Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Het is geen capacitief scherm, dus je kan maar met maximaal 2 vingers tegelijk opdrachten geven.
Zoomen werkt nog net :)

Verder heb ik geen camera tot mijn beschikking op het moment, dus kan geen foto voor je maken. Er valt verder ook weinig aan te zien.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Ik heb afgelopen weekend ook de Intertoys tablet gehaald en ben er tot nu toe wel tevreden over.

Het ding is inderdaad niet de snelste, maar dat verwachtte ik ook niet voor dat geld. Ik zocht voornamelijk een ebook achtige reader waar ik ook mijn mail mee kon lezen en wat kon surfen en dat gaat er prima mee.

De standaard geleverde ROM zit best aardig in elkaar en het batterijverbruik valt me reuze mee. Een custom ROM heb ik niet kunnen installeren (zoals meerderen al gemeld hebben), waarschijnlijk omdat de custom ROM's niet voor 1.2.3 zijn geschreven.

Het enige punt waar ik minder over tevreden ben is de hoes/keyboard die ik er bij heb genomen. Het keyboard zelf werkt prima, maar ik heb gemerkt dat als de tablet op standby staat en de hoes dicht is geklapt er teveel druk wordt uitgeoefend op de back toets waardoor het scherm continue aan gaat. Hierdoor is de batterij dus na een uur of 3 volledig leeg ... Iemand anders dit probleem ook ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:39

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Volgens mij staat hij in standby gewoon aan, enkel is het scherm/ backlite uitgeschakeld.
Ik verwacht dat als je wifi eens uitschakelt, dat dan ineens de standby tijd al een stuk langer is..

Hier trouwens een leuk lijstje met geteste apps op onze wondermedia devices:
(thnx to VonSpyder)

http://www.androidtablets...650-tablet.html#post78869

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 23:44
Hoi,
Weet iemand toevallig waar ik in NL een (op)lader kan krijgen voor die tabs ,
heb zelf de flytoucy3, maar die pin van de oplader is losgekomen.
Heb me rot gezocht , alleen in hongkong wat kunnen vinden:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:04

vectormatic

Warlock of the doorlock

[b][message=36014456,noline]
Het enige punt waar ik minder over tevreden ben is de hoes/keyboard die ik er bij heb genomen. Het keyboard zelf werkt prima, maar ik heb gemerkt dat als de tablet op standby staat en de hoes dicht is geklapt er teveel druk wordt uitgeoefend op de back toets waardoor het scherm continue aan gaat. Hierdoor is de batterij dus na een uur of 3 volledig leeg ... Iemand anders dit probleem ook ?
twee seconden lang de aan/uit knop induwen, en dan in het menutje hibernate kiezen, dan gaat ie stukken langer mee, je haalt em met die zelfde knop weer uit hibernation (en dat gaat zo goed als instant)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
sain onez schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:36:
Volgens mij staat hij in standby gewoon aan, enkel is het scherm/ backlite uitgeschakeld.
Ik verwacht dat als je wifi eens uitschakelt, dat dan ineens de standby tijd al een stuk langer is..
Wifi zet ik standaard al uit als ik het niet nodig heb en het probleem is niet dat de batterij niet lang genoeg mee gaat; als ik hem uit de hoes laat dan is na een dag op standby staan de batterij maar iets van een kwart terug gelopen. Het is echt dat als ik hem in de hoes laat dat hij zo snel leeg is en het komt waarschijnlijk doordat de back button deels ingedrukt wordt door het toetsenbord waardoor het scherm dus regelmatig aan gaat.
vectormatic schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:15:
twee seconden lang de aan/uit knop induwen, en dan in het menutje hibernate kiezen, dan gaat ie stukken langer mee, je haalt em met die zelfde knop weer uit hibernation (en dat gaat zo goed als instant)
Ik heb even gekeken naar de hibernate optie en dan reageert het tablet niet meer op de back button; dat is dus een goede workaround; thanx :)

[ Voor 41% gewijzigd door Chemist op 11-05-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 16:14
info33 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:12:
Hoi,
Weet iemand toevallig waar ik in NL een (op)lader kan krijgen voor die tabs ,
heb zelf de flytoucy3, maar die pin van de oplader is losgekomen.
Heb me rot gezocht , alleen in hongkong wat kunnen vinden:(
Ik heb zelf ook de flytouch/superpad en heb een waardeloze reisstekker gekregen die niet op geaarde stopcontacten kan worden aangesloten. gelukkig heb ik een adapter waarbij je zelf de stroom kan instellen en de plugjes aan kan sluiten. Gewoon even de electronicazaak binnen wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 23:44
Thanx for the tip Lutj,
loop morgen even naar plenty parts :)
(dat ik er zelf niet aan gedacht heb haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en er is een update uit op het forum voor de 10 '".
* Android Market standaard geinstalleerd.
* Langere batterij duur
* Beter wifi

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 10:26
Voor iedereen die een snellere ROM wilt, die geroot is e.d. voor de 7' Tablet van Intertoys: http://techknow.freeforum...honeycombmod-v1-t566.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Caneezy schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:13:
Voor iedereen die een snellere ROM wilt, die geroot is e.d. voor de 7' Tablet van Intertoys: http://techknow.freeforum...honeycombmod-v1-t566.html
Is dit de oude of de nieuwe versie?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Renquin schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:08:
[...]

Is dit de oude of de nieuwe versie?
Dit is zijn nieuwe, vandaag heeft hij zelfs v1.1 geupload. Ik gebruik hem nu, bezig apps eraf halen en erop zetten met de Market Fix. Vreselijk snel! 120MB Ram is vrij bij het opstarten. Geen lag niks, scherm draait mee wanneer je hem zelf ook draait. Bereik van Wi-Fi is beter. Ik zou zeggen probeer hem! Het heeft eindelijk zin om dit apparaat te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Moet ik eerst een goede manier vinden om m'n savegames over te zetten naar m'n SD kaart.
Geen zin om WEER helemaal overnieuw te moeten beginnen met al m'n Tower Defense games...

Maar thanks voor de tip, zal sowieso downloaden :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Geen probleem, het bevalt me uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Caneezy schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:13:
Welke heb je gekozen in de changer? want bij 1 loopt bij mij de camera zo vast dat ik moet rebooten. (of kan je ook anders uit een hang komen???).

/edit: en de standby liep net ook al een keer vast.

Overigs is dit nog gewoon froyo (2.2)... waarom ze het honeycomb noemen is me niet duidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 13-05-2011 23:13 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 16:45

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

@Caneezy

Welke Tablet heb je nou precies?
Want die van De Intertoys zag er zo op het oog hetzelfde uit als die van TomTec bij de bartsmit en jij hebt blijkbaar toch een andere als ik teruggebracht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
-BaJo- schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:27:
@Caneezy

Welke Tablet heb je nou precies?
Want die van De Intertoys zag er zo op het oog hetzelfde uit als die van TomTec bij de bartsmit en jij hebt blijkbaar toch een andere als ik teruggebracht heb.
Ik heb die van intertoys 7 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

werken die roms voor de 7inch ook op die van 10 inch?

Vindt het grotere scherm en de betere specs wel de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
-BaJo- schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:32:
werken die roms voor de 7inch ook op die van 10 inch?

Vindt het grotere scherm en de betere specs wel de moeite waard
de tablets en de roms zijn niet hetzelfde!
en je hebt 2x 7" voor de prijs van 1x 10". De 10" is wel een leuk ding maar mij te groot. Dan liever de laptop op schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

@arnob

Heb net de nieuwe firmware van die 10 inch tablet gevonden met de standaard werkende market.

Ik vindt die 100 euro wel gerechtvaardigd voor een 1ghz processor 512mb werkgeheugen gps ontvanger en 8gb opslag.

Het verschil tussen de 7 en 10 inch is idd een kwestie van smaak.
(had ook liever de 7 inch met 1ghz en 512mb gehad :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Denk dat ik maandag die 10 inch maar ga halen.

Enige nadeel blijft het resistieve scherm, maar hij is dan ook 200 euro goedkoper als een vergelijkbare tablet met een captief scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

-BaJo- schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:26:

Enige nadeel blijft het resistieve scherm, maar hij is dan ook 200 euro goedkoper als een vergelijkbare tablet met een captief scherm
hou er wel rekening mee dat als dit de intertoys 10" is dat er dus GEEN gps inzit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Die GPS was nou het minst belangrijke van de extra's ten opzichte van die 7inch, dus daar kunnen we nog wel mee leven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

-BaJo- schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:26:

heb je gezien dat bartsmit een 10 inch heeft van 150 euro:

http://www.bartsmit.com/t...ch-android-2-2-tablet-4gb

de 10 inch van intertoys heeft iets meer specs... staat o.a. dat er een 1 Ghz cpu ipv 800 (7 inch) in zit en 512 ipv 256 MB ram. die van bartsmit is raadselachtiger, in ieder geval een tomtec ipv een MID.

(en voor 200 euro heb je ook een nettop )....

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 14-05-2011 23:27 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405856

Caneezy schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:20:
[...]

Dit is zijn nieuwe, vandaag heeft hij zelfs v1.1 geupload. Ik gebruik hem nu, bezig apps eraf halen en erop zetten met de Market Fix. Vreselijk snel! 120MB Ram is vrij bij het opstarten. Geen lag niks, scherm draait mee wanneer je hem zelf ook draait. Bereik van Wi-Fi is beter. Ik zou zeggen probeer hem! Het heeft eindelijk zin om dit apparaat te gebruiken
Ik zou dat wel willen proberen zon rom erop proberen te zetten, maar vervalt de garantie dan niet? en kun je dan voorderest nog alles doen wat je eerst kon? En heb je misschien een linkje van hoe je zon rom in stappen installeert? Bijvoorbaad dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 11:44
ik zat eerst te denken aan de 7 '' maar ik las in in dit forum dat er best wel veel klachten zijn, is de archos 7 home tablet voor € 150 geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 405856 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:58:
[...]

Ik zou dat wel willen proberen zon rom erop proberen te zetten, maar vervalt de garantie dan niet? en kun je dan voorderest nog alles doen wat je eerst kon? En heb je misschien een linkje van hoe je zon rom in stappen installeert? Bijvoorbaad dank.
Zo'n firmware erop zetten wist uiteraard wel al je settings. Met een alternatieve firmware op heb je uiteraard geen garantie. Maar je kun uiteraard weer een officiele firmware eropzetten (toch aan te raden als je problemen hebt.)

Hoe? Staat gewoon op het support forum dat op de zijkant van de doos staat.
http://www.mobilestore.be/fview/showthread.php?tid=14

Die link hoierboven (ik denk dat http://techknow.freeforum...honeycombmod-v2-t588.html nog een paar dagen nieuwer is) kun je er zo opzetten.

Echter met de intertoys werkt de sleep/hibernate niet meer (moet je rebooten) en werkt de cam nog niet. Het werkt er wel zichtbaar sneller door.

[quote][b][message=36040897,noline]ad patat schreef op maandag 16 mei 2011 @ 08
ad patat schreef op maandag 16 mei 2011 @ 08:08:
ik zat eerst te denken aan de 7 '' maar ik las in in dit forum dat er best wel veel klachten zijn, is de archos 7 home tablet voor € 150 geen optie?
Zul je echter beter moeten onderbouwen. :? Want van de archos zie ik op het eerste gezicht ook alleen een oude review (2010.... is een eeuw in mobile land), en volgens mij zijn er ook heel veel tablet verkocht.

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 16-05-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzelmus
  • Laatst online: 13-01-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

wrs ga je toch dezelfde rom flashen om hem beter te laten werken, en dat is dezelfde voor alledrie de toestellen, hoewel je dus wel beter 4gb storage kunt hebben dan 2gb maar zullen wel net uitverkocht zijn :P

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzelmus
sain onez schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:41:
wrs ga je toch dezelfde rom flashen om hem beter te laten werken, en dat is dezelfde voor alledrie de toestellen, hoewel je dus wel beter 4gb storage kunt hebben dan 2gb maar zullen wel net uitverkocht zijn :P
Ik nam die van 2 gig er bij omdat die er qua uiterlijk en interface er wel goed uitzag! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Mijn 7" viapad heeft een wat brakke bouw, ik zie rechts het scherm mooi aansluiten aan de binnenkant, terwijl aan de andere kant er wel 3 a 4mm speling zit tussen tussen het scherm en de rest van binnenkant, ook is aan die kant het scherm wat lastiger te bedienen maar vaak op te lossen door hem 180gr te kantelen..

sluiten de intertoys/bart smit tabs netjes aan beide kanten aan of zien jullie ook een duidelijk verschil tussen beide kanten, en iemand al een makkelijke manier om de binnenkant eens te bekijken/ hem eens open te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Iemand al een goede case/hoes voor de 7inch gevonden ? Of kan ik cases die voor de Galaxy Tab zijn gemaakt gebruiken. ??

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
jin schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 09:05:
Iemand al een goede case/hoes voor de 7inch gevonden ? Of kan ik cases die voor de Galaxy Tab zijn gemaakt gebruiken. ??
Ik heb die rubberen sleeve van 9,99 gekocht en die werkt prima.
Volgens mij heeft de Galaxy Tab een ander formaat, maar mocht dit niet zo zijn dan zou het wel moeten kunnen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06 20:27
Na kort dit topic bekeken te hebben en nog wat andere sites, gisteren naar de Bart Smit gegaan en daar een TomTec 7 inch tablet gehaald. Reden voor Bart Smit was voornamelijk omdat die winkel voor mij een stuk dichter bij is. In de winkel werd (zonder er om te vragen) het folie van de doos gehaald en werd de tablet even uit de doos gehaald. Dit leek mij voor een eventuele retour alleen maar makkelijk, omdat ik de doos geopend heb meegekregen en zo ook weer kan terugbrengen.

Thuis aangekomen, tablet opgestart en even wat getest en alles zag er uit zoals hier beschreven. Vervolgens het beschermfolie verwijdert en meteen vielen een paar kleine witte vlekjes op. Na wat voorzichtig poetsen en beter kijken, werd me duidelijk dat dit onder het plastic scherm zat en dat het niet om dode pixels of zo ging. Ook met het systeem op stand by waren de vlekjes duidelijk te zien. Meteen terug naar de winkel en uiteraard kon ik het tablet omruilen voor een andere. Helaas bleek dit euvel zich bij elke tablet voor te doen dat ze op voorraad hadden (waren er maar een paar). Gelukkig hadden ze er nog één op voorraad liggen van de actie van de week er voor. Zelfde tablet, maar alleen in een andere doos en daar was niets mis mee. De nieuwe dozen kun je herkennen aan dat je ze als een normale doos dicht kunt vouwen en de vorige kun je herkennen aan de magneetsluiting. Dus mocht iemand nog voor deze variant gaan, laat de tablet uit de doos halen en haal zelf even het beschermfolie er af om te controleren op de storende witte vlekjes. Ze vallen (met scherm uit) direct op!

Vervolgens dit topic en andere beter doorgelezen en zo langzamerhand kom ik tot de conclusie dat ik misschien beter de Intertoys variant had kunnen kiezen. De beide tablets zijn qua uiterlijk en specs gelijk op het logo op de achterkant na dan (Fview - TomTec)
http://www.bartsmit.com/7...oid-2-2-media-tablet-4-gb
http://www.intertoys.nl/games/tablet-7-inch-4gb-578871.html#

Bij het opstarten van de market kreeg ik uiteraard de chinese variant en ben ik meteen op zoek gegaan naar een alternatief. Helaas is de ondersteuning vanuit TomTec niet zo goed als vanuit Fview:

http://www.androidworld.n...-ronde-van-bart-smit.html
Hier kun je lezen dat iemand met TomTec heeft gebeld en dat er geen (factory) firmwares worden vrijgegeven en dat je voor een update het apparaat moet opsturen. Erg vreemd.

Dit weerhield mij er in eerste instantie van om de Fview firmware te gebruiken tot ik onderstaand topic tegenkwam op het fview forum:
http://www.mobilestore.be/fview/showthread.php?tid=321

Daar heeft iemand de TomTec variant al met succes met de Fview firmware geupdate.
Vervolgens alle handelingen uitgevoerd zoals vermeld op het Fview forum en vervolgens met succes het tablet met Fview firmware opgestart. Tijdens het opstarten eigenlijk maar 1 verschil tegengekomen en dat is het logo. Alle andere gegevens zijn gelijk (OS = 2.2; Kernel = 2.6.32; Build Number = V 1.2.3).
Ook de desktop is helemaal gelijk aan die van TomTec (zelfde iconen, zelfde plek, achtergrond), maar met één heel groot verschil! Een ander icoontje voor de market. Ook het instellen van mijn gmail account is een stuk makkelijker. Je kunt direct kiezen voor een google account en hoeft geen instellingen (server gmail -> m.google.com) aan te passen. Na ook de Market Fix te hebben gedaan, had ik zonder al te veel moeite de normale market en kan ik alles vrolijk installeren.

Het enige waar ik nog een beetje mee zit, is dat ik niet meer terug kan naar de originele factory firmware van TomTec om discussies over garantiezaken te voorkomen. Ik ga er maar van uit dat ik geen gebruik van de garantie hoe te maken. De betere firmware ondersteuning en het feit dat je er een micro sd kaartje bij krijgt voor de updates, zullen mij een eventueel volgende keer even het blokje om laten fietsen om voor de Intertoys variant te gaan.

Even een kleine vraag: Ik krijg de AH app 'Appie' niet geïnstalleerd. Deze vind ik zelf wel handig. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of zijn er al mensen met een work-a-round?

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin

jin

de tomtec van bartsmit/e-plaza is goed te "hacken" via

http://techknow.freeforum...honeycombmod-v2-t588.html

ik heb de v2 inmiddels draaien (kiezen voor optie 1 in de procedure).

Ze zijn nu bezig met een v3 omdat er paar zaken nog niet helemaal goed werken.

Ik heb er al veel plezier van!!

de orginele FW is te vinden op http://www.ekengroup.com/support/ (M009s is het type voor de 7inch)

[ Voor 13% gewijzigd door jin op 21-05-2011 15:20 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298500

Van deze ROM heb ik versie 3 (V3) inmiddels draaien op de Intertoys tab. Loopt als de bliksem en is geroot. De maker, Hardcorehacker, verbetert de ROM voortdurend. Door een vertegenwoordiger van het merk Eeken, is hij al gevraagd om officiele ROM's voor hen te programmeren. Hij weet echt het uiterste uit deze low budget tabs te persen.

url: http://techknow.freeforum...honeycombmod-v3-t626.html (wel even registreren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Einoel: ik heb een 7" Intertoys tablet en heb alle originele FVIEW ROM's en alle custom ROM's van de Hardcorehacker geinstalleerd, op geen er van was "Appie" , mijn favoriet app, te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op youtube staat een filmpje over de 7 inch van intertoys als je wilt zien hoe hij werkt.

YouTube: ‪Intertoys 4gb 7 inch Firstview android tablet!‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407735

Ik heb de tomtec tablet gekregen van mijn man, hij zei dat die ook als ereader gebruikt kon worden. Nou heb ik al van alles geprobeerd om een ereader programma erop te krijgen, maar het lukt me steeds niet.
Is er iemand die dat wel gelukt is en het mij stap voor stap een beetje uit kan leggen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Anoniem: 407735 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:28:
Ik heb de tomtec tablet gekregen van mijn man, hij zei dat die ook als ereader gebruikt kon worden. Nou heb ik al van alles geprobeerd om een ereader programma erop te krijgen, maar het lukt me steeds niet.
Is er iemand die dat wel gelukt is en het mij stap voor stap een beetje uit kan leggen???
Hiervoor moet je een app downloaden.
Ik zou "Aldiko book reader" downloaden als ik jou was. Hiermee kan je alle epub bestanden lezen die je maar hebt en je kan er ook veel gratis boeken via downloaden.

Mocht je mobi bestanden hebben, dan kan je de "Kindle" app downloaden.
Anoniem: 298500 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:43:
@Einoel: ik heb een 7" Intertoys tablet en heb alle originele FVIEW ROM's en alle custom ROM's van de Hardcorehacker geinstalleerd, op geen er van was "Appie" , mijn favoriet app, te installeren.
Dit komt omdat je voor "Appie" een 3G chip nodig hebt. Deze heeft de tablet niet, dus gaat Appie niet werken. Helaas.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Renquin schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:57:
[...]

Ik zou "Aldiko book reader" downloaden als ik jou was. Hiermee kan je alle epub bestanden lezen die je maar hebt en je kan er ook veel gratis boeken via downloaden.

[...]

Maar moet ik die downloaden met mijn tablet of gewoon via de pc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Renquin schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:57:
[...]

Maar moet ik downloaden met mijn tablet of kan dat gewoon via de pc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402604

Ik heb de Intertoys 10 en heb de http://techknow.freeforum...honeycombmod-v3-t626.html gedownload. In de batch heb ik gekozen voor keuze 1 en de sd geplaatst, maar de tablet start niet op van sd (start dus gewoon op).
Wat doe ik fout? Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Renquin: thnx voor de tip! Dan weet ik nu dat Appie het nooit zal doen op mijn tab... helaas (zie ie het wel doen als ik een 3g-modem op de tablet aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Anoniem: 407735 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:25:
Je kan de apps via de geïnstalleerde market downloaden.
De boeken moet je wel even op je sd kaartje zetten ben ik bang :)
Anoniem: 402604 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:50:
Ik heb de Intertoys 10 en heb de http://techknow.freeforum...honeycombmod-v3-t626.html gedownload. In de batch heb ik gekozen voor keuze 1 en de sd geplaatst, maar de tablet start niet op van sd (start dus gewoon op).
Heb je het SD kaartje van tevoren eerst geformatteerd?
Het kan zijn dat je geen scriptfile hebt die de uiteindelijke firmware aanstuurt, zodat deze dus niet aangesproken wordt en de tablet gewoon netjes normaal opstart.
Anoniem: 298500 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:14:
@Renquin: thnx voor de tip! Dan weet ik nu dat Appie het nooit zal doen op mijn tab... helaas (zie ie het wel doen als ik een 3g-modem op de tablet aansluit?
Het zou kunnen, maar het is volgens mij nog niet gelukt om een 3g module hierop aan te sluiten :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407735 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:25:
[...]

Het is me gelukt, Super bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin

jin

Anoniem: 402604 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:50:
De honeycomb firmware mod (v1.3) is NIET geschikt voor de 10inch!!!! als je die wel gebruikt, is kans erg groot dat je met een brick komt te zitten....

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Renquin,

Bedankt voor je antwoord. Ik had zoiets al gelezen op de site. Kan je mij misschien vertellen hoe ik aan zo'n scriptfile kom? In mijn originele rom zit het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Anoniem: 402604 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 07:13:
Beste Renquin,

Bedankt voor je antwoord. Ik had zoiets al gelezen op de site. Kan je mij misschien vertellen hoe ik aan zo'n scriptfile kom? In mijn originele rom zit het niet.
Ik heb geen flauw idee om eerlijk te zijn, ik houd het liever gewoon bij de originele ROM of die van HCH :)

Verder is het waar wat Jin hier zegt:
jin schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 06:18:
[...]

De honeycomb firmware mod (v1.3) is NIET geschikt voor de 10inch!!!! als je die wel gebruikt, is kans erg groot dat je met een brick komt te zitten....

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok. Ik zal me aan jullie advies houden om het niet te doen.Ben overigens wel tevreden met de officiele rom maar ik vond deze er wel mooi uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzelmus
Die roms van HCH zijn echt geweldig! Heb trouwens de intertoys 7" gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408009

hallo!
weet iemand of je ook andere dingen op de tablet kunt zetten dan spelletjes
zoals bijvoorbeeld skype of facebook/twitter/hyves
en kan er eventueel ook whatsapp op?
en is het surfen op internet makkelijk?
ik verwacht natuurlijk niet snel!
Groetjes claudia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Anoniem: 408009 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:51:
hallo!
weet iemand of je ook andere dingen op de tablet kunt zetten dan spelletjes Ja dit kan, er is een winkel (de Market) waarop een hele hoop programma's en andere applicaties staan die je, gratis of betaald, kan downloaden en gebruiken.
zoals bijvoorbeeld skype of facebook/twitter/hyves skype kan je alleen de lite versie van gebruiken, deze werkt alleen nog niet helemaal lekker. Twitter/hyves/facebook/watdanook werken allemaal prima
en kan er eventueel ook whatsapp op? nee, hier is een telefoonnummer voor nodig
en is het surfen op internet makkelijk? ja, hiervoor kan je de standaard browser gebruiken of een andere downloaden uit de market.
ik verwacht natuurlijk niet snel!
Groetjes claudia
Zie mijn antwoorden in het blauw.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Wie weet er nog een (of meer) mooie roms voor de 10 inch tablet van de intertoys?

Dingetje werkt op de wifi na naar behoren en hoopte dat er een rom is met beter wifi, want dat is af en toe net een knipperlichtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-05 12:26
Het nadeel van de HCH rom is de niet goed werkende rootacces en het installeren van sommige programma's. Voor de intertoys tablet is het nu zo dat je eerst de sd kaart moet uitwerpen voordat je iets kan installeren. Erg lastg als je titanium backups op de sd staan.. het lijkt er niet op dat men een oplossing hervoor weet. Verder zou 3G ook moeten kunnen werken op de alternatieve roms. Op vele punten verbeterd dus en lekker snel maar niet flawless nog (althans v4)

Als iemand de rom wil uitproberen zou ik aanraden v3.1 te gebruiken aangezien men een fout heeft gemaakt in v4 waarbij de menu's onleesbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 21:45
Ik zoek ook een goed alternatief voor de fview rom voor de 10". Hoor het graag als iemand hier iets over weet.

Is eigenlijk bekend waar deze tablet vandaan komt, fview is waarschijnlijk een rebrand tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzelmus
Ik wacht wel even op v5, die komt binnenkort ook weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar downloaden jullie apps als facebook hyves twiter en skype want ik kan ze niet vinden in de
market. Ook niet als ik de naam intyp, dan krijg ik hele andere apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 21:45
je moet nog even de Market fix doen: http://www.mobilestore.be/fview/showthread.php?tid=74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij dit misschien snel in het nederlands uitleggen? Ik snap niet zoveel van het filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 408009 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:02:
Kan iemand mij dit misschien snel in het nederlands uitleggen? Ik snap niet zoveel van het filmpje
kan wel een engelse link plaatsen...

http://www.ghabuntu.com/2...roid-market-issue-on.html
Go to Settings-- Manage Applications
Click on the tab that says to see the list of all installed apps.
Click on Market, a new window opens up
Click on end process, click ok to confirm.
On the same window, click clear cache, confirm if you are asked
Then go back to the list of apps and choose Google Services Framework
Again kill this process
On the same window, click clear data, confirm when asked.
Now close all the windows and reboot
ofwel market en google services framework stoppen,
van de market de cache clearen, en van frameworks data verwijderen en dan rebooten.

Lijkt me in ieder geval geen kwaad te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Anoniem: 408009 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:02:
Je kan natuurlijk gewoon even op het fview forum kijken...
Maar vooruit:
Omdat de film nogal lang duurt, heb ik de noodzakelijke handeling even kort opgeschreven:
1) Ga naar de Task Manager (blauw icon met witte blokjes) -> tabblad "Running" -> Kies "Market" uit de lijst.
"Cache wissen" en "Nu stoppen"
2) Ga terug (naar Task Manager -> tabblad "Running") en kies "Google Services Framework".
"Gegevens wissen" (waarschuwing -> "OK") en "Nu stoppen"
3) Ga terug naar Home en start Market weer. Er volgt een foutmelding; eventueel Annuleren.
4) Schakel het tablet uit (zij-knop lang indrukken en kies "Uitschakelen" en "OK").
Schakel weer in en zorg dat er internet contact is (WiFi aan, etc.).
5) Start Market.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 17:50
Weet iemand iets meer van de 10" tablet die ze bij de bart smit hebben? Is wel een mooi prijsje voor een 10" tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gisteravond na een tijdje met de verschillende vroege HcH roms te hebben gewerkt de officiele 110505 rom van fview er op geknald, en dat is een behoorlijk verschil, de 505 is lekker soepel en alles werkt gewoon, terwijl ik met de HcH roms toch nog wel eens wat gezeik had.

onvoorstelbaar wat een verschil een stukje software kan maken, out of the box was de 7 inch tab toch niet echt bruikbaar, maar met de nieuwe rom er op is het ineens een heel ander beestje geworden

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
vectormatic schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 07:36:
Gisteravond na een tijdje met de verschillende vroege HcH roms te hebben gewerkt de officiele 110505 rom van fview er op geknald, en dat is een behoorlijk verschil, de 505 is lekker soepel en alles werkt gewoon, terwijl ik met de HcH roms toch nog wel eens wat gezeik had.

onvoorstelbaar wat een verschil een stukje software kan maken, out of the box was de 7 inch tab toch niet echt bruikbaar, maar met de nieuwe rom er op is het ineens een heel ander beestje geworden
De laatste ROM is idd behoorlijk fijn ja :) Heb ook eigenlijk geen problemen meer, op af en toe een uitvaller als de tab te heet wordt (ja ik speel teveel spellekes :P).

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42371

Ik heb de Fview 7" van Intertoys,er zit een z.g. transferbox bij voor usb en ethernetkabel
Is hier een alternatief voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Anoniem: 42371 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:18:
Ik heb de Fview 7" van Intertoys,er zit een z.g. transferbox bij voor usb en ethernetkabel
Is hier een alternatief voor?
Tenzij je zelf met een solderbout aan de gang gaat niet echt, maar hoe vaak heb je nu daadwerkelijk usb/ethernet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:06:
[...]

Tenzij je zelf met een solderbout aan de gang gaat niet echt, maar hoe vaak heb je nu daadwerkelijk usb/ethernet nodig?
een miniverloopje naar usb zou wel interessant zijn. haaks is misschien nog kleiner.
ik hoop nml op bluetooth support. Dat zijn ook van die mini usb dingen, zonde als je dan dat blokje er tussen nodig hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door arnob op 31-05-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-06 15:40

R15

@arnob

Er bestaan ook wel apps waarmee je door middel van wifi bestanden uit kunt wisselen met andere apparaten. Kijk eens in de Android Market als dat je wat lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysius
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11-2024
Renquin schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:34:
[...]

Je kan natuurlijk gewoon even op het fview forum kijken...
Maar vooruit:

[...]
Dit werkt volgens mij niet voor de tomtec van Bart Smit. De market service heet daar al anders en die google framework staat er helemaal niet tussen.

Heeft iemand hier al een succesvolle rom update gedaan waarin een goede market zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysius
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11-2024
Blaurens schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:39:
Weet iemand iets meer van de 10" tablet die ze bij de bart smit hebben? Is wel een mooi prijsje voor een 10" tablet.
Tja leuk ding, niet te veel van verwachten en zoals je hier al vaker hebt kunnen lezen is de market drama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
dfireblade schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:56:
[...]

Tja leuk ding, niet te veel van verwachten en zoals je hier al vaker hebt kunnen lezen is de market drama!
De Market kan je met de "market fix" die op het fview forum te vinden is gewoon helemaal unlocken hoor :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi weet iemand of je met de 7 inch van intertoys ook een sim in kunt voeren om onderweg op internet te gaan? of een andere mogelijkheid???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171449

Hallo, ik ben zelf ook eens aan het rond kijken voor een simpele tablet, want we gaan binnenkort op vakantie en onze dochter wil dan natuurlijk filmpjes achterin de auto kijken. Nu dacht ik eerst dan moet er maar een dvd speler komen, maar deze korsten ook rond de 100euro. Dus daarom dacht ik een tablet van de intertoys van 100euro met android 2.2. Nu is mijn vraag zou deze tablet goed genoeg zijn om filmpjes af te spelen? Want dan koop ik zo'n tablet en hang deze aan de hoofdsteun en klaar. Kan ik mooi alle gedownloade films hierop plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350471

Anoniem: 171449 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:06:
Hallo, ik ben zelf ook eens aan het rond kijken voor een simpele tablet, want we gaan binnenkort op vakantie en onze dochter wil dan natuurlijk filmpjes achterin de auto kijken. Nu dacht ik eerst dan moet er maar een dvd speler komen, maar deze korsten ook rond de 100euro. Dus daarom dacht ik een tablet van de intertoys van 100euro met android 2.2. Nu is mijn vraag zou deze tablet goed genoeg zijn om filmpjes af te spelen? Want dan koop ik zo'n tablet en hang deze aan de hoofdsteun en klaar. Kan ik mooi alle gedownloade films hierop plaatsen.
Hallo,
Als het om video/films gaat, denk dan ook eens aan de Yarvik 210, momenteel 99 euro bij Paradigit, deze kan veel en veel meer extensies/type video's afspelen en doet dat ook veel beter dan de FVIEW van Intertoys.

Momenteel heb ik zo'n tiental films op een 16 Gb MicroSD gezet en die speelt de Yarvik perfect en synchroon af zonder schokken, de FVIEW (die ik ook heb) is daar veel minder goed in !

Link naar het Yarvik forum : [Ervaringen] YARVIK TAB210 tablet pc

Enige nadeel van de Yarvik is dat die geen officiele Android Market heeft maar daar zijn meerdere alternatieven voor die ook op het forum te vinden zijn.

Zie ook mijn berichten op het Yarvik forum.

Succes en groet,
Leen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Anoniem: 405856 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:54:
Hoi weet iemand of je met de 7 inch van intertoys ook een sim in kunt voeren om onderweg op internet te gaan? of een andere mogelijkheid???
Nee, er is geen sim-slot aanwezig, maar misschien is het mogelijk om via de usb breakout-box een usb dongle aan te sluiten..

Anders kan je met een recente smartphone altijd nog een ad-hoc wifi verbinding maken, maar dan schiet je een beetje aan het doel voorbij denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik probeer https://market.android.co...g.yoki.android.buienalarm , echter hij vind dat hij de lokatie (kan immers ook via wifi?) niet kan vinden, en dat die optie evt moet owrden aangezet.

Is het een firmware beperking dat hij geen (groffe) lokatie op basis van wifi kan bepalen, of verslikt deze app zich in het onbreken van 3g/gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
leuk_he schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:23:
Ik probeer https://market.android.co...g.yoki.android.buienalarm , echter hij vind dat hij de lokatie (kan immers ook via wifi?) niet kan vinden, en dat die optie evt moet owrden aangezet.

Is het een firmware beperking dat hij geen (groffe) lokatie op basis van wifi kan bepalen, of verslikt deze app zich in het onbreken van 3g/gps?
Ik kan je met 95% zekerheid vertellen dat het het gemis van 3g/gps is.

edit: hmz... Lijkt erop dat het ook via WiFi zou moeten werken, wel gek dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Renquin op 06-06-2011 14:34 ]

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
\ik heb een custom rom geinstalleerd maar nu mis ik het weer widget . Weet iemand hoe dat heet zodat ik dat alsnog kan installeren ? Ter info , het gaat om de Bart Smt tablet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Brawler schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:33:
\ik heb een custom rom geinstalleerd maar nu mis ik het weer widget . Weet iemand hoe dat heet zodat ik dat alsnog kan installeren ? Ter info , het gaat om de Bart Smt tablet .
Volgens mij is die weer widget niet los te krijgen, maar is deze gemaakt door de makers van de Firmware.
Er zijn echter meer dan genoeg andere weer widgets te krijgen, dus ik zou zeggen zoekt en gij zult vinden.

p.s. de naam van de widget in de firmware is WMT Weather.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Brawler schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:33:
mis ik het weer widget . Weet iemand hoe dat heet zodat ik dat alsnog kan installeren ?
Download de orignelde firware. Pak net winzip de file "data_app.tar" daaruit. untar (met winzip of whatever) deze en je vindt een file "Wmtweather.apk". Zet deze op SD (of breng hem over via een andere tool), blader met de file brower op je tablet naar deze file, en installeer deze.

disclamer, niet zelf geprobeerd, wellicht nog wat extra rommellen... ;)

Tenzij hij toch ook in de market blijkt te staaan....

Kick, kun jij met die andere firmware (welke?) wel locatie via wifi bepalen? zie mijn vraag 4 posts hierboven...

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 09-06-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:32
Ik heb net deze tablet in mijn handen gedrukt gekregen, met de vraag of ik hiervan de software kan updaten. 2.1 ondersteund namelijk geen flash, dat wouden ze er graag op hebben.

Ben zelf bekend met flashen van Android op diverse toestellen, dus dat is geen probleem. Kan iemand mij vertellen om welk type het gaat? Het is 7 inch en gekocht bij Intertoys.

Welke firmware is aan te raden erop te knallen?

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/3492/imag0031cc.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img845.imageshack.us/img845/3078/imag0030nf.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Bas. schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 10:56:
Ik heb net deze tablet in mijn handen gedrukt gekregen, met de vraag of ik hiervan de software kan updaten. 2.1 ondersteund namelijk geen flash, dat wouden ze er graag op hebben.

Ben zelf bekend met flashen van Android op diverse toestellen, dus dat is geen probleem. Kan iemand mij vertellen om welk type het gaat? Het is 7 inch en gekocht bij Intertoys.

Welke firmware is aan te raden erop te knallen?

[afbeelding]
[afbeelding]
Welke heb je in je handen gedrukt gekregen?
De Intertoys tablets hebben namelijk 2.2 en niet 2.1 :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Mij is verteld dat ie van Intertoys komt, er staat in iedergeval 2.1 op! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bas. schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:23:
Mij is verteld dat ie van Intertoys komt, er staat in iedergeval 2.1 op! :P
en hij boot met fview? hier staat 2.2

http://www.mobilestore.be/fview/showthread.php?tid=80

Tomtec is een andere .....

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 11-06-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Nee het is geen FView zo te zien. Zoals je aan de pics kan zien gaat het om een heel ander model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Ik durf het niet te zeggen, heb nog even research gedaan maar kan niet vinden wat voor model het is.
Hier een filmpje van het booten:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wMeKLKcZC-4]

Edit: Excuse me voor dubbel post. Had niet aan gedacht dat ik zelf als laatste gereageerd had.

[ Voor 20% gewijzigd door Bas. op 11-06-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
dfireblade schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:55:
[...]

Dit werkt volgens mij niet voor de tomtec van Bart Smit. De market service heet daar al anders en die google framework staat er helemaal niet tussen.

Heeft iemand hier al een succesvolle rom update gedaan waarin een goede market zit?
Dat ligt er aan welk tablet je van de Bart-smit hebt; voor zover ik het begrijp hebben ze 2 soorten tablets in het assortiment gehad. Ik heb zelf bij de eplaza (= bart smit) een 7" tablet gehaald met op de doos heel groot Android 2.2 en die versie is (kan ik uit ervaring vertellen) compatibel met de fview en HCH ROMS. Er schijnen echter ook android 2.1 varianten te zijn die (heb ik gelezen) *niet* compatibel zijn met de fview/HCH ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
leuk_he schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:33:
[...]
Kick, kun jij met die andere firmware (welke?) wel locatie via wifi bepalen? zie mijn vraag 4 posts hierboven...
Locatiebepaling via wifi werkt natuurlijk alleen als de SSID bij google bekend is. Als google niet weet waar je router staat zal plaatsbepaling nooit een resultaat terug geven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

voor BAS.

mmmm meschien dat dit verder helpt bij het zoeken :?
http://www.tabletandroid....h/7-android-21-tablet-mid

[ Voor 4% gewijzigd door chucky666 op 11-06-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieroden
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-02-2021
Hallo,

Ik heb laatst een 7" tablat bij bart smit gekocht waarop android 2.1 stond. Draaide prima en soepel maar viel af en toe uit.
Deze heb ik kunnen ruilen maar niet voor hetzelfde type maar een Tomtec met android 2.2 erop.

Deze doet het op zich prima maar is een stuk trager dan die met android 2.1 erop.

Mijn zoontje speelt graag Angry Birds (wie niet? vraag je je af) maar dat is gewoon niet te doen, zo traag gaat het.

Herkent iemand dit probleem? En is daar wat aan te doen?

Alvast bedankt en groeten,

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350471

Hoi Vincent,

in het startscherm van Angry Birds staat links onder een soort kartelwieltje, als je daarop klikt krijg je een keuzemenu, schakel daarin de achtergrond uit (geluid niet natuurlijk !) en dan loopt alles veel en veel vlotter.

Succes en groet,
Leen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Ik weet niet of ik dit mag posten hier, maar de kijkshop heeft nu een ILC tablet met 256mb werkgeheugen en een amr op 800 mhz. Is dat een goed tabletje? Android 2.2 staat erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Angry Birds zal nooit helemaal vloeiend werken op deze tablets. Dat komt omdat er geen goede grafische chip in zit.

Verder kan de je tablet sneller maken door de fview firmware erop te zetten, dit is echter geheel op eigen risico.

offtopic:
[quote]melvinnie schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:12:
Ik weet niet of ik dit mag posten hier, maar de kijkshop heeft nu een ILC tablet met 256mb werkgeheugen en een amr op 800 mhz. Is dat een goed tabletje? Android 2.2 staat erop.
[/quote]
Eigenlijk niet in deze thread, maar ach. Dit lijkt verdraaid veel op de Intertoys en Bart Smit 7" tablet specificaties. Het kan zomaar zijn dat het wederom dezelfde white lable is, maar met een ander merkje erop.
Voor het geld zeker de moeite waard, maar verwacht geen iPad :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Chemist schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:04:
[...]

Locatiebepaling via wifi werkt natuurlijk alleen als de SSID bij google bekend is. Als google niet weet waar je router staat zal plaatsbepaling nooit een resultaat terug geven natuurlijk.
En hoe weet ik dat? Er zijn hier een aantal netwerken in de buurt, en we staan al lang in google maps.
melvinnie schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:12:
Die heeft een vierkante "home"knop, die van intertoys een ronde , wel een enorm verschil. plaatje lijkt verder wel gelijk..... maar vanwege deie knop zo ik toch echt die van intertoys nemen.... ;) O-) O-)

ook al deze goed bekeken?
Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 13-06-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Heb die van de Kijkshop besteld, kijk wel wat het word:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
leuk_he schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:53:
[...]
En hoe weet ik dat? Er zijn hier een aantal netwerken in de buurt, en we staan al lang in google maps.
Het gaat overigens om het MAC adres van je router, niet je SSID (zoals ik eerder zei) al maakt dat voor het verhaal niet veel uit omdat beiden worden verzonden in hetzelfde beacon frame..

Locatiebepaling via wifi gaat alleen werken als je aan de volgende voorwaarden voldoet:
1) je bent verbonden met een router (lees: je hebt toegang tot internet)
2) het MAC adres van de router waar je mee verbonden bent is bekend bij google

Het kan zijn dat je last heb van een kip-ei verhaal. Om je locatie te kunnen bepalen moet het tablet wel toegang hebben tot internet; je moet dus wel geauthenticeerd zijn bij de router. Alleen een SSID (lees:netwerk en dus beacon frames) zien is niet voldoende. Gewoon een beetje door de wijk lopen en je locatie bepalen op basis van de SSID's die je ziet (en verder geen internet toegang hebben) is niet mogelijk.

Je locatie wordt bepaald door de MAC van je router naar Google te sturen en als er een locatie bekend is krijgt je tablet die terug. Je kan simpel testen of je router bekend is op deze pagina: http://samy.pl/mapxss/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Chemist schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:42:
Je kan simpel testen of je router bekend is op deze pagina: http://samy.pl/mapxss/
Dat zocht it. Daar is mijn mac bekend. (en de lokcatie klopt)

Nu nog kijken of ik een andere app kan vinden, of dat het probleem bij de buienapp zit.

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 14-06-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
melvinnie schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:53:
Heb die van de Kijkshop besteld, kijk wel wat het word:P
Das idd weer dezelfde maar dan met een ander labeltje erop.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
Renquin schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:15:
[...]

Das idd weer dezelfde maar dan met een ander labeltje erop.
Sterker nog, het supportforum is dezelfde als voor de FView (van intertoys) en als laatste firmware wordt dezelfde op dat forum aangeboden.

Ik heb die firmware ook op mijn bart-smit geflashed en ik moet zeggen dat die best aardig werkt.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste