Mektheb schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:05:
Het is inderdaad raar, maar het is echt bij mij het probleem.
Zet ik de NAS op een stekker blok moet ik soms wel 5/6x drukken voor die echt aangaat, anders alleen het lampje die flikkert.( en ja verschillende geprobeerd en zelfs in een ander huis )
Zet ik hem rechtstreeks op een wandcontactdoos ( stopcontact ) met 1 hit op de knop aan.
Waarom ?, god knows
edit:
Ook andere voeding geprobeerd?
Ook als je op de bewuste stekkerdoos alleen de DS aansluit en niets anders?
Andere apparatuur levert storingen op het net, die wellicht het gedrag van je DS beïnvloeden. Ik heb een deja-vu naar het forum op HiFi-nl (helaas ooit uit de lucht gehaald, omdat een deel van de gebruikers niet in staat was om wat basis nettiquete in acht te nemen). Daar werden dit soort discussies ook oeverloos gevoerd over de invloed op de geluidskwaliteit van verschillende configuraties van wandcontactdozen, stekkerdozen en meterkastgroepen.
Computerapparatuur trakteert je netspanning op flinke vervuiling (overigens doorgaans met niet hoorbare frequenties) en dat heeft invloed op apparaten die een zuiver signaal moeten produceren. Voor medische apparatuur zijn voor het omgaan met deze signalen hele strikte richtlijnen. Dat het ook in de huis-tuin-en-keukenpraktijk problemen oplevert hoor ik voor het eerst.. Interessante materie in ieder geval!
In ieder geval laten bovenstaande storingssignalen zich niet uit het veld slaan door het al dan niet plaatsen van een extra stekkerdoosje.