Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Is de Story mode dan niet veel beter om mee te beginnen ?MPAnnihilator schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:54:
[ ik ben trouwens begonnen met die Challenge tower om alle karakters een beetje onder de knie te krijgen, de klassieke manier van Mortal kombat spelen is voor later
]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Zombies schieten met ijsballen, of zoveel mogelijk plankjes door de midden slaan =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Als dit ook het geval is in 'Ladder mode' neemt dat toch een hoop plezier weg.
Daarbij valt op dat de Krypt een toevoeging is die slecht is uitgewerkt. Kijk een Fatality, Hidden Character, of speciale code is verdienen is cool dat houd je bezig. Maar uh concept art? Dat is voor de echte die hard. Daar wil ik geen 300+ Krypt's een voor een openen. Verzamel dat lekker in een boek en verkoop dat als bundel... het Necropolis gedeelte (soort museum) hadden ze wat mij betreft dus ook weg mogen laten het voegt niets toe.
Een handige toevoeging is toch wel de Fatality Tutorial maar, ook die is weer matig uitgewerkt. De 2e Fatality kan je wel uitvoeren maar dat wordt weergegeven als secret Fatality wat wazig? En een stage Fatality kan je niet oefenen. Er zijn toch aardig wat stages waar je die kan uitvoeren.
De Challenge Tower ben ik nog niet aan begonnen hopenlijk is die beter uitgewerkt.
Al met al een vermakelijke bloederige game maar de extra's die zo worden geprezen door review sites kan ik niet echt waarderen omdat ze stuk voor stuk zeer matig zijn uitgewerkt.
Ik heb een arcade stick, maar ik kan maar geen prettige layout vinden. Ik weet dat FP+FK ook grab is, BP+BK is tag, en FK+BK+BL is X-ray. Maar ik kan echt geen layout ontdekken welke ik comfortabel vind met de stick.
Misschien maar gewoon met de default blijven oefenen.
cypher21 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:55:
[...]
spoiler:zo net gehaald, 2e keer met raiden is idd een stuk lastiger. Ik heb em gehaald door dicht bij Shao Kahn te blijven en constant eroverheen te springen en te schoppen. Idd ERG lastig
Wel een beetje jammer om zo te winnen, maar ik heb me behoorlijk zitten verbijten op de laatste match vs Shao Kang in Story Mode
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
jammer dat er geen Taunt mogelijkheid in zit, vindt het altijd leuk om je tegenstander een beetje te jennen.
[ Voor 26% gewijzigd door Greatsword op 27-04-2011 00:18 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik heb al een aantal keer met een bepaalde knoppencombinatie een soort van taunt kunnen doen met Liu Kang maar ik heb geen idee wat ik precies doe. Hij doet dan een soort Bruce Lee-achtige stance en geen van z'n special moves uit de moves list ziet er uit zoals dat. Als je een beetje wilt jennen dan is een paar keer stance change ook wel leuk om te doen.Destianto schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:14:
Shao Khan in Storymode, ik heb me echt rot gelachen met Liu Kang, Enkel low fireballs gespamt, hij stond helemaal rechts van het scherm te brullen en te wijzen ( You Suck, en thats Pathetic ) echt hilarisch, ik helemaal links van het scherm geantwoord met mijn vuurballen
jammer dat er geen Taunt mogelijkheid in zit, vindt het altijd leuk om je tegenstander een beetje te jennen.
Vandaag eindelijk een beetje ranked kunnen spelen, het niveau online verschilt echt enorm, ik werd door een Liu Kang met 1 win en 0 loss echt compleet in elkaar geschopt met enorm lange juggle combo's (iets van 10 hits terwijl ik maar in de lucht bleef hangen) en heb iemand met 300/13 alle hoeken van het scherm laten zien omdat hij alleen maar kloontjes spamde met Smoke. De lag is af en toe ook vreemd, die Liu Kang kwam uit Amerika en die match speelde echt heerlijk (ook getuige z'n mooie juggle combo's) maar soms speel ik tegen Britten of zelfs Nederlanders en dan merk je gewoon echt dat je redelijk wat inputlag hebt.
Het lijkt er in ieder geval op dat 90% van de mensen online het er over eens zijn, Scorpion is the bomb. Van de ongeveer 20 matches vandaag ben ik 'm zeker 15 keer tegengekomen. GET OVER HERE!!! Teleport. Back jump. GET OVER HERE!! Teleport. Back jump. GET OVE, nee wacht, DEMON FIRE. GET OVER HERE!! Het blijft natuurlijk een beetje het icoon van de MK serie maar ik had eigenlijk ook meer Sub Zero's verwacht terwijl ik die tot nu toe pas twee keer tegengekomen ben. Daarnaast zie ik ook veel Kabals en Smokes.
Ik ben voorlopig nog erg gelukkig met Ermac, jammer dat z'n meest damaging combo een vrij lange start up move heeft maar het is zo tof om 'm te kunnen landen, zeker als je 'm met X-Ray kunt doen. Ik zal eens kijken of ik in training wat praktische combo's kan opnemen.
@harlekein >>> Ik zit volgens mij gewoon met de default indeling te spelen, dat bevalt tot nu toe het meest.
FP - BP - THROW - TAG
FK - BK - BLOCK - STANCE
[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 27-04-2011 00:50 ]
Alle oude MK's hadden een boss-char die in 1e instantie amper te doen was, dus ook hierin is deze MK ''zoals het hoort''.et36s schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:17:
Eindelijk weer een Mortal Kombat zoals het hoort, bloederig en vermakelijk. Maar wat ik niet begrijp is dat het verschil tussen de vechters en Shao Kahn frustrerend groot is. Daar kom je wel achter als je op het einde bent van de Story Mode. Mijn arcadestick vloog bijna door het raam van frustratie
En ZO moeilijk is ie nou ook weer niet imo.
Ook de Krypt zat al in eerdere versies, en ik vind het juist wel leuk dat er allerlei dingen te halen zijn, concept art of niet. Enige minpunt vind ik dat het lastig navigeren is.et36s schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:17:
Daarbij valt op dat de Krypt een toevoeging is die slecht is uitgewerkt. Kijk een Fatality, Hidden Character, of speciale code is verdienen is cool dat houd je bezig. Maar uh concept art? Dat is voor de echte die hard. Daar wil ik geen 300+ Krypt's een voor een openen. Verzamel dat lekker in een boek en verkoop dat als bundel... het Necropolis gedeelte (soort museum) hadden ze wat mij betreft dus ook weg mogen laten het voegt niets toe.
Dat is een van mijn frustraties van de mk series, de eindbazen. Ik weet nog goed dat ik back in the day inderdaad 'vast' zat met MK2 op de snes. Ik op school een beetje mijn frustratie uiten, zegt iemand opeens........"hij is simpel, lui kang alleen laag schieten".......ik kon het niet geloven, maar het werkte inderdaad. Echt ongelofelijk dat dit er in deze versie nog in zit.......of misschien juist expres?On_E schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:09:
[...]
Alle oude MK's hadden een boss-char die in 1e instantie amper te doen was, dus ook hierin is deze MK ''zoals het hoort''.
En ZO moeilijk is ie nou ook weer niet imo.
*snip*.
Ik vind het trouwens lastig........een makkelijke eindbaas betekent dat het een teleurstelling is, een te moeilijke is frustratie

Maar wat ik ooit is ergens las (ik dacht gamefaqs) is dat pro mk spelers (Bestaan die
Then again......snk eindbazen, magneto in x-men cota, en natuurlijk Seth (vooral in de org sf4) waren ook best lastig.
* Sagat krijgt stiekum toch steeds meer zin in mk....
10 second ninja DONE
Normal/hard ging ik continue plat op shang sung of montaro, Shao nog niet eerder gezien.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Al wel een paar keer héél close geweest, maar dan zit hij weer van die lame hamers te gooien die ik dan weer nét niet kan ontwijken met een teleport.
@Njay: quote het dan ook niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Elvis op 27-04-2011 11:37 ]
Verwijderd
terug naar de roots, en gewoon "het verhaal" van de eerste 3 MK´s herhalen.
zij het via een iets wat alternatieve lijn.
vind het weer jammer dat je eerst de lin kei krijgers als mensen te zien krijgt.
in MK3 waren het toch echt Cyborgs de eerste keer dat je ze zag.
hoop dat ze alle suffe karakters na MK3 lekker achterwege laten ook in de story mode als none playable.
want na MK3 Ultimate was de serie echt geen drol meer waard, maar mijn god wat is deze weer goed.
ook heerlijke die Xrays, vind het een beetje lastig die balk vol te krijgen omdat ik de break veel gebruik.
Ook een klein faal moment, met sonja in de story mode, dat dubbele gevecht, kwam er maar niet langs.
aan het einde van de rond je het AI en ik op 0 resterende health, en pakken ze me net...
Kom ik er achter dat je gewoon de difficulty kan aanpassen, dus maar 1 tandje terug gezet wanneer ik zo´n dubbel gevecht tegen kom. wel weer irritant dat je daarvoor uit de story mode moet gaan, en dan weer terug wat er dus toe leid dat je die filmpjes nog een keer moet zien (waarom niet gewoon kunnen skippen...)
Spoiler tags bitteElvis schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:52:
Zit nu aan het einde v/d Story mode, maar het gevecht met Raiden tegen Shao Kahn krijg ik niet klaar.
Al wel een paar keer héél close geweest, maar dan zit hij weer van die lame hamers te gooien die ik dan weer nét niet kan ontwijken met een teleport. Vanavond nog maar eens proberen.
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
maar het is vooral dat eht oneerlijke eindbazen zijn, sterk etc is 1 ding, maar als je op een normale manier hem te lijf gaat itnerrupt shao kahn al je aanvallen en gaat dan helemaal los. je moet dan wel super cheap gaan spelen. Heb m uiteindelijk ook te pakken genomen met low fireballs, met raiden elke keer teleporten wanneer die iets wou gooien en dan uppercut. Klote bazen! Met Smoke in arcade mode kan ik flawless victory bij shao kahn halen dan zie je meteen hoe slecht debaas eigenlijk is als je cheap tactics kan toepassen. Gewoon een totaal andere AI dan de andere fighters.Sagat schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:22:
[...]
Dat is een van mijn frustraties van de mk series, de eindbazen. Ik weet nog goed dat ik back in the day inderdaad 'vast' zat met MK2 op de snes. Ik op school een beetje mijn frustratie uiten, zegt iemand opeens........"hij is simpel, lui kang alleen laag schieten".......ik kon het niet geloven, maar het werkte inderdaad. Echt ongelofelijk dat dit er in deze versie nog in zit.......of misschien juist expres?
Ik vind het trouwens lastig........een makkelijke eindbaas betekent dat het een teleurstelling is, een te moeilijke is frustratie![]()
Maar wat ik ooit is ergens las (ik dacht gamefaqs) is dat pro mk spelers (Bestaan die) ook aangeven dat het 50-50 is als ze tegen shao kang spelen....ik denk toch dat dit met andere spellen misschien beter geregeld is.
Then again......snk eindbazen, magneto in x-men cota, en natuurlijk Seth (vooral in de org sf4) waren ook best lastig.
* Sagat krijgt stiekum toch steeds meer zin in mk....
ff een definitie van wikipedia:Sn0wblind schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:19:
[...]
maar het is vooral dat eht oneerlijke eindbazen zijn, sterk etc is 1 ding, maar als je op een normale manier hem te lijf gaat itnerrupt shao kahn al je aanvallen en gaat dan helemaal los. je moet dan wel super cheap gaan spelen. Heb m uiteindelijk ook te pakken genomen met low fireballs, met raiden elke keer teleporten wanneer die iets wou gooien en dan uppercut. Klote bazen! Met Smoke in arcade mode kan ik flawless victory bij shao kahn halen dan zie je meteen hoe slecht debaas eigenlijk is als je cheap tactics kan toepassen. Gewoon een totaal andere AI dan de andere fighters.
Een eindbaas is in computerspellen een personage dat meestal verslagen moet worden om een bepaald deel van het spel af te sluiten. Dit personage is in verhouding tot de andere tegenstanders uit het spel meestal relatief uitdagend en moeilijk te verslaan.
Ooit Ninja Gaiden Sigma gespeeld? Daar zijn de eindbazen pas overpowered. En dan mag je elke keer je doodgaat nog eens de hele cutscene bekijken.
Bij 1 van de laatste bazen heb ik mn controller stuk gegooid.
Daarna met een nieuwe controller de 2e keer verslaan, dus toen lag het echt wel aan een slechte controller...
Ontopic:
Over het algemeen vind ik de bazen bij mk nog meevallen. Wel 2 of 3 keer proberen, maar dan toch verslaan.
Die tagbattle met Cyber Sub Zero tegen Goro & Kintaro vond ik ook wel best moeilijk.
Verwijderd
Man die moderne Ninja Gaiden is een makkie.Elvis schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:33:
[...]
Ooit Ninja Gaiden Sigma gespeeld? Daar zijn de eindbazen pas overpowered. En dan mag je elke keer je doodgaat nog eens de hele cutscene bekijken.
Bij 1 van de laatste bazen heb ik mn controller stuk gegooid.
Daarna met een nieuwe controller de 2e keer verslaan, dus toen lag het echt wel aan een slechte controller...
Heb jij wel een Ninja Gaiden op de NES gespeeld? Nu dat is pas moeilijk
Ontopic
Eindbazen horen moeilijk te zijn, dat ze dan cheezy skills gebruiken, tja dat doen alle beat em ups toch?
MvC3 ik bedoel galactus heeft unblockables 600+ hit combos etc etc, zet je dat op moeilijk kom je daar ook nooit voorbij... dat hoort er gewoon bij.
Verwijderd

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Verwijderd
Wat dacht je van Kintaro die op je sprong...Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:18:
De oorspronkelijke MK's hadden ook behoorlijke cheape bosses. Ik sschrik er nog steeds van als ik er aan denk hoeveel schade Shao Kahns schouderbeuk opleverde.
Dan was je volgens mij al de helft van je health kwijt...
De oude MK bazen kon je gewoon ngo zonder cheap te spelen wel verslaan maar wel door heel goed te oefenen. Hierbij kan je echt alleen winnen door cheap te spelen, teleport uppercuts de hele tijd of low fireballs en weet ik veel wat voor cheap tactics, vind dat eigenlijk gewoon lame, alsof je tijdens een gewecht nonstop gebukt staat vuurballen af te schieten en jetegenstander doet er niks tegen.ijskonijn schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:22:
Is altijd al geweest met MK Bazen inderdaad. De X-Ray van Goro doet ook een mooie 53% damage kwam ik gisteren trouwens achter
Eindbazen horen sterk te zijn ja, Ninja Gaiden vond ik eigenlijk nog wel meevallen.
Kintaro en Goro daarintegen vind nou weer niet echt lastig.
Het is bij MK inderdaad echt alleen Shao Khan wat eigenlijk zo gaar is, Goro en Kintaro zijn best te doen, je moet gewoon bij ze uit de buurt blijven hehe.Sn0wblind schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:13:
[...]
Kintaro en Goro daarintegen vind nou weer niet echt lastig.
Ik heb een oplossing voor het einde v/d Story mode, geen mooie battle maar een effectieve oplossing:Elvis schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:52:
Zit nu aan het einde v/d Story mode,spoiler:Vanavond nog maar eens proberen.maar het gevecht met Raiden tegen Shao Kahn krijg ik niet klaar.
Al wel een paar keer héél close geweest, maar dan zit hij weer van die lame hamers te gooien die ik dan weer nét niet kan ontwijken met een teleport.
@Njay: quote het dan ook niet.
Ik begin steeds meer waardering voor het juggle systeem te krijgen en daarnaast zegt hij dat de moeilijkheidsgraad in de ladder niet in te stellen is maar dat kan natuurlijk wel van beginner tot expert. Volgens mij speelde je in oudere MK's alleen tegen meer tegenstanders op hogere moeilijkheidsgraad, dat zit niet meer in MK9.Destianto schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:43:
Iemand nog iets toe te voegen aan de reviewvan alex?
Verder eigenlijk helemaal eens met de review.
Heb net in training mode weer wat zitten stoeien met Ermac en heb weer wat leuke opties gevonden. Zodra m'n telefoon is opgeladen zal ik wat combo's opnemen die ik opgeslagen heb. Dat vind ik als toevoeging op de review ook een hele leuke optie, het kunnen opslaan van dingen die je in training doet.
Anyway kijk ernaar uit aangezien we beide Ermac spelen ( op verschillende platforms )
Met als opzet 3,4 teleport etc kan je ook veel doen, heb nu wel een beetje het gevoel dat het eentonig wordt al hoewel ik een paar varianten heb na teleport.
[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 27-04-2011 16:28 ]
Dat zou inderdaad helemaal mooi zijnDestianto schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:22:
Het zou nog mooier zijn als ze een Upload functie naar bijvoorbeeld Youtube hadden ingebouwdWat is eigenlijk precies het Social Media gebeuren?
Anyway kijk ernaar uit aangezien we beide Ermac spelen ( op verschillende platforms )
Met als opzet 3,4 teleport etc kan je ook veel doen, heb nu wel een beetje het gevoel dat het eentonig wordt al hoewel ik een paar varianten heb na teleport.
Anyways, de vrouw heeft op het moment de tv in beslag genomen dus de combo's upload ik dadelijk.
3 sterren voor het geluid vind ik te laag, de geluidseffecten en muziek zijn juist ontzettend tof en voegen imo veel toe aan de hele sfeer. Vind het 1 van de sterkste punten iig.Destianto schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:43:
Iemand nog iets toe te voegen aan de reviewvan alex?
[ Voor 5% gewijzigd door On_E op 27-04-2011 19:54 ]
Al mijn combo's zijn uitgevoerd met een PS3 Dualshock controller.
[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 27-04-2011 23:21 ]
Voordeel van combo's is natuurlijk wel dat deze alleen te onderbreken zijn met een combobreaker
Nice combo trouwens, wil ook meer met Ermac oefenen, maar ben nu eigenlijk alleen maar online aan het knokken en gaat me redelijk af.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
BP, BP, Force Lift, bFP, BP, fFP, Force Port, Force Push - 11 hit 40%
BP, BP, Force Lift, jBK, Force Port, Force Push - 8 hit 36%
bFP, BP, fFP, Force Port, Force Lift, BP, BP, Force Push - 11 hit 40%
bFP, BP, fFP, Force Port, Force Lift, BP, BP, X-Ray - 12 hit 54%
BP, BP, Force Lift, jFP, Force Port, BP, BP, Force Lift - 10 hit 31%
BP, BP, Force Lift, jFP, Force Port, BP, BP, Force Push - 10 hit 34%
BP, BP, Force Lift, jFP, Force Port, BP, BP, X-Ray - 11 hit 43%
Edit: een klein nadeeltje voor mij als speler maar een groot voordeel voor de balans in het spel vind ik ook het feit dat je de meeste specials ook maar één keer per combo kunt uitvoeren. Stel je voor dat ik na een Force Port, BP, BP, weer een Force Lift kan doen om nog meer air juggles te doen icm. Force Port, dan zou je praktisch infinites kunnen doen met Ermac.
[ Voor 22% gewijzigd door KneoK op 27-04-2011 23:45 ]
Bij BlazBlue heb ik echt urenlang combo's zitten oefenen. Met MK ga ik dat gewoon niet doen. Ik houd het simpel. Dan wordt ik online afgeslacht, maar vinden mijn vrienden het tenminste nog leuk
Grappig om te zien dat we beide toch een andere speelstijl hebben, alhoewel onze combo's vergelijkbaar zijn haal je toch net wat meer damage eruit, blijkbaar doet 2 x hp meer damage dan mijn opzet. Ik heb meestal moeite om een open gat te vinden vandaar dat ik mijn combo's meestal vanuit een jump of teleport land. Moet zeggen dat jou stijl er wel strak uitziet door met een stick te spelen, ik mis nog regelmatig een hit hier en daar en zal dus wat meer moeten oefenen.
Ik wou inderdaad hetzelfde zeggen, heel tof om te zien dat hij op zoveel verschillende manieren gebruikt kan worden, jouw combo's zien er ook al heel vet uit. Ik kon maar niet uitvogelen hoe ik vanuit een jump een combo kon starten maar dankzij jouw filmpje wist ik dat in ieder geval een FK linkte aan een jBP. Nu merkte ik dat ik het makkelijker vind om een FP aan een jBP te linken om een lekkere combo te maken. Die combo die je vanuit bFP start is echt een punish combo, de start up is heel traag. De BP, BP starter is al iets beter maar ook die kun je niet direct achter een jump doen zonder een klein momentje gecounterd te kunnen worden.Destianto schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:25:
@Kneok,
Grappig om te zien dat we beide toch een andere speelstijl hebben, alhoewel onze combo's vergelijkbaar zijn haal je toch net wat meer damage eruit, blijkbaar doet 2 x hp meer damage dan mijn opzet. Ik heb meestal moeite om een open gat te vinden vandaar dat ik mijn combo's meestal vanuit een jump of teleport land. Moet zeggen dat jou stijl er wel strak uitziet door met een stick te spelen, ik mis nog regelmatig een hit hier en daar en zal dus wat meer moeten oefenen.
Waar ik net trouwens achter ben gekomen, als je tegen je tegenstander aan staat en je doet een neutral jump met een late BP dan ketst je tegenstander tegen de grond omhoog, als je dan dasht kun je opvolgen met bFP, BP, fFP etc. of BP, BP etc. Ik heb nog geen idee hoe je dat toe kan passen (ik weet bijvoorbeeld nog niet of dat goed werkt tegen crouching of zelfs blocking opponents werkt) maar het ziet er in ieder geval heel tof uit.
Al die combo's kunnen dus nog minstens 1 hit bij, afhankelijk van tegen wie je vecht is jump in ook gewoon erg goed, mocht hij de combo blocken dan heb je iig x-ray build.
Ik speel trouwens noob saibot, minder combo heavy, maar erg tricky met zijn unblockable portals en zijn vuurbal die blocking disabled.
Als je op het Stage Select scherm een level kiest met de Start knop, hoor je de announcer lachen en krijg je de oude arcade muziek te horen van de betreffende stage
Gister uurtje training gedaan tegen kitana, die doet continue die dash jump move, als je dan een ranged attack doet als ze nog aan 'je voorkant' staat, doe je de move automatisch de kant op waar kitana land. Hele combat zit erg fijn in elkaar.Emersion schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:15:
Euhm, je kunt combo's na een jump in toch altijd doen? gewoon op tijd bufferen, ik heb al de halve combo ingedrukt voor de jump in land, dan voert hij alles gewoon uit, dat is wel anders dan met street fighter, je hebt totaal niet meer met combo timing te maken , behalve bij sommige special moves binnen combo's.
Alleen jammer dat je ipv voor+knop soms voor+knop doet, de computer automatisch denkt dat je een special move gaat doen (geval van jade gooit ze zo'n 3-ster ding). Wel handig voor de 'knullige' spelers, maar ben wel vaak m'n combo kwijt
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 28-04-2011 09:33 ]
Hmm, blijkbaar mashte ik niet snel genoeg maar je hebt inderdaad gelijk, al die combo's kunnen worden gelinkt aan een jBP. Dat maakt de beste combo nu 44%, 57% met X-Ray. Het nadeel is dat z'n normals zo traag zijn dat je na een block wide open staat voor een counter. High risk, high reward zullen we maar zeggen.Emersion schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:15:
Euhm, je kunt combo's na een jump in toch altijd doen? gewoon op tijd bufferen, ik heb al de halve combo ingedrukt voor de jump in land, dan voert hij alles gewoon uit, dat is wel anders dan met street fighter, je hebt totaal niet meer met combo timing te maken , behalve bij sommige special moves binnen combo's.
Al die combo's kunnen dus nog minstens 1 hit bij, afhankelijk van tegen wie je vecht is jump in ook gewoon erg goed, mocht hij de combo blocken dan heb je iig x-ray build.
Ik speel trouwens noob saibot, minder combo heavy, maar erg tricky met zijn unblockable portals en zijn vuurbal die blocking disabled.
Kan echt niet wachten tot de game binnen is, hoewel dit nog wel een weekje kan duren met al dat bruiloft gezeur in de UK nu
Mocht er iemand ooit zin hebben in een potje, alstie binnen is uiteraard, nick is Renquinas.
[ Voor 4% gewijzigd door Renquin op 29-04-2011 11:32 ]
Want a cookie?!
Verwijderd
Kom ik tot ongeveer 10% resterend bij Kahn voordat Raiden het loodje legt.
Na retry nummertje 10, of om en nabij de 10.
Doet Kahn niets anders meer als een speer + speer.
En gaat dan alleen nog maar taunts uitvoeren.
en dan bedoel ik, echt alleen nog maar taunts.
dus eenvoudige korte combo, uppercut erachteraan.
Kahn staat op, "thats pathetic" etc etc.
iemand anders daar ook last van? overwinning was maar matig op deze manier.
Kitana 9 hit combo:
Toward +3,1,Upraise, Jump Kick, Air Fan, Jump Punch, Jump kick, Air fan
Kitana 9 hit combo:
Jump punch, 2,1 Charged Fan, Charged Fan Cancel, Dash in, 3,3, Pretty legs.
Zal eens kijken of ik vanavond wat kan opnemen.
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 29-04-2011 12:07 ]
Ik zoek trouwens ook nog mensen voor op de xbox heb geen vrienden die het spel zelf ook op de xbox gekocht hebben dus dan word het direct al wat minder.
Als er nog iemand geinstresseerd is voor een tagpartner of voor random games laat het even weten via bericht
Name: Ezrvcz
Ben wel op Beginner begonnen met story mode, want ik ben er erg lang uit geweest merkte ik meteen
Heb het gezien en je geaccepteerd.KneoK schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:24:
Renquin en Erz, ik heb jullie beiden een friends request gestuurd, mijn xbl tag is KneoK.
Game is vrijdag verstuurd vanuit Engeland, dus verwacht het begin deze week binnen te hebben.
Want a cookie?!
Verwijderd
Iemand enige tips hoe ik met Kitana er meer dan 26% damage uitpers?
het is niet dat ik 2 linker duimen heb. ik heb gewoon geen combo gevonden die de 21% passeert.
En Jade doet lekker lame met een staff smash and grab...
forward Driehoek, vierkantje, jump+kruisje, fan, op grond nog een keer Fan, of special Fan.
forward driehoek, vierkantje, forward kruisje, vierkantje, driehoek.
Beide zouden over 26% moeten gaan, of Jade heeft defense boost?
Verwijderd
ga ik even vertalen naar xbox en vanavond eens proberenSinergyX schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:33:
Mijn combo's PS3:
forward Driehoek, vierkantje, jump+kruisje, fan, op grond nog een keer Fan, of special Fan.
forward driehoek, vierkantje, forward kruisje, vierkantje, driehoek.
Beide zouden over 26% moeten gaan, of Jade heeft defense boost?
Laat het je morgen wel weten
Ik speelde met Sindel, wilde 2x punch, vuurbal:
driehoek, vierkantje, kwartdraai vierkantje.
en de variant:
driehoek, vierkantje, kwartdraai kruisje (radslag kick)
Maar de uitvoer gaat heel raar: driehoek, vierkantje, kwartdraai. doet zij de eerste punch (2 hits) en direct die vuurbal. Blijkbaar doet de engine toch iets met je invoer (wisselt om of corrigeert?), ook de log in training geeft precies die volgorde aan en toch doet ze netjes die vuurbal. Blijkt dus dat je ook aardig moet timen, de combo driehoek, vierkantje, kwartdraai kruisje (radslag kick) werkt dus enkel als je even 'wacht' tussen vierkantje en de kwartdraai, anders doet ze weer die fireball.
Zit hele systeem toch iets complexer in elkaar dan dat ik dacht
Speel nu erg veel 'test your luck', soms echt grappig als je arm-less moet vechten en je hebt hoofdzakelijk hand-combo's
[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 02-05-2011 12:50 ]
Hoe te doen:Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:26:
Ivm de challenge tower Kitana Vs Jade Horse.
Iemand enige tips hoe ik met Kitana er meer dan 26% damage uitpers?
het is niet dat ik 2 linker duimen heb. ik heb gewoon geen combo gevonden die de 21% passeert.
En Jade doet lekker lame met een staff smash and grab...
Verwijderd
Waar Jade mee begint weet ik niet echt,.alex3305 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:17:
[...]
Hoe te doen:
spoiler:Je hoeft niet per se over de 26% damage heen te gaan. Het is de bedoeling dat je haar meer damage doet in de tijd die je krijgt dan zij jou heeft gedaan. Toen ik daar achter kwam, was de challenge ineens een stuk makkelijker.
een eenvoudige kombo als 3x bp is al genoeg geloof ik.
Maar daarna komt ze iedere keer met een smash + throw. dat ongeveer 24% damage doet of zo...
en dan maar hopen dat ze niet gaat verbeteren nadat ik de suggestie van Sinergy probeer
-edit-
lees je comment nog een keer,
Het gaat dus niet om de schade in 1 combo, maar gedaan over de totale bschikbare tijd?
dat verandered het namelijk behoorlijk
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 14:08 ]
that's basicly it
[ Voor 5% gewijzigd door Muppet op 02-05-2011 14:19 ]
There is no art to find the minds construction in the face
Ik speel wel online maar ben er niet zo heel goed in online dus verlies meestal haha. Maar goed jullie mogen me toevoegen hoor om potjes te spelen. Mijn nick voor X360 Live is Korumera
het is al vaker geprobeerd, altijd nog een probleem geweest en flopte!SinergyX schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:50:
Dit had wel een perfecte game kunnen zijn om cross-platform online te laten gaan, best jammer dat het niet mogelijk is
Verwijderd
je gewoon niet focussen op 1 enkele combo maar gewoon 2 korte achter elkaar en je hoeft niet eens echt je best te doen.
Ik had nog een vraag. (Ik ben gisteravond van 21:00-01:15 bezig geweest met het eindgevecht tussen Rayden en Shao Kahn in de Storyline mode, maar eindelijk heb ik het gehaald). Kan iemand mij vertellen hoe ik met Cyber Sub-Zero de X-Ray move moet uitvoeren? Normaal is het R1+L1, maar dat werkt bij Cyber Sub-Zero niet?
Er blijven characters bij waarbij ik het maar niet onder de knie krijg he, Stryker is er bijvoorbeeld ene van. Combo's, moves e.d.
Terwijl bij Scorpion, Smoke, Cyber Sub-Zero, Jade e.d. daar lukt me alles
EDIT: ik zie net hier http://wiki.shoryuken.com/Mortal_Kombat_9/Cyber_Sub-Zero dat je X+O+Block in de lucht moet doen. Dat staat niet op de movelist in het spel zelf.
[ Voor 19% gewijzigd door Deathchant op 04-05-2011 10:24 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Bij mij in de movelist staat er wel dat ik het in de lucht moet doen maar weet niet helemaal zeker. Ik zal straks weer even kijken. Gister heb ik Shao Khan geprobeerd maar wat een bastard zeg. Ik vind raiden zoiezo niet fijn om mee tespelen dus dat is al een uitdaging opzich.Deathchant schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:18:
EDIT: ik zie net hier http://wiki.shoryuken.com/Mortal_Kombat_9/Cyber_Sub-Zero dat je X+O+Block in de lucht moet doen. Dat staat niet op de movelist in het spel zelf.
Soms heb ik het gevoel dat het spel zich een beetje aanpast. Als je bijvoorbeeld 10x verloren hebt achter elkaar, dat het spel de moeilijkheidsgraad bij lijkt te stellen zodat het makkelijker wordt. Maar bij dit gevecht is dat absoluut niet zo.
Maar goed, dé tactiek om Shao Kahn te verslaan in de storymode met Raiden die voor mij werkt:
Ga geen elektrische truucjes proberen, want dat is simpelweg te langzaam.
btw, in mijn movelist bij cyber subzero staat gewoon L1+R1 voor de xray move......
Wat ik trouwens wel echt storend vind, en dat zit al sinds MK1 erin, is dat je karakter als een houten klaas omvalt, wanneer je in het midden van een special move dood gaat. Dat konden ze toch wel beter programmeren dat hij gewoon blijft liggen, in plaats van snel opstaat om vervolgens als een houten plank achterover te vallen.
[ Voor 56% gewijzigd door Deathchant op 04-05-2011 10:47 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik ben wel benieuwd op welke moeilijkheidsgraad jullie spelen? Ik heb het eerst op normal geprobeerd. De ladder ging goed, tot dat ik op niveau 8 lui kang tegenover me kreeg. Hij maakte gehakt van me.
Vanavond maar eens op easy proberen...
p.s. respect voor jullie combo's
Binnen een kleine 10 minuten krijg je er meestal al gevoel voor. Gebruik voor de grap ook eens de Record functie, Dan kan je makkelijk terug zien wat je " verkeerd " doet.
Ik kies combo's die ik niet snel fout kan doen, geen rare juggling spul maar redelijk gecontrolleerde combo's die behoorlijke foutmarge hebben. Liever nonstop een 26% dmg combo doen, dan steeds de fout in gaan bij een 34% versie.
Zeker niet online. Zodra je een lange combo doet, kan de tegenstander deze vaak onderbreken met een combobreaker.
Ik hou het zelf bij maximaal 4-5 hits combo's
maar in principe zo min mogelijk hits zo veel mogelijk dmg zodat te tegenstander niet te veel "super" opbouwt. Dus 6 hits meer doen voor 3% dmg is het niet echt waard imho.
Verwijderd
Maar de meeste Xrays zijn blockable en als je dus een beetje oplet word je daar niet door gepakt.
Bijvoorbeeld die van CyberSubZero kun je goed zien aankomen, hij moet namelijk spring en dat is al een reden om te blocken voordat hij uberhaupt een schop of slag heeft ingezet.
Maar bijvoorbeeld Jax is wel gevaarlijk omdat het een unblockable is die zelf hyper armor geeft (als ik me niet vergis)
Ik zelf gebruik dus Xrays alleen als zo´n sterk punt hebben.
Is het slecht een "gewone aanval" dan gebruik ik liever de enhanced specials
En als je echt bang bent voor de super meter van de tegenstander,
Neem Quan Chi, zijn enhanced hypnose neemt ook 1 deel super weg.
heeft dat iets te maken met de milestones van betreffende charakter?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 14:54 ]
Als je de move weet, kun je die doen, daarna verschijnt ie ook in de moves lijst[b][message=35974405,noline]
spoiler:vraag over de babalities, Hoe unlock je die eigenlijk?
heeft dat iets te maken met de milestones van betreffende charakter?
Verwijderd
Ah ok,cypher21 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:57:
Als je de move weet, kun je die doen, daarna verschijnt ie ook in de moves lijst
is dat hetzelfde met de stage fatalities?
van Jax krijg je die al vrij vlug in de challenge tower,
Dacht dat het ook zoiets zou zijn met de babalities, maar ben nu ergens in de challenge 180 regionen en ben nog niets tegen gekomen,.
@Gusev, ik speel nooit op easy of medium. Gewoon direct hard hehe. Kep met mijn favo character 17x erover gedaan om shao kahn te verslaan in de normale ladder
Goro en Kintaro stellen echt weinig voor moet ik zeggen. Die mochten wat mij betreft wat moeilijker zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 04-05-2011 15:47 ]
Verwijderd
Dat moet wel,Deathchant schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:43:
Ik zit nou bij 101 ofzo en ik heb nog bijna niks. Ik speel wel op hard dan he. Altijd leuk om iemand in die deadpool te mikken hehe
1 van de eerste challenges moet je met Jax iemand van de brug af meppen, of de pool in, weet ik eigenlijk niet zo goed,
maar daarna zou er bij Jax wel de stage fatality in de move list moeten staan (is bij wel zo op de xbox namelijk),
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
1. Moeilijk te zeggen, is afhankelijk van je eigen voorkeurenTheKillingBean schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:36:
Ik wil graag ook een stick kopen, vooral voor gebruik met MK (en soms SSF4). Wat is nou een goeie stick?
2. check dit topic
3. TE stick
pad player signing off
10 second ninja DONE
Uiteindelijk is het vooral voorkeur. Harde knoppen, zachte knoppen. Snel reagerende joystick, of juist met een kleine vertraging.. etc etc.
Reptile voorbeeld:
3 2 1 wiff dash Nj 1/2 ...
of 1 2 2 Slow Force Ball Nj 1/2
hoe de *#@# krijg je die neutral jump er goed uit elke keer ... lukt me 1 op 25 of zo ... zelfs met "pianoing". Ik wiff de elbow dash .. hou omhoog ingedrukt en spam 1 of 2 ... en dan nog lukt het niet elke keer.
Lijkt me ook niet echt "online" waardig ... je krijgt er wel een enorme dmg boost door in je combo's.
Wat een heeeerlijk gory en goed uitgewerkt spel zeg!
Helaas zuig ik behoorlijk in het goed uitvoeren van combo's e.d. -.-
Maja, oefening zal wel kunst baren enzo

Moet zeggen dat ik die x-ray attacks een beetje te overpowered vind, maar wel leuk om naar te kijken.
De normale combo's zijn gewoon leuk en het blijft heerlijk om die fatalities goed uit te voeren (als ze lukken
Al met al, tot nu toe, zeker de 9 waard die Tweakers gegeven heeft!
Want a cookie?!
als je echt voornamelijk mortal kombat ermee wilt gaan 'bespelen' zou ik voor deze gaan:TheKillingBean schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:36:
Ik wil graag ook een stick kopen, vooral voor gebruik met MK (en soms SSF4). Wat is nou een goeie stick?
http://uk.gear.ign.com/articles/116/1162590p1.html
jammer genoeg is deze tournament stick alleen in de VS te koop. echter, via ebay is deze volop verkrijgbaar..
redelijk aan de prijzige kant, maar dan heb je ook wat:)
Zelfde probleem hier! Heb qua vechtspellen de afgelopen 2 jaar alleen maar SFIV gespeeld. Moest in het begin echt wennen aan rechter trigger voor blokken.SinergyX schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 03:23:
Ik loop al vast bij de basis, leren blokkenIk ben Tekken gewend waar je gewoon naar achter drukt om te blokken, aardig verschil.
Verwijderd
http://wiki.shoryuken.com/Mortal_Kombat_9
De perfecte Mortal kombat 9 guide met combos uitleg tactieken en van alles wat.
Mijn eerste indruk van die demo was niet echt lekker weet niet waarom ben uit verveling die demo non stop aan het spelen geweest om te hopen of ik hem toch vet zou vinden en ja hoor heb nu de volledige ps3 versie van de game super toffe game

Ik zit inderdaad alleen maar in de training mode, enne Goro ging wel, maar Shao Kahn, onmogelijk zelfs op easy
@Deathchant: Johnny Cage op expert? Dat zeg je toch niet tegen een noob haha
*Back @ training mode
Kan nightwolf dat dan ook?ijskonijn schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:46:
Shao Kahn verslaan met Kratos is wel heeeeeeeel erg simpel...
spoiler:Zoveel mogelijk afstand houden zodat Shao Kahn met dingen gaat gooien en dan al die dingen deflecten met die move van Kratos. Zelfs die hamer kan hij deflecten!
-
nee
Krijg het gewoon niet voor elkaar om zelf normale combo's eruit te gooien, moet toch maar eens een paar guides gaan lezen enzo.
Moet wel zeggen dat ik de game echt fan-tas-tisch vind!
Want a cookie?!
Ik heb dus gister ook behoorlijk wat combo's geoefend en wat ik merk is dat je de Ai op Expert ook niet echt goed kunt verslaan met zo'n combo's uitvoeren en em in een hoekje drijven. Alles wordt geblocked en hij doet altijd een breaker
[ Voor 23% gewijzigd door Nazanir op 09-05-2011 13:35 ]
-
Even voor de duidelijkheid, je hebt de xbox 360 versie?Nazanir schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:04:
Nou hij is onderweg, morgen zal hij aankomen. Voordegenen die me alvast willen toevoegen: Nazanir.
Welke guide als ik vragen mag?
Want a cookie?!