Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.950 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Even een kort vraagje: Ik heb een DS211J en maak elke week automatisch een local backup van mijn data op mijn NAS naar mijn USB HD die op de USB poort aangesloten is van mijn NAS, alleen gaat het enorm traag. Ik kan de exacte snelheid niet zien, maar ik gok dat het met een MB of 6 per seconde gaat ofzo. Terwijl ik met mijn laptop naar deze USB HD toch altijd wel 20Mb/s haal.

Is dit normaal?

[ Voor 13% gewijzigd door jos_zwa op 19-04-2011 10:59 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een DS211 kopen, maar ik wordt toch een beetje huiverig als ik alle verhalen lees over trage schrijfsnelheden.

Ook op de Synology forum lees ik verhalen van mensen die grote files / folders niet sneller kunnen kopieren dan 3-6 MB/s!

Wat zijn jullie ervaringen?! Uitgaand van bedraad / 100 Mbit (dus zonder Jumboframes)?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:08:
Ik wil binnenkort een DS211 kopen, maar ik wordt toch een beetje huiverig als ik alle verhalen lees over trage schrijfsnelheden.

Ook op de Synology forum lees ik verhalen van mensen die grote files / folders niet sneller kunnen kopieren dan 3-6 MB/s!

Wat zijn jullie ervaringen?! Uitgaand van bedraad / 100 Mbit (dus zonder Jumboframes)?!
Hier wel met Jumbo en Gbit, haal ik +/- 50MB/s (Ca 50GB)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter

Dan zul je maximaal 12MB kunnen halen met 100mbit (alleen gigabit heeft jumboframes overigens).

Maar hebben mensen die zo langzaam kopieren wel de partities gealligned (als ze en 2TB schijf hebben)? Want je moet met 4KB sectoren (hebben de 2TB en hoger schijven tegenwoordig) starten op 256 ipv 63. Anders zakt de performance door de grond.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Ik heb een DS211J op 100mbit netwerk en haal gewoon bijna deze snelheid. Dus 11MB/s ongeveer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

wontcachme schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:15:
[...]

Dan zul je maximaal 12MB kunnen halen met 100mbit (alleen gigabit heeft jumboframes overigens).

Maar hebben mensen die zo langzaam kopieren wel de partities gealligned (als ze en 2TB schijf hebben)? Want je moet met 4KB sectoren (hebben de 2TB en hoger schijven tegenwoordig) starten op 256 ipv 63. Anders zakt de performance door de grond.
De Synology doet alles zelf als het goed is.

Maar ik heb een ds107 en kan lezen en schrijven met minimaal 12 MB/s dus een nieuwer model moet dat ook wel kunnen hoor. Ik kan geen reden verzinnen waarom het niet zou kunnen behalve als iemand wireless G gebruikt en de schuld geeft aan de NAS.

En ja, dat soort mensen bestaan hoor.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dank! Misschien speelde Advanced Formatting een rol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Hooglander1 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:26:
[...]

De Synology doet alles zelf als het goed is.
Niet altijd. Bij mijn eerste installatie niet. Daar stond het op 63.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Omdat virtuele machines nogal grote slokoppen zijn qua schijfruimte zou ik ze willen plaatsen op de nas en van daaruit dan uitvoeren (ik ga de VM's natuurlijk niet op de NAS zelf laten draaien). Ik ben van plan hiervoor dan een gigabit netwerk aan te leggen. Maar voor ik alles overschakel naar gigabit om VM's te kunnen draaien, heeft iemand ervaring met de snelheid daarvan?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:56
Heeft iemand nog tips voor een geschikte - niet te dure - mediaspeler waarmee ik van de Synology NAS server direct films kan streamen op mijn TV? Het liefst met gigabit adapter.
Of misschien zijn er betere alternatieven om films te kijken op mijn TV via de NAS server?

[ Voor 20% gewijzigd door delta1 op 19-04-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

delta1 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:19:
Heeft iemand nog tips voor een geschikte - niet te dure - mediaspeler waarmee ik van de Synology NAS server direct films kan streamen op mijn TV? Het liefst met gigabit adapter.
Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid een Eminent HD7080. Gigabit is voor streaming echt overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

ieperlingetje schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:39:
Omdat virtuele machines nogal grote slokoppen zijn qua schijfruimte zou ik ze willen plaatsen op de nas en van daaruit dan uitvoeren (ik ga de VM's natuurlijk niet op de NAS zelf laten draaien). Ik ben van plan hiervoor dan een gigabit netwerk aan te leggen. Maar voor ik alles overschakel naar gigabit om VM's te kunnen draaien, heeft iemand ervaring met de snelheid daarvan?
Gaat redelijk. Qua performace zit je met een + model wel goed. Als je iSCSI gaat gebruiken moet je wel rekening houden dat ze bij Synology daar niet echt serieus mee bezig zijn geweest tot nu toe. Als ik bijvoorbeeld vanaf een ESXi bak een target toewijs, dan crasht de hele NAS. Op het forum is daar ook genoeg over te vinden. Het werkt gewoon niet en ze doen er niets aan.
Ook zijn vanaf iSCSI de backupmogelijkheden belabberd.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Bedankt voor de info, kan ik beginnen met overschakelen naar gigabit
delta1 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:19:
Of misschien zijn er betere alternatieven om films te kijken op mijn TV via de NAS server?
Ik heb zelf de pricewatch: LaCie LaCinema Mini HD Connect 0MB , en die voldoet voor streaming prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Klojum schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 00:08:
Een beetje harddisk vandaag de dag is van het fluid bearing type. Dat is minder gevoelig dan de voorloper ervan: het ball bearing type, waarbij je met kogellagers te maken hebt. Oftewel, met vloeistoffen heb je minder last van schuring of wrijvingen.
Ik heb hier toch een WD20EARS, die een half jaar "plat" gemonteerd is geweest
Na overplaatsen in een Synology stond hij "rechtop" ( op de zijkant ) en tijdens het stationair draaien geeft hij toch een fluittoon
Dus nu 'ligt' de Synology, zodat de harddisk weer 'plat' ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Weet er iemand of het mogelijk is om te zien wat er op het huidige moment wordt gedownload via FileStation en door wie?
Het huidige verbindingen logboek vind ik niet zo geschikt en het filestation logboek ook niet want daar komt de nieuwe entry in het logboek pas als de download is voltooid.
Iemand suggesties?
Ik zoek dus eigenlijk een vrij volledige taskmanager maar dan in de DSM

[ Voor 10% gewijzigd door tboheeren op 19-04-2011 19:39 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 22:55
Ik kan eigenlijk alleen maar wow zeggen. Sinds afgelopen weekend heb ik Synology DS211j met 2x 2TB harde schijven van Samsung (204UI). Schijven erin, geformatteerd en al losse schijven geïnstalleerd. Ben niet heel erg bekend met netwerkschijven, maar ik denk dat ik de boel redelijk aan de praat heb. Als test heb ik even wat blu rays van 10-15 GB van mijn pc naar de DS211j gekopieerd. Nog geen jumboframes ed ingeschakeld, maar wel een heel behoorlijke overdrachtsnelheid van 45-55 MB/s. De films stonden in een poep en een scheet op de nas. Ik maak wel gebruik van een gigabit netwerk icm WNDR3700 en en Win7. Deze NAS had ik veel eerder moeten aanschaffen :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:07
Ik heb sinds kort een nieuw netwerk (dus ook nieuwe interne IP adressen). Heb een hoop al omgezet, maar bij iedere download die aan Sab wordt toegevoegd slaagt het programma er niet in om de "URL toe te voegen". Heb ik iets over het hoofd gezien of heb ik te maken met een andere fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier vandaag een gigabit switch direct na de router geinstalleerd. Wat een verademing vergeleken met wireless. Ik haal nu zo'n 35mb per seconde schrijven op mijn DS210j... :*) Heb nog niks geregeld wat betreft jumbo frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Jumbo frames leveren je vaak meer moeilijkheden dan voordeel op. Je zult al je apparaten erop moeten configureren, als ze dit al ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPS schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:51:
Jumbo frames leveren je vaak meer moeilijkheden dan voordeel op. Je zult al je apparaten erop moeten configureren, als je dit al ondersteunen.
Ik kan ook niet anders dan ze gebruiken met mijn DS411+ op een D-Link DGS-1005D Gigabit switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

JPS schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:51:
Jumbo frames leveren je vaak meer moeilijkheden dan voordeel op. Je zult al je apparaten erop moeten configureren, als ze dit al ondersteunen.
Ik de praktijk zal ik alleen via 1 pc, via gbit netwerk naar mijn NAS communiceren. De rest (Xbox1 en laptops) zitten of via 100mbit of wireless. Dus dat zal dan wel meevallen. Ik probeer het binnenkort wel eventjes. Mijn switches ondersteunen het in ieder geval wel.

Ik ben er trouwens ook al achter waarom de NAS afgelopen vrijdag (de eerste dag dag ik hem had en net geinstalleerd had) ineens 's avonds uit 'zichzelf' op standby ging. Ik had de DSM software afgesloten door middel van de optie 'afsluiten'... tja dan sluit je de NAS af en die optie is niet bedoeld om de software af te sluiten 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door hars73 op 20-04-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markgoessens
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09-2024
Gisteren heb ik de downloadstation geinstalleerd op mijn DS211+. Dit via Bittorrent.
Sindsdien heeft de NAS mij al 2 mailtjes gestuurd met de melding dat iemand 5 keer geprobeerd heeft in te loggen, maar niet gelukt is en daarom de toegang geblokkeerd is voor diegene.

Is dit normaal? Kan ik ervoor zorgen dat de downloadstation veiliger wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

Ja, dit is normaal. Ik heb het ook al een aantal keren gehad.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghjellyn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-08 09:14
Requirements :
  • PC backup
  • Streaming naar PS3
  • Fotos op iPad
  • Torrents (in mindere mate)
Ik dacht aan de DS211 of DS211j...

Weet iemand of er binnenkort productupdates verwacht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ghjellyn schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:55:

Weet iemand of er binnenkort productupdates verwacht worden?
De 211 is net nieuw, dus dat zal nog wel even duren!
hars73 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 08:31:
[...]
Ik ben er trouwens ook al achter waarom de NAS afgelopen vrijdag (de eerste dag dag ik hem had en net geinstalleerd had) ineens 's avonds uit 'zichzelf' op standby ging. Ik had de DSM software afgesloten door middel van de optie 'afsluiten'... tja dan sluit je de NAS af en die optie is niet bedoeld om de software af te sluiten 8)7
Hahaha, hoe herkenbaar. Zoiets doe je echter maar 1 keer!

[ Voor 52% gewijzigd door PaT op 20-04-2011 10:17 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 06:42
jos_zwa schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:58:
Even een kort vraagje: Ik heb een DS211J en maak elke week automatisch een local backup van mijn data op mijn NAS naar mijn USB HD die op de USB poort aangesloten is van mijn NAS, alleen gaat het enorm traag. Ik kan de exacte snelheid niet zien, maar ik gok dat het met een MB of 6 per seconde gaat ofzo. Terwijl ik met mijn laptop naar deze USB HD toch altijd wel 20Mb/s haal. Is dit normaal?
Ja en Nee.
Gezien je ervaring lijkt de USB drive geformatteerd als NTFS. DS (en elk andere onder Linux draaiend apparaat) kan daar minder makkelijk mee overweg. in de praktijk: 3 a 5 x zo langzaam als een Linux formaat (EXT3/EXT4). Mijn ervaring (met DS210j): NTFS: 6 MB/s; EXT3: 27 MB/s.

Formatteer je USB drive als EXT3. Dit kan (ook) met DSM. EXT3 ipv EXT4 is aan te bevelen.
Waarom: Bij noodsituaties wil je met je PC data van je USB drive kunnen lezen.Er zijn betrouwbare Windows / Mac EXT3 readers, minder voor EXT4. Zo een reader moet je wel apart installeren op je PC.
Over formatteren: alle aanwezige gegevens raak je kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markgoessens
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09-2024
timovd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:47:
Ja, dit is normaal. Ik heb het ook al een aantal keren gehad.
Oke, dankjewel. Kan ik met een gerust hart verder met downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Vraag over webstation:
Wat is een virtual host?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
met virtual hosts kun je meerdere websites runnen op je diskstation. Je kunt dan voor elke andere domeinnaam die naar je diskstation verwijst een andere site tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

ieperlingetje schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:43:
Bedankt voor de info, kan ik beginnen met overschakelen naar gigabit

[...]
Ik weet niet of je daarbij nog een switch nodig hebt, maar mocht dat zo zijn, de TP-Link gigabit switches (je hebt ze in 5 en 8 poorts) werken prima voor heel weinig geld. Ik heb er sinds deze week 2 in mijn netwerk en heb nu ook een gbit netwerk. Ik ben helemaal blij met mijn NAS .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
jos_zwa schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:58:
Even een kort vraagje: Ik heb een DS211J en maak elke week automatisch een local backup van mijn data op mijn NAS naar mijn USB HD die op de USB poort aangesloten is van mijn NAS, alleen gaat het enorm traag. Ik kan de exacte snelheid niet zien, maar ik gok dat het met een MB of 6 per seconde gaat ofzo. Terwijl ik met mijn laptop naar deze USB HD toch altijd wel 20Mb/s haal.

Is dit normaal?
Nee, lijkt mij niet. Dinsdag nog een lokale backup gedraaid (DS-111) waarbij hij tot de conclusie kwam dat er 26 gig naar de USB-HD moest. Daar heeft hij circa een uur over gedaan.
Edit: in aanvulling van de post van waits, mijn back-up HD is niet bijzonder geformateerd, zo uit de doos van de media-markt en leesbaar op een windows-kast.

[ Voor 10% gewijzigd door Ivootje op 21-04-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ivootje schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:37:
[...]

Nee, lijkt mij niet. Dinsdag nog een lokale backup gedraaid (DS-111) waarbij hij tot de conclusie kwam dat er 26 gig naar de USB-HD moest. Daar heeft hij circa een uur over gedaan.
Edit: in aanvulling van de post van waits, mijn back-up HD is niet bijzonder geformateerd, zo uit de doos van de media-markt en leesbaar op een windows-kast.
Dat klopt dan toch ongeveer? 26GB per uur is 433mb per minuut is 7,21mb per seconde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
hars73 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:02:
[...]

Dat klopt dan toch ongeveer? 26GB per uur is 433mb per minuut is 7,21mb per seconde..
Ja, je hebt gelijk. Bedankt voor het rekenwerk. Ik vind het best snel, 26 gig in een uurtje. In ieder geval snel zat, want ik hoef er niet naast te blijven zitten.
Overigens tel ik in dat uur ook mee de tijd dat dat ding aan het berekenen is hoe groot de doelschijf moet zijn. Dat duurt volgens mij ook een kwartier tot half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Oeh, bijna de ds411+ gehaald, zie ik dat er een nieuwe versie van uit is. Weet iemand of er buiten de snellere processor nog iets anders aangepast is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
vgroenewold schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:55:
Oeh, bijna de ds411+ gehaald, zie ik dat er een nieuwe versie van uit is. Weet iemand of er buiten de snellere processor nog iets anders aangepast is?
DS411+
DS411+II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
hars73 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:15:
[...]

Ik weet niet of je daarbij nog een switch nodig hebt, maar mocht dat zo zijn, de TP-Link gigabit switches (je hebt ze in 5 en 8 poorts) werken prima voor heel weinig geld. Ik heb er sinds deze week 2 in mijn netwerk en heb nu ook een gbit netwerk. Ik ben helemaal blij met mijn NAS .
Ik heb inderdaad een TP-Link aangeschaft na de positieve reviews op tweakers.net, hij is vandaag binnengekomen via de post. Wat een verademing is het om met 35MB/s bestanden over het netwerk te kopiëren :P

Btw, voor mensen die éénmalig veel grote bestanden willen kopiëren, gebruik FTP. Je haalt makkelijk 50MB/s zonder jumboframes

[ Voor 9% gewijzigd door ieperlingetje op 21-04-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:58
Ik sta op het punt een 211j te halen. Alleen weet iemand of ik een postgresql db kan draaien op deze nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik heb in mijn DS210j nu een 2TB schijf en een 500GB schijf, beide in EXT4 geformateerd.de 500GB schijf is bedoeld als backupschijf voor een gedeelte van de 2TB schijf. Nu las ik dat EXT4 op windows machines slecht tot niet te lezen is. EXT3 zou echter wel kunnen met speciale drivers. NTFS kan natuurlijk rechtstreeks in Windows gelezen worden.

Op de 500GB schijf staat nu nog niks, ik moet de backup nog inrichten. Is het verstandig om de schijf op EXT4 te laten staan? Of kan ik het beter omzetten naar EXT3 of zelfs NTFS. Ik weet dat de performance van NTFS in de NAS niet echt hoog is, echter na de eerste keer backuppen, zal er niet echt veel bijkomen. Dus incrementeel backuppen zal nooit echt lang duren, na de initiele backup.

Misschien dat ik er binnenkort nog een 2.5" USB schijf aanhang, als extra backup. Die zal ik sowieso als NTFS formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Ik zou als EXT4 formatteren, backup heb je - als het goed is - toch niet zo vaak nodig, en als je dan toch je backup nodig hebt kun je de backup HD in je pc plaatsen, via LiveCD opstarten en dan de nodige bestanden kopiëren naar je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Kan iemand mij helpen met het volgende SABnzbd probleem:

Ik heb SABnzbd op mijn synology draaien, maar ik kwam erachter dat SABnzbd compleet was vastgelopen. In DSM de service stopzetten en opnieuw starten hielp ook niet. Dus heb ik via pakketbeheer SABnzbd verwijderd. Hierna opnieuw SABnzbd via pakketbeheer geinstalleerd.

Alles draait nu weer, maar ik kan via DSM met behulp van SABnzbd helper niet meer de nieuwe update installeren. (*.gz bestand). Als ik op "upload and update" klik dan blijft er een processbar lopen waarin aangegeven wordt dat hij er mee bezig is, maar dit eindigt nooit. Ik krijg geen melding dat het klaar is of dat het niet gelukt is.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
jos_zwa schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:29:

Ik heb SABnzbd op mijn synology draaien, maar ik kwam erachter dat SABnzbd compleet was vastgelopen. In DSM de service stopzetten en opnieuw starten hielp ook niet. Dus heb ik via pakketbeheer SABnzbd verwijderd. Hierna opnieuw SABnzbd via pakketbeheer geinstalleerd.

Alles draait nu weer, maar ik kan via DSM met behulp van SABnzbd helper niet meer de nieuwe update installeren. (*.gz bestand). Als ik op "upload and update" klik dan blijft er een processbar lopen waarin aangegeven wordt dat hij er mee bezig is, maar dit eindigt nooit. Ik krijg geen melding dat het klaar is of dat het niet gelukt is.

iemand?
Heb ik ook. denk dat het niet compatible is, met 3.1 om te updaten. Toch blifjt het pakket goed lopen op zijn huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Mau_Maus schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:44:
[...]

Heb ik ook. denk dat het niet compatible is, met 3.1 om te updaten. Toch blifjt het pakket goed lopen op zijn huidige versie.
dat is idd de reden ben ik inmiddels achter, hier een manier om het handmatig te doen:
http://www.synology-forum...ic.php?f=50&t=5866#p25860

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

jos_zwa schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:29:

iemand?
Kan komen doordat je een andere browser gebruikt dan IE....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
CarpeVentum schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:26:
Ik heb sinds kort een nieuw netwerk (dus ook nieuwe interne IP adressen). Heb een hoop al omgezet, maar bij iedere download die aan Sab wordt toegevoegd slaagt het programma er niet in om de "URL toe te voegen". Heb ik iets over het hoofd gezien of heb ik te maken met een andere fout?
Heeft iemand een idee hoe dit zit? M'n NAS heeft blijkbaar nog steeds geen verbinding met internet... Ik dacht altijd dat dat wel automatisch ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

hars73 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:23:
Ik heb in mijn DS210j nu een 2TB schijf en een 500GB schijf, beide in EXT4 geformateerd.de 500GB schijf is bedoeld als backupschijf voor een gedeelte van de 2TB schijf. Nu las ik dat EXT4 op windows machines slecht tot niet te lezen is. EXT3 zou echter wel kunnen met speciale drivers. NTFS kan natuurlijk rechtstreeks in Windows gelezen worden.

Op de 500GB schijf staat nu nog niks, ik moet de backup nog inrichten. Is het verstandig om de schijf op EXT4 te laten staan? Of kan ik het beter omzetten naar EXT3 of zelfs NTFS. Ik weet dat de performance van NTFS in de NAS niet echt hoog is, echter na de eerste keer backuppen, zal er niet echt veel bijkomen. Dus incrementeel backuppen zal nooit echt lang duren, na de initiele backup.

Misschien dat ik er binnenkort nog een 2.5" USB schijf aanhang, als extra backup. Die zal ik sowieso als NTFS formateren.
Met ext2explore is ext4 erg goed en snel te lezen in Windows. Verder, normaal gesproken hoef je de schijf toch ook niet uit te lezen op je computer? Onder andere met R-Studio, Stellar Phoenix en Raise Data Recovery heb ik ervaringen dat ze verwijderde bestanden op een ext4 schijf onder windows kunnen terughalen.

Heb zowel met de ext2explore een externe backup schijf in ext3 formaat van de DS107+ als een externe backup schijf in ext4 van een DS211+ moeten uitlezen in Windows 7 x64, merk geen verschil in performance.

[ Voor 7% gewijzigd door Malarky op 22-04-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 00:22
CarpeVentum schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:30:
Heeft iemand een idee hoe dit zit? M'n NAS heeft blijkbaar nog steeds geen verbinding met internet... Ik dacht altijd dat dat wel automatisch ging.
synology rebooten, ip/gateway/dns instellingen van je synology controleren.
Voer op je synology een ping en tracert uit. Probeer eerst vast te stellen wat het probleem. Want met de informatie die je ons nu geeft kom je er nooit uit.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 22-04-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Kanter schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:20:
Ik sta op het punt een 211j te halen. Alleen weet iemand of ik een postgresql db kan draaien op deze nas?
Kennelijk wel. Er draait al een postgres-database "intern" voor bepaalde zaken, maar als "externe" db (om het maar even zo te benoemen, moet je wel handmatig aan de slag.

Je moet wel eventjes je Duits wat oppoetsen.
http://www.synology-wiki....als_3rd-Party_Applikation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 21:19
Het was me eerder nooit opgevallen, maar is het normaal dat m'n DS411+ in top aangeeft dat de NIC continu op 90-100% draait?

code:
1
2
Mem: 780512K used, 236396K free, 0K shrd, 12368K buff, 574620K cached
CPU:  6.2% usr  2.4% sys  0.0% nic 89.2% idle  0.8% io  0.0% irq  1.1% sirq

Bovenstaand is als ik hem rechtstreeks aan een laptop knoop en geen IO activity richting DS411 (op een putty sessie na dan).
Files kopieren gaat op volle snelheid zo rond de 100MB/s over Gbit LAN, dus verder lijkt het geen probleem te zijn, maar vroeg me af of anderen dit ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je leest het erg fout af. Hij staat namelijk op 0.0% nic en 89.2% idle.

Volgens mij gaat nic ook niet over je netwerk, maar over niced processes (het staat niet voor nix op de CPU line ;)).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
* sverzijl gaat zich even in een hoekje zitten schamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
@Averzijl : als je echt details over je NIC wil hebben moet je zien dat je iftop op je NAS geinstalleerd krijgt. Dit is 'het' tooltje dat je netwerkverkeer kan volgen wat belasting betreft. Op de meeste Linux distributies staat dat standaard trouwens.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
ik zie dat er een ipkg package voor iftop op Syno bestaat, zal hem vanavond eens installeren, tnx.

[edit] hm, 'ipkg install iftop' installeert wel iftop, maar iftop zelf komt met alleen maar 0-waarden (er wordt niets gemeten). Jammer.

[ Voor 41% gewijzigd door sverzijl op 26-04-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Gisteren eindelijk ook eens ipkg op mijn Synology geïnstalleerd. Wat een verademing om nu gewoon op het beestje zelf de zaak te kunnen unrarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Mijn DS411+ (spiksplinter nieuw) heeft merkwaardig gedrag dat ik erg gek vind.

Als ik het ding aanzet gebeurt het vaak dat hij bij het indrukken van de 'power on/off' knop midden voor niet echt aangaat, het knopje licht even blauw op en ook de 4 disklampjes flitsen kort groen, maar het appraat gaat vervolgens niet aan. Als ik dit 2 of 3 keer herhaal ( met 10 seconden wachttijd tussendoor) gaat de derde keer het appraat wel normaal aan, dus power knop blijft blauw en de boel start op.

Is dit een bekend verschijnsel en is dit normaal of is het een teken dat er iets niet in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
hier start ie (DS411+) meteen op bij power on. Misschien iets langer indrukken dan je nu doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

@AzertyNL: volgens mij had ik dit gedrag al een keer in dit topic benoemd (ook een DS411+), wordt veroorzaakt door een power supply die net niet sterk genoeg is. Ik heb zelf contact gehad met Synology en zij hebben mij binnen vrij korte tijd een nieuwe power supply toegestuurd (kosteloos).

offtopic:
Kan het zelf (ook) zo snel niet meer terug vinden...

[ Voor 11% gewijzigd door lier op 27-04-2011 09:26 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:16
Ik heb ook een 411+ maar het gedrag dat jij beschrijft herken ik niet.
Misschien wel een goede tip om synology hierover te benaderen.

Wel heb ik met mijn exemplaar het probleem dat hij niet uit wil schakelen.
Ik vermoed dat dit komt door de installatie van ipkg in combinatie met ander software.
Volgens mij blijft er ergens een service of mapping actief waardoor de shutdown niet word voltooid.

Aangezien ik de extra functies van ipkg niet meer noddig aangezien alle extra software die ik gebruik ook via packages verkrijgbaar is zal ik eens een schone installatie doen om te kijken of dat het probleem op lost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Misschien verkeerde topic, maar toch hier

Ik heb een DS209+II, daarop heb ik een aantal kmz files staan (waarin een gps track + kleine thumbnails staan). Deze kan ik inzien via google maps, door het bestand in de vorm van http://ipadres/subdir/file.kmz in te typen in maps.google.nl. Het kmz bestand staat in een web-subdir van de synology. Werkt allemaal erg leuk. Maar wat ik eigenlijk wil, is dat er eerst een wachtwoord moet worden ingetype voordat google maps het bestand kan downloaden en openen... Ik dacht zoiets met .htaccess / .htpasswd op te lossen, maar dat werkt dus niet... Iemand een idee hoe ik een en ander achter een wachtwoord kan zetten?

achter ftp heb ik geprobeerd, dat herkent google maps niet (blijkbaar)

hier zou een oplossing staan: http://ogleearth.com/2006...arth-access-secure-sites/
maar die begrijp ik niet goed om ook te gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door witteveder op 27-04-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
lithoijen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:00:

Ik vermoed dat dit komt door de installatie van ipkg in combinatie met ander software.
Niet door ipkg zelf in ieder geval. Hier ook geinstalleerd en geen problemen met startup/shutdown. Niets in de /var/log/messages wat een hint geeft waar ie op hangt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:32
witteveder schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:16:
Misschien verkeerde topic, maar toch hier

Ik heb een DS209+II, daarop heb ik een aantal kmz files staan (waarin een gps track + kleine thumbnails staan). Deze kan ik inzien via google maps, door het bestand in de vorm van http://ipadres/subdir/file.kmz in te typen in maps.google.nl. Het kmz bestand staat in een web-subdir van de synology. Werkt allemaal erg leuk. Maar wat ik eigenlijk wil, is dat er eerst een wachtwoord moet worden ingetype voordat google maps het bestand kan downloaden en openen... Ik dacht zoiets met .htaccess / .htpasswd op te lossen, maar dat werkt dus niet... Iemand een idee hoe ik een en ander achter een wachtwoord kan zetten?

achter ftp heb ik geprobeerd, dat herkent google maps niet (blijkbaar)

hier zou een oplossing staan: http://ogleearth.com/2006...arth-access-secure-sites/
maar die begrijp ik niet goed om ook te gebruiken?
heb je .htaccess geprobeerd met als link http://user@ipadres/subdir/file.kmz of http://user:passw@ipadres/subdir/file.kmz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzertyNL schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:50:
Mijn DS411+ (spiksplinter nieuw) heeft merkwaardig gedrag dat ik erg gek vind.

Als ik het ding aanzet gebeurt het vaak dat hij bij het indrukken van de 'power on/off' knop midden voor niet echt aangaat, het knopje licht even blauw op en ook de 4 disklampjes flitsen kort groen, maar het appraat gaat vervolgens niet aan. Als ik dit 2 of 3 keer herhaal ( met 10 seconden wachttijd tussendoor) gaat de derde keer het appraat wel normaal aan, dus power knop blijft blauw en de boel start op.

Is dit een bekend verschijnsel en is dit normaal of is het een teken dat er iets niet in orde is?
Ik heb net hetzelfde voor met mijn 411+.
Ik mag noch te lang, noch te kort indrukken.
Ik zoek er verder niets achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Wel doen, contact opnemen met Synology en om een nieuwe power supply vragen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
FrankRicard schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:07:
[...]

heb je .htaccess geprobeerd met als link http://user@ipadres/subdir/file.kmz of http://user:passw@ipadres/subdir/file.kmz ?
Ik dacht met de .htaccess en .htpasswd de hele subdir dicht te hebben gezet, voor index.html wordt keurig een password gevraagd, maar voor google maps niet die trekt keurig mijn kml file van de server zonder password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:46:
[...]

Wel doen, contact opnemen met Synology en om een nieuwe power supply vragen.
Waarom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
lithoijen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:00:

Volgens mij blijft er ergens een service of mapping actief waardoor de shutdown niet word voltooid.

Aangezien ik de extra functies van ipkg niet meer noddig aangezien alle extra software die ik gebruik ook via packages verkrijgbaar is zal ik eens een schone installatie doen om te kijken of dat het probleem op lost
Dat probleem herken ik ook.
Hoe doe jij je NAS uit (of reset) wanneer dat nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Tot nu toe heb ik gewoon de stroom er afgegooid wanneer hij echt uit moest en dit niet lukte.
Gelukkig is dit nog niet vaak nodig geweest. Dit heeft tot nu toe geen problemen gegeven, maar ik heb dan ook nog geen raid draaien (nog maar 1 disk). Ook heb ik het idee dat de meeste services wel afgesloten worden, ik kan dan ook na de opdracht tot een shutdown niet meer op de webinterface komen.

Vreemd genoeg gaat hij heel soms wel gewoon uit, maar meestal lijkt hij te hangen in het afsluit proces.
Ik heb al een avondje zitten te googelen, ik heb toen wel vergelijkbare problemen gevonden die samenhingen met een gemounte map door ipkg waardoor de shutdown niet word voltooid. Helaas kon ik de genoemde mount points niet in mijn synology terugvinden in de desbetreffende instelling.

Ik heb wel wat basis linux kennis, maar niet voldoende om het in detail uit te zoeken (of de tijd/zin). Vandaar dat het mij makkelijker lijkt om vandaag of morgen eens een verse install te doen om te kijken of het probleem dan wegblijft zoals ik verwacht. Temeer omdat ipkg op het moment voor mij geen meerwaarde bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:39:
[...]

Niet in een stekkerblok stoppen, rechtstreeks op een stopcontact.
dat is alles, ik heb dat ook met me ds411j :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 28-04-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:56
Mektheb schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:10:
[...]

Niet in een stekkerblok stoppen, rechtstreeks op een stopcontact.
dat is alles, ik heb dat ook met me ds411j :)
Dit is natuurlijk wel een heel vreemd advies. Uiteindelijk is je wandcontactdoos ook een stekkerblokje maar dan in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:34
jongetje schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 07:43:
[...]

Dit is natuurlijk wel een heel vreemd advies. Uiteindelijk is je wandcontactdoos ook een stekkerblokje maar dan in de muur.
Dat is niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Wat is dan het verschil tussen 230V op een WCD en 230V op een stekkerblok ? m.a.w. waarom zou een apparaat niet werken als je het op een stekkerblok aansluit en wel als je het op een WCD aansluit ? Ik ben het in m'n leven nog nooit tegengekomen, maar leer graag wat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Waar zit, electrisch gezien, het verschil dan? de kabels in je muur zijn van koper en zitten met lasdoppen aan elkaar als ze niet lang genoeg zijn of als je een aftakking wilt maken. Exact diezelfde kabels komen in 2 (3) bussen uit (contactdoos) waarin je 2 (3) koperen(vertinde/verchroomde) pennen stopt waaraan weer 2(3) koperen kabels zitten die naar een andere contactdoos gaan.

Dat is principieel hetzelfde als dat ik de wandcontactdoos losschroef en hem dan op tafel leg. Als de kabels in de muur lang tenminste genoeg zouden zijn. Maar dat kan ik oplossen door een aantal lasdoppen te nemen en de kabels te verlengen wandcontactdoos te verleggen. (Kom maar op mijn zolder kijken, die ben ik net aan het verbouwen)

Het grootste verschil is dat je over kabels die in de muur zitten niet kan vallen of ze makkelijk kan beschadigen. En dat is de reden waarom je het zo zou moeten doen

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 29-04-2011 08:28 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
sverzijl schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:23:
[...]

Wat is dan het verschil tussen 230V op een WCD en 230V op een stekkerblok ? m.a.w. waarom zou een apparaat niet werken als je het op een stekkerblok aansluit en wel als je het op een WCD aansluit ? Ik ben het in m'n leven nog nooit tegengekomen, maar leer graag wat bij.
Misschien helpt het om de + en de - in verschillende stopcontacten te steken... :P Deed ik vroeger ook met de kerstverlichting (met gevaar voor ieders leven). Heb het ook geprobeerd met de + in het stopcontact en de - op de verwarming, maar dat werkte niet, omdat ik de aardlekschakelaar niet gebypassed kreeg 8)7
Nu ik er nog eens over nadenk is het eigenlijk een wonder dat ik mijn puberteit heb overleefd (en iedereen die bij ons thuis de verwarming wel eens aanraakte...).

Maargoed, wellicht helpen deze tips om je DS uit te kunnen zetten. Zomaar wat ideetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Wat uit een wandcontactdoos komt is wisselstroom en heeft geen plus en min.

Je hebt een fase en een nul, die fase wisselt 50 keer per seconde van + 230Volt naar -230Volt ten opzichte van de nul. Maar we gaan nu wel erg offtopic.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 29-04-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
jongetje schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:17:
Wat uit een wandcontactdoos komt is wisselstroom en heeft geen plus en min.
Weet ik, maar mijn genoemde trucks werken alleen als je ze wel als zodanig beschouwd. Nu maar weer terug naar de topic:
Mijn aan en uit knop werkt gewoon, ondanks een veelheid aan stekkerdozen waar al mijn apparatuur aanhangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Het is inderdaad raar, maar het is echt bij mij het probleem.

Zet ik de NAS op een stekker blok moet ik soms wel 5/6x drukken voor die echt aangaat, anders alleen het lampje die flikkert.( en ja verschillende geprobeerd en zelfs in een ander huis )

Zet ik hem rechtstreeks op een wandcontactdoos ( stopcontact ) met 1 hit op de knop aan.
Waarom ?, god knows

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 29-04-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeberjong
  • Laatst online: 08-09 17:20
Mektheb schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:05:

Zet ik de NAS op een stekker blok moet ik soms wel 5/6x drukken voor die echt aangaat, anders alleen het lampje die flikkert.( en ja verschillende geprobeerd en zelfs in een ander huis )

Zet ik hem rechtstreeks op een wandcontactdoos ( stopcontact ) met 1 hit op de knop aan.
Waarom ?, god knows
Brakke stekkerdoos wellicht? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Sloeberjong schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:51:
[...]

Brakke stekkerdoos wellicht? |:(
heb er 5 geprobeerd.
En zelfs in een totaal verschillende woning op een ander stekkerblok.
Bedoel ik ga me hifi echt niet aan een trust stekkerblok hangen ofzo dus laat staan een synology.
beter lezen

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 29-04-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
Mektheb schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:05:

Waarom ?, god knows
edit:
Ook andere voeding geprobeerd?

Ook als je op de bewuste stekkerdoos alleen de DS aansluit en niets anders?
Andere apparatuur levert storingen op het net, die wellicht het gedrag van je DS beïnvloeden. Ik heb een deja-vu naar het forum op HiFi-nl (helaas ooit uit de lucht gehaald, omdat een deel van de gebruikers niet in staat was om wat basis nettiquete in acht te nemen). Daar werden dit soort discussies ook oeverloos gevoerd over de invloed op de geluidskwaliteit van verschillende configuraties van wandcontactdozen, stekkerdozen en meterkastgroepen.
Computerapparatuur trakteert je netspanning op flinke vervuiling (overigens doorgaans met niet hoorbare frequenties) en dat heeft invloed op apparaten die een zuiver signaal moeten produceren. Voor medische apparatuur zijn voor het omgaan met deze signalen hele strikte richtlijnen. Dat het ook in de huis-tuin-en-keukenpraktijk problemen oplevert hoor ik voor het eerst.. Interessante materie in ieder geval!
In ieder geval laten bovenstaande storingssignalen zich niet uit het veld slaan door het al dan niet plaatsen van een extra stekkerdoosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Volgens "Lier" zou ik daarvoor een nieuwe voeding moeten vragen aan Synology.
Nu was de eerste voeding bij dit toestel al dood bij de levering,
maar om voor dit "indruk probleem" nogmaals een nieuwe voeding te vragen,
dit zie ik niet meteen zitten, maar misschien mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ivootje schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:12:
[...]

Misschien helpt het om de + en de - in verschillende stopcontacten te steken... :P
Maargoed, wellicht helpen deze tips om je DS uit te kunnen zetten. Zomaar wat ideetjes...
Dat was mijn vraag niet, ik wilde weten waarom funkeey beweerde dat er een verschil zou zijn tussen een WCD en een stekkerblok (dat is er volgens mij nml helemaal niet).
(Mijn DS werkt overigens gewoon waar ik hem ook aansluit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ivootje schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:01:
[...]

edit:
Ook andere voeding geprobeerd?

Ook als je op de bewuste stekkerdoos alleen de DS aansluit en niets anders?
Andere apparatuur levert storingen op het net, die wellicht het gedrag van je DS beïnvloeden. Ik heb een deja-vu naar het forum op HiFi-nl (helaas ooit uit de lucht gehaald, omdat een deel van de gebruikers niet in staat was om wat basis nettiquete in acht te nemen). Daar werden dit soort discussies ook oeverloos gevoerd over de invloed op de geluidskwaliteit van verschillende configuraties van wandcontactdozen, stekkerdozen en meterkastgroepen.
Computerapparatuur trakteert je netspanning op flinke vervuiling (overigens doorgaans met niet hoorbare frequenties) en dat heeft invloed op apparaten die een zuiver signaal moeten produceren. Voor medische apparatuur zijn voor het omgaan met deze signalen hele strikte richtlijnen. Dat het ook in de huis-tuin-en-keukenpraktijk problemen oplevert hoor ik voor het eerst.. Interessante materie in ieder geval!
In ieder geval laten bovenstaande storingssignalen zich niet uit het veld slaan door het al dan niet plaatsen van een extra stekkerdoosje.
nee helaas geen andere voeding geprobeerd, want die heb ik niet :).
Ik heb inderdaad ook het apparaat op een stekkerblok alleen geprobeerd ( op meerdere ) en geen van alle doet hij het "gelijk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:39:
[...]

Ik heb een suport ticket aangemaakt bij synology, en ik kreeg net een e-mail met de tracking code van het pakket met een nieuwe voeding dat onderweg is.

@lier Dank voor de tip! Jouw initiele melding van dit probleem hem ik nu ook gevonden, staat in deel 2 van het grote synology topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker on topic met die stekkerdozen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:31:
lekker on topic met die stekkerdozen......
dit helpt ook niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
lithoijen schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:08:
Ik heb wel wat basis linux kennis, maar niet voldoende om het in detail uit te zoeken (of de tijd/zin). Vandaar dat het mij makkelijker lijkt om vandaag of morgen eens een verse install te doen om te kijken of het probleem dan wegblijft zoals ik verwacht. Temeer omdat ipkg op het moment voor mij geen meerwaarde bied.
Ben er toch nog even in gedoken en het probleem gevonden en opgelost (denk ik tenminste).
Mijn 411+ sluit nu weer netjes af en alle software lijkt nog prima te werken.
Zie onderstaande links voor meer info:

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=25660
en
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=158&t=25154&p=101001&hilit=mount+bind+opt#p101001

Hopelijk hebben meer mensen baat bij deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Hallo,

Ik heb vd week een ds211j gekocht. Alles loopt goed... ik snap alleen niet goed hoe het nou metrechten moet worden geregeld op de nas.

root: fotos/piet
root: fotos/jan

Ik wil op een subfolder rechten geven voor 1 bepaalde gebruiker maar ik weet niet hoe. In dsm ga ik naar configuratiescherm/gedeelde map .... hier kan ik rechten geven aan een gebruiker (piet) maar alleen aan een folder die in de root staat. In bovenstaand voorbeeld dus op fotos. Die gebruiker ziet dus ook de foto's van jan

Ga ik vervolgens naar de bestandbrouwser in DSM dan kan ik ook rechten geven op de subfolders (piet / jan) ik heb aangegeven dat piet owner is van de folder piet maar piet ziet na het in loggen geen folder fotos.

Iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik heb gezocht naar een oplossing maar kom veel tegenstreidige antwoorden tegen. Zelfs dat je geen rechten kunt uitdelen op subfolders..maar waarschijnlijk was dat met een hele oude dsm versie???

Alvast bedankt

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Mektheb schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:29:
[...]

nee helaas geen andere voeding geprobeerd, want die heb ik niet :).
Ik heb inderdaad ook het apparaat op een stekkerblok alleen geprobeerd ( op meerdere ) en geen van alle doet hij het "gelijk"
Stop het de stekker van de voeding dan wel van het stekkerblok eens niet geheel in het stopcontact maar laat iets ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
don_care1000 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:56:
Hallo,

Ik heb vd week een ds211j gekocht. Alles loopt goed... ik snap alleen niet goed hoe het nou metrechten moet worden geregeld op de nas.

Ik wil op een subfolder rechten geven voor 1 bepaalde gebruiker maar ik weet niet hoe. In dsm ga ik naar configuratiescherm/gedeelde map .... hier kan ik rechten geven aan een gebruiker (piet) maar alleen aan een folder die in de root staat. In bovenstaand voorbeeld dus op fotos. Die gebruiker ziet dus ook de foto's van jan

Ga ik vervolgens naar de bestandbrouwser in DSM dan kan ik ook rechten geven op de subfolders (piet / jan) ik heb aangegeven dat piet owner is van de folder piet maar piet ziet na het in loggen geen folder fotos.

Iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik heb gezocht naar een oplossing maar kom veel tegenstreidige antwoorden tegen. Zelfs dat je geen rechten kunt uitdelen op subfolders..maar waarschijnlijk was dat met een hele oude dsm versie???

Alvast bedankt

Don
heeft piet wel rechten op de folder fotos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
pacificocean schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:10:
[...]

heeft piet wel rechten op de folder fotos?
Als ik piet lees rechten geef op deze folder met de tool gedeelde mappen dan ziet hij alle mappen, geef ik hem geen rechten dan zie ik niets.....

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

don_care1000 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:56:

Bedoel je niet gewoon dat elke gebruiker een basismap heeft? Die map is alleen beschikbaar voor de gebruiker en komt in homes/piet en homes/jan.

In die basismap kan je dan de fotos-map aanmaken:
homes/piet/fotos
homes/jan/fotos

Inschakelen via Configuratiescherm (in DSM) - Gebruikers - Gebruiker basismap.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
jacobras schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:25:
[...]

Bedoel je niet gewoon dat elke gebruiker een basismap heeft? Die map is alleen beschikbaar voor de gebruiker en komt in homes/piet en homes/jan.

In die basismap kan je dan de fotos-map aanmaken:
homes/piet/fotos
homes/jan/fotos

Inschakelen via Configuratiescherm (in DSM) - Gebruikers - Gebruiker basismap.
Ja dat klopt, alleen dan moet ik die foto's daarnatoe verplaatsen. Het zou handig zijn als je vanuit je eigen foto dir bepaalde folders toe zou kunnen wijzen aan bepaalde gebruikers.

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
don_care1000 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:24:
[...]

Als ik piet lees rechten geef op deze folder met de tool gedeelde mappen dan ziet hij alle mappen, geef ik hem geen rechten dan zie ik niets.....

Don
klopt toch? vervolgens kan je fotos/jan weer dicht zetten voor piet. Maar kijk ook maar eens bij de oplossing van jacobras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
pacificocean schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:37:
[...]

klopt toch? vervolgens kan je fotos/jan weer dicht zetten voor piet. Maar kijk ook maar eens bij de oplossing van jacobras.
Ik bedoelde eigenlijk de folder (root:fotos) in mijn voorbeeld en niet de home dir (root:homes).... Ik heb wel de overige folders dicht kunnen zetten (alleen leesrechten) krijg nu de melding u hebt onvoldoende bevoegdheid. maar de gebruiker ziet wel de andere folders maar kan er niet in.

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe firewall regel instellen voor toestaan USB-printer?

Ik wil de firewall op mijn DS411+ zo instellen dat enkel de geselecteerde toepassingen toegankelijk zijn.
Ik heb een Canon MP550 printer die met USB kabel op de syno aangesloten is.
Ik selecteer Netwerkprinter, Airprint (631, IPP) en Netwerkprinter (515, LPR) voor
het IP van mijn router met subnet.
Met mijn DS207+ kon ik printen, nu met DS411+ en DM3.1 lukt dit niet.
Als ik de firewal uitzet lukt het printen wel.
Hoe moet dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Waarom vul je het ip van je router in? Je router gaat er toch niet mee printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:06:
Waarom vul je het ip van je router in? Je router gaat er toch niet mee printen?
Met het IP van mijn PC lukt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:19:
[...]

Met het IP van mijn PC lukt het ook niet.
Je Pc gaat ook niet printen. Je moet het ip-adres van je synology invullen. Gebruik anders de synology assistant, daarmee kan het ook en is makkelijker voor je denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 15:52
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:44:
Hoe firewall regel instellen voor toestaan USB-printer?

Ik wil de firewall op mijn DS411+ zo instellen dat enkel de geselecteerde toepassingen toegankelijk zijn.
Ik heb een Canon MP550 printer die met USB kabel op de syno aangesloten is.
Ik selecteer Netwerkprinter, Airprint (631, IPP) en Netwerkprinter (515, LPR) voor
het IP van mijn router met subnet.
Met mijn DS207+ kon ik printen, nu met DS411+ en DM3.1 lukt dit niet.
Als ik de firewal uitzet lukt het printen wel.
Hoe moet dit dan?
als je dit met die printer aan de gang krijgt, kan je het dan laten weten. Mij is het nog niet gelukt namelijk, en al helemaal niet onder OsX.
Heb het geprobeerd op de DS110J en nu de 211. Maar geen van beide succes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
jongetje schreef op maandag 02 mei 2011 @ 06:45:
Je Pc gaat ook niet printen. Je moet het ip-adres van je synology invullen. Gebruik anders de synology assistant, daarmee kan het ook en is makkelijker voor je denk ik.
Hij vult in de firewall van de synology het ip van de pc in. Met de juiste poorten zou het moeten werken.
Maar het werkt niet, dus er staat nog wat verkeerd in de firewall.

Printer toevoegen doe je inderdaad op de pc met het ip van de synology.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 02-05-2011 10:24 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.