Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:13:
Heb net voor de eerste keer een boek rechtstreeks via one click buy naar mijn Kindle laten sturen. het is pre-order dus kan nog niet lezen, maar wat ik veel interessanter vond was de prijs.
Het pre-order systeem voor Amazon boeken werkt fantastisch... Mijn vrouw las ergens in september vorig jaar dat er een nieuw boek in de reeks die ze op papier had gelezen en die hier de kast staan te vullen uit zou komen.
Dit zijn boeken die over het algemeen pas maanden na de originele release in de USA in Nederland uitkomen en meestal alleen in ingebonden versie, voor een eurootje of 35 per stuk.
Nu kreeg ik begin maart (één dag na de officiële release in de USA) een keurig mailtje van Amazon dat het door mij bestelde boek klaar stond, en dat ik 11,99$ van mijn creditcard zou zien verdampen.
Wifi en 3G aan op beide Kindles en letterlijk a la minuut stond het boek op beide readers... en omgerekend voor 8,56 euro slechts :P
De Nederlandse papieren en e-versie wordt overigens pas in september 2011 in de boekhandel verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:19:
[...]

De Nederlandse papieren en e-versie wordt overigens pas in september 2011 in de boekhandel verwacht :P
En daar wou ik dus niet op wachten :P Ik moet alleen nu weer ff de andere boeken lezen (is al weer een tijdje terug) zodat ik in ene moeite door kan naar deel 5. *O* Heb er nu al zin in (het boek waar ik nu in ben begonnen, kan me nog niet echt boeien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:52:
[...]Of het legaal is om van een eigen gekocht boek voor eigen gebruik een kopie te maken weet ik niet, de wet zegt er dit over:
Opzettelijke schending van het auteursrecht, waaronder wordt verstaan een verveelvoudiging en verspreiding zonder de vereiste voorafgaande toestemming van de maker of de eventuele rechthebbende, geldt in Nederland als een misdrijf.…
Als jij voor jezelf een boek gaat inscannen is dat een stukje vermenigvuldiging, al is het wel van analoog naar digitaal. Als je het voor jezelf gebruikt en niet naar anderen toe stuurt dan voldoe je niet aan de verspreiding die genoemd wordt. Je voldoet dus niet aan beide criteria en dus is er niets aan de hand. Op het moment dat je wél de ingescande boeken gaat delen met anderen ben je in overtreding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:28:
[...]

Nick, hetzelfde zie je momenteel gebeuren op tabletgebied.... de android tablets (zeker vanuit China) komen je als vliegen op stront tegemoet als mogelijke concurrent van de iPad....
Mijn nieuwste speeltje wordt in ieder geval de Asus eee pad transformer 32Gb+dockingstation..... Android honeycomb 3.1 tegen de tijd dat hij in europa te krijgen is en voor 599€ een doodsteek voor Apple :P

Laat ik het samenvatten door te roepen dat zowel op e-reader als op tabletgebied de oorlog nog niet eens gestart is....
Ik denk dat we langs elkaar heenpraten hetgeen voor 99,9 % zal komen door mijn dislectie.
Ik bedoel meer dat de term Pearl op de Sony toestellen niet voorkomt in de copyright en startschermen maar alleen Vizplex en het dus verwarrend kan zijn als je zegt, de Sony 600 heeft een Vizplex scherm en de 650/Kindle 3 een Pearl.
Het gaat er dus niet om hoe IK het scherm wil noemen,wij "tweakers" weten het verschil.
Ik ben wel benieuwd of de Kindle 3 ook een soort van : about this reader scherm heeft en daar wel de naam Pearl op voorkomt.
Het gaat er dus niet om hoe ik het noemen wil,het gaat er om hoe Sony het noemt.
Het was dus niet mijn bedoeling een discussie te beginnen over wat nu de juiste naam voor het scherm is.
Ikzelf heb gekozen voor een Advent Vega (heb wel een Ipad 2 maar die ligt voor 99% van de tijd in de kast omdat ik de Advent veel beter vind) ook vanwege de grote community die daar mee bezig is.
Helaas zit daar wel een Dock aansluiting op maar heb ik het ding zelf nog niet kunnen vinden.
De Advent wordt hier verkocht als point of view 10 inch.
Seiko heeft trouwens besloten om de e-inkt technologie te gaan gebruiken voor haar LCD horloges,het resultaat laat zich raden,lager stroomverbruik en perfect afleesbaar in de volle zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sypie schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:27:
[...]
Als jij voor jezelf een boek gaat inscannen is dat een stukje vermenigvuldiging, al is het wel van analoog naar digitaal. Als je het voor jezelf gebruikt en niet naar anderen toe stuurt dan voldoe je niet aan de verspreiding die genoemd wordt. Je voldoet dus niet aan beide criteria en dus is er niets aan de hand. Op het moment dat je wél de ingescande boeken gaat delen met anderen ben je in overtreding.
Maar ben je dan wel verplicht het papieren exemplaar te behouden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:13:
[...]
Seiko heeft trouwens besloten om de e-inkt technologie te gaan gebruiken voor haar LCD horloges,het resultaat laat zich raden,lager stroomverbruik en perfect afleesbaar in de volle zon.
Slim idee... maar mijn Citizen EcoDrive polspendule draait al helemaal op zonnenergie dus geen batterijen meer wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:36:
[...]

Slim idee... maar mijn Citizen EcoDrive polspendule draait al helemaal op zonnenergie dus geen batterijen meer wisselen.
Aha, een liefhebber.. Ik heb de Skyhawk met radio controlled.
http://titaniumwatchrevie...hawk-titanium-300x300.jpg
De Calibre 8700:
http://www.hischristmaswi...izen-eco-drive-watch.jpeg
De Calibre 2100:
http://4.bp.blogspot.com/...aSAvs4/s320/AV003159A.jpg
De skyhawk Blue Angels :
http://www.fangpinbags.co...lue-Angels-Mens-Watch.bmp
En de BL-9000 : http://www.himho.com/wp-c...e-calibre-bl9000-59f2.jpg in mijn collectie.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/11h9tv8.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 24-05-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Heren, volgens mij hebben we daar een apart Hologe-topic voor bij Stuffis Generalis.

On-topic:
Ben nog steeds erg blij met mijn PRS-300. Batterijtijd blijft gewoon goed, ondanks dat ik elke avond enkele uren lees gaat hij rustig een maand mee zonder bijladen.

In het begin was het even zoeken naar de beste lettergrootte-instelling (ik hou van zoveel mogelijk tekst op het scherm), en dankzij Calibre heb ik nu een mooie template waar ik al mijn nieuwe ebooks doorheen knal voordat ze de reader opgaan.

Overigens iets wat mij opvalt, geen idee of dit zo is of gewoon gezichtsbedrog: Het scherm van mijn PRS-300 lijkt beter leesbaar als je er niet helemaal recht op kijkt maar hem een beetje wegkantelt...Het contrast lijkt groter te worden waardoor de letters een stukje zwarter lijken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EcoR schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:58:
[...]

Heren, volgens mij hebben we daar een apart Hologe-topic voor bij Stuffis Generalis.

On-topic:
Ben nog steeds erg blij met mijn PRS-300. Batterijtijd blijft gewoon goed, ondanks dat ik elke avond enkele uren lees gaat hij rustig een maand mee zonder bijladen.

In het begin was het even zoeken naar de beste lettergrootte-instelling (ik hou van zoveel mogelijk tekst op het scherm), en dankzij Calibre heb ik nu een mooie template waar ik al mijn nieuwe ebooks doorheen knal voordat ze de reader opgaan.

Overigens iets wat mij opvalt, geen idee of dit zo is of gewoon gezichtsbedrog: Het scherm van mijn PRS-300 lijkt beter leesbaar als je er niet helemaal recht op kijkt maar hem een beetje wegkantelt...Het contrast lijkt groter te worden waardoor de letters een stukje zwarter lijken... :?
Mijn excuus,het is altijd leuk om te zien dat naast de ebook men nog andere interesses heeft.
Kan je de template eens hier laten zien ?
Lichtval heeft altijd invloed op een scherm lijkt me,en niet alleen bij e-books.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EcoR schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:58:
[...]

On-topic:

Sorry voor het zijsprongetje, omdat iemand hier riep dat er een horlogeboer nu met e-ink gaat produceren.
@nick: Citizen Skyhawk Ecodrive Blue Angels 60th Aniversary edition, in RVS en de kleuren geel en blauw van dit stunt team. ;) Kost een paar centen maar dan heb je ook wel iets redelijk exclusiefs om de pols :P

Ontopic: Ik neem aan dat e-ink ook diverse zichthoeken heeft, maar het zou raar zijn als het optimale contrast bereikt zou worden als je het boek op een niet natuurlijke manier voor je houdt? Bij oudere LCD schermen kan je meestal de contrastinstelling wijzigen, maar geen idee of dat eventueel in de instellingen bij Sony en voor e-ink ook geldt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:18:
[...]

Sorry voor het zijsprongetje, omdat iemand hier riep dat er een horlogeboer nu met e-ink gaat produceren.
@nick: Citizen Skyhawk Ecodrive Blue Angels 60th Aniversary edition, in RVS en de kleuren geel en blauw van dit stunt team. ;) Kost een paar centen maar dan heb je ook wel iets redelijk exclusiefs om de pols :P
Heb ik in titanium,je ziet het alleen niet goed op de foto.
Maar de 650 heeft een contrastregeling,zit er niet iets dergelijks op de 300 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
bartelsrobert schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:06:
Binnenkort komt er weer een nieuwe ereader uit.
De Kobo eReader Touch Edition
Zeforce infrared touchscreen
Pearl eInk technology
freescale i.MX507 processor
prijs: $129

Ook PDF weet deze zeer netjes weer te geven. Het pannen van het document in ingezoomde modus gaat erg soepel (zie het filmpje op engadget)

Ik twijfelde eerst over de iriver story HD, maar deze ziet er ook erg leuk uit :9~
Volgens mij gaan de concurrenten het heel zwaar krijgen met dit apparaatje. Overigens hoop ik dat er binnekort een keer een firmware update uitkomt die het switchen van de pagina's sneller maakt, dat zou zeker met die pdf's wel ideaal zijn, en een paar dag geleden stond op de fp dat dit mogelijk was. Zou top zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:49:
[...]

Volgens mij gaan de concurrenten het heel zwaar krijgen met dit apparaatje. Overigens hoop ik dat er binnekort een keer een firmware update uitkomt die het switchen van de pagina's sneller maakt, dat zou zeker met die pdf's wel ideaal zijn, en een paar dag geleden stond op de fp dat dit mogelijk was. Zou top zijn :+
Zo dan.. leuke reader zo te zien, en voor een heel scherpe prijs vergeleken met bijv de Kindle 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:34

Pierre

Van nature lui!

Dit wordt de nieuwe Nook hij is mooi _/-\o_

[ Voor 84% gewijzigd door Pierre op 24-05-2011 16:43 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre61 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:33:
Dit wordt de nieuwe Nook hij is mooi _/-\o_
Lees het bericht eens van de gehele presentatie, ze zeiken de Kindle zo af dat ik hoop dat ze verzekerd zijn tegen waterschade.
Afbeeldingslocatie: http://images.scribblelive.com/2011/5/24/b38cd9ec-cf5d-4b2e-9ef9-9b52eabd3e91.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 16:34

Pierre

Van nature lui!

Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:37:
[...]

Lees het bericht eens van de gehele presentatie, ze zeiken de Kindle zo af dat ik hoop dat ze verzekerd zijn tegen waterschade.
[afbeelding]
Maakt mij niks uit weet je, ik heb zelf een Nook vind het een prima ding, doet wat het moet doen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Wel vet dat hij android draait, kunnen leuke dingen mee gedaan worden. Ook fijn om te zien dat de e-reader markt nu echt aan het losbreken lijkt, prijzen worden ook steeds schappelijker en sterker. Goede ontwikkeling, het lijkt nu eindelijk echt uit de kinderschoenen. Wel grappig om te zien dat ze nu eigenlijk praktisch allemaal dezelfde hardware gebruiken qua scherm en touch screen.

[ Voor 18% gewijzigd door Cyleo op 24-05-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
De kindle heeft niet eens een touchscreen. Amazon gaat binnenkort gewoon dik onder de nook-prijs zitten.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:59
Geen touchscreen is voor mij een dikke plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Laudor schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:24:
Ik vind het wel prettig, zeker met het woordenboek en met pdf's. Aan de andere kant gebruik ik voor naar de volgende pagina gaan en opties standaard de knoppen. Ik vind het wel raar dat beide nieuwe readers deze knoppen niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is voor mij juist een voordeel,ik vind het bladeren via een touchscreen heerlijk,hoewel de makers er een functie in hadden mogen bouwen waarbij je tijdens het lezen het ook uit kan zetten dan was iedereen tevreden.
Met het infra rood scherm van de sony 650 hoef je de page niet echt aan te raken,een duim beweging is voldoende en ik ben daar intussen zo aan gewend dat ik hopeloos zit te knoeien met de bebook one van mijn partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:15:
[...]

Maar ben je dan wel verplicht het papieren exemplaar te behouden ??
Nee. Sterker nog, als jij een boek compleet wilt kopieren hoef je het boek ook niet eens te bezitten.
Enige eis die in de wet staat is dat je het voor jezelf kopieert.
Dus als jouw buurman jou vraagt een boek voor hem te kopieren zou het niet toegestaan zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:06:
[...]

Nee. Sterker nog, als jij een boek compleet wilt kopieren hoef je het boek ook niet eens te bezitten.
Enige eis die in de wet staat is dat je het voor jezelf kopieert.
Dus als jouw buurman jou vraagt een boek voor hem te kopieren zou het niet toegestaan zijn.
Maar als ik mijn buurman vraag of ik ZIJN boek mag kopieren voor mezelf mag dat dus wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:08:
[...]

Maar als ik mijn buurman vraag of ik ZIJN boek mag kopieren voor mezelf mag dat dus wel ?
Yep.
Zolang je het maar zelf doet.
Dat is dus ook precies de reden waarom zelf downloaden in NL nog toegestaan is (van boeken/films, maar niet software) maar uploaden niet.

De vraag is wel hoe lang dat nog mag, maar het zal nooit met terugwerkende kracht aangepast worden.

Trouwens het verwijderen van mogelijke beveiligingen is niet in alle situaties toegestaan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:16:
[...]

.Trouwens het verwijderen van mogelijke beveiligingen is niet in alle situaties toegestaan.
Dat mag nu ook niet bij films maar ja ik kan ook niet weten dat calibre die beveiliging er voor me uithaalt ;)

Weet iemand of het via een omweg mogelijk is om 2 ereaders met elkaar te synchroniseren ?
Calibre raakt hopeloos in de war als ik beide sony's er tegelijk aan hang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:20:
[...]

Dat mag nu ook niet bij films maar ja ik kan ook niet weten dat calibre die beveiliging er voor me uithaalt ;)

Weet iemand of het via een omweg mogelijk is om 2 ereaders met elkaar te synchroniseren ?
Volgens mij is dat lastig, zeker als het dezelfde Sony's zijn (die hebben dezelfde ID denk ik voor Calibre)... Kindle kan dat via je Amazon oonline manage your kindle account, waarin je kan instellen dat alle Kindles in jouw account altijd synchroon blijven, zelfs qua boekenleggers.
Je kunt dan op de ene Kindle beginnen en verder lezen waar je gebleven was op de andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:20:
[...]

Ik weet dat het via de Sony software in principe zou moeten kunnen, aangezien Sony een android app had vrijgegeven waarmee het kon als je je reader aan de pc had gehangen. Of dit dan ook werkt op 2 sony readers weet ik niet, het zou moeten kunnen, maar aangezien ik geen van beide opties gebruik heb ik hier geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:29:
[...]

Ik weet dat het via de Sony software in principe zou moeten kunnen, aangezien Sony een android app had vrijgegeven waarmee het kon als je je reader aan de pc had gehangen. Of dit dan ook werkt op 2 sony readers weet ik niet, het zou moeten kunnen, maar aangezien ik geen van beide opties gebruik heb ik hier geen ervaring mee.
Ik zal eerst eens kijken of ik die app kan vinden,tenslotte wordt het aantal Androids hier steeds groter.
Ik kan natuurlijk gewoon de betreffende directory's waar ook de cache in staat overzetten dan zijn beide boeken gelijk en zelfs het boek waar je gebleven bent.
Total Commander kan dat prima.
Op zich doet calibre nog niet zo moeilijk met 2 sony's maar windows reserveert per aangekoppelde sony 2 drives en daar gaat Calibre fout,het versturen naar het hoofdgeheugen gebeurt naar de verkeerde drive bij toestel 2,namelijk de drive waar de sony software op staat en die is read only.
Anders is het gewoon simpel, een colom extra in calibre maken met aanwezig op hoofdlezer of zo.
Zodra je dan reader 2 aankoppelt zie je precies welke boeken er aanwezig zijn, staat er geen vinkje voor een boek waarvan in de colom staat dat ie aanwezig is in de hoofdreader,moet je die alsnog overzetten.
Eerst maar op zoek naar die android app, dat zal met mijn dyslectie al moeilijk genoeg worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:11

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ik heb dit topic zoveel mogelijk doorgelezen, maar ben er nog niet uit. Voor de verjaardag van mijn vrouw wil ik graag een E-reader kopen, maar de spreekwoordelijke bomen staan in de weg.

Budget is €200, en daar is op zich keuze genoeg, maar ja, de voors en tegens van de diverse modellen maakt het er niet makkelijker op. Is 5" bijvoorbeeld niet net te klein? Dus liever 6"?

De Bebook komt bv langs als kanshebber, maar Cybook zie ik ook wel wat in. Sony ben ik allergisch voor, maar dat heeft te maken met ervaringen in het verleden, dus die sla ik liever over.

Als iemand tips heeft graag, dat maakt het zoeken wat makkelijker ;)

Alvast bedankt!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 16:06
Renkie schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:35:
Even een vraag over de Sony 650.

Ik heb nu zo'n ding liggen MET het sony hoesje en lampje erin. Maar hoe houden jullie dat ding vast? Ik krijg erg de neiging om het hoesje dubbel te vouwen en met 1 hand vast te houden... Maar dat lijkt me ook niet zo goed voor de degelijkheid.
Loop wat achter met lezen... Ik vouw dubbel zoals jij beschrijft; vlak na het lezen lijkt het even of hij na het terugvouwen wat blijft kieren maar even later is alles weer normaal en gesloten. En of ik er nu twee jaar mee ga doen en een ander vijf? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
+1 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cyleo
Heb de app wel gevonden maar is voor android 2.2 welke ik draai,maar volgens de market en de rest zou ik 2.1 draaien en wil de download dus niet starten... en de originele apk is niet te vinden.
(mods,het gaat om legale software dat gedownload mag worden)

/Edit: de app in elk geval gevonden en geinstalleerd maar je kan alleen synchroniseren via een store en die is in Nederland nog niet toegankelijk. (ik heb 1.0 dus misschien zijn er latere versies)
Wel grappig want hij emuleert een reader,en dat is wel leuk op mijn Tablet.

[ Voor 35% gewijzigd door Nick39 op 25-05-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik vindt van de touchscreen discussie is dat het omslachtiger is.

Ik heb de Kindle 3 en daar bij zitten dus rechts en links de volgende en terug knoppen van de pagina's.
Dus mijn handen zitten er altijd bij en kan snel en met 1 hand van pagina wisselen.

Bij een touchscreen moet je denkik een swipe over het scherm doen en dat kan ook niet met 1 hand (tenzij hij ligt natuurlijk) Daarnaast zie je bij non touchscreen minder vuil op het screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan het kloppen dat de iRiver Story HD nu beschikbaar is?
http://www.bol.com/nl/p/e...00000011376445/index.html

Al iemand ervaring mee? Ik heb m'n vriendin belooft een E-book reader te kopen en ze heeft haar oog laten vallen op die reader. Zelf heb ik alleen ervaring met mijn Kindle 3 en een Sony 650 van een vriend van me.

Die Kobo ziet er ook interessant uit maar daarvan zijn zeker geen release data bekend? (8 juni gaan we op vakantie dus voor die tijd moet er eentje binnen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Joolee schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:24:
Kan het kloppen dat de iRiver Story HD nu beschikbaar is?
http://www.bol.com/nl/p/e...00000011376445/index.html

Al iemand ervaring mee? Ik heb m'n vriendin belooft een E-book reader te kopen en ze heeft haar oog laten vallen op die reader. Zelf heb ik alleen ervaring met mijn Kindle 3 en een Sony 650 van een vriend van me.

Die Kobo ziet er ook interessant uit maar daarvan zijn zeker geen release data bekend? (8 juni gaan we op vakantie dus voor die tijd moet er eentje binnen zijn)
Hij staat er al een tijdje op. Heb hem vorige week besteld. Leverdatum staat nog op 26 mei, maar op de site zelf is nu de verwachting dat hij 6/6 pas beschikbaar is.

Bol heeft overigens ook de prijs wat omhoog gedaan. Was 144,95.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:48:
Wat ik vindt van de touchscreen discussie is dat het omslachtiger is.
Bij een touchscreen moet je denkik een swipe over het scherm doen en dat kan ook niet met 1 hand (tenzij hij ligt natuurlijk) Daarnaast zie je bij non touchscreen minder vuil op het screen.
Nee,althans niet bij de 650, een kleine vinger beweging is voldoende.
Ik hou mijn Sony dus met mijn rechterhand vast en beweeg alleen met mijn rechterduim naar rechts of naar links.
Je hoeft het scherm niet eens echt aan te raken,de infra rood detecteert je beweging en reageert.
Daarnaast is het scherm ietwat mattig, mijn HTC en mijn Ipad 2 en Advent tablet zitten vol vettige vingers, op de Sony zie je ze niet.
Maar ik lees dus gewoon met 1 hand,en beweeg met de duim van diezelfde hand lichtjes een klein stukje over het scherm.
Dat is voldoende,je hoeft dus niet helemaal van links naar rechts te bewegen.
Meestal zit mijn linker hand in een zak chips en beweeg en lees en hou ik de reader vast met de rechter.

Dit zal natuurlijk niet voor alle schermen/readers opgaan en misschien is bij sommigen een volledige swipe nodig maar bij de sony is het eigenlijk dezelfde beweging die je met 1 hand maakt om op het blader knopje te drukken.
Dus vastgrijpen met 4 vingers op de achterkant,je duim steekt dan eigenlijk al voorbij het scherm,naar beneden buigen en naar links (voor terug) of rechts bewegen,dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
--laat maar oude koe reply--

Wel bedankt voor de tip van het verwijderen van CSS, scheelt mij aardig wat niet-wijzigbare font frustraties...

[ Voor 97% gewijzigd door WaterFire op 25-05-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WaterFire schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:10:
--laat maar oude koe reply--

Wel bedankt voor de tip van het verwijderen van CSS, scheelt mij aardig wat niet-wijzigbare font frustraties...
Leuker is het om met Sigil te kijken wat je kunt doen.
Verwijderen van de totale CSS is effectief en de kortste weg, aanpassen met Sigil is veel leuker...
En je leert veel meer over de constructies.
Wat hier ook helpt, een oud exemplaar van Sigil, versie 0.19.
Als ik een probleemboek eerst hiermee open,dan weer save,zijn vaak de problemen verdwenen.
De oude versie heeft namelijk een bug, het reset vaak onmogelijke font groottes.
Het is juist die bug,die ik vaak gebruik om zo'n onmogelijk exemplaar aan de gang te krijgen...

[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 25-05-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
.Gertjan. schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:38:
[...]

Hij staat er al een tijdje op. Heb hem vorige week besteld. Leverdatum staat nog op 26 mei, maar op de site zelf is nu de verwachting dat hij 6/6 pas beschikbaar is.

De prijs is vanacht/vandaag omhoog gegaan want gisteravond zag ik hem ook nog voor die prijs staan.

Wordt wel erg krap als hij 6/7 juni pas geleverd wordt. Ik hoop dat ze er genoeg op vooraad hebben, dan wacht ik wel gewoon tot het laatste moment. De kindle is ook als het moet in 2 dagen geleverd vanuit amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Joolee schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:41:
[...]

De prijs is vanacht/vandaag omhoog gegaan want gisteravond zag ik hem ook nog voor die prijs staan.

Wordt wel erg krap als hij 6/7 juni pas geleverd wordt. Ik hoop dat ze er genoeg op vooraad hebben, dan wacht ik wel gewoon tot het laatste moment. De kindle is ook als het moet in 2 dagen geleverd vanuit amerika.
Pre-orders bij bol werken vrij goed is mijn ervaring. Vaak wordt het de nacht voor vrijgave al verstuurd. Ik weet niet of ze ze nu al hebben liggen of dat de voorraad nog moet komen. Andere winkels geven ook rond 6 juni aan.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Ik zie trouwens ook dat Bol plaatjes heeft van 2 totaal verschillende modellen. Is er überhaupt al meer bekend over deze E-book reader? Ik kan alleen een korte preview uit januari vinden waarin duidelijk werd gemaakt dat het om een prototype ging en het uiterlijk nog ging veranderen.

Het kan aan mij liggen maar ik vind het een beetje vroeg om te pre-orderen met zo weinig informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Heb laatst een bebook mini gekocht voor 119 euro (bij dixons) leuke prijs i.m.h.o.
Nu heb ik al op allerlei manieren geprobeerd het font te wijzigen, maar dat lukt niet op een of andere manier.

Volgens de handleiding dien je de fonts op een SD kaart te zetten (in een mapje genaamd 'fonts')
daar kopieer je de .ttf bestanden heen en dan zou het moeten lukken.

Ik kan vervolgens bijvoorbeel arial.ttf selecteren, maar zie totaal geen verschil.

Iemand die hier ervaring mee heeft ?

edit:

Ach, laat maar zitten ook eigenlijk...ben erg tevrenden met m'n eerste reader en in een boek ga je het lettertype inderdaad ook niet wijzigen...
Ga gewoon lekker lezen nu, en niet de tweaker proberen uit te hangen met mijn nieuwste gadget

[ Voor 20% gewijzigd door tjeerdoo op 25-05-2011 21:31 ]

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Joolee schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:46:
Ik zie trouwens ook dat Bol plaatjes heeft van 2 totaal verschillende modellen. Is er überhaupt al meer bekend over deze E-book reader? Ik kan alleen een korte preview uit januari vinden waarin duidelijk werd gemaakt dat het om een prototype ging en het uiterlijk nog ging veranderen.

Het kan aan mij liggen maar ik vind het een beetje vroeg om te pre-orderen met zo weinig informatie.
Klopt bol toont nu de eerste foto van de HD en de rest van de normale. Er is vrij weinig bekend behalve inderdaad de reviews van engadget uit januari. Als je op google zoekt en de results beperkt tot bijvoorbeeld een week oud kom je een heel stuk verder, daar vind je een poolse review en nog wat info.

Daarnaast heeft de FCC het ding ook al uit elkaar gehaald en dat mooi gedocumenteerd op de site. Nu is het bij nieuwe producten vaak zo dat er nog geen reviews zijn, dat is voor de nieuwe readers die afgelopen week waren aangekondigd niet niet veel anders. Je neemt altijd een risico, nu kun je in principe wel enigszins vertrouwen op info van vorige modellen, maar 100% zeker is dat niet. Overigens vind ik het aantal reviews/recensies over iRiver producten sowieso tegenvallen in vergelijking met bijv. de Kindle.

Meh, vind het zelf wel een aardig ding op papier en om mee te beginnen, wil ik meer kan dat altijd nog, schuif ik deze wel door naar een ander die wil beginnen. 144 euro is nou niet echt heel veel geld (zeker niet als je het zakelijk koopt).

En daarbij, wat valt er te reviewen aan een reader? Misschien de bestandsformaten die ondersteund worden, maar verder zal het niet erg spannend zijn, de e-inkt schermen zijn inmiddels volwassen dus zullen ook weinig verrassingen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Eigenlijk kan het nog simpeler met die fonts in Calibre.. ik heb een boek van Stephen King waarvan het font dus niet in grootte te wijzigen valt.
In Calibre de output op LRF gezet, de Sony "native", waarbij je meteen ook nog eens zelf het font kan kiezen.
Converteren, uploaden en lezen in mijn favo font! Nog een pluspunt is dat nu ook de paginanummers netjes meelopen met de fontgrootte en je niet steeds dubbele paginanummers "13-14 van 200" onderaan ziet staan. Maar gewoon "14 van 200" bij het medium font of "14 van 300" als je een groter lettertype kiest.

Covers, Italic, alles zit er gewoon in. Grappig dat die optie eigenlijk nooit genoemd wordt op Internet...

[ Voor 8% gewijzigd door WaterFire op 25-05-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joolee schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:24:
Tja, en is de kobo dan ook vanuit Europa te koop? Ik weet nog dat je voor de nook ook niet direct bij B&N kon bestellen vanwege territoriale zaken, en ook de Kindle moet je via een speciale link bij Amazon bestellen, want die op de voordeur staat krijg je echt niet geleverd, alleen de Europese versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blite
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09-2022
Die Kobo eReader Touch Edition ziet er zeker mooi uit! Als Amazon niet binnen een maand met een nieuwe Kindle komt, ga ik denk ik voor de Kobo. Weten jullie toevallig of er importeurs van Kobo zijn, of dat je zelf zal moeten importeren?

Hier overigens een promo-filmpje van de nieuwe Kobo: http://vimeo.com/24116021 Leuke functies, ook de awards en statistieken zijn een leuke gimmick naar mijn mening! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Blite schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:29:
Die Kobo eReader Touch Edition ziet er zeker mooi uit! Als Amazon niet binnen een maand met een nieuwe Kindle komt, ga ik denk ik voor de Kobo. Weten jullie toevallig of er importeurs van Kobo zijn, of dat je zelf zal moeten importeren?

Hier overigens een promo-filmpje van de nieuwe Kobo: http://vimeo.com/24116021 Leuke functies, ook de awards en statistieken zijn een leuke gimmick naar mijn mening! :)
Vimeo kan ook in de video-tag, net als youtube

Hij ziet er inderdaad erg mooi uit, ik ben benieuwd naar de prijs.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blite
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09-2022
Ok, dank. Wist niet dat dat kon. Hij gaat $129,- kosten. Dus $10 goedkoper dan de huidige Kindle 3 en de nieuwe Nook. Zeer competitief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WaterFire schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:29:
Eigenlijk kan het nog simpeler met die fonts in Calibre.. ik heb een boek van Stephen King waarvan het font dus niet in grootte te wijzigen valt.
In Calibre de output op LRF gezet, de Sony "native", waarbij je meteen ook nog eens zelf het font kan kiezen.
Converteren, uploaden en lezen in mijn favo font! Nog een pluspunt is dat nu ook de paginanummers netjes meelopen met de fontgrootte en je niet steeds dubbele paginanummers "13-14 van 200" onderaan ziet staan. Maar gewoon "14 van 200" bij het medium font of "14 van 300" als je een groter lettertype kiest.

Covers, Italic, alles zit er gewoon in. Grappig dat die optie eigenlijk nooit genoemd wordt op Internet...
Hoe en waar doe je dat dan.. moet zowieso overschakelen want mijn Calibre is in het Nederlands.. ( Sony native enz )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Nick39 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:24:
[...]

Hoe en waar doe je dat dan.. moet zowieso overschakelen want mijn Calibre is in het Nederlands.. ( Sony native enz )
Sony Native wordt niet zo genoemd in Calibre, maar de LRF extensie hoort bij Bbeb en dat is volgens Wikipedia weer van Canon en Sony, vandaar.

Ik klik op het boek in de library en kies Book Convert / Convert Individually (in bulk werkt waarschijnlijk ook wel, niet geprobeerd). Rechtsboven de output van ePub naar LRF en dan verandert in de linker kolom ook de ePub output in LRF Output. Daarbinnen zie je drie regels met fonts om te kiezen. In de bovenste mijn font gekozen, na OK even wachten op de conversie, LRF uploaden en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:38
.Gertjan. schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:38:
[...]

Daar heb ik hem nu ook voor. Hopelijk komt ie dan ook de 6e. Zou wel mooi zijn iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WaterFire schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:30:
[...]

Sony Native wordt niet zo genoemd in Calibre, maar de LRF extensie hoort bij Bbeb en dat is volgens Wikipedia weer van Canon en Sony, vandaar.

Ik klik op het boek in de library en kies Book Convert / Convert Individually (in bulk werkt waarschijnlijk ook wel, niet geprobeerd). Rechtsboven de output van ePub naar LRF en dan verandert in de linker kolom ook de ePub output in LRF Output. Daarbinnen zie je drie regels met fonts om te kiezen. In de bovenste mijn font gekozen, na OK even wachten op de conversie, LRF uploaden en klaar!
Ik ga daar eens mee aan de slag en kijken welke wijzigingen ie dan aanbrengt die kan ik dan in de template opnemen,hartelijk dank !
Torched schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:31:
[...]

Daar heb ik hem nu ook voor. Hopelijk komt ie dan ook de 6e. Zou wel mooi zijn iig.
Bij BOL zie je vaker dat ze de prijs verhogen, 9 van de 10 keer doen ze dat om hem dan met bundel voordeel aan te gaan bieden,met bv 10 boeken er bij, of de cover er bij voor een tientje meer of zo.
In de gaten houden !

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 26-05-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voorbeeld van een stukje verkeerde code in een boek van Usenet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
.none {
    font-size: 0.77419em;
    font-style: normal;
    font-variant: normal;
    font-weight: normal;
    text-decoration: none
}

Normaal is de eerste vergrootstap rond de 1.0em
0.77 is gewoon te klein en voordat je op een normaal leesnivo zit zal je 3 tot 4 stappen moeten vergroten en lijkt het alsof je reader de eerste 2 keer niet reageert.Bij de eerste visuele controle zou je dat al moeten zien maar als we maar boeken uit kunnen spugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Kindle ook gewoon in Duitsland te bestellen:
http://cme.at/kindle-wifi-az
http://cme.at/kindle-3g-az

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
Ik krijg dan: Nicht Kunde aus Deutschland? Zum internationalen Kindle-Shop auf Amazon.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Liep gisteren bij de Selexyz binnen en zag dat ze daar ook e-books verkochten. Ze hadden een Be-book liggen en hun "eigen" reader. Moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was van de schermpjes, dacht eerst dat het dummies waren, maar toen ik op een knopje drukte bladerde het apparaat verder, bleek dus gewoon een echte te zijn. Had niet verwacht dat het zo ontzettend op normaal papier/drukwerk zou lijken.

De reader van Selexyz is +/- 150 euro en zag er ook redelijk uit, mooi compact vanwege het touchscreen. Ben benieuwd hoe de Story HD straks is, die heeft namelijk nog een blok eronder zitten waarmee je kunt typen, maar dat maakt het apparaat wel groter. De BE-Book had ook een stuk eronder met wat knoppen (zonder toetsenbord, enkel voor menu en navigeren). Overigens viel op de reader van Sylexyz zelf niet hinderlijk veel vingerafdrukken vertoonde, komt denk ik door het matte scherm. Ook viel de bladersnelheid van alle books die er lagen behoorlijk mee, het was merkbaar, maar niet hinderlijk.

Vriendin was ook wel onder de indruk van het apparaatje, hoewel ze toch aangaf liever een "echt" boek te hebben, maar goed gadgets is toch meer iets voor mannen :P

Overigens staat op http://www.ereaders.nl/iriver_story_hd een bericht van iemand die beweert van iRiver te zijn en aangeeft dat de reader pas de 2de week van juni beschikbaar komt. Ze hadden eerder gepland, maar helaas zijn er wat hobbels in de weg waardoor het later komt.

[ Voor 10% gewijzigd door .Gertjan. op 27-05-2011 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WaterFire schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:30:
[...]

In de bovenste mijn font gekozen, na OK even wachten op de conversie, LRF uploaden en klaar!
Welk font vind jij het lekkerste om te gebruiken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 07:36:
Vriendin was ook wel onder de indruk van het apparaatje, hoewel ze toch aangaf liever een "echt" boek te hebben, maar goed gadgets is toch meer iets voor mannen :P
Ja, dat zeggen die vrouwen altijd. Totdat ze een keer die van jou pakken en vervolgens ben je hem steeds vaker kwijt en uiteindelijk bereiken ze ermee dat je een reader voor je partner koopt om je eigen terug te krijgen.

Het is een groot complot met die vrouwen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laudor schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 06:44:
[...]

Ik krijg dan: Nicht Kunde aus Deutschland? Zum internationalen Kindle-Shop auf Amazon.com
En dan bestel je hem op de amazon.com site en stiekem versturen ze hem dan wel uit Duitsland. Dat doen ze in iedergeval vaak bij mij met cd's en dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
[...]
[...]
Volgens mij is dat een nogal onderschatte doelgroep als het gaat om gadgets.
Als je de apparaatjes iets vrouwelijker maakt, dan gaat er een enorme markt open.
Zelfde voor GSM's, netbooks, tablets, etc.
Stiekum zijn ze net zo gadget-verslaafd als mannen, alleen oogt het in eerste instantie niet aantrekkelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TD-er schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:26:
[...]

Volgens mij is dat een nogal onderschatte doelgroep als het gaat om gadgets.
Als je de apparaatjes iets vrouwelijker maakt, dan gaat er een enorme markt open.
Zelfde voor GSM's, netbooks, tablets, etc.
Stiekum zijn ze net zo gadget-verslaafd als mannen, alleen oogt het in eerste instantie niet aantrekkelijk genoeg.
Zoals de "schattige" tom-tom waarbij je de covers kon verwisselen. Simpel apparaat, eenvoudige bediening en leuk design. Ding sloeg best goed aan volgens mij :) Zie je ook in telefoon's terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
.Gertjan. schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:02:
[...]

Zoals de "schattige" tom-tom waarbij je de covers kon verwisselen. Simpel apparaat, eenvoudige bediening en leuk design. Ding sloeg best goed aan volgens mij :) Zie je ook in telefoon's terug...
Als ik mijn vriendin moet geloven zou ze de Kindle zelf nooit gekocht hebben, behalve als 'ie roze of rood zou zijn geweest. En dan niet zo goedkoop roze als van een Deal-Extreme plastic iets.
En ze is al maanden op zoek naar een gsm, maar wel een met Android erop.

Ik weet ook niet hoe het er uit zou moeten zien om voor vrouwen interessant te zijn, maar ik weet wel dat vrijwel elke gadget-verkoper het ook niet weet en dat ze er een heel erg veel mee zouden kunnen verdienen.
Vooral een ereader lijkt me iets wat vrouwens zou kunnen aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vrouwelijke collega op het werk heeft een roze Sony 350 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:29:
Een vrouwelijke collega op het werk heeft een roze Sony 350 :X
Da's altijd nog beter dan een mannelijke !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Liep gisteren bij de Selexyz binnen en zag dat ze daar ook e-books verkochten. Ze hadden een Be-book liggen en hun "eigen" reader. Moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was van de schermpjes, dacht eerst dat het dummies waren, maar toen ik op een knopje drukte bladerde het apparaat verder, bleek dus gewoon een echte te zijn. Had niet verwacht dat het zo ontzettend op normaal papier/drukwerk zou lijken.

De reader van Selexyz is +/- 150 euro en zag er ook redelijk uit, mooi compact vanwege het touchscreen. Ben benieuwd hoe de Story HD straks is, die heeft namelijk nog een blok eronder zitten waarmee je kunt typen, maar dat maakt het apparaat wel groter. De BE-Book had ook een stuk eronder met wat knoppen (zonder toetsenbord, enkel voor menu en navigeren). Overigens viel op de reader van Sylexyz zelf niet hinderlijk veel vingerafdrukken vertoonde, komt denk ik door het matte scherm. Ook viel de bladersnelheid van alle books die er lagen behoorlijk mee, het was merkbaar, maar niet hinderlijk.

Overigens staat op http://www.ereaders.nl/iriver_story_hd een bericht van iemand die beweert van iRiver te zijn en aangeeft dat de reader pas de 2de week van juni beschikbaar komt. Ze hadden eerder gepland, maar helaas zijn er wat hobbels in de weg waardoor het later komt.
Volgens mij gebruikten deze beide readers nog een oudere schermtechniek, kijk eens in je buurt of je een Sony of Kindle kan proberen (of de net aangekondigde kobo of nook). Die zijn nog weer wat mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:16:
[...]

Mijn excuus,het is altijd leuk om te zien dat naast de ebook men nog andere interesses heeft.
Kan je de template eens hier laten zien ?
Lichtval heeft altijd invloed op een scherm lijkt me,en niet alleen bij e-books.
Sorry voor de late reactie, maar wat ik in de instellingen heb aangepast is vrij simpel:

Instelling Calibre voor PRS-300 - Maximaal tekst per pagina:

EPUB output
0,0 margins
Basislettertype 11 (alles kleiner wordt te grijs/wazig om lekker te lezen op S-instelling)
Regelhoogte 11
En alle opties voor witregels eruit slopen aanvinken. Ik zit nog te twijfelen of ik eens andere letterypes zal proberen om te zien of dat nog wat compacter kan, maar voorlopig ben ik zo ook wel tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EcoR schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:40:
[...]

Sorry voor de late reactie, maar wat ik in de instellingen heb aangepast is vrij simpel:

Instelling Calibre voor PRS-300 - Maximaal tekst per pagina:

EPUB output
0,0 margins
Basislettertype 11 (alles kleiner wordt te grijs/wazig om lekker te lezen op S-instelling)
Regelhoogte 11
En alle opties voor witregels eruit slopen aanvinken. Ik zit nog te twijfelen of ik eens andere letterypes zal proberen om te zien of dat nog wat compacter kan, maar voorlopig ben ik zo ook wel tevreden...
Je kan er nog bold van maken, wordt het nog net ff duidelijker van,mijn ogen gaan wat achteruit de laatste tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:43

Goner

What can I do you for ?

Liep gisteren bij de Selexyz binnen en zag dat ze daar ook e-books verkochten.
Yep, heb er ook even mee staan spelen. Twijfel nog steeds ...
Zag dat ECI ook een e-reader verkoopt ; de Icarus Go. Specs zien er OK uit en lees ook positieve reviews, maar heb er hier nog geen mening over gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Icarus Go lijkt wel wat op de oude bebook one. Degelijk apparaat, maar er zijn inmiddels wel betere modellen op de markt.

Als ik nu nog geen reader had, dan was ik 100% zeker voor een nieuwer model gegaan (zie de bol.com links hier of de sony of de kindle). Op de langere duur heb je daar meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Liep gisteren bij de Selexyz binnen en zag dat ze daar ook e-books verkochten. Ze hadden een Be-book liggen en hun "eigen" reader.
http://www.selexyz.nl/product/9999013767523//oyo-e-reader/
De meningen over de eigen reader van Selexys (Oyo) zijn wat verdeeld maar het merendeel is niet zo positief.
Maar dat zie je pas als je flink doorbladerd naar beneden.
Klachten zijn: donker scherm,met name 's avonds onleesbaar.
Langzaam.
Zou op de meest rare momenten uitgaan.
Ik heb er hier in Leiden mee kunnen spelen voor de software update die hem moest verbeteren en waarvan een hoop mensen zeggen dat ie in elk geval beter is geworden dus mijn ervaringen zijn nu wat achterhaald maar ik vond het geen prettig ding.
Log, sloom.

Ik zou voor de Bebook gaan als het in je budget uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:11

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Als ontzettende noob in het ereader-wereldje lijkt me de nieuwe iRiver Story HD toch een leuk model om mee te beginnen, of niet?

Prijs is ok, qua specs zit er genoeg op en het beeldscherm lijkt mij iig niet van de slechtste kwaliteit. Tuurlijk zijn er betere, maar dat is met alles ;)

Ik heb me nu gefocust op dat ding, kan iemand me nog een eyeopener geven als alternatief?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:50:
Prijs is ok, qua specs zit er genoeg op en het beeldscherm lijkt mij iig niet van de slechtste kwaliteit. Tuurlijk zijn er betere, maar dat is met alles ;)
Volgens mij is er niet veel beters dan deze 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 11:33
Het valt me op dat er de laatste weken hier op het forum alleen nog maar naar de kwaliteit van hardware wordt gekeken, en de software wordt vergeten. Inderdaad, qua hardware zijn readers met Pearl-schermen duidelijk de beste. Maar als het om software-features gaat, durf ik te beweren dat de Bebook Neo / Onyx Boox op dit moment de nummer 1 is. Waar bijv. de Sony maar 5 lettergroottes kent, waarvan er in de praktijk maar 1 of 2 leesbaar zijn, heeft de Neo er tig. Je kunt op de Neo bovendien heel makkelijk je eigen fonts installeren. Ik heb nu een font op de mijne staan dat op het traditionele Vizplex scherm net zoveel contrast geeft als het standaard font op de Sony 650. Kortom, goede hardware is belangrijk, maar zonder goede software heb je er niks aan. En andersom, met goede software kun je de mindere eigenschappen van hardware soms een heel eind compenseren.

Van de iRiver Story HD is nog niks bekend over de kwaliteit van de software. Ik zou wachten met bestellen tot er goede reviews van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:06:
[...]

Volgens mij is er niet veel beters dan deze 8)
Op papier dan.... want meer dan een promotiefilmpje hebben we nog niet als ervaringen hier.
De Kindle en de Sony daarentegen kennen al vele gebruikers, en hebben in ieder geval bewezen goed in de markt te staan.
De iRiver Story HD moet dat nog maar gaan bewijzen..... de specs en de prijs klinken overigens absoluut niet fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:13:
[...]

Op papier dan.... want meer dan een promotiefilmpje hebben we nog niet als ervaringen hier.
De Kindle en de Sony daarentegen kennen al vele gebruikers, en hebben in ieder geval bewezen goed in de markt te staan.
De iRiver Story HD moet dat nog maar gaan bewijzen..... de specs en de prijs klinken overigens absoluut niet fout ;)
Klinkt zeker niet fout, nu nog zorgen dat hij geleverd wordt :)
Zie hem overigens in steeds meer (web)winkels terugkomen, de Wehkamp heeft hem nu ook in het assortiment staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 30 mei 2011 @ 07:59:
[...]

Klinkt zeker niet fout, nu nog zorgen dat hij geleverd wordt :)
Zie hem overigens in steeds meer (web)winkels terugkomen, de Wehkamp heeft hem nu ook in het assortiment staan.
Een ding moet je de makers van de iRiver meegeven... ze gaan in Nederland in ieder geval via meerdere gerenommeerde online resellers de boer op, en dat is slim.
Bol is uiteraard begonnen met boeken en verkoopt inmiddels online zo'n beetje de duvel en zijn malle moer voor een goeie prijs, en warenhuis Wehkamp is zeker geen onbekende in de consumentenmarkt, met af en toe uitstekende aanbiedingen.

De markttoegankelijkheid, samen met de interessante prijs en het geen gedoe hebben met invoeren en creditcards (gewoon Ideal betalen) kan ervoor zorgen dat deze reader (mits hij niet technisch door het ijs zakt) een absolute hit gaat worden in Nederland.

Eén voordelig dingetje wat iedereen hier over het hoofd ziet is dat door te kopen bij een van deze twee bedrijven je een koop doet die valt onder de wet kopen op afstand (vroeger bekend als de colportagewet), wat inhoudt dat je wettelijke zeven werkdagen zichttermijn/bedenktijd hebt, waarbinnen je het gekochte product kostenloos mag retourneren (mits in de originele verpakking en onbeschadigd uiteraard).

http://www.consuwijzer.nl...ktijd_bij_koop_op_afstand

Ook heb je wettelijk een minimale garantietermijn van 1 jaar (volgens mij zelfs 2 jaar als het bepaalde producten behelst die een verwachte levensduur moeten hebben, zoals TV's en wasmachines en dergelijke).

Dat voordeel heb je uiteraard niet als je bij Amazon koopt (buiten Nederland dus, want dit is Nederlandse wetgeving die alleen op buitenlandse bedrijven van toepassing is indien men zich speciaal met een website op de Nederlandse consumentenmarkt begeeft), want daar kan je alleen retourneren als iets stuk gaat binnen de 6 maanden garantie die je hebt.

Sony en Amazon zullen zeker niet blij zijn met deze nieuwe eend in de e-reader vijver van Nederland.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
De Selexyz reader, de OYO, werkt met Sipix als scherm. Minder mooi, vorige maand was hij in de aanbieding voor €99,- en dat vond mijn moeder een mooie prijs. Ik vind het een net apparaatje en ik wilde er voor die prijs nog wel één. Helaas zijn ze nu €149,-. Bijzonder, dat er dus blijkbaar €50,- marge op zit (of kan zitten)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zanthr schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:30:
De Selexyz reader, de OYO, werkt met Sipix als scherm. Minder mooi, vorige maand was hij in de aanbieding voor €99,- en dat vond mijn moeder een mooie prijs. Ik vind het een net apparaatje en ik wilde er voor die prijs nog wel één. Helaas zijn ze nu €149,-. Bijzonder, dat er dus blijkbaar €50,- marge op zit (of kan zitten)???
Op electronica geproduceert in een of ander gat in de grond in Azie zitten vaak bizarre marges...
Kan je je een van de eerste draadloze telefoons van KPN nog herinneren (rechtop staand/stalen of rubberen antenne, genaamd Orlando 100)?
Dat ding was bij de Primafoon met stalen antenne 149 gulden, en met rubberen antenne 199 gulden.
Inkoopprijs van KPN bij de fabrikant in China was toen nog geen 11 gulden, inclusief ompakken in een KPN doos en het erbij doen van de Nederlandse handleiding en het vervangen van de standaard rubberen antenne voor een nog goedkopere stalen uitschuifantenne.

Of wel, ik vrees dat die 99 euro die je voor de eerste betaald hebt nog voldoende marge had, en dat men op basis van de markt gewoon richting de andere readers is gegaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:19:
[...]

Eén voordelig dingetje wat iedereen hier over het hoofd ziet is dat door te kopen bij een van deze twee bedrijven je een koop doet die valt onder de wet kopen op afstand (vroeger bekend als de colportagewet), wat inhoudt dat je wettelijke zeven werkdagen zichttermijn/bedenktijd hebt, waarbinnen je het gekochte product kostenloos mag retourneren (mits in de originele verpakking en onbeschadigd uiteraard).

http://www.consuwijzer.nl...ktijd_bij_koop_op_afstand
Helaas heb ik daar niet zo veel aan. Ik bestel hem zakelijk en kwam er pas achter dat je dan geen recht op die regeling hebt. Maar volgens mij kun je bij Bol en Wehkamp sowieso ruilen binnen x dagen (langer dan 7 in ieder geval). Ik heb toch het risico genomen, stel dat bol mij een ander apparaat stuurt, dus bijvoorbeeld een type lager dan krijgen ze het alsnog terug met de boodschap dat het niet is wat ik besteld heb. Ik bestel een HD en die moet een bepaalde resolutie, wifi en nog wat dingen hebben, is dat er niet dan is er een verkeerd product geleverd en neemt men het maar gewoon terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:07:
[...]

Helaas heb ik daar niet zo veel aan. Ik bestel hem zakelijk en kwam er pas achter dat je dan geen recht op die regeling hebt. Maar volgens mij kun je bij Bol en Wehkamp sowieso ruilen binnen x dagen (langer dan 7 in ieder geval). Ik heb toch het risico genomen, stel dat bol mij een ander apparaat stuurt, dus bijvoorbeeld een type lager dan krijgen ze het alsnog terug met de boodschap dat het niet is wat ik besteld heb. Ik bestel een HD en die moet een bepaalde resolutie, wifi en nog wat dingen hebben, is dat er niet dan is er een verkeerd product geleverd en neemt men het maar gewoon terug. :)
Bol en Wehkamp hebben inderdaad buiten de wet verkoop op afstand beiden een bijzonder goede retourregeling... Ik schreef het ook eerder om aan te geven dat kopen bij Nederlands georienteerde webshops je wettelijk meer bescherming geven dan bijv Amazon of andere buitenlandse sites waarbij je zelf importeert. Nog even los van het feit dat je bij al die shops gewoon zonder creditcard kunt kopen (Ideal of zelfs op rekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Zeer zeker, vergeet niet dat dit redelijk kleine bedrijven zijn. Waarschijnlijk laten ze gewoon een standaardmodel ombranden naar hun merk. Dit zag je een paar jaar geleden ook met mp3 spelers, ze kregen dan een intertoys of blokker branding, en dan waren ze 25 euro, met een wat beter merkje erop 30 tot 35. Intern exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zit er ook niet op... maar door de readers goedkoop "weg te doen" is de kans groter dat je e-books verkoopt en daar haal je je winst uit.
Vergelijk het met de moderne printers... voor een appel en een ei te koop,maar de inkt kost genoeg.
Kip en ei idee, zonder e-readers verkoop je geen e-books.

De wet zit ook raar in elkaar, op boeken betaal je de lage BTW en ze zijn beschermd,binnen een bepaalde tijd mag je er niet mee stunten.
Maar een digitaal boek valt onder 19% en die mag je desnoods voor een cent weg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit wel een winstmarge van 50% op die apparaten. Net als met de medaplayers, er is hier een tweaker en die verkoopt ze nieuw in de doos voor 50% van de nieuwprijs (ac ryan's) via het verkoopsysteem van tweakers en via marktplaats. Bijv de ac ryan mini 2 voor 50 euro. De goedkoopste prijs in de winkel is 80 euro. Ik neem aan dat die tweaker er ook wat op verdiend (laten we zeggen 10 euro). Dus in de winkel gaat hij van 40 naar 80 euro...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
De nieuwe Nook lijkt me ook een fijn apparaat. Nog geen reviews, want hij is pas in juni leverbaar. Ik kan niet vinden of deze een Pearl scherm heeft maar op presentatiefilmpjes van de launch zag het er netjes uit.
Het voordeel t.o.v. de Kindle3 (mijn keuze viel eigenlijk hier op vanwege het scherm en de prijs) is ook de prijs, en het feit dat het een touchscreen is. Ik vind het toetsenbord op de Kindle3 gewoon niet mooi en dus ook te groot.
Iemand nog meer info over deze nieuwe Nook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Zanthr schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:19:
De nieuwe Nook lijkt me ook een fijn apparaat. Nog geen reviews, want hij is pas in juni leverbaar. Ik kan niet vinden of deze een Pearl scherm heeft maar op presentatiefilmpjes van de launch zag het er netjes uit.
Het voordeel t.o.v. de Kindle3 (mijn keuze viel eigenlijk hier op vanwege het scherm en de prijs) is ook de prijs, en het feit dat het een touchscreen is. Ik vind het toetsenbord op de Kindle3 gewoon niet mooi en dus ook te groot.
Iemand nog meer info over deze nieuwe Nook?
Ik denk niet dat het toetsenbord veel kleiner kan worden gemaakt zonder dat het onpraktisch wordt.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Daarom moet hij er maar van af... Schijnt dat je hem toch niet zo vaak gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 17:50
Zanthr schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:00:
Daarom moet hij er maar van af... Schijnt dat je hem toch niet zo vaak gebruikt?
Ik heb de Sony PRS-350, en daarop gebruik ik het touchscreen toetsenbord regelmatig. Vooral om een to-read lijst op te slaan en bij te houden wanneer ik wel boek gelezen heb.

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 11:33
@Zanthr: als je even gegoogled had op de woorden Nook Touch Pearl had je meteen kunnen vinden dat-ie inderdaad een Pearl-scherm heeft.

De nieuwe Nook wordt net als de oude alleen in de VS verkocht. Als je niet toevallig zelf daarheen gaat of iemand kent die 'm voor je meeneemt, kost 't wat extra om 'm hier te krijgen.

De nieuwe Kobo heeft trouwens vergelijkbare features (ook touchscherm, ook Pearl) en ongeveer dezelfde prijs.

Maar voor allebei deze readers geldt weer: ik zou rustig afwachten tot er reviews komen van mensen die ze daadwerkelijk in handen hebben gehad. We weten nog helemaal niet of ze een beetje fatsoenlijk in elkaar gezet zijn en of de firmware enigszins voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zetmolm schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:32:
Maar voor allebei deze readers geldt weer: ik zou rustig afwachten tot er reviews komen van mensen die ze daadwerkelijk in handen hebben gehad. We weten nog helemaal niet of ze een beetje fatsoenlijk in elkaar gezet zijn en of de firmware enigszins voldoet.
Ik vermoed dat er een hele hoos aan Kindle/Sony/Nook rip-offs gemaakt gaan worden in China, en dat aan het einde van de dag wellicht de iRiver, de Nook en de Kindle uit dezelfde megafabriek in China komen....
Het enige wat echt positief is dat het erop gaat lijken dat de magische 139$ voor een last generation Kindle 3 nu door diverse leveranciers met gelijkwaardige of op papier zelfs betere readers gebroken gaat worden.

Geweldig toch.... marktwerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb mijn 8 maanden oude, nauwelijks gebruikte Kindle 3 wifi in de verkoop staan. Nu biedt er iemand 125 euro.

Lijkt me een goed bod. Of zie ik dat verkeerd en kan ik misschien nog iets meer verwachten?

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 31-05-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Philflow schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:00:

Lijkt me een goed bod. Of zie ik dat verkeerd en kan ik misschien nog iets meer verwachten?
Wat denk je zelf als je dat ding nieuw voor 20 Euro meer kan krijgen. Ik zou zelf voor een nieuwe gaan en niet een 8 maanden oude voor 2 tientjes minder. Bijna uit de garantie enz..

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:00:
Ik heb mijn 8 maanden oude, nauwelijks gebruikte Kindle 3 wifi in de verkoop staan. Nu biedt er iemand 125 euro.

Het hoogste bod wat ik zie staan is 90 euro.. verkapte advertentie wellicht ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Nick39 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:26:
[...]

Welk font vind jij het lekkerste om te gebruiken ??
Ik heb wat gegoogled wat anderen gebruikten, maar kon weinig fonts vinden die er lekker uit zagen. Uiteindelijk heb ik het huisstijl font van mijn werk geprobeerd (Futura Bk BT) en die leest toch wel heel prettig. Een betaald font, maar aangezien ik upload via mijn zakelijke laptop vind ik het legaal genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Nick39 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:18:
[...]
Het hoogste bod wat ik zie staan is 90 euro.. verkapte advertentie wellicht ? ;)
Heb hem ook op Marktplaats staan. Contact met bieders gehad, ze zijn serieus.
Ortep schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:13:
[...]
Wat denk je zelf als je dat ding nieuw voor 20 Euro meer kan krijgen. Ik zou zelf voor een nieuwe gaan en niet een 8 maanden oude voor 2 tientjes minder. Bijna uit de garantie enz..
dat dacht ik ook. Trouwens vlgs mij is een nieuwe Kindle toch duurder dan 145,- eur incl. alle kosten.

Edit: ff gechecked.
EUR 138,55
Estimated Tax To Be Collected: EUR 0,00
Import Fees Deposit EUR 22,12
160 euro dus?

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 31-05-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:32:
[...]

Heb hem ook op Marktplaats staan. Contact met bieders gehad, ze zijn serieus.

[...]

dat dacht ik ook. Trouwens vlgs mij is een nieuwe Kindle toch duurder dan 145,- eur incl. alle kosten.

Edit: ff gechecked.
EUR 138,55
Estimated Tax To Be Collected: EUR 0,00
Import Fees Deposit EUR 22,12
160 euro dus?
Ik heb hem begin deze maand gekocht voor +- €131

Ik heb trouwens bij het kopen van een hoesje gekeken wat goedkoper is. Uiteindelijk was de goedkoopste keuze om hem in Engeland te bestellen en de valuta omrekening aan Visa over te laten. Het kan misschien met de Kindle zelf ook wel behoorlijk schelen. Helaas heb ik er toentertijd niet verder naar gekeken en hem gewoon aangeschaft via de (nu blijkt voor het hoesje) duurste methode; Bestellen bij Amazon US en valuta laten omrekenen door Amazon.

//Edit:
Ik heb dit hoesje besteld voor €55:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/61yZH7fSNQL._AA1000_.jpg
Kopen in Amerika kwam ik uit rond de €65 - €70 en het verschil tussen Amazon omrekenprijzen en Visa omrekenprijzen was meestal zo'n €2 - €3

[ Voor 15% gewijzigd door Joolee op 31-05-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

Dat hoesje is ideaal. Daardoor durf ik mijn reader altijd in mijn schooltas te gooien. Het beschermt toch meer dan voldoende en zorgt echt voor het stevige gevoel. Nadeel is uiteraard dat de reader er dikker van wordt. Dit houdt ook direct in dat hij zwaarder wordt.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
cxavier schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:32:
[...]

Ik heb de Sony PRS-350, en daarop gebruik ik het touchscreen toetsenbord regelmatig. Vooral om een to-read lijst op te slaan en bij te houden wanneer ik wel boek gelezen heb.
Ik vind het niet opwegen tegen de extra massa en grootte eigenlijk, maar ik gebruik het dan ook eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
dommerick schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:15:
Dat hoesje is ideaal. Daardoor durf ik mijn reader altijd in mijn schooltas te gooien. Het beschermt toch meer dan voldoende en zorgt echt voor het stevige gevoel. Nadeel is uiteraard dat de reader er dikker van wordt. Dit houdt ook direct in dat hij zwaarder wordt.
Dat is niet zo'n probleem. Het hoesje dat ik nu heb maakt hem zo'n 5cm dikker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
cxavier schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:32:
[...]

Ik had het dus over dat fysieke toetsenbord op de Kindle3. Een touchscreen toetsenbord lijkt me prima. De hoofdfunctie is lezen!!!
Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.