Ik bezit sinds kort een DS211j. Qua features bevalt die prima. Snelheid is nog een beetje vaag:
- Wired via gigabit kan ik lezen met 55MB/s (schrijven niet getest).
- Wireless (802.11n, Netgear WNDR3700 router en Intel WiFiLink 5300 in Dell Latitude E6400 notebook, 3 meter afstand, 240-300Mbps verbinding) is de leessnelheid echter erg variabel. Soms tot 12MB/s, soms niet boven de 6,5MB/s. Terwijl alle gebruikte hardware kwalitatief goed spul zou moeten zijn.
Alle snelheidsmetingen overigens met alle services uit, muv SMB. CPU en geheugen blijven beiden eigenlijk altijd onder de 50%, dus dat lijkt ook de bottleneck niet.
Ik ben wel erg tevreden over de download-station. Ik downloadde (BT) tot nu toe alles op mn notebook die ik ook alleen savonds aan had staan en vaak alleen maar omdat er downloads aan stonden. Nu kan ik het lekker aan de DS overlaten. Wel zou een dropfolder voor de .torrent bestanden handig zijn, of misschien een tooltje die herkent dat je een torrent download en deze automatisch doorstuurt naar de DS (voor een oude ASUS-router die ook kon downloaden had ik ook zo'n tooltje). De standaard DownloadManager-tool voor Windows kan dat niet en biedt m.i. niets meer dan ik al via de DSM-gui kan.
Daarnaast kwam ik er gisteren achter dat GOMplayer erg veel moeite heeft met grote bestanden via SMB afspelen. Snelheid is geen issue: de DS rapporteert geen traffic, maar GOM hangt. Ga ik tegelijkertijd via SMB hetzelfde bestand kopieren, dan komt ie gewoon binnen.
Ik heb een Samsung TV (UE46C6800) die ik wil gebruiken als player. Ik dacht dat DLNA precies was wat ik nodig had, maar inmiddels blijkt dat ffwd e.d. niet werkt. Films moet ik dus in 1x kijken. Ook werken de subtitles niet. Dat terwijl de mediaplayer van de TV dit wel allemaal kan wanneer ik een schijf/stick via USB op de TV aansluit

. Binnenkort maar eens naar de SamyGo-extensions kijken. Die schijnen SMB-support te hebben en een share als USB-drive aan de mediaplayer te kunnen presenteren.
[edit]
Oja, ik had geprobeerd een eigen SSL-certificaat te uploaden. Geen foutmelding, maar na restart kwamen de webservices, incl. ftp en de DSM-gui niet meer op, waardoor beheer onmogelijk was. Aangezien ik telnet/SSH niet open had gezet, kon ik er niets meer mee en heb ik de firmware opnieuw moeten installeren. Data was ik gelukkig niet kwijt. Hoewel je ook een reset kunt uitvoeren waarbij alleen de netwerk-settings gereset worden, bleek de SSL-setting niet gereset te worden. Beetje jammer, zeker ook omdat ik in het Synology-forum lees dat dit al sinds 2008 ofzo speelt...
[
Voor 12% gewijzigd door
kwaazaar op 07-04-2011 09:34
. Reden: Toevoeging over SSL-cert. ]