Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:36

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tweety1 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:13:
[...]

'Fringe Field Switching LCD'. Kan iemand mij in normaal nederlands vertellen wat het precies is? Met google kom ik er niet uit. Wat zou de toegevoegde waarde zijn tov de Kindle zelf? LCD schermen zijn niet ideaal voor lange uren achter elkaar leesplezier.
Met ^^. In die link wordt LCD en e-ink continu door elkaar gebruikt, alsof het hetzelfde is. Voor mij is het iig niet duidelijk of dit nou een reflectief kleurenscherm is, als in kleuren-e-ink, of een kleuren-LCD.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tweety1 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:13:
[...]

'Fringe Field Switching LCD'. Kan iemand mij in normaal nederlands vertellen wat het precies is? Met google kom ik er niet uit. Wat zou de toegevoegde waarde zijn tov de Kindle zelf? LCD schermen zijn niet ideaal voor lange uren achter elkaar leesplezier.
Soort hybrid zoals ik het lees. FFS voor kleur en eink voor ehm.. eink. Een soort pixelqi?

http://www.slashgear.com/...2h-2011-release-03149755/

Wikipedia: TFT LCD

[ Voor 15% gewijzigd door kmf op 03-05-2011 10:33 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
In principe is LCD gewoon transparant en zou je met voldoende licht en een spiegel erachter geen backlight nodig hebben.
Dan is het niet veel anders dan een eInk display qua vermoedheid bij het lezen.
Met FFS displays heb je veel minder lekkage naar de naburige pixels (aangezien het lijkt op IPS) en ik vermoed dat je dus meer een tunnelwerking hebt (of dat het heel dicht op het oppervlak zit).

Het zou dus (met voldoende licht) best wel eens goed en rustig leesbaar kunnen zijn en toch snel kunnen schakelen zoals een normaal LCD-scherm.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
even wat meer onderzoek gedaan.

Het lijkt erop dat FFS "gewoon" een scherm is welke de voordelen van eink en de voordelen van LCD combineert:
http://www.hydis.com/eng/04_rnd/rnd_06.asp

Geen eink dus meer nodig.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
kmf schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:49:
even wat meer onderzoek gedaan.

Het lijkt erop dat FFS "gewoon" een scherm is welke de voordelen van eink en de voordelen van LCD combineert:
http://www.hydis.com/eng/04_rnd/rnd_06.asp

Geen eink dus meer nodig.
Dat klinkt als een hele mooie stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
En ik zat mij net te oriënteren op een Kindle3... dit maakt het weer wat ingewikkelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Zanthr schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:01:
En ik zat mij net te oriënteren op een Kindle3... dit maakt het weer wat ingewikkelder!
tegen de tijd dat het nieuwe ding beschikbaar is EN goed gereviewed, heb je de kindle 3 al afgeschreven als je dat nu koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Wat bedoel je daar precies mee? Hij komt dit jaar uit. Dat kan eind december zijn maar ook eerder. Ik hoop met mijn ereader toch wel langere tijd te doen dan 6/7 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Zanthr schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:06:
Wat bedoel je daar precies mee? Hij komt dit jaar uit. Dat kan eind december zijn maar ook eerder. Ik hoop met mijn ereader toch wel langere tijd te doen dan 6/7 maanden?
ja, maar bijna elk product heeft wel te maken met kinderziektes. De eerste Kindle was ook niet meteen perfect. Geduld is een schone zaak >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Daar heb je een punt. Ik blijf mij altijd afvragen waarom het sommige bedrijven wel lukt om apparaten die ongeacht aanvankelijke kinderziektes, toch een goed product neer te zetten! Volgens mij neemt Amazon de ereader markt erg serieus, in tegenstelling tot de rommel die je in Nederland kunt kopen. Ik heb dus wel goede hoop op een mooi product maar de Kindle3 ga ik toch echt voor mijn vakantie kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Zanthr schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:19:
Daar heb je een punt. Ik blijf mij altijd afvragen waarom het sommige bedrijven wel lukt om apparaten die ongeacht aanvankelijke kinderziektes, toch een goed product neer te zetten! Volgens mij neemt Amazon de ereader markt erg serieus, in tegenstelling tot de rommel die je in Nederland kunt kopen. Ik heb dus wel goede hoop op een mooi product maar de Kindle3 ga ik toch echt voor mijn vakantie kopen :P
Ik zit in de exact dezelfde overweging. Ga ik wal of niet voor de Kindle. Heb nu een BBM die niet slecht is, alleen wat traag af en toe en het nieuwe type scherm is wel heel mooi. Komt de huidige dollar koers nog bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Is die in het voordeel? Ik weet daar niet genoeg van af! Even kijken in de startpost of er iets staat over de prijs...

edit:
Kindle: 139.00 USD
Verzendkosten; 20.98 USD
invoerheffingen (=BTW 21 of 19%); 33.60 USD
Totaal: 193.58 USD =~=136EUR (dit is dus de uiteindelijke prijs die u betaalt, er zijn geen extra kosten)

[ Voor 46% gewijzigd door Zanthr op 03-05-2011 11:28 . Reden: prijs opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Zanthr schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:26:
Is die in het voordeel? Ik weet daar niet genoeg van af! Even kijken in de startpost of er iets staat over de prijs...

edit:
Kindle: 139.00 USD
Verzendkosten; 20.98 USD
invoerheffingen (=BTW 21 of 19%); 33.60 USD
Totaal: 193.58 USD =~=136EUR (dit is dus de uiteindelijke prijs die u betaalt, er zijn geen extra kosten)
There you go. Mijn BBM is vele malen duurder en die heeft een 'oud' type scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:37:
[...]

There you go. Mijn BBM is vele malen duurder en die heeft een 'oud' type scherm
Yep, huidige koers zwerft zo rond de 1,44, dus gewoon de dollars door 1,44 delen en het eurobedrag wordt alleen maar leuker, zelfs met verzendkosten en invoerrechten erbij :P
Zwaar k*t als je het moet hebben als bedrijf van exporteren naar de USA, want je bent ineens 44% duurder dan je Amerikaanse concurrenten, maar wel heel erg leuk om daar nu te shoppen of op vakantie te gaan ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Zanthr schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:06:
Simpel. Het zal dit jaar uitkomen. Dat staat gelijk aan "begin volgend jaar"
En dan is het maar de vraag of deze in 1x goed werkt. Zelfs de iPad had 1 firmware upgrade nodig om helemaal goed te werken. En als je kijkt naar hoe de 1e generaties van de iPad concurrenten het doen, dan heb ik er geen vertrouwen in dat de 1e versie van de amazon tablet goed werkt.

Zeker met een nieuw schermtechniek. Dat moet zich ook maar bewijzen. De Notion Ink met pixelqi zal ook de messias van ereaders moeten zijn. Maar dat viel me toch tegen.

En stel dat het helemaal goed werkt na een fw-upgrade of twee, dan zal het waarschijnlijk voorlopig alleen beschikbaar zijn in amerika. De kindle heeft ook 2-3 generaties nodig voordat amazon het internationaal levert.

Oftewel, wil het goed werken en beschikbaar zijn voor ons, dan zal het minimaal een jaar duren. Ergste geval 2 jaar. En dan heb je toch een jaar of twee van de kindle 3 gebruik gemaakt. Veelal toch een "tijd voor een upgrade"-afschrijftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Deze quote haal ik van ereaders.nl af
'Digitimes heeft verder nog te horen gekregen dat Amazon overweegt de prijs van de Kindle 3 verder te verlagen, om zo ook een publiek buiten de VS en Europa aan te spreken."

Misschien nog heel even wachten met de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:45

Rhapsody

In Metal We Trust

Maar kun je met die Kindle ook files via usb overzetten? Of loopt dit dan ook allemaal via Amazon?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Rhapsody schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:13:
Maar kun je met die Kindle ook files via usb overzetten? Of loopt dit dan ook allemaal via Amazon?
Je kan de Kindle via de usb gewoon koppelen aan je pc en dan de boeken overzetten middels Calibre. En waarschijnlijk ook wel direct via de windows verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Lagere prijs klinkt natuurlijk super, maar wanneer en is het wel echt zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:45

Rhapsody

In Metal We Trust

Tweety1 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:18:
[...]

Je kan de Kindle via de usb gewoon koppelen aan je pc en dan de boeken overzetten middels Calibre. En waarschijnlijk ook wel direct via de windows verkenner.
Thanks!

Als ik het topic zo doorlees zijn het vooral de Kindle en de PRS-650 van Sony die het populairst zijn. Volgens diverse reviews zijn de schermen hetzelfde (toch?).
Helaas heb ik geen credit-card. Dus ik neig vooralsnog toch naar de Sony, mede gezien de positieve comments hier.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Rhapsody schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:56:
[...]
Thanks!

Als ik het topic zo doorlees zijn het vooral de Kindle en de PRS-650 van Sony die het populairst zijn. Volgens diverse reviews zijn de schermen hetzelfde (toch?).
Helaas heb ik geen credit-card. Dus ik neig vooralsnog toch naar de Sony, mede gezien de positieve comments hier.
Zonder CreditCard kpm je bij Amazon niet zo ver, maar je kan de Kindle ook via deze website kopen (is eerder in dit topic gepost): http://www.easereader.nl/...AMAZON-Kindle-3-WiFi.html
Kost je iets meer, maar je kan wel betalen met ideal of paypal. Je bent in ieder geval nog steeds goedkoper uit dan met de Sony en ik weet eigenlijk niet zeker of die laatste al weer te bestellen is. Er waren grote leveringsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:18:
[...]

Beiden kan, op de Kindle staat elk boek netjes in een folder, alleen moet je wel een formaat daar neerzetten wat de kindle begrijpt, dus alles behalve epub.
De Kindle indexeert automatisch de inhoud van de mappen en zet ze op de voordeur neer, waarna je ze in de juiste categorie kunt zetten.

Windows verkenner werkt dus ook, en de Kindle gedraagt zich gewoon als en dikke memorystick :)
Doe je het echter met Calibre dan heb je gelijk netjes het juiste format, metatags enz... waardoor het wat geordender blijft op je Kindle.
Zanthr schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:49:
Lagere prijs klinkt natuurlijk super, maar wanneer en is het wel echt zo :)
Nog niets vernomen van Amazon in de mail, en normaliter krijgen klanten dit soort leuke prijsvoordelen altijd in de mailbox, net als die tijdelijk prijsverlaging van de DX een aantal weken geleden.
Tot die tijd geloof ik niet zoveel van de geruchtenmolen, want volgens diezelfde molen zou Amazon ook bijna uitkomen met een kleuren e-Ink e-reader, gebaseerd op de huidige Kindles... tot op heden niks, nada, noppes, niente.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Zijn er NOOK (non-colour) gebruikers die ook Muziek luisteren?
Mijn vriendin heeft er 10 albums opstaan en volgens mij is het niet mogelijk om 1 album ofzo te selecterenmaar speelt hij gewoon alle nummers af (al dan niet in shuffle)

Klopt dit, of kan je ook 1 album selecteren?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:08:
[...]

Beiden kan, op de Kindle staat elk boek netjes in een folder, alleen moet je wel een formaat daar neerzetten wat de kindle begrijpt, dus alles behalve epub.
De Kindle indexeert automatisch de inhoud van de mappen en zet ze op de voordeur neer, waarna je ze in de juiste categorie kunt zetten.
En Amazon zelf plempt elk boek lekker in de hoofdmap.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Tweety1 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:15:
[...]

ja, maar bijna elk product heeft wel te maken met kinderziektes. De eerste Kindle was ook niet meteen perfect. Geduld is een schone zaak >:)
Maar het uitbrengen van een nieuw apparaat is vaak een voortborduursel op bestaande versies.
Dus ik verwacht eigenlijk niet dat een nieuw apparaat qua functionaliteit slechter zal zijn dan de voorgangers.
Tenzij er echt elektrische problemen zijn en/of problemen in het ontwerp.

Maar goed, ik werk zelf ook aan de ontwikkeling van een embedded apparaat en elektrisch is het ontwerp nog steeds gelijk aan de eerste versie, maar eigenlijk alle problemen zijn opgelost in firmware. Zo is dat met de meeste elektronica, dat het vrijwel altijd volgens een of ander reference design is gemaakt en veel problemen in firmware op te lossen zijn.

Blijft de vraag of je zelf wilt zitten met een apparaat wat mogelijk nog een paar firmware-updates moet hebben voordat het helemaal goed werkt. Maar in elk geval hoef je niet opnieuw geld neer te leggen voordat het dan wel werkt. Netto is het dan dus niet anders dan 'wachten' tot de kinderziektes eruit zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Ik vind het eigenlijk naar er wat langer over nagedacht te hebben wel een intressante samensmelting, al zie ik wel één groot nadeel aankomen: Accuduur.

Als je hem als tablet gaat gebruiken gaat dit natuurlijk hard in de batterij zuigen, en dat vind ik net zo fijn van de huidige e-readers. Daarnaast natuurlijk extra gewicht, de mensen die een iPad hebben weten wel wat ik bedoel.

Vooralsnog ben ik blij met mijn Sony (650) en zonder klachten, en denk ik dat ik er een losse tablet bijkoop, zo groot zijn beide apparten nu ook weer niet. Al lijkt sneller tussen pagina's wisselen zoals op de tweakers fp stond vandaag (nieuws: 'E Ink maakt in 2012 video mogelijk met e-paper') mij wel een mooie vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Om nog even terug te komen op de voordelen van FFS displays tov de bestaande LCD's.

Afbeeldingslocatie: http://www.hydis.com/eng/04_rnd/rnd02popup.jpg

Lijkt me duidelijk ;)
Bij gewone TN displays heb je dat de electroden om een veld op te wekken aan weerszijde zit van de vloeibare kristallen.
Nadeel is dus dat de electrodes zelf ook in de baan van het licht zitten en dat de doorzichtigheid nogal veranderd onder een andere kijkhoek. Daarnaast gebruik je dus ook niet zo heel veel van de blokkerende werking van de vloeibare kristallen omdat je ze niet dwars op de kijkhoek kunt zetten.

Bij S-IPS panelen heb je de electrodes dus aan weerszijde van de achterste glasplaat zitten en belemmeren ze hooguit de weerkaatsing van het licht van voren. Maar je gebruikt de vloeibare kristallen al nuttiger doordat ze dwars kunnen liggen op de kijkrichting en dus veel minder last van kleur-shift bij veranderde kijkhoek.

Bij AFFS kun je de + pool van de electrode eventueel als spiegel gebruiken (al dan niet half doorlatend om toch een backlight te kunnen gebruiken) en gebruik je veel meer van de vloeibare kristallen, dus veel groter contrast mogelijk.
Theoretisch zou je de achterste glaslaag natuurlijk ook dunner kunnen maken en er een stuk wit kunststof achter kunnen plaatsen als diffuser en versteviging. Dat maakt het paneel een stuk lichter. Ook zou je de laag vloeibare kristallen ook iets dunner kunnen maken als je genoegen kunt nemen met een wat lager contrast.
Hoe dunner de achterste glasplaat, hoe lager je de spanning kunt hebben, wat ook weer gunstig is voor het verbruik.

Nadeel tov E-ink:
Bij E-ink kost alleen het omdraaien van de geladen deeltjes energie. Bij LCD moet je een wisselspanning tussen de electroden in stand houden waarbij de netto spanning 0 is. (dus de wisselspanning gaat van "1" naar "-1" en niet naar "0") Anders krijg je een gasontwikkeling en gaat je scherm stuk.
Die wisselspanning moet enkele kHz zijn.
Dat in stand houden van die wisselspanning kost energie. In elk geval zal je nog wel wat kunnen besparen als de 'driving voltage' lager is. (dan ook lagere stroom en vermogen is afhankelijk van het kwadraat van de stroom bij constante weerstand, P = U * I, U = I * R => P = I2 * R)
Als je dan ook de backlight uit zou kunnen laten, scheelt het helemaal. Maar zelfs dan verbruik je nog steeds aanzienlijk meer dan met een E-ink scherm, alleen gaat stand-by stand dan wel schelen ;)

Maar al-met-al een hele mooie ontwikkeling, dat FFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Via een ander forum werd ik geattendeerd op deze site voor hoesjes voor ereaders http://www.geckocovers.com
1 type hoes, in verschillende kleuren. Prijzen liggen rond de 15 euro dus dat valt mee. Zijn alleen geen hoesjes met lampjes, maar goed, dat is voor mij ook niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PjotrStroganov schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:45:
[...]

En Amazon zelf plempt elk boek lekker in de hoofdmap.
Klopt, want Amazon kan uiteraard niet weten in welke categorie jij je boek wilt zetten.
Sowieso staan alle boeken in de map content volgens mij, maar wel elk in een aparte folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
heb begrepen dat de kindle nu voor $114 te koop is bij staples in amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:16:
heb begrepen dat de kindle nu voor $114 te koop is bij staples in amerika.
Gewoon 139$ hoor in de online shop :P
http://www.staples.com/Am...duct_904798?cmArea=SEARCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Hmm... ging dan waarschijnlijk om die adsupported kindle. handig als er geen source vermeld wordt bij berichten... vond het bedrag al bekend voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 04-05-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:52:
[...]

Hmm... ging dan waarschijnlijk om die adsupported kindle. handig als er geen source vermeld wordt bij berichten... vond het bedrag al bekend voorkomen.
De Ad supported versie was inderdaad 25$ goedkoper (dus 114$), maar wordt alleen in Amerika uitgeleverd voor zover ik weet, omdat men de 3G kosten voor roaming niet wil zien exploderen als men op Amerika gerichte reclame gaat zappen naar alle Ad-kindles in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al eens eerder aangehaald hier, volgens velen toen onhaalbaar, maar er zijn nieuwe ontwikkelingen in het nemen van een abonnement om boeken te lezen:

http://www.techzine.nl/ni...ariant-voor-e-boeken.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:47:
Ik heb het al eens eerder aangehaald hier, volgens velen toen onhaalbaar, maar er zijn nieuwe ontwikkelingen in het nemen van een abonnement om boeken te lezen:

Dat is nou een ontwikkeling die ik op de voet wil volgen. Het spotify concept vind ik ontzettend goed en gebruik thuis met plezier. Heb er geen problemen mee op elke maand een bepaald bedrag te betalen zoals ik in de bieb ook altijd deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:46
Even een update over de kindle 3 + cover met licht van mijn vrouw.

Ze heeft hem nu bijna 2 weken en leest er dagelijks mee (ruim 2 uur). Gelukkig is ze er zeer te vreden over.
Vaak leest ze 's avonds +/- 1 uur met de ledlamp in de cover aan en gister maar is gevraagd hoe het stond met de accu. Denk dat ie nu nog +/- 75% vol zit!!
Dus maar 25% in 2 weken, dus de accu houd het echt super goed vol.

Mijn Pa heeft er nu ook 1 en een hoesje genomen met een apart lampje.
Werkt opzich goed, maar lang niet zo handig als de amazon cover.
Persoonlijk vond ik het wel duur (60 dollar), maar achteraf heb ik er geen spijt van (en mijn vrouw ook niet).

Qua gebruikersgemak echt wel goed. Zelfs mijn Pa kan zich er goed mee redden (boeken erop zetten via calibre enz.).
Heb er zelf natuurlijk ook even mee gespeeld en moet zeggen dat ik een PDF lezen op de kindle wel minder vindt. Als je een beetje fatsoenlijk wil lezen, dan moet je zoomen en dat vindt ik niet echt handig.
Voordeel is wel dat je met calibre een PDF kan omzetten en dat ook even geprobeerd.
Vond dat aardig gelukt. De inhouds opgave was slecht door de conversie, maar de verdere layout zag er goed uit (inc. foto's).

Al met al te vreden gebruikers van de kindle dus.
(Nee, ik heb geen ervaring met een sony ereader, maar die zal het zeker ook goed doen (en wat ik heb gelezen zelfs beter met PDF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:47:

Dat zou werkelijk briljant zijn, als dit voor een redelijk bedrag kan lijkt dit mij een geweldige oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maethor2
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van de Sony prs-650. Nu vroeg ik me één ding af.

Is het normaal dat je nog sporen ziet van het vorige scherm als je naar een volgend scherm gaat. Bij normale tekst valt het niet op, zie je het eigenlijk niet. Als ik echter een woord aanklik dan kan ik na het sluiten van het woordenboek onderaan nog steeds lichtjes het woordenboek zien. Op een aantal andere momenten is het ook echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maethor2 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 18:15:
Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van de Sony prs-650. Nu vroeg ik me één ding af.

Is het normaal dat je nog sporen ziet van het vorige scherm als je naar een volgend scherm gaat. Bij normale tekst valt het niet op, zie je het eigenlijk niet. Als ik echter een woord aanklik dan kan ik na het sluiten van het woordenboek onderaan nog steeds lichtjes het woordenboek zien. Op een aantal andere momenten is het ook echt duidelijk.
dat is normaal. Waarschijnlijk wordt niet de hele pagina ververst bij het gebruik van het woordenboek om energie te besparen. Bij het lezen zou het niet zo moeten zijn (pagina omslaan zeg maar).
stimpyrulez schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:17:
(Nee, ik heb geen ervaring met een sony ereader, maar die zal het zeker ook goed doen (en wat ik heb gelezen zelfs beter met PDF).
Eigenlijk doet geen een reader het lekker met pdf. Ik denk eigenlijk alleen op de Kindle DX omdat je dan een heel groot scherm hebt. Ik vermoed dat de sony iets sneller dan een kindle is en dat je dan een iets betere ervaring krijgt, maar ideel is het echt niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 18:50:
[...]

dat is normaal. Waarschijnlijk wordt niet de hele pagina ververst bij het gebruik van het woordenboek om energie te besparen. Bij het lezen zou het niet zo moeten zijn (pagina omslaan zeg maar).

[...]
Inderdaad.
Dat komt omdat je bij het activeren van een pixel ook heel licht de naburige pixel triggert.
Dan zie je na het wissen van die tekst (door de tekst in het wit te printen op dezelfde plek) nog een heel klein beetje het residu van de omtrek van de letters of lijnen.

Ik heb trouwens het idee dat je nog een beetje van de vorige tekst ziet na een complete pagina refresh wanneer het scherm warm is (veel zonlicht).
Maar dat is niet hinderlijk en dat heb je ook bij een gewoon boek, dat je er een beetje door de pagina kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maethor2
ah, ok dan. Ik dacht even dat ik een slecht exemplaar vast had omdat ik er nergens iets over gelezen had. Ik heb het nog niet als storend ervaren maar had gewoon verwacht dat zodra je iets anders op het scherm toont het vorige toch niet meer te zien zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Maethor2 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:56:
ah, ok dan. Ik dacht even dat ik een slecht exemplaar vast had omdat ik er nergens iets over gelezen had. Ik heb het nog niet als storend ervaren maar had gewoon verwacht dat zodra je iets anders op het scherm toont het vorige toch niet meer te zien zou zijn.
Desnoods helpt eventjes het optiescherm oproepen om het scherm schoon te vegen, en dat moet het probleem helemaal oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maethor2
Cyleo schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:07:
[...]

Desnoods helpt eventjes het optiescherm oproepen om het scherm schoon te vegen, en dat moet het probleem helemaal oplossen ;)
Net getest, en dan zie ik restanten van het optiescherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Maethor2 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 08:21:
[Net getest, en dan zie ik restanten van het optiescherm...
Is er geen optie om het scherm te 'inverteren'?

Dat wordt op mijn oude Cybook uit 2007 al gedaan. Dan kon je kiezen, direct omslaan maar dan zag je onder bepaalde omstandigheden restjes van de oude pagina, of eerst de oude pagina negatief maken zodat zwart wit werd en wit zwart. Dan heb je dus precies het ghosting effect opgeheven als je daarna de nieuw pagina laat zien.

Het nadeel was dat je het aantal bladzijden dat je kon lezen op een accu lading verminderde omdat je meer moest doen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Maethor2 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 08:21:
Net getest, en dan zie ik restanten van het optiescherm...
Even vorige-pagina volgende-pagina werkt wel: dan ververst de 650 het volledige scherm. Het optiescherm wordt inderdaad met een partial refresh gedaan, om energie te besparen.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Pathfinder schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:13:
[...]

Even vorige-pagina volgende-pagina werkt wel: dan ververst de 650 het volledige scherm. Het optiescherm wordt inderdaad met een partial refresh gedaan, om energie te besparen.
Ow, dan had ik dat fout, ik meende dat ik altijd het optie scherm naar voren hield, maar vorig-volgende werkt natuurlijk altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratis boek als je er een twitter berichtje over stuurt:

http://www.vandorp.net/titel.asp?id=79

Je moet op het knopje retweet klikken en dan kan je betalen door in te loggen op twitter en een berichtje aan je followers te sturen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht , dat updaten van je firmware... Zit ik 2 uur te prullen om openinkpot weer op mijn bebook one 2009 te krijgen, maar het lukt maar niet.

Zit ik mijn oude post te bekijken van januari 2010, zit ik gewoon met mijn suffe kop twee uur lang een verkeerde versie te installeren, vandaar dat het niet werkt |:(

Zo, nu weer lekker zoomen zonder dat de woorden afgebroken worden in html formaat, kan ik verder met mijn boek :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
N.a.v. al die firmware dingen maar eens gezocht naar die van mijn Sony, zag dat daar ook zowaar een update voor was. In de changelog staat niet echt iets waar ik last van heb, maar wie weet dat iemand hier wel de problemen herkend, dan kan de update hier gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:22:
N.a.v. al die firmware dingen maar eens gezocht naar die van mijn Sony, zag dat daar ook zowaar een update voor was. In de changelog staat niet echt iets waar ik last van heb, maar wie weet dat iemand hier wel de problemen herkend, dan kan de update hier gevonden worden.
ik update hem hier ook even, werkte prima, maar bij controle nadat ik jouw bericht had gelezen zag ik dat ik al een aantal updates gemist had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:22:
Nick39 in "Het Ebookreader - ervaringentopic - Deel 3"
Hier al genoemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ah, excuus, die heb ik dan over de kop gekeken ;) Nou ja, kan geen kwaad om even opnieuw op gewezen te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:38:
[...]

Ah, excuus, die heb ik dan over de kop gekeken ;) Nou ja, kan geen kwaad om even opnieuw op gewezen te worden :P
Het valt me op dat na de update ik,als ik de reader aansluit ik regelmatig een foutmelding krijg van windows 7.
Zoals gewoonlijk opent de 650 2 drives, in mijn geval H en I,waarbij I de partitie op staat met de boeken.
Regelmatig krijg ik nu de melding dat partitie I niet klaar is voor gebruik en geformatteerd dient te worden.
Klik ik de melding weg dan kan ik gewoon met het venstertje van drive I op de schijf lezen en schrijven.
Schoonheidsfoutje denk ik want de readers werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Gister mijn Kindle binnen gekregen, had niet echt ervaring met eReaders maar wat leest dit fijn zeg:)

Ik zou het alleen wel fijner vinden als ik een mappenstructuur kon krijgen i.p.v. alle boeken in 1 lijst.
Voor de rest is hij echt ideaal :)

Donderdag besteld maandag binnen, dat had ik niet verwacht.. ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afvalzak schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:10:
Gister mijn Kindle binnen gekregen, had niet echt ervaring met eReaders maar wat leest dit fijn zeg:)

Ik zou het alleen wel fijner vinden als ik een mappenstructuur kon krijgen i.p.v. alle boeken in 1 lijst.
Voor de rest is hij echt ideaal :)

Donderdag besteld maandag binnen, dat had ik niet verwacht.. ;)
Even wat categorieën aanmaken op de Kindle en daar je boeken inzetten, dan wordt het een stuk overzichtelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:25:
[...]

Even wat categorieën aanmaken op de Kindle en daar je boeken inzetten, dan wordt het een stuk overzichtelijker :)
Inderdaad. Met categorieën is het prima te doen. En de zoekfunctie werkt perfect natuurlijk. Gewoon op het homescherm beginnen met typen, enter, en je boek staat bovenaan.

Ik vroeg mij nog wel wat af. Als je de Kindle op sleep zet, verschijnt er een plaatje van een schrijver. Kan dit inbranden? Ik ben er namelijk niet helemaal uit of je je Kindle nou op sleep zet als je klaar bent met lezen, of dat je hem uit zet. Op sleep knaagt het idee dat dat plaatje gaat inbranden na een uurtje of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:33
Een E Ink-scherm kan niet inbranden.
Wat wel kan gebeuren is 'ghosting', dwz dat je de vorige pagina nog door de huidige heen ziet, maar dat heeft niks te maken met hoelang de vorige pagina op het scherm heeft gestaan, maar alleen met onvolmaakte verversing. 'Ghosting' is weg als je het scherm ververst.

[ Voor 6% gewijzigd door zetmolm op 10-05-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nick39 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:32:
[...]

Het valt me op dat na de update ik,als ik de reader aansluit ik regelmatig een foutmelding krijg van windows 7.
Zoals gewoonlijk opent de 650 2 drives, in mijn geval H en I,waarbij I de partitie op staat met de boeken.
Regelmatig krijg ik nu de melding dat partitie I niet klaar is voor gebruik en geformatteerd dient te worden.
Klik ik de melding weg dan kan ik gewoon met het venstertje van drive I op de schijf lezen en schrijven.
Schoonheidsfoutje denk ik want de readers werken prima.
Ow, dat heb ik voor lief genomen aangezien praktisch alles wat ik aansluit met een memory stick erin zich zo gedraagt bij W7, het valt me niet eens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:25:
[...]

Scheelt inderdaad een hoop, met 100 boeken in 1 categorie is het beetje drama denk ik, maar is in ieder geval stuk overzichtelijker! Tnx :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Na veel wikken en wegen (en nog meer wikken en wegen) heb ik dan net eindelijk de Kindle 3 aangekocht via Amazon. >:) Ergens tussen 13 en 17 mei zou hij aanmoeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al readers op de markt met dat mooie scherm van sony/kindle die mappenstructuur ondersteunt (zoals de bebook one)?

En is er alterantieve firmware voor de sony's (zoals openinkpot ofzo)? Ik wil heb beginscherm aanpassen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
afvalzak schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:55:
[...]

Scheelt inderdaad een hoop, met 100 boeken in 1 categorie is het beetje drama denk ik, maar is in ieder geval stuk overzichtelijker! Tnx :)
Aangezien de sony min of meer hetzelfde werkt,het alleen collecties noemt,heb ik in Calibre ook gewoon collecties van schrijvers opgenomen.
Ik heb dus een collectie (categorie) Baantjer, een collectie Stephen King, David Baldacci...enz.. Met alleen collecties als detective en horror enz ga je het niet redden.
Dit doe je in Calibre bij Labels.
Zag dat je in de nieuwe Calibre nu ook kan zoeken naar boeken in webwinkels,helaas nog niet bij Bol e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:09:
Zijn er al readers op de markt met dat mooie scherm van sony/kindle die mappenstructuur ondersteunt (zoals de bebook one)?

En is er alterantieve firmware voor de sony's (zoals openinkpot ofzo)? Ik wil heb beginscherm aanpassen namelijk.
Voor de Sony's is er PRS+: een firmware-extensie (de bestaande firmware blijft functioneel) met onder andere ondersteuning voor mappen. Zeker aan te raden! Aanpassen van het beginscherm is daarmee ook mogelijk, maar die functie is (nog) beperkt tot het veranderen van de 3 snelkoppelingen op het beginscherm.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee wat je wil aanpassen maar er zijn diverse hacks uit voor de 350 en 650.
Zoek maar eens rond op het mobileread forum.
Of bv hier...
http://iheartpaperbacks.c...50-flashing-the-firmware/
Of de PRS+ maar pas wel op,deze werkt (nog) niet met de laatste Sony update.Bij bijna alle hacks raak je wel nederlands kwijt als menutaal,bij de russification hacks heb je alleen nog engels en russisch.. het laatste is echt een probleem voor me :o

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 10-05-2011 15:39 . Reden: waarschuwing prs plus. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Nog een paar dagen, dan wordt de Onyx Boox M90 uitgeleverd. Met Pearl-scherm. En mappenstructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
zetmolm schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:03:
[...]

Nog een paar dagen, dan wordt de Onyx Boox M90 uitgeleverd. Met Pearl-scherm. En mappenstructuur.
Wel meteen 9 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:02
Mhh, de Kindle 3 lijkt me wel wat. Ik lees soms boeken op de iPad, maar vind dat niet echt prettig lezen. De reden dat ik de Sony nog niet aangeschaft heb is mede omdat ik hem te duur vind. Ik heb daarom wel naar de kleine Sony (de 350) gekeken, maar van een collega die de Sony 650 heeft begreep ik wel dat je beter niet kleiner dan 6" kan gaan. Dan wordt het allemaal wel erg klein.

Wat is nu eigenlijk de reden dat er bij de Kindle 3 van de 4GB maar 3GB vrij is voor eBooks?
Bij de Sony wordt er maar 0,5 Gb gebruikt voor.... ja voor wat eigenlijk... het besturingssysteem?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke plus natuurlijk. Al ben ik bang dat mijn vrouw dan lastig gaat doen omdat ik haar een 5 inch reader gegeven heb een maand of wat terug, dan is het verschil wel erg groot :+
rimave schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:48:
maar van een collega die de Sony 650 heeft begreep ik wel dat je beter niet kleiner dan 6" kan gaan. Dan wordt het allemaal wel erg klein.
Die ervaring hebben we hier niet. Ik heb ook een 6 inch reader en de 350 lijkt niet zo groot, maar als je eenmaal leest merk je niet eens dat hij maar 5 inch is, het stoort niet in iedergeval. En hij is lekker handzaam. Je kan hem in iedergeval prima vasthouden en dat is ook mooi natuurlijk.

Ik zou mijn 6 inch bebook zo inruilen voor de kleinere 350.
Op de 350 heb je trouwens de volle 2 GB voor boeken, het besturingssysteem staat op een apart stukje schrijf en gaat niet af van de boekenopslag zeg maar. Althans bij de 350.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:25:
Bij bijna alle hacks raak je wel nederlands kwijt als menutaal,bij de russification hacks heb je alleen nog engels en russisch.. het laatste is echt een probleem voor me :o
Als je nu op jouw bebook de openinkpot firmware zet, daarin zit een woordenboek engels - russisch ingebouwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:33:
[...]

Als je nu op jouw bebook de openinkpot firmware zet, daarin zit een woordenboek engels - russisch ingebouwd :P
Die is van mijn vriendin,daar mag ik alleen maar naar wijzen :) maar blijkbaar houden met name alleen russen zich met de sony's bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu eigenlijk de reden dat er bij de Kindle 3 van de 4GB maar 3GB vrij is voor eBooks?
Bij de Sony wordt er maar 0,5 Gb gebruikt voor.... ja voor wat eigenlijk... het besturingssysteem?
Het is wel iets meer dan 3Gb hoor wat vrij is als hij leeg is, maar het is inderdaad een flink stuk wat voor het besturingssysteem wordt gebruikt en alle experimentele dingen als browser en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De reden dat ik de Sony nog niet aangeschaft heb is mede omdat ik hem te duur vind. Ik heb daarom wel naar de kleine Sony (de 350) gekeken, maar van een collega die de Sony 650 heeft begreep ik wel dat je beter niet kleiner dan 6" kan gaan. Dan wordt het allemaal wel erg klein.

Onlangs is nog te zien geweest dat het een paar woorden per bladzijde scheelde,ook erg afhankelijk van het zoomlevel, het grote verschil tussen de 350 en 650 is dat de laatste uitgebreid kan worden met geheugenkaartjes.
Het interne systeem bij de sony heeft bv ook de woordenboeken die opgeslagen zijn en ruimte kosten.
Waarom de Kindle van een groter deel van het geheugen gebruik maakt kan ik niet onderbouwen,maar wel gokken, de browser heeft natuurlijk een eigen stuk nodig,het e-mail deel heeft een stuk nodig, voor wifi en of 3 G zal een stuk nodig zijn.
Gedownloade boeken komen ook niet in een keer binnen,daar worden partjes van opgeslagen tot het een geheel is geworden,ondertussen moet je die partjes wel ergens laten.
Misschien voor flash updates,je kan maar beter een deel ongebruikt over hebben als dat je later een stuk te kort komt.

Stukje van een e-book "hater" :
I have a Isaac Asimov (my favorite author) novel I am currently reading on my coffee table. It cost $2.95 at my local Mom & Pop used book store. When I finish it I can trade it back in for 50% of the price I paid on another book.
Stand by, OK I'm back. Just slammed it against the wall and guess what, I opened it and can still read it.
I think I will stick with supporting my local Mom & Pop shop.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Vergeet ook niet dat kindle altijd een stuk ruimte moet reserveren voor de OTA-updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nick39 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:58:
Stukje van een e-book "hater" :
I have a Isaac Asimov (my favorite author) novel I am currently reading on my coffee table. It cost $2.95 at my local Mom & Pop used book store. When I finish it I can trade it back in for 50% of the price I paid on another book.
Stand by, OK I'm back. Just slammed it against the wall and guess what, I opened it and can still read it.
I think I will stick with supporting my local Mom & Pop shop.
_/-\o_
Humor heeft hij wel _O- en nog een punt ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 16:06
Inderdaad goed gevonden, maar vreselijk ouderwets gedacht natuurlijk. Hoeveel vergelijkingen zijn er niet te bedenken tussen een oude variant van iets, en de nieuwe variant die electrisch of electronisch is..Ruitjesblok en rekenmachine? ;)

Gisteren de plugin (http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=120828) in Calibre geplaatst om in de Sony zelf de 'drie nieuwste boeken' op de hoofdpagina te kunnen kiezen. Mooie optie, aangezien ik veel switch tussen boeken!

Nu nog een uitleg vinden om de fonts te wijzigen via Calibre die werkt bij mij.. tot nu toe geen succes daarmee helaas. Ik heb regelmatig een Epub te pakken waarbij het aanpassen van de grootte totaal geen effect heeft, iets wat in de Kindle met 'hetzelfde boek' wel lukt (maar dan als Mobi door Calibre geupload natuurlijk).

[ Voor 25% gewijzigd door WaterFire op 11-05-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Tweety1 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:04:
[...]

Tuurlijk, maar ik heb iets van 1000 e-books op mijn kaart staan en dat past gewoon nog in mijn tas, moet hij eens proberen :P

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ja leuk, brand zijn huis maar even af. Kan ie ook niet meer lezen, terwijl ebooks altijd wel kunnen blijven bestaan in de cloud.

(ik heb m'n calibre library in dropbox gezet waardoor ik er altijd bij kan met m'n telefoon, tablet, en zelfs ereader met wifi)

even handig om de originele link bij te zoeken: http://www.wired.com/gadg...erything-with-a-kindle-3/

[ Voor 20% gewijzigd door kmf op 11-05-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:04:
[...]

Ach ja, aan zo iemand is een e-reader niet verloren... waarschijnlijk doet hij zijn belastingaangifte nog met potlood en kladblok... het zou zo maar mijn 80-jarige moeder kunnen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
ach nadelen zijn er idd genoeg. Tis maar wat je belangrijker vindt.
Een normaal boek kan je immers in een vliegtuig wel doorlezen tot je geland bent. Met een ereader moet je tijdens het landen en taxyen uitzetten... dat kan best een half uurtje duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:21:
[...]

Ach ja, aan zo iemand is een e-reader niet verloren... waarschijnlijk doet hij zijn belastingaangifte nog met potlood en kladblok... het zou zo maar mijn 80-jarige moeder kunnen zijn :P
Het ging mij eigenlijk meer om deze zin "Stand by, OK I'm back. Just slammed it against the wall and guess what, I opened it and can still read it."
Daar moest ik toch wel om lachen. Eerlijk is eerlijk, moet je niet doen met je ereader, want de kans dat het scherm naar ze grootje gaat is aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typische reactie van iemand die nooit een ereader heeft mogen ervaren. Anders praat je na wat lezen erin toch wel anders.

Maar zijn favoriete auteur zegt al genoeg. Ik ben ook een groot fan van Isaac Asimov , maar om dat nu mijn favoriete auteur te noemen? Het SF genre bevat toch echt wel betere werken dan die van Asimov vandaag de dag, ook al is hij een grondlegger.

Ik zou trouwens terug reageren met een torrent linkje met alle asimov boeken voor niks en de tip om zijn boeken te verkopen en te investeren in een ereader :o , maar die reactie eronder die verwijderd is had ik ook wel willen zien, volgens mij iets met een tip dat je je kont kan afvegen met een papieren boek :+

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:40:
[...]

Het ging mij eigenlijk meer om deze zin "Stand by, OK I'm back. Just slammed it against the wall and guess what, I opened it and can still read it."
Daar moest ik toch wel om lachen. Eerlijk is eerlijk, moet je niet doen met je ereader, want de kans dat het scherm naar ze grootje gaat is aannemelijk.
Dat was inderdaad lekker sarcastisch bedoeld, en niet echt toepasbaar op een e-reader :)
Hij had er ook een kop koffie of een glas water overheen kunnen gooien, dat werkt ook niet goed moet de meeste e-readers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 11:20
Sinds maandag heb ik een Kindle 3 in huis :) Vind het een tof ding, ook gaaf dat je er mee kan internetten, even op de bank wat googlen bijvoorbeeld of mail kijken :)

Nu wil ik wat actieve content aanschaffen op de Amazon website (Calendar Pro, Mahjong Solitaire enz.). Maar er staat overal "Not currently available" op de plek waar normaal 1-click buy knop zit. Komt dit nou omdat we niet in de VS zitten en dit VS-only content is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
\[J.d.I.] DirtyHarry schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:50:
Sinds maandag heb ik een Kindle 3 in huis :) Vind het een tof ding, ook gaaf dat je er mee kan internetten, even op de bank wat googlen bijvoorbeeld of mail kijken :)

Nu wil ik wat actieve content aanschaffen op de Amazon website (Calendar Pro, Mahjong Solitaire enz.). Maar er staat overal "Not currently available" op de plek waar normaal 1-click buy knop zit. Komt dit nou omdat we niet in de VS zitten en dit VS-only content is? :?
Die kans is groot. Heb je al geprobeerd om een extra Amerikaans adres aan je account toe te voegen? Wellicht kan je dan wel de applicatie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:08:
[...]

Die kans is groot. Heb je al geprobeerd om een extra Amerikaans adres aan je account toe te voegen? Wellicht kan je dan wel de applicatie kopen.
Yep, alle apps zijn USA only, maar als je een amerikaans adres hebt en je zet dat even als afleveradres in je kindle account kan je die apps gewoon aanschaffen.... daarna niet vergeten je adres weer terug te zetten.
Mahjong is overigens erg aardig om te spelen op de Kindle... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:02
Ja, nu twijfel ik weer tussen de Sony PRS-350 en de Kindle 3.
De Kindle spreekt me het meenste aan omdat deze een groter geheugen heeft en een groter scherm.
De PRS-650 is geen optie meer omdat hij slecht leverbaar is en te duur is.
Ik wil eind mei toch wel een e-reader in huis hebben voor de vakantie.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
rimave schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:47:
De Kindle spreekt me het meenste aan omdat deze een groter geheugen heeft en een groter scherm.
Ik heb zelf een prs-300, en als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik toch voor eentje gaan die een maatje groter is. Voor onderweg is het prima om 'even wat te lezen', maar ik merk dat ik mijn ereader toch wel heel veel gewoon thuis op de bank gebruik en dan zou wat meer beeldruimte eigenlijk helemaal niet verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:17:
[...]

Yep, alle apps zijn USA only, maar als je een amerikaans adres hebt en je zet dat even als afleveradres in je kindle account kan je die apps gewoon aanschaffen.... daarna niet vergeten je adres weer terug te zetten.
Mahjong is overigens erg aardig om te spelen op de Kindle... ;)
Oh dat is een handige tip :D Thanks!
Ik zal maar niet voor de grap het adres van het Witte Huis opgeven, dan word ik vannacht ineens van m'n bed gelicht door Interpol :+
Zet voor jezelf alle plus en min punten van elke device op papier, geeft wat overzicht. Verder denk ik niet dat je een buil kan vallen aan de Kindle. Je kunt er boeken op knikkeren, muziek mee draaien tijdens het lezen en af en toe een spelletje zoals sudoku of mahjong oid op draaien. Ohja en internetten werkt ook best goed.

Ik heb hem ook voor mijn aankomende vakantie gekocht, scheelt een hoop gezeul met dikke boeken van Dan Brown en Stephen King :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

\[J.d.I.] DirtyHarry schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:54:
[...]

Oh dat is een handige tip :D Thanks!
Ik zal maar niet voor de grap het adres van het Witte Huis opgeven, dan word ik vannacht ineens van m'n bed gelicht door Interpol :+
Ik kom met regelmaat in Houston, dus heb ik een van de Marriott Hotels waar ik meestal verblijf als Amerikaans adres in mijn account gezet. Mocht men daar checken dan komt mijn naam in ieder geval in het gastenregister voor :P

En nee, het Witte Huis lijkt me niet bij uitstek een onopvallend adres, waarschijnlijk staat dat zelfs op de red flag lijst bij Amazon (tenzij de Obama's ook allemaal Kindles hebben uiteraard) ;)
Die éne inch meer scherm op de Kindle ga je zeker geen spijt van krijgen... verder staan er hier genoeg argumenten te lezen over zowel de Sony als de Kindle om hier een gedegen besluit over te nemen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb nu een BeBook Mini (5 inch) en heb gisteren een Kindle 3 aangeschaft. Ik heb het eigenlijk alleen gedaan voor het type scherm en snelheid van een 5inch scherm is prima te lezen. Kan ik elke tas mee het verschil met een 6 inch scherm is niet eens zo groot.

Deze link is iets eerder in dit forum geplaatst: http://www.ereaders.nl/downloads/schermvergelijking.pdf

Kan je mooi het verschil zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Misschien valt een Kobo ook te overwegen? Is nog net wat goedkoper dan een Kindle 3 en de oudere technologie zou enkel wat trager pagina's omslaan als nadeel hebben.

Zie ook Review Kobo Wireless eReader: gaat Kobo de Nederlandse ebookmarkt omgooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:09
Ik heb zelf een Kindle 3 en heb laatst een PRS-350 voor mijn vriendin gekocht. Ik heb zelf een voorkeur voor de kindle omdat ik het lettertype prettiger vind en de extra ruimte om hem vast te pakken. De Sony is dan wel weer mooier (al vind ik die nep-chroom knopjes wat minder) en heeft touch bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 16:06
Ik had eerst de 650 en daarna de Kindle voor mijn vriendin erbij "als budgetaankoop want die 650 is toch wel duur". Als ik de Kindle beter en eerder gekend had zou ik nu twee Kindles hebben. Dus de keuze tussen 350 of K3 zou voor mij een makkelijke zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
WaterFire schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:13:
Ik had eerst de 650 en daarna de Kindle voor mijn vriendin erbij "als budgetaankoop want die 650 is toch wel duur". Als ik de Kindle beter en eerder gekend had zou ik nu twee Kindles hebben. Dus de keuze tussen 350 of K3 zou voor mij een makkelijke zijn..
Hoe dat zo? Als ik een van je eerdere post doorneem waar je de verschillen tussen beide apparaten aangeeft, verwachte ik eigenlijk dat je voorkeur uit zou gaan naar de Sony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:19:
[...]

Hoe dat zo? Als ik een van je eerdere post doorneem waar je de verschillen tussen beide apparaten aangeeft, verwachte ik eigenlijk dat je voorkeur uit zou gaan naar de Sony :)
Hij geeft het zelf al een beetje aan toch? Als hij de 650 had kunnen kopen voor de prijs van een Kindle dan had hij wellicht voor de 650 gegaan.... Tussen de 350 en de Kindle zit minder qua looks en feels in het voordeel van Sony, dus zou het hooguit de prijs nog kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Beide zijn gewoon goede e-readers waar je zeker geen miskoop mee doet. Ik had gisteren trouwens een heel aantal youtube filmpjes gezien met vergelijkingen, misschien iets om naar te kijken? Het is namelijk nogal een persoonlijk verschil. De één heeft op bepaalde vlakken meer instelmogelijkheden, de ander weer in andere gebieden, etc. etc. Wat mij betreft vlakt het elkaar goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het prijsverschil kan me weinig schelen de Kindle en de Sony 650 zijn 2 verschillende apparaten waarvan de Kindle niet echt gemaakt is voor de Nederlandse markt.
De Sony heeft geen Wifi of 3G en de Kindle heeft geen touchscreen en de daaraan gekoppelde functies.
Waar ik wel graag een verklaring voor zou willen hebben is de verkrijgbaarheid van de Sony,of de niet verkrijgbaarheid.. doen ze dat om de prijs op te drijven of wat...
De Kindle is lager geprijst maar dat komt ook door de dure Euro en de "koppeling" aan Amazon.
Ik las laatst in een of ander blad bij de tandarts dat Amazon omgerekend zo'n 40 dollar betaalde aan subsidie aan Kindle in ruil voor die "koppeling" net als de Nook aan Barnes en Knoble.
Dus zonder die subsidie ligt het prijsverschil heel anders.
In een schaarste aan 6 inch touchscreens geloof ik niet zo..wacht Sony gewoon tot Kindle zich kapot prijst of zo,of verdienen ze aan de 350 gewoon veel meer ?
Een klant die eenmaal een ander merk gekocht heeft,zie je meestal niet meer terug maar Sony reageert totaal niet op vragen over de verkrijgbaarheid.
Wat de "Stand by, OK I'm back. Just slammed it against the wall and guess what, I opened it and can still read it." betreft zegt mijn zoon dat een e-reader een travestietboek is ( niet beledigend bedoeld ) Het ziet er uit als een boek, je kan het lezen als een boek,maar het blijft nep.... tja.. daar sta ik dan..

[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 11-05-2011 21:35 . Reden: 40 euro moest 40 dollar zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:00:
[...]

Ik kom met regelmaat in Houston, dus heb ik een van de Marriott Hotels waar ik meestal verblijf als Amerikaans adres in mijn account gezet. Mocht men daar checken dan komt mijn naam in ieder geval in het gastenregister voor :P
Ik heb nu een adres van een of ander hotel in New York in mijn adressenlijst ingevoerd en deze nu (tijdelijk) als 1-click address locatie ingesteld. Maar ik kan nu nog steeds geen applicaties kopen voor mijn Kindle.. Ik heb nog niet een creditcard nummer verbonden aan dit adres. Moet ik dit ook doen? En controleren ze dit dan niet?

-edit-
Hmm net toch maar geprobeerd, maar werkt niet.. Wat doe ik verkeerd :?

[ Voor 5% gewijzigd door [J.d.I.] DirtyHarry op 11-05-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Over die subsidie van Amazon: dit soort berichten is uit de lucht gegrepen. Ik heb veel meer berichten gezien dat Amazon de Kindle zeker niet onder de kostprijs verkoopt, maar er "gewoon" winst op maakt. Dat ze genoegen nemen met een lager winstpercentage dan bijv. Sony is best mogelijk. Vergeet niet dat de Kindle verreweg de grootste oplage heeft van alle readers, en dat Amazon dus meer dan anderen kan profiteren van kwantumkortingen bij de inkoop.

Over de beperkte verkrijgbaarheid van de Sony 650: de meest plausibele verklaring lijkt me nu een te geringe productiecapaciteit in combinatie met voorrang voor de Japanse markt. Als Sony de prijs had willen opdrijven, hadden ze hun prijs ook moeten verhogen. Als ze de prijs van de 650 hadden opgevoerd naar bijv. EUR 259, zou de vraag waarschijnlijk nog steeds het aanbod overtreffen, maar dat hebben ze niet gedaan.

Ik ben trouwens nog steeds heel tevreden met m'n Onyx Boox 60 / BeBook Neo, ook al heeft ie geen Pearl scherm. Ik heb er een verdikte versie van het Georgia font opgezet, en zie dan qua contrast geen verschil met de Sony 650. Plaatjes zijn wel veel mooier op de Sony, maar ik ben niet zo'n plaatjeskijker.

Jammer dat de prijs van de BeBook Neo wel kunstmatig hoog wordt gehouden in Nederland. In andere landen is ie een stuk goedkoper (geworden). In Rusland bijv. is de Onyx Boox 60 het afgelopen halfjaar zowat in prijs gehalveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetmolm schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:17:
Over die subsidie van Amazon: dit soort berichten is uit de lucht gegrepen.
Ben ik niet met je eens,en het is ook niets bijzonders,Bol deed dat met een eigen readertje voor 99 euro in combi met een stel boeken (kom ff niet op de naam,Ambiance of zo ? ) en Selexyz met de Oyo.
Een beetje het printer idee, printers goedkoop en dure inkt.
Bol is het nu aan het omdraaien door e-books voor 1 euro te verkopen of de eerste paar hoofdstukken gratis en de telefoonwereld geeft ook nog steeds dure modellen weg bij een duurder abonnement.
In het artikel stond in elk geval ook dat ze expres de verkoop van de Kindle in europa moeilijker maakten omdat ze de korting er niet uit zouden krijgen omdat de gemiddelde koper wel de Kindle reader bemachtigt maar de boeken lokaal koopt en dat lijkt me een hele plausibele verklaring,dat model hanteren ze met vele dingen.
Ik ben trouwens nog steeds heel tevreden met m'n Onyx Boox 60 / BeBook Neo, ook al heeft ie geen Pearl scherm. Ik heb er een verdikte versie van het Georgia font opgezet, en zie dan qua contrast geen verschil met de Sony 650. Plaatjes zijn wel veel mooier op de Sony, maar ik ben niet zo'n plaatjeskijker.
Ik ook niet,ik vervang covers meestal ook met mini versies,scheelt enorm in ruimte voor iets dat je toch eenmalig bekijkt,en als je de covers terug haalt naar 8 bit grayscale zien ze er op een gewone bebook one 2010 ook heel goed uit,dus dat zal ongetwijfeld op de Neo ook goed zijn.
Jammer dat de prijs van de BeBook Neo wel kunstmatig hoog wordt gehouden in Nederland. In andere landen is ie een stuk goedkoper (geworden). In Rusland bijv. is de Onyx Boox 60 het afgelopen halfjaar zowat in prijs gehalveerd.
De meeste sony hackers zijn Russen.. misschien gaan daar die 650's wel heen ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.