Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 60.356 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:31
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:54:
Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig met een nieuw kistje en ik dacht dat het wel leuk zou zijn om er een subwoofer in te plaatsen :) maar nu zat ik me daar een beetje in te verdiepen. en nu ben ik tegen de volgende vraag aangelopen:
hoe kan ik hoge tonen uit een signaal filteren en dit in combinatie met een ta2024 die ik hier nog heb liggen met 1 signaal kapot :)
Is het eigenlijk wel nodig om hoge tonen uit een signaal te filteren voor een subwoofer?

Groet Gyliy
Dat doe je met een low-pass-filter. Heb je maar een paar componenten voor nodig, gewoon even de juiste cut-off-frequentie uitrekenen en componenten bestellen, er zullen er wel kant-en-klaar zijn, maar is dan toch weer duurder.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb dat een beetje zitten bestuderen en heb nog 2 vraagjes
Wat is een goede cut-off-frequentie voor een goedkope sub
en moet het filter na of voor de versterker ?
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:51:
Ok ik heb dat een beetje zitten bestuderen en heb nog 2 vraagjes
Wat is een goede cut-off-frequentie voor een goedkope sub
en moet het filter na of voor de versterker ?
alvast bedankt.
Actief filter staat voor de versterker: http://www.circuitsonline...dio/subwoofer-filter.html
Passief filter komt na de versterker: http://www.12vhifi.nl/filters.html
Op de tweede link staat meer info over filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn, hoe ver staat het met jou plannen voor het maken van een extra subwooferkist?

Nu ik de ta2024 in combinatie met infinity 6532i gebruik (2ohm per stuk) heb ik in theorie nog één kanaal over waar ik misschien een passieve filter + kleine single voice subwoofer aan wil hangen. Zijn er überhaupt al speakerkistjes die een combo van speakers + subwoofer in één kist verwerkt hebben? Kan in de topic start 1,2,3 niet zo snel een voorbeeld vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:31:
Martijn, hoe ver staat het met jou plannen voor het maken van een extra subwooferkist?

Nu ik de ta2024 in combinatie met infinity 6532i gebruik (2ohm per stuk) heb ik in theorie nog één kanaal over waar ik misschien een passieve filter + kleine single voice subwoofer aan wil hangen. Zijn er überhaupt al speakerkistjes die een combo van speakers + subwoofer in één kist verwerkt hebben? Kan in de topic start 1,2,3 niet zo snel een voorbeeld vinden.
Ik zie ze af en toe wel voorbij komen in het topic maar je kan zelf wel nagaan dat een subwoofer in de zelfde ruimte als de speakers de kwaliteit niet ten goede komt. Als je een subwoofer erin gebruikt kan je deze het beste scheiden met aparte ruimtes, alleen zal je voor een subwoofer als snel een aardige inhoud nodig hebben.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies, vandaar dat ik ook benieuwd was naar martijn zijn voortgang ;) Die had namelijk aangegeven een aparte kist te maken met subwoofer, die via hetzelfde audio signaal loopt als zijn huidige kist.

Tot op heden heb ik echter naast enkele plannen, nog van niemand daadwerkelijk iets met een sub gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Is het ook zo dat je met een actief filter per kanaal eigenlijk meer vermogen naar de juiste speaker kan leveren? Of moeten er dan voor hoog en laag beiden nog voorversterkers tussen komen? Ik heb een 4x100W versterker waar ik met passieve filters 8 speakers(4x sub, 4x tweeter) op aan kan sluiten. Als ik met actieve filters vóór de versterker zou werken wordt het totale vermogen niet hoger, maar kan ik als het goed is wel meer vermogen naar één speaker sturen. Dan zou ik twee hoge en twee lage kanalen maken en kan ik de 400W verdelen over 4 speakers in plaats van 8. Volgens mij gaat dat met enkel een filter niet lukken; een filter haalt immers de overbodige tonen eruit maar versterkt de gewenste tonen niet. Dus, voorversterker erbij en knallen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ik ben deze topics al een tijd aan het volgen, maar heb nog niet de stap gezet om er zelf een te maken.
Ik ben van plan om een kratradio oid te gaan maken en heb een vraag:
Kan ik deze gebruiken om een accu en een versterkertje in te bouwen?
speaker 1
of
speaker 2

Dit zeg ik omdat de tip van een vriend kwam die dit heeft gedaan. Werkt prima.
Nu is mijn vraag, kan ik deze gebruiken, is dit een goede? Of moet ik een goedkopere/duurdere/andere nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thonz schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:18:
Ik ben deze topics al een tijd aan het volgen, maar heb nog niet de stap gezet om er zelf een te maken.
Ik ben van plan om een kratradio oid te gaan maken en heb een vraag:
Kan ik deze gebruiken om een accu en een versterkertje in te bouwen?
speaker 1
of
speaker 2

Dit zeg ik omdat de tip van een vriend kwam die dit heeft gedaan. Werkt prima.
Nu is mijn vraag, kan ik deze gebruiken, is dit een goede? Of moet ik een goedkopere/duurdere/andere nemen?
Je linkjes doen het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
speaker 1
speaker 2

Misschien zo?

[ Voor 78% gewijzigd door Thonz op 25-03-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, stuur effe het type, dan post ik de linkjes wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Heb de links aangepast. Nu moeten ze werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thonz schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:25:
Heb de links aangepast. Nu moeten ze werken denk ik.
Jup gelukt ;)

edit; wou je de accu(s) + versterker in die powerbox maken ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Ja. Is dat een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan hoeveel ruimte je hebt ;)
Dat zou ik niet 1,2,3 kunnen zeggen,
ik kan niet zien hoeveel ruimte je aan de binnenkant beschrikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
De boxen die je linkt kunnen een behoorlijk vermogen aan, dus dan kan er ook een redelijk flinke versterker in. Ook heb je een scheiding nodig voor hoog en laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Ik zie dat ik bij de eerste link het verkeerde artikel heb gelinkt.
speaker 1
speaker 2

Zo beter.

Zoals ik het zie werkt de bijvoorbeeld ta2024 met twee uitgangen. Moet ik nog een filter installeren om verschil te maken tussen de grote speaker en de tweeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Thonz schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:45:
Ik zie dat ik bij de eerste link het verkeerde artikel heb gelinkt.
speaker 1
speaker 2

Zo beter.

Zoals ik het zie werkt de bijvoorbeeld ta2024 met twee uitgangen. Moet ik nog een filter installeren om verschil te maken tussen de grote speaker en de tweeter?
Met een TA2024 zit je op max 15 watt, die speakers die je linkt kunnen ~100watt RMS verwerken. Persoonlijk zou ik dan een andere versterker zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:02
Eerste stap is gezet:D
Nu de zomer er weer aankomt toch maar besloten om ook een poging te wagen om wat te maken.
Ben zelf geen pro klusser maar ga toch maar een gok wagen.

Heb op Conrad de Conrad energy loodaccu 12V 7Ah en Loodacculader AL 600 Compact 2/6/12 V besteld.
Samen voor 30 euro (incl. verz) (accu 19,99 lader 9,99)

Nu heb ik ook nog een omvormer over die van 12 volt naar 230 gaat en deze zou ik ook nog graag willen in bouwen zo dat ik mijn laptop of telefoon lader ook mee kan nemen in mijn bootje.

Is het mogelijk om de Ta2024 en een omvormer te gelijk aan te sluiten op een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
mathy_ schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 00:00:
Is het mogelijk om de Ta2024 en een omvormer te gelijk aan te sluiten op een accu.
Tuurlijk, je accu raakt alleen wat sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:49
Als je een laptoplader of usb-lader wilt, kun je denk ik beter een 12-volt (auto)lader nemen, dat is een stuk efficiënter, dus gaat je accu een stuk langer mee op 1 lading. Usb-laders kun je voor een paar euro kopen (bij dealextreme (bedrijf in China dat allerlei gadgets verkoopt) bijv). Als je geen ervaring met dealextreme kan ik je nog wel een 12volt naar usb-lader leveren. Je kunt zo'n lader aansluiten op de accu door de punt met de + te verbinden, en de zijkant(en) met de -.
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_40470_1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ikke26 op 26-03-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Toevallig net zelf gedaan, ben nog steeds op zoek naar een site waar je deze goedkoop kunt bestellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalsonline.nl/upl/fts/1227352529.jpg

Groetjes

[ Voor 16% gewijzigd door xammies op 27-03-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Daar ben ik zelf ook naar op zoek, alleen zoek ik eentje die je makkelijk in een paneel kunt bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Dat is ook een idee.
Heb wel ervaring met dealextreme toevallig net deze week nog wat besteld wat binnen 2 dagen al verzonden is. Leuke site:D

Ga even opzoek naar een aansluitingspunt zo als in xammies link.

Heb deze al gevonden op dealextreme voor €8.38.
En ook de Car Cigarette Powered voor €1.41

Nu dus nog een aansluitpunt vinden (hoe noem je zo iets eigenlijk??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Ik google op "Female sigaretten plug" je krijgt dan wat resultaten. Meld het even als je er een gevonden hebt, ik heb ze al gezien op een Nederlandse site maar dan voor 12 Euro, lijkt me een beetje veel vergeleken met de DX prijzen.

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Ik heb zelf op ebay en google ook al veel gezocht met termen als "cigarette lighter socket", "12 volt socket", "12V socket" etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Dat is de term inderdaad!
http://www.amazon.com/Par...hter-Socket/dp/B0006TIRZA
Ah, verzendkosten dubbel zo duur dan het product.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=ADME:B:EOIBSA:NL:1123

Deze gekocht, 5 euro!

[ Voor 50% gewijzigd door xammies op 26-03-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er handig uit, ga ik ook over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Ik zoek zoiets, maar dan eentje die makkelijk en netjes vast te schroeven is in een paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Je kan ook deze kopen, heb je meteen 2x sigaretten aansteker + 2x USB
https://www.dealextreme.c...h-2-500ma-usb-ports-27190
En dat voor 3.54euro

Net hout gekocht voor mijn kist, zo ff verder op maat zagen en kijken of het een beetje past.
Mijn idee heb ik in ieder geval nog niet eerder gezien.
Als die klaar is, zal ik wel foto's maken.

[ Voor 34% gewijzigd door Berik op 26-03-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Klopt, maar die kan je niet makkelijk en netjes in een paneel verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

ikke26 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:21:
Waar een wil is is een weg :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
ikke26 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:21:
Die juist wel. Dat frontje van die kan je - lijkt me - juist mooi wegwerken / onderdeel laten zijn van het paneel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Leuke dat meerdere mensen opzoek zijn naar zo iets.
Die laatste heb ik ook naar gekeken maar het probleem is dat deze rond is van boven dus minder makkelijk is weg te werken.
Vind de foto vaag dus bestel deze nog niet.
Hoor graag als je hem binnen hebt hoe hij is.

[ Voor 57% gewijzigd door mathy_ op 27-03-2011 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Zal ik doen, ik zal hem deze week ergens binnen krijgen, lijkt me dat er niet veel mee mis kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
Heeft iemand misschien de Infinity 5022i? Zo ja, hoe bevallen deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb infinity's uit dezelfde reeks alleen een ander model.

Zowel in de auto als in een speakerkist klinken ze heel zuiver. Bassweergave ligt volledig aan je klankkast maar verder echt top speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Ik heb nog een paar dingen niet helemaal duidelijk.
Lees in de TS dat de accu niet onder de 11,4 Volt mag komen.
Nu heb ik de Conrad energy loodaccu 12V 7Ah besteld die dus 12 volt is.

Op dealextreme zag ik een 2.2" LCD Digital Panel Voltmeter with Blue Backlight (7.2~20V)
Deze sluit ik dus direct op de accu aan en dan geeft hij 12 volt aan als hij vol is opgeladen
na een tijd muziek spelen gaat dit dus aflopen naar 11.9, 11,8 enz.??

Als je een accu binnen krijgt is deze dan op spanning of moet hij eerst nog een tijd aan de lader?
En is het de bedoeling dat wanneer je de accu/radio niet gebruikt hem altijd aan de lader zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
mathy_ schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:31:
Op dealextreme zag ik een 2.2" LCD Digital Panel Voltmeter with Blue Backlight (7.2~20V)
Deze sluit ik dus direct op de accu aan en dan geeft hij 12 volt aan als hij vol is opgeladen
na een tijd muziek spelen gaat dit dus aflopen naar 11.9, 11,8 enz.??
Dat is correct.
mathy_ schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:31:
Als je een accu binnen krijgt is deze dan op spanning of moet hij eerst nog een tijd aan de lader?
En is het de bedoeling dat wanneer je de accu/radio niet gebruikt hem altijd aan de lader zet?
De accu is op spanning als je deze ontvangt. Dik onder 11 volt is namelijk defect.
Als de accu niet gebruikt wordt kan deze gewoon zonder lader opgeborgen worden. Een keer in de paar weken even spanning controleren en eventueel opladen verlengt de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
De accu is doorgaans echter niet volgeladen als je hem ontvangt. Daarnaast moet je in je agenda zetten dat je maandelijks de spanning van je accu controleert (als je hem in huis opgeborgen hebt - staat de accu erg koud, dan vaker controleren!). loodaccu's worden het best volgeladen bewaart, voor li-po accu's is dat anders, die kan je geloof ik beter op 60% lading opslaan voor langere duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
lredev schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:24:
De accu is doorgaans echter niet volgeladen als je hem ontvangt. Daarnaast moet je in je agenda zetten dat je maandelijks de spanning van je accu controleert (als je hem in huis opgeborgen hebt - staat de accu erg koud, dan vaker controleren!). loodaccu's worden het best volgeladen bewaart, voor li-po accu's is dat anders, die kan je geloof ik beter op 60% lading opslaan voor langere duur.
Helemaal correct, li-ion accu's bewaar je zelfs het beste wel in de koelkast.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Ik ga toch maar voor een zelfgebouwd kistje.
Nu zag ik op kistradio.nl deze diode staan tegen het verkeerd aansluiten van je accu:
click

Ik wil best wat zekerheid inbrengen. Hoe moet ik die aansluiten?

Is deze accu goed?
click

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05
Gisteren voor het eerst mee naar buiten genomen, hij klinkt buiten veel beter vind ik.
En hij trekt nog al veel aandacht:P. Qua geluid en uiterlijk

Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/3660/img2018b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:31:

De plannen zijn er nog steeds! Wordt denk ik een zomerproject, net als de bouw van de kist die ik nu elke dag gebruik. Ik heb volgens mij dezelfde speakers maar heb deze apart aangesloten op de Ta2024, nog geen problemen mee gehad. Voordeel van hoe jij ze aangesloten hebt is idd dat er dan een kanaal voor de subwoofer over is, nog niet aan gedacht :P Dan is het een kwestie van deze kanalen via tulpjes met de sub verbinden en klaar. Ook geen accu enzo meer nodig voor in de onderste kist.

Ik laat je het weten zodra er vooruitgang is!

Hier trouwens de kist van JvS met ingebouwde sub, wist dat die ooit langsgekomen was ;)

@ hieronder; ziet er professioneel uit zo, mooi setje man! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door martijn1172 op 28-03-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
Na wat onderzoek wil ik ook graag een Kratradio bouwen.
Kan iemand controleren of onderstaand schema goed is?
Schema

heb nog een 12V DC voeding liggen van 4A liggen die ik wil gebruiken,
en zat te denken aan een 600mA druppellader.
De kratsafe schakeling wordt deze, en de versterker de bekende TA2024.
Speakers worden in eerste instantie marquant speakers van de kijkshop, wellicht later vervangen door iets beters. Accu wordt een loodaccu.

Geheel gaat gemonteerd worden in een Grolsch kratje.
Had ook nog de vraag of iemand weet wat de 2 schakelaars en het LED'tje op de kratsafe schakeling precies doen?

[ Voor 19% gewijzigd door Schumaster op 28-03-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Schumaster schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:02:
Schema
Je schema klopt, zal werken op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
Berik schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:10:
[...]
Je schema klopt, zal werken op deze manier
Okee thanks, dan binnenkort maar wat spul bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Mc55 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:36:
Gisteren voor het eerst mee naar buiten genomen, hij klinkt buiten veel beter vind ik.

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Hoe verhoudt dat plexiglas zich wat betreft resonantie? En waar heb je het vandaan? Ik wil ook wat gaan gebruiken in mijn nieuwe radio en dat van jou lijkt me zeer geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Schumaster schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:02:
Schema

heb nog een 12V DC voeding liggen van 4A liggen die ik wil gebruiken,
en zat te denken aan een 600mA druppellader.
De kratsafe schakeling wordt deze, en de versterker de bekende TA2024.
Speakers worden in eerste instantie marquant speakers van de kijkshop, wellicht later vervangen door iets beters. Accu wordt een loodaccu.

Geheel gaat gemonteerd worden in een Grolsch kratje.
Had ook nog de vraag of iemand weet wat de 2 schakelaars en het LED'tje op de kratsafe schakeling precies doen?

Met de knoppen schakel je tussen "stand 1" en "stand 2":
  1. Accu verbonden met de versterker.
  2. Accu verbonden met de lader en versterker verbonden met de voeding (mits aangesloten)
Verder is het raadzaam nog een schakelaar te maken tussen versterker en de accusafe. Met name als je een ingebouwde voeding gaat toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Japperrrr schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:33:
[...]

Ziet er goed uit! Hoe verhoudt dat plexiglas zich wat betreft resonantie? En waar heb je het vandaan? Ik wil ook wat gaan gebruiken in mijn nieuwe radio en dat van jou lijkt me zeer geschikt.
Jaa bedankt. Wat bedoel je precies met "Hoe verhoudt dat plexiglas zich wat betreft resonantie?"?
Mijn vader had het geregeld via zijn werk, maar is onder tussen al niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met mijn eerste kratradio :*) nou wil ik graag wat informatie om zeker te weten of ik het wel goed doe.
Ik ben begonnen met zoeken voor muziek in mn boot, uiteingelijk kwam ik op de site kratradio.nl terecht.
Ik heb een groen heineke krat gepakt en ben hem wezen uithollen, dat is nu bijna gebeurd, maar nu moet ik natuurlijk de speakers, accu, versterker, etc..
Ik zit eraan te denken om deze speakers te bestellen.

Boschmann 300 Watt 16,5 cm speakers G6532s
Specificaties:

-Max. vermogen: 300 Watt
-RMS vermogen: 125 Watt
-Coaxial 2-weg luidspeaker
-Frequentiebereik: 35 Hz - 23 kHz
-Gevoeligheid: 90 dB
-Diameter: 16,5 cm
-Incl. grills en alle bevestigings materialen

http://www.kb-audio.nl/sp...-cm/boschmann-g6532s.html
en daarbij de welkbekende versterker, TA2024 alleen weet ik niet of ik heb dan gemod moet kopen of normaal misschien dat jullie dat weten,?
Ook ben ik van plan om de gewone gel accu te kopen etc, dus mijn vraag is.. hebben jullie nog opmerkingen en/of ideen waardoor mijn kratradio beter word?

Mvg,
Gricai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
gricai schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:16:
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met mijn eerste kratradio :*) nou wil ik graag wat informatie om zeker te weten of ik het wel goed doe.
Ik ben begonnen met zoeken voor muziek in mn boot, uiteingelijk kwam ik op de site kratradio.nl terecht.
Ik heb een groen heineke krat gepakt en ben hem wezen uithollen, dat is nu bijna gebeurd, maar nu moet ik natuurlijk de speakers, accu, versterker, etc..
Ik zit eraan te denken om deze speakers te bestellen.

Boschmann 300 Watt 16,5 cm speakers G6532s
Specificaties:

-Max. vermogen: 300 Watt
-RMS vermogen: 125 Watt
-Coaxial 2-weg luidspeaker
-Frequentiebereik: 35 Hz - 23 kHz
-Gevoeligheid: 90 dB
-Diameter: 16,5 cm
-Incl. grills en alle bevestigings materialen

http://www.kb-audio.nl/sp...-cm/boschmann-g6532s.html
en daarbij de welkbekende versterker, TA2024 alleen weet ik niet of ik heb dan gemod moet kopen of normaal misschien dat jullie dat weten,?
Ook ben ik van plan om de gewone gel accu te kopen etc, dus mijn vraag is.. hebben jullie nog opmerkingen en/of ideen waardoor mijn kratradio beter word?

Mvg,
Gricai :)
Of je de gemodde versie nodig hebt is een beetje afhankelijk van de bron die je aan gaat sluiten. Als je een MP3-speler of iPod aansluit op maximaal volume die bijvoorbeeld 1,5 volt als uitgangssignaal heeft, (is niet zo, maar ter verduidelijking) en de TA2024 versterkt dat een vast aantal keer en dat wordt dan je versterkt vermogen.
Stel een computer heeft een uitgangssignaal van 2 volt en dat wordt weer een vast aantal keren versterkt door de TA2024 heb je wat meer vermogen dan bij de MP3-speler of iPod.

De mod zorgt er eigenlijk voor dat de 15 watt (12) volledig ter beschikking komt.
Zelf heb ik de mod niet nodig omdat mijn HTC een hoog genoeg signaal afgeeft.

Wat meer info over het modden van de TA2024

[ Voor 5% gewijzigd door fterheide op 28-03-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
Ah ja zo bedankt, en verder de combinaties? is dat allemaal oke, gaat dat werken?? en haal ik zo het besten eruit? of kan ik beter een andere combinatie maken, waardoor het beter geluid is bv.
En de radio, is het zo dat ik met mijn speakers (300w) niet op alle autoradio's kan aansluiten?
fterheide schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:22:
[...]

Of je de gemodde versie nodig hebt is een beetje afhankelijk van de bron die je aan gaat sluiten. Als je een MP3-speler of iPod aansluit op maximaal volume die bijvoorbeeld 1,5 volt als uitgangssignaal heeft, (is niet zo, maar ter verduidelijking) en de TA2024 versterkt dat een vast aantal keer en dat wordt dan je versterkt vermogen.
Stel een computer heeft een uitgangssignaal van 2 volt en dat wordt weer een vast aantal keren versterkt door de TA2024 heb je wat meer vermogen dan bij de MP3-speler of iPod.

De mod zorgt er eigenlijk voor dat de 15 watt (12) volledig ter beschikking komt.
Zelf heb ik de mod niet nodig omdat mijn HTC een hoog genoeg signaal afgeeft.

Wat meer info over het modden van de TA2024

[ Voor 9% gewijzigd door gricai op 28-03-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Mc55 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:36:

[afbeelding]
Pics and video!

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Mc55 in "Het Krat- en Kistradio Topic [deel 10]"

Net nog een filmpje gemaakt, maar het geluid komt niet mooi over.

[ Voor 22% gewijzigd door Mc55 op 28-03-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

Mc55 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:10:
[...]

Mc55 in "Het Krat- en Kistradio Topic [deel 10]"

Net nog een filmpje gemaakt, maar het geluid komt niet mooi over.
_/-\o_ _/-\o_
Ik zou alleen in het bovenste gedeelte van je kastje, waar je accu en versterker enzo instaan de binnenkant ruw opschuren, zo word het zegmaar 'matt'
Op die manier zie je al de spullen niet, maar blijft het geheel toch zeer mooi.

Anyhow, great job! :9~

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Mc55 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:16:
[...]

Jaa bedankt. Wat bedoel je precies met "Hoe verhoudt dat plexiglas zich wat betreft resonantie?"?
Mijn vader had het geregeld via zijn werk, maar is onder tussen al niet meer beschikbaar.
Sorry voor mijn taalkundig incorrecte vraag :P

Hoe gaat het plexiglas om met resonantie? Als je niet snapt wat ik bedoel zal het wel in orde zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik heb even snel wat gezocht en dat spul is in ieder geval niet goedkoop. Ik heb eigenlijk een klein stuk van 1000x500x10mm nodig om alle verlichting netjes af te werken en mooie effecten te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
heeft iemand nog antwoord op mn vraag?? ik wil er echt zeker van zijn dat het goed gaat, want ik geef er toch aardig wat geld aan uit,

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

gricai schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:19:
heeft iemand nog antwoord op mn vraag?? ik wil er echt zeker van zijn dat het goed gaat, want ik geef er toch aardig wat geld aan uit,

Grt
Even kort over je vraag;
Je kan die speakers sowieso aansluiten op het ta bordje, en zoals er al werd gezegd, de modded versie gebruik je als je een ipod, of mobiel gebruikt. de normale versie gebruik je als je bijvoorbeeld je laptop aansluit.
Overigens vraag ik me af waarom je (dure) speakers van 125W rms koopt, terwijl je ta bordje maar 15, of 12 Watt geeft.

Je kan veel goedkopere speakers kopen, en qua geluid zal het niet of zeer weinig uitmaken.. win win situatie dus.
zo een beetje duidelijk ? :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Allereerst moet je kijken naar het RMS vermogen en niet het max. vermogen. 125W dus, en geen 300W. Iedere autospeaker werkt met een TA2024. Mits ze 4Ohm zijn natuurlijk maar dat zijn ze eigenlijk allemaal. Wat mij betreft is 125W teveel, minder mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Japperrrr schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:02:
[...]

Sorry voor mijn taalkundig incorrecte vraag :P

Hoe gaat het plexiglas om met resonantie? Als je niet snapt wat ik bedoel zal het wel in orde zijn ;)
Ze gaan er wel goed mee op denk ik:P. Ik heb dat hele resonantie gedoe nooit echt gesnapt, natuurkunde was niet mijn sterktse vak:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Mc55 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:31:
[...]

Ze gaan er wel goed mee op denk ik:P. Ik heb dat hele resonantie gedoe nooit echt gesnapt, natuurkunde was niet mijn sterktse vak:P
Wat jasper wilt weten in ander woorden: Trilt je behuizing hoorbaar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
oww,, ja dat bedoel ik wat voor versterker zou ik dan bv voor die speakers moeten kopen, of andersom? wat is echt het maximale watt wat je uit die versterker kan halen?

grt
Piet bel schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:28:
[...]

Even kort over je vraag;
Je kan die speakers sowieso aansluiten op het ta bordje, en zoals er al werd gezegd, de modded versie gebruik je als je een ipod, of mobiel gebruikt. de normale versie gebruik je als je bijvoorbeeld je laptop aansluit.
Overigens vraag ik me af waarom je (dure) speakers van 125W rms koopt, terwijl je ta bordje maar 15, of 12 Watt geeft.

Je kan veel goedkopere speakers kopen, en qua geluid zal het niet of zeer weinig uitmaken.. win win situatie dus.
zo een beetje duidelijk ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
wesleytjuh schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:34:
[...]

Wat jasper wilt weten in ander woorden: Trilt je behuizing hoorbaar mee?
Oo haha, nee hij trilt niet. Hij weeg in totaal 15 kg, ik denk niet dat dat gauw mee zal trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
gricai schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:35:
oww,, ja dat bedoel ik wat voor versterker zou ik dan bv voor die speakers moeten kopen, of andersom? wat is echt het maximale watt wat je uit die versterker kan halen?

grt
[...]
Als versterker moet je gewoon een TA2024 nemen, hiermee haal je het maximale uit je 12V accu. Daarbij kies je dan het liefst wat grotere speakers met een hoog rendement.

125Watt RMS kan, maargoed, je TA2024 zal ze maar met 2x15W kunnen aansturen. Wat belangrijker is is het rendement van je speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

Mc55 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:36:
[...]

Oo haha, nee hij trilt niet. Hij weeg in totaal 15 kg, ik denk niet dat dat gauw mee zal trillen.
Plaatje zit aan 4 pinnetjes vast, lijkt mij overigens wel dat er makkelijk resonantie kan komen (iig aan de voorplaat)
misschien is het makkelijker om je muziek gewoon keihard te zetten, even luisteren, vervolgens je kistje vasthouden, en kijken of er een (hoorbaar) verschil is ;)

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
gricai schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:35:

grt
[...]
Wil je het meeste uit een TA2024 halen, dan zeg ik uit eigen ervaring neem Pioneer TS-G1309 speakers. (13cm, 25watt RMS)
Groter kan ook, bijvoorbeeld 16cm of ovale speakers. Misschien dat je dan rond de 35 of 40 watt RMS zit wbt. de speakers, werkt prima.
Uit een TA2024 haal je op vol volume ongeveer 12 à 13 watt. Om je een indruk te geven van hoe dat er uit ziet is er dit filmpje, en deze.

Wil je het meeste halen uit grote speakers kun je kijken naar zwaardere versterkers, zoals auto radio's. Een beetje kwaliteit begint rond de €100 in dit segment.

[ Voor 4% gewijzigd door fterheide op 28-03-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

wesleytjuh schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:43:
[...]

Als versterker moet je gewoon een TA2024 nemen, hiermee haal je het maximale uit je 12V accu. Daarbij kies je dan het liefst wat grotere speakers met een hoog rendement.

125Watt RMS kan, maargoed, je TA2024 zal ze maar met 2x15W kunnen aansturen. Wat belangrijker is is het rendement van je speakers.
Koop gewoon een paar goeie 15W RMS speakertjes :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Piet bel schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:43:
[...]

Plaatje zit aan 4 pinnetjes vast, lijkt mij overigens wel dat er makkelijk resonantie kan komen (iig aan de voorplaat)
misschien is het makkelijker om je muziek gewoon keihard te zetten, even luisteren, vervolgens je kistje vasthouden, en kijken of er een (hoorbaar) verschil is ;)
De plaat vooraan zit vast met 8 schroeven, elke hoek eentje en in het midden (van de zijden) ook eentje.

En op dit tijdstip lijkt het me niet echt een goed idee om hem keihard aan te zetten :P

[ Voor 8% gewijzigd door Mc55 op 28-03-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
allemaal bedankt voor de reacties heb ik veel aan :*)
anders had ik gewoon leuk die van 125 gekocht 8)7 ,
alleen heb ik geen idee of dat wel hard haar, die van bv 15w dat is toch heel wat minder dan 125..
wat voor idee moet ik daarbij hebben?
Piet bel schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:44:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
gricai schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:47:
alleen heb ik geen idee of dat wel hard haar, die van bv 15w dat is toch heel wat minder dan 125..

[...]
Kijk vooral naar het formaat(>13cm) en het rendement (>85~87dB) van de speakers, dat is belangrijker dan het aantal watt's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:54

[...]
Ik heb zelf sony XS-F6920 speakers erin zitten (6x9 inch, 40 watt rms 160 max) omdat ik daar goedkoop aan kon komen 2e hands. En dat gaat flink hard, heb zelf geen decibelmeter ofzo maar je kan prima de buren er mee pesten als je wilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
hm, oke daar was ik eigelyk niet zoveel mee bezig idd, ik denk dat ik dan 16 cm en dan een setje van pioneer ga bestellen, heb alleen geen idee welke, welke zijn naar jullie idee het beste?
Ik weet nu al veel meer dan eerst :) erg bedankt daarvoor!
grt
fterheide schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:52:
[...]

Kijk vooral naar het formaat(>13cm) en het rendement (>85~87dB) van de speakers, dat is belangrijker dan het aantal watt's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
gricai schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:54:
hm, oke daar was ik eigelyk niet zoveel mee bezig idd, ik denk dat ik dan 16 cm en dan een setje van pioneer ga bestellen, heb alleen geen idee welke, welke zijn naar jullie idee het beste?
Ik weet nu al veel meer dan eerst :) erg bedankt daarvoor!
grt

[...]
Pioneer heeft in het 17cm assortiment veel keus, er zijn eigenlijk geen 'slechte' speakers van de A merken. Kies iets wat in je budget past en wat je zelf mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh

[...]
Klopt, 15W is heel wat minder dan 125W. Maar je TA2024 kan maximaal 2x15W leveren, dus je zal de complete 125W die de speaker aan kan niet kunnen benutten.

Beetje hetzelfde als dat je een Bugatti Veyron met 1200pk kunt kopen, terwijl je hier toch maar 120km/u mag rijden :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Piet bel schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:44:
[...]

Ik hoop dat het clownsgezichtje bedoeld is om aan te geven dat je advies onzin is.

speakers hebben geen Watt, geven geen Watt, doen niets geen Watt. Ze kunnen een X aantal Watt verdragen. Dit is het enige dat bedoeld wordt met de opdruk 125Watt op een speaker.

In tegenstelling tot wat fterheijde zegt is 13CM niet meest ideaal voor de TA2024. Met wat grotere speakers haal je toch hoorbaar meer volume en vollere bas. Wat wel aan te raden is, is altijd een ruime stevige houten gesloten behuizing te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
wesleytjuh schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:58:
[...]
Beetje hetzelfde als dat je een Bugatti Veyron met 1200pk kunt kopen, terwijl je hier toch maar 120km/u mag rijden :Y) .
Op sommige stukken 130 km/h, en wat boeit de bekeuring als je een Veyron hebt? En vergeet vooral het accelereren niet..

Anyway, speakers van de bekende merken presteren eigenlijk allemaal prima.

[ Voor 9% gewijzigd door fterheide op 28-03-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
ow, oke
Ja ik was zoiezo al van plan om 16 cm speakers te gaan kopen, en het behuizen ben ik al mee bezig.
Ik heb een heiniken kratje helemaal uitgehold en er omt een multiplek plaat onderin, ook ga ik van dast foam gebruiken om het nog beter te maken.
lredev schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:00:
[...]

Ik hoop dat het clownsgezichtje bedoeld is om aan te geven dat je advies onzin is.

speakers hebben geen Watt, geven geen Watt, doen niets geen Watt. Ze kunnen een X aantal Watt verdragen. Dit is het enige dat bedoeld wordt met de opdruk 125Watt op een speaker.

In tegenstelling tot wat fterheijde zegt is 13CM niet meest ideaal voor de TA2024. Met wat grotere speakers haal je toch hoorbaar meer volume en vollere bas. Wat wel aan te raden is, is altijd een ruime stevige houten gesloten behuizing te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
ja ik snap het haha, dat klopt idd.
wesleytjuh schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:58:
[...]

Klopt, 15W is heel wat minder dan 125W. Maar je TA2024 kan maximaal 2x15W leveren, dus je zal de complete 125W die de speaker aan kan niet kunnen benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
ah ja oke,
nou mijn budget licht ongeveer rond de 40 euro voor de speakers.
fterheide schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:58:
[...]

Pioneer heeft in het 17cm assortiment veel keus, er zijn eigenlijk geen 'slechte' speakers van de A merken. Kies iets wat in je budget past en wat je zelf mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het chat gehalte iets omlaag? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
nog 1 vraagje,
De autoradio zelf heeft ook een aantal Wat uitgang, moet ik daar nog op letten of is dat niet meer nodig naarmate ik rond de 30 W speakers ga kopen,.

grt

edit: haha ik zal wel wat meer in 1 berichtje sturen

[ Voor 14% gewijzigd door gricai op 28-03-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
gricai schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:24:
nog 1 vraagje,
De autoradio zelf heeft ook een aantal Wat uitgang, moet ik daar nog op letten of is dat niet meer nodig naarmate ik rond de 30 W speakers ga kopen,.

grt

edit: haha ik zal wel wat meer in 1 berichtje sturen
Welke autoradio? Ga je niet voor een TA2024?

Het beste is speakers te zoeken die minimaal het aantal Watt RMS kunnen verdragen dat je versterker maximaal kan leveren. In het geval van een TA2024, minimaal 15W RMS dus.

Let ook een beetje op je interpunctie ;). Hoofdletters enzovoort doen je posts al heel anders overkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 28-03-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
De TA2024 is een versterker toch?
Ik heb het over een autoradio die heeft ook een output van vermogen zegmaar of zie ik nu iets verkeerds?
Een speaker met minimaal 15 w dus in het geval van een TA2024.
Ik zal er voortaan opletten ;)
wesleytjuh schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:29:
[...]

Welke autoradio? Ga je niet voor een TA2024?

Het beste is speakers te zoeken die minimaal het aantal Watt RMS kunnen verdragen dat je versterker maximaal kan leveren. In het geval van een TA2024, minimaal 15W RMS dus.

Let ook een beetje op je interpunctie ;). Hoofdletters enzovoort doen je posts al heel anders overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
gricai schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:31:
De TA2024 is een versterker toch?
Ik heb het over een autoradio die heeft ook een output van vermogen zegmaar of zie ik nu iets verkeerds?
Een speaker met 15 w dus in geval van TA2024.
Ik zal er voortaan opletten ;)

[...]
Kijk, als stukken beter zo ;).

Ja het is een versterker. Maar geen autoradio, dus ik vroeg me af waar die autoradio opeens vandaan kwam. Ja klopt helemaal, in het geval van een autoradio met 4x50 Watt dus minimaal 50W speakers.

Maar in dit geval dus Minimaal 15Watt. 30W is ook goed, 40W ook etc. Het gaat vooral om je rendement van je speakers, hoeveel dB produceren ze per Watt. Dat is wat belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
Oke, Dus hoe hoger DB is bijvoorbeeld boven de 90, is het nog beter?
En eigelijk weet ik van het merk pioneer niet echt een setje te vinden, met de zoekmachine is het ook een beetje vaag.
Anders vat ik het even kort samen, misschien is er iemand die een paar bijpassende speakers hierbij weet te vinden.
  • Rond de 40 euro
  • 2 speakers, pioneer (hetl liefst)
  • Minimaal 16 cm (rond)
  • 15 W of hoger natuurlijk.
  • Een aardig rendement rond de 90
  • Een goede bass erin en hard geluid
Zelf zat ik te denken aan dit setje:
http://www.pioneer.nl/nl/...1/201/TS-1701i/index.html
Alleen ik heb geen idee of er misschien iets beters te krijgen is.
wesleytjuh schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:47:
[...]

Kijk, als stukken beter zo ;).

Ja het is een versterker. Maar geen autoradio, dus ik vroeg me af waar die autoradio opeens vandaan kwam. Ja klopt helemaal, in het geval van een autoradio met 4x50 Watt dus minimaal 50W speakers.

Maar in dit geval dus Minimaal 15Watt. 30W is ook goed, 40W ook etc. Het gaat vooral om je rendement van je speakers, hoeveel dB produceren ze per Watt. Dat is wat belangrijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door gricai op 28-03-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ gricai, is dit misschien wat voor je?

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=379941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Deze gaan je sowieso bevallen. Met een autoradio of een TA2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
Ja die zien er heel mooi uit, ik denk dat dat ze worden!

heel erg bedankt, als iemand nog een tip heeft ofzo ltijd handig!

Grt, Gricai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
En ik hebnog 1 vraag, een autoradio is dat eigelyk echt nodig? want vanaf de versterker komt ook al een minijack kabeltje. Waar dient die autoradio dan voor?

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
gricai schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:03:
En ik hebnog 1 vraag, een autoradio is dat eigelyk echt nodig? want vanaf de versterker komt ook al een minijack kabeltje. Waar dient die autoradio dan voor?

Grt
Die heb je niet nodig ;). Of je wilt de radio en/of CD speler willen gebruiken.
De TA2024 vervangt de autoradio, en is nog eens veel efficienter ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-08 21:16
Ik heb ook een kratradio gemaakt met de radio uit mijn Ford en dit aangesloten op pioneer luidsprekers. De radio wordt van stroom voorzien door een voeding van een pc. Als ik radio wil luisteren, dan kan ik geen enkele zender ontvangen. Soms lukt het wel. Heeft dit te maken met de voeding die storing geeft aan de radio. De antenne is ook goed aangesloten. Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Timmy269 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:02:
Ik heb ook een kratradio gemaakt met de radio uit mijn Ford en dit aangesloten op pioneer luidsprekers. De radio wordt van stroom voorzien door een voeding van een pc. Als ik radio wil luisteren, dan kan ik geen enkele zender ontvangen. Soms lukt het wel. Heeft dit te maken met de voeding die storing geeft aan de radio. De antenne is ook goed aangesloten. Iemand een idee hoe dit komt?
Ik had het ook met mijn splinternieuwe Pioneer radio, maar dan in lichtere mate. Ik ontving wel zenders maar er zat wat ruis bij als ik vanaf de voeding speelde. Weet je zeker dat het de voeding is en niet de lader? Ik heb het in ieder geval nooit uitgezocht omdat het me niet echt stoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
lredev schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:39:
[...]

Verder is het raadzaam nog een schakelaar te maken tussen versterker en de accusafe. Met name als je een ingebouwde voeding gaat toepassen.
Wat doet deze schakelaar dan precies?
Want als ik het goed begrijp zit op de accusafe zelf een rode uitknop(en een zwarte aan-knop), met een LED die aangeeft of hij aanstaat?
Dus dan zou je hem daarmee uit kunnen zetten... of werkt dit niet altijd lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Schumaster schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:21:
[...]

Wat doet deze schakelaar dan precies?
Want als ik het goed begrijp zit op de accusafe zelf een rode uitknop(en een zwarte aan-knop), met een LED die aangeeft of hij aanstaat?
Dus dan zou je hem daarmee uit kunnen zetten... of werkt dit niet altijd lekker?
Hmm, als de AccuSafe uitstaat, is de acculader verbonden met de accu. Met deze schakelaar kan je de accu dan loskoppelen van de acculader. Zo weet je zeker dat de accu helemaal losgekoppeld is. Bij sommige acculaders trekt de acculader de accu langzaam maar zeker leeg wanneer de acculader uitstaat. Maar met een goede acculader is het in principe geen probleem om altijd verbonden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
wesleytjuh schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:36:
[...]

Hmm, als de AccuSafe uitstaat, is de acculader verbonden met de accu. Met deze schakelaar kan je de accu dan loskoppelen van de acculader. Zo weet je zeker dat de accu helemaal losgekoppeld is. Bij sommige acculaders trekt de acculader de accu langzaam maar zeker leeg wanneer de acculader uitstaat. Maar met een goede acculader is het in principe geen probleem om altijd verbonden te zijn.
Het is vooral hadnig om te doen als je een compleet pakket inbouwd en aansluit op de AccuSafe, dus:

Versterker
Accu
Lader
Voeding.

In de "Uitstand" is de versterker namelijk verbonden met de voeding. Aangezien de 220 kan van de voeding en van de lader vaak op hetzelfde EURO chassis worden gezet staan die tegelijk aan. Ben je dus aan het laden in deze situatie, dan krijgt je versterker dus stroom van de voeding. Wil je dit niet dan is een schakelaar voor de versterker handig, zodat deze toch uit kan in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

lredev schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:00:
[...]

Wat ik bedoelde was gewoon wat de speakerstjes aan kunnen, we praten hier wel over 125W speakers, omdat ze dat max aankunnen. omdat de ta2024 een vermogen van max 15W geeft (sorry indien geven een incorrect woord is) zijn speakers die 15Watt aankunnen meer als voldoende leek mij zo :+
Vandaar.

Anyhow, een beter antwoord is al voorbij gekomen, onzin dus om er verder over te praten..
Of je moet mij wat nieuws aan willen leren natuurlijk, dat mag altijd :D

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
lredev schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:09:
[...]

Het is vooral hadnig om te doen als je een compleet pakket inbouwd en aansluit op de AccuSafe, dus:

Versterker
Accu
Lader
Voeding.

In de "Uitstand" is de versterker namelijk verbonden met de voeding. Aangezien de 220 kan van de voeding en van de lader vaak op hetzelfde EURO chassis worden gezet staan die tegelijk aan. Ben je dus aan het laden in deze situatie, dan krijgt je versterker dus stroom van de voeding. Wil je dit niet dan is een schakelaar voor de versterker handig, zodat deze toch uit kan in dit geval.
Ah ik las het het verkeerd! Ik dacht te lezen dat je bedoelde een schakelaar tussen accu en AccuSafe, in dat geval vind ik het niet zozeer nodig.

Tussen versterker en AccuSafe is inderdaad handig! Zo kan je je versterker inderdaad uitzetten mocht je de voedingsspanning aangesloten hebben maar niet willen spelen.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de eerste post van het topic door.
  • Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
  • Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
  • Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink