Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 376876 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:59:
@Nick39: Wifi of 3G zijn voor het gros van de Kindle gebruikers geen hoofdzaak, want als ze net als ik werken dan beheren ze hun boeken gewoon allemaal via Calibre, inclusief een dagelijkse editie van hun favoriete krant (gewoon effe het USB touwtje erin ploppen).
Dat heb ik twee berichtjes voor Nick39's reactie ook al geschreven. En Laudor herhaalde dat nog een keer. Ik weet ook niet hoe Nick aan de indruk komt dat de Kindle zo verschrikkelijk perfect zou zijn omdat WIFI moet en onmisbaar is :?
Overigens kost een Kindle 3 momenteel inclusief verzenden en invoerrechten krap 130 euri.... dus als jij voor 160 euro (je 30 euro meer) een gelijkwaardige Sony (650 dus?) kan kopen ben je goed bezig :P
Ook dat heb ik al herhaalde malen geschreven, inclusief een copietje van mijn rekening. Die was iets hoger, maar de dollar was toen ook een stuk duurder dan nu. :)
Het prijsverschil met de Sony is inmiddels zo hoog dat als je 3 jaar met een Sony doet, je goedkoper uit bent om iedere 18-20 maanden een nieuwe Kindle te kopen. Dan heb je steeds de modernste techniek.

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 05-04-2011 14:29 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392170

edit: ik kan het bericht niet verwijderen.

Ik dacht even dat het bericht aan mij gericht was (ik het ook Nick :p), dan zag ik dat het aan Nick39 gericht was.

@spikecity: ok bedankt! Ik heb al enkele van die usb-stekkers liggen, komt goed :)

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 392170 op 05-04-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:27:
[...]

Ik weet ook niet hoe Nick aan de indruk komt dat de Kindle zo verschrikkelijk perfect zou zijn omdat WIFI moet en onmisbaar is :?
Omdat ik de indruk heb dat sommige personen in dit topic mij daarvan proberen te overtuigen zodra het op een vergelijk uitkomt met bv een Sony,of op iets negatiefs uitkomt,over de Kindle,en niet alleen vanwege de 2 redenen die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Order has been placed :)

Items: EUR 101,94
Shipping & Handling: EUR 15,38
Total Before Tax: EUR 141,96
Estimated Tax To Be Collected: EUR 0,00
Import Fees Deposit EUR 24,64

(Als ik het goed voor heb, is het mogelijk dat ik €24,64 nog terug krijg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325726

Hallo,
weet iemand toevallig wanneer de Sony prs 650 weer geleverd wordt?
Ik heb hem besteld bij coolblue, maar wacht nu al 4 maanden...
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

Ortep schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:27:
Ook dat heb ik al herhaalde malen geschreven, inclusief een copietje van mijn rekening. Die was iets hoger, maar de dollar was toen ook een stuk duurder dan nu. :)
Met een huidige koers van bijna 1,42 zou je rond de 97 euri uitkomen zonder invoerrechten en verzenden.
Nick39 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:14:
[...]

Omdat ik de indruk heb dat sommige personen in dit topic mij daarvan proberen te overtuigen zodra het op een vergelijk uitkomt met bv een Sony,of op iets negatiefs uitkomt,over de Kindle,en niet alleen vanwege de 2 redenen die je noemt.
Nick,

Je begon zelf met een heel anti Wifi en 3G verhaal over de Kindle, terwijl dat eigenlijk nauwelijks toegevoegde waarde heeft aan de Kindle als reader (je gaat er namelijk niet voor je plezier op surfen).
Je hebt uiteraard gelijk dat je over het algemeen niet pas op vakantie besluit even een boek te kopen, want je neemt je Kindle (of je Sony) uiteraard gevuld en geladen mee lijkt me zo. Je kunt uiteraard wel vanuit 100 landen even zonder verbindingskosten een boek kopen, mocht je toevallig over een boek praten aan de bar wat je daarna beslist wilt lezen ;)

Lees me niet verkeerd, want ik ben een absolute Sony (als leverancier van prima electronica op alle gebied) fan, maar zoals hier ook al regelmatig is geroepen is het prijsverschil tussen twee schermtechnisch gelijke readers dusdanig groot dat veel mensen er toch voor kiezen om de veel goedkopere Kindle aan te schaffen, omdat je voor het prijsverschil wel heel lang met je Sony moet doen om dat virtueel terug te verdienen.
Daarbij heeft de Kindle op epub DRM boeken na, geen enkel nadeel vergeleken met de Sony, het zijn allebei gewoon top readers als je het mij vraagt. Maar zoals je zelf al een beetje laat doorschijnen is er een complete stortvloed aan Nederlandstalige en Engelse boeken DRM vrij te vinden op usenet ;)

Verder is en blijft het een kwestie van smaak en voorkeuren, niets ten nadele van jou uiteraard, maar de argumenten waarmee je in je vorige reactie de Kindle onterecht als inferieur ten opzichte van de Sony neerzette vroeg uiteraard wel om enige correctie van diverse Kindle gebruikers, omdat het niet relevante zaken betrof.
Anoniem: 392170 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:33:
Order has been placed :)

Items: EUR 101,94
Shipping & Handling: EUR 15,38
Total Before Tax: EUR 141,96
Estimated Tax To Be Collected: EUR 0,00
Import Fees Deposit EUR 24,64

(Als ik het goed voor heb, is het mogelijk dat ik €24,64 nog terug krijg?)
Nope, die 24 euri en een beetje is de BTW/invoerrechten die je betaald, dus die krijg je niet terug ;)
Alhoewel ik laatst een keurig mailtje kreeg van Amazon dat ik teveel tax had betaald en dat het verschil (hou je vast 0,07 euro) werd teruggeboekt naar mijn creditcard :P

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 05-04-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok spikecity, bedankt voor de verduidelijking :) Ik dacht gelezen te hebben dat sommige een groot stuk terug gekregen hebben (sommige rond de €20). Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392170 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:03:
Ok spikecity, bedankt voor de verduidelijking :) Ik dacht gelezen te hebben dat sommige een groot stuk terug gekregen hebben (sommige rond de €20). Vandaar mijn vraag.
Het zou kunnen, maar ik heb nooit een poging gewaagd, dus zou je die mensen eens moeten vragen hoe ze dat hebben geflikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 376876 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:33:
Alhoewel ik laatst een keurig mailtje kreeg van Amazon dat ik teveel tax had betaald en dat het verschil (hou je vast 0,07 euro) werd teruggeboekt naar mijn creditcard :P
Zo weinig maar? Ik kreeg een veelvoud terug :P
  • Bedrag (euro) 0,27 Bij
  • Datum 03-11-2010
  • Omschrijving 5248.****.****.7973 Amazon.com AMZN.COM/BILL USA
  • Vreemde valuta USD 0.38 (wisselkoers: 1 EUR = 1.3999504 USD )
Ik ben er gelijk met mijn vrouw van gaan eten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ortep schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:32:
[...]

Zo weinig maar? Ik kreeg een veelvoud terug :P

Ik ben er gelijk met mijn vrouw van gaan eten
Dat zal wel een exhorbitante viergangen maaltijd geweest zijn zeker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 376876 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:46:
[...]

Dat zal wel een exhorbitante viergangen maaltijd geweest zijn zeker? :P
In dat electronisch restaurant met,jawel,een geprojecteerde e-reader op tafel ?
Dat restaurant heeft een electronisch tafelkleed,dus de afbeelding kun je zelf kiezen,een soort van menu'tje met trackbal in de tafel,je gerechten kunnen op je bord geprojecteerd worden zodat je vooraf kan zien hoe het er uit ziet,je kan Google maps raadplegen,je eten bestellen via dat menu,je kan zien wanneer je openbaar vervoer komt,spelletjes spelen,of een boek lezen.
Wil niet weten wat de maaltijd zelf dan kost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 376876 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:33:
[...]

Met een huidige koers van bijna 1,42 zou je rond de 97 euri uitkomen zonder invoerrechten en verzenden.
Wist niet dat de Kindle al zo goedkoop was.
Nick,

Je begon zelf met een heel anti Wifi en 3G verhaal over de Kindle, terwijl dat eigenlijk nauwelijks toegevoegde waarde heeft aan de Kindle als reader (je gaat er namelijk niet voor je plezier op surfen).

.... maar de argumenten waarmee je in je vorige reactie de Kindle onterecht als inferieur ten opzichte van de Sony neerzette vroeg uiteraard wel om enige correctie van diverse Kindle gebruikers, omdat het niet relevante zaken betrof.
Ik ben dislectisch,staat ook in mijn profiel.
Ik heb terug gelezen hoe het bij jou overkwam en de "correcties" gelezen.
Ik snap nu weer waar ik zelf de mist mee in ben gegaan,ik begrijp dat juist de toevoeging dat ik de Kindle gebruikers niet wilde beledigen,is opgevat dat het hele bericht er achteraan over het nut van wifi ja of nee en al die andere dingen,werd gelezen alsof ik het over de Kindle had,maar ik bedoelde daar feitelijk het nut in het algemeen bij van dergelijke mogelijkheden op elke willekeurige lezer,niet alleen de Kindle en daarom haalde ik naar mijn idee duidelijk ook nog als willekeurig voordeel een Bebook met wifi er bij. Ik vond alleen de tegen argumenten,waarom 3g op een willekeurige reader,of wifi op een willekeurige reader handig zou zijn,nogal ver gezocht.
Maar dat had,in mijn gedachten,niets met de Kindle te maken. Ik bedoelde meer dat als je je koffer pakt,en daar al je spullen in doet die je nodig hebt op vakantie,dat je dat ook zo op je e-reader doet,je zorgt dat er genoeg boeken op staan. Dat er dan iemand aan een bar zou zeggen,lees dit boek eens,ok dat kan,maar zelf zou ik dan,zelfs al zou ik de mogelijkheid hebben,zou ik op zijn hoogst de titel opgeschreven hebben en de schrijver en dan thuis dat boek wel gedownload hebben,of als ik het echt niet meer zou houden (wat ik niet geloof) in de lobby van het hotel het boek bij Bol hebben gekocht en gedownload. Hoewel ik het over het algemeen nut had over readers,snap ik nu dat door mijn alvast excuus aan de Kindle gebruikers waar ik het verhaal mee begon,ik het idee heb gewekt dat dat hele verhaal over de Kindle ging,hetgeen dus niet waar was,alleen kon ik dat blijkbaar door mijn bepaalde handicap weer niet duidelijk over laten komen. Daarnaast heb ik met een heel ander apparaat,geen reader,met een zelfde soort constructie,hierheen laten komen (de xtreamer,was toen alleen via Korea verkrijgbaar) en daarmee heel veel ellende gehad. Ik dacht ook door het opnoemen van nadelen van de Sony die ik ondervind,ik ook wel had uitgelegd niet pro Sony te zijn.

Onbewust,heb ik er een battle of the e-readers mee ontketend ;) maar ik bedoelde het dus heel anders,veel meer in het algemeen,en aangezien ik het zo algemeen in mijn gedachten had,begreep ik de reacties niet,ik moet alleen steeds weer leren dat ik iets niet moet schrijven vanuit mijn eigen denkwijze die ik prima begrijp,en dan verwachten dat iedereen het ook zo opvat,maar dat is nu eenmaal mijn handicap net als dat ik als ik iets ga uitleggen,zoals dit, ik dat niet kort en bondig kan,ga denken,de ander snapt het niet,en de uitleg dan alweer ga verpakken in de bijdrage.
Nogmaals excuus aan mensen die zich persoonlijk beledigd of aangesproken voelden,het was niet zo bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Het zou toch vreemd zijn als mensen beledigd zijn vanwege jouw posts? Dat zal vast wel meevallen, ik vind ze altijd interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat ik dan de ergernissen van de Sony 650 er ook bij opnoemen zoals ik ze ervaar in het dagelijks gebruik. Over het scherm van de Sony zijn we snel klaar,dat is goed,maar de ontwerpers zijn blijkbaar vergeten dat je die readers ook vast moet houden,je hebt aan weerszijden van de Sony nog geen cm en dat loopt ook nog eens rond af,ik heb de cover alleen gekocht om het ding fatsoenlijk vast te kunnen houden,door de anti slip laag wijkt de kleur bij de rode en blauwe uitvoeringen van de achterkant totaal af,metallic kan blijkbaar niet in die anti-slip, ik ben altijd zuinig maar toch zit er al een krasje op de behuizing waar de home < > en options tekst staat,de zwarte coating daar is niet krasbestendig. Hoewel het een touch screen heeft,vind ik dat er rechts ook bladerknopjes hadden moeten zitten. Via de app kun je alles inlezen,krabbels en noem maar op,maar in het boek gemaakte notities kun je alleen via het boek lezen (bv gemarkeerde spellingsfouten) en het is ronduit dom dat er tig verschillende woordenboeken in staan,maar geen nederlands-nederlands woordenboek welke je soms ook nodig hebt. Bij het bladeren met vegen activeer je nog wel eens per ongeluk het woordenboek,terwijl het echte oproepen van het woordenboek me nog nooit zonder stylus gelukt is. Het batterij gebruik is ook vrij hoog,de bebook one 2010 doet het veel langer op een batterij lading. Bij de 350 ontbreekt,anders dan bij de voorganger,ook de mogelijkheid om extra geheugenkaartjes te gebruiken. De bijgeleverde software is zogezegd,een ramp,je kan alles uitlezen behalve de notities,grafisch gezien niet mooi,reageert traag en soms zie je niet of je nu in de reader zelf zit of in de eigen library,geef mij Calibre maar. Die sony software staat op een aparte partitie op de reader,met partition magic en noem maar op,krijg je die partitie niet weg,je kan hem ook niet legen,dus elke keer als je de 650 aan de pc hangt komen er al 2 drives bij,een met de software waar je niets mee kan,en de ander met de boeken,en gebruik je een geheugenkaartje dan komt die er ook nog eens als drive bij en lang niet elke universeel lader doet het ook op de Sony. Dat ze de aparte lader aansluiting hebben laten vervallen vind ik ook niet slim,met mijn ogen vind ik het heel moeilijk om te zien of ik op de juiste manier de micro-usb er goed insteek en ik krijg een vage drang van "ai wat voelt dat stekkertje toch breekbaar aan" .
De eerste cover blijft doordat ik het min of meer dubbel vouw om de reader vast te houden,al open staan en 34,95 vind ik vrij prijzig,bij de 600 zat nog een sleave,die is nu ook weg,behalve de cover met lampje zijn er voor zover ik heb kunnen vinden geen alternatieve covers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:40:
Het zou toch vreemd zijn als mensen beledigd zijn vanwege jouw posts? Dat zal vast wel meevallen, ik vind ze altijd interessant.
Ik ben ook absoluut niet beledigd als Kindle gebruiker, en als je readers op de juiste zaken tegen elkaar afzet ben je nuttig bezig hier, en dat is soms al lastig zat, want iedereen heeft een eigen smaak en voorkeur en is dus nooit helemaal onbevooroordeeld.
Kijk naar de gemiddelde Apple gebruiker als een voorbeeld van een trouwe groep klanten van alles wat Apple maakt en verkoopt, maar die op forums als GoT toch vaak te vuur en te zwaard iets te fanatiek de zwakke punten van Apple producten wegwuiven, want het is een Apple.

Sommige mensen vinden touchscreen belangrijk, andere niet, om maar een klein verschil tussen de Sony en de Kindle te benadrukken, het epub ding wat Kindle niet snapt kan iets zijn....

Als alle reacties samen goed weergeven wat de subtiele verschillen zijn dan kunnen mensen die op zoek zijn naar een nieuwe reader hier van gebruikers van beide merken ervaringen, voor- en nadelen lezen en hieruit hun eigen conclusies trekken.
Wat die conclusie ook is, het maar de Kindle niet beter dan de Sony of andersom, en smaken verschillen, anders zouden we ook allemaal in dezelfde auto rijden ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 07-04-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:52:
[...]

Wat die conclusie ook is, het maar de Kindle niet beter dan de Sony of andersom, en smaken verschillen, anders zouden we ook allemaal in dezelfde auto rijden ;)
Ik denk dat niet alleen smaken maar ook de behoeftes verschillen,zelf heb ik ook dat DRM van e-books af moet,ik ervaar dat verschillende mensen juist door die hele procedure met ADE in het epub geval niet snappen en geen idee hebben waar hun gedownloadde boek nu is gebleven,zelfs het bestandje dat uit ADE komt aanzien voor het boek en er niets van snappen,dat werkt mijns inziens al afschrikkend voor een tweede aankoop en dan kun je dat beveiligde boek weer niet uitlenen.
Ik ken mensen die bewust boeken illegaal downloaden omdat ze dat hele DRM gedoe niet snappen.
Daarnaast het BTW probleem,waarom betaal ik 6% btw voor een gewoon boek, en 19% voor een e-book.
Waarom kan je in america de meest idiote skins kopen en zijn die hier nauwelijks te verkrijgen.
Op een groot gebied nemen ze de Nederlandse e-reader koper blijkbaar niet serieus en bezien ze het hier ook als Curiosa.
In Griekenland heb ik 3 weken aan het strand liggen lezen zonder dat er iemand naar me omkeek en hier zit ik 2 uur te wachten in een ziekenhuis en kom ik niet aan lezen toe omdat iedereen vragen stelt terwijl verderop iemand met een echt boek eens lacht en ongestoord verder leest.
En dan zit ik eens met mijn duurdere tablet via Aldiko buiten in het zonnetje een boek te lezen, hoppa weg scherm,onleesbaar,en bedenk ik me hoeveel mensen met een tft e-reader hetzelfde probleem hebben,met het verschil dat ik bij aankoop wel wist dat dit problemen gaf en de argeloze tft reader die ook als e-reader is verkocht eens heeft gegoogled en heeft gelezen dat dit bij een e-reader niet voorkomt,maar niet snappen dat dat alleen maar op gaat voor readers met e-ink.
Er valt nog best veel te verbeteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498

Nou heb ik laats een Sony 650 binnen gekregen. Lekker Calibre op de pc en een lading boeken erin gepompt waar ik de komende 20 jaar mee zoet ben. Nadeel zijn de labels. Elk boek heeft zn eigen label dus overzicht is totaal weg. Is er een manier om dit goed te krijgen? Boeken zijn gesorteerd op auteur en boektitel. Met het downloaden van gegevens krijg ik alleen terug dat er niks gevonden is, of hij komt met de meest vage dingen aan.
De sony bevalt goed en ik gok dat er in de toekomst nog een kindle bijkomt. Ik denk dat er meer mensen voortaan boeken willen lezen op de ereader op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 238498 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:47:
Nou heb ik laats een Sony 650 binnen gekregen. Lekker Calibre op de pc en een lading boeken erin gepompt waar ik de komende 20 jaar mee zoet ben. Nadeel zijn de labels. Elk boek heeft zn eigen label dus overzicht is totaal weg. Is er een manier om dit goed te krijgen? Boeken zijn gesorteerd op auteur en boektitel. Met het downloaden van gegevens krijg ik alleen terug dat er niks gevonden is, of hij komt met de meest vage dingen aan.
De sony bevalt goed en ik gok dat er in de toekomst nog een kindle bijkomt. Ik denk dat er meer mensen voortaan boeken willen lezen op de ereader op vakantie :)
De Label naam is de naam van de collectie, dus alle baantjer boeken moeten het label Baantjer hebben.
Is het een serie en de volgorde is van belang, dan moet je niet het label gebruiken maar de Serie tag en de juiste nummering gebruiken.
Als de informatie niet klopt moet je de knop : edit metadata gebruiken en kijken of daar alls goed staat,vaak staat in de metadata titel en auteur omgedraaid en dan vind ie weinig.
Wat ik zelf veel doe is het boek opzoeken op Bol en dan het isbn nummer gebruiken,dat staat daar aangegeven.

Leidende volgorde is
Serienaam is naam van de collectie waarbij de volgorde van de serie wordt gebruikt.
Label naam overruled de Serienaam, de naam van het label is de naam van collectie.
Gebruik je het Label voor meerdere boeken dan wordt alfabetische volgorde van de titel gebruikt in de collectienaam die je Label hebt gegeven.
Vul je in plaats van Label een serienaam in, dan is de volgorde die je met de nummering gebruikt leidend.
Je mag niet beiden gebruiken,want dan overruled de Label instelling die van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik de labels wil zoals: roman,fictie,fantasy is het voor alles handmatig invoeren. Of handmatig alle ISBN nummers invoeren? Ik heb bv Stephen King - de spookvlieger daar wordt niks op gevonden. Ook niet als ik King Stephen probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:00:
Dus als ik de labels wil zoals: roman,fictie,fantasy is het voor alles handmatig invoeren. Of handmatig alle ISBN nummers invoeren? Ik heb bv Stephen King - de spookvlieger daar wordt niks op gevonden. Ook niet als ik King Stephen probeer.
ik maak wel even screenshot hoe ik het gedaan heb voor de sony, moet er toch nu een boek opzetten met calibre en je moet even weten hoe,het is wat apart voor de sony als je alles op achternaam auteur wilt hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:04:
[...]

ik maak wel even screenshot hoe ik het gedaan heb voor de sony, moet er toch nu een boek opzetten met calibre en je moet even weten hoe,het is wat apart voor de sony als je alles op achternaam auteur wilt hebben staan.
Dank je... om nou 2400 boeken met de hand te doen... dan kom ik nooit aan lezen toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo heb ik het ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2v284t5.png

Je ziet dat ik in het auteurveld (de auteur is A.C. Baantjer) ervoor gekozen heb om ze als volgt te vermelden: Baantjer, A.C.

Als je dat doet, dan komen ze goed in de Sony te staan. Nu zat ik met de collectie van Baantje, ik heb alle delen, maar ik had veel last om ze goed volgorde in de sony te krijgen. Dat kon met nummers bij de collectie, maar vond ik niet fijn (je ziet namelijk niet in de sony welk nummer wat is). Ik heb dit opgelost door voor de titel het nummer te zetten, beginnende met 001.

Tot slot wilde ik een collectie van alle Baantjers maken, de collectie wil ik juist op voornaam - achternaam hebben staan, dus alle boeken van Baantje kwamen in de collectie A.C. Baantjer.

Een ander voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/xbg3tu.png

Je kan het beste om te beginnen starten met een lege ereader. Zet per auteur de boeken erop en pas ze gelijk aan. Dat werkt het fijnst. Als je uit je bibliotheek boeken selecteert kan je er meerder tegelijk doen (bijv. van dezelfde auteur) en dan rechtermuis erop en kies bewerk metadata op groepsniveau. Je eerste stap zal moeten zijn het auteursveld en het titelveld goed te zetten, daarna ga je alle data wissen (kan je ook in 1 keer voor een groep doen) en daarna weer vullen. Dat werkt het fijnst is mijn ervaring.

Helaas kost het wel wat tijd, ik schat in voor 2400 boeken 8 uur werk. Maar dan gaat het in de toekomst natuurlijk beter. En anders begin je met 100 boeken en doe je er elke week 100 bij, dan ben je na een maand klaar en je leest toch geen 100 boeken per week.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 07-04-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een uitleg vanaf start:

Start Calibre
Klik op de knop Voeg Boeken Toe
Selecteer alle boeken van 1 auteur, in dit geval Stephen King en je krijgt dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/34o5xk1.png

De auteurs kloppen al, maar laten we aannemen dat dit niet zo is. Je ziet daarnaast dat er wat labels zijn, die wil ik niet gebruiken (een label of serie is voor de sony gelijk, althans bij onze sony). Die wil ik wissen. Daarnaast wil ik een serie aanmaken voor alle boeken.

Ik doe nu het volgende:

Selecteer alle boeken, dat ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/w2kmbp.png

Druk nu op de E op je toetsenbord en je krijgt dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/autf77.png

Vul dat voor dit voorbeeld als volgt in:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/28mpq9k.png

En zend het dan naar je ereader en dan is het goed

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 07-04-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat je het zo overneemt,want je doet dit verkeerd.
Als je ipv de tag baantjer de serie had genomen had je ze daar kunnen nummeren,dan hoef je de titel niet aan te passen.

Hier had ik het al gevraagd en wordt het duidelijk uitgelegd.

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=126313

Het calibre forum zelf.

(Nick_1964 ben ik)

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 07-04-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien is het voor de 650 anders dan voor de 350? Bij de 350 krijg je op de reader zelf geen nummers bij de Baantjer collectie te zien als je het doet zoals je in dat Engelse forum hebt gepost, maar ik moet het nog even goed nalezen, het is wat ingewikkeld wat daar staat.

Nossio kan nu in iedergeval kijken wat het beste voor hem werkt. Wel grappig dat we allebei met Baantjer problemen kregen :o

Kan je een keer als je tijd hebt een foto maken hoe het in het menu van je ereader eruit ziet? Bij die van mijn vrouw ziet het er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2uzxxja.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 07-04-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeetje, ik heb alle boeken netjes op voornaam achternaam - titel boek. Ik wil alleen een label (genre) erbij met welk soort boek het is. Ik denk dat het dan maar zonder labels gaat worden :)

Wel heel erg bedankt voor de voorbeelden en uitleg.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 238498 op 07-04-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:43:
Jeetje, ik heb alle boeken netjes op voornaam achternaam - titel boek. Ik wil alleen een label (genre) erbij met welk soort boek het is. Ik denk dat het dan maar zonder labels gaat worden :)

je kan de auteurs natuurlijk ook laten voor wat het is en alleen met het label gaan werken. Dan sla je gewoon de stappen over van die auteur aanpassingen. Al werkt de zoekmethode van de sony (klik op een letter van de naam om naar de boeken te gaan) dan niet goed, je hebt vast boeken met de ateur volledig uitgeschreven of alleen de eerste letter etc.

Maar je kan dus prima alleen het label aanpassen.
Ik zou het wel doen met 2400 boeken, anders zal je er altijd ellende van ondervinden de komende jaren. Het is wel wat werk, maar ik vind dat leuk om te doen (maar heb dan ook informatiedienstverlening en informatiemanagement gestudeerd, zeg maar de opvolger van de oude bibliotheekopleiding).

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 07-04-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de uitgebreide uitleg Dikkiedikdik.... da's bijna een verkorte cursus Calibre ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij staan dus de boeken gewoon netjes in de volgorde die ik ze geven wil,mij lukte het in het begin ook niet,maar door het te doen zoals het in het topic staat maakt het niet uit hoe ik ze naar de reader stuur,zelfs later toegevoegde boeken komen toch op de juiste volgorde terecht.
Ik was al een tijd aan het puzzelen hoe het met de nummering moest en ik deed het eerst ook zoals jij,nog eerder maakte ik in sigil gewoon een documentje met de juiste volgorde,savede die als juiste volgorde.epub en zo kon ik altijd de juiste volgorde vinden door steeds even dat documentje te openen.
Daarna ging ik ze dus nummeren zoals jij deed,maar dan ging ie op metadata dus niets meer vinden in de online search want 1.Dit is de titel van een boek, 2.Dit is de volgende titel gaat ie natuurlijk niets vinden als je in de online database iets wil vinden.

Hoe het op de 350 werkt weet ik niet,maar Calibre verandert wel de naam van het boek in de Library naar de naam die je in de metadata geeft, dus als je in calibre de titel van het boek gaat veranderen met een nummer ervoor,dan wordt het boek dus gerenamed naar nummer met naam en dat staat echt heel slordig.
Doe je het zoals me in het topic is geleerd/uitgelegd,dan hoef je de naam niet te veranderen en wordt het toch in de juiste volgorde in de reader gezet.

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=126313
Alleen vrees ik dat het nu voor de vraagsteller wat onduidelijk gaat worden omdat hij 2 keer een uitleg krijgt die van elkaar verschilt ( 3 keer als je de mobileread uitleg mee telt)
Daarom dacht ik dus ook toen ik met mijn vraag zat, ik vraag het niet hier,maar bij de support afdeling van Calibre zelf en die zitten op mobileread.
Ze geven een duidelijke uitleg,verwijzen duidelijk naar links en andere artikelen,dus laat de vraagsteller gewoon zelf kiezen wat hij makkelijker vindt, er leiden meerdere wegen naar Rome.
En ik bedoel dus niet dat jij het niet goed bedoelt,maar het leek mij beter om het bij de mensen te vragen die het echt weten. (nogmaals dat bedoel ik niet hatelijk maar die lui zitten in het ontwerp van Calibre,dus die zouden het wel weten,en inderdaad.
Maar zoals zij het uitleggen hoef je dus de boeken niet te renamen om de juiste volgorde te krijgen in je collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 238498 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:43:

In calibre kun je ook zelf nog regels bij voegen, zo heb ik bv ook een colum met gelezen waar je dan een vinkje in kan zetten.
Alleen realiseer je wel dat als je een verandering in de naam of titel van een boek in de metadata gaat zetten,het boek in je Library dus ook daadwerkelijk wordt gerenamed.
Doe je het zoals ze in mobile read zeggen dan verandert de naam van de epub dus niet...
Maar zowel Labelnaam als Serienaam worden in de sony 650 vertaald naar Collectienaam.
Voeg je bv als label Sci-fi en Asimov toe aan 1 boek,gescheiden door puntcomma, dan verschijnt het boek in zowel de collectie Sci-fi en Asimov in de reader,het boek staat er niet dubbel in,maar je verwijst er wel naar.
Dus open je de collectie asimov dan staat het boek daar,open je de collectie Sci-fi dan staat ie er ook, en zet je de weergave op schrijver en titel dan staat het boek ook bij de schrijversnaam...

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 07-04-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is wel jammer dat de Sony dat doet, zou mooi zijn als je ze beiden afzonderlijk kon gebruiken. Dan kan je een collectie in een collectie maken (bijv. Romans en als je die opent daaronder een collectie Baantjer en daarin alle boeken op volgorde.

Maar ik zal niet zeuren, de bebook one die ik voor mijzelf heb kan niet eens met series of collecties of labels werken. Maar daar kan je gewoon folders maken net als in Windows.

Beiden weken op zich wel, je moet er wel wat rekening mee houden.

Ik ga eens verder duiken in Calbre, alleen ben ik bang dat het voor mijn vrouw dan te lastig gaat worden. Maar voor mijn eigen collectie zie ik wel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog wat interessante tips voor calibre (het komt van een SF forum, dus er zitten wat SF termen in):

Did you know that calibre supports working with multiple libraries (books icon right next to the heart icon on calibre toolbar)? This way you can have a separate library just for converting ebooks.

-----------------------------------------------------------------------------

You can add your own column to calibre (right click on let's say title and choose add your own column). For instance i created a column called "Already Read" which can have only the value of YES or NO.

For me it is helpful in calibre that you can rename the name of a series for all it's titles by right clicking the series name in the list of the series (in the tag browser). The same is possible for the other categories like author, publisher etc.

When I notice that a title in the collection got an nebula or hugo award (winner or nomination) I make a corresponding note in the comment section of the metadata. With a search for 'nebula' for example i get then a whole bunch of interesting books (and when I select all the searched 'nebula' books I can tag them with 'nebula' by right clicking and then edit metadata in bulk)

When you add the files of an sff-update to the calibre library, normally calibre merges the different file formats of one title into one entry. In my opinion that's very helpful for clarity and a real advantage compared to the raw sff-collection. But often there are several entries of the same title for various reasons. You can merge them into one entry subsequently by marking them and then hit ALT-SHIFT-M (Edit Meta Data-Merge Book Records)

fter adding the sff-update files to the calibre library you can download metadata (book descriptions, publisher, publishing date, ratings, tags) and covers for all the titles in one breath by marking them and then hit CTRL-D (Edit Meta Data - Download Metadata and Covers). In my opinion the covers and book descriptions are the biggest advantage of calibre - beside the search function. But often there are wrong metadata and covers. To prevent that, you have to deactivate a bad plug-in (Go to Preferences - Advanced - Plugins - Metadata download plugins - 'Douban Books' - Disable plugin) and better download only metadata and covers for files larger the 0,2 mb, cause for the smaller files (mostly short-stories) there are no metadata or covers in the data-bases and calibre takes the next best guess, which is wrong nine times out of ten. After the automated download of the metadata I edit the metadata manually with the help of 'fantasticfiction.co.uk', 'amazon.com' and 'google.com' respectively. For covers of magazines 'philsp.com' and 'isfdb.org' are very handy.

Beware data from Amazon... I sell there and spend half my time correcting inaccurate and just plain wrong info when listing books... it's still useful but doea need the caveat "User Beware!"

Was just annoyed trying to veiw an epub file, with mobipocket. And I found out you can open the file directly with no import, by using the calibre veiwer.
On Windows.
Right Click epub file
Select Open With
Find Calibre folder
Select ebook-viewer.exe and your done

Similarly you can use ebook-convert (eg c:\Program Files\calibre2\ebook-convert.exe) to convert books between different formats without needing to load the book into the library in the first place.

[ Voor 122% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 08-04-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dikkiedik
Je kan de Sony ook zelf bv zetten op: toon titels op toevoegen datum o.i.d., ik weet de beschrijving niet exact uit mijn hoofd en dan zorgen dat je een serie zo er op zet dat je het eerste deel er als eerste op zet.
Ik denk zelf dat we al mazzel hebben want de helft van de opties die calibre biedt,geeft de officiele sony software ook niet.
Nogmaals voor ik dat sorteren door had ging ik naar een wikipedia over een bepaalde serie,markeerde daar de hele titel volgorde, kopieeerde het,paste het in sigil en ik had een epub met alleen maar info,en soms was dat ook wel eens handig want daar zette ik ook vaak de beschrijving van de boeken bij,want het is wel leuk als dat in calibre staat maar als je alleen met je reader op stap gaat mis je de beschrijvingen en zo had ik die toch bij me.En bij de bebook is het allemaal simpel,je maakt een directory aan,je pleurt het er in,met total commander rename je de hele zooi,bij de Sony moet je eerst bepaalde mappen in,dan submappen eer je bij je boeken kan en dan staat er ook nog het een en ander in de cache,sloop je de database per ongeluk in de reader dan ziet ie de boeken niet meer.
Dat heb je weer niet bij de simpele Bebook.
De Sony leest ook de metadata,dus ik ga eens op zoek naar een tool die in een keer van een hele collectie aanpassingen in die metadata kan doen,want met calibre zijn dat gewoon zoveel handelingen,ook omdat het natuurlijk compatible moet zijn met ondertussen een enorme lijst readers.
Het leuke van Calibre vind ik weer dat ie met een vinkje aangeeft of boeken uit de lijst al in je reader staan,maar de nadruk ligt toch op het converteren,het bijhouden van de database,wil je per reader extra opties dan moet je de plugin gaan bewerken of er via de debug tool zelf iets mee maken.

Ik denk dat we samen een kijkje hebben gegeven in de wereld van Calibre,maar dat je met specifieke vragen beter in het mobiread forum kan vragen,en dan in het calibre deel,want daar leest en antwoord de maker van Calibre zelf de vragen,hoewel mijn engels niet zo goed is en ik het met mijn dyslectie ook nog eens niet goed kan uitdrukken.
Het enige waar ik bang voor ben is dat Calibre uiteindelijk niet gratis zal blijven.

Mocht iemand verdere vragen hebben,over Calibre, een PB mag ook, ook over het maken van ebooks zelf,en hoe dat op de juiste manier te doen,want daar schort ook nog wel het e.e.a. aan bij de meeste e-books.
Ik heb er nog geen een zonder te bewerken in mijn reader kunnen gooien.
Naast mobiread is ook http://www.w3schools.com/css/default.asp een fantastische site als je met Sigil in je boeken wil gaan klooien,naast heel veel tips over lay-out kun je daar ook online met opties spelen en zien welk effect die in je book en reader hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 08-04-2011 10:23 . Reden: toevoeging: http://www.w3schools.com/css/default.asp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:09:
Nogmaals voor ik dat sorteren door had ging ik naar een wikipedia over een bepaalde serie,markeerde daar de hele titel volgorde, kopieeerde het,paste het in sigil en ik had een epub met alleen maar info,en soms was dat ook wel eens handig want daar zette ik ook vaak de beschrijving van de boeken bij
Een heel leuke optie in wikipedia is de optie om een boekje te maken van de wiki pagina's. Je gaat bijv. naar de Engelse pagina van de auteur en dan moet je links in het menu klikken op print/export en dan kiezen voor create a book. Je kan dan veel meer pagina's toevoegen (handig als er per serie van een auteur een paar aparte wiki pagina's zijn) en dan krijg je van wikipedia een pdf bestand dat er echt heel mooi uitziet en opgemaakt is voor je ereader.

Ik gebruik dat voor veel auteurs, het is een paar minuten werk per auteur, maar het is echt een leuke optie die de moeite waard is.

Ook leuk trouwens om gewoon van interessante onderwerpen boeken te maken om lekker op de bank te lezen. Ik vind het een van de leukste mogelijkheden van wikipedia.
Nick39 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:09:
Het enige waar ik bang voor ben is dat Calibre uiteindelijk niet gratis zal blijven.
Ik heb 2 keer gedoneerd op die site, 5 dollar doe ik meestal (momenteel 3,87 euro), het is niet veel, maar af en toe wat weggeven voor zo'n mooi pakket vind ik geen probleem. Ik geef ongeveer 25 dollar per jaar aan software uit via donaties (hieronder vallen ook donaties aan forums waar ik graag kom).

En verder lees ik meestal de boeken onbewerkt zonder hulp van calibre , maar ik ben lekker lui :+

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 08-04-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:46:
[...]

Ik heb 2 keer gedoneerd op die site, 5 dollar doe ik meestal (momenteel 3,87 euro), het is niet veel, maar af en toe wat weggeven voor zo'n mooi pakket vind ik geen probleem. Ik geef ongeveer 25 dollar per jaar aan software uit via donaties (hieronder vallen ook donaties aan forums waar ik graag kom).
Dat is zeer netjes van je. Zou ik eigenlijk ook moeten doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
[...]

Een heel leuke optie in wikipedia is de optie om een boekje te maken van de wiki pagina's. Je gaat bijv. naar de Engelse pagina van de auteur en dan moet je links in het menu klikken op print/export en dan kiezen voor create a book. Je kan dan veel meer pagina's toevoegen (handig als er per serie van een auteur een paar aparte wiki pagina's zijn) en dan krijg je van wikipedia een pdf bestand dat er echt heel mooi uitziet en opgemaakt is voor je ereader.

Ik gebruik dat voor veel auteurs, het is een paar minuten werk per auteur, maar het is echt een leuke optie die de moeite waard is.

Ook leuk trouwens om gewoon van interessante onderwerpen boeken te maken om lekker op de bank te lezen. Ik vind het een van de leukste mogelijkheden van wikipedia.

[...]

En verder lees ik meestal de boeken onbewerkt zonder hulp van calibre , maar ik ben lekker lui :+
Ik vertik het meestal ook om dingen te bewereken, aangezien ik het meeste toch maar 1x lees, en daarna niet meer relevant is, maar ik moet zeggen nu mijn collectie wat gegroeid is en onoverzichtelijker word het toch wel begint te kriebelen, het is alleen zoveel werk. Laatst al 2 dagen bezig geweest om mijn MP3 collectie goed te taggen, krijg ik straks ook nog die boeken erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik bewerk de boeken met sigil 1.9 en 2.3, in de laatste zit HTML TIDY welke een hoop zelf kan corrigeren,maar ik denk maar zo, als ze van elke gebruiker 5 dollar krijgen,dat ze het niet gek zouden doen.
Ik bewerk een boek eerst voor ik hem aan calibre toevoeg, allereerst de witregels er tussenuit,en ik haat die zogenaamde justify (uitrek methode, 3 woorden op een regel uitgerekt over de hele breedte..) Text indent is ook zo'n etter waardoor de woorden een stukje uit de kantlijn springen,ook al zie je dat in de echte boeken ook,ik haat dat gedrag,daarna hoofdstukken controleren,nieuw hoofdstuk begint gewoon op een nieuwe pagina bovenaan.
Dan heb ik een standaard lijst die ik afwerk we wordt bv vaak wc, en elkaar wordt nog wel eens eikaar door mensen die automatische spellingscontrole gebruiken ipv handmatig.
Het is vaak hel, of andersom en dialogen worden vaak 'ik zeg dit' 'de ander zegt dat' dus ik voeg tussen de ' ' standaard <br /> in zodat wat de ander zegt op een nieuwe regel begint.
Daarna gaat het calibre in en markeer in de e-reader, ik al lezende eventuele fouten met de stylus en als ik zo'n 40 notities heb verander ik die in de originele boeken.
Mijn voordeel van mijn soort van dyslectie die ik heb is dat ik een bladzijde meer bekijk als een plaatje dan daadwerkelijk lees, een Baantjer boek van 100 bladzijden lees ik in 45 minuten maximaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 22:42
Ik wil 2 kindles ($139 x2) en 2 hoezen ($59 x 2) bestellen via amazon.com. Nu wordt mij bij het uitchecken $40 aan verzendkosten gerekend en $89 aan taxes and fees. Is dit normaal, want ik vind vooral de taxes een best bedrag.
Kan ik dit goedkoper doen?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VivaAtloni schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:12:
Ik wil 2 kindles ($139 x2) en 2 hoezen ($59 x 2) bestellen via amazon.com. Nu wordt mij bij het uitchecken $40 aan verzendkosten gerekend en $89 aan taxes and fees. Is dit normaal, want ik vind vooral de taxes een best bedrag.
Lijkt me gewoon tweemaal de getallen die je normaal per stuk betaald.
Wellicht dat ze op shipping kunnen besparen, alhoewel ze normaliter in de originele Amazon verpakking per stuk verzonden worden, en de hoezen ook, dus in plaats van twee pakjes krijg je er vier en betaal je dus ook viermaal UPS.
Taxes kan je weinig op besparen, want dat is gewoon wettelijk vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

VivaAtloni schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:12:
Is dit normaal, want ik vind vooral de taxes een best bedrag.
Je betaalt op alles in Nederland BTW en dat is voor niet eerste levensbehoefte al 19%. Je totale rekening voor de belasting loopt in de richting van de 400 Euro, dus net iets minder dan 100 euro is volkomen normaal.

Dit is ook de reden dat jij bij prijsvergelijk met de VS gewoon kan aanhouden dat een dollar een Euro is. Amerikanen geven altijd de prijs zonder belasting op, die moeten ze daar ook betalen hoor. In Europa is dat weer verboden.

De enige manier om het goedkoper te doen is aan iemand die er heen gaat vragen of hij hem daar wil kopen en hem dan naar binnen smokkelen. Maar dat mag natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ortep schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:29:
De enige manier om het goedkoper te doen is aan iemand die er heen gaat vragen of hij hem daar wil kopen en hem dan naar binnen smokkelen. Maar dat mag natuurlijk niet.
Die persoon hoeft het niet per se niet te smokkelen. Zolang de waarde van meegenomen goederen onder de 430 euro blijft mag je het gewoon invoeren zonder belasting te betalen. Dat is dan natuurlijk wel voor alles bij elkaar dus je kan niet 10 Kindles meenemen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ortep schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:29:
[...]

Je betaalt op alles in Nederland BTW en dat is voor niet eerste levensbehoefte al 19%. Je totale rekening voor de belasting loopt in de richting van de 400 Euro, dus net iets minder dan 100 euro is volkomen normaal.

Dit is ook de reden dat jij bij prijsvergelijk met de VS gewoon kan aanhouden dat een dollar een Euro is. Amerikanen geven altijd de prijs zonder belasting op, die moeten ze daar ook betalen hoor. In Europa is dat weer verboden.

Da's natuurlijk niet helemaal waar Ortep, zeker niet met een verhouding die richting 43% voordeel gaat.
Dan is 19% BTW en 15 euro shipping bovenop die 97 euro die een Kindle koopt nog altijd erg goedkoop met om het even welke gelijkwaardige reader in Europa.

Vervelend is dat als je een Kindle in Amerika gaat kopen als je er bent, je hem ook gewoon online moet kopen en dus wel een paar dagen een vast adres moet hebben.
Je bespaart dan 19% BTW en shipping (meestal Free shipping binnen USA), en afhankelijk van de staat waarin je zit komt er zo'n 8% sales tax bovenop.

Houden ze je daarentegen op Schiphol aan en heb je meer dan 430 euro aan waarde bij je dan ben je invoerrechtplichtig en kan je alsnog Nederlandse invoerrechten cq BTW gaan afrekenen, en als je niet vrijwillig aangifte doet (rode poortje) wordt dat met 50% boete verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 376876 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:20:
[...]
Da's natuurlijk niet helemaal waar Ortep, zeker niet met een verhouding die richting 43% voordeel gaat.
Dan is 19% BTW en 15 euro shipping bovenop die 97 euro die een Kindle koopt nog altijd erg goedkoop met om het even welke gelijkwaardige reader in Europa.
Ik ben het met je eens dat de Kindle veruit de goedkoopste kwaliteits reader is. Ik heb het idee dat ze op dat ding verliezen of net zo lang hebben zitten goochelen met de kostprijs tot ze hem zo laag kregen. Zodat ze geen ruzie krijgen met kartel waakhonden. Geld verdienen ze met het verkopen van boeken al dan niet via de G3/wifi verbinding.

Mijn opmerking over prijzen was meer in het algemeen omdat mensen er steeds maar op terug blijven komen dat het niet eerlijk zou zijn.
De laatste tijd is de $ wel erg weinig waard. Hij staat op het dieptepunt van de laatste 15 maanden. Maar toen het verschil nog 30% was kwam je aardig in de richting met dollar=euro voor prijzen van dingen hier in de winkel. Vooral ook omdat de Eurpeese garantie regels vaak veel beter zijn dan de Amerikaanse. Vaak zie je in de VS een 90 dagen limited garantie terwijl je voor hetzelfde ding in Europa 1-2 jaar garntie krijgt. Ook daar betaal je als consument voor.

Voor bestellingen vanuit de VS had je toen de situatie dat iets wat 100$ kostte, met slechts 10$ verzendkosten je daar over de volle 110$ BTW mocht betalen. In dollars uitgedrukt werd je totale rekening dan 139.90 Toen de Euro nog 1.30 was zat je dan aan 100.70 Euro Dan was je zelfs nog iets meer kwijt in Euro's dan de prijs in dollars. Als een Amerikaan op die 100$ nog 8% salestax moet betalen zit je in Euro's zelfs lager dan de prijs in dollars. Nu de dolalr iets van 1.43 is zit je net iets beter. Maar echt veel maakt het niet uit.

Voor een winkel gelden die (extra) verzendkosten niet, het komt hoe dan ook uit China, dus dan win je iets, maar daarentegen krijg je wel een betere garantie. Dus zit je al snel op de zelfde prijs in cijfers. Vooral ook omdat je eigenlijk de voor BTW prijzen moet vergelijken. In onze ogen is de VS prijs kunstmatig laag vanwege het niet vermelden van de sales tax die ze daar ook gewoon moeten betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 09-04-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ortep schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:18:
[...]
Ik ben het met je eens dat de Kindle veruit de goedkoopste kwaliteits reader is. Ik heb het idee dat ze op dat ding verliezen of net zo lang hebben zitten goochelen met de kostprijs tot ze hem zo laag kregen. Zodat ze geen ruzie krijgen met kartel waakhonden. Geld verdienen ze met het verkopen van boeken al dan niet via de G3/wifi verbinding.
Ik denk dat de prijs wellicht niet eens onder kost zit, want ik neem aan dat Amazon deze readers per container of zelfs scheepslading tegelijk besteld in China, en als er iets goedkoop is in China is het bulk inkopen.
Ik heb daar zakelijk zelf ervaring mee, maar als het aantal maar hoog genoeg is lijken Chinezen bijna voor niets te werken ;)
Ze kopen in ieder geval zo groot in dat er geen schermen meer over zijn voor de Sony 650 lijkt het als ik zo de levertijden daarvan bekijk ;)

Goed dat je even het verschil in garantie tussen Europa en USA noemt, alhoewel ik her en der hoor dat Amazon het niet zo strak neemt met die 90 dagen limited warranty en vaak coulant is als er problemen met Kindles zijn die toewijsbaar zijn aan hardware failures.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 09-04-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 376876 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:35:
[...]

Ze kopen in ieder geval zo groot in dat er geen schermen meer over zijn voor de Sony 650 lijkt het als ik zo de levertijden daarvan bekijk ;)
Het is jammer dat Sony niet gewoon zelf met een mededeling komt waarom de 650 zo moeilijk leverbaar is, ik heb ondertussen mijn 2e binnen maar bij Bol staat ie weer op 6 tot 8 weken...
Zo'n ramp is het niet om te moeten zeggen dat de concurrent alles zou hebben opgekocht,hoewel ik zelf denk dat er nog wat anders is,een beetje leverancier van producten,zoals de schermen,verspreid denk ik toch zijn aanbod,want als Kindle ze echt allemaal op zou kopen en er gaat iets mis,dan ben je als leverancier je enige klant kwijt en met Sony zullen ze ook wel een leveringscontract hebben.
Maar als je als Sony klant weet waarom iets schaars is,kweek je wel wat meer begrip,want als je eenmaal er een van een ander merk hebt zul je niet snel een tweede aanschaffen van een ander merk lijkt me.
Of ze komen binnenkort met een heel nieuw model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nick39 schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:22:
[...]
Of ze komen binnenkort met een heel nieuw model...
Dat lijkt mij niet, de 650 is nog relatief nieuw en voor zover ik weet is er nog geen nieuwer/betere schermtechniek, toch? Aangezien de 350 met een ander formaat scherm wel goed leverbaar is verwacht ik idd dat het bij de kindle ligt. Ik heb ook nog geen problemen ondervonden met mijn 650 (al een half jaar in bezit) die ze er uit zouden moeten werken o.i.d.. Sterker nog, ik zou hem van harte aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05 11:12
Ik heb ook een tijd gedacht dat de slechte leverbaarheid van de Sony 650 met het Pearl-scherm te maken had. Maar nu blijkt dat Onyx opeens wel volop readers met Pearl-schermen van 6 inch kan leveren (niet hier, alleen in Rusland helaas). Misschien toch een andere oorzaak. Het andere onderdeel dat Sony enigszins uniek maakt is hun speciale touchscreen. Misschien is dat in 6"-formaat moeilijk te krijgen.

Of Sony nu een nieuw model plant of niet, het zou niet logisch zijn als ze juist daarom de 650 zo mondjesmaat produceren. Of je stopt de productie helemaal zodat je de productielijnen kunt ombouwen (maar dat is kennelijk niet aan de hand), of je probeert voor de introductie van het nieuwe model nog zoveel mogelijk oude te verkopen met het oog op maximalisering van de winst (de ontwikkelkosten van het oude model zijn er dan uit). Er is nog behoorlijk veel vraag naar de 650, dus ik denk dat de verklaring is dat Sony er eenvoudigweg niet genoeg kan maken - maar wellicht niet door gebrek aan Pearl-schermen.

Een mogelijke verklaring die ik laatst las is dat op dit moment het merendeel van de 650-productie in Japan wordt verkocht, zodat er weinig voor export overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetmolm schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:11:
Een mogelijke verklaring die ik laatst las is dat op dit moment het merendeel van de 650-productie in Japan wordt verkocht, zodat er weinig voor export overblijft.
Dat zou kunnen maar communiceer dan iets,ik heb er geen last meer van,ik heb de 2 die ik wilde,maar een klant die overstapt naar een ander model/merk ben je doorgaans kwijt.
Nu is de Kindle voor een niet tweaker best moeilijk verkrijgbaar en een "gewone" klant zal er niets van gehoord hebben omdat die reader nu eenmaal niet in de winkel ligt hier,maar in America zal er best mee ge-adverteerd worden dus misschien bieden ze daar wel de 650 gewoon aan.
Maar omdat er in Nederland nauwelijks fatsoenlijke 6" touch screens in de winkel liggen koopt men massaal de goedkoopste readers..Dixons hier had wat Ambiance readers,nu weten wij wat dat zijn... dat was zaterdag om half 11,toen ik om half 2 langs kwam lagen er alleen,jawel,oude sony 600 voor 200 euro,als je die eenmaal gekocht hebt neem je niet heel snel een 650 meer.
Ik zette mijn 505 op MP met openingsbod 100 euro op vrijdag, op zondag ging ie weg voor 185 euro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
zetmolm schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:11:
Het andere onderdeel dat Sony enigszins uniek maakt is hun speciale touchscreen. Misschien is dat in 6"-formaat moeilijk te krijgen.
De touchscreen is een rijtje infrarood zenders en ontvangers aan de randen. Dus dat zal niet veel moeten uitmaken (het scherm is geen touchscreen eigenlijk)

Misschien dat het simpelweg gewoon ligt aan de productiecapaciteit van sony.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nick39 schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:28:
[...]

Dat zou kunnen maar communiceer dan iets,ik heb er geen last meer van,ik heb de 2 die ik wilde,maar een klant die overstapt naar een ander model/merk ben je doorgaans kwijt.
Nu is de Kindle voor een niet tweaker best moeilijk verkrijgbaar en een "gewone" klant zal er niets van gehoord hebben omdat die reader nu eenmaal niet in de winkel ligt hier,maar in America zal er best mee ge-adverteerd worden dus misschien bieden ze daar wel de 650 gewoon aan.
Maar omdat er in Nederland nauwelijks fatsoenlijke 6" touch screens in de winkel liggen koopt men massaal de goedkoopste readers..Dixons hier had wat Ambiance readers,nu weten wij wat dat zijn... dat was zaterdag om half 11,toen ik om half 2 langs kwam lagen er alleen,jawel,oude sony 600 voor 200 euro,als je die eenmaal gekocht hebt neem je niet heel snel een 650 meer.
Ik zette mijn 505 op MP met openingsbod 100 euro op vrijdag, op zondag ging ie weg voor 185 euro _/-\o_
Goede prijs! Voordelig eigenlijk van de mensen die zich verder niet inlezen en gewoon denken: Ik wil een e-reader :P

Edit: Voor mensen die geintresserd zijn in de Kindle: http://www.engadget.com/2...aves-25-adds-lot-of-enti/

[ Voor 6% gewijzigd door Cyleo op 12-04-2011 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 01:26:
[...]

Goede prijs! Voordelig eigenlijk van de mensen die zich verder niet inlezen en gewoon denken: Ik wil een e-reader :P

Edit: Voor mensen die geintresserd zijn in de Kindle: http://www.engadget.com/2...aves-25-adds-lot-of-enti/
Als ik de commentaren "overall" zo lees dan is men niet al te happy, en dat zou ik ook niet zijn.
15 euro er af,maar dan wel reclames op mijn sony.. echt niet...
Android apps met reclame,webpages vol reclame,tv vol reclame en dan ook een e-reader met reclame... da's dus ook het nadeel van een lage prijs,je kan er niet teveel mee stunten.. en ik wil ook niet hoeven vragen als iemand zijn Kindle aan biedt,is dat met of zonder reclame... die dingen komen toch een keer in omloop.
Bovendien hou ik niet zo van een apparaat die achter mijn rug om steeds reclame op gaat halen,wie weet wat er mee komt als iemand dat systeem hackt..

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 12-04-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nick39 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:14:
[...]

Als ik de commentaren "overall" zo lees dan is men niet al te happy, en dat zou ik ook niet zijn.
15 euro er af,maar dan wel reclames op mijn sony.. echt niet...
Android apps met reclame,webpages vol reclame,tv vol reclame en dan ook een e-reader met reclame... da's dus ook het nadeel van een lage prijs,je kan er niet teveel mee stunten.. en ik wil ook niet hoeven vragen als iemand zijn Kindle aan biedt,is dat met of zonder reclame... die dingen komen toch een keer in omloop.
Als ik het goed begrijp zie je de reclame alleen wanneer de kindle uit staat (of standby) dus veel last zal je er niet van hebben, maar mooi is anders. Daarnaast vind ik de compensatie van 15 euro niet echt heel goed. Aan de andere kant, 15 euro kan voor veel mensen veel geld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweety1 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:19:
[...]

Als ik het goed begrijp zie je de reclame alleen wanneer de kindle uit staat (of standby) dus veel last zal je er niet van hebben, maar mooi is anders. Daarnaast vind ik de compensatie van 15 euro niet echt heel goed. Aan de andere kant, 15 euro kan voor veel mensen veel geld zijn.
Je weet niet precies wat ze er mee willen,je ziet nu alleen maar reclame bij aan en uitzetten,maar wie weet welke mogelijkheden er nog extra in zitten.
Ik hou gewoon niet zo van apparaten die "naar huis bellen" om nieuwe reclame of andere dingen op te halen.
Iemand opperde de screensavers er af te halen en te verwisselen,dan zou je het niet meer zien,maar later hoor je dat die mogelijkheid er af is gehaald.
Het is een beetje alsof je een app haalt,waar je toch voor moet betalen,en ondanks dat je er voor betaalt krijg je toch reclame.
Een beetje van, u krijgt uw tv 100 euro goedkoper maar als u hem aan en uit zet krijgt u reclame.
Is ie makkelijk te flashen,ja dan is het een heel ander verhaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nick39 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:44:
[...]

Je weet niet precies wat ze er mee willen,je ziet nu alleen maar reclame bij aan en uitzetten,maar wie weet welke mogelijkheden er nog extra in zitten.
Ik hou gewoon niet zo van apparaten die "naar huis bellen" om nieuwe reclame of andere dingen op te halen.
Iemand opperde de screensavers er af te halen en te verwisselen,dan zou je het niet meer zien,maar later hoor je dat die mogelijkheid er af is gehaald.
Het is een beetje alsof je een app haalt,waar je toch voor moet betalen,en ondanks dat je er voor betaalt krijg je toch reclame.
Een beetje van, u krijgt uw tv 100 euro goedkoper maar als u hem aan en uit zet krijgt u reclame.
Is ie makkelijk te flashen,ja dan is het een heel ander verhaal >:)
Eens, het is voor mij ook een reden om het niet te doen. Naast het feit dat ik vermoed dat na enige tijd er ook reclame in je boek verschijnt (laatste regel ofzo), zit ik me nl. ook af te vragen hoe dat ding precies 'naar huis gaat bellen'. Ik zit er niet op te wachten dat er gebruik wordt gemaakt van 3G terwijl je weet dat Amazon daar mogelijk roaming kosten voor in rekening kan brengen. Ik zit te overwegen om de Kindle aan te schaffen, maar dan zeker zonder de reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik zou het persoonlijk ook niet doen. Eén van de redenen of voor de sony te gaan was omdat deze niet naar huis kon bellen ;) Doet ook een beetje afbreuk aan de eenvoud van een e-reader vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Dat naar huis bellen kun je natuurlijk uitzetten. Hoe zou je anders in een vliegtuig je Kindle kunnen gebruiken? Daarmee zet je de advertenties uiteraard niet uit; ik denk dat je dan altijd tegen dezelfde aan moet kijken. Onder aan de home page en op de screensaver lijkt trouwens nog redelijk bescheiden. Daar wen je wel aan. Wie maakt zich bijv. nog druk om de bescheiden advertenties hier op tweakers.net?

Een troost voor de critici hier: ik verwacht niet dat deze versie op korte termijn internationaal verkocht gaat worden. Ik denk dat het in eerste instantie om adverteerders op de Amerikaanse markt gaat, en die gaan geen readers sponsoren die in andere landen worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
zetmolm schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:48:

Een troost voor de critici hier: ik verwacht niet dat deze versie op korte termijn internationaal verkocht gaat worden. Ik denk dat het in eerste instantie om adverteerders op de Amerikaanse markt gaat, en die gaan geen readers sponsoren die in andere landen worden verkocht.
Daar heb je waarschijnlijk een goed punt. Eigenlijk wel logisch aangezien de reclame hoogstwaarschijnlijk ook gericht zijn op de Amerikaanse markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweety1 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:55:
[...]

Daar heb je waarschijnlijk een goed punt. Eigenlijk wel logisch aangezien de reclame hoogstwaarschijnlijk ook gericht zijn op de Amerikaanse markt :)
Ja,maar dat is 90% van alle reclame die je op internet tegenkomt ook.
Het gaat me niet om de Kindle,maar ik denk wel dat mechanismes zijn ingebouwd,bv toch even wireless aan om de reclame te downloaden op een bepaalde interval hetgeen toch weer ten koste gaat van je accu, ik zou toch eerst zo'n ding eens door een testsite en een leuke packetsniffer heen willen laten gaan om te zien wat er heen en weer gaat,want met dit zit je toch tegen een stap aan: analyse van welke sites je bezoekt om vervolgens het reclame aanbod daar op af te stemmen.
Of welke boeken lees je het meest,dan krijg je daar reclame voor.
Het geeft me toch een stukje van,ik betaal 15 euro minder maar heb wel een e-reader met spyware daarvoor terug.
Dingen die je niet wilt hebben op je pc,zou je dan wel in je reader hebben om 15 euro te besparen.
Maak hem dan gratis...
Voor die paar keer dat je een boek koopt heb je niet zoveel kontakt,maar voor die reclame maak je veel meer kontakt en dan zien ze heus wel dat je al die tijd al buiten de states bent.
Ik zou in elk geval het ding niet kopen zolang je niet exact weet wat er mee gedaan is.
Ze hebben er vast wel rekening mee gehouden dat je je wifi uitzet of je screensaver veranderd.
Maar hebben ze er ook een firewall ingebouwd ?
Dat denk ik niet..je moet je toch niet indenken wat er gebeurt als een hacker op een bepaalde poort of via de site zit te klooien.
Juist om te voorkomen dat dat gebeurd zou ik al die 15 euro extra betalen,voordat een of andere gek een protocolletje gebruikt waardoor op afstand zoveel e-readers onbruikbaar worden.. er zal ook vast wel iets inzitten wat je router gewon passeert,anders zou je simpelweg de reclame poort kunnen blocken... nee.. griezelig..

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 12-04-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit net Stephen King's Mobiel (cell) te lezen dus ik kan me nog wel wat meer varianten indenken haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Er zal geen mechanisme zijn ingebouwd om zonder dat de gebruiker het weet wireless contact te maken, alleen al om de doodeenvoudige reden dat Amazon dan ruzie krijgt met de vele mensen die tegenwoordig hun Kindle in het vliegtuig gebruiken en/of met de vliegmaatschappijen. Wifi uit is wifi uit. De mogelijkheid om zelf je screensaver te veranderen schijnt inderdaad eruit gesloopt te zijn. En al die mensen die zich niet zo druk maken om cookies op hun PC zullen zich ook niet druk maken om het equivalent op hun reader. Maar hoe dan ook, USD 25 korting is veels te weinig. Ik denk eerlijk gezegd dat het Amazon er nu ook niet om gaat om op deze manier nog eens een paar miljoen extra Kindles te verkopen, maar dat dit meer een experiment is om te zien of dit model uberhaupt zou kunnen aanslaan. Zo ja, dan kunnen ze bijv. met de Kindle 4 "genadeloos" toeslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmmm, voor 25$ verplicht zijn je 3G/Wifi aan te laten staan om vervolgens je screensaver te laten volspammen met Amazon reclame? Lijkt me een baggerdeal!
Het lijkt me namelijk dat zonder 3G/Wifi hun plan niet gaat werken, of zou men dat vanuit de firmware kunnen afdwingen?
Zo dom zullen ze toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetmolm schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:37:
Er zal geen mechanisme zijn ingebouwd om zonder dat de gebruiker het weet wireless contact te maken, alleen al om de doodeenvoudige reden dat Amazon dan ruzie krijgt met de vele mensen die tegenwoordig hun Kindle in het vliegtuig gebruiken en/of met de vliegmaatschappijen. Wifi uit is wifi uit.
Bij het opstijgen en landen moet alle electronische apparatuur uitgeschakeld zijn,dus geen vliegtuigmodus maar gewoon uit.
Maar tijdens het vliegen mag wifi aan ( in de u.s.) en kan je zelfs gebruik maken van wifi internet in het vliegtuig in elk geval in de business class want daar heb ik zelf diverse keren gebruik van gemaakt.
Nou zeg ik niet dat dat mechanisme er niet in zit,maar net zo goed als dat ze de mogelijkheid er uit hebben gesloopt om de screensavers te switchen zullen ze er ook iets ingezet hebben om wireless uit te zetten kunnen blokkeren.
Misschien iets van,wireless uit,sorry dan niet lezen.
Trouwens,ook in Nederland liggen ze er niet wakker van als je wireless in een vliegtuig aan hebt.
Er wordt netjes gevraagd om alle elecronische apparatuur uit te schakelen tot het lampje fasten seatbelts uit is,daarna mag electronica aan, alleen GSM niet.
Maar laptoppen mag gewoon,het wireless signaal is zo ontzettend veel zwakker dan het GSM signaal.
Maar misschien zit er wel een sticker op dat je hem niet mee mag nemen in een vliegtuig.. er kunnen vele misschienen zijn,omdat we het toch niet weten,het ding moet nog uitkomen.
En met alle negatieve commentaren er op denk ik dat het een eenmalig iets is,niemand laat zijn apparaat kreupel maken voor 25 dollar of nog minder aan euro's.
Het was juist leuk om de skin met de screensaver te combineren en dat zou dan ook niet meer kunnen.
Nee ik kan me niet voorstellen dat dit een succes gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 13:20
Heeft iemand een idee waarom die Sony 650 nergens te verkrijgen is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Letterlijk één of twee pagina's terug is daar al een discussie over gevoerd. Conclusie: Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 11:30
Zo zeg, die Kindle 3 is echt bizar snel binnen :) Zondag avond besteld, net via UPS bezorgd.

Heb via ebay het volgende hoesje besteld voor 7 euro:

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/0/1/8/5/6/9/webimg/414106420_o.jpg

item 170621174765 op ebay

Even met Calibre aan het stoeien maar dat ziet er goed uit samen met de Kindle :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@Nick39
Ik heb nog niet meegemaakt dat tijdens de vlucht Wifi aan mocht. Maar ik heb de laatste maanden dan ook vooral in Europa gevlogen. Wel heb ik heel wisselende ervaringen over het mogen lezen tijdens opstijgen/landen. De ene stewardess is heel streng (zodra de riemen vast moeten draagt ze me op de reader uit te zetten), de andere stewardess laat me lezen terwijl ik vlak voor haar ogen op de eerste rij zit.

Wat de kreupele Kindle betreft, we zullen afwachten wat er wel/niet mee kan. 25 dollar verschil lijkt inderdaad te weinig om er een groot succes van te maken. Maar een poll op MobileRead heeft als tussenstand dat toch nog zo'n 25% van de respondenten die goedkope Kindle wel ziet zitten, en dan zou het op jaarbasis toch om een paar miljoen exemplaren kunnen gaan. Zoals gezegd denk ik dat het Amazon nu vooral om het proefballonnetje gaat. Niemand heeft ooit zo'n actie gedaan. Het percentage kopers dat nu voor de goedkope, gesponsorde versie gaat, zegt hun veel over hoe ze in de toekomst marktleider kunnen blijven door o.a. dit soort apparaten aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetmolm schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:09:
@Nick39
Ik heb nog niet meegemaakt dat tijdens de vlucht Wifi aan mocht. Wel heb ik heel wisselende ervaringen over het mogen lezen tijdens opstijgen/landen. De ene stewardess is heel streng (zodra de riemen vast moeten draagt ze me op de reader uit te zetten)
Wij vliegen met Arke, daar zegt het mens altijd: Tijdens het opstijgen en landen dient u alle electronische apparatuur uit te schakelen.
Het gebruik van GSM's is tijdens de gehele vlucht verboden,u mag aan boord niet roken en ik wijs u er op dat de toiletten zijn uitgerust met een rookmelder.
Ik ken die tekst uit mijn bol.
Na het opstijgen en voor het landen mag je dus alle apparatuur gebruiken behalve GSM.. ze zijn er wat vaag in wat ze verstaan onder electronica,nu benoemen ze alleen specifiek een GSM maar er is nog nooit gezegd zet alle wifi apparatuur ook uit..nu heb je op europese vluchten weinig aan wifi want die is nergens bruikbaar in tegenstelling tot de amerikaanse vluchten.
Wat de kreupele Kindle betreft, we zullen afwachten wat er wel/niet mee kan. Maar een poll op MobileRead heeft als tussenstand dat toch nog zo'n 25% van de respondenten die goedkope Kindle wel ziet zitten, en dan zou het op jaarbasis toch om een paar miljoen exemplaren kunnen gaan. Het percentage kopers dat nu voor de goedkope, gesponsorde versie gaat, zegt hun veel over hoe ze in de toekomst marktleider kunnen blijven door o.a. dit soort apparaten aan te bieden.
Ik heb ff wat tussendoor weggehaald wat niet relevant is,kreupele Kindle is trouwens een naar woord,gebruik ik maar niet meer..
Welk merk ook,door bepaalde functionaliteit er uit te halen,zou je eigenlijk de prijs al moeten verlagen,naast de korting die je krijgt voor de reclame.
Het kan ook zijn dat mensen niet begrijpen wat ze in moeten leveren voor die 25 dollar en daarom ja stemmen.
De tweakers vinden echt wel een hack,maar of de normale consument dat doet..
Ik denk zelf dat als ze de sony 100 euro goedkoper zouden maken,maar me dan verplichten op welke wijze dan ook om er reclame op te zetten (ding heeft nu eenmaal geen wifi maar dat is voor het voorbeeld ook niet belangrijk) ik het niet zou doen.
Doe dan iets van,koop 5 boeken en krijg 50 dollar korting op het apparaat (zonder reclame).
Maar dat is mijn persoonlijke mening,ik koop ook uitsluitend niet gelockte telefoons,ook al betaal ik de hoofdprijs,ik wil die gebondenheid niet..

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 13-04-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

Iemand hier ervaringen met de Icarus Go ??

Er loopt op het moment een refund-actie (€20), dus wilde wat meer weten over het apparaatje. Maar helaas, niets in dit topic ... krijgt over het algemeen wel goed reviews, maar ik wilde toch ook weten hoe de Tweakers erover denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:09
Die reclame zal toch ook weergegeven worden als er geen verbinding is, reken daar maar op. Net zo goed als dat je een boek kunt lezen zonder verbinding. Ik zou het zelf niet doen en ik vind 25 dollar ook erg mager om het aantrekkelijk te maken.
Beetje offtopic hier, maar wil Apple dit ook niet gaan inbakken in hun OS op Iphone/Ipad?
Ik erger me nu al dood aan de moneyou reclame in de Volkskrant op de Ipad, ook bij het bladeren tussen 2 bladzijden door. Daar zit het dus in de krant=soort boek zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 18:38
Mijn vrouw wil ook wel een ereader en ben voor haar een beetje aan het rond kijken.
Nu zag ik dus die kindle en voor een leuke prijs toch een leuk apparaat.

Nadeel wat ik zag is dat hij niet met epub overweg kan al zeg ik het zelf.
Maar las dat je bijv. met calibre epub bestanden wel kan omzetten naar bijv. pdf/mobi.

Alleen vraag ik me af of de opmaak dan ook wel goed blijft?
Zijn er hier mensen die bijv. epub omzetten naar pdf / mobi (weet zo niet welke beter is) en werkt dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Niet online
Gezien op superdeal.nl http://www.superdagdeal.nl/iriver-e-reader.html IRiver voor € 149.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stimpyrulez schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:44:
Alleen vraag ik me af of de opmaak dan ook wel goed blijft?
epub naar mobi gaat altijd goed, je kan het eenvoudig zelf bekijken door calibre te installeren en wat zaken te converteren en dan met de vieuwer van calibre weer te openen. Naar pdf zou ik nooit wat omzetten , geeft ellende.

Als je dit echter steeds moet gaan doen voor je vrouw is het wellicht handiger een sony te kopen, scheelt je heel wat omzetwerk.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 13-04-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zie hem niet zo snel in shoprevieuws staan, maar enige waarschuwingen zijn wel op zijn plaats:
http://forum.www.trosrada...hp?t=77697&start=99999999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102135

Modbreak:eigen winkel spam! :(

[ Voor 73% gewijzigd door zeef op 19-04-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:22:
[...]
Naar pdf zou ik nooit wat omzetten , geeft ellende.

Als je dit echter steeds moet gaan doen voor je vrouw is het wellicht handiger een sony te kopen, scheelt je heel wat omzetwerk.
Naar PDF omzetten is geen probleem, je zit alleen met een fixed opmaak. Dus geen keuze meer in font grootte of spacing of uitlijnen...terug is wel een ramp.

Maar je hoeft niet 'steeds om te zetten' Dat gaat helemaal automagisch. Als je je boeken in ePub in Calibre hebt staan en je hangt er een Kindle aan snapt Calibre vanzelf dat het on the fly moet worden omgezet. Je merkt er helemaal niets van. Behalve dan dat het mogelijk iets trager gaat. Maar dat telt pas mee als je je honderden boeken gaat omzetetn.

Zelf bewaar ik alles in Mobi. Een formaat met iets minder mogelijkehden dan ePub, maar wel veel robuuster.

Als de opmaak niet goed is in Mobi komt dat omdat iemand er in de oorspronkelijke ePub een puinhoop van heeft gemaakt.
Ja, ik weet het, ePub kan heel mooi zijn en is geschikt voor ongeveer alles. Het probleem is dat 90% van de mensen er een zooitje van maakt. ze zijn in staat om voor iedere regel een aparte margin te definieren en ook nog een apart bijgevoegd font te gebruiken.

Goed nieuws trouwens, het is tegenwoordig mogelijk om in Calibre ePub om te zetten naar een enkele HTML file die je kan bewerken in je favoriete editor zonder dat je verdwaalt in de 10-tallen stukjes file van verschillende formaten die je in een ePub aan kan treffen.

[ Voor 30% gewijzigd door Ortep op 13-04-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ortep schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:23:
[...]

Naar PDF omzetten is geen probleem, je zit alleen met een fixed opmaak. Dus geen keuze meer in font grootte of spacing of uitlijnen...terug is wel een ramp.

Maar je hoeft niet 'steeds om te zetten' Dat gaat helemaal automagisch. Als je je boeken in ePub in Calibre hebt staan en je hangt er een Kindle aan snapt Calibre vanzelf dat het on the fly moet worden omgezet. Je merkt er helemaal niets van. Behalve dan dat het mogelijk iets trager gaat. Maar dat telt pas mee als je je honderden boeken gaat omzetetn.

Zelf bewaar ik alles in Mobi. Een formaat met iets minder mogelijkehden dan ePub, maar wel veel robuuster.

Als de opmaak niet goed is in Mobi komt dat omdat iemand er in de oorspronkelijke ePub een puinhoop van heeft gemaakt.
Ja, ik weet het, ePub kan heel mooi zijn en is geschikt voor ongeveer alles. Het probleem is dat 90% van de mensen er een zooitje van maakt. ze zijn in staat om voor iedere regel een aparte margin te definieren en ook nog een apart bijgevoegd font te gebruiken.

Goed nieuws trouwens, het is tegenwoordig mogelijk om in Calibre ePub om te zetten naar een enkele HTML file die je kan bewerken in je favoriete editor zonder dat je verdwaalt in de 10-tallen stukjes file van verschillende formaten die je in een ePub aan kan treffen.
Kijk, das wel goed nieuws.
Vanavond maar eens met de vrouw over hebben of ze zo'n kindle ziet zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Zo, eerste paar boeken op de Kindle gezet met Calibre, werkt prima. Ook mbv een plugin de collecties kunnen beheren gaat goed, alleen jammer dat je de Kindle dan moet herstarten...

Browsen via wifi gaat, gmail lezen bijvoorbeeld is te doen, maar enkel een aardigheidje.

Eerste indruk is erg goed. Lezen hiermee gaat zeker lukken en wat een ruimte ga ik hiermee besparen komende kampeer vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

vandermark schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:52:
Ook mbv een plugin de collecties kunnen beheren gaat goed, alleen jammer dat je de Kindle dan moet herstarten...
Dat vond ik ook een probleem eerst. Maar in de praktijk blijkt dat dat alleen de eerste 3-4 keer hoeft. Daarna staan al je boeken er wel op en kan je die 1-2 boeken per week dat je toevoegt gewoon met de Kindle zelf in de juiste collectie zetten. Dan hoef je niet te restarten. Bovendien kost het weinig moeite, alleen duurt het een minuut of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandermark schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:52:
Eerste indruk is erg goed. Lezen hiermee gaat zeker lukken en wat een ruimte ga ik hiermee besparen komende kampeer vakantie :)
Neem van mij aan dat je de eerste vakantie zonder papieren boeken meenemen je jezelf een beetje naakt voelt :P
Ik had constant het idee dat ik iets vergeten was, terwijl ik toch een onmogelijk aantal boeken bij me had in de Kindle 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Hoe meer ik hier hoor over de Kindle, hoe meer ik geneigd ben om hem toch aan te schaffen. Niet dat mijn huidige BBM het niet goed doet, maar deze is gewoon net ff wat beter. Beter scherm en een stukje sneller. Mijn BBM wil af te toe erg traag zijn met bladeren, alsof hij vastloopt. Als ik ook nog ff netjes om de regional restriction kan komen om toch legaal mijn engelse boeken te kopen, is het helemaal een top ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweety1 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:47:
Hoe meer ik hier hoor over de Kindle, hoe meer ik geneigd ben om hem toch aan te schaffen. Niet dat mijn huidige BBM het niet goed doet, maar deze is gewoon net ff wat beter. Beter scherm en een stukje sneller. Mijn BBM wil af te toe erg traag zijn met bladeren, alsof hij vastloopt. Als ik ook nog ff netjes om de regional restriction kan komen om toch legaal mijn engelse boeken te kopen, is het helemaal een top ding.
Engelstalige boeken zijn bij Amazon niet echt een probleem, zeker daar je behalve op het Amerikaanse .com domein ook op het Engelse .co.uk domein kan kopen met hetzelfde account, dus als je in de US op een restrictie loopt kan je hetzelfde boek waarschijnlijk in Engeland wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:09
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:49:
[...]

Engelstalige boeken zijn bij Amazon niet echt een probleem, zeker daar je behalve op het Amerikaanse .com domein ook op het Engelse .co.uk domein kan kopen met hetzelfde account, dus als je in de US op een restrictie loopt kan je hetzelfde boek waarschijnlijk in Engeland wel kopen.
Als je via Amazon.co.uk wilt bestellen dan krijg je de melding: The Kindle Store at Amazon.co.uk is for UK customers only.
Not from the UK? Please visit the Amazon.com Kindle Store to shop for titles available for your country.

Je kunt als European (non-UK) customer alleen boeken kopen op Amazon.com. Soms heb je te maken met restricties. Het kan lonen om de betreffende uitgever daarop te wijzen en te verzoeken die restrictie op te heffen. Mij is dat gelukt met de boeken van M.C. Beaton bij Constable & Robinson. Deze waren niet te koop via Amazon.com. Ik heb daarop een mailtje gestuurd en tot mijn verbazing kreeg ik vrij snel een mail terug van de Sales Director van die uitgever. Zij waren zich niet eens bewust dat er restricties golden op Amazon.com voor European customers voor hun boeken en nog diezelfde dag kon ik de boeken daar alsnog kopen.

Voorheen had ik een Sony eBook en kocht ik via thebookdepository.co.uk boeken, maar de laatste keer waren ze allemaal uitverkocht (!?). Dus ook via die weg restricties.

Boeken via Amazon.com zijn voor European customers wel iets duurder dan voor Amerikaanse.

Ik lees over mensen die een Amerikaanse account hebben aangemaakt. Ik wil zelf die weg niet op, maar dat is ook nog een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Laudor schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:07:
[...]

Ik lees over mensen die een Amerikaanse account hebben aangemaakt. Ik wil zelf die weg niet op, maar dat is ook nog een mogelijkheid.
Die mogelijkheid heeft Spikecity eerder in dit forum uitgelegd, maar ik heb nog niet de tijd genomen om me er in te verdiepen. Lijkt me nl. de ideale wijze, gecombineerd met de cadeaubonnen truc. Als ik via wifi ga heb ik ook geen roaming kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laudor schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:07:
Voorheen had ik een Sony eBook en kocht ik via thebookdepository.co.uk boeken, maar de laatste keer waren ze allemaal uitverkocht (!?). Dus ook via die weg restricties.
Nu download ik eigenlijk alles, maar ik wil van bepaalde auteurs het wel legaal kopen. Nu heb ik die bookdepository al 2 keer gemaild wanneer het digitale boek komt van die auteur (papieren versie komt over een paar dagen uit). Maar ik krijg niet eens antwoord?

Bijna alles is ook weg? Zie dit:
http://www.bookdepository...rtBy=popularity&format=10

Alleen zijn oude meuk is te koop, maar ik wil het nieuwe deel en dat staat er niet op en de andere delen zijn opeens unavailable? Dat was eerst niet zo.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 14-04-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijkbaar staan er maandelijks gratis boeken op Amazon. Zelf heb ik er (nog) geen ervaring mee, het zullen wel allemaal Engelstalige zijn :)

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=128160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

Ja, daar snap ik ook niks van ... van Tom Rob Smith is alles 'currently unavailable' ?!
EBooks unavailable :?
Dat bestand staat daar, digitaal, op hun server ... hoe kan het currently unavailable zijn ?

http://www.bookdepository...rtBy=popularity&format=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweety1 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:57:
[...]

Die mogelijkheid heeft Spikecity eerder in dit forum uitgelegd, maar ik heb nog niet de tijd genomen om me er in te verdiepen. Lijkt me nl. de ideale wijze, gecombineerd met de cadeaubonnen truc. Als ik via wifi ga heb ik ook geen roaming kosten.
Met een US adres heb je uiteraard geen last van restricties op boeken territoriums, dus dat is een trucje (wat ook werkt om te kunnen internetten via 3G in Nederland).

Het feit dat je wifi gebruikt helpt je niet van restricties op sommige boeken af, een amerikaans adres wel, en zolang je niet het adres van the white house gebruikt zijn daar ook geen rare dingen te verwachten ;)
Cadeaubonnen trucs en free shipping gaan meestal niet werken, want Nieuwegein ligt niet in de staat Wisconsin, dus daar heb je een echt afleveradres voor nodig.
Voordeel met een Amazon account is dat je een flink aantal adressen standaard kan opslaan, dus afhankelijk van wat je wilt bereiken is het makkelijk een van die adressen te kiezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 14-04-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:33:
[...]

Cadeaubonnen trucs en free shipping gaan meestal niet werken, want Nieuwegein ligt niet in de staat Wisconsin, dus daar heb je een echt afleveradres voor nodig.
Voordeel met een Amazon account is dat je een flink aantal adressen standaard kan opslaan, dus afhankelijk van wat je wilt bereiken is het makkelijk een van die adressen te kiezen.
Wat ik begreep van de cadeaubonnen was dat je alsnog een amerikaans adres nodig hebt, maar dat je dan geen gebruik hoeft te maken van je creditcard die uiteraard wel hier in NL staat geregistreerd. Maar zoals ik al zei, heb nog niet de tijd genomen om me er echt in te verdiepen en dat moet ik wel ff doen voordat ik hier allerlei domme vragen ga stellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mensen met slechtere ogen heeft Amazon een one day deal op de DX voor 299$.... scheelt toch 80$ op de normale prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nou, heb het er met mijn vrouw over gehad en ze wil wel zo'n kindle.
Nog even een vraagje over het bestellen?

Is het handiger om het als "gift" te bestellen?
Heb wel eens gehoord dat ie dan sneller door de douane komt, maar zeker weten doe ik het niet.

Dus hoe hebben jullie hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Sowieso als je bestelt, zal amazon de inklaringskosten van zo'n 20€ al meeberekenen. En gift zal niks helpen met ups, als het überhaupt al kan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
stimpyrulez schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:27:
Nou, heb het er met mijn vrouw over gehad en ze wil wel zo'n kindle.
Nog even een vraagje over het bestellen?

Is het handiger om het als "gift" te bestellen?
Heb wel eens gehoord dat ie dan sneller door de douane komt, maar zeker weten doe ik het niet.

Dus hoe hebben jullie hem besteld?
Ik heb hem afgelopen zondagavond besteld en woensdag stond UPS aan de deur :). Gewoon, zonder 'gift'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:54
Als je op Amazon.com besteld betaal je aan de deur niks extra's meer.
Zit allemaal dus bij de prijs inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:01
Was gisteren op London Heatrow, ligt de Kindle3 gewoon voor 106 pond.. zowaar een apparaat waarbij het wegvallen van de tax nut heeft op een vliegveld! Meestal is apparatuur zonder tax nog steeds lachwekkend duur. Het is dat ik hem al heb :).
Kwam terug van drie weken vakantie, was heerlijk om een reader te hebben in de felle zon. Het leest nog lekkerder dan een echt boek want die doen ook pijn aan je ogen in de zon (HDR wit zeg maar). Weer een pagina of 2000 weg kunnen werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kmf schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:50:
Sowieso als je bestelt, zal amazon de inklaringskosten van zo'n 20€ al meeberekenen. En gift zal niks helpen met ups, als het überhaupt al kan.
Gift betekent alleen dat ie als kadootje verpakt wordt geleverd, in plaats van de kale Amazondoos :-)
Qua levertijd maakt het niets uit, die is meestal standaard 3 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 09:56

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Anoniem: 376876 schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:16:
[...]

Gift betekent alleen dat ie als kadootje verpakt wordt geleverd, in plaats van de kale Amazondoos :-)
Qua levertijd maakt het niets uit, die is meestal standaard 3 werkdagen.
Met de Kindle zit er nog een belangrijk verschil, als het een cadeau is is de kindle-id niet meteen aan de naam van die gene die besteld gekoppeld, maar kan de ontvanger van het cadeau simpel aan een eigen id koppelen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
WaterFire schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:50:
Was gisteren op London Heatrow, ligt de Kindle3 gewoon voor 106 pond.. zowaar een apparaat waarbij het wegvallen van de tax nut heeft op een vliegveld! Meestal is apparatuur zonder tax nog steeds lachwekkend duur. Het is dat ik hem al heb :).
Kwam terug van drie weken vakantie, was heerlijk om een reader te hebben in de felle zon. Het leest nog lekkerder dan een echt boek want die doen ook pijn aan je ogen in de zon (HDR wit zeg maar). Weer een pagina of 2000 weg kunnen werken..
Dat klopt ja, het was zelfs zo dat ik vorige week mijn studieboek heb opgezocht om op mijn e-reader te zetten, omdat ik moest niezen van de hoeveelheid zon van het uit het boek lezen :) Briljante apparaten zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tukk schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:35:
[...]

Met de Kindle zit er nog een belangrijk verschil, als het een cadeau is is de kindle-id niet meteen aan de naam van die gene die besteld gekoppeld, maar kan de ontvanger van het cadeau simpel aan een eigen id koppelen.
Mmmm, dat wist ik niet, maar ik heb dan ook nog nooit op mijn account Kindles voor iemand anders gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Tukk schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:35:
[...]

Mmm kan dus handig zijn.

Iemand trouwens ervaring met zo'n cover met licht (vindt die 59 dollar trouwens wel duur)?
Heb al wel wat filmpjes gevonden op youtube, maar ben benieuwd iemand er op dit forum er ook ervaring mee hebben?
Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.