Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 60.361 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:47
gricai schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:26:
[quote]wesleytjuh schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:21:
[...]

Aansluiten op bv een andere versterker in huis?

Dan heb je toch kans dat je je speakers opblaast?
Het zijn autospeakers
Mwah, zolang je de boel niet te hard zet is er niks aan de hand. Die dingen zijn aardig hufterproof.
Wil je veilig zitten sluit je ze in serie(2*4ohm) aan op 1 kanaal van een versterker voor thuisspeakers(8 ohm)
gricai schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:34:
[...]

Ja dat is een goeie,
Weet je wel zeker dat er niks kapot gaat ofzo?
Zo zal er zeker niks kapot gaan nee :).

[ Voor 17% gewijzigd door wesleytjuh op 02-04-2011 10:47 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Jasperr. Ik wil niet heel erg klagen of jou in de grond trappen ofzo, maar het idee is echt heel lastig. Audio is sowieso lastig te begrijpen. Misschien kun je beter een idee nemen van bijvoorbeeld een efficiente kratradio (in de zin van gewicht, geluidskwaliteit/volume enzo). Ook bijvoorbeeld het poorten van subwoofers kun je dan bijvoorbeeld nemen (verhoogt de efficientie van je laag heel erg). Bovendien zit daar een bult wiskunde in dus dan kun je ook nog wat rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
BlackWhizz schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:44:
Jasperr. Ik wil niet heel erg klagen of jou in de grond trappen ofzo, maar het idee is echt heel lastig. Audio is sowieso lastig te begrijpen. Misschien kun je beter een idee nemen van bijvoorbeeld een efficiente kratradio (in de zin van gewicht, geluidskwaliteit/volume enzo). Ook bijvoorbeeld het poorten van subwoofers kun je dan bijvoorbeeld nemen (verhoogt de efficientie van je laag heel erg). Bovendien zit daar een bult wiskunde in dus dan kun je ook nog wat rekenen.
Dat is niet voldoende voor een pws op vwo-niveau. En een kratradio komt er bij mij sowieso niet in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Japperrrr schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:31:
[...]

Dat is niet voldoende voor een pws op vwo-niveau. En een kratradio komt er bij mij sowieso niet in!
Hoezo is een goed doorgerekende kist, met goed gedocumenteerde onderbouwde afwegingen tussen verschillende types klankkast/demping/filtering, minder ingewikkeld dan een bouwsel met 10+ drivers waar vrij weinig aan te rekenen is? Je maakt het jezelf zo moeilijk met zo'n constructie dat je (ik ook niet) waarschijnlijk niet weet waar te beginnen met rekenen. Zoals gezegt, 1 actieve filter ontwerpen is waarschijnl al ruim voldoende voor een PWS, als je dat al klaar krijgt binnen die tijd.

Hoeveel uren worden er gerekend voor een PWS?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe project is ontwerpen en reeds uitgetekend op 18mm MDF

Afbeeldingslocatie: http://img848.imageshack.us/img848/9945/aanzichtenspeakerkist.jpg

Volgende week elektronica bestellen en zagen. Hoe ik hem precies ga afwerken weet ik nog niet. Denk weer iets met speakerstof en hoekbeschermers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:26:

[afbeelding]

Volgende week elektronica bestellen en zagen. Hoe ik hem precies ga afwerken weet ik nog niet. Denk weer iets met speakerstof en hoekbeschermers :)
Ziet er behoorlijk goed uit! Ben benieuwd naar de progressie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeei
Ik heb vandaag lekker gezeild met mijn radiootje :) maar toen disaster strikes D:
er valt een hele hoop water in de boot en wat denk je ja hoor mijn radio staat daar precies gelukkig is de schade beperkt mijn speakers doen het nog maar de versterker deed het vlak daarna niet meer. nu heb ik hem laten drogen en drogen maar ik weet niet of die nog te redden is... is het mogelijk dat na een nacht op de verwarming die het weer doet? het is een ta2024 en de chip was bestwel nat.

Verder nog een vraagje:
Ik wil dezehttp://cgi.ebay.nl/MP3-US...ain_0&hash=item20b76935a2
bestellen maar ik weet hoe ik hem aan de 5v moet gaan voorzien ? iemand ideeën?

Groet gyliy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:37:
Heeei
Ik heb vandaag lekker gezeild met mijn radiootje :) maar toen disaster strikes D:
er valt een hele hoop water in de boot en wat denk je ja hoor mijn radio staat daar precies gelukkig is de schade beperkt mijn speakers doen het nog maar de versterker deed het vlak daarna niet meer. nu heb ik hem laten drogen en drogen maar ik weet niet of die nog te redden is... is het mogelijk dat na een nacht op de verwarming die het weer doet? het is een ta2024 en de chip was bestwel nat.

Verder nog een vraagje:

Groet gyliy
Waarschijnlijk heb je hem kortgesloten en is hij niet meer te redden. Meeste wat je kan doen is hem nu afspoelen met demi water. Heb je dat niet, even met kraanwater goed afspoelen, alles beter dan vuil zeewater. Dan minimaal 2 dagen laten drogen op de verwarming en vooral tussendoor NIET testen. Maargoed, het is waarschijnlijk al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Heeei

Verder nog een vraagje:

Groet gyliy
Was het zoet of zout water? (ivm geleiding) Maar dikke kans dat het IC is kortgesloten. Overigens staat hier beschreven hoe je de TA2024 in een behuizing kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
fterheide schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:58:
[...]

Was het zoet of zout water? (ivm geleiding) Maar dikke kans dat het IC is kortgesloten. Overigens staat hier beschreven hoe je de TA2024 in een behuizing kan bouwen.
Maakt in principe niet eens uit, alleen heb je bij zout nog het probleem dat het sneller zal gaan roesten. Maar open water is sowieso 'vies' en zit vol met ionen waardoor het geleidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Verder nog een vraagje:

Groet gyliy
Je kunt zo'n 12v auto usb adapter slopen en hier 5 volt van aftappen of een 7805 spanningsregelaar + elco's (zelf even uitzoeken) ertussen zetten.Je kunt ook gewoon deze nemen:
http://cgi.ebay.nl/USB-SD-Mp3-Hardware-Decoder-Board-Panel-12V-IR-control-/190517064712?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c5bb3b408
Die heeft al een ingebouwde 7805 chip en kan dus op 12v gebruikt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:58:
[...]
Was het zoet of zout water?
Het was zoet water en helemaal niet heel veel water echt een laagje van een cm of 2 maar kwam precies op de ta2024. ik denk dat ik hem nu even nog niet gaat testen maar toen het gebeurde heb ik hem wel even geprobeerd en toen deed die niks ... ik denk eerlijk gezegt ook dat het te laat is maar volgende keer maar een omhulsel :)

iig hartelijk bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Hallo,

Zojuist de 4x100watt versterker van sureelectronics besteld, zal hem over 3 weekjes binnen krijgen, nog een extra 12v 7,2ah accu erbij en blazen maar :) :
http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=960
Voorlopig nog maar twee autospeakers dus zal maar twee kanalen gebruiken, later waarschijnlijk uitbreiden.

Vanmiddag ook de sigarettenplug ontvangen van ebay:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/102sd3c.jpg
Ziet er prima uit en werkt naar behoren.

Nog tips voor m'n nieuwe versterker? Kijk er naar uit!

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

mijn kratje is bijna klaar.. hoef alleen nog de speakers aan te sluiten..
alleen heb probleempje met schakelaar..
ik ehb deze schakelaar gekocht:
http://www.centralpoint.n...enga.nl&utm_medium=cleafs

op de schakelaar staan de cijfers 1, 2 en 3
bij 1 heb ik de plus van de accu aangesloten.. en bij 2 gaat die verder naar de plus van m'n versterker.
alleen wat moet ik bij 3 aansluiten zodat het lampje gaat branden.. of doe ik het nu helemaal fout.. de schakelaar doet het wel zoals ik het nu heb.. maar lampje brand dus niet...

jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
wesleytjuh schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:10:
Hoeveel uren worden er gerekend voor een PWS?
Het gaat me niet echt om de uren.

[afbeelding]

Hoe heb je dat ontwerp gemaakt? SketchUp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02-2022
Japperrrr schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:56:
[...]

Hoe heb je dat ontwerp gemaakt? SketchUp?
Dat is SketchUp ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Damn, hoe krijg je dat voor elkaar?! Ik snap echt helemaal niets van dat programma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oefenen en simpel beginnen ;)

Je kan er echt alles mee uiteindelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 11:39:
Oefenen en simpel beginnen ;)

Je kan er echt alles mee uiteindelijk ;)
Hoe heb jij het geleerd? Ergens een cursus of tutorial gevolgd? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

[afbeelding]

Misschien een goed idee voor japerrr om dit voor zijn PWS te gebruiken?
Versterker, accu etc aansluiten, en dan maar een aantal verschillende testen bedenken :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jurjen-
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10-2023
Dat je bvb de eficientie gaat meten van de versterker en de verhouding stroom/ dB daar zulk soort experimenten kun je genoeg bedenken en het is veel uitvoerbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Laatst online: 21:25
[b]Termic schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:26:[/b

Wat dacht je van Warnex ? mooier en weerbestendiger dan speakerstof, en bovendien speciaal voor luidsprekers ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen g schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:42:
[...]

Wat dacht je van Warnex ? mooier en weerbestendiger dan speakerstof, en bovendien speciaal voor luidsprekers ontwikkeld.
Haah kijk daar was ik naar op zoek :) Zat ook al te kijken naar epoxy hars etc.

Maar het is allemaal enorm duur :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Piet bel schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:16:
[...]

Misschien een goed idee voor japerrr om dit voor zijn PWS te gebruiken?
Versterker, accu etc aansluiten, en dan maar een aantal verschillende testen bedenken :+
Of een onderzoek doen naar versterker IC's, waarom is er op 12 volt maar ~15watt haalbaar?
Wat gebeurd er in een chip?

[ Voor 3% gewijzigd door fterheide op 03-04-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Mijn interesse gaat niet echt uit naar de werking van versterkers. Dat is dan ook een heel ander onderwerp dan wat ik van plan ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:47:
[...]

Haah kijk daar was ik naar op zoek :) Zat ook al te kijken naar epoxy hars etc.

Maar het is allemaal enorm duur :o
Warnex valt opzich wel mee. 1 liter kost 22 euro, daar kun je dit kistje ruim mee doen! ( zelfs een 2e keer ;) )
Er hoeft ook geen grondverf onder, dus direct op het hout!
Opbrengen is ook simpel: eerst 1 of 2 lagen met een normale roller, daarna nog een laag met een structuurroller en het is helemaal af :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Warnex is inderdaad niet zo heel duur. Je hebt namelijk maar heel weinig nodig. Spuiten is trouwens makkelijker dan aanbrengen met een roller omdat je met een roller sneller strepen krijgt. En je moet het niet op een vlakke ondergrond aanbrengen; liever eerst even grof opschuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 21:14
Japperrrr schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:56:
[...]

Het gaat me niet echt om de uren.
Je kan denken aan de perfecte inhoud van de kist ivm met resonantie enz. Er zullen waarschijnlijk inhouden zijn waarbij alle klanken er mooier/harder uit komen. Dan kan je ook nog eens denken aan bassreflex buizen (lengte, opp. enz. en dus de inhoud)

Vervolgens komt er bij een goed krat dat je zelf ontworpen hebt veel kijken kwa aansluitschema's enzo, misschien kan je dan je eigen kratsafe bouwen/ontwerpen en dit in zijn geheel toelichten? Kost al gouw 5 uurtjes om dat een beetje mooi te maken.

En misschien kan je aan iets denken om een TA2024 in zijn geheel toe te lichten of misschien zelfs zelf een versterkertje te maken. Zelf speakers bouwen is ook nog een leuke optie, redelijk moeilijk om de speaker helemaal perfect te krijgen, maar wel leuk met alle omwentelingen van het koperdraad om de spoel te maken. Kan me nog herinneren dat wij in de tweede klas zelf een speaker maakten van papier en plakband, hier kwam zelfs nog wat geluid uit.

En uiteindelijk kan je misschien nog denken aan dingen zoals de juiste draaddikte (precies goed om de stroom doorheen te laten, maar zo dun mogelijk voor kostenbesparing als je er bijv. massaproductie van zou maken)

Denk dat je met zon speakerkratje wel een mooi profielwerkstuk in elkaar kan zetten..

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Hallo,

Binnenkort krijg ik dus de 4x100 watt versterker binnen van SureElecrtronics,

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2djxifp.jpg

Hoe moet de +/- precies worden aangesloten, koperdraadje splitten in de drie ingangen bij de VCC en hetzelfde bij de GND?

En wat is het idee van de schroefjes bij het vraagteken?

Bedankt maar weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
xammies schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:14:
Hallo,

Binnenkort krijg ik dus de 4x100 watt versterker binnen van SureElecrtronics,

[afbeelding]

Hoe moet de +/- precies worden aangesloten, koperdraadje splitten in de drie ingangen bij de VCC en hetzelfde bij de GND?

En wat is het idee van de schroefjes bij het vraagteken?

Bedankt maar weer!
Er zijn 3 aansluitingen per stuk zodat je ipv 1 dikke stroomkabel 3 wat dunnere kunt gebruiken.
Zelfde geld voor de input, je kan deze gewoon via een 3.5mm naar 2x tulp aansluiten. Of je kan rechtstreeks de kabel tulpstekkertjes aansluiten op de kroonsteentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
Japperrrr schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:32:
Warnex is inderdaad niet zo heel duur. Je hebt namelijk maar heel weinig nodig. Spuiten is trouwens makkelijker dan aanbrengen met een roller omdat je met een roller sneller strepen krijgt. En je moet het niet op een vlakke ondergrond aanbrengen; liever eerst even grof opschuren.
Die strepen komen er echt niet hoor ;) is naderhand bij beschadigingen weer makkelijk onzichtbaar bij te werken! Spuiten moet je met een ''steenslag'' spuit doen, die ze voor de onderkant van auto's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:32
Weet iemand of je, als je bij de TA2024 2 kanalen gebruikt, je voor de ground beide speakers op dezefde aansluiting kunt aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
ikke26 schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:08:
Weet iemand of je, als je bij de TA2024 2 kanalen gebruikt, je voor de ground beide speakers op dezefde aansluiting kunt aansluiten?
Uhm het is met niet helemaal duidelijk wat je bedoeld, een kanaal heeft een + en een - waar een speaker op wordt aangesloten. De - of + van de ander gebruiken of iets in die richting (bruggen) kan schade veroorzaken aan de chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Mijn 4-kanaals TK2050 heeft voor de audio-in vier keer een + en slechts twee keer een -.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

espro schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:04:
[...]

Je kan denken aan de perfecte inhoud van de kist ivm met resonantie enz. Er zullen waarschijnlijk inhouden zijn waarbij alle klanken er mooier/harder uit komen. Dan kan je ook nog eens denken aan bassreflex buizen (lengte, opp. enz. en dus de inhoud)

Vervolgens komt er bij een goed krat dat je zelf ontworpen hebt veel kijken kwa aansluitschema's enzo, misschien kan je dan je eigen kratsafe bouwen/ontwerpen en dit in zijn geheel toelichten? Kost al gouw 5 uurtjes om dat een beetje mooi te maken.

En misschien kan je aan iets denken om een TA2024 in zijn geheel toe te lichten of misschien zelfs zelf een versterkertje te maken. Zelf speakers bouwen is ook nog een leuke optie, redelijk moeilijk om de speaker helemaal perfect te krijgen, maar wel leuk met alle omwentelingen van het koperdraad om de spoel te maken. Kan me nog herinneren dat wij in de tweede klas zelf een speaker maakten van papier en plakband, hier kwam zelfs nog wat geluid uit.

En uiteindelijk kan je misschien nog denken aan dingen zoals de juiste draaddikte (precies goed om de stroom doorheen te laten, maar zo dun mogelijk voor kostenbesparing als je er bijv. massaproductie van zou maken)

Denk dat je met zon speakerkratje wel een mooi profielwerkstuk in elkaar kan zetten..
Kwou dat ik mijn PWS weer opnieuw mocht maken :9~
Wel alles volledig op kosten van school dan natuurlijk O-)

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasvanS
  • Laatst online: 12-09-2018
Dan is het er dus bij die versterker op gemaakt dat je er 2 ground op aan moet sluiten... :P

[ Voor 46% gewijzigd door JonasvanS op 03-04-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
JonasvanS schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:38:
[...]

Dan is het er dus bij die versterker op gemaakt dat je er 2 ground op aan moet sluiten... :P
Eigenlijk moet je mijn versterker zien als een dubbele twee-kanaals versterker. Er zit dan per twee kanalen maar één ground. Moet op een TA2024 dan ook zo werken lijkt me?

Trouwens een grappig detail: toen ik vanmiddag de versterker even aanzette zonder speakers aan te sluiten en het volume vol open zette hoorde ik toch muziek. Bleek het uit de versterker zelf te komen _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Japperrrr op 03-04-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasvanS
Japperrrr schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:40:
[...]

Eigenlijk moet je mijn versterker zien als een dubbele twee-kanaals versterker. Er zit dan per twee kanalen maar één ground. Moet op een TA2024 dan ook zo werken lijkt me?

Trouwens een grappig detail: toen ik vanmiddag de versterker even aanzette zonder speakers aan te sluiten en het volume vol open zette hoorde ik toch muziek. Bleek het uit de versterker zelf te komen _/-\o_
Haha, apart... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het dus iets anders aanpakken zo is mijn kistje nu:

Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/6905/sdc14386.jpg O-)

Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/1986/sdc14388j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/4452/sdc14387u.jpg

Maar ik heb nog een goeie laptop liggen waar de behuizing van naar de klote is dus ik wil de bovenplaat infreezen dus dat je zoiets krijgt:
(let niet op mijn sketchup skills)

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/5536/naamlooswy.png

Let niet op het heineken krat ik ben voor grolsch!
kwam btr uit in sketchup

Dus dat de plaat word ingevreesd en dat daar dan mooi het scherm inzakt

wat voor een accu zal ik hiervoor nodig hebben?

Graag Reacties/Tips

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:03

BrammT

The one and only!

Je kunt het nu wel heel mooi tekenen, maar je gaat er bij deze tekening vanuit dat de laptop en het kratje dezelfde afmetingen hebben. ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee nee ik heb het al bekeken de laptop is kleiner dan de bovenkant ik heb er toch bijgezet let niet op mijn sketchup skills ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Japperrrr schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:40:
[...]

Bevalt hij goed? Ik kan echt niet wachten tot ik 'm binnen krijg! Je gebruikt hem gewoon met een 24v 10ah voeding? Of heb je twee accu's in serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
fterheide schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:29:
[...]

Uhm het is met niet helemaal duidelijk wat je bedoeld, een kanaal heeft een + en een - waar een speaker op wordt aangesloten. De - of + van de ander gebruiken of iets in die richting (bruggen) kan schade veroorzaken aan de chip.
Afbeeldingslocatie: http://i1224.photobucket.com/albums/ee376/ikke265/eenaansluitingmin.png
Op deze manier.

[ Voor 18% gewijzigd door ikke26 op 03-04-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Kijk even of de GND aan de onderkant van de printplaat doorgelust is met elkaar. In dat geval kan je een gedeelde GND gebruiken. Als het apparte lijnen zijn de GND appart aansluiten. Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe dat met versterkers zit maar op deze manier kom je er wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Nee dit hoef je zeker niet te doen, gewoon iedere + en - op zijn eigen speaker laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik ga nu een 5v voeding maken voor in mijn kistje en daarbij ga ik dit schema gebruiken http://www.eleccircuit.co...ply-5v-2a-by-ic-78s05.gif
ik kan alles halen bij dickbest behalve de diode nu weet ik niet of het erg nauw zit met diodes en of het ook mogelijk is een andere te gebruiken of helemaal geen ? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan niemand mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Een gewone accu met een auto/12v laptoplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasvanS
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:01:
Ik wil het dus iets anders aanpakken zo is mijn kistje nu:

[afbeelding] O-)

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar ik heb nog een goeie laptop liggen waar de behuizing van naar de klote is dus ik wil de bovenplaat infreezen dus dat je zoiets krijgt:
(let niet op mijn sketchup skills)

[afbeelding]

Let niet op het heineken krat ik ben voor grolsch!
kwam btr uit in sketchup

Dus dat de plaat word ingevreesd en dat daar dan mooi het scherm inzakt

wat voor een accu zal ik hiervoor nodig hebben?

Graag Reacties/Tips
Wil je de laptop en krat op 1 accu laten draaien of gewoon apart?
En wat voor versterker komt er in?
Meer info... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar zal dat niet veel te veel stroom trekken?

Ik wil ze op 1 accu laten lopen en ik weet nog niet wat voor een versterker

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:00:
hallo ik ga nu een 5v voeding maken voor in mijn kistje en daarbij ga ik dit schema gebruiken http://www.eleccircuit.co...ply-5v-2a-by-ic-78s05.gif
ik kan alles halen bij dickbest behalve de diode nu weet ik niet of het erg nauw zit met diodes en of het ook mogelijk is een andere te gebruiken of helemaal geen ? alvast bedankt
Wat is je ingangsspanning? Een 5 volt voeding is namelijk vrij simpel te realiseren.
http://www.circuitsonline...edingen/78xx-voeding.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:16:

Een laptop zal redelijk wat stroom verbruiken, wat voor accu wil je gaan gebruiken?
Voor de versterker kan je het beste de TA2024 kiezen. (bij een niet al te veeleisend systeem)

Trouwens, heeft de laptop niet een eigen accu?

[ Voor 10% gewijzigd door fterheide op 03-04-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:21:
[...]

Een laptop zal redelijk wat stroom verbruiken, wat voor accu wil je gaan gebruiken?
Voor de versterker kan je het beste de TA2024 kiezen. (bij een niet al te veeleisend systeem)
Ik wou die ene van kistradio.nl kiezen

http://www.kistradio.nl/w...e077251a6964801337f2bb5d6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:16:

In de laptop zit toch al 1 accu? Die moet je gewoon gebruiken, en als deze leeg is opladen, het liefst natuurlijk gewoon via het stopcontact en anders via de accu. Als versterker zou ik een TA2024 nemen. Deze nemen het minst stroom en gaan het hardst (net zo hard als bijvoorbeeld de Marquant MCA-200, laat je niet misleiden door het aantal watts). Je hebt ook versterkers op basis van de TA2024 die een volumeregelaar hebben en die in een behuizing zitten. Deze zijn wel iets duurder. o.a. Sure-Electronics en Muse hebben ze. Voor de Muse heb ik op dit moment een actie op Samenkopen.net (http://samenkopen.net/action_products/176590) Bij Muse heet deze versterker de MU-15 en bij Sure gewoon de TA2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:18:
[...]

Wat is je ingangsspanning? Een 5 volt voeding is namelijk vrij simpel te realiseren.
http://www.circuitsonline...edingen/78xx-voeding.html
Ik wil hem eigenlijk op zowel 12 als 24 volt kunnen laten werken met 2A als uitgang. maar mijn vraag was vooral gebaseerd op de diode of die nou wel of niet nodig is :) en zo ja of het dan precies die moet zijn die hier wordt gebruikt http://www.eleccircuit.co...ply-5v-2a-by-ic-78s05.gif
En ik snap het schema van circuits online niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ikke26 de accu van de laptop zelf is overleden dus dat is een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
@giliy: het deel t/m de 4 diodes heb je volgens mij niet nodig, omdat je gelijkspanning gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door ikke26 op 03-04-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Misschien is het dan handig om eens op ebay te kijken of je daar voor een leuk prijsje een compatibele accu kan krijgen. Het is ook handig om te weten wat de ingangspanning van de laptop is (staat meestal op de adapter bij output).

EDIT: Oeps, dubbelpost

[ Voor 5% gewijzigd door ikke26 op 03-04-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:27:
[...]

Ik wil hem eigenlijk op zowel 12 als 24 volt kunnen laten werken met 2A als uitgang. maar mijn vraag was vooral gebaseerd op de diode of die nou wel of niet nodig is :) en zo ja of het dan precies die moet zijn die hier wordt gebruikt http://www.eleccircuit.co...ply-5v-2a-by-ic-78s05.gif
En ik snap het schema van circuits online niet :S
Ingangsspanning van 12 volt gaat nog wel lukken om daar 5 volt 2 ampere als uitgang van te maken (met koelblok), maar met 24 volt wordt het verschil echt heel groot en moet je zeker een flink koelblok op de 7805 hebben. (Hoe groter het verschil in/out hoe warmer het ic wordt)

Overigens is het efficiënter om een schakelend model hier voor te nemen, denk aan een USB poort die in je sigarettenaansteker past. (12 naar 5 converter) Op Ebay veel verkrijgbaar voor een lage prijs, daar kun je het printplaatje uithalen.

[ Voor 13% gewijzigd door fterheide op 03-04-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
xammies schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:30:
[...]

Bevalt hij goed? Ik kan echt niet wachten tot ik 'm binnen krijg! Je gebruikt hem gewoon met een 24v 10ah voeding? Of heb je twee accu's in serie?
Vandaag een potje Call of Duty gespeeld met 400W aan geluid _/-\o_

Die van mij zit op een 26V-32V voeding aangesloten. Ik heb Sure gemailed hoe dat nou precies zit en of ik de voeding gewoon op 32V kan zetten. Op de versterker staat namelijk max. 26V maar hier is wat onduidelijkheid over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal even kijken voor je

edit:
Dit staat er onder op de laptop
+19v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:32:
[...]

Ingangsspanning van 12 volt gaat nog wel lukken om daar 5 volt 2 ampere als uitgang van te maken (met koelblok), maar met 24 volt wordt het verschil echt heel groot en moet je zeker een flink koelblok op de 7805 hebben. (Hoe groter het verschil in/out hoe warmer het ic wordt)
Ja dat had ik eigenlijk wel verwacht maar ik heb dus helemaal geen diode nodig ?
fterheide schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:32:
[...]

Overigens is het efficiënter om een schakelend model hier voor te nemen, denk aan een USB poort die in je sigarettenaansteker past. (12 naar 5 converter) Op Ebay veel verkrijgbaar voor een lage prijs, daar kun je het printplaatje uithalen.
Hier heb ik al eerder naar gekeken maar ik kan nergens eentje vinden die 2 ampère geven en ik vind het eigenlijk wel veel leuker om lekker zelf aan het experimenteren te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:07:
[...]

Ja dat had ik eigenlijk wel verwacht maar ik heb dus helemaal geen diode nodig ?

[...]

Hier heb ik al eerder naar gekeken maar ik kan nergens eentje vinden die 2 ampère geven en ik vind het eigenlijk wel veel leuker om lekker zelf aan het experimenteren te gaan :)
Ik kan geen reden bedenken waarom je in die schakeling een diode zou moeten gebruiken, iemand met suggesties?

Tja het is ook lineair op te lossen maar als je ook daadwerkelijk 2 ampere uit je voeding gaat trekken dan wordt die 7805 goed heet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
@damiantof7: Dan moet je een converter van 12 naar 19 volt hebben voor je laptop om deze van stroom te voorzien.

@giliy: http://www.dealextreme.com/p/car-cigarette-powered-1000ma-usb-adapter-charger-black-dc-12v-40470 Als je deze parallel schakelt heb je 2A

[ Voor 54% gewijzigd door ikke26 op 03-04-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
fterheide schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:09:
[...]

Ik kan geen reden bedenken waarom je in die schakeling een diode zou moeten gebruiken, iemand met suggesties?

Tja het is ook lineair op te lossen maar als je ook daadwerkelijk 2 ampere uit je voeding gaat trekken dan wordt die 7805 goed heet 8)
Die diode dient alleen als beveiliging, is inderdaad overbodig. Wel goed koelen inderdaad! En bedenk wel dat je nu ruim 50% van je energie omzet in warmte, beter is zoals eerder aangegeven een schakelende voeding.
ikke26 schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:10:
@damiantof7: Dan moet je een converter van 12 naar 19 volt hebben voor je laptop om deze van stroom te voorzien.

@giliy: http://www.dealextreme.com/p/car-cigarette-powered-1000ma-usb-adapter-charger-black-dc-12v-40470 Als je deze parallel schakelt heb je 2A
Hoezo is er persee 2A nodig? Vrijwel alle telefoons gebruiken max 1A om te laden. Alleen tablets etc zullen de volledige 2A trekken.

[ Voor 34% gewijzigd door wesleytjuh op 03-04-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Voor verlichting kan 2A wel handig zijn hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Japperrrr schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:21:
Voor verlichting kan 2A wel handig zijn hoor!
Je kan dan beter opzoek gaan naar 12V verlichting, vrijwel de meeste verlichtin is dan ook voor 12V geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
wesleytjuh schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:23:
[...]

Je kan dan beter opzoek gaan naar 12V verlichting, vrijwel de meeste verlichtin is dan ook voor 12V geschikt.
LED-strips? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik heb even een vraagen dit zal vast wel ergens in het forum staan enzo maar dat vind ik gewoon niet, ook niet met de zoekfunctie.
Ik heb de welkebekende versterker, TA2024.
Ik wil een gelaccu er aan gaan koppelen gewoon 12 V
Nu vraag ik me af, ik kan waarschijnlijk aan een accu komen van 12V en met veel meer ampere,
moet ik ergens mee oppasen of kan dit wel? I.V.B met de versterker etc, of maakt dit geen verschil??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:26
In afwachting tot mijn verdere bestellingen heb ik deze week wel
de accu + acculader ontvangen van conrad.nl.
de accu en een omvormer (die ik al had) heb ik geplaatst in een oude kist die ik ooit op school heb moeten maken.
Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/3797/imag0289.jpg

Ik had ook nog een oud Logitech setje liggen en aangezien we gingen varen met de boot heb ik dit setje aangesloten op de omvormer.
Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/8472/imag0277k.jpg

al met al geeft dit best nog een leuk en onverwacht resultaat op het water.

YouTube: VIDEO0043

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
gricai schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:41:
Ik heb even een vraagen dit zal vast wel ergens in het forum staan enzo maar dat vind ik gewoon niet, ook niet met de zoekfunctie.
Ik heb de welkebekende versterker, TA2024.
Ik wil een gelaccu er aan gaan koppelen gewoon 12 V
Nu vraag ik me af, ik kan waarschijnlijk aan een accu komen van 12V en met veel meer ampere,
moet ik ergens mee oppasen of kan dit wel? I.V.B met de versterker etc, of maakt dit geen verschil??
Ja dat kan, een accu van 12 volt met een capaciteit van 7Ah of 70Ah is geen probleem, met die van 70Ah speel je om en nabij 10× zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
mathy_ schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:44:
In afwachting tot mijn verdere bestellingen heb ik deze week wel
de accu + acculader ontvangen van conrad.nl.
de accu en een omvormer (die ik al had) heb ik geplaatst in een oude kist die ik ooit op school heb moeten maken.
[afbeelding]

Ik had ook nog een oud Logitech setje liggen en aangezien we gingen varen met de boot heb ik dit setje aangesloten op de omvormer.
[afbeelding]

al met al geeft dit best nog een leuk en onverwacht resultaat op het water.

YouTube: VIDEO0043
Die telefoon aan je deksel vastgeklikt is echt geniaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
fterheide schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:44:
[...]

Ja dat kan, een accu van 12 volt met een capaciteit van 7Ah of 70Ah is geen probleem, met die van 70Ah speel je om en nabij 10× zo lang.
O oke dan is het goed,
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:26
Japperrrr schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:45:
[...]

Die telefoon aan je deksel vastgeklikt is echt geniaal _/-\o_
ja had nog een houder over die ik gebruikte 2 jaar geleden met zuignap.
Front er afgesloopt en deze vast geschroefd aan de deksel:D
Dit is trouwens wel mijn oude telefoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
ikke26 schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:27:
[...]

In de laptop zit toch al 1 accu? Die moet je gewoon gebruiken, en als deze leeg is opladen, het liefst natuurlijk gewoon via het stopcontact en anders via de accu. Als versterker zou ik een TA2024 nemen. Deze nemen het minst stroom en gaan het hardst (net zo hard als bijvoorbeeld de Marquant MCA-200, laat je niet misleiden door het aantal watts). Je hebt ook versterkers op basis van de TA2024 die een volumeregelaar hebben en die in een behuizing zitten. Deze zijn wel iets duurder. o.a. Sure-Electronics en Muse hebben ze. Voor de Muse heb ik op dit moment een actie op Samenkopen.net (http://samenkopen.net/action_products/176590) Bij Muse heet deze versterker de MU-15 en bij Sure gewoon de TA2024.
En dan is deze versterker neem ik aan ook veel beter dan de TA2024?
http://samenkopen.net/action_product/176590/919444
Of zijn er ook weer nadelen?
Ik heb RMS 2 x 35 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Hoger voltage met een voeding dus meer vermogen, maar op accu even veel vermogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Bijvoorbeeld, zoveel soorten verlichting die op 12V werken. Voor zover ik weet heeft 5V geen voordelen tov 12V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jurjen-
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10-2023
Een hele tijd geleden heb ik mijn eerste bierkratradio gebouwd, daarna kwam nog een beter versie omdat de eerste toch niet meer voldeed, dus er kwamen betere speakers, versterker enz.

Nu ben ik alleen van plan om een kistradio te bouwen, zodat ik niet meer vast zit aan de maten van een bierkratje. Het een en andere heb ik al besteld en het plan in mijn hoofd was ook al aardig gevormd. Nu heb ik ook het een en ander uitgetekend in SW.

Wat denken jullie hier van? Hebben mijn speakers zo genoeg ruimte? En zou het niet te warm worden in de zomer, zonder ventilatie.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2cr67ma.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/mt11cn.jpg

gr Jurjen

[ Voor 9% gewijzigd door -Jurjen- op 03-04-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
wesleytjuh schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:00:
[...]

Bijvoorbeeld, zoveel soorten verlichting die op 12V werken. Voor zover ik weet heeft 5V geen voordelen tov 12V.
In 12V is er inderdaad heel veel maar soms is het gebruik van 5V onvermijdelijk :)
http://samenkopen.net/action_product/750577/343292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
-Jurjen- schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:06:
Een hele tijd geleden heb ik mijn eerste bierkratradio gebouwd, daarna kwam nog een beter versie omdat de eerste toch niet meer voldeed, dus er kwamen betere speakers, versterker enz.

Nu ben ik alleen van plan om een kistradio te bouwen, zodat ik niet meer vast zit aan de maten van een bierkratje. Het een en andere heb ik al besteld en het plan in mijn hoofd was ook al aardig gevormd. Nu heb ik ook het een en ander uitgetekend in SW.

Wat denken jullie hier van? Hebben mijn speakers zo genoeg ruimte? En zou het niet te warm worden in de zomer, zonder ventilatie.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

gr Jurjen
Grotere afbeeldingen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

gr Jurjen
Ja hoor, auto speakers hebben niet zo'n grote klankkast nodig, dus dit kan prima. De TA2024 en de andere onderdelen produceren ook niet zoveel warmte dus zonder ventilatie mag dat geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

gr Jurjen
Mijn vorige speakerkist was ongeveer zoals jou toekomstige ontwerp.

Lekker compact en nog makkelijk te tillen, echter had ik wel de indruk dat de kist eigenlijk net iets te klein was. Pop/rock etc. muziek gaat prima lekker laag en helder, maar met bijv. hardcore was de bass wat bonkerig.

Ik heb het gevoel dat die infinity speakers toch graag wat meer klankkast willen hebben ;) dwz iets diepere kist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
gricai schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:51:
[...]

En dan is deze versterker neem ik aan ook veel beter dan de TA2024?
http://samenkopen.net/action_product/176590/919444
Of zijn er ook weer nadelen?
Ik heb RMS 2 x 35 W
Dat is de M21. Die is inderdaad beter dan de MU-15. De M21 neemt iets meer stroom, maar produceert een beter geluid. De 2x25watt heb je alleen als je de versterker aansluit op een 13.4/14 volt voeding/accu. Op een gewone 12 volt accu levert deze ook ongeveer 15 watt net zoals de TA2024 en iets meer als de accu volledig is geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel langer gaat een auto accu meer mee dan een Normale Accu dan/Gel Accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:47:
Ligt helemaal aan de capaciteit. Een autoaccu van 20Ah gaat net zolang mee als een Gel Accu van 20Ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:47:
wesleytjuh schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:09:
[...]

Ligt helemaal aan de capaciteit. Een autoaccu van 20Ah gaat net zolang mee als een Gel Accu van 20Ah.
En daarnaast van het verbuik van de versterker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

Ik zag op internet staan dat je een diode aan kunt sluiten op je versterker, om deze op die manier te beschermen, hoe sluit je deze precies aan? :? :X
En in mijn mca-200 zit een Zekering, volgens mij voor oververhitting en voor kortsluiting, kan ik zoiets ook op de TA2024 aansluiten, of lost de diode dit allemaal al op?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het bouwen van een kratradio. Het enige dat nog gedaan moet worden is het handvat, die aan de korte kant gemonteerd zal worden. Hieronder wat foto's van hoe hij is geworden:

Binnenwerk met de TA2024, 7Ah loodgelaccu, zekering etc.
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd489/Sjeffie1/37.jpg

De buitenkant (speakers: Pioneer TS-G1713i)
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd489/Sjeffie1/46.jpg

Links naar rechts: volumeknop, schakelaar systeem, schakelaar voltmeter, input
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd489/Sjeffie1/47.jpg

Voltmeter met links en rechts oplaadpunten voor de accu
Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd489/Sjeffie1/53.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Piet bel schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:33:
Ik zag op internet staan dat je een diode aan kunt sluiten op je versterker, om deze op die manier te beschermen, hoe sluit je deze precies aan? :? :X
En in mijn mca-200 zit een Zekering, volgens mij voor oververhitting en voor kortsluiting, kan ik zoiets ook op de TA2024 aansluiten, of lost de diode dit allemaal al op?
Je kunt voor de TA2024 de diode en de zekering plaatsen. De diode laat de stroom maar in 1 richting lopen, dus mocht je ooit de + en - omdraaien op je accu dan gebeurd er niets. De zekering smelt als er een te hoge stroom gaat lopen, mocht je ooit in de knoop komen met draden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:56:
Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het bouwen van een kratradio. Het enige dat nog gedaan moet worden is het handvat, die aan de korte kant gemonteerd zal worden. Hieronder wat foto's van hoe hij is geworden:

Binnenwerk met de TA2024, 7Ah loodgelaccu, zekering etc.
[afbeelding]

De buitenkant (speakers: Pioneer TS-G1713i)
[afbeelding]

Links naar rechts: volumeknop, schakelaar systeem, schakelaar voltmeter, input
[afbeelding]

Voltmeter met links en rechts oplaadpunten voor de accu
[afbeelding]
Mag ik miss weten waar je binnenwerk van gemaakt is?
Want het ziet er zeer nice uit !

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
Ik ben me ondertussen even gaan verdiepen in wat voor subwoofer ik zou willen gebruiken in mijn subwooferkist (als uitbreiding op mijn bestaande kistradio). Heb uiteindelijk deze gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.karaoke-jo.nl/contents/media/l_subwoofer%20domination%20400%20%3D%201116014.jpg
Het blauw staat wel mooi bij de blauwe ledstrip van de bestaande kist ;)

Verder heb ik dit subwoofer filter gevonden.

Het plan:
Mijn 2 infinity speakers van 2ohm ieder zijn elk op een apart kanaal van mijn TA2024 aangesloten. Nu wil ik deze gaan samenvoegen op 1 kanaal dus samen 4ohm. (links-recht effect wordt dan wel opgeheven...?) Dan heb ik 1 kanaal over die ik ga aansluiten op nieuwe tulps aan de buitenkant van de bestaande kist. Nu maak ik in de subwooferkist de subwoofer samen met het filter. Vervolgens verbind ik de input van het filter met tulpjes aan de buitenkant van de subwooferkist. Dan is het alleen nog meer een kwestie van kabeltje tussen de 2 kisten en klaar. (toch? :P) Ze worden btw op elkaar gezet met uiteraard de subwooferkist onderop. Of ik een BR-poort ga gebruiken weet ik nog niet..

Het liefst wil ik namelijk niet nog een extra accu en -lader etc... Mochten jullie nou zeggen dat deze sub een losse 1x 100watt versterker nodig heeft (niet als het niet pertinent nodig is natuurlijk :P ), dan ga ik zoeken naar een oplossing dat ik daarvan de input en de stroomvoorziening via mijn bestaande kist kan doen.

Iemand tips, suggesties of aanmerkingen op deze uitkomst van een brainstormsessie? :9

[ Voor 10% gewijzigd door martijn1172 op 04-04-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
martijn1172 schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:28:
Iemand tips, suggesties of aanmerkingen op deze uitkomst van een brainstormsessie? :9
Ik zou een speakon connector en kabel gebruiken voor je sub. Staat een stuk mooier en trek je niet makkelijk los.

Afbeeldingslocatie: http://www.bax-shop.nl/downloads/downloads/forum/review_daan_kabels/speakon_male_female.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

http://www.centralpoint.n....nl&utm_medium=cleafs

bij 1 heb ik de plus van de accu aangesloten.. en bij 2 gaat die verder naar de plus van m'n versterker.
alleen wat moet ik bij 3 aansluiten zodat het lampje gaat branden.. of doe ik het nu helemaal fout.. de schakelaar doet het wel zoals ik het nu heb.. maar lampje brand dus niet...

jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Je link werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
masterBunny schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:10:
[...]

Ik zou een speakon connector en kabel gebruiken voor je sub. Staat een stuk mooier en trek je niet makkelijk los.

[afbeelding]
Ziet er idd wel professioneel uit maar toen ik ging kijken wat de bijbehorende prijzen zijn: :o
20eu voor een kabeltje van 1,5m (= een aanbieding :+ )
En dan nog ongeveer 10eu voor de connectors...

Wordt dan toch de tulp denk ik, werkt nu ook prima.
Bovendien lopen er toch geen bizar grote stromen en heeft het verder niks te verduren.. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door martijn1172 op 04-04-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:22:
hallo

http://www.centralpoint.n....nl&utm_medium=cleafs

jelle
Dat komt omdat het lampje in die schakelaar is gemaakt voor waarschijnlijk 230 volt, dus zal het lampje niet gaan werken op 12 volt. volgende x moet je goed opletten welke schakelaar je besteld, dus of het lampje erin ook gaat werken op 12 volt. ik denk dat je met deze schakelaar niet veel kan berijken. tenzij je het lampje erin vervangt door bijv. een ledje met de juiste weerstand ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duifi schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:04:
[...]

Dat komt omdat het lampje in die schakelaar is gemaakt voor waarschijnlijk 230 volt, dus zal het lampje niet gaan werken op 12 volt. volgende x moet je goed opletten welke schakelaar je besteld, dus of het lampje erin ook gaat werken op 12 volt. ik denk dat je met deze schakelaar niet veel kan berijken. tenzij je het lampje erin vervangt door bijv. een ledje met de juiste weerstand ervoor
dat zou goed kunnen. maar ik weet dus niet helemaal hoe je de schakelaar aan moet sluiten.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de eerste post van het topic door.
  • Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
  • Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
  • Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink