Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsJH
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:37
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:25:
[...]

Mmmm, dat wist ik niet, maar ik heb dan ook nog nooit op mijn account Kindles voor iemand anders gekocht.
Als je meerdere Kindles tegelijk besteld dan worden ze (gelukkig) ook niet vooraf geregistreerd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MathijsJH schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:38:
[...]

Als je meerdere Kindles tegelijk besteld dan worden ze (gelukkig) ook niet vooraf geregistreerd :-)
nu is het unregistreren en opnieuw registreren van een Kindle ook een fluitje van een cent, dus is het nut van een Gift niet per definitie een can't do without ;)

Tussen mij 3 en mijn DX zat een maand, en die stonden inderdaad direct op mijn account gekoppeld, wel elk met een eigen emailadres.
Grappig is als mijn vrouw op de 3 een boek koopt, ik hem ook direct op de DX en de PC versie van Kindle krijg aangeleverd. (kan je overigens uitzetten in je account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
stimpyrulez schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:35:
[...]
Iemand trouwens ervaring met zo'n cover met licht (vindt die 59 dollar trouwens wel duur)?
Heb al wel wat filmpjes gevonden op youtube, maar ben benieuwd iemand er op dit forum er ook ervaring mee hebben?
De kwaliteit van de cover zelf is erg goed. Ook is de bevestiging van de Kindle (met haken aan de zijkant) erg fraai.
De lamp geeft best veel licht en het verbruik is erg laag. Wel is de intensiteit in de hoek wat groter, maar de pagina's zijn met het lampje goed te lezen. Er gaat overigens niets boven een goede leeslamp, of het zonnetje buiten natuurlijk 8)
Zelf gebruik ik de lamp vooral voor walk throughs bij het gamen op de console (ik weet, zou een echte Tweaker niet nodig moeten hebben O-), maar soms ben ik wat te lui ). Om van het spel te genieten wil ik niet de grote lamp aandoen en het lampje van de cover is ruim voldoende voor dit doel.
Het blijft een smak geld voor een cover, maar ik denk dat het z'n geld wel waard is. Het geeft de Kindle ook een hele luxe uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een niet onbelangrijk voordeel van die lighted cover is dat je geen extra gewicht in de vorm van batterijen hoeft mee te sjouwen voor leeslampjes. Somigen kunnen het gewicht van een reader best verstoren zodat je het moeilijker langer kan vast houden (bv aa-batterijen in een leeslamp welke je boven de kindle klikt=>voelt zwaarder aan door hefboomwerking)

maar ik heb voorgenomen om geen EUR50+ meer uit te geven aan covers...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 20:08
Flitzer schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:51:
[...]

De kwaliteit van de cover zelf is erg goed. Ook is de bevestiging van de Kindle (met haken aan de zijkant) erg fraai.
De lamp geeft best veel licht en het verbruik is erg laag. Wel is de intensiteit in de hoek wat groter, maar de pagina's zijn met het lampje goed te lezen. Er gaat overigens niets boven een goede leeslamp, of het zonnetje buiten natuurlijk 8)
Zelf gebruik ik de lamp vooral voor walk throughs bij het gamen op de console (ik weet, zou een echte Tweaker niet nodig moeten hebben O-), maar soms ben ik wat te lui ). Om van het spel te genieten wil ik niet de grote lamp aandoen en het lampje van de cover is ruim voldoende voor dit doel.
Het blijft een smak geld voor een cover, maar ik denk dat het z'n geld wel waard is. Het geeft de Kindle ook een hele luxe uitstraling.
Klinkt wel goed.
Hoelang gaat de Kindle eigenlijk mee als je het lampje gebruikt?
(Ligt er natuurlijk aan hoevaak je met licht leest (zeg maar 1 uur per dag met lampje), maar kan je jou ervaring eens melden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
stimpyrulez schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:26:
[...]
Klinkt wel goed.
Hoelang gaat de Kindle eigenlijk mee als je het lampje gebruikt?
(Ligt er natuurlijk aan hoevaak je met licht leest (zeg maar 1 uur per dag met lampje), maar kan je jou ervaring eens melden?)
Ik heb de Kindle nu pas één keer op hoeven laden (ruim 2 maanden in bezit, alleen Wifi om te syncen en te shoppen ). Ik lees gemiddeld tot een uur per dag en heb op de eerste lading het lampje toch zeker een uur of 8 aangehad. Het verbruik is dus laag.
Wel jammer is het dat de Kindle na een paar minuten automatisch uit gaat, de pagina verdwijnt, en dus ook het lampje uitgaat zonder dat deze tijd instelbaar is 8)7. Dat is dus blijven browsen of op de D-pad klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:09
Weet iemand waar ik een goedkope cover kan kopen voor een Sony PRS350? Ik heb er eentje voor mijn vriendin besteld. Voor mijn kindle heb ik een mooie gekocht voor 6 euro bij Dealextreme maar de sony cover zijn allemaal stukken duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
m3gA schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:52:
Weet iemand waar ik een goedkope cover kan kopen voor een Sony PRS350? Ik heb er eentje voor mijn vriendin besteld. Voor mijn kindle heb ik een mooie gekocht voor 6 euro bij Dealextreme maar de sony cover zijn allemaal stukken duurder.
Wij hebben er zelf eentje gemaakt. Voor 1,50 een notitieblok gekocht bij de hema, papier eruit, en de 350 erin met klittenband.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:52:
hier vallen ze nog mee qua prijs (heb er zelf meen ik 35 euro voor betaald):
http://www.amazon.co.uk/s...rd_r=0T8Z48R0XVYGBC1AZTDH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik een kindl book kopen zonder een kindl te hebben?

Of ziet amazon dan dat ik geen kindl heb en blokkeert hij de koop?
El als ik hem koop, kan ik hem dan gelijk via de website van amazon downloaden?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:51:

een kindle boek kan je kopen zonder kindle. Je kan ook een kindle-app of prog downloaden om te lezen immers.
Je moet wel zoeken naar kindle met een e dus. Nogmaals: kindle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:51:

SpikeCity heeft dat op pagina 3 al een keer uitgelegd aan mij. Je kan een Kindle client installeren op je PC en je moet een amazon kindle account aanmaken (wart volgens mij zonder een echte kindle kan). Daarna een boek aankopen en naar je pc sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:48:
SpikeCity heeft dat op pagina 3 al een keer uitgelegd aan mij. Je kan een Kindle client installeren op je PC en je moet een amazon kindle account aanmaken (wart volgens mij zonder een echte kindle kan). Daarna een boek aankopen en naar je pc sturen.
Mmm, dat ga ik doen, maar ik wacht even af wat de schrijver zegt. De auteur waar het om gaat heeft kennelijk een cursus web 2.0 ofzo gevolgd, zie opeens een twitter, facebook en wordpress account van hem en hij vult dagelijks zijn blog aan. Ik heb hem even gemaild of het niet anders kan, ik denk dat ik wel antwoord van hem krijg.

En anders ga ik die kindle truuk proberen, het duurt ook nog 2 weken voordat het boek te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:48:
[...]

Klopt... als je de app hebt geinstalleerd is de eerste stap het aanmaken van een Kindle account by Amazon.com, waarna de app zich gewoon gedraagt als een echte Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 20:07
vandermark schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:09:
Heb via ebay het volgende hoesje besteld voor 7 euro:

[afbeelding]

item 170621174765 op ebay

Even met Calibre aan het stoeien maar dat ziet er goed uit samen met de Kindle :)
Hoesje is ook binnen en echt ideaal voor de Kindle; sluit goed strak aan en de voor- en achterzijde zijn ook goed stevig. Sluiting is via handig magneetje; echt goede bescherming en dat voor maar 7 euro incl. verzendkosten:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5147/5632404762_fae8965a58_z.jpg
Ik lees weer boeken by bartvandermark, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5270/5631822041_f57bfe3e88_z.jpg
IMGP4418 by bartvandermark, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5308/5632403996_87704cf6c1_z.jpg
IMGP4414 by bartvandermark, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5110/5632403440_3636543b34_z.jpg
IMGP4413 by bartvandermark, on Flickr

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als nu maar niet iedereen zijn e-reader met hoesje gaat laten zien,het gaat toch primary over de reader's lijkt me.
By the way,niet uit jaloersheid,maar ik vind het niet mooi.
Op deze manier haal je het hele uiterlijk van de reader zelf weg,die verstop je achter een stuk leer.
Je had vroeger ook van die goedkope telefoon hoesjes, stukkie plastic bij het scherm, stukkie plastic bij de toetsen en de rest zit verstopt onder het hoesje.
En dan de reclame voor je site als "watermark" (toepasselijk.. ) op de foto's... is dat niet wat overdreven ?

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 18-04-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Als je de posts hierboven leest, gaan die voor een groot deel over welk hoesje goed zijn. Het leek me juist in dit topic wel geschikt om een goed ebay alternatief te laten zien :)
Ik kijk verder enkel naar de functionaliteit: ik wil boeken lezen in de trein en waar ik ben en dit stukje mooie techniek wil ik goed beschermen. Dat ik daardoor mijn grijze plastic van de Kindle niet meer zie maakt het boeken lezen niet minder leuk maar wel veiliger :)

Het watermerk is luiigheid: die wordt standaard aan al mijn foto's toegevoegd wanneer ik ze upload vanuit Lightroom naar Flickr, jammer dat je je er aan irriteert, maar het is dus niet bewust gedaan voor deze foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik vind het hoesje er prima uitzien. Het zou niet mijn keuze zijn, ik vind de kleur niet mooi :) maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Mijn vrouw zou waarschijnlijk roze willen. (Arrggggghh)
Maar het is zeker goed om het even te laten zien. En voor die prijs is het echt een weggevertje.

En de beschrijving van een hoesje past prima bij de 'ervaring' die je hebt met een eReader

Ik heb zelf een Kindle hoesje, daarbij zie je meer van de reader en het bevestigings mechanisme is erg elegant. Maar waarschijnlijk gepatenteerd. Maar eigenlijk maakt het me geen ruk uit of je de reader kan zien. Het gaat mij er om dat ik er goed op kan lezen, dat is het doel van de reader en het hoesje helpt bij het vervoer/bescherming/het vasthouden. Dat is het doel van een hoesje en ook de kaft van een boek.
Ik heb datzelfde met auto's. Ik wil geen auto met karakter. Ik wil er een die start en waar je goed mee kan rijden :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best toepasselijk om hoesjes te bespreken, want die zijn essentieel voor de bescherming van je dure e-reader lijkt me zo.
Daarbij, als ik de prijs van dit hoesje zie vergeleken met de bijna 40$ die ik heb betaald voor de lederen klaphoes met elastieksluiting en haakjes voor de Kindle, dan denk ik dat je niet te kritisch moet zijn over de looks, maar alleen over de functionaliteit.
7 Euro voor een lederen hoesje wat netjes past, en wat er niet eens echt goedkoop uitziet, en je Kindle beschermd lijkt me een werelddeal, snapt niet dat ze het ervoor kunnen maken ;)
En dat je je reader niet kunt zien? So what? Als je het scherm maar kunt zien en je reader kunt bedienen.
Alles wat je er meer van ziet kan alleen maar beschadigen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nou ik heb ook een kindle besteld.
Daabij gelijk een kindle hoesje besteld met lampje.

Vond het zelf wel prijzig, maar als je andere hoesjes zoekt met een lampje dan zit er een los lampje bij en die zijn dan ook nog groot.

Al met al wel bijna 200 euro lichter, maar ja, dan heb je ook wel wat (hoop ik ;) ).

Nog do's and don'ts / tips?

Bijv.
- kindle software wel/niet installeren? (wil namelijk calibre gaan gebruiken)
enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Goeie keus de Kindle, ben blij voor deze gegaan te zijn en niet voor de veel duurdere sony van 6". Ik heb alleen Calibre geïnstalleerd, werkt prima, zeker met de plugin om collecties op de Kindle te beheren, is wel een must om overzicht te bewaren. Ik heb die hoes ook gezien, maar ik heb al een boekenlampje die erg licht is,vandaar dat ik voor een hoesje-only ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandermark schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 07:25:
Ik kijk verder enkel naar de functionaliteit: ik wil boeken lezen in de trein en waar ik ben en dit stukje mooie techniek wil ik goed beschermen. Dat ik daardoor mijn grijze plastic van de Kindle niet meer zie maakt het boeken lezen niet minder leuk maar wel veiliger :)
Vanuit dat oogpunt gezien heb je natuurlijk gelijk,ik vond het alleen zo'n "old school" uiterlijk.
Maar in de trein loopt zo iemand tegen je aan of raakt,hoe voorzichtig je ook zit,je schouder en dan is een lancering zo gebeurd en dat wil je niet hebben,vanuit dat oogpunt had ik het niet bekeken.
Het watermerk is luiigheid: die wordt standaard aan al mijn foto's toegevoegd wanneer ik ze upload vanuit Lightroom naar Flickr, jammer dat je je er aan irriteert, maar het is dus niet bewust gedaan voor deze foto's ;)
Er aan ergeren is niet zo het goede woord..het lijkt een beetje op een reclame uiting ;)
Ik neem aan dat je de originelen wel opslaat zonder watermerk ?
Ik (misschien maak ik me volkomen belachelijk) heb regelmatig van Lightroom gehoord maar ken het niet,misschien nu eens goed kijken wat het programma allemaal kan...

Eerst maar eens een goede digitale camera kopen... of me er in verdiepen..

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 19-04-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandermark schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:06:
Goeie keus de Kindle, ben blij voor deze gegaan te zijn en niet voor de veel duurdere sony van 6". Ik heb alleen Calibre geïnstalleerd, werkt prima, zeker met de plugin om collecties op de Kindle te beheren, is wel een must om overzicht te bewaren. Ik heb die hoes ook gezien, maar ik heb al een boekenlampje die erg licht is,vandaar dat ik voor een hoesje-only ben gegaan.
Al had je wel voor de Sony willen gaan,die is toch niet leverbaar (de 650 dan) en je hebt gelijk dat je Calibre gebruikt, de Sony software heb ik gelijk weer van de pc afgehaald,die is zo star.
Zonde dat ze daar nu niet wat meer op gelet hebben... de notities bv die je in een boek maakt tijdens het lezen kan je bv alleen via de reader uitlezen,het was veel makkelijker geweest als dat via de software had gekund.
Ook vind ik het zonde dat Sony zoveel woordenboeken meelevert maar geen nederlands-nederlands.
Ik heb dat al 3 keer doorgespeeld en kreeg 3 keer de reactie, om van woordenboek te veranderen moet je dit en dat doen... ja muts maar nederlands-nederlands zit daar niet bij... ze zouden het bij Sony's helpdesk ook eens moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 11:58

Goner

What can I do you for ?

Ortep schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:54:
Mijn vrouw zou waarschijnlijk roze willen.
Kan ze beter meteen een roze Kindle kopen .... >:)

OMG !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Goner schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:48:
[...]

Kan ze beter meteen een roze Kindle kopen .... >:)

OMG !!
Mijn hemel, dat is echt afschuwelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ortep schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:54:
Ik vind het hoesje er prima uitzien. Het zou niet mijn keuze zijn, ik vind de kleur niet mooi :) maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Hij is er ook in het zwart (http://cgi.ebay.com/Leath...4151272045#ht_3449wt_1140) en die is toch niet lelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik vind het contrasterende tussen de cognackleur en donkergrijze van de Kindle leuk :) Maar gelukkig is er meer keuze inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandermark schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:01:
Ik vind het contrasterende tussen de cognackleur en donkergrijze van de Kindle leuk :) Maar gelukkig is er meer keuze inderdaad.
Maar ik begrijp dus dat een cover voor de Kindle er niet ala sony's clicksysteem op past,het moet er altijd omheen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:25:
[...]

Maar ik begrijp dus dat een cover voor de Kindle er niet ala sony's clicksysteem op past,het moet er altijd omheen ?
Ligt aan het soort hoes, want voor de Kindle zijn er wel heel veel verschillende soorten.
De originele lederen hoezen van Amazon hebben een kliksysteem waarbij je de Kindle in de hoes vastklikt met een vernuftig systeem, en waarbij het leeslampje (als je zo'n hoes koopt) direct vanuit dat kliksysteem vanuit de accu van de Kindle gevoed wordt.
Er zijn ook hoezen die je eroverheen moet trekken, kortom.... het barst van de modellen, maar de originele is een openslaande hoes zonder randen met een metalen kliksysteem wat in de sleuven links in elke Kindle past, en bestaat zowel voor de Kindle 3 als de DX.
Voordeel van die hoes is de elastieksluiting van de cover, die je als je leest ook kan gebruiken om de cover onder de Kindle vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@spikecity bedankt voor je info.
Gelukkig heb ik de sleeve van de 600 bewaard dus tijdens vervoer op vakantie kan ie met hoes in de sleeve,ik reis niet zoveel met de reader mee,en hij past met hoes net in de binnenzak van mijn jas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Ik kan alleen maar vergelijkingen maken door middel filmpjes en foto's, maar het valt me op dat het Kindle-scherm meer papier-achtig lijkt dan die van bijvoorbeeld een vergelijkbare sony reader (zelfde scherm tech, maar toch.)

Kunnen de eigenaars van een kindle 3 dit bevestigen?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PjotrStroganov schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:20:
Ik kan alleen maar vergelijkingen maken door middel filmpjes en foto's, maar het valt me op dat het Kindle-scherm meer papier-achtig lijkt dan die van bijvoorbeeld een vergelijkbare sony reader (zelfde scherm tech, maar toch.)

Is meer vertekening,als het licht er vol op valt is de sony ook veel lichter, 's avonds bij een leeslampje lijkt de achtergrond wat grijs achtig,maar lekker in de volle zon is het "papier" gewoon spierwit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, spierwit is het nog niet, maar het is al wel een verbetering met de apparaten van 2 jaar terug. Volgens mij zit er geen verschil tussen de kindle en de sony, heb ze beiden gezien, maar nooit naast elkaar, maar het viel me niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:04:
nou, spierwit is het nog niet, maar het is al wel een verbetering met de apparaten van 2 jaar terug. Volgens mij zit er geen verschil tussen de kindle en de sony, heb ze beiden gezien, maar nooit naast elkaar, maar het viel me niet op.
Ik heb ze naast elkaar gezien, en qua contrast scheelt het niets, echter de Sony zal bij gebruik vaak wat vettige vingers op het scherm hebben (door touch screen bediening) die in fel ligt het scherm iets minder mat maken, en omdat je de Kindle in principe niet op het scherm hoeft aan te raken blijft dat over het algemeen wat schoner en minder glanzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
PjotrStroganov schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:20:

Wij hebben zowel de kindle3 als een sony reader 350. De kindle lijkt idd veel witter. Dat komt door het font en de donkergrijze randen. Maar vooral het font is 'dikker' en dus contrasterender waardoor het wit ook witter lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:53:
[...]

Wij hebben zowel de kindle3 als een sony reader 350. De kindle lijkt idd veel witter. Dat komt door het font en de donkergrijze randen. Maar vooral het font is 'dikker' en dus contrasterender waardoor het wit ook witter lijkt
Maar de Sony 350 heeft toch geen Pearl scherm maar een VizPlex e-Ink scherm, de 650 heeft wel een Pearlscherm, en die heb ik naast elkaar gezien, en die zijn nagenoeg gelijk als ze beiden schoon zijn.

Mijn buurbrouw heeft nog de 350 met de vorige generatie e-Ink, en die is beduidend "grijzer" en minder contrastrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:21:
[...]

Maar de Sony 350 heeft toch geen Pearl scherm maar een VizPlex e-Ink scherm, de 650 heeft wel een Pearlscherm, en die heb ik naast elkaar gezien, en die zijn nagenoeg gelijk als ze beiden schoon zijn.

Mijn buurbrouw heeft nog de 350 met de vorige generatie e-Ink, en die is beduidend "grijzer" en minder contrastrijk.
De 650 heeft een Pearlscherm en is identiek en net zo "wit" als de Kindle.
Overigens hoef je de 650 niet te bedienen door met je vingertjes over het scherm te gaan,dat is een keuze die je zelf maakt,er zijn ook gewoon bladerknopjes,dus "vette" vingers hoef je als je wil niet op je scherm te hebben.
In praktijk vind ik het handiger om te bladeren maar dan heb ik geen last van vette vingers,er zit een ander laagje of zo op,op mijn htc zie je de vingers,op de reader niet.
Maar eens in de zoveel tijd haal ik er zo'n vochtig brilpoetsdoekje overheen, 40 in een pakje voor 3 euro,en je hebt hele goede screen cleaning spray van Grundig die ook geen laagje achterlaat.
In dat kitje zit een speciaal houdertje met een sponsje dat je natmaakt (je spuit dus niet op het scherm zelf) en aan de andere kant van het houdertje zit ook nog een zacht borsteltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:21:
[...]

De 350 heeft een pearl scherm. Hoe jouw buurvrouw aan een 350 met vizplex komt is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen met een Kindle 3 Wifi en/of 3G (latest generation) en de originele (non lighted) lederen amazon hoes met inklikmechanisme, gekocht vóór 15-1-2011, die last hebben van freezes of het niet meer uit slaapstand komen, en mogelijk ook korter dan 4 weken kunnen lezen met één lading als wireless niet gebruikt wordt?

Zo ja, dan heb je wellicht een fout geproduceerde hoes, die in plaats van kunststof haakjes in het systeem (voor non-lighted) is uitgevoerd met metalen haakjes (lighted), en die via het veersysteem op de een of andere manier kortsluiting kunnen veroorzaken tussen de twee contacten die in de sleuven van de Kindle zitten en die het lampje kunnen voeden.
Het kan maanden duren alvorens je Kindle dit soort kuren begint te vertonen, want de metalen haakjes zijn voorzien van een laagje coating, wat er na lange tijd door bewegen vanaf slijt waardoor het metaal bloot komt te liggen, met alle gevolgen vandien.

Mijn Kindle had de laatste weken ook freezes en korte batterijduur, en na wat speuren kwam ik bovenstaande op het net tegen, en ook Amazon geeft toe dat er een productiefout in die hoezen zit met de genoemde gevolgen.

Als je zo'n hoes hebt en deze problemen, haal je Kindle er dan eerst eens uit, doe een reset (power knop langer 30 sec vasthouden), waardoor hij opnieuw opstart, en kijk vervolgens of hij zonder de hoes wel netjes blijft werken en je de accu de volledige duur kan doorlezen. Vergeet overigens na een reset niet even je datum/tijd in Settings goed te zetten, want anders lijken je boeken omgekeerd gesorteerd te worden met de meeste recent toegevoegde achteraan in plaats van vooraan.

Zo ja? Dan heb je dus een fout geproduceerde hoes van Amazon gekocht voor 35$ en kom je in aanmerking voor een refund + compensatie.

Hoe? Eerst even contact zoeken via:

www.amazon.com/kindlesupport

Dan gaan ze piepen dat je Call Back moet gebruiken, echter dat werkt niet naar Nederland, dus even het internationale Kindle Support nummer (+1-206-922-0844 optie 3 of +1-206-266-2992, speciaal nummer voor cover problemen) bellen en dan krijg je zonder morren je geld terug van die hoes + 25$ promotional om het verschil met de verlichte versie goed te maken, in de hoop dat je die dan koopt.

De niet verlichte versie wordt vanaf 15-1-2011 dus ook niet meer door Amazon verkocht, waarmee ze toegeven dat hiermee een probleem was.

Vanaf het Kindle forum:
If you have a "hinged" (attaches to the Kindle by the little 'ports' on the left edge) Amazon cover with no light like this:
http://news.cnet.com/8301-17938_105-20026116-1.html

Remove the cover; do this if you have any hinged cover, some of the others have problems too. Charge the Kindle for at least an hour; unplug. Hold the power button over a full 30 seconds, release and wait while it reloads the system (boy on hill) and repopulates the home screen. When your books and Collections are all back, go: Menu/Settings/NextPage and set your time which will set your date even though you don't enter it. Skipping the last step will make sorting by Most Recent or Collections appear to work backwards with the newest books being put at the end.

Those NONlighted covers (and sometimes other hinged covers) have caused lots of problems. The problems have been:
spontaneous rebooting, freezing or failure to wake up from sleep, fast battery drain, loss of place in a book. Plus some other repeated behavior.

CNET and Gizmodo covered the problem on 12/19/10 as per the above link. Amazon stopped selling this cover 1/15/11. They refund for the cover ($35), and are adding $25 with which they may suggest you buy the LIGHTED cover, which USUALLY does not have the problems because the electrical circuit that powers the LED is completed and not shorted out.

There are special numbers for cover claims:
- U.S. and Canada: 1-866-216-1072
- International: 1-206-266-2992

They will not want it back (they would be buried in them)... so you can order a lighted cover, a different cover (shop first so you can order on the same phone call), or cut the prongs off the original cover and attach the Kindle with heavy-duty Velcro and spend the $60 on books.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:11:
[...]

De 350 heeft een pearl scherm. Hoe jouw buurvrouw aan een 350 met vizplex komt is mij een raadsel.
Dan is het de voorganger wellicht nog, want ze heeft hem al meer dan een jaar (5" scherm wat beduidend slechter is dan de Kindle en de 650 die ik hier heb)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:59:
en je hebt hele goede screen cleaning spray van Grundig die ook geen laagje achterlaat.
In dat kitje zit een speciaal houdertje met een sponsje dat je natmaakt (je spuit dus niet op het scherm zelf) en aan de andere kant van het houdertje zit ook nog een zacht borsteltje.
ik heb die van de action, die is ook aan te raden. Ook fijn om je monitor of tv schoon te maken. Krijg er geen waas op. Maar ik weet niet zeker of ze nog in het assortiment van de action zitten, ze lagen bij de cd hoezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:14:
Zijn er mensen met een Kindle 3 Wifi en/of 3G (latest generation) en de originele (non lighted) lederen amazon hoes met inklikmechanisme, gekocht vóór 15-1-2011,
Ik ben een Sony bezitter maar stel dit soort waarschuwingen in dit topic zeer op prijs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:18:
[...]

Ik ben een Sony bezitter maar stel dit soort waarschuwingen in dit topic zeer op prijs !
Amazon staat bekend om zijn uitmuntende klantenservice.
Kreeg net een mailtje van de refund, en zelfs de betaalde shipping en invoerrechten heb ik teruggehad.
Het komt er dus op neer dat je kostenloos een hoes met verlichting kan bestellen, je oude mag houden, en dat het je onder de streep, mede door de 25$ tegoedbon, dus geen cent kost.... grote klasse hoor van Amazon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Ik meende te zien dat de kindle een meer matte uitstraling had.

Misschien is het zo dat ik me laat misleiden door het feit dat de sony readers een wat meer aanwezige omranding hebben die bovendien een schaduw werpt op het scherm. Dit deed het bij mij overkomen alsof het een scherm was (wat het naturlijk ook is) ipv een pagina. Bij de kindle heb ik dit idee minder.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:47
Ik zag vandaag iemand met een Sony 350 reader in de trein tegenover me zitten.... blij dat ik een Kindle heb!
Groter scherm (dan is 1 inch toch best nog wel wat) en leest ook gewoon nog ff een stukkie beter :) (handigere knoppen aan de zijkanten vind ik)

Die man wist trouwens niet dat de Kindle gewoon voor dezelfde prijs als een Sony te halen was (of zelfs nog minder met de huidige dollarkoers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de sony 350 en 650 is een software upgrade verschenen.
Versie: 1.0.00.14080

Sony software installeren,zodra je de reader aansluit detecteert ie de nieuwe firmware en kan je upgraden.

Firmware notes: The update is minor, resolving the following two issues:

1. The Reader cannot open a purchased book and “Protected Page Error” is displayed
2. Annotations on a purchased book are lost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Dennis Lammers schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:49:
Ik zag vandaag iemand met een Sony 350 reader in de trein tegenover me zitten.... blij dat ik een Kindle heb!
Groter scherm (dan is 1 inch toch best nog wel wat) en leest ook gewoon nog ff een stukkie beter :) (handigere knoppen aan de zijkanten vind ik)

Die man wist trouwens niet dat de Kindle gewoon voor dezelfde prijs als een Sony te halen was (of zelfs nog minder met de huidige dollarkoers...)
Ach tis maar wat je zelf prettig vind. Iemand hier had een kindle3 als kado gekregen, maar ging toch een 350 kopen omdat zij deze gebruiksvriendelijker, mooier en robuuster vind. (ik vind dat zelf ook. Ik hou wel van pocketsize)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:47:
1. The Reader cannot open a purchased book and “Protected Page Error” is displayed
2. Annotations on a purchased book are lost.
Die laat ik maar even achterwege. We kopen geen boeken >:)
En ik wil eigenlijk de Sony software niet installeren.

Wel een aparte fix. Een gekocht boek niet kunnen openen. Heel handig voor een ereader :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 21:25
@Spikecity: ik heb je waarschuwing toegevoegd aan de topicstart.

De Sony software op de pc is over het algemeen een dikke ramp, zelf raak ik het met geen vinger aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:38:
[...]

Die laat ik maar even achterwege. We kopen geen boeken >:)
En ik wil eigenlijk de Sony software niet installeren.

Wel een aparte fix. Een gekocht boek niet kunnen openen. Heel handig voor een ereader :+
Mja, ik kocht gisteren voor het eerst een boek bij Bol, voor de lieve somma van 1 cent.. ik ben een uur aan het zoeken geweest waar ADE dat boek had neergegooid en hij wilde het ook niet op de reader zetten.
Er moet in ADE toch een knop zitten van stuur naar reader oid om je aankoop ook echt op je reader te zetten.
Het boek verscheen dus wel in ADE maar wat ik er daarna mee moest...
Vandaar dat ik de originele software maar ff er op had gezet,die vond het boek ook niet maar begon gelijk te bleren dat er een update was...
Uiteindelijk het boek uit de tijdelijke internetbestanden weten te vissen,maar dat zou anders moeten kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Dennis Lammers schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:49:

Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde.
Heb zelf de prs350 van Sony, en zou zelf dus geen andere willen.
Vooral omdat ik zelf alles in ePub heb, en niet wil rotzooien met omzetten. Ook bewust voor de 350 gekozen voor in de trein, omdat die in mijn binnenzak past.
Overigens heb ik bij selexyz laatst ook andere eReaders bekeken en even getest, maar dan valt me toch wel op dat de kwaliteit van Sony (en Kindle, want kwalitatief en leesgemak is daar verder wel prima op) met stukken boven de rest uitspringt, Zeker met het omslaan van de bladzijden!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

frumper schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:32:
[...]

Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde.
Heb zelf de prs350 van Sony, en zou zelf dus geen andere willen.
Vooral omdat ik zelf alles in ePub heb, en niet wil rotzooien met omzetten. Ook bewust voor de 350 gekozen voor in de trein, omdat die in mijn binnenzak past.
Overigens heb ik bij selexyz laatst ook andere eReaders bekeken en even getest, maar dan valt me toch wel op dat de kwaliteit van Sony (en Kindle, want kwalitatief en leesgemak is daar verder wel prima op) met stukken boven de rest uitspringt, Zeker met het omslaan van de bladzijden!
Ik merk niets een iets van een formaat. Ik sleep het boek in Calibre en druk op synchroniseren. Alleen als het een pdf is merk ik er iets van, omdat dit niet geconverteerd wordt en je je scherm even anders moet configureren als je gaat lezen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2mhc2kx.jpg
650 in het zonnetje, het wazige aan de bovenkant komt door de mobiele telefoon,ik kon niet op het scherm kijken omdat die (en ik) door de zon was verblind en de hoek was wat schuin.
Zoals de tekst dus aan de onderkant is, is het normaal dus de hele bladzijde.
Het is gewoon het standaard lettertype.

[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 22-04-2011 14:05 . Reden: Betere opname ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Heb net de Kindle binnen.
Afgelopen maandag avond besteld en vandaag binnen (gister voor de eerste keer aangeboden).
Is afgeleverd op mijn werk, dus helaas nog geen boeken erop kunnen zetten.

Wel natuurlijk even aangezet en bekeken.
Moet zeggen dat ik echt versteld sta van hoe goed je het kan lezen en zelfs in de zon.
(heb geen ervaring met andere ereaders!)

Opstarten duurt wel even, maar daarna vindt ik hem behoorlijk snel.
Als ik de handleiding door blader, dan vindt ik het omslaan echt niet traag of zo.
Denk dat het sneller gaat dan als je handmatig een pagina van een boek moet omslaan.

Hoesje met lampje ziet er ook goed uit en pas goed.
Heb hier geen donkere ruimte, maar neem aan dat het ligt goed genoeg is (wat ik trouwens ook heb gezien op youtube).

Al met al vind ik het een goede koop alleen ga ik hem niet gebruiken.
Dus ben benieuwd wat mijn vrouw er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 11:58

Goner

What can I do you for ?

Zit ook te denken aan een E-reader, dus om eens te "ervaren" hoe het voelt heb ik DSLibris op m'n Nintendo DS gezet en zit nu "Ur" van Stephen King te lezen ...
Leest eigenlijk verbazend lekker, misschien omdat je op 2 schermen (nou ja, schermpjes) leest, wat het nog wat echter maakt ... betrapte mezelf erop dat ik een bladzij probeerde "om te slaan" :+
Afbeeldingslocatie: http://www.noprobs.nl/board/imgcache/3926.imgcache.jpg
Alleen zal het geen Kindle worden, bang dat ik m'n credit-card nummer verkeerd opgeef >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 22-04-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonneke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09-2018
Sony Reader Touch Edition PRS -600 is nu bij de ANWB- webwinkel te koop voor € 179

[ Voor 7% gewijzigd door tonneke op 23-04-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tonneke schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 17:46:
Sony Reader Touch Edition PRS -600 is nu bij de ANWB- webwinkel te koop voor € 179
Geloof me,de 600 is verre van ideaal,die kan je beter links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:24:
Ach tis maar wat je zelf prettig vind. Iemand hier had een kindle3 als kado gekregen, maar ging toch een 350 kopen omdat zij deze gebruiksvriendelijker, mooier en robuuster vind. (ik vind dat zelf ook. Ik hou wel van pocketsize)
Tja, dat is en blijft een persoonlijke afweging, want de Kindle 3 stop je niet in je binnenzak, daar is ie net te groot voor (tenzij je kingsize binnenzakken hebt :))
Ieder heeft dus zijn voorkeur, voor de ene is dat het 1 inch grotere scherm, voor de andere het in je zak kunnen stoppen en iets meer bladeren dan op de 6"...
Zelf ben ik fan van de DX, lekker groot scherm, wel wat zwaar om lang met een hand te lezen, maar vergeleken met de Kindle 3 een stuk minder bladeren in een boek. Het enige echte nadeel behalve de prijs van de DX is het ontbreken van Wifi, wat een hoop extra functionaliteit buiten de USA een beetje onbruikbaar maakt vanwege 3G restricties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 23:24

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Nick39 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:11:
[afbeelding]
650 in het zonnetje, het wazige aan de bovenkant komt door de mobiele telefoon,ik kon niet op het scherm kijken omdat die (en ik) door de zon was verblind en de hoek was wat schuin.
Zoals de tekst dus aan de onderkant is, is het normaal dus de hele bladzijde.
Het is gewoon het standaard lettertype.
Ik heb zelf nog steeds de sony 600 (ga ik vervangen voor een 650) maar hoe gaat het pagina omslaan in volle zon? De 600 is goed leesbaar in de zon maar een pagina omslag kan niet. Als de zon er vol opstaat worden bij pagina ververs de letters vaag. Je moet hem dus even omdraaien of in schaduw houden als je de pagina omslaat (dit had ik iig in bali in de zon, in nl was het me nog nooit opgevallen, maar lees ik eigenlijk nooit in de volle zon).

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Kindle 3 die hetzelfde Pearl scherm heeft als de sony 650, daarmee hun je gewoon in de zon van pagina wisselen zonder de problemen van de 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05:43
Danfoss schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:58:
[...]

Ik heb zelf nog steeds de sony 600 (ga ik vervangen voor een 650) maar hoe gaat het pagina omslaan in volle zon? De 600 is goed leesbaar in de zon maar een pagina omslag kan niet. Als de zon er vol opstaat worden bij pagina ververs de letters vaag. Je moet hem dus even omdraaien of in schaduw houden als je de pagina omslaat (dit had ik iig in bali in de zon, in nl was het me nog nooit opgevallen, maar lees ik eigenlijk nooit in de volle zon).
Normaal als de schermen vervagen in het omslaan in volle zon zijn het productie fouten in het scherm, bij de Onyx Boox/Bebook Neo was dat probleem er ook vanwege het ontbreken van een UV filter in het scherm. Hoort normaal gewoon onder de garantie te vallen en je reader zou omgewisseld moeten worden voor een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danfoss schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:58:
[...]

Bij een omslag zie je in de volle zon dat het scherm even vervaagt,wordt schoongewist en opnieuw wordt neergezet waarna het weer duidelijk is,dat alles ruim binnen de seconde.
Dus veeg of knopjedruk,nieuwe bladzijde verschijnt iets vaag en is meteen daarna weer scherp,het gebeurt zo snel dat ik er geen foto van kan maken,op het moment dat je het iets wazige ziet en op je fotoknopje wil drukken is het beeld al weer goed.
Ik heb 2x 650 en die vertonen dat beide dus dat is niet exemplarisch.
Dat schoonvegen doet ie ook in huis alleen in de volle zon lijkt het ietsjes trager te gaan,niet storend in elk geval,voordat je met je ogen kan knipperen is het beeld al weer zoals op bovenstaande foto.
Toont gelijk weer het verschil aan tussen tft en e-paper, mijn telefoon heeft een tft scherm, wil ik een foto maken van de 650 dan zie ik in het display van de telefoon en mijn ipad gewoon niets.
Ik kan dus ook geen e-book buiten lezen met de i-pad,niet browsen..want je ziet gewoon niets op het scherm,terwijl de e-reader gewoon leesbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:07:
[...]

Bij een omslag zie je in de volle zon dat het scherm even vervaagt,wordt schoongewist en opnieuw wordt neergezet waarna het weer duidelijk is,dat alles ruim binnen de seconde.
Bij de meeste readers zie je in fel licht net na het omslaan nog even de schaduw van de oude tekst staan voor een fractie van een seconde... Dit is de traagheid van de "kristallen" van de e-ink, waarbij Pearl schermen al weer sneller zijn dan Visplex.

Ik ben dan ook heel benieuwd naar de ontwikkelingen op full-colour multi-media compatible e-ink-achtige schermen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:55:
[...]

Bij de meeste readers zie je in fel licht net na het omslaan nog even de schaduw van de oude tekst staan voor een fractie van een seconde... Dit is de traagheid van de "kristallen" van de e-ink, waarbij Pearl schermen al weer sneller zijn dan Visplex.

Ik ben dan ook heel benieuwd naar de ontwikkelingen op full-colour multi-media compatible e-ink-achtige schermen ;)
Ik vrees toch dat dat een prijzige markt zal blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Over ontwikkelingen gesproken, hoe zit het met de opvolgers van de aan te raden 6" readers op dit moment, de Sony 650 en Kindle 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
sloth schreef op zondag 24 april 2011 @ 17:41:
Over ontwikkelingen gesproken, hoe zit het met de opvolgers van de aan te raden 6" readers op dit moment, de Sony 650 en Kindle 3?
Voor zover ik weet zijn dat nog steeds de beste e-readers die je kan kopen, en ik heb ook niets gelezen over nieuwe ontwikkelingen die een betere beeldtechniek hebben, dus volgens mij kan je er nog wel even mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
De enige geruchten die ik heb meegekregen zijn de tabletavonturen van amazon. Er zijn geruchten dat 1) ze eentablet op basis van android willen uitbrengen en 2) een vorm van kleuren epaper gebruiken.

En de dreamers combineren die 2 geruchten tot 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:18:
De enige geruchten die ik heb meegekregen zijn de tabletavonturen van amazon. Er zijn geruchten dat 1) ze eentablet op basis van android willen uitbrengen en 2) een vorm van kleuren epaper gebruiken.

En de dreamers combineren die 2 geruchten tot 1
Een tablet op android vorm zal altijd met een tft of oled scherm blijven.
Ik heb ook een android (2.2) tablet,leuk met google maps etc... boeken lezen is echt goed maar na maximaal 7 uur geeft ie het op en in de zon zie je geen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Het schermtechniek mag niks uitmaken voor een os. Het architectuur wel. Als ze een arm architectuur gebruiken voor eink, dan zal een kindle ook prima op android draaien als de controller door android aangeroepen kan worden. Het is dus goed mogelijk om een androidkindle met mirasolscherm te zien.

Nog een reden voor de nieuwe amazonappstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:37:
Het schermtechniek mag niks uitmaken voor een os. Het architectuur wel. Als ze een arm architectuur gebruiken voor eink, dan zal een kindle ook prima op android draaien als de controller door android aangeroepen kan worden. Het is dus goed mogelijk om een androidkindle met mirasolscherm te zien.

Nog een reden voor de nieuwe amazonappstore.
Ok het zou kunnen,maar wat is de meerwaarde om android te gebruiken,meerdere apps ? ik denk meer dat als het ze zou lukken dat laptops met een dergelijk scherm op de markt zouden komen.
Bedenk je eens in wat een markt dat zou zijn, een kleurenscherm gebaseerd op e-ink dat alleen stroom gebruikt als je een pagina ververst,je kan alles in de zon doen, alle nadelen van een huidige laptop/tablet zouden verdwenen zijn.
Kwam er eerst maar een op android gebaseerde e-pub editor uit, dan was ik al heel blij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Dan moet je eens kijken naar hoe de ipad het nu doet, of als je dichter bij dedicated ereaders blijft: oe de barnes and noble nook color het doet.
Er zijn wel degelijk voordelen aan een os wat meer kan. Want hoe meer mensen je kan trekken naar jouw reader (die verbonden is aan jouw store) hoe meer potentiele klanten, hoe meer onderhandelingsgewicht je hebt als winkelier.

En voor de klant, een reader die meer kan dan alleen lezen, maar wel een groter schermformaat dan je telefoon, nog meer redenen om dat mee te nemen.

Voor mij zal dat betekenen dat ik meer formaten met minder gedoe kan lezen. Je kan immers de juiste app daarvoor installeren. Calibre heb ik thuis, en die start ik liever niet op om iets geconverteerd te krijgen als ik het juiste formaat ook zo wireless kan binnenhalen.

Oh en mirasol is dus ook epaper. Enkel stroom bij verversen.

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 25-04-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant,maar Google, Google market en Android zijn onlosmakelijk verbonden,en of die nu weer een andere market wil toestaan... maar we wachten het gewoon af... hoe meer er voor mijn android tablet komt des te liever ik het heb natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 16:59
Er bestaat nu ook de mogelijkheid om voor $114 een kindle 3 te kopen met reclame op het homescreen en de screensaver. Ik sta op het punt 2 kindles te bestellen en twijfel een beetje of ik dit zal doen.
Zit iemand met dezelfde keuze en wat zijn de beweegredenen om het wel of niet te doen?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:47
VivaAtloni schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:35:
Er bestaat nu ook de mogelijkheid om voor $114 een kindle 3 te kopen met reclame op het homescreen en de screensaver. Ik sta op het punt 2 kindles te bestellen en twijfel een beetje of ik dit zal doen.
Zit iemand met dezelfde keuze en wat zijn de beweegredenen om het wel of niet te doen?
ReclameKindles worden niet buiten de USA verzonden... de normale wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 16:59
Dat begrijp ik, maar ik stuur ze naar mijn neef in de US en daar ga ik ze binnen een paar weken ophalen >:) , dus voor mij wel interessant.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VivaAtloni schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:35:
Een bladzijde of 4 terug zijn de pro's en contra's van deze Kindles uitgebreid besproken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 24 april 2011 @ 17:36:
[...]

Ik vrees toch dat dat een prijzige markt zal blijven...
Tja, dat dacht men van tablets ook, maar met de hoos aan i-Pad achtige tablets die rond deze tijd op de markt komt vrees ik dat de prijzen best zullen dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Ik las dit over de PRS-650
Sony warns that using the music player drains the battery faster, and simply having the memory cards in the reader can drain the battery faster.
http://the-gadgeteer.com/...tion-ebook-reader-review/

Heeft iemand ervaring dat de accu van de PRS-650 inderdaad sneller leeg is als je er een SD-kaartje in hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je voor een Kindle gaat en uitsluitend Nerderlandse boeken leest is deze dan geschikt ?
of beter een ander merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
rud schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:05:
Ik las dit over de PRS-650
Sony warns that using the music player drains the battery faster, and simply having the memory cards in the reader can drain the battery faster.
http://the-gadgeteer.com/...tion-ebook-reader-review/

Heeft iemand ervaring dat de accu van de PRS-650 inderdaad sneller leeg is als je er een SD-kaartje in hebt zitten?
Dat was al zo sinds den beginne. Sd en memorycards vreten idd stroom bij sony readers. Maar dat is verwaarloosbaar. Laten we zeggen, geen enkele reviewer is het gelukt om dit praktijkgericht te testen... In praktijdsituatie moet ie immers weken testen....
Verwaarloosbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Bedankt. Ik heb nu nog een Bebook. Met SD kaartje er in kan ik daarmee makkelijk drie weken stug doorlezen zonder de accu te hoeven laden. De PRS-650 zou twee weken meegaan op een volgeladen accu maar als het dan met een kaartje er in nog korter wordt is het niet leuk meer.

[ Voor 5% gewijzigd door rud op 26-04-2011 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:53:
Als je voor een Kindle gaat en uitsluitend Nerderlandse boeken leest is deze dan geschikt ?
of beter een ander merk
Opzich wel, tenzij je perse de boeken online wil kopen via amazon.
Zoals je iets verder terug kan lezen heb ik er één voor mijn vrouw aangeschaft en zij leest het liefst gewoon nederlands.

Ik download de boeken gewoon via de wel bekende wegen als epub en deze kan je er heel gemakkelijk opzetten via calibre.
Wil je de eboeken kopen, koop dan gewoon epub anagezien deze goed geconverteerd worden via calibre en dan op je kindle kan zetten. (andere formaten zou ook kunnen, maar daar heb ik (nog) geen ervaring mee.

Wel effe de kindle "gejailbreaked" (ach ja.. ik blijf een tweaker hé ;) ).
Enigste voordeel wat ik er van in zie is dat je zelf de screensaver foto's kan kiezen/erop zetten.
Blijkbaar kan je ook extra fonts toevoegen, maar zie daar (nu nog) niet het nut van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bericht van mijn leidinggevende ontvangen, we krijgen weer allemaal gratis een ereader cadeau, een leverancier die een nieuw model gaat uitbrengen geeft ons allemaal een gratis exemplaar als test.

Kan de Hanlin v3 (bebook one) op het werk in het archief en ik hoop dat de fabrikant Sony is met een nieuw model dat nog niet op de markt is (die geruchten vang ik hier op).

Mocht ik meer weten, dan horen jullie van mij. Hoop dat het nog even geregeld wordt voor de mei vakantie :+
rud schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 02:15:
Bedankt. Ik heb nu nog een Bebook. Met SD kaartje er in kan ik daarmee makkelijk drie weken stug doorlezen zonder de accu te hoeven laden. De PRS-650 zou twee weken meegaan op een volgeladen accu maar als het dan met een kaartje er in nog korter wordt is het niet leuk meer.
De accu's van de sony gaan minder lang mee als die van de bebook. De Sony moet mijn vrouw elke week ongeveer opladen en ze leest 1 uur minimaal per dag.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is gejailbreaked" bij de kindle.
Zo juist gebeld en de sony 650 zou deze week weer online te koop zijn.

Weet niet welke kopen zit er nog verschil in.. behalve de taal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Laatst online: 09-10 09:33

Maduth

Probeersel

Beste,

Afgelopen weekend wilde ik een Kindle bestellen via een collega en deze kwam terug dat de Sony P350 nu bij hem in de aanbieding is (USA). Het verschil wat belangrijk is voor ons, hoe is het verschil tussen 5 inch en 6 inch? De Kindle is 6inch maar het scheelt wat geld als ik voor de Sony ga.

Dus; hoe is het verschil tussen een 5 inch en 6 inch reader? Grote of valt dat eigenlijk allemaal wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:19:
Wat is gejailbreaked" bij de kindle.
dan heb je een andere firmware op zitten en kan je je eigen progjes en hacks uitvoeren (bv andere screensaver of een dedicated comics-lezer)

http://www.mobileread.com/forums/forumdisplay.php?f=150
Maduth schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:23:

Dus; hoe is het verschil tussen een 5 inch en 6 inch reader? Grote of valt dat eigenlijk allemaal wel mee?
Dat is puur persoonlijk. Voor ons is de 5" 350 beter dan de kindle (we hebben ze allebei). De 350 wordt dan ook vaak meegenomen in een jaszak. Dat is met de kindle wat moeilijker, die is wat groter en fragieler.

[ Voor 38% gewijzigd door kmf op 26-04-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Tipje van mezelf, http://www.ereaders.nl/downloads/schermvergelijking.pdf

Even printen en kijken maar ervaringen zijn nog steeds welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Ik heb altijd een 5" gehad. Lekker compact en past altijd wel in een tas of jaszak. De enige reden dat ik nu voor de 6" PRS-650 ga is dat de 5" versie geen reader voor geheugenkaartjes heeft. Echt een misser van Sony. Het andere verschil, de MP3 speler die de 650 wel heeft en de 350 niet, kan me gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Maduth schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:23:
Beste,

Afgelopen weekend wilde ik een Kindle bestellen via een collega en deze kwam terug dat de Sony P350 nu bij hem in de aanbieding is (USA). Het verschil wat belangrijk is voor ons, hoe is het verschil tussen 5 inch en 6 inch? De Kindle is 6inch maar het scheelt wat geld als ik voor de Sony ga.

Ik heb zelf de BeBook Mini (die is 5") en de grote van het scherm bevalt me prima. Uiteraard, kan er minder op een scherm, maar goed, dan druk je de blader knop wat vaker in. Voor mij geen belemmering en zo'n kleine ereader past altijd in een tas. Als ik de specs goed heb bekeken is de Kindle toch zo'n 4 cm langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Schermformaat
5": 76x102mm
6": 90x120mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:54:
Net bericht van mijn leidinggevende ontvangen, we krijgen weer allemaal gratis een ereader cadeau, een leverancier die een nieuw model gaat uitbrengen geeft ons allemaal een gratis exemplaar als test.

Kan de Hanlin v3 (bebook one) op het werk in het archief en ik hoop dat de fabrikant Sony is met een nieuw model dat nog niet op de markt is (die geruchten vang ik hier op).

Mocht ik meer weten, dan horen jullie van mij. Hoop dat het nog even geregeld wordt voor de mei vakantie :+

[...]

De accu's van de sony gaan minder lang mee als die van de bebook. De Sony moet mijn vrouw elke week ongeveer opladen en ze leest 1 uur minimaal per dag.
Dat is wel erg vaak, dan zou ze er 7-10 uur mee uithouden, mijn Sony (650) houd het wel flink wat langer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Met SDkaartje er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:37:
Dat is wel erg vaak, dan zou ze er 7-10 uur mee uithouden, mijn Sony (650) houd het wel flink wat langer vol.
het is een 350, misschien kleinere accu? Misschien komt het ook wel omdat ze elke dag wel boeken zit in te delen (Calibre vind ze onhandiger dan het met de sony te doen). Ik denk dat het om de 12 uur ongeveer moet, maar dat opladen gaat wel lekker snel altijd.

Zit geen sd kaartje in, dat kan meen ik ook niet in de sony? Maar met dat interne geheugen van 2 gig heeft ze meer dan genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Cyleo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:37:
[...]

Zo vreemd is dat toch niet? Je kan maar 3000 paginaomslagen (=7000) verversingen op een lading. Ik weet niet hoe snel jij leest, maar in 7u 3000 pagina's moet lukken. Helemaal als ze wat grotere lettertypes gebruikt. We hebben het over gebruik, niet standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:59:
[...]Zit geen sd kaartje in, dat kan meen ik ook niet in de sony? Maar met dat interne geheugen van 2 gig heeft ze meer dan genoeg.
In 350 kan geen extra kaartje. In de 650 kan een SD en een Sony kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Toch maar voor de 6"' gekozen (Kindle3) en volgende week binnen :)

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:54:
Dat DACHT ik dus ook, ik lees meestal in bed, een uurtje, en dan gaat ie weer in standby en dan haal ik het een week,meestal wel iets meer.
Echter de afgelopen week heb ik in het zonnetje veel overdag zitten lezen, op sommige dagen wel 6 uur, en dan is het batterij streepje precies 1 blokje gezakt.
Zou ik iedere dag een uurtje koppelen aan het batterij verbruik dat ie laat zien dan zou het batterij blokje na 6 uur minimaal 4 blokjes gezakt moeten zijn in 1 dag,maar na 3 dagen van vele uren lezen in het zonnetje,is het eerste batterij blokje nu weg maar ik heb er nu al dik 15 uur continue mee gelezen.
Mijn conclusie is dat het in standby laten liggen veel meer stroom vreet dan dat lezen zelf.
Er zijn in standby blijkbaar toch een aantal processen aan de gang.
Om dat te testen heb ik het tweede exemplaar aan mijn vrouw te leen gegeven met de instructie om na elk uur lezen als ze stopt de power helemaal af te zetten.
En raad eens... na een week, een dikke 7 uur lezen verder en tussentijd geheel af, en er is nog geen batterij blokje weg, de balk is nog helemaal vol.
23 uur in standby staan,vreet veel meer stroom als dat uurtje lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nick39 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:25:
[...]

Om dat te testen heb ik het tweede exemplaar aan mijn vrouw te leen gegeven met de instructie om na elk uur lezen als ze stopt de power helemaal af te zetten.
En raad eens... na een week, een dikke 7 uur lezen verder en tussentijd geheel af, en er is nog geen batterij blokje weg, de balk is nog helemaal vol.
Dat zou tevens betekenen dat, ondanks wat er altijd wordt gecommuniceerd, het aan en uit zetten van de ereader minder energie van de batterij vraagt dan standby houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:25:
Dat meen je niet? Dat zal ik straks even aan mijn vrouw doorgeven.
Volgens mij ging het starten van de sony ook best snel, mooi om deze tip te krijgen.
Pagina: 1 ... 3 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.