Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.954 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:23:
[...]
Hij vult in de firewall van de synology het ip van de pc in. Met de juiste poorten zou het moeten werken.
Maar het werkt niet, dus er staat nog wat verkeerd in de firewall.
Dit was nu juist mijn vraag.
Poort is toch 515?

Wat ik zou willen is dat de toegang tot mijn synology met de firewall beperkt wordt 192.168.1.*
maar een wildcard is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39
Kies subnet, ip: 192.168.1.0 subnet mask: 255.255.255.0

515 zou de juiste moeten zijn voor lpr.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 02-05-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aangepaste regel gemaakt voor doelpoort 515 elk protocol en elk IP
en deze regel bovenaan gezet,
maar de printer blijft ontoegankelijk.
Werkt dit dan wel bij u of iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 22:21
Ik heb sinds enige tijd een synology 210j,ongeveer een 6 maanden ofzo. Nu heeft ie voor de 2e keer al zijn configuratie verloren..

Sabnzb e.d. installeren is niet de moeite maar Sickbeard.... Erg irritant om het nog maar zacht uit te drukken.

Zijn er 'standaardoorzaken' bekend? Of is dit een gevalletje insturen? Nu ben ik alweer opnieuw aan het installeren en hij zal het wel weer enkele maanden doen, maar wordt er gek van.. Liever stuur ik em niet op vanwege alle gegevens op de schijf, dus als er bekende oorzaken zijn die gemakkelijk kunnen worden verholpen hoor ik het graag! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

m4yall schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:32:
Ik heb sinds enige tijd een synology 210j,ongeveer een 6 maanden ofzo. Nu heeft ie voor de 2e keer al zijn configuratie verloren..

Sabnzb e.d. installeren is niet de moeite maar Sickbeard.... Erg irritant om het nog maar zacht uit te drukken.

Zijn er 'standaardoorzaken' bekend? Of is dit een gevalletje insturen? Nu ben ik alweer opnieuw aan het installeren en hij zal het wel weer enkele maanden doen, maar wordt er gek van.. Liever stuur ik em niet op vanwege alle gegevens op de schijf, dus als er bekende oorzaken zijn die gemakkelijk kunnen worden verholpen hoor ik het graag! Thanks!
Wat zegt de support ervan? Want ik heb nog nooit van dit probleem gehoord...
Kun je de configs niet ergens back-uppen naar een eHDD?

Zelf zit ik ook met een vraag.
Ik heb een DS211+ en ik speel samen met 4 andere spelers minecraft.
Nu weet ik dat het mogelijk is om mc te runnen op de NAS. Maar heeft iemand hier ervaring mee? Mij lukt het niet om java virtual machine te draaien.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Laatst online: 13-09 08:24
Oke , even een vraagje ,

Ik heb een kennis die graag een centrale plaats in zijn huis wil hebben waarin alles opgeslagen wordt !

Nu heeft hij nog een paar windows pc, en een macbook pro !

Het leek mij handig dat hij een synolgoy 211 (+) koopt met daar in 2x 1 TB harde schijf in raid opstelling zodat als de een een kapot gaat hij nog een backup heeft !

Echter heb ik geen ervaring met de macs. wel een optie gezien voor apple talk of zoiets in mijn eigen nas.

Ik neem aan dat de web interface voor het benaderen van de webinterface hetzelfde er uit ziet voor MAC en Windows ?

wat ik me af vraag en waar ik geen verstand van heb. of de harde schijf nu verschillend geformateerd wordt (dus verschil vanuit mac of windows om te benaderen )

Kortom hoe werkt de uitwisseling tussen MAC en Windows, zijn daar ervaringen mee ?

[ Voor 99% gewijzigd door Gandalf68 op 02-05-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Gandalf68 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:42:
Oke , even een vraagje ,

....
Kortom hoe werkt de uitwisseling tussen MAC en Windows, zijn daar ervaringen mee ?
Normaal is het mogelijk om content via de DS211+ te delen door een MAc en Windows.
DE reden hiervoor is dat DSM 3.1 wordt gebruikt (hot 'os' van je NAS). En de HDD's worden geformatteerd als ext3 of ext4 (linux partitie).
Dit moet werken hoor.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

Kon iemand bevestigen dat port fowarding met een KPN ExperiaBox (Arcadyan ARV7519) wel mogelijk is maar niet werkt? De consumenten afdeling van KPN staat mij ronduit onbeschoft te wordt als ik daar vragen over stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malarky schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 01:05:
Kon iemand bevestigen dat port fowarding met een KPN ExperiaBox (Arcadyan ARV7519) wel mogelijk is maar niet werkt? De consumenten afdeling van KPN staat mij ronduit onbeschoft te wordt als ik daar vragen over stel.
Google zegt dat het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Het leek mij handig dat hij een synolgoy 211 (+) koopt met daar in 2x 1 TB harde schijf in raid opstelling zodat als de een een kapot gaat hij nog een backup heeft !
Even een open deur intrappen: RAID IS GEEN BACKUP ! Met RAID1 heeft de ene schijf wel een directe kopie op de andere schijf, maar echte backups maak je extern: via het netwerk, via USB of via eSATA aangesloten schijven. Wat als de Synology het zelf begeeft, en dus 2 schijven niks meer doen?
Echter heb ik geen ervaring met de macs. wel een optie gezien voor apple talk of zoiets in mijn eigen nas.
Mac's zijn linuxachtige computers, dus die kennen naast Samba (Windows) en AppleTalk ook NFS, dat kun je inschakelen op je NAS (wel eventjes overal de rechten per user(s) goedzetten)
Ik neem aan dat de web interface voor het benaderen van de webinterface hetzelfde er uit ziet voor MAC en Windows ?
De webinterface is een webpagina, normaliter ziet die er overal gelijk uit.
wat ik me af vraag en waar ik geen verstand van heb. of de harde schijf nu verschillend geformateerd wordt (dus verschil vanuit mac of windows om te benaderen )
Synology is een standalone computer die runt op een Linux-variant, dus het schijfformat zal EXT3 of EXT4 zijn. Met daarbij nog wat andere grappen en grollen voor de diverse mogelijke RAID-settings.
Uitwisseling tussen Mac en Windows direct? Welke versie van Windows hebben we het over? Alleen Win7 Ultimate (en 1 versie lager dacht ik) ondersteunt NFS. Voor de rest zal Samba wel de default overdrachtsmethode zijn. Anders heb je ook nog FTP, maar dan heb je weer een FTP-server nodig. Maar... als alles toch via de NAS gaat lopen, dan is dat probleem ook opgelost.

[ Voor 1% gewijzigd door Klojum op 03-05-2011 01:36 . Reden: Kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Oke , even een vraagje ,

Ik heb een kennis die graag een centrale plaats in zijn huis wil hebben waarin alles opgeslagen wordt !

Nu heeft hij nog een paar windows pc, en een macbook pro !

Even het hele simpele korte antwoord: werkt prima. Je hoeft er ook niks speciaals voor te doen en het werkt allemaal out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjoekie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 08:31:
[...]

Even het hele simpele korte antwoord: werkt prima. Je hoeft er ook niks speciaals voor te doen en het werkt allemaal out of the box.
Je moet wel de juiste dingen aanklikken in de web interface. Out of the box werkt het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
jordy-maes schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:22:
[...]

Wat zegt de support ervan? Want ik heb nog nooit van dit probleem gehoord...
Kun je de configs niet ergens back-uppen naar een eHDD?
Ik heb mijn vraag ingestuurd. Het zou wel top zijn als het mogelijk is om de gehele 'systeemmap' te backuppen en na zo'n fout in zijn geheel terug te zetten. De persoon die een makkelijk pakket van Sickbeard maakt is een held ;) Gisteren even snel gekeken maar ben geen terminal held, wordt nog even puzzelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juba
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
m4yall schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 08:36:
[...]

Ik heb mijn vraag ingestuurd. Het zou wel top zijn als het mogelijk is om de gehele 'systeemmap' te backuppen en na zo'n fout in zijn geheel terug te zetten. De persoon die een makkelijk pakket van Sickbeard maakt is een held ;) Gisteren even snel gekeken maar ben geen terminal held, wordt nog even puzzelen..
Hier staan een aantal pakketjes: http://synoblog.superzebulon.org/ , voor SickBeard, SABnzbd en CouchPotato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
juba schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:56:
[...]

Hier staan een aantal pakketjes: http://synoblog.superzebulon.org/ , voor SickBeard, SABnzbd en CouchPotato.
Alvast een voorschot op het installatiesucces van vanavond: _/-\o_ Thanks!

Als dit werkt zoals ik wil dat het werkt is de frustratie ineens een stuk minder. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Klojum schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 01:34:
[...]

Uitwisseling tussen Mac en Windows direct? Welke versie van Windows hebben we het over? Alleen Win7 Ultimate (en 1 versie lager dacht ik) ondersteunt NFS. Voor de rest zal Samba wel de default overdrachtsmethode zijn. Anders heb je ook nog FTP, maar dan heb je weer een FTP-server nodig. Maar... als alles toch via de NAS gaat lopen, dan is dat probleem ook opgelost.
Ik moest laatst wat bestanden overzetten van mijn laptop met W7 Home Premium 64-bit naar een iMac van een klant via het netwerk bij die klant. De iMac kon zonder problemen de met 'iedereen' gedeelde map op mijn laptop benaderen. Geen idee wat voor protocol er precies gebruikt werd, maar de installatie de laptop en de iMac waren gewoon standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Een mac kan de laatste jaren ook prima met cifs/smb (wat windows gebruikt) overweg. Tuurlijk kan je appletalk of nfs inschakelen, maar het is niet verplicht.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 03-05-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Frustratie remains, maar nu bij het nieuwe SABnzb package.. Ook na het geven van read/write rights aan de gebruiker sabnzb voor de map /volume1/downloads, kan sabnzb niet de folders creeeren.

Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Werkt het SB package ook met de laatste versie van merty? Die heeft namelijk een sabnzb helper die alle folders verplaatst waardoor de folders goed worden gezet. In sabnzb zelf krijg ik het niet geregeld.

Edit:
Werkt niet; sickbeard package kan sabnzb niet vinden..

[ Voor 6% gewijzigd door m4yall op 03-05-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

m4yall schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:32:
Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Werkt het SB package ook met de laatste versie van merty? Die heeft namelijk een sabnzb helper die alle folders verplaatst waardoor de folders goed worden gezet. In sabnzb zelf krijg ik het niet geregeld.
Ik heb zelf Merty nooit aan de praat gekregen. Je bleef rommelen met die vage linux commando's die je via putty ergens op een cli moest geven. En dan natuurlijk aan de gang met die vreselijk editor VI. Echt touwtjes, elastiekjes en paperclips om het aan elkaar te breien.

Maar de SuperZebulon packages heb ik zonder enig probleem draaiende gekregen op mijn 211j. Gewoon aanklikken in de packet manager en het draait. SB zag onmiddelijk SabNZB en kon er zonder problemen mee communiceren.

Het enige wat ik nog niet voor elkaar heb is de postprocessing zodat SB meldt dat iets gedownload is ipv alleen Snatched. Wat ik er van gezien heb is dat ook alleen maar op te lossen met geklungel op de CLI. en het levert me niet echt iets op. Het maakt me ook weinig uit. Ik begrijp niet helemaal waarom ik postprocessing zou willen. SABnzb download ze precies daar waar ik ze wil hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 03-05-2011 20:13 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Ortep schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:08:
[...]

Ik heb zelf Merty nooit aan de praat gekregen. Je bleef rommelen met die vage linux commando's die je via putty ergens op een cli moest geven. En dan natuurlijk aan de gang met die vreselijk editor VI. Echt touwtjes, elastiekjes en paperclips om het aan elkaar te breien.

Maar de SuperZebulon packages heb ik zonder enig probleem draaiende gekregen op mijn 211j. Gewoon aanklikken in de packet manager en het draait. SB zag onmiddelijk SabNZB en kon er zonder problemen mee communiceren.

Het enige wat ik nog niet voor elkaar heb is de postprocessing zodat SB meldt dat iets gedownload is ipv alleen Snatched. Wat ik er van gezien heb is dat ook alleen maar op te lossen met geklungel op de CLI. en het levert me niet echt iets op. Het maakt me ook weinig uit. Ik begrijp niet helemaal waarom ik postprocessing zou willen. SABnzb download ze precies daar waar ik ze wil hebben.
Het hele terminalverhaal wilde ik zelf niet aan beginnen vandaar de happiness vanwege het pakket. Maar als ik nu iets zou downloaden met sabnzb wordt het op de systeempartitie gezet waar je niet bij kunt. Ik heb een bericht achter gelaten bij superzebulon, misschien is er nog iets waar ik niet aan heb gedacht oid.

Is er trouwens een andere manier dan de terminal om bij de mappen op de systeempartitie te komen in OSX? Er staat waarschijnlijk nog wel een behoorlijk wat gb's aan gedownload materiaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:20

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Nooit problemen gehad met de paketten van Merty.

Maar over post processing tussen SAB en SB, daar is geen cli voor nodig. Je moet in SAB bij mappen instellen bv "/volume1/@appstore/sickbeard/autoProcessTV` bij `Map met gebruikers scripts`. Daarna naar categorien en dan als script sabtosickbeard.py instellen

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

wontcachme schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:02:
Maar over post processing tussen SAB en SB, daar is geen cli voor nodig. Je moet in SAB bij mappen instellen bv "/volume1/@appstore/sickbeard/autoProcessTV` bij `Map met gebruikers scripts`. Daarna naar categorien en dan als script sabtosickbeard.py instellen
Tja...dat zal bij jou zo zijn, maar ik heb geen /volume1/@appstore/sickbeard/autoProcessTV directory. Dat werd dus snuffelen via putty en de cli om uit te vogelen waar in hemelsnaam die zaak dan wel staat.

Bovendien moet je een config file aanpassen anders gaat het niet werken...oeps...waar staat dat ding en hoe wekt VI ook al weer? En hem vervolgens renamen, zucht wat was het rename commando ook al weer in linux. Oh ja...een move commando. Erg intuitief, not

En ik heb helemaal geen optie om bij de categorieen een script in te stellen in SABnzbd.
De een schijnt het wel te hebben de andere niet. Ik heb al op meerdere plekken vermeldingen gevonden van wanhopige mensen die er naar op zoek zijn en anderen die antwoorden dat je het 'zo' ziet staan. Zelfs met screenshots er bij. Nu ja, ik heb die optie dus niet. Ik ben er wel achter gekomen waar dat Python scriptje wel staat en SAB er naar laten wijzen. Maar dat werkt niet vanwege de onmogelijkheid het aan een categorie te koppelen

Het blijft een hele berg Linux spaghetti waaraan ik me niet ga branden voor iets wat nauwelijks meerwaarde heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 04-05-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

m4yall schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:58:
[Maar als ik nu iets zou downloaden met sabnzb wordt het op de systeempartitie gezet waar je niet bij kunt. Ik heb een bericht achter gelaten bij superzebulon, misschien is er nog iets waar ik niet aan heb gedacht oid.
Dat kan je instellen in SAB Ik heb dat laten wijzen naar een directory waar ik wel bij kan. In het scherm met 'folders' kan je de directory opgeven waar de voltooide downloads moeten komen. Die laat je dan wijzen naar een shared folder. Bij mij is dat /volume1/downloads/complete.

Als je dan de rechten in het vakje er onder op 777 zet is alles bereikbaar voor iedereen.

Natuurlijk kan iedere gebruiker raden waar 777 voor staat. Zucht...ik weet dat het de octale presentatie is van een binair masker. Maar waarom moet dat zo gecompliceerd, we leven in 2011 en niet in 1985 toen dat nog handig was. Ja, toen volgde ik de cursus Sun Unix Administrator >:)

[ Voor 31% gewijzigd door Ortep op 04-05-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 21:28
Kan de prinserver in DSM 3.1 over weg met een all-in-one printer (HP CM1015)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ortep: ja, anno 2011 is vi (very inconvenient) ook nog gemeengoed op unix/linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:57:
Zolang een multifunctional niet op de lijst van ondersteunde apparaten staat, gaat het niet werken. Je kunt wel met HPLIP proberen om de scanner en printer te laten werken, maar de kans daarop is zeer klein.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34
Ortep schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:29:
[...]
Natuurlijk kan iedere gebruiker raden waar 777 voor staat. Zucht...ik weet dat het de octale presentatie is van een binair masker. Maar waarom moet dat zo gecompliceerd, we leven in 2011 en niet in 1985 toen dat nog handig was. Ja, toen volgde ik de cursus Sun Unix Administrator >:)
offtopic:
Als je niet met deze octale representaties wilt werken is er niets wat je tegenhoud om bijv chmod u+rwx te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Wat is de beste 2TB schijf voor in een Synology NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:44

lier

MikroTik nerd

Striker2k2 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:36:
Wat is de beste 2TB schijf voor in een Synology NAS?
Waarschijnlijk de duurste...!?

8)7

Oftewel:

- wat zijn je eisen?
- welke schijven heb je voor ogen?
- welke worden ondersteund?
- wat wordt in dit topic zoal gebruikt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Twijfel tussen deze:
Samsung EcoGreen F4EG HD204UI
Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS

Maar over beide lees je wel wat.
Samsung moet mogelijk de firmware van geupdate worden ivm harddrive caching
Western Digital heeft problemen met LLC. Of is dit inmiddels verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik heb zelf 4x WD20EARS in mn Syno DS411+. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

sverzijl schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:55:
offtopic:
Als je niet met deze octale representaties wilt werken is er niets wat je tegenhoud om bijv chmod u+rwx te gebruiken.
Het is niet echt off topic, dat is de methode die SABNZB gebruikt om aan te geven hoe je de rechten op een directory met zetten. Je moet het octaal opgeven in een invoer veld. Hoe krom wil je het hebben. Een GUI waarin je octaal moet werken. 8)7 Zijn we dat na de eeuwwisseling niet een beetje ontgroeid?

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 04-05-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:57:
Ik kan printen en scannen met een zelfde toestel (Canon MP550).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Striker2k2 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:51:
Twijfel tussen deze:
Samsung EcoGreen F4EG HD204UI
Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS

Maar over beide lees je wel wat.
Samsung moet mogelijk de firmware van geupdate worden ivm harddrive caching
Western Digital heeft problemen met LLC. Of is dit inmiddels verholpen?
Ik heb ook 4 zo'n Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS in Raid 5 opstelling in DS411+;
de schijven doen het goed,
alleen ben ik niet zeker of zij niet de oorzaak zijn van sporadisch mislukken van
een schrijf actie van PC naar NAS (Windows7 error 64: zie elders de beschrijving van
mijn probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:28
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:20:
[...]

Ik kan printen en scannen met een zelfde toestel (Canon MP550).
hoe heb je dat nu opgelost aangezien op de vorige pagina staat dat je er nog problemen mee hebt.
Gebruik je Windows of OSX of ander OS?
Welke DSM versie gebruik je?

Ik heb het thuis nog niet aan de praat gekregen met die printer zowel printen als scannen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Fatal schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:49:
[...]

hoe heb je dat nu opgelost aangezien op de vorige pagina staat dat je er nog problemen mee hebt.
Gebruik je Windows of OSX of ander OS?
Welke DSM versie gebruik je?

Ik heb het thuis nog niet aan de praat gekregen met die printer zowel printen als scannen niet!
Ik gebruik DM3.1
Mijn probleem is dat ik de firewall van de syno zo wil instellen dat enkel de LAN toestellen toegang hebben (192.168.1.*) en enkel voor die toepassingen die ik gebruik. Ik heb dit op dezelfde wijze gedaan als met mijn vorige syno 207+ met een vroegere firmware versie 2.x en dit werkt ook behalve met mijn printer.
Op zich is het installeren van de printer gemakkelijk met de Synology Assistent en daar is nu ook een instelling bij om te kunnen scannen met je printer. Dit werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
sverzijl schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:33:
Ik heb zelf 4x WD20EARS in mn Syno DS411+. Werkt prima.
Dat is goed om te horen, dat is precies de NAS die ik besteld heb :)

Haal je ook de snelheden waarmee geadverteerd wordt? Zo'n 100MB schrijven/lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Striker2k2 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:48:

Haal je ook de snelheden waarmee geadverteerd wordt? Zo'n 100MB schrijven/lezen.
Toch ook nog even inhoudelijk reageren:
Ik heb zelf 4 x Seagate Barracuda LP ST32000542AS in mijn DS411+ zitten.
De snelheden worden gehaald (in RAID5) en de disks worden niet heel erg warm.

Wellicht nog als alternatief voor je lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:28
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:35:
[...]

Ik gebruik DM3.1
Mijn probleem is dat ik de firewall van de syno zo wil instellen dat enkel de LAN toestellen toegang hebben (192.168.1.*) en enkel voor die toepassingen die ik gebruik. Ik heb dit op dezelfde wijze gedaan als met mijn vorige syno 207+ met een vroegere firmware versie 2.x en dit werkt ook behalve met mijn printer.
Op zich is het installeren van de printer gemakkelijk met de Synology Assistent en daar is nu ook een instelling bij om te kunnen scannen met je printer. Dit werkt zoals het hoort.
wel via winsdows dan. Want printer assistent via synology assistent werkt niet op OSX :(

Maar zal als ik in NL ben weer eens wat gaan testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Er is al een opvolger, de Seagate Barracuda Green ST2000DL003
http://www.storagereview....en_2tb_review_st2000dl003
Zo te zien, stiller, koeler en energiezuiniger dan de Samsung of WD.
Wordt ook supported door Synology, dus heb hem aan het lijstje toegevoegd.
Beetje jammer alleen dat hij zo nieuw is. Nog weinig bekend over de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik heb een probleempje bij het installeren van SABnzbd waarbij ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik vanochtend mijn Synology DS110j binnen gekregen en zojuist trachtte ik SABnzbd (van Mertymade) te installeren.

Eerste stappen gingen goed. Via pakketbeheer geïnstalleerd. Vervolgens via http://mijnipadresds:9200/ geconfigureerd waarbij ik dus ook de gegevens van mn newserver heb ingevuld.

Echter na het opslaan van de laatste stap kreeg ik ineens een 'pagina niet gevonden' error. Ook als ik SABnzbd via pakketbeheer opstart kan mijn browser de pagina ineens niet meer vinden.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Striker2k2 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:48:
Ja hij trekt de 1Gbps redelijk dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
kattapult schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:55:
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?
Zonder enige verder info is het gokken.
Als alle eerste doe je een reboot van je synology.
Werkt het nog steeds niet? Kijk of sab eigenlijk wel draait (via telnet en het top commando).
Kijk daarna eens wat de logfiles zeggen (Te vinden ergens in /volume1/@appstore/sab2/)

[ Voor 36% gewijzigd door job op 04-05-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02
In mijn ds411+ heb ik nu 2 Samsung EcoGreen F4EG HD204UI zitten.
De eerste van december heb ik nog moeten patchen, de tweede van recentere datum was al ok.

Ook over deze schijven geen klachten. Goedkoop, blijven prima koel.
Alleen over de snelheid kan ik niet heel veel zeggen aangezien ik de NAS hoofdzakelijk nog via wifi benader, maar ok dat zou geen probleem mogen zijn. De schijven zijn in theory meer dan snel genoeg om de netwerk verbinding dicht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 09:28
Ik ben van plan een DS411j te gaan kopen.

Alleen ik wil 2 printers eraan hangen + externe harde schijf. Kortom minimaal 3 usb poorten.

Kan dit op de Synology d.m.v. een usb hub (evt met voeding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Ortep schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:29:
[...]

Dat kan je instellen in SAB Ik heb dat laten wijzen naar een directory waar ik wel bij kan. In het scherm met 'folders' kan je de directory opgeven waar de voltooide downloads moeten komen. Die laat je dan wijzen naar een shared folder. Bij mij is dat /volume1/downloads/complete.

Als je dan de rechten in het vakje er onder op 777 zet is alles bereikbaar voor iedereen.

Bij mij staat het exact zo ingesteld als bij jou beschreven, maar hij wil er gewoon niet aan. De 777 staat er en ook precies dezeflde folder. Sab blijft foutmeldingen geven.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
jeroenzelle schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:59:

Alleen ik wil 2 printers eraan hangen + externe harde schijf. Kortom minimaal 3 usb poorten.

Ja dit kan. Synology ondersteunt max 2 printers en evt andere zaken kunnen middels USB hub aangesloten worden. Let wel niet alle USB hubs werken goed met Synology. Kijk/zoek hiervoor eerst even op synology forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:02
jeroenzelle schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:59:

Er zitten 2 USB poorten aan de achterzijde en 1 op de voorkant (gecombineerde USB/eSATA poort) dus je hebt helemaal geen USBhub nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om alleen nederlandse IP adressen toe te laten? (of in ieder geval azie te blokkeren)
Ik krijg regelmatig meldingen dat er een ip adres geblokkeerd is en zou het fijn vinden als ik van te voren al direct een aantal ranges kan blokkeren.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Ik zit met een vraag waar al aardig wat over te vinden is, maar telkens net niet wat ik zoek. Momenteel heb ik een ds210j met 1 harddisk erin (1.5TB). Type is SHR ; Synology hybrid Raid. Vraag me niet waarom; het was in ieder geval geen heel erg bewuste keuze.

Nu wil ik een tweede harddisk erbij zetten (2TB), maar kan dat 'zomaar'? Dat wil zeggen, zonder dat ik de data op de eerste verlies? Ik wil dus gewoon een 2e volume erbij, met (dus) als resultaat 2TB extra ruimte. Geen RAID oplossing; RAID0 is in mijn ogen onzinnig (extra snelheid krijg je toch niet, omdat de beperking niet hier zit), en de data is niet belangrijk genoeg voor RAID1.

De synology FAQ helpt mij niet verder. Die schrijft voor uitbreiding van SHR alleen:
If all the hard disks of the volume are of equal size, you have to change at least two of them with larger ones.
If the hard disks of the volume are of different size, you can change the smallest one with one of size equal to or larger than the size of second largest hard disk in the volume
Daar heb ik dus net niks aan. Als ik maar 1 disk heb (op dit moment), zijn die dan 'allemaal hetzelfde', of allemaal verschillend? :? Ik wil gewoon 1 extra disk toevoegen aan die ene die er al in zit. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
jongetje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:01:
[...]

Er zitten 2 USB poorten aan de achterzijde en 1 op de voorkant (gecombineerde USB/eSATA poort) dus je hebt helemaal geen USBhub nodig.
Kijk eens aan, nog makkelijker dus! Ik ging er vanuit dat de vraagsteller al had uitgezocht hoeveel USB poorten er op zaten en daaruit de conclusie had getrokken er 1 te weinig te hebben.
Maar USB hub werkt in ieder geval ook wil je er nog meer aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Gezien de vele problemen met de Seagate Barracuda Green ST2000DL003 icm QNAP toch maar hiervan afgezien.
http://forum.qnap.com/vie...hp?f=182&t=39893&start=75

Net 4x Samsung F4 2TB besteld. Hopelijk zijn ze nog dit weekend binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 09:28
sverzijl schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:31:
[...]

Ja dit kan. Synology ondersteunt max 2 printers en evt andere zaken kunnen middels USB hub aangesloten worden. Let wel niet alle USB hubs werken goed met Synology. Kijk/zoek hiervoor eerst even op synology forum.
Thnx! Dan ga ik hem maar bestellen, ben er net dealer van geworden :9 . Heb nog paar klanten die ook er een willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Ik ben op zoek naar een NAS van Synology wegens hun uitgebreide software. Nu twijfel ik tussen de DS111 of de DS110J. Wat ik ermee wil doen is:

- Downloaden,uitpakken etc.
- HD films streamen naar PS3.
- 2-3 simpele websites hosten
- FTP server draaien
- Centrale opslag

Nu twijfel ik tussen deze 2 modellen omdat dit de 2 instap 1-bays zijn. Ik wil via SabNzbd van nieuwsgroepen downloaden en dit ook meteen herstellen/uitpakken. Aangezien de nas 24/7 aanstaat hoefd dit niet binnen 10 minuten gebeurt te zijn. Maar wat ik wel wil is dat ik alle functies van mijn eisen tegelijkertijd kan draaien zonder al te veel lag.

Ik download overigens niet 24/7 dus de NAS zal niet constant bestanden aan het uitpakken/herstellen zijn.

Welke kan ik het beste nemen van deze 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 18:59
VulcanRaven schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:50:
Ik ben op zoek naar een NAS van Synology wegens hun uitgebreide software. Nu twijfel ik tussen de DS111 of de DS110J. Wat ik ermee wil doen is:

- FTP server draaien
- Centrale opslag

Nu twijfel ik tussen deze 2 modellen omdat dit de 2 instap 1-bays zijn. Ik wil via SabNzbd van nieuwsgroepen downloaden en dit ook meteen herstellen/uitpakken. Aangezien de nas 24/7 aanstaat hoefd dit niet binnen 10 minuten gebeurt te zijn. Maar wat ik wel wil is dat ik alle functies van mijn eisen tegelijkertijd kan draaien zonder al te veel lag.

Ik download overigens niet 24/7 dus de NAS zal niet constant bestanden aan het uitpakken/herstellen zijn.

Geen J model, te langzaam voor dit alles bij elkaar op hetzelfde moment daarvoor. Dus de 111 of de 111+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Rhapsody schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:12:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om alleen nederlandse IP adressen toe te laten? (of in ieder geval azie te blokkeren)
Ik krijg regelmatig meldingen dat er een ip adres geblokkeerd is en zou het fijn vinden als ik van te voren al direct een aantal ranges kan blokkeren.
Is ooit eens een oplossing voor voorbijgekomen; http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35643110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
VulcanRaven schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:50:

- FTP server draaien
- Centrale opslag

Vooral uitpakken is intensief, de rest kan een DS110J makkelijk aan.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:08

jacobras

Developer

ieperlingetje schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:49:
[...]

Vooral uitpakken is intensief, de rest kan een DS110J makkelijk aan.
En repareren uiteraard, daar maak ik m'n DS110j niet gelukkig mee :P.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:32
Kan iemand mij helpen met het installeren van Spotweb. Ik heb namelijk nog geen kaas gegeten van het installeren van een bootstrap of IPKG's (of al het andere wat met linux te maken heeft O-) )

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
Het volgende forum gelezen SpotWeb - Webbased Spotnet
Daar staat dat ik een bootstrap moet installeren, dus opzoek gegaan naar het synology forum waar dat wordt beschreven en aanschouw: Overview on modifying the Synology server.

Nu begint het probleempje voor mij. Ik heb SSH aangezet in de DS411Slim, PuTTY gedownload en gaan met die banaan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
BusyBox v1.16.1 (2011-04-08 10:13:55 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

DiskStation> cd /volume1/Downloads
DiskStation> wget http://wizjos.endofinternet.net/synology/archief/syno-mvkw-boo
tstrap_1.2-7_arm-ds111.xsh
--11:34:15--  http://wizjos.endofinternet.net/synology/archief/syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm-ds111.xsh
           => `syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm-ds111.xsh'
Resolving wizjos.endofinternet.net... 94.212.228.25
Connecting to wizjos.endofinternet.net|94.212.228.25|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 251,866 (246K) [text/plain]

100%[====================================>] 251,866      402.57K/s

11:34:21 (401.52 KB/s) - `syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm-ds111.xsh' saved [251866/251866]

DiskStation> sh syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm-ds111.xsh
Optware Bootstrap for syno-mvkw.
Extracting archive... please wait
bootstrap/
bootstrap/optware-bootstrap.ipk
bootstrap/wget.ipk
bootstrap/bootstrap.sh
1227+1 records in
1227+1 records out
bootstrap/ipkg.sh
bootstrap/ipkg-opt.ipk
Creating temporary ipkg repository...
mkdir: can't create directory '/volume1/@optware/': Permission denied
bootstrap.sh: line 33: can't create /volume1/@optware/ipkg-bootstrap/ipkg.conf: nonexistent directory
Installing optware-bootstrap package...
./ipkg.sh: line 1147: can't open /volume1/@optware/ipkg-bootstrap/ipkg.conf: no such file
Installing ipkg...
./ipkg.sh: line 1147: can't open /volume1/@optware/ipkg-bootstrap/ipkg.conf: no such file
Removing temporary ipkg repository...
Installing wget...
bootstrap.sh: line 55: /opt/bin/ipkg: not found

Nu heb ik netjes de stappen gevolgd die in de handleiding staan en ik ben ingelogd als admin, maar toch heb ik het idee dat er weinig geïnstalleerd wordt. Hij klaagt dat er geen directory gemaakt kan worden. Moet ik dit zelf maar doen, of gaat er misschien iets anders mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Niet inloggen als admin. Log in als root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik heb sinds gisteren een DS211 met 2 schijven van 2TB. Nu wil ik er belangrijke en minder belangrijke dingen op zetten. Resp. foto's en films/series.

Ik had aanvankelijk, zonder kennis van zaken, bedacht om een klein raid1 volume te maken voor mijn belangrijke zaken en dit te combineren met een groot JBOD volume voor de rest... maar blijkbaar kan dat niet. Hoe kan ik dit het beste instellen, zonder het risico te lopen dat mijn belangrijke zaken weg zijn zodra één van beide harddisks crasht?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 17:05
JaymzHetfield schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:55:
Ik heb sinds gisteren een DS211 met 2 schijven van 2TB. Nu wil ik er belangrijke en minder belangrijke dingen op zetten. Resp. foto's en films/series.

Ik had aanvankelijk, zonder kennis van zaken, bedacht om een klein raid1 volume te maken voor mijn belangrijke zaken en dit te combineren met een groot JBOD volume voor de rest... maar blijkbaar kan dat niet. Hoe kan ik dit het beste instellen, zonder het risico te lopen dat mijn belangrijke zaken weg zijn zodra één van beide harddisks crasht?
Interne backup schedulen van volume1 naar volume2. Dit heeft ten opzichte van raid tevens het voordeel dat als je "per ongeluk" of door een virus je foto's van volume1 verwijderd dit geen gevolgen heeft voor de backup op volume2. Je kunt zelfs de backup op volume2 ontoegangelijk maken vanaf je netwerk zodat het onmogelijk is door fouten je backup te beschadigen.

Het nadeel ten opzichte van raid is dat je de redundancy niet direct hebt, maar pas als je de backup heb gedraaid. Als je de backup dagelijks (of eventueel nog vaker) scheduled is dit nauwelijks een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
EricEric752 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:09:
[...]

Interne backup schedulen van volume1 naar volume2. Dit heeft ten opzichte van raid tevens het voordeel dat als je "per ongeluk" of door een virus je foto's van volume1 verwijderd dit geen gevolgen heeft voor de backup op volume2. Je kunt zelfs de backup op volume2 ontoegangelijk maken vanaf je netwerk zodat het onmogelijk is door fouten je backup te beschadigen.

Het nadeel ten opzichte van raid is dat je de redundancy niet direct hebt, maar pas als je de backup heb gedraaid. Als je de backup dagelijks (of eventueel nog vaker) scheduled is dit nauwelijks een probleem.
Bedankt! Zo ga ik het doen.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Zojuist begaf het ethernetgedeelte van mijn router het een beetje (nog geen idee wat er aan de hand is).
Ik heb mijn oude router dus weer even neergezet en alles netjes ingeplugd. Deze router ondersteunt geen gigabit en waarschijnlijk ook geen Jumbo frames.

Ik heb mijn Synology in de tijd van mijn oude router ingesteld op zowel gigabit als jumboframes. Mijn Synology is nu gewoon totaal onbereikbaar. Hoe kan ik nu weer bij mijn Synology, want ik moet hem kunnen instellen om de instellingen te wijzigen, maar daarvoor moet ik er wel bij kunnen... Iemand een idee? Greatly appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:16
CarpeVentum schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:39:
...Hoe kan ik nu weer bij mijn Synology, want ik moet hem kunnen instellen om de instellingen te wijzigen, maar daarvoor moet ik er wel bij kunnen... Iemand een idee? Greatly appreciated!
Probeer hem eens direct op je PC/laptop aan te sluiten. Dan kun je de instellingen van je netwerkkaart aanpassen zodat je weer toegang hebt. Als het al niet automagisch werkt.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
@Degenen met een DS411+: welke versie van DSM draai je en welke snelheden up/down haal je?

Ik haal met DSM 3.1-1613 en 8TB in raid5 vreemd genoeg slechts 45mb up en 75mb down. Waar kan dit eventueel aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Striker2k2 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:14:
@Degenen met een DS411+: welke versie van DSM draai je en welke snelheden up/down haal je?

Ik haal met DSM 3.1-1613 en 8TB in raid5 vreemd genoeg slechts 45mb up en 75mb down. Waar kan dit eventueel aan liggen?
Dezelfde DSM en ook 8TB in raid5. Snelheid kan ik zo snel niet ff testen, maar heb je rekening gehouden met de 4kb sectoren? Dus de startsector op elke schijf moet liggen op 256 en niet op 64 (http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=151&t=24099)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl

ook DSM 3.1-1613 (toevallig vandaag geinstalleerd), 4x2GB WD20EARS, haal rond de 100MB/s zowel up als down.
Zijn je HD's in je PC wel snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
Crahsystor schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:45:
[...]

Probeer hem eens direct op je PC/laptop aan te sluiten. Dan kun je de instellingen van je netwerkkaart aanpassen zodat je weer toegang hebt. Als het al niet automagisch werkt.
Thanks! Werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
sverzijl schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:22:
[...]

Kijk eens aan, nog makkelijker dus! Ik ging er vanuit dat de vraagsteller al had uitgezocht hoeveel USB poorten er op zaten en daaruit de conclusie had getrokken er 1 te weinig te hebben.
Maar USB hub werkt in ieder geval ook wil je er nog meer aan hangen.
Ik heb een DS411j staan en kan je garanderen dat er maar 2 usb poorten zijn. Dus het verhaal van jongetje gaat niet op, de DS411j heeft geen esata/usb poort aan de voorkant.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:26
Ik wil per direct een NAS aanschaffen voor het opslaan van media (en bestanden die niet op de laptop hoeven staan), downloaden via sabnzbd (incl. repairen / uitpakken natuurlijk) en streamen. Nu kwam ik (mede om budgettaire redenen) voorlopig uit bij de DS 211j. Nu geloof ik best dat dit allemaal gaat lukken, ook kan je download snelheden beperken op momenten dat je wil streamen via tijd schema's enzo. Echter was ik benieuwd of het mogelijk is om het CPU gebruik (vanwege bijvoorbeeld uitpakken) een lagere prioriteit te geven wanneer je aan het streamen bent. Nu hoeft dit niet per se op prioriteit ingesteld te worden wat mij betreft, dit zou namelijk ook op tijd mogen (aangezien ik redelijk weet op wat voor tijden ik wil streamen). Of zie ik teveel beren op de weg en gaat de DS211j keurig om met uitpakken en streamen tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:02
Ik kan prima met 10Mbit downloaden en uitpakken/repareren als ik aan het streamen ben (heb een 109). Streamen kost namelijk weinig CPU, is gewoon filestransfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Joster schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:38:
Of zie ik teveel beren op de weg en gaat de DS211j keurig om met uitpakken en streamen tegelijk?
Ik weet niet precies wat jij met 'streamen' bedoeld, maar ik heb een 211j staan en daar draaien sickbeard en sabnzbd op en als die 'heftig' bezig zijn kan ik rustig met mijn PopCornHour een film bekijken die vanaf de 211j komt. Nog geen hapering gezien. Het enige wat ik merk is dat de opbouw van de menus wat langzamer gaat.

Je hebt niet zo veel processor power nodig voor disk I/O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:26
Streamen = content vanaf de NAS weergeven / afspelen op een mediaspeler zoals je zelf ook al noemt. Ik ging er vanuit dat de term streamen helder genoeg was, my bad.

Bedankt voor de antwoorden, dit was waar ik op hoopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
Hoi,
Ik heb een DS 211J en zoek een manier om "snapshots" te maken (een soort versioning), vergelijkbaar met de functionaliteit die o.a. in Windows Server terug te vinden is. M.a.w. als ik bestanden bewerk (via een client pc) op een shared folder, dan moeten de vorige x versies bewaard blijven. Als je een bestand per ongeluk wist, of je wil gewoon terug naar een oudere versie, moet dit gewoon kunnen.

De "Time Backup" package van Synology komt in de buurt, maar is het volgens mij niet. Veel informatie is er niet over te vinden, maar volgens mij maakt die om de x tijd (= te configureren) een kopie naar een ander volume. Je kan ook bepalen hoeveel versies worden opgeslagen. Maar ik stoor me aan het feit dat je doellocatie op een ander volume moet staan dan de bron. Waarom is dit nodig? En hij neemt de snapshot ook niet real-time maar in batchmodus (maar hier stoor ik me minder aan);

Iemand ervaringen?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@Dries_Aendekerk: Subversion een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
sverzijl schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:29:
[...]

ook DSM 3.1-1613 (toevallig vandaag geinstalleerd), 4x2GB WD20EARS, haal rond de 100MB/s zowel up als down.
Zijn je HD's in je PC wel snel genoeg?
Hmm, schijf in pc zou snel genoeg moeten zijn. Heb nog een 1.5TB liggen, zal het daarmee weleens testen. En anders misschien een andere gbit switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Striker2k2 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:54:
[...]
Hmm, schijf in pc zou snel genoeg moeten zijn. Heb nog een 1.5TB liggen, zal het daarmee weleens testen. En anders misschien een andere gbit switch.
Hang hem anders eens direct aan je PC, sluit je in ieder geval je Gbit switch/brakke bekabeling uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Goeie tip, zal het vanavond als ik thuis ben proberen.
De hd alignment heb ik net bekeken en die is goed, start op 256.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal met DS411+ DM3.1 Raid5 (4x WD20EARS) met 4GB bestand:
tussen 50 en 60 MB/s up/down
en dan enkel mits jumbo frames 9K MTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
lithoijen schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 01:25:
[...]

Ben er toch nog even in gedoken en het probleem gevonden en opgelost (denk ik tenminste).
Mijn 411+ sluit nu weer netjes af en alle software lijkt nog prima te werken.
Zie onderstaande links voor meer info:

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=25660
en
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=158&t=25154&p=101001&hilit=mount+bind+opt#p101001

Hopelijk hebben meer mensen baat bij deze oplossing.
Ik zou wel willen maar ik heb helaas een hele andere inhoud in /etc/rc.local :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
Dit valt een beetje tussen Sab en Syno in, maar het updaten naar SabNZBD+ 0.6.0 duurt eeuwen via de package uploader in SabNBD+ helper van Merty. Heeft iemand enig waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:07
CarpeVentum schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:07:
Dit valt een beetje tussen Sab en Syno in, maar het updaten naar SabNZBD+ 0.6.0 duurt eeuwen via de package uploader in SabNBD+ helper van Merty. Heeft iemand enig waarom?
Heeft ie het wel gedaan bij jou? Bij mij gebeurt er niets en ik heb nogsteeds de oude Sab...

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
N3oC schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:25:
[...]
Heeft ie het wel gedaan bij jou? Bij mij gebeurt er niets en ik heb nogsteeds de oude Sab...
Nee het haalde niks uit...

@Wontcatchme
Blijft op die manier ook je sabstart.sh ongewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
CarpeVentum schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:53:
[...]

Nee het haalde niks uit...

@Wontcatchme
Blijft op die manier ook je sabstart.sh ongewijzigd?
Ik heb niks aangepast aan sabstart.sh. Je moet wel merty's versie erop houden (denk ik ivm python etc...). Ik disable mert's versie eerst, dan de link, en dan merty's weer enablen. Dan heb je gewoon 0.6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
Oke mooi, daar ga ik dan wel mee aan de slag. Noobvraag: Dat disablen en enablen... hoe doe je dat :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
wontcachme schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:57:
[...]
Ik heb niks aangepast aan sabstart.sh. Je moet wel merty's versie erop houden (denk ik ivm python etc...).
Hoeft niet per se, maar is wellicht wel makkelijker.
Gisteren 0.6 handmatig geinstalleerd en Merty's versie verwijderd. 0.6 draait prima met Python 2.6 (die je bijv. ook al geinstalleerd hebt voor SickBeard, Couchpotato of Periscope). Je moet alleen wel het sabstart.sh script behouden (wordt bij boot gestart vanuit /usr/local/etc/rc.d/sab2.sh) en de par2* binaries uit de utils directory.

Jammer dat SAB niet net zoals SB/CP via GIT te updaten is, dat zou het leven weer wat makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
CarpeVentum schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:59:
Oke mooi, daar ga ik dan wel mee aan de slag. Noobvraag: Dat disablen en enablen... hoe doe je dat :P ?
vis de synology interface gewoon. Net zoals je versie 0.5.4 van merty aan/uit zou zetten. Ik weet niet hoe of het moet, maar ik ben dat gewend vanuit windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
voor degenen die deze site nog niet kennen: http://synoblog.superzebulon.org/
packages voor sabnzbd, sickbeard, couchpotato en transmission.
ze draaien hier perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
wontcachme schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:28:
[...]

vis de synology interface gewoon. Net zoals je versie 0.5.4 van merty aan/uit zou zetten. Ik weet niet hoe of het moet, maar ik ben dat gewend vanuit windows.
Goed, het is niet helemaal gelukt, maar om hier geen SabTopic van te maken ben ik daar wel verder gegaan en leg ik uit wat er nog niet helemaal goed zit:
CarpeVentum in "Het grote SABnzbd topic deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Heeft iemand verwachting bij of ervaringen met de prijsontwikkeling van de DS411+? Ik ben me nu enkele weken aan het oriënteren op verschillende merken NAS-behuizingen en kwam uiteindelijk op deze uit, maar naar mijn idee is de prijs in de afgelopen weken met ongeveer 60 euro toegenomen. Heeft dit te maken met het verschijnen van de DS411+II? Die is momenteel zelfs nog goedkoper.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zit nu al bijna zo'n uur te puzzelen, maar ik krijg niet het juiste gevoel dat ik de beste keuze maak.
Het volgende:

Ik heb in mijn DS210j twee schijven (2TB en 500GB) zitten die allebei gewoon in basic mode draaien (dus geen SHR of RAID). Op de grootste schijf heb ik één gesharede map met daaronder allerlei submappen met daarin muziek, foto's software en video.

Nu wil ik wekelijks een automatische kopie maken van een gedeelte van de mappen onder die gesharede map naar een backup map op de kleinere schijf.

Allereerst dacht ik de optie 'gedeelde mapsynchronisatie' te moeten gebruiken, maar volgens mij kun je daar maar één map aangeven die gekopieerd moet worden en dan vallen automatisch alle submappen daar ook onder. Klopt dat? Zo ja, dan is dat niet wat ik wil.

Vervolgens kwam ik bij de 'Lokale back-up'. Hierbij kan ik binnen een gesharede map per submap aangeven of ik deze in de backup wil hebben. Lijkt me goed. Ik heb dus op de kleinere schijf ook een gesharede map aangemaakt en de lokale backup laten backuppen naar die map. Daar ontstaat dan een map met de naam 'LocalBackup' met daarin wat systeembestanden en een systeemmap, met daarbij een kopie van de mappen en bestanden die ik in de backup wilde hebben.

Voor zover lijkt dit te zijn wat ik wil. Maar ik heb nog wat onduidelijkheid:
- Hoe werkt deze backup? Is ie incrementeel of wordt elke keer alles overschreven? Ik kan hier niks van instellen bijvoorbeeld.
- Je kunt een backup terugzetten, maar volgens mij kun je dus ook gewoon rechtstreeks bij de bestanden die in de LocalBackup map staan? Maw, het is gewoon een kopie van de bestanden, niet in een speciaal backup formaat ofzo?
- Heb ik nu de goeie keuze gemaakt voor wat ik wil? Of moet ik iets anders regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:48
Medetweakers

Vraagje
Ik heb een synology 207+ waar ik nu 2x 1Tb in heb zitten
Volgens de specs is de max capacity 2 Tb (2x1TB)

Is dit zo?
Kan je er niet 2 schijven van 2 TB in proppen?
Zijn er mensen die dit hebben gedaan en ervaring mee hebben?

Ik zie namelijk in deze lijst wel een aantal 2Gb schijven staan.
http://www.synology.com/s...u&bays_id=2&product_id=20

Alvast dank voor jullie antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMGeeIsTheName schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:40:
Medetweakers

Vraagje
Ik heb een synology 207+ waar ik nu 2x 1Tb in heb zitten
Volgens de specs is de max capacity 2 Tb (2x1TB)

Is dit zo?
Kan je er niet 2 schijven van 2 TB in proppen?
Zijn er mensen die dit hebben gedaan en ervaring mee hebben?

Ik zie namelijk in deze lijst wel een aantal 2Gb schijven staan.
http://www.synology.com/s...u&bays_id=2&product_id=20

Alvast dank voor jullie antwoorden :)
Ik heb lange tijd 2 schijven (WD) van 2TB gebruikt in mijn 207+ zonder problemen (heb nu 411+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Van de week mn DS210J aangemeld. (dec 2009)
De powerknop reageert niet helemaal lekker als ik hem aanzet. (na 3 keer klikken gaat ie wel aan)
Ze sturen een nieuwe voeding op. Ben benieuwd!

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag noch te lang noch te kort indrukken op mijn 411+ of het opstarten lukt niet
en ik moet vaak meermaals indrukken voor het opstarten lukt.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:14:
[...]
Volgens "Lier" zou ik daarvoor een nieuwe voeding moeten vragen aan Synology.
Nu was de eerste voeding bij dit toestel al dood bij de levering,
maar om voor dit "indruk probleem" nogmaals een nieuwe voeding te vragen,
dit zie ik niet meteen zitten, maar misschien mis ik iets?
Ik moet Lier bedanken voor zijn raad:
ik had het probleem gemeld bij Synology en ze hebben me meteen een nieuw
voedingsblok opgestuurd, dan morgen hier zou aankomen
en sinds gisteren wil het opstarten helemaal niet meer lukken...

ik heb ook wat gezocht op het internet en het blijkt dat ik lang
niet alleen ben met dit probleem

ik blijf overigens wel tevreden over Synology en zijn support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:48
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:42:
[...]

Ik heb lange tijd 2 schijven (WD) van 2TB gebruikt in mijn 207+ zonder problemen (heb nu 411+)
Kijk dat is goed nieuws
Weet je toevallig welke WD schijven dat waren
(ik heb meestal ook WD schijven in mijn NAS/Machines zitten)

Zijn er nog meer mensen met ervaringen met 2Tb schijven in de 207+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 17:05
hars73 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:12:
...

Voor zover lijkt dit te zijn wat ik wil. Maar ik heb nog wat onduidelijkheid:
- Hoe werkt deze backup? Is ie incrementeel of wordt elke keer alles overschreven? Ik kan hier niks van instellen bijvoorbeeld.
- Je kunt een backup terugzetten, maar volgens mij kun je dus ook gewoon rechtstreeks bij de bestanden die in de LocalBackup map staan? Maw, het is gewoon een kopie van de bestanden, niet in een speciaal backup formaat ofzo?
- Heb ik nu de goeie keuze gemaakt voor wat ik wil? Of moet ik iets anders regelen?
Volgens mij is de backup incrementeel. Ik gebruik hetzelfde mechanisme en gezien de korte tijd dat de backup duurt is het onmogelijk dat alle data in die tijd is overschreven. Ik neem aan dat er onder water iets als rsync wordt gebruikt om de backup uit te voeren.

De backup is gewoon een kopie. Er is dus geen speciaal backup formaat en je kan de bestanden terugzetten op elke manier dat je maar wil.

Volgens mij heb je een goede keuze gemaakt. Voor echt onvervangbare data blijft een backup op een andere geographische locatie natuurlijk noodzakelijk, maar binnen je NAS is dit volgens mij de veiligste oplossing. In ieder geval veiliger dan Raid. Je kan je backup nog iets veiliger te maken alle gebruikers de schrijfrechten tot de localbackup folder te ontzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie de firewal van de Synology (DM3.1) dan niet?
Is dit niet nuttig misschien?
Ik heb met mijn 207+ toen er nog geen Synology firewall beschikbaar was, eens een Google melding gekregen dat mijn toestel als een aanvalsite werd gerapporteerd.
Daarom gebruik ik sindsdien de firewall, maar de instellingen die met de 207+ werkten, doen het nu niet meer voor wat de printer betreft. Daarom hier nog eens mijn probleem, misschien kent iemand daar meer van: ik wil de firewall op mijn DS411+ zo instellen dat enkel de geselecteerde toepassingen binnen mijn LAN toegankelijk zijn. Dit lukt, behalve voor mijn Canon MP550 printer die met USB kabel op de syno aangesloten is. Ik selecteer Netwerkprinter, Airprint (631, IPP) en Netwerkprinter (515, LPR) voor het subnet met IP 192.168.1.0 met 255.255.255.0
Ik heb het ook geprobeerd met een extra regel (als eerste of als laatste) voor poort 515 , elk protocol, elk IP: tevergeefs.
Ik zou niet graag mijn firewall bescherming moeten opgeven om te kunnen printen (zonder firewall lukt het printen wel).
Pagina: 1 ... 7 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.