Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 60.366 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelderland20
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Hallo allemaal,
Lang geleden dat ik hier weer eens gekeken heb :9 Ik heb vorig jaar een speaker krat gemaakt, al weer 4 topics terug xD http://gathering.tweakers...message/34199578#34199578

Ik heb vandaag weer onderdelen besteld voor een grote update, dus ik dacht het is ook weer tijd voor een update hier ;)

Waar ik altijd tegenaan liep was het voltage van mij gel accu. Op net stroom kreeg mijn versterker 14.5v en haalde ik 25w RMS en ging hij echt hard (Tripath TA2020 (2*25watt), maar als ik op accu speelde viel het altijd wat tegen. Als hij net vol was ging het nog wel, maar naar 30 min wanneer de spanning inzakte kon je er niet echt een feestje meer mee bouwen :+

Dus ik ben opzoek gegaan, maar ik kon bijna niks vinden wat precies deed wat ik wilde en dat was op accu ook op 14,5v spelen, hoe vol de accu ook is. Echter naar vele vele uren zoeken ben ik een apparaatje tegen wat precies doet wat ik wil :D

DC/DC Converter Auto Boost Buck 80W Power Supply CC CV
http://r.ebay.com/z2mV8F

Ik kan er tussen de 8 & 30V inproppen en ik kan er tussen de 2 & 16V uitlaten komen, ik weet niet of ik de eerste ben die zoiets in zijn krat bouwt, maar ik ben het iig nog nooit tegen gekomen O-)

Het 2e probleem was altijd het gewicht, een gel accu weegt natuurlijk altijd aardig wat. Dus ik zocht een accu met veel capaciteit, maar hij moest wel licht blijven. Hierbij kwam ik uit op Li-Po accu's, deze zijn ontzettend licht maar hebben toch een hele hoge capaciteit.

Ik heb gekozen voor 2 "ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 15C"
http://www.hobbyking.com/...ewItem.asp?idProduct=6500

Deze levert 14.8v, heeft 5000mAh capaciteit en dat alles bij een gewicht van 475 gram :9~ Een groot voordeel van Li-Po's is dat door hun ontzettend lage interne weerstand dit type bijv. 15 keer zijn capaciteit aan stroom kan trekken en bij piek 22 keer, theoretisch zou ik kortstondig 75A kunnen trekken en bij piek zelfs 110A 8)7

Bij een Li-Po komt wel wat meer kijken, dus ik heb ook een speciale lader, balancer, cel bewaker & oplaad zak (tegen brand bij overladen) besteld. Deze hele upgrade heeft mij €150 euro gekost, maar je kan nog 25 euro besparen door het bij 1 accu te houden ;)

Over 2 weken moet het allemaal een beetje binnen druppelen, dus ik hoop dat het allemaal werkt xD Ik houd jullie op de hoogte ;)

Groetjes,

Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
gelderland20 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:05:
Hallo allemaal,
Lang geleden dat ik hier weer eens gekeken heb :9 Ik heb vorig jaar een speaker krat gemaakt, al weer 4 topics terug xD http://gathering.tweakers...message/34199578#34199578

Ik heb vandaag weer onderdelen besteld voor een grote update, dus ik dacht het is ook weer tijd voor een update hier ;)

Waar ik altijd tegenaan liep was het voltage van mij gel accu. Op net stroom kreeg mijn versterker 14.5v en haalde ik 25w RMS en ging hij echt hard (Tripath TA2020 (2*25watt), maar als ik op accu speelde viel het altijd wat tegen. Als hij net vol was ging het nog wel, maar naar 30 min wanneer de spanning inzakte kon je er niet echt een feestje meer mee bouwen :+

Dus ik ben opzoek gegaan, maar ik kon bijna niks vinden wat precies deed wat ik wilde en dat was op accu ook op 14,5v spelen, hoe vol de accu ook is. Echter naar vele vele uren zoeken ben ik een apparaatje tegen wat precies doet wat ik wil :D

DC/DC Converter Auto Boost Buck 80W Power Supply CC CV
http://r.ebay.com/z2mV8F

Ik kan er tussen de 8 & 30V inproppen en ik kan er tussen de 2 & 16V uitlaten komen, ik weet niet of ik de eerste ben die zoiets in zijn krat bouwt, maar ik ben het iig nog nooit tegen gekomen O-)

Het 2e probleem was altijd het gewicht, een gel accu weegt natuurlijk altijd aardig wat. Dus ik zocht een accu met veel capaciteit, maar hij moest wel licht blijven. Hierbij kwam ik uit op Li-Po accu's, deze zijn ontzettend licht maar hebben toch een hele hoge capaciteit.

Ik heb gekozen voor 2 "ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 15C"
http://www.hobbyking.com/...ewItem.asp?idProduct=6500

Deze levert 14.8v, heeft 5000mAh capaciteit en dat alles bij een gewicht van 475 gram :9~ Een groot voordeel van Li-Po's is dat door hun ontzettend lage interne weerstand dit type bijv. 15 keer zijn capaciteit aan stroom kan trekken en bij piek 22 keer, theoretisch zou ik kortstondig 75A kunnen trekken en bij piek zelfs 110A 8)7

Bij een Li-Po komt wel wat meer kijken, dus ik heb ook een speciale lader, balancer, cel bewaker & oplaad zak (tegen brand bij overladen) besteld. Deze hele upgrade heeft mij €150 euro gekost, maar je kan nog 25 euro besparen door het bij 1 accu te houden ;)

Over 2 weken moet het allemaal een beetje binnen druppelen, dus ik hoop dat het allemaal werkt xD Ik houd jullie op de hoogte ;)

Groetjes,

Kevin
Die paar volt gaat niet veel uitmaken hoor. Als ik jou was zou ik een 24 volts systeem maken. Gewoon 2 accu's in serie en een 24 volts versterker. Dan heb je geen verlies in de converter en een stuk meer watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

like it

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03-2023
Ik ga beginnen met men eerste kratradio:
een ta2024 gevoed door een 95Ah loodaccu. De speakers moet ik nog kiezen. Heel het geheel komt in een jupiler bak.

Kan ik de loodaccu opladen met een PSU van een computer? mits enige aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
mdeb schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:23:
Ik ga beginnen met men eerste kratradio:
een ta2024 gevoed door een 95Ah loodaccu. De speakers moet ik nog kiezen. Heel het geheel komt in een jupiler bak.

Kan ik de loodaccu opladen met een PSU van een computer? mits enige aanpassingen.
95Ah loodaccu? Zit jij binnenkort een week zonder stroom of wat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
ik heb mijn kistradio geupgrade

dit was hem eerst
Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/8338/hpim0802.jpg

en dit is hem nu
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/9048/imag0067ql.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/6927/imag0071pz.jpg

hij is nu 45x24x22 en hij was 61x45x45
de speakers hebben een diameter van 18cm dus je ziet het verschil wel
ik wil hem misschien nog gaan bekleden met hoedenplankstof
ik heb nu alleen m'n versterker gemold :+ dus moet even wachten tot de nieuwe binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik ben op het moment een beetje aan het kijken voor een klein project tussendoor en wil eigenlijk een kratradio aan bouwen. Vooral nadat ik het kratje van Kevin zag wil ik er graag aan beginnen. Net als Kevin wil ik een step-up converter gaan gebruiken in combinatie met deze versterker die ik mooi in wil bouwen in een krat. Ik zal jullie een beetje op de hoogte houden. Eerst maar eens een mooi kratje uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 21:02
Mijn nieuwe speakerset is binnen alsook een nieuwe kratsafe schakeling (thanks wesleytjuh :]), en ben bezig mijn kratje te upgraden.

Ik heb nog een vraagje. Als ik de voeding aangesloten heb op mijn krat en er is geen muziek op aangesloten, dan ruist hij flink. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het ontbreken van een aarding? Wie kan dit bevestigen / vertellen waar het aan kan liggen? En zo ja, hoe kan ik de net aansluiting het beste aarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Kan iemand me vertellen hoe de waterbestendige speakers van Visaton bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:02
DionysuZ schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:45:
Mijn nieuwe speakerset is binnen alsook een nieuwe kratsafe schakeling (thanks wesleytjuh :]), en ben bezig mijn kratje te upgraden.

Ik heb nog een vraagje. Als ik de voeding aangesloten heb op mijn krat en er is geen muziek op aangesloten, dan ruist hij flink. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het ontbreken van een aarding? Wie kan dit bevestigen / vertellen waar het aan kan liggen? En zo ja, hoe kan ik de net aansluiting het beste aarden?
Waarschijnlijk ruis op je ingangs plug (3,5mm jack). Houdt je plug is tegen de min van je accu. Dan is het denk ik weg

[ Voor 50% gewijzigd door NIB0R op 08-04-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
NIB0R schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:57:
[...]

Waarschijnlijk ruis op je ingangs plug (3,5mm jack). Houdt je plug is tegen de min van je accu. Dan is het denk ik weg
ik weet dat als ik de jack in mijn mp3 speler inplug, de ruis wegvalt. Ook als ik de tulppluggen uittrek valt de ruis weg. Enig idee hoe ik die volledig kan elimineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
DionysuZ schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:04:
[...]

ik weet dat als ik de jack in mijn mp3 speler inplug, de ruis wegvalt. Ook als ik de tulppluggen uittrek valt de ruis weg. Enig idee hoe ik die volledig kan elimineren?
Misschien slechte kabel? Heeft idd te maken met aarding. Wat ik zou doen. Is niet het minste werk maargoed :P
Een jack socket in je kist maken en zijn + en - aan elkaar solderen. Als je je kabel niet gebruikt prik je hem daar in. Heb je er gelijk een mooie opberg plek voor :)

Gaatje boren, even solderen, klaar

staat ook nog geinig vind ik zelf

Afbeeldingslocatie: http://www.binbin.net/photos/switchcraft/2-p/2-pole-switched-jack-socket-rc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
NIB0R schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:19:
[...]

Misschien slechte kabel? Heeft idd te maken met aarding. Wat ik zou doen. Is niet het minste werk maargoed :P
Een jack socket in je kist maken en zijn + en - aan elkaar solderen. Als je je kabel niet gebruikt prik je hem daar in. Heb je er gelijk een mooie opberg plek voor :)

Gaatje boren, even solderen, klaar

staat ook nog geinig vind ik zelf

[afbeelding]
leuk idee ;) maar ik kan net zo goed de tulpjes lospluggen :P werkt ook.

De ruis is niet te horen als hij op de accu gesloten staat, alleen op de netvoeding, vandaar dat ik het dacht op te lossen door die op een of andere manier te aarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasvanS
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2018
DionysuZ schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:45:

Een schakelaar tussen de versterker en je voeding zetten, als er niks in je jack-plug zit, zet je de schakelaar 'uit' en is de hele versterker uit terwijl de accu oplaadt. Als je wel muziek wilt luisteren terwijl je aan de netstroom ligt, zet je de schakelaar 'aan' en is de versterker wel gewoon verbonden met je voeding ;)
Volgens mij is dit de makkelijkste manier om het op te lossen ;)
Correct me if I'm wrong :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07 10:11
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:17:
[...]

haha wel he..
ja nou kijk.. voor zo'n kratje is het meer dan genoeg.. alleen ik ben niet zo,, ja ik noem het maar ff profecioneel.. met die kratjes... hij is niet helemaal luchtdicht afgesloten dit dat.. maar komt verder goed genoeg geluid vanaf..
bevallen ze jou goed'?
Ja speakers bevielen mij zeer goed! Tot er eentje kapot ging van de week. Kan alleen niet plaatsen waarom. Ga hem dan ook maar terug sturen van de week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
JonasvanS schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:35:
[...]

Een schakelaar tussen de versterker en je voeding zetten, als er niks in je jack-plug zit, zet je de schakelaar 'uit' en is de hele versterker uit terwijl de accu oplaadt. Als je wel muziek wilt luisteren terwijl je aan de netstroom ligt, zet je de schakelaar 'aan' en is de versterker wel gewoon verbonden met je voeding ;)
Yup dat is wel de handigste oplossing in dit geval!

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Laatst online: 17-02 19:05
JonasvanS schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:35:
[...]

Of tussen de voeding en de netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Mc55 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:15:
[...]

Of tussen de voeding en de netstroom.
Dan zou ik willen aanraden om toch tussen de voeding en versterker te kiezen. Laat die 230V draad maar lekker geisoleerd ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
;) een schakelaar heb ik er al tussen.het is ook meer een kleine irritatie waarvan ik dacht dat het een simpele oplossing had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasvanS
DionysuZ schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 01:59:
;) een schakelaar heb ik er al tussen.het is ook meer een kleine irritatie waarvan ik dacht dat het een simpele oplossing had
Maar dan zet je toch gewoon die schakelaar om? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ik heb bij de sloop vandaag deze speakers opgehaald.
http://www.speurders.nl/o...cm-speakers-67090071.html

Is het wat? Volgens mij voldoen ze aan alle eisen en zijn ze ook nog eens groot genoeg om volume te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Thonz schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:47:
Ik heb bij de sloop vandaag deze speakers opgehaald.
http://www.speurders.nl/o...cm-speakers-67090071.html

Is het wat? Volgens mij voldoen ze aan alle eisen en zijn ze ook nog eens groot genoeg om volume te maken?
Een verchroomde conus lijkt me nou niet helemaal ideaal voor een warme klank, maar de specs zijn indrukwekkend en ze zullen vast leuk staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Dank je voor je reactie. Het is alleen maar voor tijdens trainingen en toernooitjes e.d. dat we muziek hebben :)
Het was ook maar €20 voor de paar, dus ik kan niet klagen lijkt me.

Dan rest mij nog één ding, en dat is de accu.
Heeft iemand in of rond eindhoven al eens bij een beveligignsbedrijf een accu gekocht?

edit

Waar is het het beste om de boxen te plaatsen? Ik heb de volgende mogelijkheden:
1: zijkanten
2: voor- en achterkant.
Maakt het uit voor volume en/of bass?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TFDGq.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Thonz op 09-04-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Ik zou ze beide aan 1 kant doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Ja, dat is de bedoeling.
1 aan de beide korte kanten,
of
1 aan de beide lange kanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Ik bedoel beide speakers aan 1 kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
ik wil deze bluetooth receiver aanschaffen. officiele site hier, gebruikershandleiding hier, maar nou vroeg ik me af of je deze dus wel kan gebruiken terwijl hij aan het opladen is. er zit wel een aparte usb aansluiting aan namelijk.
iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
leon12345 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:32:
ik wil deze bluetooth receiver aanschaffen. officiele site hier, gebruikershandleiding hier, maar nou vroeg ik me af of je deze dus wel kan gebruiken terwijl hij aan het opladen is. er zit wel een aparte usb aansluiting aan namelijk.
Misschien wel handig om je kist volledig waterdicht te maken. Enkel een waterdicht doosje voor je telefoon ontbreekt dan nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Volgens mij heb je de verkeerde post geqouted (of zo iets :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Mc55 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:47:
Volgens mij heb je de verkeerde post geqouted (of zo iets :P)
Met een TA2020 binnenin die je aan kunt sluiten op de BT-module, die zijn stroom weer haalt uit een USB-kabel, kun je je kist helemaal waterdicht maken. Je hoeft dan alleen je telefoon te verbinden met de BT-module en spelen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
Japperrrr schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:42:
[...]

Misschien wel handig om je kist volledig waterdicht te maken. Enkel een waterdicht doosje voor je telefoon ontbreekt dan nog :)
was er niet van plan mee te gaan duiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Japperrrr schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:54:
[...]

Met een TA2020 binnenin die je aan kunt sluiten op de BT-module, die zijn stroom weer haalt uit een USB-kabel, kun je je kist helemaal waterdicht maken. Je hoeft dan alleen je telefoon te verbinden met de BT-module en spelen maar :)
Zo te zien heb ik dat gemist. Mijn fout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Mc55 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:29:
Ik bedoel beide speakers aan 1 kant
He, helaas is daar geen plaats voor. Nét te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
Thonz schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:56:
[...]

He, helaas is daar geen plaats voor. Nét te klein.
Dat is jammer. In mijn ervaring is de geluidssterkte en klankbeleving het beste als beide speakers aan dezelfde kant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
Ik heb nu mijn acculader ook in de kist ingebouwd en gekoppeld aan de kratsafe schakeling. However, het lampje van de acculader brandt, ook al hangt hij niet aan netstroom. Nu heb ik een knop om de versterker volledig los te koppelen, maar wil liever niet nog een knop toe hoeven voegen om de acculader los te koppelen.

Weet iemand een goede oplossing? Misschien door een weerstand tussen de acculader en de kratsafe schakeling te zetten, of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
DionysuZ schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:59:
Ik heb nu mijn acculader ook in de kist ingebouwd en gekoppeld aan de kratsafe schakeling. However, het lampje van de acculader brandt, ook al hangt hij niet aan netstroom. Nu heb ik een knop om de versterker volledig los te koppelen, maar wil liever niet nog een knop toe hoeven voegen om de acculader los te koppelen.

Weet iemand een goede oplossing? Misschien door een weerstand tussen de acculader en de kratsafe schakeling te zetten, of iets dergelijks?
Je kunt een diode gebruiken, maar deze hebben een spanningsval van ongeveer 0,7 volt. Je accu zal dan wel geladen worden, maar niet meer met 13,8v. Een makkelijkere oplossing is de schakelaar niet voor de versterker te zetten, maar na de accu. Als je krat niet aan netstroom hangt koppel je de accu gewoon los. :)

edit: je versterker staat dan wel altijd aan als de stekker in de muur zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Michel5128 op 09-04-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
DionysuZ schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:55:
[...]

Dat is jammer. In mijn ervaring is de geluidssterkte en klankbeleving het beste als beide speakers aan dezelfde kant zitten.
Als ik op de lange kant klop dan krijg ik een dieper geluid dan als ik aan de korte kant klop.
Ik moet daarom de speakers in de lange kant monteren lijkt me of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
leon12345 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:32:
Jep, ik heb met iets soortgelijks ervaring, en die ik had gaf storing terwijl hij aan het laden was van dezelfde accu als waarop de versterker was aangesloten.. Best wel naadje! Op een losse accu gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om bij RCA/cinch/tulp de rode male aan de witte female te koppelen en vice versa? Is dan het enige verschil dat links en rechts verwisseld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Als je gewoon bedoelt dat jet stekkertjes omwisselt.. ja, dan is dat het enige effect. En dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
lredev schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:37:
[...]

Jep, ik heb met iets soortgelijks ervaring, en die ik had gaf storing terwijl hij aan het laden was van dezelfde accu als waarop de versterker was aangesloten.. Best wel naadje! Op een losse accu gaat het wel goed.
is dat die ene waarbij je de mini-jack moest splitten? deze kan je schijnbaar ook aan je computer hangen via usb en de receiver gebruiken. dus ga toch maar een gokje wagen!

dan nog wat. ik wil in een apart gedeelte een koel element plaatsen om wat bier koud te houden. nou heb ik overal gezocht, maar alle koelbox oplossingen trekken minimaal 2Ah. iemand een andere oplossing buiten vries packs in de vriezer stoppen en mee nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
leon12345 schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:07:
[...]

is dat die ene waarbij je de mini-jack moest splitten? deze kan je schijnbaar ook aan je computer hangen via usb en de receiver gebruiken. dus ga toch maar een gokje wagen!

dan nog wat. ik wil in een apart gedeelte een koel element plaatsen om wat bier koud te houden. nou heb ik overal gezocht, maar alle koelbox oplossingen trekken minimaal 2Ah. iemand een andere oplossing buiten vries packs in de vriezer stoppen en mee nemen?
Koelen kost nou eenmaal heel veel stroom :). Je zou een soort van coolbox compartiment kunnen maken waar je dan vantevoren gekoeld bier in stopt. Door de isolatie blijft het dan wel een tijdje goed koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Ik heb zelf een kratsafe gemaakt, maar die zorgt er voor dat het punt is waarop de relais uit gaat 11,0 volt is.
Is dit zeer funest voor de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen

Ik tijdje geleden een kistradio gemaakt. Ik heb alleen wel een paar probleempjes. Hebben jullie misschien enig idee wat er mis mee is?

1. ik heb deze http://www.dealextreme.co...lk-230-hour-standby-36386 in mijn kist zitten maar hij ruist. Op andere speakers doet hij dat niet, als ik mijn mp3 er rechtstreeks op aansluit ook niet.

2. Als ik mijn mp3 speler http://www.archos.com/pro...x.html?country=us&lang=en oplaad via usb (in mijn krat) en muziek afspeel tegelijk gaan mijn speakers heel gek doen.

Hier nog wat foto's. Hij is nog niet helemaal af er komen nog metalen hoekjes op. Een geperforeerde metalen plaat en handvatten. Ik ben benieuwd naar jullie reacties ;)

http://img130.imageshack.us/i/img5093i.jpg/
http://img19.imageshack.us/i/img5092p.jpg/
http://img121.imageshack.us/i/img5094g.jpg/

Alvast bedankt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:32
Ik zou ook nog iets over het "bedieningspaneel"plaatsen. Als er nu een klein beetje regen oid op komt heb je kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een goede suggestie gezien voor het tijdelijk dichtmaken van de handvaten? Feit is dat dit het geluid gewoon een heel eind bevordert. Nu stop ik er meestal aan beide kanten een stuk schuimrubber in aan beide kanten, wat al een hoop scheelt. Als ik hem dan oppak vallen ze vanzelf weer in het krat! Iemand enig idee voor iets eleganters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasvanS
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 10:53:
Heeft iemand al een goede suggestie gezien voor het tijdelijk dichtmaken van de handvaten? Feit is dat dit het geluid gewoon een heel eind bevordert. Nu stop ik er meestal aan beide kanten een stuk schuimrubber in aan beide kanten, wat al een hoop scheelt. Als ik hem dan oppak vallen ze vanzelf weer in het krat! Iemand enig idee voor iets eleganters?
Een soort bakje van hout oid aan de binnenkant bouwen?
Die dan over het hele handvat gaat, maar dat je het handvat nog wel kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 10:53:
Zelf heb ik een stuk plexiglas ervoor zitten. Van de buitenkant ziet dit er erg mooi uit en helemaal als je de schakelaars erin plaatst. Dit geeft dan een soort zwevend effect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasvanS
Pespre schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:02:
[...]

Zelf heb ik een stuk plexiglas ervoor zitten. Van de buitenkant ziet dit er erg mooi uit en helemaal als je de schakelaars erin plaatst. Dit geeft dan een soort zwevend effect _/-\o_
Maar dan kan je de krat niet meer via de handvaten oppakken, en volgens mij wil hij dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
JonasvanS schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:04:
[...]

Maar dan kan je de krat niet meer via de handvaten oppakken, en volgens mij wil hij dat wel.
Als je kleine vingers heb O-) Maar je kan ook gewoon een handvat kopen die je erop plaatst. Kan je makkelijk met 1 hand tillen ipv 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Pespre schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:05:
[...]

Als je kleine vingers heb O-) Maar je kan ook gewoon een handvat kopen die je erop plaatst. Kan je makkelijk met 1 hand tillen ipv 2
Of je neemt een grolsch krat. Die heeft handvaten aan alle 4 kanten :) Heb je als je dr 3 dichtstopt nog 1 open :)

* BlackWhizz is weer druk bezig met mn kratje, dit keer de accu's maar eens vast zetten zonder tiewraps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit niet wat? want die van die caliber versterker doet moeilijk....

Afbeeldingslocatie: http://www.tmoespot.eu/data/articles/images/b_5180.jpg

12Vdc Stereo versterker met USB en SD

Vermogen 2 x 180Watt. PMPO of 2 x 20Watt RMS
met aan/uit schakelaar + Volume / Bass en Treble regeling(knop)
ingangen : 2 x RCA voor cd enz
1 x MP3 ingang 3,5mm stereo
Met USB en SD kaart ingang voor afspelen mp3
incl. afstandbediening
met led verlichting

€ 34.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:21:

[afbeelding]

incl. afstandbediening
met led verlichting

€ 34.95
Ik heb de vraag geloof ik al eens gezien. Schijn slechtere kwaliteit geluid te geven dan Ta2024 en heel inefficiënt te zijn met je accu, veel hitte ipv. muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz

[afbeelding]

incl. afstandbediening
met led verlichting

€ 34.95
Dan ben je wel afgezet als je dr zo'n prijs voor betaald. Dealextreme heeft die voor nog geen 20 dollar geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo!
ik heb mijn kratradio aangesloten en hij doet het opzich goed op een normaal volume, maar als ik hem wat harder zet, gaat die raar piepen enzo.. weten jullie hoe dit komt? (misschien belangrijk detail: ik heb op 4 speaker uitgangen 2 boxen aangesloten, zegmaar 2 uitgangen bij elkaar koppelen) Misschien komt het daardoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:39
Je hebt vast nog niet geprobeerd om de speakers normaal aan te sluiten, dus niet 2 speakeruitgangen per speaker.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:11:
hallo!
ik heb mijn kratradio aangesloten en hij doet het opzich goed op een normaal volume, maar als ik hem wat harder zet, gaat die raar piepen enzo.. weten jullie hoe dit komt? (misschien belangrijk detail: ik heb op 4 speaker uitgangen 2 boxen aangesloten, zegmaar 2 uitgangen bij elkaar koppelen) Misschien komt het daardoor?
2 Speakers aansluiten op 1 ingang is op dit forum ook al voorbij gekomen, misschien een beetje zelf zoeken en je vind een mooi schematje ;)
Maar voor als je daar geen in in hebt; je moet je 2speakers in serie aansluiten, en die 'serie' sluit je aan op 1zo'n uitgang ;)

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev

[afbeelding]

incl. afstandbediening
met led verlichting

€ 34.95
Die 2x180 Watt moet je in ieder geval negeren ;)

Ik zon'n dingetje bij mijn pa in de schuur geheangen met 2 oude speakers van de kringloop. Geeft best aardig geluid. Qua volume ongeveer gelijk aan de TA2024. 'T is allemaal beetje pruts kwaliteit, maar het werkt wel.
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:11:
hallo!
Heb je dat briidgen gedaan zoals het in de handleiding van de versterker staat? (en dus gecontroleerd of het kan :+ ) (Soms staat het ook bij de uitgangen op de versterker.

Verder is het handig om te weten wat voor spul je er allemaal in hebt, om in te kunnen schatten wat er fout gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door lredev op 10-04-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Michel5128 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:05:
[...]

Je kunt een diode gebruiken, maar deze hebben een spanningsval van ongeveer 0,7 volt. Je accu zal dan wel geladen worden, maar niet meer met 13,8v. Een makkelijkere oplossing is de schakelaar niet voor de versterker te zetten, maar na de accu. Als je krat niet aan netstroom hangt koppel je de accu gewoon los. :)

edit: je versterker staat dan wel altijd aan als de stekker in de muur zit.
Hmm, dubbel polige wisselschakelaar gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is een schema van hoe ik het aangesloten heb:

https://picasaweb.google....26873506950695/10Apr2011#

maar het aparte is, dat ie het soms wel bij hard goed doet, en soms niet...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Zouden twee van deze speakers naast elkaar in de brede zijde van een Jupiler-krat passen? Er staat dat ze een diameter van precies 180mm hebben dus in theorie zou ik met 36cm genoeg hebben. Het kratje is net iets groter, ongeveer 37cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Denk aan de ronde 'hoeken' van de krat :) Scheelt zeker centimeter of 2 aan elke kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
xammies schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:28:
Denk aan de ronde 'hoeken' van de krat :) Scheelt zeker centimeter of 2 aan elke kant
Ik ga het toch maar gewoon proberen, desnoods vijlen :P

Iemand ervaring met deze voeding?
http://cgi.ebay.com/15V-4...m5189349736#ht_2908wt_905
Lijkt me perfect voor de TA2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Piet bel schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:23:
[...]

2 Speakers aansluiten op 1 ingang is op dit forum ook al voorbij gekomen, misschien een beetje zelf zoeken en je vind een mooi schematje ;)
Maar voor als je daar geen in in hebt; je moet je 2speakers in serie aansluiten, en die 'serie' sluit je aan op 1zo'n uitgang ;)
Misschien een tip, maak een stuk plexiglas precies op maat voor in het handvat, maar met een schaniertje dat naar binnen (en naar boven) openklapt. Zodra je je hand erin steekt klapt het stukje plexiglas naar boven en kun je de krat in het handvat optillen.
Als je een verend klepje maakt dat naar beneden klapt is het een soort muizenval voor je handen, die klemt dan je vingers vast in het handvat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Japperrrr schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:34:
[...]

Geen ervaring mee maar ziet er wel aardig uit. Let er even op dat je bij bestelling moet vermelden dat je een EU plug wilt, mocht je willen bestellen. Zeker voor dat bedrag mag je misschien wel een leuk inkoopje doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Wat gebeurt er eigenlijk als je een te lichte voeding koopt bij een te zware versterker? Dus bij een 24 volt 200 watt versterker een voeding van 24 volt 50 watt? Raakt oververhit oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
xammies schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:43:
Wat gebeurt er eigenlijk als je een te lichte voeding koopt bij een te zware versterker? Dus bij een 24 volt 200 watt versterker een voeding van 24 volt 50 watt? Raakt oververhit oid?
Volgens mij begint het geluid heel erg te vervormen maar dit weet ik niet zeker.

Wat zijn de verschillen tussen
http://cgi.ebay.com/MUSE-...3f0880a596#ht_6454wt_1139
en
http://www.kistradio.nl/w...d9d53dc7df12deec30882d2a1
behalve de behuizing? Hebben ze allebei de weerstandsmod ondergaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
xammies schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:43:
Als je een goede voeding en/of versterker hebt beschermt die zichzelf. Anders frituurt de voeding of de versterker zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
BlackWhizz schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:45:
[...]

Als je een goede voeding en/of versterker hebt beschermt die zichzelf. Anders frituurt de voeding of de versterker zich.
Naar mijn weten hebben die dingen altijd een max. stroom beveiliging. Als de versterker meer vraagt dan de voeding kan leveren. dan kakt de spanning in, en gebeurd er helemaal niets meer.

Vraagje van mijn kant. Heeft iemand stroom gemeten van de ta2024? Is dat daadwerkelijk 2A als je hem op zijn hardst zet. Of is dat echt de max. Amperage. En kom je daar nooit, aangezien die aan het eind gaat vervormen.
Ik ga hem namelijk voeden met een 78S12 en wil berekenen wat voor koel element ik erop moet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
weet iemand of er veel verschil zit tussen loodgel accu's en agm(absorbant glass matt) accu''s ? kosten namelijk allebei bijna hetzelfde en ik vraag me het gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
NIB0R schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:51:
[...]

Naar mijn weten hebben die dingen altijd een max. stroom beveiliging. Als de versterker meer vraagt dan de voeding kan leveren. dan kakt de spanning in, en gebeurd er helemaal niets meer.

Vraagje van mijn kant. Heeft iemand stroom gemeten van de ta2024? Is dat daadwerkelijk 2A als je hem op zijn hardst zet. Of is dat echt de max. Amperage. En kom je daar nooit, aangezien die aan het eind gaat vervormen.
Ik ga hem namelijk voeden met een 78S12 en wil berekenen wat voor koel element ik erop moet plaatsen.
Nope, die 2A is om een beetje overcapaciteit te hebben. Geloof dat het zo'n 700mA bij verhoogd volume is, met pieken van ruim 1A, je zou het eigenlijk gewoon eens moeten meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
sjaakwortel schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:53:
weet iemand of er veel verschil zit tussen loodgel accu's en agm(absorbant glass matt) accu''s ? kosten namelijk allebei bijna hetzelfde en ik vraag me het gewoon af.
AGM accu's kunnen sneller worden opgeladen, gaan langer mee en zijn (dacht ik) lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
wesleytjuh schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:55:
[...]

Nope, die 2A is om een beetje overcapaciteit te hebben. Geloof dat het zo'n 700mA bij verhoogd volume is, met pieken van ruim 1A, je zou het eigenlijk gewoon eens moeten meten.
Yep, maar ik heb vorige week een ta2024 besteld maar nog niet binnen. Ik wil ook alvast andere onderdelen bestellen. Vandaar dat ik iemand anders vraag of die het ooit gemeten heeft, dan kan ik me 78S12 bestellen :)

Ik ben nu bezig met een schema waarmee ik met een DC voedings adapter de accu kan laden en de ta2024 kan voeden tegelijk. 1 kabel me kistradio in dus. Ik vind het zeer onhandig om zowel een acculader als een voeding te gebruiken. Is naar mijn weten nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
ik moet namelijk een nieuwe aan gaan schaffen, ik had een hele oude agm accu (stond al een tijdje in de schuur) en die is dit seizoen echt overleden(als ik hem oplaad gaat hij naar spanning goed, haal ik de lader er af, direct lage accuspanning) word deze dan : http://www.stroomwinkel.n...tron-agm-accu-12v7ah.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
sjaakwortel schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:59:
ik moet namelijk een nieuwe aan gaan schaffen, ik had een hele oude agm accu (stond al een tijdje in de schuur) en die is dit seizoen echt overleden(als ik hem oplaad gaat hij naar spanning goed, haal ik de lader er af, direct lage accuspanning) word deze dan : http://www.stroomwinkel.n...tron-agm-accu-12v7ah.aspx
Ik kan die Victron accu's voor heel weinig krijgen maar de de levertijd is onbekend. Het hangt er vanaf wanneer er een order van een klant binnenkomt en we een lading bij accu's/laders Victron moeten bestellen. Per bestelling bij Victron betalen we namelijk €35,-. Als het geen haast heeft zou dit ook een mogelijkheid zijn.

Net even een Muse M21 en die 15V 4A voeding besteld van eBay. Hopen dat ze een beetje snel binnen zijn :P

[ Voor 6% gewijzigd door Japperrrr op 10-04-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
NIB0R schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:59:
[...]

Yep, maar ik heb vorige week een ta2024 besteld maar nog niet binnen. Ik wil ook alvast andere onderdelen bestellen. Vandaar dat ik iemand anders vraag of die het ooit gemeten heeft, dan kan ik me 78S12 bestellen :)

Ik ben nu bezig met een schema waarmee ik met een DC voedings adapter de accu kan laden en de ta2024 kan voeden tegelijk. 1 kabel me kistradio in dus. Ik vind het zeer onhandig om zowel een acculader als een voeding te gebruiken. Is naar mijn weten nergens voor nodig.
Is ook prima mogelijk, je zult alleen een voeding met een spanning van minimaal 13.8V moeten hebben. Deze dan op stroom beperken om de accu te laden, en met inderdaad een spanningsregelaar naar 12V brengen om de ta2024 te voeden. Wel even een low dropout spanningsregelaar gebruiken ;).
sjaakwortel schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:59:
De interne weerstand van zo'n AGM accu is vele malen lager, waardoor deze meer stroom kan leveren en inderdaad ook sneller geladen kan worden. Levensduur geloof ik ook een aantal jaar langer. Heeft eigenlijk alleen maar voordelen tov gel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
wesleytjuh schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:06:
[...]

Is ook prima mogelijk, je zult alleen een voeding met een spanning van minimaal 13.8V moeten hebben. Deze dan op stroom beperken om de accu te laden, en met inderdaad een spanningsregelaar naar 12V brengen om de ta2024 te voeden. Wel even een low dropout spanningsregelaar gebruiken ;).
In mijn geval niet nodig. Ik heb een 15V voeding. En ga de pb137 gebruiken om mijn accu te laden.
http://shop.conrad.nl/com...-laadtechniek/179418.html
In de toekomst kan ik er nog voor kiezen om die 15V direct aan te sluiten op een TA2020. Maar laat ik eerst maar even gaan spelen met de TA2024. Je moet klein beginnen. :p

Betreft jouw idee, Direct een 13,8V Voeding aansluiten op je accu. Bestaan er 13,8V voedingen? :P

EDIT:
En in jouw geval heb je helemaal geen 12V regelaar nodig. Aangezien een ta2024 ook op 13,8V kan draaien. Immers je accu levert dat ook aan je ta2024?

[ Voor 8% gewijzigd door NIB0R op 10-04-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Laatst online: 28-11-2022
NIB0R schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:51:
[...]
Ja, ik heb ooit 2,2 ampère gemeten als absolute piek op een TA2024 tijdens een frequentietest.
(Maar in de realiteit luister je toch niet continu naar 0~500Hz tonen)

[ Voor 6% gewijzigd door fterheide op 10-04-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
NIB0R schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:12:
[...]

In mijn geval niet nodig. Ik heb een 15V voeding. En ga de pb137 gebruiken om mijn accu te laden.
http://shop.conrad.nl/com...-laadtechniek/179418.html
In de toekomst kan ik er nog voor kiezen om die 15V direct aan te sluiten op een TA2020. Maar laat ik eerst maar even gaan spelen met de TA2024. Je moet klein beginnen. :p

Betreft jouw idee, Direct een 13,8V Voeding aansluiten op je accu. Bestaan er 13,8V voedingen? :P

EDIT:
En in jouw geval heb je helemaal geen 12V regelaar nodig. Aangezien een ta2024 ook op 13,8V kan draaien. Immers je accu levert dat ook aan je ta2024?
Ze bestaan wel ja, ook wel acculaders genoemd, hehe :P. Anders heb je vaak nog voedingen die regelbaar zijn. 13.8V kan wel op een TA2024 geloof ik. Alleen speel je dan wel echt op de max, en zal je dit ook terughoren in het geluid.

In principe doet zo'n acculader ook niks meer dan 13.8V op je accu zetten, maar dan wel met een begrensde stroom. Betreft de PB137, kijk eens naar de L200. Dit vind ik persoonlijk een erg fijn chipje om accu's mee te laden. Deze is geheel instelbaar, in tegenstelling tot de PB137 toch? Aangezien die constant met 1.5A laadt. Wat is de capaciteit van je accu?

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 10-04-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
wesleytjuh schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:24:
[...]

Ze bestaan wel ja, ook wel acculaders genoemd, hehe :P. Anders heb je vaak nog voedingen die regelbaar zijn. 13.8V kan wel op een TA2024 geloof ik. Alleen speel je dan wel echt op de max, en zal je dit ook terughoren in het geluid.

In principe doet zo'n acculader ook niks meer dan 13.8V op je accu zetten, maar dan wel met een begrensde stroom. Betreft de PB137, kijk eens naar de L200. Dit vind ik persoonlijk een erg fijn chipje om accu's mee te laden. Deze is geheel instelbaar, in tegenstelling tot de PB137 toch? Aangezien die constant met 1.5A laadt. Wat is de capaciteit van je accu?
Het nadeel van de L200 is zijn grote hoeveelheid rand componenten. Bij de pb137 heb je aan 2 condensatoren genoeg. Hij zal nooit constant met 1.5A laden. Dat is de maximale laadstroom. Naarmaten de spanning van je accu dichterbij de 13,8V komt zie je de stroom ook afnemen. De ic is speciaal gemaakt om loodaccu's op te laden. Het IC doet alles voor je. Daar waar je bij de L200 het een en ander moet instellen.
Am i right?

Ik heb een 12V 7Ah accu.
http://www.nedis.nl/ARTLDetail.php?ARTLID=352063#

ps. wat ze bij de beveiliging vaak doen. Gewoon een voeding van 13,8V parallel over de accu zetten. Zo blijft de accu netjes 13,8V en valt de voeding uit dan neemt de accu het automatisch over. Die pb137 is in principe hetzelfde idee, met stroombegrenzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Voor mensen die met verlichting willen gaan werken en goedkoop plexiglas(acrylaat) zoeken:
http://agulon.nl/calc.html

Net even een mailtje gestuurd en om foto's van de verschillende kleuren gevraagd, die zal ik hier ook wel even posten zodra ik ze binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Laatst online: 17:56
Ik ben van plan om deze Belkin bluetooth receiver in mijn kratje te bouwen, die draait op 5V dus wil ik een beetje chique'e manier om 12V om te zetten naar 5V, ik heb nu een sigarettenplug met een sigaretten-USB adapter, nu kan ik daar een USB-kabel in stoppen, die door knippen en de + & - aftappen maar dat zijn wel heel veel stapjes die allemaal ruimte innemen en het geheel er niet veel mooier op maken, is er een snellere/kleinere/mooiere omvormer?
Daarnaast ben ik benieuwd of er iemand weet waar je een antenne+plug zoals hier gebruikt wordt kan kopen en hoe het precies gesoldeerd moet worden.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:32
De antenne is gewoon een standaard wifi antenne. Deze kun je op o.a. eBay erg goedkoop krijgen (€1-2). Ik denk dat de usb adapter wel het simpelst is om te gebruiken. Je kunt ook een 7805 gebruiken en daar het circuit voor bouwen om 5 volt te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
Maurits Cassee schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:38:
Ik ben van plan om deze Belkin bluetooth receiver in mijn kratje te bouwen, die draait op 5V dus wil ik een beetje chique'e manier om 12V om te zetten naar 5V, ik heb nu een sigarettenplug met een sigaretten-USB adapter, nu kan ik daar een USB-kabel in stoppen, die door knippen en de + & - aftappen maar dat zijn wel heel veel stapjes die allemaal ruimte innemen en het geheel er niet veel mooier op maken, is er een snellere/kleinere/mooiere omvormer?
Daarnaast ben ik benieuwd of er iemand weet waar je een antenne+plug zoals hier gebruikt wordt kan kopen en hoe het precies gesoldeerd moet worden.
een 7805 doet de job. maar die zal niet zo zuinig zijn. zie http://www.datasheetcatalog.org/datasheets/228/390068_DS.pdf
de overgebleven 7V zal hij namelijk verstoken in warmte

Wil je zuinigheid dan zou ik toch voor een geschakelde voeding gaan, maar daar komt wel meer bij kijken.

persoonlijk zou ik je sigaretten-usbadapter gebruiken en die openbreken. usbpoort eruitgooien en draden op de aansluiting solderen. Idem bij de 12V kant. de autostekker erafslopen en + en - 12V draden eraan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Dan ga ik maar de sigaretten-adapters slopen en solderen, op eBay vind ik alleen losse antennes die op een SMA connector geschroefd moeten worden, in het filmpje wordt er gebruik gemaakt van een female connector met draadje wat op het printplaatje gesoldeerd moet worden, weet iemand daar meer van af want ik heb zo'n connector+kabeltje nodig en wil ook weten hoe ik 't moet solderen.
Bij voorbaat dank. :9
UPDATE
Moet ik zoiets hebben en dan gewoon de kabel doorknippen? Dan nog zou ik moeten weten wat waar op het printplaatje gesoldeerd moet worden. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Emacee op 10-04-2011 21:11 ]

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
  • Laatst online: 21-12-2021
Misschien is dit al eerder vermeld, maar ik kan het niet vinden.
Weet iemand hoelang de zendtijd is van kistradio.nl?
Ik wacht nu al een paar werkdagen maar het is nog steeds niet binnen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
gricai schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:45:
Kistradio wordt door iemand verzorgd naast zijn fulltime baan, er kan dus af en toe een paar dagen tussen de verzendingen zitten. Maar over het algemeen is het snel :).
Is alles wat je besteld heb wel op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
wesleytjuh schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:06:
[...]

Kistradio wordt door iemand verzorgd naast zijn fulltime baan, er kan dus af en toe een paar dagen tussen de verzendingen zitten. Maar over het algemeen is het snel :).
Is alles wat je besteld heb wel op voorraad?
Ja, zover ik weet wel.
Ik heb een gemodde versterker besteld,
Een voltmeter, en een rood LED lampje volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
gricai schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:07:
[...]

Ja, zover ik weet wel.
Ik heb een gemodde versterker besteld,
Een voltmeter, en een rood LED lampje volgensmij.
Ik heb afgelope dinsdag ook besteld. De ta2024. En die heb ik ook nog niet mogen ontvangen.
Ik heb geduld. Als die maar wel snel komt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
NIB0R schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:13:
[...]

Ik heb afgelope dinsdag ook besteld. De ta2024. En die heb ik ook nog niet mogen ontvangen.
Ik heb geduld. Als die maar wel snel komt :p
Haha oke!
En idd, ik wil graag verder aan mn kratradio O-)
Alhoewel ik al lang blij ben dat die site er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Maurits Cassee schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:38:
Ik ben van plan om deze Belkin bluetooth receiver in mijn kratje te bouwen [...]
Ik wacht op ervaringen naast de matige ervaringen @ Conrad zelf... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
gricai schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:45:
Ik heb mijn versterker hier gekocht.
Fijn met paypal betaald, 2 dagen later binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
NIB0R schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:51:
[...]

Het nadeel van de L200 is zijn grote hoeveelheid rand componenten. Bij de pb137 heb je aan 2 condensatoren genoeg. Hij zal nooit constant met 1.5A laden. Dat is de maximale laadstroom. Naarmaten de spanning van je accu dichterbij de 13,8V komt zie je de stroom ook afnemen. De ic is speciaal gemaakt om loodaccu's op te laden. Het IC doet alles voor je. Daar waar je bij de L200 het een en ander moet instellen.
Am i right?

Ik heb een 12V 7Ah accu.
http://www.nedis.nl/ARTLDetail.php?ARTLID=352063#

ps. wat ze bij de beveiliging vaak doen. Gewoon een voeding van 13,8V parallel over de accu zetten. Zo blijft de accu netjes 13,8V en valt de voeding uit dan neemt de accu het automatisch over. Die pb137 is in principe hetzelfde idee, met stroombegrenzing.
Yup, een gelaccu regelt zelf zijn stroom eigenlijk al met zijn interne weerstand. Naarmate de spanning stijgt zal de stroomopname dalen. Echter wanneer een gelaccu ver leeg is zal deze wel hogere stromen kunnen vragen dan aan te raden waardoor deze overhit kan raken. Snel gebeuren zal het niet, maar wat dat betreft vind ik een L200 wel makkelijker. Een paar weerstandjes extra, en je kan deze compleet instellen op spanning én stroom. Zo zit je in ieder geval zeker veilig ;).
Maurits Cassee schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:08:
Dan ga ik maar de sigaretten-adapters slopen en solderen, op eBay vind ik alleen losse antennes die op een SMA connector geschroefd moeten worden, in het filmpje wordt er gebruik gemaakt van een female connector met draadje wat op het printplaatje gesoldeerd moet worden, weet iemand daar meer van af want ik heb zo'n connector+kabeltje nodig en wil ook weten hoe ik 't moet solderen.
Bij voorbaat dank. :9
UPDATE
Moet ik zoiets hebben en dan gewoon de kabel doorknippen? Dan nog zou ik moeten weten wat waar op het printplaatje gesoldeerd moet worden. 8)7
Gewoon even open halen inderdaad, en goed bekijken hoe de connectors aangesloten zitten. Meestal staat er ook wel een - of + teken bij, alhoewel dat weet je niet met die chinezen :P.
Mocht er dus niks op staan even kijken waarop de binnenste pin van de sigaretten stekker is gesoldeerd, dat is de +. Daarna kijken waar de buitenste pinnen zijn gesoldeerd, en dat is je -.

Zelfde verhaal met de usb connector. Pin 1 is de -, Pin 4 de +. Pin 2 en 3 zijn data, en heb je niet mee te maken.

Ohja, ik heb je pakketje ontvangen, wel vrijdag pas aangezien ik donderdag niet thuis was. Dit weekend nog geen tijd gehad om er aan te werken, maar dit zal morgenavond wel komen. Je zult hem dus dinsdag/woensdag weer in de brievenbus vinden, deze keer heel houden he ;) !

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 10-04-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
Thonz schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:18:
[...]

Ik heb mijn versterker hier gekocht.
Fijn met paypal betaald, 2 dagen later binnen!
Hmm, dat had ik ook kunnen doen..
Heb hem nu al besteld! :P
Kreeg net een mailtje binnen van bestelwijziging, dus ik denk al...
Blijkt het gewoon een melding te zijn dat ze de bestelling hebben ontvangen.
Het zal dus niet zo lang meer duren denk ik!
Toch bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Japperrrr schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:34:
[...]

Ga je die bestellen?
Want dan kun je er gelijk wel 1voor mij meebestellen als dat goed is :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
wesleytjuh schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:19:
[...]

Ohja, ik heb je pakketje ontvangen, wel vrijdag pas aangezien ik donderdag niet thuis was. Dit weekend nog geen tijd gehad om er aan te werken, maar dit zal morgenavond wel komen. Je zult hem dus dinsdag/woensdag weer in de brievenbus vinden, deze keer heel houden he ;) !
Top _/-\o_ ! Ik zie hem wel weer verschijnen en ben niet van plan hem weer te slopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 13:49
Hopelijk kan iemand hier me helpen: Ik zit binnenkort 4 dagen op een festivalcamping en dan willen we uiteraard muziek draaien. Het enige probleem is dat daar geen stroomvoorziening is om de accu in m'n kratradio op te laden.

Als ik de radio uit zet als de accu op 11,4 V (zoiets hoorde ik) staat en de accu wissel met een nieuwe, blijft de oude dan gewoon op 11,4 V staan en blijft hij dan werken als ik hem weer op kan laden? De accu staat dan waarschijnlijk 2 dagen losgekoppeld.

Of, is er een handigere manier dan het zeulen met 2 accu's?

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Laatst online: 28-11-2022
Impulzer schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:15:
Hopelijk kan iemand hier me helpen: Ik zit binnenkort 4 dagen op een festivalcamping en dan willen we uiteraard muziek draaien. Het enige probleem is dat daar geen stroomvoorziening is om de accu in m'n kratradio op te laden.

Als ik de radio uit zet als de accu op 11,4 V (zoiets hoorde ik) staat en de accu wissel met een nieuwe, blijft de oude dan gewoon op 11,4 V staan en blijft hij dan werken als ik hem weer op kan laden? De accu staat dan waarschijnlijk 2 dagen losgekoppeld.

Of, is er een handigere manier dan het zeulen met 2 accu's?
Wat je zelf aangeeft kan gewoon. Een accu kan prima ongebruikt blijven staan, mits deze niet te lang (weken/maanden) onder de minimale spanning komt (11 volt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Piet bel schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:07:
[...]

Ga je die bestellen?
Er staan er nog veel meer op eBay dus je zou er zelf ook een kunnen bestellen. Even een account aanmaken op eBay en Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Piet bel schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:07:
[...]

Ga je die bestellen?
Doorgaans zit een deel van de productprijs in de de verzendkosten verwerkt, waardoor "combined shipment" voor veel eBay aanbiedingen niet mogelijk is. Tegen de regels van eBay, maar vooral voor aanbieders in china erg gebruikelijk..
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de eerste post van het topic door.
  • Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
  • Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
  • Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink