Caviar Green: EADS, sindsdien is dit serie EARS geworden.MrMGeeIsTheName schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:58:
[...]
Kijk dat is goed nieuws
Weet je toevallig welke WD schijven dat waren
(ik heb meestal ook WD schijven in mijn NAS/Machines zitten)
Ik heb de schrijfrechten alleen voor Admin aangezet, maar die zijn volgens mij niet nodig, dus die kunnen wel weer uit. Ik denk dat ik zo wel even tevreden ben, backup op een andere geografische lokatie is misschien nog iets voor in de toekomst.EricEric752 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:58:
[...]
Volgens mij is de backup incrementeel. Ik gebruik hetzelfde mechanisme en gezien de korte tijd dat de backup duurt is het onmogelijk dat alle data in die tijd is overschreven. Ik neem aan dat er onder water iets als rsync wordt gebruikt om de backup uit te voeren.
De backup is gewoon een kopie. Er is dus geen speciaal backup formaat en je kan de bestanden terugzetten op elke manier dat je maar wil.
Volgens mij heb je een goede keuze gemaakt. Voor echt onvervangbare data blijft een backup op een andere geographische locatie natuurlijk noodzakelijk, maar binnen je NAS is dit volgens mij de veiligste oplossing. In ieder geval veiliger dan Raid. Je kan je backup nog iets veiliger te maken alle gebruikers de schrijfrechten tot de localbackup folder te ontzeggen.
Bij de meeste mensen zal de Synology achter de (firewall van de) router staan en dan is de Synology firewall niet nodig. In mijn router heb ik maar een paar poorten naar mijn NAS geopend en op die poorten is de NAS alleen met https en SSH bereikbaar. Ik heb trouwens geen standaard poorten gebruikt om port scanning lastiger te maken. Ik wil niet dat mijn NAS wakker schrikt door port scans en de disks daarbij onnodig op spint.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:59:
Gebruiken jullie de firewal van de Synology (DM3.1) dan niet?
Is dit niet nuttig misschien?
Verwijderd
Toen ik die melding "aanvalsite" kreeg, zat mijn syno ook achter de firewall van mijn router.EricEric752 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:22:
[...]
Bij de meeste mensen zal de Synology achter de (firewall van de) router staan en dan is de Synology firewall niet nodig. In mijn router heb ik maar een paar poorten naar mijn NAS geopend en op die poorten is de NAS alleen met https en SSH bereikbaar. Ik heb trouwens geen standaard poorten gebruikt om port scanning lastiger te maken. Ik wil niet dat mijn NAS wakker schrikt door port scans en de disks daarbij onnodig op spint.
Dit was tijdens de korte periode dat ik "torrents" gebruikte (waarvoor ik misschien wel extra toegang op de router ingesteld had?). Maar als ik het goed begrijp zou ik die Synology firewall nu achterwege kunnen laten.
Het niet gebruiken van standaard poorten zal omleiding vergen en zeker met een verplichte (VDSL) router-modem Sagem Fast 3464 zie ik dit niet meteen zitten.
Ik blijf mij afvragen of het dan zo moeilijk is een correcte firewall regel voor de printer op te stellen;
want voor SANnzbd lukt dit met poorten 9200,9201wel meteen.
Ik heb al een aantal jaren naar volle tevredenheid een DS209+ met firmware 2.3 er nog op die ik met name gebruik voor downloaden met SABNZB+. Alles werkt perfect op deze NAS, incl Hibernation. Deze 209 is voorzien van 2x 1 TB samsung HD103UJ schijven, een externe HDD (Samsung storystation) en een USB stick tbv folderwatching voor SABNZB+. Alles is geformatteerd in EXT3
Nu heb ik onlangs een DS110j erbij gezet om met name te kunnen streamen. Deze DS bevat een 1Tb Samsung HD103SJ en een WD elements 2TB externe USB HDD. Deze NAS is voorzien van de laatste firmware en alles is geformatteerd op EXT4. Het probleem is nu dat wat ik ook probeer, deze 110j gaat niet in de Hibernate.
Alle services staan uit, er zijn geen extra pakketten op gezet, ook zonder externe HDD en zonder netwerkkabel gaat deze niet slapen. De Hibernation debugtool biedt ook geen hulp. Hibernationtijden aangepast etc werkt ook niet......
Zolang dit dus niet goed is, ga ik met mijn DS209 niet over naar de 3.1 firmware.
Wie o wie heeft nog een (gouden) tip om die DS110j alsnog in slaap te krijgen ?????????
Nu heb ik onlangs een DS110j erbij gezet om met name te kunnen streamen. Deze DS bevat een 1Tb Samsung HD103SJ en een WD elements 2TB externe USB HDD. Deze NAS is voorzien van de laatste firmware en alles is geformatteerd op EXT4. Het probleem is nu dat wat ik ook probeer, deze 110j gaat niet in de Hibernate.
Alle services staan uit, er zijn geen extra pakketten op gezet, ook zonder externe HDD en zonder netwerkkabel gaat deze niet slapen. De Hibernation debugtool biedt ook geen hulp. Hibernationtijden aangepast etc werkt ook niet......
Zolang dit dus niet goed is, ga ik met mijn DS209 niet over naar de 3.1 firmware.
Wie o wie heeft nog een (gouden) tip om die DS110j alsnog in slaap te krijgen ?????????
Arriving Somewhere but not here....
Beste mensen,
Ik ben van plan om een DS411+ te kopen
Nu las ik echter dat er ook een DS411+II bestaat. Wat ik kan zien is alleen de processor sneller
Klopt dat?
Het prijsverschil is momenteel namelijk ongeveer 240,-... Das toch een hoop geld en het lijkt me dat de verbeteringen niet zoveel zijn...
Nu las ik echter dat er ook een DS411+II bestaat. Wat ik kan zien is alleen de processor sneller
Klopt dat?
Het prijsverschil is momenteel namelijk ongeveer 240,-... Das toch een hoop geld en het lijkt me dat de verbeteringen niet zoveel zijn...
als je goed kijkt zie je dat hij maar een paar tientjes scheelt 540 / 570 eurofrankyboy707 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:53:
Beste mensen,
Klopt dat?
de 411+ van de mediamarkt is een 411j dat staat verkeerd in de pricewatch
BarryMel
Kan het zijn dat de DS aan het indexeren is?Unne Offerse schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:55:
Is er HD activiteit?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Zooooo, goed dat je het zegt, had hem bijna bij de MM besteld en het was me niet eens opgevallen...barrymel schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:01:
[...]
als je goed kijkt zie je dat hij maar een paar tientjes scheelt 540 / 570 euro
de 411+ van de mediamarkt is een 411j dat staat verkeerd in de pricewatch
Dacht die dumpen de 411+ vanwege de 411+II...
Nouja dan toch maar weer even doorsparen... 330 kon ik nog kwijt... 540/570 is toch weer even meer...
Ja er is regelmatig tot bijna continue HD activiteit maar als alle services uitstaan, wat moet ie dan indexeren?lier schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:13:
[...]
Kan het zijn dat de DS aan het indexeren is?
Is er HD activiteit?
Wat is dat ding dan aan het doen?
Arriving Somewhere but not here....
Dat klinkt leuk:
Synology® Previews AirPlay™ Support, VPN Center Package and OS Update for Synology USB Station 2
http://www.synology.com/enu/news/2011/05.11_firmware.php
Synology® Previews AirPlay™ Support, VPN Center Package and OS Update for Synology USB Station 2
http://www.synology.com/enu/news/2011/05.11_firmware.php
No production networks were harmed during this posting
VPN ben ik wel heel erg benieuwd naar!!
Heb me meteen even in geschreven voor beta programm
Zat al een tijd te wachten op VPN support.
Heb me ook ingeschreven voor beta program.
VPN support zal zeker mooi zijn, heel handig om de nas vanaf een externe locatie te bereikenkevin1000 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:17:
Zat al een tijd te wachten op VPN support.
Keep it simple stupid
Ze hebben het specifiek over music met AirPlay. Zou je niet een filmpje kunnen kijken via Airplay?
No production networks were harmed during this posting
Geweldig dat er Airplay aankomt! Mooie update zo lijkt mij.
Ik wil binnenkort trouwens mijn 1 TB HDD van mijn DS110J vervangen door een 2(,5) TB HD. Alleen staat de eerste nu dus bijna helemaal vol en wil ik al deze data overzetten naar de nieuwe schijf. Ik heb begrepen dat het niet mogelijk is om de 1 TB schijf via USB aan te sluiten op de NAS en dan alles over te pompen naar de nieuwe schijf? Hoe doe ik dit dan het beste/snelste?
Ik wil binnenkort trouwens mijn 1 TB HDD van mijn DS110J vervangen door een 2(,5) TB HD. Alleen staat de eerste nu dus bijna helemaal vol en wil ik al deze data overzetten naar de nieuwe schijf. Ik heb begrepen dat het niet mogelijk is om de 1 TB schijf via USB aan te sluiten op de NAS en dan alles over te pompen naar de nieuwe schijf? Hoe doe ik dit dan het beste/snelste?
Master_A
Waarom heb je begrepen dat het niet via USB kan?Amiet01 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:55:
Alternatief zou kunnen zijn om de disk in je pc te hangen en (eventueel met een livecd) de data over te pompen!?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Dat kon toch allang,als je poort 5000 geforwarded had? En met webdav kon je al uitstekend je schijven benaderen?jelly schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:48:
[...]
VPN support zal zeker mooi zijn, heel handig om de nas vanaf een externe locatie te bereiken
Ik dacht gelezen te hebben dat de Synology de interne harde schijf op een bepaalde manier formatteert, waardoor hij alleen als interne schijf in de Synology te lezen is. Wat ik dus begrijp is dat ik dus gewoon de interne HDD eruit haal, via USB aansluit (externe case) en alle data naar de nieuwe 2 TB HDD overpomp (en dit alles gewoon via de interne filebrowser)?lier schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:00:
[...]
Waarom heb je begrepen dat het niet via USB kan?
Alternatief zou kunnen zijn om de disk in je pc te hangen en (eventueel met een livecd) de data over te pompen!?
Master_A
@Amiet01: Zo heb ik mijn 500Gb schijf afgelopen weekend vervangen door een 1,5Tb.
Ik heb eerst de configuratie op mijn PC opgeslagen. Daarna de 500Gb vervangen door de 1,5Tb en DSM3.1 opnieuw geinstalleerd. Vervolgens de configuratie terug gelezen. De 500Gb in een Sharkoon sata-naar-usb dock gezet en aangesloten op de USB poort. Daarna via de browser in DSM de content van de 500Gb terug geplaatst op de 1,5 Tb.
Ik heb eerst de configuratie op mijn PC opgeslagen. Daarna de 500Gb vervangen door de 1,5Tb en DSM3.1 opnieuw geinstalleerd. Vervolgens de configuratie terug gelezen. De 500Gb in een Sharkoon sata-naar-usb dock gezet en aangesloten op de USB poort. Daarna via de browser in DSM de content van de 500Gb terug geplaatst op de 1,5 Tb.
Verwijderd
Ik hang die schijf in mijn (windows) PC.Amiet01 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:41:
[...]
Ik dacht gelezen te hebben dat de Synology de interne harde schijf op een bepaalde manier formatteert, waardoor hij alleen als interne schijf in de Synology te lezen is. Wat ik dus begrijp is dat ik dus gewoon de interne HDD eruit haal, via USB aansluit (externe case) en alle data naar de nieuwe 2 TB HDD overpomp (en dit alles gewoon via de interne filebrowser)?
In de PC installeer ik Ext2Fsd-0.50.exe (gratis prog).
Dit programma even instellen en je kan met de schijf uit je syno overweg.
Even kijken dat je de juiste (data)partitie kiest.
@ji_ri: Dit duurt veel langer omdat alle data over je netwerk moet. Locale kopie op de syno gaat sneller. En die kan standaard al ext3/ext4/ntfs/fat lezen ;-)
Bedankt voor jullie reacties! Eerst maar eens een Ecogreen schijf gaan kopen. Is dit trouwens een goede en betrouwbare schijf voor de DS110J? Ext3/4 over USB gaat zeker ook sneller met kopieren, vergeleken met NTFS toch?
Master_A
Tja betrouwbaar, ik zou zo-ie-zo zorgen voor een goede (liefst off site) backup. Vorige week bij mijn schoonzusje ingebroken. Laptop + externe schijf waar de backups op stonden meegenomen. Is je schijf nog zo betrouwbaar maar niet bestand tegen diefstal.Amiet01 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:58:
Bedankt voor jullie reacties! Eerst maar eens een Ecogreen schijf gaan kopen. Is dit trouwens een goede en betrouwbare schijf voor de DS110J? Ext3/4 over USB gaat zeker ook sneller met kopieren, vergeleken met NTFS toch?
Ik vind mijn data wel wat waard dus heb een 2e synology staan bij mijn schoonouders. En elke week een incrementele back-up naar elkaar.
Vandaag maar eens de VPN package getest. Het configureren van de VPN is heel makkelijk.
Ik heb er voor gekozen om OpenVPN te gaan gebruiken. eerst alles intern getest te hebben was het tijd om vanaf buiten te gaan testen. Vanaf een andere locatie een VPN verbinding op gezet en gebruikt gemaakt van de standaard admin account. Daarna ook maar eens getest met me eigen gebruikersaccount. Maar ik kreeg elke keer een foutmelding dat de ingevulde gegevens niet klopten. De gebruikersnaam die ik gebruikt zit een spatie in. Na wat verschillende testen met andere gebruikersaccounts, ben ik tot conclusie gekomen dat OpenVPN de spatie veranderd in een andere teken.
Ik heb er voor gekozen om OpenVPN te gaan gebruiken. eerst alles intern getest te hebben was het tijd om vanaf buiten te gaan testen. Vanaf een andere locatie een VPN verbinding op gezet en gebruikt gemaakt van de standaard admin account. Daarna ook maar eens getest met me eigen gebruikersaccount. Maar ik kreeg elke keer een foutmelding dat de ingevulde gegevens niet klopten. De gebruikersnaam die ik gebruikt zit een spatie in. Na wat verschillende testen met andere gebruikersaccounts, ben ik tot conclusie gekomen dat OpenVPN de spatie veranderd in een andere teken.
Misschien een domme vraag, maar hoe zet je vanaf de andere locatie een VPN op? Ik weet wel dat je dat kan doen met twee (Fritz!Box) modems, maar kan het dan ook tussen een computer en een DS?
Overigens staat mijn trouwe DS508 er niet meer bij
, DS109+ nog net wel...
Overigens staat mijn trouwe DS508 er niet meer bij
Precies, heb me ook ingeschreven. Doe momenteel alles met W2k3 Remote Access service, maar als dit goed werktThe Fatal schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:02:
VPN ben ik wel heel erg benieuwd naar!!
Hopelijk denken ze ook aan AD integratie (VPN connectie op kunnen bouwen met AD account, zoals met Windows Server gebeurt)
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Ik ben niet vies van een beetje commandline werk maar de installatie van SABnzbd+Sickbeard+CouchPotato....Kost me heel wat kopzorgen :-)
Van het weekend eerst er maar eens rustig voor gaan zitten, vooral Sickbeard wil ik graag hebben. De tutorials ken ik ondertussen allemaal wel maar er loopt altijd wel iets verkeerd (verkeerde python versie, of geen templates bij Cheetah).
Van het weekend eerst er maar eens rustig voor gaan zitten, vooral Sickbeard wil ik graag hebben. De tutorials ken ik ondertussen allemaal wel maar er loopt altijd wel iets verkeerd (verkeerde python versie, of geen templates bij Cheetah).
Nooit problemen mee gehad. In de Sickbeard topic staat een goede handleiding die bij mij altijd werkt.erikafoort schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:49:
Ik ben niet vies van een beetje commandline werk maar de installatie van SABnzbd+Sickbeard+CouchPotato....Kost me heel wat kopzorgen :-)
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik ben een totale naab als het over command lines gaat maar toch heb ik het voor elkaar gekregen.
Overigens zijn er inmiddels makkelijke spk's te vinden voor SB en CP.
http://synoblog.superzebulon.org/tag/syno/
Als ik het nu opnieuw zal moeten doen zal ik het dus lekker hiermee doen.
XboxLive: Dave 130R
Verwijderd
Nadat ik mijn 411+ een aantal maanden 24/7 heb laten draaien begon de CPU-fan nogal lawaai te maken. Gezien de locatie van het beestje niet eens echt een probleem voor mij, was alleen bang dat de fan er helemaal mee zou kappen en dan zijn de gevolgen aanzienlijker natuurlijk. Synology gemaild en binnen 2 weken vanuit Taiwan een nieuwe CPU fan toegestuurd gekregen. Toppie service!
Interessant, maar je moet dan de sabnzbd versie draaien die zij aanbieden? 0.5.6? want ik heb 0.6 er al een tijdje opstaan namelijk en hij geeft constant sabnzbd niet gevondenEarzz schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:56:
Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik ben een totale naab als het over command lines gaat maar toch heb ik het voor elkaar gekregen.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Hallo iedereen,
ik heb een ds410j en ik wil hier squeezecenter op draaien. Deze nas heeft maar 128mb geheugen en is niet upgradable (forum synology) omdat het erop gesoldeerd zou zitten.
Nu zijn de systeemvereisten 256mb minimaal om squeeze te draaien. Klopt dit of kan ik zonder problemen streamen via squeeze naar een squeezebox radio?
iemand ervaringen aub?
thx!
ik heb een ds410j en ik wil hier squeezecenter op draaien. Deze nas heeft maar 128mb geheugen en is niet upgradable (forum synology) omdat het erop gesoldeerd zou zitten.
Nu zijn de systeemvereisten 256mb minimaal om squeeze te draaien. Klopt dit of kan ik zonder problemen streamen via squeeze naar een squeezebox radio?
iemand ervaringen aub?
thx!
En dáárom ben ik dus gegaan voor de DS411+ ;-)
Ik gebruik SqueezeCenter niet, maar dat is toch gewoon zo'n package die je kunt installeren? Ik zou zeggen, probeer het eens.
Ik gebruik SqueezeCenter niet, maar dat is toch gewoon zo'n package die je kunt installeren? Ik zou zeggen, probeer het eens.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ik heb het draaien op een 210j en hij speelt alles (ook FLAC en Apple Lossless) zonder haperen af, de webinterface is wel wat traag, maar ik gebruik de DUET afstandsbediening en die reageert gewoon net zoals andersiemand ervaringen aub?
Dat durf ik niet te zeggen maar het zou best wel eens kunnen.Royz schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:32:
[...]
Interessant, maar je moet dan de sabnzbd versie draaien die zij aanbieden? 0.5.6? want ik heb 0.6 er al een tijdje opstaan namelijk en hij geeft constant sabnzbd niet gevonden
Wat is trouwens de meerwaarde van SABnzbd 0.6?
XboxLive: Dave 130R
Verwijderd
Voordelen zijn meningen, die kun je voor jezelf bepalen via changelog.Earzz schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:57:
[...]
Dat durf ik niet te zeggen maar het zou best wel eens kunnen.
Om het fatsoenlijk te laten werken is zijn package van SABnzbd vereist. Zou misschien ook met de package van merty kunnen werken, maar dat is niet gegarandeerd!Royz schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:32:
[...]
Interessant, maar je moet dan de sabnzbd versie draaien die zij aanbieden? 0.5.6? want ik heb 0.6 er al een tijdje opstaan namelijk en hij geeft constant sabnzbd niet gevonden
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Ik gebruik nu de package van merty, maar die kan hij niet vinden en geeft een melding dat sabznd moet draaienBrickman schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:16:
[...]
Om het fatsoenlijk te laten werken is zijn package van SABnzbd vereist. Zou misschien ook met de package van merty kunnen werken, maar dat is niet gegarandeerd!
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
Om dit soort redenen ben ik op een gegeven moment afgestapt van dat soort pakketten en verzorg ik liever mijn eigen installaties. Gedeeltelijk met behulp van ipkg.Royz schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:28:
[...]
Ik gebruik nu de package van merty, maar die kan hij niet vinden en geeft een melding dat sabznd moet draaien. ik wacht wel tot 0.6 op zijn website komt, zal niet lang meer duren toch un die final is?
Dat je dan python zelf moet compileren omdat die van ipkg niet voldoet mag de pret niet drukken

Same here. Als er nu iets fout gaat weet ik tenminste waar ik het moet zoekenVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:54:
[...]
Om dit soort redenen ben ik op een gegeven moment afgestapt van dat soort pakketten en verzorg ik liever mijn eigen installaties. Gedeeltelijk met behulp van ipkg.
Hier nooit nodig geweest, de python26 ipkg package werkt tot nu toe prima voor Sickbeard, SAB en Couchpotato.Dat je dan python zelf moet compileren omdat die van ipkg niet voldoet mag de pret niet drukken
Verwijderd
Zit geen ipv6 support in, voldoet voor mij niet.sverzijl schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:02:
[...]
Same here. Als er nu iets fout gaat weet ik tenminste waar ik het moet zoeken
[...]
Hier nooit nodig geweest, de python26 ipkg package werkt tot nu toe prima voor Sickbeard, SAB en Couchpotato.
Ik sta op het punt om mijn eerste NAS aan te schaffen. De Synology DS110J icm Samsung EcoGreen F4EG 2TB. Graag wil ik een multifunctionele printer en een externe usb hdd aan de usb poorten van de NAS hangen. Nu begrijp ik dat na een tijd van inactiviteit de NAS automatisch op slaapstand gaat (of dit kan je iig zo instellen). Is het dan ook zo dat de externe usb hdd in de slaapstand meegaat? Omdat deze hdd zelf geen slaapstand kent.
De nas gaat niet in slaapstand, de HD gaat in slaapstand.
En als je usb hd geen slaapstand kent dan zal die niet gaan slapen vrees ik.
En als je usb hd geen slaapstand kent dan zal die niet gaan slapen vrees ik.
Ah ok dat verklaart, daar ben ik voorlopig nog niet in geinteresseerd.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:04:
[...]
Zit geen ipv6 support in, voldoet voor mij niet.
Hm, ik probeer nu met die USBCopy knop op de voorkant de inhoud van een externe schijf te kopiëren naar de DiskStation (110j). Heb in de UI de map public aangewezen als doelmap. De externeschijf heeft 2 partities: eentje van 100GB die in WBFS oid is geformatteerd (voor de Wii) en die in windows dus niet herkend wordt, en eentje van 300GB die gewoon in NTFS is geformatteerd. Maar nou druk ik op die knop, trommelgeroffel: er gebeurt niets
En druk ik 5 seconden dan gebeurt er nog niks. 0 activiteit bij zowel externe schijf als DS. De schijf in de DiskStation heeft 1,5TB lege ruimte.
Maakt het uit dat er een onherkenbare partitie opstaat? Of ben ik iets vergeten. De handleiding is hier echt summier over, dus kennelijk moet het makkelijk zijn maar doe ik iets opzichtig fout.

Maakt het uit dat er een onherkenbare partitie opstaat? Of ben ik iets vergeten. De handleiding is hier echt summier over, dus kennelijk moet het makkelijk zijn maar doe ik iets opzichtig fout.
[ Voor 3% gewijzigd door Murk op 13-05-2011 14:19 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
DSM 3.1 build 1725 beta is uit. En binnenkort een Android File app!
Android Apps: (Coming soon on Android Market): DS file allows you who own Android powered mobile devices to browse the files on your DiskStation via WebDAV, and download/upload files from/to your DiskStation. You can also manage – copy, move, rename or delete - your files while you are away from your office or home as long as the Internet connection is available, off-line browsing for your favorites is also supported in case of the unstable wireless connection.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Er zijn nooit genoeg Android Apps (zeker als ze betrekking hebben op Synologytimovd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:28:
DSM 3.1 build 1725 beta is uit. En binnenkort een Android File app!
Iemand toevallig opgevallen dat de Time Backup uit de beta fase is.
bedanktEarzz schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:57:
[...]
Dat durf ik niet te zeggen maar het zou best wel eens kunnen.
Ik had 0.6 er ook al op staan. Die heb ik eraf gehaald en daarna de drie packages achter elkaar geïnstalleerd. Geen probleem meer.Royz schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:32:
[...]
Zit nu te wachten tot er een download automagisch start :-)
ik heb net de nieuwe VPN server geïnstalleerd, maar als ik vanuit een andere locatie connect is de verbinding gewoon goed.
Maar kan het hele disk station niet vinden. En ook zie ik hem niet in finder verschijnen.
Het idee was eigenlijk dat ik via vpn thuis in het netwerk kom en gewoon de DS als normaal kon gebruiken, maar dat kan zo te zien niet erg..
Maar kan het hele disk station niet vinden. En ook zie ik hem niet in finder verschijnen.
Het idee was eigenlijk dat ik via vpn thuis in het netwerk kom en gewoon de DS als normaal kon gebruiken, maar dat kan zo te zien niet erg..
Heb je de externe schijf ook aangesluiten op de UBS aansluiting op de voorzijde van je synology?Murk schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:15:
Hm, ik probeer nu met die USBCopy knop op de voorkant de inhoud van een externe schijf te kopiëren naar de DiskStation (110j). Heb in de UI de map public aangewezen als doelmap. De externeschijf heeft 2 partities: eentje van 100GB die in WBFS oid is geformatteerd (voor de Wii) en die in windows dus niet herkend wordt, en eentje van 300GB die gewoon in NTFS is geformatteerd. Maar nou druk ik op die knop, trommelgeroffel: er gebeurt nietsEn druk ik 5 seconden dan gebeurt er nog niks. 0 activiteit bij zowel externe schijf als DS. De schijf in de DiskStation heeft 1,5TB lege ruimte.
Ja dat heb ik inderdaad gedaan. En ik zag dat er in die usbcopy knop een klein led-lampje is verwerkt, maar die gaat niet branden als ik de schijf aansluit, dus hij ziet de schijf helemaal niet. Als ik de schijf op een computer aansluit wordt hij meteen herkend.Prx schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:43:
[...]
Heb je de externe schijf ook aangesluiten op de UBS aansluiting op de voorzijde van je synology?
Heb ook even met een usb-stick van 8gb geprobeerd (FAT bestandssysteem), deze werd na een seconde of 5 herkend, en met een druk op de knop werd alles netjes gekopieerd naar de doelmap.
Ik heb een vermoeden dat het aan de WBFS partitie op de usb schijf ligt, en dat de DiskStation deze niet kan onderscheiden van de NTFS partitie en deze 2 tezamen als een onbekend bestandssysteem ziet. Ik heb even partitionmagic gedownload, en daarin worden de 2 partities op de usb schijf dan ook aangegeven als 1 partitie met bestandsformaat "BAD"... dat kan nooit goed zijn.
edit: wel raar dat ik in de bestandsbrowser in de map usbshare1-1 wel gewoon de inhoud van de NTFS partitie zie maar dat de diskstation dan niet intelligent genoeg is om dat te zien als de te kopiëren partitie..
[ Voor 9% gewijzigd door Murk op 14-05-2011 18:40 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Hey,
Bedankt voor de tip. Ik ga hem eens proberen, installatie ziet er niet simpel uit, maar met de step-by-step guide moet het zeker lukken.
Wat ik wel belangrijk vind is gebruiksvriendelijkheid. De gebruikers van deze Synology bewerken bestanden (vnl. MS Office files) rechtstreeks vanop de shared drive. Zij moeten gewoon kunnen 'saven' zoals in een klassieke Windows verkenner omgeving, elke 'save' zou dan een versie moeten maken (zonder dat er client-software aan te pas komt). Werkt het op deze manier? Ik snap dat je met TortoiseSVN bijkomende dingen kunt doen (vb. snel naar een vorige versie gaan), maar dat zie ik de meeste gebruikers niet doen.
Via WebSVN (als ik het goed heb begrepen) zouden we dan naar vorige versies kunnen teruggrijpen (zal toch eerder een uitzonderingsprocedure zijn).
Hierdoor kunnen we gemakkelijk teruggrijpen naar vorige versies, maar het is nog geen backup oplossing. Waar worden die vorige versies gestockeerd? In een aparte folder? Kan ik die eenvoudig via een netwerkbackup/rsync naar een andere plaats kopiëren?
En tenslotte nog een vraag die volledig los staat van Subversion: is het mogelijk met een Synology Diskstation om (op regelmatig tijdstip) een backup te maken vaan een shared folder (of specifieke subfolder ervan) naar een andere shared folder (op dezelfde DSM / zelfde volume).
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Welke ip-range heb je gekozen en wordt die range ook ergens in het netwerk gebruikt waarvandaan je de vpn verbinding opzet richting de diskstation?The Fatal schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:03:
Maar kan het hele disk station niet vinden.
Als ik na het maken van een vpn verbinding in de Windows verkenner naar \\diskstation ga, dan kan ik bij alle shares waar ik normaal ook bij kan. http://diskstation:5000/ levert ook gewoon de webinterface op. Andere zaken heb ik nog niet geprobeerd omdat de umts verbinding niet vooruit te branden was
http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die
Sinds enkele dagen krijg ik de melding 'Verbroken koppeling' in het download station van mijn DS211j. (DSM: 3.1-1613, downloads via premiumaccount van rapidshare) Al wat gegoegeld maar het probleem nog niet kunnen verhelpen, iemand die dit ook al eens heeft gehad?
[ Voor 9% gewijzigd door Insipid op 14-05-2011 22:34 . Reden: info toegevoegd ]
Waar precies in het nieuwe Diskstation vind ik de VPN settings/setup?
Edit: Ik denk dat ik het al door heb en dat ik opnieuw moet applyen voor de Airplay/VPN update?
Edit: Ik denk dat ik het al door heb en dat ik opnieuw moet applyen voor de Airplay/VPN update?
[ Voor 41% gewijzigd door CarpeVentum op 14-05-2011 22:40 ]
is niet bij configuratiescherm - netwerk - tunnel?
Nee, ik ben nu aan het kijken (moest me inderdaad reapplyen voor het beta program), en dan is het nog een aparte package die je zelf moet installeren.Insipid schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:41:
is niet bij configuratiescherm - netwerk - tunnel?
Volgens mij is de package CPU afhankelijk. Weet iemand welke je moet hebben voor de DS210j?
Edit, ook al gevonden: de 88f628x
Wat me opvalt aan de 1725 beta versie is dat de Synology in de Finder (Mac OS X) nu wordt herkend als "Apple" server en niet meer als "Windows" server. (het icoontje is een cinema display ipv een crt display). Bij 'Toon info' staat nu dus ook dat het een "Mac-server" is. Kan ook sinds 1613 zijn trouwens, maar die heb ik maar 5 minuten gehad...
[ Voor 37% gewijzigd door CarpeVentum op 14-05-2011 22:56 ]
Dat icoontje heeft enkel betrekking op protocol. Als jij dus voorheen die CRT monitor zag, is het omdat AFP niet aan stond.
Kun je met ES File Explorer ook een AVI streamen op je Android telefoon? Of moet het bestand eerst helemaal gedownload worden om dan pas afgespeeld te kunnen worden?EricEric752 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:31:
[...]
Er zijn nooit genoeg Android Apps (zeker als ze betrekking hebben op Synology), maar dit kan ook al met ES File Explorer.
Ik krijg:hars73 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:14:
[...]
Kun je met ES File Explorer ook een AVI streamen op je Android telefoon? Of moet het bestand eerst helemaal gedownload worden om dan pas afgespeeld te kunnen worden?
Als ik een .avi-bestand open.quote: ES File Explorer op m'n tabletMedia ondersteund geen streamen, speler zal automatisch starten na de complete overdracht.
[ Voor 6% gewijzigd door jacobras op 15-05-2011 20:40 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Eerst krijg ik een melding "media ondersteunt geen streamen" en daarna wordt de avi eerst gedownload. Ik heb trouwens geen goede media player voor video op mijn telefoon staan, dus het afspelen lukt ook lang niet altijd. Het is een functionaliteit die ik nooit gebruik.hars73 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:14:
[...]
Kun je met ES File Explorer ook een AVI streamen op je Android telefoon? Of moet het bestand eerst helemaal gedownload worden om dan pas afgespeeld te kunnen worden?
De melding "media ondersteunt geen streamen" lijkt te suggereren dat andere media wel gestreamd kunnen worden. Een MP3 start heel snel als ik hem open in ES File Explorer, maar of dit komt omdat die gestreamd worden of dat het lokaal cachen gewoon erg snel gaat vanwege de grootte is me niet helemaal duidelijk.
Ik heb nu mijn DS110J helemaal naar wens ingesteld, maar wil nu een grotere HDD van 2,5 TB erin gaan zetten. Mijn vraag is hoe ik mijn Sickbeard, Couchpotato en SABnzbd instellingen meeneem naar de nieuwe hardeschijf.
Master_A
Makkelijkste is simpelweg de gehele installatiedirectories kopieren naar de nieuwe schijf naar dezelfde lokatie als op de oude schijf (+ startscript(s) uit /usr/local/etc/rc.d/). Dan neem je je config en je huidige (SB+CP) databases meteen mee.Amiet01 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:43:
Ik heb nu mijn DS110J helemaal naar wens ingesteld, maar wil nu een grotere HDD van 2,5 TB erin gaan zetten. Mijn vraag is hoe ik mijn Sickbeard, Couchpotato en SABnzbd instellingen meeneem naar de nieuwe hardeschijf.
Verwijderd
Met de aanname dat je het met packages hebt geïnstalleerd, even zoeken naar de configuratiefiles (config.ini?) en de .db files en die dan terugzetten op je nieuwe schijf.Amiet01 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:43:
Sinds vrijdag een DS211j draaien met 2x 2TB (Samsung F4EG 204UI), met sabnzbd, Sickbeard en Couchpotato
Helemaal tevreden over, op 1 puntje na:
Als ik films/series (720p) vanaf de NAS afspeel in VLC op mijn laptop, dan hakkelt hij nog best vaak.
Dan krijg je van die blokjes of dat een deel van het beeld blijft staan terwijl de rest verder loopt enzo: lelijk. Het ligt niet aan de video-files zelf, want eerst kopiëren naar mijn laptop en dan afspelen gaat goed. Laptop (MBP) is via een WRT610N wireless verbonden, NAS zit met UTP rechtstreeks in diezelfde router. Problemen doen zich ook voor als sabnzbd geen downloads heeft of alles op pauze staat.
Waar zit de bottleneck?
Als ik films/series (720p) vanaf de NAS afspeel in VLC op mijn laptop, dan hakkelt hij nog best vaak.
Waar zit de bottleneck?
Kan je laptop zijn (genoeg power om 720p af te spelen?) of je wireless netwerk (sluit het uit door een utp kabel te gebruiken)
Verwijderd
Zet de buffer in VLC iets hoger.R4NCOR schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:31:
Sinds vrijdag een DS211j draaien met 2x 2TB (Samsung F4EG 204UI), met sabnzbd, Sickbeard en CouchpotatoHelemaal tevreden over, op 1 puntje na:
Als ik films/series (720p) vanaf de NAS afspeel in VLC op mijn laptop, dan hakkelt hij nog best vaak.Dan krijg je van die blokjes of dat een deel van het beeld blijft staan terwijl de rest verder loopt enzo: lelijk. Het ligt niet aan de video-files zelf, want eerst kopiëren naar mijn laptop en dan afspelen gaat goed. Laptop (MBP) is via een WRT610N wireless verbonden, NAS zit met UTP rechtstreeks in diezelfde router. Problemen doen zich ook voor als sabnzbd geen downloads heeft of alles op pauze staat.
Waar zit de bottleneck?
De eerste overduidelijk niet.job schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:36:
Kan je laptop zijn (genoeg power om 720p af te spelen?) of je wireless netwerk (sluit het uit door een utp kabel te gebruiken)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 11:39 ]
Laptop zelf is het niet inderdaadVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:36:
[...]
Zet de buffer in VLC iets hoger.
[...]
De eerste overduidelijk niet.
Laptop was sterk genoeg gaf hij aan. Zit hem vaak in wireless. Wordt ook altijd aangegeven dat niet te grbuiken (misschien wel als je N hebt) om HD-materiaal af te spelen.job schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:36:
Verwijderd
R4NCOR schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:46:
[...]
Laptop zelf is het niet inderdaadWaar kan ik nou die buffer-setting van VLC vinden? Dat is inderdaad iets wat mij zelf ook te binnenschoot, maar heb het nergens in de settings kunnen vinden, zelfs niet met behulp van google...

Muchas gracias! Ga het vanavond als ik thuis ben meteen proberen.
En de startscripts staan altijd op die plek? Ik heb gewoon de tutorials gevolgd die in het Sickbeard/Couchpotato topic staan, dus ik neem aan dat de installatie directories in @appstore zit?sverzijl schreef op maandag 16 mei 2011 @ 06:57:
[...]
Makkelijkste is simpelweg de gehele installatiedirectories kopieren naar de nieuwe schijf naar dezelfde lokatie als op de oude schijf (+ startscript(s) uit /usr/local/etc/rc.d/). Dan neem je je config en je huidige (SB+CP) databases meteen mee.
Master_A
Ik zag dat DSFile inmiddels beschikbaar is..
https://market.android.com/details?id=com.synology.DSfile
https://market.android.com/details?id=com.synology.DSfile
Vandaag vpn package gedownload, wel vaag dat ze je email willen terwijl het gewoon op een open ftp site staat
Anyway ben benieuwd hoe goed het werkt
http://ukdl.synology.com/download/beta/VPN_Center/
Anyway ben benieuwd hoe goed het werkt
Keep it simple stupid
Je moet er wel DSM version 3.1-1725 voor hebben, en da's ook een beta versie toch? (laatste normale DSM versie voor mijn DS209 is 3.1-1613)jelly schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:12:
Vandaag vpn package gedownload, wel vaag dat ze je email willen terwijl het gewoon op een open ftp site staat![]()
Anyway ben benieuwd hoe goed het werkt![]()
Edit... I spoke too soon. Die staat er ook:
http://ukdl.synology.com/...03.1%20AirPlay%20Preview/
[ Voor 11% gewijzigd door Martijn02 op 16-05-2011 13:01 ]
Hrrm, die was ik weer niet van plan om te installeren, ach ja dan maar even wachtenMartijn02 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:00:
[...]
Je moet er wel DSM version 3.1-1725 voor hebben, en da's ook een beta versie toch? (laatste normale DSM versie voor mijn DS209 is 3.1-1613)
Edit... I spoke too soon. Die staat er ook:
http://ukdl.synology.com/...03.1%20AirPlay%20Preview/
Keep it simple stupid
Ik kom op mijn eerdere advies terug mbt het alleen installeren van install directories. Bedenk me nu dat je dan de tools als git, (/usr/bin/)python, svn e.d. mist. In plaats daarvan herinstalleren volgens de tutorials op je nieuwe disk en daarna van de oude disk de config files/db's kopieren.Amiet01 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:52:
[...]
En de startscripts staan altijd op die plek? Ik heb gewoon de tutorials gevolgd die in het Sickbeard/Couchpotato topic staan, dus ik neem aan dat de installatie directories in @appstore zit?
(CP : data.db + config.ini, SB: sickbeard.db, config.ini, SAB:sab.ini. Idd in @appstore.)
Heb 3 Synology's in beheer, op 3 verschillende locaties (andere routers en providers). Gaat om een 2x DS211+ en DS107+. Op alle drie zijn de poorten geforwarded en is alles netjes extern te bereiken alleen WebDAV wil maar niet vlotten. Gebruik voor alle 3 Netdrive (tenminste dat ik wil ik - op diverse systemen en locaties geprobeerd) maar alleen de DS211+ achter een AVM Fritzbox is altijd bereikbaar, de andere krijgen altijd een 'controleer uw internetverbinding melding'. Terwijl als ik ze benader met webdav via DSfile (uit de Android market) ze alle drie binnen een enkele seconde verbinding hebben over WebDAV.
Gebruik voor alle drie gewoon de ingebouwde admin account, het externe ip adres van de router, en de standaard 5000 poort (uiteraard ook anderen poorten geprobeerd). Lees veel op Internet over problemen met WebDAV maar geen oplossingen die voor mij van toepassing kunnen zijn, maar heeft er hier iemand misschien een workaround gevonden?
Dankzij DSFile weet ik dus (sinds vanavond) dat WebDAV wel degelijk werkt, zij het niet met NetDrive. Maarja wat zijn serieuze alternatieven voor dit programma?
Gebruik voor alle drie gewoon de ingebouwde admin account, het externe ip adres van de router, en de standaard 5000 poort (uiteraard ook anderen poorten geprobeerd). Lees veel op Internet over problemen met WebDAV maar geen oplossingen die voor mij van toepassing kunnen zijn, maar heeft er hier iemand misschien een workaround gevonden?
Dankzij DSFile weet ik dus (sinds vanavond) dat WebDAV wel degelijk werkt, zij het niet met NetDrive. Maarja wat zijn serieuze alternatieven voor dit programma?
[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 16-05-2011 20:27 ]
Ik heb hetzelfde met VPN als TheFatal. Ik ben op afstand prima verbonden, maar DiskStation staat niet in de Finder, en is ook niet bereikbaar via het 'dynamische' IP adres dat 'ie zou moeten hebben. Of snap ik iets van VPN niet?
Het vreemde is dat hij aangeeft verbonden te zijn met 10.0.1.1 bij de VPN instellingen in het netwerk..; maar handmatig kan ik niet bij de server achter dat adres in de Finder.
Edit2:
In de handleiding voor het VPN op de Synology staat een stuk over enkele wijzigingen in de Terminal.

De bovenste helft is op te roepen met het commando:
De vraag is: wat is mijn PPTP IP/Gateway? En moet ik letterlijk 192.168.X.X invullen?
Het vreemde is dat hij aangeeft verbonden te zijn met 10.0.1.1 bij de VPN instellingen in het netwerk..; maar handmatig kan ik niet bij de server achter dat adres in de Finder.
Edit2:
In de handleiding voor het VPN op de Synology staat een stuk over enkele wijzigingen in de Terminal.

code:
1
| ifconfig -a |
De vraag is: wat is mijn PPTP IP/Gateway? En moet ik letterlijk 192.168.X.X invullen?
[ Voor 59% gewijzigd door CarpeVentum op 17-05-2011 10:04 ]
Ik ben opzoek naar een opvolger van mijn vertrouwde DS107+.
Nu wil ik eigenlijk de DS107+ laten staan bij mijn ouders, broertje en zusje omdat daar veelal fotos en muziek worden opgeslagen.
Bij mijn vriendin wil ik een nieuwe Synology plaatsen (welke het wordt weet ik nog niet precies, maar in elk geval 2 bay).
De opvolger wil ik verder gaan gebruiken voor downloaden van usenet met SABnzb, streamen van films, ftp etc.
Nu zit ik met een paar vragen:
- Is de x11 reeks in staat om on the fly media op te zetten zodat ik het kan kijken op mijn tv (zeg maar een soort mediaspeler functie?)
- De internetverbinding is 40/4 mbit, kan de x11 reeks deze volledig benutten? Ik vraag dit omdat ik thuis maar een 8 mbit lijn heb die door de DS107+ volledig wordt benut)
- Ik geloof dat het mogelijk was om data tussen 2 Synology's te synchroniseren via het internet? Ik heb een aantal mappen die ik op beide apparaten beschikbaar wil hebben, denk aan ongeveer 10 gb aan data.
- met de huidige processoren, hoe lang is de DS211+ bezig met het uitpakken van een usenet download? Dit is neem ik aan een stuk sneller dan de DS107+ maar aan wat voor tijd moet ik denken?
- Zijn er nog specifieke aanbevelingen m.b.t. hardeschijven van 2 TB?
Nu wil ik eigenlijk de DS107+ laten staan bij mijn ouders, broertje en zusje omdat daar veelal fotos en muziek worden opgeslagen.
Bij mijn vriendin wil ik een nieuwe Synology plaatsen (welke het wordt weet ik nog niet precies, maar in elk geval 2 bay).
De opvolger wil ik verder gaan gebruiken voor downloaden van usenet met SABnzb, streamen van films, ftp etc.
Nu zit ik met een paar vragen:
- Is de x11 reeks in staat om on the fly media op te zetten zodat ik het kan kijken op mijn tv (zeg maar een soort mediaspeler functie?)
- De internetverbinding is 40/4 mbit, kan de x11 reeks deze volledig benutten? Ik vraag dit omdat ik thuis maar een 8 mbit lijn heb die door de DS107+ volledig wordt benut)
- Ik geloof dat het mogelijk was om data tussen 2 Synology's te synchroniseren via het internet? Ik heb een aantal mappen die ik op beide apparaten beschikbaar wil hebben, denk aan ongeveer 10 gb aan data.
- met de huidige processoren, hoe lang is de DS211+ bezig met het uitpakken van een usenet download? Dit is neem ik aan een stuk sneller dan de DS107+ maar aan wat voor tijd moet ik denken?
- Zijn er nog specifieke aanbevelingen m.b.t. hardeschijven van 2 TB?
[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 17-05-2011 10:20 ]
Er begon steeds meer mis te gaan ( DDNS dat niet meer wou updaten, ...) Na een reboot van het toestel was het weer in orde.Insipid schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:28:
Sinds enkele dagen krijg ik de melding 'Verbroken koppeling' in het download station van mijn DS211j. (DSM: 3.1-1613, downloads via premiumaccount van rapidshare) Al wat gegoegeld maar het probleem nog niet kunnen verhelpen, iemand die dit ook al eens heeft gehad?
Ben van plan de DS211+ aan te schaffen met 2x TB schijven. De WD20EARS, WD2002FAEX of WD2001FASS.
I.v.m. streamen van HD materiaal vraag ik me af of het belangrijk is dat de snelheid van de schijven 5400 of 7200 is.
Weet iemand dit??
I.v.m. streamen van HD materiaal vraag ik me af of het belangrijk is dat de snelheid van de schijven 5400 of 7200 is.
Weet iemand dit??
Snelheid van je schijven is volstrekt irrelevant, want de beperkende factor zit daar toch niet. Zowel je netwerk (ik neem aan max 1 gbit) als je DS211+ zijn een zwakkere schakel dan de harddisk; of dat nou een 5400 of 7200 toeren exemplaar is.I.v.m. streamen van HD materiaal vraag ik me af of het belangrijk is dat de snelheid van de schijven 5400 of 7200 is.
Volgens mij maakt dat niets uit. Denk zelfs dat de meeste 5400rpm schijven gebruiken. Ik in ieder geval wel en streamen van HD materiaal gaat zonder problemen.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Bedankt BartS12 en Rhapsody! Hiermee kan ik verder.
Ik ben me nog aan het inlezen, maar volgens mij heb je nog steeds een mediaspeler nodig, al is het maar om de aansluiting met je tv te regelen. (of je moet natuurlijk een tv met netwerkaansluiting hebben)Binnetie schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:16:
ik ben er hier ook nog niet verder mee gekomen.CarpeVentum schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:33:
Ik heb hetzelfde met VPN als TheFatal. Ik ben op afstand prima verbonden, maar DiskStation staat niet in de Finder, en is ook niet bereikbaar via het 'dynamische' IP adres dat 'ie zou moeten hebben. Of snap ik iets van VPN niet?
Edit2:
[afbeelding]
code:
1 ifconfig -a
WEl heb ik gevonden dat als je VPN verbinding maakt dat je geen subnet toegewezen krijgt.
Weet niet of dit er wat mee te maken kan hebben.
voor mensen die geen verbinding kunnen maken met de DS via VPN, ik krijg via VPN een 10.x adres toegewezen, maar als ik mijn diskstation wil benaderen, moet ik zijn intern IP van thuis opgeven (192.168.1.x)
@ieperlingetje
Mijn Mac heeft 10.0.1.1 toegewezen gekregen waar mijn Synology 10.0.1.0 heeft... Ik kon de laatste digit niet wijzigen in de Synology VPN setup (PPTP).
Ik kan ook niet met het IP adres van het thuisnetwerk een finderverbinding met de Synology krijgen...
Toch intrigeert het laatste deel van de handleiding me, want ik heb geen idee wat ze daar bedoelen; internetten via je Synology. Dus echt internetten alsof je thuis in je eigen netwerk zit? Blijkbaar staat er dan een setting nog niet goed in de terminal?
Mijn Mac heeft 10.0.1.1 toegewezen gekregen waar mijn Synology 10.0.1.0 heeft... Ik kon de laatste digit niet wijzigen in de Synology VPN setup (PPTP).
Ik kan ook niet met het IP adres van het thuisnetwerk een finderverbinding met de Synology krijgen...
Toch intrigeert het laatste deel van de handleiding me, want ik heb geen idee wat ze daar bedoelen; internetten via je Synology. Dus echt internetten alsof je thuis in je eigen netwerk zit? Blijkbaar staat er dan een setting nog niet goed in de terminal?
Hallo allemaal,
Al eventjes ben ik in het bezit van een DS211j.
Daar zit een hd van 600 GB, nu wilde ik daar een hd van 1,5 TB bij in zetten.
Dit netjes volgens de handleiding gedaan en de 2e hd van 1,5 TB ingebouwd.
Alleen zie ik de hd wel als ik in log in DSM maar hij wil de 1,5 TB niet bij de totale opslag rekenen.
Zie het screenshot voor de duidelijkheid.

DSM is de laatste versie.
Weet iemand misschien hoe het komt dat de 2e hd niet bij het totale opslag wordt gerekend.
Alvast bedankt!
Al eventjes ben ik in het bezit van een DS211j.
Daar zit een hd van 600 GB, nu wilde ik daar een hd van 1,5 TB bij in zetten.
Dit netjes volgens de handleiding gedaan en de 2e hd van 1,5 TB ingebouwd.
Alleen zie ik de hd wel als ik in log in DSM maar hij wil de 1,5 TB niet bij de totale opslag rekenen.
Zie het screenshot voor de duidelijkheid.

DSM is de laatste versie.
Weet iemand misschien hoe het komt dat de 2e hd niet bij het totale opslag wordt gerekend.
Alvast bedankt!
Je hebt Hybrid RAID met fouttolerantie van 1 schijf. De TB die je overhoud is niet te beveiligen, aangezien de fouttolerantie niet te garanderen is. Daarom gaat je opslag niet omhoog.
Vrij basis concept van RAID hoor.
Vrij basis concept van RAID hoor.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Oké dan, ja van RAID weet ik niks van af.
Ik moet dus een andere RAID configuratie kiezen. Dan zal ik me daar eens in gaan verdiepen.
Volgende probleem is dan hoe verander ik de RAID configuratie in DSM aan, ik kan alleen kiezen voor verwijderen...
Ik moet dus een andere RAID configuratie kiezen. Dan zal ik me daar eens in gaan verdiepen.
Volgende probleem is dan hoe verander ik de RAID configuratie in DSM aan, ik kan alleen kiezen voor verwijderen...
Als er iemand last heeft van verdwijnende mapstations in de explorer (zoals na elke reboot), dan kan ik je aanraden om dit door te lezen, en dan met name post 2.
http://forum.soft32.com/w...ppears-ftopict176808.html
En hoe je het in windows XP aanpast staat hier uitgelegd: http://www.imss.caltech.e...=wiki&wiki_op=view&id=396
Wilde dit eerst vragen omdat er (volgens mij) niets in het topic over stond, maar toen even beter gezocht op google en dankzij bovenstaande blijft het mapstation bij mij eindelijk braaf staan.
http://forum.soft32.com/w...ppears-ftopict176808.html
En hoe je het in windows XP aanpast staat hier uitgelegd: http://www.imss.caltech.e...=wiki&wiki_op=view&id=396
Wilde dit eerst vragen omdat er (volgens mij) niets in het topic over stond, maar toen even beter gezocht op google en dankzij bovenstaande blijft het mapstation bij mij eindelijk braaf staan.
Dat kan ook niet met bewaring van je installatie en data.Renzzs schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:44:
Oké dan, ja van RAID weet ik niks van af.
Daarnaast is een andere RAID ook niet echt een optie, want de enige optie waarbij de data wel word gebruikt is juist geen raid gebruiken. Grootste nadeel is dan dat als een disk kapot gaat, je de data ook kwijt bent.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Verwijderd
Synology Hybrid RAID is toch een optie?Hooglander1 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:12:
[...]
Daarnaast is een andere RAID ook niet echt een optie, want de enige optie waarbij de data wel word gebruikt is juist geen raid gebruiken. Grootste nadeel is dan dat als een disk kapot gaat, je de data ook kwijt bent.
http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3FSynology Hybrid RAID (SHR) is an intelligent volume type that optimizes volume size when combining hard disks of varying sizes into an array. When set as the Standard volume type in DSM, SHR provides 1 to 2 hard disks fault-tolerance of data protection. It can be expanded to an optimal volume space when a lager or additional hard disks are inserted into the array.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 18:21 ]
Iemand een idee of er een zoekfunctie voor DSM bestaat die werkt dmv een database ipv alle mappen af te lopen?
Dit topic is gesloten.