Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Heb al wel wat sites gevonden waar ook alles staat, maar het is nooit vervelend om het gewoon in boekvorm naast je te hebben
Want a cookie?!
Hier exact hetzelfde. Pakket is de 21ste al dispatched...firlian schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:11:
Ik wacht nog ongeduldig op mijn MK pakje van zavvi, die zou nu toch elk moment binnen moeten kunnen komen...
Wakeups??Deathchant schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:25:
Poeh, ik weet even niet hoe die heet. Heb ik hier in Maastricht gekocht bij Gamemania voor 17,99. Ik zag em staan dus ik dacht: gelijk even meenemenStaan alle moves, combo's, wakeups, xray's, fatalities e.d. in en wat je allemaal unlockt bij de challenge tower e.d. Ik zal straks eens kijken hoe ie heet.
PSN id: PENo1
Verwijderd
Is mij nooit opgevallen dat Reptile zo snel dashed, of ligt het aan mij.
overigens zitten hier wel een paar gruwlijke combos tussen zeg.
ben blij als ik er in 1x al meer als 26% af beuk, laat staan een 9 hit 48%.
De mijne is gisteren van thehut.com (zuster- of moederbedrijf van zavvi), was al op de 19e gedespatched. Reden waarom het zolang geduurd heeft, kon ik op de enveloppe aflezen. Naast de sticker van thehut zelf met mijn adres op (waar trouwens duidelijk BELGIUM opstaat en de rest ook volledig correct), kleefde er vlak naast nog een sticker met heel wat Duitse gedrukte tekst en dan (geschreven tekst met balpen) nog eens mijn volledige adres (ook volledig correct geschreven) en over die sticker dan een stempel met rode opdruk "High priority airmail".Jasperklaren schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:41:
[...]
Hier exact hetzelfde. Pakket is de 21ste al dispatched...

Overduidelijk dus een tijdje in Duitsland gelegen. Op zich ben ik tevreden dat het nog uberhaupt binnengekomen is.
Dat belooft voor mijn andere twee pre-orders bij thehut.com voor deze maand...
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
-
Das wel nasty zeg, geen idee of het telt als victory dat zou je even na moeten kijken.Vrijdag schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:19:
Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen het winnen van een online match en het leaven van een tegenstander? Heb wel een paar keer gehad dat ik won (finish him) maar dat de tegenstander quitte. Telt dat dan niet als overwinning of moet ik dan gewoon zo snel mogelijk een klap of schop geven?
Zou er wel melding van maken als het zo is dat je hiermee een loss kan voorkomen...
Heb btw een leuke android app gevonden met een game guide. Alle moves zouden erin moeten staan enzo
Want a cookie?!
Thanks, die is idd handig!Renquin schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:24:
[...]
Das wel nasty zeg, geen idee of het telt als victory dat zou je even na moeten kijken.
Zou er wel melding van maken als het zo is dat je hiermee een loss kan voorkomen...
Heb btw een leuke android app gevonden met een game guide. Alle moves zouden erin moeten staan enzo
Vooral omdat je de button layout naar xbox kunt zetten!
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Dat is geen standaard dash, maar dat is z'n elbow dash move. Als je die van ver af doet en hij rent niet langs z'n tegenstander doet hij de elbow niet, alleen het stukje dashen. Je kunt die dus een "misbruiken" als snelle dashVerwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:43:
Is mij nooit opgevallen dat Reptile zo snel dashed, of ligt het aan mij.
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Verwijderd
Was namelijk dankzij dat filmpje maar eens met reptile aan de slag gegaan.
(Barakka even de ijskast in)
en Reptile knokt best lekker, ik combo alleen wel erg stroef met hem,
tevens kun je heel makkelijk die force balls (mis)gebruiken om de tegenstander in een juggle te houden...
maar die elbow dash is ook echt nasty, nu nog beetje goed onder de knie krijgen en ik denk dat baraka en reptile de standaard worden in TAG
Ik ben gisteravond ook met Reptile begonnen en in tegenstelling tot wat ik dacht vind ik het heel leuk om met hem te spelen. Ik ben alleen totaal niet goed in rustig spelen, zoning is niet echt mijn ding dus ik ben op het moment nog een beetje teveel aan het rushen. Maar z'n juggle combo's met een slow en fast force ball zijn echt tof om te doen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:15:
Zoiets had ik inmiddels ook door,
Was namelijk dankzij dat filmpje maar eens met reptile aan de slag gegaan.
(Barakka even de ijskast in)
en Reptile knokt best lekker, ik combo alleen wel erg stroef met hem,
tevens kun je heel makkelijk die force balls (mis)gebruiken om de tegenstander in een juggle te houden...
maar die elbow dash is ook echt nasty, nu nog beetje goed onder de knie krijgen en ik denk dat baraka en reptile de standaard worden in TAG
Als ik Reptile beter onder de knie heb ga ik me ook eens wagen aan tag matches, ik denk dat hij Ermac goed aanvult.
Mortal Kombat PRIMA official game guide (te krijgen hier: amazon.com)
- includes fatality reference cards, krypt contents revealed, kombat codes revealed
ISBN: 978-0-307-89095-5
EDIT: Ik zit overigens nu ergens bij challenge 201 ofzo. Ik moet met Jade tegen Sindel vechten, waarbij de wereld zo tilt. Zij niet kan blocken. Kat in 't bakkie dacht ik. Nou mooi niet. Lijkt wel alsof ze op expert-level speelt. Ik krijg haar niet verslagen
@hierboven. Ermac is echt een goeie hoor. Ik weet niet of iemand van jullie Scorpion of Smoke als favo hebben, maar ook zij hebben best goeie combo's, en dat is goed te combineren met de teleporten en de GET OVER HERE attack
[ Voor 72% gewijzigd door Deathchant op 10-05-2011 21:58 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Soms staan er moves/kombo's bij waarbij dan een vergissing wordt gemaakt tussen 1 en 2 of 3 en 4. Verder ben ik nog niks ernstigs tegen gekomen. Ik vind het niet zo heel erg eigenlijk. Kleinigheidjes waar ik niet veel last van heb eigenlijk.
EDIT: ik ben het wel met hem eens dat je bij elke button een foto moet hebben. Elke mogelijke combo wordt heel gedetailleerd uitgebeeld. Ik had liever gezien hoeveel damage een combo geeft.
En dit voor elk karakter, maakt het dikke boek misschien wat ongerechtvaardigd.
De verhouding klopt dan idd niet; je krijgt meer screenshots, dan echte goeie expert-info.
Er staat idd ook in wat statistisch gezien de beste of de slechtste match is voor een bepaald karakter. Maar uiteraard zijn dit meningen, geen feiten. Die info mocht wat mij betreft wel weg. Het is idd een beetje noobish.
Hmmm, ik heb inmiddels in deze post toch wel wat meer negatieve dan positieve dingen geschreven
Dus het woordje "GUIDE" is wat overschat denk ik. Tussen fuck en shit door, zegt hij bij 08:30-09:00 wel het juiste. Het is een glorified manual.
hehe, check dat filmpje op het einde. Hij steekt het boek in de fik en zegt dan dat Scorpion het wel moet weten met die vlammen
[ Voor 63% gewijzigd door Deathchant op 10-05-2011 22:10 ]
Zelf zoek ik wel wat informatie op, op YouTube of GameFAQs
Maar ook op 2.00 tegen Kratos: 38hits
Mijn combo's btw, bizar stuk minder, maar wel een stuk makkelijker uit te voeren
[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 11-05-2011 01:32 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit is niet ideaal maar het werkt wel. Iemand anders die dit ook doet ?
Met de gewone controller gebruik ik met vechtspellen nooit de stick, altijd d-pad.KunDun schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 02:18:
Ik speel MK op de 360 met een "gewone" 360 controller, en met de stick zijn speciale moves bijna niet te doen vind ik. Daarom gebruik ik zowel de D-pad als de stick. tijdens het spelen.
Dit is niet ideaal maar het werkt wel. Iemand anders die dit ook doet ?
Aangezien die bij de xbox niet zo top is heb ik toen SFIV uit kwam een MadCatz fightpad aangeschaft. Gaat een stukkie fijner, nadeel is alleen dat die niet draadloos is...
Je kunt een gratis aangepaste Character guide aanvragen bij Prima, ik heb een email van ze gekregen en daarin stond dat ze op 12 mei worden verstuurd:Deathchant schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:01:
Er staat idd ook in wat statistisch gezien de beste of de slechtste match is voor een bepaald karakter. Maar uiteraard zijn dit meningen, geen feiten. Die info mocht wat mij betreft wel weg. Het is idd een beetje noobish.
http://www.primagames.com...-reference-card-reprints/
Ook kun je ze digitaal downloaden:
http://www.primagames.com...f=primaflash&name=mkcards
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Enige toevoeging ten opzichte van de oude is de x-rays.
Heh omdat fighting gamers altijd neurotisch zijn over lag is dat misschien wel bewust gedaancypher21 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 07:38:
[...]
Met de gewone controller gebruik ik met vechtspellen nooit de stick, altijd d-pad.
Aangezien die bij de xbox niet zo top is heb ik toen SFIV uit kwam een MadCatz fightpad aangeschaft. Gaat een stukkie fijner, nadeel is alleen dat die niet draadloos is...
/generalisatie off
(maar op de ps3 is ie wel draadloos, dus het zal toch wel zijn dat ms op dat moment hun wireless technology niet wilde licenseren ofzo).
Anyways, heb je daar echt last van dan? Ik zit zelf best ver van de tv af en de kabel is lang zat. Ook nooit gezeur met batterijen en opladen enzo. Vind het eigenlijk wel best.
Ben wel blij te horen dat hij met mk verder wel goed werkt, want met mk vs dc werkte in de digital stand de special moves niet........echt bizarre bug dat.
10 second ninja DONE
Iets met trolls dont feedcypher21 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:39:
zoals?
Enige toevoeging ten opzichte van de oude is de x-rays.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Op de PS3 is de SF IV fightstick van MadCatz ook bedraad. Overigens kan ik zeker aanraden deze stick te modden met Seimitsu of Sanwa onderdelen! De basis van de stick is namelijk wel goed, maar de knoppen en stick zijn echt van slechte kwaliteit.Sagat schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:40:
[...]
Heh omdat fighting gamers altijd neurotisch zijn over lag is dat misschien wel bewust gedaan
/generalisatie off
(maar op de ps3 is ie wel draadloos, dus het zal toch wel zijn dat ms op dat moment hun wireless technology niet wilde licenseren ofzo).
[...]
OK done. Alleen zou ik reference cards niet goed genoeg vinden. Ik zou dan eerder een remake van de complete guide willen hebben. Ben best bereid om daar dan de helft voor te betalen ofzo, maar ja, dat zullen ze toch niet doen denk ik.TheKillingBean schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:28:
[...]
Je kunt een gratis aangepaste Character guide aanvragen bij Prima, ik heb een email van ze gekregen en daarin stond dat ze op 12 mei worden verstuurd:
http://www.primagames.com...-reference-card-reprints/
Ook kun je ze digitaal downloaden:
http://www.primagames.com...f=primaflash&name=mkcards
Lees het topic ff door, tips zijn al zo vaak voorbij gekomenvinom schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:39:
Damn, chapter 11 (volgens mij) is echt kneiter moelijk...
spoiler:Liu Kang tegen Shao Kahn...die gozer blijft maar meppen. Enige tips hoe hem down te krijgen?
En wat een ongelooflijk dik spel is dit zeg !!
Laatste keer dat ik MK heb gespeeld was op de megadrive, MK1 en vond er destijds in vergelijk met SF eigenlijk weinig aan.
Tuurlijk waren de fatalities bruut maar vond de rest van het spel te simpel en te donker.
Maar deze versie doet mijn hele opinie herzien !
Ontzettend leuk om de tower te spelen, lekker gevarieerd en telkens wat anders doen.
Spelenderwijs in het spel komen.
Wat mij ook opvalt is dat je niet meteen alle moves hoeft te kennen om te kunnen spelen, met wat basisvaardigheden kan je ook een eind komen.
Conclusie: had niet zo lang op de demo moeten wachten die toch niet komt en op releasedag dit spel moeten halen !
Enige 'jammere' is dat je enhanced moves uit moet voeren met de block-knop.
Aangezien ik met de Madcatz joypad speel zat deze juist lekker onder 1 van de 6 knoppen aan de voorzijde.
Maar dan is het dus onmogenlijk om tegelijk je move uit te voeren en te blocken.
(al ken ik legio gasten die de hand gedraaid op de joypad leggen, knoppen indrukken met de vingers ipv de duim, dan kan het natuurlijk wel)
Nu dus maar weer teruggemapped naar de rechterschouder button, het is niet anders maar had graag een optie gezien om voor deze moves een aparte knop toe te wijzen zodat block gewoon onder de toets op de voorkant kon blijven.
[ Voor 29% gewijzigd door justifire op 11-05-2011 21:03 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Maar wat een rot gevecht is het laatste gevecht met Shao Khan. Je kan hem gewoon niet op een "normale" manier bevechten. Eerste potje had ik pech, hij perfecte mij door zijn hammer throw spam, hij stunt mij lang genoeg om een volgende te kunnen gooien. Herhaal tot ik dood ben. Projectile spam is het devies dus (wel gewonnen), maar gewoon naar hem toe lopen en combo's doen zit er echt niet in, hij doet belachelijk veel damage, krijgt zelf maar weinig damage, en veel van zijn moves hebben hyper armor.
Nu heb ik er echt geen problemen mee, dat een boss sterk is. Hij is immers de eindbaas van het spel, maar dat ik gedwongen ben een nogal lame aanvals tactiek te moeten doen, vind ik jammer.
Nu veel oefenen voor online, ik kan nog moeilijk wennen aan dat ik een aparte knop heb voor blokken.
-
Verwijderd
Neem aan dat je die scream wou gebruiken om een juggle aan de gang te houden?SinergyX schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:40:
Heeft Sindel uberhaubt combo's redelijk boven de 20% uitkomen? Zonder special of X-ray is mijn beste 21%, die scream van haar is bijna nergens in te krijgen, behalve bij wat wall-juggle.
Overigens zonder special heeft geen een karakter echt lange combos met hoge damage output.
Dus als je voor hoge percentages wil gaan kun je niet om (enhanced)specials heen
Heb er gewoon een usb verlengkabeltje aan gehangen van een meter, werkt perfect en voldoende bewegingsvrijheid op de bank.cypher21 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:56:
Oh, de madcatz werkt prima, maar de kabel is maar net lang genoeg voor mij. Zit +/- 5 meter van de tv/xbox af. als ik helemaal achter in de bank ga zitten dan is de kabel net te kort
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Vet die whoopsyyyyyy
(optioneel forward jump + LP) LP, LP, Dash, LP, LP, Hook Grab. Redelijk makkelijke en veilige combo, goed voor zo'n 27~28% (afhankelijk of je een jump in doet of niet).
Als je tegenstander blocked, kan je je combo over een andere boeg gaan gooien:
(optioneel forward jump + LP) LP, LP, Buzzsaw.
Het mooie is, dat Buzzsaw laag geblocked moet worden, anders telt hij als een sweep, ligt je tegenstander op zijn gat, en kan je je mixups beginnen, jump-in en ga lekker los.
(optioneel forward jump + LP) LP, LP, Dash, LP, LP, X-Ray
Deze is goed voor zo'n 33% of 30% als je geen jump in gebruikt.
Grappig genoeg, zijn <-LP, HP, LP kan je 3-4x achter elkaar doen, als je tegenstander in een corner zit, op deze manier kan je lekker meer damage eruit persen. Dan krijg je de volgende combo:
<-LP, HP, LP, <-LP, HP, LP, <-LP, HP, LP, <-LP, HP, LP, Dash + (naar keuze: LP, LP, Buzzsaw/Hook Grab/X-Ray). Met Buzzsaw/Hook Grab zit je rond de 43% dan, met X-Ray rond de 49%. Zijn X-Ray is niet de sterkste die er is, dus hoe langer je combo, hoe zwakker (damage reduction), ik raad dan ook niet echt aan deze combo te eindigen met een X-Ray, want de X-Ray geeft slecht ~6% extra damage ten opzichte van een Hook Grab. Als je hiermee je tegenstander afmaakt, by all means, ga je gang.
Andere sterke combo, kan alleen vanuit een corner:
Forward jump + HP, LP, HP, LP, Neutral jump + HP, LP, HP, LP, LP, HP, LP, LP, HP, LP, LK, Dash, HK, X-ray.
50%, erg veel moeite, de andere combo's zijn makkelijker/veiliger.
Er viel me iets op, ik vermoed dat het een foutje is (mogelijke patch?), maar je hebt er ERG goede timing voor nodig:
Wanneer je iemand Dashed, draait hij lekker rondjes, als hij uitgedraaid is, is hij nog heel even gestunned. Wanneer je nu een aanval doet, begint je combo counter weer op 0, alles doet weer gewone damage. Dit is NIET te blocken. De damage/combo reset begint NET als hij nog stunned is. Als je timing erg goed is, zou je dus theoretisch iemand van 100% tot 0% kunnen krijgen, wanneer je een Dash met succes land. Een simpel voorbeeld zou dan zijn:
LP, LP, Dash -> wachten tot hij nog net stunned is -> LP, LP, Dash. Dan heb je 2 combo's gedaan van 12% ofzo, maar beiden voor 3 hits (dash telt ook als een hit), maar je tegenstander kan dit nooit blocken, tenzij hij een breaker gebruikt. Dit word of gepatched, of men laat het erin, omdat de timing bijzonder nauw luisterd.
Het leuke is, dat zijn Dash te cancelen is (back, back of back + block, maar alleen back + block kan een EX Dash cancelen), dit geld ook voor special attacks. Dus je kan een Dash doen, meteen een Buzzsaw. Te tegenstander probeert te blokken, en dan komt ern een Buzzsaw uit. Hij ligt op de grond, ga lekker los met je mixups.
Kabal moet het ook meer hebben vanm constante aanvallen, en persoonlijk gebruik ik zijn meter voor EX aanvallen dan voor X-Rays.
Edit: vergeten te melden, Kabal kan ook opening forceren, als je tegenstander niet oplettend is.
Als je je LP, LP combo aan het doen bent, en je tegenstander blocked deze, verleng je combo naar LP, LP, <-BK, Dash en maak je combo af zoals je wilt. Door je <-BK doe je een low kick (op de schenen zeg maar) en heb je een opening.
Als je springt met UB, B en dan LP doe je meteen vanaf de grond een Air Fireball (beetje timing/oefening nodig), als iemand dan probeert te springen, raakt hij altijd en kan je verder gaan straffen met een Dash -> combo naar keuze.
Mocht je op je gat gaan: Wake-Up Hook Grab of Buzzsaw zijn je beste opties. Dashen raad ik niet aan, die is makkelijker te straffen als je tegenstander dit anticipeert.
EX Dash geeft Hyper armor: Je kan 1 hit absorberen, dit maakt het een hele goede anti air (tegenstander springt in met een punch/kick, doe je EX Dash en hij zal gestunned zijn).
[ Voor 11% gewijzigd door Nazanir op 12-05-2011 16:28 ]
-
Hori Real Arcade Pro V3-SA (http://www.nedgame.nl/hor...de-pro-v3-sa+ps3-acc.html).
Stick komt goed uit de reviews, en het lijkt mij erg leuk spelen met Street Fighter, Tekken, etc. Maar hoe speelt het met MK? Omdat het mij lastig lijkt om de block te gebruiken voor de Enhaced Moves. Zitten de knoppen niet te ver van elkaar af om die moves goed uit te voeren? Of valt dat mee met een stick?
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
LP HP BLK
LK HK ST
(ST = Stance, aangezien je block + stance nodig hebt voor X-Rays) Voor grabs gebruik ik dan LP + LK (SSF4 voorkeur
Verder speelt het prima weg hoor, beetje oefening is wel vereist, maar het is prima te doen, dashen gaat lekker makkelijk, exectuion word met oefening echt beter dan als met een gewone controller. Ga er niet vanuit dat je meteen beter speelt, je moet eerst echt leren wennen aan je stick.
[ Voor 26% gewijzigd door Nazanir op 12-05-2011 20:58 ]
-
Dank je wel voor de tips, ik verwacht inderdaad niet dat ik meteen beter ga spelen met de stick. Ik heb vroeger veel op arcade machines gespeeld en ik hoop met de stick die arcade gevoel weer wat terug te krijgenNazanir schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:54:
Ik gebruik de volgende layout voor MK, aangezien ik ook een stick gebruik, ik heb 8 knoppen, maar gebruik er slechts 6 actief:
LP HP BLK
LK HK ST
(ST = Stance, aangezien je block + stance nodig hebt voor X-Rays) Voor grabs gebruik ik dan LP + LK (SSF4 voorkeur) en voor je vierde knop bovenste rij kan je dan Tag gebruiken, aangezien je die makkelijker kan bereiken als je hand op "home-row" ligt.
Verder speelt het prima weg hoor, beetje oefening is wel vereist, maar het is prima te doen, dashen gaat lekker makkelijk, exectuion word met oefening echt beter dan als met een gewone controller. Ga er niet vanuit dat je meteen beter speelt, je moet eerst echt leren wennen aan je stick.
vinom schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:34:
Man man man, wat is de laaste chapter moeilijk.
spoiler:Ik krijg het maar niet voor elkaar om ook maar 1 round te winnen! Ik teleport, ik spring over hem heen, ik doe een uppercut op hem...maar hij weet me nog altijd regelmatig te pakken en dan ben ik gelijk mijn halve levensbalk kwijt...echt niet leuk spelen zo. Is er een cheap tactiek? Maakt me niet uit hoe ik hem versla als ik hem maar versla
Vond het ook vrij lastig, maar opeens versloeg ik hem met gemak. Bij mij kwam het erop neer dat je gewoon constant aan het teleporten bent. Gooit ie wat naar je hoofd: teleport; waarschijnlijk wil Shao je meteen een beuk verkopen, dus meteen weer een teleport en terwijl 'ie nog met z'n trage move bezig is sta je in z'n rug: combo combo, uppercut, whatever.
En dan weer van voren af aan; teleport is de key
Als je over hem heen blijft springen dan "mist" hij je steeds. Dit werkt ook prima op Ladder.
There is no art to find the minds construction in the face
Verwijderd
Muppet schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:55:
spoiler:wat ik doe is continu over hem heen springen, en dan van achteren een combo met een juggle doen (normale mept hij vrij snel doorheen), eindigend met een "special".
Als je over hem heen blijft springen dan "mist" hij je steeds. Dit werkt ook prima op Ladder.
Dan krijg je gewoon zo´n gesprongen schouder beuk als punishment
Ook kan je Shao niet afrossen met een combo, want dankzij hyper armor raakt ie niet phased en kun je hem niet eens jugglen.
mijn advies, neem afstand, teleport als ie zijn hamer gaat gooien, en dan kun je een uppercutje doen of iets anders kort maar krachtigs.
en dan weer afstand nemen en herhalen.
Saai, laaf, langdurig inderdaad, maar het werkt.
Overigens, ik won pas door een bug omdat hij niets anders meer deed als taunts....
Dat heb ik ook laatst gehadVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:01:
spoiler:Overigens, ik won pas door een bug omdat hij niets anders meer deed als taunts....
Teleport, Spar Kicks combo gevolgt door Electric Fly.
(3,3,4 Electric Fly )
Afgemaakt met 3 x Bolt i.p.v Xray. ( Lightning, maar dan ten koste van een balkje. Front & Back hit )
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Zover ik dat heb gezien bij mijn pogingen, lijkt dat bij elke defeat, hij steeds makkelijker wordt. Met sindel heb ik er 4x over gedaan, bij de 4de keer begon hij bizar veel te taunten. (bij defeat gewoon retry).ijskonijn schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:09:
[...]
Dat heb ik ook laatst gehadWas wel in de ladder, niet in Story Mode
Dat is sowieso het geval in de Story Mode.SinergyX schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:02:
[...]
Zover ik dat heb gezien bij mijn pogingen, lijkt dat bij elke defeat, hij steeds makkelijker wordt. Met sindel heb ik er 4x over gedaan, bij de 4de keer begon hij bizar veel te taunten. (bij defeat gewoon retry).
Als je daar 2x op rij verliest van een tegenstander dan wordt de AI op easy gezet en vallen ze nog amper aan. Vooral goed te merken in de gevechten tegen 2 tegenstanders, 2 keer wordt ik kansloos geklopt en de derde keer is het opeens een eitje.
Beetje jammer dat het spel je niet gewoon vraagt of het de moeilijkheidsgraad moet verlagen, soms is het namelijk een beetje overbodig en gaat het ten koste van de uitdaging.
Verwijderd
Heb wel eens gekeken wat het verschil tussen beginner en medium was....
dat merkte ik simpel weg niet. is meer een kwestie van mazzel en een goede combo landen en afmaken.
vooral story is erg wisselvallig met de weerstand, sommige knokpartijen zijn te makkelijk. en de opvolgende is weer bijna niet te doen...
Het is allemaal wel even wennen wanneer je een street fighter speler bent.
Verwijderd
Nou als je een fighter voor de graphics speelt doe je het verkeerdfirlian schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:35:
Heb 'm ook ein-de-lijk binnen! Graphics vallen wel enorm tegen zeggen (xbox). Heel pixelachtig en vooral wanneer je character schade heeft opgelopen is het hoofd (of gewoon je hele character model) soms een rood zooitje bij elkaar geraapte pixels...
Het is allemaal wel even wennen wanneer je een street fighter speler bent.
en streetfighter is nu ook niet bepaald een grafisch hoogstandje,
Heb mensen inderdaad vaker horen klagen over de graphics van SF. MK vinden ze dan grafisch wel weer goed. Terwijl MK grafisch aanzienlijk slechter is dan SF (met mijn setup ieder geval).Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:46:
[...]
Nou als je een fighter voor de graphics speelt doe je het verkeerd![]()
en streetfighter is nu ook niet bepaald een grafisch hoogstandje,
Tuurlijk zijn de graphics bijzaak, maar het valt mij gewoon op hoe pixelachtig het spel is terwijl ik dat totaal niet had verwacht.
Volgens mij valt er niks in te stellen aan het spel zelf? Xbox settings werken voor andere games ook goed. Gerbuik gewoon een full hd 23 inch pc scherm.TheKillingBean schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:20:
Tsja het is maar wat je gewend bent, ik vindt de graphics van MK er toch behoorlijk goed uit zien op mijn HD tv. Ik vraag af of je de instellingen wel goed hebt gestaan.
[ Voor 27% gewijzigd door firlian op 13-05-2011 19:37 ]
Nee in MK zelf kun je niets veranderen. Misschien ligt het aan MK en de combinatie pc scherm. Je zou kunnen proberen de settings van je xbox te veranderen naar bv: auto, 720p, 1080p. Zet het in ieder geval niet op 1080i, dan ziet het inderdaad er slecht uit. Maar het valt mij niet op dat MK pixelachtig is (heb zelf een 46inch FullHD tv).firlian schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:36:
[...]
Volgens mij valt er niks in te stellen aan het spel zelf? Xbox settings werken voor andere games ook goed. Gerbuik gewoon een full hd 23 inch pc scherm.
Het spel is gebouwd rond de UE3, en games zoals Gears of War 2/3, Homefront, Batman: AA, Mass Effect 1/2 zien er zeker niet slecht uit op de Xbox. Dus aan de programmatuur kan het op dat vlak niet liggen. het voelt gewoon dat hier en daar het net even iets mooier opgepoetst had kunnen zijn.
Wel spreekt de grafische stijl van (Super) Street Fighter 4 me meer aan. Ik vind de comic achte benadering echt geweldig, met felle kleuren, uitbundinge graphics voor speciale aanvallen e.d.
Bij Mortal Kombat is dit was meer sober, de stijl is ook wat realistischer/grimmiger. Vergelijk Ryu zijn Fireball eens met een Fireball van Lui Kang, verschil van dag en nacht. De sfeer vind ik wel heerlijk in MK. Kwestie van smaak, qua graphics hebben beide games ups en downs, maar ik vind de graphics van MK zeker niet slecht.
-
Ik heb besloten om Raiden te mainen omdat zijn speelstijl mij het meest aan staat en hij heeft geen slechte matchups. Hij lijkt voor mij het meeste op Bison in SFIV. In training mode krijg ik die 30%+ combo's er inmiddels wel aardig uit, maar om een opening te vinden in een live match is toch wat lastiger.
Ik ben dan dus zo dat ik verder ook nauwelijks andere characters aanraak totdat ik de basis een beetje door heb met Raiden. (Lees: dat ik 30%+ combos uit kan voeren tijdens een match zonder al te veel moeite)
Valt me wel gelijk op dat het trashtalk gehalte hoger is dan bij SFIV. Ben al een paar keer uitgemaakt voor noob en ergere dingen o.a. via voice messages, die bewaar natuurlijk mooi en komen na een tijdje op youtube
Echt, ik snap ook wel dat ik geen toernooien ga winnen na een paar uur spelen...

Heb trouwens nog helemaal geen fatsoenlijke combo's gezien online, zelfs niet bij de noob-callers... Vooral een boel gemash waardoor ik zelf mijn eigen combo's niet kan starten...
Voeg me gerust toe op xbl (Firlian)
idem om 2 keer FK,FK,BK na elkaar te doen in een corner combo. de 2e FK FK BK linkt niet altijd aan de eerste...
Terwijl je de 2e FK doet, doet je al de beweging met je dpad/stick voor de shocker, dit is het bufferen waar firlian het over heeft. Het is gewoon een kwestie van zoeken wat wel en niet te linken is.
-
Voor de geïntresseerden:
http://www.justin.tv/teamsp00ky
pdp 21,000 dollar MK9 tournament live momenteel
Site doet het niet bij mij.fjskmdl2 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:43:
thnx zal ik de volgende keer proberen.
Voor de geïntresseerden:
http://www.justin.tv/teamsp00ky
pdp 21,000 dollar MK9 tournament live momenteel
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Je moet alleen niet naar de chat kijken, want dan denk je echt dat er alleen maar idioten MK spelen...
Ik heb eigenlijk maar een paar echt goede combo's gezien (51% met smoke zonder x-ray wtf)... Combo's worden nog veel te vaak gedropped.
On a sidenote... Ik kan met Raiden nu een 40% combo in corner
Sommige spelers waren echt slecht. Heb een Johnny Cage voorbij zien komen die echt knetterhard ownde tegen een Reptile die gewoon niet wist wat hij terug moest doen. Beetje jammer wel. Maar wel een erg leuke stream om te kijken. (BTW Justing Wong met Kung Loa is een beest).
-
Ik ben alvast fan van JOP (als enige op de stream blijkbaar als je de chat in de gaten houd), hij speelt Raiden.
[ Voor 26% gewijzigd door firlian op 15-05-2011 15:27 ]
Ongelooflijk!
Heb nog een lange weg te gaan
Is dat met dezelfde stream link? Ik wil ook wel gaan kijken.firlian schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:21:
Ik heb uiteindelijk tot 6uur s'ochtends gekeken... 2100 vanavond start de stream weer als ik het goed heb. Top16 gaan ze mee verder, dus dat worden vaste mooie matches.
Ik ben alvast fan van JOP (als enige op de stream blijkbaar als je de chat in de gaten houd), hij speelt Raiden.
Wat het is online moeilijk om een match te spelen zonder lag trouwens. Die connection indicator mogen ze echt wel wat aancherpen zodat spelers uit de USA/Canada etc NIET 4/4 groene balletjes geven.
En ik snap nog niet helemaal hoe je nu het beste een combo kunt starten. Want al mijn combo's zijn hoog/medium (raiden) toch? Dus als mijn tegenstander gewoon hoog blijft blokken hoef hij enkel bang te zijn voor een sweep. Dus dan moet je gewoon afwachten tot je tegenstander een (offensive) fout maakt?
[ Voor 14% gewijzigd door firlian op 15-05-2011 19:17 ]
Ik geef even een voorbeeldje met Kabal, zoveel kennis met Raiden heb ik nog niet.
Simpele BnB combo LP, LP, Dash, LP, LP, Hook Grab.
Echter, als mijn tegenstander hoog blocked, wil je niet een Dash gaan doen, anders word die zwaar afgestraft. Ik zou dan mijn combo moeten wijzigen:
LP, LP, <-HK, Dash, LP, LP. Hook Grab.
De <-HK is een low attack (zeg maar een schop op de schenen), echter op het moment dat je ook maar 1 klap raakt, zit hij in hit stun en kan je een combo starten zonder dat deze geblocked kan worden. Raiden zal ook over dit soort mogelijkheden beschikken.
-
Verwijderd
Inderdaad, heb zojuist op de ps3 een potje online zitten spelen. Het is echt onmogelijk om snel combo's achter elkaar te doen.Nazanir schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:24:
Ik heb hetzelfde als jij Firlian. Zojuist een paar matches geprobeerd te spelen, maar alles is echt vertraagd met 1-2 seconden. Zeker met iemand als Kabal die je snel en offensief wilt spelen, is dat een echte dooddoener.
Ik geef even een voorbeeldje met Kabal, zoveel kennis met Raiden heb ik nog niet.
Simpele BnB combo LP, LP, Dash, LP, LP, Hook Grab.
Echter, als mijn tegenstander hoog blocked, wil je niet een Dash gaan doen, anders word die zwaar afgestraft. Ik zou dan mijn combo moeten wijzigen:
LP, LP, <-HK, Dash, LP, LP. Hook Grab.
De <-HK is een low attack (zeg maar een schop op de schenen), echter op het moment dat je ook maar 1 klap raakt, zit hij in hit stun en kan je een combo starten zonder dat deze geblocked kan worden. Raiden zal ook over dit soort mogelijkheden beschikken.
Ik join nu vaak de Europe room, maar zelf dan heb je nog wat lag. Nederlandse rooms zie ik soms voorbij komen.
Edit: join je om 3uur snachts de england room bij gebrek aan beter blijven er telkens maar weer amerikanen binnekomen die de boel verzieken met hun lag (king of the hill). Echt... GTFO

J Wong @tourney: zo dat zit erop en nu weer lekker SSFIV en Marvel spelen, lol.
Ik denk dat ik Kung Lauw ook maar als tweedde character ga spelen. 2 hoeden zijn altijd beter dan 1.
[ Voor 32% gewijzigd door firlian op 16-05-2011 04:12 ]
Vanavond online maar eens proberen, denk dat ik dirty ga met Noob of Smoke
Daar zit ik nu ook inderdaad. Ik kan absoluut niet overweg met Lui Kang en Goro slaat nogal hard.SinergyX schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:55:
maar nu bij Goro. Die valt nog zwaar tegen, hoofdzakelijk omdat ik amper met Lui Kang kan spelen.
Iemand tips om Goro op een cheap-ass manier te verslaan?
[ Voor 8% gewijzigd door Ferreur op 16-05-2011 11:31 ]
Ik speel het liefst met Ermac en Scorpion. Ermac kan echt goed combo's maken en heeft zoveel variaties aan moves: teleport+punch, hij kan iets schieten, hij kan unblockables doen, hij is snel. Vooral de 6 hit combo die ik altijd oefen: jump+punch, driehoek, driehoek, force lift, uppercut = 30% damage. Ik heb ook een 8 en 9 hit combo geoefend en die komen dan op 29% en 34% damage uit, en zijn veel lastiger.
Met scorpion gaat het ook lekker: de speer voor lange afstanden, teleport+puch, air throw en de scissors kick
Ik vind overigens ook dat Ermac en Noob de coolste x-ray moves hebben.
Ik lees trouwens erg veel dat Reptile ook behoorlijk goed is, ook met juggles enzo. Wanneer je hem mastert dat je samen met Ermac echt een goed duo hebt. Moet ik maar eens gaan oefenen.
nog niet verder kunnen onderzoeken ivm niet werken van de store nog.
Maar online is wel ok ! duurt soms wel ff voordat je een ranked hebt .. maar lukt nog aardig goed met mijn scorpion .. en dan speel ik zonder al die lange combo's nog
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Ik vind de X-Ray van Noob Saibot echt de coolste in het hele spel,en dan vooral doordatDeathchant schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:38:
Ik vind overigens ook dat Ermac en Noob de coolste x-ray moves hebben.
Reptile ben ik nu aan het mainen, die is inderdaad behoorlijk goed qua juggles, valt ook veel te combineren enzo. Z'n forceballs zijn de ideale juggle-startersIk lees trouwens erg veel dat Reptile ook behoorlijk goed is, ook met juggles enzo. Wanneer je hem mastert dat je samen met Ermac echt een goed duo hebt. Moet ik maar eens gaan oefenen.
Ermac hoor ik ook veel goede verhalen over, zelf nog niet echt veel mee gespeeld, misschien toch maar eens doen
In het bluray doosje zit als het goed is een blaadje met een code waarmee je een online pass gratis kunt aanmaken. Daarmee kun je online spelen.Njay schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:18:
wtfbbq eindelijk eens online kunnen spelen moet je online feature kopen op de ps3?
nog niet verder kunnen onderzoeken ivm niet werken van de store nog.
[ Voor 19% gewijzigd door ijskonijn op 16-05-2011 12:25 ]
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Mijn main blijft Kitana, Noob en Jade als 2de, Sindel en Smoke als runnerup
Op zich is ie wel te doen als je constant die flying kick (achter voor driehoekje geloof ik) spamt van veraf. Als je dichtbij staat of hij blocked> legsweep+uppercut. Gaat hij van veraf z'n projectielen schieten> low fireball.Ferreur schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:17:
[...]
Daar zit ik nu ook inderdaad. Ik kan absoluut niet overweg met Lui Kang en Goro slaat nogal hard.
Iemand tips om Goro op een cheap-ass manier te verslaan?
Succes!
PSN: Geengrenzuh
Als hij blockt gooit hij meteen die tripple uppercut op je, net als met bicyclekick heb je vrij lange tijd geen verdediging, daar ramde hij bijzonder hard doorheenGeengrenzuh schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:20:
Op zich is ie wel te doen als je constant die flying kick (achter voor driehoekje geloof ik) spamt van veraf. Als je dichtbij staat of hij blocked> legsweep+uppercut. Gaat hij van veraf z'n projectielen schieten> low fireball.
Succes!
Maar denk dat het deels niet lukt omdat ik amper met voor-achter-knop move-spelers werk, ik ben veel meer de kwart-draai-knop speler.
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 16-05-2011 13:35 ]
Die heb je niet zoveel met MK9SinergyX schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:34:
[...]
Maar denk dat het deels niet lukt omdat ik amper met voor-achter-knop move-spelers werk, ik ben veel meer de kwart-draai-knop speler.
There is no art to find the minds construction in the face
Heb al wat geprobeerd te zoeken met google, maar ik kom alleen maar vage sites tegen die zogenaamd de codes aanbieden.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Misschien komt dat nog als DLC, maar vooralsnog niet bekend
Gister tijdens de Challenge Tower viel me iets op met Jax, ik heb daarna nog even in de training mode met hem zitten stoeien.
Voor degenen die (Super) Street Fighter 4 spelen of gespeeld hebben en bekend zijn met plinken, overkwam mij gisteravond het volgende met Jax:
Jax beschikt over een airgrab, echter als je LK + LP plinkt, en daarbij als eerste op LK drukt, doe je een jump kick en daarna meteen een grab. Je combo'd je kick naar een grab. Nu weet ik niet of dit voor alle characters geldt die een air grab kunnen doen, maar ik ga vanaaf nog even stoeien met Cyrax en Kano. Want dit opent een tal aan mogelijkheden om meteen naast je tegenstander te staan, en de druk er goed op te houden.
Voor degenen die niet weten wat plinken is: om een gewone grab de moeten doen, druk je op LP+LK simultaan (ervan uitgaande dat je geen specefieke knop gebruikt voor throws), echter, je wilt het zo timen, dat je echt een fractie van een seconde eerder op LK drukt en dan op LP (ik kan wel uitleggen over het hoe en waarom in SSF4, maar das teveel en niet relevant). Het idee achter plinken is, dat je 2 inputs doet in 1 actie, of eigenlijk een 1frame combo. Normaliter, als je een jump LK doet en -daarna- pas een grab doet, is je tegenstander alweer op de vloer. Echter, als je hem dus plinkt, doe je een jump LK en METEEN een grab.
Ik weet niet of dit zo bedoelt is of niet, maar ik kan het in ieder geval bevestigen met Jax. Ik ga kijken of het ook mogelijk is met andere characters die air grabs hebben (en dus niet command grabs, die krijg je niet geplinkt).
-
SinergyX in "\[PS3/X360] Mortal Kombat"
Cyrax is toch kwart-draai-kruisje, daarna R1? Lijkt me moeilijker uit te voeren met dat 'plinken'.
Het mooie van deze plink, is dat hij ook werkt als jouw tegenstander op de grond staat, hij hoeft er niet voor te springen, omdat hij naar achter valt als je een jLK doet, kan je hem daarna meteen airthrowen, jij hangt nog in de lucht, en hij ook net. Als je tegenstander de aanval echter blocked, gebeurt er niets, en mist je jLK, komt er ook geen airthrow.
Dus je moet het echt los zien van command throws die (al dan in de lucht uit te voeren zijn) je in combos kan verwerken, ik heb het echt over springen en dan het LK + LP commando voor een throw. (Dit lukt overigens NIET met neutral jumps, alleen met backward/forward jumps).
-
Kitana en Jade vind ik ook erg goed. Jade met die stokken, die echt heel makkelijk te combineren zijn in een dikke combo. Wat ik ook erg goed vind is de johnny-cage-shadow-kick die zij ook heeft, plus ze kan ook wat gooienSinergyX schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:40:
Ik vind zelf de Xray van Sonja wel leuk, beginnend met een leuke combo, zoals beetje in de oude tijd met Brutality![]()
Mijn main blijft Kitana, Noob en Jade als 2de, Sindel en Smoke als runnerup
Kitana is ook zo heerlijk met de waaiers gooien, en ook in de lucht. Steeds het vliegen door de lucht (onder, terug, vierkant) is ook heerlijk verwarrend.
Smoke heeft leuke combo's met rookballen erbij (jugglestart
Ik heb trouwens even gespeeld met Reptile zojuist, en ik moet zeggen dat hij erg makkelijke moves heeft. Die forceballs zijn echt makkelijk. Misschien lame, maar die elbow-dash is echt zooooo handig
Ik heb gister de gewone modus uitgespeeld met Ermac op expert.....ik ging even naar de statistics kijken: 4822% damage received, matches lost: 27 lol.
De problemen op expert lagen vooral tegen scorpion, subzero en shang tsung.
Verwijderd
Wanneer je tegen een tegenstander moet vechten die maar niet ophoudt met teleporten, moet je zelf ook teleporten direct nadat je tegenstander dat doet. Of blocken en dan een dikke uppercut natuurlijk
[ Voor 51% gewijzigd door Deathchant op 16-05-2011 16:15 ]
Smoke ziet er inderdaad simpel uit, maar die 2 moves van hem werken wel heerlijk (zeker de special teleport, met 3rde hit erbij). Zeker jump-kick en direct teleport geeft leuke damage en mist bijna nooit.Deathchant schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:08:
Kitana en Jade vind ik ook erg goed. Jade met die stokken, die echt heel makkelijk te combineren zijn in een dikke combo. Wat ik ook erg goed vind is de johnny-cage-shadow-kick die zij ook heeft, plus ze kan ook wat gooienEn wat mij opgevallen is, is dat het net lijkt alsof Jade een quick recovery heeft van een uppercut. Shang Tsung een tering langzame.
Kitana is ook zo heerlijk met de waaiers gooien, en ook in de lucht. Steeds het vliegen door de lucht (onder, terug, vierkant) is ook heerlijk verwarrend.
Smoke heeft leuke combo's met rookballen erbij (jugglestart) en uiteraard de teleport die erg snel is. Maar ik vind smoke's fatalities niet cool en hijzelf ziet er uit als Sephiroth van Final Fantasy VII. eigenlijk.
Jade heeft 1 nadeel, 1 van de beste start combo's (rondje, driehoek, vierkant dacht ik) waar een low attack inzit, daar moet de eerste hit raken. Verder vind ik de kwart-achter driehoek aanval 1 van de slechtste, heel traag en werkt niet als persoon op de grond ligt of in de lucht is. Als ik tegen Jade speel, merk ik dat het ook erg makkelijk is, tegenstelling tot bv Scorpion (nonstop teleport) of Ermac (klote holds).
Maarja, zo heeft elke character wel 1 of andere nutteloze move, de invisible van reptile/smoke, scream van Sindel (te traag zeker tov Baraka of Cabal), maar ook die fan-wave van Kitana kan ik niet echt ergens plaatsen. Die militairy stance van Sonja vind ik dan weer geweldig
(Als je kans ziet om iemand te straffen, beging dan ook niet met een van deze moves, als je ze daarna namelijk nog een keer in dezelfde combo wilt gebruiken, dropped je combo altijd).
-
Ik heb hem de 20ste besteld bij Savvi maar ik wacht nog steeds (on)geduldig! Wanneer had jij hem besteld als ik mag vragen?firlian schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:35:
Heb 'm ook ein-de-lijk binnen!
Reptile's invisibility is niet zo nutteloos als je denkt, die geeft hem een damage boost.SinergyX schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:19:
[...]
Smoke ziet er inderdaad simpel uit, maar die 2 moves van hem werken wel heerlijk (zeker de special teleport, met 3rde hit erbij). Zeker jump-kick en direct teleport geeft leuke damage en mist bijna nooit.
Jade heeft 1 nadeel, 1 van de beste start combo's (rondje, driehoek, vierkant dacht ik) waar een low attack inzit, daar moet de eerste hit raken. Verder vind ik de kwart-achter driehoek aanval 1 van de slechtste, heel traag en werkt niet als persoon op de grond ligt of in de lucht is. Als ik tegen Jade speel, merk ik dat het ook erg makkelijk is, tegenstelling tot bv Scorpion (nonstop teleport) of Ermac (klote holds).
Maarja, zo heeft elke character wel 1 of andere nutteloze move, de invisible van reptile/smoke, scream van Sindel (te traag zeker tov Baraka of Cabal), maar ook die fan-wave van Kitana kan ik niet echt ergens plaatsen. Die militairy stance van Sonja vind ik dan weer geweldig
Als dit voor het gevecht met Lui Kang is, zou je het kunnen noemen bij de naampjes (bijv. FK, BK, FP, BP)? Ik heb namelijk een Xbox en heb geen flauw idee welk vormpje bij welke actie hoort.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:09:
Tip om Goro te verslaan is een simple loop combo loop gaat als volgt: driehoek, vierkant, kruisje herhaal dat 3 keer voor een redelijke damaging combo.
Probeer die scream maar eens ergens in te krijgen, Sindel heeft uberhaubt maar erg weinig goeie combo's.Nazanir schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:40:
Zowel de Scream van Sindel, als de Fan-Lift van Kitana, moet je echt in een combo verwerken. Als je hem "droog" wilt gebruiken, zal hij 99% van de keren geblocked en/of afgestraft worden. Ze zijn bedoeld om je meer combo mogelijkheden de tegen, maar zijn gewoon niet handing om droog te gebruiken, want voor zover ik weet doen ze ook geen damage.
(Als je kans ziet om iemand te straffen, beging dan ook niet met een van deze moves, als je ze daarna namelijk nog een keer in dezelfde combo wilt gebruiken, dropped je combo altijd).
Kitana is het mischien nog mogelijk, maar ook hierbij kan je hem niet in een standaard combo gooien (zoals fans of hairgrab wel na bv een dubbel punch als combo kunnen).
Ook nog na invisibility? Ik dacht alleen tijdens. Zelfs bij een blok ben je hem al kwijt.KneoK schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:05:
Reptile's invisibility is niet zo nutteloos als je denkt, die geeft hem een damage boost.