Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik zet mijn BeBook Mini ook nooit uit en slechts op standby. Gaat hij makkelijk 3/4 weken mee, maar goed. Misschien is het de screensaver van Sony die zoveel stroom gebruikt. Heb geen idee eigenlijk.Ortep schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:11:
[...]
Niet helemaal, iedere 10 minuten aan en uit zetten kost ongetwijfeld meer dan een uurtje standy houden. Er zit een optimum in. Maar ik begrijp niet wat die Sony dan allemaal aan het doen is. Tijdens mijn laatste vakantie heb ik mijn Kindle niet uitgezet (Dat doe je met een Kindle eenvoudig weg nooit) en heb ik meer dan 3 weken meerdere uren per dag gelezen. de enige reden dat ik hem aan het einde van de vakantie aan de lader hing was omdat ik zeker wilde weten dat ik gedurende de eindeloze terug reis met meerdere vliegtuigen over meerdere dagen niet zonder stroom wilde raken.
Verwijderd
http://mashable.com/2011/...A+Mashable+%28Mashable%29
Interessante Kindle ontwikkeling in Amerika:
http://phx.corporate-ir.n...cle&ID=1552678&highlight=
En wie nog op een aparte manier zijn ereader bij zich wil houden:

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 11:51 ]
Zeker een om in de gaten te houden, maar dit initiatief is met name voor de Amerikaanse bevolking. Als ik het goed begrijp moet je je eerst aanmelden bij een locale bibliotheek dus het hebben van een US Amazon account zal wel niet helpenVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:46:
Verwijderd
Ik ben wel lid van www.librarything.com , maar dat zal vast ook niet helpen. Maar als het werkt komt er vast wel een alternatief voor Europa / Nederland lijkt mij (ooit, in de toekomst).Tweety1 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:09:
Zeker een om in de gaten te houden, maar dit initiatief is met name voor de Amerikaanse bevolking. Als ik het goed begrijp moet je je eerst aanmelden bij een locale bibliotheek dus het hebben van een US Amazon account zal wel niet helpen
Vooral dat 'ooit, in de toekomst' , is datgene wat me zorgen baart. NL staat nou niet bepaald vooraan als het om de digitale boekenwereld gaat.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:14:
[...]
Ik ben wel lid van www.librarything.com , maar dat zal vast ook niet helpen. Maar als het werkt komt er vast wel een alternatief voor Europa / Nederland lijkt mij (ooit, in de toekomst).
Verwijderd
ik heb geen kindle. Ik wil een kindle boek kopen van amazon.com en dan het boek downloaden van die site en bewerken met calibre voor mijn eigen ereader.
Het is mij onduidelijk of dit kan. Ik begrijp van de site dat ze het dan naar mijn programma sturen. Maar het boek is niet goedkoop, ik wil wel zeker weten dat ik hem uit dat programma kan krijgen om te converteren. Ik heb al wel een kindle account, maar werkt wat ik wil?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 15:33 ]
Verwijderd
Hoe dom kan je zijn? Ik kan hem ook wel van usenet aftrekken, maar wil hem legaal kopen. Maar nee hoor, dat mag niet. Alleen als ik in Amerika woon. Ik moet maar 132 dagen wachten totdat ik hem mag kopen omdat hij dan wel hier verkocht mag worden? Waar gaat dit over. Het papieren boek mag ik wel kopen. Hoe triest...We're sorry...
Sales of the following ebook(s) are restricted within your territory and are being removed from your cart. We apologize for the inconvenience. Please understand these restrictions are driven by the publisher and author.
En die auteur reageert ook al niet op mijn klacht. En als hij nu bijv. veel followers op twitter had, maar nee, maar 32 man! En hij plaatst wel elke dag nieuwe berichten over zijn boek.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 15:52 ]
Even een berichtje sturen van "laat maar, ik heb hem hier <insert nzb/torrent-link> al gevonden". Kijken of ie het leuk vindtVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:47:
Stelletje rukkers zijn die boekverkopers ook, probeer ik een boek te verkopen en te betalen op de site van de uitgever (penguin.com) , krijg ik dit:
[...]
Hoe dom kan je zijn? Ik kan hem ook wel van usenet aftrekken, maar wil hem legaal kopen. Maar nee hoor, dat mag niet. Alleen als ik in Amerika woon. Ik moet maar 132 dagen wachten totdat ik hem mag kopen omdat hij dan wel hier verkocht mag worden? Waar gaat dit over. Het papieren boek mag ik wel kopen. Hoe triest...
En die auteur reageert ook al niet op mijn klacht. En als hij nu bijv. veel followers op twitter had, maar nee, maar 32 man! En hij plaatst wel elke dag nieuwe berichten over zijn boek.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Laten we even buiten beschouwing laten dat dat hele territoriale restrictie gebeuren, nergens op slaatVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:47:
Stelletje rukkers zijn die boekverkopers ook, probeer ik een boek te verkopen en te betalen op de site van de uitgever (penguin.com) , krijg ik dit:
[...]
Hoe dom kan je zijn? Ik kan hem ook wel van usenet aftrekken, maar wil hem legaal kopen. Maar nee hoor, dat mag niet. Alleen als ik in Amerika woon. Ik moet maar 132 dagen wachten totdat ik hem mag kopen omdat hij dan wel hier verkocht mag worden? Waar gaat dit over. Het papieren boek mag ik wel kopen. Hoe triest...
Verwijderd
Dit heb ik al eens eerder gehoord.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:47:
[...]
Heeft te maken met de uitgever die dit niet goed heeft ingegeven bij het aanmelden.
Wat je zou kunnen doen is naar de uitgever een mail sturen waarom hij dit zo gedaan heeft en of je ze anders van usenet moet pakken
Dat ligt er aan ja, maar in de verhouding 23 uur op standby en 1 uur lezen,gebruikt 23 uur standby meer dan aan en uitzetten.Tweety1 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:32:
[...]
Dat zou tevens betekenen dat, ondanks wat er altijd wordt gecommuniceerd, het aan en uit zetten van de ereader minder energie van de batterij vraagt dan standby houden.
Ga je zoals gezegd dat iedere 10 minuten doen,dan kun je hem beter op standby houden, ikzelf denk dat bij 12 uur de grens ligt... langer als 12 uur standby, dan kun je hem beter uitzetten..
Verwijderd
ik ga hem straks kopen en dan laat ik het weten.
een andere uitgever gaat het hier uitgeven (althans europa)... dat is het probleem.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:37:
Wat je zou kunnen doen is naar de uitgever een mail sturen waarom hij dit zo gedaan heeft en of je ze anders van usenet moet pakken
Maar het is gewoon in en in triest. Ik heb een abonnement op spotify voor mijn muziek, maar dan halen platenmaatschappijen steeds nummers weg voor nederland en niet voor bijv. engeland en dat is al rete irritant. Vervolgens wil ik een boek kopen, maar mag alleen een papieren versie kopen hier en geen digitale (ja, eind september ook digitaal).
Dat is gewoon je eigen ruiten ingooien. Er zijn nog maar 3 auteurs waar ik de boeken van koop en ik moet maar zien hoe het in juli gaat als een ander boek uitkomt van een andere auteur. Ik wil er notebene voor betalen, ik lijk ook wel gek ook met al die moeite die het kost.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 17:46 ]
Verwijderd
Mijn woonadres in het Hilton hotel bevalt veel sites kennelijk niet
Amazon.com was vriendelijker, heb het boek nu. Nu drm eraf halen en er een epub van maken zodat ik kan lezen... dat valt ook niet mee.Dear dikkiedikdik,
We are contacting you regarding your recent order ********. Your order has failed our authorization process therefore we are unable to process your order.
If you received this email regarding your order for a Barnes & Noble eBook, please be advised that these purchases are limited to those customers physically located in the United States and Canada
Verwijderd
Mijn god, wat een werk. Die handleidingen zijn niet echt duidelijk. Maar met python script en nog wat meer programma's waar ik nooit mee werk heb ik het voor elkaar gekregen.
Nu de kids op bed en het boek op mijn ereader en lezen maar. En morgen even een handleiding maken hoe ik dit nu gedaan heb voor de toekomst.
Ik heb daar wel zin in, maar kan je alleen gedonder van krijgen. Het is te vinden op usenet, maar ik vind het echt te bizar voor woorden dat ik zoveel moeite moet doen om iets te kopen. Ik heb 5 webwinkels geprobeerd die epub formaat verkochten en nergens mag ik kopen, ook niet als ik zeg dat ik in new york woon. Bij amazon mag ik wel kopen, maar dan moet ik eerst een kindle voor de pc installeren, vervolgens moet ik echt een uur me door python scripts en dergelijke worstelen om die beveiliging eraf te krijgen en ik betaal notebene 18 dollar voor mijn eigen boek dat ik gewoon wil lezen.kmf schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:55:
Even een berichtje sturen van "laat maar, ik heb hem hier <insert nzb/torrent-link> al gevonden". Kijken of ie het leuk vindt
Ik ben het helemaal zat met dat kopen van boeken, het is dat ik perse dit boek wil lezen omdat ik er verslaafd aan ben en hier al 2 jaar smachtend op loop te wachten, maar afgezien van deze auteur en een andere ga ik nooit meer wat kopen.
En ik kocht altijd veel boeken, maar als het zo moet. En niemand (uitgevers, auteurs, boekwinkels) reageren op mijn vraag waarom ik een papieren boek met 2 muisklikken kan kopen en waarom het kopen van een digitaal boek zo omslachtig is. En ik ben notebene handig met een pc. Dit hele proces zie ik echt niet mijn vrouw of ouders doorlopen.
Ik ben er gewoon echt boos over. Hoe kan je zo met je product omgaan. Het is al net als met de beveiliging een tijd terug op pc games, je kan beter illegaal downloaden dan eerlijk kopen. Het is triest maar waar.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 21:58 ]
Voor epub circuleert een scriptje (plugin) dat je aan calibre toevoegt.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:47:
Zo, een uur verder... maar het is gelukt.
Mijn god, wat een werk. Die handleidingen zijn niet echt duidelijk. Maar met python script en nog wat meer programma's waar ik nooit mee werk heb ik het voor elkaar gekregen.
Op het moment dat je de epub toevoegt aan de collectie wordt ie van de DRM ontdaan. (gewoon naar calibre toeslepen)
Daarna kan je hem naar de reader sturen, zonder converteren.
Het gebeurt in the fly...
Verwijderd
Dat werkte helaas niet bij mij, kreeg een error. Maar heb nu de stappen wel door. Al merkte ik net bij het meepakken van een torrent van het boek dat ik beter kan downloaden, in die illegale versie zit zelfs de cover en in mijn gekochte versie nietNick39 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:29:
Voor epub circuleert een scriptje (plugin) dat je aan calibre toevoegt.
Op het moment dat je de epub toevoegt aan de collectie wordt ie van de DRM ontdaan. (gewoon naar calibre toeslepen)
Daarna kan je hem naar de reader sturen, zonder converteren.
Het gebeurt in the fly...
Slordig... kan je er alsnog wel ff inplakken met sigil,maar toch... ik download,scan,en koop, ik hou het allemaal wel wat in het reine.. ik was ook met dat Pyton bezig, dan eerst een key maken met dat adept..maar met de plugin.. heb net voor 92 euro boeken bij Bol gekocht,maar voel me absoluut niet schuldig dat ik de DRM er afgehaald heb,je bindt een gewoon boek toch ook niet aan een touw ??Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:42:
[...]
Dat werkte helaas niet bij mij, kreeg een error. Maar heb nu de stappen wel door. Al merkte ik net bij het meepakken van een torrent van het boek dat ik beter kan downloaden, in die illegale versie zit zelfs de cover en in mijn gekochte versie niet
Ik wou dezelfde plug-in voorstellen, maar dat had je dus al geprobeerd. Ben benieuwd wat dat voor error was en hoe je er uiteindelijk uit bent gekomen. Ik zit nog steeds te dubben..... ga ik wel of niet de Kindle aanschaffen.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:42:
[...]
Dat werkte helaas niet bij mij, kreeg een error. Maar heb nu de stappen wel door. Al merkte ik net bij het meepakken van een torrent van het boek dat ik beter kan downloaden, in die illegale versie zit zelfs de cover en in mijn gekochte versie niet
Verwijderd
En dinsdag UPS op de stoep met het vervangende rode hoesje met ingebouwde ledverlichting.Nick39 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:18:
[...]
Ik ben een Sony bezitter maar stel dit soort waarschuwingen in dit topic zeer op prijs !
Ondanks dat vanuit de hoek belicht wordt en de sterkte dus niet egaal over je scherm ligt, is het prima lezen met die ledjes.
Daarna de Kindle even helemaal geladen om te zien hoe lang je met licht aan met je accu doet :-)
Als je het lampje niet uitschuift brandt het overigens ook niet, en als de Kindle in slaap schiet dan schiet het lampje ook in slaap.
Verbaasd mij niks, mijn aldi e-reader was na een weekje standby wel leeg, terwijl als ik hem echt uit zette ik heel erg veel langer erop kan lezen.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:07:
[...]
Dat meen je niet? Dat zal ik straks even aan mijn vrouw doorgeven.
Volgens mij ging het starten van de sony ook best snel, mooi om deze tip te krijgen.
Jammer genoeg vanochtend erop gaan staan perongeluk, en krak. Alles leek nog te werken behalve scheurtje in het scherm, maar toen bleek het touchscreen kapot te zijn, en zonder touchscreen kan ik weinig doen, dus dan maar een vervanger zoeken. Denk dat het PRS650 gaat worden, maar nog eventjes kijken.Zie het wel als echt groot nadeel dat hij blijkbaar geen folder structuur ondersteund, dat is juist zo handig aan Calibre dat ik netjes folder structuur kan maken met mooie bestandsnamen.
Maar met wat zoeken nu komt het erop neer dat geen enkele van de readers met een goed scherm een folder structuur ondersteunen
Een echte (betaalde) ebook library met goede keuze zou wel ideaal zijn. Ik kan dan in theorie wel voor bieb hier ebooks downloaden, maar de keuze is zo enorm beperkt dat het doelloos is.
Btw @ TS, doe eens topic koppelen aan vorige delen
[ Voor 26% gewijzigd door Sissors op 28-04-2011 13:50 ]
Je kan bv de boeken van Baantjer de collectienaam Baantjer geven maar ook de collectienaam Thriller, Detective.
Hoewel het boek maar 1 keer fisiek op de reader staat,kan je hem dan dus onder alle 3 de labels vinden.
Een serie kan je ook in plaats van een Label een reeks naam geven en dan de reeks nummeren.
Je kan dus ook in het voorbeeld bij Reeks invullen: Baantjer,detective,Thriller.
Bij Reeks in plaats van label, wordt de volgorde van nummering aangehouden,dus niet alphabetisch.
Als je dus in plaats van de schrijver naam als directory dezelfde naam gebruikt bij labels dan zal in princiepe dus eenzelfde soort directory structuur opgebouwd worden.
Bij Label kan je helemaal zelf kiezen of je Achternaam Voornaam hanteert.
Maar ook in de reader zelf kan je bij weergave kiezen voor voornaam achternaam, achternaam voornaam,reeks,volgorde waarin toegevoegd,op datum.
Het werkt heel makkelijk.
Zelf heb ik dan nog in Calibre de colom gekocht en gelezen bijgevoegd waarin je kan kiezen tussen ja of nee, zo kan ik in Calibre precies bijhouden welk boek ik gekocht heb,of ik het boek al gelezen heb.
(gekocht is handig,want een gedownload boek is meestal gescand en ziet er slechter uit en moet meestal nabewerkt worden,bij een gekocht boek zit het meestal wel goed,heb ik een boek ge-edit en is ie in orde dan geef ik hem ook het label gekocht,kom ik het dan ergens tegen dan hoef ik het niet te downloaden omdat ik zelf al kan zien dat ik een betere versie heb...
[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 28-04-2011 15:21 ]
Verwijderd
Met activepython, kindleforpc, vervolgens unswindle_v7.pyw en dan met een oudere versie van de Kindle4pc software. Staan veel tutorials online, zit wel stukken verouderde uitleg in, je moet even zoeken naar een up to date website.Tweety1 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 07:41:
Ik wou dezelfde plug-in voorstellen, maar dat had je dus al geprobeerd. Ben benieuwd wat dat voor error was en hoe je er uiteindelijk uit bent gekomen. Ik zit nog steeds te dubben..... ga ik wel of niet de Kindle aanschaffen.
Deze youtube video laat het wel goed zien wat ik gedaan heb en dat werkt het beste als die calibre plugin lastig doet:
YouTube: Kindle Hacking 101 - E Book DRM Removal
Ik moet zeggen dat het kopen van een kindle boek echt heel fijn en snel ging. Stuk beter dan de andere webwinkeltjes.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 18:09 ]
Verwijderd
Ik kreeg vandaag te horen dat onze bieb dichtgaat en dat we 20 km moeten rijden om naar een andere bieb te kunnenfurby-killer schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:29:
Een echte (betaalde) ebook library met goede keuze zou wel ideaal zijn. Ik kan dan in theorie wel voor bieb hier ebooks downloaden, maar de keuze is zo enorm beperkt dat het doelloos is.

Ik had nog wel een groot abonnement (80 euro per jaar). Maarja, dat is dus niet meer na de zomer... eeuwig zonde.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Whaha, dat gezicht ook van die kerel. Nook color heeft trouwens ook een update ontvangen naar 1.2Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:46:
Maak van je Nook color een tablet:
http://mashable.com/2011/...A+Mashable+%28Mashable%29
En wie nog op een aparte manier zijn ereader bij zich wil houden:
[afbeelding]
Dus toen mijn zus vorige week een weekend langskwam met haar e-reader, meteen maar eens getest. Dat viel me geenszins tegen. Sterker nog ik werd er enthousiast van. Dus even gekeken, maar al snel viel mijn keuze toch op 6". Dan bleven de Sony en de Kindle over.
Dit was toch wel even dubben, want de Sony is een stuk mooier. De aluminium afwerking vind ik persoonlijk zeer geslaagd. Maar de prijs van de Sony gaf dan toch de doorslag. Met de kindle zou ik met hoes 200euro betalen en met de Sony kom ik voor hetzelfde pakketje op 280euro. Het feit dat de kindle geen epubs ondersteunt neem ik dan maar voor lief.
Heeft geen signature.
Krijg hem als het goed is vandaag binnen, ben benieuwd. Ik begrijp dat de Kindle en die laatste van Sony zo'n beetje de beste in de markt zijn. Aangezien ik die BeBook gewend ben, wordt dat genieten ;-)
Verwijderd
Klopt inderdaad. Onder de 6" readers denk ik dat Kindle en Sony samen de markt grotendeels bedienen.Mavado schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:21:
Krijg hem als het goed is vandaag binnen, ben benieuwd. Ik begrijp dat de Kindle en die laatste van Sony zo'n beetje de beste in de markt zijn. Aangezien ik die BeBook gewend ben, wordt dat genieten ;-)
Het is persoonlijk of je inderdaad dik 80 euro meer wil betalen voor het iets steviger aandoende design en de touch screen van de Sony 650, want qua leeservaring en prestaties bijten ze elkaar niet echt.
Het Wifi van de Kindle is inderdaad handig om te winkelen bij Amazon, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
Ook firmware updates worden via Wifi en 3G gepusht, dus als Wifi aan staat en je Kindle in slaapstand ligt dan kan het goed dat indien je hem de volgende dag weer wakker maakt dat je firmware is geupdate.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 08:30 ]
Verwijderd
Dat is wel een groot minpunt naar mijn mening. Ik zou daar zelf controle over willen hebben. Een nieuwe firmware is in een aantal gevallen niet een verbetering namelijk. En Amazon heeft in het verleden wel laten zien dat ze dingen kunnen beslissen waar je als consument niet blij mee bent.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:28:
Ook firmware updates worden via Wifi en 3G gepusht
Merendeel van de boeken is nog niet als e-book verschenen en dus is een scan de enige mogelijkheid,waarom denk je dat ik hier mijn boeken scan en er een goede week werk aan heb.PjotrStroganov schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:05:
Interessant om te zien dat er nog gescande (met fouten) boeken worden aangeboden via torrentsites, en niet de moeite is genomen om de officiele ebooks te de-drmen en aan te bieden.
Daarnaast ga ik met mijn collectie echt niet even zo maar alles opnieuw digitaal kopen als ik ze als gewoon boek heb liggen.
Neem Stephen King.
Overzicht bij Bol:
Hardcover: 27
Paperback: 145
Digitaal boek: 2
Dus wat moet je dan ?
Ik vind ingescande boeken ook bijzonder irritant. Vertaal je zo dan ook daadwerkelijk met OCR of zet je ze er als pdf op? Want ik leef nu met die laatste optie, omdat het netjes omzetten zo ondraagelijk veel werk is.Nick39 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:11:
[...]
Merendeel van de boeken is nog niet als e-book verschenen en dus is een scan de enige mogelijkheid,waarom denk je dat ik hier mijn boeken scan en er een goede week werk aan heb.
Daarnaast ga ik met mijn collectie echt niet even zo maar alles opnieuw digitaal kopen als ik ze als gewoon boek heb liggen.
Neem Stephen King.
Overzicht bij Bol:
Hardcover: 27
Paperback: 145
Digitaal boek: 2
Dus wat moet je dan ?
Eerst OCR, daarna foutcontrole waarbij mijn OCR programma zelf al aangeeft waar ie gegokt heeft en mij vraagt,is dat woord wel juist, daarna gaat het vanuit OCR naar HTML, en via HTML voeg ik het Sigil in.Cyleo schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:07:
[...]
Ik vind ingescande boeken ook bijzonder irritant. Vertaal je zo dan ook daadwerkelijk met OCR of zet je ze er als pdf op? Want ik leef nu met die laatste optie, omdat het netjes omzetten zo ondraagelijk veel werk is.
In Sigil zorg je er dan voor dat de hoofdstukken ook netjes zijn, dat de indexen kloppen.
Een boek duurt zo een dag of 3 a 4.
Netjes links uitlijnen, nieuwe regel in een conversatie op een nieuwe zin.
Wat de meeste anderen doen:
OCR, output naar Word, automatische spellingscontrole van word,plugin voor epub, saven naar EPUB.
Justify lekker op aan zodat ook regels met 5 woorden toch uitgerekt worden over een hele pagina ( wat ik haat) en vooral bij conversaties gewoon de hele boel achter elkaar plakken zodat je niet meer weet wie wat zegt.
Dat soort boeken rizzelen van de fouten omdat een automatische spellingscontrole nooit de fouten er uit kan halen, schol en school zijn beide bestaande woorden,maar of je het over een visje hebt of over een opleidingsinstituut...
Een degelijk boek kost 3 a 4 uur werk, heeft behalve start geen index, staat vol met afbreekstreepjes waar die niet horen,vol onzin woorden en op de plekken waar de OCR niet duidelijk was staat zo maar iets.
Baantjer boek 60 bv bevatte meer dan 100 fouten.
Ik scan voor mezelf, ben al 1 a 2 dagen bezig met een manuele foutcontrole,heb daarnaast nog een lijst met woorden die erg op elkaar lijken en waar de OCR wel eens de mist mee in gaat.
Daarna maak ik zoals gezegd een nette index en mocht ik al lezende in de 650 nog een fout tegen komen dan markeer ik die en eens per week verwerk ik al die fouten nog eens in Sigil zodat de laatste fouten er uit zijn.
En ja, dat is heel veel werk.
Verwijderd
Als je Wifi en/of 3G uit laat (wat sowieso handig is om betere accutijd te halen) wordt er niks gepushtVerwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:03:
[...]
Dat is wel een groot minpunt naar mijn mening. Ik zou daar zelf controle over willen hebben. Een nieuwe firmware is in een aantal gevallen niet een verbetering namelijk. En Amazon heeft in het verleden wel laten zien dat ze dingen kunnen beslissen waar je als consument niet blij mee bent.
Je hebt dus zeker controle over de firmware updates, want van de vier updates voor de Kindle die er zijn uitgekomen sinds ik hem heb is er maar één gepusht, de laatste, de rest was handmatig downloaden en via USB naar de Kindle overzetten.
Verwijderd
Hoe werk je het beste in Calibre is daar een NL uitleg van al mijn boeken staan bij auteurs
zou graag de serie's in een map zetten en hoe krijg je de covers erbij ?
Verwijderd
Uhhh... de vetgemaakte zin moet je even uitleggen vrees ik, want dat betekent dat bol.com wel kan stoppen met het aanbieden/verkopen en dus downloadbaar maken van legale boeken? Of sloeg die zin nog op de huidige situatie?zetmolm schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:46:
@mat.hi.as: Het downloaden van een boek is (nog) toegestaan. Altijd. Maakt niet uit of je al eigenaar bent van een officieel verspreid exemplaar. Maakt ook niet uit of het boek al dan niet legaal is aangeboden. Maar er is een wetswijziging in de maak die het downloaden van illegaal aangeboden boeken (en films en muziek) ook illegaal gaat maken.
En dan... als het wetsvoorstel er al doorheen komt is het gericht tegen de grote jongens die illegaal P2P verspreiden, en is er al een beetje doorgeschemerd dat het niet de bedoeling is om particulieren die af en toe een mp3-tje vinden een slurpen voor de rechter te slepen.
De minister heeft inderdaad aangegeven dat particulieren die af en toe wat downloaden niet strafrechtelijk vervolgd zullen worden. Maar civielrechtelijk kan wel degelijk. Dat betekent niet dat iedere downloader voor de rechter zal komen, want auteurs en hun vertegenwoordigers krijgen niet zo heel veel instrumenten om ons downloadgedrag te traceren. Maar de deur wordt wel geopend voor processen tegen die enkele downloaders die ze weten te betrappen, waarbij het dan vooral zal gaan om het afschrikwekkende effect. Ik zeg niet dat dat ook echt gaat gebeuren, maar wel dat het mogelijk wordt.
Covers zoek je op,maakt niet uit waar, en sleep je gewoon naar de plek.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:41:
Gisteren een Sony 650 gekocht.
Hoe werk je het beste in Calibre is daar een NL uitleg van al mijn boeken staan bij auteurs
zou graag de serie's in een map zetten en hoe krijg je de covers erbij ?
Bij ieder boek edit je de metadata, daar kun je dan vervolgens de beschrijving toevoegen en een foto heenslepen.
Vervolgens zie je daar ook de kolom labels, als je daar de schrijvers naam invult worden alle boeken met dezelfde schrijversnaam ( label ) als collectie op je 650 gezet in een virtuele map.
Voor series met meerdere delen gebruik je niet de label, maar de reeks knop, de werking is het zelfde, alleen staan de boeken dan in de volgorde van nummering.
De labels enreeks namen worden onthouden.
Je kan bv alle Stephen King boeken het label geven: King Stephen, of Stephen King.
Elk boek dat je dat label hebt gegeven verschijnt in de sony in de collectie die je gemaakt hebt.
Heb je dus 6 boeken het label Stephen King gegeven,dan vind je in je Sony een virtuele directory (collectie) met de naam Stephen King,met daarin de 6 boeken die je die label naam had gegeven.
@mat.hi.as
Het is ook een hele klus,maar ik doe het voornamelijk om de volgende redenen.
1.Menig echt boek dat ik heb,komt uit een bibliotheek verkoop,niet meer de mooiste en vervallen.
Door het boek te digitaliseren blijft het altijd netjes.
2.De ruimte,ik heb bananendozen vol boeken,die ik dus nooit zal lezen omdat ik de zolder op moet en het boek maar moet zoeken,in welke doos lag ie ook al weer.
3. Het handzame, of ik nu de reader van zoveel gram mee neem met 1 boek er op,of met 500, ik neem in een keer mijn hele collectie mee en ik zie mezelf echt nog niet met 500 echte boeken lopen.
4. Ik heb 2 readers,een beneden, een boven,ik hoef dus nooit met een boek te tillen,heb altijd mijn collectie bij de hand,ik moest 5 uur wachten, wat neem je dan makkelijker mee,een reader of een stapel boeken.
5.Ik stop de tand des tijds..
Ik heb de tijd, ik scan niet voor anderen,na de scan,de bewerking,gaat het echte boek hier naar een bejaardenhuis,langzamerhand dunt mijn echte boeken collectie uit,leiden nog een tweede leven in een bejaardenhuis, en ga ik ooit verhuizen dan gaan er geen dozen met boeken meer mee maar op zijn hoogst een paar XD kaartjes.
Epub ondersteuning vind ik zelf toch redelijk belangrijk. (+nog een zooi bol.com bonnen waardoor het de 650 is geworden).Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:28:
[...]
Klopt inderdaad. Onder de 6" readers denk ik dat Kindle en Sony samen de markt grotendeels bedienen.
Het is persoonlijk of je inderdaad dik 80 euro meer wil betalen voor het iets steviger aandoende design en de touch screen van de Sony 650, want qua leeservaring en prestaties bijten ze elkaar niet echt.
Ook al had ik die bonnen, dat boeit me niet. Met een conversietool zet ik zo alles op mijn Kindle.furby-killer schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:08:
[...]
Epub ondersteuning vind ik zelf toch redelijk belangrijk. (+nog een zooi bol.com bonnen waardoor het de 650 is geworden).
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Is er de komende tijd een aanbieding met deze reader?
Hoi
Ik ben nu een beetje bezig geweest met het downloaden van ebooks en calibre is een behoorlijk potente tool om alles te managen. Het is vooral ook handig om covers mee toe te voegen.
Ik kwam er ook achter dat amazon gratis boeken aanbied. Groot nadeel is dat de cover die zichtbaar is op de productpagina, niet onderdeel is van de ebook. Moet je alsnog met calibre bezig om alles compleet te maken.
Voor mij was het niet een bash naar Sony. Van mij mag iedereen alles kopen wat ze zelf willen, maar als ik iemand hoor zeggen dat ze een apparaat willen kopen vanwege formaat-ondersteuning dan zeg ik dat ik dat niet zou doen om dat dat veel moeite kost om te zetten.Nick39 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:56:
Het begint toch een beetje een windows-apple discussie te lijken,over ervaringen gaat het nog zelden,zullen we eens stoppen elkaar proberen te overtuigen waarom de Sony beter zou zijn dan de Kindle of andersom ?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Verwijderd
Met Calibre is epub geen enkel probleem voor de Kindle, want het wordt tijdens het overzetten on the fly geconverteerd naar .mobi... je merkt het nauwelijks.furby-killer schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:08:
[...]
Epub ondersteuning vind ik zelf toch redelijk belangrijk. (+nog een zooi bol.com bonnen waardoor het de 650 is geworden).
Verwijderd
Ach, dit soort discussies zal je altijd hebben, of het nu gaan over e-readers, computers, tablets, auto's, koffiezetapparaten, enz... en ze zijn in mijn ogen gezond zolang ze op eerlijke en echte argumenten gevoerd worden.Nick39 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:56:
Het begint toch een beetje een windows-apple discussie te lijken,over ervaringen gaat het nog zelden,zullen we eens stoppen elkaar proberen te overtuigen waarom de Sony beter zou zijn dan de Kindle of andersom ?
En dat schrijft een Sony fan, die alleen maar Kindles gebruikt om zijn boeken en bedrijfsdocumenten op te lezen
Dit laatste geeft denk ik feilloos aan dat mensen in staat zijn om merkonafhankelijk te kiezen voor het product wat hij of zij het prettigste lijkt.
Er zijn mensen die Sony kopen omdat het een gerenommeerd merk is, en die mensen zijn dan ook als merk-koper bereid meer te betalen voor en product wat van een ander merk waarschijnlijk net zo goed is.
Ik heb het geloof ik al eens eerder geroepen, maar goddank verschillen smaken, want anders hadden we allemaal in een zwarte Lada rondgereden en ons huis hetzelfde ingericht.
Maar het moet inderdaad geen Apple/Windows bash worden, want dan gaat het aan het eind van de dag alleen nog over twee grote namen, zonder dat de prestaties er nog toe doen.
Verwijderd
Dat is helemaal niet belangrijk. Kan je natuurlijk niet weten als je nog geen ereader hebt, maar als je je een heel klein beetje had ingelezen...furby-killer schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:08:
Epub ondersteuning vind ik zelf toch redelijk belangrijk.
Verwijderd
Ik snap de keuze voor de Sony niet aangezien de dollarkoers nu zeer gunstig is. Voor 265 euro heb je twee kindle's namelijk. Verkoop je er eentje op marktplaats en heb je die hoes er ook nog eens gratis bij met de winst.roelieboelie schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:46:
Mijn oog is gevallen op de Sony PRS-650. Te koop voor ongeveer 230 euro en een hoesje a 35 euro maakt het totaal op 265 euro. Toch een behoorlijk prijsje en dan heb ik nog niet eens één boek.
Is er de komende tijd een aanbieding met deze reader?
Als je toch 265 euro wilt uitgeven, koop dan voor die prijs de Kindle DX.
Dan heb je voor de prijs de beste ereader die momenteel op de markt is.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 14:41 ]
Verwijderd
Klopt, zonder invoerrechten en shipping heb je voor dat bedrag een van de beste 9,7" readers op de markt, met als enige makke het missen van Wifi.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:38:
Met hoes en alle kosten zit je rond de 350 euro.
Als je iets terug had gelezen had je geweten dat ik al lang een ereader heb, maar ben er op gaan staanVerwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:36:
[...]
Dat is helemaal niet belangrijk. Kan je natuurlijk niet weten als je nog geen ereader hebt, maar als je je een heel klein beetje had ingelezen...

En ik vind zelf epub ondersteuning wel belangrijk, ja ik weet dat calibre dat automatisch kan omzetten tussen formaten, maar heb geen behoefte dat ik DRM eraf moet slopen om een boek te kunnen lezen. Kan calibre misschien ook wel automatisch, geen idee, maar dan heb ik liever gewoon epub ondersteuning zonder dat ik DRM eraf moet slopen. Maar ga vooral door met vertellen wat belangrijk voor mij is

(En daarnaast had ik ook nog die bol.com bonnen die op moesten, zonder die was het misschien wel de Kindle geworden, maar nu was de PRS650 in zelfde prijsklasse, en nog naast epub ondersteuning is er volgens mij niemand die beargumenteerd dat de prs650 niet steviger is).
Als de Kindle nou mappen had ondersteund (of de 650), maar goed dat is niet het geval jammer genoeg.
[ Voor 34% gewijzigd door Sissors op 01-05-2011 17:13 ]
Verwijderd
Het scherm is even stevig als bij elke andere ereader, het grote nadeel van deze apparaten mijn inziens. De Sony lijkt robuuster, maar als je hem laat vallen of erop gaat staan heb je evenveel kans dat hij kapot gaat als willekeurig welk ander merk (helaas).
Verwijderd
Dat is niet in elk land zo vreemd genoeg. In Canada krijgen de mensen wel de cover erop namelijk. Waar dit precies aan ligt is mij niet duidelijk. Ik had toevallig hetzelfde boek bij Amazon gekocht als een vriend die in Canada woont en hij had wel de cover.PjotrStroganov schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:51:
Groot nadeel is dat de cover die zichtbaar is op de productpagina, niet onderdeel is van de ebook. Moet je alsnog met calibre bezig om alles compleet te maken.
Interessant. Wat ik overigens wel krijg, is een placeholder met auteur en jaartal erop. Maar dat is ook alles. Het is verder geen ramp.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:44:
[...]
Dat is niet in elk land zo vreemd genoeg. In Canada krijgen de mensen wel de cover erop namelijk. Waar dit precies aan ligt is mij niet duidelijk. Ik had toevallig hetzelfde boek bij Amazon gekocht als een vriend die in Canada woont en hij had wel de cover.
Ik was vandaag overigens op zoek naar His Dark Materials. Net voordat ik tot de koop overging, herinnerde ik me dat de Amerikaanse versie van één van de boeken gecensureerd was. Probeer ik het boek van de Engelse store te downloaden, kom ik erachter dat deze er nog niet is. Het blijkt dus dat het origineel nog niet als ebook is gepubliceerd, want overal vind ik de Amerikaanse versie. Gratis downloaden helpt ook niet, want dit betreft ook de Amerikaanse versies
Dat wordt dus even wachten tot de Engelsen 'up to speed' zijn.
Daar had ik dus last van.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:14:
Zijn er mensen met een Kindle 3 Wifi en/of 3G (latest generation) en de originele (non lighted) lederen amazon hoes met inklikmechanisme, gekocht vóór 15-1-2011, die last hebben van freezes of het niet meer uit slaapstand komen, en mogelijk ook korter dan 4 weken kunnen lezen met één lading als wireless niet gebruikt wordt?
[...]
Vorig weekend had ik 'm dus uit de hoes gehaald en vandaag was 'ie na een weekendje lezen nog steeds netjes voor zo'n 3/4 vol, terwijl 'ie de afgelopen 2 weekenden ervoor elk weekend opgeladen moest worden.
Dus ik had vanmiddag een ticket aangemaakt, binnen een uur een mailtje terug met een telefoonnummer, uitgelegd, doorverbonden, nog wat vragen beantwoord en ik kreeg het aanbod om het geld teruggestort te krijgen en 25$ discount.
Gelijk maar de houder met ledje besteld en het geld van de oude cover is al teruggeboekt.
Netto kost het dan maar 4 dollar.
Hele nette oplossing.
Ik moest trouwens aan de foon ook nog de Kindle rebooten. Zouden ze op afstand meekijken of ik nog wel de Kindle had ofzo?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Zelf een Sony weet dat de Kindle goedkoper is maar heb geen visa en wil anderen niet lastig vallen zodoende een Sony die net de laatste in de winkel was.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:38:
[...]
Ik snap de keuze voor de Sony niet aangezien de dollarkoers nu zeer gunstig is. Voor 265 euro heb je twee kindle's namelijk. Verkoop je er eentje op marktplaats en heb je die hoes er ook nog eens gratis bij met de winst.
Verwijderd
Inderdaad, ik had zelfs nog 14 eurocent winst door een leuke koerswijziging tussen terugboeken en bestellenTD-er schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:42:
Gelijk maar de houder met ledje besteld en het geld van de oude cover is al teruggeboekt.
Netto kost het dan maar 4 dollar.
Hele nette oplossing.
Leest lekker weg met dat lampje (volgens vrouwlief)
Dat ligt er maar aan wat je wilt. Ik vind het design en de bouwkwaliteit van de Sony veel beter. Daarnaast is de pdf ondersteuning beter, en is er epub ondersteuning. Ook het touschreen en daarmee notities kunnen maken/kladden is voor mij een nuttige toevoeging om voor de Sony te gaan ipv de kindle.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:38:
[...]
Ik snap de keuze voor de Sony niet aangezien de dollarkoers nu zeer gunstig is. Voor 265 euro heb je twee kindle's namelijk. Verkoop je er eentje op marktplaats en heb je die hoes er ook nog eens gratis bij met de winst.
Verwijderd
De DX en de Kindle 3 ondersteunen PDF goed (zij het dat je op de 3 moet scrollen en PDF's niet altijd reflowen)... de rest is de subjectiviteit van persoonlijke smaak en voorkeuren...Cyleo schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:52:
[...]
Dat ligt er maar aan wat je wilt. Ik vind het design en de bouwkwaliteit van de Sony veel beter. Daarnaast is de pdf ondersteuning beter, en is er epub ondersteuning. Ook het touschreen en daarmee notities kunnen maken/kladden is voor mij een nuttige toevoeging om voor de Sony te gaan ipv de kindle.
Ook notities maken, paragrafen doorzappen naar je favo facebook of wat dan ook social media site, naar je vrienden mailen zit standaard op alle Kindles trouwens, en zonder usb touwtje en software, gewoon via Wifi of 3G... het enige wat je echt kan missen is dus een touchscreen, want ook epub is geen issue voor de Kindle, die je uiteraard beheert met Calibre omdat er geen Amazon software is.
Daarbij is Calibre een perfecte powertool om alles wat maar met e-books te maken heeft te beheren, converteren en op je favoriete e-reader te plempen.... daar kan Sony softwarematig nog een enorme punt aan zuigen, want de standaard Sony software zuigt mega hoor ik van veel Sony gebruikers
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 23:55 ]
Verwijderd
De afwerking en het gevoel stevig te zijn bij de Kindle doet zeker niet onder voor het gevoel wat je bij de Sony hebt... helaas krast de alu cover van de Sony makkelijker dan de achterkant van de Kindle.Laudor schreef op maandag 02 mei 2011 @ 07:32:
Ik heb een Sony 350 gehad. Die moest ik om de 2 weken opnieuw opstarten omdat die steeds trager werd. Bij de laatste herstart niet meer opgestart. Nu heb ik een Kindle en deze voelt veel beter, zowel software als hardware. Sony is metaal en komen allemaal krasjes op.
De Kindle voelt omdat ie lichter is dan de Sony wellicht wat goedkoper aan, maar daardoor leest hij éénhandig ook lekkerder omdat je niet zoveel "gewicht" in je handen hebt. Het niet hebben van touchscreen op de Kindles is voor mij geen probleem, ik weet namelijk niet beter en kom dus ook minder met mijn vingers op het scherm, waardoor het minder vet wordt en minder kans heeft om te krassen met een nagel of zo.
Maar ook dat is allemaal relatief, want als je netjes met je Sony en Kindle omgaat in een degelijke hoes, dan is krassen en dergelijke geen issue en heb je van beiden jaren leesplezier denk ik.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 12:31 ]
Niet echt een argument natuurlijk, voor 265 euro heb ik bijna 3 goedkope hema e-readers.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:38:
[...]
Ik ben ook geen Sony fan, ik ben meer een Samsung fan,maar daarvan vind ik de e-reader er niet uit zien. Omdat ik graag boeken wil kunnen corrigeren,er aantekeningen in kan maken,spelfouten wil kunnen corrigeren met een stylus valt de Kindle alleen al af.
Niet kwaad bedoeld maar ik zie dit toch weer als een poging om mensen van hun besluit om de Sony te kopen,af te halen. Als iemand voor zichzelf besluit om een Sony te kopen dan heeft hij dat besluit goed doordacht. Waarom dan toch proberen die persoon naar een Kindle "om te praten" ?
Epubs kunnen soms bijzonder slecht uit een calibre conversie komen. Epub formaat zou niet nodig zijn. We zitten op een Nederlandse markt en de Nederlandse boeken zijn voornamelijk in epub.
Stel, ik ben geen tweaker,heb geen zin in rompslomp met buitenlandse websites,wil gewoon in Nederland een Nederlandse reader en boeken kopen bij een Nederlandse winkel. Ook niet iedereen heeft een creditcard. Ik wil mijn DRM er niet af slopen want ik ben een gewone Nederlandse klant en heb daar geen verstand van. Zou je zo'n persoon nog steeds een Kindle aanraden alleen omdat ie goedkoper is ? Een Marquant is nog goedkoper en voldoet ook voor hele volksstammen.
Ik koop bij Bol een ebook en kan die gewoon lezen met zo'n beetje elke in Nederland verkochte e-reader. Met een Kindle gaat dat ff anders: Je dwingt een normale klant tot minimaal een aantal stappen. Allereerst kan je in de doorsnee Nederlandse boekenshop geen enkel boek kopen,want dat is meestal e-pub en ik ben Nederlander. Maar wat als ik dat wel doe:
Zonder geinstalleerde plugins en drm removal scripts krijg ik mijn boeken niet op de Kindle.
Ik krijg ze niet eens in Calibre. Ik moet dus als doorsnee klant eerst maar eens zien om die DRM van de epub af te krijgen of ik moet zien dat ik het boek kan downloaden. Ik moet ze nu nog omzetten met een tot nu toe gratis tool maar wie zegt dat Calibre gratis blijft,bij heel veel populaire programma's die als freeware begonnen,moet je nu opeens betalen. Als normale Nederlandse klant wil je die hassefras niet.
Dat wij dat als tweakers wel doen en kunnen is een heel ander verhaal.
Ik gun iedereen zijn Kindle, ik gun iedereen zijn Sony en ik gun iedereen zijn Bebook.
Als iemand hier aankondigt een sony te kopen omdat ie de epub wil gebruiken,moet je mijns inziens niet aankomen met,voor het zelfde geld heb je 2 andere en je hoeft geen epub te gebruiken. Ik quote nu jou,maar bedoel dat niet persoonlijk, dit is een algemeen e-reader topic,maar zodra iemand aankondigt een ander merk als een Kindle te willen kopen zie ik steeds personen met allemaal argumenten proberen mensen richting een Kindle te pushen. Dan kun je ook roepen, hee koop nou geen e-reader, zet ade op je laptopje of aldiko op je android tablet en lees daarop, of neem een ipad.
Maar respecteer wel de keuze van iemand en zijn argumenten voor die keuze. Ik begin bijna een hekel aan de Kindle te krijgen puur omdat je in dit topic steeds weer gepushed wordt om zo'n ding te kopen. Ik draag uitsluitend horloges van het merk Citizen en Omega,ik eis uitsluitend een titanium band en kast omdat dat lichter is, ik eis dat ie op solar werkt of op "kinetic energy" omdat ik de batterijen niet elk jaar wil vervangen en ik eis dat ie zender gestuurd is. Daarmee kom ik dus niet onder de 600 euro's en in mijn 60 stuks tellende horloge collectie is die een van 600 euro de goedkoopste. Maar ik ga niet iemand die op de Beverwijkse markt 2 voor 10 euro horloges wil kopen proberen te pushen ook een Citizen te nemen,als die persoon dat nou wil en er blij mee is,prima toch ?
Hou het topic open en push niemand richting een bepaald type reader omdat ie goedkoper zou zijn,of omdat jij dat ding nu eenmaal hebt,want met dat goedkoper zijn dwing je hem ook tot illegale handelingen (drm removal) of een aantal andere handelingen voordat hij van zijn boek kan genieten.
Sommige mensen willen dat namelijk gewoon niet.
[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 02-05-2011 12:52 . Reden: Geprobeerd mijn reactie om te zetten van een boek naar een verkorte versie ]
Ach ja... heb mijn pa (bijna 60) hem ook aangeraden en hij is er blij mee.Laudor schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:36:
Toch ben ik blij dat ik vooral dankzij deze discussie me op het pad van de Kindle heb laten zetten. En je mag van Tweakers verwachten dat die best een boek om kunnen zetten naar een ander formaat en de drm kunnen verwijderen. En ja, ik zal het een digibeet niet aanraden.
Met calibre kan ie goed over weg (want zo moeilijk is het niet) en ondertussen heeft ie er al veel boeken opstaan.
Denk dat Kindle met calibre een goede combie is en ook niet moeilijk is.
Maar ja, heb dan ook geen ervaring met Sony, maar sony en calibre zal ook uitstekend werken.
Denk dat je eerder moet kijken wat je er mee wil, aangezien de sony bv. wel beter is in pdf weer geven en zo.
Maar ja, als je echt alleen boeken wil lezen dan is de kindle zeker een goede optie aangezien het goed beeld geeft (maar dat zullen andere ereaders ook geven).
Dus ja, denk eerder dat je moet kijken wat je er mee wil doen en dan naar de prijs.
Mijn vrouw is zeer blij met de kindle, maar zou dat ook met de sony zijn denk ik.
Gewoon een kwestie van keuzes
Verwijderd
Een epub in mobi omzetten is 1 knopje in calibre. drm eraf is 3 klikjes. daarnaast heeft de kindle hetzelfde pearle scherm als sony dus die kindle is de beste keuze als je naar prijs/kwaliteit verhouding kijkt hoor.Tweety1 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:31:
En kunnen we dan nu de discussie sluiten. Iedereen die dit forum volgt, weet ondertussen de grootste verschillen, de voor- en nadelen van elke reader. Iedereen kan op basis van die informatie een keuze maken. We vallen momenteel steeds gigantisch in herhaling. Ik heb een aantal digibeten in mijn omgeving die dolgraag een ereader zouden willen aanschaffen en die heb ik dus allemaal een bebook (omdat ik die zelf heb) of een sony aangeraden (omdat die volgens mij het beste scherm heeft). Ik kan ze wel een Kindle aanraden ivm de prijs, maar dan ben ik ook diegene die continue gebeld wordt om de boeken om te zetten of problemen op te lossen. Nick heeft daar een punt. Als je gewoon Nederlandse boeken wil lezen en verder niets, moet je die hele rompslomp van de Kindle niet op je nek halen.

Wel als je enkel afgaat op de prijs. Dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar het punt dat Nick maakt (en daar heeft hij gewoon gelijk in) niet iedereen zit er op te wachten dat hij allerlei trucjes moet gaan uithalen om boeken te kunnen lezen op de Kindle. Ik hoef er bij mijn moeder niet mee aan te komen. Bij haar moet alles gewoon out of the box werken en daar zal ze vast de enige niet in zijnVerwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:04:
[...]
Een epub in mobi omzetten is 1 knopje in calibre. drm eraf is 3 klikjes. daarnaast heeft de kindle hetzelfde pearle scherm als sony dus die kindle is de beste keuze als je naar prijs/kwaliteit verhouding kijkt hoor.
Verwijderd
Daarnaast heeft die Sony ook nog eens een erg slecht softwarepakket waar diezelfde digibeet waarschijnlijk ook op vast loopt.
Daarom ben ik het een beetje eens met Nick maar een heel groot gedeelte niet
De discussie tussen wel of niet Kindle zou meer een discussie moeten zijn over bouwkwaliteit en gebruikers gemak van het apparaat zelf. Ik had zelf bijna een Sony 650 gekocht (ik ging voor de bouwkwaliteit en het gemak in format keuze van de boeken). Maar omdat hij was uitverkocht en het nog lang zou duren voordat hij geleverd werd ben ik over gegaan naar de Kindle.
En Ik ben erachter gekomen dat het format van de boeken totaal geen reden is om de Kindle niet te nemen,
tis easy peasy, mobi en epub kabeltje prik prak en lezen maar.
De Sony is zeker mooier en heeft natuurlijk een touche screen maar ben achteraf toch blij met mijn keuze.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
dat valt mee, ik heb al meer dan een persoon aan een Kindle geholpen. Volkomen digibeten dus. Daar heb ik Calibre bij op de PC gezet. Ik zou als ze een Sony hadden de Sony software er op moeten zetten, dus daar is geen verschil. Die mensen weten niet eens dat er verschil is tussen ePub en Mobi. Het maakt ze ook niets uit. Als je aan Calibre een Kindle hangt zet hij automatisch een Mobi versie op de Kindle. Hij converteert als hij alleen een ePub of een PDF had. Andersom ook. Als je er een Sony aan hangt dan converteert hij Mobi's of PDFjes naar ePub.kmf schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:36:
iemand die digibeet is, komt ook niet zo snel aan een kindle. Hele discussie is zinloos.
Voor de digibeet met Calibre is het volmaakt onbelangrijk wat het formaat is
Sorry maar dat slaat nergens op. Een bestelling plaatsen bij Amazon is toch iets heel anders dan tools installeren (en mits dat niet lukt zoals bij DikkieDik) scripts gebruiken. Maar goed, laten we de discussie over welke ereader voor wie geschikt lekker laten rusten.kmf schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:36:
iemand die digibeet is, komt ook niet zo snel aan een kindle. Hele discussie is zinloos. Als je het voor elkaar krijgt om een kindle binnen te krijgen, dan zal je ook niet veel moeite moeten hebben om mobi-versies binnen te halen en/of om te zetten.
Prima,maar probeer die keuze dan niet verplicht te stellen,bedoel dat dus niet persoonlijk maar ik haal alleen je laatste woorden even aan,dit is dus niet een quote op jou verder.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:50:
De Sony is zeker mooier en heeft natuurlijk een touche screen maar ben achteraf toch blij met mijn keuze.
In het algemeen:
Dat de Kindle de beste prijs/kwaliteitsverhouding zou hebben kan je alleen zeggen als je elke reader apart hebt kunnen testen,dat kun je niet roepen op basis van het bezitten van slechts 1 apparaat, anders kun je de titel van dit topic het beste veranderen naar Het Kindlereader-ervaringen topic.
En anders kan ik net zo goed zeggen dat de Sony 650 de beste reader is,ik hoef die stelling immers niet te onderbouwen. Die stelling klopt ook niet want voor mijn partner is haar Bebook one 2010 edition de beste. Maar zij geeft mij de reader en zegt: gooi die boeken er even op.
Ik kan ook niet zeggen dat de Kindle slechter is dan de Sony, om de simpele reden dat ik de Kindle nog niet heb kunnen uitproberen. Dat ga ik ook niet doen (tenzij iemand hem even wil uitlenen) want de Kindle voldoet simpelweg niet aan mijn criteria (touchscreen en de mogelijkheid met een stylus fouten in boeken te markeren) de eisen die je aan een apparaat stelt bepalen de beste prijs/kwaliteitsverhouding en die is voor een ieder anders.
Dat dit forum en dit topic alleen voor Tweakers zou zijn die op zijn minst moeten weten hoe ze DRM moeten verwijderen vind ik ook onzin,menigeen post niet,maar leest wel. De gemiddelde tweaker wil wel iets meer onderbouwing dan alleen een het scherm is hetzelfde opmerking,kun je dan ook zeggen. Wat mij ergert is dat vragen van mensen en degenen die proberen een oplossing te verzinnen volledig worden ondergesneeuwd door kreten van: Ik heb mijn Kindle binnen en hij is zo goed, ik denk dat Kindle bezitters net zo ge-ergerd zouden zijn als de Sony weer goed leverbaar is en om de 2 reacties te moeten lezen dat de Sony zo goed is.
Je kan het pas over beste prijs/kwaliteitsverhouding gaan hebben als je een zooi readers met elkaar kunt vergelijken. Niet: ze hebben hetzelfde scherm want als ik de motor van een lelijke eend in een ferrari stop kan ik ook niet zeggen,ze zijn gelijk,want ze hebben dezelfde motor,juist van een tweaker verwacht ik dan wel wat meer onderbouwing.
Want de enige overeenkomst die Sony en Kindle hebben,is het scherm,voor de rest zijn het 2 volledig andere apparaten met totaal verschillende opties.
[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 02-05-2011 16:51 ]
Misschien om mensen geld te besparen? Het prijsverschil is idoot groot en het kwaliteistverschil is minimaal of niet betaande, afhankelijk waar je voorkeuren liggen. Persoonlijk heb ik niets met een touchscreen, maar anderen denken daar anders over.Nick39 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:46:
[...]
Niet kwaad bedoeld maar ik zie dit toch weer als een poging om mensen van hun besluit om de Sony te kopen,af te halen. Als iemand voor zichzelf besluit om een Sony te kopen dan heeft hij dat besluit goed doordacht. Waarom dan toch proberen die persoon naar een Kindle "om te praten" ?
Grijns...even je eigen woorden aanhalen;Ik moet ze nu nog omzetten met een tot nu toe gratis tool maar wie zegt dat Calibre gratis blijft,bij heel veel populaire programma's die als freeware begonnen,moet je nu opeens betalen. Als normale Nederlandse klant wil je die hassefras niet.
Niet kwaad bedoeld maar ik zie dit toch weer als een poging om mensen van hun besluit om de Kindle te kopen,af te halen.
Je moet geen horror verhalen en verdachtmakingen rondstrooien, Je kan de source van Calibre zo krijgen, het is open source dus als Koval plotseling geld gaat vragen, dan zal er ongetwijfeld een gratis versie blijven bestaan. Bovendien werken er nog heel wat andere mensen aan.
http://calibre-ebook.com/get-involved
De basis engine ligt vast, maar de plugins kan iedereen zo maken. Bovendien, wat moet Calibre nog meer kunnen? Het kan ieder willekeurig formaat naar iedere willekeurige reader sturen. Dus zelfs als er vanaf morgen niets meer met Calibre gebeurt en hij gaat er 10000 Euro voor vragen kan je gewoon doorwerken met de al bestaande versies.
Het gaat hooguit mis als er overmorgen een volkomen nieuw eBook formaat komt (Mag van mij hopelijk eentje die wel degelijk in elkaar zit en niet eenvoudig te verzieken is) of als er een totaal nieuwe reader komt van een nu nog onbekend merk. Maar dat is hier helemaal niet aan de orde
Zie:
http://www.borders.com/on...iaView_kobowifi-techspecs
99 dollar ex belasting en shipping/handling, ziet er op zich niet verkeerd uit. En voorlopig is het voortbestaan van de Borders webshop niet in gevaar toch?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik geef geen horror verhaal en maak al zowieso geen verdachtmaking,maar opper een mogelijkheid.Ortep schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:59:
[...]
Misschien om mensen geld te besparen? Het prijsverschil is idoot groot en het kwaliteistverschil is minimaal of niet betaande, afhankelijk waar je voorkeuren liggen. Persoonlijk heb ik niets met een touchscreen, maar anderen denken daar anders over.
[...]
Grijns...even je eigen woorden aanhalen;
Niet kwaad bedoeld maar ik zie dit toch weer als een poging om mensen van hun besluit om de Kindle te kopen,af te halen.
Je moet geen horror verhalen en verdachtmakingen rondstrooien, Je kan de source van Calibre zo krijgen, het is open source dus als Koval plotseling geld gaat vragen, dan zal er ongetwijfeld een gratis versie blijven bestaan. Bovendien werken er nog heel wat andere mensen aan.
http://calibre-ebook.com/get-involved
De basis engine ligt vast, maar de plugins kan iedereen zo maken. Bovendien, wat moet Calibre nog meer kunnen? Het kan ieder willekeurig formaat naar iedere willekeurige reader sturen. Dus zelfs als er vanaf morgen niets meer met Calibre gebeurt en hij gaat er 10000 Euro voor vragen kan je gewoon doorwerken met de al bestaande versies.
Het gaat hooguit mis als er overmorgen een volkomen nieuw eBook formaat komt (Mag van mij hopelijk eentje die wel degelijk in elkaar zit en niet eenvoudig te verzieken is) of als er een totaal nieuwe reader komt van een nu nog onbekend merk. Maar dat is hier helemaal niet aan de orde
Net als alt.binz gratis zou blijven maar vanaf 0.25 opeens betaald werd.
Je haalt een stukje van 5 woorden aan om op te reageren en de rest laat je buiten beschouwing.
Je vergeet de invloed van de gunstige wisselkoers die de Kindle nu zo goedkoop maakt en stuurt toch aan op "de Kindle is de beste" en wat je extra uitgeeft aan een ander apparaat is weg gegooid geld,ik heb geen negatief woord over de Kindle gezegd maar je moet ook het ding niet heilig verklaren en elk duppie dat je extra uitgeeft aan een ander apparaat als weggegooid geld bestempelen.
Dit topic is zo pro Kindle geworden dat een andere mening niet meer kan en dat toch kopers van een Sony bijna als dom worden uitgemaakt omdat ze toch meer geld uitgeven.
Van een beetje Tweaker wordt verwacht dat ie alles kan en doet om op de Kindle te kunnen lezen,maar als argumentatie komt de Tweaker aan met "ze hebben hetzelfde scherm".
Het lijkt wel alsof de Kindle marketing afdeling hier is neergestreken en oh wee als je toch een Sony koopt ben je dom,want ze hebben toch hetzelfde scherm en er komen alleen vette vingers op en ohja,de bijgeleverde software sucks..dat de echte tweaker dan Calibre gebruikt moet dan verzwegen worden,terwijl de echte Kindle gebruiker niet zonder Calibre kan omdat ie anders de epub niet kan lezen.
Laten we de discussie nu maar stoppen,maar ga de Sony koper nou niet nawijzen omdat ie voor hetzelfde geld 2 Kindles had kunnen kopen want er zit echt wel meer aan voordeel aan een Sony dan alleen dat zelfde scherm wat de aankoop ervan rechtvaardigt.
Ik heb er 2,en vind ze beiden de meerprijs t.o.v. de Kindle meer dan waard ook al heb ik op de tweede bijna 3 maanden moeten wachten en ik gemakkelijk 5 Kindles had kunnen kopen,heb ik dat bewust niet gedaan,en beslist niet omdat ze toch beiden hetzelfde scherm hebben.
Verwijderd
Wat is er dan beter aan de Sony dat jij er 2 hebt gekocht en heb jij dan ook wel gespeeld met de Kindle.
Maar daar gaat het niet om, het zijn allemaal goede readers. Het gaat ten eerste om het scherm hoe leest en kijkt het. Hoe snel is de firmware met pagina's wisselen. En Ja ik heb ook de Sony in de hand gehad en ik vind het zeker een mooie reader alleen vindt ik dat achteraf ik het het extra geld niet waard vind.
Maar het is/blijft wel een goed stukje hardware die sony.
Mijn eisen waren:
- e-ink scherm met hoog contrast voor lang lezen + lange accuduur
- Moet redelijk om kunnen gaan met pdf
- Engelse woordenboeken waren een pluspunt --> in dat geval ook een touchscreen, met een cursor zitten klikken naar een woord lijkt me vreselijk irritant.
- Een redelijk groot scherm
Ik ben uitgekomen op de Sony prs 650 Touch Edition. Een 6 inch scherm lijkt mij al redelijk krap maar de grotere alternatieven vielen al helemaal buiten de prijscategorie. Daarnaast zijn deze en de kindle de enige met pearl schermen.
Morgen komt hij binnen, ik laat hier nog iets weten
Verwijderd
Dus is het argument om de Kindle te laten vallen hierop alleen gerelateert aan jouw hoge eisen, terwijl Miep, Truus, Kees en Harry er gewoon een boek via Calibre op plempen en dat vervolgens uitlezen op een kwalitatief gelijkwaardig scherm als dat van Sony.....
En voor jou kan het prijsverschil niet belangrijk zijn, maar voor mensen die aan hun eerste e-reader beginnen en slikken van 265 euro zonder ook nog maar één e-book erop te hebben, dan is die dik 100 euro minder goed voor een hoop boeken op een kwalitatief net zo goede reader.
Verder ga ik hier geen welles/nietes discussie meer houden of een Kindle nu beter is dan een Sony of andersom, want nogmaals, smaken, eisen en verlangens verschillen, en wat voor de een goed is is voor de ander niet goed.
Lijkt me tijd om hier andere e-readers eens tegen het licht te houden, want ik neem aan dat er wel weer een en ander aan nieuwe spul op de markt is gekomen toch?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 19:57 ]
Serieus? M'n pocketbook pro kwam met een behoorlijk grote lading boeken er op voor geleverd.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:54:
265 euro zonder ook nog maar één e-book erop te hebben
Heb nu na 3 maanden nogsteeds geen nieuw boek hoeven te kopen, zit nogsteeds de mee geleverde boeken te lezen.
Ik heb zelf geen ervaring met de kobo, maar op ereaders.nl heeft hij in ieder geval een score gekregen van 5 sterren. Aangezien de ereader zowel epub en pdf (beide met en zonder DRM) aan kan, kan je in ieder geval op de nederlandse markt prima terecht. Ik vermoed echter wel dat deze ereader nog voorzien is van het 'oude' type e-ink scherm en niet met een pearlscherm zoals de Kindle 3 en de Sony. Dat hoeft geen probleem te zijn hoor, het tempo van blad omslaan is iets lager en het contrast is iets minder, maar als je nog nooit een pearl scherm in je handen hebt gehad, mis je ook niets. Kortom, lijkt me een prima ereader.SnoeiKoei schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:11:
Heeft iemand hier al gebruikservaring met de Kobo Wifi?
Zie:
http://www.borders.com/on...iaView_kobowifi-techspecs
99 dollar ex belasting en shipping/handling, ziet er op zich niet verkeerd uit. En voorlopig is het voortbestaan van de Borders webshop niet in gevaar toch?
Verwijderd
Sony 650 en Kindle 3 worden leeg geleverd, met alleen de handleiding erop en een engels en amerikaans woordenboek/thesaurus ( dat laatste voor de Kindle 3/DX althans)br men schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:04:
[...]
Serieus? M'n pocketbook pro kwam met een behoorlijk grote lading boeken er op voor geleverd.
Heb nu na 3 maanden nogsteeds geen nieuw boek hoeven te kopen, zit nogsteeds de mee geleverde boeken te lezen.
Verwijderd
Hij ziet er wel fraai uit, en heeft alleen maar een 4-way controller, geen idee of dat met zoeken naar titels of auteurs op zo'n lap geheugen handig werkt (letters met een cursor uit een virtueel toetsenbord kiezen).Tweety1 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:06:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met de kobo, maar op ereaders.nl heeft hij in ieder geval een score gekregen van 5 sterren. Aangezien de ereader zowel epub en pdf (beide met en zonder DRM) aan kan, kan je in ieder geval op de nederlandse markt prima terecht. Ik vermoed echter wel dat deze ereader nog voorzien is van het 'oude' type e-ink scherm en niet met een pearlscherm zoals de Kindle 3 en de Sony. Dat hoeft geen probleem te zijn hoor, het tempo van blad omslaan is iets lager en het contrast is iets minder, maar als je nog nooit een pearl scherm in je handen hebt gehad, mis je ook niets. Kortom, lijkt me een prima ereader.
Verder weinig concrete specs, 10.000 pagina's accuduur zegt niet bijster veel, liever zie ik daar dagen/weken staan. Ook het scherm is gespecificeerd als het generieke e-ink...
Over de ondersteuning van bestandstypes kan ik op de Kobo site eveneens weinig contreets vinden in de specs, anders dan pdf, en e-books.... dus moet ik het ondersteunen van wel en niet DRM beschermde epubs maar even aannemen op basis van andere sites.
Om de prijs 99$ hoef je het niet te laten lijkt het, want met invoerrechten en postage&packing zit je onder de 100 euro (als je hem als buiten de USA kan bestellen).
Prijsverschil met de schermtechnisch betere kindle is 40$ of wel ca. 27 euro met de huidige koers.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 20:33 ]
De Kindle is inderdaad een perfect voordeel waarom DRM niet werkt.
Stel je wilt legaal Nederlandstalige boeken lezen op de Kindle, dan is dat vrijwel onmogelijk.
Tuurlijk kun je via de 'andere' kanalen wel NLse boeken krijgen en met Calibre erop zetten, maar dat is niet zoals het product bedoeld is.
En het is best vreemd dat (een van) de best verkopende ereaders niet ondersteund wordt door de verkopers van NLse titels, terwijl het wel een van de goedkoopste readers is en wat is nou Hollandser
En toch heb ik een Kindle gekocht (mede ook omdat ik veel Engelstalig lees), maar ik zou het mijn ouders niet aanraden. Dan heb ik het nog niet eens over dat een ereader niet ruikt als een boek
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Hij is 230 bij bol.com. (Als je dan zegt dat je een hoesje nodig hebt, dat ligt er maar aan, maar die kan je voor een heel stuk minder dan 35 euro krijgen. Gelukkig past hij bij mij in het hoesje van mijn dode ereader).265 euro zonder ook nog maar één e-book erop te hebben
Verwijderd
Amazon spreekt over drie weken (DX)/ en één maand voor de 3.... lijkt me ook een iets zinnigere eenheid als pagina's. Op mijn uurwerk staan ook uren en minuten en geen bladzijden... kwestie van iets uitdrukken in de correcte eenheid.furby-killer schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:33:
Accuduur is bijna altijd in paginas gegeven.
[...]
Hij is 230 bij bol.com. (Als je dan zegt dat je een hoesje nodig hebt, dat ligt er maar aan, maar die kan je voor een heel stuk minder dan 35 euro krijgen. Gelukkig past hij bij mij in het hoesje van mijn dode ereader).
230 euro+hoesje is dus nog een klap meer geld dan 156 euro inclusief hoesje en kosten voor het hierheen halen.... nogmaals, als geld geen rol speelt in je keuze voor je eerste reader hoor je mij er niet over klagen
Maar de wetenschap dat het energieverbruik eigenlijk per omgeslagen pagina is, is ook niet verkeerd.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:36:
[...]
Amazon spreekt over drie weken (DX)/ en één maand voor de 3.... lijkt me ook een iets zinnigere eenheid als pagina's. Op mijn uurwerk staan ook uren en minuten en geen bladzijden... kwestie van iets uitdrukken in de correcte eenheid.
[...]
Iemand zoals ik, die eigenlijk alleen in de weekenden/vrije dagen leest zal makkelijk een maand met een acculading kunnen doen, maar iemand die 5+ uur per dag leest zal dat niet halen.
Verwijderd
In essentie heb je gelijk, mijn vrouw leest een vier tot vijf uur per dag en dan haalt de Kindle 3 met Wifi uit ongeveer 3 weken... mijn DX gaat dik twee maanden mee op één lading (terwijl men daarvoor officieel 3 weken opgeeft), maar ik lees dan ook nauwelijks afgelopen maandenTD-er schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:51:
[...]
Maar de wetenschap dat het energieverbruik eigenlijk per omgeslagen pagina is, is ook niet verkeerd.
Iemand zoals ik, die eigenlijk alleen in de weekenden/vrije dagen leest zal makkelijk een maand met een acculading kunnen doen, maar iemand die 5+ uur per dag leest zal dat niet halen.
Ik heb geen idee of potentiele e-reader klanten uit de voeten kunnen met het aantal omgeslagen bladzijden in plaats van tijdseenheden, zeker als ze dit moeten relativeren ten opzichte van de iPad en andere tablets die nog altijd over uren spreken...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 21:01 ]
Ik heb ervaring met 3 soorten readers, een Cybook, een Bebook en een Kindle en eigenlijk geven ze als je diep in de krochten van de manual min of meer dezelfde leesduur op als je het in pagina's uitdrukt. Maar de Cybook is echt het snelste leeg hooguit een week of 2, de Kindle haalt die maand wel, ook als je veel leest.TD-er schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:51:
Maar de wetenschap dat het energieverbruik eigenlijk per omgeslagen pagina is, is ook niet verkeerd.
Ik had de Kindle bij me op vakantie en na ruim 3 weken meerdere uren per dag lezen was hij nog niet helemaal leeg. ik heb hem toen wel opgeladen omdat ik op de terugreis niet het risico wilde lopen met een lege reader wilde zitten tijdens de twee lange reisdagen in meerdere vlieguigen.
Eergisteren werd ik door een lege Kindle verrast. Hij doet zo lang met zijn accu dat ik hem dus vergeet te laden. Het is dus blijklbaar heel belangrijkw at er aan 'andere' hardware en firmware om het scherm heen zit.
Of misschien is de accu-capaciteit wel verschillend.Ortep schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:59:
[...]
Eergisteren werd ik door een lege Kindle verrast. Hij doet zo lang met zijn accu dat ik hem dus vergeet te laden. Het is dus blijklbaar heel belangrijkw at er aan 'andere' hardware en firmware om het scherm heen zit.
Verwijderd
Ik durf eigenlijk wel te stellen dat je als je alleen Nederlands leest en legaal wilt lezen (dus niet boeken downloaden) een ereader geld weggooien is.TD-er schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:33:
En toch heb ik een Kindle gekocht (mede ook omdat ik veel Engelstalig lees),
Als je echter download of als je Engels leest, dan is een ereader een geschenk uit de hemel.
En toch zijn Engelstalige paperbacks (incl verzending) vaak nog goedkoper dan hun Kindle-variant.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:10:
[...]
Ik durf eigenlijk wel te stellen dat je als je alleen Nederlands leest en legaal wilt lezen (dus niet boeken downloaden) een ereader geld weggooien is.
Als je echter download of als je Engels leest, dan is een ereader een geschenk uit de hemel.
Zonet toevallig nog de preorder van Stephen Fry's nieuwe boek voorbij zien komen.
3 boeken voor 10 pound..
Dat is inderdaad een feit. De angst bij de uitgevers zit zo diep dat ze niet mee kunnen/willen met de tijd. Daarnaast helpt het natuurlijk ook niet dat de ebook prijzen zo hoog zijn in vergelijking met hardcopy varianten. Het is een discussie die al een tijdje gaande is in de boekenwereld en men is erg verdeeld. Ik zie daar voorlopig geen verandering in komen. Toch jammer, want ik denk dat digitaal lezen echt de toekomst is.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:13:
Ja het Nederlands aanbod (legaal) is bedroevend laag
De NYT heeft het redelijk goed voor elkaar. Via WiFi staat het 's ochtends (uiteraard afhankelijk van je tijdzone) op je ereader, nog voordat de krantenjongen het veel te omslachtige papieren formaat op de deurmat heeft kunnen gooien.
Dat lijkt me echt ideaal voor de forens en je hebt er geen internet verbinding voor nodig onderweg.
Hetzelfde is waar voor muziek. Een voorbeeld. De CD kost 6.50 incl. verzending vanuit de UK, de digitale versie 8.99. Waarom? De muziek en boekindustrie loopt achter de feiten aan. Dit heeft mijn inziens als gevolg dat mensen de papieren versie kopen en vervolgens illigaal gaan downloaden, of alleen maar illigaal gaan downloaden. Niemand wint er mee, en toch doen ze het.TD-er schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:13:
[...]
En toch zijn Engelstalige paperbacks (incl verzending) vaak nog goedkoper dan hun Kindle-variant.
Zonet toevallig nog de preorder van Stephen Fry's nieuwe boek voorbij zien komen.
3 boeken voor 10 pound..
Dat zou kunnen, maar ze geven allemaal hetzelfde op in page turns...zo rond de 7000-7500. Maar dat is een kunstmatige test. Zo van iedere seconde een nieuwe bladzijde en dan is hij in 2 uur leeg. Dat geldt voor allemaal, de capaciteit van de accu is daarin blijkbaar precies genoeg voor dit aantal page turnsTD-er schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:06:
[...]
Of misschien is de accu-capaciteit wel verschillend.
Maar dat levert dus een heel ander resultaat op in real life lezen. Ze doen 'tussen het omslaan' blijkbaar andere dingen. En de een is daar slimmer in dan de ander. Gek is dat niet, de Cybook was ongeveer de eerst normaal verkrijgbare eReader op de markt. De ontwikkeling zal niet hebben stil gestaan. Betere of snellere standby zuiniger processor enz enz
En voor mensen die readers van rond de 150 Euro duur vinden, de Cybook was 350 Euro en dat was JAREN geleden en je had wel de volle 64 meg aan opslag
Verwijderd
Mijn vrouw leest het liefst Engelse boeken, die vaak maanden eerder in de USA uitkomen dan in Europa, en die vervolgens maanden later eerst als ingebonden versie worden verkocht a 30-35 euro/stuk, en pas nog veel later als paperback of pocket voor rond de 15 euro/stuk.Ortep schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:29:
En voor mensen die readers van rond de 150 Euro duur vinden, de Cybook was 350 Euro en dat was JAREN geleden en je had wel de volle 64 meg aan opslag
Zo'n boek schaf je bij Amazon aan voor tussen de 8 en 12$, en heb je op je reader staan om het moment dat hij uitkomt (als je hem pre-ordered).
Ik kan je verklappen dat indien je een vrouw hebt die drie tot vier van dat soort boeken per week verslindt, elke investering rond dat bedrag er heel snel uit is, zelfs de flink duurdere Sony 650
5 tot 6 van die pillen in e-formaat en je hebt je reader eruit, plus dat je het boek lezen kan als het is uitgegeven en niet maanden later vertaald voor een bak geld meer bij bol.com moet kopen.
En inderdaad, early adopters betalen meestal de hoofdprijs om als eerste nieuwe technologie in hun bezit te krijgen... mijn vader heeft ooit 3500 gulden voor een Tandy TRS80 Model 1 betaald, een 8080 processor met 16K RAM en een monochroom/amber scherm, met als opslagmedium een crappy cassetterecordertje....
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 22:44 ]
'Fringe Field Switching LCD'. Kan iemand mij in normaal nederlands vertellen wat het precies is? Met google kom ik er niet uit. Wat zou de toegevoegde waarde zijn tov de Kindle zelf? LCD schermen zijn niet ideaal voor lange uren achter elkaar leesplezier.Cyleo schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:06:
Voor mensen die zaten te wachten op vernieuwingen in de e-reader markt, hier een intressante post.
Dit topic is gesloten.