Na kort dit topic bekeken te hebben en nog wat andere sites, gisteren naar de Bart Smit gegaan en daar een TomTec 7 inch tablet gehaald. Reden voor Bart Smit was voornamelijk omdat die winkel voor mij een stuk dichter bij is. In de winkel werd (zonder er om te vragen) het folie van de doos gehaald en werd de tablet even uit de doos gehaald. Dit leek mij voor een eventuele retour alleen maar makkelijk, omdat ik de doos geopend heb meegekregen en zo ook weer kan terugbrengen.
Thuis aangekomen, tablet opgestart en even wat getest en alles zag er uit zoals hier beschreven. Vervolgens het beschermfolie verwijdert en meteen vielen een paar kleine witte vlekjes op. Na wat voorzichtig poetsen en beter kijken, werd me duidelijk dat dit onder het plastic scherm zat en dat het niet om dode pixels of zo ging. Ook met het systeem op stand by waren de vlekjes duidelijk te zien. Meteen terug naar de winkel en uiteraard kon ik het tablet omruilen voor een andere. Helaas bleek dit euvel zich bij elke tablet voor te doen dat ze op voorraad hadden (waren er maar een paar). Gelukkig hadden ze er nog één op voorraad liggen van de actie van de week er voor. Zelfde tablet, maar alleen in een andere doos en daar was niets mis mee. De nieuwe dozen kun je herkennen aan dat je ze als een normale doos dicht kunt vouwen en de vorige kun je herkennen aan de magneetsluiting. Dus mocht iemand nog voor deze variant gaan, laat de tablet uit de doos halen en haal zelf even het beschermfolie er af om te controleren op de storende witte vlekjes. Ze vallen (met scherm uit) direct op!
Vervolgens dit topic en andere beter doorgelezen en zo langzamerhand kom ik tot de conclusie dat ik misschien beter de Intertoys variant had kunnen kiezen. De beide tablets zijn qua uiterlijk en specs gelijk op het logo op de achterkant na dan (Fview - TomTec)
http://www.bartsmit.com/7...oid-2-2-media-tablet-4-gb
http://www.intertoys.nl/games/tablet-7-inch-4gb-578871.html#
Bij het opstarten van de market kreeg ik uiteraard de chinese variant en ben ik meteen op zoek gegaan naar een alternatief. Helaas is de ondersteuning vanuit TomTec niet zo goed als vanuit Fview:
http://www.androidworld.n...-ronde-van-bart-smit.html
Hier kun je lezen dat iemand met TomTec heeft gebeld en dat er geen (factory) firmwares worden vrijgegeven en dat je voor een update het apparaat moet opsturen. Erg vreemd.
Dit weerhield mij er in eerste instantie van om de Fview firmware te gebruiken tot ik onderstaand topic tegenkwam op het fview forum:
http://www.mobilestore.be/fview/showthread.php?tid=321
Daar heeft iemand de TomTec variant al met succes met de Fview firmware geupdate.
Vervolgens alle handelingen uitgevoerd zoals vermeld op het Fview forum en vervolgens met succes het tablet met Fview firmware opgestart. Tijdens het opstarten eigenlijk maar 1 verschil tegengekomen en dat is het logo. Alle andere gegevens zijn gelijk (OS = 2.2; Kernel = 2.6.32; Build Number = V 1.2.3).
Ook de desktop is helemaal gelijk aan die van TomTec (zelfde iconen, zelfde plek, achtergrond), maar met één heel groot verschil! Een ander icoontje voor de market. Ook het instellen van mijn gmail account is een stuk makkelijker. Je kunt direct kiezen voor een google account en hoeft geen instellingen (server gmail -> m.google.com) aan te passen. Na ook de Market Fix te hebben gedaan, had ik zonder al te veel moeite de normale market en kan ik alles vrolijk installeren.
Het enige waar ik nog een beetje mee zit, is dat ik niet meer terug kan naar de originele factory firmware van TomTec om discussies over garantiezaken te voorkomen. Ik ga er maar van uit dat ik geen gebruik van de garantie hoe te maken. De betere firmware ondersteuning en het feit dat je er een micro sd kaartje bij krijgt voor de updates, zullen mij een eventueel volgende keer even het blokje om laten fietsen om voor de Intertoys variant te gaan.