Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.973 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:20
Misschien beetje offtopic maar weet iemand of ik via command line kan uitlezen wat voor serienummers mijn hdd's hebben ? (RAID0)

DS staat redelijk ingebouwd en was benieuwd of ik wel goeie F4 schijven heb, heb er namelijk het 1 en ander over gelezen echter zul je zien nadat ik alles ingebouwd heb ik er pas aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Er is bij mij toch iets ernstig fout bij het indexeren van mediabestanden. Ik voeg bijna dagelijks een bestand toe, maar het duurt soms een week voor dit ook effectief verschijnt in de lijst. Als ik naar mediaserver settings ga, om handmatig te indexeren, dan gaat dit niet... daar staat constant de melding 'bezig met het indexeren van de mediabestanden'. Iemand enig idee wat hier fout loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
The Fatal schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:00:
niet echt crashen, maar wel weer moeilijk wakker worden.
Dan gaat het scherm aan en dan krijg je niks te zien.
Of je kan niks invoeren
hoelang moet je wachten dan? bij mij werkt gewoon totaal niks meer. zie alleen het scherm aanstaan, maar kan niks doen met muis,keyboard wat dan ook. alleen nog maar hard uit en aanzetten.

dat lijkt me toch niet de bedoeling van een NAS met zgn time machine support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
schumi2004 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:52:
Misschien beetje offtopic maar weet iemand of ik via command line kan uitlezen wat voor serienummers mijn hdd's hebben ? (RAID0)

DS staat redelijk ingebouwd en was benieuwd of ik wel goeie F4 schijven heb, heb er namelijk het 1 en ander over gelezen echter zul je zien nadat ik alles ingebouwd heb ik er pas aan denk.
Niks geen commandline nodig. Ga naar het Admin menu (Big Arrow Down, linksboven) van je DS, en kies vervolgens de Storage Manager, HDD Management en Disk Info bij de betreffende disk. Daar staat alle info die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:30

Budha

Online ergo sum

Sinds kort heb ik een DS211 en heb 34GB aan foto's in de Photo share gezet. Momenteel is mijn NAS al een week bezig met indexeren.

Dat dit (erg) lang kan duren heb ik inmiddels wel begrepen, maar als ik Photo Station open, zie ik geen enkel album. Hun kun je zien hoever het hele proces is?

Zo'n mooi nieuw apparaat en ik durf er niks mee te doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:12
Ben nu de hele avond al aan het stoeien met het testen van m'n schijf, maar Smart test komt niet verder dan 10 %, moet ik me nu zorgen maken of schiet 'ie zometeen ineens naar 99%

De voortgang wordt weergegeven in stapjes van 10-tallen. 10%, 20% enz..
Hij is lekker bezig....

[ Voor 23% gewijzigd door miles op 06-07-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand die de Media Server gebruikt in combinatie met een PS3?

Zijn er speciale settings nodig of gewoon media server activeren en klaar ?

Denk aan codecs etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
schumi2004 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:52:
DSM 3.1: Storage manager | tab HDD management | knop Disk info
[Edit: Klojum was me vóór]

[ Voor 4% gewijzigd door waits op 06-07-2011 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
The Fatal schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:25:
[...]

zowie zo is de DS211 stuk langzamer dan je laptop.
Hoogste wat ik gehaald heb is 6mb.
Misschien eens NZBget proberen?

Die downloads map heeft verkeerde rechten.
Stel sab nzbd eens in op 777 of 0777
Dat de DS211 langzamer is als mijn laptop snap ik maar waarom kan een NZBget wel fatsoenlijke snelheden halen dan.
Mijn idee is dat python de boosdoener is, die vraagt veelste veel.

NZBget ben ik aan het uitzoeken of ik deze net zo geconfigureerd krijg als SABnzbd, NZBget lijkt me iets lastiger om te configureren maar scheelt weer een hoop resources.

Rechten had ik ook na gekeken (stond op 777). Ik had ook ergens gezien dat er mensen 0777 gebruikte dit heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Het vreemde is dat ik toen SABnzbd er nog maar net op had staan (en draaide) ik er nog wel in kon, vervolgens had ik een probleem dat mijn Temp dir de volle 4Tb was en Free space 0, heb toen limiet gezet voor Temp (minimal 50Gb), en ergens daarna was folder onbereikbaar terwijl je mag verwachten dat admin account toch overal bij kan/mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:37
Budha schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:36:
Sinds kort heb ik een DS211 en heb 34GB aan foto's in de Photo share gezet. Momenteel is mijn NAS al een week bezig met indexeren.

Dat dit (erg) lang kan duren heb ik inmiddels wel begrepen, maar als ik Photo Station open, zie ik geen enkel album. Hun kun je zien hoever het hele proces is?

Zo'n mooi nieuw apparaat en ik durf er niks mee te doen :'(
je moet eerst via de webpagina de albums zichtbaar maken en users aanmaken die er bij mogen. dit zijn andere users als die je op je synology gebruik

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
schumi2004 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:49:
Iemand die de Media Server gebruikt in combinatie met een PS3?

Zijn er speciale settings nodig of gewoon media server activeren en klaar ?

Denk aan codecs etc..
Activeren en klaar, als je MKV's af wilt spelen kun je Showtime installeren op je PS3.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
(jarig!)
Ik heb de DS211J en ik ben zeer tevreden. Maar ik merk dat mijn router video streamen over WIFI niet trekt. Ik heb UPC fibrepower 25 mbit internet en ik wil bestanden (met name mijn MP3 collectie) streamen naar het internet (met name mijn Android telefoon).

Dus ik ben toe aan een nieuwe router. Ik overweeg de Linksys WRT610N Simultaneous Dual-N Band (70 Euro) of de Netgear RangeMax WNR3500L (46 Euro). Is er nog veel verschil ivm met het streamen van video binnen mijn LAN en audio naar mijn telefoon over WAN?

Verder wil ik DYNDNS gebruiken omdat UPC geen vast IP geeft. Dat maakt toegang over internet lastig. Sommige routers kunnen geloof ik zelf een gewijzigd IP doorgeven aan de DNS provider. Ik kan niet vinden of deze dat doen. Kan iemand daarmee helpen?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:44

aip

Ik heb sinds kort een DS211j. Een hele vooruitgang tov de shabby CH3HNAS sie ik hiervoor had. Installatie ging prima, photostation is handig, alles mooi. Ik zit alleen met het volgende.

Ik heb SABnzbd geinstalleerd via de spk ( http://www.mertymade.com/syno/#sabnzbd ), en ook het Extjs package. News server gegevens ingevuld en dat werkt. Probleem is echter dat de download dir gewoon staat onder /usr/local/var/sabnzbd/... Daar zie ik de downloads ook verschijnen als ik via ssh inlog en met mc browse.

Wanneer ik in de sabnzbd instellingen de download folder probeer te wijzigen naar een gewone share (bijvoorbeeld /volume1/aip/downloads/incomplete etc.) dan krijg ik telkens de foutmelding 'Cannot create download_dir folder /volume1/aip/downloads/incomplete '.

Vast iets met toegangsrechten, maar wat doe ik fout? ik heb de user sabnzbd in dsm/config/gebruiker staan, en die heeft toegangsrechten. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
koekeeghan schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:44:
Ik heb de DS211J en ik ben zeer tevreden. Maar ik merk dat mijn router video streamen over WIFI niet trekt. Ik heb UPC fibrepower 25 mbit internet en ik wil bestanden (met name mijn MP3 collectie) streamen naar het internet (met name mijn Android telefoon).

Dus ik ben toe aan een nieuwe router. Ik overweeg de Linksys WRT610N Simultaneous Dual-N Band (70 Euro) of de Netgear RangeMax WNR3500L (46 Euro). Is er nog veel verschil ivm met het streamen van video binnen mijn LAN en audio naar mijn telefoon over WAN?
Ik heb zelf een oude 10/100 Mbit Sitecom (WL160 voor de geinteresseerden) die perfect HD films draadloos streamt naar de TV via DLNA. Dus misschien ligt het ergens anders aan? Voor thuisgegebruik ligt het sowieso niet aan je internetverbinding omdat je streamt over het intranet. Misschien is je telefoon de beperkende factor?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
(jarig!)
SanderF1 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:40:
[...]

Ik heb zelf een oude 10/100 Mbit Sitecom (WL160 voor de geinteresseerden) die perfect HD films draadloos streamt naar de TV via DLNA. Dus misschien ligt het ergens anders aan? Voor thuisgegebruik ligt het sowieso niet aan je internetverbinding omdat je streamt over het intranet. Misschien is je telefoon de beperkende factor?
Mijn WIFI router is oud functioneert niet goed. Hij moet telkens gereset worden want anders werkt WIFI niet. Het is ook een heel oud ding van een obscuur merk (WIC328 van Digiconnect met 54 mb/ps).
Ik lees online ook dat niet alle routers goed werken met streaming video. Blijkbaar kunnen ze dat niet allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

aip schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:52:
Wanneer ik in de sabnzbd instellingen de download folder probeer te wijzigen naar een gewone share (bijvoorbeeld /volume1/aip/downloads/incomplete etc.) dan krijg ik telkens de foutmelding 'Cannot create download_dir folder /volume1/aip/downloads/incomplete '.

Vast iets met toegangsrechten, maar wat doe ik fout? ik heb de user sabnzbd in dsm/config/gebruiker staan, en die heeft toegangsrechten. Wat doe ik fout?
Ik had een keer een soortgelijke foutmelding. Maar toen stond in sabnzbd de download map op /volume1/downloads/complete terwijl bij mij alleen /volume1/dloads/complete bestaat.

Ik denk dat sab niet gemachtigd is om mappen aan te maken, dus als je eens probeert om dit zelf te doen, lukt het dan wel? Waarom sab dit niet mag doen is me ook niet duidelijk.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:44

aip

Murk schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:28:
[...]

Ik had een keer een soortgelijke foutmelding. Maar toen stond in sabnzbd de download map op /volume1/downloads/complete terwijl bij mij alleen /volume1/dloads/complete bestaat.

Ik denk dat sab niet gemachtigd is om mappen aan te maken, dus als je eens probeert om dit zelf te doen, lukt het dan wel? Waarom sab dit niet mag doen is me ook niet duidelijk.
Had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken 8)7 raar genoeg werkt dit. dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 18:12
verytallman schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:07:
Ik heb zelf een DS110+ en het lijkt sinds 2 weken wel alsof ik geen schrijf rechten meer heb via de DSM of File Station. Via beiden kan ik geen bestanden verwijderen, renamen, folders aanmaken, zip bestanden uitpakken enz op geen enkele drive. Ik krijg geen foutmelding (ook niet in het logboek), er gebeurt gewoon niets. Via de gemapte drives in Windows (7) kan dit wel allemaal.
Oplossing gevonden: IE9 en FF5 zijn beiden de boosdoeners, het ligt aan die browsers dat ik niets kan doen in DSM/File Station. Heb net Chrome geïnstalleerd en alles werkt prima.
Ik kwam deze issue en oplossing tegen op het Synology forum. Ik vind het eigenlijk wel slecht dat er blijkbaar versies van browsers zijn die niet werken met DSM/File station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

verytallman schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:18:
[...]

Oplossing gevonden: IE9 en FF5 zijn beiden de boosdoeners, het ligt aan die browsers dat ik niets kan doen in DSM/File Station. Heb net Chrome geïnstalleerd en alles werkt prima.
Ik kwam deze issue en oplossing tegen op het Synology forum. Ik vind het eigenlijk wel slecht dat er blijkbaar versies van browsers zijn die niet werken met DSM/File station.
Welke versie van DSM draai jij? Hier 3.1-1742 en heb geen problemen in FF5. Zal eens updaten naar 3.1-1748 waarvan ik net zie dat die beschikbaar is.

Version: DSM 3.1-1748

(2011/07/01)

Change log

Enhanced the iSCSI stability in virtualization environment.

Aan de andere kant.. het is de moeite niet waard.

[ Voor 12% gewijzigd door Murk op 06-07-2011 14:41 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
(1) Ik heb de DS211J en ik ben zeer tevreden. Maar ik merk dat mijn router video streamen over WIFI niet trekt. Ik heb UPC fibrepower 25 mbit internet en ik wil bestanden (met name mijn MP3 collectie) streamen naar het internet (met name mijn Android telefoon).

(2) Dus ik ben toe aan een nieuwe router. Ik overweeg de Linksys WRT610N Simultaneous Dual-N Band (70 Euro) of de Netgear RangeMax WNR3500L (46 Euro). Is er nog veel verschil ivm met het streamen van video binnen mijn LAN en audio naar mijn telefoon over WAN?

(3) Verder wil ik DYNDNS gebruiken omdat UPC geen vast IP geeft. Dat maakt toegang over internet lastig. Sommige routers kunnen geloof ik zelf een gewijzigd IP doorgeven aan de DNS provider. Ik kan niet vinden of deze dat doen. Kan iemand daarmee helpen?
Ad (1) en (2) : Het is voor mij de vraag of dat aan je router ligt, of aan de beperkingen van je mediaspeler. Ik heb ervaren dat streamen over WiFi naar een ACRyan niet echt lekker gaat (was een probeersel, er lag al een kabel, die gebruik ik, en daarmee gaat het perfect)
Voor streamen van audio over WAN naar een smartphone zou je geen supersnelle router nodig moeten hebben, alleen een beetje uploadsnelheid (UPC 25 Mbit down heeft 1,6 Mbit up, lijkt me genoeg voor audio)
Ad (3): DynDNS kun je ook activeren in je DS. Daar heb je geen DDNS ondersteunende router voor nodig.
En als je een andere router aanschaft: neem er een die ook gigabit ondersteunt. Dan heb je in ieder geval binnen je LAN (bekabeld, én de aangesloten apparaten dienen ook gigabit te ondersteunen) heel fatsoenlijke snelheden. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
schumi2004 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:01:
De download snelheid op mijn DS211 met sabnzbd is dramatisch, waar ik op mijn desktop makkelijk 12Mb/s haal doet de DS211 het maar met 5Mb/s.
Heb je het over 12 (of 5) megabit/sec (dat schrijf je, want kleine letter 'b'), of over MB/s (megabyte/sec)?
Mijn ervaring met sabnzbd: Desktop: 6 MB/s; DS210j: 2 MB/s (50 mbit/s usenet abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
waits schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:53:
[...]

Heb je het over 12 (of 5) megabit/sec (dat schrijf je, want kleine letter 'b'), of over MB/s (megabyte/sec)?
Mijn ervaring met sabnzbd: Desktop: 6 MB/s; DS210j: 2 MB/s (50 mbit/s usenet abonnement)
Ik bedoelde idd MB/s ;)
Mijn advies zou zijn een D-Link DIR-825. Wel wat duurder maar heeft een hoge WAN-LAN throughput, IPv6 support, DD-WRT support, wireless B,G,A,N band etc. en prijs kwaliteit gezien niet zo veel duurder.

http://www.smallnetbuilde...-charts/bar/74-wan-to-lan

pricewatch: D-Link DIR-825 Xtreme N Dual Band Gigabit Router

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 06-07-2011 21:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
Vandaag de DS211 met 2x2TB(F4EG) binnen gekregen. Wat een geweldig apparaat!
Installatie liep soepel en vooral snel. Ik heb de foutcontrole geskipped, ik durf het risico wel te nemen en echt cruciale data staat toch al op meerdere plaatsen.
Ik heb ook meteen voor de vriendengroep een paar accounts gemaakt zodat we via FileStation muziek kunnen delen met elkaar, erg praktisch!
Ik ervaar de DS211 als een heel gebruiksvriendelijke apparaat, omdat de interface zowel geschikt is voor de ervaren als minder ervaren gebruiker. Je wordt niet overspoeld met lastige vragen die eventueel afschrikken, maar de geavanceerde opties zijn wel weer makkelijk te vinden in het menu.
Ook de snelheid springt er positief uit. Het overzetten van 500GB ging gemiddeld met 55MB/sec (vanaf de 'oude' NAS). Lees snelheden zijn ook prima. De interface voelt ook snappy aan.
Voor de twijfelaars: gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ik vraag me af hoeveel schade er kan worden veroorzaakt als een kwaadwillend persoon de beschikking krijgt over een login op je FileStation, en dus ook toegang tot DSM. @stijnos: ik insinueer niks over je vrienden, maar niet iedereen gaat even handig om met het opslaan van zijn wachtwoorden :)

Dus stel, de login gegevens vallen in verkeerde handen. Kan iemand iets uitrichten op je DiskStation?

[ Voor 3% gewijzigd door Murk op 07-07-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
als ze toegang tot DSM hebben kunnen ze alles doen wat ze willen.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
(jarig!)
waits schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:42:
[...]

Ad (1) en (2) : Het is voor mij de vraag of dat aan je router ligt, of aan de beperkingen van je mediaspeler. Ik heb ervaren dat streamen over WiFi naar een ACRyan niet echt lekker gaat (was een probeersel, er lag al een kabel, die gebruik ik, en daarmee gaat het perfect)
Voor streamen van audio over WAN naar een smartphone zou je geen supersnelle router nodig moeten hebben, alleen een beetje uploadsnelheid (UPC 25 Mbit down heeft 1,6 Mbit up, lijkt me genoeg voor audio)
Ad (3): DynDNS kun je ook activeren in je DS. Daar heb je geen DDNS ondersteunende router voor nodig.
En als je een andere router aanschaft: neem er een die ook gigabit ondersteunt. Dan heb je in ieder geval binnen je LAN (bekabeld, én de aangesloten apparaten dienen ook gigabit te ondersteunen) heel fatsoenlijke snelheden. .
De haperende video heb ik met meerdere mediaspelers zowel op OSX als Windows. Volgens mij ligt het echt aan die router. Omdat ik UPC heb kan mijn WAN IP veranderen, dus wil ik graag dat mijn gratis DYNDNS account geupdate wordt als dit gebeurt. Volgens mij moet je router dat speciaal ondersteunen.

Ik zie ook dat de Synology DSM software sommige routers direct kan configureren, dat lijkt mij ook wel praktisch en daarom wil ik graag model dat ondersteund wordt.

Ik heb zojuist de DDNS functie in mijn huidige router aangezet en nu kom ik de admin pagina van de riuter niet meer op :? . Heel vervelend.

Ik zie nu de Linksys E2000 Selectable Dual-Band voor 56 euro in de pricewatch staat, maar Synology support alleen de Linksys WRT160NL versie (ook 56 euro). Dan moet ik kiezen tussen dual band, of een router die door de DSM software ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

ieperlingetje schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:51:
Ik bedoel meer het geval dat ze een login hebben die geen administrator is. Dat ze alles kunnen doen met een administrator account is logisch.

Maar zijn er via een guest account virussen oid op de DiskStation te zetten? Programma's die uit zichzelf iets uitrichten op de DS dus. Lijkt mij van wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Lijkt mij in principe van niet. Zou toch het idee moeten zijn van heel Linux (en zeker van een pre-geconfigureerde versie ervan waar het juist de bedoeling is om FileStation op die manier te gebruiken). Dus zij zullen er mss wel "besmette" files op kunnen zetten, maar die zouden (als Syno zijn softwaresetup op orde heeft) geen problemen voor het systeem als geheel mogen veroorzaken.

Het enige "probleem" dat je zou kunnen hebben is een échte, gerichte hackpoging van iemand die zijn userrechten naar root probeert te escaleren (zo'n beetje het pwn to own idee). Dat kán waarschijnlijk, maar is afhankelijk van het skill niveau van de aanvaller tov de zorg die Syno aan de dag heeft gelegd bij het ontwikkelen van de software. Je doorsnee scriptkiddie zal er wsl niet ingeraken, en dan is het de vraag of het realistisch is dat je zwaardere aandacht dan dat zou aantrekken...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
(jarig!)
Ik heb mijn xxxx.dyndns.org account geforward naar mijn huis IP. Wanneer ik dit intyp thuis kom ik op het login scherm van mijn router. Dit wil ik vermijden, maar komt dit niet omdat ik het vanuit thuis test?

Ik moet xxxx.dyndns.org:7001 typen om op de filestation te komen. Ik wil dat die xxxx.dyndns.org link altijd direct naar de filestation login pagina linkt, dus zonder de :7001 toevoeging aan de URL. Hoe stel ik dat in?

[ Voor 9% gewijzigd door koekeeghan op 07-07-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Daar moet je 2 dingen voor doen.

1. Het webmanagement van je router uitschakelen (op de wan kant), of verplaatsen naar een ander ip adres.

2. In je router instellen dat aan de wankant poort 80 naar poort 7001 op de lankant moet worden doorgestuurd (port translation). Als jouw router dat niet kan heb je (omdat het webmanagement van je synology altijd op poort 80 moet) pech.

edit: dan ga ik er even van uit dat je dit niet vanuit huis test. Thuis loop je met veel routers namelijk tegen het gemis van nat loopback aan. Dus test het altijd vanaf een andere internet verbinding.

[ Voor 67% gewijzigd door job op 07-07-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
En btw: over die routers. Heb zelf ook één die niet expliciet in de software ondersteund wordt. Maar daar werken de routerinstellingsfuncties wel gewoon goed, omdat de structuur van de routermanagementpagina's bij die d-links gewoon allemaal hetzelfde ineen zit. Dus daar je niet te erg op blindstaren.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
koekeeghan schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:45:
Ik heb mijn xxxx.dyndns.org account geforward naar mijn huis IP. Wanneer ik dit intyp thuis kom ik op het login scherm van mijn router. Dit wil ik vermijden, maar komt dit niet omdat ik het vanuit thuis test?

Ik moet xxxx.dyndns.org:7001 typen om op de filestation te komen. Ik wil dat die xxxx.dyndns.org link altijd direct naar de filestation login pagina linkt, dus zonder de :7001 toevoeging aan de URL. Hoe stel ik dat in?
Volgens mij kun je bij dyndns gewoon een redirect registreren hoor ;)
Volgens mij hebben ze die service bij free abbo verwijderd, NO-IP.com kan het in iedergeval wel.
koekeeghan schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:24:
[...]

Mijn WIFI router is oud functioneert niet goed. Hij moet telkens gereset worden want anders werkt WIFI niet. Het is ook een heel oud ding van een obscuur merk (WIC328 van Digiconnect met 54 mb/ps).
Ik lees online ook dat niet alle routers goed werken met streaming video. Blijkbaar kunnen ze dat niet allemaal goed.
Heeft de DIR-825 (waar ik eerder al over had) geen last van. Deze kan overigens zonder problemen werken met dyndns (zijn er nog routers die dat niet kunnen?)
DexterBelgium schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:01:
En btw: over die routers. Heb zelf ook één die niet expliciet in de software ondersteund wordt. Maar daar werken de routerinstellingsfuncties wel gewoon goed, omdat de structuur van de routermanagementpagina's bij die d-links gewoon allemaal hetzelfde ineen zit. Dus daar je niet te erg op blindstaren.
Je zou bijna denken dat @koekeeghan vrees heeft om de web interface van een router te benaderen.
Even zonder dollen, of router nu wel of niet support wordt door Synology zou niet uit moeten maken. Iedereen kan wel een portje forwarden want meer zal er niet gebeuren met router config.

http://portforward.com

[ Voor 2% gewijzigd door schumi2004 op 07-07-2011 14:21 . Reden: url typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
Ik heb alleen 7000 open staan, dus alleen FileManager kan worden bezocht. Mocht ik 5000 ook open gaan zetten en een vriend logt in met zijn account op DSM, dan kunnen ze alsnog alleen bladeren door bestanden waar ik ze toegang toe heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Laatst online: 02-07 14:45
blijkbaar heeft niemand last van de keiharde crashes met timemachine bij het dichtklappen van macbook.....

ik heb zelf even verder gezocht en getest. het lijkt erop dat hij bij het slapen niet netjes de timemachine disk unmount en daardoor op zn bek gaat.

als ik dit nl zelf met de hand doe is er geen enkel probleem: de backup wordt gecancelled en gaat later gewoon verder.

ik ga proberen zelf met automator een app te maken die de timemachine disk unmount. ik laat die dan automatisch starten bij het starten van het sleep event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Daarom is het zaak om je Synology firewall goed in te stellen, sowieso door NIKS toe te staan tenzij er rules zijn dat iets wel mag. Niet andersom, dus. En natuurlijk toch nog de IP Auto Block instellen.

Ik heb alleen maar externe toegang tot mijn DS vanaf bepaalde ip-adressen. De rest wordt gewoon geweerd. Niet alleen bij de Synology firewall, maar ook bij de router firewall. Als dat niet afdoende is, dan kun je net zo goed open huis houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klojum schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:56:
[...]

Daarom is het zaak om je Synology firewall goed in te stellen, sowieso door NIKS toe te staan tenzij er rules zijn dat iets wel mag. Niet andersom, dus. En natuurlijk toch nog de IP Auto Block instellen.
Eensch!
Ik heb alleen maar externe toegang tot mijn DS vanaf bepaalde ip-adressen. De rest wordt gewoon geweerd. Niet alleen bij de Synology firewall, maar ook bij de router firewall. Als dat niet afdoende is, dan kun je net zo goed open huis houden.
Is niet bepaald een optie als je actief mailserver, webserver, bittorrent, ... gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 17-09 13:48
Ter info voor de geïnteresseerden, voor velen is de werking van een UPS nog wat onduidelijk.
Vandaar even een opheldering.

Test met een UPS, model APC Back-UPS 350 waarop een DS1511+ is aangesloten, werkend op DSM 3.1 v1748. NAS heeft 4 seagates ST32000542AS aan boord in 1 RAID5 volume.
NAS settings onder configuratiescherm>power>algemene instelling:
- Automatisch opnieuw opstarten na stroomuitval > aan
configuratiescherm>power>UPS instellingen:
- UPS instellingen inschakelen > aan
- de rest niet aangevinkt.
UPS settings.... geen, out of the box, aangesloten en gaan....

Haal ik nu de netspanning van de UPS eraf gaat deze onmiddelijk in battery mode staan.
De NAS gaat na de 3 ingestelde minuten in veilige modus, Standby lampje op de NAS gaat uit.
De NAS blijft aan. :o , zou de batterij nu leeg raken, dan wordt de NAS wel uitgeschakeld (in veilige modus).
UPS weer aangesloten op het stroomnet. Lampje op de UPS gaat weer in online mode.
NAS start weer op en men kan daarna weer normaal op de NAS inlogggen.

Men kan ook nog de UPS laten uitschakelen nadat de NAS in veilige mode gaat, maar dan zul je handmatig de UPS weer moeten starten.... niet handig dus als je remote werkt.
Dit type UPS geeft nu een dikke 2800seconden (46minuten) spanning voordat de batterij leeg is.
Opgemerkt moet worden dat de UPS nog vrij nieuw is en de batterijduur nog wel iets zal zakken.
Ik heb hem op 15 minuten ingesteld.
Verder kan gezegd worden dat de UPS volledig compatible is met deze DS1511+ en de laatste DSM.

[ Voor 255% gewijzigd door BazerK op 08-07-2011 09:43 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BazerK schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:43:
Ter info voor de geïnteresseerden, voor velen is de werking van een UPS nog wat onduidelijk.
Vandaar even een opheldering.

Test met een UPS, model APC Back-UPS 350 waarop een DS1511+ is aangesloten, werkend op DSM 3.1 v1748. NAS heeft 4 seagates ST32000542AS aan boord in 1 RAID5 volume.
NAS settings onder confuguratiesherm>power>algemene instelling:
- Automatisch opnieuw opstarten na stroomuitval > aan
confuguratiesherm>power>UPS instellingen:
- UPS instellingen inschakelen > aan
- de rest niet aangevinkt.
UPS settings.... geen, out of the box, aangesloten en gaan....

Haal ik nu de netspanning van de UPS eraf gaat deze onmiddelijk in battery mode staan.
De NAS gaat na de 3 ingestelde minuten in veilige modus, Standby lampje op de NAS gaat uit.
De NAS blijft aan. :o , zou de batterij nu leeg raken, dan wordt de NAS wel uitgeschakeld (in veilige modus).
UPS weer aangesloten op het stroomnet. Lampje op de UPS gaat weer in online mode.
NAS start weer op en men kan daarna weer normaal op de NAS inlogggen.

Men kan ook nog de UPS laten uitschakelen nadat de NAS in veilige mode gaat, maar dan zul je handmatig de UPS weer moeten starten.... niet handig dus als je remote werkt.
Dit type UPS geeft nu een dikke 2800seconden (46minuten) spanning voordat de batterij leeg is.
Opgemerkt moet worden dat de UPS nog vrij nieuw is en de batterijduur nog wel iets zal zakken.
Ik heb hem op 15 minuten ingesteld.
Verder kan gezegd worden dat de UPS volledig compatible is met deze DS1511+ en de laatste DSM.
Wil dat zeggen dat de NAS nooit bestanden kan verliezen op die manier (want veilige modus)? Ik heb van de week namelijk exact diezelfde APC Back-UPS 350 besteld :+
Kan het zijn dat de NAS niet afsluit omdat je optware/packages hebt geïnstalleerd, welke niet netjes afsluiten op dat moment? Zo kan ik bijvoorbeeld niet mij NAS via DSM een reboot geven voordat ik eerst SAB, SB ed heb afgesloten, want dan loopt het afsluiten fout. Moet ik nog een keer oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:48:
[...]

Wil dat zeggen dat de NAS nooit bestanden kan verliezen op die manier (want veilige modus)? Ik heb van de week namelijk exact diezelfde APC Back-UPS 350 besteld :+
Kan het zijn dat de NAS niet afsluit omdat je optware/packages hebt geïnstalleerd, welke niet netjes afsluiten op dat moment? Zo kan ik bijvoorbeeld niet mij NAS via DSM een reboot geven voordat ik eerst SAB, SB ed heb afgesloten, want dan loopt het afsluiten fout. Moet ik nog een keer oplossen...
geen apps/packages installed hier...
Ik denk dat de NAS alle apps afkapt zodra hij in veilige modus gaat.
Je zou je NAS een mailtje kunnen versturen wanneer er een stroomstoring is, dan heb je genoeg tijd :X om de boel handmatig af te sluiten... nog voordat hij in veilige modus gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:45:
[...]
Eensch!
[...]
Is niet bepaald een optie als je actief mailserver, webserver, bittorrent, ... gebruikt.
Ik licht het toe op mijn eigen sitatie, en op zich draait er momenteel alleen de bittorrent-zooi. Daarvoor hoef ik geen toegang vanaf elk punt op onze aardkloot.

Voor mensen die meer zaken extern willen regelen of toegang hebben tot bijvoorbeeld de webserver, daar ligt het uiteraard anders. Ikzelf heb bijvoorbeeld nog geen smartphone (Ben ik de laatste? :+ ), maar mocht er tzt eentje komen, dan gooi ik daarvoor uiteraard ook wel het een en ander voor open, zoals het beheer van de bittorrents en desnoods een CMS v/e website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BazerK schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:04:
[...]

geen apps/packages installed hier...
Ik denk dat de NAS alle apps afkapt zodra hij in veilige modus gaat.
Je zou je NAS een mailtje kunnen versturen wanneer er een stroomstoring is, dan heb je genoeg tijd :X om de boel handmatig af te sluiten... nog voordat hij in veilige modus gaat.
Het netjes aflsuiten moet ik (zoals gezegd) nog een keer naar kijken ;) Als ie maar in veilig modus gaat wanneer de UPS dat zegt. Dus op dat punt: bedankt voor het melden d:)b
Ik ben uiteraard niet altijd in de buurt wanneer zoiets nodig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Klojum schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:56:
[...]
Ik heb net even in mijn DSM gekeken, zie ik dat er 131 ip's al geblocked zijn door de Auto Block (sinds dec 2010) ! !

Is dit nu veel of redelijk normaal? Ik draai wel een webserver voor eigen gebruik maar niemand linkt naar mijn site(volgens google). Ik heb wel een DNS via no-ip.org lopen naar mijn IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 01:20:
[...]

Het netjes aflsuiten moet ik (zoals gezegd) nog een keer naar kijken ;) Als ie maar in veilig modus gaat wanneer de UPS dat zegt. Dus op dat punt: bedankt voor het melden d:)b
Ik ben uiteraard niet altijd in de buurt wanneer zoiets nodig is ;)
Heb nog even in het logbook gekeken hoe het daar chronologisch vermeld staat...
- server on battery
- server going to save shutdown (na 3 minuten dus, en direct daarna,)
- windows fileservice was stopped
Best kans dat extra services die jij hebt wel gracefull afgesloten worden, maar ja...
Hoop dat je t.z.t. nog eens vermeld wat jou ervaringen hiermee zijn.

P.s. wat ik niet getest heb. Wanneer de batterij leeg is en de NAS volledig uitgeschakeld, of de NAS dan ook weer opstart als de netspanning terug is. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
verytallman schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 02:33:
[...]

Ik heb net even in mijn DSM gekeken, zie ik dat er 131 ip's al geblocked zijn door de Auto Block (sinds dec 2010) ! !

Is dit nu veel of redelijk normaal? Ik draai wel een webserver voor eigen gebruik maar niemand linkt naar mijn site(volgens google). Ik heb wel een DNS via no-ip.org lopen naar mijn IP.
Ja, is redelijk normaal
Dagelijks worden ip's gescand en wordt er een inlogpoging gedaan op de ftp / admin pagina
Daarbij worden de standaard ww-combinaties gebruikt ( admin/admin - root/admin - enz.. )
en afhankelijk van jouw instelling is dat na 5 pogingen afgelopen, maar dan komt het volgende lastpakje weer aankloppen

Ik heb mijn ftp-toegang extern uitgezet, sindsdien is het wel wat minder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat de photo station op het adres webadres/blog staat.

Ik heb namelijk een website draaien en daar staat ook een blog op, maar hij pakt nu die van de NAS in plaats van die bij de pagina hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
verytallman schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 02:33:
[...]

Ik vind het best veel, maar kijk eens op welke poort(en) al die indringers binnenkomen.

Staat je lokale netwerk in de DMZ (=De-Militairized Zone) van je router?
Oftewel, laat je router alles ongehinderd door naar je NAS?

Want ikzelf heb vooralsnog 0,0 meldingen in m'n IP Block lijst, en dat is al tijden zo.
Misschien ook omdat de NAS firewall zelf flink dichtgetimmerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Ik heb even gekeken, en ik had inderdaad heel wat poorten geforward naar mn NAS in mn router: 22, 80, 5000 en 7000. Diezelfde poorten had ik in de DS firewall openstaan. Ik heb nu alleen 80 openstaan.

Ik zag wel dat alle geblockte ip's plaatsvonden tussen dec 2010 en feb 2011, sindsdien zijn er geen ip's meer geblocked.

Wat is de veiligste manier om vanaf buiten de bestanden te benaderen? WebDAV, FTP of CIFS? Is er ook een andere methode?

@Klojum: ik zie in het systeem logboek (en blocked ip list) alleen het ip dat geblocked is, niet de poort. Hoe kan je achter het poort nummer komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 11:16
verytallman schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:23:
Ik heb even gekeken, en ik had inderdaad heel wat poorten geforward naar mn NAS in mn router: 22, 80, 5000 en 7000. Diezelfde poorten had ik in de DS firewall openstaan. Ik heb nu alleen 80 openstaan.
Ik zou sowieso HTTPS inschakelen en automatisch laten verwijzen. Dat kan op je NAS en dan moet je natuurlijk ook je poorten forwarden in je router. Standaard is 5001 voor DSM en 7001 voor FileStation.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Crahsystor schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:32:
[...]

Ik zou sowieso HTTPS inschakelen en automatisch laten verwijzen. Dat kan op je NAS en dan moet je natuurlijk ook je poorten forwarden in je router. Standaard is 5001 voor DSM en 7001 voor FileStation.
Ik ben zelf een voorstander om af te wijken van de standaard poorten, ben benieuwd of er meer zijn die dat met hun DS doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Ik wijk ook af van de standaard poorten voor de meeste services. SSH bv draai ik altijd op een andere poort.

De meeste malicious logins zorden op de standaard poort gedaan. Gaan opzoeken welke poort nu welke service heeft draaien is er voor de meeste over. Tenzij je FBI noemt en heel veel interessante data staan hebt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 20:32
Wat een onzin, ik heb iets van 30-40 vrienden/familie een account gegeven en die kunnen echt alleen maar bij audio station, file browser en de eigen wachtwoordsetings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Jormungandr schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:43:
Ik wijk ook af van de standaard poorten voor de meeste services. SSH bv draai ik altijd op een andere poort.
Zou ik ook doen. Waarom je 'tegenstanders' helpen door de default poorten aan te houden.
De DS-poorten kun je wel gelijk houden, maar doe een 'NAT translate' via je router: FTP extern naar poort 32, die komt in je router, wordt vertaald naar poort 21, en doorgegeven aan de betreffende NAS/server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesoen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 06:49
Het zal vast een basisvraag zijn, maar hoe bereik ik mijn net gekochte DS211 die via een netwerkkabel is aangesloten op poort 3 van een Tele2 modem (Davolink)?

Ik probeer de DS211 via mijn laptop met een wireless verbinding te benaderen maar zonder succes. Na Synology Assistant te hebben geïnstalleerd geeft deze aan niets te vinden zelfs met de firewall (Mcafee) uitgeschakeld. Moet ik de DS211 via een bepaalde poort benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 11:16
Doesoen schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:07:
Het zal vast een basisvraag zijn, maar hoe bereik ik mijn net gekochte DS211 die via een netwerkkabel is aangesloten op poort 3 van een Tele2 modem (Davolink)?

Ik probeer de DS211 via mijn laptop met een wireless verbinding te benaderen maar zonder succes. Na Synology Assistant te hebben geïnstalleerd geeft deze aan niets te vinden zelfs met de firewall (Mcafee) uitgeschakeld. Moet ik de DS211 via een bepaalde poort benaderen?
Zit er al een HDD in? Zo ja, is je modem ook een router? Zo ja, restart ff je modem. Als dat ook niet werkt, log dan eens in op je modem en kijk of die het ding wel herkent als aangesloten apparaat. Normaal gesproken benader je een Synology via diskstation:5000 of :5001 met https.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesoen
HDD zijn al gemonteerd (2x 2TB van WD) en volgens de specs is de Davolink DV2020 ook een router. Deze een aantal keer opnieuw herstart zonder succes. Het menu van de router/ modem lijkt te beknopt om te zien of de DS is aangesloten.

In McAfee heb ik Synology Assistent toegevoegd aan de programma machtigingen voor volledig toegang. Laptop opnieuw opgestart zonder succes. Laptop direct aan de Davolink gekoppelt... ook zonder succes.

De DS211 LAN ledje brandt en knippert zo af en toe.

Helaas nog steeds niet benaderbaar...

Update: Er blijken intern in mijn router/ modem twee poorten gekruist te zijn waarvan er 1 niet werkt. Op de ander ingeplugd en de DS is zichtbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Doesoen op 08-07-2011 18:04 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Doesoen schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:33:
HDD zijn al gemonteerd (2x 2TB van WD) en volgens de specs is de Davolink DV2020 ook een router. Deze een aantal keer opnieuw herstart zonder succes. Het menu van de router/ modem lijkt te beknopt om te zien of de DS is aangesloten.

In McAfee heb ik Synology Assistent toegevoegd aan de programma machtigingen voor volledig toegang. Laptop opnieuw opgestart zonder succes. Laptop direct aan de Davolink gekoppelt... ook zonder succes.

De DS211 LAN ledje brandt en knippert zo af en toe.

Helaas nog steeds niet benaderbaar...

Update: Er blijken intern in mijn router/ modem twee poorten gekruist te zijn waarvan er 1 niet werkt. Op de ander ingeplugd en de DS is zichtbaar.
Zou het zomaar eens kunnen zijn dat Tele2 hem gewoon uitgeschakeld heeft ;)

Mooi om te horen dat het in iig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Nu ik mijn NAS sinds kort naast mijn pc heb staan merk ik dat deze vaak in en uit de slaapstand gaat. De NAS wordt gemiddeld 1x per uur benaderd en hij gaat na 20 minuten in de slaapstand. Per 24 uur wordt de NAS dus ongeveer 24x in en uit de slaapstand gehaald. Is dit slecht voor de NAS? Kan ik hem beter niet in de slaapstand laten gaan?

Ik heb overigens een DS110+ (1 schijf dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Als je er niks mee download, geen webserver draait of andere lopende zaken kun je 'm net zo goed helemaal uit (laten) zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Klojum op 08-07-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Klojum schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:58:
Als je er niks mee download, geen webserver draait of andere lopende zaken kun je 'm net zo goed helemaal uit (laten) zetten.
Die 1x per uur dat hij benaderd wordt is dus wel belangrijk dat de NAS kan reageren :)

Edit; webserver dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door verytallman op 08-07-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verytallman schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:50:
Nu ik mijn NAS sinds kort naast mijn pc heb staan merk ik dat deze vaak in en uit de slaapstand gaat. De NAS wordt gemiddeld 1x per uur benaderd en hij gaat na 20 minuten in de slaapstand. Per 24 uur wordt de NAS dus ongeveer 24x in en uit de slaapstand gehaald. Is dit slecht voor de NAS? Kan ik hem beter niet in de slaapstand laten gaan?

Ik heb overigens een DS110+ (1 schijf dus).
Harde schijven kunnen honderdduizenden load cycle counts hebben. Ik zou me daar dus niet te druk over maken. Natuurlijk kan een hd het begeven en dan moet je toch terugvallen op je backup..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:02
Ik heb vanochtend mijn DS211 ontvangen, na het in elkaar zetten achter het netwerk gehangen... alleen nu is mijn ds211 onvindbaar. Voor zowel de DSassistent als via de browser. Ik heb mijn firewall, antivirus op de laptop al uitgeschakeld. Geen resultaat, daarna ook de firewall van mijn linksys router uitgezet, ook geen resultaat. Het lampje LAN op de ds211 is wel gewoon constant groen.... Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
komt je DS211 in de lijst met aangesloten apparaten op je linksys router? Dan kun je daar het IP adres van je diskstation vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 19:14
Zit hij wel in hetzelfde netwerkbereik? Even in je router gaan en kijekn wat er allemaal op is aangesloten. Kun je zien en dan heb je gelijk IP en mac-adres (alhoewel ik niet weet waar dat laatste handig voor is). Kun je iig pingen en kijken of hij vanuit je computer bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
Nee, hij komt ook niet in mijn lijst te staan bij de linksys router. Hier vind ik wel mijn laptop terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik heb al sinds ik mijn 710+ geïnstalleerd heb de slaapstand uitgezet; in het begin had ik 'm wel aan, kreeg ik meteen een degraded raid melding. Ik vermoed dat toen een van de beide disks niet of te laat uit standby gekomen is, waardoor ie dacht dat de raid naar de knoppen was. Dat was overigens nog op 2.x dus misschien moet ik het maar weer eens proberen. Om die slaapstand goed te kunnen handhaven moet je ook veel concessies doen, ik had destijds sabnzb draaien die in een map op de disk periodiek naar nzb files zocht, daardoor gingen de disks ook niet meer standby (opgelost door de map op een usb stick te zetten overigens). Zo zijn er veel packages die de slaapstand verklooien.

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om 2x 1.5 TB in raid 1 te upgraden naar 2x 3. Wat een ellende zeg... volgens de faq kun je gewoon een oude voor een nieuwe swappen, dan wordt raid hersteld met de nieuwe. Vervolgens de 2e nieuwe erin, repeat en klaar is kees.. Mooi niet dus, je bent dan onderhand 2 dagen verder, en aan het eind van het proces de melding "system failed to repair volume 1 with disk 2". Ook al zag ik al mijn files, je hebt dan geen vertrouwen meer in de array. Daarbij komt nog dat ik dan het volume moet expanden om van de 1,5 tb 3 te maken, maar het expanden failed ook...

Dus maar gewoon de disks opnieuw geinitialiseerd (met sectorcheck weer een nacht verder), en de backup terug gezet (nog een nacht...). En dat is met 1 TB aan data, als die drie straks vol zit kan ik er 2 weken mee aan de slag.. Maar goed, we draaien weer voor een tijdje.

[ Voor 11% gewijzigd door CopyCatz op 09-07-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
ieperlingetje schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:44:
komt je DS211 in de lijst met aangesloten apparaten op je linksys router? Dan kun je daar het IP adres van je diskstation vinden
Nee dus, wat kan de oorzaak zijn? Ik heb de firewall al uitgeschakeld. Mijn laptop staat wel gewoon in de lijst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 19:14
niek87 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:06:
[...]

Nee dus, wat kan de oorzaak zijn? Ik heb de firewall al uitgeschakeld. Mijn laptop staat wel gewoon in de lijst..
kabel aangesloten naar je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
maartend schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:10:
[...]

kabel aangesloten naar je router?
Anders kan het LAN lampje op de DS211 toch niet heel de tijd groen zijn ;) Ja dus... nog niet achter het probleem gekomen, still working on it.. help is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CopyCatz schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:52:
Ik heb al sinds ik mijn 710+ geïnstalleerd heb de slaapstand uitgezet; in het begin had ik 'm wel aan, kreeg ik meteen een degraded raid melding. Ik vermoed dat toen een van de beide disks niet of te laat uit standby gekomen is, waardoor ie dacht dat de raid naar de knoppen was. Dat was overigens nog op 2.x dus misschien moet ik het maar weer eens proberen. Om die slaapstand goed te kunnen handhaven moet je ook veel concessies doen, ik had destijds sabnzb draaien die in een map op de disk periodiek naar nzb files zocht, daardoor gingen de disks ook niet meer standby (opgelost door de map op een usb stick te zetten overigens). Zo zijn er veel packages die de slaapstand verklooien.

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om 2x 1.5 TB in raid 1 te upgraden naar 2x 3. Wat een ellende zeg... volgens de faq kun je gewoon een oude voor een nieuwe swappen, dan wordt raid hersteld met de nieuwe. Vervolgens de 2e nieuwe erin, repeat en klaar is kees.. Mooi niet dus, je bent dan onderhand 2 dagen verder, en aan het eind van het proces de melding "system failed to repair volume 1 with disk 2". Ook al zag ik al mijn files, je hebt dan geen vertrouwen meer in de array. Daarbij komt nog dat ik dan het volume moet expanden om van de 1,5 tb 3 te maken, maar het expanden failed ook...

Dus maar gewoon de disks opnieuw geinitialiseerd (met sectorcheck weer een nacht verder), en de backup terug gezet (nog een nacht...). En dat is met 1 TB aan data, als die drie straks vol zit kan ik er 2 weken mee aan de slag.. Maar goed, we draaien weer voor een tijdje.
had je de dsm eerst geupdate ?
want volgens mij waren er wat verbeteringen op raid support gebied:
3.(14113) Enhanced Synology Hybrid RAID's volume expansion after volume degraded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
niek87 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:06:
[...]

Werk je met statische IP adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
ieperlingetje schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:56:
[...]

Werk je met statische IP adressen?
nee dynamische

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:13

jacobras

Developer

Synology Assistant starten als administrator? Kan me herinneren dat ik mijn NAS eerst ook niet kon vinden, maar weet niet meer precies wat me toen geholpen heeft.

Ah, je ziet 'm ook niet in de router lijst... Ik denk nog even verder ;) Die LAN-kabel deugt wel? NAS al even uit- en ingeschakeld?

[ Voor 29% gewijzigd door jacobras op 09-07-2011 16:14 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BazerK schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:39:
[...]

Heb nog even in het logbook gekeken hoe het daar chronologisch vermeld staat...
- server on battery
- server going to save shutdown (na 3 minuten dus, en direct daarna,)
- windows fileservice was stopped
Best kans dat extra services die jij hebt wel gracefull afgesloten worden, maar ja...
Hoop dat je t.z.t. nog eens vermeld wat jou ervaringen hiermee zijn.

P.s. wat ik niet getest heb. Wanneer de batterij leeg is en de NAS volledig uitgeschakeld, of de NAS dan ook weer opstart als de netspanning terug is. :F
Na een beetje onderzoek kwam ik erachter dat rc.optware wel een start-sequence doorloopt, maar er geen stop is gedefinieerd. Dat was de reden dat ik de DSM nooit kon herstarten/uitzetten zonder eerst de optware processen handmatig af te sluiten. Dat heb ik dus aangepast zodat het nu ook automatisch kan.

"Shutdown UPS when the system enters Safe Mode" had ik beter niet aan kunnen zetten kwam ik achter. Die gaat niet automatisch weer op On wanneer de stroom terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
CopyCatz schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:52:

Met de nieuwste firmware gaat het in ieder geval perfect. Ik heb ook laatst mijn schrijven nog geupgrade. 1 schijf vervangen voor een grotere, daarna op repareren klikken. Als dat proces klaar is verteld hij dat alles weer in orde is met je volume. Dan kan je weer een oude schijf eruit halen en vervangen voor een nieuwe. Weer op repareren drukken en als dat gebeurd is gaat hij automatisch het volume uitbreiden naar de nieuwe grootte van de schijf.

Het herstellen van het volume op een nieuwe schijf ging vrij snel (~1.5 uur), omdat mijn oude schijven ook maar 250GB waren. ;) Nadat ik beide nieuwe schijven erin had gezet en ging uitbreiden naar 2TB was ik ongeveer 7 uur bezig. Nog niet eens zo lang, dus ik was wel tevreden over dit proces. De NAS was ook nog gewoon bruikbaar tijdens het repareren en uitbreiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
jacobras schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:10:
Synology Assistant starten als administrator? Kan me herinneren dat ik mijn NAS eerst ook niet kon vinden, maar weet niet meer precies wat me toen geholpen heeft.

Ah, je ziet 'm ook niet in de router lijst... Ik denk nog even verder ;) Die LAN-kabel deugt wel? NAS al even uit- en ingeschakeld?
En er nog steeds mee bezig, pff..

update/vraag: de 2 lichtjes aan de achterkant bij de kabelingang, horen die te knipperen of?

[ Voor 9% gewijzigd door nii3k op 09-07-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na enig speur- en puzzelwerk kom ik tot deze setting die ik wil gaan bestellen:
de DS211J+2* WD Caviar GreenPower WD20EARS. Dit systeem zou enkele functies voor mij moeten uitvoeren:
* Raid 1, zodat er bij het defect raken van één schijf altijd nog een kopie is
* Time Machine back-up van 2 MacBooks
* iTunes server voor muziekjes die we beide leuk vinden
* Bestanden en mappen delen
* Bestanden van buiten af bereikbaar maken via de webinterface
* Aangesloten zijn op een KPN Experiabox TG789vn, waarmee de MacBooks draadloos zijn verbonden

Met betrekking hiertoe heb ik op voorhand een paar (simpele) vraagjes, die ik zo 1-2-3 niet weer terug zie komen in de topics.

1: Het instellen van 2 Time Machines op 1 schijf kan volgens mij problemen opleveren. Moet er iets gepartitioneerd worden of is het een kwestie van mappen maken en daar rechten aan toe kennen?
2: Kan ik problemen verwachten wanneer de DS211J bekabeld is aangesloten op de Experiabox terwijl de laptops draadloos gaan?

Al het andere, zoals het benaderen van buitenaf via de webinterface kom ik waarschijnlijk later wel uit, kwestie van trial&error, net als de iTunes server en andere zaken. Via de demo van Synology zag het er al goed uit, of het werkt moet nog blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

@ sypie:

Op je eerste vraag kan ik wellicht antwoorden: bij het instellen van Time Machine moet je zowel op de NAS als op de Mac kiezen naar welke share de backups moeten worden weggeschreven. Nu beschik ik maar over 1 Mac maar in mijn geval werd er vervolgens in die shared folder een nieuwe map aangemaakt met als naam naamvanmijnmbp.sparsebundle. Het lijkt me dus evident dat er in jouw geval voor elke Mac een aparte map zou worden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
niek87 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:51:
[...]
update/vraag: de 2 lichtjes aan de achterkant bij de kabelingang, horen die te knipperen of?
Als je de ledjes van de UTP-netwerkaansluiting bedoelt: ja en nee.

Eén ledje is meestal voor de snelheidsaanduiding in kleur (10/100/1000 Mbit), de ander is voor de datatransport-aanduiding. Die laatste mag of moet eigenlijk zelfs knipperen. Maar sommige aansluitingen hebben slechts 1 ledje, het verschilt soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:01

lier

MikroTik nerd

@ sypie:

Het combineren van draadloos en bedraad levert geen problemen op, je moet je alleen wel realiseren dat de het (draadloze) netwerk in zo'n opstelling de beperkende factor is in doorvoersnelheid (naar en van de NAS).

Let trouwens bij de WD20EARS wel even op dat je geen LLC problemen hebt (zoek maar binnen dit topic), verder een prima schijf!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Murk schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:37:
Hoe krijg ik simpelweg een plaatje getoond op een webpagina op mijn nas? Moet ik daarvoor speciaal photo station ook nog eens enablen of moet dit via webstation kunnen? Plaatje wordt niet weergegeven, alleen zo'n icoontje dat afbeelding niet geladen kon worden..
Bumpje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingdutchie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 13:06
sypie schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:30:
Na enig speur- en puzzelwerk kom ik tot deze setting die ik wil gaan bestellen:
de DS211J+2* WD Caviar GreenPower WD20EARS. Dit systeem zou enkele functies voor mij moeten uitvoeren:
* Raid 1, zodat er bij het defect raken van één schijf altijd nog een kopie is
* Time Machine back-up van 2 MacBooks
* iTunes server voor muziekjes die we beide leuk vinden
* Bestanden en mappen delen
* Bestanden van buiten af bereikbaar maken via de webinterface
* Aangesloten zijn op een KPN Experiabox TG789vn, waarmee de MacBooks draadloos zijn verbonden

Met betrekking hiertoe heb ik op voorhand een paar (simpele) vraagjes, die ik zo 1-2-3 niet weer terug zie komen in de topics.

1: Het instellen van 2 Time Machines op 1 schijf kan volgens mij problemen opleveren. Moet er iets gepartitioneerd worden of is het een kwestie van mappen maken en daar rechten aan toe kennen?
2: Kan ik problemen verwachten wanneer de DS211J bekabeld is aangesloten op de Experiabox terwijl de laptops draadloos gaan?

Al het andere, zoals het benaderen van buitenaf via de webinterface kom ik waarschijnlijk later wel uit, kwestie van trial&error, net als de iTunes server en andere zaken. Via de demo van Synology zag het er al goed uit, of het werkt moet nog blijken.
Sinds een paar dagen heb ik de DS-211J + 2 x 2TB WD WD20EARS i.c.m. de KPN Experiabox (789vn) in het bezit. Helaas heeft de Experiabox geen 1Gb aansluitingen, maar 100Mbit! Dit is dus de eerste beperking. Het tweede is dat ik van buitenaf geen vpn verbinding kan maken. Als ik verbinding maak binnen het netwerk lukt dit wel. Nu heb ik even gezocht, en ik zie dat je voor vpn verbindingen GRE poort 47 moet openzetten, dit lijkt niet te kunnen met de Experiabox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik ben van diverse software de log en watch folders aan het verplaatsen naar mijn usbstick aangesloten op mijn DS211 echter krijg ik allemaal foutmelding dat folder niet aangemaakt kan worden

Incorrect parameter

Cannot create log_dir folder /volumeUSB1/usbshare1/logs

Dit is toch absolute pad naar substick? /volumeUSB1/usbshare1/logs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We geven hier geen "HTML for dummies" lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
schumi2004 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:54:
Nee, dat pad klopt niet (althans bij mij is het anders :) ).
Het absolute pad is: /volumeUSB1/usbshare (controleer dat gewoon eens met telnet/scp).
Als je via smb verbind is het /usbshare1

Wat jij hebt bedacht is een combinatie van die twee.

Als het pad wel klopt is het wellicht een rechten probleem; dan moet je met chmod de boel goed zetten.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 10-07-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Het plaatje moet wel binnen het kader/path van de WEBserverbestanden te vinden zijn, en niet ergens anders verdwaald op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dank. Als er per Mac(Book) een aparte map aangemaakt moet worden waar de .sparsebundles in komen dan zal dat geen probleem moeten opleveren.
Dank. Dat bedraad sneller is ben ik me van bewust. Helaas verplaatsen wij ons regelmatig met de MacBook zodat een draadje simpelweg geen optie is, daarvoor hebben we natuurlijk ook voor een notebook gekozen... LLC problemen ga ik opzoeken en proberen te voorkomen.
Flyingdutchie schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:42:
[...]Sinds een paar dagen heb ik de DS-211J + 2 x 2TB WD WD20EARS i.c.m. de KPN Experiabox (789vn) in het bezit.
Tjah, het is leuk modempje die vernaggeld is door de KPN, helaas. Poorten open zetten kan wel maar het type wat jij noemt, GRE, heb ik nog nooit van gehoord.

Mede door deze antwoorden is mijn keuze gemaakt. Nu moet ik eerst nog even financiële prioriteiten geven voor een (duur uitvallende) APK, dat gaat toch echt voor. Het volgende spaardoel is hiermee heel concreet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ook over op de NAS.

Heb net een Synology DS211j besteld met 2 Seagate Greens van 1.5TB (ST1500DL003).

Hopelijk snel binnen. Heb weer veel nieuws te leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
schumi2004 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:54:
Ik ben van diverse software de log en watch folders aan het verplaatsen naar mijn usbstick aangesloten op mijn DS211 echter krijg ik allemaal foutmelding dat folder niet aangemaakt kan worden

Incorrect parameter

Cannot create log_dir folder /volumeUSB1/usbshare1/logs

Bij is dit het pad : /volumeUSB1/usbshare1-1/

en achter de / Logs of wat je zelf voor directory wilt gebruiken.

Via telnet(putty) is dit te achterhalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Petertjuh op 10-07-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:44

DancePlaza

ninja

fanatic_david schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:30:
@ sypie:

Op je eerste vraag kan ik wellicht antwoorden: bij het instellen van Time Machine moet je zowel op de NAS als op de Mac kiezen naar welke share de backups moeten worden weggeschreven. Nu beschik ik maar over 1 Mac maar in mijn geval werd er vervolgens in die shared folder een nieuwe map aangemaakt met als naam naamvanmijnmbp.sparsebundle. Het lijkt me dus evident dat er in jouw geval voor elke Mac een aparte map zou worden aangemaakt.
per mac word er idd een sparse bundle, alleen er zijn nog wel problemen met macos x lion en timemachine met verschillende nassen van synology en qnap.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
Hoi,

Heeft er iemand ervaring met het Synology pakket "Time Backup"? Ik gebruik het nu enkele maanden, maar heb toch een aantal vragen (i.k.v. mijn volume dat vol aan het geraken is).

* De Time Backup zou enkele shares van mijn volume moeten backuppen naar een ander volume. Op deze share staat ongeveer 40GB aan data, waar procentueel vrij weinig van wijzigt. Ik heb begrepen dat Time Backup enkel de delta kopieert (de bestanden die sinds de laatste backup gewijzigd zijn), voor de ongewijzigde bestanden zou hij enkel een symbolic link aanmaken. Nu, ik ben een leek in Linux, maar wat moet ik doen als ik de 'echte' bestandsgrootte van een bepaalde backupversie wens te weten (dus de filesizes van de bestanden waar via symbolic links naar verwezen wordt niet meegerekend)?
* Kan je die "Smart Recycle" op één of andere manier meer gedetailleerd instellen? Momenteel houdt hij van alles ouder dan één maand één versie per week bij. Ik vind het voldoende als dit één per maand is.
* Ik ga voor de Time-backup-user een bepaalde quota instellen, maar wat doet Time Backup als hij een nieuwe versie wil maken terwijl het maximum van zijn volume bereikt is? Verwijdert hij gewoon de oudste versie? Of geeft hij een error boodschap?

Bedankt
Dries

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:12
Ik gebruik ds audio, ds photo en ds file om via m'n telefoon in te loggen op de nas.
Nu valt me op dat als ik via m'n thuis wifi de nas wil benaderen deze proggies geen verbinding kunnen maken. Zo gauw ik niet met m'n wifi verbonden ben, of via een andere wifi verbonden ben, werkt alles wel.
Waarschijnlijk dus ergens een verkeerde instelling op m'n router, maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken, iemand die me de juiste richting op kan sturen?

[ Voor 3% gewijzigd door miles op 11-07-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:44:
[...]

We geven hier geen "HTML for dummies" lessen.
Dát je even leest wat mijn probleem is.. :') !

Ik link dat plaatje gewoon naar ./blabla.jpg, als ik dat in een offline map doe dan zie ik dat plaatje netjes verschijnen in de html in firefox, maar als ik deze map in de webfolder op de nas zet werkt dit niet. Heeft dus helemaal niets te maken met mijn HTML kennis (die inderdaad mager is edoch toereikend) maar misschien met de path aangeving of het instellen van bepaalde rechten oid.
Klojum schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:55:
[...]

Het plaatje moet wel binnen het kader/path van de WEBserverbestanden te vinden zijn, en niet ergens anders verdwaald op je NAS.
Dus ja, hij staat in dezelfde map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Gebruik dan eens volledige webserver-pathverwijzingen naar je plaatjes en geen relatieve links. Als je plaatjes in de juiste locatie staan dan moeten die plaatjes gewoon te vinden zijn.

/index.html
/pics/image1.gif
/pics/image2.gif
...
Kijk ook eens naar $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] als je verwijzingen gaat doen.

Met het aanpassen van CHMOD-rechten omdat je plaatjes toevallig niet te zien zijn, ga je mijns inziens helemaal de verkeerde kant op. Een goed ingerichte website/server heeft geen CHMOD-aanpassingen nodig.

Neemt niet weg dat jouw vragen niet bedoeld zijn voor het Synologyforum. Dat toevallig jouw website op een Synology NAS draait is bijzaak, geen hoofdzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murk schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:49:
[...]

Dát je even leest wat mijn probleem is.. :') !

Ik link dat plaatje gewoon naar ./blabla.jpg, als ik dat in een offline map doe dan zie ik dat plaatje netjes verschijnen in de html in firefox, maar als ik deze map in de webfolder op de nas zet werkt dit niet. Heeft dus helemaal niets te maken met mijn HTML kennis (die inderdaad mager is edoch toereikend) maar misschien met de path aangeving of het instellen van bepaalde rechten oid.

[...]

Dus ja, hij staat in dezelfde map.
Zoals aan de reactie onder je is te zien, maak je gewoon een HTML fout. Mijn opmerking klopte dus precies :')
Niet alleen hoort zo'n vraag niet thuis in dit draadje, het past nergens op GoT. Er wordt namelijk verwacht dat je zelf nog iets van inzet toont, waarbij een minimale inzet in dit geval gewoon een oplossing geeft en de vraag dus direct overbodig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik heb sinds een week een Synology DS211j maar nu valt het me op dat het POWER lampje nooit brandt...kan ik hiervoor het best even naar Synology mailen of kan dit een bekend probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthewhay
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 12:20
SanderF1 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:33:
Ik heb sinds een week een Synology DS211j maar nu valt het me op dat het POWER lampje nooit brandt...kan ik hiervoor het best even naar Synology mailen of kan dit een bekend probleem zijn?
Kijk in de power settings of deze uit staat of aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Misschien mis ik iets, maar ik zie die optie nergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesoen
Beste tweakers,

Na mijn aanschaf van een DS211 is het mij nog niet gelukt om de DS zodanig te configureren om deze op afstand te benaderen.

Mijn internetprovider is Tele2 en ik heb een Davolink modem/router.

De volgende stappen heb ik al ondernomen
- Op de Davolink de poorten opengezet
- Via no-ip een hostname aangemaakt en deze gekoppeld aan de WAN
- Wizzard van EZ internet doorlopen waarvoor gekozen voor een rechtstreekse koppeling
- Hostnaam en poorten toegevoegd bij de tab routerpoort van de DSM instellingen

Wanneer ik mijn Davolink wil benaderen via een dongel dmv de hostname dan kom ik al niet verder.

Wat zie ik over het hoofd of kan iemand mij helpen door de juiste stappen aan te geven.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SanderF1 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:46:
Die is er ook niet. Vroeg me al af of ik iets gemist had.
Doesoen schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:26:
Beste tweakers,

Na mijn aanschaf van een DS211 is het mij nog niet gelukt om de DS zodanig te configureren om deze op afstand te benaderen.

Mijn internetprovider is Tele2 en ik heb een Davolink modem/router.

De volgende stappen heb ik al ondernomen
- Op de Davolink de poorten opengezet
- Via no-ip een hostname aangemaakt en deze gekoppeld aan de WAN
- Wizzard van EZ internet doorlopen waarvoor gekozen voor een rechtstreekse koppeling
- Hostnaam en poorten toegevoegd bij de tab routerpoort van de DSM instellingen

Wanneer ik mijn Davolink wil benaderen via een dongel dmv de hostname dan kom ik al niet verder.

Wat zie ik over het hoofd of kan iemand mij helpen door de juiste stappen aan te geven.

Alvast bedankt!
Welke poorten?
WebDav bv enabled in DSM ?

[ Voor 66% gewijzigd door schumi2004 op 11-07-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthewhay
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 12:20
SanderF1 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:46:
mijn excuses, dacht dat ik die optie ooit ergens had gezien.

Er bestaat wel een tread voor, misschiel helpt dit. anders terug sturen.

Link
Pagina: 1 ... 17 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.