Dank je! Het binnenwerk is van 18 mm MDF, wat eerst geverfd is met grondverf en vervolgens hoogglans wit is gespotenPiet bel schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:00:
[...]
Mag ik miss weten waar je binnenwerk van gemaakt is?
Want het ziet er zeer nice uit !
Je kan ook beide kanalen combineren, stereo wordt mono terwijl je geen signaal verliestmartijn1172 schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:28:
...Nu wil ik deze gaan samenvoegen op 1 kanaal dus samen 4ohm. (links-recht effect wordt dan wel opgeheven...?)...
Is het erg als ik dit niet in 1x begrijp?Mc55 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:16:
[...]
Je kan ook beide kanalen combineren, stereo wordt mono terwijl je geen signaal verliest

Wat gebeurt er als ik dit toepas en wat kan ik er precies mee bereiken?
Doordat je 1 kanaal gaat gebruiken(bijvoorbeeld het linkerkanaal), krijg je alleen de muziek die over het linker kanaal komt. Je mist dan de muziek van het rechter kanaal. Met zo'n stekker krijg je op beide kanalen hetzelfde geluid.martijn1172 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:40:
[...]
Is het erg als ik dit niet in 1x begrijp?![]()
Wat gebeurt er als ik dit toepas en wat kan ik er precies mee bereiken?
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Nee, want je sluit ze dan maar op één kanaal aan.Mc55 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:56:
Ik heb nu 8Ω speaker aan mijn ta2024 (beide kanalen een speaker), als ik nu beide speaker parallel aansluit wordt het dan 4Ω? Gaat het geluid dan ook harder?
toelichting:
8 ohm speaker op 4 ohm kanaal = 50% vermogen van kanaal
2x(8 ohm speaker op 4 ohm kanaal) = 2x50% vermogen = 100% van een kanaal
4 ohm speaker of 2x8 ohm speaker parallel op 4 ohm kanaal = 100% vermogen van kanaal
[ Voor 26% gewijzigd door Japperrrr op 04-04-2011 22:01 ]
Maar dan heb wel 1 kanaal over. Als ik hier dan een woofer aansluit? Ga ik dan achteruit op vermogen of blijft het gelijk?Japperrrr schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:59:
[...]
Nee, want je sluit ze dan maar op één kanaal aan.
toelichting:
8 ohm speaker op 4 ohm kanaal = 50% vermogen van kanaal
2x(8 ohm speaker op 4 ohm kanaal) = 2x50% vermogen = 100% van een kanaal
4 ohm speaker of 2x8 ohm speaker parallel op 4 ohm kanaal = 100% vermogen van kanaal
Als je mijn uitleg erbij neemt zul je zien dat je dan vooruit gaat qua vermogen. Enkel de speakers anders aansluiten helpt niet maar een subwoofer erbij plaatsen wel.Mc55 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:03:
[...]
Maar dan heb wel 1 kanaal over. Als ik hier dan een woofer aansluit? Ga ik dan achteruit op vermogen of blijft het gelijk?
De speakers gaan gewoon even hard maar door de subwoofer die er dan bij komt is het totale vermogen hoger dan zonder de subwoofer.Mc55 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:06:
Dus de speakers blijven even hard gaan terwijl ik er ook nog een sub bij aansluit?
Vet, martijn1172 bedankt voor je idee. Ik wou ook al een extra kistje erbij maken maar ik dat aan nog een versterker, maar dit is dus wel handiger/voordeliger.
Edit: Kan ik deze sub gebruiken om aan de andere kanaal van mijn ta2024 aan te sluiten? Of zoiets
Edit: Kan ik deze sub gebruiken om aan de andere kanaal van mijn ta2024 aan te sluiten? Of zoiets
[ Voor 38% gewijzigd door Mc55 op 04-04-2011 22:25 ]
Haha dat is nou precies 't mooie aan dit topicMc55 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:12:
Vet, martijn1172 bedankt voor je idee. Ik wou ook al een extra kistje erbij maken maar ik dat aan nog een versterker, maar dit is dus wel handiger/voordeliger.
Ik zou voor een echte subwoofer gaan, in mijn geval tenminste..
Mijn 16,5 cm infinity's zorgen wel voor de nodige lage tonen maar wil er subtonen bij
Bovendien is het rendement van de woofers die jij linkt onder de 90dB, ik had er 1 gelinkt met 92dB geloof ik..
@ all:
Is het trouwens wel mogelijk om 2x 2ohm speakers op 1 kanaal van de Ta2024 aan te sluiten?
Dat niet het hele boeltje onbruikbaar wordt..
[ Voor 8% gewijzigd door martijn1172 op 04-04-2011 22:54 ]
Oke allemaal,
Nog even een vraagje, ik ben nu dus met mijn kratradio bezig. (heineken bierkrat)
Speakers zitten erin en accu, versterker, etc moeten nog komen.
Nu ben ik de binnekant aan het maken met hout en vraag ik me af of ik luchtgaten er in moet maken, IVB met beter geluid of overhitting? Ik dacht dat alleen met een subwoofer was, of is het eigelijk wel beter voor de geluidskwaliteit?
Want ik las ook dat helemaal isoleren beter is...
Daarom dat ik het vraag;)
Nog even een vraagje, ik ben nu dus met mijn kratradio bezig. (heineken bierkrat)
Nu ben ik de binnekant aan het maken met hout en vraag ik me af of ik luchtgaten er in moet maken, IVB met beter geluid of overhitting? Ik dacht dat alleen met een subwoofer was, of is het eigelijk wel beter voor de geluidskwaliteit?
op deze manier komt er 4 ohm op 1 kanaal met 2 x 2 ohm speakersmartijn1172 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:39:
[...]@ all:
Is het trouwens wel mogelijk om 2x 2ohm speakers op 1 kanaal van de Ta2024 aan te sluiten?

De speakers krijgen nu allebei max maar 7,5 watt dacht ik
over tempratuur hoef je je niet druk te maken, speakers zijn er voor gemaakt om ingebouwd te worden, en je accu en versterker zal ook niet overhitten (in de meeste normale gevallen).gricai schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:57:
Oke allemaal,
Voor een mooi geluid moet je gewoon alles helemaal dichtmaken, dus ook geen luchtgaatjes.
Wat je voor een nog mooier geluid er in kunt doen is van dat stof wat hier op dit forum al een aantal keer voorbij is gekomen (weet zo f 1.2.3. de naam niet

Techjunk & gadgetfreak
Zo krijg je toch een mono geluid?masterBunny schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:59:
[...]
op deze manier komt er 4 ohm op 1 kanaal met 2 x 2 ohm speakers
[afbeelding][afbeelding]
De speakers krijgen nu allebei max maar 7,5 watt dacht ik
Techjunk & gadgetfreak
Haha oke!Piet bel schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:01:
[...]
over tempratuur hoef je je niet druk te maken, speakers zijn er voor gemaakt om ingebouwd te worden, en je accu en versterker zal ook niet overhitten (in de meeste normale gevallen).
Voor een mooi geluid moet je gewoon alles helemaal dichtmaken, dus ook geen luchtgaatjes.
Wat je voor een nog mooier geluid er in kunt doen is van dat stof wat hier op dit forum al een aantal keer voorbij is gekomen (weet zo f 1.2.3. de naam niet)
Ja van dat schuimrubber, Foam ofzo.
Bedankt
1 kanaal is sowieso mono
Of zoals ik al eerder zei kan je ze ook combineren, dan ga je van stereo naar mono zonder signaal verlies.masterBunny schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:15:
[...]
1 kanaal is sowieso monoAls dit alleen het linkerkanaal voorstelt kan je met het rechterkanaal hetzelfde doen en heb je dus stereo met 2 linker speakers en 2 rechterspeakers.
Volgens mij kun je de 2ohm Infinity speakers gewoon op een versterker met een weerstand van 4ohm aansluiten. Kijk hier maar: http://www.jbl.nl/tl_file...ries%20(English%20EU).pdf Daar staat op de tweede pagina onder elk type dat ze geschikt zijn voor een radio met weerstand van 4ohm, tenniste zo heb ik dat geïnterpreteerd.
Of zou ik mijn versterker dan de vernieling in helpen?
Of zou ik mijn versterker dan de vernieling in helpen?
[ Voor 6% gewijzigd door -Jurjen- op 04-04-2011 23:36 ]
Verwijderd
Dat schuim wat genoemd word heet op conrad akoestisch noppenschuim. Is zijn geld meer dan waard en gaf mijn speakerkist een veel warmer geluid.
Door het noppenschuim creer je virtueel meer ruimte waardoor de speakers een grotere kast hebben qua volume.
@Martijn, ik heb bij een project de infinity's op één kanaal gezet en dat heeft geen problemen opgeleverd gedurende 2 a 3 maanden (daarna weer uit elkaar gehaald ivm. nieuw project
)
Door het noppenschuim creer je virtueel meer ruimte waardoor de speakers een grotere kast hebben qua volume.
@Martijn, ik heb bij een project de infinity's op één kanaal gezet en dat heeft geen problemen opgeleverd gedurende 2 a 3 maanden (daarna weer uit elkaar gehaald ivm. nieuw project
Ja dat klopt, maar een echte sub vraagt veel meer vermogen. Ik denk dat je wel een sterker versterker nodig hebt voor de sub die jij hebt gelinktmartijn1172 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:39:
[...]
Haha dat is nou precies 't mooie aan dit topic
Ik zou voor een echte subwoofer gaan, in mijn geval tenminste..
Mijn 16,5 cm infinity's zorgen wel voor de nodige lage tonen maar wil er subtonen bij
Bovendien is het rendement van de woofers die jij linkt onder de 90dB, ik had er 1 gelinkt met 92dB geloof ik..
@ all:
Oke dat zou idd kunnen. Wat ik dan dus zoek is een (sub)woofer om meer lage tonen te krijgen bij mijn infinity's. Jij gaat icm een Ta2024 een van je gelinkte nemen? Ga je ook een sub filter gebruiken? Mijn project gaat pas in de zomer van start maar ben me nu gewoon goed aan het verdiepen in hoe en waarom zodat ik dan puur hoef te 'bouwen'. Dus ik ben benieuwd naar je ervaringen met een subwoofer op deze manier!Mc55 schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:25:
[...]
Ja dat klopt, maar een echte sub vraagt veel meer vermogen. Ik denk dat je wel een sterker versterker nodig hebt voor de sub die jij hebt gelinkt
Ik weet nog niet voor welke ik ga, ik wil het zo goedkoop mogelijk houden. Ik denk wel dat een filter nodig is. Het begin al lekker weer te worden dus wil ik het zo snel mogelijk afmaken:Pmartijn1172 schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:46:
[...]
Oke dat zou idd kunnen. Wat ik dan dus zoek is een (sub)woofer om meer lage tonen te krijgen bij mijn infinity's. Jij gaat icm een Ta2024 een van je gelinkte nemen? Ga je ook een sub filter gebruiken? Mijn project gaat pas in de zomer van start maar ben me nu gewoon goed aan het verdiepen in hoe en waarom zodat ik dan puur hoef te 'bouwen'. Dus ik ben benieuwd naar je ervaringen met een subwoofer op deze manier!
Edit: Kan ik deze luidspreker icm deze filter of deze filter gebruiken als sub?
[ Voor 17% gewijzigd door Mc55 op 05-04-2011 10:31 ]
Ligt het aan mij of werken je conrad links niet?Mc55 schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:56:
[...]
Het ligt aan conrad, doet de hele ochtend al raar. Een keer werkt het wel andere keer weer nietJonasvanS schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:43:
[...]
Ligt het aan mij of werken je conrad links niet?
Stel; 'Ik wil in mijn kratje strax 2Accu's aansluiten op de nieuwe hks. dan wil ik de accu's zo schakelen, dat als de ene leeg is (en mijn kratje dus uitvalt) ik over kan schakelen naar een 2e 'reserve' accu.
Zou deze schakelaar dan geschikt zijn?
Techjunk & gadgetfreak
Ik zou nooit je accu zo leeg laten lopen dat ie uitvalt, dat is niet echt goed.Piet bel schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:50:
Stel; 'Ik wil in mijn kratje strax 2Accu's aansluiten op de nieuwe hks. dan wil ik de accu's zo schakelen, dat als de ene leeg is (en mijn kratje dus uitvalt) ik over kan schakelen naar een 2e 'reserve' accu.

Ik heb nog een vraag over het opladen van de kratradio..
Ik koop da gewoone en gelaccu, die kan je opladen maar kan je ondertussen dat opladen ook muziek afspelen?
Of moet ik dan helemaal een voeding kopen enz?
En als je je kratradio gebruikt, en je kijkt naar de voltmeter, tot hoeveel volt kun je hem maximaal gebruiken?
Ik koop da gewoone en gelaccu, die kan je opladen maar kan je ondertussen dat opladen ook muziek afspelen?
En als je je kratradio gebruikt, en je kijkt naar de voltmeter, tot hoeveel volt kun je hem maximaal gebruiken?
[ Voor 21% gewijzigd door gricai op 05-04-2011 13:58 ]
Ik heb al veel gelezen dat dat je accu (of acculader) kapot maakt, voeding dus!gricai schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:57:
Volgens mij Praat ik toch echt over een hks?gricai schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:52:
[...]
Ik zou nooit je accu zo leeg laten lopen dat ie uitvalt, dat is niet echt goed.

Techjunk & gadgetfreak
Ohh oke, dan moet je dat gewoon op kistradio.nl kopen en dan aansluiten op mn TA2024?xammies schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:58:
[...]
Ik heb al veel gelezen dat dat je accu (of acculader) kapot maakt, voeding dus!
Oh sorry overheengelezennPiet bel schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:59:
[...]
Volgens mij Praat ik toch echt over een hks?
Opladen en afspelen tegelijk gaat niet werken, 'lees, het is niet goed voor je accu'.gricai schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:59:
[...]
Ohh oke, dan moet je dat gewoon op kistradio.nl kopen en dan aansluiten op mn TA2024?
Je accu opladen, en ondertussen een externe voeding aangesloten op je versterker gaat wel werken
Techjunk & gadgetfreak
ow oke bedankt!Piet bel schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:03:
[...]
Opladen en afspelen tegelijk gaat niet werken, 'lees, het is niet goed voor je accu'.
Je accu opladen, en ondertussen een externe voeding aangesloten op je versterker gaat wel werken
11.5V.gricai schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:57:
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Klopt, maar een volgeladen accu is ook ongeveer 13.5V
Accu kun je gebruiken tot ie 11.5 volt aangeeft. ga je verder heb je diepontlading en kun je de accu wegdoen.
Vraag stond overigens ook in de TS

Techjunk & gadgetfreak
Verwijderd
hallo
even een vraagje
ik heb nu nnog een verpakte lood accu staan van een alarmbedrijf
maar die is dus een beetje dood ( 11.5 v)
wat kan ik proberen om hem een beetje tot leven te wekken?
groet jari
even een vraagje
groet jari
Bij 11.5V kun je hem nog gewoon opladen hoorVerwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:38:
hallo
even een vraagje
groet jari
Techjunk & gadgetfreak
Als het een 24V accu is nietPiet bel schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:39:
[...]
Bij 11.5V kun je hem nog gewoon opladen hoor
Verwijderd
Via kistradio.nl of via Wesley himself?JonasvanS schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:25:
Vandaag een mooi verzorgd pakketje binnengekregen.
AccuSafe V3.0 [geassembleerd] van wesleytjuh
Hier een aantal foto's van hoe de accusafe eruit ziet.
Picasa.
Het ziet er allemaal professioneel en mooi uit, vind ik zelf.
Ik heb nl nog geen bericht gezien dat ze daadwerkelijk verzendklaar waren? :-o
Wesley: Denk je dat dit een fatsoenlijke accu kan zijn? http://www.conhismotor.com/ProductShow.asp?id=137
'T lijkt me best een ideaal ding voor vrij weinig geld
[ Voor 22% gewijzigd door A.Kebab op 05-04-2011 16:35 ]
Via Wesley zelf, in totaal kostte het 26.84 euVerwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:18:
[...]
Via kistradio.nl of via Wesley himself?
Ik heb nl nog geen bericht gezien dat ze daadwerkelijk verzendklaar waren? :-o
voor 215 dollar? Dat vind ik geen weinig geld..A.Kebab schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:34:
Wesley: Denk je dat dit een fatsoenlijke accu kan zijn? http://www.conhismotor.com/ProductShow.asp?id=137
[afbeelding]
Ik heb de HKS ook binnen, echter op de foto op het voorblad zijn R1 en R2 omgewisseld als ik naar de Inhoudlijst kijk. Wat is nu echt R1 en R2?
Volgens de foto is correct! Ik zal dit gelijk even aanpassen en aan lredev doorgeven!WiertOmta schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:31:
Ik heb de HKS ook binnen, echter op de foto op het voorblad zijn R1 en R2 omgewisseld als ik naar de Inhoudlijst kijk. Wat is nu echt R1 en R2?
Bedankt voor het opmerken.
R1 is dus 1.2kOhm
R2 is 330Ohm
[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 05-04-2011 17:39 ]
Ik heb net weer met verbazing zitten luisteren naar twee high-end vloerstaanders met een impedantie van 8 Ohm parallel op mijn 4x100W TK2050. Slechts één van de vier kanalen gebruikt en mijn god wat een lekker geluid
Deze woofer is voor specifiek lage tonen, zelfde prijs.Mc55 schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:56:
[...]
Ik weet nog niet voor welke ik ga, ik wil het zo goedkoop mogelijk houden. Ik denk wel dat een filter nodig is. Het begin al lekker weer te worden dus wil ik het zo snel mogelijk afmaken:P
Verwijderd
over die accu
die krijg ik dus niet verder opgeladen dan 11.5 dus hoe krijg ik hem weer levend
hij staat dus uren aan de lader en blijft op 11.5
die krijg ik dus niet verder opgeladen dan 11.5 dus hoe krijg ik hem weer levend
Probeer eens een andere lader; misschien is je lader stuk. En ik dacht ooit gehoord te hebben dat je je accu 'tot leven kunt wekken' door hem een flinke stroomstoot te geven met een krachtige(hoog voltage?) lader?Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:48:
over die accu
Dit is mijn bierkratradio:

Ik probeer mijn kratje zo goed mogelijk te isoleren i.v.b met het geluid wat ik daarna produceer.
Zoals jullie kunnen zien heb ik schotjes geplaats, en daartegen aan komt akoestisch noppenschuim van conrad.
Het probleem is nu, is het nodig om de gedeeltes bij/en of naast de speakers ook te isoleren, op welke manier dan? Heeft er iemand tips??

Ik probeer mijn kratje zo goed mogelijk te isoleren i.v.b met het geluid wat ik daarna produceer.
Zoals jullie kunnen zien heb ik schotjes geplaats, en daartegen aan komt akoestisch noppenschuim van conrad.
Het probleem is nu, is het nodig om de gedeeltes bij/en of naast de speakers ook te isoleren, op welke manier dan? Heeft er iemand tips??
[ Voor 29% gewijzigd door gricai op 05-04-2011 18:48 . Reden: plaatje werkte niet ]
Ja die zag ik ook, maar die is zo groot. Ik wil het liefst een kist van 30x30x25, dan pas die mooi bij mijn kistradio (die is 40x30x25)martijn1172 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:40:
[...]
Deze woofer is voor specifiek lage tonen, zelfde prijs.
Je link werkt niet.gricai schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:23:
Dit is mijn bierkratradio:
[afbeelding]
Hier nogmaals mijn plaatje als hij het nu wel doet:

[ Voor 98% gewijzigd door gricai op 05-04-2011 19:19 ]
En wat als ik deze filter gebruik in combinatie met deze luidspreker. Het gaat mij om dat ik meer bas heb.
A Men, je zit me hier helemaal lekker te maken voor de versterker. Ik ga hem vervangen voor mijn huidige TA2024 en ga hem gebruiken met twee huidige 4 Ohm speakers, misschien later uitbreiden met nog twee. In combinatie met twee 12v 7ah gel accu's in serie aangesloten.Japperrrr schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:40:
Ik heb net weer met verbazing zitten luisteren naar twee high-end vloerstaanders met een impedantie van 8 Ohm parallel op mijn 4x100W TK2050. Slechts één van de vier kanalen gebruikt en mijn god wat een lekker geluid
Hoelang luister plezier kan ik op rekenen?
Edit: ik stop hem trouwens gewoon in mijn huidige bierkratje
[ Voor 4% gewijzigd door xammies op 05-04-2011 19:36 ]
Daar heb je gelijk in. Mijn bestaande kist is lxbxh 50x30x25 en het liefst heb ik ongeveer hetzelfde formaat voor de subwooferkist. Dan zou de speaker die jij linkt wel oke zijn. De subwooferkist zou dan misschien iets hoger worden maar dat is geen ramp. Ik kom bij een buitenmaat van 50x30x30 uit op ongeveer 40 liter aan inhoud.Mc55 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:38:
[...]
Ja die zag ik ook, maar die is zo groot. Ik wil het liefst een kist van 30x30x25, dan pas die mooi bij mijn kistradio (die is 40x30x25)
Ben ook op zoek naar een goed filter voor de subwoofer zodat deze wel tot zijn recht komt. De producten die jij linkt zien er wel fraai uit.Alleen jammer dat het membraan van cellulose is, niet heel handig ivm vocht.. Zou liever iets kunststof-achtigs hebben.
Deze zou dan wel voldoen, met een polypropyleenmembraan. Is zowel een 4ohm als een 8ohm versie van. Welke zou het meest ideaal zijn icm een Ta2024?
[ Voor 18% gewijzigd door martijn1172 op 05-04-2011 21:27 ]
Verwijderd
okay me lader is zekers niet kapot me andere accu laad ie prima
mischien kan ik dat 7 ampère accutje een klein tikje geven met een grote auto accu mischien gaat ie dann laden
ow jaah nog iets anders
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372444
als ik de ravelands nou eens gebruik in een brand kratje met een 7 ampère acutje en een ta2024
denken jullie dat het kratje te klein is en dat ik beter een heineken kratje kan gebruiken of is het goed zo??
thanks
mischien kan ik dat 7 ampère accutje een klein tikje geven met een grote auto accu mischien gaat ie dann laden
ow jaah nog iets anders
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372444
als ik de ravelands nou eens gebruik in een brand kratje met een 7 ampère acutje en een ta2024
denken jullie dat het kratje te klein is en dat ik beter een heineken kratje kan gebruiken of is het goed zo??
thanks
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 20:29 ]
Je moet de directe productlink gebruiken ipv gewoon de url kopiëren...Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:25:
okay me lader is zekers niet kapot me andere accu laad ie prima
ow jaah nog iets anders
http://www1.conrad.nl/scr...&p_catalog_max_results=20
thanks
Zojuist heb ik de AccuSafe van Wesley aangesloten, hij doet het met de meegeleverde schakelaars maar ik krijg hem niet aan de praat met deze schakelaar.
Ik heb hem nu als volgt aangesloten, wie kan mij zeggen wat ik fout doe?

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming
Je moet de min op 1 aansluiten als ik het goed hebMaurits Cassee schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:31:
Zojuist heb ik de AccuSafe van Wesley aangesloten, hij doet het met de meegeleverde schakelaars maar ik krijg hem niet aan de praat met deze schakelaar.
[afbeelding]
iemand?gricai schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:49:
Hier nogmaals mijn plaatje als hij het nu wel doet:
[afbeelding]
De min van aan en uit of alleen van één van de twee?
Van 2b naar 2 of van 2a naar 2?
PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming
Beide minnen op 1Maurits Cassee schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:36:
Ik heb het even geprobeerd, de AccuSafe ging direct groen branden, het uitschakelen lukt ook maar bij opnieuw inschakelen rook ik een kortsluiting lucht en ging het ledje niet branden.
Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling
Min van de aandraad op 1, plus van de aandraad op 1b.Maurits Cassee schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:36:
Min vande uitdraad op 2, plus van de uitdraad op 2a.
Had je vandaag de layout nog willen mailen maar helaas geen tijd gehad, sorry!
@kortaluiting: Hmm, dat is niet zo handig. Kwam er rook uit het ICtje? Stuur me even een DM en we regelen wel wat
[ Voor 13% gewijzigd door wesleytjuh op 05-04-2011 21:52 ]
Als ie nu niet stuk is maakt het niet uit
, heb hem nu aangesloten volgens jouw methode maar hij gaat niet aan, kan het zijn dat hij kortgesloten is door het aansluit-schema van Mc55?
Verwijderd
heb even een vraagje ..
ik kan voor 10 euro's een Caliber CA-150 ophalen
is dit overkill voor m'n pioneer 2x 100W ?
gaat deze sneller leeg dan een marquant mca-200 (alles op volume high)?

info(op een review site gevonden);
Average condition, a few scuffs and marks and wear at the rear of the amp.
2x75wrms@ 4 ohm or 1x150wrms@ 4 ohm bridged, however, these figures are very underated. In a test in Car stereo and Security magazine, it was found these amps actually put out 2x83wrms @ 4 ohm or 1x180+wrms @ 4 ohm bridged.
A powerful and fantastic sounding amp that would be happy running a sub or a powerful set of components.
alvast bedankt
edit; nee ik wil niet over naar een ta2024
, want als ik niks meer met mn krat doe, dan gooi ik de zooi in mn kamer, aan de pc ect. of bij mn ouders in de auto
ik kan voor 10 euro's een Caliber CA-150 ophalen

2x75wrms@ 4 ohm or 1x150wrms@ 4 ohm bridged, however, these figures are very underated. In a test in Car stereo and Security magazine, it was found these amps actually put out 2x83wrms @ 4 ohm or 1x180+wrms @ 4 ohm bridged.
A powerful and fantastic sounding amp that would be happy running a sub or a powerful set of components.
alvast bedankt

edit; nee ik wil niet over naar een ta2024
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 22:01 ]
Aii, das niet zo best. SorryMaurits Cassee schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:48:
Ik heb het even geprobeerd, de AccuSafe ging direct groen branden, het uitschakelen lukt ook maar bij opnieuw inschakelen rook ik een kortsluiting lucht en ging het ledje niet branden.
Kan gebeuren, heb zelf uiteindelijk aangesloten en niet gewacht op Wesley 
Zo ziet ie er nu van onderen uit, lijkt mij doorgebrand (zie verbinding aan de rechterkant):
Zo ziet ie er nu van onderen uit, lijkt mij doorgebrand (zie verbinding aan de rechterkant):

Tja, wat je in principe hebt gedaan is de accu kortgesloten via de printplaat. Zo'n accu kan een flink aantal amperes leveren en hier is zo'n print natuurlijk niet op gemaakt. Maar we komen er wel uitMaurits Cassee schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:09:
Kan gebeuren, heb zelf uiteindelijk aangesloten en niet gewacht op Wesley
[afbeelding]
Ja deze zal zeker meer stroom trekken dan een MCA-200, zijn die pioneers 100 watt RMS?Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:00:
heb even een vraagje ..
ik kan voor 10 euro's een Caliber CA-150 ophalen![]()
[afbeelding]
alvast bedankt
edit; nee ik wil niet over naar een ta2024, want als ik niks meer met mn krat doe, dan gooi ik de zooi in mn kamer, aan de pc ect. of bij mn ouders in de auto
Ach wbt. de overkill, denk niet dat er iemand altijd op vol volume speelt, want dat is echt heel hard. Een 500watt RMS versterker zal wel echt overkill zijn, als je hier goedkoop aan kan komen kan je het gewoon proberen
Top verzorgd trouwens die AccusSafe's wesley. petje af!
@ maurits, beter test je eerst de functie van de schakelaar, door hem door te meten. de Accussafe wordt geleverd met 2 afzonderelijk druknoppen, dat is niet voor niets (ze kunnen niet een draad delen bijv.)
Ik heb vandaag ook wat mp3 decoders binnen gekregen en hieronder even een kleine impressie (uitvoerige "showcase" volgt nog):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AUNNQn7v0d4]
Het geluid bevalt me erg goed, en ook zien deze er veel beter uit dan de vorige die ik had. Ook de ontvangst in FM is goed te noemen (met een draadje van een 75cm eraan) Testen met een antenne en SD en USB moet ik nog doen.
@ maurits, beter test je eerst de functie van de schakelaar, door hem door te meten. de Accussafe wordt geleverd met 2 afzonderelijk druknoppen, dat is niet voor niets (ze kunnen niet een draad delen bijv.)
Ik heb vandaag ook wat mp3 decoders binnen gekregen en hieronder even een kleine impressie (uitvoerige "showcase" volgt nog):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AUNNQn7v0d4]
Het geluid bevalt me erg goed, en ook zien deze er veel beter uit dan de vorige die ik had. Ook de ontvangst in FM is goed te noemen (met een draadje van een 75cm eraan) Testen met een antenne en SD en USB moet ik nog doen.
Verwijderd
hmm, kan het altijd proberenfterheide schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:16:
[...]
Ja deze zal zeker meer stroom trekken dan een MCA-200, zijn die pioneers 100 watt RMS?
Ach wbt. de overkill, denk niet dat er iemand altijd op vol volume speelt, want dat is echt heel hard. Een 500watt RMS versterker zal wel echt overkill zijn, als je hier goedkoop aan kan komen kan je het gewoon proberen
dan maar even een extra accu erin . dus 2x 12v 7,2AH.
bedankt voor de hulp .
edit; nee 100Watt max.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 22:34 ]
Als ik nou z'on woofer neem, wat is dat een betere filter? Eentje bij ong. 100 Hz of ong. 700 Hz?
[ Voor 19% gewijzigd door Mc55 op 05-04-2011 22:31 ]
Bij jou hoor ik ook een 'plop' bij het overschakelen, ik heb dit ook bij de mijne maar snap niet waarom dit is. Lijkt wel of er een fractie van een seconde een DC spanning op de uitgang komt te staan.lredev schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:21:
Top verzorgd trouwens die AccusSafe's wesley. petje af!
[video]
@ michel, dat klopt inderdaad. Dit hoor je wel bij veel audiospullen, vooral het wat goedkopere werk. Betere chips zouden dit er wellicht uitfilteren.
Wat wel interessant is, is dat deze een met de standby geschakelde 5V uitgang heeft, hiermee zou je dus een relaitje kunnen aansturen die de TA2024 aan en uit doet als je het apparaatje met de remote op standby zet
Wat wel interessant is, is dat deze een met de standby geschakelde 5V uitgang heeft, hiermee zou je dus een relaitje kunnen aansturen die de TA2024 aan en uit doet als je het apparaatje met de remote op standby zet
foto uploaden op een site als imageshack of tinypic, en dan gewoon [img](link naar je foto)[/img]gricai schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:53:
Weet iemand hoe ik zelfgemaakt foto's goed op dit forum kan krijge, ik kan het nergens vinden....![]()
Dit is in 10 sec op google te vinden he?
En, dit is niet het goede punt voor dit soort vragen.
Dit is mijn kratradio nu:

Vier keer het zelfde stukje in één avond is een beetje te veel van het goede vind je niet? Je zult een beetje geduld moeten hebben en niet steeds om de paar uur het zelfde stukje posten.gricai schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:17:
Dit is mijn kratradio nu:
[afbeelding]
ja ik snap het alleen ik probeer het plaatje er goed op te krijgen maar volgens mij gaat dat steeds fout,Mc55 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:21:
[...]
Vier keer het zelfde stukje in één avond is een beetje te veel van het goede vind je niet? Je zult een beetje geduld moeten hebben en niet steeds om de paar uur het zelfde stukje posten.
zit dus een beetje te kloten
Sorry

[img]http://img848.imageshack.us/img848/1972/kratradio2.jpg /img
En dan nog /img tussen [ ]
En dan nog /img tussen [ ]
[ Voor 12% gewijzigd door Mc55 op 05-04-2011 23:25 ]
Verwijderd
Maak een nieuwe frontbaffle van hout om je speakers in te plaatsen, deze kan je dan vervolgens nauwkeuriger isoleren met bijv. kit of purschuim.
Wat je ook kan doen is gewoon je speakerrandje wat tegen het krat aanzit met kit besmeren en deze vervolgens weer vastschroeven waardoor er geen lucht tussen kan ontsnappen.
(vraag me af in hoeverre het krat dan nog nodig is)
Om je gaten in je heineken krat weg te werken zou je speakerdoek erover kunnen spannen zodat de gaten mooi weggewerkt worden.
Wat je ook kan doen is gewoon je speakerrandje wat tegen het krat aanzit met kit besmeren en deze vervolgens weer vastschroeven waardoor er geen lucht tussen kan ontsnappen.
Om je gaten in je heineken krat weg te werken zou je speakerdoek erover kunnen spannen zodat de gaten mooi weggewerkt worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 00:21 ]
Deze lijkt me met zowel de prijs als het gewicht te kloppen met de specificaties. Ook zijn LiFePO cellen nog wat beter dan standaard Li-ion cellen, langere levensduur o.a. Ook lijkt het erop dat er een goede beveiliging bij zit. Je kan het natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen, maar dit lijkt me een goede keuze. Wel echt een beest in ieder geval, 15Ah bij 25V, en dat maar met 5kg. WowA.Kebab schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:34:
[afbeelding]
Ah dat is mooi! Het ding ziet er echt ideaal uit. Straks maar eentje bestellenwesleytjuh schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:32:
[...]
Deze lijkt me met zowel de prijs als het gewicht te kloppen met de specificaties. Ook zijn LiFePO cellen nog wat beter dan standaard Li-ion cellen, langere levensduur o.a. Ook lijkt het erop dat er een goede beveiliging bij zit. Je kan het natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen, maar dit lijkt me een goede keuze. Wel echt een beest in ieder geval, 15Ah bij 25V, en dat maar met 5kg. Wow
Ow.. Een frontbaffle, daar komen de speakers dan in? Ik heb geen idee wat dat is..Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:46:
Maak een nieuwe frontbaffle van hout om je speakers in te plaatsen, deze kan je dan vervolgens nauwkeuriger isoleren met bijv. kit of purschuim.
En jy bedoeld zeker de randen waar de speakers in zitten, daar had ik zelf niet eens aan gedacht..
Is dat belangerijk dan? Ik heb ze er gewoon ingeplaatst.
Ik zat meer te denken aan dat hele schot, de ruimte tussen de speakers, of is dat niet belangerijk??
Heb de 24v 10 Ah versie besteld. Ik denk dat dat wel prima is voor 1 a 2 dagen op normaal niveau luisteren zonder al te zwaar te worden. Ben benieuwd hoe en of de accu aankomtA.Kebab schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:51:
[...]
Ah dat is mooi! Het ding ziet er echt ideaal uit. Straks maar eentje bestellen
Welke versterker gebruik je er bij?A.Kebab schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:49:
[...]
Heb de 24v 10 Ah versie besteld. Ik denk dat dat wel prima is voor 1 a 2 dagen op normaal niveau luisteren zonder al te zwaar te worden. Ben benieuwd hoe en of de accu aankomt
Die in aluminium behuizing ^^? Opzich zou het wel moeten voldoen, wanneer je op TA2024 niveau luistert. Wanneer je met 2x100 watt constant op volume draait zal het wel harder gaan met leeglopen heheA.Kebab schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:49:
[...]
Heb de 24v 10 Ah versie besteld. Ik denk dat dat wel prima is voor 1 a 2 dagen op normaal niveau luisteren zonder al te zwaar te worden. Ben benieuwd hoe en of de accu aankomt
Enig idee hoelang dat mee zal gaan? Ik ga straks ook twee 12v 7ah in serie aansluiten met 2x 100 watt..wesleytjuh schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:07:
[...]
Die in aluminium behuizing ^^? Opzich zou het wel moeten voldoen, wanneer je op TA2024 niveau luistert. Wanneer je met 2x100 watt constant op volume draait zal het wel harder gaan met leeglopen hehe
Hoi ik ben hier nieuw en ik heb een vraag. Ik hoop dat jullie het antwoord erop weten.
Waarom wordt hier aangeraden een aparte accu lader en voeding voor de versterker te gebruiken als je wilt luisteren en opladen tegelijk.
Dat lijkt me zeer onhandig en allemaal extra bagage. Je kan toch de accu opladen met de acculader en tegelijkertijd spelen. in de TS staat:
"Het is overigens niet aan te raden tegelijk de accu op te laden en te spelen van de accu. De versterker trekt stroom van de lader waardoor het laadproces langer duurt. Ook kan dit schade veroorzaken aan de lader."
Dit is toch gewoon mogelijk? Als je oplaad wordt een deel van de stroom door de oplader geleverd en het andere deel door de accu. Echter is dit niet van toepassing als de accu al compleet leeg is. Maar je accu laat je nooit compleet leeg raken want dan gaat hij stuk.
Waarom wordt hier aangeraden een aparte accu lader en voeding voor de versterker te gebruiken als je wilt luisteren en opladen tegelijk.
Dat lijkt me zeer onhandig en allemaal extra bagage. Je kan toch de accu opladen met de acculader en tegelijkertijd spelen. in de TS staat:
"Het is overigens niet aan te raden tegelijk de accu op te laden en te spelen van de accu. De versterker trekt stroom van de lader waardoor het laadproces langer duurt. Ook kan dit schade veroorzaken aan de lader."
Dit is toch gewoon mogelijk? Als je oplaad wordt een deel van de stroom door de oplader geleverd en het andere deel door de accu. Echter is dit niet van toepassing als de accu al compleet leeg is. Maar je accu laat je nooit compleet leeg raken want dan gaat hij stuk.
De lader probeert met een constante stroom te laden. Als je ondertussen je versterker laat spelen zorgt deze ervoor dat heel het regelsysteem van de lader niet meer klopt. Verder trek je op hoog volume ervoor dat de accu eerder leeg gaat dan vol wanneer je speelt tijdens het laden.NIB0R schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:12:
Hoi ik ben hier nieuw en ik heb een vraag. Ik hoop dat jullie het antwoord erop weten.
Je onlaadt hiermee je accu te ver en kan je lader om zeep helpen. Aangeraden is minimaal een voeding van 2A wanneer je via het stopcontact wilt spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 06-04-2011 14:28 ]
Als je 2x100 watt verbruikt zal je 14ah accu 1,19 uur meegaan, maar lijkt me niet dat je dat constant verbruikt.xammies schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:12:
[...]
Enig idee hoelang dat mee zal gaan? Ik ga straks ook twee 12v 7ah in serie aansluiten met 2x 100 watt..
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de eerste post van het topic door.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
- Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink