Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:19:
[...]

Ik ben nu bezig mijn hele catalogus op te bouwen, maar deze optie had ik nog helemaal niet gezien. FF uitproberen van de week en kijken wat ik er van terug zie op de Kindle. Bedankt voor de tip _/-\o_
Heb je in Calibre the Collections for Kindle plug in al geïnstalleerd? Dat is ook een erg lekkere tool erbij voor de Kindle.

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=118635

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:50:
[...]

Heb je in Calibre the Collections for Kindle plug in al geïnstalleerd? Dat is ook een erg lekkere tool erbij voor de Kindle.

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=118635
Nop, nog niet. Heb de plugins al wel allemaal gedownload, maar moest nog ff kijken hoe dat te doen op de Mac. Vast niet moeilijk, maar ik heb er gewoon nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Bol heeft inmiddels de iRiver Story HD pagina geupdate met wat tekst. Alleen wordt daar gesproken over 600 x 800 pixels ipv de 1024x768 waarover de anderen het hebben. Daarnaast valt de opslagcapaciteit me wel tegen, slechts 2 GB, wel uitbreidbaar, maar 2GB is niet echt veel.

Overigens zet bol bij de uitbreidbaarheid:
Maximale geheugenkaartcapaciteit : 32 MB
Is niet erg veel :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:03:
[...]

Bedenk een probleem dat je kan hebben bij het beheren van je boeken en Calibre heeft de oplossing
Thanks !
Ehh.. tijd om alle boeken te lezen en geld om ze te kopen... zal wel niet geimplementeerd worden :p
.Gertjan. schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:29:
Bol heeft inmiddels de iRiver Story HD pagina geupdate met wat tekst. Alleen wordt daar gesproken over 600 x 800 pixels ipv de 1024x768 waarover de anderen het hebben. Daarnaast valt de opslagcapaciteit me wel tegen, slechts 2 GB, wel uitbreidbaar, maar 2GB is niet echt veel.

Overigens zet bol bij de uitbreidbaarheid:
Maximale geheugenkaartcapaciteit : 32 MB
Is niet erg veel :P
Ze hebben gewoon een copy and paste gedaan en de tekst moet nog geupdated worden,officieel mogen we dit allemaal nog niet zien want het is nog niet de product page.
Het bewijst wel dat ze de page aan het klaar maken zijn..
32 MB moet natuurlijk GB zijn,maar waarom zou 2 GB intern niet genoeg zijn ?
Een gemiddeld ebook is maximaal 500 K.
Afgerond passen er dus 2 tot 3 boeken in 1 MB.
Met dezelfde afronding zouden er 2000 boeken in 1 GB storage kunnen, in 2 GB kunnen tussen de 3500 en 4000 boeken gemakkelijk een plaatsje vinden,lijkt me ruim voldoende.
Mijn Sony heeft volgens mij ook 2 GB on board en ik gooi daar gewoon een boek of 40 in,daarna weer nieuwe en met een zelfgemaakte colom in Calibre geef ik aan dat het boek gelezen is.
Wat is het nut om al gelezen boeken,toch op de reader te laten staan ?
2 GB is echt meer dan voldoende.

[ Voor 67% gewijzigd door Nick39 op 18-05-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Is misschien ook wel weer zo. Ik dacht dat de Kindle er 4 had, maar die had ook bijna 1 GB zelf in gebruik. Als ik aan de 2GB niet genoeg heb prikken we er gewoon wat bij :P Heb zelf wat grotere PDF's omdat er nogal wat schema's en plaatjes in staan.

Of we de pagina niet mogen zien weet ik niet, hij staat gewoon tussen de normale readers, dus denk dat het een pre-order pagina is. Central point heeft hem ook al staan. Wel leuk om te zien dat er steeds meer details binnen druppelen :) Ben erg benieuwd :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoop dat het een goede is, er is ook junk genoeg en die verpesten het voor anderen.
Als mijn oh zo mooi door de verkoper aangeprezen e-book reader van 100 euro het slecht doet,koop ik ook geen e-books meer.
Valt de verkoop van e-books tegen dan worden ze niet meer gemaakt of verkocht.
De verkoop van e-readers is voor een groot deel afhankelijk van e-books,maar andersom ook.
Valt er iets weg in die keten dan zit je,het illegale aanbod aan e-books is voor het merendeel bedroevend slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:20:
het illegale aanbod aan e-books is voor het merendeel bedroevend slecht...
Die ervaring heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Veel technische lectuur is goed verkrijgbaar als PDF (legaal en wat minder legaal), dus ik denk dat ik die mening ook niet deel. Daarnaast zijn er behoorlijk wat whitepapers van bijvoorbeeld Microsoft in PDF formaat te downloaden. Er is dus in principe altijd genoeg leesvoer.

Zelf heb ik hem vooral met dat doel gekocht. Heb behoorlijk wat technisch spul wat ik wil lezen, maar vanaf een monitor is het niet echt gunstig lezen.

Overigens weet ik niet of je over illegaal aanbod kunt spreken, in Nederland mag je nog steeds een kopie hebben van een boek (dus ook digitaal) ongeacht de herkomst. De persoon die het aanbied is misschien niet netjes bezig, maar dat weet jij als brave internetter natuurlijk niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er is een verschil tussen kwantiteit en kwaliteit.

Er is een enorme hoeveelheid illegale ebooks. Maar daarvan zijn er een hoop die kwalitatief waardeloos zijn. Foute opmaak, slecht OCR, etc.
.Gertjan. schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:30:
[...]

Overigens weet ik niet of je over illegaal aanbod kunt spreken, in Nederland mag je nog steeds een kopie hebben van een boek (dus ook digitaal) ongeacht de herkomst. De persoon die het aanbied is misschien niet netjes bezig, maar dat weet jij als brave internetter natuurlijk niet :P
Je zegt het zelf al: het aanbod is illegaal

[ Voor 40% gewijzigd door kmf op 18-05-2011 11:44 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

Klopt het dat de kindle niet overweg kan met de serie tag? Ik heb netjes de series als collectie aangemaakt op de kindle. Hierdoor kan de titel gewoon de verkorte titel zijn ipv de serienaam + nummer + titel. Echter de kindle zet ze niet op volgorde zoals ik deze op calibre heb ingegeven.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bol heeft de Sony 650 ook weer op voorraad, vandaag besteld, morgen in huis.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 18-05-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoel meer het scanwerk van bestaande boeken.
Of het legaal is om van een eigen gekocht boek voor eigen gebruik een kopie te maken weet ik niet, de wet zegt er dit over:
Opzettelijke schending van het auteursrecht, waaronder wordt verstaan een verveelvoudiging en verspreiding zonder de vereiste voorafgaande toestemming van de maker of de eventuele rechthebbende, geldt in Nederland als een misdrijf. Hij kan zelfs met gevangenisstraf worden bestraft. Bij schending van auteursrecht kan ter vervolging bij de politie aangifte gedaan worden. In de praktijk zal zelden daadwerkelijk door het Openbaar Ministerie tot vervolging van verdachten worden overgegaan, tenzij er sprake is van grootschalige opzettelijke inbreuk. Een civiele rechtszaak is wel mogelijk: daarin kan worden verlangd dat de verveelvuldiging en verspreiding wordt gestaakt en ook kan een schadevergoeding en een eventuele winstafdracht door de inbreukpleger worden verlangd.

Artikel 1 van de Auteurswet van 23 september 1912 definieert 'auteursrecht' als volgt:

Het auteursrecht is het uitsluitend recht van den maker van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, of van diens rechtverkrijgenden, om dit openbaar te maken en te verveelvoudigen, behoudens de beperkingen, bij de wet gesteld.

Volgens de Nederlandse Hoge Raad in het arrest Van Dale/Romme is elk originele schepping waarin het stempel van de maker te herkennen is een auteursrechtelijk beschermd werk. Dat het auteursrecht niet altijd gaat boven de vrijheid van meningsuiting heeft de rechter bepaald in het Scientology-arrest.

De Nederlandse Auteurswet bevat ook een bijzondere bepaling voor nieuws en ook een bepaling voor het wettelijk vrijgelaten beperkt eigen gebruik. De auteurswet is niet van toepassing op zakelijk geschreven nieuwsberichten (auteursrechten kunnen dan niet voorbehouden worden, ook niet als dit nadrukkelijk door de maker geclaimd wordt).[1] Dit geldt echter niet voor achtergrondartikelen, opiniërende stukken, columns en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
dommerick schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:45:
Klopt het dat de kindle niet overweg kan met de serie tag? Ik heb netjes de series als collectie aangemaakt op de kindle. Hierdoor kan de titel gewoon de verkorte titel zijn ipv de serienaam + nummer + titel. Echter de kindle zet ze niet op volgorde zoals ik deze op calibre heb ingegeven.
Hoop het niet, want dat zou inhouden dat ik alsnog voor elke titel een nr kan plakken. Ben net 2 avonden bezig om mijn boekenbestand over te zetten naar Calibre (alles stond bij mij gewoon in mappen) en heb best veel verschillende series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweety1 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:58:
[...]

Hoop het niet, want dat zou inhouden dat ik alsnog voor elke titel een nr kan plakken. Ben net 2 avonden bezig om mijn boekenbestand over te zetten naar Calibre (alles stond bij mij gewoon in mappen) en heb best veel verschillende series.
Mogelijk staat er in de Kindle iets verkeerd ? in de Sony kan je namelijk instellen dat de tijd van toevoegen bepalend is,en die instelling overruled de series tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
dommerick schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:45:
Klopt. Ik heb mbv een ander forum het op de volgende manier opgelost
Open Calibre
Preferences => Metadata Plugboards => Add new Plugboard
Format: Mobi
Device: Kindle2
Source Template: {series}{series_index:0>2s| - | - }{title}
Destination Field: Title

Verder heb ik mijn boeken via de "Kindle Collection Manager" (niet de plugin, daarvan moet ik nog even kijken hoe hij werkt) opgedeeld per auteur (en alle Harlequin voor m'n vriendin onder de noemer "Harlequin" :X)
Dan heb je een behoorlijk goed overzicht van je boeken.

Ik kies nu voor "George R.R. Martin" en zie dan in het scherm boeken met als titels bijv. "The Hedge Knight" of "Song of Ice and Fire - 01 - A Game of Thrones"

Ik ben nog steeds erg blij met de Kindle 3, nadelen tot nu toe:
- Geen screensaver te configureren zonder jailbreak (wel gedaan natuurlijk)
- Wifi kost onnoemlijk veel stroom
- Erg omslachtig om je boeken goed geordend te krijgen
- Relatief lange pauze voordat de volle titels van boeken worden weergegeven
- Geen weergave van Ebook Metadata (Beschrijving, cover e.d.)
Voordelen: (ten opzichte van de Sony)
- Prijs
- Erg dun en mooi ontwerp
- Prijs
- Pagina's bladeren met knoppen aan beide zijkanten
- Prijs

[ Voor 13% gewijzigd door Joolee op 18-05-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:46
Joolee schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:58:
[...]
- Geen weergave van Ebook Metadata (Beschrijving, cover e.d.)
Naar mijn wetens wel.
Even uit mijn hoofd:

op het boek gaan staan en dan opzij drukken doormiddel van de keypad (naar rechts).
Dan krijg je volgens mij een overzicht als je de gegevens ook in calibre hebt ingevuld.

Ik heb het tenminste laatst wel gezien bij de Kindle 3 van mijn vrouw.

Mocht het niet werken, laat even weten want dan kan ik er nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:12

GeeBee

Oddball

Nick39 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:46:
Bol heeft de Sony 650 ook weer op voorraad, vandaag besteld, morgen in huis.
Bedankt voor de heads-up. Hij is besteld voor mijn ouders.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeeBee schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:08:
[...]

Bedankt voor de heads-up. Hij is besteld voor mijn ouders.
OK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joolee schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:58:
[...]

Voordelen: (ten opzichte van de Sony)
- Prijs
- Erg dun en mooi ontwerp
- Prijs
- Pagina's bladeren met knoppen aan beide zijkanten
- Prijs
Prijs... tja... bij de Sony krijg je er een touchscreen bij.
Erg dun en mooi ontwerp- relatief, ik vind de Sony erg mooi qua ontwerp.
Pagina's bladeren met knoppen aan beide kanten.
Met het touchscreen kan je bladeren aan welke kant je maar wil.
Sorry,met 3 keer prijs noemen vind ik het meer Sony bashen.
Vergelijk de mogelijkheden van de Sony eens met de duurdere bebook one...
Waarom eindigt elke discussie nou steeds met een sneer naar de Sony toe terwijl dat een heel ander apparaat is met hele andere mogelijkheden.
Ik heb bewust gekozen voor 2 Sony's 650 en daarbij bewust dus ook de prijs ervoor betaald omdat ik bewust de prijs er voor over heb,ik kan ook genoeg nadelen van de Kindle opnoemen ten opzichte van de Sony,maar laat een ieder gewoon in zijn waarde.
Ik vind de Sony's hogere prijs meer dan waard, zoveel meer dat ik zelfs die hogere prijs 2 keer betaald heb.
Ik heb een mastercard en ik heb een Visacard en onze familie heeft een bescheiden appartement in de states dus ik hoef geen adres van een hotel op te noemen,maar ik wil geen Kindle.
Ik begrijp dat je volkomen gelukkig bent met je Kindle,mooi,fantastisch,gun ik je van harte.
Ik ben dat met mijn 2 sony's, happy dat ik hapte ?

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 18-05-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb ff wat hulp nodig van de kindle gebruikers. Ik heb de plugin om collecties voor de kindle te maken toegevoegd aan calibre. Ik heb behoorlijk wat boeken in series staan zoals de boeken van eddings, brooks, slaughters. Netjes de serie naam en reeks nummer toegevoegd. Als ik echter de plugin customize (zoals uitgelegd op mobile read) door 'create' voor 'serie' te plaatsen en 'minimalise' op 2 gebeurt er helemaal niets. Previewrapport geeft aan dat er niets is geselecteerd. Zie ik nu iets heel doms over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Preferences -> Metadata plugboards:
any format, KINDLE2.
Template: {series_index:0>2s|| - }{title}

Kindle collections -> Customize
Regel 5: Action: create. Calibre source: tags, Prefix: -, Suffix: , Minimum: 1
Preserve existing
Ignore prefix and suffix
Ignore uppercase / lowercase

Dat zijn de instellingen die ik gebruik voor mijn Kindle en dat werkt perfect. Let wel: je moet de Kindle rebooten voordat wijzigingen zichtbaar worden.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:21:
[...]

Prijs... tja... bij de Sony krijg je er een touchscreen bij.
Erg dun en mooi ontwerp- relatief, ik vind de Sony erg mooi qua ontwerp.
Pagina's bladeren met knoppen aan beide kanten.
Met het touchscreen kan je bladeren aan welke kant je maar wil.
Sorry,met 3 keer prijs noemen vind ik het meer Sony bashen.
Vergelijk de mogelijkheden van de Sony eens met de duurdere bebook one...
Waarom eindigt elke discussie nou steeds met een sneer naar de Sony toe terwijl dat een heel ander apparaat is met hele andere mogelijkheden.
Ik heb bewust gekozen voor 2 Sony's 650 en daarbij bewust dus ook de prijs ervoor betaald omdat ik bewust de prijs er voor over heb,ik kan ook genoeg nadelen van de Kindle opnoemen ten opzichte van de Sony,maar laat een ieder gewoon in zijn waarde.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Het was niet bedoeld als sneer naar de sony (al kan ik me voorstellen dat het zo over komt) De prijs was voor mij de factor waardoor ik voor de kindle heb gekozen. Het touchscreen, epub ondersteuning, nederlandse garantie en hands on ervaring heb ik daarvoor opgegeven.

Een vriend van me heeft de Sony 650 en ik zou hem ook geen kindle willen aanraden. De kindle heeft zijn eigen nadelen, zoals ook in de post staat.

Als je puur voor goeie kwaliteit tegen een lage prijs gaat neem je kindle. Wil je een rijkere gebruikerservaring, heb je geen zin te rommelen met je instellingen en heb je er meer voor over neem je de sony.

[ Voor 6% gewijzigd door Joolee op 19-05-2011 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:21
Joolee schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:51:
[...]
Als je puur voor goeie kwaliteit tegen een lage prijs gaat neem je kindle. Wil je een rijkere gebruikerservaring, heb je geen zin te rommelen met je instellingen en heb je er meer voor over neem je de sony.
Dat ben ik niet met je eens. Ik vind de Kindle out of the box veel gemakkelijker werken dan een Sony. De bijgeleverde software van Sony is werkelijk om te huilen. Bij een Kindle heb je zelfs geen pc nodig om er boeken op te kunnen zetten. Je mailt ze gewoon naar je Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Laudor schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 07:12:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Ik vind de Kindle out of the box veel gemakkelijker werken dan een Sony. De bijgeleverde software van Sony is werkelijk om te huilen. Bij een Kindle heb je zelfs geen pc nodig om er boeken op te kunnen zetten. Je mailt ze gewoon naar je Kindle.
Je hebt het dan over de pc-software en niet over de software/firmware van de reader zelf. Als iemand calibre gebruikt, dan spelen ze op gelijke gronden.
Als er echter alleen naar de firmware kijkt, dan is die van sony toch beter. Die heeft tenminste niet van die hidden menu's. Probeer maar uit te zoeken hoe je een reboot van de kindle doet. Hidden menu's in hidden menu's.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
kmf schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:21:
[...]
Probeer maar uit te zoeken hoe je een reboot van de kindle doet. Hidden menu's in hidden menu's.
Power-knop 15 seconden naar rechts schuiven.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het dan over de pc-software en niet over de software/firmware van de reader zelf. Als iemand calibre gebruikt, dan spelen ze op gelijke gronden.
Als er echter alleen naar de firmware kijkt, dan is die van sony toch beter. Die heeft tenminste niet van die hidden menu's. Probeer maar uit te zoeken hoe je een reboot van de kindle doet. Hidden menu's in hidden menu's.
Ik deel je mening ook niet. Laudor en TD-er geven prima aan hoe het is. En hidden menu's? Dat klopt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
[...]

Bij een Kindle heb ik nooit de neiging te rebooten. Bij mijn Sony PRS350 had ik dat wel, daar had ik het gevoel dat het apparaat steeds trager werd, en 1 x per week rebooten deed wonderen. Tot op een dag mijn 350 niet meer wakker werd. Om die reden ben ik op een Kindle overgegaan en mijn persoonlijke indruk is is dat de Kindle veel betrouwbaarder is, maar misschien heb ik gewoon pech gehad met mijn 350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laudor schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:14:
[...]

Bij een Kindle heb ik nooit de neiging te rebooten. Bij mijn Sony PRS350 had ik dat wel, daar had ik het gevoel dat het apparaat steeds trager werd, en 1 x per week rebooten deed wonderen. Tot op een dag mijn 350 niet meer wakker werd. Om die reden ben ik op een Kindle overgegaan en mijn persoonlijke indruk is is dat de Kindle veel betrouwbaarder is, maar misschien heb ik gewoon pech gehad met mijn 350.
Dat denk ik wel,want ik heb de 650 nog nooit hoeven te rebooten.
Maar in het algemeen,om de Sony nu "af te keuren" aan de hand van de bijgeleverde software is een beetje onzin.
Op alle machines in huis kon ik deze vlekkeloos installeren en doet de software ook wat ie moet doen.
Alleen is Calibre handiger maar vergeet niet dat Calibre gemaakt is door mensen die op basis van ervaringen van anderen er steeds een stukje bij voegden,het is een in de tijd pasklaar gemaakte tool.
Als je het vergelijkt op een simpele manier dan is de sony software een sleutel die alleen op het Sony slot past en is Calibre een loper/moedersleutel.
Maar waar de Sony netjes de serie tags volgt moet je bij de Kindle al weer truukjes uitvoeren.
Leuk en goed dat het kan,maar met de originele software van de Kindle kan het ook niet dus dan zouden de punten weer tegen elkaar wegvallen.
Maar er zitten hier ook een aantal mensen de Sony af te kraken terwijl je aan wat ze schrijven heel goed kan zien dat ze nog nooit een Sony in hun handen hebben gehad.
In het begin had ik nog zoiets van, joh misschien koop ik er een Kindle bij voor op reis,maar door al dat gepush en gebash heb ik vanochtend mijn derde Sony 650 besteld die morgen bezorgd wordt,voor 1,95 verzendkosten.
Al dat gepush kan dus ook averechts werken,door al dat gedoe en commentaar hoef ik de Kindle niet eens meer en WIL ik hem niet eens meer proberen.
Voor degenen die hem wel willen,op marktplaats staan er genoeg te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Nick39 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:37:
Maar er zitten hier ook een aantal mensen de Sony af te kraken terwijl je aan wat ze schrijven heel goed kan zien dat ze nog nooit een Sony in hun handen hebben gehad.
...
Al dat gepush kan dus ook averechts werken,door al dat gedoe en commentaar hoef ik de Kindle niet eens meer en WIL ik hem niet eens meer proberen.
Nu doe je toch hetzelfde als de "sony-bashers"?

Ik heb trouwens even op marktplaats gekeken voor de kindle 3 maar zie er maar 2 staan, valt toch best mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
[...]

Volgens mij probeert niemand je hier te pushen...
Iedereen is gewoon tevreden over zijn product (sony, kindle, enz.) en wil graag vertellen waarom.

Tevens komt daar dus de cognitieve dissonantie om de hoek kijken: of wel.. de punten er uitlichten die jij goed vindt om jezelf voor te houden dat je de juiste aankoop hebt gedaan (doe ik namelijk ook ;) )

Maar ja, tis natuurlijk wel heel makkelijk om jou aankoop goed te praten door anderen de schuld te geven. ;)
En blijkbaar ben je gewoon tevreden over de Sony en daarom heb je dan ook gewoon de juiste koop gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Zie dit bericht: http://www.ereaders.nl/19...on_gaat_epub_ondersteunen

Als dit inderdaad klopt kunnen we in ieder geval op het gebied van formats de discussie over Sony en Kindle sluiten. Lijkt me een verademing gezien de discussie die nu (wederom) tot stand komt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 13:59
Dat klinkt mij als muziek in de oren! :)

Toch vraag ik mij af waarom Amazon tot deze stap overgaat? Het MOBI-formaat op hun Kindle had duidelijk voordelen; om boeken op de Kindle te lezen moest je die uit Amazon's winkel kopen om de boeken in MOBI-formaat te verkrijgen.
Hoewel converteren natuurlijk nogsteeds kon, schat ik in dat het voor veel mensen een drempel opwerpt om ePub's bij een andere winkel te kopen.

De druk van uitgevers werd te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
DustSpinner schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:11:

Toch vraag ik mij af waarom Amazon tot deze stap overgaat? Het MOBI-formaat op hun Kindle had duidelijk voordelen; om boeken op de Kindle te lezen moest je die uit Amazon's winkel kopen om de boeken in MOBI-formaat te verkrijgen.
Hoewel converteren natuurlijk nogsteeds kon, schat ik in dat het voor veel mensen een drempel opwerpt om ePub's bij een andere winkel te kopen.

Het is slechts een gerucht en de bron is niet altijd even betrouwbaar geweest. Begrijp uit het artikel wel dat de bibliotheek functie waar Kindle over nadenkt ook te maken gaat krijgen met epub dus misschien is dat de aanleiding geweest. Who knows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
DustSpinner schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:11:

Kan natuurlijk.
Misschien is het juist beter om meerdere formaten te ondersteunen.
De kans is dat mensen dan juist niet in jou store wat gaan kopen, maar als deze goed werkt zal het volgens mij niet vaak gebeuren.
Tevens is het zo misschien een mogelijkheid om makkelijker nieuwe boeken (lees ook andere talen) toe te voegen. Vooral als je in europa meer voet aan de grond wil krijgen, aangezien hier het meest met epub wordt gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 11:33
Het enige dat Amazon (al een tijdje geleden) heeft gedaan is dat ze tegen uitgevers hebben gezegd dat ze boeken in Epub-formaat mogen aanleveren. Mensen die hieruit afleiden dat Amazon niet even naar Kindle-formaat gaat converteren voordat ze de boeken aanbieden lopen naar mijn idee wel erg hard van stapel. Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Ik heb laatst een hoesje voor m'n kindle besteld. Hoes is van goede kwaliteit en het lampje schijnt breed en fel maar.
De kindle is nu zo'n 5x zo zwaar, 5cm dikker en het lampje is nogal raar (zit aan de achterkant van de hoes vast met een lapje leer en een drukknoopje eroverheen, kun je naar voren klappen en vastzetten met een dik haakje van leer en hij maakt gebruik van eigen batterijen.) Je kunt de hoes dus ook niet makkelijk opengeklapt gebruiken omdat het lampje aan de achterkant in de weg zit.

Verder zijn er op ebay weinig hoezen te vinden met een lampje. Is er iemand die een hoesje kan aanraden met de volgende eigenschappen?
- Lampje gebruikt Kindle accu (daar zijn die gaatjes aan de linkerkant toch voor?)
- Niet veel dikker dan kindle zelf (ook al bied dat minder bescherming)
- Een lampje dat niet de hoes nog 2x zo dik maakt

Hoe zit dat met de officiele hoes met lampje?

[ Voor 25% gewijzigd door Joolee op 19-05-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Joolee schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:02:
Ik heb laatst een hoesje voor m'n kindle besteld. Hoes is van goede kwaliteit en het lampje schijnt breed en fel maar.
De kindle is nu zo'n 5x zo zwaar, 5cm dikker en het lampje is nogal raar (zit aan de achterkant van de hoes vast met een lapje leer en een drukknoopje eroverheen, kun je naar voren klappen en vastzetten met een dik haakje van leer en hij maakt gebruik van eigen batterijen.) Je kunt de hoes dus ook niet makkelijk opengeklapt gebruiken omdat het lampje aan de achterkant in de weg zit.

Verder zijn er op ebay weinig hoezen te vinden met een lampje. Is er iemand die een hoesje kan aanraden met de volgende eigenschappen?
- Lampje gebruikt Kindle accu (daar zijn die gaatjes aan de linkerkant toch voor?)

Hmmm... de Kindle hoes zelf :P Spikecity heeft de hoes met het lampje en die hoor ik alleen maar lovend. Op basis van zijn ervaringen heb ik ook de originele hoes (maar dan zonder lampje) aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 10-10 21:46
Even een vraag over de Sony 650.

Ik heb nu zo'n ding liggen MET het sony hoesje en lampje erin. Maar hoe houden jullie dat ding vast? Ik krijg erg de neiging om het hoesje dubbel te vouwen en met 1 hand vast te houden... Maar dat lijkt me ook niet zo goed voor de degelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Tweety1 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:42:

Als dit inderdaad klopt kunnen we in ieder geval op het gebied van formats de discussie over Sony en Kindle sluiten. Lijkt me een verademing gezien de discussie die nu (wederom) tot stand komt :X
Even een kleine correctie. Heb nog eens verder gelezen (o.a. mobileread) en het gerucht lijkt meer verkeerd geïnterpreteerde informatie. Amazon heeft aangegeven dat uitgevers hun stukken in epub kunnen toesturen aan hun, maar dat zegt niets over of ze al dan niet epub ook gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
ePub of Mobi maakt volgens mij niets uit. Met Calibre is het zo overgezet. Het gaat om eventuele DRM die het de lezer moeilijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Renkie schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:35:
Even een vraag over de Sony 650.

Ik heb nu zo'n ding liggen MET het sony hoesje en lampje erin. Maar hoe houden jullie dat ding vast? Ik krijg erg de neiging om het hoesje dubbel te vouwen en met 1 hand vast te houden... Maar dat lijkt me ook niet zo goed voor de degelijkheid.
Gewoon zoals ik een papieren boek ook vast houd. In mijn linker hand, de duim ongeveer op de 'vouw' in het midden aan de 'binnekant', de rest van de hand er achter. Er is weinig verschil met een ouderwets boek

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
[...]

Dat denk ik wel,want ik heb de 650 nog nooit hoeven te rebooten.
Maar in het algemeen,om de Sony nu "af te keuren" aan de hand van de bijgeleverde software is een beetje onzin.
Op alle machines in huis kon ik deze vlekkeloos installeren en doet de software ook wat ie moet doen.
Alleen is Calibre handiger maar vergeet niet dat Calibre gemaakt is door mensen die op basis van ervaringen van anderen er steeds een stukje bij voegden,het is een in de tijd pasklaar gemaakte tool.
Als je het vergelijkt op een simpele manier dan is de sony software een sleutel die alleen op het Sony slot past en is Calibre een loper/moedersleutel.
Maar waar de Sony netjes de serie tags volgt moet je bij de Kindle al weer truukjes uitvoeren.
Leuk en goed dat het kan,maar met de originele software van de Kindle kan het ook niet dus dan zouden de punten weer tegen elkaar wegvallen.
In het begin had ik nog zoiets van, joh misschien koop ik er een Kindle bij voor op reis,maar door al dat gepush en gebash heb ik vanochtend mijn derde Sony 650 besteld die morgen bezorgd wordt,voor 1,95 verzendkosten.
Maar je hebt de Kindle nog nooit geprobeerd. Hoe kun je dan dat oordeel hebben. Ik vind de Kindle persoonlijk echt veel gemakkelijker werken dan een Sony (uit eigen ervaring). Geen gedoe met synchroniseren met een PC. Voor mij mag je die Sony kopen hoor, ik heb niets tegen Sony (camera, PS3, PSP), maar de Kindle bevalt mij wel beter dan de 350, beide in bezit of gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Tweety1 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:42:

Staat ook op tweakers fp inmiddels: nieuws: 'Amazon gaat epub ondersteunen' Ik vind trouwens niet dat dat een eind maakt aan de discussie, ik zou zelf weer de Sony kopen. Waarom? Ik vind hem mooier, steviger, en wil dat toetsenbord / wifi niet. Bovendien hoef ik hem niet te importeren. Het is niet puur specs maar ook gewoon een persoonlijke mening en er is niet één beste als je't mij vraagt.

Overigens gaat het goed met de verkopen: Meer e-book verkopen dan papieren bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Tweety1 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:30:
[...]

Hmmm... de Kindle hoes zelf :P Spikecity heeft de hoes met het lampje en die hoor ik alleen maar lovend. Op basis van zijn ervaringen heb ik ook de originele hoes (maar dan zonder lampje) aangeschaft.
De Amazon-hoezen zijn zelf ook al redelijk wat dikker en zwaarder dan de Kindle zelf.
De hoes zonder lampje is nog een stuk dunner en lichter dan die met lampje.
Ik heb hier beide liggen.

Dat is IMHO best wel zwaar en dik vergeleken met de losse Kindle.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Cyleo schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:03:
[...]

Staat ook op tweakers fp inmiddels: nieuws: 'Amazon gaat epub ondersteunen' Ik vind trouwens niet dat dat een eind maakt aan de discussie, ik zou zelf weer de Sony kopen. Waarom? Ik vind hem mooier, steviger, en wil dat toetsenbord / wifi niet. Bovendien hoef ik hem niet te importeren. Het is niet puur specs maar ook gewoon een persoonlijke mening en er is niet één beste als je't mij vraagt.

Overigens gaat het goed met de verkopen: Meer e-book verkopen dan papieren bij Amazon.
Importeren is geen issue. Bestellen bij Amazon is net zo simpel als bij Bol.com. Amazon regelt alles, je krijgt gewoon een prijs incl. invoerrechten, geen geregel en geen kosten boven wat je betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez

Heb hier een orgineel hoesje liggen met lamp.

gewicht (gewogen op een analoge weegschaal, daarom +/-):
Kindle 3: +/- 200gr
Hoesje met lamp: +/- 200gr

Dikte hoesje inc. kindle: 21mm

Tevens is het voordeel dat je hem goed kan " dubbel vouwen" en dan vastzetten met het elastiek.

Mijn vrouw heeft hem nu een maand (kindle en hoesje) en heeft nu 5 boeken gelezen en de batterij zit nog voor 25% vol. Denk dat ze +/- 2 uur per week met lampje leest.

Dus ja, vond het wel veel geld maar dat is het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nvidiot schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:13:
Preferences -> Metadata plugboards:
any format, KINDLE2.
Template: {series_index:0>2s|| - }{title}

Kindle collections -> Customize
Regel 5: Action: create. Calibre source: tags, Prefix: -, Suffix: , Minimum: 1
Preserve existing
Ignore prefix and suffix
Ignore uppercase / lowercase

Dat zijn de instellingen die ik gebruik voor mijn Kindle en dat werkt perfect. Let wel: je moet de Kindle rebooten voordat wijzigingen zichtbaar worden.
Begrijp ik het goed dat jou collecties op basis van tags is gemaakt en niet op basis van serie namen? Ik heb CALibre nu zover dat hij mijn collecties ziet en rapporteer. Vervolgens herstart ik de Kindle door de powerknop 15 sec naar rechts te houden totdat het scherm uitvalt om hem vervolgens weer aan te zetten. Eindresultaat. Alle boeken staan seperaat vermeld, met serienaam, -nummer en de schrijver. Ik had verwacht dat ik alleen de auteurs zou zien en als ik dan op die naam klik zie ik een niveau dieper de collecties per serie. Het kan natuurlijk zijn dat ik iets verwacht wat helemaal niet gebeurt bij een Kindle (ben de folderstructuur gewend die ik op de BBM aanhield) of ik vergeet nog 1 stap. Wie kan wat helderheid scheppen?

[ Voor 31% gewijzigd door Miss_80 op 19-05-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
stimpyrulez schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:15:
[...]

Heb hier een orgineel hoesje liggen met lamp.

gewicht (gewogen op een analoge weegschaal, daarom +/-):
Kindle 3: +/- 200gr
Hoesje met lamp: +/- 200gr

Dikte hoesje inc. kindle: 21mm
[...]
Hier ook even gewogen op een digitale weegschaal.
De cover met lampje weegt zo'n 224 gram, net als de Kindle zelf.
De cover zonder lampje moet ik zo even voor naar boven, omdat 'ie nog op mijn bureau ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tweety1 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:44:
[...]

Begrijp ik het goed dat jou collecties op basis van tags is gemaakt en niet op basis van serie namen?
.
.
.
Het kan natuurlijk zijn dat ik iets verwacht wat helemaal niet gebeurt bij een Kindle (ben de folderstructuur gewend die ik op de BBM aanhield) of ik vergeet nog 1 stap. Wie kan wat helderheid scheppen?
Je kan collecties maken op alles wat je wilt. En je kan een boek dus terug vinden in de collectie met de naam van de schrijver en in bv in de collecties, Thriller, Detective, Nederlandstalig en 'Niet gelezen'

Dat is niet mogelijk als je met folders werkt, dan kan je maar op een manier naar je boek, bv via een van de genres (twee is niet mogelijk) en dan de naam van de schrijver. Maar als je het genre niet precies weet, zal je hem dus niet vinden, of je moet eerst alle genres door.

Een andere manier van opslaan is vie de naam van de schrijver, maar dan kom je in de knoop met series die door meerdere schrijvers zijn geschreven of met boeken die door meerdere schrijvers zijn geschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Tweety1 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:44:
[...]

Begrijp ik het goed dat jou collecties op basis van tags is gemaakt en niet op basis van serie namen? Ik heb CALibre nu zover dat hij mijn collecties ziet en rapporteer. Vervolgens herstart ik de Kindle door de powerknop 15 sec naar rechts te houden totdat het scherm uitvalt om hem vervolgens weer aan te zetten. Eindresultaat. Alle boeken staan seperaat vermeld, met serienaam, -nummer en de schrijver. Ik had verwacht dat ik alleen de auteurs zou zien en als ik dan op die naam klik zie ik een niveau dieper de collecties per serie. Het kan natuurlijk zijn dat ik iets verwacht wat helemaal niet gebeurt bij een Kindle (ben de folderstructuur gewend die ik op de BBM aanhield) of ik vergeet nog 1 stap. Wie kan wat helderheid scheppen?
Ik heb de serie-naam ook als tag gezet voor alle boeken binnen zo'n serie. Met bovenstaande code maakt de plugin dan de juiste collections aan op de Kindle.

Zodra je dat goed hebt staan en de Kindle hebt gereboot, ga dan naar 't Home scherm van de Kindle en druk op pijltje omhoog en dan naar rechts. Selecteer daar "Collections". Dan krijg je eerst de aangemaakte collections (Die met een "_" zullen beginnen zodat ze altijd bovenaan de lijst staan). Binnen elke collection zijn de boeken genaamd: 12 - Boek Titel Hier. (Mits gesorteerd op Title uiteraard)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:34:
[...]

Ik deel je mening ook niet. Laudor en TD-er geven prima aan hoe het is. En hidden menu's? Dat klopt niet.
<home><menu><settings>
en je krijgt een 3-pagina's met settings.

Je verwacht dat je alle opties hebt, maar als je NOG een keer op <menu> klikt terwijl je in de settings-menu zit, dan krijg je de wireless on/off, restart, reset, legal, sync dingen.

Omdat er nergens is aangegeven dat je een andere lijst met opties te krijgen is door binnen een menu-optie te zitten, is dit een hidden menu. GUI gesproken onvriendelijk. Er is totaal geen nut voor dit ontwerp. Als je al 3 pagina's hebt met opties, kan je net zo goed nog een pagina hebben om die paar opties in te zetten. Dat zal veel logischer zijn.

En restart is nodig om plugins te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nvidiot schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:41:
[...]

Zodra je dat goed hebt staan en de Kindle hebt gereboot, ga dan naar 't Home scherm van de Kindle en druk op pijltje omhoog en dan naar rechts. Selecteer daar "Collections". Dan krijg je eerst de aangemaakte collections (Die met een "_" zullen beginnen zodat ze altijd bovenaan de lijst staan). Binnen elke collection zijn de boeken genaamd: 12 - Boek Titel Hier. (Mits gesorteerd op Title uiteraard)
En dat was dus de missing link >:) . Heb de gebruiksaanwijzing er bij gepakt, maar het boekje zelf gaat niet verder dan aan, uit en gebruik. Pijltje naar boven etc had ik nog niet gevonden. Wel naar rechts en naar links. Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig hoesje voor niet teveel geld.

Het officiële hoesje met de uitschuifbare leds in de rechterbovenhoek, te koop voor $59,99 bij Amazon werkt prima, met als enige commentaar korter acculeven voor de Kindle (lampje slurpt mee uit de Kindle accu via de clips), en voor de zeurders en slopers onder ons is er altijd wel iets op aan te merken.
De messing haakjes van dat hoesje zijn volgens sommigen nogal zwak en kunnen afbreken als je de Kindle uit je hoesje knikt terwijl hij ingehaakt zit (klein stukje klittenband tussen de rug van de K3 en de hoes lost dit permanent op al ga je ermee gooien). Ook is omdat de leds vanuit de hoek van boven naar beneden belichten de opbrengst over het gehele scherm niet gelijk, maar zeker niet zo dat je links onderin niet kunt lezen.

De dikte van de hoes is nagenoeg gelijk aan de hoes zonder lampje en ik geloof dat het geheel maar een paar gram zwaarder is met lampje als zonder.
De constructie waarmee je het lampje uit de hoes trekt kan voor mensen met lange zwakke nagels wel eens een nageltje kosten, want als het nieuw is loopt het soms wat zwaar.

Verder loopt het lampje parallel aan de sleepmode van de Kindle, dus lees je met lampje aan en val je in slaap dan gaat het lampje uit tegelijk met de Kindle die in sleepmode valt.
Laat je het lampje ingeschoven zitten dan gebruikt deze hoes geen extra stroom.

Het hoesje zonder lamp is in de USA sinds maart niet meer te koop vanwege kortsluiting/lekstroom problemen met de haakjes waarin de Kindle hangt, waardoor je accu snel leeg was of je Kindle spontaan crashte of vastliep.
Het schijnt dat de hoezen zonder lampje vanuit Engeland dat probleem niet meer hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:36:
[...]

De Amazon-hoezen zijn zelf ook al redelijk wat dikker en zwaarder dan de Kindle zelf.
De hoes zonder lampje is nog een stuk dunner en lichter dan die met lampje.
Ik heb hier beide liggen.

Dat is IMHO best wel zwaar en dik vergeleken met de losse Kindle.
Ik heb ook beide liggen hier, en het dikte en gewichtverschil tussen de versie met en zonder licht is een paar mm en gram, niks overdreven groots.
De hoes zelf zal inderdaad bijna net zo zwaar zijn als de Kindle los, maar is dan ook van degelijke kwaliteit en zal je Kindle waarschijnlijk beter beschermen dan de goedkopere sleeves die je voor een tientje kopen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:26:
[...]

Ik heb ook beide liggen hier, en het dikte en gewichtverschil tussen de versie met en zonder licht is een paar mm en gram, niks overdreven groots.
De hoes zelf zal inderdaad bijna net zo zwaar zijn als de Kindle los, maar is dan ook van degelijke kwaliteit en zal je Kindle waarschijnlijk beter beschermen dan de goedkopere sleeves die je voor een tientje kopen kan.
Nou moet ik wel zeggen dat dat goedkope hoesje van me wel heel goed zijn werk doet als bescherming. Hij is heel stevig doordat de buitenhoes van buiten zacht is en van binnen een metalen plaat lijkt te zijn. Ook het stuk leer dat over de kindle zelf heen zit is verstevigd met metaal (de hoes sluit ook magnetisch) Als dat lampje niet zo enorm in de weg zou zitten zou het een hele goede hoes zijn.

Is het trouwens mogelijk voor iemand om bij z'n kindle een hoesje voor mij bij te bestellen? Ik beschik zelf niet over een creditcard en ik neem aan dat ook in verzendkosten scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joolee schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:00:
[...]

Nou moet ik wel zeggen dat dat goedkope hoesje van me wel heel goed zijn werk doet als bescherming. Hij is heel stevig doordat de buitenhoes van buiten zacht is en van binnen een metalen plaat lijkt te zijn. Ook het stuk leer dat over de kindle zelf heen zit is verstevigd met metaal (de hoes sluit ook magnetisch) Als dat lampje niet zo enorm in de weg zou zitten zou het een hele goede hoes zijn.
Jouw hoesje zag er dan ook erg stevig uit :)
Ik bedoel met goedkope sleeves meer de PVC etui-achtige zakjes met rits, dis dus geen versteviging tegen mechanische schade hebben en die je al voor een paar euro kan kopen overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nvidiot schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:41:
[...]

Ik heb de serie-naam ook als tag gezet voor alle boeken binnen zo'n serie. Met bovenstaande code maakt de plugin dan de juiste collections aan op de Kindle.

Heb de optie gevonden, helaas is 'collections' grijs bij mij, Met andere woorden, geen collecties te vinden. Ergens is er iets niet goed gegaan. Hetzij in Calibre, het zij bij de overdracht naar de Kindle. We puzzelen nog ff verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Tweety1 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:25:
[...]

Heb de optie gevonden, helaas is 'collections' grijs bij mij, Met andere woorden, geen collecties te vinden. Ergens is er iets niet goed gegaan. Hetzij in Calibre, het zij bij de overdracht naar de Kindle. We puzzelen nog ff verder.
Je kunt om het uit te proberen ook eens de "Kindle Collection Manager proberen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Joolee schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:32:
[...]

Je kunt om het uit te proberen ook eens de "Kindle Collection Manager proberen"
Dat is nou net de plugin die ik heb geinstalleerd. Gisteren gaf hij eindelijk aan dat hij 3 serie had gevonden, maar ik zie er niets van terug op de Kindle. Ik ga me er nog ff wat verder in verdiepen. Het is waarschijnlijk heel simpel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Tweety1 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:21:
[...]

Dat is nou net de plugin die ik heb geinstalleerd. Gisteren gaf hij eindelijk aan dat hij 3 serie had gevonden, maar ik zie er niets van terug op de Kindle. Ik ga me er nog ff wat verder in verdiepen. Het is waarschijnlijk heel simpel :*)
De software die ik link is dus juist geen plugin maar een losstaand programma. Heb je er trouwens aan gedacht om je kindle te resetten? 15 seconden de aan/uit knop inhouden of op menu drukken vanuit het settings menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Joolee schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:23:
[...]

De software die ik link is dus juist geen plugin maar een losstaand programma. Heb je er trouwens aan gedacht om je kindle te resetten? 15 seconden de aan/uit knop inhouden of op menu drukken vanuit het settings menu.
Oh sorry, ik liet me triggeren door de titel en de link naar mobile rad. Zie nu dat het een plugin is voor windows, maar ik draai calibre momenteel op mijn Mac laptop. De Kindle is volgens wel gereset. Helemaal uitgezet en daarna weer aan. Zal het voor alle zekerheid nog ff via het menu proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Miss_80 op 20-05-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 18:40
Even een vraagje over de Sony PRS-650.
Ik heb deze vandaag binnen gekregen en ben ermee aan het spelen.
Ik heb er een paar epub boeken opgezet. Maar er zijn een aantal boeken waar, wat ik ook instel, het lettertype hetzelfde (vrij klein) blijft. Deze heeft ook geen cover, heeft dat er mee te maken? Heb er namelijk 2 zonder cover, beide met hetzelfde probleem. Is dat gewoon een kwestie van een cover toevoegen oid?

Met Calibre ook aan proberen te passen, zonder succes, andere boeken resizen dan wel.

Is er ook nog een manier om standaard het lettertype ergens in te stellen. Als in een default stylesheet die het apparaat gebruikt ofzo?

[ Voor 40% gewijzigd door xs4me op 21-05-2011 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 21:10
De iRiver Story HD is nu ook leverbaar bij eReaderStore, daar hebben ze volledige specificaties die kloppen. Ze hebben daar een verwachte leverdatum van 27-05-2011, hij is alleen wel 179 dus duurder dan bij bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
xs4me schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 00:57:
Ik heb er een paar epub boeken opgezet. Maar er zijn een aantal boeken waar, wat ik ook instel, het lettertype hetzelfde (vrij klein) blijft. Deze heeft ook geen cover, heeft dat er mee te maken? Heb er namelijk 2 zonder cover, beide met hetzelfde probleem. Is dat gewoon een kwestie van een cover toevoegen oid?

Met Calibre ook aan proberen te passen, zonder succes, andere boeken resizen dan wel.

Is er ook nog een manier om standaard het lettertype ergens in te stellen. Als in een default stylesheet die het apparaat gebruikt ofzo?
Hoe heb je het in Calibre aan proberen te passen?
Je kunt namelijk ebooks tweaken (rechts klikken -> tweak epub) en dan kun je (na explode) het boek previewen en daarin aanpassen. Je kunt ook een eigen css samenstellen en die toepassen op de ebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
xs4me schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 00:57:

Dit zijn ook epub boeken? En ze zijn niet te vergroten door op het vergrootglas te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
Epub boeken inderdaad.
Ik heb ze aan weten te passen door gewoon te "herconverten", alleen er zitten een paar in die "anders" zijn schijnbaar. Las er elders ook al over. Heeft geloof ik te maken met als cover en/of inhoudsopgave ontbreekt dat dit gebeurt. (of miss gewoon verkeerde CSS props ofzo - ben er nog niet helemaal uit). Misschien als ik 'm explode en dan weer compile met CSS oid dat het dan wel lukt.

Alleen is 't punt meer dat ik geen zin om dit herhaaldelijk te moeten doen. Andere E-readers hebben dit schijnbaar niet. Dus zit te dubben of ik een andere moet uitzoeken.
Cyleo schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:10:
[...]

Dit zijn ook epub boeken? En ze zijn niet te vergroten door op het vergrootglas te drukken?
Vergroten heeft dan inderdaad geen nut, lettertype blijft hetzelfde.

[ Voor 36% gewijzigd door xs4me op 21-05-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

xs4me schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:28:
(of miss gewoon verkeerde CSS props ofzo - ben er nog niet helemaal uit). Misschien als ik 'm explode en dan weer compile met CSS oid dat het dan wel lukt.
Een ePub kan op zoveel manieren worden gemaakt dat het bijna altijd wel ergens mis gaat. Een quick en dirty methode om een groot aantal problemen op te lossen is:

In Calibre, kies Tweak ePub. Kijk waar de CSS staat en gooi hem gewoon weg. Kijk daarna eens wat het resultaat is. Je zal 95% van de 'leuke' formattering kwijt zijn, maar je hebt wel weer zelf de controle over het boek. Je hebt een dikke kans die iemand er een harde verwijzing naar een font en een font grootte in heeft zitten.

Dat is de methode die ik zelf vaak gebruik. Onhandelbare ePubs worden een stuk 'tammer' als je niet alle toeters en bellen van een vaak megagrote CSS er in hebt zitten.

Soms helpt het ook om hem eerst naar Mobi te converteren en daarna de ePub versie te verwijderen. Dan ben je al heel veel onzin kwijt. Daarna naar ePub converteren en kijken wat het resultaat is

Doet dit natuurlijk allemaal alleen op copieen van je boek.

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 21-05-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
Ortep schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:38:
[...]
In Calibre, kies Tweak ePub. Kijk waar de CSS staat en gooi hem gewoon weg. Kijk daarna eens wat het resultaat is.
Verdraaid, dat werkt inderdaad. Doet 't nu goed. Naja, hopelijk gaan dit soort dingen niet te vaak voorkomen. Al zitten er al 2 bij de 1e 10 boeken, vrij hoog gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

xs4me schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:44:
Verdraaid, dat werkt inderdaad. Doet 't nu goed. Naja, hopelijk gaan dit soort dingen niet te vaak voorkomen. Al zitten er al 2 bij de 1e 10 boeken, vrij hoog gemiddelde.
Ik voel met je mee, ik weet dat ePub in principe veel kan, maar de praktijk is dat er vooral veel fout kan. Ik sloop haast standaard de CSS er uit.

Je hebt een goede kans dat wat bij jou nu op de Sony mis ging, op een Bebbok met ePub weer goed gaat. Maar ja dat is dan weer helemaal afhankelijk van de implementatie van de ePub reader. op een Cybook kan het weer helemaal anders uitpakken.

Ik heb een 4 tal eReaders en ik gooi de hele zaak om naar Mobi. Dat maakt mijn leven een stuk rustiger.

[ Voor 18% gewijzigd door Ortep op 21-05-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xs4me schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:44:
[...]

Met name e-books die gemaakt zijn via word vertonen het door jouw omschreven gedrag.
Wat er gebeurd is dat in de CSS een vast lettertype met een vaste grootte staat.
bv: .font6 { font:11pt "Trebuchet MS", sans-serif; }
Wat je dan ziet is dat er in de CSS een heleboel fonts staan met dezelfde beschrijvingen.
BV:
.font6 { font:11pt "Trebuchet MS", sans-serif; }
.font7 { font:11pt "Trebuchet MS", sans-serif; }
Er wordt dan steeds terug gegrepen naar een nieuw font waardoor de vergroting niet goed werkt.
De meeste readers kunnen hier goed mee overweg.
Erger gaat het worden als er ook bepalingen in worden opgenomen als :
p.small {line-height:90%} (of een waarde in pt uitgedrukt,welke nog dwingender is dan % )
p.big {line-height:200%}
Hier wordt de regel "hoogte" en dus ook de font grootte vastgelegd, je kan een font niet vergroten als deze daardoor buiten de line-height valt. En dan houdt het dus op met vergroten.
Dat ligt niet aan de Sony of welke reader dan ook,die maten horen er gewoon niet in thuis.
Nog vervelender zijn top en bottom margins welke ook per lettertype in de CSS staan.
Deze bepalen dat er bij bottom margin onder het eind van de regel een witruimte moet komen te staan, of bij top margin,welke witruimte er boven moet komen.
Dan heb je nog de text-ident welke bepaalt hoever een regel uit de kantlijn moet staan.
Ik haat dat,gewoon links uitlijnen,klaar ! (zie je in veel papieren boeken ook, dat verspringen)
Maar goed, om het verhaal dus niet te groot te maken,in sommige e-books is dus eigenlijk de "druk" versie waarbij de opmaak heel belangrijk is,je kan een papieren boek immers niet vergroten,gebruikt voor de e-book versie waarbij de lay-out helemaal bepaald wordt door de in de CSS opgegeven maten. Dit worden ook wel local overrides genoemd en daar kan je reader niet zoveel mee,behalve opvolgen,de settings in het boek "overrulen" je zoom opdracht.
Bij sommige boeken wordt naast de css ook nog een aanvullend gedeelte, een page-template.xpgt gebruikt die je met Sigil ook in de styles directory kan vinden.
In dat geval helpt ook het weghalen van de CSS niet,dan moet je echt met Sigil aan de slag.
Het is vaak voldoende om de CSS te laten staan maar de page-template.xpgt te verwijderen.

Nog leuker zijn de boeken die helemaal geen css hebben maar waarbij de "regels" in elk xhtml file staan. Als daar "local overrides" in staan zal je met Sigil deel voor deel moeten editen.
Sommige boeken die je kan downloaden zijn al met calibre bewerkt voor een bepaalde reader.
Marges en chapterbreaks zijn dan al toegevoegd alsmede specifieke codes voor een optimale werking. Ga je die met een andere reader lezen dan klopt de opmaak lang niet altijd meer.

Ik sloop standaard met Sigil eerst de harde "rules" er uit voordat ik een boek toevoeg aan de calibre bibliotheek.

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 22-05-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
Thanks, zeer behulpzaam :)
Zo te horen is in bepaalde gevallen find and replace je beste vriend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zat vandaag in een winkel (Target) met de Kindle 3 te spelen. Het lezen van boeken gaat behoorlijk ok. Het lezen van een artikel in pdf formaat is echter zeer onpraktisch. Wanneer het artikel uit bijvoorbeeld 2 kolommen bestaat moet je als je linksonderaan de pagina bent beland weer naar rechtsboven scrollen. Is daar een oplossing voor? Ik wil de Kindle namelijk voornamelijk voor artikelen gaan gebruiken.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Met PDF is het inderdaad een probleem met scrollen wanneer je niet prettig op "Fit Page" kunt lezen.
Dat is inherent aan het fileformaat.
Het enige wat zou kunnen werken is een groter scherm (of hogere resolutie).
Voor zover ik weet gaat het scrollen inderdaad niet makkelijker dan dat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Eindelijk de collecties aan de praat op de Kindle. Ik had een aantal aannames gedaan die niet bleken te kloppen. Allereerst: Je moet eerst de boeken op je Kindle zetten voordat de plugin een collecties kan aanmaken (ik dacht het allemaal eerst voor te bereiden en dan pas over te zetten, maar zo werkt het dus niet :) )
Uitzetten van je Kindle en opnieuw opstarten is niet hetzelfde als een reset geven via het menu van de Kindle zelf en die reset heb je echt nodig om de collecties terug te vinden.

Na 3 dagen hannesen, alles voor elkaar. Nu de kindle hoes nog en we kunnen hem echt gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Even een vraagje, waar iemand hier vast wel een antwoord op weet. Er zijn inmiddels behoorlijk wat boeken waarvan de auteursrechten zijn verlopen en die dus volgens mij vrijelijk toegankelijk zijn. Op mijn Android heb ik bijvoorbeeld Aldiko, daarmee kun je een aantal gratis boeken downloaden, denk hierbij aan "The war of the worlds", "Alice's adventures in Wonderland", "The art of War" en ik vermoed dat iets als de bijbel allicht ook wel zo verkrijgbaar zou zijn (die is tenslotte zo oud dat daar de rechten allang van verlopen zijn :P).
Voor de liefhebber is er ook nog de Kama Sutra ;)

Waar kun je dit soort boeken legaal verkrijgen/downloaden? Ik wil ze namelijk gewoon op een legale manier downloaden en dat lijkt me, omdat er geen bescherming meer op zit, toch op zich wel iet dat moet kunnen. Bij Aldiko gebeurt het in-app, maar misschien dat je ze ook gewoon ergens als ePub kunt downloaden. Ik heb al in de Topic-start gekeken, maar daar heb ik niets bruikbaars gevonden.

Alvast dank :)

Nog een paar nachtjes slapen en dan zou de Story HD beschikbaar moeten komen, inmiddels bieden steeds meer sites hem aan (wel voor iets meer dan Bol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:18:
Waar kun je dit soort boeken legaal verkrijgen/downloaden? Ik wil ze namelijk gewoon op een legale manier downloaden en dat lijkt me, omdat er geen bescherming meer op zit, toch op zich wel iet dat moet kunnen. Bij Aldiko gebeurt het in-app, maar misschien dat je ze ook gewoon ergens als ePub kunt downloaden. Ik heb al in de Topic-start gekeken, maar daar heb ik niets bruikbaars gevonden.
http://www.gutenberg.org/
http://www.free-ebooks.net/
http://www.manybooks.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De War of the Worlds is als epub gewoon hier te downloaden en vele andere boeken.

Voor zover ik weet niet automatisch, dus je moet zelf nog wel zoeken en klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Als je in het Engels leest dan is het forum van MobileRead erg goed met goed opgemaakte e-books die niet meer onder het copyright vallen. Daarnaast kun je project Gutenberg proberen, maar dat is vaak een hoop werk om de opmaak goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ah, allen dank :)
Ik ben meer in de Engelse boeken, zal eens op die sites rondkijken. Zag dat Gutenberg ook een Top 100 heeft, dat is altijd wel leuk, zo kun je nog eens iets lezen waar je anders nooit op zou komen.

Als een boek origineel Engels is lees ik deze het liefst in het Engels, zo heb ik de volledige Dan Brown serie in het Engels gelezen en ben ik nu ook bezig in The Hitchhikers Guide (in een echt boek), in het Engels gaat er minder verloren van de humor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Tweety1 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:07:
Eindelijk de collecties aan de praat op de Kindle. Ik had een aantal aannames gedaan die niet bleken te kloppen. Allereerst: Je moet eerst de boeken op je Kindle zetten voordat de plugin een collecties kan aanmaken (ik dacht het allemaal eerst voor te bereiden en dan pas over te zetten, maar zo werkt het dus niet :) )
Uitzetten van je Kindle en opnieuw opstarten is niet hetzelfde als een reset geven via het menu van de Kindle zelf en die reset heb je echt nodig om de collecties terug te vinden.

Na 3 dagen hannesen, alles voor elkaar. Nu de kindle hoes nog en we kunnen hem echt gaan gebruiken
Had het laatst bij mijn Pa ook geinstalleerd, maar daar gebeurde de reset automatisch na het aanmaken van de collectie. Toen kwam er een melding dat als de USB kabel werd verwijderd de kindle zich zelf ging resetten.
Daarna werkte het echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:29:
Ah, allen dank :)
Ik ben meer in de Engelse boeken, zal eens op die sites rondkijken. Zag dat Gutenberg ook een Top 100 heeft, dat is altijd wel leuk, zo kun je nog eens iets lezen waar je anders nooit op zou komen.

Als een boek origineel Engels is lees ik deze het liefst in het Engels, zo heb ik de volledige Dan Brown serie in het Engels gelezen en ben ik nu ook bezig in The Hitchhikers Guide (in een echt boek), in het Engels gaat er minder verloren van de humor :)
Hitchhikers Guide is geweldig... ook in e-formaat te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xs4me schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:41:
Thanks, zeer behulpzaam :)
Zo te horen is in bepaalde gevallen find and replace je beste vriend :D
En backup nummer 1.
Maar er zijn ook zoveel verschillende dingen,waarom moet je een lettertype gaan beschrijven voor schuinschrift als je ook de tags
code:
1
 [i] en [/i]
kunt gebruiken.
Zet je echter schuinschrift als lettertype in CSS dan zal na het verwijderen van de CSS het schuinschrift in je boek ook weg zijn.
Daarom gebruik ik search en replace in Sigil, en verander eerst alle verwijzingen naar een italic lettertype gewoon in de
code:
1
 [i] en [/i]
.
Daarna kan je altijd de CSS slopen,maar je opmaak blijft behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook hier: http://www.ebook.gratis-downloaden.nu/ kun je gratis e-books downloaden.
Zo heb ik daar de epub versie I am number four in het nederlands gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net een email van Amazon met een goedkopere Kindle link:

http://www.woot.com/?utm_...on&amp%3butm_medium=email

Geen idee of ze naar Nederland verzenden, woot.com is een dochteronderneming van Amazon.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:19:
Ik kreeg net een email van Amazon met een goedkopere Kindle link:

http://www.woot.com/?utm_...on&amp%3butm_medium=email

Geen idee of ze naar Nederland verzenden, woot.com is een dochteronderneming van Amazon.com
2nd Generation Dus een Kindle 2, niet een Kindle 3

Condition:Refurbished of wel.... opgelapt tweedehands

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had die 2e generatie al dat pearl scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:27:
Had die 2e generatie al dat pearl scherm?
Nee.... VizPlex dus qua contrast vergelijkbaar met bijv Sony 300.... en dan is 90$ zonder shipping en invoer eigenlijk nog best duur.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:42:
[...]

Hitchhikers Guide is geweldig... ook in e-formaat te vinden :)
Dat niet alleen, de Hitchhikers-guide zelf _is_ gewoon een e-book reader.
Alleen wist Douglas Adams dat waarschijnlijk nog niet toen 'ie het beschreef ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xMKG2hl4Ln3hWGAYg3uNf3at/full.jpg
Eigenlijk zou je een grote sticker op de hoes moeten plakken met "Don't panic" in large friendly letters. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TD-er schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:08:
[...]

Dat niet alleen, de Hitchhikers-guide zelf _is_ gewoon een e-book reader.
Alleen wist Douglas Adams dat waarschijnlijk nog niet toen 'ie het beschreef ;)
[afbeelding]
Eigenlijk zou je een grote sticker op de hoes moeten plakken met "Don't panic" in large friendly letters. :)
_/-\o_ Inderdaad ja :) Was dat alweer vergeten :)
Wel een leuke als hoesje ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:39:
[...]

Nee.... VizPlex dus qua contrast vergelijkbaar met bijv Sony 300.... en dan is 90$ zonder shipping en invoer eigenlijk nog best duur.
De nieuwste versie van VizPlex (V2.20) heet Pearl, maar het type scherm blijft VizPlex.
http://www.mobileread.com...php?p=1116817#post1116817

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:47:
[...]

De nieuwste versie van VizPlex (V2.20) heet Pearl, maar het type scherm blijft VizPlex.
http://www.mobileread.com...php?p=1116817#post1116817
Wat jij wil Nick... :P Over het algemeen refereert men aan de eerste generatie e-Ink als VizPlex, en aan generatie twee als Pearl e-Ink. Als ut beesie maar een herkenbare naan heeft, net zoals alle soeparoma's Maggi genoemd worden ;)

En om op de goedkopere refurbished Kindle 2 terug te komen, die heeft dus de eerste generatie VizPlex als scherm, want Pearl is pas vanaf de latest Kindle 3 en de DX generatie gebruikt door Amazon.
Het verschil is 50% minder contrast en een veel grijzere achtergrond.

De kreet VizPlex is sowieso niet meer dan een trademark en refereert niet rechtstreeks aan de toegepaste schermtechnologie, anders dan dat het een e-Ink scherm betreft van een bepaald merk. Je zult dus inderdaad moeten weten dat Pearl de laatste versie ervan is. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:11:
[...]

Wat jij wil Nick... :P Over het algemeen refereert men aan de eerste generatie e-Ink als VizPlex, en aan generatie twee als Pearl e-Ink. Als ut beesie maar een herkenbare naan heeft, net zoals alle soeparoma's Maggi genoemd worden ;)
Ja,maar met als "probleem" dat als je je 650 aanzet hij zegt dat het een vizplex scherm is.
Dat klopt ook, het is de laatste versie,die Pearl wordt genoemd in de volksmond,maar die term vind je niet terug op je 650.
Op de 350 ook niet trouwens.
Het is dus niet wat ik wil, alleen roepen een hoop mensen, de een heeft een pearl scherm en de ander een vizplex,maar zet je hem aan (niet uit de standby stand) dan staat er netjes Vizplex.
De term Pearl is vermoedelijk gekozen als onderscheid,maar niet op de reader zelf aangebracht.
Dit heeft al tot wilde geruchten geleid dat de "pearl" schermen op waren en dat Sony dus maar Vizplex schermen heeft gebruikt.
De waarheid is dat Vizplex een beschermd merk is en dat Sony dat wel noemt.
Het maakt het vergelijken alleen een beetje moeilijk als iemand zegt, de Kindle 2 of de Sony 600/300 had een Vizplex scherm, en de Sony 650/350 en de Kindle 3 hebben een Pearl scherm.
Dat is dus niet juist, de Sony 650/350 en de Kindle 3 hebben een Vizplex scherm, type V220 ook wel Pearl genoemd,maar zet je de Sony readers aan,dan staat nergens Pearl maar netjes Vizplex.
Wikipedia: E Ink
De Kindle 2 en 3 hebben dus beiden een Vizplex scherm net als de Sony's.

Om in jouw voorbeeld te blijven, je hebt het zogenaamd goedkopere california aroma en Maggi.
Smaakt gelijk en het verschil is duidelijk qua etiket en fles, alleen als je nu op de verpakking kijkt zie je op de Maggi fles opeens ook California staan...
Alleen de kenner ziet aan de fles nog dat het wel degelijk Maggi is.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 24-05-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 10:47
Binnenkort komt er weer een nieuwe ereader uit.
De Kobo eReader Touch Edition
Zeforce infrared touchscreen
Pearl eInk technology
freescale i.MX507 processor
prijs: $129

Ook PDF weet deze zeer netjes weer te geven. Het pannen van het document in ingezoomde modus gaat erg soepel (zie het filmpje op engadget)

Ik twijfelde eerst over de iriver story HD, maar deze ziet er ook erg leuk uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:53:
[...]
De waarheid is dat Vizplex een beschermd merk is en dat Sony dat wel noemt.
Het maakt het vergelijken alleen een beetje moeilijk als iemand zegt, de Kindle 2 of de Sony 600/300 had een Vizplex scherm, en de Sony 650/350 en de Kindle 3 hebben een Pearl scherm.
Dat is dus niet juist, de Sony 650/350 en de Kindle 3 hebben een Vizplex scherm, type V220 ook wel Pearl genoemd,maar zet je de Sony readers aan,dan staat nergens Pearl maar netjes Vizplex.
[
Hoe je het ook probeert uit te leggen Nick, de kreet VizPlex is niet meer dan een beschermde merknaam, net zoals Opel en Ford bijv... De toevoeging Pearl is de enige indicatie dat je inderdaad een reader koopt met de laatste versie ervan, en of dat nou een Sony een Kindle of een whatever merk is.... versienummers zegt de gemiddelde aspirant koper geen ruk, dus is Pearl op dit moment de enige houvast tussen een oude technologie e-Ink scherm en een nieuwere.... en wikipedia is prima, maar ook gevuld door mensen zoals jij en ik, dus absoluut niet zaligmakend :)
Overigens heb ik niet verzonnen om het onderscheid te maken tussen generatie Kindle 2 (VizPlex) en Kindle 3 (Pearl), dat mag je lekker uitvechten met de marketingmensen van Amazon :)

Net zoals merknamen als Maggi en Norrit voor elke versie van dat spul worden misbruikt.... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartelsrobert schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:06:
Binnenkort komt er weer een nieuwe ereader uit.
De Kobo eReader Touch Edition
Zeforce infrared touchscreen
Pearl eInk technology
freescale i.MX507 processor
prijs: $129

Ook PDF weet deze zeer netjes weer te geven. Het pannen van het document in ingezoomde modus gaat erg soepel (zie het filmpje op engadget)

Ik twijfelde eerst over de iriver story HD, maar deze ziet er ook erg leuk uit :9~
Deze gaat de Sony verslaan.
Wifi, zelfde touch screen techniek als de Sony, Zelfde Vizplex Pearl scherm,Sony zal het nu alleen nog van het uiterlijk moeten hebben maar of dat 100 dollar waard is betwijfel ik.
Een regelrechte concurrent voor de Kindle,maar als deze "common good" gaat worden zal Sony met haar prijs moeten zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:16:
[...]

Deze gaat de Sony verslaan.
Wifi, zelfde touch screen techniek als de Sony, Zelfde Vizplex Pearl scherm,Sony zal het nu alleen nog van het uiterlijk moeten hebben maar of dat 100 dollar waard is betwijfel ik.
Een regelrechte concurrent voor de Kindle,maar als deze "common good" gaat worden zal Sony met haar prijs moeten zakken.
Nick, hetzelfde zie je momenteel gebeuren op tabletgebied.... de android tablets (zeker vanuit China) komen je als vliegen op stront tegemoet als mogelijke concurrent van de iPad....
Mijn nieuwste speeltje wordt in ieder geval de Asus eee pad transformer 32Gb+dockingstation..... Android honeycomb 3.1 tegen de tijd dat hij in europa te krijgen is en voor 599€ een doodsteek voor Apple :P

Laat ik het samenvatten door te roepen dat zowel op e-reader als op tabletgebied de oorlog nog niet eens gestart is....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04:50
Zit er een beetje over te dubben of ik nu voor die Kindle 3 moet gaan of voor die sony prs 650.
Prijsverschil is niet echt een issue. (ofja ik wil wel betalen maar dan moet het ook goed werken he)

Die kindle heeft dan dat je geen epub hebt.
Maar de prs heeft dus dat touchscreen waar ik nog niet over uit ben.
En dan nog de iRiver storyHd die er erg goed uitziet....
Advies ?

[ Voor 8% gewijzigd door Torched op 24-05-2011 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Torched schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:52:
Zit er een beetje over te dubben of ik nu voor die Kindle 3 moet gaan of voor die sony prs 650.
Prijsverschil is niet echt een issue. (ofja ik wil wel betalen maar dan moet het ook goed werken he)

Die kindle heeft dan dat je geen epub hebt.
Maar de prs heeft dus dat touchscreen waar ik nog niet over uit ben.
En dan nog de iRiver storyHd die er erg goed uitziet....
Advies ?
Ik heb mijn pijlen gezet op de iRiver, door de hoge resolutie heb je kans dat PDF's er nu wel goed op te tonen zijn. Op oude laptops (ook 1024x768) kon ik vrij redelijk PDF's lezen dus zal hier ook lukken. De lettertjes zijn mogelijk wat aan de kleine kant, maar ze zullen wel scherp(er) zijn. Daarnaast is de prijs zeer aantrekkelijk.

De Kindle was in principe mijn eerste keus (die had ik ook bijna besteld tot ik hier de aankondiging van de
iRiver zag), maar zag alleen een beetje op tegen het bestellen in bij Amazon.com, bestel wel vaker iets bij Amazon (maar dan co.uk), maar nog nooit bij de .com en ook nog nooit zakelijk buiten Europa (ik ga de reader voornamelijk zakelijk gebruiken). Voelde weinig voor rompslomp betreffende belastingen enzo.

De Sony vond ik te prijzig, ik wil eerst kijken of het bevalt, dat doe ik liever met een goedkope reader dan meteen met een die vrij prijzig is. Ik heb ook al naar de bebooks gekeken, maar daar gold ook het probleem van de prijs.

Grootste nadeel van de iRiver is dat er nog maar weinig bekend is over de nieuwe reader, hij staat volgens mij zo goed als klaar voor vrijgave, maar de details zijn minimaal. Echter durf ik voor 144 euro de gok wel te nemen op een device met, op papier, betere specs dan de kindle. Daarnaast steekt hij met kop en schouders uit qua specs boven de andere readers als je bijvoorbeeld op Bol.com kijkt.

Overigens vrees ik wel dat het even gaat duren voordat er accessoires uitkomen voor de iRiver. Ik wil er uiteindelijk een hoesje bij, maar vrees dat ik daar nog even op moet wachten.

Tijdje geleden ook al gekeken naar een tablet, maar die dingen zijn al helemaal duur (zeker als je iets met een fatsoenlijk schem wil) en bij nader inzien leek het me toch niet zo prettig lezen. Zit al > 8 uur per dag achter een scherm en heb daar al de neiging dingen af te drukken op papier om het prettiger te lezen. Dus toch is uiteindelijk de keus gevallen op e-inkt, en ik denk dat ik daar geen spijt van ga krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk niet, want van de iRiver is nog niet meer bekend dat de specs op papier en een filmpje, dus durf ik daar niks over te zeggen.
PDF op een 6" scherm blijft erg klein ongeacht de resolutie, en alleen als je in de breedte met je reader de pdf bekijkt is hij redelijk leesbaar.
Ik gebruik ook zakelijk een e-reader maar heb toch voor pdf de grotere Kindle DX gekozen, en inderdaad, van e-ink als je veel moet lezen krijg je zeker geen spijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Heb net voor de eerste keer een boek rechtstreeks via one click buy naar mijn Kindle laten sturen. het is pre-order dus kan nog niet lezen, maar wat ik veel interessanter vond was de prijs. Die lijkt niet gestegen te zijn ondanks dat het adres op dit moment gewoon Nederland is. Tijdens de procedure krijg je de prijs niet nog eens te zien (wat je wel altijd hebt met reguliere aankopen), maar nadat ik het terug ging zoeken op mijn account (ff kijken of er bij nader geen flinke prijsstijging had plaatsgevonden waardoor ik de boel weer moest cancellen) was de prijs daar nog steeds 13 dollar. Kijk...dat zijn nog eens leuke prijzen voor een nieuw boek :-)
Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.