Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 60.362 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Beste mensen
Ik ben net bezig geweest op school met mn accu lader, we hebben hier op school een hele aardige TOA, die mij daar dolgraag mee helpt.
Het principe van deze lader is om een kleine gel accu op te laden met een auto accu
Wat mij opvalt is dat het koelblokje ontzettend warm wordt, ondanks dat ik er een alu koelblok op heb zitten.
Ik zal dalijk eventjes wat foto's maken in de TOA-Ruimte.
Andere vraag, ik ben op zoek naar een aluminium doosje waar ik deze accu lader in kan stoppen. waardoor ik het koelblok nog aan het doosje zelf kan vastmaken.
Heeft iemand enig idee waar ik het kan kopen. of heeft iemand een conrad/dil-electronic/dickbest link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_xnI5v-OUuqE/TaV4h6UtYLI/AAAAAAAABjs/swwvCJNWfRc/s640/DSCF5725.JPG

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8Zox7Cj8nJU]

Nieuwe platenspeler koffer is bijna af.
Loopt op een 12 v accu, inclusief phonovoorversterker

Nu nog een paar actieve boxjes erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:47
duifi schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:19:
Beste mensen
Ik ben net bezig geweest op school met mn accu lader, we hebben hier op school een hele aardige TOA, die mij daar dolgraag mee helpt.
Het principe van deze lader is om een kleine gel accu op te laden met een auto accu
Wat mij opvalt is dat het koelblokje ontzettend warm wordt, ondanks dat ik er een alu koelblok op heb zitten.
Ik zal dalijk eventjes wat foto's maken in de TOA-Ruimte.
Andere vraag, ik ben op zoek naar een aluminium doosje waar ik deze accu lader in kan stoppen. waardoor ik het koelblok nog aan het doosje zelf kan vastmaken.
Heeft iemand enig idee waar ik het kan kopen. of heeft iemand een conrad/dil-electronic/dickbest link?
Wat is je opstelling nu? En hoe warm? Te warm om vast te houden?

Aluminium behuizing heeft dickbest onder de categorie, behuizingen ;)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
wesleytjuh schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:42:
[...]

Wat is je opstelling nu? En hoe warm? Te warm om vast te houden?

Aluminium behuizing heeft dickbest onder de categorie, behuizingen ;)
Opstelling is momenteel een regelbare voeding afgeregeld op 19 volt, met een aluminium koelblok(langwerpig ter grote van een wijsvinger) eraan. Hij is nu te warm om vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
duifi schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:19:
[...]

Opstelling is momenteel een regelbare voeding afgeregeld op 19 volt, met een aluminium koelblok(langwerpig ter grote van een wijsvinger) eraan. Hij is nu te warm om vast te houden.
Tja, even 19-13.8 = 5.2V bij 700mA opstoken aan warmte is niet niks. Kan je die voeding nog wat lager instellen?

Op hoeveel stroom staat de boel afgesteld, je had die l200 toch, ingesteld op 700mA?

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 13-04-2011 14:38 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05
Ik heb nu aan 1 kanaal van mijn TA 2 8ohm speakers parallel aan gesloten en aan de andere kanaal komt nog een woofer. Nu wil ik bij beide kanalen de volume apart kunnen regel. Kan ik de doen met deze mono potmeter?

Moet ik hem dan zo aansluiten? En wat moet ik met de zwarte kabeltje doen?
Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/5944/schermafbeelding2011041d.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Splitsen en over beide ongbruikte pootjes laten gaan en weer samenvoegen en verbinden met de TA2024. Maarreh is het bron signaal dubbel-mono?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Dus ik kan het zo aansluiten. Ja ik ben van plan om het te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02-2022
Mc55 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:21:
Dus ik kan het zo aansluiten. Ja ik ben van plan om het te combineren.
Als ik dat combineren goed begrijp doe je dat bij het ingangssignaal van de versterker..
In jou geval wordt t dan eerst combineren en dan per kanaal een potmeter denk ik?!

Idee van jou is wel goed trouwens! Dat je dus ook je subwoofer uit / wat minder hard kan zetten.
En dan meteen hetzelfde voor je speakers :) (heb op dit moment geen volumeknop in me kist zitten maar zat er al wel aan te denken)

@ all:
Ik ben van plan op 1 kanaal van de Ta2024 2 speakers van 2ohm aan te sluiten (de infinty 6532i set).
Moet ik deze nou in serie of parallel op dat dat ene kanaal aansluiten?
(zelfde idee als bij mc55 maar dan met andere speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
martijn1172 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:37:
[...]

Als ik dat combineren goed begrijp doe je dat bij het ingangssignaal van de versterker..
In jou geval wordt t dan eerst combineren en dan per kanaal een potmeter denk ik?!

Idee van jou is wel goed trouwens! Dat je dus ook je subwoofer uit / wat minder hard kan zetten.
En dan meteen hetzelfde voor je speakers :) (heb op dit moment geen volumeknop in me kist zitten maar zat er al wel aan te denken)

@ all:
Ik ben van plan op 1 kanaal van de Ta2024 2 speakers van 2ohm aan te sluiten (de infinty 6532i set).
Moet ik deze nou in serie of parallel op dat dat ene kanaal aansluiten?
(zelfde idee als bij mc55 maar dan met andere speakers)
Serie, 2+2 ohm maakt 4 ohm.
In parallel zou je 1 ohm krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Vandaag ben ik bezig geweest met het uit elkaar halen van een oude discolamp omdat ik het paneel wil hergebruiken in mijn pws. In het filmpje hier zie je hoe het zou moeten werken(2 i.p.v. 6 lampen, maar hetzelfde principe):
YouTube: video-2011-04-13-15-56-21.mp4

Enkel deze twee kanalen werken nog. De andere kanalen blijven volledig aan of dimmen enkel waar bij de twee werkende kanalen de lampen gewoon uit gaan zoals het hoort. Tevens weet ik waardoor het komt: een 230V LED-spot is de schuldige :P

Nu heb ik dus even wat foto's gemaakt en hoop dat iemand hier weet wat er mis mee is en wat ik moet vervangen. Omdat twee van de zes kanalen nog wel werken gok ik op een relais of een weerstandje, maar ik weet er niet zoveel vanaf als sommigen hier. Foto's:
http://i51.tinypic.com/33licg8.jpg
http://i55.tinypic.com/16jg3sj.jpg
http://i54.tinypic.com/30ud4sj.jpg

Overigens werk ik vanavond dus kan ik niet reageren.

[ Voor 3% gewijzigd door Japperrrr op 13-04-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
wesleytjuh schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:36:
[...]

Tja, even 19-13.8 = 5.2V bij 700mA opstoken aan warmte is niet niks. Kan je die voeding nog wat lager instellen?

Op hoeveel stroom staat de boel afgesteld, je had die l200 toch, ingesteld op 700mA?
Jah klopt idd, ik heb de l200, maar op hoeveel volt moet ik dan die voeding instellen minimaal?, hij staat idd op ongeveer 600mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
wesleytjuh schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:51:
[...]

Serie, 2+2 ohm maakt 4 ohm.
In parallel zou je 1 ohm krijgen.
Oke dankje!

Maar krijg je dan niet dat de speakers elkaar dempen? (zelfde effect als je een van je speakers verkeerd aansluit) Omdat de - van de eerste de + van de 2e is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Yehhh, toevallig was er een monteur, en ik sprak met hem over mn kratradio.
Toen ik zei dat ik een accu nodig had, had hy er nog wel 1!
Ik kreeg dus een 12 V lood-gel accu, 12 Ah.
Alleen is dit bijna het dubbele van 7,2 Ah.
Kan dit problemen geven, en zijn hier wel geschickte laders voor.?
Het is van het merk Cell Power..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
gricai schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:55:
Yehhh, toevallig was er een monteur, en ik sprak met hem over mn kratradio.
Toen ik zei dat ik een accu nodig had, had hy er nog wel 1!
Ik kreeg dus een 12 V lood-gel accu, 12 Ah.
Alleen is dit bijna het dubbele van 7,2 Ah.
Kan dit problemen geven, en zijn hier wel geschickte laders voor.?
Het is van het merk Cell Power..
Jazeker, als je dezelfde lader gebruikt als voor de 7,2Ah accu duurt het bijna ongeveer twee keer zo lang. Als je een lader koopt met een grotere capaciteit dan gaat het laden net zo snel als bij een 7,2Ah accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
duifi schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:45:
[...]

Jah klopt idd, ik heb de l200, maar op hoeveel volt moet ik dan die voeding instellen minimaal?, hij staat idd op ongeveer 600mA.
Zo'n 1.5V hoger dan de uitgangsspanning. Maar dit is afhankelijk van de stroom en temperatuur. Kan je hem 16V zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
fterheide schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:57:
[...]

Jazeker, als je dezelfde lader gebruikt als voor de 7,2Ah accu duurt het bijna ongeveer twee keer zo lang. Als je een lader koopt met een grotere capaciteit dan gaat het laden net zo snel als bij een 7,2Ah accu.
haha oke bedankt(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
martijn1172 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:50:
[...]

Oke dankje!

Maar krijg je dan niet dat de speakers elkaar dempen? (zelfde effect als je een van je speakers verkeerd aansluit) Omdat de - van de eerste de + van de 2e is?
Nope ze krijgen beide het signaal in de zelfde "richting", geen probleem dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
martijn1172 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:37:
[...]

Ja dat ben ik ook wel van plan. Ik was alleen een beetje te lui om het te tekenen/er bij te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasvanS
  • Laatst online: 12-09-2018
Ik heb zojuist even getest of al de onderdelen die ik binnen heb gekregen werken.
Het doet het allemaal goed, mooi geluid. Alleen als ik de Accusafe 'aan' of 'uit' zet, hoor ik een klein geluidje uit de Accusafe, alsof ik hoor dat de schakeling om wordt gezet.

Hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
JonasvanS schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:30:
Ik heb zojuist even getest of al de onderdelen die ik binnen heb gekregen werken.
Het doet het allemaal goed, mooi geluid. Alleen als ik de Accusafe 'aan' of 'uit' zet, hoor ik een klein geluidje uit de Accusafe, alsof ik hoor dat de schakeling om wordt gezet.

Hoort dit?
:Y dat is het relais

Edit: Ik heb nog een sound dock van logitech, mijn iPod zat er net in en ik had hem ook via de 3,5mm jack met mijn kistradio verbonden en toen kwam uit beide dingen het geluid. Toen herinnerde ik me dat e ook nog een afstandsbediening bij de dock zat. Dus gelijk ff uit geprobeerd, en ja hoor ik kan mijn iPod met de afstandsbediening bedienen.

Misschien dat het duidelijker is met een filmpje

YouTube: Kistradio met logitech dock

[ Voor 37% gewijzigd door Mc55 op 13-04-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
JonasvanS schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:30:

Hoort dit?
Klinkt het als een relais :P?

YouTube: KratSafe V3.0
Hetzelfde geluid als in dit filmpje bij het aan/uit schakelen. Dat is het relais ;)
Je moet een relais eigenlijk net zien als een schakelaar. Alleen bedien je deze schakelaar niet met je vingers, maar met een spoeltje die de contactjes naar elkaar toe trekt. Net als een schakelaar maakt dit ook geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Laatst online: 21:02
De weerstands mod is onder velen van jullie bekend. R2 en R4 verlagen naar 3.8Kohm. Met als voordeel je versterker kan harder met ipod's enzo. Echter met het grote nadeel zijn jullie niet bekend. Door R2 en R4 te verlagen creëer je een hoogdoorlaat filter met het -3dB punt op 40Hz en het dB punt op 120Hz. Fc= 1/(2*pi*C*R) met C= 1uF en R= 3,8Kohm
Voor leken: Je filtert de lage frequenties eruit en dus heb je geen/minder bass.

Is er dan geen andere manier?
Jawel
Als je R5 en R6 vervangt voor 100Kohm krijg je precies hetzelfde effect. De versterker kan ook met ipod's op maximaal volume. Echter creëer je op deze manier GEEN filter, waardoor je dus gewoon je bass houdt.
Enig nadeel is dat je R5 en R6 eraf moet solderen en er een nieuwe weerstand van 100K op moet solderen. Echter lijkt dit moeilijk maar is nog gewoon goed te doen met een reguliere soldeerbout. De behuizing van de weerstand is 0805.

Voor meer informatie zie: http://www.datasheetcatal...heet/Tripath/mXyzxwwt.pdf
pagina 4 en 5
R2&4 = Ri
R5&6 = Rf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasvanS
wesleytjuh schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:44:
[...]

Klinkt het als een relais :P?

YouTube: KratSafe V3.0
Hetzelfde geluid als in dit filmpje bij het aan/uit schakelen. Dat is het relais ;)
Je moet een relais eigenlijk net zien als een schakelaar. Alleen bedien je deze schakelaar niet met je vingers, maar met een spoeltje die de contactjes naar elkaar toe trekt. Net als een schakelaar maakt dit ook geluid.
Yep, dat was het geluid, niks ernstigs dus? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
JonasvanS schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:07:
[...]

Yep, dat was het geluid, niks ernstigs dus? :9
Hehe, dat is nu eenmaal het geluid wat een relais maakt, het zou zelfs niet goed zijn als dat er niet was! Als er andere dingen geluid gaan maken moet je me maar even een DM sturen, want dan zijn er wel dingen mis ;).
NIB0R schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:58:
De weerstands mod is onder velen van jullie bekend. R2 en R4 verlagen naar 3.8Kohm. Met als voordeel je versterker kan harder met ipod's enzo. Echter met het grote nadeel zijn jullie niet bekend. Door R2 en R4 te verlagen creëer je een hoogdoorlaat filter met het -3dB punt op 40Hz en het dB punt op 120Hz. Fc= 1/(2*pi*C*R) met C= 1uF en R= 3,8Kohm
Voor leken: Je filtert de lage frequenties eruit en dus heb je geen/minder bass.

Jawel
Als je R5 en R6 vervangt voor 100Kohm krijg je precies hetzelfde effect. De versterker kan ook met ipod's op maximaal volume. Echter creëer je op deze manier GEEN filter, waardoor je dus gewoon je bass houdt.
Enig nadeel is dat je R5 en R6 eraf moet solderen en er een nieuwe weerstand van 100K op moet solderen. Echter lijkt dit moeilijk maar is nog gewoon goed te doen met een reguliere soldeerbout. De behuizing van de weerstand is 0805.

Voor meer informatie zie: http://www.datasheetcatal...heet/Tripath/mXyzxwwt.pdf
pagina 4 en 5
R2&4 = Ri
R5&6 = Rf
Hm, goed van je om hier even naar te kijken! Ik had er zelf nog niet naar gekeken eigenlijk, ik dacht dat het wel goed zou zijn hoe iedereen het deed ;). Zal zelf ook even de sheet doornemen.

[ Voor 63% gewijzigd door wesleytjuh op 13-04-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik alles nagekeken om de oorzaak te vinden waarom de bass er niet is.. Ik heb er een andere voeding aan gedaan, speakers aan een andere versterker, andere bron, aan de 3 draadjes van de bron gefrummelt, andere jack kabeltje, andere speakers aan versterkertje. Niks heeft geholpen. Is het versterkertje nou echt dood? kan ik nog wat nameten? tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Aan de andere kant is een hoogdoorlaatfilter juist goed voor een kratradio. De meeste kratradio's kunnen niet goed geluid onder de pakweg 70Hz produceren, maar toch kost het wel vermogen als ze het proberen.

Maar dan is een 2e orde filter met een wat hoge Q beter, en dat lijkt me wat overkill voor een kratradio.

[ Voor 28% gewijzigd door TBTL op 13-04-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Mc55 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:35:
[...]

Edit: Ik heb nog een sound dock van logitech, mijn iPod zat er net in en ik had hem ook via de 3,5mm jack met mijn kistradio verbonden en toen kwam uit beide dingen het geluid. Toen herinnerde ik me dat e ook nog een afstandsbediening bij de dock zat. Dus gelijk ff uit geprobeerd, en ja hoor ik kan mijn iPod met de afstandsbediening bedienen.

Misschien dat het duidelijker is met een filmpje

YouTube: Kistradio met logitech dock
Haha die heb ik ook! ;) Maar dat 3,5mm poortje is eigenlijk als aux-input XD
NIB0R schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:58:
...

Jawel
...
Als dit echt zo is dan gaan er een hoop mensen even aan het solderen denk ik :P
Maar heb je ook echt verschil gehoord of was dit nog maar het theoretische gedeelte?

[ Voor 38% gewijzigd door martijn1172 op 13-04-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
TBTL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:12:
Aan de andere kant is een hoogdoorlaatfilter juist goed voor een kratradio. De meeste kratradio's kunnen niet goed geluid onder de pakweg 70Hz produceren, maar toch kost het wel vermogen als ze het proberen.

Maar dan is een 2e orde filter met een wat hoge Q beter, en dat lijkt me wat overkill voor een kratradio.
-3 dB betekend een halvering. Vindt je dat niet veel?
Stel dat je ogen -3dB afnemen. Heb je mooi nog maar 1 oog over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15
Na een hoop variatjes aan kratjes en kistjes, wordt het tijd dat mijn TA2024 een vaste plek krijgt. Zoals het er nu naar uit ziet gaat dit 'm worden:

Afbeeldingslocatie: http://data.stevenp.nl/other/versterker.jpg

Mijn vraag is alleen, kan ik vanuit de versterker de twee negatieve outputs (R- & L-) zonder pardon aan elkaar knopen, om bij de schakelaar naar mini-jack te lussen?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jemig, ben er een jaartje tussenuit geweest en bam, weer paar topics verder..:)
Leuk om te zien dat steeds meer mensen Kratradio's maken,

ik ben er ondertussen bijna 2 verder
de eerste, een grolsch krat, met 2 150 watt speakers, 2 tweetertjes, een 4X50 watt rms Equaliser en een 17 AH accu
Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.207/1279550001-1279600000/1279573001-1279573100/1279573030_5_1SdF.jpeg
plaatje van het kratje dat in 4 dagen is afgemaakt;)

Dan nog een 2e Project, "Project SPECTRON"
Hiermee ben ik nu totaal 4 weken bezig, bijna elke dag wel een paar uurtjes

Hij vordert goed en ziet er voor mijn ogen strak uit:)

Wat zit erin???
een 1000Watt MOSFET versterker van Spectron
een 350Watt Subwoofer van Spectron
2 100 watt Axton midtones,
een cross-over van Axton
2 tweetertjes:D van Axton
2 17 AH accu's (34 samen dus:p)
een hoop kabels (dikke blauwe koperen kabels)

Wat heb ik ermee gedaan?
als eerste heb ik de oude speakerstof eraf gehaald, vond ik er echt nietmeer uitzien
daarna ben ik een heletijd aan het tekenen geweest, totdat ik eindelijk de zij speakertjes erin had zitten (natuurlijk wel uitgezaagt:P)
tweetertjes erin gezet
tussenschotjes erin gezet, zodat de sub en de mids niet met elkaar in trillen
alles afgekit
XLR aansluiting gemaakt voor stroom (acculader)
schakelaartje erin gezet om de REM schakelaar te switchen (opladen kan altijd;))
speakers eruit gehaald, speakerstof eromheen gemaakt met spuitlijm waar al meteen het spuitmondje van kapot was, meteen mn vingers onderzitten/...:(
speakerstof was overigens super goedkoop, 8 euro voor 3 meter, bij 80 cm (gehaald bij Eijlander,ede)

zover ben ik tot nu toe,
ben nog wat kabels aan het solderen, voor input, had een mooi paneeltje gevonden voor de RCA aansluitingen, helemaal mooi over gespoten, nu blijkt dat de contacten te dicht bijelkaar zitten...:(

Afbeeldingslocatie: http://94.100.125.9/1280650001-1280700000/1280697401-1280697500/1280697471_5_vSYm.jpeg
kan weer iets anders zoeken dus...komt ook wel weer goed.
wat ik er ook in heb gezet, zijn 2 handvaten à 5 euro per stuk, ook bij eijlander, zien er super strak uit, lekker stevig:)
vanavond ga ik nog evensnel een oplossing zoeken, daarna dempwol erin lijmen, speakers erin en draaien maar:D:D:D
kan niet wachten hoe die klinkt!

Afbeeldingslocatie: http://94.100.125.31/1279550001-1279600000/1279554601-1279554700/1279554646_5_8nzh.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.112/1268750001-1268800000/1268789101-1268789200/1268789168_5_jYqg.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.213/1268750001-1268800000/1268789201-1268789300/1268789248_5_nvty.jpeg

ben benieuwd naar reacties!

Meer foto's volgen vanavond of morgen!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 20:35 . Reden: text toegevoegd;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

wesleytjuh schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:09:
[...]
Hm, goed van je om hier even naar te kijken! Ik had er zelf nog niet naar gekeken eigenlijk, ik dacht dat het wel goed zou zijn hoe iedereen het deed ;). Zal zelf ook even de sheet doornemen.
Ben benieuwd wat hieruit gaat volgen. Wil zelf binnenkort ook weer eens aan de slag en zou dan graag bekend zijn met het effect van die kleine ingreep ;) Laat maar weten he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Blue-Tiger schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:39:
[...]

Ben benieuwd wat hieruit gaat volgen. Wil zelf binnenkort ook weer eens aan de slag en zou dan graag bekend zijn met het effect van die kleine ingreep ;) Laat maar weten he!
Ik kan al vertellen dat het signaal juist beter wordt door een lagere weerstand. Ik heb het even nagevraagd ;). Uitleg volgt nog zometeen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
martijn1172 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:26:

Als dit echt zo is dan gaan er een hoop mensen even aan het solderen denk ik :P
Maar heb je ook echt verschil gehoord of was dit nog maar het theoretische gedeelte?
Voornamelijk theorie met een klein praktijk testje (ik heb nog geen goede speakers, gebruik nu oude 10watt sony hifi speakers). Maar daar merk ik al verschil in bass weergave.

Morgen krijg ik als het goed is speakers thuis bezorgd.
Ik zal morgen avond testen. Met een ta2024 met links de originele weerstandsmod, en rechts mijn weerstandsmod.
Zal er een filmpje van maken als dat lukt. Dan kunnen jullie het verschil horen.
wesleytjuh schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:47:
[...]

Ik kan al vertellen dat het signaal juist beter wordt door een lagere weerstand. Ik heb het even nagevraagd ;). Uitleg volgt nog zometeen!
ik ben benieuwd, zit al de hele avond gespannen te wachten :p

[ Voor 19% gewijzigd door NIB0R op 13-04-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Japperrrr schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:20:
Vandaag ben ik bezig geweest met het uit elkaar halen van een oude discolamp omdat ik het paneel wil hergebruiken in mijn pws. In het filmpje hier zie je hoe het zou moeten werken(2 i.p.v. 6 lampen, maar hetzelfde principe):
YouTube: video-2011-04-13-15-56-21.mp4

Enkel deze twee kanalen werken nog. De andere kanalen blijven volledig aan of dimmen enkel waar bij de twee werkende kanalen de lampen gewoon uit gaan zoals het hoort. Tevens weet ik waardoor het komt: een 230V LED-spot is de schuldige :P

Nu heb ik dus even wat foto's gemaakt en hoop dat iemand hier weet wat er mis mee is en wat ik moet vervangen. Omdat twee van de zes kanalen nog wel werken gok ik op een relais of een weerstandje, maar ik weet er niet zoveel vanaf als sommigen hier. Foto's:
http://i51.tinypic.com/33licg8.jpg
http://i55.tinypic.com/16jg3sj.jpg
http://i54.tinypic.com/30ud4sj.jpg
Iemand? Tegen betaling? Linkje naar een vergelijkbaar paneeltje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japperrrr schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:41:
[...]

Iemand? Tegen betaling? Linkje naar een vergelijkbaar paneeltje? :+
Probeer het op Circuitsonline.net

daar weten ze het vast wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:52:
[...]

Probeer het op Circuitsonline.net

daar weten ze het vast wel ;)
Weet niet of ze daar zitten te wachten op iemand die een nieuwe account aanmaakt en meteen met zo'n vraag binnen komt vallen? :?

Verlichting trouwens; waarom staat er niets over in de startpost? Ik zie steeds meer verlichte kratjes en er zijn echt enorm veel mogelijkheden, maar het is allemaal vrij lastig om zelf uit te zoeken.

[ Voor 23% gewijzigd door Japperrrr op 13-04-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen

ik had een vraagje, ik heb een dpdt switch gekocht op ebay, dit zijn de gegevens:

DPDT 3-Position ON-OFF-ON Mini Toggle Switch

3A 250Vac 5A 125Vac Rated.
Double Pole Double Throw Contact Arrangement.
Switch body dimensions 12.5x11.5x9mm.
Toggle/lever length 11mm.
Requires 6mm panel mounting hole.
Nuts, anti-rotation washer & shakeproof washer supplied.
6 solder terminals for connection to wiring.

ik heb alle kabels er op aangesloten hoe iredev het laat zien in zijn schema, maar hij werkt niet... heb ik nou een switch gekocht die defect is, of heb ik een verkeerde gekocht, hij is namelijk anders dan die van kistradio.nl volgensmij...

kan iemand mij zeggen of ik een nieuwe moet halen bij kistradio.nl, of moet ik de verkoper van de dpdt switch een mail sturen dat hij defect is?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Japperrrr schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:05:
[...]

Weet niet of ze daar zitten te wachten op iemand die een nieuwe account aanmaakt en meteen met zo'n vraag binnen komt vallen? :?
Zelfde principe als hier toch? :+
Vraag even duidelijk formuleren etc. dan krijg je gewoon zo goed mogelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
stevenP schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:30:
Na een hoop variatjes aan kratjes en kistjes, wordt het tijd dat mijn TA2024 een vaste plek krijgt. Zoals het er nu naar uit ziet gaat dit 'm worden:

[afbeelding]

Mijn vraag is alleen, kan ik vanuit de versterker de twee negatieve outputs (R- & L-) zonder pardon aan elkaar knopen, om bij de schakelaar naar mini-jack te lussen?
Nee dit kan niet. Je kunt überhaupt geen mini-jack op de uitgang van je versterker maken, waarom wil je dit? Voor externe speakers? Dan zou ik toch iets anders verzinnen bv een speaker terminal.

Een mini-jack is bedoeld voor geluid op lijn-niveau. Als je bij jou oordopjes erin zou pluggen blaas je ze meteen op! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

wesleytjuh schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:47:
[...]

Ik ben erg benieuwd, al zal ik het morgen pas lezen... /moe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Is er trouwens ook een weerstandsmod voor de TK2050 van Sure? Hij gaat vanaf mijn iPod al vrij hard maar vanaf mijn laptop is het echt bruut geweld :P Het zijn toch gewoon de weerstanden direct achter de aux-in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15
Michel5128 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:12:
[...]

Nee dit kan niet. Je kunt überhaupt geen mini-jack op de uitgang van je versterker maken, waarom wil je dit? Voor externe speakers? Dan zou ik toch iets anders verzinnen bv een speaker terminal.

Een mini-jack is bedoeld voor geluid op lijn-niveau. Als je bij jou oordopjes erin zou pluggen blaas je ze meteen op! >:)
Eh kak, ja natuurlijk.. Ik wilde eigenlijk een headphone-out maken. Ik denk dat ik hier dan een bypass van moet klussen, dat je input óf naar je versterker gaat, óf naar je headphones. Is wel wat veiliger ;)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fototjes zijn een beetje mislukt...
maarja bij deze;

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.36/1280900001-1280950000/1280916201-1280916300/1280916267_6_Oj-0.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.194/1280900001-1280950000/1280916201-1280916300/1280916275_5_2h3e.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.126.75/1280900001-1280950000/1280916201-1280916300/1280916278_5_pe1q.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.15/1280900001-1280950000/1280916201-1280916300/1280916297_5_wRBC.jpeg
Dit plaatje heb ik dus vanmiddag ookal proberen te maken, toen was hij mislukt, 3 pogingen verder ziet hij er redelijk uit, nog eff overspuiten en klaar;)

wat moet er nog gebeuren

Input moet nog worden aangesloten, dempwol moet er nog in worden geplakt
speakertjes moeten er nog in worden gezet,
Vanuit china, DealExtreme is er een USB-lader onderweg
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_40470_1.jpg
duurt alleen verrekte lang...

dan komt er nog een schermpje in, die aangeeft hoeveel Volt er nog in de accu's zit (en ampere)
Afbeeldingslocatie: http://www.collectibles-articles.com/antique/collectible-image-large/new-3-ac-0-500v-blue-lcd-volt-panel-meter-ac-voltmeter_170515383039.jpg

en dan is hij eigenlijk wel af ;)

hoeveel gaat hij volgens jullie opbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:06:
Fototjes zijn een beetje mislukt...
maarja bij deze;
en dan is hij eigenlijk wel af ;)

hoeveel gaat hij volgens jullie opbrengen?
Voor zelfbouw producten krijg je maximaal de helft terug van wat je eraan hebt uitgegeven.
Voorbeeldje, stel je maakt een radiokist/kratradio voor 150 of 180 euro aan kosten, dan kun je deze maar verkopen voor ongeveer 60 of 70 euro. (mits in goede staat)

Dit geld natuurlijk niet voor radiokisten/kratradio's die in opdracht (nieuw) worden gemaakt, deze vuistregel gaat op voor de gebruikte radiokisten/kratradio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:11:
[...]

Voor zelfbouw producten krijg je maximaal de helft terug van wat je eraan hebt uitgegeven.
Voorbeeldje, stel je maakt een radiokist/kratradio voor 150 of 180 euro aan kosten, dan kun je deze maar verkopen voor ongeveer 60 of 70 euro. (mits in goede staat)

Dit geld natuurlijk niet voor radiokisten/kratradio's die in opdracht (nieuw) worden gemaakt, deze vuistregel gaat op voor de gebruikte radiokisten/kratradio's.
zeg ik er even een ding bij,
vorig jaar heb ik een kratradio gemaakt, voor mezelf, heb er itt 35 euro ingestoken en 120 aan verdiend,
dat grolsch krat, heb ik 1,50 ingestoken, en 70 aan verdiend;)

helehoop onderdelen heb ik natuurlijk al,
maar als ik alles 2e hands zou kopen, zou ik er alsnog 2x zoveel aan verdienen

ik zeg eerlijk, in deze speaker heb ik ongeveer 70 euro gestoken

is hij het waard, denk aan de 1000 watt versterker enz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:25:
[...]

zeg ik er even een ding bij,
vorig jaar heb ik een kratradio gemaakt, voor mezelf, heb er itt 35 euro ingestoken en 120 aan verdiend,
dat grolsch krat, heb ik 1,50 ingestoken, en 70 aan verdiend;)

helehoop onderdelen heb ik natuurlijk al,
maar als ik alles 2e hands zou kopen, zou ik er alsnog 2x zoveel aan verdienen

ik zeg eerlijk, in deze speaker heb ik ongeveer 70 euro gestoken

is hij het waard, denk aan de 1000 watt versterker enz ;)
1000W? Dan zou met de verliezen meegenomen je accu in 15 minuten leeg zijn op vol vermogen. En dan heb ik het nog niet over de stroom van 80A door je kabels.

@de rest,

De TA2024 is intern gecompenseerd voor dit soort inputs, morgen meer hierover, maar het komt er dus op neer dat een lage ingangsweerstand niet voor een demping bij lage tonen zorgt. Maar juist voor een betere frequentierespons. Zoals ik al zei, morgen meer, het is laat :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:07:
[...]

1000W? Dan zou met de verliezen meegenomen je accu in 15 minuten leeg zijn op vol vermogen. En dan heb ik het nog niet over de stroom van 80A door je kabels.

@de rest,

De TA2024 is intern gecompenseerd voor dit soort inputs, morgen meer hierover, maar het komt er dus op neer dat een lage ingangsweerstand niet voor een demping bij lage tonen zorgt. Maar juist voor een betere frequentierespons. Zoals ik al zei, morgen meer, het is laat :p.
jajaja
hij word maar met 575 watt belast, niet voluit, en het is geen RMS he ;)
1000 watt mosfet ;)
btw, hoe kom je aan die 15 min?
ik kom op bijna 3 uur uit :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 01:04:
btw, hoe kom je aan die 15 min?
ik kom op bijna 3 uur uit :?
Ik snap wel hoe jij zoveel winst kunt maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
@NIB0R & Wesley..

Ik kan totaal niet onderschrijven wat NIB0R zegt. Nu ga ik natuurlijk puur op mijn gehoor af, maar met een weerstandsmod lijkt het allesbehalve dat de bas halveert t.o.v. mid en hoog. Eerder het tegenovergestelde.

Ik merk dat de grootte en materiaal van de behuizing meer invloed heeft op de basweergave. Heel simpel gesteld:
Grote speakers + grote houten kist van dik "dood" hout = "voller" geluid.

Desalniettemin ben ik erg benieuwd naar de uitkomst van de discussie, en ga het sowieso eens uitproberen!

Trouwens, als de aflvlakking alleen geldt voor <70Hz zoals TBTL stelde dan maakt het natuurlijk niet zo uit.. Daarvoor heb je al een flinke woofer nodig of een ingenieus basreflex systeem, at least. so i'm told..

@kratradioprof. een 1000Watt (of 550) voor minder dan 150 euro vinden lijkt me al een hele prestatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
lredev schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:10:
Trouwens, als de aflvlakking alleen geldt voor <70Hz zoals TBTL stelde dan maakt het natuurlijk niet zo uit.. Daarvoor heb je al een flinke woofer nodig of een ingenieus basreflex systeem, at least. so i'm told..
Mijn kist gaat makkelijk onder de 50Hz hoor! En niet dat ik nou zo'n flinke woofer of ingenieus basreflex systeem heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Japperrrr schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:20:
[...]

Mijn kist gaat makkelijk onder de 50Hz hoor! En niet dat ik nou zo'n flinke woofer of ingenieus basreflex systeem heb :P
Hoe heb je dat gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
En was het volume van die tonen dan in balans met de rest, en was het onverstoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Als ik speel vanaf een autoradio en deze zo instel dat tonen beneden de 50Hz eruit gefilterd worden verdwijnt een groot deel van de bas. Onverstoord zijn de tonen niet, want de kist is te klein. Sommige frequenties overheersen echt.

[ Voor 32% gewijzigd door Japperrrr op 14-04-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
Yeah, er is geluid uit mijn goddelijke KRATRADIO gekomen _/-\o_
Perfect geluid, mooie bass, ik kan niet wachten tot ie af is.
Nou had ik alleen 1 vraag...
Als ik mijn Blackberry op mijn kratradio aansluit, (minijack) hoor ik heeel hard gekraak..
En als ie dan is aangsloten gezoem, als hij niet afspeelt.
Ook als ik via mijn blackberry liedjes laat afspelen, en hy gaat van het ene liedje naar het andere
hoor ik gekraak...
Ik vroeg me dus af of dit normaal is, en of meer mensen dit hebben..
Het is niet zo een groot probleem maar het zou natuurlijk mooi zijn als ik dat kan voorkomen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Laatst online: 23:23
Japperrrr schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:20:
[...]

Dit lijkt me toch wel een beetje overmoedig, meeste kistjes zullen zo tot rond de 80 Hz gaan vermoed ik.?
Ik heb hier 4 dubbel 15'' bassen in de schuur staan, deze laat ik doorlopen tot de 45 Hz, veel dieper gaan ze ook niet... Bij een kistradio'tje heb je gewoon te kleine speakers, en een te kleine inhoud om echt diep te gaan. Dit neemt natuurlijk niet weg dat er een lekkere bas uit kan komen ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn plan toch maar veranderd, ik wil toch een ta2024 kopen om langer mee te gaan met mijn accu en omdat ik dan toch op mijn ipod kan spelen (dit kan niet op mijn autoradio....). ik had nu alleen een vraag, ik heb een schema gemaakt (sorry niet zo duidelijk...) klopt het zo of werkt dat niet omdat ik dan 2 versterkers misschien aan heb staan? zou iemand me hier mee kunnen helpen?

schema:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/5x6dqq.png

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Dat er gekraak te horen is tijdens het aansluiten (met de versterker aan) is normaal. Dat is altijd zijn, ook bij een mooie stereoset.

Een ongemodde TA2024-versterker met iets op de ingang geeft GEEN ruis of zoem weer, niet van zichzelf. Een gemodde wel een beetje. Verder meerdere oorzaken mogelijk:
- bekabeling
- budget mp3 chip
- storing (deel bekabeling, want met degelijke kabels heb je al veel minder last)
- vast nog meer wat me zo niet te binnen schiet..

@floris,
Hé copyright op de tekening van de rode 4-pole schakelaar he :P

Maar in dit geval heb je inderdaad zowel de radio als de versterker aan. Beter zet je hier ook nog een wisselschakelaar tussen.

[ Voor 18% gewijzigd door lredev op 14-04-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
lredev schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:41:
Dat er gekraak te horen is tijdens het aansluiten (met de versterker aan) is normaal. Dat is altijd zijn, ook bij een mooie stereoset.

Een ongemodde TA2024-versterker met iets op de ingang geeft GEEN ruis of zoem weer, niet van zichzelf. Een gemodde wel een beetje. Verder meerdere oorzaken mogelijk:
- bekabeling
- budget mp3 chip
- storing (deel bekabeling, want met degelijke kabels heb je al veel minder last)
- vast nog meer wat me zo niet te binnen schiet..
Hmm oke, dan licht het dus aan mn gemodde versterker..
Toch bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Waarom haalt niemand deze?
http://www.dealextreme.co...torcycle-sd-mmc-usb-35199

Ik snap niet waarom jullie nog zo graag zo'n TA2024 willen. Okee, misschien gaat hij iets harder, maar deze heeft al:

SD/USB lezer, met afstandsbediening, shuffle e.d.
Powerknop
Volumeregeling
Bass-Treble regeling
AUX in, 3,5mmJack in.
Alles zit netjes in een kastje, zo vast te schroeven, en kan zo op 12 volt met een adapteraansluiting.

Ik heb hem zelf ook, ben erg over de geluidskwaliteit te spreken, uiteraard gaat hij niet knalhard, maar hard genoeg om een grote groep van geluid te voorzien op een lekker volume

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha sorry :P
bedankt bestel ik alles zo! nog een vraag, ik had ook nog een antenne nodig dus koop ik die er meteen bij op kistradio.nl. kan ik deze gewoon op de blauwe draad van mijn iso-kabel aansluiten of moet ik nog een autoadaptor erbij halen? zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2hi183q.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ike-19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05-2020
http://www.google.be/imgr...429,r:24,s:96&tx=96&ty=96
Ik heb deze adaptor aangesloten op mijn radio maar heb geen geluid iemand een iedee hoe dit komt ?

kratradio de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Koen g schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:27:
[...]

Dit lijkt me toch wel een beetje overmoedig, meeste kistjes zullen zo tot rond de 80 Hz gaan vermoed ik.?
Ik heb hier 4 dubbel 15'' bassen in de schuur staan, deze laat ik doorlopen tot de 45 Hz, veel dieper gaan ze ook niet... Bij een kistradio'tje heb je gewoon te kleine speakers, en een te kleine inhoud om echt diep te gaan. Dit neemt natuurlijk niet weg dat er een lekkere bas uit kan komen ;) ;)
De bass gaat zo laag dat je het hard in je buik voelt. Weliswaar op 200W, maar toch; dan moet het wel erg laag zijn. En je kunt een lucifer uitblazen door deze voor de conus te houden _/-\o_

Uiteraard zijn dit volgens mij geen bewijzen dat mijn kist onder de 50Hz gaat. En HiFi-subs gaan nog wel ver beneden de 45Hz door hoor ;)

offtopic:
Momenteel ben ik voor mijn grote project naar subwoofers aan het kijken. Ik ga er twee bouwen met 18" of 21" drivers en er komt in beiden een 800W RMS versterker 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Japperrrr op 14-04-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:26
Dit topic heeft mijn interesse gewekt om zelf ook een kistradio te gaan maken. Ondertussen heb ik al flink veel gelezen uit de verschillende topics, maar ik zit nog met een paar vragen.

Ik zit te twijfelen tussen een TA2024 of een 4x 100W TK2050. Ik snap dat de TK2050 flink wat meer power heeft, maar ik vraag me af of je dit ook werkelijk gaat merken in volume (wel op 24v natuurlijk zodat hij op vol vermogen kan draaien). Het idee is om via de voeding het beestje toch wat harder te laten gaan als er een stopcontact in de buurt is, en gewoon op 12v wanneer die er niet is.

Als ik besluit de TK2050 te nemen, heb ik dan ook minimaal 100W RMS speakers nodig (of 2 van 50W per kanaal) om het maximale er uit te halen/niet het gevaar te lopen dat ik ze opblaas? Is het ook mogelijk om gewoon losse hifi luidsprekers aan te sluiten?

En tenslotte nog een vraag over de kwaliteit van de speakers: zijn deze speakers goed genoeg voor in een kist of kan ik beter wat meer uitgeven en bijv. deze halen? Als het kwaliteitsverschil aanzienlijk is doe ik het liever in één keer goed en geef ik dan maar wat meer uit. Over de Boschmann's hoor ik veel verschillende meningen (van grootste troep die er is tot kwalitatief goed) maar ik vraag me af of dat allemaal wel zo nauw komt wanneer je ze in een kist inbouwt. Het hoeft van mij echt niet het beste van het beste te zijn, maar ik wil niet dat ik me ga ergeren omdat het zo slecht is (ter vergelijking: philips oordoppen van een tientje zijn voor mij goed genoeg, maar die wegwerp rotzooi die je mee krijgt in het vliegtuig :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Snippo schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:02:
Dit topic heeft mijn interesse gewekt om zelf ook een kistradio te gaan maken. Ondertussen heb ik al flink veel gelezen uit de verschillende topics, maar ik zit nog met een paar vragen.

Ik zit te twijfelen tussen een TA2024 of een 4x 100W TK2050. Ik snap dat de TK2050 flink wat meer power heeft, maar ik vraag me af of je dit ook werkelijk gaat merken in volume (wel op 24v natuurlijk zodat hij op vol vermogen kan draaien). Het idee is om via de voeding het beestje toch wat harder te laten gaan als er een stopcontact in de buurt is, en gewoon op 12v wanneer die er niet is.

Als ik besluit de TK2050 te nemen, heb ik dan ook minimaal 100W RMS speakers nodig (of 2 van 50W per kanaal) om het maximale er uit te halen/niet het gevaar te lopen dat ik ze opblaas? Is het ook mogelijk om gewoon losse hifi luidsprekers aan te sluiten?

En tenslotte nog een vraag over de kwaliteit van de speakers: zijn deze speakers goed genoeg voor in een kist of kan ik beter wat meer uitgeven en bijv. deze halen? Als het kwaliteitsverschil aanzienlijk is doe ik het liever in één keer goed en geef ik dan maar wat meer uit. Over de Boschmann's hoor ik veel verschillende meningen (van grootste troep die er is tot kwalitatief goed) maar ik vraag me af of dat allemaal wel zo nauw komt wanneer je ze in een kist inbouwt. Het hoeft van mij echt niet het beste van het beste te zijn, maar ik wil niet dat ik me ga ergeren omdat het zo slecht is (ter vergelijking: philips oordoppen van een tientje zijn voor mij goed genoeg, maar die wegwerp rotzooi die je mee krijgt in het vliegtuig :X )
Ik heb de TK2050 aangesloten gehad op 70W RMS speakers en het klonk eigenlijk net niet lekker. Zo'n 120W RMS lijkt me een betere keuze. De speakers had ik dan ook al voordat ik de versterker een jaar later pas kocht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ike-19
http://www.google.be/imgr...,s:96&tx=96&ty=96
Ik heb deze adaptor aangesloten op mijn radio maar heb geen geluid iemand een iedee hoe dit komt ?
ik heb een TA2024

[ Voor 6% gewijzigd door ike-19 op 14-04-2011 18:08 ]

kratradio de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
ike-19 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:07:
http://www.google.be/imgr...,s:96&tx=96&ty=96
ik heb een TA2024
Je url werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Laatst online: 17:56
Volgens mij hoeft er niet gequote te worden als het om de vorige post gaat, om zo de boel overzichtelijk te houden, kan aan mij liggen maar als we nu toch bezig zijn ;)

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasvanS
Maurits Cassee schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:07:
Volgens mij hoeft er niet gequote te worden als het om de vorige post gaat, om zo de boel overzichtelijk te houden, kan aan mij liggen maar als we nu toch bezig zijn ;)
Lijkt me wel, anders weet niemand op wie je reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ike-19
ik heb een TA2024

kratradio de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
Dat is geen adaptor, dat is een lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar voortgangsfoto's:
Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/3829/image205ks.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/4698/image208f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/8910/image207u.jpg

Let niet op de schoonheidsfoutjes, word allemaal rechtgetrokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:17:
Paar voortgangsfoto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Let niet op de schoonheidsfoutjes, word allemaal rechtgetrokken ;)
Netjes! Vooral je ontwerp gaat ook praktisch zijn denk ik. Vooral hoge tonen gaan maar in één richting en op de manier hoe jij het doet verspreid je ze beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-01-2021
hoe heet eigenlijk zo'n dopje voor op je potmeter ???

groeten thijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
thijsi schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:42:
hoe heet eigenlijk zo'n dopje voor op je potmeter ???

groeten thijs.
Dat noemt men gewoon een knopje voor op een potmeter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
  • Laatst online: 13-09 14:43
Ik heb ook een kratradio gemaakt met een voltmeter erin alleen wanneer ik mijn voltmeter aan doe knippert het schermpje ongeveer 15 sec en geeft daarna een voltage aan. Het gekke is dat wanneer ik de voltmeter dan uitschakel en gelijk daarna weer aan doe knippert er niks. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net alles besteld op kistradio.nl, nu wachten tot het binnenkomt! Site ziet er heel verzorgd uit ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Vandaag mn HKS in elkaar gezet, en aangesloten.
ik heb momenteel alleen de versterker en de accu er aan hangen, maar als ik deze aan doe gaat de groene indicatieLED niet branden..
Zou het kunnen zijn dat er iets (een weerstand bijvoorbeeld) niet, of geen goed contact maakt, zodat hij het hierom niet doet?
OF zou het zo moeten zijn dat als er iets niet goed aangesloten is, de versterker ook nooit kan werken, en dus de groene led gewoon kapot is?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Piet bel schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:02:
Vandaag mn HKS in elkaar gezet, en aangesloten.
ik heb momenteel alleen de versterker en de accu er aan hangen, maar als ik deze aan doe gaat de groene indicatieLED niet branden..
Zou het kunnen zijn dat er iets (een weerstand bijvoorbeeld) niet, of geen goed contact maakt, zodat hij het hierom niet doet?
OF zou het zo moeten zijn dat als er iets niet goed aangesloten is, de versterker ook nooit kan werken, en dus de groene led gewoon kapot is?
Hoor je een klik bij het inschakelen? Wat is je accu spanning? Maken de pootjes bij Q1 en Q2 geen contact met elkaar? En als laatste, is de LED op de juiste manier aangesloten? Ik help je graag ;).

In het geval van wel een klik bij inschakelen, maar geen led aan is je led verkeerd aangesloten of stuk.
In het geval van geen klik bij inschakelen, is of je accuspanning te laag, of er is een voeding aangesloten, of er maakt iets sluiting bij Q1(de 2n3904).
Wat is je totale opstelling?

[ Voor 16% gewijzigd door wesleytjuh op 14-04-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Laatst online: 09:31
jeroenjeroen schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:48:
Ik heb ook een kratradio gemaakt met een voltmeter erin alleen wanneer ik mijn voltmeter aan doe knippert het schermpje ongeveer 15 sec en geeft daarna een voltage aan. Het gekke is dat wanneer ik de voltmeter dan uitschakel en gelijk daarna weer aan doe knippert er niks. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Het knipperen kan ik niet echt verklaren, maar bij mij is het ook zo dat het échte voltage pas na een aantal seconden de werkelijke waarde is, hij loopt eerst langzaam op. Dit heeft te maken met een bufferelco die op moet laden, om zo de spanning constant te kunnen weergeven, zodat kleine storingen ook niet op je scherm worden weergegeven. Als je hem dan aan- en uitzet zit die bufferelco nog vol, en hoeft hij dit niet te doen. Dat van een aantal seconden is dus niet vreemd, alleen echt knipperen wel, het zou meer een oplopend voltage moeten zijn.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
De voltmeters zijn niet bepaald topkwaliteit, dus dat je een slechte hebt kan goed. (mocht hij bij mij vandaan komen kan je natuurlijk terugsturen cq nieuwe krijgen!) Maar goed, dat kan ook niet echt voor het geld :P

Watkemphaas verder beschrijft klopt trouwens ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
  • Laatst online: 13-09 14:43
kemphaas schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:15:
[...]

Het knipperen kan ik niet echt verklaren, maar bij mij is het ook zo dat het échte voltage pas na een aantal seconden de werkelijke waarde is, hij loopt eerst langzaam op. Dit heeft te maken met een bufferelco die op moet laden, om zo de spanning constant te kunnen weergeven, zodat kleine storingen ook niet op je scherm worden weergegeven. Als je hem dan aan- en uitzet zit die bufferelco nog vol, en hoeft hij dit niet te doen. Dat van een aantal seconden is dus niet vreemd, alleen echt knipperen wel, het zou meer een oplopend voltage moeten zijn.
lredev schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:38:
De voltmeters zijn niet bepaald topkwaliteit, dus dat je een slechte hebt kan goed. (mocht hij bij mij vandaan komen kan je natuurlijk terugsturen cq nieuwe krijgen!) Maar goed, dat kan ook niet echt voor het geld :P

Watkemphaas verder beschrijft klopt trouwens ook!
Oke! Erg duidelijk, ik heb hem gekocht bij Iredev, voor de rest doet hij het gewoon goed. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

wesleytjuh schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:09:
[...]

Hoor je een klik bij het inschakelen? Wat is je accu spanning? Maken de pootjes bij Q1 en Q2 geen contact met elkaar? En als laatste, is de LED op de juiste manier aangesloten? Ik help je graag ;).

In het geval van wel een klik bij inschakelen, maar geen led aan is je led verkeerd aangesloten of stuk.
In het geval van geen klik bij inschakelen, is of je accuspanning te laag, of er is een voeding aangesloten, of er maakt iets sluiting bij Q1(de 2n3904).
Wat is je totale opstelling?
Ik hoor idd een 'klik' bij het aanzetten (al zou ik het zelf niet echt een klik noemen, maar oke.)
Zoals het er nu uit ziet is alles goed aangesloten, en zou de led dus kapot moeten zijn, ik had ook gelijk een 12v led van kistradio.nl meebesteld, zou ik die er op aan kunnen sluiten, en op die manier testen of de hks goed gesoldeerd is?

Mijn totale opstelling nu is, accu aangesloten op de hks, versterker (met2speakers) aangesloten op de hks. verder momenteel nog niets ;)

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Piet bel schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:59:
[...]

Ik hoor idd een 'klik' bij het aanzetten (al zou ik het zelf niet echt een klik noemen, maar oke.)
Zoals het er nu uit ziet is alles goed aangesloten, en zou de led dus kapot moeten zijn, ik had ook gelijk een 12v led van kistradio.nl meebesteld, zou ik die er op aan kunnen sluiten, en op die manier testen of de hks goed gesoldeerd is?

Mijn totale opstelling nu is, accu aangesloten op de hks, versterker (met2speakers) aangesloten op de hks. verder momenteel nog niets ;)
Vreemd, zou je kunnen kijken wat er gebeurd als je de connecter andersom op de pinnentjes schuift? Misschien is de polariteit verkeerd. Heb je een multimeter liggen thuis? Dan zou je de volgende spanning even voor me kunnen meten wanneer de AccuSafe aanstaat:
  • Tussen de - en het linker pootje van R5
  • Tussen de - en het rechter pootje van R5
  • Tussen de 2 pinnetjes bij de LED markering
Het kabeltje van Kistradio.nl kan je helaas niet zonder aanpassingen gebruiken, bij deze kabel zit de weerstand in de kabel, terwijl op de AccuSafe deze weerstand ook al zit(R5). Je zult dus 1 van de 2 moeten verwijderen. Wat je wel zou kunnen doen is het kabeltje van kistradio(met weerstand) monteren op de zelfde kroonstenen als die van je versterker. Dan gaat de led aan wanneer de versterker aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

wesleytjuh schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 17:56:
[...]

Vreemd, zou je kunnen kijken wat er gebeurd als je de connecter andersom op de pinnentjes schuift? Misschien is de polariteit verkeerd. Heb je een multimeter liggen thuis? Dan zou je de volgende spanning even voor me kunnen meten wanneer de AccuSafe aanstaat:
Het kabeltje van Kistradio.nl kan je helaas niet zonder aanpassingen gebruiken, bij deze kabel zit de weerstand in de kabel, terwijl op de AccuSafe deze weerstand ook al zit(R5). Je zult dus 1 van de 2 moeten verwijderen. Wat je wel zou kunnen doen is het kabeltje van kistradio(met weerstand) monteren op de zelfde kroonstenen als die van je versterker. Dan gaat de led aan wanneer de versterker aan gaat.
Het gaat mij niet zozeer om dat ledje, maar meer om te kijken of mn hks helemaal goed aangesloten is..
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik strax een middagje zit te spelen, en savonds mn kratje weer op wil laden en dattie dan kapot is :+

Ik zal vanavond of morgen als ik tijd heb even meten, en dan hoor je van me ;)
Tot zover, sowieso al bedankt! :D

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 13:49
Ik heb net de USB/SD Mp3 decoder van Kistradio ingebouwd, aangesloten via een kroonsteentje naar de HKS en de Versterker. Via de FM ontvanger spelen gaat perfect maar bij het afspelen van USB stick hoor ik telkens een kloppend geluid (op laag volume 1 / 2 /3) hoorbaar. Is hier iets aan te doen? Sowieso ga ik zometeen proberen om alles te solderen, hopelijk werkt dat. Maar iemand een idee waar het aan kan liggen?

En binnenkort neem ik de radio mee naar de camping, kan het risico's met zich meebrengen als dat ding bij ons in de tent staat s'nachts...?

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Piet bel schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:10:
[...]

Het gaat mij niet zozeer om dat ledje, maar meer om te kijken of mn hks helemaal goed aangesloten is..
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik strax een middagje zit te spelen, en savonds mn kratje weer op wil laden en dattie dan kapot is :+

Ik zal vanavond of morgen als ik tijd heb even meten, en dan hoor je van me ;)
Tot zover, sowieso al bedankt! :D
Ik kan zo snel niet bedenken dat het invloed heeft op de rest, je hoeft dus niks te vrezen! Het zal hem waarschijnlijk in het ledje of weerstandje zelf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doosje met potmeters gevonden :D

Blijken nog een aantal goed te functioneren, heb er gelijk een op het kratje gebouwd van de nieuwe eigenaar.

Ik heb tevens een koelblokje op de chip gemonteerd en de weerstandjes van 4700ohm verhoogd naar 6300ohm :) 5600ohm bleek nog hetzelfde probleem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

wesleytjuh schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 17:56:
[...]

Net even snel gekeken, en het lijkt er idd op dat R5 geen contact maakt..
Er is wat van dat zwarte spul (van de pcb zelf) over het koperen gedeelte gekomen, wss door de hitte van de soldeerbout, en geknutsel van mij 8)7
heb je misschien een idee om dit weer normaal te krijgen? :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Piet bel schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:56:
[...]

Net even snel gekeken, en het lijkt er idd op dat R5 geen contact maakt..
Er is wat van dat zwarte spul (van de pcb zelf) over het koperen gedeelte gekomen, wss door de hitte van de soldeerbout, en geknutsel van mij 8)7
heb je misschien een idee om dit weer normaal te krijgen? :+
Hehe nice!
Tja, proberen het zwarte goedje van het soldeereilandje te krijgen. Dat zou optie 1 zijn. Anders volgen waar het koperbaantje van dat eilandje naar toe gaat, en dan naar het eerst volgende soldeereilandje op de route een draadje trekken. Maar ik denk wel dat je het zwarte er nog af krijgt. Het is even knutselen inderdaad :P.

Zet je bout trouwens niet te warm he, maximale warmte stand klinkt leuk, maar 350 graden is meer dan genoeg! Soldeer daar zelf ook op dacht ik, als je veel warmer gaat belast je de PCB en onderdelen te veel.

[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 16-04-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

wesleytjuh schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 11:04:
[...]

Hehe nice!
Tja, proberen het zwarte goedje van het soldeereilandje te krijgen. Dat zou optie 1 zijn. Anders volgen waar het koperbaantje van dat eilandje naar toe gaat, en dan naar het eerst volgende soldeereilandje op de route een draadje trekken. Maar ik denk wel dat je het zwarte er nog af krijgt. Het is even knutselen inderdaad :P.
Haha, ik begon een natuurlijk met de weerstanden, dus dat was voor mij ook nog een beetje uitvogelen hoe ik't het beste kon doen O-)

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een leuk vraagje.
Weet iemand toevallig wat het rendement van de TA 2024 is??
En het rendement van de Marquant MCA-200??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:55:
Even een leuk vraagje.
Weet iemand toevallig wat het rendement van de TA 2024 is??
En het rendement van de Marquant MCA-200??
80-90% tegen zo'n 30-40% schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) OW jah nog een leuk niewtje voor iedereen die een MCA -200 heeft.
Laat hem een dag lekker hard aan staan en als ie goed warm is bak er een ei op.
Het lukte echt op een warme zomerdag :+ .
Dat ding heeft volgens mij een grotere omzetting in warmte dan in bewegingsenergie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:05:
:*) OW jah nog een leuk niewtje voor iedereen die een MCA -200 heeft.
Laat hem een dag lekker hard aan staan en als ie goed warm is bak er een ei op.
Het lukte echt op een warme zomerdag :+ .
Dat ding heeft volgens mij een grotere omzetting in warmte dan in bewegingsenergie.
Klopt, meer dan de helft wordt omgezet in warmte, daarom is zo'n MCA-200 ook niet aan te raden voor systemen met accus als voedingsbron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X :X EN daarom licht die van mij nu in mijn onderdelen bak.
Misschien komt ie nog ergens van pas ooit een keer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fall3n
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 10:31
Mn eerste probeersel is helaas tijdje geleden overleden (kortsluiting bij de schroefterminals van de ta2024) dus nu ga ik een nieuw project maken in een krat

lijst met spulletjes:
2x Boschmann speakers (reeds in bezit)(<a href="http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=378214">Boschmann Titan 2-Weg Luidspreker G-4632 <em>(Conrad Electronic)</em></a>)
1xTa2024 (modded of ongemod? zal het veel uitmaken of ik met deze speakers de gemodde of de ongemodde variant nemen?)
1x Accusafe
1x 7,2 Ampere accu 12v
1x accu lader
1x voeding 12v 2ampere
en een aantal ledjes die ik wil gaan laten reageren op de muziek dmv een sunbeam ccfl controller

maar ik heb nog een paar vraagjes ...
bij mijn oude kist zaten de speakers op de kopse kant, ik lees net dat dat het geluid erg vervormt... kan ik ze naast elkaar op de " top" van mijn krat bouwen?
ik wil later een 2e accu erbij zetten kan ik deze dan zonder problemen paralel aansluiten op de accusafe ?
loont het met deze speakers om een gemodde ta2024 te nemen?
en kan ik om deze keer kortsluiting te voorkomen de draadjes vertinnen en daarna in de schroefterminal bevestigen?

Mvg
Fall3n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Sloeber schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:11:
Waarom haalt niemand deze?
http://www.dealextreme.co...torcycle-sd-mmc-usb-35199

Ik snap niet waarom jullie nog zo graag zo'n TA2024 willen. Okee, misschien gaat hij iets harder, maar deze heeft al:

SD/USB lezer, met afstandsbediening, shuffle e.d.
Powerknop
Volumeregeling
Bass-Treble regeling
AUX in, 3,5mmJack in.
Alles zit netjes in een kastje, zo vast te schroeven, en kan zo op 12 volt met een adapteraansluiting.

Ik heb hem zelf ook, ben erg over de geluidskwaliteit te spreken, uiteraard gaat hij niet knalhard, maar hard genoeg om een grote groep van geluid te voorzien op een lekker volume
daar ben ik ook wel benieuwd naar want dit is goedkoper en gemakkelijker lijkt mij. Mooi in te bouwen in een klein kastje met 1of 2speakers als klusradio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Net mijn 4x100 Watt verterkertje binnen gekregen van SureElectronics, keurig verpakt. Gelijk enthousiast twee accus in serie aangesloten met deze twee speakers erbij:

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=378218

De herrie die het apparaatje maakte viel me toch vies tegen, ik verwachten een bak geluid te horen te krijgen maar het volume was zeker niet hoger dan bij de ta2024. Doe ik iets verkeerd?

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
xammies schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:13:
Net mijn 4x100 Watt verterkertje binnen gekregen van SureElectronics, keurig verpakt. Gelijk enthousiast twee accus in serie aangesloten met deze twee speakers erbij:

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=378218

De herrie die het apparaatje maakte viel me toch vies tegen, ik verwachten een bak geluid te horen te krijgen maar het volume was zeker niet hoger dan bij de ta2024. Doe ik iets verkeerd?

Groetjes!
Wat voor bron gebruik je?
Probeer eens een laptop of computer aan te sluiten via de Line-out, gaat meestal veel harder dan op een MP3-speler of iPod.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de eerste post van het topic door.
  • Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
  • Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
  • Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink