Hoe zit dat eigenlijk als je 2Accu's aansluit op de kratsafe? (zowel parralel als in serie)lredev schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:09:
[...]
Het is vooral hadnig om te doen als je een compleet pakket inbouwd en aansluit op de AccuSafe, dus:
Versterker
Accu
Lader
Voeding.
In de "Uitstand" is de versterker namelijk verbonden met de voeding. Aangezien de 220 kan van de voeding en van de lader vaak op hetzelfde EURO chassis worden gezet staan die tegelijk aan. Ben je dus aan het laden in deze situatie, dan krijgt je versterker dus stroom van de voeding. Wil je dit niet dan is een schakelaar voor de versterker handig, zodat deze toch uit kan in dit geval.
En nu we het toch over 2Accu's hebben, maakt het verschil als je 2 12V 7.2Ah (lood)gel accu's hebt, maar van een verschillend merk, dit kan toch gewoon?
En stel, ik heb een 12V 7.2Ah en een 12V 24Ah(om maar wat te noemen), deze kan ik toch niet in serie aansluiten?
Verder nog f;
Heb net even het verschil getest tussen een ta2024 en een MCA-200, zelfde input, en zelfde speakers aangelsoten, beiden op max volume: om en nabij de 100Db. MCA dus maar uit mn kratje gehaalt
Ik heb mn ta2024 nog ongemod, dus wss een dezer dagen nog eventjes modden en dan weer testen

Techjunk & gadgetfreak