Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
De Sony is made in China,niet in Japan.TD-er schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:19:
Schaarste van producten uit Japan is op dit moment niet zo gek.
Op het werk hebben we ook diverse producten uit .jp die veel langere levertijd hebben danwel bestellingen die deels geleverd zijn en de rest zou nog best wel heel lang kunnen duren. (van die bestellingen)
Vergeet niet dat Japan op dit moment redelijk plat ligt.
En het merendeel van de mensen zal toch nederlandse boeken willen,hetgeen bijna altijd epub betekent.Cyleo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:22:
Het prijsverschil tussen de Kindle en Sony zal ook wel deels komen door de touchscreentechniek en behuizing natuurlijk. Daarnaast ben ik het met Nick39 eens dat voor de Nederlandse markt de Sony geschikter is, zeker als je legale boeken wilt kopen.
Het merendeel van de "tweakers" zal geen problemen hebben met het weghalen van DRM en omzetten met Calibre, een kennis van me werkt bij de helpdesk van BOL en ontzettend veel vragen gaan over ADE,waar is mijn gedownload boek gebleven,mensen die een downloadlink aanzien voor een boek en dat op de reader proberen te zetten en ik weet zeker dat het verkoopremmend werkt.
Als de DRM er af is,zal men ook makkelijker andere readers gaan kopen omdat het converteren meestal wel zal lukken.
Geloof het of niet,maar vorige week kreeg ze een klacht dat iemand het gedownloadde boek niet kon uitprinten.... e-reader,wat is dat,ik lees op mijn pc.. die dacht serieus dat een digitaal boek iets was wat je download en zelf moet uitprinten...
[ Voor 55% gewijzigd door Nick39 op 11-05-2011 21:46 ]
Oh, OK.
Alle Sony dingen die wij hebben op 't werk zijn made in Japan, vandaar de verwarring.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik maakte 3 weken geleden of zo in dit topic dezelfde fout.. dacht dat ze ook uit japan waren.TD-er schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:45:
[...]
Oh, OK.
Alle Sony dingen die wij hebben op 't werk zijn made in Japan, vandaar de verwarring.
Mijn vriendin zei nog,handig,heb je geen lampje nodig .. glow in the dark,maar er staat echt made in china achterop.
Maar ook Sony NL maakt er een potje van,regelmatig staat er op de site dat bv de zilveren of de zwarte leverbaar is via de webwinkel,wordt dan ook vaak hier gemeld,maar ga je bellen,dan hebben ze hem niet.
Ik wilde een tweede,op de Sony site kan je opgeven dat je een mail wil als ie op voorraad is,nooit gekregen.
Toch kreeg ik hem via Bol tussendoor... (zonder hulp van de helpdesk medewerker)
Mogelijk,uiteindelijk komt er veel uit Japan aan losse onderdelen maar de leveringsproblemen waren al voor die aardbeving.. de beving was 11 Maart, ik bestelde mijn tweede 650 op 28 januari en toen was de verwachte levertijd 23 maart.TD-er schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:09:
Zou het kunnen dat er toch nog in Japan gemaakte onderdelen in moeten en dat 'ie in China in elkaar gezet moet worden?
[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 11-05-2011 22:45 ]
Mijn eerste had ook zo'n levertijd, maar hij was er binnen 1.5 weekNick39 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:41:
[...]
Mogelijk,uiteindelijk komt er veel uit Japan aan losse onderdelen maar de leveringsproblemen waren al voor die aardbeving.. de beving was 11 Maart, ik bestelde mijn tweede 650 op 28 januari en toen was de verwachte levertijd 23 maart.
Verwijderd
Je moet je thuislocatie even op dat adres zetten, en het adres moet uiteraard wel bestaan...\[J.d.I.] DirtyHarry schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:57:
[...]
Ik heb nu een adres van een of ander hotel in New York in mijn adressenlijst ingevoerd en deze nu (tijdelijk) als 1-click address locatie ingesteld. Maar ik kan nu nog steeds geen applicaties kopen voor mijn Kindle.. Ik heb nog niet een creditcard nummer verbonden aan dit adres. Moet ik dit ook doen? En controleren ze dit dan niet?
-edit-
Hmm net toch maar geprobeerd, maar werkt niet.. Wat doe ik verkeerd
Verwijderd
De Nederlandse markt.... een spetter stront op een voetbalveld groot... Je zou als fabrikant absoluut leip zijn als je de Nederlandse markt als significant zou bestempelen.Nick39 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:49:
Het prijsverschil kan me weinig schelen de Kindle en de Sony 650 zijn 2 verschillende apparaten waarvan de Kindle niet echt gemaakt is voor de Nederlandse markt.
Ik ben Nederlander en heb hier twee Kindles (een 3 en een DX) en er is behalve epub met DRM geen enkele beperking waardoor de Kindle niet geschikt zou zijn voor Nederlanders.... wat een kulargument zeg.
Of is een apparaat wat niet Nederlands lult in de menu's ineens niet te bedienen door een Nederlander die gemiddeld twee talen spreekt, waaronder vaak Engels als tweede?
Ik koop al mijn boeken legaal, ook Nederlandse en ben nog NOOIT tegen een DRM beveiligd epub boek aangelopen wat ik niet met het magische en absoluut onmisbare Calibre in twee seconden als mobi op mijn Kindle kan zetten...Cyleo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:22:
Het prijsverschil tussen de Kindle en Sony zal ook wel deels komen door de touchscreentechniek en behuizing natuurlijk. Daarnaast ben ik het met Nick39 eens dat voor de Nederlandse markt de Sony geschikter is, zeker als je legale boeken wilt kopen.
Nogmaals, Amazon zou absoluut achterlijk zijn als men een land als Nederland, wat sowieso op ereader gebied qua afzetmarkt een aantal jaar achterloopt op Amerika als significant zou zien.
En als een leverancier die momenteel ongeveer de meeste ereaders ter wereld verkoopt hebben ze nog gelijk ook, want de verkoopcijfers zijn beduidend hoger als die van Sony op dat gebied
Maar goed, geen enkele Nederlander is verplicht om een Kindle te kopen, het is alleen een prijstechnisch en qua gemak interessante optie om boeken op de e-manier te kunnen lezen. Of je trekt je knip wat wijder open en koopt een Sony.... dat staat een ieder hier gelukkig vrij. (Zie alle iPad adepten die vrolijk tussen 500 en 800 euro voor een zeer beperkte Apple tablet neertellen omdat het een Apple is
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 00:23 ]

P.S. Mocht er iemand geinteresseerd zijn in een BeBook Mini (helemaal compleet en volledig krasvrij)? Die van mij gaat in de verkoop.
Ik heb nog helemaal geen ervaring met e-readers en het was dus een beetje een 'dure' gok.
Mijn eerste indruk van lezen met een ereader is goed.
Het lijkt net of je op papier leest. Uiteraard had ik dat wel gelezen, maar ik geloofde dat niet helemaal.
Ik heb calibre gedownload, en heb een paar boeken overgezet.
Uiteraard moet ik nog uitzoeken hoe alles precies werkt, dus ik kan verder weinig inhoudelijk
melden over deze ereader. Het lezen valt me in ieder geval 100 procent mee.
Ben er blij mee.
Uiteindelijk heb ik de reader via de sony website besteld.
In de winkel was hij de afgelopen maand in ieder geval niet te krijgen.
Mijn tip is om elke dag een paar keer op de sony site te kijken en als hij er is, meteen bestellen.
Ik had hem dinsdag besteld en woensdag in huis. Super!!!
Verwijderd
Da's niet helemaal eerlijk, al zou je alleen 1% van de bevolking nemen dan is je "bereik" qua percentage gelijk maar heb je het over een miljoenen verschil. We hebben net zoveel bewoners in ons hele land als een flinke amerikaanse staat. Maar er moet ook wat meer aandacht aan besteed worden. (het hele concept ebook en reader)Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:16:
[...]
De Nederlandse markt.... een spetter stront op een voetbalveld groot... Je zou als fabrikant absoluut leip zijn als je de Nederlandse markt als significant zou bestempelen.
Het gemiddelde dat zal misschien onder jouw leeftijdklasse zo zijn,maar ik ben bijna 50 en heb 1 jaar engels gehad,dat heb ik zelf behoorlijk bijgespijkerd maar het gaat ook om de verkrijgbaarheid van boeken,die ik gewoon liever in het Nederlands lees,niet om een menu'tjeOf is een apparaat wat niet Nederlands lult in de menu's ineens niet te bedienen door een Nederlander die gemiddeld twee talen spreekt, waaronder vaak Engels als tweede?
Ik ook niet ondanks mijn leeftijd maar dat komt omdat ik een beetje met de techniek ben meegegaan. Maar de doorsnee Nederlander die geen tweaker is,die kan dat niet,en die wil dat ook niet,als ik een papieren boek koop verwacht ik ook niet dat ik op internet moet gaan zoeken hoe ik het moet openen en lezen. Omdat we op tweakers zijn denken we te vaak dat alles wat WIJ doen,vanzelfsprekend is. Maar dat is het niet,je kan niet namens al die 16 miljoen mensen denken,als ik met een "leeftijdsgenoot" spreek (mijn god wat voel ik me nu oud) over het rooten van mijn telefoon of whatsappen dan kijkt ie me aan of ik een spraakgebrek heb.Ik koop al mijn boeken legaal, ook Nederlandse en ben nog NOOIT tegen een DRM beveiligd epub boek aangelopen wat ik niet met het magische en absoluut onmisbare Calibre in twee seconden als mobi op mijn Kindle kan zetten...
Ik ben geen Sony adept,als de Kindle kon wat de Sony kan,wat voor mij belangrijk is,had ik ook een Kindle gekocht,maar het zijn gewoon 2 hele andere apparaten en de verschillen tussen beide zijn groter dan de overeenkomsten,maar we wonen in Nederland en de gemiddelde nederlander wil een reader waar ie zijn boek op kan zetten zonder gehussel. Een epub gooi je op elke reader,de Kindle kan het niet eens lezen,in geen enkele bookshop wordt je gewezen op het bestaan van Calibre,en al weet je het wel,kijk het Calibre help forum,kijk hier over de vragen over calibre,je mag niet zomaar voor Granted nemen dat wat jij en ik kunnen,een gemiddelde andere Nederlander ook kan, of wil.Maar goed, geen enkele Nederlander is verplicht om een Kindle te kopen, het is alleen een prijstechnisch en qua gemak interessante optie om boeken op de e-manier te kunnen lezen. Of je trekt je knip wat wijder open en koopt een Sony.... dat staat een ieder hier gelukkig vrij. (Zie alle iPad adepten die vrolijk tussen 500 en 800 euro voor een zeer beperkte Apple tablet neertellen omdat het een Apple is)
En off the record, ik heb ook een apple Ipad,en een Advent Vegra Tablet en kan het ook prima vinden met mijn eerste Bebook one,ik ben ook absoluut niet tegen de Kindle,wel tegen het gepush ervan en het gemak waarmee over handelingen gestapt wordt waar de gemiddelde Nederlander niet aan wil denken als ie een boek koopt alleen omdat die Kindle goedkoper is, dat is de Marquant ook van 79 euro en daar kan je ook op lezen,en die verschilt net zoveel van de Kindle als de Sony doet.
Leek net alsof je weer tien jaar terug was en dat de tekst er 'ingebrand' stond.
Apparaat is helemaal up to date. Is dit een bekend iets?
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
Je bent de 2e deze week die het vraagt...Sc0rPi0N schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:31:
Verwijderd
Nick,Nick39 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:37:
Het gemiddelde dat zal misschien onder jouw leeftijdklasse zo zijn,maar ik ben bijna 50 en heb 1 jaar engels gehad,dat heb ik zelf behoorlijk bijgespijkerd maar het gaat ook om de verkrijgbaarheid van boeken,die ik gewoon liever in het Nederlands lees,niet om een menu'tje
Dank voor het compliment, maar mijn geboortedatum is 1-2-1961.... dus ook 50
En om terug te komen op de markt... ik denk dat Amazon voor 95% zijn Kindle omzet draait in de USA, dus is Nederland niet echt relevant als het komt op de vraag of een menuutje of boektitels in het Nederlands moet zijn.
Ik ben allang blij dat je met die fijne lage dollar een prima reader kunt kopen voor weinig geld, en dat er voor mensen die persé Nederlandse menu's willen hebben andere merken zijn.
Over het aanbod aan Nederlandse boeken voor de Kindle (via Calibre) heb ik nog niet te klagen, alhoewel ik eerlijk gezegd liever de originele Engelse versies lees.
Verwijderd
Het "nagloeien" van de vorige pagina heeft de Kindle ook, en is inherent aan de schermtechniek.. het lijkt ook een beetje afhankelijk van de temperatuur te zijn, maar het is zeker niet hinderlijk (op de Kindles althans)Sc0rPi0N schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:31:
Gisteren de PRS650 binnen gehad (voor familie) maar het viel mij als tweakers op dat zodra je een boek opent en je switch van letters naar een grijze achtergrond (bijvoorbeeld kaft -> voorwoord en terug) je toch nog lichtjes de tekst van de vorige ziet staan.
Leek net alsof je weer tien jaar terug was en dat de tekst er 'ingebrand' stond.
Sorry ik zag het nu ook. Blij te horen dat het hoort.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:36:
[...]
Je bent de 2e deze week die het vraagt...
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ja, inderdaad ik was zo'n iemand die dacht dat de ipad best wel als ereader te gebruiken is.

Na dit topic redelijk doorgelezen te hebben kom ik eigenlijk tot de conclusie dat de Kindle 3 (zonder 3G) de meest voordelige e-reader is, zeker gezien zijn scherm. (en op dit moment zijn kennisen van mij in de USA, dus die kunnen er een meenemen
Toch?
[ Voor 1% gewijzigd door Dzine op 12-05-2011 15:43 . Reden: soort Kindle toegevoegd ]
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Ik heb zelf een Ipad en een Kindle en het leuke is dat je de Kindle app op je Ipad kunt zetten en dat boeken gekocht via Amazon via whispersync gesynchroniseerd worden. Dus als je een boek leest op de Kindle en je stopt op pagina 10 en je start vervolgens je Ipad dan weet die Ipad dat je op pagina 10 was gebleven. Verder vind ik de Kindle een top apparaat.Dzine schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:41:
Ik zoek een ereader voor 'bij' de ipad.
Ja, inderdaad ik was zo'n iemand die dacht dat de ipad best wel als ereader te gebruiken is.Het gaat wel, moet ik zeggen. Maar niet lange tijd en buiten in de zon al helemaal niet. Ben erg blij met de ipad, maar voor lezen is hij minder geschikt en dat zal de komen jaren ook wel zo blijven.
Na dit topic redelijk doorgelezen te hebben kom ik eigenlijk tot de conclusie dat de Kindle 3 (zonder 3G) de meest voordelige e-reader is, zeker gezien zijn scherm. (en op dit moment zijn kennisen van mij in de USA, dus die kunnen er een meenemen)
Toch?
Heb hem dinsdag 10 mei, 17:30 besteld en hij is vandaag, donderdag 12 mei om 11:20 afgeleverd. Ik kan in de track en trace zien dat hij helemaal uit Phoenix AZ is gekomen. Dat is bijna 10.000km in ongeveer 41 uur. (toch een gemiddelde van 240km/u)
Ik heb hem gekocht als aanvulling op de iPad, om lekker in het zonnetje te kunnen lezen op vakantie. Het scherm heeft me in positieve zin verbaasd. Ik heb wel eens eerder een e-inkt scherm gezien, maar deze scherpte en grijswaarden zijn echt super. De afbeeldingen van de screensavers zien er ook prachtig uit (al ga ik hem natuurlijk wel jailbreaken en van eigen afbeeldingen voorzien)
Tot nu toe ben ik er erg blij mee. Moet nog wel ergens een hoesje zien te scoren of maken, want zo kan hij niet een tas in natuurlijk.
Vast een domme vraag, maar zou je kunnen vertellen hoe je dat doet? Ik zit te klooien in de amazon account settings -> address manager, maar hoe/waar stel je je thuislocatie in?Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:12:
[...]
Je moet je thuislocatie even op dat adres zetten, en het adres moet uiteraard wel bestaan...
Edit: Laat maar, ik heb het al gevonden. Het zit bij de kindle settings -> Your country
[ Voor 10% gewijzigd door Martijn02 op 12-05-2011 16:57 ]
Verwijderd
Je hebt het inmiddels gevonden... gewoon daar USA van maken, bestellen en op je Kindle zetten en dan weer naar Nederland.Martijn02 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:37:
[...]
Vast een domme vraag, maar zou je kunnen vertellen hoe je dat doet? Ik zit te klooien in de amazon account settings -> address manager, maar hoe/waar stel je je thuislocatie in?
Edit: Laat maar, ik heb het al gevonden. Het zit bij de kindle settings -> Your country
Zou het kwaad kunnen om hem gewoon te laten staan?Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:48:
[...]
Je hebt het inmiddels gevonden... gewoon daar USA van maken, bestellen en op je Kindle zetten en dan weer naar Nederland.
Wel als je een nieuw fysiek product wilt bestellen, neem ik aan;)Martijn02 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:53:
[...]
Zou het kwaad kunnen om hem gewoon te laten staan?
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Welke kunnen jullie mij aanraden?
- Budget: rond de €200,-
- Liefst min. 7"
- NL-talige software
[ Voor 11% gewijzigd door GeeBee op 12-05-2011 21:21 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Installeer Calibre, snappen je ouders die tool dan is de Kindle een optie.GeeBee schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:12:
Ik ben op zoek naar een e-reader voor mijn ouders. Omdat ze op leeftijd zijn, moet hij vooral makkelijk te bedienen zijn, incl het uploaden van boeken.
Welke kunnen jullie mij aanraden? Budget: rond de €200,-
Ik zag de Sony 650, met deze review: productreview: Sony Reader Touch Edition PRS-650 (Rood 6") review door RoosW en dat klinkt goed.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Verwijderd
woordenboek op kindle en tekst speak alleen in Engels. Ik kan morgen ochtend wel wat screen dumpes uploaden als je wilt.
Het Calibre programma om boeken op je kindle te zetten is wel volledig Nederlands.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 22:00 ]
Maar... volgens mij is de Kindle niet in Nederland te koop en moet ik die uit de VS halen. Is dat haalbaar qua levertijd als ik 'm volgende week vrijdag nodig heb?
Maar ja... die Sony 650 is ook overal uitverkocht
Levertijd vanuit de VS is meestal wel binnen een week (laatste paar keer was het hier 3 dagen, waarvan de laatste besteld was op een zondag en woensdag geleverd).GeeBee schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:17:
De Kindle ziet er idd leuk uit. En voor $139 ook niet duur in vergelijking met de Sony.
Maar... volgens mij is de Kindle niet in Nederland te koop en moet ik die uit de VS halen. Is dat haalbaar qua levertijd als ik 'm volgende week vrijdag nodig heb?
Maar ja... die Sony 650 is ook overal uitverkocht
Maar let wel op dat je voor die $139 je 'm nog niet hier hebt.
Het is zelfs nog duurder dan 139 euro.
Klik 'm maar eens aan op de site en klik door tot betalen.
Oh en de koers die Amazon hanteert is meestal een procentje of 5 hoger dan wat je overal ziet staan als koers. Dus als je 'm neemt, gewoon in dollars afrekenen. (of ponden, waar je 'm dan ook bestelt)
Welke belasting? Bij het bestellen rekenen ze een standaardbedrag voor douanemeuk dus daar heb je dan geen omkijken meer naar.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:55:
Is er nog een truuk om onder die belasting uit te komen als je een kindle besteld en hem naar Nederland wil laten versturen?
Inclusief de extra Europese oplader kom je momenteel rond de 150 euro uit. Ik heb er nu al 3 besteld en allemaal waren ze met 2 werkdagen in huis. De laatste is afgelopen maandagavond besteld en is woensdagochtend geleverdGeeBee schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:17:
De Kindle ziet er idd leuk uit. En voor $139 ook niet duur in vergelijking met de Sony.

Sony PRS-650
Touchscreen
2GB geheugen, SD-kaart
geen wifi
ePub
€229, overal uitverkocht...
Nederlandstalig
Amazon Kindle
Qwerty en navigatieknopje
4GB, niet uitbreidbaar
wel wifi
geen ePub ondersteuning, maar Calibre kan ePubs omzetten
€150, met een paar dagen binnen
Engelstalig
Overeenkomsten
Koppeling via USB
Afmetingen zijn redelijk vergelijkbaar, de Sony is bijvoorbeeld iets breder maar lichter, de Amazon is weer hoger maar dunner
6" scherm met 16 grijstinten
Vergelijking
De Kindle is niet uitbreidbaar via SD. Ze zouden elk een eigen SD kunnen gebruiken voor de boeken. of kun je 2 mapjes maken met elk hun eigen boeken er in? Aan de andere kant: 4GB (3 beschikbaar) is zat voor hoeveel boeken... 5000?
Het ontbreken van ePub ondersteuning op de Kindle wel is een lastig punt. Als het ze een beetje lukt om met Calibre om te gaan moet het echter lukken, lees ik hier.
De Kindle is zeker goedkoper, als we wat bijlappen, kunnen we er misschien voor beiden eentje kopen
Iemand nog meer verschillen? Vooral ervaringsverhalen zijn welkom.
Is er bijvoorbeeld verschil is kwaliteit tussen de verschillende bestandsformaten qua lesbaarheid, opmaak etc? En gaat het omzetten van boeken naar Kindle met Calibre 100% goed of zitten er dan bijvoorbeeld rare karakters tussen?
Ik wil natuurlijk een leuk kado voor ze hebben en niet iets wat een kater/ teleurstelling wordt
[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 12-05-2011 23:20 ]
Heb vandaag € 139 betaaldTD-er schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:23:
[...]
Levertijd vanuit de VS is meestal wel binnen een week (laatste paar keer was het hier 3 dagen, waarvan de laatste besteld was op een zondag en woensdag geleverd).
Maar let wel op dat je voor die $139 je 'm nog niet hier hebt.
Het is zelfs nog duurder dan 139 euro.
Klik 'm maar eens aan op de site en klik door tot betalen.
Oh en de koers die Amazon hanteert is meestal een procentje of 5 hoger dan wat je overal ziet staan als koers. Dus als je 'm neemt, gewoon in dollars afrekenen. (of ponden, waar je 'm dan ook bestelt)
Ik heb woensdag besteld en € 137,69 betaald.
Mijn Pa heeft een kindle 3 (wordt binnen kort 60).GeeBee schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:12:
Ik ben op zoek naar een e-reader voor mijn ouders. Omdat ze op leeftijd zijn, moet hij vooral makkelijk te bedienen zijn, incl het uploaden van boeken.
Welke kunnen jullie mij aanraden?Ik zag de Sony 650, met deze review: productreview: Sony Reader Touch Edition PRS-650 (Rood 6") review door RoosW en dat klinkt goed, maar misschien is een 7" toch geschikter voor hun?
- Budget: rond de €200,-
- Liefst min. 7"
- NL-talige software
Hij heeft de ereader nu 2 weken en heeft er al een hele pleur aan boeken opstaan. (via calibre)
Moet wel zeggen dat hij opzich redelijk handig is met een PC en daarom kan hij er ook goed mee over weg.
Maar Calibre zelf is niet moeilijk (al zeg ik het zelf) en het erop zetten ook niet.
Een boek starten (dus gaan lezen) is ook niet moeilijk.
Er zit geen NL-talige software op de kindle zelf, maar als je ouders alleen boeken willen lezen (dus geen notities of zo maken) dan kunnen ze er denk ik goed mee uit de voeten.
Als ze NL boeken willen kopen dan weet ik niet of de kindle wel het meest ideaal is.
Mijn Pa red zich goed doormiddel van collega's en te zoeken op usenet.
Hij heeft hem 2 weken geleden besteld en ook "maar" 135 euro betaald.
Dus ja, je moet net mazzel hebben met de koers.
Levertijd was bij mij iets van 3 dagen (maandag avond besteld en donderdag stonden ze voor de deur)
Lekker om de krant in kleur op de bank te bekijken! Nu nog Android erop
Verwijderd
die wil ik eigenlijk niet betalen en zien of het door de douane komt, maar daar werkt amazon vast niet aan mee (door bijv. gift op het pakket te zetten en hem in een blanco doos te versturenSmartDoDo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:50:
[...]
Welke belasting? Bij het bestellen rekenen ze een standaardbedrag voor douanemeuk dus daar heb je dan geen omkijken meer naar.
Sinds vier weken in het bezit van een Nook Color welke een kennis heeft meegenomen uit de VS.
Ben er tevreden over mede omdat buiten het e-readen de Nook nog heel veel andere spannende mogelijkheden bied.
Maar de Nook gaat meer richting tablet, nadeel is het slecht buiten lezen in de zon, de kortere accuduur en het iets zwaardere gewicht.
Zit nu te denken een Kindle 3 aan te schaffen voor het puur e-readen onderweg maar vind het af en toe bijhouden en beantwoorden van mijn emailadressen ook wel makkelijk.
Als je dat risico wilt nemen kan je gebruik maken van kadoadressen. Dat zijn adressen van mensen in Amerika die de spullen vervolgens herverpakken en dan naar andere landen sturen. Werd in het begin veel met Apple producten gedaan die in Amerika veel goedkoper waren dan in Europa. Overigens loop je dan nog steeds het risico dat je spullen bij de doane wordt opengemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:37:
[...]
die wil ik eigenlijk niet betalen en zien of het door de douane komt, maar daar werkt amazon vast niet aan mee (door bijv. gift op het pakket te zetten en hem in een blanco doos te versturen
Het is maar welk risico je wilt lopen.
Verwijderd
Dat ligt eraan wat je onder beheren verstaat.ribbekassie schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:46:
Is het mogelijk is om verschillende email accounts te beheren op een Kindle 3 kan dat namelijk niet echt vinden.
Sinds vier weken in het bezit van een Nook Color welke een kennis heeft meegenomen uit de VS.
Ben er tevreden over mede omdat buiten het e-readen de Nook nog heel veel andere spannende mogelijkheden bied.
Maar de Nook gaat meer richting tablet, nadeel is het slecht buiten lezen in de zon, de kortere accuduur en het iets zwaardere gewicht.
Zit nu te denken een Kindle 3 aan te schaffen voor het puur e-readen onderweg maar vind het af en toe bijhouden en beantwoorden van mijn emailadressen ook wel makkelijk.
Via de browser kan je natuurlijk elke online email service openen (Wifi en in USA ook 3G) en gewoon online je mails beantwoorden. Zoek je echter een echte mailclient voor op de Kindle dan moet ik je teleurstellen, want die staat hoog op het verlanglijstje maar is er nog steeds niet.
Zeker online emaildiensten die een mobile versie hebben zijn via de Kindle heel goed via wifi te doen.
Verwijderd
Die cadeauadressen zijn helaas duurder dan die belasting betalen (maar wel een handige tip als je zaken wilt hebben die ze anders niet opsturen naar het buitenland.Tweety1 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:47:
[...]
Als je dat risico wilt nemen kan je gebruik maken van kadoadressen. Dat zijn adressen van mensen in Amerika die de spullen vervolgens herverpakken en dan naar andere landen sturen. Werd in het begin veel met Apple producten gedaan die in Amerika veel goedkoper waren dan in Europa. Overigens loop je dan nog steeds het risico dat je spullen bij de doane wordt opengemaakt.
Het is maar welk risico je wilt lopen.
Ik zal mijn oom even bellen dit weekeinde, die zit nu een paar weken in Amerika. Ik neem aan dat je daar gewoon een Kindle in de winkel kan kopen? Nouja, ik vraag hem wel even. Scheelt toch mooi weer een euro of 20 en ik heb er geen haast bij.
dat laatste weet ik zeker, want ik heb de Kindle in mijn handen gehad in Target (was in Amerika in september)Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:08:
[...]
Die cadeauadressen zijn helaas duurder dan die belasting betalen (maar wel een handige tip als je zaken wilt hebben die ze anders niet opsturen naar het buitenland.
Ik zal mijn oom even bellen dit weekeinde, die zit nu een paar weken in Amerika. Ik neem aan dat je daar gewoon een Kindle in de winkel kan kopen? Nouja, ik vraag hem wel even. Scheelt toch mooi weer een euro of 20 en ik heb er geen haast bij.
Ik heb hem dinsdag in dollars afgerekend en daardoor koste hij omgerekend € 131,38. (volgens creditcard afschrift)
Verwijderd
Jammer genoeg heeft niet iedereen een oom in Amerika, en dan is het ook niet altijd zo dat zo'n oom even tijd heeft tussen de zakelijke gesprekken door om even te gaan shoppingmallenVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:08:
[...]
Die cadeauadressen zijn helaas duurder dan die belasting betalen (maar wel een handige tip als je zaken wilt hebben die ze anders niet opsturen naar het buitenland.
Ok, het is 20 euro, maar het is aan de andere kant ook "maar" 20 euro, en daarmee blijft hij nog steeds goedkoop
Door hem via via als monster zonder waren te laten verschepen loop je het risico dat men hem weken vasthoudt bij de douane, en mogelijk zelfs vernietigd als er geen pro-forma invoice met nul waarde bijzit.
Zelfs met zo'n invoice is de douane inmiddels niet zo achterlijk meer dat ze de echte waarde niet kunnen inschatten en die via UPS of TNT gewoon naheffen met boete.
Verwijderd
Hij gaat er eentje meenemen voor mij, maar gewoon in zjin bagage (zonder doos zodat het niet zo opvalt). Mijn oom is aan het rentenieren, gaat een paar keer per jaar naar Amerika om wat organisaties daar te ondersteunen, maar hij gaat soms ook gewoon naar Amerika om naar bandjes te luisteren (hij is een jazz fan).Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:42:
Door hem via via als monster zonder waren te laten verschepen loop je het risico dat men hem weken vasthoudt bij de douane
Jammer dat ik niet dat soort dingen kan doen , anders ging ik wel voor jullie allemaal een kindle halen
Verwijderd
Als je oom Jazz fanaat is dan zit hij vast en zeker vaak in New Orleans? De stad waaraan ik ook mijn hart verpand heb.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:36:
[...]
Hij gaat er eentje meenemen voor mij, maar gewoon in zjin bagage (zonder doos zodat het niet zo opvalt). Mijn oom is aan het rentenieren, gaat een paar keer per jaar naar Amerika om wat organisaties daar te ondersteunen, maar hij gaat soms ook gewoon naar Amerika om naar bandjes te luisteren (hij is een jazz fan).
Jammer dat ik niet dat soort dingen kan doen , anders ging ik wel voor jullie allemaal een kindle halen
In de bagage meenemen hoeft zelfs niet zonder doos, hij mag namelijk alles tot 430 euro waarde belastingvrij invoeren (wel zorgen dat hij de factuur kan tonen bij mogelijke controle). Een jaar of drie geleden was dat nog maar 172 euro, maar dat is verhoogd.
http://www.douane.nl/part...e/reizigersbagage-05.html
Hou er wel rekening mee dat je oom afhankelijk van de staat waarin hij de Kindle koopt nog sales tax moet betalen (Texas = 8%), maar die kan je op het vliegveld weer terugclaimen (is alleen een tijdrovend klusje is mijn ervaring).
Ik zit zelf een keer of 5 per jaar in de Houston area, maar heb vaak alleen maar tijd om even snel een Apple store in de mall naast ons hotel in te schieten.... ik moet daar per slot van rekening werrukken
Met de huidige dollarkoers is het zelfs bij Apple nog erg leuk shoppen voor iPods en iPads... en zelfs de nieuwe iPad 2 van 499$ komt dus in euro's onder de invoergrens uit en kan je belastingvrij in je handbagage meenemen... zou het niet in je koffer doen, want die worden met regelmaat leeggeroofd.
Mijn collega is op die manier al een laptop tussen Moskou en Amsterdam kwijtgeraakt uit zijn afgesloten samsonitekoffer (zonder zichtbare braakschade).
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 13:23 ]
als ik de reader even weg leg zet ik hem uit met het knopje aan de bovenkant (hibernate?). weet iemand wat ik verkeerd doe?
Heb je een SD kaart erin? En hoe lang laat je hem in hibernate? Ik herken de problemen nl. niet.Lordsauron schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:11:
Ik heb niet al te lang geleden een Sony 650 gekocht, en hij leest erg fijn en tot nu toe erg tevreden over, is er echter één ding wat mij wel irriteer. de battery is echt zwak. ik heb hem bijvoorbeeld de hele nacht laten opladen, de hele opvolgende dag gelezen (lees niet zo snel dus echt geen 20K page turns gehad) en de volgende ochtend heeft hij nog maar één streepje.
als ik de reader even weg leg zet ik hem uit met het knopje aan de bovenkant (hibernate?). weet iemand wat ik verkeerd doe?
Verwijderd
Ja, daar is hij net geweest en gaat hij straks weer heen. Hij was net terug toen ik hem belde jammergenoeg. Maar over een maand gaat hij weer voor de muziek met zijn vrouw en dan geef ik hem een verlanglijstje mee.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:09:
Als je oom Jazz fanaat is dan zit hij vast en zeker vaak in New Orleans? De stad waaraan ik ook mijn hart verpand heb.
Gelijk even beef jurky meebestellen, moet toch wat te eten hebben onde het lezen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 13:29 ]
Verwijderd
Owwww.... kan ie niet een grote zak cajunkruiden meesmokkelen voor mij.... kwijl drewl....Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:29:
[...]
Ja, daar is hij net geweest en gaat hij straks weer heen. Hij was net terug toen ik hem belde jammergenoeg. Maar over een maand gaat hij weer voor de muziek met zijn vrouw en dan geef ik hem een verlanglijstje mee.
Gelijk even beef jurky meebestellen, moet toch wat te eten hebben onde het lezen![]()
In de French Quarter en langs de Mississippi kan je wel zo fantastisch cajun eten... gewoon voor een paar dollar een bak jambalaja uit de hand zittend aan de rivier... mjammie...
Nee geen SD kaart erin (behalven dummy). hij blijft dus overnacht in hibernate, maar in het "boekje" staat dat je pas echt uit moet zetten als je langer als 2 dagen niets doet..Cyleo schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:51:
[...]
Heb je een SD kaart erin? En hoe lang laat je hem in hibernate? Ik herken de problemen nl. niet.
Als ik me niet vergis, staat er in de manual dat de reader vanzelf uitgaat na 2 dagen inactiviteit. Veel mensen raden aan om zoveel mogelijk de reader helemaal uit te zetten, en de sleep functie alleen te gebruiken als je de reader heel kort weglegt (lees: < 30 min). De makkelijkste manier hiervoor is om de slider langer dan 3 seconden vast te houden. Dit scheelt aanzienlijk in het energieverbruik.Lordsauron schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:08:
[...]
Nee geen SD kaart erin (behalven dummy). hij blijft dus overnacht in hibernate, maar in het "boekje" staat dat je pas echt uit moet zetten als je langer als 2 dagen niets doet..
[ Voor 3% gewijzigd door Pathfinder op 14-05-2011 16:54 ]
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...
Noted, Thanx! ik steeds naar instellingen > bla.. 3sec is beter. thanx!Pathfinder schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:52:
[...]
Als ik me niet vergis, staat er in de manual dat de reader vanzelf uitgaat na 2 dagen inactiviteit. Veel mensen raden aan om zoveel mogelijk de reader helemaal uit te zetten, en de sleep functie alleen te gebruiken als je de reader heel kort weglegt (lees: < 30 min). De makkelijkste manier hiervoor is om de slider langer dan 3 seconden vast te houden. Dit scheelt aanzienlijk in het energieverbruik.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Verwijderd
Het meeste verbruikt het verversen van de pagina.... Ik zie bijna geen verschil tussen sleepmode (schakelaar snel bewegen of op tijd) of in uit modus (schakelaar langer 3 sec vasthouden). in de levensduur van de accu.PjotrStroganov schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:33:
Tot in hoeverre blijft de kindle (met netwerk uitgeschakeld) stroom verbruiken in sleep mode?
Verwijderd
Verrek, dat is handigPathfinder schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:52:
De makkelijkste manier hiervoor is om de slider langer dan 3 seconden vast te houden. Dit scheelt aanzienlijk in het energieverbruik.
Verder gisteren de Kindle gejailbreakt, en van een serie eigen screensaverplaatjes voorzien. Ook dat werkt prima. Ik las alleen dat je ze kon randomizen door een bestandje "random" tussen de screensaverplaatjes te zetten, alleen dat werkt bij mij niet. Hij blijft het lijstje plaatjes op dezelfde volgorde afwerken... Iemand een idee? 't is niet superbelangrijk, maar zou toch leuk zijn.
Nee, maar waarom zou je dat ook willen? Calibre zorgt overal voor en letters zijn letters als ze op je scherm staan. Het maakt niet uit uit welk 'doosje' ze komenGeeBee schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:55:
Wat is het voordeel van een gejailbreakte Kindle? Kan hij dan ook ePubs aan?
Jailbreaken geeft je de mogelijkheid om je eigen screensavers en een serie extra fonts te gebruiken
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Voor epub ondersteuning is er een alternatief besturingssysteem genaamd Duokan voor de Kindle, wat als een soort schil over de bestaande versie heen draait (als een soort dual boot bij opstarten).GeeBee schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:55:
Wat is het voordeel van een gejailbreakte Kindle? Kan hij dan ook ePubs aan?
Uiteraard geschreven door een stel Linux wizzkids uit China, dus support is wat lastig, en bij mijn weten is er wel een Engelse versie beschikbaar.
Verwijderd
Ik heb gekozen voor de Sony ivm de woordenboeken.
Ik dacht ook dat ie moeilijk te krijgen was want ik had een paar keer bot gevangen bij Sony, maar op Bol stond ie ineens. Ik hem bestellen, maar kreeg geen mailtje. Dus ik dacht dat het niet gelukt was. Toen keek ik bij Sony en ook daar stond ie te koop dus daar besteld. Wat schetst mijn verbazing, de volgende dag kreeg ik er 2 bezorgd. Dus moest er 1 terug. De rode gehouden plus hoes met lampje. Dat is echt ideaal bij lezen in bed en het niet storen van mijn partner.
Ik gebruik Calibre en ook dat gaat erg goed. Tot zover alleen maar positief.
Mijn zoon en schoondochter hebben de kindle, maar ze vinden de Sony mooier qua uiterlijk. Maar ook tevreden over de Kindle.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 09:37 ]
Positief om te horen dat ze dan in ieder geval blijkbaar weer geleverd wordenVerwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 09:33:
Ik heb nu sinds een paar weken de Sony 650 en erg blij mee.
Ik heb gekozen voor de Sony ivm de woordenboeken.
Ik dacht ook dat ie moeilijk te krijgen was want ik had een paar keer bot gevangen bij Sony, maar op Bol stond ie ineens. Ik hem bestellen, maar kreeg geen mailtje. Dus ik dacht dat het niet gelukt was. Toen keek ik bij Sony en ook daar stond ie te koop dus daar besteld. Wat schetst mijn verbazing, de volgende dag kreeg ik er 2 bezorgd. Dus moest er 1 terug. De rode gehouden plus hoes met lampje. Dat is echt ideaal bij lezen in bed en het niet storen van mijn partner.
Ik gebruik Calibre en ook dat gaat erg goed. Tot zover alleen maar positief.
Mijn zoon en schoondochter hebben de kindle, maar ze vinden de Sony mooier qua uiterlijk. Maar ook tevreden over de Kindle.
Verwijderd
Leuk om te lezen dat er iemand is die de twee meest besproken readers de laatste tig berichten beiden heeft en naast elkaar kan leggen... wat aantoont dat ze vredig naast elkaar in de markt kunnen staan en het een kwestie van smaak blijft.Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 09:33:
Zelfs het uiterlijk van de Sony kan je mooi of lelijk vinden, net als dat van de Kindle
Verwijderd
Ik doe veel met pdf bestanden waar ook plaatjes/foto's inzitten, dan lijkt een tft iets fijner dan een e-ink scherm.
Een voor beeldje:
http://cgi.ebay.nl/7-0-in...2a103ecb12#ht_10336wt_905
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 15:29 ]
Maar op de foto's lijkt het alsof het LCD een best wel langwerpige verhouding heeft.
Beetje de verhouding van een flyer.
E-ink heeft zeker nadelen omdat het geen kleur heeft (nog niet althans) en relatief traag is.
Je kunt niet echt scrollen en animaties zijn helemaal uit den boze, mede doordat je eigenlijk het scherm moet inverteren voordat je een nieuw beeld toont.
Maar ik vraag me af of deze reader veel goed kan maken.
Ik heb persoonlijk nog geen LCD's gezien (noch amoled) die in zonlicht leesbaar zijn.
Als het goed is komt ie deze week binnen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Verwijderd
Dit is het e-reader topic, dus vloeken in de kerk is het niet, want je kunt erop e-readen, en alhoewel Sony en Amazon Kindle de boventoon lijken te voeren staat een ieder hier open voor alternatieven denk ikVerwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:20:
Ik doe een beetje vloeken in de kerk hier, denk ik zo. Maar wat vinden jullie van die goedkope e-readers uit china? Kosten een euro of € 55,- (incl verzenden) op e-bay en hebben een tft schermpje met "c-paper" techniek. Dat c-paper zou een backlight trucje zijn om langer van een tft te kunnen lezen. Maar erg veel is er niet over te vinden.
Ik doe veel met pdf bestanden waar ook plaatjes/foto's inzitten, dan lijkt een tft iets fijner dan een e-ink scherm.
Een voor beeldje:
Het is een TFT... had nog nooit van c-paper gehoord, maar het zal inderdaad wel een trucje zijn met reflective background verlichting.
Accuduur lijkt erg op de vele android knock-off tablets met 8 uur en 3500 pagina's.
Voor het geld kan je er bijna geen deuk aan vallen, maar ik vrees dat het toch als e-reader in fel zonlicht en met de beperkte accuduur eerder een goedkope tablet is dan een echte e-reader.
Ik krijg overigens al een beetje kippenvel als mensen ons mooie taaltje ineens Hollands gaan noemen in plaats van Dutch (vanuit een Engelstalig menu) of Nederlands, dus vrees ik dan ook heel veel Google translate achtige kromme Nederlandse kreten in de menu's.
De producent is een Chinees uit de grootste silicon valley in China, Guangdong...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 16:50 ]
Verwijderd
Volgens mij zit er zelfs een radio in?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 19:09 ]
Verwijderd
Dat radio baseer je op de screenshot van het apps scherm denk ik?Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:08:
Ik vind het wel een grappig ding. Duidelijke uitleg ook onderaan die pagina, ik ken het wel anders van chinese sites. Ik ben wel benieuwd naar een filmpje van dat ding.
Volgens mij zit er zelfs een radio in?
Ik zie verder geen specs die erop duiden dat je FM of iets dergelijks kan ontvangen erop
Zie ook:
Hands on van de iRiver Story HD op Engadget
Verwijderd
Uhhh... bol.com bedoel je? M.a.w heb je een linkje naar die nieuwe reader?Joost344 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:32:
Ik zie dat je bij bol.com nu de iRiver Story HD kan bestellen. De levertijd is nog wel 5-7 werkdagen en er staat geen verdere informatie op de site van bol.com. De iRiver story HD is de opvolger van de iRiver story, met een 6" scherm van LG met een resolutie van 1024x768. De HD zou ook sneller pagina's kunnen omslaan. Deze versie lijkt ook weer erg op de Kindle zoals de vorige story. Dus misschien een interessant alternatief voor mensen die ook gewoon veel Nederlands werk lezen.
Zie ook:
Hands on van de iRiver Story HD op Engadget
De enige iRiver die ik daar bij de e-readers vind is de oudere EB2 voor 159 euro?
http://www.bol.com/nl/p/e...00000011376445/index.html
[ Voor 7% gewijzigd door Joost344 op 15-05-2011 20:04 ]
Verwijderd
Interessant geprijst, zeker als je hem tegen de Kindle afzet is ie net een tientje duurder.Joost344 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:04:
Hier is een link, hij is € 144,95:
http://www.bol.com/nl/p/e...00000011376445/index.html
Alleen is dit linkje vanaf de voordeur nagenoeg onvindbaar, en ook in het E-reader deel van de site is het onvindbaar, dus toetert bol nog niet echt hard met deze reader.
Je moet hem even rebooten. dan zal hij het wel goed doen.Martijn02 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:47:
Ik las alleen dat je ze kon randomizen door een bestandje "random" tussen de screensaverplaatjes te zetten, alleen dat werkt bij mij niet. Hij blijft het lijstje plaatjes op dezelfde volgorde afwerken... Iemand een idee? 't is niet superbelangrijk, maar zou toch leuk zijn.
offtopic:
Weet iemand misschien nog een leuk proggie waarmee je makkelijk een gedeelte van 600x800 uit een foto kan croppen?
Irfanviewstimpyrulez schreef op maandag 16 mei 2011 @ 07:43:
[...]
Je moet hem even rebooten. dan zal hij het wel goed doen.
offtopic:
Weet iemand misschien nog een leuk proggie waarmee je makkelijk een gedeelte van 600x800 uit een foto kan croppen?
Daarmee kun je zelfs dat soort acties in batch doen op een hele reeks foto's en converteren naar zwartwit en bijvoorbeeld png.
Lees dit even doorVerwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:20:
Ik doe een beetje vloeken in de kerk hier, denk ik zo. Maar wat vinden jullie van die goedkope e-readers uit china? Kosten een euro of € 55,- (incl verzenden) op e-bay en hebben een tft schermpje met "c-paper" techniek. Dat c-paper zou een backlight trucje zijn om langer van een tft te kunnen lezen. Maar erg veel is er niet over te vinden.
Een voor beeldje:
Die c-paper is een verzonnen term. Gebeurt wel vaker met chinese producten. Zoiets als Ionic Infused Toothpaste. Vooral bij babymelkspul wordt je overspoeld met honderden afkortingen en technische termen die interessant klinken maar niks betekenen.
Het is dus gewoon een goedkoop tft-schermpje met een waardeloze kijkhoek in de praktijk. Ja, je kan vast wel letters zien op 180', maar of je nog kleuren kan onderscheiden
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Zo, dat is zeker competatief geprijst, al heb ik er altijd moeite mee dat zulke producten zo on-af op de site staan (geen plaatje, beschrijving e.d.)Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:57:
[...]
Interessant geprijst, zeker als je hem tegen de Kindle afzet is ie net een tientje duurder.
Alleen is dit linkje vanaf de voordeur nagenoeg onvindbaar, en ook in het E-reader deel van de site is het onvindbaar, dus toetert bol nog niet echt hard met deze reader.
Dat klopt ook wel, omdat ie per mei pas officieel in de verkoop gaat, Bol heeft er alvast een pagina voor gemaakt,maar dat doen ze wel vaker omdat het bijna ondoenlijk is om iedere keer als er een nieuw apparaat komt hier gelijk een pagina voor te maken,heel vaak zie je dan dat ergens "achteraf" alvast een pagina wordt gemaakt voor meerdere apparaten,dat de technische specificaties dan worden ingevoerd en dat als er een bepaald aantal veranderingen klaar zijn deze "live" gaan.Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:57:
[...]
Interessant geprijst, zeker als je hem tegen de Kindle afzet is ie net een tientje duurder.
Het wil nog wel eens gebeuren dat dan op het laatste moment ook nog prijsveranderingen plaats vinden en veranderingen in artikel nummer maar dat de "tijdelijke" bladzijdes ook blijven bestaan.
Zo kan je dus identieke boeken en apparaten vinden met een ander bestelnummer maar met een andere prijs.
Zo had ik mijn sony 600 bv voor 199 euro terwijl ie in de overzichten voor 249 stond,maar in de Google cache vond ik hem met een ander bestelnummer terug voor 199 en de orderpickers letten daar niet op.
Verwijderd
Hij lijkt echt beter dan de Kindle als je die film bekijkt?Cyleo schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:35:
[...]
Zo, dat is zeker competatief geprijst, al heb ik er altijd moeite mee dat zulke producten zo on-af op de site staan (geen plaatje, beschrijving e.d.)
Bij mij kwamen ze er een keer achter (maar dat was een computerspel). Toen mocht ik het spel helaas niet voor 0,99 cent hebben ipv 60 euroNick39 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:44:
Zo had ik mijn sony 600 bv voor 199 euro terwijl ie in de overzichten voor 249 stond,maar in de Google cache vond ik hem met een ander bestelnummer terug voor 199 en de orderpickers letten daar niet op.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 16:17 ]
Zeker, maar ik bedoel meer om hem nu al te bestellen bij Bol terwijl er nog zoveel niet is ingevuld. Vraag me dan altijd af of de koppeling wel goed is gegaanVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:12:
[...]
Hij lijkt echt beter dan de Kindle als je die film bekijkt?
[...]
Bij mij kwamen ze er een keer achter (maar dat was een computerspel). Toen mocht ik het spel helaas niet voor 0,99 cent hebben ipv 60 euro
Dat zie je natuurlijk gelijk in je bestel overzicht.Cyleo schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:18:
[...]
Zeker, maar ik bedoel meer om hem nu al te bestellen bij Bol terwijl er nog zoveel niet is ingevuld. Vraag me dan altijd af of de koppeling wel goed is gegaan
Ik heb hem al besteld, je kan het altijd nog gratis terugsturen bij bol.com, dus waarom nietCyleo schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:18:
[...]
Zeker, maar ik bedoel meer om hem nu al te bestellen bij Bol terwijl er nog zoveel niet is ingevuld. Vraag me dan altijd af of de koppeling wel goed is gegaan
Er staat "Verwacht op: 25-05-2011" bij de bestel status, maar zelf verwacht ik hem wat later, omdat hij verder nog nergens te vinden is behalve hier (met verwachte voorraad datum: maandag 06 juni 2011).
Over het gebruikte display:
'As technology updates and progress, using V220 version of ink, commonly known as pearl white, has a higher contrast ratio and response time, while the overall structure is optimized for mass production of products available, there are the following models for mass production Availability:
LB060S02-RD01 6 "800X600
LB060X01-RD01 6 "1024X768'
De software zou vergelijkbaar moeten zijn met de eerste iRiver Story. Weet iemand of daar woordenboeken voor zijn?
[ Voor 73% gewijzigd door rud op 16-05-2011 21:43 ]
Ok, ik ben benieuwd. Houd ons op de hoogte!Joost344 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:27:
[...]
Ik heb hem al besteld, je kan het altijd nog gratis terugsturen bij bol.com, dus waarom niet
Er staat "Verwacht op: 25-05-2011" bij de bestel status, maar zelf verwacht ik hem wat later, omdat hij verder nog nergens te vinden is behalve hier (met verwachte voorraad datum: maandag 06 juni 2011).
Verwijderd
Zo dan... jij hebt lef om op een bijna lege productpagina je bestelling te doen?Joost344 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:27:
[...]
Ik heb hem al besteld, je kan het altijd nog gratis terugsturen bij bol.com, dus waarom niet
Maar je hebt gelijk, bol is niet moeilijk met retourneren van producten.... ben nu al benieuwd naar de ervaringen van een echte gebruiker in plaats van een verkoopverhaal.
Als hij echt zo goed is dan heeft Amazon er in Europa een leuke concurrent bij (wellicht in de USA ook als je hem terugrekent naar $), want mensen zonder creditcard of die persé epubs willen kunnen lezen is het natuurlijk een prima prijs vergeleken met de Sony en de Kindle.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Er staan al wat ervaringen op het internet en die zien er goed uit,en ik zou niet zo snel op de productpage af gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:22:
[...]
Zo dan... jij hebt lef om op een bijna lege productpagina je bestelling te doen?
Maar je hebt gelijk, bol is niet moeilijk met retourneren van producten.... ben nu al benieuwd naar de ervaringen van een echte gebruiker in plaats van een verkoopverhaal.
Als hij echt zo goed is dan heeft Amazon er in Europa een leuke concurrent bij (wellicht in de USA ook als je hem terugrekent naar $), want mensen zonder creditcard of die persé epubs willen kunnen lezen is het natuurlijk een prima prijs vergeleken met de Sony en de Kindle.
Bij de Sony 600 werd het enorme gemak van het touchscreen genoemd en we weten allemaal wel dat dat een misser was.
En bij bol staan daar ook nog wel eens fouten in ook.
Met acceptgiro bestellen en recht van retour zie ik niet in welke buil je je er mee kan vallen.
Maar een leuke review als ie er eenmaal is,vind ik wel grappig.
Heb hem ook in bestelling staan. Is op internet niet erg veel over te vinden, behalve de reviews die in januari zijn gemaakt. Op de site van iRiver staat wel het persbericht met daarin de specificaties zoals deze ook worden beschreven op de diverse blogs. Dus het lijkt allemaal wel te kloppen.Nick39 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:41:
[...]
Er staan al wat ervaringen op het internet en die zien er goed uit,en ik zou niet zo snel op de productpage af gaan.
Bij de Sony 600 werd het enorme gemak van het touchscreen genoemd en we weten allemaal wel dat dat een misser was.
En bij bol staan daar ook nog wel eens fouten in ook.
Met acceptgiro bestellen en recht van retour zie ik niet in welke buil je je er mee kan vallen.
Maar een leuke review als ie er eenmaal is,vind ik wel grappig.
Het zou mijn eerste e-reader worden, lang zitten kijken naar de Kindle, maar omdat ik hem zakelijk wil bestellen bestel ik liever in een winkel die vanuit Nederland levert, dit is qua belastingen handiger. Omdat dit mijn eerste reader is zal hij waarschijnlijk niet tegenvallen, zeker niet voor dat geld.
Hiervoor heb ik zitten kijken naar een tablet, maar die zijn toch relatief duur en lijken me niet echt lekker voor je ogen als je lang wilt lezen, zit nu al een kleine 8 ~ 9 uur achter een beeldscherm dus wat rustiger leescomfort is welkom.
Ben erg benieuwd naar het effect van de resolutie, het lijkt me met een hogere resolutie prettiger lezen als de lettertjes wat kleiner zijn. Ik merk dit ook al tussen telefoons, heb zelf een telefoon met een prut-resolutie en een collega heeft een model met de zelfde scherm afmeting maar meer pixels, hij hoeft lang niet zo ver in te zoomen om het leesbaar te krijgen.
Ook ben ik benieuwd naar de PDF ondersteuning, heb zelf heel veel papers en boeken in PDF formaat welke ik graag wil lezen, maar het is gezelliger op de bank te zitten met een e-reader dan achter de PC of met een laptop op schoot (die wordt ook nog eens behoorlijk warm). Ik las overigens dat hij ook ePub zou ondersteunen, dus dat is ook wel een voordeel als je zonder al te veel gedoe je NL boeken wilt gebruiken (ben zelf meer van de Engelse boeken).
Bol verwacht hem de 26ste te hebben. Ben erg benieuwd
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Heb er wel eentje van een collega in men handen gehad en dat zag er al fantastisch uit.
Heeft geen signature.
Je kan de beschrijvingen natuurlijk in calibre zetten of met bv sigil een document maken waar je de beschrijvingen in zet en deze in calibre omzetten naar mobi.dommerick schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:19:
Een nadeel aan de kindle vind ik wel dat je geen book description hebt. Ik heb nu een kleine honderd boeken, sommige legaal andere iets minder. Als ik deze er allemaal op zet en dan ga kiezen wat ik wil lezen heb ik niet het gemak om die keuze te maken op basis van de description. Dit komt doordat het MOBI formaat deze al beperkt ondersteund, maar vooral doordat de kindle geprogrammeerd is om het op te zoeken op de Amazon site.
Een soort van all-books.mobi
Met de search zou je daarin kunnen zoeken op titel en de beschrijving lezen.
Er zijn altijd manieren (en dat zeg ik als Sony fan
Dat kan Calibre helemaal automagisch als de beschrijvingen al in de meta data staanNick39 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:25:
Je kan de beschrijvingen natuurlijk in calibre zetten of met bv sigil een document maken waar je de beschrijvingen in zet en deze in calibre omzetten naar mobi.
Een soort van all-books.mobi
Met de search zou je daarin kunnen zoeken op titel en de beschrijving lezen.
Er zijn altijd manieren (en dat zeg ik als Sony fan)
Dat moet ik dan nog eens ontdekken... gebruik het te weinig de laatste tijd...Ortep schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:35:
[...]
Dat kan Calibre helemaal automagisch als de beschrijvingen al in de meta data staan
Bij de button 'convert books' in je menu balk staat een klein pijltje. Daar op klikken en dan heb je de optie:Nick39 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:33:
Dat moet ik dan nog eens ontdekken... gebruik het te weinig de laatste tijd...
Create a catalog of the books in your Calibre Library
Dan doet hij alle boeken.
Je kan ook een aantal boeken selecteren en dan rechts kliken. Dan heb je een menu waarin je kan kiezen voor 'convert books' en dan verder hetzelfde
Je kan het output formaat kiezen.
Bedenk een probleem dat je kan hebben bij het beheren van je boeken en Calibre heeft de oplossing
Ik ben nu bezig mijn hele catalogus op te bouwen, maar deze optie had ik nog helemaal niet gezien. FF uitproberen van de week en kijken wat ik er van terug zie op de Kindle. Bedankt voor de tipOrtep schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:03:
[...]
Bij de button 'convert books' in je menu balk staat een klein pijltje. Daar op klikken en dan heb je de optie:
Create a catalog of the books in your Calibre Library
Dan doet hij alle boeken.
Je kan ook een aantal boeken selecteren en dan rechts kliken. Dan heb je een menu waarin je kan kiezen voor 'convert books' en dan verder hetzelfde
Je kan het output formaat kiezen.
Bedenk een probleem dat je kan hebben bij het beheren van je boeken en Calibre heeft de oplossing
Dit topic is gesloten.