schijven uitvalt is al je data verloren.
Hoe kan je dan van 1 volume naar het andere volume laten backuppen.

Nog een andere vraag.
Ik zit te denken aan de aanschaf van een DS211J, is het mogelijk daar om te beginnen één schijf in te zetten, en er dan later een schijf bij te plaatsen?
Moeten het twee identieke schijven zijn of kunnen het ook schijven van verschillende merken zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door miles op 23-05-2011 12:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miles schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:02:
[...]

Wil je dit toelichten?
Ik heb begrepen dat als je raid0 toepast (stripping) je één grote schijf creeert van alles bij elkaar opgeteld.(dus 2 schijven van 2 TB levert 1x4 TB op) Alleen als dan één van de schijven uitvalt is al je data verloren.
Hoe kan je dan van 1 volume naar het andere volume laten backuppen.
Hij heeft geen raid toegepast, dus ook geen raid0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

En het heeft niks uitgemaakt zo te zien, ik had vanochtend voordat ik naar werk ging 35gb gekopieerd naar de NAS. Maar zie nu via teamviewer dat het mislukt is en de netwerk shares zelfs verdwenen/onbereikbaar zijn.. en natuurlijk geen enkel foutmelding whatsoever als ik inlog op DSM. Vanavond maar eens testen met de mac, of het dan ook fout gaat met kopieren.

@miles Ik heb geen raid aangemaakt, gewoon simpel volume zoals dat heet in DSM (beheerpagina). En via datzelfde DSM kan je dus bepaalde data backuppen, in mijn geval een map van volume 1 naar volume 2. Voordeel hiervan is dat ik geen 2TB maar 4TB kan aanspreken, nadeel spreekt voorzich (lees:geen raid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:14

m-buurman

hmmm...coffee!!

Vraag:
Ik heb nu een DS211J met 1 schijf, deze schijf staat er in als SHR. Wanneer ik er een 2e schijf bijzet, zal mijn opslag dan verdubbelen, pakt de NAS hem als redundant of krijg ik de keuze?

Een verkapte vorm van Raid1 wil ik niet en ik wil gewoon de maximale opslag kunnen gebruiken. Aangezien er nu nog weinig data op staat kan ik het nog tijdig aanpassen naar bijv JBOD/Basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

yeay opgelost lijkt het wel, heb ondertussen alweer 10gb verplaatst van pc naar nas zonder gekke problemen. Netwerk bleef stabiel, geen hickups met online radio of vastlopende websites :)

Handmatig de jumbo frames van de NAS op 9000 mtu gezet, probleem bestond nog steeds. Vervolgens via apparaatbeheer de jumbo frames van mijn eigen netwerkkaart op 7K MTU* ingesteld en gaan met de banaan! :) Snelheid was trouwens constant 11mb of ietsiepietsie hoger maar dat ligt dus aan mijn router

* maximale wat ik kon instellen

ps. jumbo frames van mijn netwerkkaart stond op disabled

[ Voor 3% gewijzigd door SYQ op 23-05-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
11 MB/s = 100 Mbit verbinding... Jumboframes wil op mijn netwerk vooralsnog geen positieve bijdrage van betekenis zijn.

Met gigabitFTP kwam ik met ooit tot 80MB/s stabiel, dat waren nog eens tijden. *snif* ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ik heb geen flauw idee wat turboframes voor dienen, maar bij mij heeft het geholpen. Zojuist klaar met 60gb overpompen met strak het maximale snelheid en geen hickups verder op mn netwerkje

Sabnzb schiet trouwens bij mij naar 100% cpu gebruik zolang ik geen max download snelheid instel (1000kb), dat werkt nu ook helemaal goed :)) Binnenkort maar eens ook sickbeard instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Wie kent het probleem van "Windows kan de netwerkverbinding niet herstellen" voor een gemaakt station gekoppeld aan een netwerk drive (zoals een Synology).

Bij iedere (re)boot van Windows moet ik eerst in de verkenner dubbelklikken op het station om andere programma's ook toegang te laten hebben.

Verdere uitleg: [WIN7] Netwerkverbinding wordt niet automatisch opgezet
(ik hoop dat deze link toegestaan is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:47
Ik zit met een vreemd iets qua wake-up van de nas (211j).
Iedere dag om exact 6.33u komt hij uit standby, maar ik heb geen idee waarom. Dit gebeurd sinds enkele weken.

Er draaien geen processen/services, tijdsynchronisatie staat op maandelijks, pc/ps3/ipod staan uit dus in principe kan niets hem ontwaken. Ik heb ook in de logfile gekeken, maar daar zie ik alleen maar dat hij ontwaakt maar geen reden.

Iemand een idee waarnaar te zoeken? Niet dat het zo heel spannend is, maar vreemd is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hebben hier mensen ervaring met de Audio Station en de mogelijkheid om te outputten via de USB Speakers functie?

Afbeeldingslocatie: http://www.smugmug.com/photos/i-JqqLdw3/0/L/i-JqqLdw3-L.jpg

Dit scheelt weer de tussenkomst van een media center bijvoorbeeld, omdat de NAS op deze manier rechtstreeks naar de stereo kan outputten. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

[ Voor 12% gewijzigd door Erhnam op 24-05-2011 11:11 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 15-09 23:22

Royz

Kleurenblind!!

Kan dit dan? Volgens mij kan je beter je iphone gebruiken in een dockstation die aan je receiver staat :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Royz schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:06:
Kan dit dan? Volgens mij kan je beter je iphone gebruiken in een dockstation die aan je receiver staat :P
Ja, kijk maar eens op de onderstaande linkjes:

http://patnotebook.blogsp...-streamer-ii-usb-dac.html
http://forum.synology.com...d_Compatible_USB_Speakers
http://www.synology.com/s...how.php?q_id=392&lang=enu
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=63&t=19963

[ Voor 7% gewijzigd door Erhnam op 24-05-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Cool, maar de besturing gaat dan toch nog steeds via een tussenkomst?
Ah, je gebruikt je iphone dan :)

[ Voor 22% gewijzigd door Royz op 24-05-2011 11:14 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Royz schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:11:
Cool, maar de besturing gaat dan toch nog steeds via een tussenkomst?
Ah, je gebruikt je iphone dan :)
De iPhone gebruik je om de NAS te bedienen. Deze neemt het van de iPhone over. De NAS stuurt dus zelf het geluid door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

In principe zou ik dan nog steeds liever mijn iphone in een dock zetten van mijn receiver en dan streamen, maar dat ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distael
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 16:59
Zojuist de Synology Disk Station DS411 II en 4 x Seagate 3.5" 2TB, SATA300, 5900rpm, ST32000542AS besteld.

Voordat het binnen is ben ik me al aardig aan het inlezen. Ik twijfel nog over de inrichting van de harde schijven waarbij ik nog een keuze moet maken tussen RAID 5 of RAID 10. In hoeverre is het verschil in snelheid merkbaar bij RAID 5 of 10. 10 zou sneller moeten zijn maar merk je dat ook echt in het gebruik? (even afgezien van een rebuild bij het uitvallen van een disk...ik ga ervanuit dat dit niet zo heel vaak nodig zou zijn).

De NAS zal gebruikt worden voor centrale opslag, streamen van (HD) video en waarschijnlijk ook voor de downloads (heb nog geen enkele ervaring met Nassystemen, zal dus nog wel wat bij moeten leren over de mogelijkheden van dit machientje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

ik zou 1+0 kiezen... voor de snelheid hoef je het niet te doen...mijn 211j doet al standaard 50 mb ps lezen en dan heb ik JBOD....

Als je sabnzb couchpotato en sickbeard hebt draaien ben je heel happy :)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor RAID 5 gekozen met mijn DS411+ en 4x 2TB.
Ik denk dat het de ideale middenweg is om zo weinig mogelijk opslagcapaciteit te verliezen en toch een behoorlijke snelheid te hebben. Bij mij is eerder het netwerk de snelheid remmende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Erhnam schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:04:
Hebben hier mensen ervaring met de Audio Station en de mogelijkheid om te outputten via de USB Speakers functie?

Dit scheelt weer de tussenkomst van een media center bijvoorbeeld, omdat de NAS op deze manier rechtstreeks naar de stereo kan outputten. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik heb hier al wel wat over gelezen en wil dit zeker zelf ook nog operationeel krijgen. Mijn NAS staat op redelijke afstand van mijn versterker, dus een kabel is zo getrokken.

Het mooiste zou een iPad of Android Tablet zijn, maar mijn vrouw heeft een HTC Desire, dus daar zou het ook mee moeten kunnen.

Dus ook ik ben wel geïnteresseerd in ervaringen en eventuele goedkope ondersteunde USB geluidskaarten.

EDIT:
Even wat gezocht en deze zou het in ieder geval moeten doen:
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=49&t=5747
http://www.dealextreme.co...external-sound-card-16857

Ook hier staat er nog eentje die het vanaf DSM 3.0 goed zou moeten doen:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=63&t=22429
http://www.dealextreme.co...external-sound-card-22475

[ Voor 19% gewijzigd door hars73 op 24-05-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:07

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik gebruik zelf deze van Creative. Werkt prima, al heb ik er geen versterker tussen hangen. Ik heb het meteen aangesloten op mijn, zeer goedkope, boxen.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Erhnam schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:04:

Yup! Ik had nog een USB Geluidskaartje van Creative liggen, de Audigy NX 2. Werkt perfect. Heb de nas in een ander kamertje staan en dus de jack door de muur in mijn Logitech 5.1 geluidsetje gestopt. Ik kan nu mooi smorgens met de Android app de muziek aanzetten zonder tussenkomst van pc (heb natuurlijk een afstandsbediening om de 5.1 set vanuit mijn bed aan te zetten :P ). Raad wel aan om de interne volume van de usb kaart niet te hard te zetten, dit kan nog wel eens storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1273
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 20:39
Ik gebruik deze: http://dixons.nl/artikel/...eon_Dual_USB_geluidskaart

werkt als een zonnetje. Ik heb ooit eens ergens een lijst gevonden (via google) van geluidskaarten die werken en van die deal-extreme dingen werken er inderdaad wel een aantal maar naar het schijnt is de kwaliteit van het geluid niet altijd super. Om deze reden heb ik maar gewoon een "dure" gekocht waarvan vermeld stond dat die goed werkte :)

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 22:39
En via zo'n ding kan je je versterker ook aan je nas hangen?
Het voordeel van via zo'n usb soundcard geluid laten horen boven aansluiten aan een mediaplayer is volgens mij dat er een android app is om de NAS te besturen. Een mediaplayer moet volgens mij via de tv bedient worden, vind ik toch weer een nadel. Ander muziekje, weer die tv aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

^^^^^ Ja op die manier hang je de NAS dus direct aan je versterker via een audiokabel. Nooit meer dat gedoe dat je de tv aan moet zetten om muziek af te spelen. Dat doe je dan gewoon op je iPhone, iPad of Android apparaat.

- Weet iemand of AudioStation dan ook functioneert met gebruik van symlinks? [EDIT: Ik heb het vanavond geprobeerd en dat werkt inderdaad prima]

Want ik heb voor de MediaStation (DLNA) een paar symlinks aangemaakt zodat ik mijn eigen mapstructuur kan blijven gebruiken. Dat functioneert nu prima op mijn Samsung televisie voor het kijken van video en het afspelen van muziek. Ow ja, je kunt ook internet radiostations op deze manier afspelen :)

- Als je AudioStation gewoon via de laptop wil benaderen, dan kan dat toch ook? En ook dan kun je toch gewoon de muziek via de USB soundcard afspelen? Je hebt dus toch niet perse een mobiele applicatie op je iPhone of Android nodig? [EDIT: Heb vanavond dus via de laptop AudioStation streaming gestart en dat draait prima, USB zal het dan ook wel doen via de laptop. Mooie applicatie trouwens! Merk ook dat ik mijn MP3 tags toch nog even wat moet verbeteren hier en daar ;)]

- Wat je dus zou kunnen doen met bijvoorbeeld een feestje, is op de laptop een playlist maken in AudioStation. De playlist starten in USB mode, de laptop uitzetten en vrolijk je feestje vieren met de muziek? Wat me dan nog niet helemaal duidelijk is, wordt de playlist dan op de Synology afgespeeld en is die dan niet afhankelijk van het aanstaan van de laptop? (in USB mode bedoel ik dan, in Streaming mode heb je uiteraard een client nodig om op af te spelen) Of moet de Client aan blijven staan om de muziek via de USB af te spelen?

[ Voor 85% gewijzigd door hars73 op 25-05-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenV_ schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 07:14:
Ik zit met een vreemd iets qua wake-up van de nas (211j).
Iedere dag om exact 6.33u komt hij uit standby, maar ik heb geen idee waarom. Dit gebeurd sinds enkele weken.
Dat ken ik.
Door de week start mijn 209 om 16.00 uur op. Na 20 minuten idle gaan de hdd's in hybernation.
Soms als ik laat thuis kom zie ik dat de hdd's niet in slaapstand staan. Alleen de 209 en de modem/router staan dan aan, maar doen dan niets. Ik heb ook geen idee wat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Marc1273 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:01:
Ik gebruik deze: http://dixons.nl/artikel/...eon_Dual_USB_geluidskaart

werkt als een zonnetje. Ik heb ooit eens ergens een lijst gevonden (via google) van geluidskaarten die werken en van die deal-extreme dingen werken er inderdaad wel een aantal maar naar het schijnt is de kwaliteit van het geluid niet altijd super. Om deze reden heb ik maar gewoon een "dure" gekocht waarvan vermeld stond dat die goed werkte :)
Ik heb deze ook, werkt uitstekend met een HTC Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
Ik zit er over te denken om een DS1511+ aan te schaffen maar heb nog een paar vraagjes (al zal het meer op DSM 3.1 slaan)

SHR: Kan ik met 2 schijven beginnen van 2TB. Deze in SHR zetten en daar mijn data op zetten. hierna mijn bestaande schijven (2x1,5TB + 1x1TB) aan toevoegen?
Doormiddel van SHR vang ik een defecte HD's af. Error's op de "raid" kan ik afvangen door een UPS, maar kan ik de schijven op een of andere manier benaderen als de DS zelf kapot gaat? of ben ik dan mijn data kwijt?

Mail station: Ik kan hier maar weinig info over vinden wat het allemaal kan. Ik weet dat het geen Exchange is. Maar kan ik hier meerdere POP3 adressen op uit laten komen + een eigen domein? kan iemand mij hier meer over vertellen of wijzen op de nodige informatie.
Kan ik "nomaal" met mijn outlook client blijven werken? kan ik met meerdere outlooks contact maken met de mail station en dan het zelfde zien (excuus voor de vreemde uitleg) ala exchange

Vmware: Is de DS snel zat om de VM instalatie op de DS te zetten en op een pc te "runnen" + op het zelfde moment een HD film te streamen naar een Media player

Welke notificaties stuurt hij?

Windows ACL: Kan ik de DS toevoegen aan een domein en dan de rechten gebruiken zonder de Domain controler (mijn server (DC) staat niet altijd aan) Op windows niveau kan ik er op zo'n moment mee werken. weet alleen niet hoe de DS er mee omgaat. :+

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de beslissing tussen de DS of mijn huidige (defecte) windows server :(

[ Voor 16% gewijzigd door DrakeNL op 24-05-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

ik gebruik zelf deze pricewatch: Conceptronic CSOUNDU om mijn ds211+ aan mijn onkyo te koppelen en dit werkt prima. zeker in combinatie met de afstandsbedieningsfunctie van zowel de iphone als android versie van ds audio

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:14

m-buurman

hmmm...coffee!!

m-buurman schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:30:
Vraag:
Ik heb nu een DS211J met 1 schijf, deze schijf staat er in als SHR. Wanneer ik er een 2e schijf bijzet, zal mijn opslag dan verdubbelen, pakt de NAS hem als redundant of krijg ik de keuze?
Ik kreeg geen antwoord dus ik heb maar gewoon een 2e schijf gehaald en het geprobeerd :)

Antwoord:
Hij vraagt alleen of je hem wil 'expanden', vervelende is dat hij hem dan gebruikt als fault tolerance disk en dus als Raid1 wat ik dus juist niet wil.

Dus volume deleten en een nieuw volume maken van beide schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
Ik heb een synology DS 110J. Gisteren wat files gecopieerd en het viel me op dat met grote files (100MB+) ik snelheden haalde van 15 MB/s, wat nogal traag is. Heb zo'n beetje alle overige services uitgezet (photo station, squeezebox, download station etc). Daarbij liep de snelheid iets op tot 17MB/s maar ver onder de 35+MB/s die de NAS zou moeten halen. De NAS is via een 1000mbit switch met de PC verbonden. Wat mis ik verder nog of overschat ik de snelheid?

Client OS: windows 7 64bit ultimate
MTU: 1500
Disk PC: samsung F3 1 TB, 7200
Disk NAS: samsung HD154UI
Methode van transfer: Samba
firmware : DSM 3.0 1337

[ Voor 14% gewijzigd door motormuis op 25-05-2011 11:43 . Reden: toevoeging data ]

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

motormuis schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:02:
Ik heb een synology DS 110J. Gisteren wat files gecopieerd en het viel me op dat met grote files (100MB+) ik snelheden haalde van 15 MB/s, wat nogal traag is. Heb zo'n beetje alle overige services uitgezet (photo station, squeezebox, download station etc). Daarbij liep de snelheid iets op tot 17MB/s maar ver onder de 35+MB/s die de NAS zou moeten halen. De NAS is via een 1000mbit switch met de PC verbonden. Wat mis ik verder nog of overschat ik de snelheid?
Misschien kan je wat meer vertellen over:

- client OS?
- snelheid client disk?
- manier van kopieren? (FTP/Samba)
- MTU size?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Voor Plex is er trouwens een package waarmee je kan streamen naar Plesk clients. Het Package werkt alleen op Atom / Intel Synology systemen. Iemand dit al geprobeerd:

http://www.plexapp.com/el...-3616163-synology.tar.bz2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Wacht even... Is dat Plex Media Server voor op de Synology?
Kost dat niet gigantisch veel CPU? (edit: volgens mij heb ik geen intel/atom cpu...)
Denk je dat er ook een package zal komen voor de zwakkere CPUs? Bij mij hoeft media namelijk bijna nooit getranscode te worden, slechts alleen gestreamd. Zou wel geniaal zijn namelijk, dan hoeft m'n Mac mini niet meer aan te staan om media ook buiten de deur te kunnen streamen.

[ Voor 68% gewijzigd door CarpeVentum op 25-05-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

CarpeVentum schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:34:
Wacht even... Is dat Plex Media Server voor op de Synology?
Yep :)

Volgens mij doet het ook een stuk van de decoding, vandaar de hogere systeem eisen (minimaal Atom). Maar wellicht komen er meerdere smaken beschikbaar zodat het ook op een low-end Synology kan draaien, waarbij een krachtigere Mac Mini bijvoorbeeld de afhandeling doet..

Pagina: 1 ... 9 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.