Okee.. dat zal ik dan eerst eens bekijken als eerste optie.jongetje schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:09:
[...]
Je kunt ook via het windows programma van synology de foto's kopieren, dan maakt je Pc de thumbnails. Ik heb dit zelf nooit gebruikt maar heb begrepen dat dit erg veel (reken)tijd scheelt op je NAS.
Mmm, ik heb de PROWL functie nog niet kunnen vinden in CouchPotato.CarpeVentum schreef op donderdag 07 april 2011 @ 01:12:
Dus als ik onderweg ben, en ik heb een nieuwe film nodig, stuur ik die naar CouchPotato. Die download hem allicht. Stuurt na een download een Prowl notificatie naar m'n telefoon (dan ben ik op de hoogte) en update de Plex Library.
Ik heb m al wel aanstaan in SickBeard.
Waaronder kan ik m vinden in CP?
XboxLive: Dave 130R
Naast Growl.Earzz schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:15:
Waaronder kan ik m vinden in CP?
Dank je, zal t checken zodra ik thuis ben.
XboxLive: Dave 130R
Mijn probleem is opgelost.
Ik kon via explorer niet meer op mijn NAS komen, heel de config uitgeplozen.
In het nieuwe menu kon je bestandsdelen etc aanzetten (had ik gedaan)
Dit moest je ook (nogmaals) doen in de firewall van de NAS zelf.
Ik kon via explorer niet meer op mijn NAS komen, heel de config uitgeplozen.
In het nieuwe menu kon je bestandsdelen etc aanzetten (had ik gedaan)
Dit moest je ook (nogmaals) doen in de firewall van de NAS zelf.
Burp
Aangezien hier de experts zitten heb ik een vraag.
Ik heb een tijd de synology ds211j op het oog maar vraag mij af of deze in combinatie met een mediaplayer wel goed films kan afspelen. krijg ik dan geen stotteringen in beeld of geluid?
Nu kwam ik onlangs de TS-212 van qnap tegen :
http://www.qnap.com/pro_detail_hardware.asp?p_id=192
Deze heeft meer geheugen (256 ipv 128) voor hetzelfde geld. Hebben jullie advies waar ik beter voor kan gaan wanneer het alleen voor downloaden, media streamen en shared storage is bedoelt?
Thnx,
Ik heb een tijd de synology ds211j op het oog maar vraag mij af of deze in combinatie met een mediaplayer wel goed films kan afspelen. krijg ik dan geen stotteringen in beeld of geluid?
Deze heeft meer geheugen (256 ipv 128) voor hetzelfde geld. Hebben jullie advies waar ik beter voor kan gaan wanneer het alleen voor downloaden, media streamen en shared storage is bedoelt?
Thnx,
nope geen signature
Een NAS als Synology speelt geen bestanden af, dat doet je PC of je mediaplayer. Als je je afvraagt of de doorvoer goed genoeg is? Zelfs een j-versie kan bestanden prima overgooien zolang jouw netwerk maar op gigabit-snelheid is ingesteld. Als dat goed is, dan kunnen stotteringen alleen maar door de mediaplayer zelf komen. De NAS is dan nooit de schuldige. Synology ondersteunt ook het snelle NFS-protocol, dus ik zou niet weten waarom de 211j hierom de mist in zou gaan. Persoonlijk zou ik wel de -gewone- 211 nemen (zonder 'j'), want die heeft net meer "oempf". Kost iets meer, maar wel hogere gigabitsnelheid en hogere interne verwerkingssnelheid. Kijk eens de vergelijkingstabellen tussen de diverse DS211-modellen op Synology.com .SpaceMarine schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:07:
Als het puur alleen om downloaden, streamen en storage is maakt die 128 MB extra intern geheugen weinig uit. Hooguit bij 'unrarren' zal meer geheugen de verwerkingssnelheid verbeteren. Bij storage zelf gebeurt er helemaal niks. Ga dan voor de NAS met de betere gebruikersinterface. Mijn keuze: Synology.SpaceMarine schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:07:
Ik heb de ds211j en kan een full HD mkv bestand met een bitrate van 11.6 Mbps afspelen zonder stotteren via DLNA. Ik heb tot nu nog niets gezien wat het beeld aan het stotteren kan krijgen. Met een mediaplayer ertussen heb ik geen ervaring. Mijn TV ondersteund DLNA en werkt prima.SpaceMarine schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:07:
Thnx,
Hebben veel van jullie er ook last van dat er redelijk wat "aanvallen"op je nas gedaan word als deze via het internet beschikbaar is?
Vanaf 16 maart zijn er nu 70 IP nummers geblokkeerd.
Maar kan alleen niet terug vinden hoe de meeste hebben proberen in te loggen. (SSH, FTP, WEBbrowser, oid) Is dat terug te vinden?
Verder zit ik nog een beetje te stoeien met de ingebouwde firewall van de Synology. Snap niet echt helemaal wat het idee er van is. Heb toch al een firewall in mijn router?
Maar kan alleen niet terug vinden hoe de meeste hebben proberen in te loggen. (SSH, FTP, WEBbrowser, oid) Is dat terug te vinden?
Verder zit ik nog een beetje te stoeien met de ingebouwde firewall van de Synology. Snap niet echt helemaal wat het idee er van is. Heb toch al een firewall in mijn router?
Twee jaar geleden had ik daar ook veel last van, een aantal per week. Sinds ik anderhalf jaar geleden naar Utrecht ben verhuisd eigenlijk vrijwel niet meer. Alleen nog wat vrienden en familie die niet zo goed kunnen knippen en plakken. Bij de verhuizing heb ik dan ook een nieuw IP-adres gekregen van de KPN.The Fatal schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 06:39:
Hebben veel van jullie er ook last van dat er redelijk wat "aanvallen"op je nas gedaan word als deze via het internet beschikbaar is?
Het is wel te zien waar de inbraakpoging plaats vond, maar dat is wat speurwerk. Neem een geblokkeerd IP-adres en zoek vervolgens in alle logboeken waar je dat IP-adres tegen komt. In de vorige DSM's zat alleen een blokkade op de poorten 5000 (systeem), 21 en 26 (ftp), als ik het me goed herinner. In de 3.0+ staat er een blokkade op alle plaatsen waar je in kunt loggen, inclusief je photostation en blog. Je zult dus ook daar moeten gaan zoeken naar geblokkeerde IP-adressen. Het is wat zoeken, maar er is uit te komen.
Maar je kunt ervan uitgaan, dat het over het algemeen bots zijn die de FTP-poorten afschuimen op zoek naar niet beveiligde of slecht beveiligde ftp-servers. Leuk is ook om te zien dat ze vrijwel altijd binnen proberen te komen met login "Administrator". Dat is voor de DS een paar letters te lang. Er zijn veel discussies op de Syn-fora geweest over het kunnen wijzigen van de admin-naam, maar volgens mij kan dat nog steeds niet. Jammer.
Tja, ftp-poorten afschuimen, je moet maar wat te doen hebben...

Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad.The Fatal schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 06:39:
niet bij xs4all en tot op heden nog niet bij ziggo.
Burp
@Ivootje : "gewoon" een shell openen en een grep <ipadress> /var/log/* doen lijkt mij voldoende toch? nog niet geprobeerd hoor, maar dat is standaard Linux spul lijkt me..
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Je kan tegenwoordig wel een 2e admin aanmaken en dus een ridicuul wachtwoord aanmaken op de reguliere admin, waardoor de kansen op inbreken minimaal zijn.Ivootje schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:23:
[...]
Twee jaar geleden had ik daar ook veel last van, een aantal per week. Sinds ik anderhalf jaar geleden naar Utrecht ben verhuisd eigenlijk vrijwel niet meer. Alleen nog wat vrienden en familie die niet zo goed kunnen knippen en plakken. Bij de verhuizing heb ik dan ook een nieuw IP-adres gekregen van de KPN.
Het is wel te zien waar de inbraakpoging plaats vond, maar dat is wat speurwerk. Neem een geblokkeerd IP-adres en zoek vervolgens in alle logboeken waar je dat IP-adres tegen komt. In de vorige DSM's zat alleen een blokkade op de poorten 5000 (systeem), 21 en 26 (ftp), als ik het me goed herinner. In de 3.0+ staat er een blokkade op alle plaatsen waar je in kunt loggen, inclusief je photostation en blog. Je zult dus ook daar moeten gaan zoeken naar geblokkeerde IP-adressen. Het is wat zoeken, maar er is uit te komen.
Maar je kunt ervan uitgaan, dat het over het algemeen bots zijn die de FTP-poorten afschuimen op zoek naar niet beveiligde of slecht beveiligde ftp-servers. Leuk is ook om te zien dat ze vrijwel altijd binnen proberen te komen met login "Administrator". Dat is voor de DS een paar letters te lang. Er zijn veel discussies op de Syn-fora geweest over het kunnen wijzigen van de admin-naam, maar volgens mij kan dat nog steeds niet. Jammer.
Tja, ftp-poorten afschuimen, je moet maar wat te doen hebben...
Poortscans had ik vroeger wel vaker last van, tegenwoordig wat minder. Gaat met vlagen en in mijn geval waren het altijd ftp scans. Daar hebben hackers volgens mij ook het grootste resultaat.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Maar als je NAS achter een router zit, dan komt bij de NAS alleen verkeer van buiten aan waarvoor je explicit porten voor geforward hebt. Dit hele issue speelt toch alleen wanneer je NAS zelf zonder router direct aan je modem hangt of wanneer je het IP van de NAS als DMZ-server hebt opgegeven?
Thanx voor de tip! A) ben ik niet zo bekend met Linux.jaapengel79 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:27:
@Ivootje : "gewoon" een shell openen en een grep <ipadress> /var/log/* doen lijkt mij voldoende toch? nog niet geprobeerd hoor, maar dat is standaard Linux spul lijkt me..
Als je de NAS van buiten wilt benaderen, dan heb je bijvoorbeeld poort 21 wel genat naar de NAS. Dan komen die poortscans dus ook aan bij de Synology. Uiteraard is dit gewenst en berekend gedrag en daarom moet je ook kiezen voor sterke wachtwoorden en foute logins na een x aantal keer blokkeren
heb alles geblokkeerd na 3 foute inlog pogingen in 5 min.
Maar wil gaan proberen uit te zoeken waar op het allemaal binnen komt.
Aangezien ik ook sinds niet zo gek lang poort 443(https) in mijn router heb geforward naar intern poort nummer.
Maar dat is rond de zelfde tijd gebeurd als dat we nieuw internet van ziggo kregen.
Ik zal eens verder in de logs gaan zoeken aangezien ik hier wel benieuwd naar ben.
Maar wil gaan proberen uit te zoeken waar op het allemaal binnen komt.
Aangezien ik ook sinds niet zo gek lang poort 443(https) in mijn router heb geforward naar intern poort nummer.
Maar dat is rond de zelfde tijd gebeurd als dat we nieuw internet van ziggo kregen.
Ik zal eens verder in de logs gaan zoeken aangezien ik hier wel benieuwd naar ben.
@Ivootje Telnet = doodstraf door zelfkastijding
insecure protocol. Liever gewoon SSH aanzetten, en al helemaal als je NAS redelijk open staat richting Internet.
Heb 't overigens zojuist geprobeerd, ik bedacht dat ik m'n router (dd-wrt) kan benaderen via internet en daarvandaan m'n NAS (DS211j) kan benaderen.. maar hij mekkert dat ik niet voldoende rechten heb om alle logs in /var/log uit te lezen. Hmm. Kan wel bepaalde logs bekijken, en 'grep' filtert wat jij zien wil. Als je bijv. grep hibernation /var/log/* doet, zie je wanneer je harddisks uit slaapstand gekomen zijn. Was ik ook benieuwd naar, en nu heb ik 't antwoord. Vaker dan ik dacht in elk geval
EDIT : Oh ja, als je SSH gebruikt, heb je een SSH-client nodig natuurlijk. Putty werkt prima, moet je even zoekmachineren. En gebruik een niet-standaard poort als dat kan, poort 22 is default, maar gebruik liever iets als 222 of weet ik 't.
En als je 't niet aandurft, never nooit in de shell gaan zitten typen tenzij je weet wat je typt. Vertrouw me. Is niet goed.
Heb 't overigens zojuist geprobeerd, ik bedacht dat ik m'n router (dd-wrt) kan benaderen via internet en daarvandaan m'n NAS (DS211j) kan benaderen.. maar hij mekkert dat ik niet voldoende rechten heb om alle logs in /var/log uit te lezen. Hmm. Kan wel bepaalde logs bekijken, en 'grep' filtert wat jij zien wil. Als je bijv. grep hibernation /var/log/* doet, zie je wanneer je harddisks uit slaapstand gekomen zijn. Was ik ook benieuwd naar, en nu heb ik 't antwoord. Vaker dan ik dacht in elk geval
EDIT : Oh ja, als je SSH gebruikt, heb je een SSH-client nodig natuurlijk. Putty werkt prima, moet je even zoekmachineren. En gebruik een niet-standaard poort als dat kan, poort 22 is default, maar gebruik liever iets als 222 of weet ik 't.
En als je 't niet aandurft, never nooit in de shell gaan zitten typen tenzij je weet wat je typt. Vertrouw me. Is niet goed.
[ Voor 21% gewijzigd door DigitalExorcist op 08-04-2011 09:44 . Reden: SSH = putty. ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ja ok, maar dat geldt dus alleen voor de poorten die je zelf hebt 'genat'. De rest hoef je niet naar om te kijken (tenzij je je eigen gezinsleden niet vertrouwd;)).Hooglander1 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:36:
poort 21 wel genat naar de NAS. Dan komen die poortscans dus ook aan
Dat geldt uberhaupt: als iemand gericht zoekt, dan zal hij bv altijd poort 5000/5001 proberen, dus altijd handig om alle default poortnrs aan te passen. En stel dat je FTP wel op 21 houdt: bij poging tot inloggen verschijnt een welcome-message: daar staat al in dat het een DiskStation-FTP-service is. Op dat moment weet met dus ook dat potentieel poorten 5000/5001, etc open staan.jaapengel79 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:41:En gebruik een niet-standaard poort als dat kan
Daarom zouden er ook fysieke straffen moeten staan jegens diegenen die hun (Linux) systeem niet beveiligenkwaazaar schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:46:
[...]
Dat geldt uberhaupt: als iemand gericht zoekt, dan zal hij bv altijd poort 5000/5001 proberen, dus altijd handig om alle default poortnrs aan te passen. En stel dat je FTP wel op 21 houdt: bij poging tot inloggen verschijnt een welcome-message: daar staat al in dat het een DiskStation-FTP-service is. Op dat moment weet met dus ook dat potentieel poorten 5000/5001, etc open staan.
Heb nog niet alle tijd genomen om te kijken hoe ik mijn 211j beter kan beveiligen, en of je daar de rechten wel toe hebt eigenlijk. Maar mijn router kan ik slechts vanaf 1 extern IP adres configureren en benaderen (vanaf m'n werk) dus alleen hier kan ik vandaan SSH'en. Diskstation's poort 5000 staat open vanaf het internet, maar alles wordt geband na 3 foutieve aanlogpogingen + ik krijg daar mail van. Dat ding draait nu 10 dagen en nog niemand heeft foutief ingelogd terwijl m'n wachtwoord wel secure is..
Die 12MB/s heb ik maar 1x gehaald. Inmiddels komt hij niet meer boven de 7MB/s, ondanks dat ik op 300Mbps zit (5Ghz).Hooglander1 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:34:
@kwazaar
Wat betreft je wireless snelheden, dit kan wel gewoon kloppen hoor, in de praktijk komt de snelheid bij 802.11N niet boven de 12MB/s uit. Dus dat kan wel kloppen en doe je weinig aan.
Hoe kan ik meerdere users rechten geven op Audiostation? Bij het definieren van de rechten in het configuratiescherm kan ik het niet vinden. In Audiostation zelf zit wel een tabel met een overzicht van de users en rechten, maar die is read-only...
@mrWolf : Applicatierechten in het configuratiescherm.
@MrWolf : ik sta slechts in dienst van de mensheid
Ik ben mij Synology opnieuw aan het inrichten en wil deze eerst terug brengen naar de fabrieksinstellingen en dan een nieuwe RAID set aanmaken, maar vraag mij af waarmee ik de schijven kan testen? Iemand tips?
Beste Synology gebruikers, sinds een jaar ben ik deze topics gaan "bijhouden". Het overgrote deel van de posts gaat over het gebruiken van de NAS als media tank/backup/stream en download device. Nu is mijn vriendin sinds een tijdje aan de gang als freelancer en wil haar werk op de juiste manier backuppen en heb ik het volgende plannetje voor ogen, graag jullie inzicht.
Een nader te bepalen Synology voor de volgende taken:
1. De Synology inzetten als timemachine voor haar iMac en mijn Macbook Pro
2. Photostation gebruiken in combinatie met Aperture, Illustrator & Photoshop, ik wil dus alle bestanden opslaan op de NAS zodat er op de "werkmachines" zo weinig mogelijk data komt te staan.
3. De NAS gebruiken als een "Cloud", dus bestanden die ze aan klanten wil laten zien via de Dropbox manier benaderen over het internet. (Sowieso is het plan de NAS via internet benaderbaar te hebben)
4. De NAS inzetten voor de taken zoals ik hier veel terug lees, ik moet er tenslotte zelf ook plezier aan beleven
Belangrijkste vraag is eigenlijk nr. 2. Kunnen we de NAS op deze manier inzetten en zoja, welke Synolgy is hiervoor aan te raden? Een twee of vierbay zal het worden maar is een + versie noodzakelijk? Netwerk hier is Gigabit maar voornamelijk draadloos (Airport Extreme).
Bedankt voor jullie inzicht!
2. Photostation gebruiken in combinatie met Aperture, Illustrator & Photoshop, ik wil dus alle bestanden opslaan op de NAS zodat er op de "werkmachines" zo weinig mogelijk data komt te staan.
3. De NAS gebruiken als een "Cloud", dus bestanden die ze aan klanten wil laten zien via de Dropbox manier benaderen over het internet. (Sowieso is het plan de NAS via internet benaderbaar te hebben)
4. De NAS inzetten voor de taken zoals ik hier veel terug lees, ik moet er tenslotte zelf ook plezier aan beleven
Belangrijkste vraag is eigenlijk nr. 2. Kunnen we de NAS op deze manier inzetten en zoja, welke Synolgy is hiervoor aan te raden? Een twee of vierbay zal het worden maar is een + versie noodzakelijk? Netwerk hier is Gigabit maar voornamelijk draadloos (Airport Extreme).
Gewoon via een uitgebreide SMART test in DSM. Of eruit halen en in je pc hangen de schijven.Vjenne-ICT schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:13:
Ik ben mij Synology opnieuw aan het inrichten en wil deze eerst terug brengen naar de fabrieksinstellingen en dan een nieuwe RAID set aanmaken, maar vraag mij af waarmee ik de schijven kan testen? Iemand tips?
Ik gebruik de software die bij 2 staat niet, maar zeker draadloos is het niet handig. Dat zullen grote bestanden zijn en draadloos is daar niet geweldig voor. Kan je beter een één op één kopie houden tussen de NAS en je PC. De files kun je sneller bewerken op de PC.D-Ed schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:14:
Beste Synology gebruikers, sinds een jaar ben ik deze topics gaan "bijhouden". Het overgrote deel van de posts gaat over het gebruiken van de NAS als media tank/backup/stream en download device. Nu is mijn vriendin sinds een tijdje aan de gang als freelancer en wil haar werk op de juiste manier backuppen en heb ik het volgende plannetje voor ogen, graag jullie inzicht.
Bij 3 kan wel. Je zet poort 5000 of de filestation poort open en je kan inloggen als een bepaalde gebruiker. Dan kan je van overal je bestanden benaderen.
En hoeveel schijven ligt eraan hoe groot de bestanden zijn en hoeveel er zijn. Als je echt data zekerheid wilt neem je twee nassen en plaats je een op een andere plek (ouders bv). Die laat je dat elke nacht syncen. Zeker handig wanneer je niks op de pc's wilt bewaren. En een plus versie is aan te raden met downloaden, uitpakken, raid, grote files (de + leest en schrijft sneller) en veel i/o.
Vergeet ook niet te denken aan een kleine UPS voor de NAS en de PC. Niks zo vervelend als een file bewerken op de NAS en je PC en NAS vallen uit. Zeker met RAID niet goed. Een UPS voor een paar minuten is al te koop voor 80 euro. Die werken perfect met de NAS samen.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Bij het installeren van Spotweb ben ik wat te rigoreus te werk gegaan
. Wanneer ik nu PhpAdmin op mijn Syno wil opstarten, verschijnt de volgende melding: Kan de mysql-extensie niet laden. Controleer de PHP configuratie
Heb daarna de PhPMyAdmin-package (spk) opnieuw geïnstalleerd, mysql-db verwijderd via DSM, Mysql onder webservices opnieuw ingeschakeld, de PhP-extensies in/uitgeschakeld, de Syno meermaals opnieuw opgestart en een combinatie van bovenstaande acties, maar krijg nog steeds de genoemde melding.
Iemand die raad weet?
Heb daarna de PhPMyAdmin-package (spk) opnieuw geïnstalleerd, mysql-db verwijderd via DSM, Mysql onder webservices opnieuw ingeschakeld, de PhP-extensies in/uitgeschakeld, de Syno meermaals opnieuw opgestart en een combinatie van bovenstaande acties, maar krijg nog steeds de genoemde melding.
Iemand die raad weet?
Verwijderd
Ik slaag er namelijk niet in om de W7 foutmelding "error 64: error moving file or folder, specified network name is no longer available" op te lossen. Ik krijg die fout sinds ik mijn DS411+ heb (en ik dus overgegaan ben van 100 naar 1000 Mb netwerk). Die hangt aan een D-Link DGS-1005D Gigabit switch die dan weer aan een (verplichte) Sagem Fast 3464 VDSL-modem-router (10/100Mb) hangt.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:00:
Zijn er forumleden die goede ervaringen hebben met Synology (DS411+) op een Linksys router E-4200?
Daarbij moet ik nu met jumbo frames werken om van PC naar NAS 50 à 60 MB/s te halen (MTU 9k), zoniet geraak ik nauwelijks aan 15 MB/s.
Het eigenaardige is dat ik de NAS nog kan pingen wanneer de fout optreedt. Ook krijg ik de fout slechts in 1 richting: van PC naar NAS.
Ik denk dat de ingebouwde gigabit switch in de E-4200 router het misschien beter zou doen dan DGS-1005D D-Link switch en dat die router ook een verbetering zou zijn voor de ISP modem-router (100 Mb, een SAGEM die niet de beste faam heeft).
Ik wil de investering voor deze vrije dure router wel doen mits ik er vrij zeker van zal zijn dat ze de snelheid en de stabiliteit van mijn netwerk ten goede zal komen. Vandaar dat ik mijn vraag nog eens herhaal.
Welke kan ik het beste uitvoeren dan de ''snelle test'' of de ''uitgebreide test''?wontcachme schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:27:
[...]
Gewoon via een uitgebreide SMART test in DSM. Of eruit halen en in je pc hangen de schijven.
[...]
Ik gebruik de software die bij 2 staat niet, maar zeker draadloos is het niet handig. Dat zullen grote bestanden zijn en draadloos is daar niet geweldig voor. Kan je beter een één op één kopie houden tussen de NAS en je PC. De files kun je sneller bewerken op de PC.
Bij 3 kan wel. Je zet poort 5000 of de filestation poort open en je kan inloggen als een bepaalde gebruiker. Dan kan je van overal je bestanden benaderen.
En hoeveel schijven ligt eraan hoe groot de bestanden zijn en hoeveel er zijn. Als je echt data zekerheid wilt neem je twee nassen en plaats je een op een andere plek (ouders bv). Die laat je dat elke nacht syncen. Zeker handig wanneer je niks op de pc's wilt bewaren. En een plus versie is aan te raden met downloaden, uitpakken, raid, grote files (de + leest en schrijft sneller) en veel i/o.
Vergeet ook niet te denken aan een kleine UPS voor de NAS en de PC. Niks zo vervelend als een file bewerken op de NAS en je PC en NAS vallen uit. Zeker met RAID niet goed. Een UPS voor een paar minuten is al te koop voor 80 euro. Die werken perfect met de NAS samen.
Het probleem is dat de ''uitgebreide test'' 220 minuten duurt, dus dat keer 5, dan word het wel erg lang wachten!
Onderstaande ''snelle test'' zegt mij trouwens ook niks, hoe moet ik die lezen?
Is dit resultaat van een ''snelle S.M.A.R.T test'' goed of slecht?
Alvast bedankt!
Ik heb iets raars/stoms gedaan. Ik dacht laat ik eens MC installeren, en dat werkt verrassend goed met de muis enzo.

Dus ik een beetje klikken, open ik per ongeluk @linuxrc. Er kwamen vervolgens allerlei processen voorbij dus maar snel de NAS opnieuw opgestart. En wat denk je? De meeste services waren ineens uitgeschakeld, zoals gebruikersmappen, webserver, mysql server.
Heb het allemaal weer aangezet en was gelukkig niets kwijt, maar weet iemand wat het precies is? Las wel dat het iets met de kernel te maken maar wat doet het precies op de Syn?

Dus ik een beetje klikken, open ik per ongeluk @linuxrc. Er kwamen vervolgens allerlei processen voorbij dus maar snel de NAS opnieuw opgestart. En wat denk je? De meeste services waren ineens uitgeschakeld, zoals gebruikersmappen, webserver, mysql server.
Heb het allemaal weer aangezet en was gelukkig niets kwijt, maar weet iemand wat het precies is? Las wel dat het iets met de kernel te maken maar wat doet het precies op de Syn?
@sanderdw Linuxrc staat volgens mij voor 'resource control', en bepaalt welke services wanneer gestart moeten worden. Hoe heb je eea. weer aangezet? Je NAS draait trouwens 'gewoon' Linux, dus is het niet zo heel verbazingwekkend dat dit er in staat.. alleen in deze vorm ken ik 'm eerlijk gezegd ook nog niet. Ik stam nog uit de tijd van init-scripts en zo..
Ja dat begrijp ik, ben ook wel wegwijs in linux/het systeem maar vond dit gewoon erg vreemd. In de shell kon ik de services niet aanzetten. Dus ik heb dit gewoon via de interface gedaan en toen werkte het weer perfect.
Na wat verder zoeken kwam ik dit tegen:
"/linuxrc rc = run commands = directory met automatisch startende programma's. Is een link naar BusyBox, die zo als init-proces gestart wordt. Deze bevat een ingebouwde lijst van zaken(inittab), die gedurende de initialisatiefase uitgevoerd moeten worden. Dit wordt bij andere Unix-/Linux-systemen veelal door een extern bestand met de naam /etc/inittab verzorgd. Voor het init-proces van BusyBox geldt de regel: als de externe inittab ontbreekt, wordt de intern ingebouwde inittab gebruikt."
Bron: http://wizjos.endofinternet.net/synology/index.php/algemeen/wat-staat-waar-in-linux
Dus blijkbaar een script die allerlei programma's en processen aanroept bij het opstarten.
Na wat verder zoeken kwam ik dit tegen:
"/linuxrc rc = run commands = directory met automatisch startende programma's. Is een link naar BusyBox, die zo als init-proces gestart wordt. Deze bevat een ingebouwde lijst van zaken(inittab), die gedurende de initialisatiefase uitgevoerd moeten worden. Dit wordt bij andere Unix-/Linux-systemen veelal door een extern bestand met de naam /etc/inittab verzorgd. Voor het init-proces van BusyBox geldt de regel: als de externe inittab ontbreekt, wordt de intern ingebouwde inittab gebruikt."
Bron: http://wizjos.endofinternet.net/synology/index.php/algemeen/wat-staat-waar-in-linux
Dus blijkbaar een script die allerlei programma's en processen aanroept bij het opstarten.
Ik word echt he-le-maal gek van dat convert gedoe. Ik maak redelijk veel fotos en hij is eigenlijk constant bezig met converten. Op elk moment van de dag staat convert op 90% omdat ik zoveel foto's maak. Mooie is dat ik niet eens iets gebruik daarmee, geen iPad of wat dan ook. Verschrikkelijke functie hebben ze gemaakt zeg fuck
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Bedankt voor de tip. Dit scheelt inderdaad een hoop omdat de rekenkracht van je PC wordt gebruikt in plaats van de beperkte rekenkracht van je NAS. Een nadeel is wel dat bij een groot aantal foto's je PC er ook wel een tijdje over doet en die dus ook aan moeten blijven staan. Als je de conversie door je NAS laat doen is het meer "fire-and-forget". Je kopieert je foto's gewoon naar je NAS en uiteindelijk worden ze vanzelf geconverteerd.jongetje schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:09:
[...]
Je kunt ook via het windows programma van synology de foto's kopieren, dan maakt je Pc de thumbnails. Ik heb dit zelf nooit gebruikt maar heb begrepen dat dit erg veel (reken)tijd scheelt op je NAS.
Voor wie dit een interessante functie vindt en net als mij deze functie niet direct kan vinden: De functie zit in "Synology Assistant" en heet Photo Uploader. Deze functie staat standaard niet aan en is niet direct te vinden. Om de functie te gebruiken moet je hem eerst aanzetten in de settings van Synology Assistant.
idd waardeloze functie... was bij mij zo'n 3 weken 24/7 bezig toen ik de nieuwste DSM erop had gezet.Royz schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:34:
Ik word echt he-le-maal gek van dat convert gedoe. Ik maak redelijk veel fotos en hij is eigenlijk constant bezig met converten. Op elk moment van de dag staat convert op 90% omdat ik zoveel foto's maak. Mooie is dat ik niet eens iets gebruik daarmee, geen iPad of wat dan ook. Verschrikkelijke functie hebben ze gemaakt zeg fuck
Er zijn twee soorten foto's: (jaja: mislukte en gelukte).Royz schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:34:
Ik word echt he-le-maal gek van dat convert gedoe. Mooie is dat ik niet eens iets gebruik daarmee, geen iPad of wat dan ook.
- Die je als bestand wilt opslaan, ter archivering en later gebruik.
- Die je ook toegankelijk wilt maken voor Photostation / DLNA.
Er wordt niets geconverteerd als je je foto's in een andere share dan 'photo' zet. Enige nadeel is dat je die foto's dan niet kunt benaderen met Photostation en/of DLNA. Bij -beperkt- Photostation gebruik kopieer je alleen een beperkte subset van die eigen share naar de photo share.
[ Voor 15% gewijzigd door waits op 10-04-2011 11:35 ]
ik heb het idee wat jullie hierboven ook zeggen dat dit na de laatste firmware aanpassing aangepast is. ik kon altijd gewoon browsen en op andere apps fotos bekijken.
Ik copy paste mijn foto dirs. altijd naar mijn synology, sinds de update naar de 3.1 firmware lijkt het wel uren te duren om mappen te vinden je krijgt dan dit:

uiteindelijk kan ik deze nieuwe mappen niet browsen via de photostation module, wel kan ik ze gewoon via de explorer bekijken etc. Iemand een tip om ze toch zichtbaar te maken?
edit: na de verhalen hierboven gelezen te hebben zal ik ze eens met fotouploader van synology proberen up te loaden en te bekijken.
Ik copy paste mijn foto dirs. altijd naar mijn synology, sinds de update naar de 3.1 firmware lijkt het wel uren te duren om mappen te vinden je krijgt dan dit:

uiteindelijk kan ik deze nieuwe mappen niet browsen via de photostation module, wel kan ik ze gewoon via de explorer bekijken etc. Iemand een tip om ze toch zichtbaar te maken?
edit: na de verhalen hierboven gelezen te hebben zal ik ze eens met fotouploader van synology proberen up te loaden en te bekijken.
[ Voor 26% gewijzigd door Wii4all op 10-04-2011 12:28 ]
Burp
G*D, ik kom er nu zo langzamerhand achter dat ik eigenlijk de verkeerde keuze heb gemaakt qua backup-oplossing. De HP EX490 is nu een half jaartje in m'n bezit en vrijwel direct na m'n aankoop stopt HP met de verkoop en verdere ontwikkeling. Op zich liep de boel wel, maar had ik niet al teveel vertrouwen meer in de Windows oplossing na een aantal kleine "quirks". Daar kwam dan nog eens bij dat WHS 2011 geen drive extender ging bieden en toen was het helemaal klaar wat mij betreft.
Voor het eerst heb ik het gevoel een kat-in-de-zak te hebben gekocht.
Voor ik dat ding kocht twijfelde ik tussen de HP of een Synology. Nu echter ga ik toch maar mijn (dure) verlies nemen en overstappen op een DS411+ (overkill maar future-proof). Kleine vraag: ik kon niet zo snel vinden of Synology ook een soort drive-extender aanbood, dus tijdens aanstaan van de server er een harddisk bijprikken.
Dank!
Voor ik dat ding kocht twijfelde ik tussen de HP of een Synology. Nu echter ga ik toch maar mijn (dure) verlies nemen en overstappen op een DS411+ (overkill maar future-proof). Kleine vraag: ik kon niet zo snel vinden of Synology ook een soort drive-extender aanbood, dus tijdens aanstaan van de server er een harddisk bijprikken.
Dank!
Je bedoelt dat een schijf Hot Swapable is? Volgens mij wel. Maar de DS411+ is daar niet erg geschikt voor (kast moet open met schroeven en HD's zitten erin geschroefd). De DS1511 kan dat makkelijk aangezien de HD openingen aan de voorkant zittenvgroenewold schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:27:
G*D, ik kom er nu zo langzamerhand achter dat ik eigenlijk de verkeerde keuze heb gemaakt qua backup-oplossing. De HP EX490 is nu een half jaartje in m'n bezit en vrijwel direct na m'n aankoop stopt HP met de verkoop en verdere ontwikkeling. Op zich liep de boel wel, maar had ik niet al teveel vertrouwen meer in de Windows oplossing na een aantal kleine "quirks". Daar kwam dan nog eens bij dat WHS 2011 geen drive extender ging bieden en toen was het helemaal klaar wat mij betreft.Voor het eerst heb ik het gevoel een kat-in-de-zak te hebben gekocht.
Dank!
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Wereldtip! Ik heb gewoon een eigen map aangemaakt en hij is nu heerlijk rustig!waits schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:03:
[...]
Er wordt niets geconverteerd als je je foto's in een andere share dan 'photo' zet. Enige nadeel is dat je die foto's dan niet kunt benaderen met Photostation en/of DLNA. Bij -beperkt- Photostation gebruik kopieer je alleen een beperkte subset van die eigen share naar de photo share.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ja mensen, daar ben ik weer.
Nog steeds met hetzelfde probleem. Ik kan mijn DS211+ nog steeds niet benaderen via internet.
Ik heb via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ al mijn poorten gecontroleerd, maar alles is dicht.
Terwijl ik naar mijn mening op de router en op de NAS de poorten goed geconfigureerd heb.
Maar alle poorten op 87.209.155.102 zijn dicht.
Ook als ik kijk via markgoessens.myftp.org blijkt alles dicht te zijn.
Ik zou niet weten waar ik nog meer problemen op kan lossen. Ik heb zelfs al geprobeerd poorten door te sturen vanuit het modem. (ik weet niet of dat nodig is)
Heeft iemand anders een tip hoe ik mijn poorten goed kan configureren of eventuele problemen kan ontdekken?
Nog steeds met hetzelfde probleem. Ik kan mijn DS211+ nog steeds niet benaderen via internet.
Ik heb via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ al mijn poorten gecontroleerd, maar alles is dicht.
Terwijl ik naar mijn mening op de router en op de NAS de poorten goed geconfigureerd heb.
Ik zou niet weten waar ik nog meer problemen op kan lossen. Ik heb zelfs al geprobeerd poorten door te sturen vanuit het modem. (ik weet niet of dat nodig is)
Heeft iemand anders een tip hoe ik mijn poorten goed kan configureren of eventuele problemen kan ontdekken?
Ik overweeg een Synology NAS (waarschijnlijk een DS1511+) te kopen. Gezien de processor kracht van een NAS, overweeg ik sabnzbd op een oude (maar sterke, en energie verslindende) pc zetten.
Ik heb de volgende constructie voor ogen; couchpotato en sickbeard draaien op de Synology. Deze monitoren feeds en halen de NZB's binnen, deze worden in een map op de Synology gezet. Vervolgens geeft de Synology een WOL signaal naar de pc, welke probleemloos met 100 mbit usenet kan downloaden en verwerken. De PC schrijft de download via iSCSI weg op de Synology. Op de PC stel ik in dat hij afsluit wanneer hij klaar is met downloaden.
Zo heb ik toch een energie zuinige oplossing, waarbij de lichte taken 24/7 door de Synology afgehandeld worden en ik toch met 100 mbit kan downloaden zonder de pc continue te laten draaien.
In theorie zou het moeten werken volgens mij, kan alleen niet vinden of ik de Synology een WOL signaal kan laten sturen op het moment dat er in een bepaalde map .nzb's staan. Ook moet ik uitzoeken of couchpotato en sickbeard nog werken omdat ze bij mijn huidige opstelling de .nzb via een API in sabnzbd laden. Een andere optie is om voortaan torrent te gebruiken, dat vraagt niet zoveel resources van de Synology.
Iemand ervaring met soortgelijke opstellingen?
Ik heb de volgende constructie voor ogen; couchpotato en sickbeard draaien op de Synology. Deze monitoren feeds en halen de NZB's binnen, deze worden in een map op de Synology gezet. Vervolgens geeft de Synology een WOL signaal naar de pc, welke probleemloos met 100 mbit usenet kan downloaden en verwerken. De PC schrijft de download via iSCSI weg op de Synology. Op de PC stel ik in dat hij afsluit wanneer hij klaar is met downloaden.
Zo heb ik toch een energie zuinige oplossing, waarbij de lichte taken 24/7 door de Synology afgehandeld worden en ik toch met 100 mbit kan downloaden zonder de pc continue te laten draaien.
In theorie zou het moeten werken volgens mij, kan alleen niet vinden of ik de Synology een WOL signaal kan laten sturen op het moment dat er in een bepaalde map .nzb's staan. Ook moet ik uitzoeken of couchpotato en sickbeard nog werken omdat ze bij mijn huidige opstelling de .nzb via een API in sabnzbd laden. Een andere optie is om voortaan torrent te gebruiken, dat vraagt niet zoveel resources van de Synology.
Iemand ervaring met soortgelijke opstellingen?
[ Voor 7% gewijzigd door Bartjeee op 10-04-2011 17:36 ]
Waarom zou je dat zo willen?
Als je veel downloadt, dan betekent dit dat je pc continu aanstaat, of om het half uur aangaat. Dan kun je die pc beter gewoon aan laten staan en alles daarop laten draaien lijkt me.
Als je weinig downloadt, dan kan de Synology prima alles aan, alleen duurt het wat langer. Dat maakt niet uit, aangezien je weinig downloadt. Je pc kan dan uit blijven.
Veel/weinig downloaden is natuurlijk relatief, maar jouw oplossing klinkt mij niet logisch, maar alleen 'omdat het kan'.
Als je veel downloadt, dan betekent dit dat je pc continu aanstaat, of om het half uur aangaat. Dan kun je die pc beter gewoon aan laten staan en alles daarop laten draaien lijkt me.
Als je weinig downloadt, dan kan de Synology prima alles aan, alleen duurt het wat langer. Dat maakt niet uit, aangezien je weinig downloadt. Je pc kan dan uit blijven.
Veel/weinig downloaden is natuurlijk relatief, maar jouw oplossing klinkt mij niet logisch, maar alleen 'omdat het kan'.
Ik download niet gruwelijk veel. Ben beetje bang dat wanneer de Synology sabnzbd moet draaien heel traag zal worden in zijn andere taken, dat hij verzuipt met par en unrarren. De webserver, ftp server en andere taken die de Synology af moet handelen, moeten geen hinder ondervinden van het uitpakken van een paar GB's aan downloads.mrwolf schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:32:
Waarom zou je dat zo willen?
[ Voor 8% gewijzigd door Bartjeee op 10-04-2011 17:38 ]
Welke NAS wil je dan kopen? De J versie, normale versie of de + versie?Bartjeee schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:37:
[...]
Ik download niet gruwelijk veel. Ben beetje bang dat wanneer de Synology sabnzbd moet draaien heel traag zal worden in zijn andere taken, dat hij verzuipt met par en unrarren. De webserver, ftp server en andere taken die de Synology af moet handelen, moeten geen hinder ondervinden van het uitpakken van een paar GB's aan downloads.
Heb mijn oorspronkelijke bericht nog aangepast, ik twijfel nog. Maar waarschijnlijk een DS1511+ dus met dual core 1.8 ghz atom en uitbereidbaar ram. Een DS1511+ met 5x 2TB is voordeliger dan een DS411+ met 4x 3TB.wontcachme schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:43:
[...]
Welke NAS wil je dan kopen? De J versie, normale versie of de + versie?
Mijn insteek is om voor een redelijk energie verbruik een redundante netwerk opslag mogelijkheid te creëren, waar de capaciteit in toekomst van uitgebreid kan worden (DS1511+). In alle gevallen zou ik de NAS dus toch moeten kopen, ik kan dan natuurlijk gewoon testen of de NAS het aan kan. Zou altijd nog die extra download pc constructie op kunnen zetten, die PC staat hier nu stof te happen.
Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd hoeveel zo'n Synology met dual core atom nou eigenlijk kan verwerken. Het moet niet zo zijn dat wanneer sabnzbd een drukke middag heeft ik niet meer via mijn htpc een 720p serie kan kijken, of dat de webserver onacceptabel traag is (die zal toch wel in het ram cachen, en ik hoef natuurlijk nu.nl niet te hosten).
[ Voor 56% gewijzigd door Bartjeee op 10-04-2011 18:02 ]
Die kan gemakkelijk SabNZBD draaien. Ik draai een DS411+ met Sab, CouchPotato, Sickbeard en Spotweb. Wat je zal merken met een zeer grote file uitpakken en checken is dat de HD wanneer je die benaderd iets langzamer is en dat lezen/schrijven wat langzamer zal zijn. Maar dit moet hij gemakkelijk afkunnen allemaal.Bartjeee schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:47:
[...]
Heb mijn oorspronkelijke bericht nog aangepast, ik twijfel nog. Maar waarschijnlijk een DS1511+ dus met dual core 1.8 ghz atom en uitbereidbaar ram.
Ik heb in Sab nu een queue van 80GB met allemaal dvd's en geen enkel probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door wontcachme op 10-04-2011 17:52 ]
Nog een laatste aandachtspuntje, met welke snelheden download je en ligt de beperking bij de NAS, de internet verbinding of de usenet provider? Ik kan nu met 100mbit downloaden en ik kan me voorstellen dat het downloaden het verwerken dan inhaalt en dat de NAS uren staat te pruttelen.wontcachme schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:50:
[...]
Die kan gemakkelijk SabNZBD draaien. Ik draai een DS411+ met Sab, CouchPotato, Sickbeard en Spotweb. Wat je zal merken met een zeer grote file uitpakken en checken is dat de HD wanneer je die benaderd iets langzamer is en dat lezen/schrijven wat langzamer zal zijn. Maar dit moet hij gemakkelijk afkunnen allemaal.
Ik heb in Sab nu een queue van 80GB met allemaal dvd's en geen enkel probleem.
Ik heb max 7mbit hier. Dus de limiet ligt aan mijn adsl snelheid. 100mbit trekt Sabnzbd denk ik niet vol.Bartjeee schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:56:
[...]
Nog een laatste aandachtspuntje, met welke snelheden download je en ligt de beperking bij de NAS, de internet verbinding of de usenet provider? Ik kan nu met 100mbit downloaden en ik kan me voorstellen dat het downloaden het verwerken dan inhaalt en dat de NAS uren staat te pruttelen.
Hier een tabel met wat verschillende DSen en hun snelheid (let op: de snelheid is in mbit en gemeten download snelheid in megabyte)
Ik zou zeggen probeer het gewoon wanneer je hem hebt (eerste week ff alles testen en aanklooien zonder dat de echte data erop staat). Je kan altijd nog jouw idee uitvoeren.
[ Voor 10% gewijzigd door wontcachme op 10-04-2011 18:04 ]
Komende week zal ik mijn 2e hands DS210j gaan installeren. Hier komt een Samsung HD204UI in. Deze moet minimaal DSM versie 3.1 hebben, maar die DSM software komt uiteindelijk op de harde schijf te staan.
Nu las ik op het synology forum dat je een SMART "spin-up-time" error in the past (oid) krijgt als je deze schijf inbouwt en daarna pas de update naar DSM 3.1 doorvoert. Maar dit kan toch niet anders? Je kunt toch niet zonder schijf de DSM versie installeren/updaten?
Nu las ik op het synology forum dat je een SMART "spin-up-time" error in the past (oid) krijgt als je deze schijf inbouwt en daarna pas de update naar DSM 3.1 doorvoert. Maar dit kan toch niet anders? Je kunt toch niet zonder schijf de DSM versie installeren/updaten?
Beste,
Nu heb ik in deel 2 en hier verder in deel 3 al heel wat (verschillende dingen) gelezen over de 211j en 211 modellen, maar wie kan me duidelijkheid verschaffen.
Ik zoek een nas waarop mijn tv series en films op opgeslagen kunnen worden. Ik ga niet met raid oid dergelijks werken.
Mijn nas moet moet sabnzbd en sickbeard werken (sabnzbd is nu gecapped op 1,2 mb/sec, kan eventueel nog hoger). Deze moet wel in staat zij om 1080p materiaal door te kunnen pompen naar mijn xbmc machine. Welke is hier nu geschikt voor. Ik lees hier veel verschillende meningen over. Het zal zelden tot nooit (nas zal uur voordat ik thuis kom aanspringen en zijn werk gaan doen) voor komen dat hij gelijktijdig aan het downloaden/unrarren is en filmbestanden moet afspelen (mocht het voorkomen, hebben de modellen er dan problemen mee?).
Zit ik dan qua performance de komende jaren goed met een 211j of is toch de 211 aan te raden?
Dan zit ik nog met het verhaal over de hdd's. Welke werken er volgens jullie bezitters feilloos? Zoals ik nu lees, is seagate of samsung de beste optie?
Wil in principe maar met 1 schijf beginnen, om er later een 2e 2tb (of 3tb) schijf bij te zetten.
Graag jullie mening
Nu heb ik in deel 2 en hier verder in deel 3 al heel wat (verschillende dingen) gelezen over de 211j en 211 modellen, maar wie kan me duidelijkheid verschaffen.
Ik zoek een nas waarop mijn tv series en films op opgeslagen kunnen worden. Ik ga niet met raid oid dergelijks werken.
Mijn nas moet moet sabnzbd en sickbeard werken (sabnzbd is nu gecapped op 1,2 mb/sec, kan eventueel nog hoger). Deze moet wel in staat zij om 1080p materiaal door te kunnen pompen naar mijn xbmc machine. Welke is hier nu geschikt voor. Ik lees hier veel verschillende meningen over. Het zal zelden tot nooit (nas zal uur voordat ik thuis kom aanspringen en zijn werk gaan doen) voor komen dat hij gelijktijdig aan het downloaden/unrarren is en filmbestanden moet afspelen (mocht het voorkomen, hebben de modellen er dan problemen mee?).
Zit ik dan qua performance de komende jaren goed met een 211j of is toch de 211 aan te raden?
Dan zit ik nog met het verhaal over de hdd's. Welke werken er volgens jullie bezitters feilloos? Zoals ik nu lees, is seagate of samsung de beste optie?
Wil in principe maar met 1 schijf beginnen, om er later een 2e 2tb (of 3tb) schijf bij te zetten.
Graag jullie mening
Stukje terug staat is dezelfde ook al besproken. Lees dat eens door.
Het werkt op beide modellen, alleen de j heeft het gewoon zwaarder en downloaden en unrarren zal er meer onder lijden. Welke schijf je moet hebben is ook al tig keer besproken.
Het werkt op beide modellen, alleen de j heeft het gewoon zwaarder en downloaden en unrarren zal er meer onder lijden. Welke schijf je moet hebben is ook al tig keer besproken.
[ Voor 43% gewijzigd door job op 10-04-2011 20:42 ]
Ik heb een 210j, en dat is echt geen probleem. Ook tijdens het parren/unrarren blijft het streamen van HD-materiaal gewoon prima gaan. Het enige nadeel is de snelheid van het par/unrar-proces, maar daar kan ik mee leven.Bartjeee schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:47:
[...]
Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd hoeveel zo'n Synology met dual core atom nou eigenlijk kan verwerken. Het moet niet zo zijn dat wanneer sabnzbd een drukke middag heeft ik niet meer via mijn htpc een 720p serie kan kijken, of dat de webserver onacceptabel traag is (die zal toch wel in het ram cachen, en ik hoef natuurlijk nu.nl niet te hosten).
Verwijderd
Ik heb een 110j. Ik had de beta er nog op staan en heb bandaag de nieuste versie (1605) geupdate. Hij gaf aan dat alles goed was gegaan en herstartte. Na het opstarten kon ik geen verbinding meer maken met de webmanager. Vreemd genoeg draait Sabnzb wel gewoon door en is ook gewoon bereikbaar.
Iemand die een oplossing weet. En weet iemand hoe ik de firmware nog een keer kan flashen zonder de webmanager? Ik las ergens om twee keer op reset te drukken, maar dat werkte niet.
Iemand die een oplossing weet. En weet iemand hoe ik de firmware nog een keer kan flashen zonder de webmanager? Ik las ergens om twee keer op reset te drukken, maar dat werkte niet.
Het vervelende is wel dat die uitbreidingen (het extra kastje met 5 schijven) net als de DS-en zelf steeds geüpdate worden. Ik heb een DS508 en heb al twee nieuwe versies van die uitbreidingen langs zien komen die ik niet kan gebruiken met mijn model. De uitbreiding die ik nodig zou hebben is al lang niet meer leverbaar.Bartjeee schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:47:
[...]
Mijn insteek is om voor een redelijk energie verbruik een redundante netwerk opslag mogelijkheid te creëren, waar de capaciteit in toekomst van uitgebreid kan worden (DS1511+).
Je poorten staan zo te zien inderdaad dicht. Ik heb geprobeerd via telnet aan je voor de hand liggende poorten (21, 22, 80, 443, 5000, 5001, 7000, 7001) te connecten, maar ik kreeg geen reactie. Kan je de volgende informatie posten?Markgoessens schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:19:
Ja mensen, daar ben ik weer.
- NAS services die je van buiten wilt kunnen bereiken?
- Poorten die je daarvoor van buitenaf wilt gebruiken?
- IP Adres van je NAS op je LAN
- Merk router
- Screenshot van de port forwarding dialoog van je router.
Niemand commentaar?sanderdw schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:46:
Ik heb iets raars/stoms gedaan. Ik dacht laat ik eens MC installeren, en dat werkt verrassend goed met de muis enzo.
[afbeelding]
Dat is inderdaad niet echt sjiek van Synology, de DS1511+ kan je uitbereiden dmv e-sata. De uitbereiding van Synology is volgens mij niks anders dan een 5 bay e-sata drive. Die moet tzt wel van een andere fabrikant beschibkaar zijn mocht Synology hem niet meer leveren.theMob schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:04:
[...]
Het vervelende is wel dat die uitbreidingen (het extra kastje met 5 schijven) net als de DS-en zelf steeds geüpdate worden. Ik heb een DS508 en heb al twee nieuwe versies van die uitbreidingen langs zien komen die ik niet kan gebruiken met mijn model. De uitbreiding die ik nodig zou hebben is al lang niet meer leverbaar.
Ik ben nog steeds of benieuwd of hier een DS411+ gebruik is die i.c.m. met Ziggo op 120Mb kan downloaden met sabnzbd! Ik twijfel nog steeds of de CPU dat wel trekt
Ik heb er toevallig eentje op marktplaats zien staan. Weet niet of dit onder spam valt (ik ken de verkoper niet eens)theMob schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:04:
[...]
Het vervelende is wel dat die uitbreidingen (het extra kastje met 5 schijven) net als de DS-en zelf steeds geüpdate worden. Ik heb een DS508 en heb al twee nieuwe versies van die uitbreidingen langs zien komen die ik niet kan gebruiken met mijn model. De uitbreiding die ik nodig zou hebben is al lang niet meer leverbaar.
Anyway, misschien dat je er wat aan hebt.
Lekker op de bank
Bedankt voor de tip, maar die werkt niet met de DS508 omdat diens eSata poort niet compatible is.
Het kan trouwens zijn dat er nooit een uitbreiding voor de DS508 geweest is en dat ik op het verkeerde been ben gezet aangezien ik hem in een end-of-life programma heb gekocht toen de DS509 al uit was met de DX5 uitbreiding. Als die uitbreidingen inderdaad werken met alle moderne typen DS met eSata en de incompatibiliteit met eerdere modellen vanaf de DS509 is opgeheven heb ik niets gezegd...
Het kan trouwens zijn dat er nooit een uitbreiding voor de DS508 geweest is en dat ik op het verkeerde been ben gezet aangezien ik hem in een end-of-life programma heb gekocht toen de DS509 al uit was met de DX5 uitbreiding. Als die uitbreidingen inderdaad werken met alle moderne typen DS met eSata en de incompatibiliteit met eerdere modellen vanaf de DS509 is opgeheven heb ik niets gezegd...
Voor de diskstations heb je de dx5 en de dx510, oudere modellen zijn er volgens mij niet geweest.
Hier kan je zien met welke modellen ze samenwerken: http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=408
De 508 ondersteunt ze dus niet.
Hier kan je zien met welke modellen ze samenwerken: http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=408
De 508 ondersteunt ze dus niet.
Dat overzicht kende ik nog niet. Maar daar blijkt dus wel uit dat je de courante DS410 en DS411+ alleen op de uit productie genomen DX5 kan aansluiten en niet op de courante DX510. Volgens de Pricewatch is de Dx5 ook niet meer leverbaar.
Jammer, want je hebt zo'n uitbreiding toch het liefste als je NAS na een paar jaar vol zit lijkt me.
Jammer, want je hebt zo'n uitbreiding toch het liefste als je NAS na een paar jaar vol zit lijkt me.
Oh sorry. Ik dacht dat je een 509 had. Verkeerd gelezen
Lekker op de bank
Dat zou ook mijn gedachte zijn.theMob schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:37:
Iemand een idee hoe ik VLC draaiende kan krijgen op mjin DS111?
Ik heb de IPKG van VLC geinstalleerd maar weet niet precies wat ik nu moet doen om er ook iets mee te kunnen.....
Naar mijn mening zou ik middels VLC kunnen streamen naar een pc (of iPad) waarop ook VLC is geinstalleerd (zowel LAN als WAN) correct?
En buiten de IPKG die ik geinstalleerd heb, moet ik ook nog codecs installeren?
(encoding vindt dan dus plaats op de DS111 die VLC server is).
Ik heb de IPKG van VLC geinstalleerd maar weet niet precies wat ik nu moet doen om er ook iets mee te kunnen.....
Naar mijn mening zou ik middels VLC kunnen streamen naar een pc (of iPad) waarop ook VLC is geinstalleerd (zowel LAN als WAN) correct?
Ik betwijfel of je ds111 snel genoeg is om echt zware bestanden (1080p) te decoderen. Wat wil je ermee bereiken? Daarnaast is streaming over het internet ook niet altijd mogelijk, dit wordt veelal beperkt door een te lage upload snelheid.
Ook zie ik het nut heden ten dage er niet in. Bijna elke pc kan alles wel afspelen zonder gebruik te maken van vlc.
Ook zie ik het nut heden ten dage er niet in. Bijna elke pc kan alles wel afspelen zonder gebruik te maken van vlc.
[ Voor 32% gewijzigd door job op 11-04-2011 14:26 ]
Waarom zou je dat zo willen streamen? Kan je dan niet beter vanaf de pc (of iPad) met VLC de NAS benaderen? Dat doe ikzelf namelijk (nouja dan met laptop+VLC naar NAS en dat dan doorsturen naar mijn tv) en werkt lekker voor alle betrokken partijen. Mbt de WAN: Zal sterk afhangen van je uploadsnelheid en de bottleneck zijn.smoken schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:09:
Iemand een idee hoe ik VLC draaiende kan krijgen op mjin DS111?
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Die Synology 1511+ ziet er ook super uit. Ik wil de NAS gebruiken als backup-oplossing en server voor 2 computers thuis (m'n vrouw met bedrijf o.a.). Ik weet dat dit ding enorme overkill is vooralsnog, maar ik wil m'n NAS jaaaaaren gaan gebruiken, zoiets upgrade ik gewoon vrijwel nooit en dan is het erg prettig dat het future-proof is door zijn snelheid en 5 bays (digitaal HD filmen tikt snel aan) + uitbreidbaarheid middels e-SATA. Direct gekoppeld aan de computers is de snelheid ook erg prettig... tenzij iemand mij er vanaf wilt praten omdat het te belachelijk voor woorden is...
Ik wil graag op die manier streamen met name WAN. Wil graag mijn films bekijken van buitenaf. Heb 10MB upload, als ik thuis een (1080p) film kijk via mijn popcorn dan zie ik op de DS111 dat ik tussen de 1000 en 1500kb upload heb. Dus volgens mijn zou ik het dan wel moeten redden!?DarkKnight schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:28:
[...]
Waarom zou je dat zo willen streamen? Kan je dan niet beter vanaf de pc (of iPad) met VLC de NAS benaderen? Dat doe ikzelf namelijk (nouja dan met laptop+VLC naar NAS en dat dan doorsturen naar mijn tv) en werkt lekker voor alle betrokken partijen. Mbt de WAN: Zal sterk afhangen van je uploadsnelheid en de bottleneck zijn.
En ik zie geen andere manier om via WAN te streamen .....
Ook ziet (LAN) mijn iPad met VLC streamer geinstalleerd de DS111 niet. Dus ik neem aan dat op de DS111 iets moeten draaien van een VLC server om dat werkend te krijgen?
Een 1080p film? Oh, als ik die bekijk ligt de upload van mijn DS211 toch iets hoger (veel hoger zelfs), maar dat zal deels ook aan gebruikte codec liggen. Maar op zich zou 10MB genoeg moeten kunnen zijn. En ik begrijp nu, dat je probleem vooral met WAN streaming, ligt. Om eerlijk te wezen geen ervaring (nog) mee.smoken schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:17:
[...]
Ik wil graag op die manier streamen met name WAN. Wil graag mijn films bekijken van buitenaf. Heb 10MB upload, als ik thuis een (1080p) film kijk via mijn popcorn dan zie ik op de DS111 dat ik tussen de 1000 en 1500kb upload heb. Dus volgens mijn zou ik het dan wel moeten redden!?
Geen idee hoe het met de iPad zit, maar als hij de DS111 helemaal niet ziet, zou ik eerst proberen om dat voor elkaar te krijgen. Dus gewoon de manager benaderen en dan kijken waarom VLC dat niet kan.Ook ziet (LAN) mijn iPad met VLC streamer geinstalleerd de DS111 niet. Dus ik neem aan dat op de DS111 iets moeten draaien van een VLC server om dat werkend te krijgen?
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
10 mbit is ongeveer 1 Megabyte per seconde.smoken schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:17:
[...]
Ik wil graag op die manier streamen met name WAN. Wil graag mijn films bekijken van buitenaf. Heb 10MB upload, als ik thuis een (1080p) film kijk via mijn popcorn dan zie ik op de DS111 dat ik tussen de 1000 en 1500kb upload heb. Dus volgens mijn zou ik het dan wel moeten redden!?
Ook ziet (LAN) mijn iPad met VLC streamer geinstalleerd de DS111 niet. Dus ik neem aan dat op de DS111 iets moeten draaien van een VLC server om dat werkend te krijgen?
Dat word dus vrij krap.
Excuses, niet echt goed omschreven. Ik kan de NAS wel toekennen als server op mijn iPad (VLC streamer), maar vervolgens wordt er niets aan bestanden gevonden. Ik ging er even vanuit dat dit komt omdat er geen VLC service op de DS111 draait.... ?DarkKnight schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:46:
[...]
Geen idee hoe het met de iPad zit, maar als hij de DS111 helemaal niet ziet, zou ik eerst proberen om dat voor elkaar te krijgen. Dus gewoon de manager benaderen en dan kijken waarom VLC dat niet kan.
Krap of niet, ik zou het graag een testen. Lukt het met 1080p niet dan wellicht met lagere kwaliteit films, 1080p maakt voor de iPad natuurlijk ook weinig verschil. Maar het gaat niet alleen om de iPad natuurlijk.Hooglander1 schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:47:
[...]
10 mbit is ongeveer 1 Megabyte per seconde.
Dat word dus vrij krap.
Het lukt me nu überhaupt niet om via WAN te streamen ... heb wel een verbinding kunnen opzetten via NFS, maar streamen lukt me niet.
Als je een lege schijf in dat ding stopt moet je met behulp van wat software (synology assistant) op je pc de dsm software uploaden. Bij dat uploaden moet je dus zorgen dat je de nieuwste dsm upload.hars73 schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:49:
Komende week zal ik mijn 2e hands DS210j gaan installeren. Hier komt een Samsung HD204UI in. Deze moet minimaal DSM versie 3.1 hebben, maar die DSM software komt uiteindelijk op de harde schijf te staan.
en via iSCSI?smoken schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:59:
Het lukt me nu überhaupt niet om via WAN te streamen ... heb wel een verbinding kunnen opzetten via NFS, maar streamen lukt me niet.
Uhm, ik weet dat isci een mogelijkheid is op de DS111.
Maar, wat doet het en hoe regel ik dat het doet wat ik wil?
Maar, wat doet het en hoe regel ik dat het doet wat ik wil?
Dus je stopt de schijf erin, hangt 'm gewoon in het netwerk en gaat dan met de Synology Assistant via de pc en het netwerk de update installeren ipv dat ik de NAS zelf de update laat uitvoeren? Naja het zal zichzelf wel wijzen, zo'n noob ben ik nou ook weer niet (hoop ikFrankRicard schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:05:
[...]
Als je een lege schijf in dat ding stopt moet je met behulp van wat software (synology assistant) op je pc de dsm software uploaden. Bij dat uploaden moet je dus zorgen dat je de nieuwste dsm upload.
Ik heb een DS211j in combinatie met mij Macbook. Bij het opstarten maakt deze automatisch een AFP connectie naar de NAS echter wanneer ik even mijn Macbook dichtklap wordt de verbinding verbroken.
Is er ook een mogelijkheid de verbinding automatisch te herstellen?
Omdat ik nog desktop heb en mijn muziek uit iTunes graag centraal wil hebben heb ik alles in de een music share gezet. Ik moet nu handmatig de verbinding weer herstellen.
Is er ook een mogelijkheid de verbinding automatisch te herstellen?
Omdat ik nog desktop heb en mijn muziek uit iTunes graag centraal wil hebben heb ik alles in de een music share gezet. Ik moet nu handmatig de verbinding weer herstellen.
Pura Vida
Hoi Eric,EricEric752 schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:23:
[...]
Je poorten staan zo te zien inderdaad dicht. Ik heb geprobeerd via telnet aan je voor de hand liggende poorten (21, 22, 80, 443, 5000, 5001, 7000, 7001) te connecten, maar ik kreeg geen reactie. Kan je de volgende informatie posten?
- NAS services die je van buiten wilt kunnen bereiken?
- Poorten die je daarvoor van buitenaf wilt gebruiken?
- Merk router
(MacBook Pro - DS211+ - Lynksys E2000 - Popcorn Hour a200)
Hieronder de gegevens waar je om vroeg:
- NAS services die je van buiten wilt kunnen bereiken en poorten die je daarvoor van buitenaf wilt gebruiken?
9999 - Synology Assistant, DSAssistant, USB Station Assistant
873 - Netwerk Back-up
6881 - BitTorrent
5000 - http
80 - Photo Station, Web Station
5000 - Audio Station
7000 - File Station
21 - FTP
111 - NFS
5005 - WebDAV
192.168.0.123
- Merk Router
Linksys E2000

Klik op de thumbnail voor een grotere afbeelding
[ Voor 42% gewijzigd door Markgoessens op 11-04-2011 21:49 ]
nfs, webdav, iscsi, samba over een vpn om er maar een paar te noemen.smoken schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:17:
Als het binnen je lan werk, moet het ook over je wan kunnen. Kwestie van de juiste poorten mappen in je router.
Enige waar je dan nog tegen aan kan lopen is de uploadsnelheid. 1080p gaat je niet lukken met 10mbit upload.
Er is meer dan vlc. Je diskstation heeft een itunes server, dat lijkt me voor een ipad een stuk handiger.Ook ziet (LAN) mijn iPad met VLC streamer geinstalleerd de DS111 niet. Dus ik neem aan dat op de DS111 iets moeten draaien van een VLC server om dat werkend te krijgen?
[ Voor 8% gewijzigd door job op 11-04-2011 22:03 ]
Hmm, ziet er goed uit, maar het werkt nog steeds niet zie ik. Ik had tot voor kort ook een Linksys router en met een soortgelijke config werkte het gewoon. Kan je wel je router zelf vanaf het internet bereiken? Zet even de http of https admin toegang aan en probeer dan of de bijbehorende poorten vanaf het internet open staan. Daarmee kun je achterhalen of het probleem aan de buitenkant of aan de binnenkant zit. Het lijkt me trouwens onwaarschijnlijk dat het probleem buiten zit, want volgens mij blokken de meeste ISP's in Nederland de meeste poorten niet. Ik kan je trouwens wel pingen dus de ping op je router staat waarschijnlijk aan.Markgoessens schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:49:
Hoi Eric,
(MacBook Pro - DS211+ - Lynksys E2000 - Popcorn Hour a200)
Hieronder de gegevens waar je om vroeg:
- NAS services die je van buiten wilt kunnen bereiken en poorten die je daarvoor van buitenaf wilt gebruiken?
9999 - Synology Assistant, DSAssistant, USB Station Assistant
873 - Netwerk Back-up
6881 - BitTorrent
5000 - http
80 - Photo Station, Web Station
5000 - Audio Station
7000 - File Station
21 - FTP
111 - NFS
5005 - WebDAV
192.168.0.123
- Merk Router
Linksys E2000
[afbeelding]
Klik op de thumbnail voor een grotere afbeelding
Het ip adres van je NAS is 192.168.0.123, maar ik dacht dat linksys routers by default de range 192.168.1.1-255 zaten. Zit daar het probleem niet? Hoe krijgt je NAS zijn IP? Van de DHCP server van de router of is dat adres handmatig ingesteld? Wat is het ip adres van je router? 192.168.1.1 or 192.168.0.1? En van je PC?
Als dat het probleem niet is zou het nog de Synology firewall kunnen zijn, maar die staat default uit, dus dat zou je wel weten denk ik.
Nieuwe firmware is uit. Iemand al geprobeerd?
Ben hem momenteel aan het downloaden, maar de update bevat niet zoveel nieuwe wijzigingen...kwaazaar schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:06:
Nieuwe firmware is uit. Iemand al geprobeerd?
Changelog
- Enhanced the stability with Shared Folder Sync application.
- Enhanced the stability with Backup and Restore application.
- Other minor bug fixes.
Ook hier nog meer mensen die last hebben van webdav issues sinds dsm 3.1? Lees er meer over op Internet. Hier een tiental gebruikers dat in 9 van de 10 gevallen geen nieuwe mapjes of bestanden kan aanmaken op de webdav schijf. Kopiëren van bestanden lukt wel. Dit gaat om een DS211+ (vista, windows 7 en xp clients)
Heb een DS107+ al naar de laatste firmware gebracht, werkt vlot.
Heb een DS107+ al naar de laatste firmware gebracht, werkt vlot.
Beste Tweakers,
ik wil van het weekend een nas aanschaffen en heb me al het een en ander afgezocht.
ik zit te twijfelen tussen:
ds111 of de ds211+
qua snelheid op papier is de ds111 sneller zoals ik zie in de 1st post, maar is 256 mb ram wel genoeg?
ik wil straks kunnen streamen vanaf mijn nas naar de tv ...heb wel een gigabit lan zometeen ook
of moet ik toch weer de 711+?...
hoop op wat advies ;)!
ik wil van het weekend een nas aanschaffen en heb me al het een en ander afgezocht.
ik zit te twijfelen tussen:
ds111 of de ds211+
qua snelheid op papier is de ds111 sneller zoals ik zie in de 1st post, maar is 256 mb ram wel genoeg?
ik wil straks kunnen streamen vanaf mijn nas naar de tv ...heb wel een gigabit lan zometeen ook
of moet ik toch weer de 711+?...
hoop op wat advies ;)!
@stephandeloos : DS111 of 211? Mwah, de een heeft 1 disk, de ander (maximaal) 2... ligt eraan wat je wil, ik heb heel bewust voor een 211 (j-versie weliswaar) gekozen omdat ik perse RAID-1 wilde hebben. Dwz. mirroring. Als je puur voor ruwe storage gaat kun je ook best een 111 nemen. Voor standaardtoepassingen is zo'n ding snel zat. Wil je websites gaan hosten en SabNZBD en dat soort dingen gaan draaien, tsja, dan wil je misschien wat meer power, maar dan nog is een 211 misschien een handigere keuze.
Ik pleit voor een dual-bay, dus een 2xx serie.
Ik pleit voor een dual-bay, dus een 2xx serie.
Ja ik zat zelf ook gehele tijd met ik wil er een met 2 schijven,
maar een off-side backup dus d.m.v van een usb-hd werkt opzich ook denk ik?
denk dat ik toch maar voor de 211+ ga dan...:P!..kost wel bijna het dubbelen dan de ds111 en enige verschil eigenlijk is 2x meer RAM en 2 schijven
maar een off-side backup dus d.m.v van een usb-hd werkt opzich ook denk ik?
denk dat ik toch maar voor de 211+ ga dan...:P!..kost wel bijna het dubbelen dan de ds111 en enige verschil eigenlijk is 2x meer RAM en 2 schijven
Ja dat kan ook, offsite (met een 't', anders is het 'buitenspel' ;-)) lukt al als je NAS een USB-aansluiting heeft. Ik heb nog niet alles geprobeerd maar mijn 211j kan wel met 1 druk op de knop van USB naar de interne harddisks kopiëren maar niet andersom. Volgens mij is dat wel te scripten of met de hand te doen hoor..
Nee je hebt gelijk....2 schijven is idd makkelijker en sorry voor de spelfouten spelling is niet mijn beste eigenschap helaas!
Wat ik nou eigenlijk van plan ben:
Hele lan naar gigabit omzetten
Nas aanschaffen die naar 2 tvs tegelijk kan streamen
2 tvs met lan ondersteuning (dlna?) of een mediaplayer ofc...
denk dat ik dan toch maar voor de 211+ ga
dit is precies de tussenmaat tussen de ds111 en de 711+ (welke weer over de top is denk ik)
de 211+ is dus wel een goede keus...:)
Wat ik nou eigenlijk van plan ben:
Hele lan naar gigabit omzetten
Nas aanschaffen die naar 2 tvs tegelijk kan streamen
2 tvs met lan ondersteuning (dlna?) of een mediaplayer ofc...
denk dat ik dan toch maar voor de 211+ ga
dit is precies de tussenmaat tussen de ds111 en de 711+ (welke weer over de top is denk ik)
de 211+ is dus wel een goede keus...:)
@Stephan : dat denk ik ook
Succes! Ik heb een goeie koop gedaan aan m'n 211j in elk geval. De 'tussenmaat' is de 411 trouwens hoor.. de 711 heeft gelijk 7 bays, da's pas overkill.
@ Stephan, heb zelf de DS211+ en deze werkt perfect. Prijs kwaliteit is ie zeker oké.
@jaapengel79 bedoelde de 710+ sorry ben al 2 dagen lang wakker door stage :P!
@jordy-maes welke schijven heb jij erin zitten? dit is het enigste waar ik niet echt uitkom...maximale is 6tb maar 3tb schijven zijn behoorlijk prijzig in vergelijking met de 2tb schijven..enige idee dus welke schijven het goedkoopste zijn ervoor
?
@jordy-maes welke schijven heb jij erin zitten? dit is het enigste waar ik niet echt uitkom...maximale is 6tb maar 3tb schijven zijn behoorlijk prijzig in vergelijking met de 2tb schijven..enige idee dus welke schijven het goedkoopste zijn ervoor
Ik heb er nu 2x Western Digital 2TB WD20EARS HDD's inzitten.stephandeloos schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:39:
@jordy-maes welke schijven heb jij erin zitten? dit is het enigste waar ik niet echt uitkom...maximale is 6tb maar 3tb schijven zijn behoorlijk prijzig in vergelijking met de 2tb schijven..enige idee dus welke schijven het goedkoopste zijn ervoor?
Deze werken in RAID. Huidige temperatuur 28° C en 31° C.
Zelf zou ik er nog geen 3TB hdd's insteken, odmat ze te prijzig zijn en ik weet niet of deze al worden ondersteund door de RAID controller (kan je wel opzoeken)
Ze worden ondersteund maar 3tb is inderdaad nog te duur ;)!
zijn die WD20EARS de goedkoopste of had je dat destijds niet opgezocht ben een beetje te lui om de hele compatible list van synology te pricewatchen haha!
http://www.synology.com/s...u&bays_id=2&product_id=66
zijn die WD20EARS de goedkoopste of had je dat destijds niet opgezocht ben een beetje te lui om de hele compatible list van synology te pricewatchen haha!
@stephan : ja, maar de 7-serie is toch ook 7-bays? (Dus max. 7 schijven?).. de 100-serie = 1 bay, 1 disk. De 200-serie = 2 bays, dus 2 disks etc. etc. dan heb je dus de 400-serie, da's 4 bays en de 700 serie = 7 bays. Dacht ik. Mja alles boven 2 bays is misschien overkill voor je, als je aan de 211 genoeg hebt vind ik 't prima
in de 710+ gaan 2 schijven misschien is hij uitbreidbaar met 5 schijven uiteindelijk denk ik? (wat je toch niet doet) das het enigste wat ik kan bedenken iig...
en ik ga idd toch voor de 211+
mooie tussenmaat tussen de ds111/211 en de ds710+ XD
en ik ga idd toch voor de 211+
mooie tussenmaat tussen de ds111/211 en de ds710+ XD
€74 voor een 2TB HDD van Western Digital Caviar Green (+5400 RPM - 7200 RPM)stephandeloos schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:45:
Ze worden ondersteund maar 3tb is inderdaad nog te duur ;)!
€138 voor 2TB HDD Western Digital Caviar Black (7200 RPM)
€73 voor een 2TB Samsung HDD (5400 RPM)
Ik verkies Western Digital
[ Voor 0% gewijzigd door jordy-maes op 12-04-2011 20:58 . Reden: typfoutje ]
Dit topic is gesloten.